Toon posts:

[Uberspace] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1
Acties:

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:19

Uberspace, hosting on asteroids!

Uberspace is een Duitse hostingprovider (communicatietalen: Duits of Engels) die sinds 2010 bestaat. Ze zijn echter niet zomaar een hostingprovider, maar één met een vrij unieke insteek in de hostingwereld, zowel qua technologie als qua prijzen.
Technologie
Uberspace is a hosting platform targeted at people who want to look behind the scenes, do things we didn’t anticipate and generally prefer working with a text-based console. Our objective is to not only host the content you’d like to see on the web, but also to introduce you to Linux and basic shell usage.
Waar de meeste hosters je een DirectAdmin/cPanel/Plesk (streep door wat niet van toepassing is) beheeromgeving op een server met PHP en MySQL geven, is Uberspace bedoeld voor de gebruiker die Linux-kennis heeft of iets over Linux wil leren. Je krijgt bij Uberspace een SSH-account en uitgebreide documentatie inclusief legio howto's voor het draaien van populaire software.

In principe kan je dus alles wat je wilt draaien op Uberspace, maar er zijn ook een zwik servers en programmeertalen voorgeïnstalleerd en ready-to-go:
  • Webserver: Apache
  • Mailserver: mailserver met webmail en IMAP/POP/SMTP-toegang
  • Database-servers: MySQL, PostgreSQL, MongoDB, CouchDB, Redis, InfluxDB, SQLite
  • Programmeertalen: PHP, Python, Node.js, Deno, Ruby, Go, Rust, .NET Core, Erlang/OTP, Perl, Clojure, Java, C(++) (GCC)
  • Daemons: supervisord, cron
Qua limieten is het simpel: Je hebt een limiet van 10GB opslag (meer bijkopen is mogelijk) en 1.5GB RAM per proces. Voor de rest zijn er geen harde limieten, en Uberspace belooft genoeg resources op de servers vrij te houden om alles genoeg ademruimte te geven en de software up-to-date te houden.

Verder kan het nog vermeldenswaardig zijn dat je een subdomein bij je Uberspace krijgt, [username].uber.space. Uberspace biedt verder geen domeinregistraties (meer) aan, dus andere domeinen die je aan je Uberspace wilt koppelen zal je bij een externe registrar moeten onderbrengen.

Tenslotte geeft Uberspace aan dat alle servers betrokken worden bij een Duitse firma en dat deze draaien op groene stroom.
Prijs
De prijs van Uberspace is even simpel als verfrissend: Je betaalt wat je wilt.
If you are able to pay a little more, you will help us all to become better. If you can’t afford much, others will support you. We don’t want to count beans, we want to join forces.
Uberspace doet zelf wel een drietal suggesties voor een maandelijks bedrag:
Budget (EUR5 / month)
Your budget’s not that big right now? No problem! With the contribution of EUR5 per month you help us not to overload our servers and to keep the number of users per Uberspace Host on a moderate level. Fewer users per host means more resources for everyone.

Standard (EUR10 / month)
With our competitors you get a comparable performance in many areas from about EUR10 per month. With this contribution you make sure that we can develop new features faster and can invest even more time in our support.

Solidarity (EUR15 / month)
Would you like some more? With pleasure! With EUR15 per month you support our idea that all people should get a voice on the internet - even those who couldn’t afford it without you. Thank you for your solidarity!
Je bent echter niet gebonden aan deze prijzen en het staat je vrij om minder of meer te betalen. Je zit niet aan een contract vast en je kan de prijs elke maand naar boven of beneden aanpassen. Ook als je een maandje op zwart zaad zit, geeft Uberspace aan dat dit geen probleem is.

Uberspace geeft hierbij expliciet aan dat het serviceniveau altijd hetzelfde blijft: geen throttling, geen traffic- of CPU-shaping, geen hogere of lagere prioriteit bij het beantwoorden van supportaanvragen.

De eerste maand krijg je sowieso gratis, om Uberspace uit te kunnen proberen.

Je kan bij Uberspace betalen per bankoverschrijving, creditcard, Apple/Google Pay en cash via de post.
Links

[Voor 6% gewijzigd door Lrrr op 19-02-2021 12:37]

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:19
Wat vinden jullie van Uberspace? Ik had zelf voor het eerst van Uberspace gehoord nadat youtube-dl tijdelijk offline was door een DMCA-request (nieuws: YouTube-downloader youtube-dl is na aanpassing code weer beschikbaar ...). Youtube-dl geeft op hun site aan dat Uberspace in Duitsland aangeklaagd is voor het hosten van de site ('visitekaartje', de code stond op GitHub), en dat Uberspace al duizenden euro's aan advocatenkosten heeft uitgegeven om zich te verdedigen i.p.v. het offline halen van de site van youtube-dl.

Na een akkefietje bij Versio (waar ik sowieso al weg wilde, onzinpartij geworden) zocht ik met spoed een nieuwe host en het businessmodel (als je het überhaupt een businessmodel mag noemen :+) en de legio mogelijkheden en programmeertalen bij Uberspace (PHP is wel een beetje passé) spraken me erg aan. Momenteel zit ik een paar dagen in de gratis trial maar tot nu toe lijkt het goed te gaan :) Eindelijk een host waarvan ik blij kan zijn dat ik er klant ben.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Enkele maanden terug getest. Het is inderdaad mooie hosting als je net iets meer wilt en kunt dan z'n standaard hosting pakket voor niet al teveel geld. Zeker als je Ghost wilt draaien ipv Wordpress. Hier een gevulde site die op uberspace draait https://nehalist.io/ al met al best rap.

Mijn blog - T.net nostalgie - Tweak uptime

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bramvanmol
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-03 18:28
Ook aangesloten bij Uberspace sinds december. Coole community veel zorg voor open source, privacy en milieu...

Ook dat je kan kiezen wat je betaalt is uiterst sympathiek! Zelf geen klachten al heb ik er nu ook geen zware dingen draaien...

Heel toegankelijk en een aanrader als je je wilt verdiepen in zelf zaken hosten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee