Het Grote Zelf Pizza Bakken topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 96 ... 116 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:28
Tikje schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:28:
[...]

10 seconden wil ik je wel eens zien doen zogezegd... Ik schat tussen de 1-2 minuten? En dan heb ik net als jij alle ingredienten in bakjes (of op 2 grote platte schalen) klaar staan. Ik verdeel de ingredienten goed over de pizza en het oog wil ook wat zeg maar. Ten slotte is het hobby, geen massaproductie.
Nee, 10 seconden met alleen kaas en tomatensaus en 30 seconden wanneer daar nog ui/parika/knoflook en pepperoni bijkomen. En het is gewoon goed verdeeld. Tussen de 1 en 2 minuten is echt met een slakkengang als ik dat zo zou doen denk ik. Heb je soms elk ingredient tot dezelfde afstand van elkaar afgemeten met een liniaal;)Of heb je gewoon wel 20 verschillende ingredienten? Het lukt mij niet eens om zo langzaam te werken. Ik ben ook gewend snel te werken omdat ik altijd in de keuken van een druk restaurant heb gewerkt jaren geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
impactftw schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:48:
Ik ben zondag van plan om mijn eerste pizza's te maken op de kamado. Nu heb ik van deze https://shop.italieplein....akjes-deegbollen-6-stuks/ rijsbakjes gehaald. Wat mij nog niet duidelijk is moet ik nu na het mengen en kneden van het deeg & de poolish, de deeg al in bolletjes verdelen om ze vervolgens in de kleine bakjes te laten reizen in de koelkast? :)
Ik doe ingredienten van 65% hydratatiedeeg met 0,2% gist en 2,5% zout eventjes mengen met een vork en een paar keer omvouwen. Dan een uur laten staan en dan 4x keer stretch and fold om het uur. In totaal 4 uur buiten de koelkast. Vervolgens pizzabolletjes van 250 gram maken en in kleine bakjes in de koelkast zetten voor 20-24 uur. En vervolgens een half uur voor het bakken het bolletje uit de koelkast uit het bakje. Succes gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tikje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-08 19:41
vinom schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:02:
Hoe zijn de meningen verdeeld over het deeg aantal keer laten rijzen? Oftewel, 1e rijs bulk rijs, daarna verdelen en opbollen en 2e rijs? Of na het kneden meteen verdelen, opbollen en 1 keer laten rijzen?
Ik volg de werkwijze van Johnny Di Francesco; 2 uur bulkrijs, opbollen en de krat in om (1-2 dagen afhankelijk van wat de planning was) buiten de koelkast verder te rijzen/rijpen.
Echter... ik merk dat ik vrijwel altijd genoodzaakt ben halverwege dat proces, of enkele uren voordat ik ga bakken, opnieuw op te bollen omdat de bollen te veel uitzakken en in elkaar gaan overlopen. Als ik ga bakken wil ik ze wel makkelijk uit de krat kunnen scheppen i.p.v. aan alle kanten los te moeten steken zogezegd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:48
Tikje schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:43:
Sinds ik deze schep gebruik heb ik veel minder problemen dat de pizza blijft plakken, en nu is 'ie 20% afgeprijsd zie ik (uiteraard heb ik hier geen persoonlijk belang bij).
Ironisch genoeg werkt een geperforeerde schep echt beter op dat gebied. Als semola gebruik ik Caputo Semola Rimacinata. Daarnaast blijft het m.i. belangrijk tijdens het beleggen regelmatig een beetje te schudden om te checken/voorkomen dat de pizza vastplakt, en moet je nooit aarzelen bij het lanceren.
Bedankt voor de tip. Vandaag voor het eerst mogen uit proberen en ging prima! De andere tips ook opgevolgd en de bekende Ikea bakjes gekocht om de bollen in te bewaren.

Leverde mooie pizza's op, weliswaar uit de oven met steen op 300 graden. 65% hydratatie, 0.2% gist, 2.5% zout en Manitoba bloem.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mUBeEBnLydsKZMJ0-5xCP-a6kMo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DcX9HABPPk8CMAoZTQkRKgoP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_J9ECbPA7g8zpxsL6ieAskNbR4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6Wbc6ZLxSUjnAOmodvBes6l.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:56
<knip> Off-topic.

[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 28-10-2024 11:55 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bo-EF7cdlNyTP60DFuUSwNLcsj0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ASWzNMbxWiXqEjMUs5bRRbg1.jpg?f=fotoalbum_large

68% deegje, 48 uur koelkast, toen een week in de vriezer, avond van te voren in de koelkast gezet en 8 uur van te voren op kamertemp laten rijzen. Smaak: Tomatensaus, fiore de latte, truffeltappenade > in de oven > prosciutto di parma + rucola + parmezaanse kaas erop.

1 van de beter die ik heb gemaakt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:21

Oekol

waka waka hey hey

MaStar schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:15:
Iemand die weet of Ooni 16 vorig jaar met korting te koop was op Black Friday?

Anders wacht ik namelijk nog even 4 wkn
En wat zei Google? Bij mij zegt Google namelijk van wel.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:36
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:17:
[Afbeelding]

68% deegje, 48 uur koelkast, toen een week in de vriezer, avond van te voren in de koelkast gezet en 8 uur van te voren op kamertemp laten rijzen. Smaak: Tomatensaus, fiore de latte, truffeltappenade > in de oven > prosciutto di parma + rucola + parmezaanse kaas erop.

1 van de beter die ik heb gemaakt :)
Ziet er super uit!

Ik heb ook eindelijk weer eens pizza gebakken. Zelfde 65% recept met poolish dat ik nu al langere tijd gebruik. Ze waren weer heerlijk! (Excuus voor de ananas)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAHFpLyRwWjXM9rQppvkhgkFOuc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YbewZtxNhjdU5l0LjNqO8mxG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmFnI6e1993Vx_8ctAU8E_ER49E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vNJBQiloo5Z2rexho6C74dHn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GdZDPFlwH78p-ANwAGlou1oQcPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V6BYb4gvoA4peD984yO2Rggl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFTs3xL0l37Q8gkqz4ieJsZvSXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abfHuemtl70sHdry0bq6wp0p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 07:33
Voor de Effeuno P134H(A) bezitters @Qoncritter @A. Qonsaides @jupinator @kevinho040 @base_ @echthard. Hebben jullie ook last van een luid trilling geluid van de verwarmingselementen wanneer jullie de oven uitzetten en de Effeuno afkoelt?

Ik heb de P134HA pas 1 keer gebruikt, maar vraag me af of dit "normaal" is of dat ik even contact op moet nemen met de verkopende site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_V_H
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-09 15:22
TRD07 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 17:24:
Voor de Effeuno P134H(A) bezitters @Qoncritter @A. Qonsaides @jupinator @kevinho040 @base_ @echthard. Hebben jullie ook last van een luid trilling geluid van de verwarmingselementen wanneer jullie de oven uitzetten en de Effeuno afkoelt?

Ik heb de P134HA pas 1 keer gebruikt, maar vraag me af of dit "normaal" is of dat ik even contact op moet nemen met de verkopende site.
Heb ik ook in mijn P134HA, hiervoor had ik een P134H en daarbij had ik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoncritter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 00:59

Qoncritter

Banannnnnna

Nee, maar voordat ik hem aangezet had voor de eerste keer zag ik dat de temperatuur sensor aan de onderkant van de oven niet goed in de houder zat. Check of dat het geval is of dat de verwarmingselementen goed vast zitten. Kan me voorstellen dat wanneer die weer krimpen bij het afkoelen wat trillingen kunnen veroorzaken. Als je niks geks ziet zou ik inderdaad even de verkoper contacteren.

Edit: zo te lezen heeft T_v_h het in meerdere modellen gehad. Ik heb zelf ook de HA. Zal er bij de volgende keer op letten. Het valt mij in ieder geval niet op.

[ Voor 8% gewijzigd door Qoncritter op 27-10-2024 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 14:26
Qoncritter schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:36:
[...]

Nee, maar voordat ik hem aangezet had voor de eerste keer zag ik dat de temperatuur sensor aan de onderkant van de oven niet goed in de houder zat.
Precies dat had ik ook! Met wat buig en wringwerk netjes in de houder gekregen.

Een zachtjes tikken bij opwarmen/afkoelen doet hij wel. Je kan eventueel checken of de verwarmingselementen misschien ergens wat klemmen. Bovenelement ligt bij mij vrij los in zijn houders i.i.g. Ik heb voor de dikke steen ook 2 rvs L profieltjes gemaakt zodat deze niet op het onderelement rust.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-09 20:15
Vandaag weer pizza’s gemaakt. 3e keer. Ze zagen er goed uit, maar ik vond de pizza te flauw / te vlak. Waar kan dit (het meest) aan liggen?

* zout in deeg volgens recept op 2% gezet. 24u in koelkast en 6u buiten koelkast
* mozzarella van Italiaanse groothandel. Persoonlijk verdenk ik deze, hij smolt prima maar van nature geen smaak explosie natuurlijk. Is alleen mozzarella (reepjes) te weinig en moet dit sowieso opgeleukt worden met andere kazen? Of is ie gewoon niet goed genoeg?
* tomatensaus, san Marzano tomaten, opgeleukt met beetje knoflook, oregano en een uitje. Geen extra zout aan toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UzMPMb-uGwWROYh4pItpE2oyrPQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kl1RfZo1UQG7L8TzHL9glCs1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Laatst online: 23:15
Mosselmaniac schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:54:
Vandaag weer pizza’s gemaakt. 3e keer. Ze zagen er goed uit, maar ik vond de pizza te flauw / te vlak. Waar kan dit (het meest) aan liggen?

* zout in deeg volgens recept op 2% gezet. 24u in koelkast en 6u buiten koelkast
* mozzarella van Italiaanse groothandel. Persoonlijk verdenk ik deze, hij smolt prima maar van nature geen smaak explosie natuurlijk. Is alleen mozzarella (reepjes) te weinig en moet dit sowieso opgeleukt worden met andere kazen? Of is ie gewoon niet goed genoeg?
* tomatensaus, san Marzano tomaten, opgeleukt met beetje knoflook, oregano en een uitje. Geen extra zout aan toegevoegd.

[Afbeelding]
Ik heb gisteren de gerookte Mozzarella uit Leeuwarden getest, dat beviel goed. Vrouwlief vond de smaak overigens ook vrij vlak, ik ga de volgende keer de Marzano tomaten een tikkie inkoken de dag ervoor, met wat knoflook en kruiden dat hij wat dikker is EN meer smaak heeft. Kijken wat dat doet. Salami hoort inmiddels hier tot de standaard toppings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T_V_H
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-09 15:22

[Afbeelding]
Ik zou alleszins wel zout bij de tomatensaus doen (en geen look, oregano, ui 😬)
Mozzarella geeft idd geen smaakexplosie al kan het type dat je gebruikt wel een verschil maken in smaak en textuur. Ik gebruik zelf vaak buffel mozzarella, die snijd ik in cubes van ongeveer 1cm en laat ik enkele uren "uitdrogen" tussen enkele vellen keukenrol (boven en onder). De meeste van mijn pizzas werk ik na het bakken nog af met goed gerijpte parmezaan.

Net als bij de tomatensaus is de gewenste hoeveelheid zout in het deeg persoonlijk maar als je het te flets vindt kan je hier mss wat mee spelen? Probeer de volgende keer eens 2,5-3% en kijk wat het geeft.

[ Voor 6% gewijzigd door T_V_H op 27-10-2024 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39

Ik hoor het wel eens trillen en wat harde tikken geven, bij het opwarmen of afkoelen, maar dat duurt niet zo lang geloof ik. Denk ook dat het alweer een poos geleden is, dat het me opviel.

Bij mij klinkt het vrij normaal, maar ik weet niet hoe hard en hoe lang het bij jou duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
Nou, het kan nog goedkoper zo'n glijdende pizzaschep, de prijs glijdt mee naar beneden haha. Voor de liefhebbers: https://nl.aliexpress.com/item/1005007456030920.html

[ Voor 25% gewijzigd door pennywise666 op 30-10-2024 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tikje
pennywise666 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:23:
Nou, het kan nog goedkoper zo'n glijdende pizzaschep, de prijs glijdt mee naar beneden haha. Voor de liefhebbers: https://nl.aliexpress.com/item/1005007456030920.html
Bedankt voor de tip. €0,94? Absurd, maar ik wil wel eens zien of ik dit echt geleverd ga krijgen, dus heb er 1 besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 22:11
Tikje schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:44:
[...]

Bedankt voor de tip. €0,94? Absurd, maar ik wil wel eens zien of ik dit echt geleverd ga krijgen, dus heb er 1 besteld.
Voor 0,94 krijg je een pizza cutter. De schep is € 4,60. Je moet even de juiste 'kleur' kiezen.

Als ik zo de reviews bekijk is de schep ook erg klein.

[ Voor 7% gewijzigd door Clifdon op 30-10-2024 14:56 ]

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tikje
Clifdon schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:55:
[...]

Voor 0,94 krijg je een pizza cutter. De schep is € 4,60. Je moet even de juiste 'kleur' kiezen.

Als ik zo de reviews bekijk is de schep ook erg klein.
Thanks, en ja dat viel me ook al op in de orderbevestiging; het plaatje is heel anders dan de tekst. Toen ik de link opende stond er wel degelijk een afbeelding van die peel, voor €0,94. Misleidend; ik annuleer 'm wel.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DpuQuXz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Ik ga vanavond weer deeg maken voor zaterdag. Ik ga het zo maken, kneden etc. Laten rusten voor een uur, fold 'n stretch. Rusten voor uur, fold 'n stretch. En dan wellicht nog 1x doen en dan koelkast in tot zaterdag ochtend. Dan ga ik portioneren. De volgende keer doe ik dat ook op de avond dat ik ga maken, wil nu even niet teveel variabelen veranderen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Oekol schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:11:
Ik ga vanavond weer deeg maken voor zaterdag. Ik ga het zo maken, kneden etc. Laten rusten voor een uur, fold 'n stretch. Rusten voor uur, fold 'n stretch. En dan wellicht nog 1x doen en dan koelkast in tot zaterdag ochtend. Dan ga ik portioneren. De volgende keer doe ik dat ook op de avond dat ik ga maken, wil nu even niet teveel variabelen veranderen.
Ja doe ik ook zo ongeveer. Maar dan gewoon alleen de ingredienten mengen/vouwen/drukken voor een minuut of 2 ofzo ipv kneden en daarna uur laten staan en dan ook om het uur 4x stretch en fold met in totaal 4 uur op kamertemp en daarna dus 24 uur koelkast. Half uur uur voor het bakken tijdens opwarmen oven deegbol en ingredienten uit de koelkast halen.

[ Voor 9% gewijzigd door pennywise666 op 30-10-2024 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

pennywise666 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:20:
[...]

Ja doe ik ook zo ongeveer. Maar dan gewoon alleen de ingredienten mengen/vouwen/drukken voor een minuut of 2 ofzo ipv kneden en daarna uur laten staan en dan ook om het uur 4x stretch en fold met in totaal 4 uur op kamertemp en daarna dus 24 uur koelkast. Half uur uur voor het bakken tijdens opwarmen oven deegbol en ingredienten uit de koelkast halen.
Loop je deeg dat niet erg terug bij 't stretchen (want koud niet kamer temp)? Halfuur voor bakken is het nog niet op kamer temp toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
Oekol schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:35:
[...]

Loop je deeg dat niet erg terug bij 't stretchen (want koud niet kamer temp)? Halfuur voor bakken is het nog niet op kamer temp toch?
Nee want ik maak het deeg dus met een hoge hydratatie van 65% of 68%. Dus dat gaat perfect. Eigenlijk zou ik dat rechtstreeks uit de koeling moeten vormen wat ook gewoon gaat. Ga ik morgen doen want het was net iets aan de slappe kant na een half uur met 68%,maar ging redelijk. Met bv 62% wordt dat al wat lastiger na een half uur uit koeling. Maar je krijgt ook sneller bruine randen als het deeg nog wat kouder is ook dus. En op die manier kan je mooi een korte baktijd hebben voor een napoletano. Dit geldt iig voor mijn Unold Luigi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

pennywise666 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:46:
[...]

Nee want ik maak het deeg dus met een hoge hydratatie van 65% of 68%. Dus dat gaat perfect. Eigenlijk zou ik dat rechtstreeks uit de koeling moeten vormen wat ook gewoon gaat. Ga ik morgen doen want het was net iets aan de slappe kant na een half uur met 68%,maar ging redelijk. Met bv 62% wordt dat al wat lastiger na een half uur uit koeling. Maar je krijgt ook sneller bruine randen als het deeg nog wat kouder is ook dus. En op die manier kan je mooi een korte baktijd hebben voor een napoletano. Dit geldt iig voor mijn Unold Luigi.
Helder. Ik heb weer op 62% hydratatie gemaakt. 35% tipo 1 en 65% tipo 00 dallagiovanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Oekol schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:04:
[...]

Helder. Ik heb weer op 62% hydratatie gemaakt. 35% tipo 1 en 65% tipo 00 dallagiovanna
Ah ok. Waarom heb je zo'n mix met tipo 1 erin gemaakt? Welke verschillen zijn er in vergelijking met alleen maar tipo 00?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

pennywise666 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:07:
[...]

Ah ok. Waarom heb je zo'n mix met tipo 1 erin gemaakt? Welke verschillen zijn er in vergelijking met alleen maar tipo 00?
Wat meer vezelrijk maken. Heb ooit pizza's gemaakt van 100% dallagiovanna tipo 1 en dat waren de beste gelukte ooit. En heel lekker.

Vorige keer had ik 35% Manitoba er bij. Nu dit.
Gewoon lekker testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Oekol schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:31:
[...]

Wat meer vezelrijk maken. Heb ooit pizza's gemaakt van 100% dallagiovanna tipo 1 en dat waren de beste gelukte ooit. En heel lekker.

Vorige keer had ik 35% Manitoba er bij. Nu dit.
Gewoon lekker testen.
Ok bedankt voor de tip(o). Ik zal het ook eens proberen. Hoe voedzamer hoe beter ook. Waar koop je dan die tipo 1 van dallagiovanna?

[ Voor 5% gewijzigd door pennywise666 op 30-10-2024 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

pennywise666 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:36:
[...]

Ok bedankt voor de tip(o). Ik zal het ook eens proberen. Hoe voedzamer hoe beter ook. Waar koop je dan die tipo 1 van dallagiovanna?
Bij de Hanos. Heb 2 pakken tipo 00 en 1 pak tipo 1 voor 5 euro en een beetje in de BTW meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Oekol schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:09:
[...]

Bij de Hanos. Heb 2 pakken tipo 00 en 1 pak tipo 1 voor 5 euro en een beetje in de BTW meegenomen.
Ik kan het niet vinden op die site. Zoekresultaten zijn onduidelijk.
Kan je de exacte link geven van die tipo 1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

pennywise666 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:13:
[...]

Ik kan het niet vinden op die site. Zoekresultaten zijn onduidelijk.
Kan je de exacte link geven van die tipo 1?
Even via een webshop:
https://pizzastore.nl/pro...uniqua-blu-dallagiovanna/

En voor de tipo 00

https://pizzastore.nl/pro...napoletana-dallagiovanna/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gXaKl7Mj3GOinVc9d5yrwZoa_iA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h8aBerDDYmfFXwDEoZRWgYsj.jpg?f=fotoalbum_large

Dit moet 'm gaan worden. Nu laten rusten tot zaterdag ochtend in koelkast. Helemaal zin in!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pennywise666
Stokbroodje van het pizzadeeg gemaakt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zkhq4YiSoxJ7QdMl23h9KmJItWs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxObYPGnwEIv8OO6G8z0QusU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jcmrH7rMnmorFNXlmHIsY53ZwQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wqDTaq6PdPfzjPIMBmNyIo7K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bk_ttDCoAY1JTiS34FHJfVl5NSk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NsYxGMeIoqnfHDW3P2AexKMG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDLh3u1hozSMhvcyGaNk38Msjws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1CWWRRhoQkzXyAwe5zLKpAir.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcAHQqTSmrTn_BNpU7d_-l2gbLI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MGg6T4nXrLdChwTSV1krDIA1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jt_JTWvwX65YtLjt3o112wDT1RA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WvLI3g6RuiTvrcXKEegaqGuz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-09 23:03
https://a.aliexpress.com/_Ez8mEID
Bij deze kan je een iets grotere schep kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 22:02

Herkenbaar. Dit hebben wij ook een enkele keer gehad.
Dit heeft te maken met het uitzetten van de metalen kap. Gelukkig is het bij ons vanzelf weer weg gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:02
pennywise666 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:31:
Stokbroodje van het pizzadeeg gemaakt.
Ziet er lekker uit d:)b

Soms heb ik nog deeg over en meestal doe ik dit in de vriezer, maar lekkerder wordt het er niet op. Kan natuurlijk ook gewoon een broodje van bakken. ;) Nooit aan gedacht :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywise666
Highfive95 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:21:
[...]

Ziet er lekker uit d:)b

Soms heb ik nog deeg over en meestal doe ik dit in de vriezer, maar lekkerder wordt het er niet op. Kan natuurlijk ook gewoon een broodje van bakken. ;) Nooit aan gedacht :D
Ja het was ook echt lekker. Ik denk ook dat ik voortaan zelf (frans)stokbrood ga bakken voor dagelijks ipv uit de winkel. Maar dan wel wat voedzamer maken.
Zojuist trouwens de Effeuno N3 besteld bij Pizzastore. Eindelijk een echte Napoletano en eindelijk af van die irritante knoppen van de Unold Luigi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 11:59

[Afbeelding]
Dat is inderdaad weinig zout. Ik begon met pizza’s op 3% zout in het deeg, dan kom je weg met geen zout in de tomatensaus. Maar nu zit ik rond de 2,5 en dan wil je wel iets meer zout in de tomatensaus en in het geval van wat flauwe mozzarella gooi ik er nog wat Maldon flakes op. Het balanceren en spelen hiermee maakt het ook wel leuk juist IMO. Een aanvullende optie is parmezaan of pecorino om het zouter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 20:14
Omdat ik soms ook wel eens voor gemak ga, heb ik standaard ook altijd een aantal pizzabollen van van Lemmen in mijn diepvries liggen.

Gisteren heb ik er 4 uitgehaald en in een deegkrat in de koelkast gelegd. Precies zoals van Lemmen ook zelf aangeeft. 16 à 24 uur in de koelkast en dan bij voorkeur 8 uur rijzen op kamertemperatuur.

Bedoeling was om vanavond pizza te gaan maken. Echter, door omstandigheden zijn we vanmiddag/ vanavond niet thuis en kan ik dus geen pizza maken. Kan ik de bollen zonder problemen 24 uur extra in de koeling houden en morgen alsnog bereiden of is dat kansloos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
sjors123 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:23:
Bedoeling was om vanavond pizza te gaan maken. Echter, door omstandigheden zijn we vanmiddag/ vanavond niet thuis en kan ik dus geen pizza maken. Kan ik de bollen zonder problemen 24 uur extra in de koeling houden en morgen alsnog bereiden of is dat kansloos?
Hier was de planning laatst ook omgegooid en heb de bollen gewoon laten liggen. Afhankelijk van hoe koud je koelkast is rijzen ze wel iets door. Dan zou ik ze morgen wat later uit de koelkast halen en niet 8 uur op kamer temperatuur laten liggen. Dan rijzen ze waarschijnlijk te ver door. Maar uurtje of 4/5. Mijn koelkast is echt 3/4 graden dus echt rijzen doen ze minimaal. Maar bij de meeste mensen is de koelkast veel warmer en dan gaat het sneller.

Maar dat is denk ik afhankelijk van hoe ze eruit zien. Als ze al goed zijn dan kun je ze ook half uurtje/uur van tevoren eruit halen. Zijn er meer in dit topic die opbollen en in de koelkast leggen en laten rijpen/rijzen. Dan net voor bakken eruit halen. Maar dat is denk ik beetje persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
sjors123 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:23:
Omdat ik soms ook wel eens voor gemak ga, heb ik standaard ook altijd een aantal pizzabollen van van Lemmen in mijn diepvries liggen.

Gisteren heb ik er 4 uitgehaald en in een deegkrat in de koelkast gelegd. Precies zoals van Lemmen ook zelf aangeeft. 16 à 24 uur in de koelkast en dan bij voorkeur 8 uur rijzen op kamertemperatuur.

Die bollen van Van Lemmen hebben veel meer uur buiten de koelkast nodig om optimaal te rijzen en luchtig te worden. Ik heb dat ondervonden. Ik had 24 uur buiten de koelkast gelaten want er zit gewoon echt heel weinig gist in en toen was het een stuk beter. Het moet zeker 2 of 2,5 keer verdubbelen nog die bol in dat kleine bakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
pennywise666 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:35:
[...]

Die bollen van Van Lemmen hebben veel meer uur buiten de koelkast nodig om optimaal te rijzen en luchtig te worden. Ik heb dat ondervonden. Ik had 24 uur buiten de koelkast gelaten want er zit gewoon echt heel weinig gist in en toen was het een stuk beter. Het moet zeker 2 of 2,5 keer verdubbelen nog die bol in dat kleine bakje.
Bedoel je eerst 24 uur in de koelkast en dan nog eens 24 uur buiten de koelkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
sjors123 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:54:
[...]

Bedoel je eerst 24 uur in de koelkast en dan nog eens 24 uur buiten de koelkast?
Alleen buiten de koelkast. Je moet ook maar even kijken wat voor jou het beste werkt. Het is iig veel langer dan dat zij aangeven. Heb ik nog een heel emailcontact over gehad met ze, dat ze ook moeten vermelden dat het veel langer uit de koelkast moet voor optimaal resultaat. Ze zeiden dat voor de gemiddelde klant 8 uur voldoende is. Gelukkig ben ik niet de gemiddelde klant. Ze zouden hun info aan moeten passen om tijdverspilling en misverstanden te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
pennywise666 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:00:
[...]

Alleen buiten de koelkast. Je moet ook maar even kijken wat voor jou het beste werkt. Het is iig veel langer dan dat zij aangeven. Heb ik nog een heel emailcontact over gehad met ze, dat ze ook moeten vermelden dat het veel langer uit de koelkast moet voor optimaal resultaat. Ze zeiden dat voor de gemiddelde klant 8 uur voldoende is. Gelukkig ben ik niet de gemiddelde klant. Ze zouden hun info aan moeten passen om tijdverspilling en misverstanden te voorkomen.
Mijn ervaring tot nu toe met 24 + 8 uur is altijd wel goed geweest. Maar ga ook eens proberen om hem nog langer te laten rijzen, kijken wat er dan gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
sjors123 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:25:
[...]

Mijn ervaring tot nu toe met 24 + 8 uur is altijd wel goed geweest. Maar ga ook eens proberen om hem nog langer te laten rijzen, kijken wat er dan gebeurt.
Ok. En het kan ook zo zijn dat jouw batch nu anders is.
Maar idd, test het maar even uit en laat het maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

De luchtbellen komen mij tegemoet :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGKBJXNrAf7ep6BnlyVk5DgyY6Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VssaOKWVOJlpGMz2fdvbL9Ae.jpg?f=fotoalbum_large

Als het zo koud uit de koelkast komt heb ik altijd wel 't idee dat t beter zou zijn als ik ga opbollen als 't op temp komt. Maarja dan wil je 't daarna nog even laten rusten in de koelkast tot X uur voor tijd. Toch 'm keer proberen direct op te bollen. Maar ben zo bang dat t dan uitzakt als 'n pudding in die 48u in de koelkast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPpT5_6koODvgCccFz5uqPCm_uY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eeKpWcdffssROmbInupWNTgj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Oekol op 02-11-2024 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvH photo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:23
Weet iemand een zaak die effeuno verkoopt en vvv bonnen aanneemt? Ik heb zoveel bonnen en zou ze graag opmaken aan een oven. Bol.com hetzelfde maar daar worden ze niet meer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinho040
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-06 06:44
RvH photo schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:01:
Weet iemand een zaak die effeuno verkoopt en vvv bonnen aanneemt? Ik heb zoveel bonnen en zou ze graag opmaken aan een oven. Bol.com hetzelfde maar daar worden ze niet meer verkocht.
Je beste optie zal zijn verkopen of inruilen op wissel.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Was weer lekker! Op een gegeven moment was 't zo donker buiten dat je niet meer goed kon zien wanneer te draaien. Dus m'n laatste was was zwarter uitgeslagen op de randjes. Rest was prima te eten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wEzgMIq9X7477_i3sucw6_-eLoc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oPwHEtmJpzNfen5EyD3jUKLU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f2ltheS-iGHE5k6gdlN_lILGe1I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4F81xQ80gD4VvjKSgmS5z3mN.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tikje
RvH photo schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:01:
Op https://www.vvvcadeaukaarten.nl/ kun je ze ook omzetten naar b.v. Coolblue waardebonnen enz.. Wellicht kun je op die manier aan je oven komen. Let wel op, je zegt dat je veel bonnen hebt, bij b.v. Coolblue weet ik dat je een bepaald maximum aantal bonnen in één keer kunt besteden.
Omzetten naar cash kan meen ik via de al genoemde wissel.nl echter gaat er dan wel een percentage aan kosten vanaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaay
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
Iemand vanavond heel Holland bak bakt gezien? Opdracht om binnen 1 uur en 45 minuten een pizza te bakken… inclusief rijd/rust tijd. 🤦‍♂️

Naja het resultaat liet zich raden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreuk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-04 19:56
Yaay schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:45:
Iemand vanavond heel Holland bak bakt gezien? Opdracht om binnen 1 uur en 45 minuten een pizza te bakken… inclusief rijd/rust tijd. 🤦‍♂️

En Robèrt maar klagen dat het deeg niet goed ontwikkeld is. Wat een kansloze exercitie. Ook wel wat discutabele toppings, maar de kandidaten moeten wat doen om zich te onderscheiden natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 22:11
Yaay schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:45:

Als dat je lukt mag je je zonder twijfel ‘meesterbakker’ noemen :+

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:26
Ik ga binnenkort (Black Friday) mijn Ooni Koda 16 de deur uit doen en vervangen door een Effeuno P134HA 509. Nu zie ik op de Effeuno website dat er drie officiële dealers in Nederland zijn, met verschillende aanbiedingen/acties:
  • Pizza Store
  • Komt met een een gratis online workshop “Het perfecte pizzadeeg”.
  • Van Lemmen Pizza
  • Lijkt met een echte Biscotto steen te komen. Komt zonder extra's na navraag bij de klantenservice.
  • Italië plein
  • Komt met een gratis online training "De Perfecte Pizza Formule" t.w.v. €165,-.
Nou lijkt mij een echte Biscotto steen de beste optie, maar een online cursus lijkt me ook wel leerzaam. Ik ben inmiddels best tevreden met het maken van Napolitaanse pizza's, maar mijn resultaten zijn niet altijd consistent. Dus ik verwacht nog wel wat bij te kunnen leren.

Iemand ervaring met (één van de) cursussen en webshops met betrekking tot het aankoop van de ovens?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repsect schreef op maandag 4 november 2024 @ 07:38:
Ik ga binnenkort (Black Friday) mijn Ooni Koda 16 de deur uit doen en vervangen door een Effeuno P134HA 509. Nu zie ik op de Effeuno website dat er drie officiële dealers in Nederland zijn, met verschillende aanbiedingen/acties:
  • Pizza Store
  • Van Lemmen Pizza
  • Lijkt met een echte Biscotto steen te komen.
  • Italië plein
  • Komt met een gratis online training "De Perfecte Pizza Formule" t.w.v. €165,-.
Nou lijkt mij een echte Biscotto steen de beste optie, maar een online cursus lijkt me ook wel leerzaam. Ik ben inmiddels best tevreden met het maken van Napolitaanse pizza's, maar mijn resultaten zijn niet altijd consistent. Dus ik verwacht nog wel wat bij te kunnen leren.

Iemand ervaring met (één van de) cursussen en webshops met betrekking tot het aankoop van de ovens?
Cursus is echt weggegooid geld. Met een beetje effort kun je jezelf alles leren, en zo moeilijk is het allemaal niet. Ga voor de Biscotto steen, 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:19
  • Pizza Store
  • Van Lemmen Pizza
  • Italië plein

Ik heb de cursussen niet gevolgd, maar ik denk dat ze je weinig leren wat de consistentie van je resultaten verbetert. Consistentie is denk ik de grootste hobbel voor vrijwel alle pizzabakkers. Ook voor de meesterbakkers met een eigen pizzeria. Temperatuur, tijd en kwaliteit van de ingrediënten verschilt altijd iets, dus je resultaten zullen altijd ook iets verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Inderdaad, een online cursus kun je gratis volgen op YouTube;)
Als het nou een fysieke workshop was, was het misschien nog de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Pizza Store
  • Van Lemmen Pizza
  • Italië plein

Al die 3 links hebben dezelfde steen van 2 cm er in zitten en dat is ook gewoon een Biscotto steen, de vernieuwde versie. Ik zie niet in waarom dat een verslechtering zou zijn. Ze zijn toch niet gek daar ofzo? Ik las hier en daar de ondertemp wat lager zetten in vergelijking met die originele steen. Prima toch.
De originele biscotte van voor 2024 is 3,4 cm en kan je hier apart kopen: https://pizzastore.nl/product/biscotte-steen-35x40x3-cm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoncritter

Qoncritter

Banannnnnna

• Pizza Store
  • Van Lemmen Pizza
  • Italië plein

Ik sluit bij de rest aan. Ga voor de "echte" steen. Deze heb ik er later los bijgekocht omdat ik niet zo happy ben met de 2-in-1 steen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Qoncritter schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:45:
[...]

Ik sluit bij de rest aan. Ga voor de "echte" steen. Deze heb ik er later los bijgekocht omdat ik niet zo happy ben met de 2-in-1 steen.
Hoezo niet zo happy?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qoncritter

Qoncritter

Banannnnnna

Zeer waarschijnlijk skill-issues maar de steen geeft zijn warmte sneller af dan de Biscotto. Na de tweede pizza's gingen mijn bodems harder dan de bovenkant. Je kan wel spelen met de tempratuur maar hierdoor was ik tussen mijn pizza's veel bezig met het draaien aan de temperatuurknoppen. Nu stel ik de onderkant in op 450 en boven op 480 en kan ik het daar op laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
Qoncritter schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:52:
Zeer waarschijnlijk skill-issues maar de steen geeft zijn warmte sneller af dan de Biscotto. Na de tweede pizza's gingen mijn bodems harder dan de bovenkant. Je kan wel spelen met de tempratuur maar hierdoor was ik tussen mijn pizza's veel bezig met het draaien aan de temperatuurknoppen. Nu stel ik de onderkant in op 450 en boven op 480 en kan ik het daar op laten staan.
Ik doe sowieso altijd de bovenste spiralen eerst roodgloeiend laten worden aan de bovenkant en dan de pizza erin zodat de bovenkant dus snel klaar is en mooi bruin. Dus dan zou ik voorverwarmen op bv 450 en dan op 480 zetten op het laatst zodat de spiralen gaan gloeien. Zo deed ik het ook met mij Effeuno voorheen. De onderste temp zette ik op 320 graden en zeker niet op 450 graden anders werd de bodem te donker/verbrand en dit was met een orginele biscotto steen. Maar dat kwam door die roodgloeiende spiralen op het laatst waardoor de steen ook weer heter werd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tikje
Qoncritter schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:52:
Ik reageer nu wel op jou maar het volgende is meer in z'n algemeenheid bedoeld. Wat je omschrijft zijn naar mijn mening geen “skill-issues”, maar eerder gebrekkig materiaal. Bij die 2-in-1 stenen kun je de ondertemperatuur wel flink lager zetten, maar uiteindelijk wordt die steen toch net zo heet als de bovenkant. Ik blijf er bij: '2-in-1' is: 'allebei ondermaats'.
Als je toch al een goede oven koopt is het m.i. echt de moeite waard om wat extra te investeren in een biscotto waarmee je zogezegd bodems niet eens 'kunt' verbranden al zou je het willen. Ook hoef je dan niet telkens aan de knoppen te draaien; dat bakt gewoon veel relaxter, en het resultaat is mooier en consistenter.

[ Voor 3% gewijzigd door Tikje op 04-11-2024 11:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:26
Bedankt voor alle reacties. Ik heb navraag gedaan bij van Lemmen Pizza en de Effeuno P134HA 509 wordt geleverd zónder de dikkere Biscotto steen, maar de nieuwe "Biscotto Effeuno".

De nieuwe Biscotto komt op mij een beetje over als kostenbesparing, maar ik zal beginnen met de standaard steen aangezien die natuurlijk altijd nog vervangen kan worden door een dikkere Biscotto.

Ik wacht gewoon af welke shop er als eerste met een mooie aanbieding komt. De cursussen zijn misschien een leuke extra, maar niet doorslaggevend.

[ Voor 22% gewijzigd door Repsect op 04-11-2024 13:08 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Repsect schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:06:
Bedankt voor alle reacties. Ik heb navraag gedaan bij van Lemmen Pizza en de Effeuno P134HA 509 wordt geleverd zónder de dikkere Biscotto steen, maar de nieuwe "Biscotto Effeuno".

De nieuwe Biscotto komt op mij een beetje over als kostenbesparing, maar ik zal beginnen met de standaard steen aangezien die natuurlijk altijd nog vervangen kan worden door een dikkere Biscotto.

Ik wacht gewoon af welke shop er als eerste met een mooie aanbieding komt. De cursussen zijn misschien een leuke extra, maar niet doorslaggevend.
Ik krijg mijn Effeuno N3 morgen geleverd en ik zal ook wel even aankijken eerst hoe die steen presteert. Bij mij zit er geen verwamingselement onderin,dus dat scheelt. Lekker makkelijk. Misschien geeft deze nieuwe steen geen "problemen" bij deze oven. Anders alsnog die dikkere steen kopen.

Oja, eerst even break in ook nog: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1s6aBKV0P9qxfB3310gN8Kab8bg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jiFsOm6FYjMHFc20xa7CxMUJ.png?f=fotoalbum_large

https://www.effeuno.biz/e...-effeuno/biscottoeffeuno/

[ Voor 21% gewijzigd door pennywise666 op 04-11-2024 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE

Volgens mij kosten die biscotto stenen echt geen drol om te produceren. Dus een kostenbesparing is het denk ik niet. Niet te vergeten dat een biscotto niet goed werkt als je pizza's bakt van 350-380 graden. Niet iedereen maakt Napolitaanse pizza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:38

Bedankt voor het navragen. Ik hoop ook een leuke aanbieding te kunnen scoren met black friday. Zoals van Lemmen het beschrijft kreeg ik zelf ook de indruk dat het om de oude steen ging. Dan toch zelf maar een echte biscotto steen kopen. Ik heb de steen in mijn ooni Karu en vind het toch wel een stuk geruststellender dat de bodem niet meer zwart kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben al jarenlang met pizza's in de weer. Eerst jaren op een Bestron, nu al heel lang op een Ferrari G3, maar wil heel graag een stap verder, en vooral heter. Want: als we vrienden te eten hebben gaat de Ferrari me echt wat te langzaam. Toch haal ik er wel redelijk goede resultaten mee, als ik de temperatuur een beetje aanpas zo hier en daar, die is niet heel stabiel te krijgen. Groot voordeel van de Ferrari is dat hij makkelijk ergens in een kastje past, dat is met een wat professioneler alternatief wel anders, helaas.

Op naar een goede vervanger. Ik heb gekeken naar een Koda 12 of Nero 14 op gas, maar dan zit je met buiten werken, tafel maken etc. Op zich leuk, maar elektrisch vind ik wat praktischer. De Effeuno icm black friday in de gaten houden dan maar, vind hem standaard wat boven budget. Ik ben benieuwd naar hun actie dit jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:58
Mijn bloem is weer op. Ik heb altijd bij Italieplein besteld en bestelde altijd wat extra's ivm de verzendkosten.
Helaas heb ik nu niks extra's meer nodig behalve 5kg bloem.
Weet er iemand een shop in omgeving Nijmegen om Caputo Nuvola af te kunnen halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Michieas schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:54:
Mijn bloem is weer op. Ik heb altijd bij Italieplein besteld en bestelde altijd wat extra's ivm de verzendkosten.
Helaas heb ik nu niks extra's meer nodig behalve 5kg bloem.
Weet er iemand een shop in omgeving Nijmegen om Caputo Nuvola af te kunnen halen?
Ook geen kaas?
Laatst bij van lemmen bloem en kaas besteld. Kaas gaat geportioneerd in de vriezer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
koelkast schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:14:
Ik ben al jarenlang met pizza's in de weer. Eerst jaren op een Bestron, nu al heel lang op een Ferrari G3, maar wil heel graag een stap verder, en vooral heter. Want: als we vrienden te eten hebben gaat de Ferrari me echt wat te langzaam. Toch haal ik er wel redelijk goede resultaten mee, als ik de temperatuur een beetje aanpas zo hier en daar, die is niet heel stabiel te krijgen. Groot voordeel van de Ferrari is dat hij makkelijk ergens in een kastje past, dat is met een wat professioneler alternatief wel anders, helaas.

Op naar een goede vervanger. Ik heb gekeken naar een Koda 12 of Nero 14 op gas, maar dan zit je met buiten werken, tafel maken etc. Op zich leuk, maar elektrisch vind ik wat praktischer. De Effeuno icm black friday in de gaten houden dan maar, vind hem standaard wat boven budget. Ik ben benieuwd naar hun actie dit jaar!
Dat klinkt alsof de Unold Luigi ideaal voor je is! Ik zou ook wel liever een Effuno hebben, maar ik heb geen plek in de keuken daarvoor. De Unold Luigi is relatief licht en makkelijk te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
"Never place animals in the oven" staat er in de gebruiksaanwijzing.
Er staat alleen niet bij waarom niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:43
Staat er niet "Never place ananas in the oven"? Duidelijk waarom niet :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pennywise666
Eerste pizza met de Effeuno N3 gebakken zojuist op 450 graden en in 90 seconden.
Bodem prima met de nieuwe 2 in 1 steen.
Geen irritant ventilator geluid aanwezig!
Wereld van verschil met Unold Luigi dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tw7MFZPkRHXfr8buEHLCvdV6cT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EDQ1nKzGl6SWrrwtFOHMrK9n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnAZAFc3-GH8Tt8iVmCNuEUmzgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZewpwAWvb1PZQeJueRzfOEK5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VytZlPoPP__WYLCatgAdBp5573A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aOF9KA9w94Nqt5s7VsVP1viz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5QIT4SFVuAjTr3ONaRehLej2ck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJKVRDgQbeSSSUXrEr6JlV8k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
@pennywise666

Waar is de ananas :+

Ziet er goed uit (y)

Zag wat filmpjes op youtube van verbrande bodems, maar dat is hier zeker niet geval. Weet je hoe warm de steen was?

Hier staat het weekend ook weer pizza op menu. Dit keer geen poolish maar gewoon bulkrijs in de koelkast.

[ Voor 22% gewijzigd door Highfive95 op 05-11-2024 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Highfive95 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 22:18:
@pennywise666

Waar is de ananas :+

Ziet er goed uit (y)

Zag wat filmpjes op youtube van verbrande bodems, maar dat is hier zeker niet geval. Weet je hoe warm de steen was?
Steen was 450 graden.
Ananas is wel het laatste wat ik er op zal doen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinho040
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-06 06:44
koelkast schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:14:

Effeuno N3 halen! In België voor €495 te krijgen, en anders met Black friday hier ook rond die prijs. Heb hem vorig jaar gekocht met BF.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MennoE
Weer zo'n vreemde advertentie voor de Famag Grilletta spiraalmixer op marktplaats: https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Vraagt 350 euro voor een mixer met tien snelheden, wat veel te goedkoop is. Een account van 4 dagen oud. En hij wil het alleen verzenden (dus niet ophalen). Als je één keer zo'n apparaat hebt gedragen dan weet je dat het verzenden ervan echt een crime is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
MennoE schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:07:
Weer zo'n vreemde advertentie voor de Famag Grilletta spiraalmixer op marktplaats: https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Vraagt 350 euro voor een mixer met tien snelheden, wat veel te goedkoop is. Een account van 4 dagen oud. En hij wil het alleen verzenden (dus niet ophalen). Als je één keer zo'n apparaat hebt gedragen dan weet je dat het verzenden ervan echt een crime is.
Al verwijderd, denk ik.

Maar dat ding is 1000,- waard ofzo, ik heb er 1 met afneembare kom.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mj2sL
Gisteren een paar pizza’s gebakken in de P134H (boven 380 onder 350) –24h deegje met 58% waterAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98_1_35JwZROBdWfG8Xofh0VqZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e05Rr3IZx5kYlWPcQKfQp0ZE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-09 23:03
Mj2sL schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:27:
Gisteren een paar pizza’s gebakken in de P134H (boven 380 onder 350) –24h deegje met 58% water[Afbeelding]
Ziet er goed uit. Hoelang lagen deze erin? En ook gedraaid tussendoor of dat niet?
Dat het maar snel BF is. Ik moet deze oven ook hebben :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mj2sL
FietsFanaat33 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:55:
[...]

Ziet er goed uit. Hoelang lagen deze erin? En ook gedraaid tussendoor of dat niet?
Dat het maar snel BF is. Ik moet deze oven ook hebben :9~
Kan hem zeker aanraden!

Ik heb deze pizza in twee keer gebakken (hadden wat gasten, dus heb er een hoop voorgebakken tot 90%, daarna alleen nog ff opwarmen en wat extra kleur).

Ik gok 2 tot 2,5 minuten, halverwege even 180 graden draaien, en na afkoelen nog een minuutje om af te bakken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pennywise666
Effeuno N3, 60 seconden baktijd op max temp. 65% hydratatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOZ-nbKjY5ATVpgjtJfem62Yxd8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N6NtJDa98u74Pamc4b83SkeE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ph33PnpoyCmBakT4ckl83h7CMkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/epRk6hyel8n9u7hVhD3C0YXH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4kcEKCVoeXkQrjYLudAhVT_Hs4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DHqXsdtkR7cS5p3oFVJsNTto.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5FUB9h7yZRIEwCcv1uxFCQOEO18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wBqalxxcaapadaJHfw710LPm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Oké. Je hebt dus effeuno die dubbelzijdig kan bakken, en ook enkelzijdig. Mis je er iets aan? En is het verschil in n3 en n4 alleen het formaat (en dus de prijs)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:43
^ja en daarmee het vermogen (2100W-2800W-3200W) en de opwarmtijd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y37SoGbXj8WFNWPm_Se39VJ9qk8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zt5utA8qptnhTi54oC16D1jG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
^ Ik doe ook dagelijks broodjes van 200 gram bakken in mijn Effeuno N3.

Deze:

https://www.zelfbroodbakken.nl/Broodmix-extra-met-desem-1-kg

en
https://www.zelfbroodbakken.nl/Farine-fleur-d-artios-5-kg

Beetje jammer trouwens dat de N3 mij 589 heeft gekost. Dat is de prijs van de N5 daar.
Maarja, ik had hem wel meteen een dag later binnen etc.

[ Voor 28% gewijzigd door pennywise666 op 08-11-2024 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:11
Ik ben nog een hele beginner,

Mijn eerste resultaat met 'Napoletana, Le 5 Stagioni' was heel goed
via de 'Stadler pizza calculator' alle ingrediënten toegepast en een rusttijd van van ongeveer 20u op kamertemperatuur. (21°C)

Nu zou ik morgen avond weer Pizza willen maken, en mijn deeg vanavond maken (dus weer ongeveer 24u op voorhand) maar ik heb enkel nog 'pizzeria van Caputo' op voorraad.. deze bloem is minder (W260-270) sterk dus ben ik benieuw naar tips:

Denken jullie dat ik een goed resultaat zou hebben als ik deze avond mijn deeg maak (rond 18u)
vervolgens 2u in bulk laat rijzen op kamertemperatuur (tot rond 20u)
om het dan op te bollen en in de koelkast te steken tot morgen? (4°C)
Als ik morgen avond om 18u pizza's wil maken.. wanneer haal ik deze er dan best uit?
(ik kan ze niet later dan 12u 'smiddags uithalen)

Aangezien deze bloem redelijk populair lijkt, vermoed ik dat hier wel andere reeds de dag voordien het deeg gemaakt hebben met deze bloem. Ik ben benieuwd naar die ervaringen / tips van rusttijden in de koelkast en kamertemperatuur...

het is mij niet heel duidelijk als ik de eerste 'bulk reis' moet meerekenen in de tijden van de stadler calculator? Of mag ik pas na de 'bulk reis' beginnen tellen? (dit is hoe ik het nu ingesteld heb, en de W- waarde binnen deze van de 'pizzeria' bloem zit.., zie onderstaand)

ik weet dat ik mij niet mag blind staren op deze tools.. maar als absolute beginner vind ik dit wel een goede basis...

dus alvast bedankt voor jullie advies!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Iqqb2hDN8bfdLIuWC0EiRW0InE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tOrbC3ieM8TmCikOp7LOeCew.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

thomke schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:42:

via de 'Stadler pizza calculator' alle ingrediënten toegepast en een rusttijd van van ongeveer 20u op kamertemperatuur. (21°C)

Nu zou ik morgen avond weer Pizza willen maken, en mijn deeg vanavond maken (dus weer ongeveer 24u op voorhand) maar ik heb enkel nog 'pizzeria van Caputo' op voorraad.. deze bloem is minder (W260-270) sterk dus ben ik benieuw naar tips:

Denken jullie dat ik een goed resultaat zou hebben als ik deze avond mijn deeg maak (rond 18u)
Als ik morgen avond om 18u pizza's wil maken.. wanneer haal ik deze er dan best uit?

Aangezien deze bloem redelijk populair lijkt, vermoed ik dat hier wel andere reeds de dag voordien het deeg gemaakt hebben met deze bloem. Ik ben benieuwd naar die ervaringen / tips van rusttijden in de koelkast en kamertemperatuur...

het is mij niet heel duidelijk als ik de eerste 'bulk reis' moet meerekenen in de tijden van de stadler calculator? Of mag ik pas na de 'bulk reis' beginnen tellen? (dit is hoe ik het nu ingesteld heb, en de W- waarde binnen deze van de 'pizzeria' bloem zit.., zie onderstaand)

ik weet dat ik mij niet mag blind staren op deze tools.. maar als absolute beginner vind ik dit wel een goede basis...

[Afbeelding]
Hoe hoger de W waarde hoe langer je moet laten rijzen. Dus de lagere W waarde is nu wel in je voordeel.
Gaat iets minder smaakontwikkeling geven etc. Lekker pproberen.

Heb laatst voor eerste keer het volgende gedaan en heel erg lyrisch over:

- Ingrediënten bij elkaar gooien zoals het hoort water, gist, meel, zout, meel etc.
- Homogene massa van maken en dan uur laten rusten afgedekt.
- Fold en stretch uur rusten (x3)
- Daarna de koelkast in voor 48 uur minimaal. Dat zou jij nu dan gewoon de nacht kunnen doen en 3 a 4 uur van te voren er uit halen.
- De 6 uur van te voren er uit halen wat je wilt kan wel, maar kan wel zorgen voor dat je deeg wat uitgezakt gaat zijn. 4 uur was bij mij vorige week of week er voor de sweet spot.

[ Voor 3% gewijzigd door Oekol op 10-11-2024 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-09 14:08
https://www.otto.nl/p/172...68816/#?itemId=1724608945
De Unold Luigi staat hier voor een prima prijs, maar is dit al de nieuwe versie? (tot 450 graden?) De fotos lijken nog van de ude te zijn (met dichting ovendeur in rubber), ook de handleiding is nog de oude. In de tabel van de beschrijving spreken ze wel al over 450 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
In de tabel van de beschrijving spreken ze wel al over 450 graden.
Ik zie max 400 staan? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ytaz0p2NH9UrICEGu1yE_aGEte8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/V8ni2jPqZ5PKslhs6C7DlNho.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
In de tabel erboven bij Algemeen, Overige voordelen staat dan weer: De temperatuurinstelling tussen 80–450° C. Opt het einde nog eens: elektrische pizzaoven tot 450C.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBAaAfYu32S00i99MM78zGjntNo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MXuhIwshhuOhOHyMUWTMCQLv.jpg?f=user_large

[ Voor 53% gewijzigd door wittmann1982 op 10-11-2024 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mj2sL
thomke schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:42:

[Afbeelding]
Ik gebruik regelmatig Caputo Pizzeria als ik rond de 24h kamertemperatuur doe, geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
wittmann1982 schreef op zondag 10 november 2024 @ 18:40:
De Unold Luigi staat hier voor een prima prijs, maar is dit al de nieuwe versie? (tot 450 graden?) De fotos lijken nog van de ude te zijn (met dichting ovendeur in rubber), ook de handleiding is nog de oude. In de tabel van de beschrijving spreken ze wel al over 450 graden.
Ik heb de mijne een paar maanden geleden bij de otto gehaald, dat was een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:42
goede deal! €177

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
Ze leveren blijkbaar niet buiten Nederland. Zeer raar, eerste keer dat ik bestel bij een webshop, die levert met postnl, maar die toch niet in BE (Vlaanderen) levert.
Even verder zoeken dan maar ... Mocht iemand suggesties hebben waar ik deze (nieuw model) kan kopen voor een goede prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 14:12
De nieuwe Unold heet Don Luigi, is helemaal zwart en heeft geen rubber als deur afdichting, maar touw.
Volgens mij is dat dus de oudere versie en is dit de nieuwe.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saabfanatic
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-09 11:39
De 'oude' Unold Luigi haalt volgens verschillende reviewers ook ongeveer 430 graden op de steen gemeten. Dat is nog geen 450 graden maar wel hoger dan de 400 graden die soms gemeld staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wittmann1982
Ronster schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:02:
[...]

De nieuwe Unold heet Don Luigi, is helemaal zwart en heeft geen rubber als deur afdichting, maar touw.
Volgens mij is dat dus de oudere versie en is dit de nieuwe.
Volgens Einfach pizza, die de nieuwe heeft gereviewed, heet het zwarte model Don Luigi (komt met accessoires), en de grijze blijft Luigi heten. Technisch zouden ze identiek zijn. Zie op 1:20: https://www.youtube.com/watch?v=Y-K-gCG9mFY&t=830s.
Ik heb zonet op een DE site de Luigi gevonden (via Idealo prijsvergelijker), alles samen kwam dit op 210 eur incl verzending naar BE. Een 20 euro duurder dan bij Otto, daar kan ik mee leven. Nu nog hopen dat het de nieuwere is. Volgende omschrijving zou het moeten.
De "oude" haalde in zijn eerdere test idd ook 430 op de steen. Maar hoe heter hoe beter zeg ik maar. Zeker wanneer de prijs blijkbaar toch gelijk blijft. Ik heb nog geen deals gezien waarbij ze serieuze korting geven om van oude stock af te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 14:12
wittmann1982 schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:37:
[...]

Volgens Einfach pizza, die de nieuwe heeft gereviewed, heet het zwarte model Don Luigi (komt met accessoires), en de grijze blijft Luigi heten. Technisch zouden ze identiek zijn. Zie op 1:20: https://www.youtube.com/watch?v=Y-K-gCG9mFY&t=830s.
Ik heb zonet op een DE site de Luigi gevonden (via Idealo prijsvergelijker), alles samen kwam dit op 210 eur incl verzending naar BE. Een 20 euro duurder dan bij Otto, daar kan ik mee leven. Nu nog hopen dat het de nieuwere is. Volgende omschrijving zou het moeten.
De "oude" haalde in zijn eerdere test idd ook 430 op de steen. Maar hoe heter hoe beter zeg ik maar. Zeker wanneer de prijs blijkbaar toch gelijk blijft. Ik heb nog geen deals gezien waarbij ze serieuze korting geven om van oude stock af te raken.
Ah OK, maar hij zegt ook dat het nieuwe model het touw heeft als deur isolatie ipv rubber zoals het oudere model die op de foto bij Otto is te zien.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
Ja, klopt. Maar tot nu toe heeft er blijkbaar niemand de fotos aangepast op hun website.
Pagina: 1 ... 96 ... 116 Laatste

Let op:
Probeer bij het posten van plaatjes rekening te houden met het feit dat er ook veelal vanaf mobiel gekeken wordt, en resize de plaatjes dus voordat je ze hier post. Een link naar een > 5MP-plaatje kun je altijd toevoegen natuurlijk, maar hanteer iets meer mobiel-vriendelijkere versies van de plaatjes die in het topic zichtbaar zijn.