Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste
Acties:
  • 197.848 views

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
De toon van je bericht komt vrij aggressief over en daar zullen een aantal mensen wel over vallen. Dit is ook duidelijk te zien in de puntenverdeling, ongeveer 50% off-topic, 50% -1. Lijkt dus niets mis te gaan met modereren.

Afijn, je staat nu weer op 0

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-12-2025

Boost9898

Software developer

nieuws: Canon voorziet EOS 5D Mark IV van 30-megapixelsensor met Dual Pixel R... Verkeerde berichtje op de verkeerde plaats. Sorry. :x

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: WhatsApp gaat data delen met Facebook'
Is mijn reactie hier echt ongewenst?

De opt-out is volgens mij een wassen neus vanwege de zinssnede die WhatsApp gebruikt in de app, waardoor mensen denken dat ze een algehele opt-out krijgen. De FAQ legt namelijk uit:
Facebook en de Facebook-bedrijvengroep zullen alsnog deze informatie ontvangen en gebruiken voor andere doeleinden, zoals voor het verbeteren van de infrastructuur- en afleveringssystemen, het begrijpen hoe onze Diensten of die van hun worden gebruikt, het beveiligen van systemen, en het bestrijden van spam, misbruik of schendingen.
Dat de end-to-end encryptie een wassen neus is, komt omdat er via een server wordt onderhandeld over het crypto algoritme en of de E2E daadwerkelijk uit staat.

Misschien had ik dat beter moeten uitleggen?

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:25
Lijkt mij niet, ook maximaal offtopic. Maar bij jou is (net als bij mij hieronder) eenzelfde user aan het modereren geweest als je mij vraagt.
Zo hee wat voor een lamzak is daar aan het modereren geweest zeg? Ik kijk net, al mijn reacties ongewenst en ook nog van zoveel andere mensen? Ik denk 9 vd 10 ongewenst reacties zijn hooguit offtopic, sommige zelfs ontopic denk ik.

offtopic:
Vreemd dit, beter die user maar meteen zijn modrechten ontnemen.

@ RSpanjaard: aah die had ik even gemist.

[ Voor 10% gewijzigd door Aardwolf op 26-08-2016 15:38 ]

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
marcel87 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:44:
[...]

Zo hee wat voor een lamzak is daar aan het modereren geweest zeg? Ik kijk net, al mijn reacties ongewenst en ook nog van zoveel andere mensen? Ik denk 9 vd 10 ongewenst reacties zijn hooguit offtopic, sommige zelfs ontopic denk ik.

offtopic:
Vreemd dit, beter die user maar meteen zijn modrechten ontnemen.
Dat heb ik gisteren ook gemeld, toen viel het mij ook al op. Tot nu toe geen reactie...

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02-2025

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
We kijken niet ieder moment maar ondertussen is daar al het e.e.a. goed gezet en is de mismodder aangeschreven.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:50
Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik nou weer heb fout gedaan in mijn 2 reacties op het volgende artikel?
nieuws: Canon voorziet EOS 5D Mark IV van 30-megapixelsensor met Dual Pixel R...

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:34:
Verwijderd in 'nieuws: WhatsApp gaat data delen met Facebook'
Is mijn reactie hier echt ongewenst?

De opt-out is volgens mij een wassen neus vanwege de zinssnede die WhatsApp gebruikt in de app, waardoor mensen denken dat ze een algehele opt-out krijgen. De FAQ legt namelijk uit:

[...]

Dat de end-to-end encryptie een wassen neus is, komt omdat er via een server wordt onderhandeld over het crypto algoritme en of de E2E daadwerkelijk uit staat.

Misschien had ik dat beter moeten uitleggen?
Dat was mijn schuld sorry, ik heb verkeerd geklikt. :)
Ik heb die moderatie nu aangepast.

Overigens: er is geen onderhandeling over het crypto algoritme, die is altijd hetzelfde. ;) En de clients onderhandelen met elkaar over E2EE; niet de servers... De wassen neus opmerking klopt dan ook niet, imho; maar dat is natuurlijk geen discussie voor hier. :)
Ample Energy schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:43:
Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik nou weer heb fout gedaan in mijn 2 reacties op het volgende artikel?
nieuws: Canon voorziet EOS 5D Mark IV van 30-megapixelsensor met Dual Pixel R...
1.) Link aub in het vervolg ff direct naar de reacties ;)
2.) Er stond nog maar één moderatie in, dat kan je zien als je op de score klikt. Heb je nu +1 gegeven waardoor je weer op 0 staat. :) Als iemand anders nog een zetje geeft komt ie vast weer goed.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:50
Sorry, zal ik doen! Al hoop ik natuurlijk dat dat niet nodig is.
Er stond 2 x -1 bij beide posts, maar nu zijn er ineens 4 x +1 bij gekomen. Wat een power, dit topic :P
Thanks!

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-12-2025
Wilt iemand mij uitleggen wat er off topic is aan mijn reactie en de reactie van loopvogel in ard1998 in 'reviews: Samsung Galaxy Note 7: een van de beste smartphones tot ... ik zie anderen met soortgelijke reacties die hier een +1 voor krijgen.

• WhatsappHack
  • Niet online
Ample Energy schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:53:
Sorry, zal ik doen! Al hoop ik natuurlijk dat dat niet nodig is.
Er stond 2 x -1 bij beide posts, maar nu zijn er ineens 4 x +1 bij gekomen. Wat een power, dit topic :P
Thanks!
Ik geloof (niet helemaal zeker) dat mensen die wat langer modereren standaard 2 moderatiepunten geven...
Dus als ik +1 aanklik, dan verschijnt er 2x +1. Met een boost wordt dat 6x +1.
Dus bij 4x +1 heb je grote kans dat alleen ik en nog één ander persoon op +1 heeft geklikt. :P

Dus het kán zijn dat 1 persoon je een -1 heeft gegeven, en dat er dus 2x -1 verschijnt.
Volgens mij als iemand nog niet lang modereert en 1x -1 geeft, wordt de score zelfs 0 ipv direct -1. Maar dat kan ik fout hebben. :)

Vandaar dat ik zei dat er maar 1 moderatie stond. ;)
Om maar even een klein misverstand uit de wereld te helpen. :D
Mooi dat je post iig weer helemaal goed staat nu!

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
WhatsappHack schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:54:
[...]

Ik geloof (niet helemaal zeker) dat mensen die wat langer modereren standaard 2 moderatiepunten geven...
Dus als ik +1 aanklik, dan verschijnt er 2x +1. Met een boost wordt dat 6x +1.
Dus bij 4x +1 heb je grote kans dat alleen ik en nog één ander persoon op +1 heeft geklikt. :P

Dus het kán zijn dat 1 persoon je een -1 heeft gegeven, en dat er dus 2x -1 verschijnt.
Volgens mij als iemand nog niet lang modereert en 1x -1 geeft, wordt de score zelfs 0 ipv direct -1. Maar dat kan ik fout hebben. :)

Vandaar dat ik zei dat er maar 1 moderatie stond. ;)
Om maar even een klein misverstand uit de wereld te helpen. :D
Mooi dat je post iig weer helemaal goed staat nu!
iemand die pas net begonnen is heeft inderdaad een x1 weging. Later x2 of x6 met boost. Ze kunnen wel -1 en +3 stemmen, maar er moet minimaal een +3 of -1 bij van een niet beginnende moderator voordat dat niveau bereikt kan worden. Daarna telt hun stem wel gewoon 1x mee in het totaal.

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:14
proatjeboksem in 'nieuws: België investeert 22 miljoen in software om terreur...

Degenen die deze post naar +3 hebben gezet verdienen IMHO ook een moderatieban... maar dat is aan de staff natuurlijk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door SampleUser op 27-08-2016 11:17 ]

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-12-2025

_David_

FP ProMod

llama llama duck

(jarig!)
SampleUser schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:14:
proatjeboksem in 'nieuws: België investeert 22 miljoen in software om terreur...

Degenen die deze post naar +3 hebben gezet verdienen IMHO ook een moderatieban... maar dat is aan de staff natuurlijk ;)
Die 31x +3 slaat inderdaad helemaal nergens op..

Verwijderd in 'nieuws: EU wil Google laten betalen voor gebruik van fragmenten ni...
Dit kan wel weer naar 0

JivZ in 'nieuws: EU wil Google laten betalen voor gebruik van fragmenten nieu...
Khrome in 'nieuws: EU wil Google laten betalen voor gebruik van fragment...
Geen +2

[ Voor 44% gewijzigd door _David_ op 27-08-2016 11:50 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:35

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Met de huidige toonstelling is dit echt geen +3: ro8in in 'nieuws: Spotify ontkent artiesten die deals sluiten met Apple Music...

Er wordt stevig op mening gemod op die reactie wat niet is toegestaan.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Staat nu op +2, en daar gaat hij ook niet meer afkomen met normale middelen ook.

Ik zie er niet meer dan een +1 in nee.

Virussen? Scan ze hier!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik had hem eerst ook +2 gegeven, omdat wat hij zegt imho wel echt een reëel probleem is dat (veel) aandacht verdient van de consumenten. Dat mag wel een beetje uitgelicht worden denk ik, dus was kiezen tussen +1 en 2. Maar de toonzetting is inderdaad wat minder...

• Dorus
mg794613 in 'nieuws: Securitybedrijven ontdekken drie zero days in iOS die ac...
Deze en alles eronder is redelijk zwaar offtopic. En nog eens moderatie gezeur. -> -1.

Edgarz in 'nieuws: Securitybedrijven ontdekken drie zero days in iOS die acti...
Deze mag iemand mij uitleggen. Want of ik snap de grap niet, of het is zo nutteloos dat hij wel naar -1 kan.

• Bor

Bor

Topicstarter
Waarom krijg ik hier een 0? Dat lijkt me niet helemaal redelijk;

Bor in 'downloads: Total Commander 9.00 bèta 11'

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MrDummy in 'nieuws: Ubisoft stopt later dit jaar met Ghost Recon Phantoms'

Kan me niet voorstellen dat dit missende info bevat voor het artikel. Een uitgebreid omschreven mening, dat wel, een +2 zeker wel waardig, maar +3 is denk ik wat overdreven, al kan ik me voorstellen dat er meningmods tussen zitten en dat de post daarom op +3 staat.

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Nou nou, er wordt weer lekker gemodereerd door iemand. Is een grapje meteen ongewenst? Natuurlijk, het is offtopic maar meer ook niet. Als er geen grapjes gemaakt mogen maken peer ik 'm wel. Bovendien heeft hij zijn reactie aangepast nadat hij -1tjes kreeg... gekke-gerrit in 'plan: Doe mee met HP's zakelijke testpanel en win een HP Roa...

• Dirk
  • Laatst online: 01:48

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Mja, met het geklaag wat erbij staat kan ik er nu eerlijk gezegd niet meer dan een -1 van maken... Haal dus eerst dat weer weg. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Was niet echt nodig imo, maar heb het aangepast.

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
Iemand die mij kan uitleggen waarom ik, hoewel ik naar mijns inziens inhoudelijk reageer een -1 krijg?
mrdemc in 'nieuws: 'FBI waarschuwde voor buitenlandse aanvallen op verkiezing...

0 Off-topic / Irrelevant 1
-1 Ongewenst 4

Bij een reactie met duidelijk een score +1 als ik kijk naar de omschrijving van de moderaties.

[ Voor 14% gewijzigd door mrdemc op 29-08-2016 15:25 . Reden: na url tekst bijgevoegd. ]

• Dirk
  • Laatst online: 01:48

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Afgezien van 1 kort zinnetje reageer je niet op je parent, dat leest erg irritant. Je had je reactie (afgezien van de eerste zin) dan ook beter als een losse reactie neer kunnen zetten.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

(jarig!)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Verwijderd

kwinvdv in 'nieuws: Samsung brengt drie nieuwe gebogen gamemonitoren uit'

leuk dat hij 3d programmeren voor dummies uit heeft en sommigen er blij van worden
maar heeft natuurlijk helemaal niets met het scherm of gebogen schermen op zich te doen...
ze hebben allemaal standaard verhoudingen resoluties (renderoppervlakken)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2016 19:11 ]

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
Leolinedance in 'reviews: De opvallende teruggang van tablets'

Waarom -1 ? Lijkt mij niet ongewenst toch? En er is geen woord aan gelogen.

• WhatsappHack
  • Niet online
-edit- Snip.
Stukje verkeerd gelezen.
Leolinedance schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:24:
Waarom -1 ? Lijkt mij niet ongewenst toch? En er is geen woord aan gelogen.
Ik denk omdat sommige mensen zich ergeren aan de "daarom nooit meer <product>" posts, vaak oneliners zonder veel onderbouwing. Maar je hebt gelijk hoor, een -1 is het niet.

[ Voor 36% gewijzigd door WhatsappHack op 30-08-2016 00:43 ]

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:15

botoo

💀 too old to die young

Nog voordat er een moderatie op heeft plaatsgevonden:
(Kom maar op met je -1stupid fanboys and girls)
Verwijderd in 'nieuws: App om iOS-apparaten te jailbreaken staat maand lang in App S...

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
WhatsappHack schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:41:
-edit- Snip.
Stukje verkeerd gelezen.

[...]

Ik denk omdat sommige mensen zich ergeren aan de "daarom nooit meer <product>" posts, vaak oneliners zonder veel onderbouwing. Maar je hebt gelijk hoor, een -1 is het niet.
Dank je :) Had wat meer onderbouwing bij gemogen inderdaad, maar dacht dat het wel duidelijk was waarom ik geen voorstander ben van verplichte updates van een OS (behalve beveiligingsupdates).

• Bor

Bor

Topicstarter
Die heb ik van een duidelijk bericht voorzien.

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2025

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:05:
kwinvdv in 'nieuws: Samsung brengt drie nieuwe gebogen gamemonitoren uit'

leuk dat hij 3d programmeren voor dummies uit heeft en sommigen er blij van worden
maar heeft natuurlijk helemaal niets met het scherm of gebogen schermen op zich te doen...
ze hebben allemaal standaard verhoudingen resoluties (renderoppervlakken)
En dan ook deze reacties:
Verwijderd in 'nieuws: Samsung brengt drie nieuwe gebogen gamemonitoren uit'

Dit lijken me een duidelijke -1's. Moderatie geneuzel hoort in dit topic. Daarnaast is de betreffende post waar hij op afgeeft naar mijn idee gewoon on topic.

[ Voor 10% gewijzigd door JDVB op 30-08-2016 09:20 . Reden: Tweede reactie toegevoegd ]

Verwijderd

JDVB schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:55:
[...]

En dan ook deze reactie:

Dit lijkt me een duidelijke -1. Moderatie geneuzel hoort in dit topic. Daarnaast is de betreffende post waar hij afgeeft naar mijn idee gewoon on topic.
o snap? offended! *not
super goeie grap ouwe.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:26

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:14:
[...]

o snap? offended! *not
super goeie grap ouwe.
Modbreak:De input van iedereen wordt altijd gewaardeerd in dit topic, maar je hebt nu al twee reacties achter elkaar geschreven waar je kleinerend / vervelend reageert. Let daar alsjeblieft op, dan houden we de discussie zinvol en inhoudelijk.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

(jarig!)

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:27

pietje63

RTFM

aval0ne in 'nieuws: Apple moet Ierland dertien miljard euro aan belastingsvoo...
-1 lijkt me echt te laag.
De reactie is te beperkt onderbouwd en niet volledig waar, maar dan kom je op +1 of 0 uit. Hier is sprake van "modden om een mening te uiten". Sowieso veel meer sprake van in de hele discussie.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Sissors in 'nieuws: Apple moet Ierland dertien miljard euro aan belastingsvoo...
Een +3 voor een reactie met een dergelijke persoonlijke aanval in de eerste zin is veel en veel te hoog.

De +2's op de reacties op Yzord in 'nieuws: Apple moet Ierland dertien miljard euro aan belastingsvoord... lijken me ook wat aan de hoge kant. De gelinkte reactie zie ik overigens totaal geen -1 in. Flinke meningmods.

[eXodus] in 'nieuws: Apple moet Ierland dertien miljard euro aan belastingsvo...
Lijkt me gewoon een -1, zeker met modgezeur.

[ Voor 52% gewijzigd door Migrator op 30-08-2016 14:42 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2025

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Migrator schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:33:
Sissors in 'nieuws: Apple moet Ierland dertien miljard euro aan belastingsvoo...
Een +3 voor een reactie met een dergelijke persoonlijke aanval in de eerste zin is veel en veel te hoog.
Die aanval is al een quote van de boven de bovenliggende reactie afkomstig. En daar is deze nog onpersoonlijk.

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

JDVB schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:49:
[...]
Die aanval is al een quote van de boven de bovenliggende reactie afkomstig. En daar is deze nog onpersoonlijk.
(van jou dan)
noem ik niet onpersoonlijk. En dat de andere reactie het ook doet maakt het geen procent minder ongewenst.

[ Voor 47% gewijzigd door Migrator op 30-08-2016 14:57 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-12-2025

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:54
Niet zozeer mismoderatie, maar wel een affiliatelink in een reactie: lasharor in 'nieuws: Archos brengt volgende maand zijn eerste quadcopter uit'

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-12-2025
Dit is absoluut geen -1 Verwijderd in 'nieuws: Uitgelekte richtlijn bevestigt EU-plannen voor rechten... hij vertelt zijn eigen mening over de toekomst met deze aankomende regelgeving en geeft zijn oplossing erop. Ik vind dit een on topic reactie met een te directe / agressieve opbouw. Moet op z'n minst een 0 worden.

Verwijderd

De fanboys zijn weer flink in de heen en weer.

Verwijderd in 'nieuws: Apple voegt 2TB-optie toe aan iCloud'
aval0ne in 'nieuws: Apple voegt 2TB-optie toe aan iCloud'
ASS-Ware in 'nieuws: Apple voegt 2TB-optie toe aan iCloud'
ZpAz in 'nieuws: Apple voegt 2TB-optie toe aan iCloud'
DedSec85 in 'nieuws: Apple voegt 2TB-optie toe aan iCloud'

Allemaal geen +2

Voor de rest zie ik een hoop 0'tjes welke toch echt een +1 zouden moeten zijn. Ofwel, zou fijn zijn als iemand eens goed kijkt naar de al die comments, het een en ander rechtzet en wat mensen eruit pikt voor sancties.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:03
Duidelijk geen +2, de benchmark toont helemaal geen Xperia X Compact en het heeft er dan ook de schijn van dat men wil scoren met hun eigen site.

Coocoocachoo in 'nieuws: Foto's van Sony Xperia XZ en X Compact verschijnen o...

• Bor

Bor

Topicstarter
NotSoSteady schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:16:
Duidelijk geen +2, de benchmark toont helemaal geen Xperia X Compact en het heeft er dan ook de schijn van dat men wil scoren met hun eigen site.

Coocoocachoo in 'nieuws: Foto's van Sony Xperia XZ en X Compact verschijnen o...
In dat geval is de reactie een 0. Ik zie niet direct een relatie met een eigen site trouwens.

Een -1 voor onderstaande reactie vind ik echt te streng. Indien hetgeen wat wordt verkondigd niet klopt kan dat in een reactie worden aangegeven.

aval0ne in 'nieuws: Samsung vertraagt release Galaxy Note 7 voor 'extra kwali...

[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 01-09-2016 13:10 ]

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik dacht laat ik TheDeeGee eens verbeteren omdat hij het volgens mij verkeerd begrepen heeft (dat vraagt hij zelf in zijn post) die overigens als on topic beschouwd wordt:

Ryan1981 in 'nieuws: Logitech introduceert Silent-muizen die vrijwel geen kli...

Krijg ik 2 x een 0!

Heb ik het verkeerd begrepen of hebben de moderators niet goed opgelet? :P

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

etothej in 'nieuws: Datalek bij gemeente treft minstens vijfduizend Utrechter...

Geen idee waarom deze reactie op +2 staat. Ja, het gaat om veel geld, maar het is niet wat er gebeurd is of gedaan gaat worden. :)

EDIT:
Mijn moderatie heeft de reactie al naar +1 gezet. :) Dacht dat ik al gemodereerd had erop.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 01-09-2016 16:40 ]

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012

Racing_Reporter

Contentmaker

Racing_Reporter in 'nieuws: HTC One A9s krijgt lcd met 720p-resolutie en is g...

-1? Lijkt me niet he. Vrij relevante vraag onder een vrij random klacht. Op z'n minst een 0. Maximaal +1.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• WhatsappHack
  • Niet online
WhatsappHack in 'nieuws: HTC One A9s krijgt lcd met 720p-resolutie en is goed...
Is dit echt een -1? Gezien de parent +1 is, vind ik die van mij eigenlijk ook wel +1... maar minstens 0.
Het is niet populair wat ik zeg, maar... dikke boei.

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
Ik weet niet wat er aan de hand is in dit topic Raindeer in 'nieuws: 'Google stopt met modulaire smartphone Project Ara'' maar er is een lange rij van -1 moderaties (ja, ook die van mij) maar veel van die reacties zijn gewoon nette serieuze reacties.

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Raindeer schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:03:
Ik weet niet wat er aan de hand is in dit topic Raindeer in 'nieuws: 'Google stopt met modulaire smartphone Project Ara'' maar er is een lange rij van -1 moderaties (ja, ook die van mij) maar veel van die reacties zijn gewoon nette serieuze reacties.
Bedankt voor het melden, goede spot!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
Ircghost schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:07:
[...]

Bedankt voor het melden, goede spot!
Dank, ik zie dat je bijna iedereen +8 gegeven hebt. Ik heb nog eens gekeken in die thread en bijna elke comment heeft 2 -1 scores. Op een paar na en dat vind ik dan toch raar. Vreemd is ook dat ik het alleen alleen onder dit bericht tegen kom. Andere nieuwsberichten hebben dit patroon niet.

Dat doet vermoeden dat degene die de negatieve mods geeft een heel specifiek doel heeft. Is er iemand die er op kicked om bovenaan te staan?

Uiteindelijk is het vervelend want met -1 gemodde berichten worden eigenlijk niet gelezen.

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Raindeer schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:07:
[...]

Dank, ik zie dat je bijna iedereen +8 gegeven hebt. Ik heb nog eens gekeken in die thread en bijna elke comment heeft 2 -1 scores. Op een paar na en dat vind ik dan toch raar. Vreemd is ook dat ik het alleen alleen onder dit bericht tegen kom. Andere nieuwsberichten hebben dit patroon niet.

Dat doet vermoeden dat degene die de negatieve mods geeft een heel specifiek doel heeft. Is er iemand die er op kicked om bovenaan te staan?

Uiteindelijk is het vervelend want met -1 gemodde berichten worden eigenlijk niet gelezen.
Ik kan hoogstens +6 geven, er zijn ook anderen waardoor de totale score voor jou lijkt op +8 :). Ik heb degene die dit gedaan heeft (al die -1's) aangeschreven!

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
In het draadje volgend op mijn commentaar:
Squee in 'nieuws: Intel zet details Apollo Lake-socs online'

Krijgt worldcitizen ineens een -1. Dat leek me onterecht, hij boorduurde opzich voort op de reactie van Dreamvoid daarboven en mijn originele post. Lijkt mij gewoon on-topic, en daarom ben ik ook verder op zijn reactie in gegaan daarna. Ik kon zelf natuurlijk de moderatie niet corrigeren omdat het een reactie op mijn post is :)

[ Voor 8% gewijzigd door Squee op 02-09-2016 11:20 ]

Please do not contact me telepathically.

• maquis
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

maquis

Maak je niet te sappel........

Soms vraag ik me af, waarom er soms zo rancuneus gemodereerd word op een reële observatie. Deze is gewoon +1 waard mijn mijn mening.

Roko in 'nieuws: Samsung bevestigt terugroepactie Galaxy Note 7 vanwege ontpl...

edit: gelukkig is de -1 al weg gewerkt. Zucht.

[ Voor 5% gewijzigd door maquis op 02-09-2016 11:44 . Reden: moderatie wijziging ]

GruB God

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

maquis schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:43:
Soms vraag ik me af, waarom er soms zo rancuneus gemodereerd word op een reële observatie. Deze is gewoon +1 waard mijn mijn mening.

Roko in 'nieuws: Samsung bevestigt terugroepactie Galaxy Note 7 vanwege ontpl...

edit: gelukkig is de -1 al weg gewerkt. Zucht.
Ik wacht meestal ook even om het systeem wat tijd te gunnen. Binnen het uur meld ik een mismoderatie nooit. :)

• maquis
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

maquis

Maak je niet te sappel........

CH40S schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:05:
[...]
Ik wacht meestal ook even om het systeem wat tijd te gunnen. Binnen het uur meld ik een mismoderatie nooit. :)
Leer momentje. :P

GruB God

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-12-2025
CH40S schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:05:
[...]
Foute negatieve moderaties op reacties meldt ik wel snel omdat standaard de meeste mensen die reacties anders niet meer zullen zien omdat ze zijn dichtgeklapt en ze naar onderen zijn verschoven.
Het effect van een foute negatieve moderatie op een reactie is daardoor onevenredig groot en en de kans op correctie door andere moderatoren juist gering.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TWyk schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:47:
Foute negatieve moderaties op reacties meldt ik wel snel omdat standaard de meeste mensen die reacties anders niet meer zullen zien omdat ze zijn dichtgeklapt en ze naar onderen zijn verschoven.
Dat hangt er totaal van af welk niveau je zult zien. Ik heb bijvoorbeeld niveau 'Ongewenst' ingesteld staan, dus ik zie altijd (praktisch) alles wel. :)
Het effect van een foute negatieve moderatie op een reactie is daardoor onevenredig groot en en de kans op correctie door andere moderatoren juist gering.
Iets wat geen probleem is bij een lager reactie niveau, die je kan instellen in je profiel. :)

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 02-09-2016 14:53 ]

• TWyk
CH40S schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:52:
[...]
Iets wat geen probleem is bij een lager reactie niveau, die je kan instellen in je profiel. :)
Het is wel een probleem omdat de meerderheid van de 'gewone' moderatoren (zoals ikzelf) de default instelling heeft ingesteld staan en dus de reacties niet ziet en dan is dus de kans op correctie van de foute moderaties veel kleiner.

En nee ik wil niet mijn niveau anders instellen want ik wil al die -1 rommel niet lezen om er af en toe een keer een foute moderatie uit te kunnen halen.

Trouwens te hoog gemodereerde post van het type "Brein is evil" kun je beter ook heel snel melden want anders hebben ze binnen een uur 100x+3 en zijn ze nauwelijk meer van hun plaats te krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door TWyk op 02-09-2016 15:20 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TWyk schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:17:
Het is wel een probleem omdat de meerderheid van de 'gewone' moderatoren (zoals ikzelf) de default instelling heeft ingesteld staan en dus de reacties niet ziet en dan is dus de kans op correctie van de foute moderaties veel kleiner.

En nee ik wil niet mijn niveau anders instellen want ik wil al die -1 rommel niet lezen om er af en toe een keer een foute moderatie uit te kunnen halen.
Dit gaat hem niet worden vrees ik. Zeker voor die paar reacties die dan tussen wal en schip vallen niet. Er is ook een filter waarop je alle reacties met een score van 0 (offtopic / irrelevant) ziet, terwijl die instelling dacht ik standaard op +1 (on-topic) staat.
Trouwens te hoog gemodereerde post van het type "Brein is evil" kun je beter ook heel snel melden want anders hebben ze binnen een uur 100x+3 en zijn ze nauwelijk meer van hun plaats te krijgen.
Wat vaak onbegonnen werk is door de hoeveelheid meningmods. grote kans dat die uiteindelijk (ook binnen de 48 uur niet) alsnog goed gezet worden qua moderatie en een modfixatie dan nooit gedaan wordt, omdat men dat een te zwaar vind.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De eerste 2 reacties vind ik persoonlijk wel degelijk -1 waard.

De laatste twee inderdaad niet, en daar zijn ze nu ook vanaf!

Virussen? Scan ze hier!

• TWyk
wildhagen schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 17:52:
De eerste 2 reacties vind ik persoonlijk wel degelijk -1 waard.

De laatste twee inderdaad niet, en daar zijn ze nu ook vanaf!
De eerste reactie van Lafleche vind ik zeker geen -1.
Eerder een plus 1 dan een -1

De mening van casper956 dat Brussel zich er niet me moet bemoeien is misschien wat kort door de bocht maar daarmee nog niet ongewenst. Meer een nul dan -1

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SomerenV in 'nieuws: Poetin: Russische staat was niet betrokken bij hack Demo...

Een post dir volstaat met allerlei insinuaties (1e alinea) zonder enig bewijs/onderbouweing en flamebaits ("slinkse trut") bevat, hoort imho niet op +1 thuis maar op -1. Dit kan je ook netter verwoorden en onderbouwen.

Virussen? Scan ze hier!

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014

PDZ

📍Damwâld

bilgy_no1 in 'nieuws: Poetin: Russische staat was niet betrokken bij hack Dem...

Dit mag als de donder op -1. Aannames zonder onderbouwing (Tea Party zou volgens hem corrupt zijn). Beweert dat het een feit is dat Rusland MH17 heeft neergehaald terwijl dat niet bewezen is. Republikeinen zouden door olie- en kolenindustrie zijn omgekocht. 90% van Amerikanen zou gun control willen, yeah sure...

Allemaal beweringen zonder onderbouwing. Heeft meer weg van een anti rechtse flamebait dan een serieuze reactie.

De tiid hâldt gjin skoft.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zie geen reden voor een -1 in die post. Al helemaal geen flamebait. Deze post lijkt me een 0 of een +1 (beiden zijn verdedigbaar), maar een -1 lijkt me veel, veel te zwaar (net als de +2 en +3 overigens).

Het feit dat je het met de poster niet eens bent, is geen reden voor een -1.

Virussen? Scan ze hier!

• TWyk
PDZ schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 23:25:
bilgy_no1 in 'nieuws: Poetin: Russische staat was niet betrokken bij hack Dem...

Dit mag als de donder op -1. Aannames zonder onderbouwing (Tea Party zou volgens hem corrupt zijn). Beweert dat het een feit is dat Rusland MH17 heeft neergehaald terwijl dat niet bewezen is. Republikeinen zouden door olie- en kolenindustrie zijn omgekocht. 90% van Amerikanen zou gun control willen, yeah sure...

Allemaal beweringen zonder onderbouwing. Heeft meer weg van een anti rechtse flamebait dan een serieuze reactie.
Ik vind het een +1 of zelfs eerder een +2.
Het is misschien een eenzijdige visie op de verkiezingen maar toch wel duidelijk gemotiveerd.
De claim dat alle beweringen zonder onderbouwing zijn vind ik ook wat overdreven. De gerefereerde onderzoeken naar Benghazi zijn algemeen bekend en uitgekauwd en het oordeel over de Clinton mails van de FBI directeur waaraan wordt gerefereerd is ook uitgebreid in het nieuws geweest. Reageren op Tweakers is geen proefschrift, je kan in je opinie best uit bekende nieuwsfeiten putten zonder continu linkjes te hoeven plaatsen en met die nieuwsfeiten toch je betoog goed onderbouwen.

Jij kunt het prima oneens zijn met deze reactie maar dan moet je gewoon zelf reageren met een afwijkende opinie en daarbij ofwel de argumentatie uit deze reactie weerleggen ofwel aan andere informatie refereren die deze reageerder misschien selectief niet heeft vermeld.

In verkiezingen heb je nou eenmaal vaak voor en tegenstanders en ik vind juist dat je dat debat best de ruimte kan geven het verdient.

• PDZ

PDZ

📍Damwâld

wildhagen schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 03:51:
Ik zie geen reden voor een -1 in die post. Al helemaal geen flamebait. Deze post lijkt me een 0 of een +1 (beiden zijn verdedigbaar), maar een -1 lijkt me veel, veel te zwaar (net als de +2 en +3 overigens).

Het feit dat je het met de poster niet eens bent, is geen reden voor een -1.
Een 0 is nog verdedigbaar, een +1 niet. De eerste en de laatste alinea zijn nog een klein beetje in de lijn van het topic. De middelste 2 alinea's is gewoon onderbuikgevoelens praat.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind een +1 prima verdedigbaar (die heb ik dan ook gegeven), het is gewoon een nette ontopic reactie.

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 03-09-2016 11:38 ]

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

HaseMike in 'nieuws: Poetin: Russische staat was niet betrokken bij hack Demo...

Dat is geen +2, maar een -1 wegens trollen en moderatiegezeur.

Virussen? Scan ze hier!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
Bergen in 'nieuws: KPN kampt met landelijke internetstoring'

Brandmelding is van ruim een half uur na de eerste storing. Verdere geen enkele aanwijzing dat die brandmelding enige relevantie heeft. Met zo'n linkdump kom ik niet verder dan +1.

• PDZ

PDZ

📍Damwâld

wildhagen schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:38:
Ik vind een +1 prima verdedigbaar (die heb ik dan ook gegeven), het is gewoon een nette ontopic reactie.
Vreemd dat het bij reacties die (om even voorbeeld te noemen) voor de Democratische partij, Anti Rusland e.d. altijd op een +1 uitdraait, terwijl anti Democratische partij en pro Rusland altijd op -1 uitdraait. Allesbehalve neutraal.

[ Voor 3% gewijzigd door PDZ op 03-09-2016 12:14 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PDZ schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:14:
[...]

Vreemd dat het bij reacties die (om even voorbeeld te noemen) voor de Democratische partij, Anti Rusland e.d. altijd op een +1 uitdraait, terwijl anti Democratische partij en pro Rusland altijd op -1 uitdraait. Allesbehalve neutraal.
Kan je dit soort insinuaties, die feitelijk ook nog compleet onjuist zijn, wellicht gewoon even buiten dit topic houden?

Virussen? Scan ze hier!

• PDZ

PDZ

📍Damwâld

wildhagen schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:15:
[...]

Kan je dit soort insinuaties, die feitelijk ook nog compleet onjuist zijn, wellicht gewoon even buiten dit topic houden?
Nee. Want het heeft gewoon met mismoderaties te maken en het is wel degelijk juist. Het is misschien niet zo zwart wit als ik het zei maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PDZ schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:17:
[...]

Nee. Want het heeft gewoon met mismoderaties te maken en het is wel degelijk juist. Het is misschien niet zo zwart wit als ik het zei maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in.
Ik ben klaar met dit soort ongefundeerde beschuldigingen. Wat mij betreft veel plezier met modereren, maar als je alleen met dit soort compleet onzinnige beschuldigingen kunt komen en niet inhoudelijk kunt blijven, ga ik mijn tijd hier niet meer aan verspillen.

Veel succes en een prettife dag nog. Houdoe.

Virussen? Scan ze hier!

• PDZ

PDZ

📍Damwâld

wildhagen schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 22:09:
SomerenV in 'nieuws: Poetin: Russische staat was niet betrokken bij hack Demo...

Een post dir volstaat met allerlei insinuaties (1e alinea) zonder enig bewijs/onderbouweing en flamebaits ("slinkse trut") bevat, hoort imho niet op +1 thuis maar op -1. Dit kan je ook netter verwoorden en onderbouwen.
Het directe bewijs voor dat wat ik zojuist zei.

Ek dû folle sukses en noch in noflike dei. Oant sjen.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

(jarig!)

• WhatsappHack
  • Niet online
PDZ schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:21:
[...]

Het directe bewijs voor dat wat ik zojuist zei.

Ek dû folle sukses en noch in noflike dei. Oant sjen.
Mwah, dat komt eerder door het gebruik van "slinkse trut"; dan loop je er al snel tegen aan dat mensen een -1 gaan uitgeven.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

(jarig!)

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:21
Sleurhutje in 'nieuws: Pokémon Go-spelers kunnen binnenkort een 'Buddy'-Pokém...

Gartner's Hype Cycle is niet toepasbaar zoals Sleurhutje dat beweert en deze reactie slaat dus nergens op (en is dus geen + waard).

• SampleUser
SamTex in 'nieuws: Pokémon Go-spelers kunnen binnenkort een 'Buddy'-Pokémon n...

Had vanochtend in de bus even dat linkje doorgelezen, dat noemen we in gewoon Nederlands "een aluhoedje". Laten we hem maar een 0 geven, want anders gaat ie zeuren op Tweakblogs dat de CIA, AIVD en de New World Order hem censureren! /s

• Dorus
SampleUser schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 20:36:
SamTex in 'nieuws: Pokémon Go-spelers kunnen binnenkort een 'Buddy'-Pokémon n...

Had vanochtend in de bus even dat linkje doorgelezen, dat noemen we in gewoon Nederlands "een aluhoedje". Laten we hem maar een 0 geven, want anders gaat ie zeuren op Tweakblogs dat de CIA, AIVD en de New World Order hem censureren! /s
maar wat is er mis met de -1 die hij nu al heeft?

• SampleUser
Dorus schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 22:17:
[...]
maar wat is er mis met de -1 die hij nu al heeft?
Op moment van schrijven had hij een +1

Verwijderd

Ik gooi hem er zelf wel in maar zou heel graag eens zien dat mensen hun mod status kwijtraken als het om meningmodden gaat. Die mensen hebben er geen kaas van gegeten. Zou ook heel graag zien dat er eens actie vanuit de mods komt die het wat strenger gaan aanpakken.

Twee keer een ongewenst?

Verwijderd in 'reviews: Call of Duty: Infinite Warfare - eerste uurtjes met de n...

En kijk eens naat het scoreverloop hier. Hier hebben de modgerechtigden er ook totaal geen kaas van gegeten. Dat is gewoon ramhard meningmodden terwijl de reactie niets meer dan een +1 is.

Sn0wblind in 'reviews: Call of Duty: Infinite Warfare - eerste uurtjes met de nieuw...

En zo kan je het hele artikel wel doorgaan.

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-12-2025
nieuws: KPN kampt met landelijke internetstoring - update 2

blijkbaar veel klanten die het niet kunnen verkroppen dat hun provider eruit ligt en commentaar op hun manier van werken keihard afkraken, fanboys as usual hier, maar dan met 100 tegelijk

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

(jarig!)
Kan je linken naar een specifieke reactie? Volgensmij hebben de reacties onder dat artikel allemaal de juiste score.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik ben ook wel nieuwsierig naar links naar mismodded reacties. Ben er net nog eens doorheen gelopen, en de moderaties in dat artikel staan juist opvallend netjes op het juiate niveau, in tegenstelling tot veel newsposts kan ik eigenlijk geen echte mismoderaties vinden.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem