Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste
Acties:
  • 198.259 views

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-01 16:47

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Nederlands-Indische pionier halfgeleiderindustrie Arthur de...

Een +2 of zelfs +3 lijkt me een tikje overdreven, dit is gewoon een nette +1.

Virussen? Scan ze hier!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-01 20:01

_David_

FP ProMod

llama llama duck

matroosoft in 'nieuws: AIVD wil encryptie in apps als WhatsApp en Telegram be...
The Zep Man in 'nieuws: AIVD wil encryptie in apps als WhatsApp en Telegram b...
michelr in 'nieuws: AIVD wil encryptie in apps als WhatsApp en Telegram beper...
Cyphax in 'nieuws: AIVD wil encryptie in apps als WhatsApp en Telegram beperk...
echtwaarisdatzo in 'nieuws: AIVD wil encryptie in apps als WhatsApp en Telegr...
Jace / TBL in 'nieuws: AIVD wil encryptie in apps als WhatsApp en Telegram be...
JozB in 'nieuws: AIVD wil encryptie in apps als WhatsApp en Telegram beperken...
Blizz in 'nieuws: AIVD wil encryptie in apps als WhatsApp en Telegram beperke...
ignitem in 'nieuws: AIVD wil encryptie in apps als WhatsApp en Telegram beper...
WhatsappHack in 'nieuws: AIVD wil encryptie in apps als WhatsApp en Telegram ...
WhatsappHack in 'nieuws: AIVD wil encryptie in apps als WhatsApp en Telegram ...
Mizgala28 in 'nieuws: AIVD wil encryptie in apps als WhatsApp en Telegram bep...
Hedva in 'nieuws: Britse rechter: Anonymous-hacker moet uitgeleverd worden aa...
crobo in 'nieuws: Britse rechter: Anonymous-hacker moet uitgeleverd worden aa...
Geen +2

jurroen in 'nieuws: AIVD wil encryptie in apps als WhatsApp en Telegram beper...
Geen +3, +2 kan nog

Alxndr in 'nieuws: AIVD wil encryptie in apps als WhatsApp en Telegram beperk...
Dit is een +1

lagefrequentie in 'nieuws: AIVD wil encryptie in apps als WhatsApp en Telegra...
Geen -1

Xubby in 'nieuws: AIVD wil encryptie in apps als WhatsApp en Telegram beperke...
dit is offtopic

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Een +3 voor onderstaande vind ik wat te veel van het goede;

Chris200 in 'nieuws: Elsevier wil dat Cloudflare beheerders wetenschap-torren...

Onderstaande is een normale nette +1 reactie welke nu op +2 / +3 staat:
Rataplan_ in 'downloads: TeamViewer 11.0.65452'

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 18-09-2016 14:02 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2025

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Is een 0 niet wat streng voor deze:
sjonie100 in 'geek: Tiener vindt 'lek' bij T-Mobile in VS dat gratis onbeperk...

Gezien er best veel mensen zijn die dit wat lastig vinden lijkt me een +1 zeker op zijn plaats.

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:49

Redneckerz

A place to be.

Mag niet, maar:
Redneckerz in 'nieuws: Valve haalt games Digital Homicide van Steam wegens aa... - Hoe is dit nu een 0 te noemen? Omdat ik een koppeling maak met de treitervlogger (Is actueel) en er dan een luchtige opmerking bij maak?

Andere reacties?
bbr in 'nieuws: Valve haalt games Digital Homicide van Steam wegens aanklagen... - Toch geen 0?
.oisyn in 'nieuws: Valve haalt games Digital Homicide van Steam wegens aankla... - Is dat nu werkelijk een +2 waard? Oisyn's toon is niet de netste.
kimborntobewild in 'nieuws: Valve haalt games Digital Homicide van Steam wege... - Waarom is dit -1? Iemand kan toch werkelijk niet weten wat rippen is? Het ''wie'' had hij wel kunnen weten maar meteen een -1?

Admin @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• Bor

Bor

Topicstarter
Een lange lap tekst maar imho geen +3;

Verwijderd in 'nieuws: Schiphol start in 2017 proef met gezichtsherkenning van re...

Deze reactie krijgt veelvuldig +3 maar voldoet wat mij betreft hooguit aan de +1.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 19-09-2016 12:11 ]

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Redneckerz schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:53:
Mag niet, maar:
Redneckerz in 'nieuws: Valve haalt games Digital Homicide van Steam wegens aa... - Hoe is dit nu een 0 te noemen? Omdat ik een koppeling maak met de treitervlogger (Is actueel) en er dan een luchtige opmerking bij maak?
Omdat het off topic is. Treitervloggers hebben niets van doen met een gamestudio of Steam. Of zij actueel zijn of niet is daarbij niet relevant.

Verder snap ik niet zo goed wat je bedoelt met 'Mag niet'. Wat mag er niet?

[ Voor 3% gewijzigd door JDVB op 19-09-2016 13:47 ]

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

JDVB schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:46:
[...]
Omdat het off topic is. Treitervloggers hebben niets van doen met een gamestudio of Steam. Of zij actueel zijn of niet is daarbij niet relevant.

Verder snap ik niet zo goed wat je bedoelt met 'Mag niet'. Wat mag er niet?
Wat ik met de reactie bedoelde is dat Digital Homicide volgens eenzelfde principe werkt als een treitervlogger. Daarom maakte die vergelijking (Wordt zelfs benadrukt?) Gezien de actualiteit van laatstgenoemde is een vergelijking hiervan juist niet offtopic, helemaal omdat DH nu eenmaal ook zo werkt.

Als je alleen maar het woord ''treitervlogger'' leest en dan offtopic zet omdat je de context niet leest kan ik vrij weinig aandoen. De reactie gaat gewoon over DH en is derhalve dus ontopic.

En je mag niet enkel je eigen post hier aanbieden ter correctie.

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Redneckerz schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:08:
[...]
Als je alleen maar het woord ''treitervlogger'' leest en dan offtopic zet omdat je de context niet leest kan ik vrij weinig aandoen. De reactie gaat gewoon over DH en is derhalve dus ontopic.
De enige overeenkomst die ik zie is dat beiden in de media komen. Maar op basis daarvan kun je vrijwel alles en iedereen erbij betrekken.
De treitervloggers proberen te provoceren, dat is waar de geuzennaam treitervloggers naar verwijst. Dat zie ik niet terugkomen bij DH en al was dat wel het geval dan nog is dat niet van belang en off topic. Het topic gaat namelijk over Steam, DH en de klanten van deze bedrijven, niet over het 'tuig van de richel' uit Zaanstad.
Daar mag je over van mening verschillen, maar dat maakt niet dat ik tot een andere beoordeling kom.
En je mag niet enkel je eigen post hier aanbieden ter correctie.
Die regel ken ik niet, heb je een bron voor me? Ik weet wel dat je niet direct voor een enkele moderatie bij een nieuwe post hier hoeft te reageren, maar rustig af kan wachten en het systeem zijn werk kunt laten doen. Maar gezien jij nu 16x 0 ontvangen hebt lijkt me dat niet echt meer van toepassing.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

JDVB schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:00:
[...]
De enige overeenkomst die ik zie is dat beiden in de media komen. Maar op basis daarvan kun je vrijwel alles en iedereen erbij betrekken.
Als je de gelinkte post leest kom je erachter dat ik een andere overeenkomst zie. Die trachtte ik over te brengen in mijn reactie :)

Overigens provoceert DH zelf ook. Maar dat maakt niet uit, de reactie is gewoon ontopic.

Als zulke reacties ook al met een 0 worden gewaardeerd is het einde zoek.
JDVB schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:00:
[...]
Die regel ken ik niet, heb je een bron voor me? Ik weet wel dat je niet direct voor een enkele moderatie bij een nieuwe post hier hoeft te reageren, maar rustig af kan wachten en het systeem zijn werk kunt laten doen. Maar gezien jij nu 16x 0 ontvangen hebt lijkt me dat niet echt meer van toepassing.
Het is ook meer een ongeschreven regel (En volgens mij meer een uitzondering ook als ik het mij goed herinner). Het is mij wel eens verteld/heb het wel eens eerder gelezen. Kan nu niet even zo 123 bedenken waar precies.

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Redneckerz schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:23:
[...]
Als zulke reacties ook al met een 0 worden gewaardeerd is het einde zoek.
Het staat je vrij om een filter op 0 of alles tonen te zetten. Een 0 is geen bestraffing, geen ongewenst moderatie. Dat ik jouw logica niet kan volgen over DH en de media als vijand, staat er los van dat schorem ergens in NL hier los staat van DH, Steam en hun klanten, de rechtszaken tussen hen en alles wat daarbij hoort. Ergo, zelfs al zou er een vergelijkbare handelswijze toegepast worden, dan nog zijn de onderwerpen zo afwijkend dat ik het willen leggen van deze link al als off topic beschouw. Je zou op deze manier net zo goed ook de verkiezingen in de VS erbij kunnen halen, dat is een grote vlog met de kiezer als 'vijand'. Dat ik een vergelijking kan trekken maakt niet dat dit topic over deze verkiezingen of Turkse probleem kinderen gaat.
Het is ook meer een ongeschreven regel (En volgens mij meer een uitzondering ook als ik het mij goed herinner). Het is mij wel eens verteld/heb het wel eens eerder gelezen. Kan nu niet even zo 123 bedenken waar precies.
Ik zal de link die ik net gaf even voor je quoten:
Mijn[..knip..] reactie heeft een onjuiste moderatie!
Mocht je het niet eens zijn met [..knip..] een moderatie dan kan je deze aangeven in Het kleine-mismoderatie topic te vinden in het Frontpagemoderatie.
Dat gaat dus over dit topic. Mocht wat jij zegt ergens staan of verteld zijn, dan is dat dus strijdig met wat in de eerste post van dit topic gelinkt staat. Ergo, het is toegestaan te klagen over onjuiste moderaties ook als deze van toepassing zijn op je eigen post. Mocht T.net dat niet willen, dan moeten ze dat daar niet neerzetten toch?

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

JDVB schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:55:
Het staat je vrij om een filter op 0 of alles tonen te zetten. Een 0 is geen bestraffing, geen ongewenst moderatie
Er staat bij 0 toch echt ''offtopic/irrelevant''. Dat is nogal negatief. Ergo, ik vond het een luchtige manier om een vergelijking te houden tussen een ''soort variant'' op de treitervlogger en de handelswijze van DH, niets meer, niets minder.

Maar ik wou het daarbij laten. In mijn post staan ook andere reacties die meer aandacht verdienen :)
JDVB schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:55:
Ik zal de link die ik net gaf even voor je quoten:

[...]
Dat gaat dus over dit topic. Mocht wat jij zegt ergens staan of verteld zijn, dan is dat dus strijdig met wat in de eerste post van dit topic gelinkt staat.
Wat begrijp je niet aan ''ongeschreven regel''? Het is overigens door een crewlid geuit, niet als een definitieve stelregel (Want dan zou het in de link staan waarvan ik niet begrijp dat je die gaat quoten)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Internetexchange DE-CIX klaagt Duitse overheid aan wegens a...

Ik snap niet helemaal waarom dit -1 is, een 0 lijkt me een betere score. Ik praat nergens spammen goed (die intentie heb ik in elk geval niet), maar dat het alsnog gebeurd, betekend wel dat er nog altijd genoeg aan te verdienen valt, anders wordt er niet zoveel spam gestuurd, als de kosten niet opwegen tegen de baten, zo simpel is het sommetje, lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2016 16:41 ]

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Lastig te zeggen, je hebt je bericht aangepast; dus waarom er in eerste instantie -1 werd gegeven is nu nogal lastig te achterhalen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01 13:40

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Redneckerz schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:10:
[...]

Er staat bij 0 toch echt ''offtopic/irrelevant''. Dat is nogal negatief.
Niet mee eens :). Er staat gewoon wat het is: het is offtopic danwel irrelevant. Er is ruimte voor dat soort reacties, maar over het algemeen niet interessant voor mensen die louter ontopic reacties willen lezen. Je krijgt er geen karma aftrek voor (maar ook geen bijtelling)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Redneckerz schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:10:
[...]

Wat begrijp je niet aan ''ongeschreven regel''? Het is overigens door een crewlid geuit, niet als een definitieve stelregel (Want dan zou het in de link staan waarvan ik niet begrijp dat je die gaat quoten)
Dan ben ik heel benieuwd wie dat gezegd heeft. :?

Natuurlijk mag je hier je eigen reactie voor correctie plaatsen, daarom staat er nu ook een link naar dit subforum in de score popup.

Je moet alleen niet je reactie melden 5 minuten naar plaatsing.
WhatsappHack schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:45:
Lastig te zeggen, je hebt je bericht aangepast; dus waarom er in eerste instantie -1 werd gegeven is nu nogal lastig te achterhalen.
Dat de reactie geedit is, is niet heel relevant nu, je moet modereren op wat er nu staat, niet op wat er mogelijk heeft gestaan(wat toch niet meer te achterhalen is)

[ Voor 26% gewijzigd door _David_ op 19-09-2016 17:33 ]

• WhatsappHack
  • Niet online
"Dat de reactie geedit is, is niet heel relevant nu, je moet modereren op wat er nu staat, niet op wat er mogelijk heeft gestaan(wat toch niet meer te achterhalen is)"

Uiteraard, alleen hij vroeg zich af waarom het -1 was; dat kan je moeilijk beoordelen zo :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

.oisyn schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:21:
[...]

Niet mee eens :). Er staat gewoon wat het is: het is offtopic danwel irrelevant. Er is ruimte voor dat soort reacties, maar over het algemeen niet interessant voor mensen die louter ontopic reacties willen lezen. Je krijgt er geen karma aftrek voor (maar ook geen bijtelling)
Ik vind (Dus oh jee, het is een mening!) het een negatieve bijklank hebben. ''Wat je zegt is irrelevant''. Nou, lekker dan zou je denken.

Nee, mijn reactie was ook zeker niet van een heel uitgebreid betoog, maar gewoon, een ontopic luchtige comment. Dan past zon 0 toch niet?

En voor je het vraagt: Ik ben mij heel bewust van hoe dat modden werkt hier en een +2 halen is echt zo gemaakt (Het verbaast mij eigenlijk dat het zo weinig moeite kost), vandaar dat ik deze waardering niet snap. Het is een onschuldige ontopic reactie, met een luchtige klank.

''Sorry, wat je zegt is irrelevant en/of is offtopic''.

8)7
_David_ schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:31:
Dan ben ik heel benieuwd wie dat gezegd heeft. :?
Het was echt zoiets dat je niet alleen je eigen reactie mag aanleveren... [natte-vingermodus] RoD misschien? [/natte-vingermodus]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

WhatsappHack schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:51:
"Dat de reactie geedit is, is niet heel relevant nu, je moet modereren op wat er nu staat, niet op wat er mogelijk heeft gestaan(wat toch niet meer te achterhalen is)"

Uiteraard, alleen hij vroeg zich af waarom het -1 was; dat kan je moeilijk beoordelen zo :P
Ah, sorry te snel gelezen :+
Redneckerz schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:25:
Het was echt zoiets dat je niet alleen je eigen reactie mag aanleveren... [natte-vingermodus] RoD misschien? [/natte-vingermodus]
Nog nooit van gehoord :P

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WhatsappHack schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:45:
Stond er eerst zonder de tweede alinea. ;) Heb die later toegevoegd om het voor de zekerheid verduidelijkt te hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 20-09-2016 08:35 ]

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Redneckerz schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:25:
[...]Het is een onschuldige onfftopic reactie, met een luchtige klank.
Een suggestie voor een nieuwe game van wie dan ook gaat niet over de rechtzaken tussen DH, Steam en haar klanten. Net als dat Turkse probleem kinderen daar niets mee te maken hebben, tenzij jij aangetoond zou hebben dat zij onderdeel uitmaken van die 100 klanten die aangeklaagd worden.
Een jaarrekening van DH/Steam van x jaar geleden erbij slepen zou net zo off topic zijn.
Al heb je 100 miljoen miljard redenen waarmee je DH en lastige figuren aan elkaar kunt linken, dat veranderd niet waar het nieuws artikel over gaat. Dat gaat niet over die link, en ook niet over een nieuwe game waarvan jij vindt dat het gemaakt zou moeten worden. Dat is een feit, daarover kun je niet van mening verschillen.
En wat ik niet begrijp, is dat als ik je letterlijk DE geschreven regel laat zien die jou toestemming geeft om te klagen over een eigen moderatie, dat je toch blijft beweren dat dit niet op jou van toepassing is. Alsof een 'ja maar ik dacht ergens ooit gehoord te hebben' ongeschreven regel zonder bron belangrijker zou zijn dan actuele van toepassing zijnde door T.net GESCHREVEN regels. Daarbij gaat jouw ongeschreven regel zonder bron lijnrecht in tegen de geschreven regel. Ze kunnen dus onmogelijk beiden waar zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door JDVB op 20-09-2016 09:08 ]

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 10:31

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik snap dat het artikel vragen opwerpt maar de heksenjacht in de reacties allemaal met +2 of +3 beoordelen is volgens mij ook niet de juiste manier...

nieuws: Nederlands bedrijf begint Kickstarter voor 5,5"-toestel met stock And...

Edit:
Het is voornamelijk bovenin dat het mis is.

[ Voor 5% gewijzigd door Saffie_time op 20-09-2016 09:32 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jvann in 'nieuws: Nederlander begint Kickstarter voor 5,5"-toestel met stock ...

Verwijderd in 'nieuws: Nederlander begint Kickstarter voor 5,5"-toestel met st...

