Ik bak normaal altijd brood, maar vanavond pizza! En had hier eerder al eens beloofd dan (meer) foto's te posten, ook van de onderkant en zijkant, en heb ook wat tweaks ten opzicht van vorige keer gedaan. Besloot vanmorgen dat ik pizza wilde vanavond, dus deegje wel wat sneller dan normaal gemaakt met wat meer gist en minder fermentatie, maar eindresultaat was echt wel mega lekker. Dit keer pizzasteen een uur laten voorverwarmen op 300gr, in plaats van 275 en wat korter voorverwarmen. Denk dat dit het grootste verschil maakte in de rijs van de korst.
Deeg: T65 bloem label Rouge, 75-78% hydratie, iets meer gist dan normaal omdat ik weinig tijd had, paar keer omgeslagen na autolyse en 12 uur bulk ferment deels in de koelkast (normaal doe ik 24h ferment), bollen ongevuur 2 uur van tevoren 2x gevormd. T65 LR zorgt ook voor goudgele kruim.
Pizza gevormd in wat semola en bloem.
Simpel beleg met wat leftovers (mozzerella, grana padano, blikje tomatensaus van vakantie en salami)
Gebakken, korst lekker 'ontploft'

. Was super luchtig, dun en krokant, heel smakelijk.
Onderkant.
Kort doorgesneden.
Erg blij met het resultaat in ieder geval, echt enorm lekker, ondanks de bij elkaar geraapte toppings.
Wat zou ik volgende keer anders doen?
- Langer van tevoren deeg maken, maar eerlijk gezegd smaakte het nu ook al enorm goed
- Wat meer aandacht aan toppings besteden, misschien lekkere mortadella halen, burrata, of goede ham