Cogitationis poenam nemo patitur
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
👍🏻
De aantal viewers gaan nu hard naar beneden 😅
[ Voor 3% gewijzigd door streamnl op 31-05-2020 16:23 ]
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Gisteren bij de launch zag ik de counter even 4 miljoen aantikken.streamnl schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:22:
Was inderdaad gaaf om live te zien.
👍🏻
De aantal viewers gaan nu hard naar beneden 😅
Alleen de SpaceX stream zat op 5 miljoen. De NASA stream (precies hetzelfde) ook ruim 4coelho schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:23:
[...]
Gisteren bij de launch zag ik de counter even 4 miljoen aantikken.
Nasa of Space X stream?coelho schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:23:
[...]
Niet op gelet maar ik geloof je meteen.coelho schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:23:
[...]
En toch...in mijn vriendengroep... niemand die ik ken die het ook gezien had.
Voor het docken zelf maakt het niet uit. Maar voor de laatste "hold" is het een eis dat de capsule in het zonlicht staat.FastFred schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:25:
Voor docken in het donker, is het geen idee om daar aan de buitenzijde wat lampen op te hangen? Alleen voor de mensen die vanaf aarde meekijken natuurlijk, dus niet echt een prio. Maar misschien toch wel handig voor docken in het donker
Je wilt geen lamp vanaf het ISS schijnen. Dan verblind je de camera's op de dragon.
Geen idee welke ik gezien heb. Dacht dat ze hetzelfde uitzonden.RocketKoen schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:25:
[...]
Alleen de SpaceX stream zat op 5 miljoen. De NASA stream (precies hetzelfde) ook ruim 4
Ze zenden ook hetzelfde uit. De NASA TV stream heeft alleen een NASA logo rechtsboven en de spacex stream niet.coelho schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:28:
[...]
Geen idee welke ik gezien heb. Dacht dat ze hetzelfde uitzonden.
En vertraging.RocketKoen schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:28:
[...]
Ze zenden ook hetzelfde uit. De NASA TV stream heeft alleen een NASA logo rechtsboven en de spacex stream niet.
Plus, naast de stream kijkers aantallen, heeft NASA ook een andere stream op de IPTV, en op de kabel in de VS.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Van een pak, vermoedelijk niet goed dicht gedaan tijdens het omkleden.Pierre schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:36:
Is er iets mis met een ritssluiting?
Wel goed dat ze dit kunnen zien.
Bensimpel
Positieve meneer
Wat? Je wilt mensen zien die zich aan het omkleden zijn? Vrij normaal dat ze dit niet laten zien.Twixie schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:38:
Gingen ze daarnet even doelbewust offline omdat ze een (klein) issue met Bob zijn suit aan het melden waren ?? Moet precies echt wel een goed-nieuws-show blijven.
😆 - Denk ook eens om ;)
Nee, ze gaan altijd qua camera's offline omdat ze de pakken uit moeten doen. Ook op 400km hoogte privacy...Twixie schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:38:
Gingen ze daarnet even doelbewust offline omdat ze een (klein) issue met Bob zijn suit aan het melden waren ?? Moet precies echt wel een goed-nieuws-show blijven.
Wtf, Ben je wel aan het kijken eigenlijk ? Of is dit de zoveelste smartass opmerking die sommigen hier precies persé kwijt moeten ?Bensimpel schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:39:
[...]
Wat? Je wilt mensen zien die zich aan het omkleden zijn? Vrij normaal dat ze dit niet laten zien.
EDIT: Ok, ik bedoelde dus dat de stream ineens onmiddellijk op zwart ging net op het moment dat ze over dat zipper probleem bezig waren. Leek niet alsof dit een geplande offline was om hen te laten omkleden.
[ Voor 23% gewijzigd door Twixie op 31-05-2020 16:43 ]
Hoe bedoel je offline? Die mededeling over lagere drukmeting dan bij een vorige meting was gewoon te horen op de stream, evenals de terugkoppeling van de crew over de te controleren ritsen.Twixie schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:38:
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Klopt, Ritssluiting van zijn handschoenen waren niet goed dichtBullet NL schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:38:
[...]
Van een pak, vermoedelijk niet goed dicht gedaan tijdens het omkleden.
Wel goed dat ze dit kunnen zien.
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
En NASA heeft in de us ik een transponder met 2 of 4 hd kanalen op een satelliet waar bijvoorbeeld scholen kunnen meekijken en educatieve programma's volgen. Maar die zijn gewoon FTA dus ook voor anderen te ontvangen.Qunix schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:31:
[...]
En vertraging.
Plus, naast de stream kijkers aantallen, heeft NASA ook een andere stream op de IPTV, en op de kabel in de VS.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Bensimpel
Positieve meneer
Is geen smartass opmerking, als je vaker kijkt weet je dat ze toevallig net begonnen waren met omkleden, dan gaat de stream altijd offline. Dus jouw opmerking dat dit alleen een goed nieuws show is klopt niet. Als dit zo was hadden ze wel hele communicatie niet laten horen.Twixie schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:41:
[...]
Wtf, Ben je wel aan het kijken eigenlijk ? Of is dit de zoveelste smartass opmerking die sommigen hier precies persé kwijt moeten ?
EDIT: Ok, ik bedoelde dus dat de stream ineens onmiddellijk op zwart ging net op het moment dat ze over dat zipper probleem bezig waren. Leek niet alsof dit een geplande offline was om hen te laten omkleden.
😆 - Denk ook eens om ;)
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Ik heb buren, om het een beetje genuanceerd te zeggen, niet heel snugger zijn (wat ik wil zeggen, dat ze 0 interesse in welke vorm van techniek dan ook hebben). Die hadden zelfs vrienden thuis om de launch te kijkenstreamnl schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:26:
[...]
Niet op gelet maar ik geloof je meteen.
En toch...in mijn vriendengroep... niemand die ik ken die het ook gezien had.
Edit: Aan de andere kant, hij is Amerikaan. Misschien dat ze daarom keken
[ Voor 17% gewijzigd door Erazzzer op 31-05-2020 16:55 ]
Bensimpel
Positieve meneer
De hoeveelheid data die ze binnen krijgen van dit soort test is echt enorm, echt enorm gaaf.PjotrStroganov schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:51:
Er werd overigens gemeld dat het geen probleem was geweest bij het wegvallen van druk in de capsule. Wel een goed aandachtspuntje voor de volgende vluchten. Mooi dit soort tests!
Naar de ruimte gaan wordt zo alleen maar veiliger en erg goed dat ze ook sensoren in de pakken hebben.
😆 - Denk ook eens om ;)
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Wat is de reden dat die panelen af takelen? Zijn ze met een organisch of iets anders afbreekbaars bevestigd aan de capsule?
De Stars & Stripes erbij en Murica galore?Erazzzer schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:52:
[...]
Ik heb buren, om het een beetje genuanceerd te zeggen, niet heel snugger zijn (wat ik wil zeggen, dat ze 0 interesse in welke vorm van techniek dan ook hebben). Die hadden zelfs vrienden thuis om de launch te kijken
Edit: Aan de andere kant, hij is Amerikaan. Misschien dat ze daarom keken
Ik denk eerder dat de Nu.nl journalist het niet heeft begrepen.Megupe schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:08:
Nu.nl meldt het volgende: "De capsule zal nu 30 tot 119 dagen aan het station blijven hangen. De duur van het verblijf hangt af van de taken die astronauten moeten uitvoeren. Na 119 dagen bestaat de kans dat de zonnepanelen van de capsule beginnen af te takelen."
Wat is de reden dat die panelen af takelen? Zijn ze met een organisch of iets anders afbreekbaars bevestigd aan de capsule?
Het enige dat ik zo kan bedenken is dat de brandstof voor de draco niet eeuwig houdbaar is.
Geen idee, ik zat gelukkig binnen en onze huizen raken elkaar niet
Nee dat heb ik woensdag ook gehoord op de stream van spacex. 4 maand top want dan beginnen de panelen af te takelen.RocketKoen schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:10:
[...]
Ik denk eerder dat de Nu.nl journalist het niet heeft begrepen.
Het enige dat ik zo kan bedenken is dat de brandstof voor de draco niet eeuwig houdbaar is.
@Tk55 big loop werkte, nu is het de hardware over iss.
[ Voor 7% gewijzigd door Damic op 31-05-2020 17:17 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Apart. maar inderdaad.Damic schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:16:
[...]
Nee dat heb ik woensdag ook gehoord op de stream van spacex. 4 maand top want dan beginnen de panelen af te takelen.
van space.com
Regardless of how the timing works out with the arrival of the Crew-1 mission, the Crew Dragon used for the Demo-2 mission cannot stay docked with the station for more than 119 days, Stich said, because its solar arrays are not designed to withstand degradation in space for more than 120 days.
"Any solar array in low Earth orbit tends to degrade a little bit over time," Stich said. "It turns out the atmosphere has a little bit of oxygen in it — it's called atomic oxygen — and so there's a little bit of degradation in the ability for the cells itself to generate power. And the particular cells on the trunk for a Dragon, based on analysis capability, kind of a worst-case prediction, we think we can get about 120 days capability out of those."
However, the operational version of the Crew Dragon spacecraft, like the one that will fly the Crew-1 mission, is designed to last 210 days in space. That matches the on-orbit lifespan of Russia's Soyuz crew capsules, which have ferried NASA astronauts to and from the space station since the space shuttle program ended almost a decade ago.
Ook niet gek dat die panelen niet ontworpen zijn om daar überhaupt drie maanden te zijn. De verlenging van de missie kwam toch best laat dacht ik.Damic schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:16:
[...]
Nee dat heb ik woensdag ook gehoord op de stream van spacex. 4 maand top want dan beginnen de panelen af te takelen.
Lijkt me overigens dat ze ook wel stroom van het ISS zouden moeten kunnen gebruiken ...
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Je moet natuurlijk wel de pakken hebben die aan de capsule gekoppeld kunnen worden.Pierre schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:06:
Gaan deze 2 astronauten ook met de capsule terug, of vliegt een ander koppel hem terug naar de aarde?
En ik denk niet dat ze voor de eerste vlucht een Rus mee laten vliegen
[ Voor 11% gewijzigd door Erazzzer op 31-05-2020 18:09 ]
Bob en Doug gaan er ook mee terug, de lancering en koppering zijn twee onderdelen van de testvlucht, het loskoppen en de splash down zijn dit ook.Pierre schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:06:
Gaan deze 2 astronauten ook met de capsule terug, of vliegt een ander koppel hem terug naar de aarde?
De hele vlucht is dus een test, waar bij de heren 110 tot maximaal 120 dagen in in het ISS verblijven.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Meer een discussie welke ze moeten gebruiken.
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Kan dat luik AUB niet open? Ik snap echt niet hoe ze dit in de toekomst met commerciële ruimtevaart willen doen. Even als toerist naar ISS. Ben je "geland" moet je nog x uur wachten totdat je eindelijk eruit mag.
Edit: Wat doen eigenlijk die russen nu? Je ziet ze amper in beeld maar ze zijn er wel.
[ Voor 15% gewijzigd door lasharor op 31-05-2020 18:29 ]
Verschillende checks, gaat straks sneller.lasharor schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:28:
Wat een gedoe over die camera...
Kan dat luik AUB niet open? Ik snap echt niet hoe ze dit in de toekomst met commerciële ruimtevaart willen doen. Even als toerist naar ISS. Ben je "geland" moet je nog x uur wachten totdat je eindelijk eruit mag.
Dit is de America is great schow.... Die russen zijn misschien wel bezig met wetenschappelijke proefjes voor de ESA... Werk gaat gewoon door.Edit: Wat doen eigenlijk die russen nu? Je ziet ze amper in beeld maar ze zijn er wel.
Die russen zullen wel uit beeld blijven, is wel een Amerikaanse gelegenheid deze.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Zodra het is uitgeklapt, krijg je hem nooit meer zo klein als ie was 😅
Kleuren-infrarood bestaat per definitie nietthijsco19 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:43:
Mooi zwart wit beeld, beetje jaren 60 feel.
In de Crew Dragon zitten wat aluminiumkisten met goederen, benieuwd als het daar voor is.
En zodat de crew zich nergens aan kan stoten denk ik?Bullet NL schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:48:
allemaal bescherming van het luik, althans daar lijkt het op.
In de Crew Dragon zitten wat aluminiumkisten met goederen, benieuwd als het daar voor is.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dan zou je verwachten dat één kleedje ook wel voldoende isOrion84 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:48:
[...]
En zodat de crew zich nergens aan kan stoten denk ik?
Lijkt haast isolatie....
[ Voor 91% gewijzigd door Wokker op 31-05-2020 18:53 . Reden: Google had het antwoord ]
Het oneindige X 0
Ja hebben ze als ik het goed verstond in de uitzending vanmiddag, maar geen ijsjes (wat eerder wel gebeurd was) . Is maar de verbinding wat niet erg goed op die momenten dus wellicht had ik het verkeerd genomen.Wokker schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:50:
Waar ik benieuwd naar ben is of ze alleen gedroogd eten mee hebben of ook wat versfruit voor de eerste dagen?
Cosmonaut!
Volgens mij mogen de Russen cameraman spelen.
Edit: Hatchopening! Open om 19:02
[ Voor 7% gewijzigd door lasharor op 31-05-2020 19:02 ]
Nope, om 17:02!
Als je dan toch vergeet een tijdzone te noemen, noem de tijd dan in UTC, de tijdzone van het ISS
[ Voor 57% gewijzigd door Osiris op 31-05-2020 19:04 ]
Ventilatie in die krappe ruimte?masauri schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:03:
iemand een idee waarom die slang daar klaar ligt?
Afzuiging CO2 pocketsmasauri schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:03:
iemand een idee waarom die slang daar klaar ligt?
Apple iPad?Bullet NL schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:54:
Genoeg tablets in space!
Hij kan net zo goed zeggen dat het "the first time ever" is dat er astronauten op 31-05-2020 binnen komen op het ISS.
Galaxy tab S(pace)
Gewoon switchen van satellieten. Niks ergs.lasharor schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:14:
Gaat er weer wat fout? Geen videofeed.
Ze hebben snel de video afgebroken omdat ze het wapentransport snel wilden doen zonder dat iemand het zag.lasharor schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:14:
Satellieten hangen in een vaste locatie, omdat het ISS met 27k km per uur rond gaat verliest het om de zoveel tijd verbinding met een satelliet, er moet dan dus geschakeld worden, wat tot een kort signaalverlies leidlasharor schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:14:
Behalve dat de mic het nog steeds niet doet?Bullet NL schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:20:
De mannen in het ISS zijn er klaar voor
Edit: ah, toch wel
[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 31-05-2020 19:26 ]
Er zijn genoeg vrouwen in het ISS geweest, dat er nu alleen maar manen zitten heeft daar niet zoveel mee te maken.Sjah schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:29:
Toen ik ze elkaar zag groeten had ik zoiets van " voor de sfeer en goed gaan van zo een maanden bij mekaar, is een vrouw erbij gewenst".
Orion84 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:48:
[...]
En zodat de crew zich nergens aan kan stoten denk ik?
Was even aan het bij lezen tijdens het Amerikaans geneuzel en hier moest ik wel om gniffelen.TinusTegengas schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:27:
Even teruggekeken, maar Doug kopte het luik toen hij binnenkwam. Vandaar dat hij de hele tijd aan zijn hoofd zit
Steam: Grim
Flink frotten om die buil weg te krijgenTinusTegengas schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:27:
Even teruggekeken, maar Doug kopte het luik toen hij binnenkwam. Vandaar dat hij de hele tijd aan zijn hoofd zit
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Behalve de lanceringBensimpel schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:38:
Volgens de astronauten was de spaceshuttle toch smoother,
Verder een goede baas die Bridenstine, maar idd.lasharor schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:40:
Mag je eindelijk uit die capsule moet je nog een uur lang politiek geneuzel aanhoren
Tsja. Ik zou toch liever in de dragon zittenBensimpel schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:38:
Liever een launch escape systeem dan een 2% kans om te ontploffen.
Ik ben niet meer aan het volgen. Op welk gebied smoother?Bensimpel schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:38:
[ Voor 8% gewijzigd door XWB op 31-05-2020 19:44 ]
De 2e trap van de Dragon vs de Main engines van de shuttle.
De helemaal links, ik weet niet eens of dat een rus is, maar als dat er niet 1 is... Beest van een kerel.Erazzzer schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:44:
Die Russen zitten er ook bij van: Nu hebben we wel genoeg Murrican bullshit gehad...
Bensimpel
Positieve meneer
Smoother na meco, tijdens de lancering was de shuttle meer aan het trillen enzo, maar daarna ging die wel lekker, terwijl de dragon na meco het wat lastiger had.XWB schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:43:
[...]
Ik ben niet meer aan het volgen. Op welk gebied smoother?
Maar ja, dit is nog een vroege versie van crew dragon, wie weet wat er nog allemaal qua winst te halen valt.
😆 - Denk ook eens om ;)
Het motorblok pruttelde meer?Bensimpel schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:46:
[...]
Smoother na meco, tijdens de lancering was de shuttle meer aan het trillen enzo, maar daarna ging die wel lekker, terwijl de dragon na meco het wat lastiger had.
Maar ja, dit is nog een vroege versie van crew dragon, wie weet wat er nog allemaal qua winst te halen valt.
Aha.Bensimpel schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:46:
[...]
Smoother na meco, tijdens de lancering was de shuttle meer aan het trillen enzo, maar daarna ging die wel lekker, terwijl de dragon na meco het wat lastiger had.
Maar ligt dat dan aan Crew Dragon, of de second stage van de Falcon 9? Aan die laatste zie ik niet veel meer veranderd worden.
Launch timer:
Geen launch.