Nou, vandaag was het zover, de Fat Tony voor het eerst echt gebruiken.
Omdat ik nog geen plek had om hem op te zetten (buitenkeuken staat op de planning), vandaag naar de Hornbach gereden om 1e deel van die buitenkeuken te halen. 1 unit, buitenkeuken met pizza tafel gescoord. (En een turning peel, waar ik heel blij mee ben!)
Klaar voor gebruik!
Rond 1 uur de bulkrijp uit de koelkast gehaald en verdeeld in 4 bollen van ong 220 gram. In aparte bakjes gedaan en lekker laten rijzen op het aanrecht.
Daarna aan de slag met het glutenvrije deeg voor mijn vrouw, bijzonder deeg om mee te werken, meteen opgebold na 1e keer half uurtje rusten in de koelkast (volgens het recept moet dat) en in bakjes op het aanrecht samen met de rest.
Beide soorten deeg mooi gerezen, dat glutenvrije deeg werd echt heel mooi! Deksel van het bakje werd zelfs eraf gedrukt zo veel had het gerezen.
Om half 6 alles klaar gezet, oven aan om op te warmen en daarna klaar om te beginnen!
Eerst waren de kids aan de beurt met hun pizza beleggen.
Hop in de oven, vond het best spannend, oven was goed heet en voorheen deed ik het op een pizza steen in de BBQ, dus veel minder spannend.
Zo mooi om te zien hoe snel het gaat, ging zelfs zo snel dat de eerst aan de randen wat was verbrand.. 😅
De tweede ging al beter!
Daarna de glutenvrije pizza van mijn vrouw aan de beurt. Het proces van bol naar pizza was met dit deeg wel wat moeilijker, deeg scheurde heel makkelijk maar was echt heel luchtig!
Deze was ook alweer beter gelukt, niet verbrand en echt een goede bodem! Dat glutenvrije bloem is echt een aanrader!
En daarna was ik nog aan de beurt, bij mij klein scheurtje in de bodem in de oven in het midden van de pizza. Geen ramp verder maar wel jammer 😜
Pizza was echt heerlijk, het deeg ook echt super goed erg tevreden mee!
Het was uiteindelijk veel werk, zeker omdat het de eerste keer was dat ik alles zo precies via een recept had gedaan en 2 dagen van te voren had klaargemaakt en glutenvrij deeg en 1e keer pizza oven, maar het was een leuk proces en er gaan nog veel meer van dit soort avondjes aankomen. 😁😁
En de Fat Tony bevalt mij heel goed, mocht iemand nog twijfelen tussen deze en andere.
Bedankt iedereen voor alle tips die ik de afgelopen maanden tijdens het wachten heb kunnen lezen!
1 glutenvrije bol zit nu in de vriezer, kijken hoe dat gaat binnenkort.