Hoewel beiden informatief (+2 dus), zijn ze zeker niet dusdanig informatie, dat het onmisbare informatie is (+3 dus). Beiden staan momenteel op +3, waar dat naar mijn idee perfect op +2 hoort.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Saffie_time schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:14:
Ik snap dat het artikel vragen opwerpt maar de heksenjacht in de reacties allemaal met +2 of +3 beoordelen is volgens mij ook niet de juiste manier...

nieuws: Nederlands bedrijf begint Kickstarter voor 5,5"-toestel met stock And...

Edit:
Het is voornamelijk bovenin dat het mis is.
Verwijderd in 'nieuws: Nederlander begint Kickstarter voor 5,5"-toestel met stock ...
Ik heb deze nu een +3 gegeven, al is een -1 wellicht meer van toepassing wanneer zou komen te blijken dat dit inderdaad om oplichting gaat. Ik vertrouw het voor geen millimeter.
Wanneer er een reactie van de twee genoemde bedrijven komt dat zij deze startup inderdaad niet kennen, worden deze reacties dan alsnog op -1 vast gezet met een aanpassing erbij dat dit een scammer is?

[ Voor 8% gewijzigd door JDVB op 20-09-2016 10:26 ]

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Niet mee eens, T.net heeft niet voor niets de aanpassing gedaan:
Update, 9:07: Zoals meerdere tweakers terecht opmerken, roepen de foto's van het toestel vragen op rond de echtheid ervan. Tweakers onderzoekt momenteel de details van het project. Zodra er meer informatie is, volgt een aanvullende update.
Met andere woorden, ook T.net vindt dat dit zaakje stinkt. De antwoorden die door de submitter gegeven worden leveren ook alleen meer vragen op zonder dat er 1 van de genoemde vragen bevredigend beantwoord kan worden.

[ Voor 14% gewijzigd door JDVB op 20-09-2016 10:43 ]

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Verwijderd

Als een niet goed artikel wordt aangepast nadat er een aantal goede reacties onder een artikel komen van mensen welke wel goed onderzoek hebben gedaan, betekent niet dat die reacties nadat het artikel is aangepast niks meer waard zijn. Je moet juist blij zijn met mensen die wel goed onderzoek doen en niet proberen om hun hun weg te jagen zodat alleen de ja-knikkers over blijven. Ik zie het mensen hier keer op keer doen, maar dat is gewoon misbruik van het modsysteem. Kritiek en goed onderzoek is niet slecht het maakt een site juist beter.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Hou toch op met doorzeuren, deze discussie heeft lang genoeg geduurd.

[ Voor 96% gewijzigd door Dirk op 20-09-2016 12:31 ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Het voegde wel degelijk heel wat toen aan het artikel voordat de redactie is navraag ging doen, dus imo is een +3 hier helemaal terecht, ook al staat het nu wel in het artikel.
Deze scores slaan inderdaad helemaal nergens op 8)7

Had hem al gemeld, maar ondertussen staat hij zelf op +2 :X

majic in 'nieuws: Nederlander begint Kickstarter voor 5,5"-toestel met stock ...
Dit is niks meer dan een -1.

Verwijderd in 'nieuws: Nederlander begint Kickstarter voor 5,5"-toestel met stoc...
Dit kan prima op +1 ipv -1

Ijsklont in 'nieuws: Nederlander begint Kickstarter voor 5,5"-toestel met sto...
En dit is max een 0

[ Voor 67% gewijzigd door _David_ op 20-09-2016 13:00 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-01 14:56

MsG

Forumzwerver

hakariki in 'nieuws: Nederlander begint Kickstarter voor 5,5"-toestel met sto...

Lijkt me een grove mismod. Inhoudelijk uiteengezet is het nog discussiewaardig op het forum, maar dit is gewoon een regelrechte -1 flame. Gecombineerd met meta-gejammer omtrent de score zit ik zelf al bijna aan de -3, maar die kan ik niet vinden in het rijtje.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:03
De moderatie is weer aardig rood gekleurd zoals gebruikelijk hier maar deze +3 is wel heel erg
Countess in 'nieuws: Gerucht: Laptops met AMD Zen-processors komen in tweede ...

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben wellicht wat vroeg om deze te melden, maar de gehele dag al gaat de moderatie in het artikel toch al niet goed...

Nazanir in 'nieuws: Nederlander begint Kickstarter voor 5,5"-toestel met stoc...

Lijkt me een +1, zeker geen +2, lijken dus vooral meningmodders te zijn.

Daarom begrijp ik ook niet helemaal waarom CH4OS in 'nieuws: Nederlander begint Kickstarter voor 5,5"-toestel met stock ... dan op 0 staat.

Het lijkt erop alsof je in de reacties hierover alleen maar wantrouwig mogen zijn. Je zou bijna denken, dat het zonde van de tijd van Tweakers is geweest om die tweede, uitgebreide update toe te voegen aan het artikel.

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-01 07:52
Deze reactie staat nu 0 gefixeerd, maar waarom is het offtopic? Dat degene die het nieuws ingediend heeft, ook degene is die de Kickstarter gestart heeft is toch best nuttige, en volledig on topic, informatie?

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:24

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Hij mag inderdaad wel een puntje omhoog, alhoewel het eigenlijk meer een meta-discussie is, waarmee een 0 ook goed te beargumenteren is.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jvann in 'nieuws: Nederlander begint Kickstarter voor 5,5"-toestel met stock ...

Staat ook nog steeds steevast op +3 (158x!), hierop zijn denk ik inmiddels teveel meningmodders actief? Of is deze de +3 ook daadwerkelijk waard, gezien het tijdstip van plaatsen etcetera?

Jvann in 'nieuws: Nederlander begint Kickstarter voor 5,5"-toestel met stock ... staat ook op +3, imo is voor deze een +2 ook ruim voldoende, kijkend naar tijdstip van posten.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 20-09-2016 16:33 ]

• WhatsappHack
  • Niet online
Gezien het tijdstip van posten, lijken me die redelijk terecht.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:13

pietje63

RTFM

CH40S schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:31:

Staat ook nog steeds steevast op +3 (158x!), hierop zijn denk ik inmiddels teveel meningmodders actief? Of is deze de +3 ook daadwerkelijk waard, gezien het tijdstip van plaatsen etcetera?
Het laatste wat mij betreft.
De tweede vind ik geen +3 (te veel credits voor dezelfde waarschuwing maar met een nadere onderbouwing), had evengoed een edit van het eerste bericht kunnen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door pietje63 op 20-09-2016 16:48 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vind zelf de +3 ondanks het tijdstip nog wel wat overdreven (en heb beiden dan ook +2 gemodereerd, het is imo geen missende informatie die de redactie gemist heeft of zo), vandaar even mijn twijfel. :)

Verwijderd

CH40S schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:49:
het is imo geen missende informatie die de redactie gemist heeft of zo
Eh juist wel, dit was juist iets wat de redactie had gemist en toch vrij essentieel was. Daarom is het artikel na o.a. deze twee reacties juist zo aangepast.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd

Allemaal informatief. De posts brengen eigen informatie in die de tweakers redactie zelf niet heeft in gebracht. Ik zal toegeven dat er af en toe wat overlapping tussen de posts is, maar over het algemeen is een score +2 of hoger volledig terecht. :)
Kickstarter helpt ondernemers investeren. Als "backer" ben je dus in feite gewoon een investeerder. Alleen zul je geen winst uitgekeerd krijgen, maar in plaats daarvan krijg je een product tegen korting. Ondernemers dienen hun due dilligence te doen. Ze dienen te kijken of een project haalbaar is, of er een markt voor is, of deadlines realistisch zijn, als het een bestaand bedrijf is of dit bedrijf winst of verlies draait en wat de omzet is, heeft het bedrijf patenten, enzovoorts. Kickstarter zegt dit zelf ook: je moet een geinformeerde keuze maken om wel of niet te "backen" want er is geen garantie dat je een product krijgt.

Wat mensen zoals majic aan het doen zijn is simpelweg hun due dilligence als (potentiele) investeerder. Als je investeert is er ook altijd de kans dat je een pootje gelicht wordt door een oplichter, en majic denkt dat dit hier het geval is. In mijn optiek is dat geen gekke mening. Bovendien doet majic zelf onderzoek, brengt nieuwe informatie in en geeft majic goede en stevige argumenten. Daarom is in mijn optiek een score van +3 van toepassing. Hoe je op -1 komt snap ik dan ook niet. :F
Het beledigen van andere tweakers. Bovendien is de account speciaal aangemaakt om dit bericht te posten. Naar alle waarschijnlijkheid een shill/astroturf. Iets anders dan -1 is dus ook niet beargumenteerbaar. :)
De reactie is zowel ontopic als relevant, dus geen 0. ;)
De eerste staat +2 omdat deze de mening van tweakers over deze telefoon beknopt samenvat. Daarom informatief en alleen daarom een terechte +2. Dan als icing op de cake geeft de user nog een constructieve suggestie wat betreft het verbeteren van de telefoon. Dus al helemaal +2. Mijn conclusie: +2.5 :)

De tweede reactie geeft informatie over de marktpositie van HTC en vergelijkt de telefoon met die van concurrenten. Dit is nieuwe informatie en het tweakers artikel doet geen van beide, dus wederom +2 of +3. ;)

Derde reactie merkt terecht op dat het toestel inferieur is aan een 2 jaar oud model van dezelfde fabrikant. In mijn optiek is dit informatieve informatie voor potentiele kopers. Bovendien wordt het niet in het tweakers artikel zelf vermeld dat dit toestel inferieur is aan een twee jaar oud model. Sterker nog, het tweakers zelf geeft geen enkele duiding. Dan is het logisch dat de beste duidende commentaren van tweakers op +2 gezet worden. ;)

De laatste drie heb ik me niet in verdiept, dus daar zal ik me van een mening onthouden. Ik wil nog wel even zeggen dat ik vind dat je de moderatie faq absoluut incorrect toepast, als jij werkelijk denkt dat informatieve en inhoudelijke reacties op -1 horen te staan. 8)7

Ik raad je dan ook aan om je FP mod status in ieder geval tijdelijk in te leveren, en sowieso om de moderatie faq nog eens door te lezen, want je raakt echt kant noch wal. Dit geldt ook voor je andere reacties in dit topic eerder vandaag. :)

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
_David_ schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:27:
majic in 'nieuws: Nederlander begint Kickstarter voor 5,5"-toestel met stock ...
[URL="https://tweakers.net/nieuws/115881/nederlander-begint-kickstarter-voor-5-komma-5-inch-toestel-met-stock-android.html?showReaction=9040243#r_9040243","Domokun in 'nieuws: Nederlander begint Kickstarter voor 5,5\"-toestel met stock Android - update'"]Domokun in 'nieuws: Nederlander begint Kickstarter voor 5,5"-toestel m
Sinds wanneer is kritisch je menig uiten over riooljournalistiek op tweakers en oplichterpraktijken op kickstarter door een clubje minderjarige studenten 'flamen'? Ik probeer mede-tweakers te behoeden voor ellende en tevens (en terecht blijkt achteraf, met de excuses van tweakers zelf) ook kritiek te hebben op de klakkeloze copy-paste methodiek van nieuwsgaring. Of wil je zeggen als je Kassa kijkt dat je bij harde, terechte uitspraken over gepruts bij bedrijven vervolgens ook aangifte gaat doen van 'belediging'

• Bor

Bor

Topicstarter
majic schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 20:48:
[...]

Sinds wanneer is kritisch je menig uiten over riooljournalistiek op tweakers en oplichterpraktijken op kickstarter door een clubje minderjarige studenten 'flamen'?
No offence maar als je al aankomt met "riooljournalistiek" ben je gewoon aan het flamen. Reageer liever opbouwend en voorzien van onderbouwing. Reacties over de journalistieke waarde van een item horen overigens in Geachte Redactie, niet in een reactie op de frontpage. In Geachte Redactie komen dergelijke opmerkingen (waar ik er vanuit ga dat je ze daar ook opbouwend brengt) onder ogen van de mensen die ook wat met dergelijke opmerkingen kunnen. Op de frontpage leiden ze alleen maar af van het daadwerkelijke onderwerp uit het (nieuws)item.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

majic schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 20:48:
[...]

Sinds wanneer is kritisch je menig uiten over riooljournalistiek op tweakers en oplichterpraktijken op kickstarter door een clubje minderjarige studenten 'flamen'? Ik probeer mede-tweakers te behoeden voor ellende en tevens (en terecht blijkt achteraf, met de excuses van tweakers zelf) ook kritiek te hebben op de klakkeloze copy-paste methodiek van nieuwsgaring. Of wil je zeggen als je Kassa kijkt dat je bij harde, terechte uitspraken over gepruts bij bedrijven vervolgens ook aangifte gaat doen van 'belediging'
Ik weet wel zeker dat Kassa zich niet naar het niveau verlaagd van persoonlijke aanvallen:
Verder : Mike Bonenkamp. Wie? Nou, blijkbaar de oprichter van PCHULPJE.NL ....een amateuristisch clubje pc-reparateurs. Niet bepaald het soort mensen die je een high-end product als deze ziet ontwerpen, marketen en ondersteunen.

Daarnaast blinkt Mike z'n CV uit in leegheid - erg veel ervaring lijkt de beste man niet te hebben. In het algmeen, en mobile devices in het bijzonder. Wel staat op z'n tweakers profiel dat hij goed is in, de ironie, photoshoppen. Nou dat hebben we gezien - alle fotos van prototypes zijn gewoon gestolen & bewerkt.

Dan hebben we nog in het team:
- Jord Rupp. Een jongetje van 18-19 (doet het grafisch ontwerp, verder geen info over te vinden behalve een foto waar hij met een pistool op de camera richt voor de lol)
- Lia Los : Niets over te vinden. Mogelijk zusje/vrouw van onderstaande.
- Carel Los : Mederwerker in de beveiliging van UMC Utrecht. Top skill "Dutch" op Linkedin.

Kortom vier absolute NIKSEN, waarvan de helft nog de 20 net maar halen die een techbedrijf willen runnen.

• majic
Bor schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 20:56:
[...]

No offence maar als je al aankomt met "riooljournalistiek" ben je gewoon aan het flamen. Reageer liever opbouwend en voorzien van onderbouwing. Reacties over de journalistieke waarde van een item horen overigens in Geachte Redactie, niet in een reactie op de frontpage. In Geachte Redactie komen dergelijke opmerkingen (waar ik er vanuit ga dat je ze daar ook opbouwend brengt) onder ogen van de mensen die ook wat met dergelijke opmerkingen kunnen. Op de frontpage leiden ze alleen maar af van het daadwerkelijke onderwerp uit het (nieuws)item.
Ik gebruik de term niet snel, maar als je je zou verdiepen in dit specifieke geval zal je zien dat hij toch echt terecht is.

"Riooljournalistiek is een pejoratieve term waarmee het maken, plaatsen en verspreiden van artikelen in dagbladen, weekbladen en andere periodieken wordt aangeduid die niet zozeer vanuit de echte journalistiek zouden zijn gemaakt, maar meer een samenraapsel zijn van roddels, ongefundeerde beweringen en halve waarheden."

Precies hier het geval dus. Het artikel is 1 op 1 klakkeloos overgenomen van een kickstarter campagne zonder enige vorm van verder onderzoek, kritische inspectie etc. Aangezien alle content van de kickstarter campagne (text + fotos + videos) gewoon voor de volledige 100% gestolen is lijkt me dat de term die ik gebruikte gewoon terecht was. Verder heeft Tweakers z'n excuses aangeboden én het artikel flink aangepast na de stroom van kritieken. We kunnen wel nu heel fier gaan zeggen dat zulks een feedback niet op de frontpage thuis hoort, maar de essentie is dat door een blunder van jullie nieuwsteam een tiental lezers zich heeft ingeschreven op de Kickstarter (na plaatsing van het artikel schoot het aantal backers omhoog) en potentieel honderden euros de man kwijt raakt (aangezien de kans dat dit product ooit in deze exacte vorm - softwarematige, hardwarematig en garantietechnisch - gerealiseerd gaat worden vrijwel nul is - en dan druk ik mij nog optimistisch uit!).

• majic
_David_ schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:06:
[...]

Ik weet wel zeker dat Kassa zich niet naar het niveau verlaagd van persoonlijke aanvallen:

[...]
CV
De CV van Mike is vrijwel geheel leeg (LinkedIn). Behalve dat hij "ceo" is van een bedrijf wat hij net zelf heeft opgericht. Verder geen enkele relevante werkervaring - en dat is ook niet zo raar, hij is namelijk 17 jaar en studeert nog.

PCHULPJE.NL
Ik zeg dat ze amateuristisch zijn. Dat is o.a. zichtbaar omdat ze een DUDA FREE plan gebruiken voor hun website. In ruil voor reclame mogen ze een gratis responsive site vullen met content (En dat is precies wat ze gedaan hebben). Verder, ook al zou de website niet gratis zijn - PC Reparaties en hulp aan huis hebben verder geen enkele meerwaarde als je een bedrijf wil runnen om mobiele telefoons te produceren, verkopen en supporten.

Jord Rupp leeftijd
Jord Rupp is niet eens 18-19 blijkt, maar 16-17. Als je op zijn google+ profiel kijkt zie je een foto waar hij met een pistool op de camera richt "ganger style". Dat wekt veel vertrouwen...

Kortom, 4 absolute "niksen". Ze hebben geen enkele relevante werkervaring. Nul, niks. Ze hebben uberhaupt bijna geen werkervaring - zelfs niet in een supermarket als hun CV's up to date zijn - behalve één figuur die een louter adviserende rol heeft. (een figuur welke overigens op zijn Twitter had gezet dat hij de telefoon "gekocht had en erg fijn vond" terwijl ze nog steeds van geshopte screenshots gebruik maken. Dat heet liegen, bedrog, scam.) Als jij harde, terechte, gefundeerde kritiek over zulke mensen gaat minnen dan ben je gewoon verkeerd bezig.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

majic schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:17:
[...]

Als jij harde, terechte, gefundeerde kritiek over zulke mensen gaat minnen dan ben je gewoon verkeerd bezig.
En waar gaat het artikel over? Een Kickstarter van een product, niet over de persoonlijke CV van de mensen die er achter zitten.

Het discussiëren over of het haalbaar is voor 4 mensen zonder ervaring om dit te doen is prima, maar niet op de manier waarop jij het doen. Want dat is gewoon flamen.

• majic
_David_ schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:51:
[...]

En waar gaat het artikel over? Een Kickstarter van een product, niet over de persoonlijke CV van de mensen die er achter zitten.

Het discussiëren over of het haalbaar is voor 4 mensen zonder ervaring om dit te doen is prima, maar niet op de manier waarop jij het doen. Want dat is gewoon flamen.
Van wikipedia :
"Een bewust geplaatste flame is nooit bedoeld om constructief bezig te zijn, een standpunt te verduidelijken of andere mensen te overreden. "
Mijn bericht was één van de eerste berichten die andere tweakers er op attendeerde dat dit hele zaakje stonk. Verder heb ik duidelijke feiten aangedragen waarom naar mijn mening men geen cent diende te investeren in deze kickstarter. Feiten waar ik jou nu ook mee confronteer (nadat je ze aandracht als negatieve punten, nota bene). Dat is heel merkwaardig en doet mij vermoeden dat je belang hebt bij het positief in de aandacht brengen van de kickstarter. Overigens ook erg merkwaardig dat je alle berichten die niet positief waren over de campagne geadviseerd heb te minnen, en die paar die positief waren (achteraf onterecht, aangezien de gehele campagne bij elkaar gelogen/gestolen is!) hebt geadviseerd te plussen.

Even los van dat je mijn bericht niet kunt waarderen (dat respecteer ik, agree to disagree) zijn het gros van de andere berichten die je aandraagt gewoon prima. Blijkbaar is de waarheid spreken opeens taboe geworden in die specifieke thread. En het doet mij ook ernstig twijfelen over je bevoegheid als Pro-Mod..blijkbaar laat je je opinie je moderatie beinvloeden. Erg jammer.

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

majic schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:10:
Mijn bericht was één van de eerste berichten die andere tweakers er op attendeerde dat dit hele zaakje stonk. Verder heb ik duidelijke feiten aangedragen waarom naar mijn mening men geen cent diende te investeren in deze kickstarter. Feiten waar ik jou nu ook mee confronteer (nadat je ze aandracht als negatieve punten, nota bene). Dat is heel merkwaardig en doet mij vermoeden dat je belang hebt bij het positief in de aandacht brengen van de kickstarter.
Ik heb je ook een -1 gegeven en ben ook zeker niet van plan om maar 1 cent hieraan uit te geven. Ik denk dat voor een stel scholieren als dit de cv niet vreemd is.
Zelfs met een computer hulp aan huis prut website is niets mis, voor een stel scholieren op de middelbare school.
Wanneer je simpel verteld dat het scholieren zijn en dat ze derhalve geen enkele relevante ervaring (kunnen) hebben is dat imho voldoende.

Daarbij vind ook ik dat T.net hier niet goed naar gekeken heeft, dit artikel had nooit geplaatst moeten worden zoals het nu gedaan is. Op zijn minst is dit een uitnodiging om deze KS compleet te fileren.
Maar geen uitnodiging tot persoonlijke aanvallen.

Maar met de hoeveelheid mis informatie, leugens en bedrog die zijn aangetoond heb ik eigenlijk weinig medelijden met de verantwoordelijken, wat niet weg neemt dat persoonlijke aanvallen niet thuis horen op T.net, net als dit hele artikel.

[ Voor 10% gewijzigd door JDVB op 20-09-2016 22:55 ]

• majic
JDVB schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:37:
[...]

Ik heb je ook een -1 gegeven en ben ook zeker niet van plan om maar 1 cent hieraan uit te geven. Ik denk dat voor een stel scholieren als dit de cv niet vreemd is.
Zelfs met een computer hulp aan huis prut website is niets mis, voor een stel scholieren op de middelbare school.
Wanneer je simpel verteld dat het scholieren zijn en dat ze derhalve geen enkele relevante ervaring (kunnen) hebben is dat imho voldoende.

Daarbij vind ook ik dat T.net hier niet goed naar gekeken heeft, dit artikel had nooit geplaatst moeten worden zoals het nu gedaan is. Op zijn minst is dit een uitnodiging om deze KS compleet te fileren.
Maar geen uitnodiging tot persoonlijke aanvallen.
Ze hebben doelbewust gelogen over hun kennis en ervaring. Ze hebben de indruk gewekt dat er met custom hardware gewerkt wordt, dat er prototypes zijn. Terwijl dat niet het geval is. Als je als PC Reparatiebedrijfje niet eens 10 euro uit geeft aan je website maar voor een "ad-free" versie gaat dan moet je toch tot de conclusie komen dat het ze het amateuristisch hebben aangepakt. Ik zie echt niet in hoe dat een flame is, sorry. Het is niet eens een belediging maar gewoon een droge constatering - leg mij aub uit hoe het níet amateuristisch is?

Mensen die de boel bij elkaar copy-pasten en bedriegen zijn gewoon uitschot, die er op uit zijn om het geld van anderen te stelen of op z'n minst zeer riskant te investeren in een fantasie/droom. |Er is geen enkele (nul) aanleiding om te denken dat ze hun beloftes kunnen nakomen op basis van hun voorgaande, huidige of te verwachten prestaties en kennis.

Naming en shaming is precies wat mijn intentie was - daar hebben ze zelf om gevraag door hun Kickstarter te voorzien van leugens en bedrog. En door deze vervolgens te submitten naar tweakers in de hoop veel geld binnen te krijgen voor hun pure vaporware. Zelfs in het geval dat ze opeens een prototype zouden hebben zou het nog erg gevaarlijk zijn te investeren in hun hobbyprojectje. Scholieren horen eerst ervaring op te doen met kleinschaliger zelfstandig ondernemen, voor ze dit soort mega projecten aan aanpakken.

Hoe gaan ze hun garantieafhandeling regelen? Zelfs voor Sony zijn de waterdichte toestellen een enorm riskante kostenpost gebleken die maar moeilijk te controleren is. Verder hebben ze het over dat je willekeurig welke rom mag flashen, met behoud van garantie. Veel roms overclocken of kunnen een toestel op andere manieren hardwarematig schade aandoen. Dáár garantie op geven is leuk, maar weinig andere fabrikanten (Geen?) kunnen zich dat veroorloven, en zij zeker niet.

Ze hebben gewoon een willekeurig wensenlijstje van specs opgeschreven, een hele set fotos gestolen en deze met fotoshop werk van hun logos en andere aanpassingen voorzien. Ze hebben vervolgens de teksten 1 op 1 gecopy-paste van andere telefoon beschrijvingen. En daarna geclaimed dat ze werkende prototypes hebben. Sterker nog, Carlos (De adviseur) gaf aan op zijn twitter dat hij al zo'n toestel had gekocht en dat het echt heel goed was 8)7 Dat is gewoon je puurste oplichterij, en dit soort mensen mag je best bij naam noemen en eerlijk over zijn. Ik heb niks ernstigs geschreven, en zeker niks onwaars.

Het enige opiniestukje wat ik schreef was dat het 4 "niksen" waren, en daar blijf ik bij : Deze mensen hebben niks in te brengen als het gaat om zelfstandig ondernemerschap, mobiele telefonie en het draaien van een onderneming die honderden of duizenden telefoons moet gaan produceren, customizen, reparareren, supporten.

Als je deze oplichters geen niksen mag noemen, goed. Dan verschillen we van mening over wat voor uitschot ze zijn, blijkbaar. Jij vind het allemaal erg meevallen en een kwajongensstreek. Ik vind het oplichting, diefstal, leugens, bedrog.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

[...]

Van wikipedia :

[...]

Mijn bericht was één van de eerste berichten die andere tweakers er op attendeerde dat dit hele zaakje stonk.
Er staan reacties van een half uur eerder dan jouw reactie die zonder persoonlijke aanvallen (en dus wel terecht op +2 en +3 staan) al duidelijk maken dat er weinig klopt van de Kickstarter.
[...]
Dat is heel merkwaardig en doet mij vermoeden dat je belang hebt bij het positief in de aandacht brengen van de kickstarter. Overigens ook erg merkwaardig dat je alle berichten die niet positief waren over de campagne geadviseerd heb te minnen, en die paar die positief waren (achteraf onterecht, aangezien de gehele campagne bij elkaar gelogen/gestolen is!) hebt geadviseerd te plussen.
Ja natuurlijk, want omdat ik niet meegaan in het persoonlijk aanvallen van de mensen achter deze Kickstarter zal ik wel een ander motief hebben :')

Als je dat zo sterk vermoed, dan kan je beter een DM sturen naar Dirk, hij gaat over de Pro en PowerMods en kan inzien hoe ik gemodereerd heb bij dat artikel.

De reactie mogelijk van Tweakers bij artikelen is bedoeld voor inhoudelijke discussie, niet voor naming en shaming van mensen en ze beschuldigen van allerlei dingen.

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

majic schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:00:
Als je deze oplichters geen niksen mag noemen, goed. Dan verschillen we van mening over wat voor uitschot ze zijn, blijkbaar. Jij vind het allemaal erg meevallen en een kwajongensstreek. Ik vind het oplichting, diefstal, leugens, bedrog.
Scholieren mogen nog amateuristisch zijn, daar is niets mis mee. Dat is mijn punt.
Liegen en bedriegen kun je ook aan de kaak stellen zonder een persoonlijke aanval. Verder mag je ze noemen hoe je wilt, al vindt ik dat persoonlijke aanvallen altijd ongewenst zijn. Net als dit hele artikel.

Dat ze met dergelijk amateurisme dit project niet kunnen laten slagen ben helemaal met je eens, net als dat T.net dit nooit had mogen plaatsen.

• majic
JDVB schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:15:
[...]

Scholieren mogen nog amateuristisch zijn, daar is niets mis mee. Dat is mijn punt.
Liegen en bedriegen kun je ook aan de kaak stellen zonder een persoonlijke aanval. Verder mag je ze noemen hoe je wilt, al vindt ik dat persoonlijke aanvallen altijd ongewenst zijn. Net als dit hele artikel.

Dat ze met dergelijk amateurisme dit project niet kunnen laten slagen ben helemaal met je eens, net als dat T.net dit nooit had mogen plaatsen.
Ik zie nergens een persoonlijke aanval, dus blijkbaar verschillen we dan sterk van mening wat dat precies in moet houden. Let's agree to disagree - uiteindelijk zijn méér mensen van mening geweest dat de post géén persoonlijke aanval was maar gewoon belangrijke informatie over de figuren achter deze waarschijnlijke scam. Verder kan noch jij noch David mij nou precies zeggen welk stuk een persoonlijke aanval is - amateurwebsite, check. 18 jaar (17!) / student check. Lege CV's check. Geen kwalificaties, check. Gewoon opsommen van relevante feiten, niks persoonlijke aanval aan. Wellicht dat "niksen" verschillend te interpreteren valt, ik wilde er mee zeggen dat het niksen zijn in de GSM-wereld. Geen ervaring, geen kennis, geen achtergrond, niks. Nul. En dat lijkt me derhalve ook geen persoonlijke aanval maar wederom een gort droge constatering gebaseerd op feiten, niet op onderbuik gevoelens.

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

majic schreef op woensdag 21 september 2016 @ 00:22:
Ik zie nergens een persoonlijke aanval
- Lia Los : Niets over te vinden. Mogelijk zusje/vrouw van onderstaande.
- Carel Los : Mederwerker in de beveiliging van UMC Utrecht. Top skill "Dutch" op Linkedin.

Kortom vier absolute NIKSEN
Je geeft zelf al aan helemaal niets over Lia te kunnen vinden, maar toch is ze een absolute NIKS. Je formuleert dat niet als 'geen van de vier heeft ook maar enige relevante ervaring' wat geheel anders over zou komen. Verder is het me ook niet duidelijk waarom een medewerker in de beveiliging een absolute NIKS zou zijn. Dat dit geen relevante ervaring is betwist ik niet.

Dat je daarnaast over een bedrijfje van vorig jaar valt, een toen dus 16 jarig ventje, wat amateuristisch is. Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je als 16 jarige nog amateuristisch te werk gaat. Daarom lijkt het mij al voldoende om te noemen dat hij nog maar 17 is, om hem daarmee te diskwalificeren als CEO van een bedrijf wat in 1 maand een omzet van meer dan 3 ton wil behalen. Ik vindt het niet bij T.net passen om kinderen af te rekenen op het zijn van kind, al heb ik absoluut geen medelijden met hem en zou dit op zich niet de reden zijn geweest voor mij om jou een -1 te geven.

Als je iemand op het gedrag van minderjarigen kunt afrekenen, dan zijn dat imho zijn ouders. Het lijkt me dat zij op de hoogte zouden moeten zijn van deze plannen.
Dit gaat niet over kleine bedragen (de totale omzet). Ik snap niet dat je als ouders je kind zo los laat en hem weg laat komen met dit soort bedrog, wetende dat je als ouders hoofdelijk volledig verantwoordelijk bent voor de financiële gevolgen van het handelen van je kinderen.
Ik weet dat ik dit niet toe zou staan aan mijn kinderen, niet voordat ik de verantwoordelijkheid kwijt ben. Daarna kan ik het niet meer verbieden, enkel afraden.

[ Voor 5% gewijzigd door JDVB op 21-09-2016 09:18 ]

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11-2025
Naar mijn idee heb ik onterecht twee keer een nul en een keer een -1 bij het nieuwsbericht over Schiphol.

reactie 1 reactie 2 reactie 3

Al mijn reacties zijn gewoon on-topic in mijn ogen.

• majic
JDVB schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:04:
[...]

[...]
Je geeft zelf al aan helemaal niets over Lia te kunnen vinden, maar toch is ze een absolute NIKS. Je formuleert dat niet als 'geen van de vier heeft ook maar enige relevante ervaring' wat geheel anders over zou komen. Verder is het me ook niet duidelijk waarom een medewerker in de beveiliging een absolute NIKS zou zijn. Dat dit geen relevante ervaring is betwist ik niet.

Dat je daarnaast over een bedrijfje van vorig jaar valt, een toen dus 16 jarig ventje, wat amateuristisch is. Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je als 16 jarige nog amateuristisch te werk gaat. Daarom lijkt het mij al voldoende om te noemen dat hij nog maar 17 is, om hem daarmee te diskwalificeren als CEO van een bedrijf wat in 1 maand een omzet van meer dan 3 ton wil behalen. Ik vindt het niet bij T.net passen om kinderen af te rekenen op het zijn van kind, al heb ik absoluut geen medelijden met hem en zou dit op zich niet de reden zijn geweest voor mij om jou een -1 te geven.

Als je iemand op het gedrag van minderjarigen kunt afrekenen, dan zijn dat imho zijn ouders. Het lijkt me dat zij op de hoogte zouden moeten zijn van deze plannen.
Dit gaat niet over kleine bedragen (de totale omzet). Ik snap niet dat je als ouders je kind zo los laat en hem weg laat komen met dit soort bedrog, wetende dat je als ouders hoofdelijk volledig verantwoordelijk bent voor de financiële gevolgen van het handelen van je kinderen.
Ik weet dat ik dit niet toe zou staan aan mijn kinderen, niet voordat ik de verantwoordelijkheid kwijt ben. Daarna kan ik het niet meer verbieden, enkel afraden.
Ik denk dat je gewoon de term "niksen" heel anders opvat dan dat ik hem bedoelde. Niksen in de zin dat ze in de GSM/technologie/management wereld niksen zijn. Ze bestaan er niet, ze hebben er geen ervaring in, nul noppes......niks.

Lia is *juist* een niks omdat ze gewoon compleet onvindbaar is op professionele media zoals bijv. Linkedin. Toch wel dé aangewezen plek om jezelf serieus voor te doen komen als je mede oprichter bent van een bedrijf dat pretendeert om mobiele telefoon producten/verkoper te zijn. Dus ook daar wederom - niet een "niks" in persoonlijke zin, maar een "niks" relatief gezien t.o.v. wat ze pretenderen te zijn/behoren te zijn in hun rol/functie als kickstarter. Het is gebruikelijk bij Kickstarters dat de mensen niet alleen hun product, maar ook zichzelf verkopen. Waarom zijn ze de aangewezen personen? Wie helpen hen bij het veilig op poten zetten van hun ambitieuze plannen ? enz. Door expliciet een lijst te noemen met mensen die "dit product tot een succes moeten brengen" stellen die mensen zich bloot aan kritische observatie. Het is namelijk nogal wat, het project wat ze op poten gaan zetten.

Wat betreft de 16/17 jaar : Ik ken genoeg 16-jarigen met een bedrijfje die meer geld verdienen dan ik. Sterker nog, ik werk er regelmatig mee samen. Ook ik verdiende gewoon geld op m'n 16de in de technologiesector, en toen ik 18 was heb ik daar uiteindelijk meer dan honderd duizend guldens mee kunnen verdienen (overigens alles weer kwijtgeraakt door (jeugdige?) dommigheid, maar het ging hier om investeringen in de aandelenmarkt met mijn geld, niet dat van vreemden).

Als je op je 16de niet eens 10 euro kunt uitgeven aan een website (want dat kost een domain + hosting + gratis wordpress tegenwoordig) dan kan je sterk je twijfel leggen of zo'n persoon op z'n 17de opeens wel CEO van een uit de kluiten gewassen project/bedrijf kan zijn. Met alle verantwoordelijkheden die daar bij komen kijken.

Overigens als je het onderwerp in de gaten houdt zie je dat ze op véél meer manieren de boel aan het bedriegen zijn. Zo toonden ze een keurmerk waar ze niet bij aangesloten waren. Blijken beweringen die ze gemaakt hebben over "intieme samenwerking" met bep. producenten gewoon klinkklare leugens (Aldus de producenten zelf die nog nooit van ze gehoord hebben) enz enz. Dit zijn gewoon 100% klink klare oplichters, en daar hoef je niet extreem respectvol mee om te gaan. Naming & shaming is *precies* wat ze verdienen.

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

majic schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:18:
Ik denk dat je gewoon de term "niksen" heel anders opvat dan dat ik hem bedoelde. Niksen in de zin dat ze in de GSM/technologie/management wereld niksen zijn. Ze bestaan er niet, ze hebben er geen ervaring in, nul noppes......niks.
Als je dat verduidelijkt dat het gaat om de afwezigheid van relevante ervaring, verdwijnt mijn -1.

Daarnaast vind ik dat je de naming en shaming bij kinderen (minderjarigen) op een mildere manier kan dan bij meerderjarigen. Bij minderjarigen lijkt het mij dat de ouders hier mede schuldig zijn (zelfs financieel hoofdelijk aansprakelijk), zij hebben hier duidelijk gefaald. Al zit de 17 wel dicht bij de grens, waardoor ik het niet zo schokkend vindt.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Fealine in 'nieuws: Samsung introduceert 960 EVO en 960 Pro-ssd's' is dramatisch bezig, maar de info in het artikel klopte gewoon, al was die wat onduidelijk.Voor dat laatste is echter GR, die reactie is geen +2 waard.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• majic
Toch is er iets te zeggen voor het aanstippen van het onderwerp, omdat hij namelijk reageert op een andere tweaker die enigzins met het onderwerp bezig was. Een beetje het nadeel van 'mini forum' onder elk nieuwsbericht. Mensen willen namelijk bepaalde onderwerpen onderling bespreken aldaar, zoals in dit geval. Lijkt mij gewoon een 0, geen -1.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

majic schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:03:
Toch is er iets te zeggen voor het aanstippen van het onderwerp, omdat hij namelijk reageert op een andere tweaker die enigzins met het onderwerp bezig was. Een beetje het nadeel van 'mini forum' onder elk nieuwsbericht. Mensen willen namelijk bepaalde onderwerpen onderling bespreken aldaar, zoals in dit geval. Lijkt mij gewoon een 0, geen -1.
Het is iets wat er niet hoort, zie de edit van de admin bijvoorbeeld. Dan is het geen offtopic / irrelevant, maar gewoon ongewenst. Dat is dus al -1 en vervolgens de toon van die user is ook niet erg netjes naar mijn idee, kritiek hebben mag best, maar breng dat dan op een andere manier als je serieus genomen wilt worden.

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-01 22:46

PDZ

RoestVrijStaal in 'nieuws: Dns-lek toont dat Noord-Korea 28 .kp-sites heeft'

-1, is gewoon een troll.

EDIT: Is in tussen al goed. Denk ik iets te weinig geduld gehad :+

[ Voor 13% gewijzigd door PDZ op 21-09-2016 12:02 ]

De tiid hâldt gjin skoft.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PDZ schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:00:
RoestVrijStaal in 'nieuws: Dns-lek toont dat Noord-Korea 28 .kp-sites heeft'

-1, is gewoon een troll.

EDIT: Is in tussen al goed. Denk ik iets te weinig geduld gehad :+
Is eerder een super sarcastische opmerking, je bent ook wel wat snel, geef het systeem wat meer tijd. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 21-09-2016 12:09 ]

• Dirk

Dirk

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
majic schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:03:
[...]

Ik kan die reactie op geen enkele manier rijmen met een 0 als ik eerlijk ben. Het is een reactie die ten eerste niet op de FP thuishoort en ten tweede ook nog eens ongewenste zaken als klachten over het moderatiesysteem bevat. -1 lijkt mij de enige juiste score in dit geval.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Kan deze post van mij op +2 worden gezet? Lijkt mij wel handig als dit redelijk bovenaan staat daar het veel info bevat - Redneckerz in 'nieuws: Nederlander begint Kickstarter voor 5,5"-toestel met s...

Van Prutsie vind ik toch naief klinken, maar +1? - Verwijderd in 'nieuws: Nederlander begint Kickstarter voor 5,5"-toestel met stoc...

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:38

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Ik weet dat t snel is, maar omdat ie zo snel word gebombardeerd met -1's Meld ik m vast:

Johan9711 in 'nieuws: Jongen stopt Kickstarter-project voor 'Velocity One'-te...

[ Voor 15% gewijzigd door Johan9711 op 21-09-2016 16:16 ]

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Redneckerz schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:55:
Kan deze post van mij op +2 worden gezet? Lijkt mij wel handig als dit redelijk bovenaan staat daar het veel info bevat - Redneckerz in 'nieuws: Nederlander begint Kickstarter voor 5,5"-toestel met s...
Een grote post betekend nog niet automatisch dat het +2 waardig is, imo. Ook worden diverse uitspraken van derde partijen ook al aangestipt door Tweakers zelf, waarom het dan dus dubbel vermeld moet worden is mij even niet duidelijk.
Die post is nog niet gemodereerd? :? En anders, dat is een mening, dus gewoon on-topic, +1 dus.

lubbertkramer in 'nieuws: Nederlander begint Kickstarter voor 5,5"-toestel me...

Staat momenteel op +2, maar informatief is het zeker niet. Meningmodders wederom actief?

Johan9711 in 'nieuws: Jongen stopt Kickstarter-project voor 'Velocity One'-te...

Stond op -1, dankzij mijn moderatie op 0, maar lijkt me een 0 of +1...

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 21-09-2016 16:09 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Redneckerz schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:55:
Die reactie is nog niet van moderatie voorzien en bovendien nog jong. Zoals in de "let op" is aangegeven is het niet de bedoeling om pas geplaatste reacties aan te dragen (en daarbij vind ik het op persoonlijke note niet gepast om voor een eigen ongemodde reactie zelf een bepaalde score te vragen).

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hij heeft nog een paar zetjesd nodig voor hij op de (inderdaad wel verdiende) -1 staat.

Virussen? Scan ze hier!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

CH40S schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:06:
Een grote post betekend nog niet automatisch dat het +2 waardig is, imo. Ook worden diverse uitspraken van derde partijen ook al aangestipt door Tweakers zelf, waarom het dan dus dubbel vermeld moet worden is mij even niet duidelijk.
Deze post was gemaakt voor dat Tweakers met zijn eigen nieuwe post kwam een uur later.
CH40S schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:06:
Die post is nog niet gemodereerd? :? En anders, dat is een mening, dus gewoon on-topic, +1 dus.
Ja, zo was mijn vraag ook bedoeld :P Je dacht dat ik uit verbazing reageerde dat deze +1 zou hebben.
Bor schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:14:
[...]
Die reactie is nog niet van moderatie voorzien en bovendien nog jong.
Een uur gepost voordat Tweakers met zijn eigen update kwam waar grotendeels dezelfde dingen instaan.

Gezien het vlugge nieuws omtrant dit topic vond ik een snelle moderatie wel zo gepast. Uiteraard ben ik ermee bekend dat je ook weer niet te snel mag ''klagen'', maar rond de 2 uur met dit topic vond ik wel voldoende.
Bor schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:14:
[...]
(en daarbij vind ik het op persoonlijke note niet gepast om voor een eigen ongemodde reactie zelf een bepaalde score te vragen).
Is het ook niet, maar ik wilde deze post juist boven het maaiveld uitsteken daar het veel verhelderde. Wat zeg ik, Tweakers wijdde er later een nieuwe post aan met ongeveer dezelfde strekking :+

EDIT:
Redneckerz in 'nieuws: Nederlander begint Kickstarter voor 5,5"-toestel met s...

Ook mijn eigen reactie, maar +3 lijkt mij dan weer teveel van het goede :)

[ Voor 11% gewijzigd door Redneckerz op 21-09-2016 17:21 . Reden: Foutieve moderatie toegevoegd ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

rajackar in 'nieuws: Gerucht: Apple is in gesprek over overname automaker McL...

Lijkt me nou ook geen 0 waardige post, met flamen naar journaals toe... -1 dus.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik zie op djwice in 'nieuws: Oracle wil met datacenterupdate Amazon AWS beconcurreren' dat ik een -1 heb gekregen.
Geen idee waarom.

Mijn idee is dat Oracle de plank mis slaat, meer ijzer is geen onderscheid in de cloud, je app is schaalbaar, dus als je meer nodig hebt neem je extra instances. En daarnaast zie ik dat wij heel ver komen met FaaS, wat ik duidelijk mis bij Oracle. Mijn opmerkingen lijken mij dan ook zeker on topic, zo niet hoger. -1 snap ik dus niet.

Ter info: Golden Gate is een product van Oracle dat data tussen verschilldende types en merken databases kan transporteren/migreren/realtime up-to-date houden. En uiteraard Oracle kocht Sun voor Java, dus zou je verwachten dat zou de snelste en beste java hosting zouden moeten kunnen bieden. AWS heeft Java in FaaS (in Lambda), Google host ook java. Vandaar dus. - FaaS = Function as a Service, dat zijn micro services / nano services, waar je alleen de functie deployed, en de rest (schaling, hosting, updates) wordt automatisch geregeld, je betaald alleen voor de tijd en mem usage tijdens dat er gebruik van gemaakt wordt. (ook Microsoft etc. hebben FaaS, denk aan Azure Functions).

Componenten die ik beschrijf zijn nagenoeg (op login na, maar daar heb je goede SaaS voor) afdoende om de meeste websites te draaien.

[ Voor 39% gewijzigd door djwice op 21-09-2016 21:05 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:42

Boost9898

Software developer

Mijn bericht wat ik geplaatst heb is kritisch, dat klopt. Maar is dat een reden om hem te bestoken met negatieve eentjes? Als je het mij vraagt vind ik het een 1,5. :$
Boost9898 in 'reviews: Apple iPhone 7 (Plus): of toch meer een iPhone 6ss?'

• Bor

Bor

Topicstarter
Boost9898 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:29:
Mijn bericht wat ik geplaatst heb is kritisch, dat klopt. Maar is dat een reden om hem te bestoken met negatieve eentjes? Als je het mij vraagt vind ik het een 1,5. :$
Boost9898 in 'reviews: Apple iPhone 7 (Plus): of toch meer een iPhone 6ss?'
Ik zie geen -1 in jouw reactie in de huidige vorm. Wat stond er voor de aanpassing? Ik krijg het gevoel dat de reactie voor de edit minder rooskleurig was als ik naar de moderaties kijk.

Let ook even op de rode tekst boven het topic; het is niet de bedoeling om reacties binnen korte tijd na plaatsen hier in het topic te melden. Geef het systeem ook even wat tijd om zijn werk te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 22-09-2016 08:45 ]

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Bor schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:44:
[...]Ik zie geen -1 in jouw reactie in de huidige vorm. Wat stond er voor de aanpassing? Ik krijg het gevoel dat de reactie voor de edit minder rooskleurig was als ik naar de moderaties kijk.
Met de edit heb ik de volgorde wat aangepast en een stukje tekst erbij.
Bor schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:44:
[...]Let ook even op de rode tekst boven het topic; het is niet de bedoeling om reacties binnen korte tijd na plaatsen hier in het topic te melden. Geef het systeem ook even wat tijd om zijn werk te doen.
Jep weet ik. ;)
Maar 16x -1 binnen een uur tijd is wel erg veel. Boost9898 in 'reviews: Apple iPhone 7 (Plus): of toch meer een iPhone 6ss?'

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat waren in dit geval maar een paar moderaties. Het was echt niet nodig deze nu al aan te melden.

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Waarom is dit informatief tegenover bovenstaande reacties? Vanwege de ''auteur-tag''?
Andrasman in 'reviews: Apple iPhone 7 (Plus): of toch meer een iPhone 6ss?'

• Bor

Bor

Topicstarter
Boost9898 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:03:
Waarom is dit informatief tegenover bovenstaande reacties? Vanwege de ''auteur-tag''?
Andrasman in 'reviews: Apple iPhone 7 (Plus): of toch meer een iPhone 6ss?'
Die reactie staat inmiddels op +1 en is ook nog erg jong. Nogmaals; zie de "let op" boven aan de pagina. Deze betreffende reacties had nog maar twee moderaties gehad.

Verwijderd

[Shadow] in 'nieuws: Tesla: update die Autopilot veiliger maakt komt woensdag...

+3 voor een reactie met een wettekst die ergens anders over gaat en bovendien uit de wetgeving van het verkeerde land komt :?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Oliwier30 in 'nieuws: 'Google brengt '3D Touch'-functie terug in Android 7.1''

Iemand post "Google jat alles van Apple!! huil huil". Vervolgens reageert iemand met "Oh nee, Apple is eerst begonnen met jatten hoor! Zij zijn de super jatters! huil huil."
De eerste reactie staat terecht op -1, de andere staat nog op +1.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:01
JanW in 'nieuws: EA maakt systeemeisen Titanfall 2 bekend' -1? Voor wat? Offtopic snap ik nog wel, maar dat is de reactie waar ik op reageer ook.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Redneckerz in 'nieuws: Jongen stopt Kickstarter-project voor 'Velocity One'-t... - Is toch geen 0? Gewoon inhoudelijk betoog.

(Zal niet meer alleen maar naar mij linken hoor! :))

EDIT: Nu 24x! -1??? :? Is dat nu puur vanwege de toon, want Falconhunter komt met een iets beknopter en genuanceerde variant op +2? - Verwijderd in 'nieuws: Jongen stopt Kickstarter-project voor 'Velocity One'...

[ Voor 35% gewijzigd door Redneckerz op 23-09-2016 18:38 . Reden: Toevoeging. ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mee eens, overduidelijk een FIPO (check tijd van reactie en tijd van newspost, binenn enkele seconden gepost).

Dat is wel een -1 waard, niet de +1 waar hij nu staat. En die massa's +2's en +3's mogen nagekeken worden, die zijn op geen enkele manie verdedigbaar.

jeroenvangoch in 'nieuws: KPN kampte met internetstoring bij aantal wholesale...

Die mag ook wel naar -1.

[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 23-09-2016 16:47 ]

Virussen? Scan ze hier!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022
Lijkt mij geen -1 maar en 0: erwinwernars in 'nieuws: KPN kampte met internetstoring bij aantal wholesale-...

Ik snap het dat mensen een reactie niet kunnen waarderen, zeker als deze off-topic is, maar daarvoor is er 0. -1 is wat mij betreft voor de extremere gevallen.

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ben ik het niet mee eens. Dit is wel zo nutteloos dat een -1 gerechtvaardigd is.
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

KirovAir in 'nieuws: Hacker claimt jailbreak voor iOS 10 te hebben gemaakt'
Verwijderd in 'nieuws: LinkedIn komt met Learning en bijgewerkte desktopsite'
supersnathan94 in 'nieuws: Intel en Facebook winnen Doom-competitie met kunst...
supersnathan94 in 'nieuws: Intel en Facebook winnen Doom-competitie met kunst...
Gopher in 'nieuws: Microsoft maakt versie 2.0 van Javascript-variant TypeScri...
ktorfs in 'nieuws: Microsoft maakt versie 2.0 van Javascript-variant TypeScri...
totaalgeenhard in 'nieuws: Yahoo: staatshackers stalen gegevens half miljard ...
bokkow in 'nieuws: MacOS Sierra-gebruikers melden problemen met Logitech-muiz...
Maestro J in 'nieuws: Microsoft maakt Minecraft: Education Edition 1 november...
Aetje in 'nieuws: Ministerie VWS raadt zorgverleners aan om browsers niet te ...
mutsje in 'nieuws: Ministerie VWS raadt zorgverleners aan om browsers niet te...
voz in 'nieuws: Ministerie VWS raadt zorgverleners aan om browsers niet te up...
mutsje in 'nieuws: Ministerie VWS raadt zorgverleners aan om browsers niet te...
darknessblade in 'nieuws: Ministerie VWS raadt zorgverleners aan om browsers ...
Rafe in 'nieuws: Ministerie VWS raadt zorgverleners aan om browsers niet te u...
Verwijderd in 'nieuws: Ministerie VWS raadt zorgverleners aan om browser...
CJ_Latitude in 'nieuws: Ministerie VWS raadt zorgverleners aan om browsers ni...
R4gnax in 'nieuws: Ministerie VWS raadt zorgverleners aan om browsers niet te...
jj71 in 'nieuws: Ministerie VWS raadt zorgverleners aan om browsers niet te u...
keesdewit in 'nieuws: Ministerie VWS raadt zorgverleners aan om browsers niet...
lolle1212 in 'nieuws: Rotterdams verkeerslicht heeft ir-camera's voor sneller...
Geen +2

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Mooie uitgebreide reactie en daarom nog meer geschikt voor GR maar dan uiteraard niet voor op de FP.
EDIT: Nu 24x! -1??? :? Is dat nu puur vanwege de toon, want Falconhunter komt met een iets beknopter en genuanceerde variant op +2? - Verwijderd in 'nieuws: Jongen stopt Kickstarter-project voor 'Velocity One'...
Net wat je zelf al zegt: iets meer beknopt en genuanceerder. Die kan wel op nul wmb :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem