Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 27 Laatste
Acties:
  • 192.086 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 727534

Na hier een dag besteed te hebben aan het lezen van alle pagina's heb ik dit ook maar bij de bookmark gezet :D

Ik heb een one touch original van 57cm.
Nu zit ik nog in dubio wat ik dit jaar ga gebruiken.

Het nadeel van briketten vind ik dat er zo veel gele as vanaf komt en rotzooi...

Nu heb ik de houtskool van Black Ranch bij de sligro gehaald afgelopen jaar en dit is ook niet echt top... hele grote stukken maar het brand vlug op

Nu lees ik goede verhalen over cocosbriketten maar ben bang dat ik daar ook dezelfde as problemen mee krijg...

Vind het namelijk net zoals jullie (denk ik) niet echt lekker als er as op mijn vlees komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06 12:03
Anoniem: 727534 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:20:

Het nadeel van briketten vind ik dat er zo veel gele as vanaf komt en rotzooi...

Nu lees ik goede verhalen over cocosbriketten maar ben bang dat ik daar ook dezelfde as problemen mee krijg...
De Weber briketten staan hier wel bekend om. Ze maken prima BBQ's maar de briketten zijn een stuk minder goed. Ik heb zelf Ecobrasa briketten en ik ben er erg tevreden over. Ook hoor ik veel goede berichten over de Flamy's.
Als ik een brikettenhouder vul met deze briketten dan houden ze het prima ongeveer 3 uur vol. Daarna zakt de temperatuur wel in, maar als je langer dan dat wil kan je er weer extra briketten opdoen of een zgn. Snake maken.
Ook komt er minder as vanaf. Hierdoor worden de briketten minder verstikt, wat het vuur ook weer beter gaande houdt. Ze zijn wel duurder, maar de prijs wordt enigszins goedgemaakt doordat je er minder van nodig hebt...

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:57

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Gadgeteer schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:12:
[...]

Hmm.. Ik wist dat die slagerij best goed spul verkocht maar dat ze dat soort dingen ook hebben... Had ik afgelopen zomer moeten weten.

Ik woon niet ver van Paddepoel en kom er dan ook vaak. Voorjaar komt eraan, eerdaags maar eens gaan shoppen :9
Ik ben vooralnog erg tevreden. Afgelopen weekend heb ik er nog "stoofpot" vlees opgehaald (runder/rib lapje dus) en ook die was weer mooi. En ze zijn altijd vriendelijk en denken wel mee als je iets vraagt.
En spare-ribs zijn uit mijn hoofd 7,95 meen ik? En varkensnek betaalde ik volgens mij 8,50 de kilo voor.
Ik vind dat nette prijzen, zeker gezien je het daar mooi vers en nog niet ingevroren krijgt.

Een hele kip heb ik er ook wel eens gekocht, maar die kippetjes zijn schattig maar echt klein. Dat was minder een succes, maar dan moet je ook maar geen kip bij de slager halen :P

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 18:38
Misschien nog een tip voor mensen die uit de omgeving van Ommen komen, de Ommer vleescentrale heeft ook goede kwaliteitsproducten. Het is gericht op bedrijven maar consumenten kunnen op vrijdag en zaterdag terecht voor vlees (eventueel laten bezorgen).
Ik werd hier door een collega op geattendeerd, hij was benieuwd of mijn spareribs gelukt waren. Daar betaal je 7,45 per kilo. Hij kan zo wat voor mij meenemen mocht het nodig zijn, ook dat adresje maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:07
Nomad schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:38:
[...]

Ik ben vooralnog erg tevreden. Afgelopen weekend heb ik er nog "stoofpot" vlees opgehaald (runder/rib lapje dus) en ook die was weer mooi. En ze zijn altijd vriendelijk en denken wel mee als je iets vraagt.
En spare-ribs zijn uit mijn hoofd 7,95 meen ik? En varkensnek betaalde ik volgens mij 8,50 de kilo voor.
Ik vind dat nette prijzen, zeker gezien je het daar mooi vers en nog niet ingevroren krijgt.

Een hele kip heb ik er ook wel eens gekocht, maar die kippetjes zijn schattig maar echt klein. Dat was minder een succes, maar dan moet je ook maar geen kip bij de slager halen :P
Ik geloof dat ze eerst bij mij in de wijk hebben gezeten (Beijum).
Zo nu en dan haal ik wel vlees bij ze maar heb er nooit bbq vlees gehaald nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

elhopo schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:30:
[...]

De Weber briketten staan hier wel bekend om. Ze maken prima BBQ's maar de briketten zijn een stuk minder goed. Ik heb zelf Ecobrasa briketten en ik ben er erg tevreden over. Ook hoor ik veel goede berichten over de Flamy's.
Als ik een brikettenhouder vul met deze briketten dan houden ze het prima ongeveer 3 uur vol. Daarna zakt de temperatuur wel in, maar als je langer dan dat wil kan je er weer extra briketten opdoen of een zgn. Snake maken.
Ook komt er minder as vanaf. Hierdoor worden de briketten minder verstikt, wat het vuur ook weer beter gaande houdt. Ze zijn wel duurder, maar de prijs wordt enigszins goedgemaakt doordat je er minder van nodig hebt...
Ja ik had inderdaad de long lasting van Weber....
Dan ga ik kijken om deze zomer de Ecobrasa briketten te gaan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-06 14:10
Binnetie schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:46:
Misschien nog een tip voor mensen die uit de omgeving van Ommen komen, de Ommer vleescentrale heeft ook goede kwaliteitsproducten. Het is gericht op bedrijven maar consumenten kunnen op vrijdag en zaterdag terecht voor vlees (eventueel laten bezorgen).
Ik werd hier door een collega op geattendeerd, hij was benieuwd of mijn spareribs gelukt waren. Daar betaal je 7,45 per kilo. Hij kan zo wat voor mij meenemen mocht het nodig zijn, ook dat adresje maar eens proberen.
Goeie Tip.
Daar van het zomer maar eens een keer shoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:02
Ik gebruik al een hele poos onderstaande Black Ranch Kuba. Ook van Black Ranch maar deze kolen zijn stukken kleiner dan de Argentijnse variant. Brand naar mijn idee er goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.handelsonderneminghetwittepaard.nl/bbqengril/1200167GR.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 12:08

Mystikal

It never hurts to help!

Ik gebruik ook al 2 seizoenen Ecobrasa. Ze bevallen mij goed. Al heb ik het idee dat ik regelmatig te veel erop doe. Ik heb een weber 57cm. Voor een standaard zomer bbq-tje met wat standaard vlees (burger, worstje, satehtje) gooi ik er meestal 1,5 starter op. Volgens mij is dat eigenlijk te veel. De briketten die nog niet verbrand zijn, laat ik overigens wel gewoon in de weber zitten.

Regelen jullie de temp puur met de zuurstof toevoer? Of leggen jullie er ook in een latere fase extra briketten op?

[ Voor 13% gewijzigd door Mystikal op 08-03-2016 11:21 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Mystikal schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:15:
Ik gebruik ook al 2 seizoenen Ecobrasa. Ze bevallen mij goed. Al heb ik het idee dat ik regelmatig te veel erop doe. Ik heb een weber 57cm. Voor een standaard zomer bbq-tje met wat standaard vlees (burger, worstje, satehtje) gooi ik er meestal 1,5 starter op. Volgens mij is dat eigenlijk te veel. De briketten die nog niet verbrand zijn, laat ik overigens wel gewoon in de weber zitten.

Regelen jullie de temp puur met de zuurstof toevoer? Of leggen jullie er ook in een latere fase extra briketten op?
In principe met zuurstof. Maar uiteraard wel met enig balans qua hoeveelheid briketten. Ik gooi er zelf ook relatief veel briketten op, omdat je ze makkelijk na die tijd kan laten stikken en weer gebruiken.

Heb ik bijvoorbeeld een hele kip, die ik er een 2 uren op wil hebben totaal. Dan heb ik een goed gevulde starter (zeg 1,5kilo aan briketten) en die gaan er flink heet op. Temperatuur stijgt dan naar een kleine 300graden bijna. Ik stik dat terug tot 220 en dan gaat de kip er op. Vaak stikt hij iets te ver door naar rond de 190, waarna ik de schuifjes met iets aanpassen wel goed krijg tot een temperatuur van 200 a 210. Dat vind ik een mooie temperatuur voor een hele kip (beetje dikkerd wel, zeg 2 kilo kip). Als je onder de 170 komt, dan wordt het velletje zacht en vettig, dat is niet lekker. En kip gaart snel en laat warmte goed door naar het midden toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Heb net toch maar wat vlees besteld bij Aalvink.nl. Zag dat ze de spareribs in de aanbieding hebben en ook verzenden. De ribs zijn €6,75 per kilo (ook alleen per kilo te bestellen). Dat scheelt heel veel met mijn lokale slager. Ook hadden ze wat dry rub die ik wilde proberen. De verzendkosten zijn helaas wel €6,75 maar al met al ben ik goedkoper uit. Trouwens ik kreeg een popup voor 7% korting met kortingscoupon: AALVINK (op het hele assortiment).
Voordeel is dat ik ook nog een leveringsdag kon kiezen, dan hoef ik het niet in de vriezer te doen als ik 19 maart met de spareribs aan de gang wil :)

De ervaringen zijn goed las ik hier, dus ben heel erg benieuwd. De eerste bestelervaring is in elk geval heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:20

Kraz

Saving the world

*Long Time Lurker here!

Ik ben onlangs een jaartje ouder geworden en heb een Pincanha gekregen van mijn zus.
Sinds afgelopen zomer ben ik in het bezit van een Green Egg Small en tot nu toe alleen de kleine, basic dingen erop gedaan (hamburger, sateetje, kipfilet roken, etc) maar dus nog geen Pincanha.

Mijn idee is om deze te gaan bereiden volgens onderstaand recept;
http://www.bbquality.nl/recepten/picanha-recept/

Of heeft iemand toevallig nog andere tips 'n tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Kraz schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:07:
*Long Time Lurker here!

Ik ben onlangs een jaartje ouder geworden en heb een Pincanha gekregen van mijn zus.
Sinds afgelopen zomer ben ik in het bezit van een Green Egg Small en tot nu toe alleen de kleine, basic dingen erop gedaan (hamburger, sateetje, kipfilet roken, etc) maar dus nog geen Pincanha.

Mijn idee is om deze te gaan bereiden volgens onderstaand recept;
http://www.bbquality.nl/recepten/picanha-recept/

Of heeft iemand toevallig nog andere tips 'n tricks?
Dit is een prima recept, zeker als je hem op een keramishe BBQ klaarmaakt. Op een ketel BBQ zoals een Weber kan je het ook andersom doen, dus eerst aanbraden en dan langzaam doorgaren, dan kan je wat preciezer de eindtemperatuur bereiken, maar op een keramische gaat dat minder makkelijk, omdat de temperatuur verlagen lastig schijnt te zijn.

Pro tip is een klein beetje rookhout toevoegen, daardoor vind ik dat de Picanha nog net een tikje lekkerder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Binnenkort dan maar even wat nieuwe spullen bestellen:
- Ecobrasa Briketten
- outdoorchef-dekselhouder
- BCC houder

En kijken of ik snel wat kan gaan spelen en een leuke spareribs menu kan gaan maken (als ik een gerecht vinden nadat ik de temp. onder controle heb)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 727534 op 08-03-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Een gerecht vinden lukt je wel. Lekker experimenteren.
Wat bedoel je met een BCC houder? De dekselhouder wil ik ook hebben op mijn OKP 57cm, ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Binnetie schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:47:
Een gerecht vinden lukt je wel. Lekker experimenteren.
Wat bedoel je met een BCC houder? De dekselhouder wil ik ook hebben op mijn OKP 57cm, ideaal.
Beer Can Chicken :) dus gewoon een kippenstandaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ahh zo, ik was even de afkorting kwijt :).
BCC ga ik zeker ook nog proberen. Pff wordt nog druk met de BBQ dit jaar.

Wordt het niet tijd om een groupbuy briketten te gaan houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:38

Yucko

One clown to rule them all !

Anoniem: 727534 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:29:
Binnenkort dan maar even wat nieuwe spullen bestellen:
- Ecobrasa Briketten
...

En kijken of ik snel wat kan gaan spelen en een leuke spareribs menu kan gaan maken (als ik een gerecht vinden nadat ik de temp. onder controle heb)
lol, vorig jaar 30 kilo ecobrassa op mijn werk laten bezorgen. Mijn collega die het in ontvangst nam was blij met me >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Yucko op 09-03-2016 15:55 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-06 17:08
elhopo schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:19:
[...]

Dit is een prima recept, zeker als je hem op een keramishe BBQ klaarmaakt. Op een ketel BBQ zoals een Weber kan je het ook andersom doen, dus eerst aanbraden en dan langzaam doorgaren, dan kan je wat preciezer de eindtemperatuur bereiken, maar op een keramische gaat dat minder makkelijk, omdat de temperatuur verlagen lastig schijnt te zijn.

Pro tip is een klein beetje rookhout toevoegen, daardoor vind ik dat de Picanha nog net een tikje lekkerder wordt.
Mijn pro tip: Reverse sear.

Eitje aansteken en direct nadat de vlammen uit zijn (en dus ver voor het ei op temperatuur is) de picanha erop. Dit stuk vlees kan inderdaad goed wat houtrook hebben dus gerust direct toevoegen. Temperatuur op laten lopen alsof je een indirecte garing gaat doen op 120 graden ofzo, dus roostertjes niet te ver open. Kerntemperatuurmeter in het vlees en wachten tot deze een graad of 40-42. Picanha eraf en inpakken in alu folie en hij zal doorgaren tot een graad of 45-48.

Ondertussen ei opstoken en tegen de tijd dat alles rood gloeiend is de picanha afgrillen/fikken. Door de vetlaag ga je vlammen krijgen maar dat hoort bij Picanha. Dit kan je overigens wel het vilt van je ei kosten :-)
Zodra de buitenkant mooi is geworden weer inpakken in alu en een paar minuutjes laten rusten, nu zal de kerntemperatuur ongeveer 55 graden zijn en dit is redelijk rood.

Dit werkt niet voor steaks maar alleen voor een hele picanha overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Flauw, maar ik moest toch lachen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik heb recent een houten kapschuurtje laten plaatsen met een overdekt stuk van 4x3m .. de wand dikte is 4cm dik hout.

Graag wil ik een "keuken" van 50cm diep x ongeveer 250 tot 270 lang plaatsen met een "vaste" DIY bbq/smoker ik ben een Kolen BBQ-er maar hout / smoke (slow bbq) zou wel leuk zijn. ..
- hoe zorg ik ervoor dat mijn houten wand(en) niet verkolen ? van de hitte (ik houd soms van lekker branden) ..

