Thx. Het gaat om de tarwe eiwit (wist tot vorige week niet van het bestaan af) die ze voornamelijk moet laten staan. Speltbloem kan dus, daar zitten geen tarwe eiwitten in. Ik ga me er nog maar eens meer in verdiepen, ga geen meerdere type bollen makenTerrie schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 06:54:
[...]
Ze wil denk ik vooral Spelt ivm de makkelijkere verteerbaarheid hiervan? Moet dit nog speltmeel zijn of kan speltbloem ook? Mocht ze zich alleen beperken tot speltmeel dan heb je wel een grotere uitdaging. Speltbloem zou eventueel nog wel op een of andere manier kunnen denk ik.
Je pizza wordt anders heel zwaar en zal niet echt omhoog willen komen. Mocht het echt om de verteerbaarheid gaan en er geen gluten intolerantie zijn oid, dan kun je ook gewoon een normaal deeg maken. Deze moet je dan wel met een poolish maken/ double fermented of vrij lang laten staan. Hierdoor wordt het deeg beter verteerbaar en is het een van de pre’s van een napolitaanse pizza;)
En ik ga me verdiepen in je genoemde technieken. Wellicht is dat dan de optie...
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
:strip_exif()/f/image/Gwt3D7yIbhT9DUwbfPdZFwRw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HS3v2X8mtQa3HFargSslGfLa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6zOvXQ9rt5xSF5ogIRcJe5vb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Q2nt4l8HDoKCpD49HSd65lfO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RUNT69ysUaJGLAgFlaArR6bX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jY8a6VrjkF6pf2J97XsxlYdl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AREUddlQeJMBjgDJrwDchLqo.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Y149hcBAwwLqfR8hbn9VeZBz.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/o6jtiK0WBfz6bEAiSrZPbD6L.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Y4ydQiglyPNHjt3l0gFADsG9.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/xjJyaf46K0Pd5TD5fTFgOI2r.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/uX6070wQJqRAftFDEpFeoCcN.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ZtF81KzKg1bJs4jNj4tFQnky.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/8uWPGjnRqmujhe1ndEtEjTHc.jpg?f=fotoalbum_tile)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6dH7JObRyMBgmBu3oNKwTPrf.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/RfyVGg8pewuLSkzBs81UvAJs.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/4mAjoRLzmBK1yWGTEeTDp6C9.jpg?f=fotoalbum_tile)