Zoiets mischien? https://www.hollandskaash...-voor-pizzaoven-barbecue/Jon NH schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:38:
We zijn fervent pizza/ Italië liefhebber en hebben lang getwijfeld tussen een volwaardige hout gestookte pizzaoven (dome) of het kleinere alternatief in de vorm van Ooni/ de Gozney Roccbox. Beide varianten hebben voor en nadelen, maar de vormfactor in combinatie met de mogelijkheid om zowel op hout als gas te kunnen stoken gaf voor ons de doorslag.
We hebben uiteindelijk gekozen voor de Ooni Karu 16, deze is niet zo handzaam als de Karu 12, maar met twee personen til je de oven makkelijk achter in de auto om deze mee te nemen naar vrienden/ familie. De binnenruimte van deze oven is dusdanig van omvang dat er naast pizza/ focaccia ook prima andere gerechten in bereid kan worden.
Nu hebben we de optionele gasbrander er direct bij besteld, maar het stoken op hout is toch een leuk onderdeel van de algehele beleving. Hiervoor ben ik nu op zoek naar stookhout, uiteraard bied Ooni een pakket aan (Ooni Premium Assorted Oak Pack 10kg a €29,-), alleen ben ik benieuwd wat andere Tweakers gebruiken om de Ooni/ Gozney Roccbox te voeden. Zag dat het bedrijf Stocers op dit vraagstuk inspeelt met paketten, maar €25,- voor 5kg is voor mijn gevoel wat aan de prijs. Heb wel een aantal bedrijven gevonden die specifiek pizzaoven hout aanbieden, maar dit gaat veelal per pallet en dat kan ik momenteel even niet kwijt.
Ik koop er zelf mijn pellets, en je kan meteen pizzakaas meebestellen (een staaf fior di latte of een 2kg zak pizzamozzarella bijvoorbeeld). Wel zsm invriezen, want eenmaal aangebroken houd het het in de koelkast niet zo lang uit...