Het Grote Zelf Pizza Bakken topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 132 133 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-08 08:27
Vanavond eet ik pizza bij Sting en zijn vrouw in Toscane. Ik verwacht vooral een gimmick, maar de pizzas schijnen erg goed te zijn.

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:47
Hillwoods schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 18:45:
Na jaren bakken in een G3 Ferrari pizza oven ben ik op zoek naar een nieuwe pizza oven voor betere kwaliteit pizza’s. Ik neig om voor een Gozney te gaan. Nu zit ik alleen erg te twijfelen over de Arc lite vs Arc.

ik denk dat het de Arc lite het grootste kans maakt:

-Ik bak niet voor grote groepen/veel pizza’s achter elkaar

- kleinere pizza’s is niet erg een probleem, de kleinere ruimte om te draaien enz vind ik wel jammer.

- ik zal niet elke week bakken maar wil wel top pizza’s kunnen maken. Daarom vind ik het prijsverschil met wat addons wel veel.

Kan je in een Arc lite dezelfde kwaliteit pizza’s bakken als in de normale arc? Hebben jullie hier ervaring mee? 😊
Grootste verschil lijkt mij de dikte van de steen, maar als je niet veel achter elkaar bakt, lijkt me dat geen probleem te zijn. Ik heb de Arcl XL en de extra beweegruimte is echt een verademing. Maar heb hier ook nog een Burnhard Nero 2 van 33 cm breed, ik maak er dezelfde (kleinere pizza's) op, maar moet wel goed opletten bij de vlam.

De Arc lite heeft maar 32,5 cm in de breedte. Lijkt mij nipt om je pizza goed van de vlam te beschermen. Misschien dat je de gewone Arc met een 10 procent refferalcode op de kop kan tikken?

• Hillwoods
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23:06
Weswyp schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 17:13:
[...]

Grootste verschil lijkt mij de dikte van de steen, maar als je niet veel achter elkaar bakt, lijkt me dat geen probleem te zijn. Ik heb de Arcl XL en de extra beweegruimte is echt een verademing. Maar heb hier ook nog een Burnhard Nero 2 van 33 cm breed, ik maak er dezelfde (kleinere pizza's) op, maar moet wel goed opletten bij de vlam.

De Arc lite heeft maar 32,5 cm in de breedte. Lijkt mij nipt om je pizza goed van de vlam te beschermen. Misschien dat je de gewone Arc met een 10 procent refferalcode op de kop kan tikken?
Ja de grote is het grootste minpunt. Maar als ik voor een gewone Arc zou gaan dat vindt ik het zonde om niet voor de XL te gaan…. En dan zou ik er ook mijn gevoel de stand er bij moeten hebben. Dan kom ik uit op een prijs van 1300 euro met alle addons vs 600 voor de arc lite met alles erbij.

ik probeer me zelf nog te overtuigen om voor de arc of xl te gaan, maar wordt moeilijk te verantwoorden als ik niet echt elke week ga bakken ben ik bang ;(

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:18
Hillwoods schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:01:
[...]

Ja de grote is het grootste minpunt. Maar als ik voor een gewone Arc zou gaan dat vindt ik het zonde om niet voor de XL te gaan…. En dan zou ik er ook mijn gevoel de stand er bij moeten hebben. Dan kom ik uit op een prijs van 1300 euro met alle addons vs 600 voor de arc lite met alles erbij.

ik probeer me zelf nog te overtuigen om voor de arc of xl te gaan, maar wordt moeilijk te verantwoorden als ik niet echt elke week ga bakken ben ik bang ;(
Ook hier een Arc XL.

De extra binnenruimte is echt een verademing. Je kan nu gewoon kiezen waar je de pizza wil leggen en mocht ie wat ovaal worden bij het inschieten kun je hem nog makkelijk draaien. De prijs is idd hoog. Als je kunt wachten tot black friday kan het €100 schelen.

Ik heb de oven op een zelfgemaakte stand staan maar een sta tafel zou al prima zijn. En de Gozney hoes is hier gewoon een generic ronde bbq hoes met ventielatie openingen met muggen gaas er in van €9,-

In mijn geval ging er iets niet goed met mijn korting code en was de XL €21,- duurder dan de normale Arc. Maar toch had ik de XL gekozen boven de normale door de extra binnen ruimte.

Ik bak hier om de 2 weken 6 pizza's die dan na eten de vriezer in gaan. En als iets duur is betekend dat niet dat je het dan ook vaker moet gebruiken vind ik of omdat je hem hebt je moet bakken. Als ik een printer koop ga ik ook niet hele boeken uitprinten omdat dat kan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door 3dmazter op 03-08-2026 18:21 ]

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:01
emil_406 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 23:06:
Vandaag was de "laatste dag" van de le feu 3.0 aanbieding op ibood.

Toch maar toegehapt...
Hij staat er nog een dag of 6 op. Is dat wel iets?

Update: zojuist besteld. Na 2 jaar op pallets gebakken te hebben begon de goedkope oven van bol te roesten. Hij werkte wel goed.

Laten we zien of gas gaat bevallen.

[ Voor 25% gewijzigd door BlueSS50 op 04-08-2026 10:31 ]

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:00
Orion84 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 18:54:
Vandaag maar eens twee 'Da Michele' diepvries deegbollen van de Jumbo getest. Gisteren naar de koelkast verplaatst, en vanmiddag uit de koelkast gehaald. Prima spul, pizza smaakte goed. Moest alleen de randjes deels laten liggen, want de oven was een tikje aan de hete kant, waardoor die wat aangebrand waren.

[Afbeelding]

Vrouw des huizes was even vergeten dat ik deeg uit had gelegd en had zonder overleg met een vriendin afgesproken. Van de tweede bol dus maar 3 pita's gemaakt, die komen ergens de komende dagen wel op :9

[Afbeelding]
Hoe doe je dat precies met die pitta's? Van 1 bol 3 pita's gemaakt? :)

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:07
Hillwoods schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:01:
[...]

Ik heb zelf geen arc, ik bak elektrisch. Maar ik zie het mijzelf wel al voor me. Telkens als je pizza te dicht bij de vlam zit dat je baalt dat je niet voor de grotere versie bent gegaan.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:21

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

impactftw schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:29:
[...]

Hoe doe je dat precies met die pitta's? Van 1 bol 3 pita's gemaakt? :)
Ja, bol in drie stukken gedeeld, elk opnieuw opgebold en laten rusten terwijl ik de pizza gebakken en opgegeten heb.

Daarna een voor een uitrollen (gewoon met een deegroller) en bakken. Altijd mooi om te zien hoe dat helemaal opzwelt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• mrakd
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-08 13:23
Hillwoods schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 18:45:
Na jaren bakken in een G3 Ferrari pizza oven ben ik op zoek naar een nieuwe pizza oven voor betere kwaliteit pizza’s. Ik neig om voor een Gozney te gaan. Nu zit ik alleen erg te twijfelen over de Arc lite vs Arc.

ik denk dat het de Arc lite het grootste kans maakt:

-Ik bak niet voor grote groepen/veel pizza’s achter elkaar

- kleinere pizza’s is niet erg een probleem, de kleinere ruimte om te draaien enz vind ik wel jammer.

- ik zal niet elke week bakken maar wil wel top pizza’s kunnen maken. Daarom vind ik het prijsverschil met wat addons wel veel.

Kan je in een Arc lite dezelfde kwaliteit pizza’s bakken als in de normale arc? Hebben jullie hier ervaring mee? 😊
Ben toevallig net vorige maand ook overgestapt van mijn G3. Met de Ferrari buiten koken was echt geen doen want door de wind werden de pizza's amper gaar. Zelf ben ik daarom overgestapt op de Cozze 13" en heb getwijfeld over de 17". Wellicht beetje zelfde situatie als met de Arc lite of XL. Die serie vond ik toch net even te duur. Cozze was 180 euro voor de oven.

Wat mij in ieder geval prima bevalt is het bakken in een kleine oven. Met 220gram bollen met je nog aardig wat ruimte om te draaien. Misschien is het zicht of de pizza gaar is iets minder, maar ach, het gaat prima. In tegenstelling tot de reacties hierboven, heb ik zelf nog geen spijt van de 13". Vind het wel fijn om wat compacter apparaat in de tuin te hebben.
Verder is met gas bakken ipv elektrisch ook echt een mega verschil. Moet er echt even van bijkomen hoeveel beter de pizza nu smaakt en ook hoe goed je moet opletten. Met 10-20sec ben je het bokje als je niet oplet. Af en toe staat zelfs de pizzarand in brand (te dicht bij het vuur).

Voor mijn gevoel moet ik echt opnieuw kalibreren na 2 jaar G3 bakken. Maar eenmaal een goede oven (als je Cozze zo mag noemen) dan wil je niet meer terug. Hopelijk helpt het iets in de besluitvorming.

[ Voor 4% gewijzigd door mrakd op 05-08-2026 10:05 ]

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:47
mrakd schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:02:
[...]

Ben toevallig net vorige maand ook overgestapt van mijn G3. Met de Ferrari buiten koken was echt geen doen want door de wind werden de pizza's amper gaar. Zelf ben ik daarom overgestapt op de Cozze 13" en heb getwijfeld over de 17". Wellicht beetje zelfde situatie als met de Arc lite of XL. Die serie vond ik toch net even te duur. Cozze was 180 euro voor de oven.

Wat mij in ieder geval prima bevalt is het bakken in een kleine oven. Met 220gram bollen met je nog aardig wat ruimte om te draaien. Misschien is het zicht of de pizza gaar is iets minder, maar ach, het gaat prima. In tegenstelling tot de reacties hierboven, heb ik zelf nog geen spijt van de 13". Vind het wel fijn om wat compacter apparaat in de tuin te hebben.
Verder is met gas bakken ipv elektrisch ook echt een mega verschil. Moet er echt even van bijkomen hoeveel beter de pizza nu smaakt en ook hoe goed je moet opletten. Met 10-20sec ben je het bokje als je niet oplet. Af en toe staat zelfs de pizzarand in brand (te dicht bij het vuur).

Voor mijn gevoel moet ik echt opnieuw kalibreren na 2 jaar G3 bakken. Maar eenmaal een goede oven (als je Cozze zo mag noemen) dan wil je niet meer terug. Hopelijk helpt het iets in de besluitvorming.
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb 2 jaar met plezier met de Burnhard nero 2 gebakken, maar als je plots een Arc XL hebt dan merk je wel wat je die jaren hebt gemist. En dat is eerder een luxeprobleem :+ . De pizza's smaken even goed met hetzelfde deegproces, maar je bakproces is wat minder stressvol. Om te starten kan je zeker eens kijken naar een iets goedkoper model (en dan is de Arc lite ook al aan de dure kant).

• Hillwoods
sander121 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:37:
[...]

Ik heb zelf geen arc, ik bak elektrisch. Maar ik zie het mijzelf wel al voor me. Telkens als je pizza te dicht bij de vlam zit dat je baalt dat je niet voor de grotere versie bent gegaan.
Na realisatie dat onze buitenkeuken/barbecue totaal op was heb ik uiteindelijk toch de stap gezet voor een Arc XL met de bijbehorende stand. Samen met een paar gril pannetjes die er ook in kunnen 8). Vandaag alles gemonteerd en de unit ingebrand. Morgen heb ik alle ingrediënten voor de eerste pizza's. Ik ben benieuwd! :)

Bedankt iedereen voor de reacties en keuzehulp!

• 3dmazter
Hillwoods schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 20:26:
[...]

Na realisatie dat onze buitenkeuken/barbecue totaal op was heb ik uiteindelijk toch de stap gezet voor een Arc XL met de bijbehorende stand. Samen met een paar gril pannetjes die er ook in kunnen 8). Vandaag alles gemonteerd en de unit ingebrand. Morgen heb ik alle ingrediënten voor de eerste pizza's. Ik ben benieuwd! :)

Bedankt iedereen voor de reacties en keuzehulp!
Pics or it didn't happen ;)

• Hillwoods
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zep_Olm7iDUiJ5qVpvdMAEypPnY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HBCmGHugq2NgJP9h9J0ziGls.png?f=fotoalbum_large
Een foto van een lege oven vond ik niet zo interessant om te delen, maar hij staat er echt hoor O-) Ik ben voor de off-black versie gegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Hillwoods op 05-08-2026 20:56 ]

• 3dmazter
Hillwoods schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 20:56:
[...]

[Afbeelding]
Een foto van een lege oven vond ik niet zo interessant om te delen, maar hij staat er echt hoor O-) Ik ben voor de off-black versie gegaan.
Leeg is ie ook mooi. Hier ook off black dan zie je de roet niet zo snel. Maar even nat keukenpapier eroven en hij is weer als nieuw

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03:42
Hier ook de off black gekocht afgelopen weekend ter vervanging van de roccbox (2 jaar trouwe dienst gedaan).

Weet nog niet wanneer ik 'm kan gebruiken 🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZD9ggzJiK6hN3Iqq4FOsxUZs6I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IMGJ6bwvvBXAMiXSWGhrImYy.jpg?f=fotoalbum_large

• 3dmazter
reAaa schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 22:39:
Hier ook de off black gekocht afgelopen weekend ter vervanging van de roccbox (2 jaar trouwe dienst gedaan).

Weet nog niet wanneer ik 'm kan gebruiken 🤣

[Afbeelding]
Duurde hier ook een aantal weken voordat ik hem kom gebruiken.

Moest eerst een veranda bouwen om em onder te zetten.
Pagina: 1 ... 132 133 Laatste

Let op:
Probeer bij het posten van plaatjes rekening te houden met het feit dat er ook veelal vanaf mobiel gekeken wordt, en resize de plaatjes dus voordat je ze hier post. Een link naar een > 5MP-plaatje kun je altijd toevoegen natuurlijk, maar hanteer iets meer mobiel-vriendelijkere versies van de plaatjes die in het topic zichtbaar zijn.