@
DoubleD1980 uur voor omgereden naar een Plus die als verkooppunt genoemd stond: niet meer in assortiment
Dus toen maar zelf wat aangekloot:
00 tarwebloem van de AH en een zakje droge gist.
250gr bloem gebruikt met 7gr gist die eigenlijk voor 500gr bedoeld was.
Het rees bijna de kom uit
Na 3u rijzen: op een pizzaschep bestrooid met tarwegriesmeel de boel gebouwd: dun laagje saus (recept van Ooni), champignons, salami en kaas.
Maar toen probleem: deeg bleef een beetje plakken op de schep

Beginnersfout: toch geprobeerd om die in de oven te schieten. Dat ging natuurlijk niet. Helft viel op de steen en begon lekker te vlammen, de andere helft kleefde nog aan de schep
Toch nog geprobeerd er het beste van te maken. En met de kleine ronde peel de boel heen en weer verplaatst totdat het gaar leek. Een beetje een roerei maar dan met pizzaingredienten.
Smaak was redelijk (deeg bitter door teveel gist denk ik), bodem was hier en daar wel lekker krokant.
Poging 2 ging een stuk beter: pizza schoof er in een keer in. Was echter de ronde peel vergeten mee te nemen, tijd niet goed in de gaten gehouden en de korst was al pikzwart (na 45s hooguit gok ik). Toch nog even doorgedraaid. Kwart van de korst was prima. Alleen champignons net niet gaar. Denk dat ze de volgende keer dunner moeten?
Ook ga ik de tip opvolgen om de brander van de Koda 12 laag te zetten net voordat je de pizza erin schuift. Het gaat anders veel te hard.
Plaatje van poging 2:
Vraagje: als de steen helemaal vol zooi ligt, hoe krijg je die tijdens de sessie het beste schoon? Met een pizzaschep krabben was geen succes..
Binnenkort maar eens met een echt recept aan de slag. Nu beetje spijt van dat ik in de haast wat geprobeerd heb en het niet zo mooi uit is gepakt. Naja misschien ook een beetje te snel gedacht dat het simpel was na allerlei YouTube filmpjes bekeken te hebben

Wordt vervolgd.