[Versio] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04 10:48
PCExtreme is overgegaan naar Versio en inloggen op het controlpanel werkt al niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-04 17:26

LegacyCode

De crack van de division

zx9r_mario schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:51:
PCExtreme is overgegaan naar Versio en inloggen op het controlpanel werkt al niet meer :P
Inderdaad, met mijn persoonlijke account lukt inloggen voor geen meter.
Met twee andere accounts die stukken recenter aangemaakt werden kan ik dan weer wel inloggen; inclusief 2FA.

[ Voor 0% gewijzigd door LegacyCode op 03-02-2023 09:49 . Reden: typo ]

legacycode.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
LegacyCode schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:49:
[...]

Inderdaad, met mijn persoonlijke account lukt inloggen voor geen meter.
Met twee andere accounts die stukken recenter aangemaakt werden kan ik dan weer wel inloggen; inclusief 2FA.
Ik had van vroeger uit ook een account bij Versio, las op twitter dat iemand ook een soortgelijke case had. Ik heb een helpdeskticket ingediend, afwachten maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:39
Ik zit ondertussen iets meer dan ee nweek zonder mail sinds pcextreme samen gegaan is met versio (& Versio BV uitgeschreven is bij de KVK). Op support tickets bij pcextreme word niet geantwoord, op supporttickets bij versio niet, TWS gebelt kan niets... iemand die de supportlijn heeft voor mij? Versio premium kan ik niet aanschaffen want de pcextreme logins werken niet bij versio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
Ik heb Wido op twitter getweet hierover, hij is de oude eigenaar van PCExtreme maar nog wel zijdelings betrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
Volgens Wido hebben hadde de developers nog iets gevonden en opgelost. Na een password reset met het mailadres kon ik zelf weer inloggen en kreeg het PCExtreme controlpanel. Je krijgt dan 2 mails, PCExtreme en Versio password reset, je moet de link uit de PCExtreme mail pakken.

[ Voor 26% gewijzigd door zx9r_mario op 07-02-2023 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisCatIs
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-02-2023
Ben bezig met het afbouwen van domeinnamen bij Versio.
heb ook een Versio UK account maar daar werkt sinds vorige week de 2FA niet meer.
Reacties op support emails blijven ook uit. Iemand ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
zx9r_mario schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:44:
Ik heb Wido op twitter getweet hierover, hij is de oude eigenaar van PCExtreme maar nog wel zijdelings betrokken.
je reageerde op een tweet van mij, ik heb ondertussen via het colocatie nummer een medewerker gesproken en mn EPP code gekregen voor een verhuizing bij team tws weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisCatIs
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-02-2023
Zijn ondertussen 5 dagen verder en nog steeds geen antwoord van hun support.
Is er een manier om de transfercode te verkrijgen of te forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.martinali
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-04 15:06
.nl wel, daar kan je nieuwe provider een escalatieprocedure voor starten.
Voor .com heb ik het ook wel eens ooit voor elkaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

zx9r_mario schreef op maandag 6 februari 2023 @ 23:55:
Volgens Wido hebben hadde de developers nog iets gevonden en opgelost. Na een password reset met het mailadres kon ik zelf weer inloggen en kreeg het PCExtreme controlpanel. Je krijgt dan 2 mails, PCExtreme en Versio password reset, je moet de link uit de PCExtreme mail pakken.
Iemand al wat wijzer hoe operationeel dit bedrijf nog is?

Voorlopig staat m'n server nog online, terwijl ik dit jaar nog geen factuur ontvangen heb. Maar binnenkort moet m'n domeinnaam verlengd worden en ik heb inmiddels niet meer het vertrouwen dat dit automatische proces in tegenstelling tot het factureren wel gewoon blijft werken.

TekkenZone - Dutch Tekken Community

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
Demonitzu schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 00:07:
[...]

Iemand al wat wijzer hoe operationeel dit bedrijf nog is?

Voorlopig staat m'n server nog online, terwijl ik dit jaar nog geen factuur ontvangen heb. Maar binnenkort moet m'n domeinnaam verlengd worden en ik heb inmiddels niet meer het vertrouwen dat dit automatische proces in tegenstelling tot het factureren wel gewoon blijft werken.
Gisteren heb ik een factuur wel binnengekregen. De facturatie werkt wel in ieder geval in tegenstelling tot de helpdesk :+

• Demonitzu
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Ze waren een halve dag te laat met het verlengen van het domein, maar het lijkt geen gevolgen te hebben gehad.

[ Voor 15% gewijzigd door Demonitzu op 16-02-2023 11:08 ]

• torretje2012
gezien het aantal storingen, en het aantal 'zieken' binnen het bedrijf.... lijkt mij het beter om heel rap beginnen te rennen. Het versio eigen forum staat ook al bol van de klachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Topicstarter
https://www.versio.nl/for...spoed-servers-werken-niet

https://www.versio.nl/for...eschreven-handelsregister

https://www.versio.nl/forum/10825-onbereikbaar-support

https://www.versio.nl/for...genaamd-iemand-op-support

Lijstje loopt wel aardig door zo. Denk dat sinds de wijziging van eigenaarschap bedrijf het overgenomen is, maar niemand op afdeling support teruggezet is of simpelweg de laan uit gestuurd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matanza
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-04 22:58
Waauuww... Ik viel even van mn stoel als ik vandaag de factuur binnen kreeg...
€160 voor de hosting van een simpele site. In 2020 betaalde ik hiervoor nog €36.

Alle berichten nu lezende ... Versio heeft nooit de beste support gehad. Maar je betaalde vroeger dan ook zeer weinig tegenover andere spelers. Dus dan neem je de slechte support er bij. Maar met de prijzen nu ...

Tijd om te vertrekken.

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 11:04

slaay

Natuurbeleven.com

Voor de mensen die geen reactie van support krijgen:
slaay in "Versio - DNS management uitgeschakeld"

Hopelijk lukt het zo wel. Ik ben iig sinds gisteren weg bij Alfahost waar de prijzen 1200% omhoog gaan voor hosting en 400% voor .nl domeinnaam.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Bramter
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23-02-2023
Aangezien ik nu overal zie dat mensen proberen contact te krijgen met een support afdeling die niet reageert, denk ik stel mijn vraag hier en kijk of iemand het weet.

Kreeg gisteravond een mail binnen dat Versio 231 euro had afgeschreven van die online portemonnee die zij gebruiken. Moest wel even schrikken aangezien dat bedrag een stuk hoger is dan ik vorig jaar heb betaald.

Ik wil mijn webhosting zo snel mogelijk op zeggen, maar ben bang dat ik opnieuw aan een jaar vastzit. Aangezien ik nu nog niks heb betaald en alleen in de min sta bij de online portemonnee, kan ik hem nu nog cancellen?

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-04 12:47
Bramter schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:19:
Aangezien ik nu overal zie dat mensen proberen contact te krijgen met een support afdeling die niet reageert, denk ik stel mijn vraag hier en kijk of iemand het weet.

Kreeg gisteravond een mail binnen dat Versio 231 euro had afgeschreven van die online portemonnee die zij gebruiken. Moest wel even schrikken aangezien dat bedrag een stuk hoger is dan ik vorig jaar heb betaald.

Ik wil mijn webhosting zo snel mogelijk op zeggen, maar ben bang dat ik opnieuw aan een jaar vastzit. Aangezien ik nu nog niks heb betaald en alleen in de min sta bij de online portemonnee, kan ik hem nu nog cancellen?
Zo’n jaar geleden hetzelfde gehad, toen direct contact opgenomen met de supportafdeling en die hebben het toen teruggedraaid.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat een criminelen die domain brokers fucking versio betaal ik nu 20.56 euro ex voor een domeintje .nl de ratten even setje afdokken van bijna 1500 euro pfff
Zo.... Voor mij geldt het niet want ik heb een poosje terug een afspraak gemaakt met name tot prijsverhoging. Die gaat voor mij niet op. Maar ik raadt aan even te bellen en een onderhandelingspoging te zoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:14
Bramter schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:19:

Je kan gewoon opzeggen en hebt recht op restitutie. Webhostingdiensten vallen onder de Wet van Dam dus er mag niet “stilzwijgend” worden verlengd met langer dan een maand om het zo maar te zeggen. Als je wel opnieuw een jaar vooruit hebt betaald (dus na je eerste contract), dan zijn zij verplicht dat geld terug te storten.

Hou er overigens wel rekening mee dat dit niet het geval is als je bewust op een aanbieding bent ingegaan om goedkoper te verlengen. Dan is het niet meer stilzwijgend, maar dat is volgens mij hier niet het geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs82
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-03 11:00
Gezien de exorbitante prijsverhogingen van de afgelopen jaren op simpele domeinnaam registraties besloten om deze weg te migreren naar Vimexx.

Gek genoeg was het voor.eu domeinnaam registratie niet mogelijk om via mijn Versio account de verhuishuiscode/token op te vragen. Tekens een generieke foutmelding. Ondertussen reageert support al ruim 2 weken niet. Kortom een aantal rode vlaggen.

Gelukkig heb ik er geen andere (hosting) diensten actief, maar slechts wat domeinnaam registraties. Hierdoor kon ik relatief eenvoudig bij eurID alsnog zelf het verhuistoken opvragen om de boel te vehuizen.

Ik weet niet of dit ook speelt bij .nl registraties. Volgens SIDN.nl dient Versio BINNEN 5 DAGEN een token aan te leveren, zie: https://www.sidn.nl/nl-domeinnaam/domeinnaam-verhuizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
Thijs82 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:54:
Gezien de exorbitante prijsverhogingen van de afgelopen jaren op simpele domeinnaam registraties besloten om deze weg te migreren naar Vimexx.

Gek genoeg was het voor.eu domeinnaam registratie niet mogelijk om via mijn Versio account de verhuishuiscode/token op te vragen. Tekens een generieke foutmelding. Ondertussen reageert support al ruim 2 weken niet. Kortom een aantal rode vlaggen.

Gelukkig heb ik er geen andere (hosting) diensten actief, maar slechts wat domeinnaam registraties. Hierdoor kon ik relatief eenvoudig bij eurID alsnog zelf het verhuistoken opvragen om de boel te vehuizen.

Ik weet niet of dit ook speelt bij .nl registraties. Volgens SIDN.nl dient Versio BINNEN 5 DAGEN een token aan te leveren, zie: https://www.sidn.nl/nl-domeinnaam/domeinnaam-verhuizen
Ik weet niet of je bij Vimexx wél reactie gaat krijgen in een soortgelijke situatie: https://nl.trustpilot.com/review/vimexx.nl?sort=recency. De reviews zijn door de bank genomen net zo slecht als bij Versio.

Lijkt er namelijk op dat er soortgelijke problemen spelen (met name ook sinds de overname door Team.Blue).

Misschien een idee om te kijken naar een aanbieder die niet is overgenomen door TWS of Team.Blue en hosting/registraties niet voor een appel en een ei aanbied.

[ Voor 6% gewijzigd door eMiz0r op 26-02-2023 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Versio is door Yourhosting overgenomen. En ik merk ook dat met het inschieten van een ticket de email opstelling anders is dan voorheen. Denk dat Yourhosting zich moet inwerken met hoe het systeem werkt bij versio. Ik lees hier en daar dingen over faillissement maar in de KVK staat het toch echt anders.

ff kijken hoe snel of rap ik contact kan krijgen met Versio. Maar blijkbaar is de support afdeling ook gebonjourd bij overname. Alleen kritische dingen wordt nu denk ik naar gekeken.

Ik heb nog korting qua domeinnamen maar mocht men goedkoper zoeken, vservs.com, cloudflare (voor regfee .com / .net), open domain provider enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
Hoe het mij uitgelegt is dat ze veel kvk inschrijvingen eruit gegooit hebben, en overstappen op 1 voor de no nonsense concument en 1 voor de prosumer. Kan voor de buitenkant er uit zien als failissement

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

eMiz0r schreef op zondag 26 februari 2023 @ 06:28:
[...]

Je kan gewoon opzeggen en hebt recht op restitutie. Webhostingdiensten vallen onder de Wet van Dam dus er mag niet “stilzwijgend” worden verlengd met langer dan een maand om het zo maar te zeggen. Als je wel opnieuw een jaar vooruit hebt betaald (dus na je eerste contract), dan zijn zij verplicht dat geld terug te storten.

Hou er overigens wel rekening mee dat dit niet het geval is als je bewust op een aanbieding bent ingegaan om goedkoper te verlengen. Dan is het niet meer stilzwijgend, maar dat is volgens mij hier niet het geval :)
Belangrijk hier om te vermelden dat de Wet van Dam niet van toepassing is op zakelijke contracten. Onbereikbare support of andere problemen kunnen bij zakelijk gebruik wel een reden zijn om het contract te ontbinden, afhankelijk van de voorwaarden.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eMiz0r
torretje2012 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:34:
Hoe het mij uitgelegt is dat ze veel kvk inschrijvingen eruit gegooit hebben, en overstappen op 1 voor de no nonsense concument en 1 voor de prosumer. Kan voor de buitenkant er uit zien als failissement
Versio BV is “gefuseerd” met Yourhosting. Er is ook het eea op gegaan aan Savvii. Zouden dat de 2 merken zijn die dan overblijven?

https://drimble.nl/bedrijf/lelystad/10936289/versio-bv.html

Edit: Savvii, Yourhosting en ShockMedia lijken te blijven bestaan. Iig for now, volgens mij is de strategie al een aantal keer gewijzigd: https://your.online/

[ Voor 13% gewijzigd door eMiz0r op 26-02-2023 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
eMiz0r schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:46:
[...]

Versio BV is “gefuseerd” met Yourhosting. Er is ook het eea op gegaan aan Savvii. Zouden dat de 2 merken zijn die dan overblijven?

https://drimble.nl/bedrijf/lelystad/10936289/versio-bv.html

Edit: Savvii, Yourhosting en ShockMedia lijken te blijven bestaan. Iig for now, volgens mij is de strategie al een aantal keer gewijzigd: https://your.online/
Het lullige is dat ze pcextreme hebben gefuseerd met versio, maar op de zelfde dag ook versio gefuseerd hebben met yourhosting. Maakt het voor de standaard klant niet veel duidelijker op waar ze nu moeten aankloppen voor support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Flexwebhosting (part of Versio) bestaat nog (wel). Zal deze ook verdwijnen net als PCExtreme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
zx9r_mario schreef op zondag 26 februari 2023 @ 23:39:
Flexwebhosting (part of Versio) bestaat nog (wel). Zal deze ook verdwijnen net als PCExtreme?
Is al weg inderdaad. Flexwebhosting was al onderdeel van Versio wat dus nu Yourhosting is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
eMiz0r schreef op maandag 27 februari 2023 @ 07:51:
[...]

Is al weg inderdaad. Flexwebhosting was al onderdeel van Versio wat dus nu Yourhosting is geworden.
Bij de KvK misschien? De site zelf nog niet, staat alleen part of Versio. De PCExtreme site redirect zelf al naar Versio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Na mijn opzegging van hosting Alfahost meteen een mail gestuurd dat ik de resterende maanden terug wil hebben aangezien het een particulier contract betreft.
Jammer genoeg geen reactie, dus maar een bericht gestuurd naar de persoon die eerder ook al reageerde op het ingevulde contactformulier van tws.eu (wat blijkbaar nu your.online is geworden):
Beste Menno, er is wat achterstand bij de supportafdeling, maar zij komen hierop terug, ik heb een reminder gestuurd.
Vriendelijke groet, Norbert
Ik zie dit trouwens op de site van voormalig tws.eu --> your.online staan
TWS and Gandi join forces to form Your.Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
TWS is alleen de overkoepelende geld persoon, support willen ze niet leveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingtim
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04 19:23
Misschien een beetje een bijzondere vraag hier, maar kan iemand checken of de versio API het nog wel helemaal doet (https://www.versio.nl/RESTapidoc/#api-Domains-Update)? Het gaat hier met name om het volgende commando:

code:
1
POST https://www2.versio.nl/testapi/v1/domains/:domain/update
(met je eigen domeinnaam bij :domain, zorg dat je ook jou credentials mee geeft als basic auth)

Dit endpoint wordt namelijk gebruikt door (lego)om letsencrypt certificaten op te halen. maar deze doet het sinds kort (ergenst tussen december & nu) het niet meer.

Ik zit alleen uit te vogelen of dit nou aan mijn account ligt of dat het iets bij versio is wat fout is. (wat sowieso al niet klopt in de documentatie is de endpoint: deze is geupdate naar `https://www2.versio.nl/testapi/v1` )

Ik krijg namelijk bij de volgende response terug:

code:
1
2
3
4
5
6
{
    "error": {
        "code": 400,
        "message": "ObjectDoesNotExist|Domain not found"
    }
}

@mods: schroom niet om deze vraag weg te halen als het een eigen topic moet hebben: ik heb alleen specifiek een Versio gebruiker nodig dit dit checkt. De versio forums zijn vrij dood & versio zelf is niet mega-snel met reageren.

Edit: hoe meer ik lees van de perikelen die nu spelen hoe meer ik het donkerbruine vermoeden heb dat het gewoon een versio issue is. Dus om een stukje ervaring te delen: api endpoints werken a.t.m. niet brilliant, api documentatie klopt niet 100÷ en helpdesk t is traag... Ik denk dat ik maar moet gaan kijken naar een andere host voor mijn domeinnamen :(. Jammer, want alles ging tijdenlang gewoon goed.

[ Voor 13% gewijzigd door kingtim op 27-02-2023 18:17 ]

8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit is jammer van Versio. Zonder enige aankondiging dat men de boel verkocht heeft of overgezet heeft naar een andere partij, linksom rechtsom geen respons niks meer.

Normaal kreeg ik binnen 6 uur wel een reactie op tickets maar ik heb het een paar dagen terug erin geschoten, helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingtim
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04 19:23
Ik heb een reactie terug op een ticket!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Beste Tim,
Bedankt voor je bericht.

Helaas is de Versio API tijdelijk niet beschikbaar voor nieuwe klanten. Het bestellen en beheren van je domeinnamen gaat via Mijn Versio. 

Het is nog niet bekend wanneer de API weer beschikbaar wordt. Zodra dat is, zal dat via onze nieuwskanalen bekend gemaakt worden. 

Excuses voor het ongemak.

Ik ben geen nieuwe klant, maar desalniettemin, iets nieuws is beter dan geen nieuws. Er gaat gewoon veel mis achter de schermen haal ik hier uit (dat deze mail ook om 21:30 verstuurd is spreekt ook boekdelen, of ze werken met shifts...).

8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Wij zijn ongeveer 4-5 maanden geleden met het weg migreren van domeinnamen uit versio (rekening houdende met de verlengdatum). De voornaamste drijfveer destijds was kosten. Nu met de huidige problemen gaat alles in een stroomversnelling en hopen we binnen 2 maanden volledig weg te zijn.

Voor mijn gevoel (ook na het lezen van dit topic) is het een zinkend schip waar je niet afhankelijk van wil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik snap het kosten verhaal niet zo. Je had gewoon kunnen bellen. Ik betaal sinds die eerste relatief hoge verhoging, nog steeds hetzelfde, maar dan met het 150 euro jaarpakket erbij:
Automatische verlenging (1 jaar) eendomein.eu - 6.04 EUR
Automatische verlenging (1 jaar) eendomein.be - 6.04 EUR
Automatische verlenging (1 jaar) eendomein.nl - 4.83 EUR
En een .com 12 euro volgens mij. Zo heb ik relatief lang de kosten weten te drukken; versio zag me liever ook niet gaan heb ik het idee, maar winst maakte ze nog steeds op de namen die ik liggen had. Tis alleen jammer dat die AV van hun ieder jaar veranderd zonder berichtgeving. Ergo je moet echt zoeken onsite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
Een (zeer) snelle rekensom leert ons dat de besparing per jaar meer dan 3.000 euro is. Hier hebben we het dan niet over het door jou genoemde 'jaarpakket'. (Ikzelf heb flinke bezwaren tegen dergelijke modellen en is nog een reden om dergeljike partijen te vermijden.)

Blij dat ik mijn persoonlijke bezwaren gewoon kan doorvoeren in de bedrijfsvoering hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh ik ben het met je eens hoor.

Ik heb een domeinnaam of 1600 gehad. Voornamelijk bij Transip destijds. Maar er waren wat punten waarvan ik dacht dit moet beter kunnen. Belangrijkste argument was niet zozeer de prijs maar de mogelijkheid om een auto-mailer te krijgen wanneer een domeinnaam afloopt bij transip. En dat wouden ze na herhaaldelijk verzoek, eigenlijk niet inwilligen. Het risico voor mij als ondernemer is dat ik met namen kan komen te zitten die de klant eigenlijk niet verlengen wou.

Bij Versio krijg je wel gewoon een mail met "Dit en dat domein loopt op die en die dag af". Ook de prijs was toen voor mij aantrekkelijk met 3.80 ofzo. Ik ben toen alles gefaseerd over gaan zetten en zit of hang daar nu voor meer dan 6 jaar. Ook de krediet functie is handig. Hoe vaak je een klant hebt die zegt ik wil nu een domein vastleggen; geen toestanden met reader maar gewoon een vast bedrag iedere maand erin gooien.

Alleen al verhuizen van Transip naar Versio scheelde me toen 1600x 3.80 = 6080 € op jaarbasis. :X

Echter bij de grote verhoging toen ben ik gaan bellen. En daar is een overeenkomstje uitgerold om toch een betere prijs te blijven behouden met instemming dat ik de 150 op jaarbasis voldoe. Bedoel het is echt veel werk om alles maar ff over te zetten, de dubbele kosten als je niet oppast maar ook de settings per domein enzo. Dat doe je niet even. En zeker niet met zo'n aantal domeinnamen. Besloten is om er gewoon te blijven. Ik kan met 4.83 makkelijk wegkomen wetende dat ik ongeveer een tientje voor een .nl reken aan klanten en voor de grotere 7 euro.

De hosting is niet interessant voor mij bij Versio. We weten allemaal dat het heel lang overselling was op oude hardware. De downtime was meerdere malen per dag. Ik heb zelf eigen servers en doe daar alles op. Ik heb ook geen last van die nieuwe vervelende interface die met DA bij Versio komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
Met die achtergrond snap ik beter dat je 'moeite' wilt doen om bij Versio te blijven / niet wilt verhuizen.
Wij gebruikten Versio alleen voor registratie en gebruiken daarna onze eigen nameservers. DNSsec gaat allemaal automatisch, dus dat is nieuwe API implementeren en gaan.

Omdat het bij ons zo weinig moeite is om te migreren, is het al heel snel rendabel. Als je meer ''handmatig' en "settings per domein enzo" moet verzorgen snap ik je keuze.

Hun brakke hosting hebben wij ook niet nodig, als hosting-bedrijf zijnde :+ (Maar wanneer je hosting voor 50 cent per maand aanbiedt (wat ze deden toen wij klant werden) weet je ook dat je niet al te veel mag verwachten)

Moraal van het verhaal blijft: DNS is een kritiek punt van je infra, en dat wil je niet overlaten aan wankelende partijen als Versio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geloof dat ik nog ergens een website bij Versio (Wordpress) had staan en een cloon daarvan bij mij. Je kon direct het verschil in time to first byte waarnemen. Soms bij versio gerust 8+ seconden ofzo :+

Het is oke voor wat statische sites; die niet veel bezoekers of resources (nodig) hebben. Voor het wat sterkere moet je de wat duurdere hosting bij hun afnemen, maar zover kwam ik niet.

Vind het jammer dat er niet in hun hostingomgeving verder werd ontwikkeld. Litespeed is superieur t.o.v apache en met name wordpress profiteert daar enorm van.

Heb zelf een enterprise licentie op Litespeed; dat werkt zooooooo snel. Voorheen kon ik net 200 sites op een server krijgen, nu gerust in de 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-04 11:07
Ik zit met hetzelfde probleem;

Neostrada (van Versio) is niet meer bereikbaar. Ook kan ik niet meer in Cpanel of WHM voor het beheer van alle websites (van klanten) die onder mijn webhosting pakket vallen. Althans, ik heb een nieuw wachtwoord aangemaakt maar ook dan kan ik niet inloggen met het nieuwe wachtwoord.

Niemand bereikbaar meer. Iemand die raad weet? Dit voelt enorm machteloos terwijl verschillende bedrijven afhankelijk ervan zijn. 1 bedrijf heeft momenteel geen mail meer om maar een voorbeeld te noemen.

[ Voor 17% gewijzigd door martijn22222 op 28-02-2023 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

martijn22222 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:33:
Ik zit met hetzelfde probleem;

Neostrada (van Versio) is niet meer bereikbaar. Ook kan ik niet meer in Cpanel of WHM voor het beheer van alle websites (van klanten) die onder mijn webhosting pakket vallen. Althans, ik heb een nieuw wachtwoord aangemaakt maar ook dan kan ik niet inloggen met het nieuwe wachtwoord.

Niemand bereikbaar meer. Iemand die raad weet? Dit voelt enorm machteloos terwijl verschillende bedrijven afhankelijk ervan zijn. 1 bedrijf heeft momenteel geen mail meer om maar een voorbeeld te noemen.
op https://your.online kun je bij de directie een contactformulier invullen, mogelijk dat het iets oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 00:07:
Bedoel het is echt veel werk om alles maar ff over te zetten, de dubbele kosten als je niet oppast maar ook de settings per domein enzo. Dat doe je niet even. En zeker niet met zo'n aantal domeinnamen.
Dat moet je toch redelijk makkelijk kunnen scripten? Ik zou dat niet handmatig willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-04 10:12
Krijg net een mail dat ze de algemene voorwaarden gewijzigd hebben. Ik kijken, is die nu in het Engels?? Wel een risico voor ze want volgens de Europese regelgeving zijn de algemene voorwaarden opgesteld in een taal die de consument niet machtig is niet geldig. Zeker als de communicatie altijd in een ander taal heeft plaatsgevonden.

Tijd om te vertrekken, maar waar naar toe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-04 20:07

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

humptydumpty schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:09:
Krijg net een mail dat ze de algemene voorwaarden gewijzigd hebben. Ik kijken, is die nu in het Engels?? Wel een risico voor ze want volgens de Europese regelgeving zijn de algemene voorwaarden opgesteld in een taal die de consument niet machtig is niet geldig. Zeker als de communicatie altijd in een ander taal heeft plaatsgevonden.

Hangt er vanaf waar je naartoe wilt en wat je budget is. Oprecht denk ik dat we op een tijdstip terecht gekomen zijn dat budgethosters gewoon niet meer rendabel zijn en de prijzen steeds meer omhoog zullen gaan.
Electriciteit is te duur geworden en dat wordt nu enorm (voor langere termijn) doorgerekend en verrekend. De kostprijzen voor electriciteit in een datacenter zijn echt absurd gestegen.

Bijna alle hostingpartijen zijn ondertussen onderdeel geworden van een groep. Kijk dus, als je niet te veel wilt betalen, naar wat de budgetopties zijn in een groep. Bij team.blue is Vimexx duidelijk de budget-optie en zal ook steeds zo neergezet worden. Bij TWS/your.online is er geen budget optie meer.
Team.blue heeft met easyhost ook een budget-optie onder Combell.

In zee gaan met TWS raad ik op alle manieren af, die hun manier van werken is ondertussen dusdanig bekend dat dat gewoon geen goed idee is. team.blue heeft duidelijk een andere filosofie, dus daar geef ik nog iets of wat voordeel van de twijfel aan (also, als ex-werknemer van een bedrijf uit de team.blue groep is er ook gewoon een andere strategie dan TWS en meer een langetermijnsvisie, waar TWS eerder een kortetermijnsvisie lijkt te hebben).

Dat gezegd zijnde, als je iets of wat kennis hebt van Linux, denk ik dat je met een server bij Hetzner Cloud ook prima uit de voeten kunt. Voel je je niet comfortabel ermee, dan zou ik zelf kijken om bijvoorbeeld bij Vultr (of een andere dienst) een Plesk-server op te zetten. Plesk neemt bijna alle zorgen van je weg en bij normaal gebruik ga je daar bijna nooit issues mee hebben.
Je verliest dan wel een directe support lijn, maar het is niet dat die bij veel webhosters op dit moment nog echt goed is (tenzij het geen budget hosters meer zijn).

De tijd van acceptable goedkope budgethosting is vrees ik voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04 09:07

HellBeast

Oh My GoT!

Ik had een emaildomeintje (.nu) en een emailhostingpakket lopen. Vorig jaar afgesloten voor 15 euro. Kijk in mijn verlengingsfactuur voor straks eind mei en zie daar 97,87 staan.

Nu snap ik wel dat het binnenhalen van nieuwe klanten altijd met lage bedragen gaat, maar dit is mij wel een beetje gortig. Dan maar verhuizen, maar waar naartoe is dan de vraag.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
humptydumpty schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:09:

Zelf ben ik naar een duitse partij toe gegaan, hetzner bied nog kleine pakketten en redelijk lage tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Per 1 januari 2023 valt Versio juridisch onder Your Hosting B.V.. Ons nieuwe KvK nummer is 34128261.
Je blijft gewoon klant van Versio.

Als gevolg hiervan hebben we de Algemene Voorwaarden gewijzigd. Verder hebben we hier niets in gewijzigd. Bekijk onze Algemene Voorwaarden.
Wtf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

De oude BV is uitgeschreven vanwege een juridische fusie. Dat kan zonder toestemming van de klant. Versio valt nu juridisch volledig samen met Your Hosting B.V. die de naam Versio blijft voeren.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ging me hierom:
Als gevolg hiervan hebben we de Algemene Voorwaarden gewijzigd. Verder hebben we hier niets in gewijzigd.
Bedoel dit toets je toch voordat je dit als mailer naar klanten stuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
Iemand enig idee hoe je toch weer in Cpanel kunt komen als wachtwoord reset niet de daadwerkelijk reset doorvoert? Dit lijkt niet meer te werken bij Neostrada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
Ik krijg na lang wachten eindelijk een bericht vanuit Neostrada. Ondanks dat het misschien overgenomen wordt, zijn ze dus nog wel actief.

Ook zie ik via Google Reviews steeds meer reacties komen. Hopelijk komt het met wat geduld dan toch nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
fopjurist schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:20:
[...]

De oude BV is uitgeschreven vanwege een juridische fusie. Dat kan zonder toestemming van de klant. Versio valt nu juridisch volledig samen met Your Hosting B.V. die de naam Versio blijft voeren.
Interessant genoeg staat versio.nl in de WHOIS nog wel geregistreerd onder Versio BV. Zouden ze dat vergeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eindelijk reactie,
Beste Jeroen,
​Bedankt voor je bericht.

​Het is een samenloop van omstandigheden, afwezige collega's door ziekte en een deel van de collega's die regelmatig in training zijn met het oog op de lancering van het volledige nieuwe Versio systeem en klantenpaneel de komende maanden alsook voor de gratis telefonische support voor alle klanten welke op de planning staat. We hebben afgelopen weken ook enkele storingen ondervinden na updates waardoor het ticket aantal flink is opgelopen. Het is nu even doorwerken zodat we de reactie tijden van vroeger terug kunnen waarmaken.

Met vriendelijke groet,
Fabien
Geen reden tot paniek dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
Ik kom sinds vandaag ook weer in WHM/Cpanel (na login via de website en dan rechtstreeks doorlinken naar WHM/Cpanel). Dus ik kan vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthlema
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-08-2023
Vandaag weer blij gemaakt met een "automatische verlenging"bij Versio.

Bij beheer van je domeinnaam heb je de keuze automatisch of handmatig verlengen.
Ik zet altijd alles op handmatig.
Helaas staat er in je accountinstellingen "automatisch verlengen" aangevinkt.
Die overruled dus je instellingen bij beheer :(.
Daar ben ik dus ingetrapt. Kosten €353,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
Barthlema schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:37:
Vandaag weer blij gemaakt met een "automatische verlenging"bij Versio.

Bij beheer van je domeinnaam heb je de keuze automatisch of handmatig verlengen.
Ik zet altijd alles op handmatig.
Helaas staat er in je accountinstellingen "automatisch verlengen" aangevinkt.
Die overruled dus je instellingen bij beheer :(.
Daar ben ik dus ingetrapt. Kosten €353,99.
zoals hierboven ook al is aangegeven, kunnen ze je max een maand verlegen en de rest refunden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunedin
  • Laatst online: 11:51
Ik host bij Versio een domeinnaam voor mijn eenmanszaak, die gekoppeld is aan mijn Google Workspace account. Ik heb geen website, gebruik het domein dus alleen voor mijn zakelijke e-mailadres.

Ik zou graag overstappen naar Vimexx, maar wil uiteraard niet dagenlang lang onbereikbaar zijn.
Op de website van Vimexx kan ik een inkomende verhuizing aanvragen. Hebben jullie hier ervaring mee?

Moet ik nog bepaalde zaken voorbereiden om deze verhuizing vlekkeloos te laten verlopen en geen gegevens/mails te verliezen?

(Ik ben nogal een leek op dit gebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Dunedin schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:48:
Ik host bij Versio een domeinnaam voor mijn eenmanszaak, die gekoppeld is aan mijn Google Workspace account. Ik heb geen website, gebruik het domein dus alleen voor mijn zakelijke e-mailadres.

Ik zou graag overstappen naar Vimexx, maar wil uiteraard niet dagenlang lang onbereikbaar zijn.
Op de website van Vimexx kan ik een inkomende verhuizing aanvragen. Hebben jullie hier ervaring mee?

Moet ik nog bepaalde zaken voorbereiden om deze verhuizing vlekkeloos te laten verlopen en geen gegevens/mails te verliezen?

(Ik ben nogal een leek op dit gebied)
Bij het aanvragen van de verhuizing kan je gelijk de DNS records voor dat domein bij Vimexx instellen, zodat het domein direct gebruikt kan worden zodra de verhuizing voltooid is.

Het instellen van DNS records werkt iets anders bij Vimexx, je kan daar geen lege waardes aan de naam van een DNS record toewijzen.

code:
1
    MX 10   mail.mijn-domein.nl     3600

Moet worden:
code:
1
 @  MX 10   mail.mijn-domein.nl.    1h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunedin
@Demonitzu, moet ik die DNS records altijd aanpassen?

De verhuizing is namelijk net uitgevoerd en ik kan (zonder iets te hebben aangepast) zowel email versturen als ontvangen. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat duurt 4 uur (nameservers) - DNS hangt af van je TTL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Dunedin schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:48:
@Demonitzu, moet ik die DNS records altijd aanpassen?

De verhuizing is namelijk net uitgevoerd en ik kan (zonder iets te hebben aangepast) zowel email versturen als ontvangen. Zie ik iets over het hoofd?
Aanpassen is alleen nodig als de bestaande DNS records niet een-op-een overgenomen kunnen worden. In dit geval ligt het verschil slechts bij het "@" teken.

Als je bv. een website met een "www" subdomein erbij zou hebben gehad, moet je bij Vimexx een expliciete A-record voor het "www" subdomein toevoegen.

Wat @Anoniem: 58485 zegt, het kan even duren. Bij voorbaat had je eigenlijk de TTL vooraf de verhuizing naar 5 minuten moeten verlagen, zodat je binnen 5 minuten een eventuele foute instelling kan opmerken en ook weer binnen 5 minuten kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunedin
Demonitzu schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:30:
[...]
Het instellen van DNS records werkt iets anders bij Vimexx, je kan daar geen lege waardes aan de naam van een DNS record toewijzen.

code:
1
    MX 10   mail.mijn-domein.nl     3600

Moet worden:
code:
1
 @  MX 10   mail.mijn-domein.nl.    1h
Ik maak gebruik van Google Workspace (https://support.google.com/a/answer/174125?hl=en).

Begrijp ik het dan goed dat ik in het veld "content" ASPMX.L.GOOGLE.COM moet invullen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Inderdaad. Dan zou het er zo moeten uitzien:

code:
1
2
3
4
5
@   MX 1   ASPMX.L.GOOGLE.COM   1h
@   MX 5   ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM   1h
@   MX 5   ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM   1h
@   MX 10   ALT3.ASPMX.L.GOOGLE.COM   1h
@   MX 10   ALT4.ASPMX.L.GOOGLE.COM   1h

En als het goed werkt, kan je de TTL verhogen naar 24h (86400 seconden)

[ Voor 12% gewijzigd door Demonitzu op 09-03-2023 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
  • Laatst online: 13-04 14:05
Ben ik de enige die niet kan inloggen op het klantenpaneel? Ik krijg een keuze "Nieuwe versio klantenpaneel" of "Oude versio klantenpaneel", maar als ik op verzenden klik, gebeurt er helemaal niets. Verschillende browsers, verschillende platformen geprobeerd.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hondjeee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:33
NaliXL schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 17:06:
Ben ik de enige die niet kan inloggen op het klantenpaneel? Ik krijg een keuze "Nieuwe versio klantenpaneel" of "Oude versio klantenpaneel", maar als ik op verzenden klik, gebeurt er helemaal niets. Verschillende browsers, verschillende platformen geprobeerd.
Bij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
https://login.mijn.versio.nl/

Werkt hier prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-04 22:15
Iemand die hier een telefoonnummer heeft waarop Versio bereikbaar is in het weekend? Ik heb wat problemen en een SLA maar kan nergens een storingsnummer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
Boinkie schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:28:
Iemand die hier een telefoonnummer heeft waarop Versio bereikbaar is in het weekend? Ik heb wat problemen en een SLA maar kan nergens een storingsnummer vinden.
Kan je volgens mij in het klantenpaneel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Lrrr schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 20:54:
[...]

Kan je volgens mij in het klantenpaneel vinden.
Daar staat die dus ook niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
staat deze niet in je SLA contract vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
torretje2012 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 15:05:
staat deze niet in je SLA contract vermeld?
Kom van pcextreme over. Dat nummer is nu afgesloten. Nieuwe onvindbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
https://www.versio.nl/contact

Komop... even zoeken.
+31 387260087
support@versio.nl
Ma t/m Vr 09:00 - 17:30

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 12-03-2023 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hondjeee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:33
Ik gok dat jij dan niet het (Engelstalige) scherm krijgt waar je moet kiezen tussen het nieuwe of het oude klantenpaneel. Hier gebeurt namelijk helemaal niks, wat je ook kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn account is nog niet overgezet, maar ik behoor wel daar in te loggen.

Probeer het eens met een schone browser of venster. Als je van PC extreme of wat het ook was / is afkomt dan werkt dat denk ik daar nog niet.

Support@versio.nl dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Een klant heeft zijn domein bij Versio staan. Regelmatig krijg ik via Certchief de melding dat DNSSEC invalid is. Vandaag weer een paar keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looc
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-02 13:58
Ziet ernaar uit dat AXC DNS servers niet 100% beschikbaar zijn. Versio wordt hier ook door geraakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wernert
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 12:42
Het lijkt alsof versio ook bij wegverhuisde domeinen (dus alleen DNS) nog gewoon de verlenging rekent.

Ik had twee NL-domeinen die op tijd zijn wegverhuisd, dus er is niks meer te 'dienstverlenen', maar versio stuurt gewoon na 4 maanden (!) een rekening.

Zijn er meer met die ervaring? Rare club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
  • Laatst online: 13-04 14:05
@wernert wat bedoel je "alleen DNS"? Een domein wat wegverhuisd is hoor je idd geen rekening voor te krijgen, maar als een domein daadwerkelijk wegverhuisd is neem je ook geen DNS services meer af voor dat domein, tenzij je nog een hosting-pakket hebt lopen wat de DNS verzorgt, dan betaal je uiteraard voor de hosting.

Ik had zelf wel dat er 2 domeinnamen verlengd bleken te zijn die helemaal niet verlengd hadden mogen worden (automatische verlenging stond uit) met een dikke factuur er achteraan. Bij nader onderzoek kon ik in het nieuwe admin panel ook nergens meer de optie vinden om de domeinnamen wel of niet automatisch te verlengen, blijkbaar staat dit nu gewoon aan tenzij je handmatig opzegt(?)

Overigens werd dit wel netjes opgelost en de factuur gecrediteerd.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh echt?

Dus in het nieuwe paneel kan je niet langer meer een domein automatisch of niet automatisch laten verlengen, laat staan een berichtgeving ervoor te ontvangen (Domein Y verloopt op XYZ)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• torretje2012
Op hun eigen forum zijn ze nu actief de negatieve berichten aan het weg halen... Daar is wel tijd voor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eliaz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-04 13:58
Ook een mooie automatische verlenging gekregen van 300e+ ipv 30e... 8)7 Geen idee wanneer dat is gecommuniceerd, kon in ieder geval niets terug vinden in de mail. Maar als ik wat Google, blijkt dat er met de jaren absurde verhogingen zijn geweest. Door het pakket-systeem kan je bij meer dan één domein al niet meer in het goedkoopste pakket. Ik had nog een stuk of 30 domeinen in directadmin staan, waarvan slechts ~5 echt actief en eigenlijk alleen om email adressen te regelen. Over de jaren heen heel wat domeinen verzameld en weer afgestoten, vond het vooral altijd handig dat je snel extra email accounts kan koppelen. Nooit opgeruimd. Maar viel daardoor ineens in het "power" pakket.

Omdat het voornamelijk hobby projectjes zijn en de hosting al grotendeels bij DigitalOcean heb lopen, maar gebeld om hierover te klagen en het hosting pakket te annuleren. Ze waren wel zo coulant om een credit factuur te regelen voor het gehele verlenging-bedrag omdat ik zo lang klant was (sinds ~2011, toen Reshad nog op internetfora euro's uitdeelde voor reviews :+ ). Jammer maar helaas. Denk dat ik ook de domeinen ga verhuizen, scheelt ook een paar tientjes met bijvoorbeeld transip en laatst lag ineens alle DNS er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Onze mensen zijn cruciaal om jou een goede dienstverlening te bieden. Vanwege de hoge inflatie hebben we onze personeelskosten harder zien toenemen dan voorgaande jaren. Ook zijn we afgelopen periode geconfronteerd met sterk gestegen kosten van energie, hardware, de inkoop van licenties en domeinnamen. Als gevolg hiervan wijzigen we met ingang van 1 mei 2023 het maandtarief van het Groothandel programma voor domeinnamen. Het nieuwe maandtarief is € 99,- exclusief BTW.
1200 euro per jaar ja. Ging van geloof ik 150 ~ 250 op jaarbasis naar nu 1200. Dag versio.

We doen het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-04 22:09
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:40:
[...]

1200 euro per jaar ja. Ging van geloof ik 150 ~ 250 op jaarbasis naar nu 1200. Dag versio.

We doen het niet meer.
Ik ben me ook kapot geschrokken. van 19 euro per maand naar 99 euro per maand! Dat is een verhoging van 500% bijna!

Dat is toch belachelijk of niet?!

Maar ze hebben je (gedeeltelijk) bij de ballen, want ik heb zoveel domeinnamen, dat het interessanter is om 'groothandel' te zijn, dan niet. Dus je moet wel...

Ik ga ook zoeken naar vervanging. Naaien zonder zoenen houd ik niet zo van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Net voor afloop het domein verhuizen. Ik heb al een paar op het oog. Open domain provider en Cloudflare. Bij Cloudflare koop je .com/.net etc in voor de regfee, a 8$

Dat is 7 euro. Reken uit je winst. Enige nadeel is de relatief lastige interface om DNS records mee te beheren. Ik moet werken met templates die ik handmatig upload. Kan veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
(jarig!)
Dat Versio (TWS, nu your.online) nog bestaat. Ze kopen steeds hosters, zoals Neostrada. En je ziet het aan de reviews: na een paar maanden regent het klachten, gaan goede hosters gewoon van 4-5 sterren naar 2-3. Het is jammer dat zo'n partij de markt verziekt.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat is natuurlijk ook een business model he. Alleen niet eentje op de langere termijn.

Ik heb 2 dagen terug een ticket erin geschoten. Geen antwoord.

Ik ga echt domeinnamen verhuizen. Ze bekijken het maar. Kon meekomen met een kleine verhoging in de extensies plus een jaarbedrag (grootverbruik etc) maar dit is ff 900 euro meerprijs per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:51
Ik heb ook recent al mijn domeinnamen wegverhuisd van deze partij. Ik was er helemaal klaar mee. Ik heb ze ondergebracht bij mijn.host en Openprovider. Stuk voordeliger en een goede support. Ze hebben zelfs m’n reseller account met meer dan 60 websites gratis overgezet.

[ Voor 5% gewijzigd door dbzokphp op 17-06-2023 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPLPsMe5vQvogcv5ya4VhQvLc_A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KJEI2Ay6MQlqQctUeK70qIOC.jpg?f=user_large

Die kortingen slaan nergens op ... Als je een .com vast wilt leggen, 9,99.

Maar bij afrekenen kom je niet op 9,99 uit maar dik 18,15 incl btw.

Gaat nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04 22:49
(ook) ik heb net een mail gehad met de prijsverhoging. Nou heb ik net even terug zitten zoeken maar geen aankondiging van dit bedrag kunnen vinden. Ik kom van pcextreme af en nou had ik ook wel iets verhoging verwacht, maar dit wordt me echt te gortig.
Maar ze sturen dus de factuur nadat de nieuwe termijn in gaat (8 april blijkbaar ging het in, 10 april ontvang ik de factuur met de nieuwe prijzen). Factuurdatum is dus ook 10 april.
betalen voor 24-04.
Kan je hier nog onderuit door asap (in ieder geval ruim v oor 24-4) de boel te verhuizen naar een andere provider ? Ik heb de vraag ook al bij hen neergelegd, maar ze reageren niet zo snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
(jarig!)
Over de prijsverhoging: ik heb in een andere sub even de vraag neergelegd wat het beste te doen is. Kreeg een factuur zonder aankondiging van 50% Dat is een juridische vraag, niet iets over hosting an sich. Dus misschien handig om dat topic te volgen en/of te reageren >>

(niet aangekondigde) prijsverhoging hoster met 50%

[ Voor 16% gewijzigd door Eusebius op 11-04-2023 13:20 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Domeinen en webhostingpakketten zijn een flinke melkkoe voor Versio. Ik heb nog een vps bij PCExtreme, ben benieuwd wanneer deze in prijs verhoogd wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door zx9r_mario op 11-04-2023 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
zx9r_mario schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:38:
Domeinen en webhostingpakketten zijn een flinke melkkoe voor Versio. Ik heb nog een vps bij PCExtreme, ben benieuwd wanneer deze in prijs verhoogd wordt.
Die zijn afgelopen 2 jaar al een aantal keer over de kop gegaan en zullen met de samenvoeging naar versio binnenkort ook wel weer omhoog gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
zx9r_mario schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:38:
Versio is geen uitzondering daarin. Heb je wel eens gekeken wat een website bij wordpress zelf kost? Meer dan 250$ per jaar, en dan kan je nog niet eens een plugin installeren of gebruiken. :X

Ik heb op 4 april en afgelopen donderdag een bericht naar support gestuurd. Middels 2 email accounts. Nul reactie tot op heden. Jongens; het is tijd om op te stappen.

Ik weet niet ik ben flink wat jaren (zakelijk) klant daar en piekte op ten duur op 2700 domeinnamen, 8 x reseller en wat losse hostingpakketjes. Het grotere werk had ik zelf altijd in eigen beheer (servers).

Maar wat ze nu doen gaat gewoon niet. Sws cloudflare was interessant gezien de regfee voor .com/.net met amper 8 dollar per stuk. Er zullen ongetwijfeld genoeg andere nederlandse boeren zijn die .nl/.be en toestanden onder zich willen nemen waar de inkoopsprijs voor ons nog easy peasy op 4,50 moet liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jjcbollen
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-04-2023
Het is dat ik geen "0" of lager dan "0" kan geven! Wat een ongelooflijk shitbedrijf.
- onbereikbaar;
- prijsverhogingen die schimmig en ronduit schandalig zijn.

Maken fouten in facturen en wanneer je dan geld terug moet ontvangen gaat het nogmaals fout en wacht je inmiddels 6 weken op terugbetaling. En dat terwijl volgens hun eigen AV een termijn van 2 weken redelijk is. Wanneer je als klant dan te laat betaalt krijg je meteen te maken met incassokosten, boeterente etcetera. Nu laten ze een of ander knulletje van de helpdesk hun rotzooi afwimpelen.
Nooit klant worden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wernert
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 12:42
Naar aanleiding van een factuur voor het verlengen van twee al wegverhuisde domeinnamen, probeer ik Versio maar eens te bellen. Al twintig minuten in de wacht en counting. (Toegegeven, er is tenminste een telefoonnummer...)

Edit 1 (14:00 uur): net gesproken met twee mensen van de helpdesk, totaal 36 minuten aan de lijn gehangen. Eerste persoon kon niet in het 'nieuwe systeem', de andere gelukkig wel.

Interessant is dat men het heeft over 'n maand opzegtermijn. Dat is volgens mij "best wel ongebruikelijk" voor domeinnamen (geen hosting) en ik kan daarover niks vinden wel :( iets vinden in de algemene voorwaarden van Versio.
Indien Klant een Consument is, wordt de Overeenkomst na afloop van de aanvankelijke
duur omgezet in een Overeenkomst voor onbepaalde tijd. De Klant kan de
Overeenkomst voor onbepaalde tijd in dat geval na omzetting te allen tijde schriftelijk
opzeggen met inachtneming van een termijn van één (1) maand.
Edit 2 (22:14): Creditnota ontvangen. Opgelost naar tevredenheid.

[ Voor 75% gewijzigd door wernert op 17-04-2023 22:14 . Reden: typo en aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb een klant die zelf domeinnamen bij versio heeft, en geen groothandelskorting etc. Rekent gewoon ff 20 euro voor verlenging van een .nl af. de inkoop is ~ 3.84€

Ik heb tot op heden (weken geleden) geen reactie gehad van hun support. Wel een nieuwsbrief... Ik ga verhuizen. Dit is gekkenwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 22-04-2023 03:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:23

jurroen

Security en privacy geek

Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 03:54:
Heb een klant die zelf domeinnamen bij versio heeft, en geen groothandelskorting etc. Rekent gewoon ff 20 euro voor verlenging van een .nl af. de inkoop is ~ 3.84€

Ik heb tot op heden (weken geleden) geen reactie gehad van hun support. Wel een nieuwsbrief... Ik ga verhuizen. Dit is gekkenwerk.
Als je echt kijkt naar de inkoop dan is dat € 3,76 (ex btw) bij SIDN. Daarnaast een registrar fee van € 71,- per maand, wellicht dat ze die er dan in meerekenen. SIDN is zelf overigens bijzonder transparant over de prijzen. Zie:

https://www.sidn.nl/onze-prijzen
https://www.sidn.nl/nl-domeinnaam/registrar-worden

Het verschil tussen € 20,- en € 3,84 is wel heel bizar ja. Waar ga je naar toe? Zowel OpenProvider (met member plan) als Oxxa (zonder member plan) zijn namen die vaker vallen. Met OpenProvider: wees alert als je hun nameservers gebruikt. Die hebben er helaas wel wat vaker uit gelegen.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste