Ik vond het bericht van Nul07 prima ontopic, en juist totaal niet offtopic.
Het bericht gaat over de veiligheid van een product: WhatsApp.
Vervolgens wordt zoals gewoonlijk Telegram er weer bijgehaald, en Nul07 geeft een uitstekend antwoord op een vraag van een andere Tweaker over wat er zoal te zeggen valt over de veiligheid van een concurrent.
Het vergelijken van concurrerende producten die in exact hetzelfde segment zitten, lijkt me alles behalve offtopic... Zo zie je maar dat mensen veels te snel naar 0 en -1 grijpen als ze het ergens niet mee eens zijn of vinden dat het er niet perse thuishoort: terwijl het wel degelijk met het topic te maken heeft...
Een +1 is daar zeker minstens terecht, en gezien de moeite om de vraag te beantwoorden met uitgebreide informatie en bronvermelding, is die +2 zeker ook verdient.
Daarentegen vind ik het ook wel raar dat vervolgens kennelijk niemand is gaan klagen over de reactie post?
Beuzelarij in 'nieuws: 'Gebruiker kan niet vertrouwen op end-to-end-encryptie in WhatsApp' - update'
Het is of-of... Als die van Nul07 geen +3 mag krijgen omdat ie wat negatief is over Telegram en teveel doorgaat over Telegram, waarom mag een reactie post daarop die wat postiever is over Telegram maar ook vrijwel uitsluitend doorgaat over Telegram wel een +3 hebben?

Dit zijn "mee eens" en "mee oneens" moderaties, imho.
Ik vind dat ze allebei op +2 behoren te staan; of anders allebei gereset moeten worden naar +1.
De posts zijn evenveel waard, beiden geen +3; maar wellicht wel +2. De een is iig niet meer waard dan de ander, imho.
[
Voor 3% gewijzigd door
WhatsappHack op 03-05-2015 01:06
]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)