Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste
Acties:
  • 199.063 views

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Leuk, een Brein-nieuwsbericht. All of the mismods!

Verwijderd in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'
In de verste verte geen +3; ik vind zelf de 0 passend.
parryfiend in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'
Ik zie hier ook weinig reden voor de +3 anders dan een populaire mening. Staat echter best wel stevig :p
Danny in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'
Ook hier weinig reden voor de +3, dit lijkt me gewoon een +1.

Mar2zz in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'
Geen +2, staat weinig info in.
FaceDown in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'
Geen +2, stemmingmakerij.
cmegens in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'
Geen +2.
aadv in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'
Ik vind aan deze rant weinig +2.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dit is geen -1, gewoon een terecht punt wat er gemaakt wordt. Nu is het artikel sowieso gevoelig voor meningmodders gezien het onderwerp.

Werelds in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'
Deze post is, ondanks de grootte, ook op zijn plek op +1, een +2 voor wat simpele rekensommetjes?

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 26-07-2016 11:30 ]

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 13:10

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik vrees dat er bij de reacties op Brein drastischere maatregelen getroffen moeten worden.
Een aantal van de hierboven genoemde onterechte +2's staan zelfs al zeer stevig op +3.
Voelt een beetje als dweilen met de badstop eruit...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Migrator schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:54:
Leuk, een Brein-nieuwsbericht. All of the mismods!

In de verste verte geen +3; ik vind zelf de 0 passend.
Gelukkig heeft die nu een modfix.
parryfiend in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'
Ik zie hier ook weinig reden voor de +3 anders dan een populaire mening. Staat echter best wel stevig :p
Danny in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'
Ook hier weinig reden voor de +3, dit lijkt me gewoon een +1.
Deze 2 gaan nooit meer van de +3 afkomen, door de meningmodders staan die nu keihard op +3 waar ze idd niet horen.
CH40S schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:26:

Deze post is, ondanks de grootte, ook op zijn plek op +1, een +2 voor wat simpele rekensommetjes?
Staat nu zelfs op +3 :X

Chris.nl in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'

Die mag naar -2.

[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 26-07-2016 12:46 ]

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Objectief moderereren is idd lastig bij de bekende onderwerpen... :X

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:46

Redneckerz

A place to be.

CH40S schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:58:
Objectief moderereren is idd lastig bij de bekende onderwerpen... :X
Toch verwoordt de post van Werelds op een heldere manier waar Brein tot wanhoop telkens het schip mee mist (En niet alleen Brein, maar ook de gehele filmindustrie)

Een +2 is het zeker waard. Een +3 vind ik niet raar, maar gezien het schrijnende gebrek aan bronnen snap ik wel dat dit niet haalbaar is.

Admin @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:40

botoo

💀 too old to die young

Redneckerz schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:30:
[...]

Toch verwoordt de post van Werelds op een heldere manier waar Brein tot wanhoop telkens het schip mee mist (En niet alleen Brein, maar ook de gehele filmindustrie)

Een +2 is het zeker waard. Een +3 vind ik niet raar, maar gezien het schrijnende gebrek aan bronnen snap ik wel dat dit niet haalbaar is.
Wat ik daar in feite lees is 'ik wil alles, maar wil daar niet heel veel voor betalen' een insteek die je best vaak leest op Tweakers (of die betaalbereidheid werkelijk aanwezig is of alleen verbaal word gesteund doet niet terzake), maar stel dat ik een restaurant instap en ik bestel 'alles' (nee kelner, niet zeuren dat er nu net geen verse haring is, alles betekent alles!) , maar mijn beschikbare budget is gelimiteerd tot een patatje en een hamburger, hoe valt dat dan te rijmen? Natuurlijk is de media-industrie alles behalve heilig en zakkenvullen en schrapen doen velen maar al te graag, maar een +2 of +3 is zo'n kletsverhaal toch niet waard, enkel en alleen omdat vele tweakertjes het er mee eens zijn?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

botoo schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:48:
[...]

Wat ik daar in feite lees is 'ik wil alles, maar wil daar niet heel veel voor betalen' een insteek die je best vaak leest op Tweakers (of die betaalbereidheid werkelijk aanwezig is of alleen verbaal word gesteund doet niet terzake), maar stel dat ik een restaurant instap en ik bestel 'alles' (nee kelner, niet zeuren dat er nu net geen verse haring is, alles betekent alles!) , maar mijn beschikbare budget is gelimiteerd tot een patatje en een hamburger, hoe valt dat dan te rijmen? Natuurlijk is de media-industrie alles behalve heilig en zakkenvullen en schrapen doen velen maar al te graag, maar een +2 of +3 is zo'n kletsverhaal toch niet waard, enkel en alleen omdat vele tweakertjes het er mee eens zijn?
Ik lees zijn reactie niet zo. Werelds zelf trouwens ook niet:

(Ook een +3 helaas)

Edit: Danny in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'

Die verdient sowieso geen +3. Het is praktisch gewoon Werelds's post maar dan veel minder netjes geschreven.

[ Voor 11% gewijzigd door Redneckerz op 26-07-2016 16:03 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Redneckerz schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:30:
Iets wat geen feit is of iets dergelijks, maar een verschil van mening / verdienmodel. Dat is naar mijn idee wel degelijk een verschil, maar de meningmodder geeft maar wat graag +3, waardoor de post onterecht gemodereerd wordt. :)

Overigens begrijp ik ook de -1 voor deze niet:
CH4OS in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'

Ik val er niemand mee aan, ik heb enkel een andere gedachtegang.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

CH40S schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:02:
[...]
Iets wat geen feit is of iets dergelijks, maar een verschil van mening / verdienmodel. Dat is naar mijn idee wel degelijk een verschil, maar de meningmodder geeft maar wat graag +3, waardoor de post onterecht gemodereerd wordt. :)
Hence:
;)

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 12:21

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Waar slaan al deze '-1s' op, het betoog is volledig spot-on, geeft een gewogen tegengeluid aan de daarboven (met wel erg veel +3's beloonde) post

Finraziel in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
jonggoud.nl schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:17:
Waar slaan al deze '-1s' op, het betoog is volledig spot-on, geeft een gewogen tegengeluid aan de daarboven (met wel erg veel +3's beloonde) post

Finraziel in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'
Dat is wat mij betreft een 0. Een oordeel baseren op iets waar je een paar jaar geleden kort naar hebt gekeken is niet echt relevant meer.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-02 14:45
Bor schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:33:
[...]

Dat is wat mij betreft een 0. Een oordeel baseren op iets waar je een paar jaar geleden kort naar hebt gekeken is niet echt relevant meer.
Lijkt mij gewoon een +1 of +2.
Is gewoon on topic en relevant.
Hij onderbouwt zijn verhaal weliswaar met beperkte ervaring maar is daar wel duidelijk over.
Aangezien ik zijn mening deel dat Netflix en HBO als dienst niet veel veranderd zijn tov voorheen vindt ik het wel een +2 waard.
Meer dan ik sommige +3 posts daarboven een +2 waard zou vinden.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-05 16:29

_David_

FP ProMod

llama llama duck

FaceDown in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'
bones in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'
Kapotlood in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'
emnich in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'
Sissors in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'
CMD-Snake in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'
rvdv12773 in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'
DaemonAngel in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'
Geen +2

Tigerblood in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'
Mar2zz in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'
HooksForFeet in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'
Dit is 0
TWyk schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:06:
[...]

Lijkt mij gewoon een +1 of +2.
Is gewoon on topic en relevant.
Hij onderbouwt zijn verhaal weliswaar met beperkte ervaring maar is daar wel duidelijk over.
Aangezien ik zijn mening deel dat Netflix en HBO als dienst niet veel veranderd zijn tov voorheen vindt ik het wel een +2 waard.
Meer dan ik sommige +3 posts daarboven een +2 waard zou vinden.
Zo werkt modereren dus niet, jouw mening en de moderatie die je geeft staan los van elkaar.

WoBBeL in 'nieuws: AMD toont Radeon Pro-kaart met aansluitingen voor twee m2-ss...
Mathieu_Hinder in 'nieuws: AMD toont Radeon Pro-kaart met aansluitingen voor ...
Nibelnoya2 in 'nieuws: AMD toont Radeon Pro-kaart met aansluitingen voor twee...
MSalters in 'nieuws: AMD toont Radeon Pro-kaart met aansluitingen voor twee m...
cerror in 'nieuws: Compacte Sega Mega Drive bevat 80 games en ondersteunt ori...
SuperPotato in 'nieuws: Compacte Sega Mega Drive bevat 80 games en ondersteunt orig...
svennd in 'nieuws: Sony: er is geen PlayStation Plus nodig voor No Man's Sky'
Ui30 in 'nieuws: Vodafone wijzigt samenstelling tv-aanbod en kondigt prijsver...
CJ_Latitude in 'nieuws: Vodafone wijzigt samenstelling tv-aanbod en kondigt p...
Bart ® in 'nieuws: Dell komt met 165Hz-gamingmonitor met G-Sync-ondersteuning'
Iblies in 'nieuws: China legt sancties op aan nieuwssites wegens eigen versla...
Nyarlathotep in 'nieuws: BlackBerry toont details Android-toestel Neon op eig...
MadEgg in 'nieuws: Seagate brengt m2 nvme-ssd van 2TB uit'
Geen +2

[ Voor 54% gewijzigd door _David_ op 26-07-2016 17:42 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• TWyk
_David_ schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:29:
[...]
Zo werkt modereren dus niet, jouw mening en de moderatie die je geeft staan los van elkaar.
Wel in het opzicht of de inhoud van de reactie daardoor relevant of zelfs informatief is.

Hiervoor zei namelijk iemand:
Een oordeel baseren op iets waar je een paar jaar geleden kort naar hebt gekeken is niet echt relevant meer.
Dat is dus ook een mening.
En dat is een mening waar ik het niet mee eens ben omdat de diensten van Netflix en HBO in die jaren niet significant anders zijn geworden. Je kunt prima een oordeel uitspreken op een ervaring uit het verleden als die dienst in essentie niet zoveel is veranderd. Daarom vond ik de reactie dus voldoende informatief om er een +2 aan te geven.

Modereren draait natuurlijk wel altijd om en mening omdat de criteria niet SMART zijn.
De beoordeling of iets off-topic is, relevant of informatief is een menselijke beoordeling en gebaseerd op iemands mening over wat relevant of informatief is.

• Bor

Bor

Topicstarter
TWyk schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:08:
[...]

Wel in het opzicht of de inhoud van de reactie daardoor relevant of zelfs informatief is.

Hiervoor zei namelijk iemand:

[...]

Dat is dus ook een mening.
In hoeverre is dat een mening? De poster heeft een paar jaar geleden niet verder gekeken dan de trial van een kleine maand en heeft sinds dien geen gebruik meer gemaakt van Netflix of HBO. Inmiddels is de content totaal anders, misschien niet in kwantiteit maar zeker anders van samenstelling. De informatie van een paar jaar geleden is hierdoor volledig irrelevant.
Je kunt prima een oordeel uitspreken op een ervaring uit het verleden als die dienst in essentie niet zoveel is veranderd.
In dit geval heeft de poster sinds de ervaring een paar jaar terug nooit weer gekeken en weet hij dus helemaal niet hoe het aanbod nu is (en ja, dat is volledig anders).
Modereren draait natuurlijk wel altijd om en mening omdat de criteria niet SMART zijn.
Voor het modereren zijn richtlijnen opgesteld die omschrijven welke soort reacties bij bepaalde scores horen. Het modereren hoort zo veel mogelijk objectief te gebeuren zonder "mee eens" of "mee oneens" stemmen.

• TWyk
Bor schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:37:
[...]
In hoeverre is dat een mening? De poster heeft een paar jaar geleden niet verder gekeken dan de trial van een kleine maand en heeft sinds dien geen gebruik meer gemaakt van Netflix of HBO. Inmiddels is de content totaal anders, misschien niet in kwantiteit maar zeker anders van samenstelling. De informatie van een paar jaar geleden is hierdoor volledig irrelevant.
NEE ,dat VIND jij volledig irrelevant..Dat is precies jouw mening waarop jij modereert
Ik vind Netflix en HBO eigenlijk nog vrijwel precies hetzelfde.
Het zijn gewoon videodiensten die met name films en series aanbieden waarbij Netflix een breder aanbod heeft en HBO een meer op hun eigen kijkerpopulatie gericht aanbod heeft. Als je twee jaar geleden niet van HBO hield dan verwacht ik niet dat het je nu ineens wel zal bevallen.

Ik vond dat dus ook een juiste opmerking van de reageerder die beoordeeld werd. Je kunt best die diensten beoordelen met de kennis van een tijdje geleden.

De content van deze diensten is dan wel anders dan 1 of 2 jaar eerder maar dat maakt de diensten in mijn ogen helemaal niet echt anders. Het telkens veranderen van de content is namelijk een volstrekt logische onderdeel van deze diensten en is in entertainmentdiensten sowieso een logisch werkwijze. HBO en Netflix hebben hun content strategie ook niet significant gewijzigd. Niet ineens veel live sport of zoiets. Dat zou echt een strategische verandering van content zijn.

Dus jij modereert duidelijk met jou mening en ik met mijn mening over de waarde van de reactie.

[ Voor 5% gewijzigd door TWyk op 26-07-2016 20:01 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

De mening over relevantie en de overeenkomst in mening met de inhoud van de reactie zijn wel zaken die je gescheiden moet houden. Het eerste mag je op modereren ('t is onmogelijk om anders te doen, zou ik haast willen zegen), het tweede is niet de bedoeling. Gelijke reacties qua betoog en argumentatie dienen dezelfde score te krijgen ook als je het met de ene inhoudelijk eens en de ander oneens bent.

• TWyk
Migrator schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:01:
De mening over relevantie en de overeenkomst in mening met de inhoud van de reactie zijn wel zaken die je gescheiden moet houden. Het eerste mag je op modereren ('t is onmogelijk om anders te doen, zou ik haast willen zegen), het tweede is niet de bedoeling. Gelijke reacties qua betoog en argumentatie dienen dezelfde score te krijgen ook als je het met de ene inhoudelijk eens en de ander oneens bent.
Klopt maar Bor die hierboven aangeeft dat hij niet op mening beoordeelt en mij daar op aanviel vond de reactie slechts een 0 waard juist omdat hij het inhoudelijk niet eens was met de reageerder die aangaf de diensten van Netflix en HBO in die tijd niet zoveel verandert waren, omdat Bor zelf wel vind dat de diensten erg verandert zijn doordat ze nu deels andere films en series leveren als twee jaar geleden.

• Bor

Bor

Topicstarter
TWyk schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:57:
[...]
Ik vind Netflix en HBO eigenlijk nog vrijwel precies hetzelfde.
De content is feitelijk compleet verschillend.
Ik vond dat dus ook een juiste opmerking van de reageerder die beoordeeld werd. Je kunt best die diensten beoordelen met de kennis van een tijdje geleden.
Nee dat kun je niet, zeker niet wanneer de opgedane ervaring jaren oud is en je in de tussentijd geen nieuwe ervaringen op hebt gedaan. We hebben het duidelijk niet over "een tijdje geleden". Ik zie geen enkel punt waarop deze reactie hoger dan 0 of +1 zou uitkomen als ik de moderatie FAQ er naast leg. Informatief of een spotlight is het in ieder geval zeker niet.
TWyk schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:05:
[...]

Klopt maar Bor die hierboven aangeeft dat hij niet op mening beoordeelt en mij daar op aanviel vond de reactie slechts een 0 waard juist omdat hij het inhoudelijk niet eens was met de reageerder die aangaf de diensten van Netflix en HBO in die tijd niet zoveel verandert waren, omdat Bor zelf wel vind dat de diensten erg verandert zijn doordat ze nu deels andere films en series leveren als twee jaar geleden.
Ik denk dat je mijn reactie volledig verkeerd interpreteert. Ik val je natuurlijk nergens aan. Ik stel alleen dat de ervaringen van een jaar geleden zonder naar het nu te hebben gekeken niet relevant zijn in de huidige discussie. Ik geef bovendien geen 0 omdat ik het inhoudelijk niet eens ben met de reactie (dat zou memingmodden zijn wat niet is toegestaan) maar omdat de reactie op zich gewoon niet relevant is als we kijken naar het heden. Als je daar doorheen wenst te kijken zou ik op een +1 uitkomen. Een hogere score kan ik echt niet rijmen met de genoemde richtlijnen.
Dus jij modereert duidelijk met jou mening en ik met mijn mening over de waarde van de reactie.
Dit is precies andersom maar dat is geen discussie die we hier hoeven te volgen. Ik kijk naar de relevantie van de reactie en de relevantie hiervan binnen de discussie.

[ Voor 51% gewijzigd door Bor op 26-07-2016 20:21 ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-05 15:28
Over die BREIN-review:

Is het niet mogelijk om het reactie systeem uit te zetten bij dit soort artikelen waarbij je verhitte discussies en meningsventilaties al van verre ziet aan komen? Dat scheelt jullie al een hoop werk.

Wat voor reacties bij dit soort artikelen zou wel "Informatief" of "Spotlight" kunnen zijn?

Oud-werknemers of -partners van BREIN die uit school klappen over de geheime werkwijze van BREIN met het risico dat hun leven kapot wordt geprocedeerd door hun ex-collega's?

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ze kunnen ook massaal modrechtem afpakken. Bij die hele artikel heb ik slechts 2x +2 uitgedeeld.

Weg

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05 18:15
Ik verbaasde mij nogal dat mijn reactie 15 minnetjes kreeg: supersnathan94 in 'nieuws: Daling in geleverde iPhones en omzet van Apple zet...

Wat is hier ongewenst aan? Het is duidelijk een mening met daarna wat onderbouwing.

[ Voor 25% gewijzigd door supersnathan94 op 27-07-2016 08:40 ]

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-05 13:46

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Ik weet niet wat er mis is met Thrace Grumble in 'reviews: Drie instap-dslr's onder de 450 euro: welke prest... en Jelle E in 'reviews: Drie instap-dslr's onder de 450 euro: welke presteert he... . Kan iemand mij hier uitleg over geven? Lijkt alsof er een Canon vs Nikon moderatie gaande is.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• Bor

Bor

Topicstarter
Beide reacties staan er nog maar kort. Het systeem heeft even tijd nodig zoals in de "let op" vermeld. Inmiddels is de netto score +1 voor beide reacties op dit moment.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd

Waarom krijg ik hier Verwijderd in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?' 'Deze reactie is door een moderator gefixeerd. Modereren is niet mogelijk'.??

Ik krijg notabene emails van mensen die tegen me zeggen dat ze graag een +2 of +3 hadden gegeven en dat niet konden, anders had ik het helemaal niet eens opgemerkt, hoewel ik het vreemd vond dat de reacties op mijn post wel vaak in de +2 of 3 zaten.

En nu zie ik tot mijn verbazing deze 'fixatie'. Komt niet erg integer over als ik eerlijk ben.

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:43:
Waarom krijg ik hier Verwijderd in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?' 'Deze reactie is door een moderator gefixeerd. Modereren is niet mogelijk'.??

Ik krijg notabene emails van mensen die tegen me zeggen dat ze graag een +2 of +3 hadden gegeven en dat niet konden, anders had ik het helemaal niet eens opgemerkt, hoewel ik het vreemd vond dat de reacties op mijn post wel vaak in de +2 of 3 zaten.

En nu zie ik tot mijn verbazing deze 'fixatie'. Komt niet erg integer over als ik eerlijk ben.
Een fixatie betekent dat een moderator de score van de betreffende reactie heeft vastgezet. Dit is een middel dat maar zelden wordt toegepast en welke kan worden gebruikt als een reactie wat betreft score dermate scheef staat dat het behalen van een verdedigbare score op de normale manier niet meer mogelijk is. Als ik naar de reactie kijk uit jouw link stond deze voor de fixatie op +3 hetgeen niet overeenkomt met de richtlijnen uit de moderatie FAQ. Dit is zo te zien veroorzaakt door "mee eens" stemmen. Dergelijke stemmen halen het idee achter het moderatiesysteem onderuit en zijn daarom niet toegestaan. De reactie staat nu op een +1 score wat beter overeenkomt met de richtlijnen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:43:
Omdat er teveel misbruikers waren die +2's en +3's gaven, zoveel dat het op een normale manier niet meer mogelijk was om jouw reactie naar het juiste niveau (+1) te krijgen.

Met je reactie is niks mis, maar een +2 is het niet waard, en een +3 al helemaal niet.
Dat zijn dan modmisbruikers die niet weten hoe het modsysteem werkt (of het wel weten, maar het doelbewust misbruiken). Dat zou namelijk meningmodden zijn ("ik ben het met persoon X eens, dus ik geef hem een +3"). Dat is dus zeer nadrukkelijk niet de bedoeling van het modsysteem.

Wellicht je dat ze een linkje naar de mod-faq kan terugsturen, daarin sraat uitgelegd hoe ze wel moeten modereren.

Virussen? Scan ze hier!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-04 23:06
Na de opmerking van @Rulelove, was ik erg verbaast om te zien dat mijn reactie Een 0-score had terwijl deze de volgende moderatiescore heeft:
Scorekaart
+3 Spotlight 29
+2 Informatief 7
+1 On-topic 6
0 Off-topic / Irrelevant 12
Mediaan 3
Effectief 0
Toen viel me het volgende op:
Deze reactie is door een moderator gefixeerd. Modereren is niet mogelijk.
Lekker stukje censuur van Tweakers. Men mag dus geen stevige kritiek uiten op content? Kleinzielig.

Verwijderd

Begint hier al aardig op turkijke te lijken, snoer maar gewoon de mond. Gefeliciteerd, je hebt het goed in de hand.

Waardeloos! Maar dat raak ik steeds meer gewend van tweakers dus erg verrassend is het niet. En doe geen moeite want discussie is wat mij betreft verder zinloos, ga maar lekker je gang, het zal me wat.
Bor schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:12:
[...]

Een fixatie betekent dat een moderator de score van de betreffende reactie heeft vastgezet. Dit is een middel dat maar zelden wordt toegepast en welke kan worden gebruikt als een reactie wat betreft score dermate scheef staat dat het behalen van een verdedigbare score op de normale manier niet meer mogelijk is. Als ik naar de reactie kijk uit jouw link stond deze voor de fixatie op +3 hetgeen niet overeenkomt met de richtlijnen uit de moderatie FAQ. Dit is zo te zien veroorzaakt door "mee eens" stemmen. Dergelijke stemmen halen het idee achter het moderatiesysteem onderuit en zijn daarom niet toegestaan. De reactie staat nu op een +1 score wat beter overeenkomt met de richtlijnen.

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:52:
Begint hier al aardig op turkijke te lijken, snoer maar gewoon de mond. Gefeliciteerd, je hebt het goed in de hand.

Waardeloos! Maar dat raak ik steeds meer gewend van tweakers dus erg verrassend is het niet. En doe geen moeite want discussie is wat mij betreft verder zinloos, ga maar lekker je gang, het zal me wat.
Totaal irrelevant en ongepaste opmerkingen als je het mij vraagt. Ik probeer je net uit te leggen waarom een moderator de betreffende reactie heeft gefixeerd. Als je de moderatie FAQ doorneemt zie je dat een +3 totaal niet overeenkomt met de richtlijnen uit de FAQ. Je word ook nergens de mond gesnoerd. De reactie staat gewoon en onaangepast op de frontpage. Het fixeren van een score is geen straf maar bedoelt om een ontstane scheefgetrokken moderatiescore te verbeteren.
Tigerblood schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:45:
Na de opmerking van @Rulelove, was ik erg verbaast om te zien dat mijn reactie Een 0-score had terwijl deze de volgende moderatiescore heeft:

[...]

Toen viel me het volgende op:

[...]

Lekker stukje censuur van Tweakers. Men mag dus geen stevige kritiek uiten op content? Kleinzielig.
Ook in dit geval geldt de uitleg die ik aan JeanC heb gegeven met de aanvulling dat jouw reactie compleet in Geachte Redactie thuis hoort. Commentaar en feedback juichen we wat mij betreft toe maar doe dat dan wel op de juiste plek. Op de juiste plek kan feedback eventueel bijdragen aan interessantere artikelen.

Een van de redenen dat we dergelijke opmerkingen in Geachte Redactie willen zien is omdat ze daar onder de ogen komen van mensen die iets met de feedback kunnen; de redactie. Feedback op nieuws artikelen in reacties op de FP komen vrijwel niet onder de ogen van de redactieleden maar leiden wel af van de daadwerkelijke inhoud en leiden tot offtopic en soms zelfs ongewenste discussies.

[ Voor 39% gewijzigd door Bor op 27-07-2016 14:04 ]

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:15
MrMonkE in 'nieuws: Google-onderzoeker vindt op afstand te gebruiken lek in L...

Is in mijn ogen niet ongewenst. MrMonkE quote uit het bericht dat er nog geen patch is uitgebracht. Dit sluit aan bij de opmerking van Yzord dat hij had gewild dat de melding pas publiekelijk werd genmaakt nadat de patch al was opgeleverd.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• Tigerblood
Ik zie dagelijks commentaar en feedback op de inhoud in de reacties onder fp artikelen. De moderatie van die reacties wordt niet gefixeerd. De moderatie door Tweakers-personeel lijkt dan ook voort te komen uit pure willekeur en zijn/haar eigen subjectieve mening.

Bovendien durf ik te stellen dat de overgrote meerderheid van de Tweakers-leden de moderatie FAQ nooit heeft gelezen, want de meeste +2 en +3 posts komen echt niet overeen met de beschrijving van de moderatie FAQ. Conclusie: jullie moderatie FAQ is compleet nutteloos en moderaties door lezers zijn compleet irrelevant omdat ze te allen tijde overruled kunnen worden door mods.

Ik heb ook geen behoefte meer om mijn feedback in Geachte Redactie te plaatsen, want blijkbaar vond een van de mods het al onzin door het op 0 te fixeren. Daaruit wordt al genoeg blijk gegeven aan de desinteresse in kritische meningen van de Tweakers staff. Bovendien gaat dit toch niks meer veranderen aan het complete gebrek aan een kritische houding ten opzichte van de geïnterviewde partij in het betreffende stuk.

Ik was voorheen totaal niet bekend met dit correctieve moderatiegedrag van Tweakers. Maar het is me nu duidelijk. Men heeft gewoon geen vertrouwen in haar eigen gebruikers om reacties op waarde te schatten. Erg jammer.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Tigerblood schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:37:
[...]

Ik zie dagelijks commentaar en feedback op de inhoud in de reacties onder fp artikelen. De moderatie van die reacties wordt niet gefixeerd. De moderatie door Tweakers-personeel lijkt dan ook voort te komen uit pure willekeur en zijn/haar eigen subjectieve mening.
De meeste van die reacties staan dan ook niet onterecht te hoog. Bij dit artikel is vanwege de vele reacties (en dus moderaties) daar wat strakker op gelet. Niet zo heel subjectief dus.
Bovendien durf ik te stellen dat de overgrote meerderheid van de Tweakers-leden de moderatie FAQ nooit heeft gelezen, want de meeste +2 en +3 posts komen echt niet overeen met de beschrijving van de moderatie FAQ.
De meeste? Durf ik te betwijfelen. Het klopt inderdaad dat helaas niet iedereen die modereert de FAQ kent.
Conclusie: jullie moderatie FAQ is compleet nutteloos en moderaties door lezers zijn compleet irrelevant omdat ze te allen tijde overruled kunnen worden door mods.
Dat is wel heel bot, of niet? De FAQ dient wel degelijk een doel, maar zou beter onder de aandacht gebracht moeten worden. Moderaties nutteloos ga ik volledig niet in mee, omdat echt maar een heel klein aantal reacties gefixeerd wordt.
Ik heb ook geen behoefte meer om mijn feedback in Geachte Redactie te plaatsen, want blijkbaar vond een van de mods het al onzin door het op 0 te fixeren. Daaruit wordt al genoeg blijk gegeven aan de desinteresse in kritische meningen van de Tweakers staff. Bovendien gaat dit toch niks meer veranderen aan het complete gebrek aan een kritische houding ten opzichte van de geïnterviewde partij in het betreffende stuk.
Dus omdat een FP-mod het gefixeerd heeft vanwege een onjuiste score is je stuk ineens onzin en ga je het niet meer voorleggen aan de crew die er wél wat mee te maken heeft? Nergens, maar dan ook nergens is je kritiek als onzin bestempeld, behalve door jou hier.

• Tigerblood
Migrator schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:47:
[...]

De meeste van die reacties staan dan ook niet onterecht te hoog. Bij dit artikel is vanwege de vele reacties (en dus moderaties) daar wat strakker op gelet. Niet zo heel subjectief dus.
Meen je dat serieus? De eerste reactie met +3 is een niks meer en minder dan een crybaby rant. Het gaat gewoon om de willekeur. Kijk naar die bovenste reactie met +3 en kijk dan naar een paar van de reacties die gefixeerd zijn.
[...]
De meeste? Durf ik te betwijfelen. Het klopt inderdaad dat helaas niet iedereen die modereert de FAQ kent.
Vergelijk de pageviews van de moderatie FAQ dan met het aantal maandelijkse gebruikers bijvoorbeeld. Percentage zal je vies tegenvallen.
[...]
Dat is wel heel bot, of niet? De FAQ dient wel degelijk een doel, maar zou beter onder de aandacht gebracht moeten worden. Moderaties nutteloos ga ik volledig niet in mee, omdat echt maar een heel klein aantal reacties gefixeerd wordt.
Dit is niet bot. Dit is de realiteit. Je kunt regeltjes hebben maar als mensen er niet van op de hoogte zijn en ze bovendien niet consequent worden toegepast hebben ze geen enkele waarde.
[...]Dus omdat een FP-mod het gefixeerd heeft vanwege een onjuiste score is je stuk ineens onzin en ga je het niet meer voorleggen aan de crew die er wél wat mee te maken heeft? Nergens, maar dan ook nergens is je kritiek als onzin bestempeld, behalve door jou hier.
Ik snap het als je complete shitposts of trolls fixeert op 0 of -1, maar kijk naar de reacties in het mismoderatietopic n.a.v. het Brein artikel en je ziet hoe er stelselmatig wordt gefixeerd.

Als iemand een post met mediaan +3 fixeert op 0 dan zie ik dat als bestempelen als onzin. De moderator had ook -1, had de mod zich helemaal de King Joffrey van de dag kunnen voelen

Als gewone gebruiker kan mij de verschillende departementen binnen Tweakers vrij weinig schelen. Tweakers is Tweakers. Dus als ik door de mods als een zo wordt behandeld, dan is het voor mij klaar.

Ik heb sowieso al te veel woorden verspilt aan deze nutteloze discussie. Jullie doen gewoon waar jullie zin n hebben, ook al gaat dat compleet in tegen de moderatie door jullie eigen lezers. Dat is nu duidelijk.

• TWyk
[...]

Bovendien durf ik te stellen dat de overgrote meerderheid van de Tweakers-leden de moderatie FAQ nooit heeft gelezen, want de meeste +2 en +3 posts komen echt niet overeen met de beschrijving van de moderatie FAQ. Conclusie: jullie moderatie FAQ is compleet nutteloos en moderaties door lezers zijn compleet irrelevant omdat ze te allen tijde overruled kunnen worden door mods.

Ik was voorheen totaal niet bekend met dit correctieve moderatiegedrag van Tweakers. Maar het is me nu duidelijk. Men heeft gewoon geen vertrouwen in haar eigen gebruikers om reacties op waarde te schatten. Erg jammer.
Wat jij graag wilt is dat je een hogere moderatiescore krijgt omdat je een populaire (anti-brein) mening vertegenwoordigt terwijl Tweakers.net graag hoge scores wilt voor reacties die aanvullende informatie bieden en liefst ook nog goede onderbouwing geven voor die informatie.

Om je te laten zien wat een reactie is met aanvullende informatie en onderbouwing zal ik op 1 van jou punten reageren met een post die wel informatie over dat punt toevoegt:
TWyk in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:57
MarkH NL in 'nieuws: Google-onderzoeker vindt op afstand te gebruiken lek in ...

Link uit het artikel kopiëren, welke over een ander lek gaat, zonder verdere uitleg of onderzoek, is geen +2.

• Bor

Bor

Topicstarter
[...]
Ik zie dagelijks commentaar en feedback op de inhoud in de reacties onder fp artikelen. De moderatie van die reacties wordt niet gefixeerd.
Een reactie wordt niet gefixeerd vanwege de inhoud maar omdat de score erg scheef loopt ten opzichte van de richtlijnen uit de moderatie FAQ. Als het goed is zie je ook af en toe een modbreak met een verwijzing naar "Geachte Redactie".
Over het algemeen zie je toch dat de meeste reacties op goed verdedigbare scores uitkomen. Bij het uitvoeren van moderaties zie je een beschrijving bij de uit te delen scores staan. Mensen die regelmatig mismodden worden hier op aangesproken. Als ik over de hele lijn kijk onderschrijf ik jouw punt niet.
Ik heb ook geen behoefte meer om mijn feedback in Geachte Redactie te plaatsen, want blijkbaar vond een van de mods het al onzin door het op 0 te fixeren.
Dat iets op offtopic komt betekent natuurlijk niet dat iets onzin is.
Daaruit wordt al genoeg blijk gegeven aan de desinteresse in kritische meningen van de Tweakers staff. Bovendien gaat dit toch niks meer veranderen aan het complete gebrek aan een kritische houding ten opzichte van de geïnterviewde partij in het betreffende stuk.
Ook dit onderschrijf ik niet. Kritische meningen en feedback zijn absoluut welkom. Doe dit dan wel op de daarvoor bestemde plaats. De redenen hiervoor zijn hier al eerder gegeven.
Ook dit onderschrijf ik niet. Als we geen vertrouwen hebben in onze gebruikers om reacties op waarde te schatten hadden we geen moderatiesysteem welke bedoeld is om o.a. reacties op kwaliteit te kunnen sorteren.
Tigerblood schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:07:
[...]
Ik snap het als je complete shitposts of trolls fixeert op 0 of -1, maar kijk naar de reacties in het mismoderatietopic n.a.v. het Brein artikel en je ziet hoe er stelselmatig wordt gefixeerd.
Dit is gewoon compleet onzin. Meen je dit nu serieus? Een fixatie is een absolute uitzondering die altijd zeer zorgvuldig wordt overwogen en welke maar sporadisch voorkomt.
Als iemand een post met mediaan +3 fixeert op 0 dan zie ik dat als bestempelen als onzin.
Maar dat is het niet. Een 0 is offtopic wat in dit geval een juiste score is voor de reactie. Offtopic != onzin. Lees de moderatie FAQ eens door zou ik zeggen. Je vat de fixatie op als een straf wat het totaal niet is. Het is een zelden gebruikt middel om de moderaties van mismodders mee recht te trekken.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 27-07-2016 15:21 ]

• Tigerblood
TWyk schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:07:
[...]

Wat jij graag wilt is dat je een hogere moderatiescore krijgt omdat je een populaire (anti-brein) mening vertegenwoordigt terwijl Tweakers.net graag hoge scores wilt voor reacties die aanvullende informatie bieden en liefst ook nog goede onderbouwing geven voor die informatie.

Om je te laten zien wat een reactie is met aanvullende informatie en onderbouwing zal ik op 1 van jou punten reageren met een post die wel informatie over dat punt toevoegt:
TWyk in 'reviews: Brein: een noodzakelijk kwaad?'
chapeau voor je stromanargument. Ik zeg nergens dat ik een hogere moderatie wil. Het zal me echt aan m'n reet roesten. Ik vraag alleen waarom specifiek deze reactie wordt gefixeerd. Men komt dan met de moderatie FAQ aanzetten, een stuk dat nauwelijks wordt nageleefd of gehandhaafd. Behalve onder dit artikel over Brein.

Je reactie is inhoudelijk ook gewoon zwak. Je beargumenteert waarom Brein civielrechtelijk iemand mag vervolgen. Maar je gaat totaal niet in op de werkelijke vraag. Wie geeft Brein opsporingsbevoegdheid?

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Tigerblood schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:07:
[...]

Meen je dat serieus? De eerste reactie met +3 is een niks meer en minder dan een crybaby rant. Het gaat gewoon om de willekeur. Kijk naar die bovenste reactie met +3 en kijk dan naar een paar van de reacties die gefixeerd zijn.
De eerste post is vrij uitgebreid, on-topic, en daardoor is +2 te rechtvaardigen. +3 is inderdaad te hoog, maar voor één punt fixeren wordt niet gedaan.
[...]

Vergelijk de pageviews van de moderatie FAQ dan met het aantal maandelijkse gebruikers bijvoorbeeld. Percentage zal je vies tegenvallen.
Eerder met het aantal actieve moderators op de FP. Maar zoals ik zei: Een te groot deel (maar niet het grootste deel) van de gebruikers is niet op de hoogte of negeert het bewust.
[...]

Dit is niet bot. Dit is de realiteit. Je kunt regeltjes hebben maar als mensen er niet van op de hoogte zijn en ze bovendien niet consequent worden toegepast hebben ze geen enkele waarde.
Oneens, maar het heeft geloof ik geen zin daarover te discussiëren.
[...]
Als iemand een post met mediaan +3 fixeert op 0 dan zie ik dat als bestempelen als onzin.
Prima, maar dan begrijp je dus blijkbaar de reden voor de fixatie niet. Het heeft niks met een inhoudelijk oordeel te maken, en al helemaal niks met censuur.
De moderator had ook -1, had de mod zich helemaal de King Joffrey van de dag kunnen voelen
:')
De 0 is gewoon de juiste score voor je reactie, en daarom is voor de 0 gekozen. Alsjeblieft man, haal er niet zo veel bij wat er niks mee te maken heeft.
Als gewone gebruiker kan mij de verschillende departementen binnen Tweakers vrij weinig schelen. Tweakers is Tweakers. Dus als ik door de mods als een zo wordt behandeld, dan is het voor mij klaar.
De redactie en crew zijn twee volledig verschillende en onafhankelijke dingen, dus als je de redactie wil aanspreken moet je dat doen. Dat laten omdat je reactie gefixeerd is (vanwege duidelijke redenen, niet omdat je reactie onzin is!) en je daar veel meer bij haalt dan nodig is, tja.
Dorus schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:08:
MarkH NL in 'nieuws: Google-onderzoeker vindt op afstand te gebruiken lek in ...

Link uit het artikel kopiëren, welke over een ander lek gaat, zonder verdere uitleg of onderzoek, is geen +2.
De link staat in het artikel dankzij deze reactie. Desondanks vind ik een +1 voldoende :)

• TWyk
Tigerblood schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:18:
[...]
Je reactie is inhoudelijk ook gewoon zwak. Je beargumenteert waarom Brein civielrechtelijk iemand mag vervolgen. Maar je gaat totaal niet in op de werkelijke vraag. Wie geeft Brein opsporingsbevoegdheid?
Dat komt omdat je hem niet leest. Er staat duidelijk: Rechthebbenden zijn dus door de overheid verplicht om hun rechten civielrechtelijk te beschermen en mogen daarvoor alle legale middelen inschakelen die ze ter beschikking staan.
Ze mogen dus net zoveel als iedere burger mag die geconfronteerd wordt met onrechtmatig handelen.
en daaronder leg ik uit hoe je met die rechten die iedereen heeft op legale een persoon mag opsporen die je onrecht aandoet.

Maar je leest reacties al net zo min als de mod FAQ lijkt het.
Of je leeft met een illusie dat Brein iets doet wat niet mag.

[ Voor 3% gewijzigd door TWyk op 27-07-2016 15:44 ]

• Tigerblood
TWyk schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:42:
[...]

Dat komt omdat je hem niet leest. Er staat duidelijk: Rechthebbenden zijn dus door de overheid verplicht om hun rechten civielrechtelijk te beschermen en mogen daarvoor alle legale middelen inschakelen die ze ter beschikking staan.
Ze mogen dus net zoveel als iedere burger mag die geconfronteerd wordt met onrechtmatig handelen.
en daaronder leg ik uit hoe je met die rechten die iedereen heeft op legale een persoon mag opsporen die je onrecht aandoet.

Maar je leest reacties al net zo min als de mod FAQ lijkt het.
Ik heb het gelezen. Je praat volledig in algemeenheden en denkt daarmee iets aan te tonen. Je geeft geen enkele informatie over wat deze organisatie opgesporingsbevoegdheid geeft of wat daarbij deze legale middelen zijn die je vernoemt. Bovendien neemt Brein zelf deel aan illegale activiteiten (het downloaden en/of seeden van torrents die auteursrechtelijk materiaal bevatten) om zo IP adressen te scrapen.

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05 10:14

• TWyk
Tigerblood schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:49:
[...]
Ik heb het gelezen. Je praat volledig in algemeenheden en denkt daarmee iets aan te tonen. Je geeft geen enkele informatie over wat deze organisatie opgesporingsbevoegdheid geeft of wat daarbij deze legale middelen zijn die je vernoemt.
Ik geeft dat juist wel aan. Ze hebbben net zo veel opsporingsbevoegdheid als iedere burger die onrechtmatig wordt behandeld. Meer niet. En ze doen ook niks wat jij of ik ook niet zou mogen.
Recent nog gezien toen een meisje de persoon die haar stalkte op het intenret wilde opsporen voor een civielrechtelijk proces door bij Facebook persoongegevens van die persoon op te vragen.
Dat mag Brein dus ook van providers tav personen die illegaal content downloaden.
Bovendien neemt Brein zelf deel aan illegale activiteiten (het downloaden en/of seeden van torrents die auteursrechtelijk materiaal bevatten) om zo IP adressen te scrapen.
Brein is vertegenwoordiger van de rechthebbenden en als zodanig zal die gewoon het recht hebben om volstrekt legaal content van die rechthebbenden te downloaden. Ook uit een torrent. En je hoeft niet te uploaden in een torrent om IP adressen te oogsten.

• RoestVrijStaal
Vermakelijk om te lezen dat ik eerst suggereerde dat het verstandiger is (minder werkdruk voor de mods) om het reageersysteem bij verhitte onderwerpen zoals BREIN uit te zetten en de volgende dag zit de thread vol mensen die flippen omdat hun reactie-score bij dat artikel naar beneden is gegaan.

De spelregels voor de ranking (-1, 0, +1, +2, +3) lijken mij duidelijk. Ikzelf zie ook wel eens een van mijn reacties -waar ik niet veel moeite in heb gestopt- van +2 naar 0 of +1 glijden. Maar moet ik daarom janken?

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:28
https://tweakers.net/nieu...eaction=8832559#r_8832559

Ik heb een -1 gekregen. Ik vond dat ik het netjes had verwoord :'(

• Bor

Bor

Topicstarter
toro schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:11:
https://tweakers.net/nieu...eaction=8832559#r_8832559

Ik heb een -1 gekregen. Ik vond dat ik het netjes had verwoord :'(
Een niet onderbouwde flame. Welke score had je precies verwacht?

• toro
Bor schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:14:
[...]

Een niet onderbouwde flame. Welke score had je precies verwacht?
Ik had het moeten onderbouwen, aah zo.

Dan staat een edit vast nu stom of niet?

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

• RoestVrijStaal
toro schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:16:
[...]

Ik had het moeten onderbouwen, aah zo.

Dan staat een edit vast nu stom of niet?
Het is dat je het nu hier aangeeft dat je het gaat editen naar iets intressanters, maar in de praktijk is de kans dat een reactie vanwege een edit door dezelfde persoon een herwaardering krijgt klein.

Sterker nog, sommige tweakers (ik ben te lui om dit topic door te zoeken) geven het tegenovergestelde van "het voordeel van de twijfel" en daardoor kennen ze een lagere ranking toe omdat het geëdit is.

[ Voor 5% gewijzigd door RoestVrijStaal op 27-07-2016 20:34 ]

• toro
RoestVrijStaal schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:33:
[...]

Het is dat je het nu hier aangeeft dat je het gaat editen naar iets intressanters, maar in de praktijk is de kans dat een reactie vanwege een edit door dezelfde persoon een herwaardering krijgt klein.

Sterker nog, sommige tweakers (ik ben te lui om dit topic door te zoeken) geven het tegenovergestelde van "het voordeel van de twijfel" en daardoor kennen ze een lagere ranking toe omdat het geëdit is.
Toch maar geëdit. Les voor de volgende keer ;)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dit is never nooit geen +3 natuurlijk, gewoon een +1.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
Die staat inmiddels op +1 zo te zien.

Ik begrijp onderstaande -1 op mijn reactie niet helemaal. Volgens mij ben ik ontopic tot informatief met gerelateerde links naar eerdere issues bij LastPass:

Bor in 'nieuws: Google-onderzoeker vindt op afstand te gebruiken lek in LastP...

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-05 19:00

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Topicstarter
Bor schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:10:
[...]

Die staat inmiddels op +1 zo te zien.

Ik begrijp onderstaande -1 op mijn reactie niet helemaal. Volgens mij ben ik ontopic tot informatief met gerelateerde links naar eerdere issues bij LastPass:

Bor in 'nieuws: Google-onderzoeker vindt op afstand te gebruiken lek in LastP...
Hij staat nu goed :p

[ Voor 3% gewijzigd door Ircghost op 28-07-2016 09:13 ]

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-05 23:49
Bij Apple topics is het blijkbaar nog erger dan Nvidia-AMD-Intel

Onterechte -1: sdk1985 in 'nieuws: Apple heeft meer dan een miljard iPhones verkocht'

Onterechte: +0: sdk1985 in 'nieuws: Apple heeft meer dan een miljard iPhones verkocht'

Verder zijn er nog tientallen mismoderaties te vinden bij dat nieuwsbericht.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:59

SomerenV

It's something!

sdk1985 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:25:
Bij Apple topics is het blijkbaar nog erger dan Nvidia-AMD-Intel

Onterechte -1: sdk1985 in 'nieuws: Apple heeft meer dan een miljard iPhones verkocht'

Onterechte: +0: sdk1985 in 'nieuws: Apple heeft meer dan een miljard iPhones verkocht'

Verder zijn er nog tientallen mismoderaties te vinden bij dat nieuwsbericht.
Dit kan heel erg in het verkeerde keelgat schieten maar in Apple-topics worden negatieve reacties over Apple (of ze nu gerelateerd zijn en onderbouwd of niet) steevast naar de -1 geramd, of misschien naar een +0. Dat terwijl bepaalde reacties die niets dan lovend zijn maar verder leeg vrij snel een +2 te pakken hebben. En da's iets dat ik niet in dergelijke mate terugzie bij andere merkendiscussies. Zelfs niet bij Nvidia en AMD.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05 10:14

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

lithiumangel in 'nieuws: Nvidia geeft GTX970-kopers VS vergoeding na geheugen...
Niks mis met deze reactie, het verlegt de nuance iets op technischere aard, zeker een +1 waard.

MartijnHavinga in 'nieuws: Nvidia geeft GTX970-kopers VS vergoeding na geheug...
Is dan weer geen +2 waard. Natuurlijk zal een GPU de nodige jaren mee moeten en natuurlijk zal het geheugengebruik toenemen (al zal dat voor een resolutie als 1080p bijvoorbeeld wel veel minder zijn dan hogere resoluties). Maar dit vind ik dan weer wel een reactie voor een score van 0.

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-05 21:51
StrongArmLance in 'nieuws: Microsoft schrapt nog eens 2850 banen bij smartpho...

Dit is verre van Spotlight en Informatief. Uit de hand gelopen discussie, redelijk off-topic naar mijn mening.

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-05 15:55

StrongArmLance

Endless flow

Remz schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:16:
StrongArmLance in 'nieuws: Microsoft schrapt nog eens 2850 banen bij smartpho...

Dit is verre van Spotlight en Informatief. Uit de hand gelopen discussie, redelijk off-topic naar mijn mening.
Haha ik wilde dit dus net melden... :)
Veel moderaties in die comment thread zitten niet helemaal goed, maar off-topic vind ik het niet. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door StrongArmLance op 29-07-2016 14:51 ]

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-05 21:51
StrongArmLance schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:50:
[...]

Haha ik wilde dit dus net melden... :)
Veel moderaties in die comment thread zitten niet helemaal goed, maar off-topic vind ik het niet. ;)
Gelijk heb je, heb mijn moderatie even aangepast aangezien het nog wel on-topic is. :9

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-05 17:53

PDZ

De tiid hâldt gjin skoft.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Out of the blue en zonder referentie naar enig bewijs beweren dat iemand iets gestolen heeft lijkt mij toch geen +punten waard.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• PDZ

PDZ

botoo schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 20:17:
[...]

Out of the blue en zonder referentie naar enig bewijs beweren dat iemand iets gestolen heeft lijkt mij toch geen +punten waard.
Dat bewijs is te vinden in de mails gepubliceerd door Wikileaks. Ik dacht dat dat intussen wel algemeen bekend was, maar blijkbaar dus niet het geval.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gewoon ongewenst. Een halve conspiracy-therorie met beschuldigingen van corruptie, zonder ook maar een greintje onderbouwing. Sorry, daar kom ik niet verder mee dan een -1.

R4gnax in 'plan: Win prijzen op de Tweakers Express: maak kans op monitoren, ...

Gezien het moderatie-gezeur met ingebouwde troll in de laatste alinea mag deze imho wel naar -1.

[ Voor 32% gewijzigd door wildhagen op 30-07-2016 02:59 . Reden: oeps, verkeerde link ]

Virussen? Scan ze hier!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-12-2025

• PDZ

PDZ

wildhagen schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 02:40:
[...]

Gewoon ongewenst. Een halve conspiracy-therorie met beschuldigingen van corruptie, zonder ook maar een greintje onderbouwing. Sorry, daar kom ik niet verder mee dan een -1.
Conspiracy theorie? Het staat letterlijk in de gelekte emails. Als mensen een vals gevoel van democratie geven terwijl van te voren al bekend was dat het Hillary zou worden geen corruptie is, dan weet ik het ook niet meer. Een 0 kan ik mee leven. Maar dit is in no way een flamebait of een troll.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb het anders niet in de gelekte emails gezien? Tegenwerken van andere mensen wellicht, maar daar is nog geen corruptie... verre van zelfs.

Zoals het er nu staat is het een beschuldiging van corruptie, terwijl daar op dit moment geen enkel bewijs voor is geleverd. Dat zijn zeer ernstige beschuldigingen die je uit, dan mag je ook wel waterdicht bewijjs leveren en op zijn minst naar concrete mails verwijzen met links etc.

In deze vorm kan ik er met de beste wil van de wereld niet meer dan een -1 van bakken, sorry.

Virussen? Scan ze hier!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Zonder verwijzing naar bewijs is zo'n bewering laster en dat is niet meer dan een -1 waard. Zou je een aanwijzing in die richting kunnen geven (uit die gelekte emails bv) dan leg je meer gewicht in de schaal.

Overigens is het wel grappig dat jijzelf 2 reacties later om bewijs vraagt als iemand Trump beschuldigt van oneerlijke werkwijze.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 00:53

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Lootbox in 'poll: Vakantietijd: off the grid?'

Op de poll. Gewoon +1 natuurlijk. Ik kan 'em niet meer modden.

Eat the bugs, live in a pod

• Bor

Bor

Topicstarter
Die hele discussie is offtopic. Ook deze post is inderdaad geen +2.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:48
Bor schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:21:
[...]

Die hele discussie is offtopic. Ook deze post is inderdaad geen +2.
Eens, de hele discussie gaat nergens (nou ja, suikers) over. Deze viel wel erg buiten de rest.

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Interpol arresteert Nigeriaanse topman van internationaa...

Het lijkt erop alsof iemand alle reacties vanaf ca. 14.00 uur stelselmatig downmodt.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Uzuhl in 'nieuws: Turkse onderzoekers maken 'grafeenpapier' als flexibel disp...

Die hoort niet op +1, maar op -1. Ten eerste is het moderatiegeleuter, en tweede ook nog eens met een fkamebait erin ("kansloos ventje").

En die 12x +3 en 2x +2-gevers mogen imho wel nagekeken worden, want die zijn wel héél erg fout bezig.

Virussen? Scan ze hier!

• seapip
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-03 22:14
seapip in 'nieuws: Investeerders steken 4,5 miljoen dollar in browser van mak...

-1 terwijl ik helemaal niet oftopic ben en een terecht argument plaats...

• seapip
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-03 22:14
Trouwens is de moderatie in bovenstaand artikel sowieso bagger, een combinatie van -1 en +3 om een mening te geven, lijkt wel een apple/android nieuwsartikel comment sectie :(

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Ik krijg stiekem toch het gevoel dat dit hele thread een zooitje is:

nieuws: Student achter UvA-HvA-datalek vindt opnieuw lekken in systeem HvA

Offtopic geneuzel over hoe slecht de HVA wel niet is staat allemaal +1 en +2. Ik spot zelfs een +1 voor discussie over de maagdenhuisbezetting. Lijkt me niet bepaald ontopic.

Ondertussen sta ik zelf op -12 omdat ik kritiek heb op de manier waarop de student eea heeft aangepakt. Iedereen die mij affakkelt staat op +1 en +2, maar als ik mijn standpunt toelicht krijg ik prompt -1.

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Heb mijn best gedaan om de boel weer een beetje recht te trekken,

• Bor

Bor

Topicstarter
JCE schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 07:27:
Ik krijg stiekem toch het gevoel dat dit hele thread een zooitje is:

nieuws: Student achter UvA-HvA-datalek vindt opnieuw lekken in systeem HvA

Offtopic geneuzel over hoe slecht de HVA wel niet is staat allemaal +1 en +2. Ik spot zelfs een +1 voor discussie over de maagdenhuisbezetting. Lijkt me niet bepaald ontopic.

Ondertussen sta ik zelf op -12 omdat ik kritiek heb op de manier waarop de student eea heeft aangepakt. Iedereen die mij affakkelt staat op +1 en +2, maar als ik mijn standpunt toelicht krijg ik prompt -1.
Je herhaalt je standpunt wel keer op keer. Het wordt een cirkelredenatie bijna en ik kan mij voorstellen dat mensen je punt wel begrijpen na een paar keer lezen. Dat te hebben gezegd lijk je al vanaf het begin in de min gedrukt te worden wat onterecht is. Je hebt namelijk in mijn ogen wel een punt. Ik vermoed dat veel mensen over de herhaling van zetten vallen. Ik herinner mij dezelfde discussie nog van de vorige keer.

Deze is eigenlijk max +1 tot offtopic (0) als je het mij vraagt;
xleeuwx in 'nieuws: Student achter UvA-HvA-datalek vindt opnieuw lekken in sy...
Idem voor deze;
Tok Tok in 'nieuws: Student achter UvA-HvA-datalek vindt opnieuw lekken in sy...

Beide staat echt te hoog. De relatie tot het nieuwsitem is te ver gezocht wat mij betreft.

Onderstaande reactie is niet meer dan een ongefundeerde generalisatie en hoort niet op +2:
Verwijderd in 'nieuws: Student achter UvA-HvA-datalek vindt opnieuw lekken in sys...

Ook dit zou geen +2 moeten zijn;
Blizz in 'nieuws: Student achter UvA-HvA-datalek vindt opnieuw lekken in syst...

Hoe is een opsomming van applicaties of portalen met eigenlijk geen relatie tot het onderwerp inzichtvol?
wildhagen schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:38:
Uzuhl in 'nieuws: Turkse onderzoekers maken 'grafeenpapier' als flexibel disp...

Die hoort niet op +1, maar op -1. Ten eerste is het moderatiegeleuter, en tweede ook nog eens met een fkamebait erin ("kansloos ventje").

En die 12x +3 en 2x +2-gevers mogen imho wel nagekeken worden, want die zijn wel héél erg fout bezig.
Die staat inmiddels goed.

[ Voor 52% gewijzigd door Bor op 02-08-2016 09:18 ]

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Bor schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:09:
[...]

Je herhaalt je standpunt wel keer op keer. Het wordt een cirkelredenatie bijna en ik kan mij voorstellen dat mensen je punt wel begrijpen na een paar keer lezen. Dat te hebben gezegd lijk je al vanaf het begin in de min gedrukt te worden wat onterecht is. Je hebt namelijk in mijn ogen wel een punt. Ik vermoed dat veel mensen over de herhaling van zetten vallen. Ik herinner mij dezelfde discussie nog van de vorige keer.
Klopt. Maar mij wordt zes keer hetzelfde gevraagd, hetzelfde verweten door allemaal mensen die duidelijk mijn andere antwoorden niet lezen. Ik geef braaf elke keer hetzelfde antwoord en krijg consequent - 1. Maar diegenen die voor de zoveelste keer hetzelfde vragen krijgen wel plus 1, 2 of 3. Dat klopt ook niet.

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-05 19:20

Coffee

Coffee

Reactie van DigitalExorcist heeft een +2 gekregen. Wat in mijn ogen geheel onterecht is.
Gaat om dit artikel: plan: Advanced Java tutorials: maak zelf een server-backend voor een app

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:25

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:51
Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem