Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste
Acties:
  • 196.012 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:53

Boost9898

www.brambenik.nl

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MustacheNick
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:55
Ik heb een klein vraagje..

Wat is er zo erg aan als je reactie een -1 krijgt in plaats van de +2 waar je oo zo naar zat te smachten?

Ik snap niet waarom er een topic is waarbij mensen kunnen aangeven dat iets een +1 moet zijn in plaats van een 0.. Maar okee het bovenste was mijn vraag en het tweede gedeelte was mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Laatst online: 22:53

Boost9898

www.brambenik.nl

Het gaat niet om een 'zo hoog mogelijke score', want daar is het systeem niet bedoeld voor. Maar dit is zeker geen offtopic reactie, dat rode cijfertje is niet nodig.

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

MustacheNick schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:03:
Ik heb een klein vraagje..

Wat is er zo erg aan als je reactie een -1 krijgt in plaats van de +2 waar je oo zo naar zat te smachten?

Ik snap niet waarom er een topic is waarbij mensen kunnen aangeven dat iets een +1 moet zijn in plaats van een 0.. Maar okee het bovenste was mijn vraag en het tweede gedeelte was mijn mening.
Het gaat er zich om dat reacties worden gemodereerd op de inhoudelijke kwaliteit en de lezer makkelijk een onderscheidt kan maken tussen bijv off-topic en on-topic reacties en reacties die een informatieve bijdrage zijn op bijv. het artikel gemakkelijk gevonden kunnen worden. Daarbij is het wel belangrijk dat er ook goed wordt gemodereerd, een systeem met richtlijnen opstellen zonder ze vervolgens consistent toe te passen werkt niet.

Daarnaast is het natuurlijk vanuit de gebruiker zijn kant ook gewoon niet leuk als een goede post hebt geschreven en deze onterecht op -1 beland, (ook aangezien dit een karma boete oplevert).

Dus ja het is wel degelijk belangrijk dat post op de juiste score komen en een -1 of +1 is daarbij echt wel een verschil.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:42
jugger naut in 'nieuws: Examenklacht-site van LAKS lag plat door WannaCry-ran...

Hoe kan mijn reactie nou off-topic/irrelevant zijn?

Een reactie als deze lijkt mij dan weer niet on-topic.

[ Voor 21% gewijzigd door jugger naut op 19-05-2017 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MustacheNick
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:55
Zeehond schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:32:
[...]

Het gaat er zich om dat reacties worden gemodereerd op de inhoudelijke kwaliteit en de lezer makkelijk een onderscheidt kan maken tussen bijv off-topic en on-topic reacties en reacties die een informatieve bijdrage zijn op bijv. het artikel gemakkelijk gevonden kunnen worden. Daarbij is het wel belangrijk dat er ook goed wordt gemodereerd, een systeem met richtlijnen opstellen zonder ze vervolgens consistent toe te passen werkt niet.

Daarnaast is het natuurlijk vanuit de gebruiker zijn kant ook gewoon niet leuk als een goede post hebt geschreven en deze onterecht op -1 beland, (ook aangezien dit een karma boete oplevert).

Dus ja het is wel degelijk belangrijk dat post op de juiste score komen en een -1 of +1 is daarbij echt wel een verschil.
Hartelijk dank voor de opheldering en een prettig weekend!

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Anoniem: 300525 in 'nieuws: AMD kondigt RX Vega-kaarten op 31 mei aan, maar breng...

Omdat je feiten vertelt word je overal dicht gemod??
Rare gang van zaken, we hebben hier te maken met een hoop fanboys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 890159 in 'nieuws: Zweden trekt opsporingsbevel Assange in maar VK blijft...

Domme, nergens op slaande vergelijking met de DDR. Mag imho naar -1,

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Niet online
?? Wordt er nog wat aan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
jeroen079 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:02:
Op welke reacties doel je precies? Ik kom enkele reacties van jou tegen die op 0, danwel -1 goed staan op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

jeroen079 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:08:
Anoniem: 300525 in 'nieuws: AMD kondigt RX Vega-kaarten op 31 mei aan, maar breng...

Omdat je feiten vertelt word je overal dicht gemod??
Rare gang van zaken, we hebben hier te maken met een hoop fanboys.
jeroen079 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:02:
Geduld is een schone zaak, Je vorige reactie is amper 2 uur geleden.

In verwacht dat je de gehele draad bedoelt te beginnen bij Xeon_1 in 'nieuws: AMD kondigt RX Vega-kaarten op 31 mei aan, maar brengt ze ...?

Ik heb daar zojuist een paar op 0 gezet aangezien het idd geen -1 waren, echter een aatal bijv.Enchantress in 'nieuws: AMD kondigt RX Vega-kaarten op 31 mei aan, maar brengt ... is gewoon op de man en staat terecht op -1.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Niet online
Bor schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:05:
[...]

Op welke reacties doel je precies? Ik kom enkele reacties van jou tegen die op 0, danwel -1 goed staan op dit moment.
Goed staan? Op -1?
Deze mensen begonnen zelf onzin uit te kramen dat de Fury x dichter bij de 1060 zat dan bij de 1070.
Ik bereken op basis van harde feiten het gemiddelde uit, aan de hand van 10 games die in 2016 en daarna uitkwamen. Zoals je ziet wordt ik daar dus op afgerekend. Waarom? Omdat ze het simpel weg niet kunnen hebben dat andere gelijk hebben, zoals ik in dit geval. Lever note bene de bron erbij.
Vindt je het dan raar dat ik op eens anders ga reageren?
Fanboys zijn super frustrerend! (Nvidia Fanboys en AMD fanboys)

En dan komen sommige ook nog met zeer slechte bronnen aan zoals de Steam survey. Zowat heel de hardware wereld gebruikt dat juist niet, het is gewoon onbetrouwbaar. Maar als je daar wat van zegt hup -1 want?

Zullen we is een test doen? Als ik bij de volgende videokaart nieuws bericht AMD een beetje onderuit haal en Nvidia ophemelt moet je is kijken hoe snel ik op +3 komt te staan.

En dan nog, het hele nieuws bericht ging überhaupt niet over de GTX 1060/1070 en Fury x, waarom krijg die ander waar ik op reageerde een +2/+3?
Dit heeft gewoon met dat zeer irritante fanboy gedrag te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Niet online
Zeehond schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:11:
[...]

[...]

Geduld is een schone zaak, Je vorige reactie is amper 2 uur geleden.

In verwacht dat je de gehele draad bedoelt te beginnen bij Xeon_1 in 'nieuws: AMD kondigt RX Vega-kaarten op 31 mei aan, maar brengt ze ...?

Ik heb daar zojuist een paar op 0 gezet aangezien het idd geen -1 waren, echter een aatal bijv.Enchantress in 'nieuws: AMD kondigt RX Vega-kaarten op 31 mei aan, maar brengt ... is gewoon op de man en staat terecht op -1.
Ja dat is waar dat moet ik eigenlijk niet doen, maar zoals ik hierboven al zei het is soms super frustrerend. Dan kan ik me eigen soms niet inhouden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:39

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Wat ik zie is vooral een wellus-nietus-discussie, waarbij de toon af en toe onaangenaam wordt. Die reacties staan nu op -1, het meeste van de rest op 0. Het staat vrij aardig zo wat mij betreft, :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --jasper--
  • Niet online
Omdat ik iets vraag en een mening heb over Google krijgen al mijn reacties gelijk een -1?
0 had ik nog wel begrepen maar -1 vindt ik echt onzin.

https://tweakers.net/nieu...ction=10015127#r_10015127

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Laatst online: 20:16
Luca in 'nieuws: Google start met vrijgeven van Instant Apps voor Android'

4 mensen die niet weten hoe het moderatie systeem werkt.. :P Dit is geen flame, troll of whatever. Ik doe een corrigerende aanvulling.

[ Voor 11% gewijzigd door Luca op 20-05-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
OverSoft in 'nieuws: LastPass voegt back-upfunctie aan app voor tweetrapsauth... is een veelgehoord argument maar zonder onderbouwing en bron geen +3 of +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Gezeur van mijn kant, sorry, maar waarom is dit -1?

HMC in 'downloads: AMD Radeon Software Crimson ReLive Edition 17.5.2'

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Is het ook niet al kan ik me wel voorstellen dat sommige mensen datstukje over de standaard riedel negatief vinden.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 10:38

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Quentin in 'plan: Haal met Tweakers meer uit je vakantiegeld'
Lijkt me geen +3.
Gewoon even lezen en de juiste kortingscode gebruiken.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

BRAINLESS01 in 'nieuws: Netgear wijzigt dataverzamelingsbeleid van Nighthawk ...

Geen +3. Artikel gaat over andere routers, om mee te beginnen.

Edit:
Deze reactie op bovenstaande reactie lijkt me nou ook niet echt +3: jurroen in 'nieuws: Netgear wijzigt dataverzamelingsbeleid van Nighthawk R700...

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 22-05-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:43

WCA

Ramses0088 in 'nieuws: Nederlanders kunnen met smartphone inchecken in openba...

't is een prima toevoeging, maar om voor dat ene regeltje nou een 3+ te geven lijkt mij overdreven

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

434365

Balance in "Google: auto's met Android kunnen niet gehele levensduur updates krijgen"
Sorry maar 104x +3 voor 'een gleuf'?! deze persoon beseft zich niet dat huidige auto computers vervangen kunnen worden, evenals alle +3 stemmers...
Geen +3 wat mij betreft

TheNephilim in "Google: auto's met Android kunnen niet gehele levensduur updates krijgen"
Stemt alleen maar in met/herhaalt alleen maar Balance van hierboven
Geen +2 wat mij betreft

VVV-007 in "Google: auto's met Android kunnen niet gehele levensduur updates krijgen"
Hier staat zelfs misinformatie in, natuurlijk kun je een auto computer vandaag de dag updaten
Geen +3 wat mij betreft

t_o_c in "Google: auto's met Android kunnen niet gehele levensduur updates krijgen"
"ja, een gleuf, net zoals cassette/cd speler"
Geen +2 wat mij betreft

