Het Grote Zelf Pizza Bakken topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 134 135 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:44

PeepPeepPeep

Ik zei het nog!

Henkie schreef op zondag 20 september 2026 @ 22:11:
[...]

Heb je er zelf ook 1? Ik ben me ook aan het oriënteren, lees dat minimale gewicht 1.5kg is?
Nee heb een Famag IM5, draait zonder problemen met 1 kg bloem prima deeg. Heb ik toen (weer wat jaren geleden) uit Italië laten leveren toen een spiraalkneder voor particulieren hier nog bijzonder was. Fijne is de los afneembare kom bij mijn variant, geeft een hoop gemak bij schoonmaken ook. Loodzwaar dat ding maar robuust en staat als een huis.

Ik lees overigens dat de geadviseerde vanaf 1,5 kg deeg goed kneed. Pak pak 1 kg meel met minimaal 60 procent water is al 1,6 kg aan deeg. Dus geen probleem. Voor 2 bolletjes kneden is hij logisch gezien niet geschikt.

[ Voor 47% gewijzigd door PeepPeepPeep op 20-09-2026 22:56 ]

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:50
3dmazter schreef op zondag 20 september 2026 @ 21:08:
[...]

Heb je foto's van oude en nieuwe pizza's?
Nee alleen van de bovenkant foto's. YouTube staat vol met reviews waarbij je het verschil kan zien.

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Na lang twijfelen...

Houdt ik het lekker bij de originele steen.Werkt voor mij prima.

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
PeepPeepPeep schreef op zondag 20 september 2026 @ 22:42:
[...]

Nee heb een Famag IM5, draait zonder problemen met 1 kg bloem prima deeg. Heb ik toen (weer wat jaren geleden) uit Italië laten leveren toen een spiraalkneder voor particulieren hier nog bijzonder was. Fijne is de los afneembare kom bij mijn variant, geeft een hoop gemak bij schoonmaken ook. Loodzwaar dat ding maar robuust en staat als een huis.

Ik lees overigens dat de geadviseerde vanaf 1,5 kg deeg goed kneed. Pak pak 1 kg meel met minimaal 60 procent water is al 1,6 kg aan deeg. Dus geen probleem. Voor 2 bolletjes kneden is hij logisch gezien niet geschikt.
Hier een Famag IM5S en daar draai ik meestal voor twee pizza’s deeg in, 290gr meel en 185ml water, en dat gaat ook prima. Heb hem daar overigens ook voor uitgezocht, wil gewoon kleine porties deeg kunnen maken.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
3dmazter schreef op maandag 21 september 2026 @ 18:45:
Na lang twijfelen...

Houdt ik het lekker bij de originele steen.Werkt voor mij prima.
Tja, zo zat ik er ook in. Tot ik bij mijn nieuwe Macte oven een biscotto steen kreeg. De ook meegeleverde corodiet steen nog niet gebruikt en dat gaat ook nooit gebeuren denk ik. Maar gewoon lekker gebruiken wat bij je past. Prima!

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:18
VoVanavond voor tweede keer glutenvrij volgens recept van Leopardcrust . Beviel erg goed én bakken op de biscotto is wat ik ervan had gehoopt. Rustig focus op korst gelijkmaker krijgen, zonder de bodem te verbanden. Heb voor het stretchen ook een tip gelezen op reddit door een kleine deegroller te gebruiken. Deeg nu gevormd doorstep combi van handen én de roller. Verder de pizza op de schep belegd want dit doen met veel gewicht erop icm géén rekbaar deeg leek mij niet handig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xq21Tbeyw-BWpa0dUdTpShk6-Hs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PdFq4uwwsuiN071VvolRwMnJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCN_LMndCY9N99P8W5xsEEYLzIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iOPytDGHTy7UElKl9ikEM2My.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lkzi4pmPGkIySFhPHTLVg-uKaRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pWYUw8SPEyhOaEi5vOoPGa3C.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door reAaa op 21-09-2026 21:18 ]

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Himalaya schreef op maandag 21 september 2026 @ 18:59:
[...]

Tja, zo zat ik er ook in. Tot ik bij mijn nieuwe Macte oven een biscotto steen kreeg. De ook meegeleverde corodiet steen nog niet gebruikt en dat gaat ook nooit gebeuren denk ik. Maar gewoon lekker gebruiken wat bij je past. Prima!
Krijgen wil ik hem ook wel proberen.

Maar €119 ex verzenden vind ik een duur probeersel. Zeker omdat ik nu prima pizza bak. Ook zie ik Peddling pizza met zijn gozney's ook gewoon de fabrieks steen gebruikt en al meer dan duizend pizza's heeft gebakken zonder klachten.
Pagina: 1 ... 134 135 Laatste

Let op:
Probeer bij het posten van plaatjes rekening te houden met het feit dat er ook veelal vanaf mobiel gekeken wordt, en resize de plaatjes dus voordat je ze hier post. Een link naar een > 5MP-plaatje kun je altijd toevoegen natuurlijk, maar hanteer iets meer mobiel-vriendelijkere versies van de plaatjes die in het topic zichtbaar zijn.