Het Grote Zelf Pizza Bakken topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 97 ... 112 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Krus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:30
wittmann1982 schreef op zondag 10 november 2024 @ 18:40:
https://www.otto.nl/p/172...68816/#?itemId=1724608945
De Unold Luigi staat hier voor een prima prijs, maar is dit al de nieuwe versie? (tot 450 graden?) De fotos lijken nog van de ude te zijn (met dichting ovendeur in rubber), ook de handleiding is nog de oude. In de tabel van de beschrijving spreken ze wel al over 450 graden.
Het is inderdaad de versie die naar 450 graden kan, had hem besteld en is vandaag binnen gekomen.

Net getest en dus een korte review van mijn pizzaskills; ik had een vlam in de oven 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45

Oekol

waka waka hey hey

Krus schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:12:
[...]

Het is inderdaad de versie die naar 450 graden kan, had hem besteld en is vandaag binnen gekomen.

Net getest en dus een korte review van mijn pizzaskills; ik had een vlam in de oven 7(8)7
Die semola op je schep en onder je pizza zoveel mogelijk weghalen. Dat vliegt in de fik in de oven. Zelfde met meel, maar dat nog 'n keer zo snel als semola.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdemeijers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-02 08:38
Bereik je met de Unold luigi vergelijkbare resultaten als met de Ooni Koda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:57
Krus schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:12:
[...]

Goed om te weten! Ook deze week besteld. Ben benieuwd 8)

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
nickdemeijers schreef op woensdag 13 november 2024 @ 22:40:
Bereik je met de Unold luigi vergelijkbare resultaten als met de Ooni Koda?
Zoek in dit topic maar op unold. @pennywise666 heeft nu een effeuno, maar had daarvoor een unold, en dat zijn wel goede voorbeelden van wat je max uit je unold kan halen denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-07 11:30
De mijne zonet onvangen. Besteld bij mytvshop in DE op 11nov. Verzonden 12nov, vandaag geleverd. Even schrikken want de foto van de doos is nog deze met de rubbers. Tekst op de doos is wel aangepast naar 450 graden. Het is het nieuwe model met het koord in de deur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El Capitan
Die van de Otto is ook binnen, ook tot 450 graden en het "touw" in de deur. Zondag lekker testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-07 17:44
Nou jongens, jullie zijn lekker bezig met die Unolds aanschaffen allemaal;) @Yaay heeft die van mij gekocht. En hoe bevalt ie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaay
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
pennywise666 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:23:
Nou jongens, jullie zijn lekker bezig met die Unolds aanschaffen allemaal;) @Yaay heeft die van mij gekocht. En hoe bevalt ie?
Vandaag voor de eerste keer gebruikt, ben erg te spreken over het resultaat!
Heb wat ervaring met een ooni 3, welke op pallet korrels werkt, je moet daar en het vuur in de gaten houden en tegelijkertijd je pizza’s vormen en beleggen wat vaak toch wel een gedoe is.

Zie hieronder het resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAlUBrCJnN-uVBOuiCUQf7NVkjc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ppqj3cNWTYYgxAFqYbLecxul.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3ve_OSYWnmkZuc4VfymsLdKs1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbr3uysY8TBiWxdE17YGOEhN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qWhCa-Cl_rVzQz_fvrYZmGGi34=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3hxLw3rv04ajAu2f3O75g8Sx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:26
Gisteravond hebben we de Effeuno weer aangeslingerd. Na 5kg Tipo 00 Napoletana Dallagiovanna te hebben gebruikt zijn we nu gestart met de Caputo Pizzaria. Met de Dallagiovanna kregen we al lekker pizza’s, maar we kregen de rand vaak niet mooi luchtig. Met de Caputo is dit wel meteen gelukt, wel met gevolg dat de bellen dan verbranden.

We wilden weer iets nieuws qua toppings en hebben verse truffel en njuda gehaald.

Pizza met mozzarella, parmezaan en verse truffel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bAcRkvZ8J7VgR6_f0gRRk0xUMC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XjCDC5jkwCHg3YCfDXG6OtD7.jpg?f=fotoalbum_large

Pizza met tomatensaus, mozzarella, njuda, rode ui en kappertjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9iGEw-sl7pcz-Y_KT2BZe8uvD_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JkYwIhOEvPiXVpLyTGnMES00.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Wat betreft het stretchen van de pizza; ik kom veel verschillende technieken tegen. Wat me opvalt is dat er soms maar een paar keer gedrukt wordt op de pizza, de pizza relatief klein blijft met wel een -ogenschijnlijk- mooi resultaat. De randen zijn enorm. Maar hoe zit het dan met de bodem? Is die wel egaal dun of zitten daar ook luchtbellen in of dikke stukken deeg?

Zie deze video bv: link

Ik ben het nu pas een heel klein beetje onder de knie aan het krijgen dus ongetwijfeld ligt het ook aan mij haha! Stugheid van het deeg zal er ook mee te maken hebben?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:06
A. Qonsaides schreef op zondag 17 november 2024 @ 08:27:
Gisteravond hebben we de Effeuno weer aangeslingerd. Na 5kg Tipo 00 Napoletana Dallagiovanna te hebben gebruikt zijn we nu gestart met de Caputo Pizzaria. Met de Dallagiovanna kregen we al lekker pizza’s, maar we kregen de rand vaak niet mooi luchtig. Met de Caputo is dit wel meteen gelukt, wel met gevolg dat de bellen dan verbranden.
Het ligt denk ik niet zozeer aan bloem maar rijstijd/hoeveelheid gist.

Ik weet niet hoe lang je laat rijzen en met hoeveel gist, maar verschil in bloem zit in W waarde. Deze is bij Dallagiovanna hoger. Deeg moet dus langer rijzen of meer gist hebben als je korte rijstijd hebt.

Ik gebruik ook Dallagiovanna en heb geen probleem met de korst. Maar ligt minimaal 24 uur in de koelkast normaal en uurtje of 5-6 op dag van bakken eruit. En maar met 0,1% gist. Winter soms dubbele als koud is in huis.

Voor wat betreft luchtbellen moet je deze gewoon even kapot knijpen voordat je gaat bakken. Voorkom je dat ze zwart blakeren. Helemaal voorkomen kun je niet maar als je echt al luchtbel ziet gewoon ff doorprikken/knijpen.

Verder ziet er lekker uit (y)
Deruxian schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:12:
Wat betreft het stretchen van de pizza; ik kom veel verschillende technieken tegen. Wat me opvalt is dat er soms maar een paar keer gedrukt wordt op de pizza, de pizza relatief klein blijft met wel een -ogenschijnlijk- mooi resultaat. De randen zijn enorm. Maar hoe zit het dan met de bodem? Is die wel egaal dun of zitten daar ook luchtbellen in of dikke stukken deeg?

Ik ben het nu pas een heel klein beetje onder de knie aan het krijgen dus ongetwijfeld ligt het ook aan mij haha! Stugheid van het deeg zal er ook mee te maken hebben?
Bodem is ook een beetje persoonlijke voorkeur denk ik. Ik vind hele brede rand niet zo lekker. Dus rand is wat die pizzabakker maakt en niet die van Vito.

Wat is een echte napolitaanse pizza? Check filmpjes op youtube maar eens waar ze in Napoli 5 pizzerias bezoeken. Resultaat 5 verschillende pizzas. Dus ja wat is de echte napolitaanse? Dat is deels voorkeur van de bakker.

Als deeg te stug is zijn er meerdere dingen die niet goed zijn. Deeg is te koud, deeg is te kort gekneed, deeg heeft te weinig rust gehad.

Bij te kort gekneed heb je te weinig gluten en blijft het een elastiek als het kort gerust heeft.

Toen ik begon had ik ook vaak van die elastieken. Maar met deeg minimaal 24 uur van tevoren in koelkast echt nooit meer. Mooi elastisch deeg en zeer makkelijk te vormen. Geen elastiek die terug springt in ieder geval.

[ Voor 39% gewijzigd door Highfive95 op 17-11-2024 09:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:07
Deruxian schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:12:

Het meeste van de lucht druk je naar de randen toe, en met het stretchen maak je de gehele bodem dunner. Ik heb met mijn deeg bijna altijd wel kleine luchtbelletjes in de bodem, merk je niks van en vertelt mij meestal dat ik een mooi deeg heb gemaakt. Als je een beetje goed rekt heb je geen veel dikkere stukken.

Wanneer ik de verlichting boven m'n aanrechtblad aan zet kan ik de bodem ervoor houden en door de hoeveelheid licht die er doorheen komt precies zien waar de bodem het dunst is. Dat ga ik niet "fixen" (tenzij het op het punt staat te scheuren) maar kan je wel helpen om gevoel te krijgen voor welk deel van de bodem je oprekt met welke methode. Zo kun je experimenteren met de neapolitan slap, het over je knokkels oprekken en bijvoorbeeld het deeg op je blad leggen en met beide handen het deeg uit elkaar rekken. Je zult dan vanzelf zien wat voor effect het heeft op de dikte. Over het algemeen wil je het midden ietsjes dikker houden om scheuren te voorkomen.

Wat mij in het begin veel hielp met het maken van mooie randen is een 'turn the wheel' methode. De bodem net onder de rand oppakken en langzaam tussen je handen overpakken en rond gaan. Je kunt dan voorzichtig oprekken en de zwaartekracht in je voordeel laten werken, door het gewicht rekt je bodem dan ook uit.

Zolang je je randen zo min mogelijk aanraakt en geen deegroller gebruikt kun je prima experimenteren met verschillende manieren om een dunne bodem met dikke rand te krijgen. En probeer aan te voelen wat je deeg toestaat en wat niet. Een stug deeg dat terug veert zal tegen je werken en zul je wat meer geduld voor moeten brengen, maar ook dat kun je tot op zekere hoogte wel verleiden tot meebewegen. Tegelijkertijd laat een zachter, elastischer deeg zich heel makkelijk oprekken. Dat zal je ook meer ruimte geven om te experimenteren. Is je deeg stug, probeer dan dus niet om dit verder op te rekken dan het deeg zelf toe staat omdat je een methode uit een video na wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Highfive95 schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:12:
[...]

Het ligt denk ik niet zozeer aan bloem maar rijstijd/hoeveelheid gist.

Ik weet niet hoe lang je laat rijzen en met hoeveel gist, maar verschil in bloem zit in W waarde. Deze is bij Dallagiovanna hoger. Deeg moet dus langer rijzen of meer gist hebben als je korte rijstijd hebt.

Ik gebruik ook Dallagiovanna en heb geen probleem met de korst. Maar ligt minimaal 24 uur in de koelkast normaal en uurtje of 5-6 op dag van bakken eruit. En maar met 0,1% gist. Winter soms dubbele als koud is in huis.

Voor wat betreft luchtbellen moet je deze gewoon even kapot knijpen voordat je gaat bakken. Voorkom je dat ze zwart blakeren. Helemaal voorkomen kun je niet maar als je echt al luchtbel ziet gewoon ff doorprikken/knijpen.

Verder ziet er lekker uit (y)

[...]

Bodem is ook een beetje persoonlijke voorkeur denk ik. Ik vind hele brede rand niet zo lekker. Dus rand is wat die pizzabakker maakt en niet die van Vito.

Wat is een echte napolitaanse pizza? Check filmpjes op youtube maar eens waar ze in Napoli 5 pizzerias bezoeken. Resultaat 5 verschillende pizzas. Dus ja wat is de echte napolitaanse? Dat is deels voorkeur van de bakker.

Als deeg te stug is zijn er meerdere dingen die niet goed zijn. Deeg is te koud, deeg is te kort gekneed, deeg heeft te weinig rust gehad.

Bij te kort gekneed heb je te weinig gluten en blijft het een elastiek als het kort gerust heeft.

Toen ik begon had ik ook vaak van die elastieken. Maar met deeg minimaal 24 uur van tevoren in koelkast echt nooit meer. Mooi elastisch deeg en zeer makkelijk te vormen. Geen elastiek die terug springt in ieder geval.
Hoe lang zou je kneden in een kitchenaid? Ik houd het nu op 3-4 minuten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
Deruxian schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:38:
[...]
Hoe lang zou je kneden in een kitchenaid? Ik houd het nu op 3-4 minuten
Als je korte rijs doet zou ik iets langer doen. Maar als je deeg mooi terug veert als je erin duwt dan weet je dat het goed is. Je moet dan ook mooi vliesje kunnen trekken. Dus dun uit kunnen trekken zonder dat scheurt.

Bij lange rijs (24 uur of meer) is het minder belangrijk omdat gluten netwerk vanzelf ontwikkelt. Dat zie je ook bij no knead broden bijvoorbeeld. Dan meng je alleen ingrediënten en laat het minimaal een nacht lang staan. Volgende dag heb je een mooi brood met sterk netwerk. Zo werkt dat natuurlijk ook bij pizza.

In begin deed ik altijd korte rijs (5-6 uur) maar na paar keer testen op 24 uur of langer wil ik niks anders meer. Smaak ontwikkelt veel beter en geen gezeur met deeg dat niet goed ontwikkeld is. Wel sterke bloem gebruiken zoals dallagiovannna napoletana of caputo cuoca.

Het blijft ook gewoon experimenteren. Vorige week voor eerst 65% hydratatie gebruikt. En dat is best plakkerig, maar na wat oefenen prima werkbaar met voldoende semolina. Het blijft hier beetje behelpen omdat ik op een G3 ferrari bak. Houtoven buiten staat op verlanglijstje, maar waarschijnlijk eerst een Effeuno want buitenoven wordt halve tuin verbouwen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pennywise666
Eentje met ham in de Effeuno.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjVTy3Py92IsP-ygsIe2K7cfLf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d00BvqxHOhP9ANCx0WVyPqFc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jupinator
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22:50
Hier van het weekend toevallig ook met pizza's met ham gemaakt met de effeuno. Deze keer 2% olijfolie toegevoegd was lang geleden. Kreeg gelijk meer leopard spots.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKKv5LVchYo_v5RhhIb96KseH7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pCtfZkpreAwwNtSSdUJO895O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3covpqyHp69jjQ6t2Hpemiwls4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EmR1u9T8olG2FGPPGdqneEs3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IX_hGvO-Rk2rTwxqmL4H5dcSx6M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p7SkFqBFhSzBlg7cZlpdYlfR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
Leg je die ham er al van in het begin op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:36
wittmann1982 schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:22:
[...]

Leg je die ham er al van in het begin op?
Nee, rauwe ham pas na het bakken. Of superkort ff mee bakken (maar heeft niet mijn voorkeur).

[ Voor 12% gewijzigd door GermanPivo op 18-11-2024 15:32 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
Rauwe uiteraard wel, maar ik bedoelde gekookte ham. Dacht dat dit erop lag bij pennywise, maar miss niet goed gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
GermanPivo schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:32:
[...]

Nee, rauwe ham pas na het bakken. Of superkort ff mee bakken (maar heeft niet mijn voorkeur).
Jij wilde voor mij invallen vandaag?
@wittmann1982 Ik leg die gekookte ham vanaf het begin erop ja. Is toch maar 1,5 minuut bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:36
pennywise666 schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:27:
[...]

Ik hang de clown uit ja. :+

[ Voor 20% gewijzigd door GermanPivo op 18-11-2024 16:29 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Nogal ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

pennywise666 schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:27:
[...]

@wittmann1982 Ik leg die gekookte ham vanaf het begin erop ja. Is toch maar 1,5 minuut bakken.
Gekookte ham idd maar heel ff meebakken, prima.

Rauwe ham lekker in reepjes scheuren en na het bakken eroverheen strooien, vooral met serrano ham, zo'n lekkere "nootachtige" geur komt er dan vrij.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07 22:17
jupinator schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:42:
Hier van het weekend toevallig ook met pizza's met ham gemaakt met de effeuno. Deze keer 2% olijfolie toegevoegd was lang geleden. Kreeg gelijk meer leopard spots.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zijn de champignons voorgebakken? Of gewoon vers erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jupinator
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22:50
FietsFanaat33 schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:15:
[...]

Zijn de champignons voorgebakken? Of gewoon vers erop?
Even voorgebakken in een kleine koekenpan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:57
Ik heb het best wel onder controle vind ik zelf. Nu 4x zelf pizza gemaakt en steeds lekker en goed. Wel 54% hydratatie en 2% olie voor krokanter kunnen bakken op 350 graden. Ik maak m’n deeg en bol direct op, 24 uur in koelkast en dan ‘s ochtends eruit en op kamertemperatuur laten rijzen om savonds te bakken. Enfin, heb dit proces prima op orde denk ik.

Maar wat nu? Een keer een 58% deeg maken? Of 60%? Gewoon om het verschil te ervaren, lijkt me wel leuk, maar dan wil ik wel ceteris paribus, de rest van het proces hetzelfde houden 😋 maar m’n vraag is dus eigenlijk, als ik direct wil opbollen en niet aan stretch and fold ga doen, lukt dat nog op 60%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:17
Ik ben benieuwd of de Effeuno ovens in de blackfriday komen. Bijvoorkeur via NL webshops. Iemand hier vorig jaar ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinho040
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-06 06:44
Tijmen schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:48:
Ik ben benieuwd of de Effeuno ovens in de blackfriday komen. Bijvoorkeur via NL webshops. Iemand hier vorig jaar ervaring mee?
Vorig jaar bij alle webshops wel in de aanbieding, mijne toen gescoord bij pizza store.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pennywise666
Met ham en pepperoni in de Effeuno.
Edit: Ben ik verdomme WEER die jalapenos vergeten er op te doen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBAL7-5k7pG2gZBLT_ifpw6M50c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EkvYIgdmJ2nhqZfWdQgTUB5l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8PtbkOM_KO5ffZqwKeS3Fei4ZU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eYew7gXslozsqdZMIGWh6Nqf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dnYeeiFzZPkwoXEhU4kvKsoZgk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2fxiCDZtBy3WMlKi7SJDQJxM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El Capitan
ziet er goed uit! maar eh, hoeveel pizza eet jij per week ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pennywise666
El Capitan schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:36:
[...]

ziet er goed uit! maar eh, hoeveel pizza eet jij per week ;)
3x of 4x in de week! Maar ik doe ook elke dag 8 km hardlopen dus dat scheelt;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
Mosselmaniac schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:26:
Maar wat nu? Een keer een 58% deeg maken? Of 60%? Gewoon om het verschil te ervaren, lijkt me wel leuk, maar dan wil ik wel ceteris paribus, de rest van het proces hetzelfde houden 😋 maar m’n vraag is dus eigenlijk, als ik direct wil opbollen en niet aan stretch and fold ga doen, lukt dat nog op 60%?
Gewoon lekker experimenteren.

Ik bak normaal op 62% en dat is prima te verwerken.

Vorige week voor eerst op 65% gebakken. Was de lekkerste ooit. Wel plakkerig, maar is kwestie van handigheid in krijgen. Voldoende semolina gebruiken bij vormen van de pizza. En niet teveel in je handen houden met opbollen. Beetje bloem op je handen en gaan.

Ik bol overigens pas op op de dag zelf. Deeg is beter hanteerbaar als het een nachtje in de koelkast gelegen heeft.

Ik gebruik overigens geen olie in deeg. Voorheen bij gewone oven wel, maar vind lekkerder zonder nu ik op mij G3 bak.

Wordt wel een beetje jaloers op die leopard spotting. Dat krijg je gewoon niet met een G3 ferrari. Misschien mezelf maar eens verwennen met kerst. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:07
Highfive95 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:18:Wordt wel een beetje jaloers op die leopard spotting. Dat krijg je gewoon niet met een G3 ferrari. Misschien mezelf maar eens verwennen met kerst. >:)
Het kan tot op zekere hoogte.. Mijn aller, allereerste pizza had ook soort van spotting op de Ferrari G3. Vraag me niet hoe, dit was echt puur geluk :P

Recrush in "Het Grote Zelf Pizza Bakken topic - Deel 2"
Ik ben echt heel erg blij met de resultaten die ik inmiddels maak met de Roccbox, maar die eerste.. die was wel echt speciaal.

Dat gezegd hebbende, zeker jezelf verwennen mer kerst :+

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar meer resultaten van mensen met de nieuwe Unold Luigi. Ik denk dat ik het te ver vind gaan om nu ook nog een Effeuno erbij te kopen, maar weet niet of ik genoeg kan genieten van de G3 een hele winter lang. M'n Roccbox staat opgeborgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:47
pennywise666 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:32:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er heerlijk uit! Het lijkt erop alsof je het bakken nu aardig onder de knie hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
MennoE schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:28:
[...]

Ziet er heerlijk uit! Het lijkt erop alsof je het bakken nu aardig onder de knie hebt.
Ja het deeg maken ging lekker de laatste tijd en daarom onlangs een Effeuno N3 gekocht zodat ik een nog beter resultaat kan krijgen. De Effeuno blaast de Unold omver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
Recrush schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:07:
[...]

Het kan tot op zekere hoogte.. Mijn aller, allereerste pizza had ook soort van spotting op de Ferrari G3. Vraag me niet hoe, dit was echt puur geluk :P

Recrush in "Het Grote Zelf Pizza Bakken topic - Deel 2"
Ik ben echt heel erg blij met de resultaten die ik inmiddels maak met de Roccbox, maar die eerste.. die was wel echt speciaal.

Dat gezegd hebbende, zeker jezelf verwennen mer kerst :+

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar meer resultaten van mensen met de nieuwe Unold Luigi. Ik denk dat ik het te ver vind gaan om nu ook nog een Effeuno erbij te kopen, maar weet niet of ik genoeg kan genieten van de G3 een hele winter lang. M'n Roccbox staat opgeborgen.
afgelopen weekend in een uurtje tijd 10 pizzas gebakken op de nieuwe unold luigi. was met Makro kant en klaar deeg. Was geslaagd als bulk test. nu verder met eigen deegjes aan t werk de komende tijd. Heb geen vergelijk helaas en ook nog geen thermometer om de steen te temperaturen. wellicht voor opt lijstje met Sinterklaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wittmann1982
Na exact 20min warm/ proper branden (eerste gebruik) gaf de thermometer 430 graden in het midden van de steen van de luigi. Volgende week eens eindelijk een pizza in bakken.

Hier nog eens een fotootje van mijn laatste bak in de klassieke oven, op 270 graden. Nieuw recept gebruikt, rand was wat te breed, maar ik had dan ook niet verwacht dat ik zó een rijzing zou krijgen

edit: https://www.youtube.com/watch?v=G-jPoROGHGE&t=390s recept van Vito Lacopelli gebruikt (How to Make Perfect Pizza Dough - For the House⎮NEW 2021)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTcArjbN0tvbaI-856dX5a9vL54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rdDkanWEu3aTk61y108LXm2b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5pLNzk6yPd_OPFbzsmkJtw0zGX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqxhvuS2TjI3bgLcLsbHbYLc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door wittmann1982 op 19-11-2024 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinho040
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goed bezig, flinke verbeteringen! Effeuno = gamechanger. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
kevinho040 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 07:02:
[...]

Goed bezig, flinke verbeteringen! Effeuno = gamechanger. _/-\o_
Ja precies, geen gekloot. Die bakt een pizza gewoon zoals het hoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MennoE
Nu even dimmen mannen. Straks staat hier door jullie ook een Effeuno, en dan mogen jullie dat aan mijn vriendin uitleggen 😬

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:36

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
MennoE schreef op woensdag 20 november 2024 @ 08:47:
Nu even dimmen mannen. Straks staat hier door jullie ook een Effeuno, en dan mogen jullie dat aan mijn vriendin uitleggen 😬
Dus dit. Alleen het stukje uitleggen aan de vriendin hoef ik niet te doen, dus dat is nog gevaarlijker.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
Terrie schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:01:
[...]

Dus dit. Alleen het stukje uitleggen aan de vriendin hoef ik niet te doen, dus dat is nog gevaarlijker.
Ik weet gewoon dat ik zo'n effeuno er niet in ga krijgen alleen al gezien het formaat en de prijs van het apparaat. Het klopt toch dat het een behoorlijke oven is? Ik zag foto's van ovens op karretjes voorbij komen dacht ik. Die wil ik niet in de keuken of bijkeuken. Daarom ben ik juist blij met een handzaam model.

De leopard spots zie ik in Italië wel komende zomer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijmen
kevinho040 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:11:
[...]

Vorig jaar bij alle webshops wel in de aanbieding, mijne toen gescoord bij pizza store.
Top d:)b Dan moet ik nog even geduld hebben tot de blackfriday week. Ik bak ook al een tijdje de pizza's zelf in een standaard oven tot 300 graden op een staalplaat. Maar dat vind ik toch onhandig en duurt vaak zo'n 4 a 5 min voor de pizza gaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
El Capitan schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:14:
[...]

Ik weet gewoon dat ik zo'n effeuno er niet in ga krijgen alleen al gezien het formaat en de prijs van het apparaat. Het klopt toch dat het een behoorlijke oven is? Ik zag foto's van ovens op karretjes voorbij komen dacht ik. Die wil ik niet in de keuken of bijkeuken. Daarom ben ik juist blij met een handzaam model.

De leopard spots zie ik in Italië wel komende zomer ;)
Ja wat is behoorlijk, ik vind de grootte behoorlijk meevallen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Tijmen schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:01:
[...]

Top d:)b Dan moet ik nog even geduld hebben tot de blackfriday week. Ik bak ook al een tijdje de pizza's zelf in een standaard oven tot 300 graden op een staalplaat. Maar dat vind ik toch onhandig en duurt vaak zo'n 4 a 5 min voor de pizza gaar is.
Kan je mooi in de tussentijd even de WC schoonmaken toch;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destralak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-07 16:09
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie pizza! Je begint het aardig onder de knie te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinho040
MennoE schreef op woensdag 20 november 2024 @ 08:47:
Breng het als een droogoven voor gelnagels? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
kevinho040 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:27:
[...]

Breng het als een droogoven voor gelnagels? :*)
Haha, denk niet dat dat gaat overtuigen. 😬

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:57
Gisteren nog eens pizza gemaakt. Deze keer heb ik bollen die ik een maandje geleden had ingevroren gebruikt. Dit was de eerste keer dat ik het deed. Heb het deeg als volgt gemaakt: bloem = Caputo Cuoco, poolisch 300 gr bloem, 300 gr water en 2 gr droge gist (16u in de frigo), daarna deeg in de mixer met een hydratatie van 62 procent, hierna opgebold in 1 bol en 24u in de frigo geplaatst. De derde dag heb ik dan het deeg in kleine bollen van ongeveer 260 gram opgebold en meteen in ziplockzakjes en de vriezer in.

Ik heb gisteren dan in de ochtend (8u) mijn deegbollen in de pizzakrat geplaatst en laten ontdooien en rijzen tot 17 uur. Ik had geen tijd om tussendoor het deeg opnieuw op te bollen, hierdoor waren de deegbollen een beetje doorgezakt. De pizza’s zelf waren goed gelukt! Als tomatensaus heb ik Mutti gepelde tomaten even kort warm gemaakt en een beetje look en basilicum aan toe gevoegd en dan met een vork stuk geplet.

De pizza’s zijn gebakken in een Burnhard Nero 2 op gas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhXGC7OZCLvH3sVJCvrXkmu2KwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tdh3PHGr2pypnQdZjEzCgaoF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Flki4zkLrA5tdTW7TPx52IGNa-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/auzk0lspcI8wmB3Gu3Xp5zFP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/emOLpgv5aLIpobI6HBZxHwJX_AE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z16luPTWPm2ZRvviWk3ZRGQA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Weswyp op 21-11-2024 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:58
Leuk een pizza topic! Ik ga ook een pizza oven kopen rond black friday, heb al een mooie aanbieding gezien maar wacht nog ff af.

Heb gekozen voor de Ooni Karu 12G omdat die multi fuel is. Plan was eerst een gas oven te kopen met een draaiende steen maar we zijn gecharmeerd van bakken met/op vuur en met de Karu kun je beide kanten op.

Meer mensen met een Ooni hier?

Edit: iemand ervaring met het bestellen via eu.ooni.com, wordt dat snel geleverd? Op dit moment 20% korting op bijna alles en dus het goedkoper dan bij andere webshops.

[ Voor 23% gewijzigd door Freezhost op 21-11-2024 22:30 ]

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:57
Freezhost schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:04:
Leuk een pizza topic! Ik ga ook een pizza oven kopen rond black friday, heb al een mooie aanbieding gezien maar wacht nog ff af.

Heb gekozen voor de Ooni Karu 12G omdat die multi fuel is. Plan was eerst een gas oven te kopen met een draaiende steen maar we zijn gecharmeerd van bakken met/op vuur en met de Karu kun je beide kanten op.

Edit: iemand ervaring met het bestellen via eu.ooni.com, wordt dat snel geleverd? Op dit moment 20% korting op bijna alles en dus het goedkoper dan bij andere webshops.
Ik heb een Burnhard Nero multifuel. Heb nog maar enkel met gas gebakken. Niets zo handig om gewoon met je pizza bezig te zijn en niet de hele tijd met je vuur. Zeker als je er 6 wilt bakken. Ik ben momenteel mijn schoonvader aan het overtuigen om een Efueno aan te schaffen, dan kan ik hem lenen en het bakplezier ook binnen verderzetten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:56
Tijmen schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:48:
Ik weet dat Pizzastore 10% korting op Effeuno’s gaat geven.

Bij Effeuno zelf geven ze vanaf de 25ste zelfs 20% korting op een sowieso al lagere prijs. Helaas leveren ze niet in Nederland.
Niemand hier uit België die er een kan ontvangen, daar wordt namelijk wel naar verstuurd :+.

Edit: Er komen 110 euro verzendkosten bij dus het verschil is helemaal niet zo groot.

[ Voor 7% gewijzigd door Repsect op 22-11-2024 16:14 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Weswyp schreef op donderdag 21 november 2024 @ 23:55:
[...]

Ik heb een Burnhard Nero multifuel. Heb nog maar enkel met gas gebakken. Niets zo handig om gewoon met je pizza bezig te zijn en niet de hele tijd met je vuur. Zeker als je er 6 wilt bakken. Ik ben momenteel mijn schoonvader aan het overtuigen om een Efueno aan te schaffen, dan kan ik hem lenen en het bakplezier ook binnen verderzetten :+
Daar heb je inderdaad een punt, dat zal in het begin even wennen zijn. Ben wel van plan om een houtskool als basis te gebruiken met daarop hout. Bevalt het niet dan ga laat ik die gasbrander gewoon zitten

Twijfel alleen even of ik via eu.ooni.com moet bestellen of bij een NL webshop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:18
Ik heb net bij de hornbach een koda 16 opgehaald. Was 479 momenteel bij de bbqexperiencecenter.nl en kreeg daarbovenop dus nog 10% korting voor een totaal prijs van ongeveer 430e. Iets met laagste prijs garantie enzo.
Vond ik een nette prijs.
Kunt dus ook en 12" variant voor 290 krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door s0ulmaster op 22-11-2024 11:16 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chimjoa
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-06 20:23
Repsect schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 05:53:
[...]

Ik weet dat Pizzastore 10% korting op Effeuno’s gaat geven.

Bij Effeuno zelf geven ze vanaf de 25ste zelfs 20% korting op een sowieso al lagere prijs. Helaas leveren ze niet in Nederland.
Niemand hier uit België die er een kan ontvangen, daar wordt namelijk wel naar verstuurd :+.
Dat is dan 800 Euro vs 763.2 euro (110 euro verzending voor Belgie), scheelt dus een kleine 37 euro
tenzij ik het verkeerd zie.... voor de P134HA 509 in mijn geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:21
s0ulmaster schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:15:
Ik heb net bij de hornbach een koda 16 opgehaald. Was 479 momenteel bij de bbqexperiencecenter.nl en kreeg daarbovenop dus nog 10% korting voor een totaal prijs van ongeveer 430e. Iets met laagste prijs garantie enzo.
Vond ik een nette prijs.
Kunt dus ook en 12" variant voor 290 krijgen.
En hoe werkt dat dan? Koop je eerst voor het oorspronkelijk bedrag en ga je dan de korting reclameren? Of print je een screenshot van de website en ga je voor aankoop in de hornbach nog de discussie aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:30
Mad_Manic schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:59:
[...]

En hoe werkt dat dan? Koop je eerst voor het oorspronkelijk bedrag en ga je dan de korting reclameren? Of print je een screenshot van de website en ga je voor aankoop in de hornbach nog de discussie aan?
Dat laatste. Gewoon op je telefoon laten zien dat er een goedkopere is en zij gaan in de prijs mee + 10% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
Chimjoa schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:39:
[...]

Dat is dan 800 Euro vs 763.2 euro (110 euro verzending voor Belgie), scheelt dus een kleine 37 euro
tenzij ik het verkeerd zie.... voor de P134HA 509 in mijn geval
Je hebt helemaal gelijk. Ik had niet verwacht dat de verzendkosten zó hoog zouden zijn.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinout
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:03
Repsect schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:13:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Ik had niet verwacht dat de verzendkosten zó hoog zouden zijn.
Ook geschrokken van de verzendkosten.
Na een eerste (geslaagde) bak-sessie van Napolitaanse pizza ben ik, op basis van dit topic en het feit dat mijn gasoven maar voor de helft meer werkt, ook uitgekomen op een pizza-oven. De BF actie van Effeuno is/was dan ook heel aanlokkelijk, maar de 110€ verzendkosten doen dit toch voor een groot deel teniet. Even wachten maar op andere BF acties van Nederlandse / Belgische (web)shops!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
Als meerdere personen willen bestellen kunnen de verzendkosten misschien worden gedeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:18
Martijn1990 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:04:
[...]

Dat laatste. Gewoon op je telefoon laten zien dat er een goedkopere is en zij gaan in de prijs mee + 10% korting.
Correct. Doen ze ook niet moeilijk over, was zo geregeld!

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:24
Freezhost schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:04:

Ik heb nu meer dan jaar een 12G en gebruik hem minstens 1 keer per 2 weken, zomer en winter. Was van plan er een gas attachment bij te kopen, maar tot nu toe heb ik lol aan stoken met houtskool en hout. Het spelen met vuur en ruiken van rook ‘adds to the experience’ voor mij.
Heb er zelfs zoveel lol aan dat ik wellicht een upgrade ga doen naar een 16”. Maar dan wil ik weer hout met mogelijkheid voor gas.
Wel een tip om zeker te zijn dat je fatsoenlijk hout gebruikt. Zelf gebruik ik de dozen hout van Ooni die voor de 12” bedoeld zijn. Werkt erg goed.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
@Ronster bedankt voor je reactie, ik heb gisteren de Karu 12G besteld inclusief gas brander als backup en gelijk wat tools en een doos hout. Hopelijk wordt het snel geleverd, kan ik volgend weekend testen :*)

Hout heb ik al naar gezocht, her en der wordt er speciaal hout verkocht ook in de juiste maat maar wel erg prijzig.

Nu alleen nog goede bloem en deegkrat/bakjes bestellen, maandag begint BF bij de pizzastore dus dat komt vast goed.

Weet iemand of italieplein ook aan BF mee doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
Iemand tips hoe ik de Unold Luigi best instel voor mijn eerste keer bakken(met standaard steen erin)?
Ik dacht aan: opwarmen op Neopolitan en eens hij warm is overschakelen op de DIY met 350 onder en 450 boven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywise666
wittmann1982 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:30:
Iemand tips hoe ik de Unold Luigi best instel voor mijn eerste keer bakken(met standaard steen erin)?
Ik dacht aan: opwarmen op Neopolitan en eens hij warm is overschakelen op de DIY met 350 onder en 450 boven?
30 minuten op DIY 380 graden boven en onder. En daarna op de Neopolitan stand zetten en dan de pizza erin schuiven wanneer de spiraal roodgloeiend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repsect
Black Friday actie is begonnen bij Pizza Store met o.a. korting op de Effeuno ovens.

Ik heb mezelf een Effeuno P134HA 509 kado gedaan voor nu 800 euro incl. online pizza cursus en een deegpakket Dallagiovanna (drie soorten bloem, semola en gist).

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
Repsect schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:47:
Black Friday actie is begonnen bij Pizza Store met o.a. korting op de Effeuno ovens.

Ik heb mezelf een Effeuno P134HA 509 kado gedaan voor nu 800 euro incl. online pizza cursus en een deegpakket Dallagiovanna (drie soorten bloem, semola en gist).
Eindelijk. Lang op moeten wachten. Helaas past de ooni 14 inch pizzapeel niet en is de borstel van ooni ook vertikaal ipv horizontaal. Beetje zonde om er randjes vanaf te gaan slijpen. Dan maar op marktplaats zetten.

Dus doe met me ook de effeuno pizzapeel en effeuno borstel erbij. En ook gelijk de steamer steamer erbij.

Hoe zit het de 2 in 1 steen die er nu bij zit? Is die ook voor napolitaans te gebruiken? De bisquotto is uitverkocht

Edit: Hier een filmpje hoe de nieuwe steen te gebruiken:https://youtu.be/xvUtTy6bwl8?si=f19D6hNSRf41o0Tm

[ Voor 5% gewijzigd door FietsFanaat33 op 24-11-2024 21:47 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:44
Geslaagde pizza avond gehad. Slechts één foto gemaakt want druk met de gasten

65% hydratatie/ 3% zout /48u koelkast / 7u kamertemperatuur / caputo cuoco

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_RzoKuAImwOOaKbk6tK__eFlls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fQFVarzMeOJZOdNTmWWlku8K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
FietsFanaat33 schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:23:
[...]

Eindelijk. Lang op moeten wachten. Helaas past de ooni 14 inch pizzapeel niet en is de borstel van ooni ook vertikaal ipv horizontaal. Beetje zonde om er randjes vanaf te gaan slijpen. Dan maar op marktplaats zetten.

Dus doe met me ook de effeuno pizzapeel en effeuno borstel erbij. En ook gelijk de steamer steamer erbij.

Hoe zit het de 2 in 1 steen die er nu bij zit? Is die ook voor napolitaans te gebruiken? De bisquotto is uitverkocht

Edit: Hier een filmpje hoe de nieuwe steen te gebruiken:https://youtu.be/xvUtTy6bwl8?si=f19D6hNSRf41o0Tm
Hoe bedoel je uitverkocht: https://pizzastore.nl/product/biscotte-steen-35x40x3-cm/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:52
Ik spiek de hele week al of de prijs van de effeuno al gedaald is. Bedankt voor het melden, zojuist de P134H + volwaardige biscotto besteld. Nu ben ik eindelijk weersonafhankelijk, geen gedoe meer met wind of regen in de winter met de ooni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FietsFanaat33
Je hebt gelijkt. Heb wss die B-keuze gezien 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:36

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Ik vind het nog steeds een beetje een slappe Black Friday deal.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Past die traditionele Biscotto nou ook goed in de N3 oven?
Want ik zie dat hij er maar net in past wanneer ik bij de afmetingen kijk.
Krijg ik hem er dan wel (gemakkelijk) in/uit?

https://pizzastore.nl/product/biscotte-steen-35x40x3-cm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
Terrie schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:33:
Ik vind het nog steeds een beetje een slappe Black Friday deal.
Beter gaat het niet worden denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijmen
Ja de aanbiedingen vallen erg tegen. Gelukkig dat ik onlangs jarig ben geweest en dit al even op mijn verlanglijstje stond. Maar italieplein.nl en vanlemmenpizza.nl hebben al helemaal geen acties. Erg jammer dat er zo'n groot prijsverschil zit tussen de webshop van Effeuno en de NL retailers :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:52
Klopt, maar van Lemmen heeft ook maar 1 effeuno P134H op voorraad dus er valt niet veel te halen als ze wel een actie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
sander121 schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:19:
Klopt, maar van Lemmen heeft ook maar 1 effeuno P134H op voorraad dus er valt niet veel te halen als ze wel een actie hebben.
Dan valt dus de voorraad tegen, dat is nog erger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijmen
Vanmiddag bij pizzastore.nl langs gereden. Vriendelijke ontvangen en geholpen in het magazijn. En natuurlijk de Effeuno N3 opgehaald incl. borstel en nieuwe pizzaschep. De oude was te breed helaas.. de nieuwe is ook nog eens geperforeerd. Je krijgt trouwens met de black friday acties ook nog een gratis deegpakket *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
Tijmen schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:16:
Vanmiddag bij pizzastore.nl langs gereden. Vriendelijke ontvangen en geholpen in het magazijn. En natuurlijk de Effeuno N3 opgehaald incl. borstel en nieuwe pizzaschep. De oude was te breed helaas.. de nieuwe is ook nog eens geperforeerd. Je krijgt trouwens met de black friday acties ook nog een gratis deegpakket *O*
Hier hetzelfde probleem. De oude schep gaat helaas niet passen.

De actie loopt iig al goed bij pizzastore. Ze hebben al 6 stuks van de p134ha verkocht zie ik.

Ben wel benieuwd naar de de online workshop die er bij zit. Vind m alleen nergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23:19
Wij zijn op dit moment, na lang uitstellen, ook op zoek naar een pizza oven. Op dit moment zitten wij te kijken naar de Ooni Karu 2 Pro of de Witt Etna Rotante. Het bakken op gas lijkt ons het meest ideaal, gezien wij de verhalen hebben gehoord (ondanks dat het lekkerder is) dat op hout toch wel meer met zich meebrengt.

We hadden bij de Ooni vernomen dat de pijp aan de voorkant er voor zorgt dat de hitte ook over de pizza heen gaat, waardoor je een betere hitte verspreiding krijgt, maar ik heb eea gelezen over de Witt Etna, en dit zit met de hitte ook wel goed.

Gezien in dit topic de meeste kenners zitten, vraag ik ook jullie mening, dus alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
FietsFanaat33 schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:24:
[...]

Hier hetzelfde probleem. De oude schep gaat helaas niet passen.

De actie loopt iig al goed bij pizzastore. Ze hebben al 6 stuks van de p134ha verkocht zie ik.

Ben wel benieuwd naar de de online workshop die er bij zit. Vind m alleen nergens?
Je krijgt een link naar de workshop via de mail zodra je je bestelling geplaatst hebt. Ik kreeg hem direct na de bestelbevestiging, maar ik heb er nog niet naar gekeken.

Toegang tot de workshop is een jaar overigens, dat had ik nergens zien staan bij aankoop.

[ Voor 14% gewijzigd door Repsect op 26-11-2024 07:44 ]

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
Repsect schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:41:
[...]

Je krijgt een link naar de workshop via de mail zodra je je bestelling geplaatst hebt. Ik kreeg hem direct na de bestelbevestiging, maar ik heb er nog niet naar gekeken.

Toegang tot de workshop is een jaar overigens, dat had ik nergens zien staan bij aankoop.
Dit is echt een cursus van niks. Zeker de 25 euro niet waard als je die zou moeten betalen. Alles staat hier al op het forum en op youtube met 10x meer en betere informatie.
Je wordt ook nog eens helemaal kapot gespammed in je mailbox over andere cursussen.
Heel irritant.
Dit is die cursus: https://checkout.cookinga...orkshop-perfect-pizzadeeg

[ Voor 17% gewijzigd door pennywise666 op 26-11-2024 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijmen
reputatio schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:22:
Wij zijn op dit moment, na lang uitstellen, ook op zoek naar een pizza oven. Op dit moment zitten wij te kijken naar de Ooni Karu 2 Pro of de Witt Etna Rotante. Het bakken op gas lijkt ons het meest ideaal, gezien wij de verhalen hebben gehoord (ondanks dat het lekkerder is) dat op hout toch wel meer met zich meebrengt.
Heb in meerdere testen gezien dat hout vs gas vs elektrisch niet veel met de smaak doet. Dat komt omdat een pizza maar hooguit 2 min bakt in de oven en geen tijd krijgt om bijvoorbeeld een rook smaakje op te pikken. Tevens wil je juist een schone verbranding van het hout. Als je kijkt naar bbq moet je vaak minimaal 30 min iets roken wil het extra smaak krijgen. Voor grote stukken vlees is dat nog veel langer.

Dus er zal geen of nauwelijks verschil merkbaar zijn in smaak tussen alle varianten ovens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdemeijers
Hoi allemaal,

Wat denken jullie van deze? Is dit een goede mixer voor pizzadeeg? https://www.ibood.com/nl/...r-3-keukenmachine/1152659

Groet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
nickdemeijers schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:41:
Hoi allemaal,

Wat denken jullie van deze? Is dit een goede mixer voor pizzadeeg? https://www.ibood.com/nl/...r-3-keukenmachine/1152659

Groet
Planeetmengers zijn doorgaans niet geschikt voor pizzadeeg. Daarvoor kunnen ze onvoldoende kracht leveren. Je kunt er prima de ingrediënten mee mengen, daarna het deeg even laten rusten voor bijvoorbeeld een half uur, en dan nog even een minuutje mengen. Daarna met de hand nog even bewerken. Maar je kunt het niet echt kneden zoals je dat met bijvoorbeeld een spiraalkneder kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdemeijers
MennoE schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:45:
[...]

Planeetmengers zijn doorgaans niet geschikt voor pizzadeeg. Daarvoor kunnen ze onvoldoende kracht leveren. Je kunt er prima de ingrediënten mee mengen, daarna het deeg even laten rusten voor bijvoorbeeld een half uur, en dan nog even een minuutje mengen. Daarna met de hand nog even bewerken. Maar je kunt het niet echt kneden zoals je dat met bijvoorbeeld een spiraalkneder kunt.
Ok. Thanks! Hoe zit het dan met de Kitchenaid Artisan? Volgens mij wordt die veel gebruikt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:42
MennoE schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:45:
[...]

Als je weet welke planeetmenger je moet zoeken, kun je daar prima je brood/pizza deeg mee kneden :) Ik heb zelf na alle tevredenheid al een paar jaar een Maxima MPM7 die intensief gebruikt wordt voor dit soort degen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
Iemad een idee welke biscotto steen er in de Unold Luigi kan?
De originele is 32x32. https://www.pizza-shop.it...i-koda-12-dada-32x32x2-cm Hier is hij uitverkocht.
Elders vind ik enkel 30x30. Zou dit ook ok zijn? Een waarschijnlijk niet dikker dan 2cm gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijmen
nickdemeijers schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:41:
Hoi allemaal,

Groet
500 watt is erg weinig en je hebt een sterkere machine nodig voor zwaar deeg zoals pizzadeeg. Ik gebruik thuis en Kenwood Chef en die kan 1 kg bloem verwerken. Kitchenaid Artisan serie is ook sterk genoeg zo lang je maar geen enorme hoeveelheden mixt. In de specificaties staat vaak genoemd hoeveel bloem (gewicht) je maximaal mag mixen.

Waarom een Kenwood en niet een Kitchenaid? Omdat die een stuk goedkoper zijn maar net zo sterk en degelijk gebouwd. Verschil zit hem voornamelijk in het uiterlijk en de naam.

De Kenwood KMX750 is bijvoorbeeld al een hele goede mixer voor een betaalbare prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46qEfBdAvoRv0dk4rgNesWPsvJQ=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/37wP7dhrvh2gXLUi96TJQaoi.gif?f=fotoalbum_large

Dit is een filmpje van pizzadeeg in mijn spiraalkneder vorige week. Ik heb niet de indruk dat je het deeg zo kneden kunt in een planeetmenger, of heb ik dat mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
MennoE schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:00:
[Afbeelding]

Dit is een filmpje van pizzadeeg in mijn spiraalkneder vorige week. Ik heb niet de indruk dat je het deeg zo kneden kunt in een planeetmenger, of heb ik dat mis?
Nogmaals, kan prima met de juiste planeetmenger. Je kunt het ook met alleen je handen doen. Andere beweging, zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
wittmann1982 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:32:
Iemad een idee welke biscotto steen er in de Unold Luigi kan?
De originele is 32x32. https://www.pizza-shop.it...i-koda-12-dada-32x32x2-cm Hier is hij uitverkocht.
Elders vind ik enkel 30x30. Zou dit ook ok zijn? Een waarschijnlijk niet dikker dan 2cm gaan?
Ik had ook apart een dikke steen gekocht van 30x30x3 cm bij de pizzastore voor in de Luigi. Is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
vinom schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:04:
[...]

Nogmaals, kan prima met de juiste planeetmenger. Je kunt het ook met alleen je handen doen. Andere beweging, zelfde resultaat.
Oké. Dat je deeg ook met je handen kunt kneden dat begrijp ik 💩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
MennoE schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:33:
[...]

Oké. Dat je deeg ook met je handen kunt kneden dat begrijp ik 💩
Sterker nog, je hoeft niet eens te kneden! :9 Stretch and fold methode werkt ook net zo goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:55
vinom schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:04:
[...]

Kan inderdaad prima met een goede planeetmenger + spiral deeghaak. Echter is het resultaat zeker niet hetzelfde.

Met een dedicated spiral mixer krijg je een gladdere, sterkere deeg dat minder plakt. Hier kan geen planeetmenger of hand tegenop. Maar goed dan praten we op detailniveau c.q. als connaisseur, hiermee wil ik niet zeggen dat deeg uit en planeetmenger of met de hand per definitie slecht is of dat iedereen in dit forum een spiral mixer moet kopen. Ik kneed ook met de hand + fold and stretch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
pennywise666 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:15:
[...]

Ik had ook apart een dikke steen gekocht van 30x30x3 cm bij de pizzastore voor in de Luigi. Is prima.
Ah? Ik dacht dat 3cm te dik zou zijn. Dat het element dit misschien niet zou aankunnen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wittmann1982
Zonet 1ste keer gebakken in de Luigi. Nav suggestie pennywise eerst diy op 380 boven/onder. Nadien op napoli stand en erin wanneer de spiraal oranje begon te kleuren. Dat was een succes! De beste ooit zelf gebakken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydw8yOB8HQgNVeeCyDAiBWTXFmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3CeTCz71MMuAZAf3sh1Nk7af.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xreusKb8WN_oBx-G-lyFdVzHAXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xB5y0Cf3xRMYNIM0ARB8atry.jpg?f=fotoalbum_large

Dan tijdens het opeten op napoli stand laten staan, dus 450. Daar begon de onderkant van te verbranden. Die steen is daar dus ongeschikt voor, zoals ik wel al dacht. Ook hetzelfde gezien op youtube bij Einfach Pizza.
2 opties nu:
1. onder ingesteld laten op 380 na opwarmen, en enkel boven op 450.
2. Een biscotto steen erin, die dan hopelijk wel de 450 aankan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Krus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:30
wittmann1982 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:10:
Zonet 1ste keer gebakken in de Luigi. Nav suggestie pennywise eerst diy op 380 boven/onder. Nadien op napoli stand en erin wanneer de spiraal oranje begon te kleuren. Dat was een succes! De beste ooit zelf gebakken.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dan tijdens het opeten op napoli stand laten staan, dus 450. Daar begon de onderkant van te verbranden. Die steen is daar dus ongeschikt voor, zoals ik wel al dacht. Ook hetzelfde gezien op youtube bij Einfach Pizza.
2 opties nu:
1. onder ingesteld laten op 380 na opwarmen, en enkel boven op 450.
2. Een biscotto steen erin, die dan hopelijk wel de 450 aankan.
Mijn eerste keer was de bodem ook verbrand inderdaad, inclusief de semola in brand. :+

Eergister een derde keer gedaan en dat ging ook beter, voorverwarmen op DIY 400/400 en dan als de pizza er in moet op DIY 450/325, wel wachten tot de spiraal rood is. Voor de volgende pizza zet ik 'm weer op DIY 400/400.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kqmDBRKRHr1hkogOAogjv0q5DB8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ECAB3Hva78hsYJRFQ59dBICX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPlqWur2jtMx5zBdZSOaTi_u03w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FAp1b2Drp4ciwa6PwE1dPKJT.jpg?f=fotoalbum_tile

Zijn foto's van de tweede keer, vond de korst heel deegachtig... denk dat ik ze groter moest maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wittmann1982
Ik heb 1 van de recepten van Vito Lacopelli gebruikt YouTube: How to Make Perfect Pizza Dough - For the House⎮NEW 2021 .
13 a 14u op voorhand de poolish maken. Dag erna nog een 3 uurtjes rijzen in 3 stappen, gemaakt met caputo chef. Beetje overkill voor minder dan 24u, maar niets anders in huis.
Voor de poolish gebruikte ik trouwens de helft meer gist en honing. De korst wordt dan nog luchtiger.
Vandaag met het authentieke recept was hij dat minder, maar was ook de eerste keer in de luigi, dus kan evengoed daaraan liggen.
Gans het huis rook na de bak nog heerlijk naar gebakken pizza. Heb je nooit met de conventionele oven. Alleen daarvoor al is het de aankoop waard. :+
Pagina: 1 ... 97 ... 112 Laatste

Let op:
Probeer bij het posten van plaatjes rekening te houden met het feit dat er ook veelal vanaf mobiel gekeken wordt, en resize de plaatjes dus voordat je ze hier post. Een link naar een > 5MP-plaatje kun je altijd toevoegen natuurlijk, maar hanteer iets meer mobiel-vriendelijkere versies van de plaatjes die in het topic zichtbaar zijn.