En wat een + is, ik zou graag zowel de (extra) hite kunnen afvoeren (zomers) en in de winter benutten..

jullie idee-en voor mij ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik zou kijken naar een soort hittschild die je tussen je keuken en houten wand plaatst. Ik ben met zoiets bezig geweest toen ik mijn kachel onder overkapping ging plaatsen. Ik weet alleen de naam van het materiaal niet meer. Uiteindelijk heb ik de kachel van een hoek geplaatst en daar geen last van hitte tegen de wand aan.

Misschien dat je hier wat aan hebt: http://www.kachelforum.nl...l-onder-veranda-plaatsen/
Ik was destijds bij een kachelboer en zij hadden een soort hitte bestendige stof die ik om de pijp deed en als doorvoer kon gebruiken. Ik vind een dakdoorvoer voor mijn kachel te duur worden en heb daarom de pijp langs de zijkant naar boven laten voeren. Je zou dus kunnen zoeken naar die hittebestendige stof in combinatie met een houten plaats om te voorkomen dat alles bruin van de warmte wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Binnetie schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:07:
Ik zou kijken naar een soort hittschild die je tussen je keuken en houten wand plaatst. Ik ben met zoiets bezig geweest toen ik mijn kachel onder overkapping ging plaatsen. Ik weet alleen de naam van het materiaal niet meer. Uiteindelijk heb ik de kachel van een hoek geplaatst en daar geen last van hitte tegen de wand aan.

Misschien dat je hier wat aan hebt: http://www.kachelforum.nl...l-onder-veranda-plaatsen/
Ik was destijds bij een kachelboer en zij hadden een soort hitte bestendige stof die ik om de pijp deed en als doorvoer kon gebruiken. Ik vind een dakdoorvoer voor mijn kachel te duur worden en heb daarom de pijp langs de zijkant naar boven laten voeren. Je zou dus kunnen zoeken naar die hittebestendige stof in combinatie met een houten plaats om te voorkomen dat alles bruin van de warmte wordt.
Steenwol werkt prima!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Binnetie schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:07:

ik zat eigenlijk aan plaat of deken te denken tussen de wand
kan tot boven de 1000 graden verschilt niet veel tussen de bovenstaande .. maar ja nu de hamvraag hoe heet stook je gemiddeld ? in een gesloten unit

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:52

franssie

Save the albatross

:Let op dat brandwerend en isolerend niet hetzelfde zijn.
Brand is:
1) Brandstof
2) Zuurstof
3) temperatuur.

Dus alles wat je heet genoeg krijgt en in zuurstof kan aantrekken gaat uiteindelijk in de fik (ja ook metaal).

Dus zoń plaat of nobranda werkt maar deels, je moet echt zorgen dat de temepartuur of weg kan (ventilatie, afstand, kan je mee verwarmen) of verdomde goed geisoleerd is want anders gaat het een keer fout als je te lang te heet stookt (typisch op een feestje). De uitslaande brand kan soms wel 6 uur of later optreden.

Dus hou afstand tussen het hout en de BBQ, liever heb je het huisje niet vast of dichtbij je huis.

Maar de vraag is inderdaad hoe stook je, een weber kan heet, een kamado kan nog veel heter (en dan barsten met alle gevolgen als je er niet bij bent).

Bij de tweede keer lezen zie ik dat je een smoker wilt bouwen, dan loopt het wel los als je erbij bent. De temp straalt wel uit in de hut en in de zomer zitten je gasten toch buiten en heb jij er alleen last van :+

voor lekker branden koop je dan maar een olievat of vuurkorf, cremeren is off topic hier ;)

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 10-03-2016 19:43 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

vso schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:31:
ik heb recent een houten kapschuurtje laten plaatsen met een overdekt stuk van 4x3m .. de wand dikte is 4cm dik hout.

Graag wil ik een "keuken" van 50cm diep x ongeveer 250 tot 270 lang plaatsen met een "vaste" DIY bbq/smoker ik ben een Kolen BBQ-er maar hout / smoke (slow bbq) zou wel leuk zijn. ..
- hoe zorg ik ervoor dat mijn houten wand(en) niet verkolen ? van de hitte (ik houd soms van lekker branden) ..

En wat een + is, ik zou graag zowel de (extra) hite kunnen afvoeren (zomers) en in de winter benutten..

jullie idee-en voor mij ?
Misschien een stom idee van me....

Maar zou je niet contact met de brandweer op kunnen nemen met een vraag wat je tussen een bbq en hout als brand werend materiaal kunt gebruiken?

Ik denk dat deze mensen er wel praktijk ervaring mee hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou was van plan zondag een BCC te maken kan ik de houder niet meer vinden op internet die ik wou gaan halen :( had een normaal RVS ding gezien voor 7 euro vond dat wel een mooie prijs om het een keer te testen haha.... Misschien iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
http://www.funcookingoutlet.nl/product/beer-can-chicken/ hier vind ik hem nog voor €12,99 komt nog wel €2,50 verzendkosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:51
Anoniem: 727534 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:30:
Nou was van plan zondag een BCC te maken kan ik de houder niet meer vinden op internet die ik wou gaan halen :( had een normaal RVS ding gezien voor 7 euro vond dat wel een mooie prijs om het een keer te testen haha.... Misschien iemand nog tips?
Waarom niet gewoon een half blik bier, dat doe ik iig met BCC ipv een te dure standaard.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Binnetie schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:34:
http://www.funcookingoutlet.nl/product/beer-can-chicken/ hier vind ik hem nog voor €12,99 komt nog wel €2,50 verzendkosten bij.
Ik ga deze even bekijken en kijken hoe snel de levertijd is thnx!
Hari-Bo schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:41:
[...]

Waarom niet gewoon een half blik bier, dat doe ik iig met BCC ipv een te dure standaard.
Heb gelezen dat de verfresten van het blik ooit eens af willen geven.
En gaart die zo van binnen dan niet minder snel?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 727534 op 11-03-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Anoniem: 727534 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:47:
[...]
Heb gelezen dat de verfresten van het blik ooit eens af willen geven.
En gaart die zo van binnen dan niet minder snel?
Ik maak BCC altijd rond de 110C en nog nooit last gehad dat verfresten afgeven of verbranden, ik doe het wel met indirecte hitte en niet rechtstreeks op het vuur. En omdat ik op lage temperatuur de BCC rook, gaart de binnenkant ook goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Hari-Bo op 11-03-2016 11:54 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hari-Bo schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:53:
[...]

Ik maak BCC altijd rond de 110C en nog nooit last gehad dat verfresten afgeven of verbranden, ik doe het wel met indirecte hitte en niet rechtstreeks op het vuur. En omdat ik op lage temperatuur de BCC rook, gaart de binnenkant ook goed.
Heb je even een PB gestuurd... Ik wil inderdaad ook indirect doen en niet rechtstreeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Afbeeldingslocatie: http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1yUBsIXXXXXb9XXXXq6xXFXXX8/single-beer-can-chicken-cooker.jpg_640x640.jpg

of

Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/img/pb/653/140/209/1228020384827jpg.jpg

of

Kon de foto niet posten

[ Voor 189% gewijzigd door Mystikal op 11-03-2016 12:05 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 727534 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:30:
ToolkiT in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 2"
http://www.ebay.co.uk/itm...tand-Holder-/281899974154

Welkt perfect :) met die driptray erbij heb je ook goede opvang van de sappen, dus minder schoonmaakwerk.
Verzenden vanuit china duurt wel ff..

Ik gebruik vaak een rub geinspireerd op de recepten uit de Barbeque Bible (http://www.amazon.co.uk/B...1&keywords=barbeque+bible).

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ToolkiT schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:07:
[...]

http://www.ebay.co.uk/itm...tand-Holder-/281899974154

Welkt perfect :) met die driptray erbij heb je ook goede opvang van de sappen, dus minder schoonmaakwerk.
Verzenden vanuit china duurt wel ff..

Ik gebruik vaak een rub geinspireerd op de recepten uit de Barbeque Bible (http://www.amazon.co.uk/B...1&keywords=barbeque+bible).
Die zocht ik inderdaad :D maar omdat het vanuit china komt ook deze niet optijd binnen :(
Dan dit weekend toch maar op het blik zelf denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Vandaag kreeg ik o.a. een ribeye van een kilo van Aalvink binnen en die heb ik caveman style klaargemaakt.

Helaas was de ribeye ongelijk gesneden. Het dikste stuk was 3cm+ en het dunste minder dan 1cm. Een dun randje is ok, maar ik heb er twee lappen, iets kleiner dan mijn hand van minder dan een cm dik er van af gesneden en apart gehouden voordat het de kolen op ging.

De karamellisatie van de buitenkant was lekker! Doordat de dikte zo ongelijk was, is ie natuurlijk ook ongelijk gegaard en ondanks dat het vlees rare/medium-rare was, was het nogal kauwvlees. Ik heb malsere ribeyes gehad. Ik weet alleen niet of dit aan het vlees of de caveman bereiding ligt.

Beetje groot...:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/o9zkLgq85w6xTgh936yfy7Fx/thumb.jpg

Hier zijn we wat verder in het proces en heb ik nog een extra randje er vanaf gesneden:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Bou2gMxXTKGwsgro57lUdy5z/thumb.jpg

Voor herhaling vatbaar? Ja, maar dan met een kleiner stuk vlees :+

[ Voor 22% gewijzigd door Apie! op 11-03-2016 19:49 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Ik ben wel heel benieuwd welke bbq Weber op 6 april gaat aankondigen. Mijn gok zou een kamado achtige bbq zijn, een beetje zoals de Broil king keg

https://www.facebook.com/.../videos/1020972484636222/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

elhopo schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 20:59:
Ik ben wel heel benieuwd welke bbq Weber op 6 april gaat aankondigen. Mijn gok zou een kamado achtige bbq zijn, een beetje zoals de Broil king keg

https://www.facebook.com/.../videos/1020972484636222/
Ik denk een nieuwe smoker. Gezien ze zowel smoke noemen als tonen kan ik me niet voorstellen dat het geen smoker is. En hun huidige smoker is ook niet bijzonder, dus daar is zeker ruimte voor verbetering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Zo het grote ei weer eens schoongemaakt en aan gestoken, kippepoten en spareriibs, sinds mijn vriendin geen vlees meer eet gebruik ik 'm minder vaak merk ik maar gelukkig komt er een echte carnivor op bezoek :) En een heerlijk zonnetje erbij ook nog!
Alles gisteren in de rub gezet, doe ik eigenlijk nooit, dus ik ben benieuwd.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

franssie schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 13:42:
Zo het grote ei weer eens schoongemaakt en aan gestoken, kippepoten en spareriibs, sinds mijn vriendin geen vlees meer eet gebruik ik 'm minder vaak merk ik maar gelukkig komt er een echte carnivor op bezoek :) En een heerlijk zonnetje erbij ook nog!
Alles gisteren in de rub gezet, doe ik eigenlijk nooit, dus ik ben benieuwd.
klinkt goed, have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Ik heb vandaag beef shortribs erop liggen, ruikt al super, ik zal vandaag of morgen nog wel een fotootje plaatsen.

Vriendin vegetarisch... Dat lijkt me toch ook wel onhandig!

[ Voor 21% gewijzigd door elhopo op 12-03-2016 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Is als BBQ fan niet handig inderdaad :(

Ach, garnalen etc zijn ook lekker en ik ga eens wat meer vis proberen op het ei denk ik deze zomer.

Die beef shortribs moet ik ook maar eens proberen, ook lekker traag op 110 graden oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:09

RMX

Is het eigenlijk mogelijk om het rooster van een Weber GBS (die met dat ronde mini rooster in het midden) ook te gebruiken op de oude originele Weber Kettle Premium?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:19
franssie schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:14:

Ach, garnalen etc zijn ook lekker en ik ga eens wat meer vis proberen op het ei denk ik deze zomer.

Die beef shortribs moet ik ook maar eens proberen, ook lekker traag op 110 graden oid?
Een Vega die wel vis eet vind ik nog wel de ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

418O2 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:20:
[...]

Een Vega die wel vis eet vind ik nog wel de ergste.
Pescotariër dus, ik vind ze ook maar onhandig. Mijn broer was het, maar is gelukkig bekeerd. Eet dan nu wel alleen biologisch vlees, dat is nog wel te doen om rekening mee te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nomad schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:25:
[...]

Pescotariër dus, ik vind ze ook maar onhandig. Mijn broer was het, maar is gelukkig bekeerd. Eet dan nu wel alleen biologisch vlees, dat is nog wel te doen om rekening mee te houden :)
Nouja, het gaat me niet om makkelijk of niet, ik vind het nogal hypocriet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elhopo
franssie schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:14:

De shortribs gaan inderdaad low en slow, hoewel ik ze net iets heter heb gedaan, rond de 120 graden. Dan heb ik ze in ieder geval op tijd af. Ik heb ze halverwege in de folie gedaan. Hier een fotootje voordat ze in de folie gingen:

Afbeeldingslocatie: http://i1305.photobucket.com/albums/s553/elhopo/DSC_0040_zpszo2lcmio.jpg

Wat vis betreft: Heel veel vissoorten zijn best lekker op de bbq, maar low en slow gaat niet voor zover ik weet. Een forel of een Dorade is althans zo klaar...

Edit: Hierbij het resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://i1305.photobucket.com/albums/s553/elhopo/EOS_6184_zpsrpoaop8r.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door elhopo op 12-03-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kippetje staat er op gister bij bbqpaleis in cuijk geweest. Die hadden voor 13 euro een kiphouder staan die meteen mee genomen ook meteen rookhout. Nu aan het proberen de temperatuur stabiel te houden wat nog niet lekker lukt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:05
418O2 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:29:
[...]

Nouja, het gaat me niet om makkelijk of niet, ik vind het nogal hypocriet.
Hint, er zijn meerdere redenen dan alleen 'zielig' dat mensen geen vlees eten.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
MrAngry schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:31:
[...]

Hint, er zijn meerdere redenen dan alleen 'zielig' dat mensen geen vlees eten.
Zoals? Er zijn maar weinig mensen die allergisch zijn voor AL het vlees. En religieuze redenen zijn per definitie onzin.

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 13-03-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:04
Hmm... Shortrib.
Vorig jaar in Engeland gegeten. Smolt als boter in mijn mond.
http://i.imgur.com/UQQll1W.jpg

Thuis ook maar eens proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:20

Kraz

Saving the world

Vanavond mijn Picanha klaargemaakt en uiteraard opgegeten.
Was heeeel even bang dat ik m verkloot had! :(

Wilde de temp na het erop leggen snel weer op 130 graden hebben dus had de schuifjes wat verder open gezet.
Ineens begon na 45 min de temp meter al te piepen dat de 50 graden was bereikt.
*Schuifjes vergeten terug te zetten! Hierdoor was de temp contant rond de 200-210 graden ipv 110-120.
Afbeeldingslocatie: http://images.scripting.com/archiveScriptingCom/2009/08/20/doh.gif

Snel eraf gehaald en daarna in alu folie even laten rusten om vervolgens te reverse searen.
Eindresultaat was alsnog erg lekker. Ik moest nog snel een foto maken, anders was het al op :)

Enniewee; FOTO's

Afbeeldingslocatie: http://www.08metaal.nl/_/tweakers/picanha_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.08metaal.nl/_/tweakers/picanha_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.08metaal.nl/_/tweakers/picanha_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.08metaal.nl/_/tweakers/picanha_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.08metaal.nl/_/tweakers/picanha_5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.08metaal.nl/_/tweakers/picanha_6.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Kraz op 13-03-2016 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Looking good! Deze week nieuw vilt plaatsen en dan eindelijk weer is bbqen. Is even kijken op bbquality wat ze hebben. Misschien weer is voor short ribs gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ziet er goed uit Elhopo en Kraz! Heerlijk, krijg nu al trek. Picanha ga ik ook nog eens maken op de BBQ. Voor komend weekend ga ik weer spareribs uit de oven klaar maken, ze worden vrijdag door Aalvink bezorgt. Dat wordt voor het eerst vliesjes verwijderen, maar dat komt wel goed.

Ik heb uit de Sligro een standaard marinade van Olife (zo uit mijn hoofd). Ik ga hiermee de ribs eens marineren of ik doe de kant-en-klare rub die ik bij Aalvink besteld heb erop. Zoek nog even naar een lekkere zoute saus. Zodat ik zowel pittig als zoet kan serveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 21-06 08:04

heuveltje

KoelkastFilosoof

De weber is binnen ! :)

Hopelijk van de week tijd vinden om het in elkaar te zetten en eens wat proef te draaien.
Die shortribs zien er wel watertandend lekker uit !
Maar ik denk wel dat ik in eerste instantie maar even bij wat goedkoper vlees houd.
Eerst maar eens kijken/leren of ik hier wel de temp kan regelen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:07
Anoniem: 727534 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:10:
[...]

Die zocht ik inderdaad :D maar omdat het vanuit china komt ook deze niet optijd binnen :(
Dan dit weekend toch maar op het blik zelf denk ik.
Als je even snel moet en bang bent dat verf aflaat... ken je de term schuurpapier? Een echte tweaker tweakt ook zijn BCC blik naar eigen behoeftes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

418O2 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:42:
[...]

Zoals? Er zijn maar weinig mensen die allergisch zijn voor AL het vlees. En religieuze redenen zijn per definitie onzin.
-Niet lekker
-Milieutechnische redenen. (verbeter de wereld, begin bij jezelf)
-Om niet te dik te worden (dikke vergetariers zijn zeldzaam :P )

Zowiezo is het hun keuze.

Ik doe het net andersom. Heb geen problemen een stuk gefokte vee op te eten.
Maar uit principe eet ik geen wildvang vis, ivm de overbevissing van de oceanen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
heuveltje schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:28:
[...]

-Niet lekker
-Milieutechnische redenen. (verbeter de wereld, begin bij jezelf)
-Om niet te dik te worden (dikke vergetariers zijn zeldzaam :P )

Zowiezo is het hun keuze.
1- Je kan onmogelijk al het vlees op welke manier dan ook vies vinden
2- Dat is bij vis niet anders
3- Er is ook vlees dat niet vet is.

Het is wel je eigen keuze. Maar wel vis en geen vlees eten is imo niet te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik moest vanochtend even bij de Hornbach zijn en was even aan het rondneuzen bij de barbecue's uit interesse.
Zie ik daar een mooie line-up van Tenneker barbecue's, soort van huismerk van de Hornbach.

En voor hele nette prijzen lijken ze toffe dingen te leveren, zoals deze:

https://www.hornbach.nl/s...iant/5594578/artikel.html

Een mooie grote houtskool barbecue, met een kolen rek die je traploos in hoogte kan verstellen, mooie zijtafeltjes, opbergruimte eronder, goede ventielroosters, temperatuurmetertje etc etc etc etc.
Dat ziet er goed uit, dus ik kijk eens beter.
En dan ineens is alles wat tof leek, niet zo cool meer. Wat een bouwkwaliteit zeg, scharnieren die nu al loszitten en enorme speling hebben, de deksel die scheef sluit en dus niet afsluit. De hoogteverstelling van het kolenrooster was zo flimsy dat ik het bijna onbruikbaar zou noemen. En het ergste nog zijn de roosters waar je vlees op ligt. Die zijn van aluminum ofzo zo licht was het en dan met wat verf/emaille erover ter bescherming?
Hoe dan ook, dat ding zag er op 2 meter afstand echt uit als een perfect ding met plenty opties, inclusief flink de ruimte voor grote projecten, indirect/direct/sear/ etc. Ook roken zou prima kunnen met zo'n formaat. Maar waarom niet gewoon ietwat netjes in elkaar zetten, dit zag er uit als een chinese namaak van de alie-express site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

418O2 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:29:
[...]

1- Je kan onmogelijk al het vlees op welke manier dan ook vies vinden
2- Dat is bij vis niet anders
3- Er is ook vlees dat niet vet is.

Het is wel je eigen keuze. Maar wel vis en geen vlees eten is imo niet te verantwoorden.
1 waarom ?
ik vind alle soorten vlees lekker, en alle soorten groente niet.
Waarom zou dat voor andere mensen dan niet net andersom kunnen zijn ?

2 - wij oogsten geen graan om dat aan de vissen te voeren. dus dat is wel anders.

3 - niet vet vlees is nog altijd 100% vetter dan groenten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
heuveltje schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:44:
[...]

1 waarom ?
ik vind alle soorten vlees lekker, en alle soorten groente niet.
Waarom zou dat voor andere mensen dan niet net andersom kunnen zijn ?

2 - wij oogsten geen graan om dat aan de vissen te voeren. dus dat is wel anders.

3 - niet vet vlees is nog altijd 100% vetter dan groenten :P
1- Er zijn honderden stukken vlees, met verschillende smaken en structuren, die je op duizenden manieren klaar kunt maken met honderden verschillende smaken. Zelfde geldt voor groente.

2- De footprint van vis is groter dan die van groente

3- Klopt. Maar je hebt vlees ook nodig in je voedingspatroon.

We hoeven hier verder niet op in te gaan, maar ik vind het dus onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Laatst online: 20-06 14:10
Nomad schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:30:
Ik moest vanochtend even bij de Hornbach zijn en was even aan het rondneuzen bij de barbecue's uit interesse.
Zie ik daar een mooie line-up van Tenneker barbecue's, soort van huismerk van de Hornbach.

Een mooie grote houtskool barbecue, met een kolen rek die je traploos in hoogte kan verstellen, mooie zijtafeltjes, opbergruimte eronder, goede ventielroosters, temperatuurmetertje etc etc etc etc.
En dan ineens is alles wat tof leek, niet zo cool meer. Wat een bouwkwaliteit zeg, scharnieren die nu al loszitten en enorme speling hebben, de deksel die scheef sluit en dus niet afsluit. De hoogteverstelling van het kolenrooster was zo flimsy dat ik het bijna onbruikbaar zou noemen. En het ergste nog zijn de roosters waar je vlees op ligt. Die zijn van aluminum ofzo zo licht was het en dan met wat verf/emaille erover ter bescherming?
Hoe dan ook, dat ding zag er op 2 meter afstand echt uit als een perfect ding met plenty opties, inclusief flink de ruimte voor grote projecten, indirect/direct/sear/ etc. Ook roken zou prima kunnen met zo'n formaat. Maar waarom niet gewoon ietwat netjes in elkaar zetten, dit zag er uit als een chinese namaak van de alie-express site.
Mijn broertje heeft iets vergelijkbaars van de Gamma gekocht vorig jaar.
De kwaliteit is inderdaad niet je van het.
Gelukkig krijg je het ding als bouwpakket en kun je zelf tijdens de montage nog een boel goed maken.
maar hoe hard je ook je best doet tijdens de montage, de kwaliteit zal er niet beter van worden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
...
Ik heb ze ook wel eens bekeken, en ook mij viel het in tweede instantie tegen. Ook het indirect grillen zag er wat vreemd uit.
Wat mij nog wel een mooi alternatief leek op de Webers zijn de BBQ's van Outdoor chef. Die hebben een soort trechtersysteem waarmee je een heel groot indirect deel kan maken, dat leek mij wel heel handig. Als je er dan weer aan draait heb je alles weer direct. Hierbij leken de Webers mij wat simplistisch als in minder mogelijkheden, maar wie weet werkt het systeem van Outdoor chef in de praktijk wel heel slecht...

Wat betreft de vegetarische mensen: Je kan natuurlijk ook nog groenten maken op de BBQ. Courgettes, aubergines, paprika, wortels... Het kan allemaal. Als je er dan een beetje Vadouvan overheen doet (oa. van Jonnie Boer bij AH) dan heb je een heerlijk vegetarisch gerecht van de BBQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Die outdoor chefs zien er leuk uit met extra features e.d. (zoals scharnier op het deksel, het funnel ding voor indirect etc), maar vallen dan weer tegen met de basisfuncties. De as-bak is crap, het rooster is significant dunner, slechts 3 jaar garantie op de ketel zelf (ipv 10 jaar van weber?) en het luchtrooster aan de onderkant is 3x zo klein en kan vrij makkelijk verstopt raken zodoende.

Dan vallen de voordelen voor mij al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:00

Player1S

Probably out in the dark

Zo, ook maar even hier melden.

Sinds zaterdag in het bezit van een Weber Compact 57cm BBQ.
Het wachten is op weer dat mn vrouw ook accepteert dat ik hem aansteek. Helaas zal dat wel na de bevalling zijn. Gelukkig duurt die maximaal nog 8 weken maar gaan ze over 3 weken al kijken of de kleine gehaald kan worden.

Zijn er nog tips, tricks of andere dingen die ik als beginnend echt BBQ'er moet weten? (Mijn tijd met een electrisch onding tel ik niet mee).

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

L1nt schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:31:
Zo, ook maar even hier melden.

Sinds zaterdag in het bezit van een Weber Compact 57cm BBQ.
Het wachten is op weer dat mn vrouw ook accepteert dat ik hem aansteek. Helaas zal dat wel na de bevalling zijn. Gelukkig duurt die maximaal nog 8 weken maar gaan ze over 3 weken al kijken of de kleine gehaald kan worden.

Zijn er nog tips, tricks of andere dingen die ik als beginnend echt BBQ'er moet weten? (Mijn tijd met een electrisch onding tel ik niet mee).
Ga lekker indirect koken ermee, niet op de directe methode. Je 57cm Q is mooi ruim ervoor (ik heb dezelfde maat). Zelfs een mooie fricandeau spies of kipspies is indirect lekkerder dan direct. Maar ga ook zeker een keer een hele kip doen, of een picanha, procureur etc. Een mooi stuk vlees is in alle gevallen het begin, dus geen supermarkt kip/rollade/whatever, maar even langs een slager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

En wat, naast kip, goed experimenteervlees is, ide onvolprezen beenham. Koop een Fantast kerntemp meter bij de ikea en leer zo je BBQ en het vlees kennen.
Zaterdga had ik kippenbouten op 110 graden gemaakt, dat duurde dus mooi 5 uur voordat het gaar was :+ Was wel supermals en rokerig (op houtskool zonder extra rookhout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

franssie schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:43:
En wat, naast kip, goed experimenteervlees is, ide onvolprezen beenham. Koop een Fantast kerntemp meter bij de ikea en leer zo je BBQ en het vlees kennen.
Zaterdga had ik kippenbouten op 110 graden gemaakt, dat duurde dus mooi 5 uur voordat het gaar was :+ Was wel supermals en rokerig (op houtskool zonder extra rookhout).
oei 5 uren is wel lang zeg :P. 110 graden is mooi low/slow, maar je krijgt met kip dan geen knapperig velletje helaas (ik niet in ieder geval?).

Heb wel weer zin om de bbq aan te steken, deze week sowieso. Wat er op gaat, dat moeten we nog even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Nomad schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:03:
[...]

oei 5 uren is wel lang zeg :P. 110 graden is mooi low/slow, maar je krijgt met kip dan geen knapperig velletje helaas (ik niet in ieder geval?).

Heb wel weer zin om de bbq aan te steken, deze week sowieso. Wat er op gaat, dat moeten we nog even bekijken.
Op die temperatuur krijg je per definitie geen knapperig vel. Wat je eventueel zou kunnen doen is aan het eind de kip op hoog vuur leggen om zo het vel beter te krijgen.

Vanavond een kip op het spit gehad, geeft ook wel erg lekkere resultaten (inclusief knapperig vel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Had ik toevallig ook bekeken van het weekend, en inderdaad zolang je hem niet aanraakt is hij mooi ;)

Ik wil eigenlijk een zelfbouw bbq, ik zit nog erg te twijfelen tussen rook-kamer j/n

Ik vind dat je elkaar moet respecteren en als de vega vlees servereert in zijn/haar huis .. dan kook ik wel vega in voor hem/haar in mijn huis.

Tja mijn partner had in een dwaas moment "vega" idee-en .. Wat tot op heden leuk verhaal is op willekeurige momenten ...
Ter info .. ze heeft ongeveer 2 a 3 jaar het resultaat op de muur gehad van Vega zooi aan mij serveren .. :O

[ Voor 22% gewijzigd door vso op 14-03-2016 20:48 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Laatst online: 17:35

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Verleden jaar een el cheapo oklahoma smoker gekregen.
Het is even wennen en proberen met temperatuur maar ben er nog heel blij mee. Kwaliteit is wel netjes en het enige wat ik heb aangepast, zijn twee fietsbinnenbanden om de ijzeren wielen gemaakt. Kwam die tip ergens tegen ivm roest.
Dit jaar weer insmeren met lijnzaadolie de buitenkant en kan hij weer er tegen aan.
Met de tijd misschien de eventuele kieren dichten met kachelkoord
:7

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Sepp14 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:03:
[...]

Verleden jaar een el cheapo oklahoma smoker gekregen.
Het is even wennen en proberen met temperatuur maar ben er nog heel blij mee. Kwaliteit is wel netjes en het enige wat ik heb aangepast, zijn twee fietsbinnenbanden om de ijzeren wilen gemaakt. Kwam die tip ergens tegen ivm roest.
Dit jaar weer insmeren met lijnzaadolie de buitenkant en kan hij weer er tegen aan.
Met de tijd misschien de eventuele kieren dichten met kachelkoord
:7
Ja die was ik ook al eens tegengekomen, een mooie basis om zelf verder aan te knutselen en te verbeteren. Inderdaad wel oppassen met roest e.d., daar zou ik zeker een hoes voor kopen, of een plek voor creeeren om binnen te stallen.

Die bbq van de hornbach heeft een beetje hetzelfde principe, mooie basis en met wat liefde en aandacht kan je denk ik het meeste zelf wel aanpassen cq verbeteren. Zeker de speling op scharnieren e.d. zou toch relatief makkelijk op te vangen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 16:20

backupdevice

Boeh!

Heb de afgelopen 5 maanden 60kg ecobrassa's er doorheen gebrand 😄

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

backupdevice schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:10:
been good busy have you :P
Ik bbq ook lekker de winter door en het resultaat is er niet echt minder om, maar de beleving wel. Je staat wat in de kou terwijl je gasten lekker binnen zitten. Groot gelijk hebben ze ook hoor om binnen te blijven, maar het is toch net even anders dan lekker met zijn allen buiten te zitten en ondertussen de Q aan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Voor mijn gevoel is een zomerse bbq net wat relaxter dan een winterse bbq. 60 kg is best wel veel btw... Ik ben niet verder gekomen dan 10 kg, maar ook daar kan je al heel wat keren van bbq-en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De keuze is bij mij niet gevallen op ecobrasa maar voor de kokos briketten van Terlanco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:56
60 Kg :o das echt vee! Ik stook per sessie van een uur of 6 gemiddeld 2,5 a 3 kg weg :o

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 15:47

St@m

@ Your Service

Zo, de varkensnek is besteld. Zondag het seizoen maar eens aftrappen, direct maar in het diepe met een PP. Lekker voetbal kijken en daarna een paar broodjes PP.
In de rust kipspiesjes van kippendij.

Uiteraard mijn knorretje ophalen bij het BBQ genootschap :)
Even kijken wat ik nog allemaal in huis heb, volgens mij zijn mijn briketten op, dus die nog even halen bij de Sligro.
Maar 60KG.. :/ Ik heb vorig jaar iedere week wel meerdere keren de Q aangehad voor een periode van een driekwart jaar, en volgens mij heb ik niet meer dan 30KG verbruikt.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
backupdevice schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:10:
Wat voor barbecue's heb je dan om zoveel te verstoken, ik barbecue minimaal 1x per week met mijn BGE of Kegg en heb pas 30kg verstookt in een jaar tijd en met regelmaat de WSM er nog tussendoor om te roken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Vanmiddag de weber eens in elkaar schroeven, en vervolgens zijn vuurdoop houden met wat spiesjes en een hammetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-06 14:05
Komend weekend maar weer eens ribs maken en volgende week pulled pork :)
Ik heb tot nu toe mijn vlees altijd bij de slager gehaald, maar wil ook wel eens online bestellen.
Welke shop raden jullie aan? Zo lees ik goede dingen over bv. beefensteak en aalvink. Ik was ook al eens aan het rondkijken op JPpuurvlees. Iemand die hier ervaringen mee heeft?
En hoe gaat dat in zijn werk? Ik neem aan dat je alles diepgevroren ontvangt, maar hoe lang duurt het voordat slabs en een varkensnek van zo'n 2.5 kg zijn ontdooit in de koelkast?

[ Voor 12% gewijzigd door Ronster op 17-03-2016 11:05 ]

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maverick! schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:03:
Ik heb tot nu toe mijn vlees altijd bij de slager gehaald, maar wil ook wel eens online bestellen.
Welke shop raden jullie aan? Zo lees ik goede dingen over bv. beefensteak en aalvink.
En hoe gaat dat in zijn werk? Ik neem aan dat je alles diepgevroren ontvangt, maar hoe lang duurt het voordat slabs en een varkensnek van zo'n 2.5 kg zijn ontdooit in de koelkast?
Ik heb begrepen dat Beef en steak alles diepgevroren verstuurd. En dat het bij Aalvink niet zo het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Maverick! schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:03:
Welke shop raden jullie aan? Zo lees ik goede dingen over bv. beefensteak en aalvink. Ik was ook al eens aan het rondkijken op JPpuurvlees. Iemand die hier ervaringen mee heeft?
Vanmorgen bij Aalvink besteld voor de eerste keer. Beef en steak had ik vorig jaar al een paar keer geprobeerd, en dat was prima. Maar over Aalvink ook goede verhalen, dus die nu maar eens geprobeerd.
Zal mijn ervaringen volgende week even delen als de varkensnek op is.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

St@m schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:08:
[...]

Vanmorgen bij Aalvink besteld voor de eerste keer. Beef en steak had ik vorig jaar al een paar keer geprobeerd, en dat was prima. Maar over Aalvink ook goede verhalen, dus die nu maar eens geprobeerd.
Zal mijn ervaringen volgende week even delen als de varkensnek op is.
Of een lokale slager vinden waar je mee kan overleggen. Vaak is er lokaal veel mogelijk. Zoveel slagers zijn er niet meer, de slagers die er wel zijn, die vinden het juist leuk als je als klant iets bijzonders wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Hari-Bo schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:00:
[...]

Wat voor barbecue's heb je dan om zoveel te verstoken, ik barbecue minimaal 1x per week met mijn BGE of Kegg en heb pas 30kg verstookt in een jaar tijd en met regelmaat de WSM er nog tussendoor om te roken.
2 x een WSM en een GBS . Dus niet de zuinigste. Verder staan de WSM's bijna 2 x per weekend constant aan . En dan gaat het snel.

De GBS staat 3 a 4 x per week aan. Wij doen veel op de GBS en weinig op ons fornuis.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Thanks voor de reacties.
Ik ben bij een paar lokale slagers geweest. De meeste konden me niet eens helpen aan varkensnek of een paar flinke rauwe niet gemarineerde slabs.

Eentje is wel OK, al vragen de medewerkers wel altijd wat ik met de procureur ga doen en ze vinden het ook elke keer weer vreemd dat iemand om rauwe niet gemarineerde ribs vraagt >:)
Ze roepen altijd de slager zelf erbij. Met hem kun je idd wel enigszins overleggen, maar hij had nog nooit van een BGE gehoord, wat ik ook wel weer apart vind voor een slager.

Maar goed, ik wil gewoon eens andere ribs en procureur proberen. Liefst biologisch.

Ben aan het denken om gekoeld te bestellen, zodat ik de ribs meteen kan gebruiken en de procureur in de vriezer kan doen voor volgende week. Is dat aan te raden?

[ Voor 11% gewijzigd door Ronster op 17-03-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Nomad schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:20:
[...]

Of een lokale slager vinden waar je mee kan overleggen. Vaak is er lokaal veel mogelijk. Zoveel slagers zijn er niet meer, de slagers die er wel zijn, die vinden het juist leuk als je als klant iets bijzonders wilt.
Klopt, de slager bij ons in de buurt is altijd zeer nieuwsgierig en kan altijd veel regelen, maar ik *denk* niet dat die varkensnek in de koeling heeft liggen, en voordat ik tijd heb om langs te gaan is het toch alweer zaterdag. En dan ben ik alweer te laat als hij het niet heeft.
En voor die 2 tientjes die ik nu kwijt ben komt het zaterdag gewoon netjes thuis. net zo makkelijk voor "spoedgevallen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
St@m schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:28:
[...]

Klopt, de slager bij ons in de buurt is altijd zeer nieuwsgierig en kan altijd veel regelen, maar ik *denk* niet dat die varkensnek in de koeling heeft liggen, en voordat ik tijd heb om langs te gaan is het toch alweer zaterdag. En dan ben ik alweer te laat als hij het niet heeft.
En voor die 2 tientjes die ik nu kwijt ben komt het zaterdag gewoon netjes thuis. net zo makkelijk voor "spoedgevallen".
Precies dit heb ik dus ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Paganstars schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:13:
60 Kg :o das echt vee! Ik stook per sessie van een uur of 6 gemiddeld 2,5 a 3 kg weg :o
Dat is dus maar 20 x stoken. 6 maanden herfst en winter = 24 maanden is minder als 1 x per week een sessie van 6 uur.

En wij roken veel vis en vlees voor ons zelf maar ook voor anderen. Daarnaast houden we van vlees dus het valt allemaal wel mee

[ Voor 16% gewijzigd door backupdevice op 17-03-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

St@m schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:28:
[...]

En even bellen? Doe ik altijd. Woensdag bellen, vrijdag binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-06 11:21
Over het ontdooien van diepgevroren vlees kreeg ik eens de volgende tip bij BeefExclusief : hun vlees zit vacuum gesealed en is diepgevroren (ik neem aan bij andere online slagers ook).
Als je het vlees nou in een bak/emmer water legt (niet warm of lauw maar gewoon koud) dan ontdooit het vlees sneller.
Bij een dikke steak o.i.d. zou het na een half uur of wat al gelukt moeten zijn (en daarna uiteraard het vlees even op kamertemp laten komen).
Ik heb het wel eens geprobeerd met een ons of 8 picanha maar dat had duidelijk meer nodig dan een uur...ach uit eten is ook best lekker en op maandag smaakt een picanha ook best :-)

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Haha, ja maar ik ga niet uit eten betalen voor 5 mensen die ik zaterdag eten heb :+

Ik ga eens bestellen op Aalvink.
Zij leveren gekoeld, dus ik kan de procureur invriezen voor volgende week.

Welke ribs raden jullie aan voor low&slow op de BGE? Buik spareribs neem ik aan?

Wel jammer dat ze enkel procureur zonder bot hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Goede keus hoor bij Aalvink, ze leveren alleen gekoeld en niet ingevroren. Ben wel benieuwd, morgen komt mijn bestelling binnen die ik vorige week heb gedaan (toen waren de spareribs in de aanbieding en had ik nog 7% korting met de code AALVINK en 5% door even met een ongebruikt mailadres te registreren op de nieuwsbrief). Vraag me af of ze de aanbieding dan ingevroren hebben of nog vers afsturen.

Edit: ik heb deze besteld: https://www.aalvink.nl/we...se-bbq/spareribs-naturel/ die waren toen in de aanbieding. Vraag me alleen af wat ribs met ketting nu is? Ketting ken ik zo niet. Ze zijn ietsjes duurder dan de wide cut ribs.

[ Voor 24% gewijzigd door Binnetie op 17-03-2016 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-06 23:22
Irtimid schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:58:
Over het ontdooien van diepgevroren vlees kreeg ik eens de volgende tip bij BeefExclusief : hun vlees zit vacuum gesealed en is diepgevroren (ik neem aan bij andere online slagers ook).
Als je het vlees nou in een bak/emmer water legt (niet warm of lauw maar gewoon koud) dan ontdooit het vlees sneller.
Bij een dikke steak o.i.d. zou het na een half uur of wat al gelukt moeten zijn (en daarna uiteraard het vlees even op kamertemp laten komen).
Ik heb het wel eens geprobeerd met een ons of 8 picanha maar dat had duidelijk meer nodig dan een uur...ach uit eten is ook best lekker en op maandag smaakt een picanha ook best :-)
Na een half uur even het water weg laten lopen en opnieuw onder water zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-06 17:08
Iemand ervaring met een Broil King Keg 4000? Vooral benieuwd naar verschillen met de BGE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-06 23:22
Maverick! schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:10:
Haha, ja maar ik ga niet uit eten betalen voor 5 mensen die ik zaterdag eten heb :+

Ik ga eens bestellen op Aalvink.
Zij leveren gekoeld, dus ik kan de procureur invriezen voor volgende week.

Welke ribs raden jullie aan voor low&slow op de BGE? Buik spareribs neem ik aan?

Wel jammer dat ze enkel procureur zonder bot hebben.
Welke ribs hangt een beetje van de situatie af. Als je voor mensen gaat koken dan gewoon lekker dikke nemen, uiteraard met een hogere prijs per kilo. Als ik voor mijzelf ribs maak dan gebruik ik eigenlijk altijd de blauwe doos van de Makro. Ook gasten vinden die erg lekker, voornamelijk omdat ze gewoon nog nooit op deze manier gemaakte ribs gehad hebben. Dan zijn het al snel de beste ribs ooit gegeten haha.

Ik zou gewoon eens deze proberen: https://www.aalvink.nl/we...se-bbq/spareribs-naturel/

[ Voor 5% gewijzigd door Damocles.NL op 17-03-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
De blauwe doos van de Makro.... daar ben ik eens extra voor naar de Makro gereden.
Dolgelukkig met mijn blauwe doos weer huiswaarts gekeerd, om er op de dag van bereiden achter te komen dat ze nog maar 20 minuten in de oven hoefde. Ik vond ze echt niet te vreten zo zout als ze waren.
Ik had dus de verkeerde doos }:O

Mijn bestelling is de deur uit.
Bij de spareribs staat 'bakken 30 minuten'. Omdat ik low&slow wil doen heb ik de 'Buik spareribs, wide cut' besteld. Hierbij staat:
Wij verstaan onder echte spareribs de buik spareribs. Deze zijn een stuk groter en het vlees is een stuk steviger van structuur, maar tegelijkertijd veel smaakvoller. De bereidingstijd is langer, maar de moeite van het wachten waard.
Hoop dat ze goed gaan bevallen, maar ik denk het wel.

Het pakket komt wel zaterdag pas binnen, dus ik zal bij de voordeur moeten wachten zodat ze meteen in de rub en op de BGE kunnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Malt007 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:20:
Iemand ervaring met een Broil King Keg 4000? Vooral benieuwd naar verschillen met de BGE.
Ik heb beide de BGE enkel een mini dan ;) wat ik als voordeel van de Keg vind is dat deze een stuk lichter is, want na elke barbecue sessie berg ik deze op in het tuinhuis ipv buiten laten staan met een zeil erover, en de manier van verplaatsen vind ik makkelijker want je kan deze kantelen en verplaatsen. Plus metaal kan flink tegen een stoot vergeleken met BGE, dat is een persoonlijke smaak. Qua temperatuur beheersing vind ik de Keg een stuk beter in het hogere segment en kan ik zonder problemen tot 400 graden gaan zonder het risico te lopen dat de body dit niet aankan of het vilt wegbrand. Met lagere temperaturen vind ik de BGE beter, de Keg heeft snel de neiging om 120+ te gaan, zelf niet teveel mee gedaan omdat ik voor low & slow een WSM gebruik. En beide zijn ongeveer gelijk qua verbruik daar zal je geen grote verschillen zien.

Mocht je nog meer vragen hebben laat het maar weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

MikeyMan schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:44:
[...]

En even bellen? Doe ik altijd. Woensdag bellen, vrijdag binnen :)
Dat kan, moet ik het alsnog ophalen. Lol, waarom bestellen mensen via internet, omdat het gemakkelijk is.
Als ik alle tijd heb loop ik wel bij de slager langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Maverick! schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:34:

Mijn bestelling is de deur uit.
Bij de spareribs staat 'bakken 30 minuten'. Omdat ik low&slow wil doen heb ik de 'Buik spareribs, wide cut' besteld. Hierbij staat:

[...]

Hoop dat ze goed gaan bevallen, maar ik denk het wel.
Let er even op dat bij buikspareribs er ook nog een heel stuk kraakbeen aan zit. Als het gaar is trek je botjes er zo tussenuit, of met een beetje moeite, maar dat is met kraakbeen wel anders. Bij een St Louis style cut is het kraakbeen verwijderd, waardoor je alleen vlees en botten overhoudt. Van het kraakbeen maken ze in de Verenigde Staten Rib Tips. Je kan het er wel aan laten zitten, maar het is een heel gefriemel om het vlees ertussenuit te krijgen. En een stukje van dat kraakbeen in je mond is echt niet lekker kauwen...

Pagina: 1 ... 21 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.