WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid
hoe heet was de steen? onderkant ziet wat bleek vind ikfxs81 schreef op maandag 28 september 2026 @ 16:59:
Gisteren weer eens pizza gebakken en een deegreceptje gebruikt zoals ik het vroeger nog wel eens deed op de kamado. Eerst een poolish gemaakt (100 gr bloem, 100 gr water en een zakje instant gist) dat een nacht de koelkast in en de dag erop het deeg gedraaid (4 bollen van 230 gram op 60% hydratatie). 1 uurtje bulk rijs en dan opbollen en in de krat. Na 5 uurtjes waren ze giga gerezen (niet zo gek ook met een heel zakje gist) Alles klaar gezet en de Ooni Karu 2 opgestookt. De 1e 2 waren met salami voor de pubers, de 3e met tonijn (geen foto) en de laatste met pepperoni en anjovis. Alles gebakken op een temperatuur van rond de 430 graden. Ik schat max 2 minuten per pizza, tussendoor wel even 1 a 2 houtjes moeten wachten tot de steen weer op temp was. Korst kwam niet ver omhoog (net als dat in de kamado ook nooit gebeurde) smaak was wel goed gelukkig. De volgende keer maar weer het deegje maken zoals ik het meestal doe, 65% hydratatie en 2 a 3 dagen rijpen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
430 graden volgens de digitale thermometer. Mijn bodems zijn nooit zo donker, ook niet op 450 of 460 graden alleen verbrand de korst dan sneller. Pizza's worden wel altijd vrij dik belegd en dat werkt ook door in de bodem natuurlijk. Als ik bv een flamkuchen maak dan is de bodem een stuk donkerder.3dmazter schreef op maandag 28 september 2026 @ 17:02:
[...]
hoe heet was de steen? onderkant ziet wat bleek vind ik
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid
Zelfde "probleem" als hier. Ze mogen hier zelf de pizza beleggen en ik brul altijd "less is more", maar is volledig aan dovemansoren gericht. Het enige dreigement wat helpt is dat het lanceren wel eens kan mislukken als er een vracht salami, kaas, champignons, Fior di Latte en zo op ligt en dat het dan "risico man" is. Maar dan nog ...fxs81 schreef op maandag 28 september 2026 @ 17:08:
[...]
430 graden volgens de digitale thermometer. Mijn bodems zijn nooit zo donker, ook niet op 450 of 460 graden alleen verbrand de korst dan sneller. Pizza's worden wel altijd vrij dik belegd en dat werkt ook door in de bodem natuurlijk. Als ik bv een flamkuchen maak dan is de bodem een stuk donkerder.
Maar goed, zometeen bollen maken voor morgen, dat zullen er vast meer doen! Eet smakelijk!
Let op:
Probeer bij het posten van plaatjes rekening te houden met het feit dat er ook veelal vanaf mobiel gekeken wordt, en resize de plaatjes dus voordat je ze hier post. Een link naar een > 5MP-plaatje kun je altijd toevoegen natuurlijk, maar hanteer iets meer mobiel-vriendelijkere versies van de plaatjes die in het topic zichtbaar zijn.
Probeer bij het posten van plaatjes rekening te houden met het feit dat er ook veelal vanaf mobiel gekeken wordt, en resize de plaatjes dus voordat je ze hier post. Een link naar een > 5MP-plaatje kun je altijd toevoegen natuurlijk, maar hanteer iets meer mobiel-vriendelijkere versies van de plaatjes die in het topic zichtbaar zijn.
:strip_exif()/f/image/8UfDXZrVVR1PAFUfERyWFyzq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AbgZEbshgKE2RU4kaiASMghM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vHVlGMZOQAP0cklWtCKQXMpc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2ttNIDJo6Vx22LNyGmzhL4hq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/alrqPeWo1VSDVf5ozMhSC4p1.jpg?f=fotoalbum_large)