Waarschijnlijk niet de deal die je mogelijk via MP hebt gezien van Kreco, maar:alki schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:19:
Ik had gereageerd op de koda 16 allemaal al weg
https://kreco-outlet.nl/p...6-pizzaoven-gas-gestookt/
Waarschijnlijk niet de deal die je mogelijk via MP hebt gezien van Kreco, maar:alki schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:19:
Ik had gereageerd op de koda 16 allemaal al weg
Ze hadden een nog betere deal 275 voor de koda16 met alle accesoiresheadout schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:33:
[...]
Waarschijnlijk niet de deal die je mogelijk via MP hebt gezien van Kreco, maar:
https://kreco-outlet.nl/p...6-pizzaoven-gas-gestookt/
150 euro voor een twijfelaar leek me een mooie deal. Ja, het kan altijd beter, mooier, uitgebreider, maar dit is meer dan prima. Daarbij was de 275 deal voor een koda 16 al vrij snel weg schreef je toch?alki schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:07:
[...]
Ze hadden een nog betere deal 275 voor de koda16 met alle accesoires
Ja hadden er 4 maar waren al meteen weg. Ze hebben wel en een ooni pro 16 maar kost 425 incl gasbrander en accesoiresheadout schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:28:
[...]
150 euro voor een twijfelaar leek me een mooie deal. Ja, het kan altijd beter, mooier, uitgebreider, maar dit is meer dan prima. Daarbij was de 275 deal voor een koda 16 al vrij snel weg schreef je toch?
[ Voor 9% gewijzigd door alki op 05-01-2023 11:47 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Deze had ik gekocht voor mijn koda 12. Slang op de slangpilaar met slangklem en klaar.headout schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:29:
Ik vind de verschillende gasaansluitingen verwarrend. Ben dit aangeschaft voor een Ooni Koda 12:
https://www.karwei.nl/ass...bar-slangpilaar/p/B137430
Echter, de Ooni heeft deze aansluitingen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat zou ik het best kunnen aanschaffen? Ik heb natuurlijk zelf gezocht, maar wil voorkomen dat ik opnieuw een overbodig ritje bouwmarkt ga maken 😁
Gastank die ik heb is deze:
https://www.karwei.nl/ass...les-6kg-vulling/p/B532750
Heb jij de meegeleverde slang eraf geschroefd, en vervangen door het setje van de praxis? Of begrijp ik je verkeerd?Kingsolo schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 16:55:
Slang op de slangpilaar met slangklem en klaar.
Ik heb deze vandaag willen maken, maar het deeg is aardig mislukt. Ik had enorm veel kleine klontjes van het meel in mijn deeg en kreeg ik er niet uit. Omdat er dus niet voldoende water was opgenomen was 't ook mega sticky.aritmeester schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:37:
[...]
Voor de geïnteresseerden: deze heb ik een tijdje geleden uitgewerkt in een document. Voor mij is dit op het moment het recept wat ik standaard volg.
Pizza Poolish deeg recept
[ Voor 12% gewijzigd door I-King op 15-01-2023 21:50 ]
Bij de koda versie van de Hornbach zat geen slang bij. Dus moest een complete set hebben.headout schreef op zondag 15 januari 2023 @ 11:33:
[...]
Heb jij de meegeleverde slang eraf geschroefd, en vervangen door het setje van de praxis? Of begrijp ik je verkeerd?
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Ik gebruik gewoon tarwe griesmeel van de supermarkt.GAEvakYD schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:42:
Hmmmm afgelopen week was mijn Semola op die ik ooit had meebesteld bij Italieplein. Dus op zoek bij de reguliere supermarkt naar iets wat in de buurt kwam.
AH zou deze Semola moeten hebben.
https://www.ah.nl/product...-di-grano-duro-rimacinata
Drie winkelmedewerkers later was de conclusie dat hun deze niet verkochten. Dan moest ik het maar proberen in een XXL supermarkt. Die hebben we hier in de omgeving alleen niet.
Jumbo en Deka verkoopt niets wat hier op lijkt. Dus uiteindelijk thuis wat geprobeerd met Griesmeel en Normale tarwebloem. Dat eerste was een drama. Veel te harde korrel, wat ik ook moeilijk van mijn bodem kon kloppen na het stretchen. De normale bloem ging redelijk, maar was zeker niet zo fijn als de Semola die ik gewend was.
Iemand nog tips wat verkocht word in de lokale supermarkten? Ik vind het ook zo zonde om 6-7 euro verzendkosten te betalen op 1 pak Semola. Verder heb ik niets nodig namelijk.
Dat is wel een idee inderdaad. Een weekje de boodschappen via AH laten komen ipv via Jumbo. Ik ga het even met de bazin overleggen.defusion schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:04:
@GAEvakYD ik laat m'n boodschappen leveren door de AH, en daar heb ik die semola laatst ook besteld.
Kunt er wellicht een gratis proefperiode aan wagen: https://www.ah.nl/bezorgbundel voor de reguliere boodschappen.
Hollands kaashuis heeft het normaliter ook als je wat meer dingen, zoals kaas, blikjes tomaat en overig beleg nodig hebt, en niet direct 25kg bloem wilt bestellen om aan de gratis verzending te komen. Maar op dit moment niet op voorraad zo te zien.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Het is mij ook al eens opgevallen dat mijn AH het niet altijd verkoopt. Als ik in de winkelbij de pasta’s sta kijk ik altijd even of hij er staat. Als de semola er staat koop ik een pak. Nog nooit zonder gezeten tot nu toe maar het kan best voorkomen dat hij 6 maanden lang niet in de winkel te vinden is.GAEvakYD schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:42:
Hmmmm afgelopen week was mijn Semola op die ik ooit had meebesteld bij Italieplein. Dus op zoek bij de reguliere supermarkt naar iets wat in de buurt kwam.
Drie winkelmedewerkers later was de conclusie dat hun deze niet verkochten. Dan moest ik het maar proberen in een XXL supermarkt. Die hebben we hier in de omgeving alleen niet.
Jumbo en Deka verkoopt niets wat hier op lijkt. Dus uiteindelijk thuis wat geprobeerd met Griesmeel en Normale tarwebloem. Dat eerste was een drama. Veel te harde korrel, wat ik ook moeilijk van mijn bodem kon kloppen na het stretchen. De normale bloem ging redelijk, maar was zeker niet zo fijn als de Semola die ik gewend was.
Iemand nog tips wat verkocht word in de lokale supermarkten? Ik vind het ook zo zonde om 6-7 euro verzendkosten te betalen op 1 pak Semola. Verder heb ik niets nodig namelijk.
Always look on the bright side of life.
Ik haal bij de lokale Turkse supermarkt maïsmeel. Een kilo kost daar ongeveer 1 euro …GAEvakYD schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:42:
In Apeldoorn hebben we https://ozbaktat.nl als Turkse supermarkt. Misschien moet ik daar eens kijken.TheBaldEagle schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:31:
[...]
Ik haal bij de lokale Turkse supermarkt maïsmeel. Een kilo kost daar ongeveer 1 euro …
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
De AH worst uitsteken? Kleinere rondjes maken?Japie.G schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:26:
Ben nog steeds op zoek naar de perfect pepperoni zoals je die vindt op Amerikaanse pizza.
Slices van de albert heijn zijn te groot, goed, geen cupping door de grootte van de slices
Slices van de jumbo zijn te dik, smaak te veel salami, geen cupping door de dikte van de slices
Iemand nog een idee?![]()
This is the Way.
Eerder misschien ook al wel eens gemeld hier, maar ik vind de Herz worstjes die bij de appie te verkrijgen zijn ideaal. Je moet ze zelf snijden dus de dikte heb je 100% zelf controle over. Zoeken op Herz hot paprika sausage, dan vind je hem wel.Japie.G schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:26:
Ben nog steeds op zoek naar de perfect pepperoni zoals je die vindt op Amerikaanse pizza.
Slices van de albert heijn zijn te groot, goed, geen cupping door de grootte van de slices
Slices van de jumbo zijn te dik, smaak te veel salami, geen cupping door de dikte van de slices
Iemand nog een idee?![]()
Kip met cajun gaar bakken. Uit de pan halen en in een schaaltje marineren met Yildriz Bbq sausMichel schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 20:23:
Iemand hier nog tips voor een goed kip recept voor op de pizza?
Dₒ yₒᵤ ₙₑᵥₑᵣ qᵤₑₛₜᵢₒₙ ₜₕₑ ₙₐₜᵤᵣₑ ₒf yₒᵤᵣ ᵣₑₐₗᵢₜy?
Klinkt heel goed dit!PhRiXoS schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 20:35:
[...]
Kip met cajun gaar bakken. Uit de pan halen en in een schaaltje marineren met Yildriz Bbq saus
Dit op de pizzabodem met mozzarella en tomatensaus
extra bbq saus als swirl
Evt met rode/witte ui en mais
En alhier verkoopt de turkse winkel ook gewone (tarwe)griesmeel (semola/semolina) dus.TheBaldEagle schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:31:
[...]
Ik haal bij de lokale Turkse supermarkt maïsmeel. Een kilo kost daar ongeveer 1 euro …
[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-01-2023 14:33 ]
De bodem was maar op een paar plekjes zwart/donker, maar zal er volgende keer op letten.defusion schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:12:
@CyBeRSPiN zou het eerder in verbrandde bodem of ingrediënten zoeken. Olijfolie die te heet is geworden is mega bitter om iets te noemen.
[ Voor 8% gewijzigd door defusion op 21-01-2023 22:47 ]
eens.. zelf gebruik ik deze en ik zou nooit meer anders willenhaagsepracht schreef op zondag 22 januari 2023 @ 08:15:
Heb onlangs een soort guillotine aangeschaft on de pizza’s te snijden. Vind ik veel beter werken dan zo’n standaard pizzasnijder die je over je pizza heen rolt.
PhRiXoS schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:41:
[...]
eens.. zelf gebruik ik deze en ik zou nooit meer anders willen
[Afbeelding]
Gekocht bij Amazonhaagsepracht schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:57:
Wow die ziet er cool uit. Handige handvatten ook, lijkt me.
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door PhRiXoS op 22-01-2023 12:14 ]
[ Voor 35% gewijzigd door inTIMidate op 22-01-2023 14:03 ]
Allie74 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 06:37:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Pizza uit de Roccbox, deeg gemaakt met Caputo Chef.
Het is persoonlijk, zelf gebruik ik iets minder dan een theelepel zout per 500gr. meel.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:29:
En de Ooni app raadt 3% zout aan...
[ Voor 3% gewijzigd door Tikje op 27-01-2023 15:14 ]
Wat ik zelf gemerkt heb is dat mn deeg beter is geworden sinds ik een periode bulk rijs heb toegevoegd. Dus bijv ca. 2 uur in de kom op het aanrecht. Daarna splitsen en bollen maken. Dan zit er wat meer leven in het deeg en kan het daarna rustig verder rijzen.FRANQ schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:06:
Ff een kleine check met deeg maken.
Ik doe altijd na het kneden verdelen in bollen, die vouw ik dan een paar keer, en bol ze op.
Dan de koude rijs voor 12u.
En dan 5u buiten de koelkast voor ik er pizza van maak.
Maar ik heb altijd vrij dicht deeg.
Dus ik twijfel nu of ik het goed doe.
Moet ik het deeg in zijn geheel 12u koud laten rijsen en dan portioneren en opbollen waarna ik de 5u warme rijs doe?
Of is hoe ik het altijd doe gewoon goed?
Wat voor mij werkt is het volgende:FRANQ schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:06:
Ff een kleine check met deeg maken.
Ik doe altijd na het kneden verdelen in bollen, die vouw ik dan een paar keer, en bol ze op.
Dan de koude rijs voor 12u.
En dan 5u buiten de koelkast voor ik er pizza van maak.
Maar ik heb altijd vrij dicht deeg.
Dus ik twijfel nu of ik het goed doe.
Moet ik het deeg in zijn geheel 12u koud laten rijsen en dan portioneren en opbollen waarna ik de 5u warme rijs doe?
Of is hoe ik het altijd doe gewoon goed?
Iets waar gist in zit zou ik met een grote boog omheen lopen. Je wilt daar zelf controle over.inTIMidate schreef op zondag 29 januari 2023 @ 18:46:
Heeft er iemand ervaring met het maken van pizza met een van deze producten?
[Afbeelding]
https://www.jumbo.com/pro...ia-met-gist-500g-491318ZK
Of
[Afbeelding]
https://www.jumbo.com/pro...achte-tarwe-500g-491317ZK
Eens. Zie sowieso de meerwaarde van voorgemengd niet echt in, los van de leeftijd van de gist.apNia schreef op zondag 29 januari 2023 @ 19:34:
[...]
Iets waar gist in zit zou ik met een grote boog omheen lopen. Je wilt daar zelf controle over.
Je kan het beste gewoon met patentbloem beginnen, oefen daar een aantal keer mee en ga daarna over op een duurdere bloem met hoge W waarde in combi met een 24/ 48 uur rijs. Type 00 bloem zegt enkel iets over de maalgraad, niets over de kwaliteit.inTIMidate schreef op zondag 29 januari 2023 @ 18:46:
Heeft er iemand ervaring met het maken van pizza met een van deze producten?
![]() | ![]() | ![]() |
Ziet er mooi uit! Welk recept gebruik je precies van hem?echthard schreef op maandag 30 januari 2023 @ 00:22:
Eerste keer proberen en erg tevreden over het resultaat. Ik heb het recept aangehouden van de bekende Vito, maar ik vind het nog wel lastig om de pizza zo mooi en makkelijk (rond) te maken.
Nu ik het leuk en lekker vind, ga ik eens kijken naar wat gereedschap als bijv. een pizza steel & peel, een deegkrabber en een deegkrat.
[Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding]
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Ik heb deze twee video's aangehouden, de recentste voor de hoeveelheden en rusttijden. En de oudste gebruikte ik voor de manier van maken, omdat ik geen keukenmachine heb.Japie.G schreef op maandag 30 januari 2023 @ 08:06:
[...]
Ziet er mooi uit! Welk recept gebruik je precies van hem?
[ Voor 99% gewijzigd door echthard op 30-01-2023 20:19 ]
keer afschuren met staalborstel en dan omgekeerd terugleggen met vuile deel zo dicht mogelijk bij de vlam en aan de onderkant.Michel schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:08:
Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden is de bedekking van de pizza op de Ooni pizza steen gevallen. Nu zit er dus een laagje saus op deze steen wat goed vast gekoekt zit.
Iemand de gouden tip om de steen te enigzins te reinigen?
👆Bicky schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:10:
[...]
keer afschuren met staalborstel en dan omgekeerd terugleggen met vuile deel zo dicht mogelijk bij de vlam en aan de onderkant.
bij de volgende sessie wordt resterend vuil weggebrand.
Top dankje!Bicky schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:10:
[...]
keer afschuren met staalborstel en dan omgekeerd terugleggen met vuile deel zo dicht mogelijk bij de vlam en aan de onderkant.
bij de volgende sessie wordt resterend vuil weggebrand.
Bedankt heb de semola gebruikt en La Tua Farina Bloem voor pizzadeeg gebruikt.Freshouttheoven schreef op zondag 29 januari 2023 @ 23:20:
[...]
Je kan het beste gewoon met patentbloem beginnen, oefen daar een aantal keer mee en ga daarna over op een duurdere bloem met hoge W waarde in combi met een 24/ 48 uur rijs. Type 00 bloem zegt enkel iets over de maalgraad, niets over de kwaliteit.
Patentbloem is relatief zwak hierdoor heb je minder water nodig, wanneer je overstapt op een sterkere bloemsoort kun je stapsgewijs dit verhogen naar 60 tot 68% afhankelijk van het type pizza die je wilt bakken.
Met de patentbloem zou ik onderstaande waardes aanhouden;
Bloem 100%
Water 54%
Zout 1,7%
Instant gist 0,2%
1. Los de gist op in koud water, en roer een paar keer.
2. Voeg de bloem en het zout toe en mix/ kneed tot dat het één geheel is.
3. Zet het afgedekt 20 minuten weg, kneed het deeg daarna in een paar minuten totdat het mooi egaal en glad is.
4. Maak deegballen en laat dit 8 uur op kamer temperatuur rijzen.
5. Rol/ stretch de deegbal uit en gebruik hierbij semola.
6. Beleg de bodem en bak het in ongeveer 4 minuten gaar in jouw Ferrari oven.
[ Voor 3% gewijzigd door -Michel- op 01-02-2023 19:01 ]
[ Voor 18% gewijzigd door inTIMidate op 01-02-2023 19:20 ]
Ja, dat zal het probleem zijn.inTIMidate schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:20:
Ik had er een droge theedoek over heen, dekte ook niet 100% af. Dat was het dan waarschijnlijk?
Het is dan uitgedroogd aan de bovenkant.
Tijdens bulkrijs gooi ik het deeg gewoon op de aanrecht en ik zet mn kitchenaid kom er ondersteboven bovenop. Geen gedoe met natte theedoeken of weggooien van plastic.inTIMidate schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:20:
Ik had er een droge theedoek over heen, dekte ook niet 100% af. Dat was het dan waarschijnlijk?
Het is dan uitgedroogd aan de bovenkant.
Goed om te horen dat het al een stuk beter smaakte.inTIMidate schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:57:
[...]
Bedankt heb de semola gebruikt en La Tua Farina Bloem voor pizzadeeg gebruikt.
Ik heb de videos van pizza masterclass gevolgd.
YouTube: Pizza maken Masterclass Deel 1
YouTube: Pizza maken Masterclass Deel 2
Pizza bol 24 uur in de koelkast laten.
Vanmorgen uit de koelkast en van 9:00 tot 17:00 nog op kamertemperatuur laten rijzen.
Alleen de bovenkant van de bollen was wat hard. Dat scheurt een beetje als je de deegbal gaat stretchen.
Dan zie je dit op de onderkant. Van die eilandjes.
Hoe zou dit gekomen zijn?
Dit moet dan een flinke uitdaging voor je zijn in Excel aangezien Vito voor de Biga en Poolish bij elke video een andere receptuur gebruikt. Mooi mens met veel kennis en altijd vermakelijk om naar de kijken echter komt het zo wel over alsof hij maar wat doetdmstr schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:23:
[...]
Ja, dat zal het probleem zijn.
Wat anders...
Ik heb vandaag in een Excelletje deze 3 recepten uitgewerkt:
YouTube: Zo maak je pizzadeeg met Biga (voordeeg) Biga van Italieplein
YouTube: Pizzadeeg maken met Poolish Poolish van Italieplein
YouTube: How to Make Perfect Biga No Stress Pizza Dough at Home 100% 100% Biga no-stress van Vito
Dus aantal bolletjes + gewicht invoeren, evt. hydratatie, percentage gist en/of zout aanpassen en de bereiding rolt eruit. Heeft nog wat (visuele) fine-tuning nodig, maar wil hem evt. wel delen als daar interesse voor is.
Of een recept toevoegen als iemand nog het ultieme recept heeft.
This is the Way.
Heel uitdagend, maar.... Zie: linkFreshouttheoven schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:47:
[...]
Dit moet dan een flinke uitdaging voor je zijn in Excel aangezien Vito voor de Biga en Poolish bij elke video een andere receptuur gebruikt. Mooi mens met veel kennis en altijd vermakelijk om naar de kijken echter komt het zo wel over alsof hij maar wat doet.
Is het niet dat hij zoveel ervaring heeft, dat hij elk deeg op maat maakt voor de geplande pizza's?Freshouttheoven schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:47:
[...]
Dit moet dan een flinke uitdaging voor je zijn in Excel aangezien Vito voor de Biga en Poolish bij elke video een andere receptuur gebruikt. Mooi mens met veel kennis en altijd vermakelijk om naar de kijken echter komt het zo wel over alsof hij maar wat doet.
Volgens mij moet je even updatendmstr schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:12:
[...]
Heel uitdagend, maar.... Zie: link
Op- en aanmerkingen zie ik graag tegemoet!
Ook als iemand er visueel wat mee wilt, hoor ik het graag.
De donkergrijze cellen zijn aan te passen naar eigen wens.
Daar dacht ik ook aan echter is dat niet het geval.Raymond schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:32:
[...]
Is het niet dat hij zoveel ervaring heeft, dat hij elk deeg op maat maakt voor de geplande pizza's?
Ik heb een tijdje terug een video van hem gezien, dat hij 's ochtends 3 degen maakte, met elk een eigen recept. Zodat de ene een paar uur later klaar zou zijn dan de ander, omdat hij die dag op meerdere plekken ging bakken.
Daar was hij dus precies mee bezig.Michel schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:14:
[...]
Volgens mij moet je even updaten. Ben wel benieuwd!
[Afbeelding]
[ Voor 26% gewijzigd door dmstr op 02-02-2023 15:41 ]
Kun je dit iets meer toelichten of is er een recept of video beschikbaar?Freshouttheoven schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:21:
[...]
1,7% zout en 0,1% gist in de zomer (wanneer het kouder is kun je dit percentage verdubbelen) in combinatie met een 48 uurs rijs geeft imo het beste resultaat qua smaak, ontwikkeling en handelbaarheid van het deeg, waarbij je 6 tot 8 uur bulkrijs doet en 4 uur voor het bakken de deegbollen uit de koelkast haalt.
Over het algemeen wordt er een veel te hoge zout- en gistpercentage gebruikt, ook met minder zout kan je een mooie glutennetwerk creëren met het voordeel dat je erna geen twee liter water hoeft te drinken om je dorst te lessenechthard schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:19:
[...]
Kun je dit iets meer toelichten of is er een recept of video beschikbaar?
Gewoon deeg maken met die zout en gist verhouding? Wat is de hydratatie? En dan 6-8 uur bulkrijs, opbollen en dan nog 36 uur in de koekast en dan nog 4 uur buiten de koelkast laten rijzen?
Dank je, ga ik eens proberen. Krijg nu weer zin in de volgende pizza sessieFreshouttheoven schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:17:
[...]
Over het algemeen wordt er een veel te hoge zout- en gistpercentage gebruikt, ook met minder zout kan je een mooie glutennetwerk creëren met het voordeel dat je erna geen twee liter water hoeft te drinken om je dorst te lessen. Door minder gist te gebruiken in combinatie met een langere rijstijd ontwikkel je een deeg dat goed handelbaar is met een mooie rijke smaak zonder dat het te zuur of naar gist smaakt.
Na veel experimenteren met verschillende waardes, ben ik het meest te spreken over dit recept. Het is wel afhankelijk van het type pizza dat je wilt maken. Voor een Romeinse pizza (knapperiger en minder sponsachtig vergeleken met een Napolitaanse pizza) kun je de volgende waardes aanhouden;
Bloem met een hoge W-waarde100%
Water 56%
Olijfolie 2%
Zout 1,7%
Instant gist 0,1% (zomers) - 0,2% (winters/ koelere temperaturen)
2. Voeg hier de olijfolie aan toe en roer weer een paar keer.
3. Voeg de bloem en het zout toe en mix/ kneed tot dat het één geheel is.
4. Zet het afgedekt 20 minuten weg, kneed het deeg daarna in een paar minuten totdat het mooi egaal en glad is.
5. Laat dit in bulk 6 - 8 uur op kamer temperatuur rijzen, maak deegballen en laat dit twee dagen (~ 48 uur) in de koelkast rijpen.
6. Haal de deegballen minimaal 4 uur voor het bereiden uit de koelkast.
7. Rol of strech de deegbal uit en gebruik hierbij semola. Doe de saus erop en bak het voor op een steen of pizzasteel in 4 minuten. Haal de bodem uit de oven en doe de toppings erop en bak het verder af in 3 tot 4 minuten (afhankelijk van de oventemperatuur).
8. Bij gebruik van een Ooni of iets vergelijkbaars met hoge temperatuur, kun je het voorbakken overslaan.
9. Laat de pizza even afkoelen op een houten snijplank.
10. Wil je een Napolitaanse pizza bakken verhoog dan de hydratatie gehalte van 56% naar 60 tot 64% en laat de olijfolie achterwegen.
[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 14-02-2023 10:19 . Reden: Naamverbasteringen worden niet gewaardeerd. ]
Zo wordt het een leuk pizza-calc-receptenboek!Freshouttheoven schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:17:
[...]
Over het algemeen wordt er een veel te hoge zout- en gistpercentage gebruikt, ook met minder zout kan je een mooie glutennetwerk creëren met het voordeel dat je erna geen twee liter water hoeft te drinken om je dorst te lessen. Door minder gist te gebruiken in combinatie met een langere rijstijd ontwikkel je een deeg dat goed handelbaar is met een mooie rijke smaak zonder dat het te zuur of naar gist smaakt.
Na veel experimenteren met verschillende waardes, ben ik het meest te spreken over dit recept. Het is wel afhankelijk van het type pizza dat je wilt maken. Voor een Romeinse pizza (knapperiger en minder sponsachtig vergeleken met een Napolitaanse pizza) kun je de volgende waardes aanhouden;
Bloem met een hoge W-waarde100%
Water 56%
Olijfolie 2%
Zout 1,7%
Instant gist 0,1% (zomers) - 0,2% (winters/ koelere temperaturen)
2. Voeg hier de olijfolie aan toe en roer weer een paar keer.
3. Voeg de bloem en het zout toe en mix/ kneed tot dat het één geheel is.
4. Zet het afgedekt 20 minuten weg, kneed het deeg daarna in een paar minuten totdat het mooi egaal en glad is.
5. Laat dit in bulk 6 - 8 uur op kamer temperatuur rijzen, maak deegballen en laat dit twee dagen (~ 48 uur) in de koelkast rijpen.
6. Haal de deegballen minimaal 4 uur voor het bereiden uit de koelkast.
7. Rol of strech de deegbal uit en gebruik hierbij semola. Doe de saus erop en bak het voor op een steen of pizzasteel in 4 minuten. Haal de bodem uit de oven en doe de toppings erop en bak het verder af in 3 tot 4 minuten (afhankelijk van de oventemperatuur).
8. Bij gebruik van een Ooni of iets vergelijkbaars met hoge temperatuur, kun je het voorbakken overslaan.
9. Laat de pizza even afkoelen op een houten snijplank.
10. Wil je een Napolitaanse pizza bakken verhoog dan de hydratatie gehalte van 56% naar 60 tot 64% en laat de olijfolie achterwegen.
Vorige kon ik nog openen, bij deze krijg ik de foutmelding over een beschadiging ook te zien.dmstr schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:37:
[...]
Zo wordt het een leuk pizza-calc-receptenboek!
[Afbeelding]
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
De Sligro verkoopt ze per dozijn.Jacob123 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:36:
Delidough is hier al eens voorbij gekomen. Heeft iemand ze laatst nog in de schappen gezien? In mijn Plus zijn ze uit het assortiment gehaald (ondanks dat delidough mijn Plus nog steeds als verkooppunt vermeldt).
Ook zijn ze sinds december 2021 helemaal stil op alle sociale media en hun SSL certificaat is verlopen...
Als ze niet meer bestaan - kan iemand nog kant-en-klare deegballen aanraden die niet meteen per 58st verkocht worden(looking at you, Hanos)
Panid’or pizza deegbollen 12x 220gr bij de Makro.Jacob123 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:36:
Delidough is hier al eens voorbij gekomen. Heeft iemand ze laatst nog in de schappen gezien? In mijn Plus zijn ze uit het assortiment gehaald (ondanks dat delidough mijn Plus nog steeds als verkooppunt vermeldt).
Ook zijn ze sinds december 2021 helemaal stil op alle sociale media en hun SSL certificaat is verlopen...
Als ze niet meer bestaan - kan iemand nog kant-en-klare deegballen aanraden die niet meteen per 58st verkocht worden(looking at you, Hanos)
en Sligro heeft exact dezelfde ook. (hier in onze makro (den bosch)) hebben ze nauwelijks voorraad. (max 2 doosjes)Kingsolo schreef op zondag 5 februari 2023 @ 18:34:
[...]
Panid’or pizza deegbollen 12x 220gr bij de Makro.
Fixed, maar dan met een nieuw linkje:echthard schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:21:
[...]
Vorige kon ik nog openen, bij deze krijg ik de foutmelding over een beschadiging ook te zien.
Staat het recept van Poolish van Vito er inmiddels ook in? (ook al is die steeds zo verschillend)
PSN: DoubleDutchh
Staan je water en bloem niet omgedraaid?Wackmack schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:27:
Afgelopen weekend voor het eerst pizzadeeg gemaakt. Wat een groot verschil met de kant en klare bollen van de Hanos. Hele proces ging vrij snel. Na een half uurtje was ik al klaar. 24 uur in de koelkast gelegd. Vervolgens 4 uur op kamertemperatuur laten komen. Komend weekend weer 😋🍕
1000ml water
530 gr bloem
20 gr zout
20 ml olijfolie
2 gr gist
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
En waar haal je die kronenbourg vandaan 😇Wackmack schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:27:
Afgelopen weekend voor het eerst pizzadeeg gemaakt. Wat een groot verschil met de kant en klare bollen van de Hanos. Hele proces ging vrij snel. Na een half uurtje was ik al klaar. 24 uur in de koelkast gelegd. Vervolgens 4 uur op kamertemperatuur laten komen. Komend weekend weer 😋🍕
1000ml water
530 gr bloem
20 gr zout
20 ml olijfolie
2 gr gist
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oeps, natuurlijk!GermanPivo schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:35:
[...]
Staan je water en bloem niet omgedraaid?
Val Thorens! Mee genomen met de skivakantie. Heerlijk bier, zeker icm pizza.-Jaap-io schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:29:
[...]
En waar haal je die kronenbourg vandaan 😇
Damn dubbel lekker dan! Eerst Valtho en nu zelfgemaakt pizza 😎Wackmack schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 19:53:
[...]
Oeps, natuurlijk!
[...]
Val Thorens! Mee genomen met de skivakantie. Heerlijk bier, zeker icm pizza.
Weinig lucht in de rand en nog wel erg veel deeg. Probeer eens biga en dan niet van Vito, maar gewoon via de PizzaApp+PhRiXoS schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:52:
geïnspireerd door de poolish van Vito. Resultaat is heerlijk. ik denk dat ik deze manier er in hou
tomaat, mozzarella, parmazaanze kaas, pesto, rode ui, salami en asperges
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ik deel je mening niet. pizza is heerlijk en luchting. kan altijd beter natuurlijk, maar zolang alles netjes opgaat is er niets aan de handTRD07 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 17:47:
[...]
Weinig lucht in de rand en nog wel erg veel deeg. Probeer eens biga en dan niet van Vito, maar gewoon via de PizzaApp+
Kijk even naar de korst van de pizza's van @DoubleD1980 hierboven. Dus qua luchtigheid kun je in je korst nog veel winnen. PizzaApp+ is een prima app en fijner, omdat er dan geen onnodige dingen zoals honing of zo in gaan zoals bij Vito.PhRiXoS schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 18:00:
[...]
ik deel je mening niet. pizza is heerlijk en luchting. kan altijd beter natuurlijk, maar zolang alles netjes opgaat is er niets aan de hand
en de pizzaApp+ is gewoon geen leuke app
Die vind ik nu niet perse lekkerder eruit zienTRD07 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:31:
[...]
Kijk even naar de korst van de pizza's van @DoubleD1980 hierboven. Dus qua luchtigheid kun je in je korst nog veel winnen. PizzaApp+ is een prima app en fijner, omdat er dan geen onnodige dingen zoals honing of zo in gaan zoals bij Vito.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq