Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed
Als ik het goed zie lijkt dragon er vanaf te 'vallen' voordat hij ontploft .. ?
[Voor 46% gewijzigd door jesper86 op 28-06-2015 16:30]
En deze missie bracht zoveel nieuw materiaal en vette spullen, alles weg

[Voor 36% gewijzigd door Cubic X op 28-06-2015 16:31]
Die ontploffing deed me wel aan Challenger herinneren.

Volgens mij ging er iets niet goed met de ontkoppeling van een van de trappen.

Kan dus toch nog .. ? Zolang je livestream niet afsluit kan je gewoon terugspoelen.Snowwie schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:32:
Shit, en ik had voortijdig nog de gedachte om de live lancering met Fraps te capturen.... Niet gedaan dus.
Nog gewoon terug te spoelen (naar ong. -12 minuten nu)
[Voor 27% gewijzigd door duderuud op 28-06-2015 16:36]
Yep, Progress heeft problemen, Cygnus ook, ATV vliegt niet meer... In July is er weer een Progress lancering, als die ook fout gaat zal er wel ge-decrewed moeten worden.FireWood schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:28:
Ouch, en dat was de laatste die nog zonder problemen vloog richting ISS.
ISS krijgt met dit nog problemen...

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
We hebben ook nog de Japanners met HTV-5 dit jaar.Shadow schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:38:
[...]
Yep, Progress heeft problemen, Cygnus ook, ATV vliegt niet meer... In July is er weer een Progress lancering, als die ook fout gaat zal er wel ge-decrewed moeten worden.
https://i.imgur.com/SYwUIbI.gifv
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
De Antares was spectaculairder...duderuud schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:33:
Wel een spectaculaire ontploffing moet ik zeggen. Wel enorm balen zeg

[Voor 77% gewijzigd door Compizfox op 28-06-2015 16:44]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Idd. Het was heel vreemd. Denk ook niet dat Dragon dit overleefd heeft..Distortion schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:41:
Ja heel vreemd. het leek alsof stage 2 te vroeg kwam
Falcon 9 experienced a problem shortly before first stage shutdown. Will provide more info as soon as we review the data.
214464
Lijkt er op alsof de LOX tank van de 2e trap lek gegaan is. Je kunt duidelijk een grote wolk LOX zien dat van boven de raket komt. En het lijkt er ook op dat de Dragon er in zijn geheel afgekomen is, maar een landing lijkt me inderdaad kansloos.Bolk schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:45:
[...]
Idd. Het was heel vreemd. Denk ook niet dat Dragon dit overleefd heeft..
[...]
Schiet tussen de palen en je scoort!
Ik gok ook op de tweede trap.Shadow schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:51:
[...]
Lijkt er op alsof de LOX tank van de 2e trap lek gegaan is. Je kunt duidelijk een grote wolk LOX zien dat van boven de raket komt. En het lijkt er ook op dat de Dragon er in zijn geheel afgekomen is, maar een landing lijkt me inderdaad kansloos.
Imaga via @nasawatch
Misschien zelfs een trunk failure die de 2e trap sloopt.
Blijft een gok natuurlijk

"Just read the instructions." Hier had stage 1 op moeten landen
Nee hoor, vandaag was "Of Course I Still Love You" aan de beurtDistortion schreef op zondag 28 juni 2015 @ 17:19:
[afbeelding]
"Just read the instructions." Hier had stage 1 op moeten landen

Hier lijkt het overigens net alsof de drogue shutes van de Dragon deployen:
http://share.gifyoutube.com/vn6VRM.webm
[Voor 62% gewijzigd door Compizfox op 28-06-2015 17:39]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Deel 2:"There was an overpressure event in the upper stage liquid oxygen tank. Data suggests counterintuitive cause."
That's all we can say with confidence right now. Will have more to say following a thorough fault tree analysis.
http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/
214464
Bron ?Bolk schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:05:
Dragon heeft dus telemetry gestuurd na het event..
Ik denk dus dat we dit jaar een Falcon Heavy launch zeker kunnen vergeten. Eerst even dit weer op orde brengen. Zeker als je over 1,5 jaar mannetjes de lucht in wil schieten.
So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!
Denk niet dat NASA/ESA een failure rate van 5 % accepteertErazzzer schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:03:
Zeker als je over 1,5 jaar mannetjes de lucht in wil schieten.

Veel, dat ontken ik niet.Snowwie schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:46:
[...]
Hoeveel ruimtesondes en landers zijn al lang voorbij hun standaard operationele levensduur?
Kom maar eens een lijstje met sondes die significante veranderingen aan hun game-plan hebben gekregen, as in, even langs een significant uit-de-buurt-planeetje/satelliet buurten.Snowwie schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:46:
Dat zijn er nogal wat, en bij al deze sondes/landers zijn er extra 'niet-geplande grappen' uitgevoerd.
Het gaat dan natuurlijk wel om een sondes die 'klaar' zijn met hun primaire missie. De beide Voyager sondes doen nu ook wetenschappelijk onderzoek in de buiten regio's van het zonnestelsel. Voyager 1 zou oorspronkelijk ook langs Pluto vliegen, maar er werd uiteindelijk voor gekozen dichter bij Titan te komen.Osiris schreef op zondag 28 juni 2015 @ 22:24:
Kom maar eens een lijstje met sondes die significante veranderingen aan hun game-plan hebben gekregen, as in, even langs een significant uit-de-buurt-planeetje/satelliet buurten.
Ik snap ook wel dat het niet 'zo maar' mogelijk is om even naar een andere planeet te vliegen. Tis immers geen Star Trek. Was het maar zo. Maar toch, Rosetta komt eind 2016, begin 2017 wel in de buurt van Jupiter, en mocht de sonde dan nog werken, wie weet wat er nog aan onderzoek gedaan kan worden.
Succes met 'em naar Jupiter krijgen met z'n half-werkende RCS

Ik kan het ruimtevaartliefhebbers echt aanraden. Ik raad ook aan om het album in zijn geheel, op volgorde, te luisteren, dan komt het volgens mij het beste tot zijn recht. Voor wie echter ongeduldig is, de (naar mijn mening) beste track, Go!, staat ook op Youtube. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Atomstack X7 Pro 10w laser cutter, Sessy 5kWh thuisbatterij in bestelling
Bron
Nog maar 12 dagen!

En die vlekken op het zuidelijk halfrond ...
Bron: http://www.nasaspacefligh...s-m-28-vehicle-cargo-run/A Russian Soyuz-U launch vehicle is tasked with lofting the Russian Progress M-28M cargo ship on a critical resupply run to the International Space Station (ISS) – with launch set for 04:55 GMT. The mission will return the Progress to flight following a previous failure that exacerbated the Station’s logistical constraints, further impacted by the recent CRS-7 failure.
[...]
The switch back to the Soyuz-U will remove the main concern relating to the Progress M-27M loss, given that is has since been noted the failure was specific to the Soyuz 2-1A.
The mission will also see a return to the traditional rendezvous timeline after it became impossible for Progress M-28M to rendezvous with ISS using of four-orbit profile without a changing the launch date.
Drie keer is scheepsrecht zullen we maar zeggen. Mag toch hopen dat het deze keer wel goed gaat. Hadden ze deze in reserve staan of zo, dat ze al weer zo snel na die ontploffing kunnen lanceren?Winkey schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 19:36:
Vrijdagnacht opnieuw een resupply missie:
[...]
Bron: http://www.nasaspacefligh...s-m-28-vehicle-cargo-run/
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ding is succesvol gelanceerd als we 't NASA-forum mogen gelovenFiber schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 23:24:
[...]
Mag toch hopen dat het deze keer wel goed gaat.

Wat men normaal doet is melk halen als je toch al voor brood in de supermarkt stond. Wat jij wilt is een marathon lopen terwijl je een jaar lang voor een schaaktournooi getraind hebt.Snowwie schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:46:
Dat zijn er nogal wat, en bij al deze sondes/landers zijn er extra 'niet-geplande grappen' uitgevoerd.
Persuader of bytes.
Wat bedoel je nou?Fleximex schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:10:
Inderdaad. Nog 10 dagen en dan is ie er. Ben benieuwd wanneer wij dan de eerste foto's van dichtbij van NASA te zien krijgen.
De foto's van Pluto zijn dagelijks van steeds dichterbijerderder. Tot aan de veertiende, natuurlijk, dan worden ze van steeds verderweggerderder genomen.
Serieus, waar doel je op?
Dat er wat dagen tijd kunnen zitten tussen de foto's van de 14e juli en het moment dat de foto's door NASA vrijgegeven worden aan het publiek? De bebouwing van Plutonianen wegpoetsen heeft wat Photoshop-tijd nodig hè...zetje01 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:18:

... al denk ik zelf dat we op de dag zelf al die foto's te zien krijgen. Nou ja, de transmissietijd zal nog iets vertraging opleveren, maar verder zal dat wel meevallen.

Aaah, natuurlijk. Had ik niet eens aan gedacht.vanaalten schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:49:
[...]
Dat er wat dagen tijd kunnen zitten tussen de foto's van de 14e juli en het moment dat de foto's door NASA vrijgegeven worden aan het publiek? De bebouwing van Plutonianen wegpoetsen heeft wat Photoshop-tijd nodig hè...
Bijna twintig jaar geleden was ik beginnend internetter. Op een gegeven moment had ik ergens een FTP programma voor nodig. Zei iemand, want dan scheen je dingen te kunnen downloaden. Anyways, had het programma open en toen wist ik niet wat voor adres ik in moest vullen. Van alles geprobeerd: ftp.sony.com en ftp.philips.com enzovoort. Niks werkte.
Uit baldadigheid maar eens ftp.nasa.org geprobeerd, en verdomd, honderden mappen met elk duizenden foto's zó voor het oprapen.
Als er nou één organisatie is die veel media online zet, dan is het Nasa wel. En als je tegenwoordig de juiste twitteraccounts volgt krijg je gewoon bijna realtime de nieuwste foto's op je luie zitstoel gepresenteerd.
Trouwens logisch dat ze veel online zetten, want ze worden er voor betaald; Missies zijn natuurlijk miljardenprojecten en de belastingbetaler mag/moet daar wel wat van terugzien.
ps1: In die tijd bestonden sites als http://www.philps.nl en http://hema.nl trouwens nog niet. (om wat voorbeelden te noemen)
ps2:deze reactie was natuurlijk voor Fleximex bedoeld.
ps3: als ik teveel offtopic ben gegaan, dan haal ik het wel weer weg

[Voor 6% gewijzigd door zetje01 op 04-07-2015 13:27]
Minstens 1 foto toch wel. De PR afdeling zal toch minstens een foto moeten laten zien om het project te rechtvaardigen, je kan niet eerst een hoop publiciteit scoren om op het moment supreme het af te laten weten.Osiris schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 13:05:
De 14e zelf gaan ze zo'n onmeunige hoeveelheid data verzamelen dat de uplink (en 't Deep Space Network, dus de downlink ook) aardig goed gebruikt zal gaan worden.. 't Is maar helemaal de vraag of die paar fotootjes prioriteit hebben.
Hmmm, even gezocht en je hebt toch een beetje gelijk. Een aantal weken terug had XWB al een linkje naar de planning gepost - en de 14e ontvangen we helemaal niets aan foto's. De 13 echter wel: kleurenfoto met 28km/pixel resolutie.
Wanneer de fly-by is dan kunnen er foto's gemaakt worden die zo gedetailleerd zijn dat ze dicht bij de kwaliteit van Google Earth foto's komen (ongeveer plus minus). Je ziet nu nog geen details.zetje01 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:18:
[...]
Wat bedoel je nou?
De foto's van Pluto zijn dagelijks van steeds dichterbijerderder. Tot aan de veertiende, natuurlijk, dan worden ze van steeds verderweggerderder genomen.
Echter moeten die foto's hier heen getuurd worden en dan zal NASA er nog aan sleutelen en/of bepalen welke filmpjes en foto's wij te zien krijgen. De laatste foto van dat gifje van Pluto en Charon is van 5 dagen geleden namelijk.
Dat bedoelde ik

Google-earth kwaliteit zal het deze missie niet worden. Hierboven meldt gebruiker vanaalten een resolutie van 28 km per pixel. Dat vind ik dan weer een beetje weinig, maar zonder verdere info zal ik dat maar aannemen.Fleximex schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 19:28:
[...]
Wanneer de fly-by is dan kunnen er foto's gemaakt worden die zo gedetailleerd zijn dat ze dicht bij de kwaliteit van Google Earth foto's komen (ongeveer plus minus). Je ziet nu nog geen details.
Echter moeten die foto's hier heen getuurd worden en dan zal NASA er nog aan sleutelen en/of bepalen welke filmpjes en foto's wij te zien krijgen. De laatste foto van dat gifje van Pluto en Charon is van 5 dagen geleden namelijk.
Dat bedoelde ik
Nasa sleutelt aan foto's om ze duidelijker te maken, of verschillende foto's samen te voegen om meer details zichtbaar te maken, of een groter oppervlak te laten zien. Maar ze geven ook altijd de onbewerkte foto's (die dan weer tegenvallen als je net de enhanced foto's hebt gezien)
Via twitteraccounts als bijvoorbeeld @NewHorizons2015 , @elakdawalla , @nasajpl zie ik dagelijks nieuwe foto's binnenkomen, iedere dag een beetje beter. Vaak verschijnen ze online op de dag van aankomst, soms zelfs enkele uren na aankomst.
Voor zover ik weet zet Nasa alle foto's online, maar publiceren ze eerst de meest spectaculaire, natuurlijk.
Maar ik heb van bijvoorbeeld de Apollo missies naar de maan, archieven gezien met alle foto's inclusief afdrukken/scans van de complete fotorolletjes. Best wel saai want de beste foto's kennen we allemaal al, en als ik zes foto's van grijze bergen gezien heb, zijn de overige zeshonderd foto's van grijze bergen niet zo boeiend meer.
Hier nog een linkje naar een nederlands blog van vandaag, over wat we de komende dagen mogen verwachten: http://t.co/V8Crx5z3ko
.
[Voor 12% gewijzigd door zetje01 op 04-07-2015 21:38]

Ik zie trouwens in diezelfde post dat er van Pluto nog 7x scherpere foto's, 4km/px (wat nog steeds geen Google Earth is), met diezelfde kleuren camera gemaakt wordt. Echter staat er bij image type een streepje. Wat betekent dat?
Bron: http://www.nasa.gov/nh/ne...sponds-spacecraft-anomalyThe New Horizons spacecraft experienced an anomaly the afternoon of July 4 that led to a loss of communication with Earth. Communication has since been reestablished and the spacecraft is healthy.
The mission operations center at the Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory, Laurel, Maryland, lost contact with the unmanned spacecraft -- now 10 days from arrival at Pluto -- at 1:54 p.m. EDT, and regained communications with New Horizons at 3:15 p.m. EDT, through NASA’s Deep Space Network.
During that time the autonomous autopilot on board the spacecraft recognized a problem and – as it’s programmed to do in such a situation - switched from the main to the backup computer. The autopilot placed the spacecraft in “safe mode,” and commanded the backup computer to reinitiate communication with Earth. New Horizons then began to transmit telemetry to help engineers diagnose the problem.
A New Horizons Anomaly Review Board (ARB) was convened at 4 p.m. EDT to gather information on the problem and initiate a recovery plan. The team is now working to return New Horizons to its original flight plan. Due to the 9-hour, round trip communication delay that results from operating a spacecraft almost 3 billion miles (4.9 billion kilometers) from Earth, full recovery is expected to take from one to several days; New Horizons will be temporarily unable to collect science data during that time.
Status updates will be issued as new information is available.
https://www.nasa.gov/nh/n...normal-science-operations
NASA’s New Horizons mission is returning to normal science operations after a July 4 anomaly and remains on track for its July 14 flyby of Pluto.
The investigation into the anomaly that caused New Horizons to enter “safe mode” on July 4 has concluded that no hardware or software fault occurred on the spacecraft. The underlying cause of the incident was a hard-to-detect timing flaw in the spacecraft command sequence that occurred during an operation to prepare for the close flyby. No similar operations are planned for the remainder of the Pluto encounter.
“I’m pleased that our mission team quickly identified the problem and assured the health of the spacecraft,” said Jim Green, NASA’s Director of Planetary Science. “Now – with Pluto in our sights – we’re on the verge of returning to normal operations and going for the gold.”
La Batterie des Hommes sans Peur
Nog even geduld dus..Elon Musk @elonmusk
Expect to reach preliminary conclusions regarding last flight by end of week. Will brief key customers & FAA, then post on our website.
[Voor 5% gewijzigd door Bolk op 06-07-2015 09:44]
Als aanvulling op bovenstaande schreefOsiris schreef op zondag 05 juli 2015 @ 18:12:
Gelukkig nu dan op bijv. de 13e..En dan enkele dagen nodig hebben om 't te fixen
@elakdawalla 17h17 hours ago:
Because it's a FAQ: Most fault protection will be disabled during closest approach, so New Horizons won't go into safe mode during flyby.
Ik heb When We Left Earth: The NASA Missions gezien van exact 10 jaar later. Die was erg goed, heel veel mooie archiefbeelden in HD (en ja 16mm film is juist in HD heel erg mooi). Blijkbaar was er reden genoeg om weer een nieuwe te maken? Maar die van jou is met Tom Hanks, dat kan je moeilijk verslaan.JeroenH schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:55:
Ik ben nu bij aflevering twee van de HBO-serie "From the Earth to the Moon" (IMDB, wikipedia). Het is een soort docudrama over het Apolloprogramma, maar tot nu toe het kijken meer dan waard. Goed gemaakt, aanrader!

Zal geen toeval zijn, dat ze twee jaar na de film Apollo 13, Tom Hanks als narrator kiezen. En nog 10 jaar later is het dus Gary Sinise, die andere dude van dezelfde film.

Voor de gene die een mini-serie (of twee) te lang vinden, In the Shadow of the Moon was ook super.

[Voor 19% gewijzigd door jesper86 op 06-07-2015 13:33]
Ligt het aan mij of klopt die animatie niet helemaal? Door de centrering van de foto's lijkt het net of Charon om een rotsvaste Pluto heen draait, maar het is natuurlijk een dubbelstelsel met een barycentrum buiten beide lichamen.jesper86 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:30:
Te gaaf, zie hoeveel pluto dichterbij komt de laatste paar dagen. Gaat echt snel nu:
[afbeelding]
Persuader of bytes.
Of zijn de originele foto's groter en gecropt zodat Pluto steeds in het midden zit.
Ik weet het zelf ook niet, maar ik denk dat de verklaring vrij simpel is.

De animatie is inderdaad 'pluto-centered', de vorige keer waren ze daar wel duidelijk over (met zelfs twee versies) dus deze keer gingen ze er waarschijnlijk vanuit dat je dat nu wel wist.

http://www.nasa.gov/featu...-moon-charon-now-in-color
[Voor 35% gewijzigd door jesper86 op 06-07-2015 22:28]
Stel nou dat ze Pluto om Charon hadden laten draaien (had prima gekund!!!) zou je dan ook alle ontstane kritiek afwijzen met de kreet 'alles is relatief'? Je zet jezelf nogal voor lul dan, weet je.
/offtopic gezeik
Nou heb ik er geen verstand van, maar deze is dan wel leuk als reactie:
Magic carbon layer not a sign of extraterrestrial life
"Wacky claim from academic with a record of wacky claims should be ignored"
Wat is dit nou voor een agressieve reactie.zetje01 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 18:53:
@jesper86: De animatie geeft een verkeerd beeld van hoe deze twee hemellichamen om elkaar heen draaien.
Stel nou dat ze Pluto om Charon hadden laten draaien (had prima gekund!!!) zou je dan ook alle ontstane kritiek afwijzen met de kreet 'alles is relatief'? Je zet jezelf nogal voor lul dan, weet je.
/offtopic gezeik

In beide gevallen moeten ze het systeem programmeren om op een bepaald doel te richten dat constant veranderd. Je moet dus ergens een referentie punt bepalen, en die keuze is vrij. Ik vind het knap dat ze het uberhaupt voor elkaar krijgen om een Barycentric View perfect in beeld te krijgen. Ze moeten dan toch richten in het niks, ik neem aan door te navigeren met de sterren op de achtergrond als referentie, plus dat je met een noodgang steeds dichterbij komt - waarschijnlijk niet precies richting het barycentric midden, dus gewoon recht vooruit kijken zit er ook niet in .. het ding heeft niet eens een voorkant, en toch kunnen ze die dingen exact stabiel krijgen. Echt wel indrukwekkend imho.
We zijn op aarde gewend dat we altijd vaste grond onder onze voeten hebben, en zonder na te denken hebben we dus altijd een referentie punt, alles is automatisch relatief tot de aarde. Wanneer je de vaste grond verlaat is dat dus niet meer zo vanzelfsprekend, en dat maakt relativiteit wel degelijk iets dat veel sterker gaat meespelen. Maar als dat aspect jou niet interesseert dan is dat ook prima.

[Voor 35% gewijzigd door jesper86 op 07-07-2015 11:01]
@jesper86: Je hebt helemaal gelijk! Chapeau!jesper86 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 22:27:
[...]
Wat is dit nou voor een agressieve reactie.Was goed bedoeld hoor. Als het een artikel zou zijn over specifiek Charon dan is dat precies wat ze zouden doen ja, net als de Cobined Map hierboven waar je pluto 360 graden ziet draaien zullen we Charon ook nog zien die netjes stil staat. Als het doel is om te laten zien hoe 'deze twee hemellichamen om elkaar heen draaien' dan doen ze dat, en dat hebben ze dan ook (al meermaals) zo uitgebeeld. Dat was toen, in deze afbeelding 'draaide' het vooral om de hogere resolutie en de surface features die er te zien zijn e.d, en dat is op deze manier het beste te zien. Jammer dat het niet is wat jij wilde, maar dat maakt het nog niet verkeerd.
Doe me aub een DM als je nog verder wilt discussiëren over het centreren van die animatie.
[Voor 34% gewijzigd door zetje01 op 06-07-2015 23:44]

*Geïnspireerd door vele space docu's. Met name series als Cosmos, de originele uit 1980, of de nieuwe van 2014, spreken nogal tot de verbeelding. Je gaat er dus echt gewoon anders van kijken.
Je ziet Charon steeds op verschillende plekken, dus dat kan niet, aangezien beide synchroon roteren (tidally locked in het Engels). Dan zou het steeds hetzelfde plaatje zijn met net grotere lichamen en een wat grotere afstand tussen de tweeFleximex schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:07:
Misschien is de foto steeds genomen op het moment dat Pluto één wenteling om de common center of mass gemaakt heeft.

Overigens is het opmerkelijk hoezeer synchrone rotaties toch gangbaar blijkt te zijn in het zonnestelsel. Manen hebben het vrijwel allemaal (en Pluto is een dubbelplaneet). Mijn gevoel zegt dat (niet synchroon) roterende lichamen gangbaar zijn, maar geef je het genoeg tijd is dat dus op een gegeven moment afgelopen.
Overigens krijgt ook onze maan meer en meer energie van de Aarde. Dat betekent niet alleen dat de Maan verder en verder weg komt te staan (momenteel 4 centimeter per jaar), maar ook dat de Aarde steeds langzamer draait (een dag wordt 1,5 milliseconde langer over 100 jaar). Een dubbele synchrone rotatie in wording, al lijkt het erop dat de Aarde de 50 miljoen die dat duurt niet vol gaat maken.
Nee hoor, gewoon hierzetje01 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 23:43:
Doe me aub een DM als je nog verder wilt discussiëren over het centreren van die animatie.

Overigens is dat barycentrum achteraf vrij gemakkelijk goed te zetten. Dat is een kwestie van de eigenschappen van de lichamen kennen en dan in Photoshop de boel goed aan elkaar plakken.
[Voor 15% gewijzigd door Camacha op 07-07-2015 01:44]
Persuader of bytes.
http://www.issconference.org/livestream.php
[EDIT]
En het interview is voorbij
[Voor 20% gewijzigd door LongBowNL op 07-07-2015 15:21]
Bron: http://eyes.nasa.gov/dsn/dsn.htmlNAME: New Horizons
RANGE: 4.76 billion km
ROUND-TRIP LIGHT TIME: 8.82 hours
DOWN SIGNAL
TYPE: DATA
DATA RATE: 1.68 kb/sec
FREQUENCY: 8.44 GHz
POWER RECEIVED: 3.54 x 10-22 kW
De bits van New Horizons stromen weer binnen. Die afstanden, bijna niet te bevatten.
[Voor 8% gewijzigd door Winkey op 07-07-2015 21:08]
Die website kende ik nog niet. Handig

Persuader of bytes.
Moet je eens naar Voyager 1 kijkenDie afstanden, bijna niet te bevatten.

RANGE: 19.62 billion km
ROUND-TRIP LIGHT TIME: 1.51 days
1 miljard kilometer, 10 miljard kilometer, het zegt me allebei exact niets

Persuader of bytes.
Pof je het aantal maïskorrels wat in het getal van Avangadro zit, krijg je een laag van 15 kilometer aan popcorn over de U.S.A.Camacha schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 22:51:
[...]
1 miljard kilometer, 10 miljard kilometer, het zegt me allebei exact niets
Oftewel veel. En een miljard kilometer is ver.

Aangezien álles in dit universum onder invloed staat van onze zon!

Edit:
YouTube: Voyager Captures Sounds of Interstellar Space
YouTube: ScienceCasts: The Sounds of Interstellar Space
[Voor 37% gewijzigd door jesper86 op 08-07-2015 11:12]
Aangezien zwaartekracht een oneindige invloed heeft: neenjesper86 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:03:
Houd de invloed van de zon niet op bij de Heliopshere though, waar Voyager 1 in 2012 al doorheen prikte?Als ik me goed herinner is daar een 'geluidsopname' van.

Heck, als jij hier op Aarde op en neer gaat springen merken ze dat zelfs in Andromeda

[Voor 13% gewijzigd door Osiris op 08-07-2015 12:19]

http://www.nature.com/new...7?WT.mc_id=TWT_NatureNews
Gaat dus 26 maanden duren alvorens alle data op aarde ontvangen is, maar de hoogste resolutie foto zouden we al snel moeten krijgen.

Wie weet hier ook ooit wel eens een autootje zoals op mars. Het blijft gaaf zo'n webcam in space

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Launch timer:
Geen launch