Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 63 ... 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 11:57
chulin schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:25:
SOTD

[Afbeelding]

Helaas is deze scheerkwast niet voor mij bestemd, het is een schuim machine maar zijn haren zijn te stug voor mijn gevoelige huid, ik krijg irritatie.
Jammer, niets aan te doen. Als iemand interesse heeft, hoor ik het graag
Pay it forward (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:09
Yep…
Dat is de bedoeling, ik hoop iemand anders blij kunnen maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
chulin schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:25:
SOTD

[Afbeelding]

Helaas is deze scheerkwast niet voor mij bestemd, het is een schuim machine maar zijn haren zijn te stug voor mijn gevoelige huid, ik krijg irritatie.
Jammer, niets aan te doen. Als iemand interesse heeft, hoor ik het graag
Ik kan je wel helpen met andere haren erin te zetten. Is niet zo lastig als je weet hoe het moet.
Of even opzoeken op shavingsociety de volgende man : "Jan Zoethout". Die heeft voor vele mensen al kwasten van andere haren voorzien. Waarschijnlijk is dit een best badger knoop?

YouTube: Replacing the knot in a shave brush - Simpsons B6 pure badger (deze video is gemaakt door Srdjan Daničić van Rhodium knots, maar die zit in australie)

[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 29-01-2022 15:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
Beste Turdie:
Ik waardeer echt enorm je hulp en wil ik vriendelijk bedanken maar hoef het niet.
Tot het heden heb ik alleen maar geluk gehad, echt niet normaal hoeveel mensen hebben mij geholpen sinds in de wereld van het klassiek scheren ben ingestapt. Mesjes, zeepjes samples (weet je nog 🤣), scheerkwasten….. sterker nog, er zijn nog een manchurian scheerkwast en een van duurste krabbers naar mij onderweg om te mogen testen/proberen.
Deze Yaqi is een 2 bands badger, echt een schuim machine, helaas iets te ruig voor mijn gevoelige huid, onze vriendelijke forumgenoot @Lampuhkap heeft het gratis naar mij gegeven, bij mij werkt het niet, geen probleem, een goede kans om wat terug te doen voor de scheer community.

Trouwens, over de shavingsociety gesproken, ik had je daar wel verwacht, maar nog niet gezien 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
chulin schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:25:
Beste Turdie:
Ik waardeer echt enorm je hulp en wil ik vriendelijk bedanken maar hoef het niet.
Tot het heden heb ik alleen maar geluk gehad, echt niet normaal hoeveel mensen hebben mij geholpen sinds in de wereld van het klassiek scheren ben ingestapt. Mesjes, zeepjes samples (weet je nog 🤣), scheerkwasten….. sterker nog, er zijn nog een manchurian scheerkwast en een van duurste krabbers naar mij onderweg om te mogen testen/proberen.
Deze Yaqi is een 2 bands badger, echt een schuim machine, helaas iets te ruig voor mijn gevoelige huid, onze vriendelijke forumgenoot @Lampuhkap heeft het gratis naar mij gegeven, bij mij werkt het niet, geen probleem, een goede kans om wat terug te doen voor de scheer community.

Trouwens, over de shavingsociety gesproken, ik had je daar wel verwacht, maar nog niet gezien 🤔
Ik heb daar op gezeten maar ben weg gegaan daar. Zit meer in Facebook groepen en andere forums. Ik heb daar wat strubbelingen gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k5ipz1tNCq_jWbJ0xi-D9ne2ZkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pq9H9FyAtND3DFfgHRAXY15Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SdSvL-74_QT7v-JiwlSc21amBzQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NbDGWcOYkZkNgEqjo8QpjJ6x.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:12
De meeste tweakers in dit topic lijken bezig met glad scheren. Ik heb een kort baardje dat ik regelmatig trim zodat het er verzorgd uit blijft zien. De laatste twee jaar of zo gebruik ik daarvoor een trimmer van Philips. Praktisch daarvan is dat de lengte met een draaiknop eenvoudig bij te stellen is. Wat ruimer op de flanken en de kin. De snor en het deel rond de mond trim ik een of twee mm korter. Toen het ding relatief nieuw was, werkte dat perfect. Minder praktisch aspect is dat het ding gewoon niet degelijk is. Ik trim niet dagelijks, gemiddeld denk ik een of twee keer per week bijwerken. Niet bijster intensief, maar het ding lijkt al versleten. Trimt minder goed, loopt moeilijker, slaat inmiddels soms zelfs vast.

Zijn er aanraders voor een vervanging met vergelijkbaar gemak maar dan veel degelijker kwaliteit? Ik houd er niet van om iedere paar jaar een apparaat te moeten vervangen dat relatief weinig gebruikt is. De meeste apparaten die ik zie van bijvoorbeeld een robuust merk als Wahl hebben een paar vaste opzet kammen voor verschillende lengtes. Die zijn niet verstelbaar, waardoor ik vermoed dat de relatief subtiele verschillen die ik gebruik daarmee niet bereikt kunnen worden. Je gaat dan van 3 mm naar 6mm. Voor mij zijn die stappen te groot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:09
@Antonius Een Wahl Supertaper of Moser 1400 kan je met de taper in kleine stappen afstellen, los van de opzetkammen.
De Moser (gemaakt door Wahl) doet 0.7 tot 3mm in 5 kliks (of geheel traploos).

Als je trimmers met een smalle kop gewend bent kan het even wennen zijn. Eenmaal gewend aan een bredere kop wil je waarschijnlijk niet meer terug. :)

Zowel de supertaper als de 1400 zijn al tig jaar in productie, onderdelen zijn goed leverbaar en gemaakt om een leven lang mee te gaan.
Los van het merk: neem geen accu model.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonius
Bedankt voor de tips. Die modellen ga ik nader bekijken. De verstelling is mooi maar lijkt mij juist niet het bereik wat ik doorgaans gebruik. Op mijn oude trimmer zit ik tussen 3.0 en 4.5mm.

En dan zijn er mogelijk ook verschillen tussen merken en modellen: 4.5mm op mijn rotte Philips is mogelijk niet hetzelfde als 4.5mm op een Wahl.

De degelijkheid van die dingen lijkt wel heel dik in orde. Dat spreekt me enorm aan, dus ik denk dat ik over mijn bezwaren heen zal moeten stappen en zo'n ding gewoon moet gaan uitproberen. Kan waarschijnlijk niet retour met WKOA. Ik zou althans geen tondeuse/trimmer uit willen pakken waar nog haren van iemand anders in zitten :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/exMOio1nuRDhzJUidmVraUqZaE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pIcprZarJWDw3rW5r9fU9NFl.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag kennismaking met de Feather AS-D2, een beetje te vroeg om een review te schrijven maar 😱😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Antonius schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:56:
Bedankt voor de tips. Die modellen ga ik nader bekijken. De verstelling is mooi maar lijkt mij juist niet het bereik wat ik doorgaans gebruik. Op mijn oude trimmer zit ik tussen 3.0 en 4.5mm.

En dan zijn er mogelijk ook verschillen tussen merken en modellen: 4.5mm op mijn rotte Philips is mogelijk niet hetzelfde als 4.5mm op een Wahl.

De degelijkheid van die dingen lijkt wel heel dik in orde. Dat spreekt me enorm aan, dus ik denk dat ik over mijn bezwaren heen zal moeten stappen en zo'n ding gewoon moet gaan uitproberen. Kan waarschijnlijk niet retour met WKOA. Ik zou althans geen tondeuse/trimmer uit willen pakken waar nog haren van iemand anders in zitten :+
Het bereik is dus variabel.

De Moser 1400 heeft zonder opzetkam een bereik tussen 0.7 en 3mm in trappen van +/- 0.5mm.
Die van mij kwam met opzetkam NR1, 3mm, daar kan je de default +/- 2.5mm aan trappen bij toevoegen. Dat zou dus ongeveer overeen komen met de range waar je nu mee trimt.
De tweede kam die erbij zat heeft een verstelbare range van 4 tot 18 mm (4 ,6, 8, etc) en kan je wederom weer de taper-hendel bij gebruiken (4, 4.5, 5, etc).
De taper is ook traploos te gebruiken, maar dan zal je zelf de juiste druk op de hendel moeten blijven uitoefenen (lees: geen lock). Handig voor een strakke fade.

De Wahl super taper is traploos en heeft een taper bereik van 1 tot 3.5mm.
Met opzetkammen is dus elke lengte mogelijk (en dat vind ik iets minder handig :+ ).

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JegOXHe1YD3Kmtcr7k5VBjDchjs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K5eAiwVj8OU243ZHwZUsYbIH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonius
Raymond P schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:39:
[...]

Het bereik is dus variabel.

De Moser 1400 heeft zonder opzetkam een bereik tussen 0.7 en 3mm in trappen van +/- 0.5mm.
Die van mij kwam met opzetkam NR1, 3mm, daar kan je de default +/- 2.5mm aan trappen bij toevoegen. Dat zou dus ongeveer overeen komen met de range waar je nu mee trimt.
De tweede kam die erbij zat heeft een verstelbare range van 4 tot 18 mm (4 ,6, 8, etc) en kan je wederom weer de taper-hendel bij gebruiken (4, 4.5, 5, etc).
De taper is ook traploos te gebruiken, maar dan zal je zelf de juiste druk op de hendel moeten blijven uitoefenen (lees: geen lock). Handig voor een strakke fade.

De Wahl super taper is traploos en heeft een taper bereik van 1 tot 3.5mm.
Met opzetkammen is dus elke lengte mogelijk (en dat vind ik iets minder handig :+ ).
Super info d:)b
De taper die tegen een veerdruk in geduwd moet worden zou ik waarschijnlijk erg moeilijk vinden om consistent mijn baard te trimmen. Liever instellen op een lengte en daar een deel van het gezicht mee doen. Andere lengte instellen, daarmee de snor onder handen nemen. Als ik bij dat manouvreren ook nog een hendel tegen veerdruk in steeds op dezelfde stand moet houden, krijg ik waarschijnlijk een eeeeeh erg interessante look (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:43
Na lange tijd dit topic te hebben gevolgd, heb ik eindelijk ook een DE razor gekocht en ben ik gaan scheren ermee. Alleen heb ik elke keer dat ik scheer rode kleine bultjes, die dan dagen aanhouden. Is er iets waarmee ik mijn huid beter kan gaan kalmeren om dit te voorkomen/verminderen? Ik weet dat ik een redelijk gevoelig huid heb, maar ben vast niet de enige met dit probleem.

Ik heb al een aftershave gebruikt, maar dat lijkt niet echt de oplossing ervoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
Vanavond gaan we verder met testen…..
De Feather en ook nog een Zenith manchurian Badger

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1zhaVhceOgB10bbEYfMnf4tuWgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MsdcnBMlVQKzXvUGZT6cmb5k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dk1lJaeYcG7ao9mHvljJhvndhp0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wWCg9TKpvMnfgkj2KokZn5FH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:12
yeth3119 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:01:
Na lange tijd dit topic te hebben gevolgd, heb ik eindelijk ook een DE razor gekocht en ben ik gaan scheren ermee. Alleen heb ik elke keer dat ik scheer rode kleine bultjes, die dan dagen aanhouden. Is er iets waarmee ik mijn huid beter kan gaan kalmeren om dit te voorkomen/verminderen? Ik weet dat ik een redelijk gevoelig huid heb, maar ben vast niet de enige met dit probleem.

Ik heb al een aftershave gebruikt, maar dat lijkt niet echt de oplossing ervoor.
Tja, dat kan aan een aantal dingen liggen, welke DE razor je gekocht hebt, in welke uitvoering en ook heel belangrijk, welk DE mesje gebruik je? Er zit namelijk bizar veel verschil in de mesjes.
Van Ultra Scherp (bv Feather) tot heel mild (en toch goed scherend) zoals bv Lord Classic (groene verpakking) en van alles er tussen in.
Sommige scheren trekkerig, sommige heel soepel, het kan allemaal, en het ligt volledig aan je huid wat voor jou wel of niet werkt.
Mijn eerste ingeving, koop wat samplepacks met diverse merken mesjes en sla aan het uitproberen, je zult vast een mesje vinden dat je heel prettig vind en waar het eindresultaat niet bultjes en een geïrriteerde huid is.
Overigens, Aftershave Balsem help vaak erg goed dat soort irritatie op te knappen.

Succes.

Kijk eens naar mesjes als Rapira Platinum Lux of Gillette Ruby of Nacet of Lord Classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:04
Is een shavette een goede tussenstap naar een open mes? Of eerder een overbodige tussenstap?

Scheer me nu jaren met een safety razor met gemak! Heb wel de behoefte nu om wat nieuws te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeth3119
RoosW schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:51:
[...]

Tja, dat kan aan een aantal dingen liggen, welke DE razor je gekocht hebt, in welke uitvoering en ook heel belangrijk, welk DE mesje gebruik je? Er zit namelijk bizar veel verschil in de mesjes.
Van Ultra Scherp (bv Feather) tot heel mild (en toch goed scherend) zoals bv Lord Classic (groene verpakking) en van alles er tussen in.
Sommige scheren trekkerig, sommige heel soepel, het kan allemaal, en het ligt volledig aan je huid wat voor jou wel of niet werkt.
Mijn eerste ingeving, koop wat samplepacks met diverse merken mesjes en sla aan het uitproberen, je zult vast een mesje vinden dat je heel prettig vind en waar het eindresultaat niet bultjes en een geïrriteerde huid is.
Overigens, Aftershave Balsem help vaak erg goed dat soort irritatie op te knappen.

Succes.

Kijk eens naar mesjes als Rapira Platinum Lux of Gillette Ruby of Nacet of Lord Classic.
Ik had de KingC Gilette DE krabber met de inbegrepen messen gebruikt. Ik zal dan verder gaan kijken naar andere merken mesjes en even een goede aftershave balsem uitzoeken voor het gevoelige huid.

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
vinpower schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:53:
Is een shavette een goede tussenstap naar een open mes? Of eerder een overbodige tussenstap?

Scheer me nu jaren met een safety razor met gemak! Heb wel de behoefte nu om wat nieuws te proberen.
Levensmoe? :N

Tja, je slaat de spijker op z'n kop.
Wat ik ervan begrepen heb over de jaren, sommigen kunnen zich prima met een Shavette scheren.
Sommigen kunnen zich prima met een Open Mes scheren.
Bij groep 2 horen bijna alle groep 1 mensen, maar niet andersom.
Iemand kan zich prima met een Shavette behelpen, en is een ramp met een open mes.
Ik waag mij er niet aan, al heb ik een open mes liggen, aangepast en gescherpt, helemaal klaar voor gebruik. Mijn Parkinson werd erger en erger (ik heb periodes dat het sneller erger lijkt te worden, en lange periodes dat het hetzelfde blijft) in korte tijd, niet onhandelbaar, maar genoeg om na de wachttijd op dit open mes te besluiten het niet eens uit te gaan proberen.
Als je in mijn buurt woont mag je hem wel op komen halen, scheelt je een tussenstap :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uv7REb7RH0XoSIpxUDh6CDba-6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VmZddzyZnxkoBGbkurOQSOIm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door RoosW op 01-02-2022 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
yeth3119 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:03:
[...]

Ik had de KingC Gilette DE krabber met de inbegrepen messen gebruikt. Ik zal dan verder gaan kijken naar andere merken mesjes en even een goede aftershave balsem uitzoeken voor het gevoelige huid.

Bedankt voor je reactie.
Ik ervaar de King c Gillette krabber en mesjes als mild, maar iedereen is anders.
Trouwens, je huid heeft ook tijd nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
yeth3119 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:03:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Ben je die gaan gebruiken zoals je voorheen nat scheerde of heb je je techniek ook aangepast?

Als je van een cartridge mesje komt is het aannemelijk dat je heel vaak over hetzelfde plekje gaat, lekker krabben...

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:20

Ik zou dan wel een shavette met langere mesjes aanraden en niet een met halve de mesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
chulin schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:18:
[...]

Ik ervaar de King c Gillette krabber en mesjes als mild, maar iedereen is anders.
Trouwens, je huid heeft ook tijd nodig
Dat was ook de reden dat ik voor KingC Gilette ging. Maar misschien moet ik even de tijd geven aan mijn huid om eraan te wennen zoals jij het ookal suggereert.
Raymond P schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:22:
[...]

Ben je die gaan gebruiken zoals je voorheen nat scheerde of heb je je techniek ook aangepast?

Als je van een cartridge mesje komt is het aannemelijk dat je heel vaak over hetzelfde plekje gaat, lekker krabben...
Scheren is wel inderdaad heel anders. Korte stroken en niet meerdere keren over het zelfde stuk huid heen. En zeker niet zonder schuim. Wel wennen, maar dat moet wel goed komen (met de tijd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
yeth3119 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:49:
[...]

Dat was ook de reden dat ik voor KingC Gilette ging. Maar misschien moet ik even de tijd geven aan mijn huid om eraan te wennen zoals jij het ookal suggereert.

[...]

Scheren is wel inderdaad heel anders. Korte stroken en niet meerdere keren over het zelfde stuk huid heen. En zeker niet zonder schuim. Wel wennen, maar dat moet wel goed komen (met de tijd).
Die bultjes, irritatieplekjes heb ik ook met sommige zepen, Gillette scheerschuim uit busjes, en Prorasso wit (geloof ik), dus dat kan ook een invloed zijn die je dwars zit.
De huid kan op sommige stoffen erg intens reageren, mijn ergste reactie, op de Agrume van MdC, een loeidure zeep, maar ik kan er totaal niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap

Een shavette kan, mits je een kwalitatief ding pakt, een prima tussenstap zijn om over te stappen naar een open mes.

Let goed op wat ik zeg, degelijk kwalitatieve shavette.

Er is zo ontzettend veel goedkope teringtroep als t komt op shavettes.
Het gekut met halve DE mesjes, het wankele bevestigetje ervan en het flexen van de mesjes is vragen om issues.

Als ik een shavette kan aanraden, de Dovo met de insteek stukjes voor zowel DE als de speciale langere mesjes. Of geef wat centen uit en ga voor een (2e hands) Feather Artist Club SS.

De Dovo zou ik aan bevelen als een wat meer budget solution.
Kwalitatief is de Feather het beste wat je kan krijgen, maar dat kost ook wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:34
yeth3119 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:49:
[...]

[...]

Dit is een aanvulling op de rest wat hier gezegd wordt.

Als je een scheerzeep gebruikt zorg dan dat deze voldoende water bevat. Als je een zeep pasta op je gezicht smeert dan gaat het niet werken. Als je in een keer de sprong hebt gemaakt zou je gewoon je oude gel of schuim kunnen aanhouden. Het is vloeken in de kerk in dit topic, maar twee dingen leren is lastiger dan een ding leren. Dan weet je ook waar de fout ligt. Als tussenstap zou je een crème kunnen proberen.

Ga niet gelijk 3 passes doen. Kijk of je nog last hebt als je alleen met de haargroei richting mee gaat (With the grain, WTG), daarna haaks op de haargroei richting (across the grain, xtg) en daarna pas tegen de haargroei richting in (against the grain, atg)

En vooral niet opgeven. Koop een sample set met mesjes en kijken wat het beste past

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:20
Lampuhkap schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:19:
[...]

Een shavette kan, mits je een kwalitatief ding pakt, een prima tussenstap zijn om over te stappen naar een open mes.

Let goed op wat ik zeg, degelijk kwalitatieve shavette.

Er is zo ontzettend veel goedkope teringtroep als t komt op shavettes.
Het gekut met halve DE mesjes, het wankele bevestigetje ervan en het flexen van de mesjes is vragen om issues.

Als ik een shavette kan aanraden, de Dovo met de insteek stukjes voor zowel DE als de speciale langere mesjes. Of geef wat centen uit en ga voor een (2e hands) Feather Artist Club SS.

De Dovo zou ik aan bevelen als een wat meer budget solution.
Kwalitatief is de Feather het beste wat je kan krijgen, maar dat kost ook wat.
Zelf heb ik een AC SS gehad, spijt dat ik hem weg heb gedaan.

Echter ben ik wel in het bezit van een kloon van deze shavette die me ook net zo goed bevalt, komt van Ali natuurlijk.
Toch zou ik nog graag een keer een DX of een Tedalus willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
yesjohn schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:00:
[...]

Als je een scheerzeep gebruikt zorg dan dat deze voldoende water bevat. Als je een zeep pasta op je gezicht smeert dan gaat het niet werken. Als je in een keer de sprong hebt gemaakt zou je gewoon je oude gel of schuim kunnen aanhouden. Het is vloeken in de kerk in dit topic, maar twee dingen leren is lastiger dan een ding leren. Dan weet je ook waar de fout ligt. Als tussenstap zou je een crème kunnen proberen.

Ga niet gelijk 3 passes doen. Kijk of je nog last hebt als je alleen met de haargroei richting mee gaat (With the grain, WTG), daarna haaks op de haargroei richting (across the grain, xtg) en daarna pas tegen de haargroei richting in (against the grain, atg)

En vooral niet opgeven. Koop een sample set met mesjes en kijken wat het beste past
Goede tips 👏👏

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BTfUqCYoVo-6z26jw2jH-IMh8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBR2C2z1IfpV0O7KKfVhQ7ZD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:26

Magic666

No one's neighbour!

Ik heb ook een gevoelige huid en mijn routine is als volgt:
- scheren na het douchen omdat je haren dan zachter zijn.
- tijdens het douchen je baardharen zacht maken met een 2in1 shampoo (daar zit dus ook conditioner in die de haren zacht maken)
- na het douchen de baardharen insmeren met een preshave, dat zorgt ervoor dat je haren nog zachter worden en er een beschermlaagje op je huid komt.
Voor de gevoelige huid heeft Proraso bv deze betaalbare creme:
https://www.thealphamen.n...have-white-sensitive.html

- ook voor de scheerzeep de witte versie gebruiken:
https://www.thealphamen.n...zeep-white-sensitive.html

- ik klop de zeep (met genoeg water idd) als de preshave zijn werk doet.
- goed inzepen die handel met een kwast.
- als de zeep zijn werk doet, doe ik altijd een nieuw mesje in mijn krabber.

Na veel probeersels ben ik bij de combi Mühle R106 en Feather mesje uitgekomen.
https://www.thealphamen.nl/muhle-safety-razor-black.html

Let wel: de Feather mesjes zijn 1 van de scherpste op de markt! Koop een sample pack en probeer welk mesje het beste is voor jouw huid!

- ik scheer in 3 passes: met de baardgroei mee, dwars op de baardgroei en als laatste tegen de baardgroei in.
Dit moet je huid wel leuk vinden dus ook hier in het begin: doe rustig aan en laat je huid wennen aan de nieuwe manier van scheren. Begin met 2 passes en kijk hoe dat gaat.

- na de 3 passes afblussen met koud water en een aluinsteen zodat de poriën weer dicht gaan
je kan ook AS gebruiken maar daar zit meestal alcohol in en dat vind een gevoelige huid doorgaans niet zo prettig. (al moet ik zeggen dat ik nu, na een tijdje, meer kan hebben qua AS).

- als laatste een laagje ASB, daar zit geen alcohol en verzorgt de huid prima.
Om te beginnen zou ik de Nivea voor gevoelige huid proberen.
Of deze om in de serie te blijven: https://www.thealphamen.n...ave-balsem-sensitive.html

Voor de rest..... geen druk zetten tijdens het scheren! Laat het gewicht van de krabber zijn werk doen!
En als laatste: geniet van de beurt!

Disclaimer: ik heb geen aandelen bij The Alpha Men!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
yesjohn schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:00:
[...]

Bedankt voor alle advies. Op dit moment doe ik twee passes. Ben sowieso nog niet begonnen met een zeep, voor nu doe ik het inderdaad met een creme. Eerst even rustig uitproberen en langzamerhand zal ik dan steeds verder uitbreiden.
Magic666 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:53:
[...]

Ik heb ook een gevoelige huid en mijn routine is als volgt:
- scheren na het douchen omdat je haren dan zachter zijn.
- tijdens het douchen je baardharen zacht maken met een 2in1 shampoo (daar zit dus ook conditioner in die de haren zacht maken)
- na het douchen de baardharen insmeren met een preshave, dat zorgt ervoor dat je haren nog zachter worden en er een beschermlaagje op je huid komt.
Voor de gevoelige huid heeft Proraso bv deze betaalbare creme:
https://www.thealphamen.n...have-white-sensitive.html

- ook voor de scheerzeep de witte versie gebruiken:
https://www.thealphamen.n...zeep-white-sensitive.html

- ik klop de zeep (met genoeg water idd) als de preshave zijn werk doet.
- goed inzepen die handel met een kwast.
- als de zeep zijn werk doet, doe ik altijd een nieuw mesje in mijn krabber.

Na veel probeersels ben ik bij de combi Mühle R106 en Feather mesje uitgekomen.
https://www.thealphamen.nl/muhle-safety-razor-black.html

Let wel: de Feather mesjes zijn 1 van de scherpste op de markt! Koop een sample pack en probeer welk mesje het beste is voor jouw huid!

- ik scheer in 3 passes: met de baardgroei mee, dwars op de baardgroei en als laatste tegen de baardgroei in.
Dit moet je huid wel leuk vinden dus ook hier in het begin: doe rustig aan en laat je huid wennen aan de nieuwe manier van scheren. Begin met 2 passes en kijk hoe dat gaat.

- na de 3 passes afblussen met koud water en een aluinsteen zodat de poriën weer dicht gaan
je kan ook AS gebruiken maar daar zit meestal alcohol in en dat vind een gevoelige huid doorgaans niet zo prettig. (al moet ik zeggen dat ik nu, na een tijdje, meer kan hebben qua AS).

- als laatste een laagje ASB, daar zit geen alcohol en verzorgt de huid prima.
Om te beginnen zou ik de Nivea voor gevoelige huid proberen.
Of deze om in de serie te blijven: https://www.thealphamen.n...ave-balsem-sensitive.html

Voor de rest..... geen druk zetten tijdens het scheren! Laat het gewicht van de krabber zijn werk doen!
En als laatste: geniet van de beurt!

Disclaimer: ik heb geen aandelen bij The Alpha Men!
Dat is een flinke stappenplan :9 . Op dit moment was het voor mij wassen met lauw/warm water en dan schuim erop en beginnen met scheren. Achteraf wassen met koud water en een aftershave balsem gebruiken. Is het gebruikelijk om zowel aftershave als aftershave balsem te gebruiken, of is 1daarvan al voldoende?

Ik was van plan om nog een aluin steen te kopen, maar ik dacht dat dat alleen voor de snijwondjes was bedoeld. Zal dat ook behulpzaam zijn voor het kalmeren van het huid?

Nadat ik meer ervaring heb na een aantal scheer beurten wil ik inderdaad verschillende soorten razors kopen en dan kijken welke het fijnst scheert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Aluin bindt aan eiwitten en zorgt ervoor dat je huid samentrekt. Het sluit dus poriën en (kleine) scheerwondjes.

Het aluminium heeft wel de neiging je huid uit te drogen, daar moet je (huid) dus tegen kunnen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

@yeth3119 op papier lijkt het een groot stappenplan maar in de praktijk valt het opzich wel mee ;)
Een AS heeft eigenlijk hetzelfde doel als een aluinsteen: de poriën dicht maken, de alcohol van een AS heeft ook een ontsmettende werking. Maar zoals gezegd: daar moet je huid wel tegen kunnen.

Zoals Raymond P al aangeeft: de aluinsteen geeft aan het eind een soort droog/trekkerig gevoel. (maar kalmeert in mijn ogen wel)

Afhankelijk van mijn scheerbeurt gebruik ik of een AS (als ik voel dat de beurt prima was) of een aluin (als ik merk dat de beurt wat stroef ging :P ).
Ik laat de aluin meestal een half minuutje (in de tussentijd maak ik de spullen schoon) zitten en was mijn gezicht daarna met koud water en top dan af met een ASB.

Zowel AS als ASB is altijd een welles/nietes verhaal.... AS kunnen goed en lekker ruiken wat teniet wordt gedaan door een ASB. Maar daarvoor heb je dan weer vrij geurloze ASB :D
Sommige merken hebben combi's die op elkaar aansluiten maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeth3119
Magic666 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 06:34:
@yeth3119 op papier lijkt het een groot stappenplan maar in de praktijk valt het opzich wel mee ;)
Een AS heeft eigenlijk hetzelfde doel als een aluinsteen: de poriën dicht maken, de alcohol van een AS heeft ook een ontsmettende werking. Maar zoals gezegd: daar moet je huid wel tegen kunnen.

Zoals Raymond P al aangeeft: de aluinsteen geeft aan het eind een soort droog/trekkerig gevoel. (maar kalmeert in mijn ogen wel)

Afhankelijk van mijn scheerbeurt gebruik ik of een AS (als ik voel dat de beurt prima was) of een aluin (als ik merk dat de beurt wat stroef ging :P ).
Ik laat de aluin meestal een half minuutje (in de tussentijd maak ik de spullen schoon) zitten en was mijn gezicht daarna met koud water en top dan af met een ASB.

Zowel AS als ASB is altijd een welles/nietes verhaal.... AS kunnen goed en lekker ruiken wat teniet wordt gedaan door een ASB. Maar daarvoor heb je dan weer vrij geurloze ASB :D
Sommige merken hebben combi's die op elkaar aansluiten maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.
Bedankt voor je uitleg. Dat wordt dan proberen zo snel mogelijk een aluin steen te vinden. Jammer dat het niet te koop staat in de schappen van de bekende drogisterijen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
yeth3119 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:41:
[...]

Bedankt voor je uitleg. Dat wordt dan proberen zo snel mogelijk een aluin steen te vinden. Jammer dat het niet te koop staat in de schappen van de bekende drogisterijen.
https://www.ah.nl/product...e-vergulde-hand-aluinblok

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

De Kruidvat en de Etos hebben hier bij mij ook een aluin steen in de schappen liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

[...]

Geen probleem :)

https://www.etos.nl/produ...-aluinblok-120353265.html

Ook verschillende onlinezaken, zie TS, barsten van het aluin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
koesie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:18:
[...]

De Kruidvat en de Etos hebben hier bij mij ook een aluin steen in de schappen liggen.
Die kon ik niet op de websites vinden, al dacht ik het ook zeker te weten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik heb ooit bij het kruitvat, en dan heb ik het over 20 jaar terug, 1tje gekocht van Tunney.

Dat blok doet het nog steeds.... al gaat ie nu, met DE scheren, wel wat harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Idem, de mijne is ook zoiets, krijg ik ook niet op in mijn leven, zo een blok met een touwtje eraan heb ik.
Ik denk dat ie 2mm rondom kleiner is als na aanschaf. Maar ja, met routinematig scheren heb je het ook zelden nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeth3119
Magic666 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:20:
[...]

Geen probleem :)

https://www.etos.nl/produ...-aluinblok-120353265.html

Ook verschillende onlinezaken, zie TS, barsten van het aluin ;)
Ik had voor aluin gezocht op de site van Etos, dan krijg je zuigtabletten :+ . Aluinblok geeft het gewenste resultaat.
Etos mag wel iets doen aan hun zoekmachine...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9slpxZ1UmyQSioQdYE_x2oAEIBc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pZpoCfQcUN0W23r1WlwCAy7f.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

@yeth3119 je kan ook eens kijken naar een slant razor, schijnt ook zeer goed te zijn voor de gevoelige huid.

Ik heb daar zelf geen ervaring mee maar misschien moet ik mij daar ook eens in verdiepen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
yesjohn schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:55:
[...]

Spot ik weer een nieuw kwastje?
Goed gezien 👍
Kwast is niet van mij, het is beschikbaar gesteld door een forumgenoot om het te mogen testen.

Aluin is bijna altijd te vinden bij de Kruidvat

[ Voor 8% gewijzigd door chulin op 02-02-2022 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Magic666 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:23:
@yeth3119 je kan ook eens kijken naar een slant razor, schijnt ook zeer goed te zijn voor de gevoelige huid.

Ik heb daar zelf geen ervaring mee maar misschien moet ik mij daar ook eens in verdiepen.....
Zelf geen ervaring met slant maar ik dacht juist dat ze agressief zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QzHeu_6Up5wdfI_RMzZ55DMCu8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qX0X99SeUVgWOTHu1jqKaRDc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

https://shave.net/blogs/r...%20with%20less%20pressure.

Die zeggen echt wat anders ;)

Misschien andere scheertweakers die wat ervaringen kunnen delen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoosW
Magic666 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:39:

Ook bij slants heb je agressieve en milde varianten, de blade exposure speelt dan een rol geloof ik. Ik heb er diverse, ze bevallen mij erg goed, al heb ik al heel lang geen ander krabbertje meer gebruikt als de Game Changer .84p
Tijd om weer eens in mijn kast te duiken, ik heb nog zulke mooie liggen, en voor zeer mild scheren zelfs een zeer zeer mooie!
Hij scheert ook nog eens heel lekker :)
Deze dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9LJ09OS2QeJDbTg4olnUJ5MDbE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QhshLVcC5KEA0LDBS7UhzTRz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door RoosW op 02-02-2022 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Magic666 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:39:

Bedankt voor de link, interessant om te lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 12:31
Ik heb zelf eerst een beginner DE razor gekocht en heb daar eigenlijk nooit mee kunnen scheren zonder bloed te "trekken". Vervolgens de Henson razor gekocht en dat ging perfect, maar alleen rechts in de nek en op de kin nog altijd bloed trekkende met de feathers en astra, die meegeleverd werden.

Een tijdje vervolgens de LEAF twig gebruikt en dat was zeer inconsistent en toen terug naar de Henson met de Nacet. Dit was de golden ticket voor mij. Geen bloedingen meer en met Aluin nalopen gaf me op enkele plekken nog aan dat ik daar kennelijk iets verkeerd deed. Maar geen bloed meer.

Ik dacht zelf dat slanted voor de "pro's" was en eigenlijk nooit naar gekeken. Ik durf alleen maar te dromen van het "open mes", dus blijf voorlopig bij de medium Henson. Dat scheert perfect. Voor mij dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Een slanted head is dus een kop waarbij het mes het haar in een hoek raakt en er makkelijker doorheen snijdt.
Je hebt dus mogelijk minder last van imperfecties op de snijrand.

Als je een normale kop niet waterpas maar in een hoekje laat glijden, wel in een rechte lijn, doe je exact hetzelfde.
Het behouden van een rechte lijn in de scheerbeweging is wel even oefenen, en als het fout gaat zal je mes niet happen maar snijden... Een getordeerde kop zal het wel iets makkelijker maken daar controle over te houden.

Een geoefende hand kan ook gewoon een snijbeweging maken met een normale kop.
Duidelijk te zien in deze video @6:00 YouTube: Tutorial: Learn How To Shave With a Safety Razor

Wat daadwerkelijk het meeste impact zal maken in zo'n kop is dat er torsie op het mesje staat. Minder flex dus minder beweging (nonlinear chatter) als het mes door een haartje springt. Dat is een mooi voordeel voor de (gevoelige) huid.

- knip -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgWpkUGitOC2bKC0RYY6QhiFvI4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1YAy4zcegqNNSfj32HKXf254.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0MMHtGsHu0JMC8fklFwtYa1jU24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XiZlfp9Aw3ctSvF62ujoqEFf.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag een Astra green mesje gebruikt en eigenlijk beter resultaat dan met de feather

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tAS57LPzHUTbbKUH8AEjl_2F-QA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VrqdHTMrg1sF9JHRAQLhND8A.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadketz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 08:43
Ik stuitte per toeval op dit topic, erg leuk om de passie die sommige voor scheren hebben te lezen :)

Nu zou ik ook graag volledig willen glad scheren. In het verleden verschillende pogingen gewaagd met verschillen scheermessen als wegwerp, duurdere Gillette variant maar ook scheermachines als Philips.Echter krijg ik vervolgens heel veel ingegroeide haren wat vaak voor onstekingen zorgt, met name in de halst. Sindsdien doe ik mn hoofd en baard met de tondeuse 0,8mm en dat gaat prima.

Iemand die hier toevallig ook last van heeft/had en weet of dat met gladscheren met bijv een open mes wel goed gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
Kadketz schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:50:
Ik stuitte per toeval op dit topic, erg leuk om de passie die sommige voor scheren hebben te lezen :)

Nu zou ik ook graag volledig willen glad scheren. In het verleden verschillende pogingen gewaagd met verschillen scheermessen als wegwerp, duurdere Gillette variant maar ook scheermachines als Philips.Echter krijg ik vervolgens heel veel ingegroeide haren wat vaak voor onstekingen zorgt, met name in de halst. Sindsdien doe ik mn hoofd en baard met de tondeuse 0,8mm en dat gaat prima.

Iemand die hier toevallig ook last van heeft/had en weet of dat met gladscheren met bijv een open mes wel goed gaat?
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar voor zover ik weet zou het prima moeten kunnen.

Mijn advies zou zijn om een safety razor te kopen en geen open mes. Dit is gewoon veel makkelijker te gebruiken. Bestel dan ook een sample pack mesjes om te kijken wat het beste gaat.

Ingegroeide haren ontstaan doordat de baardhaar onder de huid schiet nadat deze is weggeschoren. Dit krijg je als je tegen de groeirichting in scheert. Probeer dus eerst met de haargroei richting mee te scheren. Als dit geen irritatie geeft kan je vervolgens haaks proberen en daarna pas tegen de groeirichting in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:48

Dat had ik in het begin ook heel erg. Gebruik je scheerzeep en klop je het mooi op? Ik zelf deed altijd met warm water washandje gezicht goed nat maken en daarna insmeren met scheerzeep maar dat werkt totaal niet bij mij.

Toen gewoon scheerkwast in warm water 1 min lang verzuipen en daarna beetje uitkloppen en door bakje scheerzeep halen en vervolgens uitkloppen in leeg bakje dat hielp enorm bij mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWV4fde5PbGhO6gt-ZVJg2UkiNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9cE8DJNlxeeRwyc5NMqFZYEG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjCoke
Na ongeveer 2 maandjes scheren en volhouden kan ik eindelijk glad scheren tegen de richting in, maar dan met de medium Henson in combi met Nacet.

Ik merk wel dat ik dit niet elke dag kan en scheer me elke dag met de richting mee en om de drie/vier dagen dan doe ik een 3 pass of 4. Alleen ik blijf in de nek irritatie behouden en razor burn(?) denk ik. Maar met aluin en proraso sensible balsem is dat binnen kwartier weg. Dus ben tevreden met het resultaat. Gaat steeds beter.

Vandaag (geen pro foto) SOTD:
A&E Asian Pear met bijbehorende splash
Henson Razor (blue) Medium + Nacet
Noname borstel (synthetisch)
Aluin blok + plekjes Proraso Balsem Sensibili(?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
Test week achter de rug……
De Feather AS-D2 vind ik een fantastische krabber, super mild en toch efficiënt, deze wordt mijn daily driver.
@Magic666 bedankt 😉

Zenith manchurian Badger is net niet wat ik had gehoopt dus wordt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Graag gedaan @chulin !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDnX95w3YZZlWIn77-5yxXsj914=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BM9jrnbUuiKYnep2vWSpAHGz.jpg?f=fotoalbum_large

SOTD
BBS :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WC4GcQsRVq0pj8N27Zhhm0QXodc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qd9wa0A3p5OD4er5CVieE2nT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Henson heeft zojuist een partnerschap gesloten met RK blades.
https://hensonshaving.com...pk?variant=39483873394768

Heeft iemand ervaring met die blades en zijn die hier te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
Eerder deze week vroeg ik om raad voor een waardig opvolger van een tegenvallende Philips trimmer voor mijn (korte) baard. Inmiddels is een Wahl Super Taper besteld, een van de modellen die @Raymond P tipte. Zal in de loop van de komende week binnen komen. Degelijker zal het allicht zijn. Ik ben benieuwd hoe hanteerbaar het is, en hoe goed ik de trim lengte kan regelen. Na de eerste ervaringen zal ik laten weten hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadketz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 08:43
yesjohn schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:49:
[...]

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar voor zover ik weet zou het prima moeten kunnen.

Mijn advies zou zijn om een safety razor te kopen en geen open mes. Dit is gewoon veel makkelijker te gebruiken. Bestel dan ook een sample pack mesjes om te kijken wat het beste gaat.

Ingegroeide haren ontstaan doordat de baardhaar onder de huid schiet nadat deze is weggeschoren. Dit krijg je als je tegen de groeirichting in scheert. Probeer dus eerst met de haargroei richting mee te scheren. Als dit geen irritatie geeft kan je vervolgens haaks proberen en daarna pas tegen de groeirichting in.
Thanks ga ik eens proberen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/icLDxs7mxhb2R4weHTmWNQZTtnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XfmIIxoYtyr65oAYv2hpfmvf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0tLRB2SuoKzkkZQuDwIA5DK5K54=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PAHMyJsNkPBcj5F79TL927tT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• negerdesheils
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09 18:19
Wegens mijn verjaardag maar een nieuw zeepje opengetrokken, eentje waar ik me al tijden op verheugde. SV opuntia met bijpassende aftershave, heerlijk! De aftershave is een soort doorzichtig wat dikkere substantie, maar ruikt erg lekker. Had de opuntia in de aanbieding gelukkig want vind het wel aan de prijs. Maar aan de andere kant doe je wel lang met de zeep, geur en verzorgde eigenschappen zijn ook goed en is de verpakking mooi. Leuk om eens iemand cadeau te doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
negerdesheils schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:39:
Wegens mijn verjaardag maar een nieuw zeepje opengetrokken, eentje waar ik me al tijden op verheugde. SV opuntia met bijpassende aftershave, heerlijk! De aftershave is een soort doorzichtig wat dikkere substantie, maar ruikt erg lekker. Had de opuntia in de aanbieding gelukkig want vind het wel aan de prijs. Maar aan de andere kant doe je wel lang met de zeep, geur en verzorgde eigenschappen zijn ook goed en is de verpakking mooi. Leuk om eens iemand cadeau te doen
Heerlijke zeep de Opuntia, misschien mijn favoriet 🥰

SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6TNreMwCO7tktk9_KtAu5hRFic8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Zna9jKASZm4iG1ex06rfXx6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76l3fXjCDeNbSWXAwXfLPSPqAwA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UNCj87pK5n7JkwCYg5iG222z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nx53-z5cto_hNrRZcI-iI_-SJzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6hOxu4WQ5pibTdyTKElrR8iq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Epicas
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-07 15:14
Vandaag voor het eerst kennis gemaakt met scheren met DE mesjes (na lang met baard door het leven te zijn geweest).

Begonnen met een R89, Personna Platinum mesjes, in combinatie met Vecchia Torino scheerzeep en AS. Voor een eerste keer niet ontevreden met het resultaat, maar ik heb nog veel te leren (vol een moedervlek op de wang opengeritst). Zin om deze wonderen wereld verder te ontdekken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
De tover formule, Geen Druk, geen druk, geen druk. Her gewicht van je krabbertje moer het werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Waar zijn de philips scheermachines? :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoosW
Op het stort om gerecycled te worden hoop ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Epicas schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:41:
Vandaag voor het eerst kennis gemaakt met scheren met DE mesjes (na lang met baard door het leven te zijn geweest).

Begonnen met een R89, Personna Platinum mesjes, in combinatie met Vecchia Torino scheerzeep en AS. Voor een eerste keer niet ontevreden met het resultaat, maar ik heb nog veel te leren (vol een moedervlek op de wang opengeritst). Zin om deze wonderen wereld verder te ontdekken!
Een beetje geduld, het wordt alleen maar beter.
Oh ja, erg belangrijk… Geen druk zetten 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5f5w_MLalyYNC_UZD2Gwo09Xvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UMe9O7JiGl8C6GiB5fcE65Jy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Epicas schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:41:

Mocht je ook een keer een open mes willen proberen dan kun je mij benaderen ;) Geldt trouwens ook voor de anderen in dit topic.
Je kan ook dit doen: https://www.shavingsociet...182-try-a-straight-razor/

Ik zal hem dan slijpen dat ie heel comfortabel aanvoelt als een veertje op je gezicht.

[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 09-02-2022 19:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Even een fotoloze SvdD:

Begonnen met de witte preshave van Proraso (nieuwe krabber dus ff "safety first" :P )
De Amaretto zeep van Moon.... zo dan! Wat een heerlijke geur en romig schuim zeg!! Absoluut een blijvertje.

En dan de 37C van Merkur.... ik had veel reviews gelezen en ik kan ze eigenlijk alleen maar beamen :)
De slant scheert werkelijk zeer effectief, verbazingwekkend voor zo'n klein ding. Prima gewicht en na 1 pass had ik al zoiets van: "huh?" wauw...
Alleen in combi met een Feather is het misschien net te... volgende beurt gaat er een Mühle mesje in.

Maar de 37C zou zo maar eens de R106 kunnen verplaatsen naar de reservebank.

Afgetopt met ASB van Nivea.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oojkkph71wFDUXdEUxCqi8adSmo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jLbcliFR1Z4XbFoj40YSnCvR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Joy6pH6Lt3y-xGrfpcN9Adhw7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fD3blCWVOz9WtKtvdMfPw4fC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eN9tNcVWbuJ4EgSM7svr2s9na2E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aRQKlQDzOTe8zV6GhpGoF87j.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Is het een feather shavette?
Ik ben benieuwd naar, is het milder, agressiever, anders dan een DE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
chulin schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:02:
[...]

Is het een feather shavette?
Ik ben benieuwd naar, is het milder, agressiever, anders dan een DE?
Feather Artist Club SS Kamisori. En met de Super Professional blades erin is t echt wel een agressief choppertje. Heel anders dan een DE idd. Gaat meer richting straight razor shaving met iets ander handvat :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Ohhhhh
Misschien voor in de toekomst, voorlopig niets voor mij denk ik.
Bedankt 👍
Trouwens, ziet er super strak uit…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4AoObWPMoVEjpfPvVsc5NxESblo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pQ142x1bi9thU5CuEfETKj4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/arwNAiFOQCL23J05lwMe99HyV28=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E6yBFIYZurIpB6k8DPRbIFgV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7e666V-CSt6IoUVOaZBx68FmcDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TWqRhbptz0IumwDQYrWMh4UP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7Q13UIkxgN4D47VemT-cYTDYMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kKW5hUc8tkmvFwpuy2cvPyIt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWu4eG1Btp_qgzj1hzWbzicBSR4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1gUlw8pTVlmBcVDFQ1gd3uy2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pDQI8m9X34qgt3GmcpwIisoufss=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i3QJwbHZJsKwhmynWBpv9maR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chulin
Tabac Tuesday

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TF4dDNtMwsSVBiuxXpkIibQRfFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bN803b0CSskSnpcyk2PZx0Ly.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Haha..
Trouwens, potje is bijna leeg. Hebt jij de nieuwe non-tallow tabac al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
chulin schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:21:
[...]

Haha..
Trouwens, potje is bijna leeg. Hebt jij de nieuwe non-tallow tabac al geprobeerd?
Nog niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Even een noob vraag: Je gebruikt after shave, eau de cologne en after shave balsem

Ehm is dat dubbel (ehm drie keer) genaaid is beter?

In welke volgorde gebruik je die middelen en helpt dit tegen irritatie in jouw beleving? Gebruik je al deze middelen na het scheren? Ik was van plan om deze ook eens uit te proberen naast de langzaam aan aanschaf van meer zepen en geurtjes... hahaha

Elke maand heb ik me een beetje ruimte hiervoor gebudgeteerd
Pagina: 1 ... 63 ... 79 Laatste