Nanaki in "Google: auto's met Android kunnen niet gehele levensduur updates krijgen"
Deze reactie is super relevant, en heeft al de benodigde +3 score, maar valt door bovenstaande sub-thread naar beneden naar ergens halverwege de comments-sectie, wat mij betreft hoort deze reactie bovenaan.
Meer +3 wat mij betreft

----

NotCYF in "Handelsmerken wijzen erop dat Amazon in EU winkels zonder kassa's wil openen"
Erg 'foute' reactie, heeft een edit gehad waarom hij dan -1's vangt (wat volgens mij automatisch punten aftrek betekend?) maar de 'foute' text heeft ie gewoon laten staan/hij snapt niet waar hij de fout in gaat.
Zou mooi zijn als de deep learning camera opeens (bijv.) donkere mensen in de gaten laat houden omdat vanwege een paar rotte appels. ...
-1 of 0 wat mij betreft, in ieder geval niet de +1 die er nu staat

[ Voor 14% gewijzigd door 434365 op 22-05-2017 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:56

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Balance in "Google: auto's met Android kunnen niet gehele levensduur updates krijgen"
Sorry maar 104x +3 voor 'een gleuf'?! deze persoon beseft zich niet dat huidige auto computers vervangen kunnen worden, evenals alle +3 stemmers...
We moeten hier niet de inhoud bespreken, en ik heb de post niet gemodereerd, maar de gedachte van Balance ontstaat naar mijn idee uit iets anders dat huidige auto computers vervangbaar kunnen zijn. Zelf lees ik meer de gedachte dat er helemaal geen specifieke autocomputer meer nodig is. Maar dat we zelf mobiele hardware hebben die (ook) met auto's kunnen interfacen. Een aantal functies die dicht tegen de aansturing van de auto aanliggen blijven ingebed in de auto, maar die kunnen minder verouderingsgevoelig zijn. Hak de auto computer in stukken kijk wat echt in de auto moet blijven en wat er niet nodig is zodra je zelf uitgestapt bent. Modulariteit, zoals andere posters ook herkennen. En nee, ik weet weinig over auto computers, maar dan nog kan je over die functionaliteit nadenken. De post van balance lijkt me een gewenste toekomst.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
teacup schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:29:
[...]
De post van balance lijkt me een gewenste toekomst.
Het lijkt erop dat de post om die reden een +3 krijgt, want in het idee op zich zie ik niets bijzonders. Geen opvallend inzicht en zeker geen baanbrekend idee. Daarmee zie ik geen andere reden om de reactie een +3 te geven dan meningmodden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:48

Laguna

Connaisseur

nieuws: Nederlanders kunnen met smartphone inchecken in openbaar vervoer

Nog 153 ongemodereerde reacties, gebrek aan moderators of voelt men zich alleen geroepen om de eerste paar uur reacties te modereren?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:38
Ik vind het jammer dat mijn post op deze manier naar beneden gewerkt wordt. Het is zeker niet de meest uitgebreide of informatieve post, maar wel een mening waar niet alleen heel veel Tweakers achter staan maar ook nog eens heel veel Tweakers het een belangrijk onderwerp vinden om over te praten. Het lijkt me dat ik op z'n minst een goede discussie heb laten ontstaan, en vind het dus jammer dat er zo geoordeeld wordt over mijn post. Ik denk dat het balangrijk is om GoT zelf te laten beslissen over de waarde van een post, en dit niet te censureren behalve als het duidelijk te weinig constructieve feedback is. Met 171 +3 beoordeling lijkt de mening van de community duidelijk: dit is een belangrijk punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hij wordt niet naar beneden gewerkt, hij wordt gewoon naar het juiste niveau gezet. Een +1 is niet 'naar beneden', dat zou het zijn als het een 0 of -1 was geweest.

Een +3 is het gewoon niet. Dat er 171 figuren misbruik maken van het moderatiesysteem, maakt dat nog niet de juiste score. En de mening van de community maakt daarvoor ook totaal niet uit, het modereren gaat immers NIET op basis van meningen, maar op basis van de inhoud!

Die +1 is imho gewoon de juiste score.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Dat er 171 figuren misbruik maken van het moderatiesysteem, maakt dat nog niet de juiste score.
Misbruik suggereert een bewuste actie. Of het bij veel mensen bewust is durf ik te betwijfelen.

De reactie van Dirk vind ik trouwens helder. Wordt auto intelligentie volgens technische logica benaderd dan is opdeling van functies een logische analyse (uitvoerbaarheid is dan nog een tweede). De logica van een technische analyse is alleen niet per se gelijk aan de neiging van bedrijven een eigen invloedssfeer te willen creëren, zonder inmenging van buiten.

Dat de post van Balance zo hoog gemodereerd wordt zal te maken heb met het gesloten karakter van die, niet eens zo veilige, auto computers, en de blijkbare frustratie hierover bij veel Tweakers. Diezelfde frustratie zie ik ook wel langskomen in een discussie over bijvoorbeeld iOS.

Ik snap het beleid van Tweakers. Langs technisch inhoudelijke maatstaven gemeten is de Balance post misschien niet belangwekkend. De vraag die ik mijzelf nog stel is of er geen andere criteria kunnen zijn dan alleen de technisch inhoudelijke. Dat de post zo'n herkenning oplevert is op zich ook een gegeven, zeker omdat we de post niet hoeven te zien als stemmingmakerij.

Het is niet het huidige beleid, in die zin valt mijn gedachte buiten de kaders van dit topic en moet ze ergens anders worden besproken. Los van het bovenstaande ben ik best vies van meningmodden en de gedachte om daarop uitzonderingen te definiëren is mogelijk te ingewikkeld. Ben niet de eerste die hiermee stoeit.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Balance schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 02:57:
Ik vind het jammer dat mijn post op deze manier naar beneden gewerkt wordt. Het is zeker niet de meest uitgebreide of informatieve post, maar wel een mening waar niet alleen heel veel Tweakers achter staan maar ook nog eens heel veel Tweakers het een belangrijk onderwerp vinden om over te praten. Het lijkt me dat ik op z'n minst een goede discussie heb laten ontstaan, en vind het dus jammer dat er zo geoordeeld wordt over mijn post. Ik denk dat het balangrijk is om GoT zelf te laten beslissen over de waarde van een post, en dit niet te censureren behalve als het duidelijk te weinig constructieve feedback is.
Ik begrijp de frustratie / teleurstelling wanneer je een reactie vast gezet ziet worden op een bepaalde score. Objectief gezien voldoet de reactie niet aan de richtlijnen die gelden voor een +3 (zie de moderatie FAQ) en in de praktijk bleek het niet mogelijk om de reactie op een juiste score te doen belanden.
Met 171 +3 beoordeling lijkt de mening van de community duidelijk: dit is een belangrijk punt.
Een opmerking hierbij is dat het niet gaat om 171 losse +3 moderaties. Bepaalde groepen hebben een andere weging dan 1x en met regelmaat worden boostpunten gebruikt. Ook wordt er in de praktijk vaak op "mee eens" gemod ipv op daadwerkelijke informatiewaarde. Een +3 betekent hierdoor niet altijd dat mensen het een belangrijk punt vinden. Hopelijk geeft deze uitleg iets meer inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:36

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Normaal maakt het mij niet uit, heb hier ook nog nooit gepost, maar ik had een leuke post geschreven om iemand verduidelijking te geven over het verschil tussen Samsung OLED en LG OLED en kreeg daar redelijk wat "off-topics" voor.

Ginz in 'nieuws: Samsung toont prototype van indrukbaar oledscherm'

Iemand die na mijn post ongeveer hetzelfde zegt, krijgt geen 1 "off-topic":

mr.paaJ in 'nieuws: Samsung toont prototype van indrukbaar oledscherm'

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ginz schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:08:
Normaal maakt het mij niet uit, heb hier ook nog nooit gepost, maar ik had een leuke post geschreven om iemand verduidelijking te geven over het verschil tussen Samsung OLED en LG OLED en kreeg daar redelijk wat "off-topics" voor.

Ginz in 'nieuws: Samsung toont prototype van indrukbaar oledscherm'

Iemand die na mijn post ongeveer hetzelfde zegt, krijgt geen 1 "off-topic":

mr.paaJ in 'nieuws: Samsung toont prototype van indrukbaar oledscherm'
Je staat inmiddels op +1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

434365

NotCYF in "Handelsmerken wijzen erop dat Amazon in EU winkels zonder kassa's wil openen"
Erg 'foute' reactie, heeft een edit gehad waarom hij dan -1's vangt (wat volgens mij automatisch punten aftrek betekend?) maar de 'foute' text heeft ie gewoon laten staan/hij snapt niet waar hij de fout in gaat.
Zou mooi zijn als de deep learning camera opeens (bijv.) donkere mensen in de gaten laat houden omdat vanwege een paar rotte appels. ...
-1 of 0 wat mij betreft, in ieder geval niet de +1 die er nu staat
(repost aangezien ik geen aanpassing of reactie zie)

---

Arnoud Engelfriet in "Konijnen verhongeren massaal in Second Life"
De post zegt eigenlijk alleen maar (met veel woorden) dat dit mag? snap niet helemaal waarom daar zoveel +3 voor word gegeven? :)

[ Voor 18% gewijzigd door 434365 op 23-05-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Niek H. in 'nieuws: 'Samsung introduceert in juni draagbare ssd met 64-la...

Jaja, die kennen we nu wel. +1 max. Xiaomi heeft ook een 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-06-2018
Ik vind ook dat er heel vaak enkel op mening of onderbuik gevoel gemis word. Verder weet ik niet waar deze hoort, maar ik vind het niet normaal een -1 te krijgen wanneer ik enkel aangeef dat iemands reactie op de mijne erg flauw is. Moet ik me maar alles laten zeggen dan?

Nelis19821 in 'nieuws: Facebook test functie voor het bestellen van eten' Verplaatst op verzoek. Wel afgehandeld, maar hoop dat ie hier goed staat nu:

Ik vind ook dat er heel vaak enkel op mening of onderbuik gevoel gemis word. Verder weet ik niet waar deze hoort, maar ik vind het niet normaal een -1 te krijgen wanneer ik enkel aangeef dat iemands reactie op de mijne erg flauw is. Moet ik me maar alles laten zeggen dan?

Nelis19821 in 'nieuws: Facebook test functie voor het bestellen van eten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Maurits van Baerle in 'nieuws: Software als Kodi en VLC is kwetsbaar voor hac... staat gewoon in het artikel en is daarmee geen +3 of +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

rschwartnld in 'nieuws: Ontwikkelaar maakt updates voor Windows 7 mogelijk op...

Kan imo naar -1, vanwege M$ ipv MS en de reactie is een grote troll, zonder onderbouwing. Van alles wordt er bij gehaald.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 24-05-2017 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-05 22:14

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

skrebbel in 'nieuws: Java-grondlegger Gosling gaat aan de slag bij Amazon Web...
Het is een gedegen punt, maar is dat echt +3 waard?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Nee dat is zeker geen +3. Dat lijken mij pure "mee eens" stemmers. Ik zal er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
In dit artikel wordt flink fout gemodereerd. Dingen die niet on-topic zijn krijgen +2 vanwegen hun mening. Bijvoorbeeld: MartijnGP in 'nieuws: Google Cast-bediening door anderen in zelfde netwerk is...

Daarnaast zijn mijn bijbehorende reacties niet allemaal on-topic, en worden ook foutief gemodereerd. (ook met plusjes) Die mogen van mij best een 0 of -1 hebben wat mij betreft. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Kliko op 24-05-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Primal in 'nieuws: Microsoft ontwikkelt speciale versie van Windows voor Chin...

Ik begrijp even niet waarom deze +1 is. Bij een 0 houdt het voor mij op en een -1 is ook wel verdedigbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 16:14
Ik begrijp niet waarom deze post +3 is. Er wordt gesteld dat er een hoop onzin wordt geschreven, er wordt een voorbeeld gegeven, maar dit wordt door het artikel tegengesproken, noch ontkracht.
Ik vind het eerder een (onterechte) bash dan een nuttige toevoeging aan het artikel.
Ik zou deze reactie hooguit +1 geven: de info is nuttig, de toon waarop is niet terecht.

[ Voor 15% gewijzigd door Nas T op 24-05-2017 21:30 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 12:51

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

SmokingCrop in 'reviews: Ryzen 5 1400 en 1600: benchmarks van de laatste 5-se...

Klopt helemaal niets van die berekeningen. Soms plus, soms min, terwijl prijzen hoger danwel lager zijn. Puur giswerk.

Geen +3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

litebyte in 'geek: Dubai neemt 'robocop' in gebruik'

Lijkt me geen 12x +3 (!!!) waard, maar eerder een -1. Moderatiegezeik met een trollerige ondertoon, en de hele reactie heeft met het hele artikel niks meer te maken. Daar zie ik werkelijk geen +3 in,

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

alaintje in 'reviews: Ryzen 5 1400 en 1600: benchmarks van de laatste 5-serie...

Kan deze naar +1? Staat nu op een foute +3.

bjp in 'reviews: Ryzen 5 1400 en 1600: benchmarks van de laatste 5-serie comp... deze kan naar 0, maar staat ook op +3?

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 25-05-2017 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-05 14:57

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Ik had ze even goed staan maar toen kwam er weer iemand overheen met +3.. diegene ondertussen aangesproken. Maar het heeft nog wel wat zetjes nodig nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Kan iemand kijken waarom SuperDre elke keer een -1 krijgt in geek: Star Wars: A New Hope kwam 40 jaar geleden uit

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

sHELL in 'geek: Dubai neemt 'robocop' in gebruik'

Gezien het getroll en het moderatiegezeur mag dit imho wel naar -1? Sowieso mogen die +2's en +3's nagekeken worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Iemand heeft (had) in deze draad mikesmit in 'nieuws: Zotac komt met kleine GTX 1080 Ti-videokaarten' echt alle reacties op -1 gezet.
Het was nog makkelijk te fixen, maar wel opvallend. Geen "verdwaalde foute moderaties."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:46
Volgens mij heb ik vijanden gemaakt OF heb ik boze PSVR gebruikers op mijn dak vanwege de 'lichtbol op een stokje' opmerking. Kan er gekeken worden naar de -1's? Mijns inziens onterecht... Net zoals die +3. Mag ook weg want ook onterecht... ;)

ChojinZ in 'nieuws: HTC komt met vr-headset met eigen scherm voor U11-smartph...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Viel me op dat onder nieuws: Gerucht: Apple News krijgt hoofdredacteur werkelijk *alle* reacties een -1 moderatie hebben gekregen, stonden er ook een rits op -1 (wegens geen overige moderaties). Wellicht interessant om te bekijken hoe dat komt, vind t wel apart. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Is geen bijzondere reactie,maar toch ook niet ongewenst lijkt me Anoniem: 857639 in 'nieuws: Rechter legt celstraf op voor fraude met 773 'gratis' te...

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik snap de moderaties in die gehele thread erboven en er onder niet eigenlijk. Alles lijkt of te hoog of te laag te staan, imho flink teveel met +2's gestrooid.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

downcom schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 16:06:
[...]

Ik word er ook kotsmisselijk van, andere gedachte over dingen word hier gewoon hard afgestraft. Sorry maar ik heb moeite mezelf in te houden. Begin ook sterk de indruk te krijgen dat een andere mening gewoon NOOIT getolereerd wordt. Volgens mij is het modden op basis van je eigen mening (zonder verder onderbouwing) compleet verboden.

Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd en het word echt irritant en de kwaliteit begint ook af te namen van de reactie onder artikelen omdat je per definitie omlaag wordt gehaald.

Ja ik zet er later onder of diegene die dat doet gewoon eens inhoudelijk wil reageren maar een reactie HO maar.

Mijn part geef je me ook een ban door dergelijke mening moderaties het reageren zonder bewijzen maar met onderbuik een beetje klaar met met Tweakers aan het geraken.

nieuws: Hackers geven e-mails Franse presidentskandidaat Macron vrij

Denk er maar eens overna 18 reacties waarvan 14 een -1. Jullie kijken maar wat jullie doen maar mijn maat is vol en de minnetjes interesseren me niet meer als er totaal niet meer gemodereerd word naar inhoud.

De groeten
Na enige tijd weer terug en wat viel me op. In het topic:
VUmc-ziekenhuis meldt datalek door gestolen usb-stick met patiëntgegevens

Lijkt het wel of er mensen structureel goede opmerkingen wegmodden. Met name de reacties van ene Tronald Dump bijvoorbeeld die best wel zinnig zijn.

Maar het valt mij gewoon op dat dit wel meer gebeurd en misschien moet er wel een verandering van het mod systeem plaats vinden. Alleen hoe ben ik nog niet over uit.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

arbraxas in 'nieuws: G7: techbedrijven moeten meer ondernemen tegen extremism...

Dat is natuurlijk never nooit geen +3, verre van zelfs. De +3 gevers mogen hier wel eens stevig nagekeken worden wegens modmisbruik lijkt me zo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

wildhagen schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 05:22:
arbraxas in 'nieuws: G7: techbedrijven moeten meer ondernemen tegen extremism...

Dat is natuurlijk never nooit geen +3, verre van zelfs. De +3 gevers mogen hier wel eens stevig nagekeken worden wegens modmisbruik lijkt me zo.
Goeie morgen. Je bent me net voor. :)
Die +2 eronder ook niet.
En die -1 eronder heb ik gelukkig ook gewoon op ontopic gekregen.

Edit: Vrijdagavond, bijna 21.00 uur. Gevoelig onderwerp. :o

[ Voor 4% gewijzigd door HMC op 27-05-2017 05:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:59

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

NemesisWolfe in 'nieuws: Rechter legt celstraf op voor fraude met 773 'gratis...

Imho geen +2, een 0 lijkt me wel voldoende. Offtopic en inhoudelijk ook nog onjuist.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 16:56
Er zijn twee lolbroeken, of 1 met 2 accounts, die allerlei +1 posts die niet gemodereerd zijn op 2x +3 zetten. Ik heb al een hele sloot boostpunten uitgegeven om dat recht te zetten maar laat nu een paar veelzeggende voorbeelden staan. --Andre-- in 'nieuws: Raspberry Pi fuseert met stichting die kinderen leert p...

Precies dit fenomeen komt overigens bij meerdere artikelen voor, dit is slechts één voorbeeld.

Neem dit soort gasten alsjeblieft de moderatierechten af!

Los hiervan wordt het moderatiesysteem steeds gebruikt om aan te geven dat je het er wel of niet mee eens bent. Ben je on topic maar kritisch? 30x -1 is je deel...
aljooge in 'nieuws: Raspberry Pi fuseert met stichting die kinderen leert pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Titusvh schreef op zondag 28 mei 2017 @ 04:48:
Er zijn twee lolbroeken, of 1 met 2 accounts, die allerlei +1 posts die niet gemodereerd zijn op 2x +3 zetten. Ik heb al een hele sloot boostpunten uitgegeven om dat recht te zetten maar laat nu een paar veelzeggende voorbeelden staan. --Andre-- in 'nieuws: Raspberry Pi fuseert met stichting die kinderen leert p...
Dit losse geval heb ik gevonden en hier actie op ondernomen. Dank voor de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 16:56
Bor schreef op zondag 28 mei 2017 @ 10:49:
[...]

Dit losse geval heb ik gevonden en hier actie op ondernomen. Dank voor de melding.
Precies dit fenomeen was wel op meer dan een los geval.

Maar goed, er was iemand duidelijk boostpunten aan het harvesten. Alleen jammer dat het mij er zoveel kosten om het weer recht te zetten. Ik kan inderdaad niet zien of het één en dezelfde persoon is of het algemene harvestpraktijken zijn. Had het nog niet eerder zo gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Titusvh schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:01:
[...]

Precies dit fenomeen was wel op meer dan een los geval.

Maar goed, er was iemand duidelijk boostpunten aan het harvesten. Alleen jammer dat het mij er zoveel kosten om het weer recht te zetten. Ik kan inderdaad niet zien of het één en dezelfde persoon is of het algemene harvestpraktijken zijn. Had het nog niet eerder zo gezien.
Volgende keer mag je rustig eerder een melding doen als je ziet dat echt duidelijk elke reactie een mismoderatie ontvangt, dan springt er vanzelf wel iemand bij die even helpt met het rechtzetten van de reacties :).

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:55
HovaCarlito in 'nieuws: Onderzoek: ESA-Marslander stortte neer door verkeerde...

Ik mis volkomen waarom dit een +3 krijgt. Alleen al door de reactie op de moderatie boven hem kan dit nooit een +3 zijn. Inhoudelijk is het ook niet onmisbaar voor het algehele onderwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:58

Garyu

WW

Anoniem: 428562 in 'nieuws: Onderzoek: ESA-Marslander stortte neer door verkeerde in...

Deze reactieis gewoon een troll aan het adres van Finmeccanica - de ESA heeft niets met AnsaldoBreda - de aerospace afdeling, zoals in reacties ook beschreven wordt. Toch heeft deze post nog +2 terwijl maximaal 0 of zelfs -1 op zijn plaats zouden zijn.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
hamsteg in 'nieuws: Firefox-gebruikers hebben problemen met verbinding naar M... is imho geen +2 gezien dit gewoon in het artikel staat (via een link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:26

botoo

💀 too old to die young

Iemand vindt het filmpje niet goed genoeg, daar zijn velen het mee eens. 0xygen500 in 'geek: Antidronecompetitie geeft voorproefje van manieren om dro...
Volgens mij is dat een volledig overbodige opmerking en zou op 0 moeten eindigen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-05 14:57

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
botoo schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:34:
Iemand vindt het filmpje niet goed genoeg, daar zijn velen het mee eens. 0xygen500 in 'geek: Antidronecompetitie geeft voorproefje van manieren om dro...
Volgens mij is dat een volledig overbodige opmerking en zou op 0 moeten eindigen.
Eens, heb het wat zetjes gegeven daar. Al zou een 1 ook nog wel net kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaq
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 07:14
informatieve reactie wordt gemind naar -1

freaq in 'nieuws: Gerucht: LG wil productie oledschermen opschroeven voor kom...

geen idee waarom, want het is geen troll comment of wat dan ook, en volgt volgends mij alle regels, en is on topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:11

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
@Wim-Bart en @freaq ik heb jullie reacties vanuit Modstatus klachtenloket naar hier verplaatst. Dit is de juiste plek voor dat soort zaken :)

offtopic:
Ik zie nu dat Wim-Bart zijn reactie wat ouder was dan ik dacht, dat is iets minder handig. My bad :P

[ Voor 24% gewijzigd door Cloud op 31-05-2017 00:33 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
freaq schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 00:18:
informatieve reactie wordt gemind naar -1

freaq in 'nieuws: Gerucht: LG wil productie oledschermen opschroeven voor kom...

geen idee waarom, want het is geen troll comment of wat dan ook, en volgt volgends mij alle regels, en is on topic.
Je staat inmiddels stevig op +1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:44

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Populair onderwerp, dus meningmodden ligt op de loer, deze laat dat duidelijk zien, geeft ook aan dat hij eerder al iets schreef (en geegt linkje), beetje vreemd om daar dan weer +3 voor te krijgen...

Tjeerd in 'nieuws: Minister Kamp haalt categorisch verbod op zero-rating uit ...

Edit: is inmiddels naar +2, maar volgens mij is +1 de juiste score?

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2017 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Anoniem: 780875 in 'nieuws: Politie: aanpak kinderporno moeilijk door encryptie... is geen +3 waard (sowieso staat er bij dat artikel veel te veel op +2). Aan de andere kant is mikesmit in 'nieuws: Politie: aanpak kinderporno moeilijk door encryptie en o... niet ongewenst. De voorgestelde maatregelen gaan volledig in tegen de mores van de hedendaagse maatschappij, maar dat alleen maakt een reactie niet ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Die laatste zal nog lastig worden om uit de -1 te halen lijkt me.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latka
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 19:02
latka in 'nieuws: Linux-distributies patchen sudo-lek dat roottoegang geeft' krijgt 2x informatief en 6x ongewenst, terwijl het ontopic en relevant (nav. de recente WannaCry hack) is. De toon van de reactie is wellicht een probleem, maar m.i. grappig bedoelt (en gezien de reactie eronder ook zo begrepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: Silk Road-oprichter Ross Ulbricht verliest beroep en mo...
wildhagen in 'nieuws: Silk Road-oprichter Ross Ulbricht verliest beroep en mo...

Beiden lijken me gewoon ontopic antwoorden in een ontopic discussie, en dus gewoon +1 ipv 0, net zoals de parents en childs op beide reacties?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
SpiceWorm in 'nieuws: Silk Road-oprichter Ross Ulbricht verliest beroep en mo... is niet meer dan een +1 en mist elke onderbouwing met feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd, overduidelijk geen 14x +3 waard, daar mag imho wel naar gekeken worden. Meningmod-misbruikers.

Er wordt sowieso flink aan meningmodding gedaan in dat topic zeg, niet normaal.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Ook weer gevalletje meningmodden: DaLucovic in 'nieuws: OnePlus belooft Android O-update voor OnePlus 3 en 3T'

Hoogstens een +1.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars_jj
  • Laatst online: 22-01 11:15
Zowel mijn reactie, als die van MetaFrame, worden onterecht als -1 en 0 gemarkeerd.
Is weer zo'n situatie dat je over bepaalde bedrijven, bepaalde zaken niet mag zeggen. Ben je positief over EA of Microsoft, dan krijg je -1 en 0 om de oren. Net als dat je 'negatief' over Apple bent.

Heel jammer, want we zijn verder gewoon ontopic.

lars_jj in 'nieuws: Russische registratie verklapt komst tien Apple-producten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
lars_jj schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:31:
Zowel mijn reactie, als die van MetaFrame, worden onterecht als -1 en 0 gemarkeerd.
Is weer zo'n situatie dat je over bepaalde bedrijven, bepaalde zaken niet mag zeggen. Ben je positief over EA of Microsoft, dan krijg je -1 en 0 om de oren. Net als dat je 'negatief' over Apple bent.

Heel jammer, want we zijn verder gewoon ontopic.

lars_jj in 'nieuws: Russische registratie verklapt komst tien Apple-producten'
Ik vind het niet echt ontopic, de relevantie in relatie tot het nieuwsbericht ontgaat me eigenlijk. Alhoewel ik een +1 niet onterecht vind, is een 0 naar mijn mening zeker geen mismod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars_jj
RoD schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:40:
[...]

Ik vind het niet echt ontopic, de relevantie in relatie tot het nieuwsbericht ontgaat me eigenlijk. Alhoewel ik een +1 niet onterecht vind, is een 0 naar mijn mening zeker geen mismod.
Het artikel gaat over een uitbreiding van het Apple assortiment. Mijn reactie is de verhouding tussen de opmerking van MetaFrame en de groei van dat Apple assortiment. Dat is toch gewoon on-topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
lars_jj schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:47:
[...]

Het artikel gaat over een uitbreiding van het Apple assortiment. Mijn reactie is de verhouding tussen de opmerking van MetaFrame en de groei van dat Apple assortiment. Dat is toch gewoon on-topic?
Het artikel gaat over nieuwe producten. Een betoog over wat er veranderd is sinds Jobs mbt de grootte van het assortiment vind ik dan niet per se ontopic. Geheel offtopic is het ook niet (zoals ik al zei, een +1 is best verdedigbaar), maar ik kan me ook goed voorstellen dat mensen die als offtopic beoordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:29

Nox

Noxiuz

Iemand zit hier moedwillig alles naar -1 te trappen. Kan iemand kijken?

NoobAim in 'nieuws: Tele2 verhoogt prijzen internetabonnementen voor bestaand...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars_jj
RoD schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:51:
[...]

Het artikel gaat over nieuwe producten. Een betoog over wat er veranderd is sinds Jobs mbt de grootte van het assortiment vind ik dan niet per se ontopic. Geheel offtopic is het ook niet (zoals ik al zei, een +1 is best verdedigbaar), maar ik kan me ook goed voorstellen dat mensen die als offtopic beoordelen.
Dit is weer gewoon een kwestie van meningmodden. En meningmodden is de grootste domper van Tweakers op dit moment. Mij vergaat de zin om te reageren gewoon. En zeker is +1 verdedigbaar, want we zijn gewoon ontopic. Het gaat over uitbreiding van het assortiment. waarop ik zeg dat het assortiment al te groot is. Dat is gewoon off-topic.

Het is gewoon jammer, want T.net wordt gewoon steeds minder leuk door dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bedankt voor het melden. Hier is inmiddels actie op ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
lars_jj schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:56:
[...]

Dit is weer gewoon een kwestie van meningmodden. En meningmodden is de grootste domper van Tweakers op dit moment. Mij vergaat de zin om te reageren gewoon. En zeker is +1 verdedigbaar, want we zijn gewoon ontopic. Het gaat over uitbreiding van het assortiment. waarop ik zeg dat het assortiment al te groot is. Dat is gewoon off-topic.

Het is gewoon jammer, want T.net wordt gewoon steeds minder leuk door dit soort zaken.
Onzin. Ik leg je uit waarom ik vind dat het geen relatie heeft met het artikel. Dat staat los van mijn persoonlijke mening (die heb ik overigens niet, het interesseert me namelijk niet zoveel). Het zou je sieren als je niet zomaar anderen beschuldigt van meningmodden als ze het niet met je eens zijn. Een 0 is hier gewoon verdedigbaar, en dit is dus ook geen mismod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars_jj
RoD schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:02:
[...]

Het zou je sieren als je niet zomaar anderen beschuldigt van meningmodden als ze het niet met je eens zijn.
Serieus, lees die zin nog eens...

Bovendien vind ik het ook niet echt netjes om mijn punt dan maar gewoon als "Onzin" te bestempelen. Ik heb mijn reactie toch zelf geschreven? Dan weet ik ook wat mijn insteek is.
Maar goed, laat het maar allemaal zo lopen nu, meningmodden is T.net echt kapot aan het maken, maar er wordt gewoon niets aan gedaan. Terwijl er veelvuldig over geklaagd wordt.
Ik weet ondertussen voldoende. Ik ga wel verder met Tomshardware en andere sites. Adieu.
Pagina: 1 ... 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem