Kneden is zo leuk jongs! Dat gevoel van het deeg in je handen vormen

Maar als je (meer dan) full-time werkt, een huishouden met schoolgaande kinderen hebt en elke dag brood bakt is een beetje gemak ook wel fijnapNia schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:12:
Kneden is zo leuk jongs! Dat gevoel van het deeg in je handen vormen
Vind het met de hand kneden an sich niet zo erg om te doen, maar de bende daarna opruimen welbszz schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:17:
[...]
Maar als je (meer dan) full-time werkt, een huishouden met schoolgaande kinderen hebt en elke dag brood bakt is een beetje gemak ook wel fijn
Leef lekker in het nu, er is niks anders
De bende van het bakken is bij mij groter, voor kneden maak ik 1 kom vies, that's it? Ik bak ook meestal voor het gezin, dus geen extreme hoeveelheden, en vind het ook fijn om te kunnen voelen hoe het deeg is.FireFoz schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:52:
[...]
Vind het met de hand kneden an sich niet zo erg om te doen, maar de bende daarna opruimen wel
Beeromaniac
Ik ook voor het gezin, maar op de een of andere manier krijg ik het dan toch altijd voor elkaar om overal bloem te hebben 😂 kom of aanrecht, maakt niet uit.nietorigineel schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:05:
[...]
De bende van het bakken is bij mij groter, voor kneden maak ik 1 kom vies, that's it? Ik bak ook meestal voor het gezin, dus geen extreme hoeveelheden, en vind het ook fijn om te kunnen voelen hoe het deeg is.
en de bloem op je kleren niet te vergetenFireFoz schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:04:
[...]
Ik ook voor het gezin, maar op de een of andere manier krijg ik het dan toch altijd voor elkaar om overal bloem te hebben 😂 kom of aanrecht, maakt niet uit.
Ik eindig ook altijd met een bende op het aanrecht. Ik heb van mijn vrouw een schort gekregen. Er zit een touwtje aan zodat je een handdoek er aan kan hangen. Werkt wel fijn, voorheen had ik de bloem aan meerdere keuken kastjes.Bicky schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:49:
[...]
en de bloem op je kleren niet te vergeten![]()
ik maak er graag wel een boeltje van.
zelf pizza bakken doe je niet voor het gemak. dan koop je beter dievries en kegel die in de oven.
sinds ik mijn ooni fyra in augustus heb gekocht is de vrijdagavond om de 2 weken pizza avond geworden
Daar ben ik wel benieuwd naar!sander121 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:14:
[...]
Voordat ik begin start ik eerst de pizza afspeellijst met enkel Italiaanse klassiekers. Genieten.
Ik heb gezocht op italien in spotify en kwam uit op deze. Vervolgens de nummers verwijdert die me niet bevielen. Voornamelijk Bocelli. Nog wat toevoegingen gedaan die in mij opkwamen. En dan beginnen met je pizza avontuur!
In spotify een zoekfilter op 'italian restaurant' werkt ook goed
[ Voor 10% gewijzigd door defusion op 18-02-2021 20:48 ]
Ik gebruik een borstel voor mijn Ooni Pro maar niet van Ooni, enig nadeel is dat de pizzadeur even open moet om te kunnen borstelen maar dat is met een lashandschoen prima te doen.wsiev schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:58:
Even vraagje voor de Ooni (of andere vooroven bakkers)
hoe reinigen jullie de pizzasteen tijdens het bakken ?
er komt best nog eens wat asdeeltjes op de plaat.
Als deze onder de pizza komen is dat niet heel smaakvol
gebruiken jullie een ooni borstel ?
[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 22-02-2021 16:41 ]
en dan gewoon zo'n houten borstel met messing haren oid ?ik222 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:40:
[...]
Ik gebruik een borstel voor mijn Ooni Pro maar niet van Ooni, enig nadeel is dat de pizzadeur even open moet om te kunnen borstelen maar dat is met een lashandschoen prima te doen.
Meestal borstel ik een keer na 3 pizza's ofzo, tenzij er echt eerder toppings afgevallen zijn in de oven dan haal ik die meteen weg.
Ja inderdaad zo'n ding, ooit bij de groothandel meegebracht geloof ik.wsiev schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:47:
[...]
en dan gewoon zo'n houten borstel met messing haren oid ?
Heb een ooni fyra en heb daar geen last van asdeeltjes (wel om de 5 baksessies blaas ik de oven uit met luchtdruk om aangekoekte as te verwijderen.wsiev schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:58:
Even vraagje voor de Ooni (of andere vooroven bakkers)
hoe reinigen jullie de pizzasteen tijdens het bakken ?
er komt best nog eens wat asdeeltjes op de plaat.
Als deze onder de pizza komen is dat niet heel smaakvol
gebruiken jullie een ooni borstel ?
Je steen is ofwel niet heet genoeg of je hebt te veel direct vuur wanneer de pizza erin gaat. Ik moet hier bij mijn Ooni Pro (met gasbrander) juist de brander tussen de pizza's door wat lager zetten omdat de bodem anders te snel zwart is omdat de steen te warm is. Opwarmen doe ik ongeveer 20 tot 30 minuten voordat de eerste pizza erin gaat. Maar het komt allemaal best nauw, pas na een behoorlijk aantal keer bakken kreeg ik echt gevoel ermee constant goede pizza's te maken.Xavier schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 21:04:
Heb nu toch best al een aantal keer mijn Ooni 3 aan gehad en ben al door mijn derde zak met 10kilo pellets heen. Maar sommige dingen blijf ik mee stoeien.
- De eerste pizza gaat altijd super snel en als ik niet oplet is die verbrand. Maar ook aan de onderkant een goede korst.
- ALLE pizza's daarna hebben een bruine soms verbrande rand maar de onderkant met name in het midden is nog rauw. Vandaag de test gedaan, minimaal tomatensaus en alleen geraspte mozarella (voor mijn zoontje) en nog wat die rauw, minder beleg erop gaat simpelweg niet.
Dat die eerste zo snel gaat, tja dan moet ik beter opletten. Maar dat alles daarna een verbrande rand heeft, rauw midden en bovenop net aan kleuring aan de kaas, dat is een beetje jammer.
Ik stook hem altijd op met originele pellets, als hij goed brand dan een complete houder vol en als die leeg begint te raken dan nogmaals vullen en dan pas bakken. Allemaal in de hoop dat de steen goed heet is.
Wat doe ik fout?
Tevens nog een vraag over de steen. Volgens de manual is het simpelweg omdraaien opstoken en hij wordt weer schoon, maar dat gebeurd niet, hij wordt zwart van het gebruik maar schoon nee. Kan ik hem niet in mijn huisoven gooien en op schoonmaakstandje zetten??
[ Voor 30% gewijzigd door defusion op 26-02-2021 22:31 ]
[ Voor 27% gewijzigd door THxZ0NE op 27-02-2021 08:30 ]
Lekker op de bank
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2
Bij dezeantimos schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:06:
Nice!
Benieuwd naar het resultaat met die essen aanmaakhoutjes, laat je het ons nog weten?
Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2
Dat nagaren droogt de boel uit. Als er meer complete pizza's tegelijk klaar moeten zijn, dan heb je meer ligplekken in de oven/op de kamado of meer ovens/kamado's nodig.JohnW1 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 07:40:
Hebben hier mensen ervaring met bakken van pizza’s op de Kamado?
Zelf heb ik afgelopen weekend heerlijke pizza’s gebakken op de Kamado en de gasten was het zo goed bevallen dat ik dit aankomend weekend opnieuw wil maken. Nu is mijn vraag, afgelopen weekend kon ik om de 5 min naar buiten voor een nieuwe pizza, is het mogelijk om de pizza’s vooraf al bijv 1 of 2 minuten te garen zodat je bij de laatste 3 minuten sessie per pizza iets meer gelijk tijdig zit te eten?
Ik heb een compact Kamado.
idem hier, moet het reservoir dringend uitkuisen want de pellets waren dit weekend blijven "kleven" aan de wand en verbranding was gestopt.antimos schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:41:
Aandachtspuntje bij de Fyra is om het reservoir waar de pellets inzitten redelijk gevuld te houden, inmiddels al een beste creosoot aanslag gevormd in die kleine pijp...
[ Voor 16% gewijzigd door apNia op 05-03-2021 15:29 ]
Tot welke temperatuur stook je de kamado op voor het maken van pizza?JohnW1 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 07:40:
Hebben hier mensen ervaring met bakken van pizza’s op de Kamado?
Zelf heb ik afgelopen weekend heerlijke pizza’s gebakken op de Kamado en de gasten was het zo goed bevallen dat ik dit aankomend weekend opnieuw wil maken. Nu is mijn vraag, afgelopen weekend kon ik om de 5 min naar buiten voor een nieuwe pizza, is het mogelijk om de pizza’s vooraf al bijv 1 of 2 minuten te garen zodat je bij de laatste 3 minuten sessie per pizza iets meer gelijk tijdig zit te eten?
Ik heb een compact Kamado.
My middle finger salutes you.
275 graden +-10%barktus schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:07:
[...]
Tot welke temperatuur stook je de kamado op voor het maken van pizza?
Mijn kroost wil het liefst altijd pizza hawaii, maar zelf wil ik ook wat meer afwisseling. Meestal geldt wel 'less is more', hele volle pizza's zijn leuk beleggen maar slecht bakken/eten.JohnW1 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:28:
Nog mensen leuke pizza’s in gedachten? Tot nu eenmalig met tevredenheid prosciuto pizza gemaakt, maar ben benieuwd naar andere dingen. Reden voor inspiratie is dat ik nog geen idee heb wanneer een pizza te “vol” ligt of niet.:)
[ Voor 39% gewijzigd door Sabbi op 07-03-2021 17:19 ]
Poah dikke Massey.
[ Voor 3% gewijzigd door m0nk op 08-03-2021 16:14 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
https://rutgerbakt.nl/ins...es-over-flammkuchen-deeg/ eens proberen? Zelf geen ervaring mee, maar zijn pizzadeeg recept bevalt me wel goed. Wel een goede inspiratie trouwens, dit moet ik ook eens proberen. Tijdens de projecten die ik in Frankfurt heb gedaan ook de nodige flammkuchen gegeten en dat is toch wel erg lekkerDr_Frickin_Evil schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:39:
Iemand nog tips voor flammkuchen deeg? Ik maak nu gewoon een pizzabodem en beleg deze als een flammkuchen en m'n en dochter zijn hier gek op maar als je ooit flammkuchen in de Elzas hebt gegeten weet je dat het anders moet.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dat denk ik ja. Als je het vergelijkt met zijn eigen pizzadeeg dan zit daar bijna 2x zoveel gist in (of een veel langere rijstijd). En voor pizzadeeg zit hij op 275-300ml water, tenzij je aan de onderkant van die range gaat zitten is dat dus ook beduidend natter. Ik zie dat jij ook vrij laag zit met je percentage water.robkrekel schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:04:
@Orion84 Grappig, dit is nagenoeg mijn pizzadeeg recept![]()
[Afbeelding]
Het verschil zit hem natuurlijk in de manier van rijzen, 20 uur op 3 -4 graden, en dan 4 uur op kamertemperatuur vs 1.5-2 uur op kamertemperatuur, en stretchen vs uitrollen.
Het verschilt allemaal net, en de structuur zal daarom anders zijn denk ik?
[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 11-03-2021 13:14 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
[ Voor 6% gewijzigd door FireFoz op 31-03-2021 22:42 ]
Ik leg een bol deeg ook vanuit het deegkrat in een berg bloem hoor. Zowel de onder- als bovenkant en begin daarna te stretchen. Het overtollige gaat er toch af. Werkt prima, gewoon doen de volgende keer.FireFoz schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:41:
Ik zat net deze video te kijken, en verbaazde me gigantisch over de hoeveelheid bloem die de beste man gebruikt bij het stretchen van de "ballen"Mij is juist geleerd om zo min mogelijk bloem te gebruiken bij het stretchen en zit altijd te kloten met plakkende pizza's
Ga volgende keer ook gewoon meer bloem gebruiken
![]()
YouTube: PIZZA DOUGH 3 Best Fermentation Times 8h vs 48h vs 7days
Het ziet er verder wel uit alsof ie weet wat ie doet...
Zeker doen, dit maakt de handling zoveel makkelijker. Ik had het ook 'geleerd' om geen extra bloem toe te voegen, maar dit werkt eigenlijk alleen bij lage hydratatie (<55% ofzo).FireFoz schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:41:
Ik zat net deze video te kijken, en verbaazde me gigantisch over de hoeveelheid bloem die de beste man gebruikt bij het stretchen van de "ballen"Mij is juist geleerd om zo min mogelijk bloem te gebruiken bij het stretchen en zit altijd te kloten met plakkende pizza's
![]()
De reden waarom je zo min mogelijk standaard bloem moet gebruiken is omdat het meer blijft plakken en snel aanbrand en ten kosten van de smaak gaat.FireFoz schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:41:
![]()
Je wilt tijdens de eerdere fases geen bloem gebruiken bij kneden, want dan verander je je recept en introduceer je meer bloem. Als het echter al klaar is en je wilt het vormen, dan kun je los gaan, dat gaat het deeg niet meer in. Pas wel op met wat er overblijft, dat verbrand in de oven. Ik gebruik zelf grove semolina voor het vormen, kan ook met rijstbloem geloof ik? Wat grover spul. En dan kun je helemaal los gaan, schud gewoon het extra eraf voor je het op je bakplaats legt.FireFoz schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:41:
![]()
Semolina is in Nederland verder ook bekend als griesmeel. Voor wie vroeger als kind lekkere griesmeelpap te eten gekregen heeftZebby schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:51:
[...]
Je wilt tijdens de eerdere fases geen bloem gebruiken bij kneden, want dan verander je je recept en introduceer je meer bloem. Als het echter al klaar is en je wilt het vormen, dan kun je los gaan, dat gaat het deeg niet meer in. Pas wel op met wat er overblijft, dat verbrand in de oven. Ik gebruik zelf grove semolina voor het vormen, kan ook met rijstbloem geloof ik? Wat grover spul. En dan kun je helemaal los gaan, schud gewoon het extra eraf voor je het op je bakplaats legt.
Mijn favoriete brood-gerelateerde youtuber heeft net een pizza recept, die werkte voor mij prima.
YouTube: 153: Homemade PIZZA, Start to Finish (NO KNEAD, Yeasted) - Bake with...
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Hier ook, ik gebruik zeer ruim bloem tijdens het vormen van de bodem en het beleggen. Griesmeel heb ik ook ooit geprobeerd maar dat vind ik persoonlijk juist meer afbreuk doen aan de structuur van de rand omdat je van die korrels erop krijgt.red1 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 01:40:
[...]
Ik leg een bol deeg ook vanuit het deegkrat in een berg bloem hoor. Zowel de onder- als bovenkant en begin daarna te stretchen. Het overtollige gaat er toch af. Werkt prima, gewoon doen de volgende keer.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Klopt, maar dan moet het deeg wel 8 uur rijzen. Als je minder tijd hebt, kan je dus meer gist gebruiken.MrVegeta schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:03:
Ik ga vandaag ook aan de slag (op de Kamado Joe 3) om 2 pizza's te bakken. Heb al het één en ander gelezen, en dit recept lijkt prima > https://www.italieplein.nl/pizzadeeg-basisrecept/
Er staat: 2 gram gedroogde instantgist op 500 gram bloem voor pizzas. Ik hoef er maar 2 te maken, dus is dat dan maar 1 gram instagist?
Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264
[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 02-04-2021 19:14 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik heb zelf alleen ervaring met de G3ferrari. Geen modificaties gemaakt, ik ben er tevreden mee.illuvattarr schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:28:
Ik maak nu al een tijdje zelf pizza's in m'n elektrisch inbouwoven. Ik wordt steeds meer tevreden over het deeg dat ik maak van Caputo 00 bloem. Maar m'n oven wordt dus maar 230 graden celsius warm waardoor de baktijd eigenlijk te lang is en de pizza dus niet optimaal is.
Ik wil dus graag zo'n klein elektrisch pizza oventje aanschaffen zoals G3 Ferrari Delizia of Optima Napoli Express die meer dan 400 graden halen.
Ik lees er veel goede dingen over, maar ook dat er mensen modificaties aan uitvoeren omdat het bovenste verwarmelement blijkbaar niet zo goed werkt als het onderste. Heeft iemand ervaring met deze oventjes? Welke van de twee is beter?
[ Voor 5% gewijzigd door tomtom901 op 04-04-2021 23:55 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Nikeo op 30-05-2022 12:11 ]
ik ben bang dat je het iets te weinig hebt laten rijzenMrVegeta schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:57:
Belegd voordat die kamado in ging.
[Afbeelding]
Na ongeveer 7 minuten. Disclaimer ik ben niet van de doorgebakken pizza. Dus voor anderen misschien nog te licht. Mijn vriendin gaat pizza was en stuk bruiner.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Best goed gelukt voor de eerste keer! Beide ontzettend lekker zitten eten.
Pizza saus van mr kitchen was ook prima te doen. Deeg 2 uur laten rijzen en geen klachten. Was vrij luchtig en ontzettend knapperig.
Volgende keer wat meer ui en willen we onze eigen saus gaan maken. Maar qua basis zijn we een heel eind!
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 95% gewijzigd door FreshMaker op 11-04-2021 08:39 ]
Ziet er erg lekker uit! Wat voor broodjes zijn dat die je hebt gemaakt? Volgens recept of eigen creatie?FreshMaker schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:46:
[...]
ik ben bang dat je het iets te weinig hebt laten rijzen
Bodem lijkt me wat crispie.
Voor een volgende keer kan je wat meer tijd geven, deeg daags tevoren maken, en in de koelkast bewaren.
en dan die 4 tot 6 u rijdtijd geven op kamertemperatuur.
Dat komt ook bij minder hard gebakken de smaak echt ten goede.
Hier heb ik 1e Paasdag ook de stenen weer eens gebruikt in de Kamado.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Breekbrood is 'vrij' naar interpretatie gegaanPRoCx schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 23:24:
[...]
Ziet er erg lekker uit! Wat voor broodjes zijn dat die je hebt gemaakt? Volgens recept of eigen creatie?
Ik heb ook niemand horen zeggen dat knoflook een slecht iets wasFreshMaker schreef op woensdag 7 april 2021 @ 07:17:
[...]
Breekbrood is 'vrij' naar interpretatie gegaan
Een basisrecept witbrood genomen, en 2 of 4 eetlepel bloem vervangen door knoflookpoeder
Eén bol gepofte knoflook fijngehakt en bij de laatste opbolling/rijs door het deeg gemengd.
Achteraf gesmolten boter met peterselie en knoflook eroverheen gekwast
( had ik al vermeld dat er een beetje knoflook gebruikt was)
De broodjes waren redelijk 'stevig' - dus daar zit wel wat verbetering in...
Om zelf nog na te genietenFreshMaker schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:03:
Knoflook is inderdaad niets mis mee ....
Maar mondkapjes de dag erna ..... nou, ik kan je vertellen, da's andere koek
2250 WP Zuid PVoutput
Ja, als de verhoudingen maar gelijk zijnMrVegeta schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:03:
Ik ga vandaag ook aan de slag (op de Kamado Joe 3) om 2 pizza's te bakken. Heb al het één en ander gelezen, en dit recept lijkt prima > https://www.italieplein.nl/pizzadeeg-basisrecept/
Er staat: 2 gram gedroogde instantgist op 500 gram bloem voor pizzas. Ik hoef er maar 2 te maken, dus is dat dan maar 1 gram instagist?
[ Voor 9% gewijzigd door Bartholomaus op 08-04-2021 21:11 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Tomas_ op 10-04-2021 10:53 ]
Anoniem: 135360
Ik twijfel enorm. Voor dit geld heb je ook een grote steenoven . Enige voordeel is dat deze "mobiel" en op gas is....volt22 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:03:
Iemand al een PreOrder geplaatst voor de Gozney Dome? Bijna leverbaar! Niet goedkoop (1299 euro) maar heel heel leuk speelgoed! [YouTube: Tom introduces the Gozney Dome | Gozney]
Jij helpt de vriendjes van je kinderen met dat soort dingen? Ik zou verwachten dat de eigen ouders dat doen. Maarruh foto's van de pizza's ?FreshMaker schreef op zondag 11 april 2021 @ 08:46:
Vergeef mij vrienden want ik heb gezondigd
Omdat het zondag is, even een biecht afsluiten
Gisteren een redelijke baaldag gehad, en na het werk ook nog eens 'pokkeweer'
Een vriend van onze oudste is bezorger bij Domino's sinds kort, en moest worden opgehaald vanwege wat pech. Dus vader was de sjaak, en dus mocht ik taxi spelen.
Daar aangekomen was beter geregeld, kreeg een paar pizza's mee naar keuze
Moet eerlijk toegeven, dat was zeker niet slecht te noemen, andere deegtype eerder brood dan Napolitaans.
Al met al een zeer goede Pepperoni en Americana meegekregen, en vooral de cinnastix vielen in de smaak.
* FreshMaker heeft al de 'opdracht' gekregen om dit ook zelf te fabriceren binnenkort
Als je dergelijke bedragen uitgeeft aan een oven zou ik niet op basis een gelikt marketingfilmpje gaan twijfelen of wellicht zelfs de knoop doorhakken. Eerst maar eens wat objectieve praktijkervaringen zien. Verder valt het mij op dat alles gewoon te verbrand uit de oven wordt gehaald. Zal vast met opzet zijn gedaan maar is voor mij geen pluspunt.Anoniem: 135360 schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:43:
[...]
Ik twijfel enorm. Voor dit geld heb je ook een grote steenoven . Enige voordeel is dat deze "mobiel" en op gas is....
Hij moest dit weekend hier slapen, want wat pubergedoe thuis ... dus ja ...Boudewijn schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:15:
[...]
Jij helpt de vriendjes van je kinderen met dat soort dingen? Ik zou verwachten dat de eigen ouders dat doen. Maarruh foto's van de pizza's ?
[ Voor 7% gewijzigd door FreshMaker op 11-04-2021 13:58 ]
Ik heb al een paar jaar een roccbox , toen gekocht via de crowdfunding. Enorm tevreden mee, en daarom ook vertrouwen in de Dome.volt22 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:03:
Iemand al een PreOrder geplaatst voor de Gozney Dome? Bijna leverbaar! Niet goedkoop (1299 euro) maar heel heel leuk speelgoed! [YouTube: Tom introduces the Gozney Dome | Gozney]
Je hebt hem de hele week continue aangehad ofzo?Kareltjeftw schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:34:
Hi Allemaal,
Ik heb sinds een dikke week een kamado staan en de meeste vleesbereidingen lukken erg goed maar nu begint mijn queste naar de perfecte pizza.
Bij een koude rijs dek ik het deeg gewoon met een beetje verhoudfolie af, anders droogt het teveel uit. Dat is niet bepaald hermetisch gesloten.Kareltjeftw schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:34:
Hi Allemaal,
Ik heb sinds een dikke week een kamado staan en de meeste vleesbereidingen lukken erg goed maar nu begint mijn queste naar de perfecte pizza.
Gister een poging gedaan en dat ging niet denderend. Ik gebruikte een pak pizzabloem van de appie en het recept dat achterop de verpakking stond. https://www.ah-boodschapp...rina-bloem-voor-pizzadeeg Dit deeg moest 2 uur rijzen maar na 2 uur in een braadslede met een vochtige theedoek er over heen zaten er allemaal putjes in de ballen en leken ze volledig ingezakt, ze waren ook erg plakkerig geworden. De eerste bleef zo erg aan de schep plakken dat ik hem amper op de pizzasteen kreeg dus bij nummer 2 en 3 heb ik er bakpapier onder gebruikt. De laatste twee waren prima te eten maar niet van een kwaliteit waar ik onder de indruk van was. Ik heb gisteravond direct een digitale keukenweegschaal, een grote zak tipo 00 bloem, droge gist en maismeel (om te helpen bij het vormen van de pizza's) besteld om binnenkort weer een poging te doen.
Mijn plan is nu om het filmpje in de post hierboven van FreshMaker te volgen alleen dan wel in de koelkast omdat het nergens in huis 24 uur per dag stabiel 16-18 graden is. Hoe belangrijk is de hermetisch gesloten container als het deeg in de koelkast ligt? Denk dat de Tupperware die we hebben liggen te klein is maar een braadslede met vershoudfolie zou ook moeten werken toch? Leuk om al jullie ervaringen te lezen, ik hoop binnenkort bij te kunnen dragen met foto's van goed gelukte pizza's.
Haha volgens de folder moest hij minimaal 3 keer aangestaan hebben op een temp tot max 225 graden voordat ik hem tot pizza temperaturen op mocht stoken dus in een week warm gerookte zalm, beer can chicken en low en slow spare ribs gemaakt zodat ik hem gister kon gebruiken.robkrekel schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:18:
[...]
Je hebt hem de hele week continue aangehad ofzo?![]()
Over je pizza, ik gebruik dit filmpje als leidraad YouTube: Pizza maken Masterclass Deel 1
Goed, ga ik het daar mee proberen!Boudewijn schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:36:
[...]
Bij een koude rijs dek ik het deeg gewoon met een beetje verhoudfolie af, anders droogt het teveel uit. Dat is niet bepaald hermetisch gesloten.
[ Voor 15% gewijzigd door Kareltjeftw op 12-04-2021 12:52 ]
dit is toch niet klaar, pizza is lijkbleek en mozzarella lijkt niet gesmolten?Kareltjeftw schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:26:
(boven de 320 is de pizza echt binnen 4 min klaar).
[ Voor 12% gewijzigd door Denniz0229 op 14-04-2021 19:40 ]
Haha de mozzarella is daar al vloeibaar de geitenkaas heeft de vorm wel behoudenDenniz0229 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:40:
[...]
dit is toch niet klaar, pizza is lijkbleek en mozzarella lijkt niet gesmolten?
bruin is geen indicatie dat een pizza klaar is, als ik de rode tipo 00 van Caputo in m'n thuisoven opbak blijft de pizza ook bleek terwijl hij prachtig bruint in m'n Ooni.... eigenschap van je bloemDenniz0229 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:40:
[...]
dit is toch niet klaar, pizza is lijkbleek en mozzarella lijkt niet gesmolten?
[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 15-04-2021 15:40 ]
Jawel hoor, hij was kennelijk toch op voorraad! Staat momenteel 'in te branden'. Morgen voor de lunch maar een focaccia, en komend weekend staat pizza op de planningdefusion schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:50:
Gisteren een ooni koda 16 besteld bij stovrr, met de mededeling 'levering eind mei/begin juni'.
Vandaag echter al een verzendbevestiging!
Ben benieuwd of het echt al de oven is, of dat ze alleen de eveneens bestelde schep hebben verstuurd. We gaan het zien... Dan wordt het iig zeker pizza dit weekend
qua wat je in je mond proeft misschien niet, maar smaak is meer alleen dan wat er op je tong gebeurd.apNia schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:40:
[...]
bruin is geen indicatie dat een pizza klaar is, als ik de rode tipo 00 van Caputo in m'n thuisoven opbak blijft de pizza ook bleek terwijl hij prachtig bruint in m'n Ooni.... eigenschap van je bloem
Bedankt! Ik wilde voorzichtig beginnen met goedkope ingredienten. De volgende keer aan de slag met Molino Spadori PZ4, benieuwd wat ik er van ga merkenBoudewijn schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:41:
Ander bloem dan dat van aldi wil ook helpen. Daarvan wisselt de kwaliteit sowieso enorm (partijtjes opkopen en mengen schijnt het te zijn).
[ Voor 4% gewijzigd door Bartholomaus op 19-04-2021 11:48 ]
Snap ik, maar de kosten van je bloem zijn niet zo spannend. Een beetje beleg kost vaak meerBartholomaus schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:47:
[...]
Bedankt! Ik wilde voorzichtig beginnen met goedkope ingredienten. De volgende keer aan de slag met Molino Spadori PZ4, benieuwd wat ik er van ga merken
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq