[Versio] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-05 11:45
Heineken schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:49:
Ben van Versio naar Vimexx gegaan en dat bevalt goed. Hosting werkt goed genoeg voor een paar simpele sites, administratie is prima geautomatiseerd zodat alles online te regelen valt.

Hun prijzen zijn echter zo laag, dat ik wel verhogingen verwacht. Zeker door de overname van vorig jaar: nieuws: Fusiebedrijf van TransIP en Combell neemt WebRuimteHosting over
Tot nu toe is het vooral TWS die overal de prijzen omhoog gooit dus misschien juist wel goed dat ze bij team blue gegaan zijn.

edit: @Lrrr mijn ervaring (inmiddels alweer een jaar of 8 geleden?) met versio is dat de TTFB idd een seconde of 10 is bij de eerste request, maar subsequent requests wat sneller. Waarschijnlijk houdt de webserver een lokale cache bij van files die de afgelopen paar uur benaderd zijn. Dat werkt misschien voor een wat drukkere site maar een site met weinig bezoekers loopt dus iedere keer tegen die ~10 seconden aan.

[ Voor 22% gewijzigd door mcDavid op 15-02-2021 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Topicstarter
mcDavid schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:51:
[...]

Tot nu toe is het vooral TWS die overal de prijzen omhoog gooit dus misschien juist wel goed dat ze bij team blue gegaan zijn.

edit: @Lrrr mijn ervaring (inmiddels alweer een jaar of 8 geleden?) met versio is dat de TTFB idd een seconde of 10 is bij de eerste request, maar subsequent requests wat sneller. Waarschijnlijk houdt de webserver een lokale cache bij van files die de afgelopen paar uur benaderd zijn. Dat werkt misschien voor een wat drukkere site maar een site met weinig bezoekers loopt dus iedere keer tegen die ~10 seconden aan.
Ja, en dat wordt dus 100% veroorzaakt door overselling. Overselling houdt in dat er op een server veel meer websites staan dan dat ie (tegelijk) aankan

Ik geef je 2 identieke websites:

https://www.biertaxihetgooi.nl/ (Versio)
https://boozedelivery.nl/ (mijn eigen op litespeed gebaseerde server)

Nou terwijl ik de reactie hier nog type is die website nog steeds bezig met openen bij versio. 8)7 En die website staat ingesteld op PHP 7.4, alles zwaar optimised met autooptimize, compressie, cached kopie'en bewaren etc. Mijn topic na een klacht werd bij versio snel op het forum als verborgen gezet; support wil niet echt een zinnig antwoord geven dan behalve me naar een VPS te pushen.

Doen we niet :) Ik heb ook een account bij Vimex met daarop 30+ wordpress sites gedraaid voor ongeveer 2 jaar. Daar ben ik wel tevreden over en de sitespeed daar was stukken beter. Gewoon een snelle en frisse server met een goede configuratie en gaan maar.

Ik heb nu 1 litespeed gebaseerde server specifiek voor wordpress; en dat werkt. Ik kan er veel meer op kwijt nu dan met een normale Apache / PHP 7.4 configuratie. De load avg is amper 1% verdeeld over een website of 200 ofzo.

edit:
nu dat er wat op geklikt wordt is het ff gecached ja, maar daarna zakt het weer volledig in elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:39
Anoniem: 58485 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:41:
Ik geef je 2 identieke websites:

https://www.biertaxihetgooi.nl/ (Versio)
https://boozedelivery.nl/ (mijn eigen op litespeed gebaseerde server)
Ligt het aan mij of is die versie op je eigen server ook vrij langzaam? :P Wel een stuk sneller dan die versie bij Versio, ja.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat om de time to first byte. Die is gewoon belangrijk. Dat is het moment dat jij op een search result klikt en de website daadwerkelijk opent. Nou je kunt de afweging maken welk hier (beduidend) beter presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
Lrrr schreef op maandag 15 februari 2021 @ 02:13:
Automatische verlenging van mijn webhostingpakket, vorig jaar februari: € 36,30 incl. btw. Stuk meer dan ik ooit betaalde bij Versio, maar niet aan toegekomen weg te gaan.

Automatische verlenging dit jaar: € 145,05 incl. btw. Euh, sorry Versio?!?!

Blijkbaar in december een mailtje ontvangen ('Jouw nieuwe Complete pakket') waarin de prijs tussendoor even verhoogd is naar € 9,99/maand. Voor de oplettende lezer, dit was vorig jaar dus nog € 2,50/mnd, en ooit ben ik bij Versio ingestapt voor € 0,50/mnd.

Plan van actie: Versio contacteren, en als zij niet meewerken rechtsbijstandsverzekering contacteren. De prijs 4x over de kop gooien met 1 mailtje moet toch niet kunnen?!
Update: goed, Versio heeft zonder moeilijk te doen het hostingpakket stopgezet en het bedrag op mijn Versio portemonnee gestort (minus 1 euro, beetje raar maar oke). Blijkbaar hadden ze de storm na een dusdanige prijsverhoging al zien komen en doen ze er niet moeilijk over als je daarom wilt annuleren. Nu een aanvraag ingediend om het van mijn saldo naar mijn bankrekening te laten storten.

Webhosting inmiddels verplaatst naar Uberspace, nu pas een paar dagen maar voorlopig erg blij met deze partij. Domeinnamen hou ik nog een paar maanden tot een jaar aan (tot ze bijna verlopen) en dan wordt het exit naar (waarschijnlijk) TransIP. Werd eens tijd om bij Versio te vertrekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik ben momenteel klant bij Versio (webhosting + domeinnaam), maar heb geen website in de lucht. Ik gebruik alleen de domeinnaam voor een custom e-mailadres via Google (workspace?).

Kan ik de webhosting gewoon opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Tanooki schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:28:
Ik ben momenteel klant bij Versio (webhosting + domeinnaam), maar heb geen website in de lucht. Ik gebruik alleen de domeinnaam voor een custom e-mailadres via Google (workspace?).

Kan ik de webhosting gewoon opzeggen?
Als je alleen de DNS gebruikt, dan kan je de webhosting gewoon opdoeken.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Thanks. Dan ga ik die webhosting opzeggen. Die absurde prijsverhoging zat me toch al niet lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Gaat die DNS nou echt zo raar bij Versio, of maak ik nou een fout?
Als ik een domein wil koppelen aan Cloudflare is dat toch enkel een kwestie van de DNS uit te zetten en de CF nameservers in te voeren?

Want hier resolved een van mijn domeinen niet meer, terwijl die gewoon bij Cloudflare bekend is.
Die stond eerst op DNS. Dus dat hij onbereikbaar is, lijkt mij vreemd. Ik had eerder verwacht dat het even zou duren en dat hij tot die tijd gewoon via DNS zou resolven.

Nameservers van CF kennen hem gewoon...
>nslookup www.mijneigendomein.me.uk may.ns.cloudflare.com
Server:  may.ns.cloudflare.com
Address:  2606:4700:50::adf5:3a87

Name:    www.mijneigendomein.me.uk
Addresses:  2606:4700:3036::6815:4476
          2606:4700:3030::ac43:c30a
          104.21.68.118
          172.67.195.10

Domein is hier geanonimiseerd... ;)

Mis ik wat?
Of mis ik mijn geduld :P?

[ Voor 52% gewijzigd door AW_Bos op 06-08-2021 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
AW_Bos schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:17:
Die stond eerst op DNS. Dus dat hij onbereikbaar is, lijkt mij vreemd. Ik had eerder verwacht dat het even zou duren en dat hij tot die tijd gewoon via DNS zou resolven.
Als je van de Versio DNS naar een externe DNS switcht, gooit Versio je domein direct uit hun DNS-servers. Dus dan resolvet hij inderdaad niet meer via de Versio DNS-servers.

Had laatst last van hetzelfde probleem tijdens een DNS-verhuizing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Lrrr schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:11:
[...]

Als je van de Versio DNS naar een externe DNS switcht, gooit Versio je domein direct uit hun DNS-servers. Dus dan resolvet hij inderdaad niet meer via de Versio DNS-servers.

Had laatst last van hetzelfde probleem tijdens een DNS-verhuizing...
Hoe moet ik hem dan op Cloudflare zetten?
Ik heb DNS uitgezet, en daarna de Cloudflare nameservers ingesteld..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wz3a1toyk5Kzmz776XXZ9zVyVoE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kWGWlnspmk0mfFVtn2xRQkx0.png?f=user_large

Lijkt me niks mis mee? Ook bij Cloudflare DNS verwijst hij naar mijn server.

Bij een andere domein staat het exact zo, en dat werkt prima.
ik vermoed dat hun boel ergens bugt?

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 06-08-2021 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
Ja, zoals jij het laat zien lijkt het me te kloppen.

Ik begrijp het zelf ook niet 100%, maar volgens mij is het probleem dus dat de Versio DNS-servers nog bij je eigen ISP in de cache kunnen staan voor je domein. Maar bij die servers is je domein dus niet meer bekend. Dus je moet wachten tot de DNS propagate en je domein in alle caches netjes naar de (in jouw geval) Cloudflare i.p.v. Versio DNS verwijst.

Gezien het 24 uur is geweest sinds je originele post vermoed ik dat dat inmiddels het geval is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Maar een wijziging van DNS naar nameservers mag toch niet al leiden tot een uitval van je domein. :? Zo'n downtime kan je aan niemand uitleggen..

Ik zou eerder verwachten dat hij naar de Versio nameserver blijft verwijzen totdat andere ISP's de nameservers van CF herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
AW_Bos schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 18:38:
Ik zou eerder verwachten dat hij naar de Versio nameserver blijft verwijzen totdat andere ISP's de nameservers van CF herkennen.
Precies, en je domein is direct verwijderd op die Versio nameserver zodra je andere nameservers hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Lrrr schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 18:55:
[...]

Precies, en je domein is direct verwijderd op die Versio nameserver zodra je andere nameservers hebt ingesteld.
En dat moet dus niet gebeuren lijkt mij.

Edit:
Nu gaat hij wel direct naar CloudFlare over. Raar dat het eerst niet ging.

[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 08-08-2021 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr

Topicstarter
AW_Bos schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 19:55:
[...]

Edit:
Wijziging is pas effectief tussen de 4 en 8 uur. Pas na 24 uur is de rest ook meeveranderd in de rest van de wereld.

Bij Versio wordt de dns overigens op de server afhandeld. Niet echt handig. Als zo'n server in theorie offline gaat gaat je DNS ook meteen onderuit. Er is niets meer om dat aan te roepen zeg maar.

Cloudflare is overigens super. Ik host nu een website of 60 via CF en de bandbreedte die daar doorheen wordt gejaagd zit op gemiddeld 500GB per maand. Ook de prijzen voor .com extensies onderbrengen bij Cloudflare is spot en spotgoedkoop. (3 tot 4 euro per .com).

Nja. Ik heb weinig goeds voor Versio over dan behalve dat de prijsverhoging die vorig jaar doorgevoerd was, niet bij mij van toepassing is geweest. Ik betaal eigenlijk hetzelfde als alle jaren voorheen. Voor andere klanten gelden nu wel de (fikse) prijzen.

De hosting is nog steeds ruk. Time to first byte van in de 8 tot 15 seconden. Gaat gewoon nergens (meer) over. Versio moet eens wat doen aan de overselling op hun servers, en een limiet stellen aan hoeveel een server mag hebben qua websites.

Als dat op orde is zal de algemene snelheid veel beter worden en is de hosting op z'n hollands gewoon weer te pruimen.

• AW_Bos

AW_Bos

@jism
Het is inmiddels gelukt met de koppeling naar CloudFlare. Ik heb bij Versio overigens enkel een handjevol domeinen, en geen hosting. Ik weet niet wat er mis ging, maar misschien lag het aan CF zelf en dat de DNS'en de domein nog niet vinden bij CF.

Gezien Versio onder TWS valt, zit ik te denken om op den duur de domeinen weer te verhuizen naar een andere partij. Wordt zo wel erg duur bij de gebroeders Strikwerda . :P
Ik was een paar jaar geleden al bezig om een aantal domeinen van Reviced over te zetten naar Versio, maar toen dat TWS werd, begonnen die kosten ook weer te stijgen :P

[ Voor 19% gewijzigd door AW_Bos op 12-08-2021 10:02 ]

Topicstarter
De reden dat ik een gigantische discount heb t.o.v de rest is dat ik daar 1000+ namen heb staan. Versio zag de bui al hangen en kwam met een voorstel waardoor ik besloot te blijven hangen. Voor mij geldt dat de komende jaren er geen prijsstijging plaats zal vinden en ik de allerlaagste prijs voor namen zal blijven betalen. Ik registreer voorlopig als tegenprestatie ook nieuwe domeinnamen met een tweede account die onder dezelfde voorwaarde valt.

Maar ik ben natuurlijk een dief van m'n eigen portemonnee als ik de .com extensies bij versio blijf houden voor 9,99 per stuk terwijl die bij cloudflare voor amper 4$ te verkrijgen zijn. Dat is ruim 7 euro besparing per domein en het zijn er nogal wat ...

Vroeger tuinde ik er ook in bij Transip het eerste jaar extra goedkoop te registeren, en dan met het vervolgjaar met een duurdere prijs te worden geconfronteerd. Neem daarbij in acht dat ook Transip al jaren stelselmatig weigert een "mailer" in te stellen die een maand van te voren bericht met domein Y loopt af op die en die dag, en het was voor mij op ten duur ook wel helder waar het verdienmodel van Transip lag.

In mijn geval moest ik de klant eigenlijk al factureren als ik maar net al te laat was en er ontstond soms een geschil met dat de klant niet verlengen wou. Ik wil het gewoon vooraf weten zodat beide partijen weten waar ze aan toe zijn. Vaak is het toch zo dat in de internet wereld wij als laatste aan de beurt zijn wat betreft "rekeningen" die worden betaald etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Ik krijg met geen mogelijkheid de optie te zien om direct persoonlijke contact op te nemen met dit bedrijf terwijl dit volgens de ACM wel verplicht is. Enkel een email adres is natuurlijk niet afdoende. Ook kan ik geen (post)adres gegevens vinden. Chat optie zie ik ook nergens (ingelogd in Chrome of Edge geprobeerd, beiden niet zichtbaar, dit was enkele jaren geleden wel anders). Ook stond er vroeger wel een telefoonnummer kan ik mij herinneren.

Voor een dergelijk bedrijf overigens wel merkwaardig, men kan wel aanmaningen sturen naar niet in gebruik-zijnde email adressen, maar zelf aan de regels houden lukt ook niet?

Wellicht kan iemand mij laten zien waar de contactgegevens op de website wel vermeld staan?

Edit: Algemene Voorwaarden tegenwoordig ook maar in het Engels gedaan (onderaan de site). Lijkt erop alsof men er alles aan doet om juridisch wettelijk niet bereikbaar te zijn? Opmerkelijk, zijn ze onlangs overgenomen door een ander bedrijf of iets soms? Vind dit wel vreemd en verdacht eerlijk gezegd voor een grote hostingpartij als Versio.

[ Voor 19% gewijzigd door Royeboi op 20-08-2021 13:00 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Support@versio.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Ja, maar een mogelijkheid tot direct contact zoals wettelijk is verplicht is er niet verder? E-mail + een andere mogelijkheid tot direct contact? Enkel telefoonnr verscholen achter een betaald abonnement?

Vage manier van opereren, jezelf niet aan de wet houden (Geen adres + onvoldoende contactmogelijkheden) maar wel zelf allerlei eisen stellen. :X

Edit:
Klein half uurtje verder toch nog even gespeurd of ik een adres kan vinden.

Het SIDN heeft ook geen telefoonnummer en adres gegevens van dit bedrijf, maar ik ben er achtergekomen dat zij een pand huren in Leeuwarden.

Dit pand gebeld gezien zij een hele lange lijst hebben met huurders waar Versio helaas ook niét bij staat. Zij zitten in het pand, maar mogen helaas niet doorverbinden. In ieder geval heb ik nu een adres voor een aangetekende brief dus dat is mooi.

Het lijkt er toch sterk op dat dit bedrijf verder niet gevonden wil worden. Weet iemand of ze onlangs overgenomen zijn door een buitenlandse partij? Ik heb hier toch wel een erg slecht gevoel over namelijk.

[ Voor 47% gewijzigd door Royeboi op 20-08-2021 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is niet gevonden willen worden, maar eerder de drempel zo hoog mogelijk leggen om alles door support te laten gaan. Je kunt je ook beroepen via support@versio.nl voor verkrijgen adres voor poststukken. Lijkt me niet zo lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem1998
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-04 20:40
Royeboi schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:44:
[...]

Ja, maar een mogelijkheid tot direct contact zoals wettelijk is verplicht is er niet verder? E-mail + een andere mogelijkheid tot direct contact? Enkel telefoonnr verscholen achter een betaald abonnement?

Vage manier van opereren, jezelf niet aan de wet houden (Geen adres + onvoldoende contactmogelijkheden) maar wel zelf allerlei eisen stellen. :X

Edit:
Klein half uurtje verder toch nog even gespeurd of ik een adres kan vinden.

Het SIDN heeft ook geen telefoonnummer en adres gegevens van dit bedrijf, maar ik ben er achtergekomen dat zij een pand huren in Leeuwarden.

Dit pand gebeld gezien zij een hele lange lijst hebben met huurders waar Versio helaas ook niét bij staat. Zij zitten in het pand, maar mogen helaas niet doorverbinden. In ieder geval heb ik nu een adres voor een aangetekende brief dus dat is mooi.

Het lijkt er toch sterk op dat dit bedrijf verder niet gevonden wil worden. Weet iemand of ze onlangs overgenomen zijn door een buitenlandse partij? Ik heb hier toch wel een erg slecht gevoel over namelijk.
toon volledige bericht
Ik weet niet wat je allemaal voor een onzin loopt uit te kramen, algemene voorwaarden staan er in het Nederlands, kijk je wellicht op de Engelse site? Adresgegevens staan er ook gewoon: https://www.versio.nl/overversio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
jochem1998 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:41:
[...]

Ik weet niet wat je allemaal voor een onzin loopt uit te kramen, algemene voorwaarden staan er in het Nederlands, kijk je wellicht op de Engelse site? Adresgegevens staan er ook gewoon: https://www.versio.nl/overversio
Als ik op de main page zit, en onderaan op ''AV'' klik en die staan in het Engels, dan kun je dat onzin noemen of gewoon vrij bijzonder dat het op die manier niet gewoon normaal NL is? ;)

Op een website staat normaliter onder Contact gewoon het adres. Dat is een vrij gangbare norm wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Royeboi schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:47:
Ik krijg met geen mogelijkheid de optie te zien om direct persoonlijke contact op te nemen met dit bedrijf terwijl dit volgens de ACM wel verplicht is. Enkel een email adres is natuurlijk niet afdoende. Ook kan ik geen (post)adres gegevens vinden. Chat optie zie ik ook nergens (ingelogd in Chrome of Edge geprobeerd, beiden niet zichtbaar, dit was enkele jaren geleden wel anders). Ook stond er vroeger wel een telefoonnummer kan ik mij herinneren.
Versio is ingeschreven bij de KvK: Grote Voort 225, 8051BK Zwolle; 058 3040017. Ik zou dat adres aanhouden voor je post.
In ieder geval heb ik nu een adres voor een aangetekende brief dus dat is mooi.
Waarom mail je die brief niet gewoon?

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Spreekt iets tegen toch?
Versio Hoofdkantoor
Reaalhof 64
8232 VS Lelystad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Daar heeft het wel de schijn van ja. In het handelsregister moeten alle vestigingen worden opgenomen. De definitie van een vestiging is "een gebouw of complex van gebouwen waar duurzame uitoefening van de activiteiten van een onderneming of rechtspersoon plaatsvindt". Ik weet niet waarom Reaalhof 64 niet is geregistreerd, maar als het onder de definitie van een vestiging valt, is het niet registreren daarvan een economisch delict dat bestraft kan worden met een geldboete van de vierde categorie (€ 21.750). Je kunt hiervan aangifte doen bij de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ach het heeft een overname gehad en nu zitten ze met 2 fysieke locaties.

Maakt het uit. De info staat online en je kunt het relatief eenvoudig terugvinden. Anders wel via support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:17
Dat adres in Zwolle zit Yourhosting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Anoniem: 58485 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:35:
Ach het heeft een overname gehad en nu zitten ze met 2 fysieke locaties.
Beide locaties moeten worden geregistreerd. De overname heeft meer dan 3 jaar geleden plaatsgevonden dus er is geen enkel excuus om de registratie niet op orde te hebben.
Maakt het uit. De info staat online en je kunt het relatief eenvoudig terugvinden. Anders wel via support.
Het maakt uit omdat we nu zitten te gissen waar de hoofdvestiging zit. Iemand wil een brief sturen en wil dat die voortvarend wordt opgepakt. Juridisch gezien maakt het niet uit naar welke van de twee adressen hij het stuurt, maar praktisch gezien duren zaken langer als je ze naar het verkeerde adres stuurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
AW_Bos schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 19:55:
[...]

Edit:
Fatsoenlijke providers wachten daar idd ook 24 (of zo) uur mee. Maar ja, we hebben het hier over Versio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

mcDavid schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:24:
[...]

Fatsoenlijke providers wachten daar idd ook 24 (of zo) uur mee. Maar ja, we hebben het hier over Versio...
Ik vermoed ook dat het aan de korte tijd lag dat ik overstapte op CF in de DNS.
Voortaan het domein daar aanmaken, en na 24 uur of iets later de nameservers omgooien.

[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 23-08-2021 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:04
In 2018 betaalde ik bij Versio €12,05 excl. btw. voor een Webhosting pakket STARTER NL voor 60 maanden en inclusief transactiekosten voor iDeal. Toen een leuke aanbieding, verder niets bijzonders. Ze hebben me zojuist nog even een mail gestuurd om het zout nog iets dieper in de wonden te wrijven. Voor het gemak zijn ze vergeten te vermelden dat dit dus een vijfentwintigvoudige prijsverhoging betreft bij verlenging.
Wat betekent dit voor mij?
Op dit moment maak je gebruik van het Brons NL pakket. Vanaf vandaag zetten we jouw pakket om in ons gloednieuwe Start pakket. Hier betaal je nu nog niks voor. Je maakt tot de verloopdatum van jouw huidige pakket kosteloos gebruik van dit nieuwe pakket. Voldoet dit pakket niet helemaal aan je wensen of switch je liever naar een ander pakket? Dit regel je gemakkelijk via jouw klantenpaneel.

Jouw nieuwe pakket kost vanaf xx-xx-2023 €4,99 per maand. Bij jouw Start pakket krijg je toegang tot onze nieuwe Versio Academy. Hier helpen we je om het beste uit je website te halen door leerzame webinars en trainingen op het gebied van website development en online marketing. Lees hieronder alle informatie. Bekijk hier alle specificaties van jouw nieuwe pakket.
8)7

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farscape2
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Farscape2

I'm a banana!

Napsju schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:34:
In 2018 betaalde ik bij Versio €12,05 excl. btw. voor een Webhosting pakket STARTER NL voor 60 maanden en inclusief transactiekosten voor iDeal. Toen een leuke aanbieding, verder niets bijzonders. Ze hebben me zojuist nog even een mail gestuurd om het zout nog iets dieper in de wonden te wrijven. Voor het gemak zijn ze vergeten te vermelden dat dit dus een vijfentwintigvoudige prijsverhoging betreft bij verlenging.

[...]

8)7
Ik had in 2017 een Zilver NL abonnement afgesloten voor van 60 maanden voor €154,56.

Krijg net een mailtje dat ik naar het Complete pakket wordt overgezet a €9,99 per maand... 8)7 Nu kijk ik net in mijn klantenpaneel, en een downgrade is niet mogelijk. Toch maar eens kijken voor het eind van mijn contract naar een andere hoster die niet niet ineens 4x zo duur wordt per maand.

AMD Ryzen 9 9800X3D | Sapphire Pure Radeon RX 9070 XT | LG OLED48CX6LB | Marantz NR1608 | Panasonic DP-UB824 | Nvidia Shield TV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:17
Die prijzen die jullie destijds betaalden zijn ook niet echt kostendekkend als ze fatsoenlijke hosting aanbieden. Dat kan alleen voor knakenhosting met duizenden klanten op 1 server, wat Versio voorheen ook was.
Als ze inmiddels niet meer zo idioot oversellen als vroeger vind ik de prijzen niet heel raar, is het nog altijd zoals vroeger dan is elke euro er eentje teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farscape2
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Farscape2

I'm a banana!

_JGC_ schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:05:
Die prijzen die jullie destijds betaalden zijn ook niet echt kostendekkend als ze fatsoenlijke hosting aanbieden. Dat kan alleen voor knakenhosting met duizenden klanten op 1 server, wat Versio voorheen ook was.
Als ze inmiddels niet meer zo idioot oversellen als vroeger vind ik de prijzen niet heel raar, is het nog altijd zoals vroeger dan is elke euro er eentje teveel.
Heb je helemaal gelijk in, maar ze hebben de prijzen van veel diensten de afgelopen jaren meerdere malen flink omhoog gegooid, terwijl de dienstverlening nu niet echt significant beter is geworden. Zelfde geldt voor vele andere hosters, die nog steeds dezelfde service/kwaliteit aanbieden.

Zeker iets als een simpel hostingpakket zou je niet verwachten dat het in 4 jaar tijd 4x zoveel zou moeten gaan kosten, of ik moet iets gemist hebben aan berichtgeving over hyperinflatie.

Wat ik wel jammer vind is dat ik mijn pakket niet van Complete naar een Start abonnement kan downgraden, daar zou ik ook mee kunnen voldoen tegenwoordig, waar ik dat een paar jaar terug niet kon.

AMD Ryzen 9 9800X3D | Sapphire Pure Radeon RX 9070 XT | LG OLED48CX6LB | Marantz NR1608 | Panasonic DP-UB824 | Nvidia Shield TV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-04 20:07

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Net ook een mail gehad, gaat nu van 60 euro paar jaar geleden naar nu 180 euro. Makkelijk verdiend :)

Ik denk niet dat er nog veel positiefs te zeggen is over Versio, mocht hun hosting nu nog op iets trekken maar het is de laatste jaren echt niet te harden.

Spijtig dat zoveel goeie bedrijven kapotgemaakt worden door TWS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Grotendeels draait nog steeds op antieke opterons. Volgens mij kocht versio ook 2dehands servers op, helemaal volstouwen met ram en storage, en volgooien maar.

Maakt mij niet uit. Hosting is niet de reden waarom ik bij versio zit in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-05 17:46
Ze zijn echt volslagen gek geworden daar bij Versio.. Even mededelen dat ik voor een webhostingspakket ineens meer dan 250% extra moet betalen per jaar. Als de hosting nou zo super snel zou zijn dan is het heel mischien nog het overwegen waard... maar dit slaat echt compleet alles :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 22:14
Hier hetzelfde verhaal, heb de mail ook zojuist ontvangen. Klagen gaat toch niet helpen maar wat nu?
Waar ga je nu naar toe met je paar urls en een low traffic hosting pakket? Ik heb nog ff maar ben het nu al zat. Baal nu al dat ik een aantal urls voor tig jaar heb verlengd.
Maar goed wat nu, waar heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Stuur me een PB'tje eventueel.

Anders zijn er genoeg andere hostingpartijen niet onder de vleugels van TWS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 22:19
Ik ben 2 jaar geleden verhuisd van PCextreme (ook TWS geworden) naar Vimexx. Maar wie zegt mij dat die laatste de prijzen ook niet gaat verhogen (of ook door TWS) wordt overgenomen. Je blijft verhuizen, wat elke keer aardig wat tijd kost. En dat voor gewoon een lowprofile website die niks bijzonders vraagt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevjoe

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Artz schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:07:
Ik ben 2 jaar geleden verhuisd van PCextreme (ook TWS geworden) naar Vimexx. Maar wie zegt mij dat die laatste de prijzen ook niet gaat verhogen (of ook door TWS) wordt overgenomen. Je blijft verhuizen, wat elke keer aardig wat tijd kost. En dat voor gewoon een lowprofile website die niks bijzonders vraagt..
Vimexx is al even van team.blue, gaat dus niet door TWS overgenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjoe

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Net een 20-tal mails ontvangen van AXC, telkens op de link na identiek:

quote]
Dear **,

You have ordered a domain name with one of our affiliates. We need confirmation from you; the domain name holder. Please confirm the information below with the following link:

http://www.axc.eu/validate-contact/***

(If the link does not work from within your e-mail client, please copy and paste the entire link into your browser's address bar and press enter.)

Your privacy is being guaranteed under ICANN, registry regulations and applicable law.

The registered contact details are:

Name
Organization
Address
City
Postal Code
Country
Phone
Email
Yours sincerely,
AXC Domain Registry
[/quote]

Ik heb niet eens zoveel domeinnamen bij hun staan... loopt precies goed veel fout bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is normaal. De ICAN vergt dat houderschap wordt bevestigd. Anders kan je geen extensie bij hun afnemen. AXC is de provider (versio).

• Kevjoe

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Anoniem: 58485 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:20:
Dat is normaal. De ICAN vergt dat houderschap wordt bevestigd. Anders kan je geen extensie bij hun afnemen. AXC is de provider (versio).
20 keer dezelfde mail krijgen lijkt mij niet echt wenselijk, wel.
Ik heb amper 5 domeinen bij hun.

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 20:55
Ik heb nog geen mail gekregen over de omzetting, maar in mijn configuratiescherm is al wel te zien dat mijn huidige Brons abonnement met domein omgezet is naar het nieuwe Complete, wat een prijsverandering van een ~€38 per jaar naar ~130 per jaar betekent. Voor mij als student zijnde een fors bedrag. Nu blijkt het huidige pakket in een maand af te lopen, dus ik zal spoedig moeten kiezen wat ik ga doen. Ik gebruik hosting+domein vooral voor privé mail, studieprojecten en portfolio en neig er naar om naar een andere hoster te gaan. Afgelopen tijd heb ik niks te klagen gehad over Versio, afgezien van een paar dagen durende downtime en onmogelijkheid tot bereiken van klantenservice. Maar de huidige prijs is niet meer te rechtvaardigen. Mocht iemand dus een waardig alternatief weten slash aanraden voor een soortgelijke prijs met 5GB ruimte, evt POP3 mogelijkheid en genoeg dataverkeer om elke dag een keer de mailbox te kunnen controleren, dan lees ik het graag. :)

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-05 17:46
Gisteravond maar eens wat domeinen verhuist bij Versio. Nu heb ik geen losse webhosting meer draaien daar. Nog wel wat domeinnamen, maar daar ga ik ook maar eens kijken naar alternatieven.

Dit soort geintjes moet ze toch een berg klanten kosten zeker ? Misschien dat ze dan nog kunnen profiteren van mensen die hun mail niet (goed) lezen en via automatische incasso (wat in mijn account gewoon uitstaat ondanks vele malen het "advies" van Versio om dit wel te doen) ineens een flink bedrag kunnen innen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9PI3jV5RXK4Yyb3qKoDFP8TLQRM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bTD25su0fOV1XuLSFC0wY7rB.png?f=fotoalbum_large
Klik! _/-\o_ :w

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Wel eerst je domeinnamen wegverhuizen, als ze in quarantaine komen heb je een stuk meer gedoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
@mcDavid Goed advies! Gelukkig had ik daar al geen domeinen meer. Mijn hoofddomein heeft een extensie die Versio niet eens verkoopt, dat scheelt.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 09:49
Oh jee...
Alfahost gaat verder als Versio

Beste Guillaume,

Goed nieuws! We gaan onze krachten bundelen met Versio, een van de grootste hostingproviders van Nederland. Wil je meer weten? Hieronder lees je meer informatie.

Waarom gaat Alfahost verder als Versio?
Klanten vragen om steeds meer online oplossingen. Door onze technologie, kennis en specialisten bij elkaar te brengen kunnen we onze diensten nog eenvoudiger, sneller en betrouwbaarder maken. Dit betekent ook dat we jouw (technische) vragen nog beter kunnen beantwoorden. Samen kunnen we je dus dubbel zo goed helpen om jouw website online succesvol te maken.

Versio is een van de grootste hostingproviders in Nederland en helpt al meer dan 170.000 bedrijven en particulieren met hun online succes. Niet alleen onze missie is hetzelfde, ook ons DNA is hetzelfde; bij Versio worden ze, net als wij, blij van het bieden van goede, persoonlijke service. Naast het team dat je al kent, hebben we samen nog meer deskundige collega’s om jou te helpen.

Wat betekent dit voor jou?
Je hoeft zelf geen actie te ondernemen. We zullen je dan ook niet vragen zaken aan te passen of andere acties te ondernemen. Op de achtergrond zijn we bezig om onze krachten te bundelen om samen verder te gaan als Versio. We houden je uiteraard op de hoogte als er ontwikkelingen zijn. Je kunt gewoon contact blijven opnemen met de Alfahost helpdesk als je vragen hebt.

We kijken er naar uit om samen met Versio onze missie nog beter te kunnen realiseren, namelijk jouw website online succesvol maken. We hopen dat we je nog lange tijd mogen helpen. Onder een andere naam, maar met dezelfde persoonlijke en deskundige service zoals je van ons gewend bent.

Heb je nog vragen? Op onze informatiepagina vind je meer informatie.

Met vriendelijke groet,

Team Alfahost
toon volledige bericht
Ik heb gekeken of ik snel nog kan verlengen met de huidige prijzen (€4,80 p/j voor hosting en €3,85 p/j voor .nl-domein, excl. BTW), maar dat is niet mogelijk.

Vrees dat dit binnenkort ook een grote rotzooi gaat worden (qua prijzen, qua service was 't dat al :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pali
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-03 17:11
guillaume schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:21:
Oh jee...

[...]

Ik heb gekeken of ik snel nog kan verlengen met de huidige prijzen (€4,80 p/j voor hosting en €3,85 p/j voor .nl-domein, excl. BTW), maar dat is niet mogelijk.

Vrees dat dit binnenkort ook een grote rotzooi gaat worden (qua prijzen, qua service was 't dat al :P).
Ik kreeg inderdaad net dezelfde mail.
Beetje jammer, paar maanden terug net alles van Versio verhuist naar Alfahost juist door alle prijsverhogingen. Nu kan ik weer verder gaan zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHartwijk
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-04 10:07
Ook Neostrada gaat verder als Versio
Neostrada gaat verder als Versio

Beste Sjors,

Goed nieuws! We gaan onze krachten bundelen met Versio, een van de grootste hostingproviders van Nederland. Wil je meer weten? Hieronder lees je meer informatie.

Waarom gaat Neostrada verder als Versio?
Klanten vragen om steeds meer online oplossingen. Door onze technologie, kennis en specialisten bij elkaar te brengen kunnen we onze diensten nog eenvoudiger, sneller en betrouwbaarder maken. Dit betekent ook dat we jouw (technische) vragen nog beter kunnen beantwoorden. Samen kunnen we je dus dubbel zo goed helpen om jouw website online succesvol te maken.

Versio is een van de grootste hostingproviders in Nederland en helpt al meer dan 170.000 bedrijven en particulieren met hun online succes. Niet alleen onze missie is hetzelfde, ook ons DNA is hetzelfde; bij Versio worden ze, net als wij, blij van het bieden van goede, persoonlijke service. Naast het team dat je al kent, hebben we samen nog meer deskundige collega’s om jou te helpen.

Wat betekent dit voor jou?
Je hoeft zelf geen actie te ondernemen. We zullen je dan ook niet vragen zaken aan te passen of andere acties te ondernemen. Op de achtergrond zijn we bezig om onze krachten te bundelen om samen verder te gaan als Versio. We houden je uiteraard op de hoogte als er ontwikkelingen zijn. Je kunt gewoon contact blijven opnemen met de Neostrada helpdesk als je vragen hebt.

We kijken er naar uit om samen met Versio onze missie nog beter te kunnen realiseren, namelijk jouw website online succesvol maken. We hopen dat we je nog lange tijd mogen helpen. Onder een andere naam, maar met dezelfde persoonlijke en deskundige service zoals je van ons gewend bent.

Heb je nog vragen? Op onze informatiepagina vind je meer informatie.

Met vriendelijke groet,

Team Neostrada
toon volledige bericht

[ Voor 0% gewijzigd door SHartwijk op 14-09-2021 12:33 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pali
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-03 17:11
SHartwijk schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:33:

[...]
Blijft apart om te zien dat alle partijen die worden overgenomen dezelfde cookiecutter mail naar hun klanten sturen. Een beetje personalisatie zou wil op zijn plaats zijn maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
SHartwijk schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:33:

[...]
Ja wel verdraaid zeg (dacht ik toen ik de mail net zag en misschien nam ik wat andere woorden in de mond ..). Was juist bij Versio weggegaan.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pali schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:31:
[...]

Blijft apart om te zien dat alle partijen die worden overgenomen dezelfde cookiecutter mail naar hun klanten sturen. Een beetje personalisatie zou wil op zijn plaats zijn maar helaas.
Ik denk dat de hostingbedrijven die uiteindelijk overstag gaan een financieele offer krijgen die ze niet kunnen weerstaan. Bedoel niemand is verplicht. Die markt is gewoon enorm verzadigd.

En als investeerder denk ik dat ze in meerdere landen tegelijk dit aan het doen zijn. Is niet alleen NL hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:39:
[...]

Ik denk dat de hostingbedrijven die uiteindelijk overstag gaan een financieele offer krijgen die ze niet kunnen weerstaan. Bedoel niemand is verplicht. Die markt is gewoon enorm verzadigd.

En als investeerder denk ik dat ze in meerdere landen tegelijk dit aan het doen zijn. Is niet alleen NL hoor.
Daar heeft het weinig mee te maken. Al die merken zijn al jaren geleden overgenomen door TWS. Dat ze nu gesaneerd worden zullen ze weinig over te zeggen hebben. Voor het personeel wel flink balen natuurlijk.

Verder getuigt het van weinig inzet dat de mailtjes daarover niet even afgestemd worden op de doelgroepen van de betreffende merken. Als je van de ene prijsvechter naar de andere gaat, betekent zo'n migratie heel wat anders dan wanneer je van een "premium" brand ineens naar de troep van Versio verhuisd wordt. Het is het zoveelste signaal dat TWS geen enkele interesse heeft in haar bedrijven, laat staan hun klanten, maar enkel in getalletjes van de boekhouding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Het is een klik klik klaar oplossing hoor, dat migreren van de ene naar de andere host met Directadmin. :) Alleen je dns of nameservers naderhand aanpassen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASP
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 11:03

ASP

Verkeerde topic :o

[ Voor 89% gewijzigd door ASP op 06-10-2021 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Deze snap ik niet: een familielid heeft op 16-07-2021 een factuur gekregen van €59.88 excl. BTW (dus €4.99 p/m.. zoals het huidige Startpakket), terwijl er toen toch nog geen sprake was van de prijsverhoging. Het jaar daarvoor betaalde ze €30 excl. BTW (dus €2.50 p/m... het Brons NL-pakket).

Heeft ze zonder aankondiging in juli 2021 al betaald voor het Start-pakket dus?

Edit: Blijkbaar is de prijsverandering niet pas op 1 september ingegaan, want uiteindelijk heeft ze al op 31 mei een mailtje over de prijzen gehad, daar waar ik het idee had dat iedereen op/rond 31 augustus dat mailtje had gekregen...

[ Voor 24% gewijzigd door guillaume op 24-10-2021 13:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joopv11
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-05-2023
Voor wat het waard is: drie dagen geleden overgestapt van Versio naar Cloud86 en nu al drie dagen geen enkele spam email.
Bij Versio waren dit er ongeveer 50 per dag ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Versio zelf en alle diensten lijken sinds middernacht niet meer bereikbaar. Ook hun noodnummer doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Tim.k schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:12:
Versio zelf en alle diensten lijken sinds middernacht niet meer bereikbaar. Ook hun noodnummer doet het niet.
Toen het 6 euro kostte voor 25 domeinen was dit te verwachten, nu is het een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Zeker als je ook nog ene pakket afneemt met "Premium DDoS bescherming" .......

Murphy was an optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
joopv11 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:23:
Voor wat het waard is: drie dagen geleden overgestapt van Versio naar Cloud86 en nu al drie dagen geen enkele spam email.
Bij Versio waren dit er ongeveer 50 per dag ...
Omdat er geen fatsoenlijke spamfilter geconfigureerd is laat staan dat je zelf Spam assasin hebt ingesteld. Als je uitgaat van een normale directadmin omgeving dan ja krijg je alles wat er gestuurd wordt. Ik gebruik eigen servers en maak gebruik van zowel Spamassasin in combinatie met RDspam

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7TQOI132eBtd23ktBWkob-Jx6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o0g1AcsyjsJ5wFyBJ4wnc2t3.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds ik Rdspam gebruik is het aantal spam mails echt drastisch verminderd. Je kunt ook zelf onder spam assasin en SPAM Filters in Directadmin het e.a instellen en finetunen. Werkt prima.

Maar de andere hoster waarvan je zegt geen spam meer te ontvangen laat waarschijnlijk alles via 1 ding lopen en controleert ook op de legitimiteit van de emails. Dat is in mijn geval precies hetzelfde en werkt supergoed voor ruim 2700 websites.

Versio is gewoon goed voor je hobby site. Iets professioneels wordt je vaak al gepushed naar een eigen VPS waar voor hun de marge groter op is terwijl als je bij een goede hoster gewoon zit dat alles inbegrepen (moet) zijn vindt ik.
GoGoHaRrY schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:22:
Zeker als je ook nog ene pakket afneemt met "Premium DDoS bescherming" .......
Het onderliggende probleem bij Versio is de overselling die al jaren plaatsvindt. Tenzij je een eigen server afneemt waarbij alle resources voor jou zijn. Overselling houdt in dat er veel meer websites op een server worden gezet dan dat het fysiek aan kan. En dat verklaart de vele reboots, timeouts en toestanden.

Iemand heeft zijn internationale webcams bij mij ondergebracht, hij is me "dankbaar" voor hetgeen dat het altijd online is, altijd responsief en vooral snel.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 20-10-2021 15:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:45

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Het zal je businessmodel maar zijn: surfen op onwaarheden, gekortwiekte service en belachelijke prijsstijgingen :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SRDh99p8DVUpC4PTuuyPSc3utlo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1Rf2RqQNxyA1qGI7QvEWYErk.png?f=user_large

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
https://nl.trustpilot.com/review/versio.nl

Nja. Bekende liedje. En veel van die positieve reviews zijn toendertijd gestimuleerd met een gratis domeinnaam.

• Tazzios
  • Laatst online: 03-05 17:47

Tazzios

..

Sinds kort leegt Versio de mail prullenbak waarbij het mails ouder dan 30 dagen verwijdert. :-(
Ik heb al een ticket aangemaakt maar nog geen reactie ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Tazzios schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:34:
Sinds kort leegt Versio de mail prullenbak waarbij het mails ouder dan 30 dagen verwijdert. :-(
Ik heb al een ticket aangemaakt maar nog geen reactie ontvangen.
Hoe bedoel je, de folder met deleted emails?

Wat is het nut anders als die niet in de zoveel tijd (automatisch) geleegd wordt? Dat kost alleen maar storage. Nu is jouw email box niet zo groot maar voor duizenden accounts tikt het wel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

@Anoniem: 58485

- Onaangekondigd wijziging.
- Ik ben graag eigenaar van mijn eigen mailbox. Prullenbak legen kan ik zelf (en zie volgend punt).
- Ik betaal voor de ruimte, mocht mijn opslag vol zijn is dat mijn probleem.

Topicstarter
Dan moet je het niet deleten of verplaatsen in een andere folder? :P

Beperkte retentie op een prullenbak is normaal. Ik stel het standaard ook in op m'n eigen servers. Anders kost het op ten duur bakken met storage gezien ik over duizenden mailboxen spreek.

• Tazzios

Tazzios

..

ja vanuit de hoster bekeken lekkere winst optimalisatie natuurlijk.
Dat jij het als mede hoster retentie op een prullenbak normaal vind lijkt mij niet een publieke norm. Ik zie Google Microsoft het niet zo snel doen.

• Lrrr
Tazzios schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:48:
ja vanuit de hoster bekeken lekkere winst optimalisatie natuurlijk.
Dat jij het als mede hoster retentie op een prullenbak normaal vind lijkt mij niet een publieke norm. Ik zie Google Microsoft het niet zo snel doen.
Gmail doet het wel, maar dat is natuurlijk een gratis dienst. Hoe dan ook lijkt het me 'not done' om dat zomaar zonder aankondiging te implementeren.

[ Voor 55% gewijzigd door Lrrr op 18-11-2021 17:22 ]

Topicstarter
Lrrr schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:21:
[...]

Gmail doet het wel, maar dat is natuurlijk een gratis dienst. Hoe dan ook lijkt het me 'not done' om dat zomaar zonder aankondiging te implementeren.
Dan moet je denk ik bij Directadmin zijn. Versio implementeert gewoon gebruik van Directadmin en DA pushed zo nu en dan updates waardoor er veranderingen optreden.

Op mijn Iphone als ik een foto verwijder wordt dat ook automatisch na 30 dagen geleegd.

• Lrrr
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:53:
[...]

Dan moet je denk ik bij Directadmin zijn. Versio implementeert gewoon gebruik van Directadmin en DA pushed zo nu en dan updates waardoor er veranderingen optreden.
Lijkt me geen excuus om het als Versio niet aan te kondigen. Als klant neem je een product af bij Versio, niet bij DirectAdmin. En ik mag hopen dat Versio zelf de changelogs wel leest voordat ze iets updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Anoniem: 58485 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:53:
[...]

Op mijn Iphone als ik een foto verwijder wordt dat ook automatisch na 30 dagen geleegd.
De meeste veranderingen die ervoor zorgen dat functies anders werken zijn overigens wel instelbaar in de DA-configuratie. Vaak staan ze niet eens standaard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lrrr schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:03:
[...]

Lijkt me geen excuus om het als Versio niet aan te kondigen. Als klant neem je een product af bij Versio, niet bij DirectAdmin. En ik mag hopen dat Versio zelf de changelogs wel leest voordat ze iets updaten.
Nee,

Als je een licentie op directadmin hebt, dan pushed directadmin als het ware updates naar je server toe. Dat is onderdeel en lijkt me ook logisch als er een zero day gaande is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TztJOC5rra84fTyYUUxxKL1FgrE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yXJ7bBYJYsQv3Ox2UZj2lZRR.jpg?f=user_large

Soms doen of maken ze een verandering eraan. heel sporadisch dat ze iets echt ingrijpends veranderen, maar ik heb het 1x in een paar jaar tijd gehad dat er iets omgezet was wat ik niet terug kon draaien. Ook zit er sinds kort standaard aangevinkt onder filemanager als je iets verwijderen wilt, dat het eerst de prullenbak in gaat ipv direct weg. Ook zoiets. Ik vink het standaard altijd uit als ik een handeling doe via filemanager.
AW_Bos schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:31:
[...]

De meeste veranderingen die ervoor zorgen dat functies anders werken zijn overigens wel instelbaar in de DA-configuratie. Vaak staan ze niet eens standaard aan.
Zie bovenstaand bericht. De update kan ook gewoon via Exim of Dovecot komen. Ik heb werkelijk geen idee maar als je mail verwijderd dan is het logisch dat die trashcan over tijd ook automatisch geleegd wordt. Ik weet niet maar een server met duizenden gebruikers of duizenden mailboxen en dagelijks daar mail van weggooien wat eindigt in een prullenbak kost gewoon storage.

Versio zal waarschijnlijk zeggen dat ie z'n mail maar in een ander mapje moet slepen als het echt zo'n probleem is. Ik persoonlijk bewaar mail al sinds 2002 volgens mij ( 8)7 ) en mail dat niet belangrijk is of weg moet gaat er gewoon uit. De rest kan je in een archief gooien en daarmee klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Volgens support en systeembeheer zouden er geen mails verwijdert moeten worden:
"Gisteren heb ik jouw vraag bij onze systeembeheerders neergelegd en zij zeggen dat wij geen mails verwijderen na 4 weken."

Update:
Na nog een keer vragen en precies aangeven waar systeembeheer moet kijken(Admin Level -> Administrator Settings -> Automatically Purge Spambox/Trash data ) heeft support mijn vraag nogmaals door gezet.

En volgt er een ander antwoord:
"Dat staat inderdaad op 30 dagen."
Support was ook verrast door het totaal ander antwoord.
"In de nieuwe omgeving van Direct Admin staat dit zo ingesteld"

Duurt 7 mails maar dan zijn ik, support en systeembeheer van Versio ook weer op de hoogte hoe hun de configuratie is. :+

[ Voor 60% gewijzigd door Tazzios op 25-11-2021 17:33 . Reden: update ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:17

MazeWing

The plot thickens...

Wat een waardeloze partij is dat Versio.

Al jaren heb ik daar een domeinnaam waar niets mee gedaan werd. Ik had automatische verlenging uitstaan, maar kennelijk moet je dit ook nog eens apart doen per domeinnaam.
Vorig jaar werd ik al verrast met een mail over automatische verlenging en heb ik het maar bij laten zitten en mijn portemonnee aangevuld (iets van 7 euro destijds).

Ik heb toen in de mail duidelijk aangegeven dat ik niet langer gebruik wens te maken van de diensten en wil dat mijn domeinnaam wordt stopgezet. Dit stond tevens in mijn eerste mail die ik stuurde.

Zojuist kreeg ik weer een mail, maar nu was het €12,09 voor de verlenging. Ik ben nog eens gaan kijken en wat schetst mijn verbazing:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XG2j0OFYC4O2XnuxPep1Dp6JbuI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ecZDhdOAmrM01iaxnl6z24hM.png?f=user_large
Eerste pagina van het klantenportaal. Duidelijk is te zien dat automatische verlenging UIT staat. Er staat ook duidelijk onder deze knop "uw producten"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2lvu5n3dovwQgdskruX6XpF69E0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AXxm5RpFBamYtz5Z6oflUiy2.png?f=user_large
Verduidelijking van de bovengenoemde knop. Nu wordt er gesproken over "al uw producten"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHE_WyDbwnGekxdmBVkpuihVg5g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/H0ul1JnHpxZPWCfaj7OCA3Sn.png?f=fotoalbum_large
En nu blijkt opeens dat Domeinnamen, ondergebracht onder "mijn producten" een apart product is dat schijnbaar niet valt onder "al uw producten". Dit terwijl het duidelijk is ondergebracht onder "mijn producten"

Gezien de duidelijke knop op de hoofdpagina en de daarbij horende uitleg mag ik verwachten dat automatische verlenging voor al mijn producten uit staat. En ik niet per product nog moet kijken of dit inderdaad het geval is.

Voor mij is het nu een principe kwestie en ik ga dit keer niet inbinden. Ook al gaat het maar om €12,09 vind ik dat er sprake is van misleiding en onduidelijkheid. Daarnaast heb ik in een mail van november 2020 al aangegeven dat ik niet langer gebruik wens te maken van hun diensten.

Alles staat inmiddels op de mail en ik ben in afwachting van het antwoord.

Wat denken jullie?

[ Voor 14% gewijzigd door MazeWing op 30-11-2021 09:00 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aangezien ik aardig wat namen heb staan vindt ik niet dat de verlenging moet afhangen van een globale knop of setting. Ergo per domein moet ik gewoon in kunnen stellen (default) aan en de namen die eraf moeten, uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:17

MazeWing

The plot thickens...

Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:45:
Aangezien ik aardig wat namen heb staan vindt ik niet dat de verlenging moet afhangen van een globale knop of setting. Ergo per domein moet ik gewoon in kunnen stellen (default) aan en de namen die eraf moeten, uit.
Maar geef dan geen grote knop met de tekst dat het om alle producten gaat...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MazeWing schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:38:
[...]

Maar geef dan geen grote knop met de tekst dat het om alle producten gaat...
Het zou es wat zijn als ik een premium set van namen ergens heb staan en die allemaal ineens niet verlengd zouden worden omdat er 1 globale switch voor ingesteld is.

Ik vindt de constructie nu zoals die is beter en ik vindt ook niet dat men daar aan moet gaan zitten.

Als je van een dienst afwilt > automatisch verlengen uitschakelen. Simpel zat.
Tazzios schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:41:
Volgens support en systeembeheer zouden er geen mails verwijdert moeten worden:
"Gisteren heb ik jouw vraag bij onze systeembeheerders neergelegd en zij zeggen dat wij geen mails verwijderen na 4 weken."

Update:
Na nog een keer vragen en precies aangeven waar systeembeheer moet kijken(Admin Level -> Administrator Settings -> Automatically Purge Spambox/Trash data ) heeft support mijn vraag nogmaals door gezet.

En volgt er een ander antwoord:
"Dat staat inderdaad op 30 dagen."
Support was ook verrast door het totaal ander antwoord.
"In de nieuwe omgeving van Direct Admin staat dit zo ingesteld"

Duurt 7 mails maar dan zijn ik, support en systeembeheer van Versio ook weer op de hoogte hoe hun de configuratie is. :+
Zei het toch... Pushed update. En logisch ook. Op m'n telefoon zit ook een 30 dagen retentie. Op windows zit ook een retentie in de prullenbak. Het kost gewoon storage over loop van de tijd. Snap ook niet waarom je verwijderde emails toch nog bewaren wilt.

Edit: prijsverhogingen aankomende:
Zoals aangekondigd in september 2020 verhoogt SIDN jaarlijks de prijzen. De eerstvolgende verhoging is 1 januari 2022. Dit betreft een verhoging van 4,4 eurocent voor kwartaalverlengingen en 16 eurocent voor jaarverlengingen. De verhoging is opgebouwd uit het vervallen van een betalingskorting van 2,5% en een tariefsverhoging.

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 30-11-2021 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lrrr schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:03:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3Tj8oQVV-XV_yrUALBBB5WDZ5Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AtaozJOycmrTCvOqc4rG9L4J.jpg?f=user_large

Heb het gevonden. Het staat standaard aangevinkt in DA / admin account. Dus ja, DA heeft die update "gepushed". Niet versio. Versio neemt alleen een license af bij DA per server.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkWqt0AOs_9yDuk_Af3LLeecsBI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iK79hfkXq1tF2ckOpZDDL8Ls.jpg?f=user_large

Ik heb het standaard ook aanstaan; en toegegeven met 1000 mailboxen kost het niet prunen van een prullenmand na 30 dagen toch echtwel kostbare storage.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 30-12-2021 00:00 ]

• HoldenCaulfield
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-03-2024
Tja ben niet anders gewend dat domeinnaam los staat van hosting pakket. En neem al 30 jaar domeinen en hosting pakketten af bij diverse hosting bedrijven. Vroeger bij Versio geweest. Ook pc extreme, horen nu bij zelfde familie. Eigenlijk nooit klachten gehad maar ben weggegaan want ik wil altijd zo goedkoop mogelijk 😂. Maar die scheiding tussen domein en hosting moet ook wel want zou je je domeinnaam niet verlengen dan loop je kans dat het na maand in quarantaine door een ander geclaimd wordt. Zit je ook niet op te wachten. En opzeggen kan je bij de meeste hosting providers zelf doen via een klant account. Niet zo moeilijk toch? Per email, of brief is niet meer van deze tijd. Zou je buurman die hekel aan je heeft zomaar je pakket of domein kunnen opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:26
Is er een DNS storing bij Versio?
Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
boyette schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:37:
Is er een DNS storing bij Versio?
Kan iemand dat bevestigen?
Ik gok dat de Versio helpdesk dat voor je kan bevestigen :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:26
DennusB schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:39:
[...]

Ik gok dat de Versio helpdesk dat voor je kan bevestigen :)
Als die zouden reageren wel ja..
maar taal nog teken daar

volledig onbereikbaar

dus misgegokt..

[ Voor 7% gewijzigd door boyette op 03-08-2022 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik stoor me zo aan die nieuwe DA interface :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
Anoniem: 58485 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:36:
Ik stoor me zo aan die nieuwe DA interface :'(
Je hebt de keuze uit diverse thema's in DA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja maar niet zoals het ooit was. Wat een troep hee. Management is gewoon idioot slecht nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:37

slaay

Natuurbeleven.com

https://www.versio.nl/prijzenalfahost-maart2023

De nieuwe prijzen van Alfahost zijn bekend.
Een .nl.domeinnnaam gaat van 3,85 naar €16,99.
Goedkoopste hostingpakket gaat van 0,40 naar 4,99 per maand.
Bedragen zijn excl BTW.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Ik vraag me af of de voorwaarden van die pakketten wel hetzelfde blijven, want daar heeft Versio bij z'n eigen pakketten ook herhaaldelijk gigantisch in gesneden om maar mensen (automatisch, no less) naar de duurdere pakketten over te kunnen hevelen.

Als je bijvoorbeeld Versio's Basic vergelijkt met Alfahost's Small (allebei €4,99 p/m ex.):
2 GB vs 5 GB
Max. 1 vs max. 5 domeinnamen
Geen vs. wel gratis website verhuisservice

Ik dénk
Allebei gratis SSL-certificaat
Allebei onbeperkt dataverkeer
Allebei onbeperkt e-mailadressen

[ Voor 4% gewijzigd door guillaume op 30-01-2023 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:37

slaay

Natuurbeleven.com

In het mailtje staat niets over het aanpassen van de specificaties van de hostingpaketten:
Tarieven

Onze mensen zijn erg belangrijk om jou goede diensten en support te bieden. Door de hoge inflatie zijn onze personeelskosten harder toegenomen dan eerdere jaren. Ook hebben we de afgelopen tijd te maken met sterk gestegen kosten van energie, hardware, de inkoop van licenties en domeinnamen. Als gevolg hiervan verhogen we met ingang van 1 maart 2023 de tarieven. De nieuwe tarieven gaan pas in bij het verlengen van je contract. Lees hier (https://helpdesk.alfahost...en-januari-2023-alfahost/) de veelgestelde vragen.
Op de betreffende pagina met veelgestelde vragen staat gelukkig dat ze de specificaties niet wijzigen:
De tarieven voor een aantal van onze producten wijzigen. De specificaties van de producten blijven ongewijzigd. Het gaat om de volgende producten:

Een aantal domeinextensies: .nl / .com / .eu / .be / .info / .de / .org / .net / .nu / .fr / .co.uk / .uk / .biz
DV SSL-certificaten
E-mailpakketten
Hostingpakketten

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Wtf.

.COM € 21.99

Weet je dat je bij cloudflare zelf een .com kunt registreren of overnemen voor inkoops, ergo 8 dollar 10 per stuk? Dat is 7,50 € ....

En de .nl gaat is inkoop ook gewoon € 4 ~ En zij rekenen daar ff € 16.99 voor. :D

Oh god. Einde versio.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 31-01-2023 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Toch wel bizar die prijsverhoging voor .nl domeinen. Ik kan me nog herinneren dat dit de prijs was anno 2004 ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 12:28
Kreeg van de week mail dat PCExtreme per 1-2 overgaat in Versio. Lopende contracten zouden niet veranderd worden. PCExtreme was vroeger een van de betere hostingbedrijven in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig met afbouwen bij Versio. Dat gaat niet makkelijk als je zoveel namen of een dozijn aan hostingpakketten hebt. Het grootste probleem met o.a de hosting is die vernieuwde interface van DA waar je bijna niet mee werken kunt. Ook de beschikbare resources zijn nog steeds zo bedroefd als jaren geleden.

En daar betaal je dan 6 euro per reseller pakket per maand voor, terwijl dat jaren terug nog niet eens de helft was voor een jaar. Domeinnamen is weinig aan op te merken, tis alleen ruk dat bij registratie de standaard .online en andere extensies door je strot geschoven wordt (waar je niks aan hebt).

Maar ik ben ermee bezig om het af te bouwen. Versio graaft z'n eigen graf met zulke tarieven. Ik kan dat niet aan klanten doorberekenen een .com voor 25 euro. Of een .nl voor 19 euro. Die zullen zich ook afvragen ja maar bij partij Y is het 3x goedkoper. Iedereen gaat het dan opvragen en verhuizen.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste