Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:
  • 191.838 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:52
Ik heb van de week dus een Weber Jumbo Joe gehaald bij de Gamma. Het was een demo model en worden al een aantal jaar niet meer verkocht in NL. Echter hebben ze m afgerekend als Weber Smokey Joe. Is het ivm garantie nodig om dit ergens vast te laten leggen?

[ Voor 17% gewijzigd door AMD1800 op 13-05-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Dus je hebt een bon van iets wat je niet hebt gekocht en je vraagt in het bbq topic of dit van invloed is op je garantie.. :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
St@m schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:03:
Dus je hebt een bon van iets wat je niet hebt gekocht en je vraagt in het bbq topic of dit van invloed is op je garantie.. :P
Eh, ja. Ik dacht dat het niet zou uitmaken als je de garantie via Weber regelt. Maar ja, nu blijkt dat je daar ook een Bon bij moet opsturen, dus, kan beter nog maar even langs gaan om het te laten corrigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
coelho schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:41:
[...]

Die vind ik er eerlijk gezegd nogal tricky uit zien. Dan liever een looflighter.
Ja, lijkt mij ook brandgevaarlijk. Als je niet oppast vliegt zo je BBQ in de fik.

:+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
peeweeherman schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 23:02:
Ik heb wel een 46. Stapel je de kolen hoger dan 1 laag.
Gebruik je het deksel? Hoe is de stand van de luchtgaten onder en boven?
Ja. Ja. Boven en onder half open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 14:07
Ferra schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:46:
Ik heb de 57 weber en vul altijd de helft met briketten. Nu heb ik weleens dat iets te snel gaat en aanbrand, op het hete deel van de bbq. Is daar nog iets aan te doen?
- Temperatuur regel je middels de luchtschuiven. In principe boven altijd open en dan onder meer of minder lucht toevoegen. Het helpt om met een stift streepjes te zetten daar waar het handvat staat wanneer je schuif in de bak nog net open, 50% dicht en volledig dicht is. Bij de Webers is het eerste deel van de uitslag van je handvat nl. loos, het is goed om te weten wanneer de klep voor het gat begint te komen zodat je nauwkeuriger kunt regelen.

- Wat je kunt doen is inderdaad kolen op een helft (of zelfs nog iets minder, maar wel aan de buitenkant) van je kolenrooster. Als je dan het niet gebruikte deel afdekt met alufolie, dan moet de lucht van onder door je kolen heen. Vervolgens dek je de helft van je bovenrooster af met alufolie en die zet je boven de kolen. Dan krijg je dus dat je vlees nooit boven je vuur zit, en alleen maar boven de warme lucht die zigzaggend door de kolen naar je vlees loopt.

- Wanneer je iets boven je kolen wilt grillen, dan moet je zorgen dat je geen vlammen hebt (deksel erop!), en vaak genoeg draaien. Bij een Weber koos ik er daarom vaak voor om indirect dingen te verwarmen met deksel. en dan al omgooiend het product nog een kleurtje/korstje te geven, zonder deksel. Nu met de BGE regel ik mijn temperatuur op de graad, dus komt verbranden nagenoeg niet meer voor.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Verder kolen niet te hoog opstapelen, want hierdoor is afstand kleiner waardoor stralingswarmte toeneemt.

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:18

The Legend

*Plop*

Nu het mooie weer vertrokken is :') heb ik eindelijk de tuin klaar en eens goed vlees besteld bij B&S. Drie keer 2 strengen baby back ribs. Ik wil maandag 3 strengen op de Weber (57cm) doen. Ik houd wel van nog wat bite aan het vlees, en de 3-2-1 methode met inpakken en appelsap e.d. vond ik voor een eerste keer wat veel werk :P Wilde het Amazingribs recept proberen, maar ik heb alleen geen rookhout. Wil ff checken of ik het goed begrepen heb:

1. Ribs ontdooien: als ik maandag middag 3 strengen op de BBQ wil leggen, hoe ver van tevoren moet ik de ribs dan uit de vriezer halen, en moeten ze ontdooien in de koelkast of daar buiten?
2. Ribs ontvliezen, tutorials heb ik bekeken
3. Ribs ligt bevochten met wat water en insmeren met ca. 2 eetlepels American Stockyard All Purpose BBQ Rub per kant
4. Ribs op de bbq (indirect). 3,5 uur wachten
5. Streng insmeren met American Stockyard Southern Blues en nog even afgrillen

Zo zou het moeten lukken toch?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
1> Nu in de koelkast,
2> onvliezen
3> Geen water, gele mosterd, morgen of zondag in de rub
4> ligt aan je volgorde, 2-2-1 of helemaal indirect, wat jij wilt ;)
5 > echt afgrillen doe ik niet, ik smeer ze in en laat ze nog even op de roosters liggen zodat ze de saus 'indrogen'

Zelfs AH heeft rookhout ( snippers ) in het bbqrek liggen, maar elk flink tuinbedrijf ( overvecht, intratuin e.d ) hebben wel een zakje liggen

[ Voor 20% gewijzigd door FreshMaker op 14-05-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 19:59
The Legend schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:40:
Nu het mooie weer vertrokken is :') heb ik eindelijk de tuin klaar en eens goed vlees besteld bij B&S. Drie keer 2 strengen baby back ribs. Ik wil maandag 3 strengen op de Weber (57cm) doen. Ik houd wel van nog wat bite aan het vlees, en de 3-2-1 methode met inpakken en appelsap e.d. vond ik voor een eerste keer wat veel werk :P Wilde het Amazingribs recept proberen, maar ik heb alleen geen rookhout. Wil ff checken of ik het goed begrepen heb:

1. Ribs ontdooien: als ik maandag middag 3 strengen op de BBQ wil leggen, hoe ver van tevoren moet ik de ribs dan uit de vriezer halen, en moeten ze ontdooien in de koelkast of daar buiten?
2. Ribs ontvliezen, tutorials heb ik bekeken
3. Ribs ligt bevochten met wat water en insmeren met ca. 2 eetlepels American Stockyard All Purpose BBQ Rub per kant
4. Ribs op de bbq (indirect). 3,5 uur wachten
5. Streng insmeren met American Stockyard Southern Blues en nog even afgrillen

Zo zou het moeten lukken toch?
Gisteravond besloten dat ik vandaag trek zou hebben in wat ribs in de middag. Ik doe ze dan in een waterdichte zak en leg hem in koud kraanwater. In mijn geval seal ik de zak met mijn easyvac pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:43
Wat zijn de voorkeuren hier voor houtskool/briketten?

Dammers/Ecobrasa/Flamy.
Of laten jullie dat ook nog afhangen van het type bbq en bereidingswijze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

OK, feedback gevraagd:

Ik heb 2 zalmmoten (ongerookt), ik zit er aan te denken om ze in folie met wat citroensap, peper en dille te slowcooken..
Alternatief is grillen...

Wat zouden jullie aanraden en de hamvraag is er een goede optie 3?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
NeutraleTeun schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:11:

Dammers/Ecobrasa/Flamy.
Op mijn Monolith exclusief Flamy. Op mijn Weber 57 vanalles :P
De laatste wordt alleen gebruikt als ik ruimte tekort kom (bijna nooit), of als ik naast een slow sessie op het ei nog een hoge temp nodig heb, om bijvoorbeeld tegelijkertijd te serveren. Oh ja, en als ik regen verwacht. Het ei blijft nog zo lang warm na een sessie dat daar niet meteen weer een hoes op kan. Maar om die redenen boeit het me niet zo wat voor briketten ik stook op de weber. Moet daar gewoon temperatuur hebben. Dus soms is het een weber long lasting briket, soms briketten van de Jan Linders, soms houtskool van de Linders. Gewoon wat voor handen is. Om daar dure kolen op te gebruiken voor hoge temperaturen vind ik zonde. Die gaan op een Weber 5x zo hard op dan op het ei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54

franssie

Save the albatross

NeutraleTeun schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:11:

Dammers/Ecobrasa/Flamy.
Ik heb een kamado en gebruik alleen houtskool, maal dan wel van horeca kwaliteit van Sligro. Dat zijn polsdikke stukken van een cm of 10 lang en dat is prima te regelen en geeft al genoeg rooksmaak. Die kleine houtskool brokjes die je normaal koopt verstikken te snel naar mijn mening. Briketten heb ik nooit wat gevonden, voor simele hitte gebruik ik mijn gasgrill.

ToolkiT schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:24:
OK, feedback gevraagd:

Ik heb 2 zalmmoten (ongerookt), ik zit er aan te denken om ze in folie met wat citroensap, peper en dille te slowcooken..

Hangt ervanaf hoe je je zalm wilt hebben, beide zijn lekker maar:
1) wordt door en door gaar maar met de smaak van je dille en alles,
2) Kan je de zalm mooi rosé houden (als je dat lekker vindt) - misschien wel de zalm even een uurtje afgedekt uit de koelkast laten.

Versie 1 is meer fool proof, verbrand niet snel en drookgt ook niet snel uit.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

franssie schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:53:
[...]

Ik heb een kamado en gebruik alleen houtskool, maal dan wel van horeca kwaliteit van Sligro. Dat zijn polsdikke stukken van een cm of 10 lang en dat is prima te regelen en geeft al genoeg rooksmaak. Die kleine houtskool brokjes die je normaal koopt verstikken te snel naar mijn mening. Briketten heb ik nooit wat gevonden, voor simele hitte gebruik ik mijn gasgrill.

[...]

Hangt ervanaf hoe je je zalm wilt hebben, beide zijn lekker maar:
1) wordt door en door gaar maar met de smaak van je dille en alles,
2) Kan je de zalm mooi rosé houden (als je dat lekker vindt) - misschien wel de zalm even een uurtje afgedekt uit de koelkast laten.

Versie 1 is meer fool proof, verbrand niet snel en drookgt ook niet snel uit.
uurtje vooraf eruit en op 180 graden direct op een houtplankje is ook een optie?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Nomad schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:15:
[...]

uurtje vooraf eruit en op 180 graden direct op een houtplankje is ook een optie?
Als dat als een optie voor Toolkit bedoeld is en hij heeft een houtplankje dan is dat wel optie drie denk ik!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

franssie schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:20:
[...]

Als dat als een optie voor Toolkit bedoeld is en hij heeft een houtplankje dan is dat wel optie drie denk ik!
ja die :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Misschien had ik dan toch een type erbij moeten zetten :9 een Weber57.

@ToolKit
NeutraleTeun in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Wilde even rustig beginnen met de thermometers voor de bbq, dus denk: eerst zo'n uitklapdingetje halen, want voor even snel wat burgertjes erop is een probe met draad eraan knopen een beetje overkill. Na veel inlezen kom je dan toch uit bij een Thermapen, alle alternatieven gaan of snel kapot, of lezen toch een stuk trager uit. Even rondgeneusd, en tot mijn verrassing kwam uit uit bij een Engelse toko die Thermapens verkoopt, maar op eBay de exemplaren met foutjes aanbiedt, met 1 jaar garantie. Nou, ik wil dat wel proberen :+ Dus zonet een versie 3 met lelijk vlammenprintje (don't care :P) besteld voor EUR 38,20 :o ..voor dat geld het proberen waard. Levering pas volgende week volgens de schatting..ik ben benieuwd :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

2Dutch schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:09:
Wilde even rustig beginnen met de thermometers voor de bbq, dus denk: eerst zo'n uitklapdingetje halen, want voor even snel wat burgertjes erop is een probe met draad eraan knopen een beetje overkill. Na veel inlezen kom je dan toch uit bij een Thermapen, alle alternatieven gaan of snel kapot, of lezen toch een stuk trager uit. Even rondgeneusd, en tot mijn verrassing kwam uit uit bij een Engelse toko die Thermapens verkoopt, maar op eBay de exemplaren met foutjes aanbiedt, met 1 jaar garantie. Nou, ik wil dat wel proberen :+ Dus zonet een versie 3 met lelijk vlammenprintje (don't care :P) besteld voor EUR 38,20 :o ..voor dat geld het proberen waard. Levering pas volgende week volgens de schatting..ik ben benieuwd :)
Linkje? Misschien voor sommige anderen ook wel fijn :).

Ikzelf heb 3 iGrills (2 mini's, 1 grotere)....maak er super veel gebruik van. Werkt nu weer top (verloor eerder soms contact, gaat nu geheel goed).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 20:52

SaN

ToolkiT schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:24:
OK, feedback gevraagd:

Ik heb dit recept laatst gegeten bij vrienden. Echt een geweldige smaak. Het klinkt misschien wat vreemd met mosterd en bruine suiker, maar het is heerlijk.

http://www.bbq-nl.com/200...s-cedar-plank-salmon.html

Afbeeldingslocatie: http://www.bbq-nl.com/wp-content/uploads/2009/06/flayplankedsalmon3.jpg

Wij hadden trouwens het idee dat het zonder rookplankje, gewoon met wat rookhout, ook prima zal smaken. Dan wel indirect uiteraard :P

[ Voor 16% gewijzigd door SaN op 16-05-2016 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Nomad schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:13:
Linkje? Misschien voor sommige anderen ook wel fijn :).

Ikzelf heb 3 iGrills (2 mini's, 1 grotere)....maak er super veel gebruik van. Werkt nu weer top (verloor eerder soms contact, gaat nu geheel goed).
Ohja suf die had erbij gemoeten :+ Bij deze alsnog :)
Limited Edition Flame Print - SuperFast Thermapen 3 Digital Thermometer

Via de verkoper zie je nog meer lelijk gekleurde exemplaren (vale houtprint bv :P ) voor wat minder.

Die iGrills zien er wel handig uit, maar die Maverick met radiosignaal ipv Bluetooth spreekt me toch meer aan. Bluetooth is toch beperkt, apps en co zijn leuk maar geen echte must... Wat was het euvel met de ontvangst, moest je de firmware even updaten of het apparaatje resetten? :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

SaN schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:13:
[...]

Ik heb dit recept laatst gegeten bij vrienden. Echt een geweldige smaak. Het klinkt misschien wat vreemd met mosterd en bruine suiker, maar het is heerlijk.

http://www.bbq-nl.com/200...s-cedar-plank-salmon.html

Wij hadden trouwens het idee dat het zonder rookplankje, gewoon met wat rookhout, ook prima zal smaken. Dan wel indirect uiteraard :P
Mosterd en suiker combo heb ik wel eens gedaan geloof ik, dus dat schrikt me niet af..
Hoeveer blijft er van het plankje over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ToolkiT schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:24:
[...]

Mosterd en suiker combo heb ik wel eens gedaan geloof ik, dus dat schrikt me niet af..
Hoeveer blijft er van het plankje over?
One time use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
SaN schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:13:
[...]
In de oven werkt het ook prima, zonder rook is het ook nog een prima recept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Fly-guy schreef op maandag 16 mei 2016 @ 19:37:
[...]

In de oven werkt het ook prima, zonder rook is het ook nog een prima recept.
Ja, natuurlijk. Maar dat rooksmaakje maakt het wel af hoor. Ik denk alleen dat je dat er zonder plankje ook wel in krijgt. Ik vind het een beetje een hype, die plankjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

SaN schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:21:
[...]

Ja, natuurlijk. Maar dat rooksmaakje maakt het wel af hoor. Ik denk alleen dat je dat er zonder plankje ook wel in krijgt. Ik vind het een beetje een hype, die plankjes.
Is het ook wat mij betreft, al werkt het wel makkelijk. bij de aldi-outlet hebben/hadden ze de plankjes voor zalm voor 1 euro per stuk, dan vind ik het nog goed te doen en heb dan even een voorraadje gekocht (5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Ik heb gewoon wat cedarhouten planken geregeld bij een maat van met een houtzaak, doe er al 2 jaar mee.
Op voor het derde jaar, volgend jaar maar weer wat nieuwe planken.

[ Voor 24% gewijzigd door St@m op 16-05-2016 23:08 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kijk daar maar mee uit, hout in houthandels wordt vaak geïnjecteerd of behandeld met chemisch spul tegen rot, insecten etc. Wil je dat in je eten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

mrwolf schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:51:
Kijk daar maar mee uit, hout in houthandels wordt vaak geïnjecteerd of behandeld met chemisch spul tegen rot, insecten etc. Wil je dat in je eten hebben?
Mwah, dat loopt wel los. Als ik me druk moet gaan maken over alles wat ze in het eten stoppen dan wordt het nog erger. Daarnaast weet ik dat het onbehandeld hout is.

[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 17-05-2016 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dat snap ik, maar ik vroeg het omdat ik hiet nog wel wat hout heb liggen en daar mogelijk iets van kan maken, maar als zo'n plankje helemaal opbrand weet ik teminste hoe dik ik moet gaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ToolkiT schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:37:
[...]

Dat snap ik, maar ik vroeg het omdat ik hiet nog wel wat hout heb liggen en daar mogelijk iets van kan maken, maar als zo'n plankje helemaal opbrand weet ik teminste hoe dik ik moet gaan..
Ohzo. De plankjes die je ready made koopt zijn ongeveer 1 cm dik en de onderkant en zijkanten worden zwart. Maar het zwarte komt niet helemaal tot je stukje vis als goed. Helpt dat qua info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 11:25
Ben zelf nog niet met plankjes bezig geweest maar.. kun je die ook voor vlees gebruiken of enkel voor vis?
Ben namelijk ook impulsief geweest bij de Aldi Outlet een poosje terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Alles waar je een rooksmaak in wilt?
Dus zelfs groenten.

Zojuist een betaling gedaan voor de Anova 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

NeutraleTeun schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:01:
Alles waar je een rooksmaak in wilt?
Dus zelfs groenten.

Zojuist een betaling gedaan voor de Anova 🙈
Oh nice! Heel benieuwd. Hij komt er heer zo rond ....september..dan ben ik weer jarig :P. Vond het een goed ding om voor de verjaardag te vragen ipv zelf te kopen.
Ik ben echt wel blij met de sous-vide methode, dus die Anova is zeker een aanrader, daar ben ik van overtuigd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik ben ook benieuwd!
Staat een maand levertijd op.

Reden vooral was toch wel de perfecte garing en de prijs voor een Weber57. Vind het toch moeilijk om daar €300,- voor neer te leggen wetende dat die eerst goedkoper was en dadelijk ook weer in prijs zal zakken.

Tijdens het zoeken kwam ik bv acties tegen van €200,-.
Daarom nu misschien kijken naar iets kleiner en goedkoper, wellicht een Smokey Joe.
En dan kijken of het nodig is om later alsnog een grotere te kopen.

Zal de Anova ontmaagden met Wagyu ossenhaas à €40,- voor 200gram :9~

[ Voor 7% gewijzigd door NeutraleTeun op 17-05-2016 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gisteren bij Vancranenbroek (ga in hemelsnaam nooit op pinkstermaandag naar toe als je geen hoge irritatiegrens hebt) gaan kijken naar wat BBQ's wat ze daar hadden staan (naar aanleiding van Chevy454 in "Het BBQ deel 2")

Ik meende in mijn achterhoofd dat ze daar ook Weber verkochten naast Barbecook. Eenmaal daar ging ik bijna huilen maar zag ik in een hoekje een Barbecook Major Sunset staan voor 89 Euro. Na wat discussieren met Mrs Chevy454 (die aandrong dat ik toch maar die Weber moest kopen) heb ik het rationele laten doorwegen en die Barbecook gekocht.

We hebben een brikettenstarter en inmiddels weet ik hoe je deze goed moet aansteken (leve Youtube).
Ik heb zoiets van: eerst met wat simpel gereedschap leren te werken en dan genieten van een Weber.

Ook Eccobrassa briketten bestelt en ben benieuwd naar het resultaat.
Ik kan haast niet wachten tot het mooie weer daar is.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:20
Is er een andere plek dan de aldi outlet om aan cedar planken te komen voor een schappelijke prijs? Zalm op een hout plankje wil ik best proberen. Maar 9 euro voor een plankje wat waarschijnlijk maar 1 keer meegaat vind ik iets teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Nomad schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:13:
[...]

Ohzo. De plankjes die je ready made koopt zijn ongeveer 1 cm dik en de onderkant en zijkanten worden zwart. Maar het zwarte komt niet helemaal tot je stukje vis als goed. Helpt dat qua info?
resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13243766_10156955544175088_170410508826971881_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13247851_10156955544105088_4977909552604049089_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13226647_10156955544110088_3611651861786470582_n.jpg?oh=e354aea92e186de89ca37feeeee32aea&oe=57DBCA13

conclusie: een dik stuk hout zorgt dat de boven en buitenkant wel goed gaar zijn maar de onderkant nog iets te rauw is..
2 moten moest ik in de pan nog even nabakken aan 1 kant..
Maar desondanks een geslaagd experiment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ToolkiT schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:19:
[...]

resultaat:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

conclusie: een dik stuk hout zorgt dat de boven en buitenkant wel goed gaar zijn maar de onderkant nog iets te rauw is..
2 moten moest ik in de pan nog even nabakken aan 1 kant..
Maar desondanks een geslaagd experiment :)
En qua smaak? :) Tof dat je meteen aan de slag gegaan bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Nomad schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:29:
[...]

En qua smaak? :) Tof dat je meteen aan de slag gegaan bent :)
De meiden hadden het in no time op, terwijl eten bij hun altijd uren duurt.. dus dat zegt genoeg :)

Zelf had ik het stukje dat in pan na gebakken was en het stuk dat iets te gekaramellieerd was, dus het slechtste stuk, maar ondanks dat erg lekker. En ik ben niet een enorme vis-eter..
Russel88 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 20:59:
Is er een andere plek dan de aldi outlet om aan cedar planken te komen voor een schappelijke prijs? Zalm op een hout plankje wil ik best proberen. Maar 9 euro voor een plankje wat waarschijnlijk maar 1 keer meegaat vind ik iets teveel van het goede.
Ik heb gewoon een stuk brandhout van een boom die hier omgezaagd is gebruikt.. maar iets dunnere plakken zijn wel beter denk ik..
Ook had ik eigenlijk iets langer moeten laten weken.. maar al doende leert men :)

[ Voor 38% gewijzigd door ToolkiT op 17-05-2016 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 14:52

Bergie

Lekker belangrijk...

Die zalm ziet er wel goed uit :9 Heeft iemand nog een goedkoop adres voor die plankjes cederhout? Die van weber zijn overal wel te krijgen zo te zien maar betaal je natuurlijk gelijk de hoofdprijs voor.

Yamaha MT-09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-05 09:43
Ik heb vorig jaar voor weinig een grote plank cederhout gehaald bij de lokale houtboer. Zaag daar telkens een stuk van af om te gebruiken;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik ga zaterdag bbq'en] of eigenlijk meer grillen. Gewoon beetje de standaard stuff. Hamburgertje, satétje, dus niet heel luxe ofzo.

We hebben helaas niet een geweldige bbq en zijn aan een klein en streng budget gebonden, dus worden het waarschijnlijk vooral diepvrieshamburgers, omdat deze al gaar zijn, dus snel en makkelijk. (Ga wel een beetje proberen te sturen om echte hamburgers te kopen). Kooltjes zullen waarschijnlijk gewoon de eerste beste kooltjes van de AH ofzo worden. Ik ga wel kijken of we broodjes erbij kunnen kopen om een broodje hamburger te maken. (nog ideeën om een broodje hamburger wat op te leuken)

Ik houd opzich wel van vlees, maar dan vooral de wat duurdere stukken en zeker niet zoveel als bij deze bbq gegeten gaat worden. Ik vroeg me dus af of iemand nog een goed idee heeft voor een lekkere salade of groente van de bbq. Zelf kwam ik als salade niet veel verder dan wat rucola en andere sla mengen met tomaatjes, komkommer, misschien augurkje, ook al lekker, maar ben benieuwd naar jullie recepten! (Hou zelf echter niet van héél spicy of héél zout eten)

Wat groente betreft om te roosteren dacht ik zelf aan courgette, paprika en aubergine en dan wat peper en misschien wat zou eroverheen. Daarnaast had ik het idee om iets met zoete aardappel te doen. Toen ik ooit bij een vriend at, had de moeder van hem allemaal lekkere gegrilde groente uit de oven gemaakt met zoete aardappel erbij, maar weet niet meer exact welke groente dit waren en hoe dit het makkelijkste op de bbq te bereiden is.

De bedoeling is dat de groente/salade er meer als bijgerecht bij gegeten wordt,zodat je niet alleen máár vlees aan het eten bent, dus zal ik niet al teveel salade en/ of groente gaan maken. Ik denk dat als 2-3 personen er van kunnen proeven het voldoende is, omdat de rest van de groep niet echt van de salades en groentes is en het zonde zou zijn om eten weg te gooien. Oh tenslotte, het mag niet te lang duren, ik vind het opzich niet erg om wat langer te bbq'en, maar de rest van de groep denkt daar helaas anders over, dus het moet wel redelijk snel te doen zijn, anders eet ik alleen, is ook niet echt gezellig. 20-30 minuten is denk ik wel de max.(hoewel ik me afvraag of je groente wel zolang moet grillen/garen). De voorbereiding daarentegen mag wel wat langer duren, want dat kan ik alleen doen en dat maakt niet heel erg uit als je dat alleen moet doen.

Mijn vraag is dus hoe ik dit het beste aan kan pakken, dus echt grillen of beter in aluminiumfolie verpakken en of jullie nog aanraders hebben op het gebied van de salade of de groente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 22:27

heuveltje

KoelkastFilosoof

http://imgur.com/gallery/B1gFn

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zOLGYXW.jpg

Volgende projectje :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

hoi1234 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 23:43:
Ik ga zaterdag bbq'en] of eigenlijk meer grillen. Gewoon beetje de standaard stuff. Hamburgertje, satétje, dus niet heel luxe ofzo.
<>
Ik denk uit je verhaal te lezen dat het voor een grotere groep is en daarom het budget de belemmerende factor.

Vwb salades: Denk ook eens aan een couscous salade of een pasta-tonijn salade. Makkelijk, voedzaam, goedkoop en smaakvol.
Voor de hamburgers zou je eens op de markt kunnen kijken, eventueel zelf een rol gehakt in de koeling leggen (in folie) en dan zelf in schijven snijden? Als je er toch bent koop je ook de groenten en ui daar. Ook kan je bij de "Turk" soms voordelig Köfte kopen voor niet te veel, gekruid en al, ballen draaien, platduwen en in de koelkast - klaar.

Sateh maak je zelf van kippendij (ook niet duur op de markt) wel even klusje met rijgen. Knoflook en goede (!) soja erover en even laten trekken in een kom of ziplockbag (action).

Zorg dus dat je koelkast leeg is voor je begint, je hebt wat ruimte nodig om alles op te slaan tot het vuur aangaat maar dan heb je alles wel voorbereid.

overigens, kooltjes misschien ook bij de action kopen, zal vast niet slechter zijn dan die van de AH maar vast goedkoper >:)

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 18-05-2016 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

hoi1234 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 23:43:

We hebben helaas niet een geweldige bbq en zijn aan een klein en streng budget gebonden, dus worden het waarschijnlijk vooral diepvrieshamburgers, omdat deze al gaar zijn, dus snel en makkelijk. (Ga wel een beetje proberen te sturen om echte hamburgers te kopen). Kooltjes zullen waarschijnlijk gewoon de eerste beste kooltjes van de AH ofzo worden. Ik ga wel kijken of we broodjes erbij kunnen kopen om een broodje hamburger te maken. (nog ideeën om een broodje hamburger wat op te leuken)

Ik houd opzich wel van vlees, maar dan vooral de wat duurdere stukken en zeker niet zoveel als bij deze bbq gegeten gaat worden. Ik vroeg me dus af of iemand nog een goed idee heeft voor een lekkere salade of groente van de bbq. Zelf kwam ik als salade niet veel verder dan wat rucola en andere sla mengen met tomaatjes, komkommer, misschien augurkje, ook al lekker, maar ben benieuwd naar jullie recepten! (Hou zelf echter niet van héél spicy of héél zout eten)

Wat groente betreft om te roosteren dacht ik zelf aan courgette, paprika en aubergine en dan wat peper en misschien wat zou eroverheen. Daarnaast had ik het idee om iets met zoete aardappel te doen. Toen ik ooit bij een vriend at, had de moeder van hem allemaal lekkere gegrilde groente uit de oven gemaakt met zoete aardappel erbij, maar weet niet meer exact welke groente dit waren en hoe dit het makkelijkste op de bbq te bereiden is.

De bedoeling is dat de groente/salade er meer als bijgerecht bij gegeten wordt,zodat je niet alleen máár vlees aan het eten bent, dus zal ik niet al teveel salade en/ of groente gaan maken. Ik denk dat als 2-3 personen er van kunnen proeven het voldoende is, omdat de rest van de groep niet echt van de salades en groentes is en het zonde zou zijn om eten weg te gooien. Oh tenslotte, het mag niet te lang duren, ik vind het opzich niet erg om wat langer te bbq'en, maar de rest van de groep denkt daar helaas anders over, dus het moet wel redelijk snel te doen zijn, anders eet ik alleen, is ook niet echt gezellig. 20-30 minuten is denk ik wel de max.(hoewel ik me afvraag of je groente wel zolang moet grillen/garen). De voorbereiding daarentegen mag wel wat langer duren, want dat kan ik alleen doen en dat maakt niet heel erg uit als je dat alleen moet doen.

Mijn vraag is dus hoe ik dit het beste aan kan pakken, dus echt grillen of beter in aluminiumfolie verpakken en of jullie nog aanraders hebben op het gebied van de salade of de groente.
Ik zou in plaats van diepvries hamburgers in ieder geval gewoon gehakt kopen en zelf burgers maken. Niet veel duurder denk ik. Misschien wel goedkoper.

Als hele simpele bijgerechten vinden wij perziken uit blik altijd lekker en maïs kolven. Die laatste kan je halveren, maar ze zijn nu niet in het seizoen en niet heel erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Op deze site staan lekkere bijgerechten zowel van de bbq als niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan zelf saté maken van kipfilet, zelf hamburgers maken en worstjes zijn ook niet duur. Bij de Jumbo mag je drie bakjes vlees uitzoeken voor 6 euro.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
franssie schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 00:19:
[...]

Ik denk uit je verhaal te lezen dat het voor een grotere groep is en daarom het budget de belemmerende factor.

Vwb salades: Denk ook eens aan een couscous salade of een pasta-tonijn salade. Makkelijk, voedzaam, goedkoop en smaakvol.
Voor de hamburgers zou je eens op de markt kunnen kijken, eventueel zelf een rol gehakt in de koeling leggen (in folie) en dan zelf in schijven snijden? Als je er toch bent koop je ook de groenten en ui daar. Ook kan je bij de "Turk" soms voordelig Köfte kopen voor niet te veel, gekruid en al, ballen draaien, platduwen en in de koelkast - klaar.

Sateh maak je zelf van kippendij (ook niet duur op de markt) wel even klusje met rijgen. Knoflook en goede (!) soja erover en even laten trekken in een kom of ziplockbag (action).

Zorg dus dat je koelkast leeg is voor je begint, je hebt wat ruimte nodig om alles op te slaan tot het vuur aangaat maar dan heb je alles wel voorbereid.

overigens, kooltjes misschien ook bij de action kopen, zal vast niet slechter zijn dan die van de AH maar vast goedkoper >:)
Couscous salade is denk ik wel een goed idee inderdaad. Echter ben ik bang dat kippendij iets boven het budget is. (De instelling heeft een budget van €2,50 per cliënt per maaltijd. Ik weet echter niet zeker of je dit bedrag kunt terug vragen als je zelf de boodschappen doet. Als dit niet kan is er namelijk een budget van +- €20 voor de boodschappen uit eigen kasgeld voor +- 9 eters.) Kooltjes van de Action is dus zeker een goed idee, zeker als je daar geen verschil in merkt, kun je lekker extra eten kopen.
SaN schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 00:23:
[...]

Ik zou in plaats van diepvries hamburgers in ieder geval gewoon gehakt kopen en zelf burgers maken. Niet veel duurder denk ik. Misschien wel goedkoper.

Als hele simpele bijgerechten vinden wij perziken uit blik altijd lekker en maïs kolven. Die laatste kan je halveren, maar ze zijn nu niet in het seizoen en niet heel erg goedkoop.
Zelf hamburgers maken is wel eventjes werk, maar inderdaad veel lekkerder dan die slappe smaakloze diepvrieszooi en meestal ook lekkerder dan die verse bij de super.
Fly-guy schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 07:46:
[...]

Op deze site staan lekkere bijgerechten zowel van de bbq als niet.
Dat is een zeer goede tip. Ga zeker even naar kijken. Zal vast wel een lekker betaalbaar bijgerecht tussen zitten. Waarschijnlijk is er namelijk geen budget voor bijgerechten, dus dat betaal ik wel uit eigen zak, maar dan moet het niet meer dan 5-10 euro worden. Als ik dan tenminste fatsoenlijk eten heb vind ik het gewoon best.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
hoi1234 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:14:
[...]

Dat is een zeer goede tip. Ga zeker even naar kijken. Zal vast wel een lekker betaalbaar bijgerecht tussen zitten. Waarschijnlijk is er namelijk geen budget voor bijgerechten, dus dat betaal ik wel uit eigen zak, maar dan moet het niet meer dan 5-10 euro worden. Als ik dan tenminste fatsoenlijk eten heb vind ik het gewoon best.
Krop ijsbergsla in vieren/zessen, grillen op de bbq, wat dressing erover met eventueel wat komkommer/tomaat en je hebt voor nog geen euro een lekker bijgerecht.
Een zak met vastkokende aardappelen voor 3 euro, in wat aluminium folie poffen en dan nog even met wat kaas afgrillen. Beetje zure room en wederom voor erg paar cent een bijgerecht.

Als er diepvries hamburgers op het menu staan, hoeven de bijgerechten ook niet zo uitgebreid/luxe toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Fly-guy schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:20:
[...]

Krop ijsbergsla in vieren/zessen, grillen op de bbq, wat dressing erover met eventueel wat komkommer/tomaat en je hebt voor nog geen euro een lekker bijgerecht.
Een zak met vastkokende aardappelen voor 3 euro, in wat aluminium folie poffen en dan nog even met wat kaas afgrillen. Beetje zure room en wederom voor erg paar cent een bijgerecht.

Als er diepvries hamburgers op het menu staan, hoeven de bijgerechten ook niet zo uitgebreid/luxe toch?
Nee, hoeft inderdaad niet heel luxe. Ik heb vaker voor die groep gekookt en was altijd lekker, doch niet erg duur. Is trouwens wel een open bbq, dus echt meer om te grillen. Ik neem aan dat ik met een hoop aluminiumfolie en een omgekeerde kookpan (met ijzeren handvaten) een heel eind kom?

[ Voor 11% gewijzigd door hoi1234 op 18-05-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
SaN schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 00:23:
[...]

+1
Dat is echt veel en veel beter.
hoi1234 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:14:
[...]

Zelf hamburgers maken is wel eventjes werk, maar inderdaad veel lekkerder dan die slappe smaakloze diepvrieszooi en meestal ook lekkerder dan die verse bij de super.
Dat werk valt echt heel erg mee. Dat is zo gepiept. 5-10 minuten en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
hoi1234 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:24:
[...]

Nee, hoeft inderdaad niet heel luxe. Ik heb vaker voor die groep gekookt en was altijd lekker, doch niet erg duur. Is trouwens wel een open bbq, dus echt meer om te grillen. Ik neem aan dat ik met een hoop aluminiumfolie en een omgekeerde kookpan (met ijzeren handvaten) een heel eind kom?
aardappels gewoon in folie op de kolen leggen of op een stuk rooster.

http://bbq-helden.nl/recepten/gepofte-aardappel/

Werkt ook met uien:

http://bbq-helden.nl/recepten/ui-op-de-barbecue/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Fly-guy schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:32:
[...]

Werkt ook met uien:

Goed idee, hoewel ik zelf al hasselbackaardappelen op bbq-nl had gevonden. Denk dat die toch wat lekkerder gaan zijn. En je kunt zeker ook niet dezelfde aardappels voor zowel gepofte als hasselback gebruiken zeker? (volgens recept bloemig vs vastkokend) Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik grote hoeveelheden haal, waar de helft nog van over blijft.

Ik ga zelf nog even speuren op bbqhelden en bbqnl en dan denk ik dat ik voldoende recepten heb. Hoewel alle hulp en advies zeker gewaardeerd worden ga ik immers niet koken voor een heel weeshuis, dus denk dat ik aan 2 lekkere recepten zeker genoeg heb, omdat je ook zit met restanten (bijv. zak aardappels waar er 4 uitgehaald zijn) die dan weer niet opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05 11:58
Fly-guy schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:32:
[...]

Werkt ook met uien:

Ik prik er altijd een paar gaatjes in en leg ze 5 minuten in de magnetron (natuurlijk zonder folie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
grote_oever schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:22:
[...]

Ik prik er altijd een paar gaatjes in en leg ze 5 minuten in de magnetron (natuurlijk zonder folie)
Dit voorstel is natuurlijk helemaal geweldig, snel, weinig moeite en waarschijnlijk toch lekker. De oven is echt een ramp. (lekkend gasding dat nauwelijks warm wordt, maar de gaslucht die vrijkomt is NIET gevaarlijk hoor, vraag maar aan de TD)

Gewoon in de schil neem ik aan? En moet dat gewoon op een bordje of moet dat in een magnetronschaaltje met een klein laagje water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-05 21:10

arie_papa

Running on Ubuntu

Aluminiumfolie in de kolen werkt voor heel veel (hardere) groenten. Toen ik nog bij scouting zat deden we dat regelmatig. Wel in de kolen van een kampvuur, maar dat zal weinig verschil uitmaken.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
hoi1234 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:27:
[...]

Dit voorstel is natuurlijk helemaal geweldig, snel, weinig moeite en waarschijnlijk toch lekker. De oven is echt een ramp. (lekkend gasding dat nauwelijks warm wordt, maar de gaslucht die vrijkomt is NIET gevaarlijk hoor, vraag maar aan de TD)

Gewoon in de schil neem ik aan? En moet dat gewoon op een bordje of moet dat in een magnetronschaaltje met een klein laagje water?
Ik leg ze altijd gewoon op de plaat, maar bord werkt ook. Wel diepe gaatjes in prikken, want anders ontploft de aardappel. Daarna gewoon zoals gebruikelijk op de barbeque. En je maakt alleen de aardappels even schoon en de schil blijft eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
grote_oever schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:30:
[...]

Ik leg ze altijd gewoon op de plaat, maar bord werkt ook. Wel diepe gaatjes in prikken, want anders ontploft de aardappel. Daarna gewoon zoals gebruikelijk op de barbeque. En je maakt alleen de aardappels even schoon en de schil blijft eraan.
Nouja, ik verwacht niet dat de aardappel nog eetbaar is als ik de magnetronplaat gebruik... Als dat ding 1x is schoongemaakt is het veel.En je moet dus nog nagaren op de bbq? Ik had het juist gelezen als een magnetron-only reccept.. Heb dit recept gevonden: http://www.culy.nl/inspir...rfecte-gepofte-aardappel/ moet dus helemaal goed komen.
arie_papa schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:27:
Aluminiumfolie in de kolen werkt voor heel veel (hardere) groenten. Toen ik nog bij scouting zat deden we dat regelmatig. Wel in de kolen van een kampvuur, maar dat zal weinig verschil uitmaken.
Lijkt me inderdaad hetzelfde. Maar inderdaad ook een goed idee. Even googlen dan hoe lang ik de groente moet poffen, want ik heb geen 'pofervaring'. De groente moet in ieder geval lekker beetgaar zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door hoi1234 op 18-05-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
grote_oever schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:22:
[...]

kan uiteraard ook, maar dacht dat alles op de bbq moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
hoi1234 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:37:
[...]

Nouja, ik verwacht niet dat de aardappel nog eetbaar is als ik de magnetronplaat gebruik... Als dat ding 1x is schoongemaakt is het veel.En je moet dus nog nagaren op de bbq? Ik had het juist gelezen als een magnetron-only reccept.. Heb dit recept gevonden: http://www.culy.nl/inspir...rfecte-gepofte-aardappel/ moet dus helemaal goed komen.

[...]

Lijkt me inderdaad hetzelfde. Maar inderdaad ook een goed idee. Even googlen dan hoe lang ik de groente moet poffen, want ik heb geen 'pofervaring'. De groente moet in ieder geval lekker beetgaar zijn.
Nee, klopt. Je kan het als magnetron only doen. Maar je kan alvast wat voorbereiding doen door voor het barbequeen ze alvast te garen. Daarna kun je ze klaar maken samen met het vlees op de barbeque. Gevoelsmatig is een magnetron aardappel minder lekker ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 15:44
Afgelopen weekeind mezelf ook een cadeau gegeven... (met de 'nodige' accessoires)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TzFpRjRVMsnwsc7GOqgnGlCA/full.jpg

En was al bezig met een tafel.. mijn eerste poging ooit om iets te maken van hout... moet nog de details afronden (extra schuren, lakken, randjes mooi afwerken) maar in principe ben ik best tevreden tot nu toe!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/57G9oZrxDr46qJcObphrqlNa/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
grote_oever schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:59:
[...]

Nee, klopt. Je kan het als magnetron only doen. Maar je kan alvast wat voorbereiding doen door voor het barbequeen ze alvast te garen. Daarna kun je ze klaar maken samen met het vlees op de barbeque. Gevoelsmatig is een magnetron aardappel minder lekker ;)
Volgens internet krijg je op de bbq een lekkere knapperige schil, dus dat zal inderdaad wel lekkerder zijn. Maar het hoeft allemaal niet heel fancy dus magnetron is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-05 14:24
hoi1234 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:36:
[...]

Volgens internet krijg je op de bbq een lekkere knapperige schil, dus dat zal inderdaad wel lekkerder zijn. Maar het hoeft allemaal niet heel fancy dus magnetron is voldoende.
Paprika (zoete puntpaprika is beter maar misschien iets boven budget) insmeren met olijfolie en wat zee zout en grillen is echt heel lekker. Aubergine kan je ook heerlijk grillen (eerst even met wat zout aan beide kanten een tijdje op een keukenpapiertje leggen om het ergste vocht eraan te onttrekken) en dan afmaken in een salade met olijfolie, munt en peterselie. Koud eten. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

donleone83 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:01:
[...]

Paprika (zoete puntpaprika is beter maar misschien iets boven budget) insmeren met olijfolie en wat zee zout en grillen is echt heel lekker. Aubergine kan je ook heerlijk grillen (eerst even met wat zout aan beide kanten een tijdje op een keukenpapiertje leggen om het ergste vocht eraan te onttrekken) en dan afmaken in een salade met olijfolie, munt en peterselie. Koud eten. Heerlijk!
:Y
zie 1e plaatje in deze post :)
ToolkiT in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Zucht.
Afgelopen dagen zoveel zitten zoeken, lezen en kijken. Kan nu niet meer wachten. Zoveel lekkers gezien.

Perfecte garing via sous vide. Afgrillen op een hete bbq.
Simpele snelle dingetjes erbij... Gepofte (zoete) aardappel met room. Gepofte knoflookbollen, uien op de kolen... Asperges en zoete paprika.
Goede olijfolie en (gerookte) grof Himalayazout.

Zinnnn!

Btw: Wat gebruiken jullie als BPA-vrije (ziplock)zakken. Gewoon bij de Action?
Of kan ik ze beter bij bv vuurenrook halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-05 23:10
NeutraleTeun schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:51:
Zelf heb ik zakken gehaald bij Ikea http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=ISTAD+Plastic+zakje
Ze zijn er in verschillende maten (0,4 - 6 liter) en zitten per 2 maten in een doos verpakt.
Door de dubbele sluiting/strips zitten die echt goed dicht. De grootste maat is een paar liter, ideaal voor het marineren van grotere stukken vlees.

Of zijn dit niet het soort zakken wat je zoekt ?

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05 22:10

Kraz

Saving the world

Arnold schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:07:
Afgelopen weekeind mezelf ook een cadeau gegeven... (met de 'nodige' accessoires)

[afbeelding]

En was al bezig met een tafel.. mijn eerste poging ooit om iets te maken van hout... moet nog de details afronden (extra schuren, lakken, randjes mooi afwerken) maar in principe ben ik best tevreden tot nu toe!

[afbeelding]
Wauw!
Ik heb 'maar' de Small variant :( .... op m'n balkon :P

Leg je er nog wel een steen onder waarop de Green Egg kan staan? Anders ga je wellicht problemen krijgen met het hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Irtimid schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:26:
[...]

Of zijn dit niet het soort zakken wat je zoekt ?
Yes, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 15:44
Kraz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:53:
[...]

Wauw!
Ik heb 'maar' de Small variant :( .... op m'n balkon :P

Leg je er nog wel een steen onder waarop de Green Egg kan staan? Anders ga je wellicht problemen krijgen met het hout.
Heb er ook wel even voor moeten sparen.
Vorig jaar amper kunnen BBQ'en, omdat mijn vriendin zwanger was en de lucht totaal niet aankon. Heb al ervaring met BGE, maar dit is een upgrade van mijn weber 57 premium (die ik ernaast houd). Ik hield daar al sessies van paar uur op, dus hoop dat nu flink te verbeteren. Gasfornuis hoeft amper nog maar aan nu ;)

Ik heb er onder andere een 'tafelnest' bij waar de BGE op komt. Anders gaat het idd niet goed met het hout ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05 15:00
NeutraleTeun schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:51:
Zucht.
Afgelopen dagen zoveel zitten zoeken, lezen en kijken. Kan nu niet meer wachten. Zoveel lekkers gezien.

Perfecte garing via sous vide. Afgrillen op een hete bbq.
Simpele snelle dingetjes erbij... Gepofte (zoete) aardappel met room. Gepofte knoflookbollen, uien op de kolen... Asperges en zoete paprika.
Goede olijfolie en (gerookte) grof Himalayazout.

Zinnnn!

Ik heb ook de Anova besteld, nu "maar" 149,95. Ik ben wel heel benieuwd, maar ook wel benieuwd hoeveel ik'm nu echt ga gebruiken...

De Action zakjes zijn wel redelijk, maar ze gaan nog wel eens lekken bij hogere temperaturen had ik gelezen. De Ikea zakjes zijn een stukje dikker, en hebben dat probleem minder.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-05 15:55
Arnold schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:17:
[...]

Heb er ook wel even voor moeten sparen.
Vorig jaar amper kunnen BBQ'en, omdat mijn vriendin zwanger was en de lucht totaal niet aankon. Heb al ervaring met BGE, maar dit is een upgrade van mijn weber 57 premium (die ik ernaast houd). Ik hield daar al sessies van paar uur op, dus hoop dat nu flink te verbeteren. Gasfornuis hoeft amper nog maar aan nu ;)

Ik heb er onder andere een 'tafelnest' bij waar de BGE op komt. Anders gaat het idd niet goed met het hout ;)
Nice hoor!!

Lijkt veel op mijn setup, alleen is die 1 maatje kleiner :)
Men raadt trouwens aan om onder het nest toch een steen te leggen.

De mijne:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/384/18880797882_07804782a3_z.jpg

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
[knip]
Dat is niet een vraag voor hier. Probeer ze anders even te bellen als je haast hebt :)

[ Voor 81% gewijzigd door Nomad op 19-05-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 17:44

backupdevice

Boeh!

Heb al weer redelijk was sessies er op zitten de laatste dagen. Tevens een RVS rooster gehaald voor de GBS en bij de Karwei waren de kolen in de aanbieding, 3 halen twee betalen. Heb nu 30KG kolen voor 24 euro. Goed te doen voor het snelle werk.

In de planning voor de komende dagen; PP , gerookte zalmoot (heb een 1.5KG moot op de kop getikt :9 :9 ) Spiff burgers, gerookte kipfilet. De GBS en de WSM krijgen het druk deze dagen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Laatst online: 08:28
Zijn deze rookplanken wat? Heb namelijk geen idee of de planken wat uitmaken om zalm te roken
https://www.dropbox.com/s...GdBC6ebN1jTbvzLEE8ma?dl=0

[ Voor 5% gewijzigd door Musta op 19-05-2016 18:47 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Musta schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:45:
Zijn deze rookplanken wat? Heb namelijk geen idee of de planken wat uitmaken om zalm te roken
lijkt me een goede deal, ik begreep dat die dingen normaal €7 ofzo zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
ToolkiT schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:49:
[...]

lijkt me een goede deal, ik begreep dat die dingen normaal €7 ofzo zijn..
Yup heb toch maar 5 pak gekocht, ze zijn afgeprijsd van 5 naar €2 en kan ermee voor dit geld wel oefenen. Kwam op het idee doordat iemand hier de aldi outlet had genoemd en ik dacht laat mr maar eens kijken in he t magazijn. Lagen er nog 4 stuks nadat ik er 5 had gepakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Musta schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:45:
Waar komen die vandaan?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Van de aldi (Rotterdam). Wist dat er nog een oud voorraad moest liggen ergens op werk. Nadat ik hier over de aldi outlet las ben ik gaan zoeken en vond er iets van 9 stuks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 09:34
SuperKneus schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:15:
[...]

Ik twijfel om de CAPPEC blaze te halen

Zie filmpje van pitmasterX
[video]

Een stuk goedkoper dan de Maverick maar goed ga ik niet over een half jaar balen dat ik toch niet voor de Maverick ben gegaan.
Toch maar besteld en van de week ontvangen. Mooie thermometer, simpel en makkelijk in gebruik. Er zit ook een app bij voor op je telefoon. Ik heb nog niet getest of het bereik van de tuin naar de woonkamer/slaapkamer gaat lukken.

Ik heb wel al de kokend water test gedaan. In het filmpje ging die mooi naar 100gr maar bij mij blijft hij op 99gr hangen. Het is wel stabiel dus heel erg vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
2Dutch schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:19:
[...]

Ohja suf die had erbij gemoeten :+ Bij deze alsnog :)
Limited Edition Flame Print - SuperFast Thermapen 3 Digital Thermometer

Via de verkoper zie je nog meer lelijk gekleurde exemplaren (vale houtprint bv :P ) voor wat minder.
Ziet er goed uit. Ik kan niet ontdekken wat de foutjes zijn. Iig benieuwd naar je bevinden, want deze prijs is erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03:38
Dit hele weekend de barbecue maar aan heb irish prime ribeye en wagyu bavette en staartstuk in totaal 3KG :9~

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Zondag op de verjaardag van mijn dochter ook maar even de bbq aan stoken aangezien ik de family die komt regelmatig lastig val met foto's van vlees via de welbekende app groepen :)

Echter door het weer hou ik het maar lekker simpel.
Dus het worden gewoon een paar (goedkope jumbo) beenhammetjes die ik lekker langzaam met wat rookhout opwarm.

Ff snijden op broodjes gooien en sausje er overheen en het broodje beenham is klaar :9

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Zo, stap 1 is binnen.
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/xnd9lqmh1/WP_20160520_13_33_58_Raw_2.jpg

Dinsdag komt 10kg buikribs binnen met een aantal Stockyard sausjes en 2x lamsrack.

(gaat trouwens op de rode gasbbq, even kijken hoe ik dat ga managen)

En dan 1 dezer dagen nog een WGA bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
  • Laatst online: 15-05 23:10
Hari-Bo schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:20:
Dit hele weekend de barbecue maar aan heb irish prime ribeye en wagyu bavette en staartstuk in totaal 3KG :9~
Dat klinkt goed.....en precies hoe laat en waar zijn we welkom ? ;)

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Irtimid schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 22:06:
[...]

Dat klinkt goed.....en precies hoe laat en waar zijn we welkom ? ;)
Ik heb al een groep mensen die langskomt helaas. ;)

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Voor mijn verjaardag iets nieuws BBQ gerelateerds :)

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NzA2WDY2Nw==/z/zVUAAOxy9eVRTIN7/$T2eC16h,!yEE9s5jHPtcBRTIN7J)6w~~60_12.JPG
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTUwMVgxNjAw/z/zaUAAOxy9eVRTIOF/$T2eC16N,!)cE9s4PsSyVBRTIOEe-gQ~~60_57.JPG
(niet eigen foto's die komen nog..)

Komt goed uit want we gaan binnenkort een weekje kamperen in Snowdonia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
ToolkiT schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 10:10:
Voor mijn verjaardag iets nieuws BBQ gerelateerds :)

[afbeelding]
[afbeelding]
(niet eigen foto's die komen nog..)

Komt goed uit want we gaan binnenkort een weekje kamperen in Snowdonia :)
Nice een dutch oven, staat ook nog steeds op mijn todo lijst laat maar weten wat je ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hari-Bo schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:44:
[...]

Nice een dutch oven, staat ook nog steeds op mijn todo lijst laat maar weten wat je ervaringen zijn.
Zal ik doen.. weer werkt dit weekend alleen nog niet echt mee :(

Even snel getest hoe makkelijk het op te zetten is (antwoord: heel makkelijk):
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13220855_10156968833440088_9217263420050916154_n.jpg?oh=10b1fb18ec14af28523da33db0ae79b0&oe=57DF8E39

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13241400_10156968833410088_7979662901511833191_n.jpg?oh=ce9176f96d491c4db8eceba51f7bc214&oe=579ACCF2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

iscara schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:47:
[...]
Ziet er goed uit. Ik kan niet ontdekken wat de foutjes zijn. Iig benieuwd naar je bevinden, want deze prijs is erg interessant.
De 17e is ie verzonden, vond hem zonet in mijn brievenbus :) Goed verpakt, met certificaat, 2 instructieboekjes. Kan weinig foutjes ontdekken, zie een krasje net naast de grijze "liner" van het ding, de foute vlammenprint oogt niet fouter dan normaal denk ik ;) Zie een klein stukje stof ofzo in het display linksonder, merk je niks van bij aflezen. Het enige nadeel is dus 1 jaar in plaats van 2 jaar garantie, maar daarvoor is hij wel minder dan de helft van de prijs en dus wat foutjes die niks afdoen aan de werking. De thermapen voelt heel erg degelijk aan, best groot ook, maar heb kleine vrouwenhanden..

Vanavond ga ik hem uitproberen, ondanks dat ik verre van fit ben moet ik wel goed eten dus ik gooi een zalmpje op de WGA..rookplankje doormidden gezaagd zodat ie past op de WGA en staat al in de week :)

-update-
Het ging iets harder dan verwacht, de temp was bij eerste meting 40 dus denk dit duurt ff maar de 2e meting was 52 c maar hij was nog steeds lekker sappig :9
De volgende keer dus wat graadjes koeler, maar de thermapen is goedgekeurd: meet erg snel :)

thermapen
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/yiA81ATsaX2oiDPbIsLp2k7C/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/1c0PqgnZNyVmQVZFhb3WhDGq/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/FHsIZ5Hu2vCR2Iw8BmA9j44A/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/OKrNFqAcSrU8xYLqSesjTka7/thumb.png

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 21-05-2016 19:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
In overleg met FreshMaker heb ik een nieuwe topic reeks aangemaakt met wat meer informatie omtrent barbecueën en methodes, en uiteraard een overzicht van BBQ Gear of Tweakers. Laat maar even weten of het iets is. :)
Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 22-05 13:38
Dan gaat deze dicht. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.