Zelf ook al jaren lang klant van Versio, maar die prijsstijging is niet is best groot verschil. met totaal 42 domeinen, waaronder 27 nl domeinen, voor de rest com, eu en li domeinen, wordt het tijd om is om te kijken of het gras groener is bij de buren.
Valt me op dat er veel providers opgeslokt zijn in TWS de laatste tijd, waaronder dus ook Versio. Maar met een beetje rond kijken kom je niet echt heel veel verder.
Voor domeinnamen zit ik te denken om of over te gaan naar Your-Webhost.nl of naar Mijn.host, de eerste heb ik nog twee domeinen op geregistreerd, die doorgelinkst staan naar mijn Dedicate van OVH. maar tot nu toe nooit problemen mee gehad. Mijn.host heb ik dan geen ervaring mee, maar als ik het goed zie zijn die prijzen voor verlening redelijk het zelfde, mijn.domein is voor .nl 1 euro goedkoper en voor .com zitten ze op 11,99
Dus zou wel is willen weten wat de ervaringen zijn, bij het aanvragen van domeinen, kan je deze ook alleen de domeinnaam neer zetten en je hosting elders?
Momenteel weet ik niet waar mijn hosting heen gaat, momenteel heb ik nog een oud pakket van Versio daar betaal ik 5 euro per maand. Of ik hier eens per jaar nog wat voor betaal, kan ik niet zo 123 terug vinden als ik de facturen terug kijk. Als het alleen die 60 euro is, dan is het nog wel netjes geloof ik, maar als dit meer gaat worden, dat kan ik er nu nog namelijk nog niet uit halen.
Ik weet dat ik voorheen altijd een X bedrag per jaar betaald, maar in een keer ook veranderd. Alleen zoals ik nu kijk heb ik nog best wel een voordelig pakket, dan als ik dit weg gaat verhuizen nu. Want voor reselhosting zit ik bij mijn.host op 3 euro of 10 euro maand (Jaarlijks afschreven).
Bij your-webhost hebben ze geen reselhosting, dus daar zit ik beperkt tot een paar domeinen, dus die valt sowieso al af.
Dit is trouwens het pakket wat ik nu nog bij Versio heb, als ik in DA kijk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Setting Usage Limit Allocated
Bandwidth 2.17 GB Unlimited 115.04 GB
Disk Usage 21.58 GB 19.53 GB 58.03 GB
E-mail Disk Usage 2.78 GB
Database Disk Usage 543.66 MB Unlimited 0 B
Inodes 447968 Unlimited Unlimited
# of Domains 42 100 Unlimited
# of Subdomains 20 Unlimited Unlimited
E-mail Accounts 66 Unlimited Unlimited
E-mail Forwarders 37 Unlimited Unlimited
Mailing Lists 0 Unlimited 77
Autoresponders 0 Unlimited Unlimited
Sent E-mails 1787
Received E-mails 1999
# of MySQL DBs 38 Unlimited 67
Domain Pointers 0 Unlimited 2
FTP Accounts 27 Unlimited 32
# of IPs 1
# of free IPs 0 |
(Sowieso gebruik ik nu al meer dan mijn limit is toegestaan
Enige oplossing zou nog kunnen zijn VPS of Dedicated hosting er bij nemen voor de opslag ruimte, maar dat begint op 45 euro. Voor mijn dedicate hosting bij OVH zit ik op zo 75 euro per maand. Daar zou ik in in iedere geval 2x HDD SATA 4TB Enterprise Class Soft RAID moeten hebben. Alleen vreemde is wel dat deze al 82% Vol zit.
Wat ik eigenlijk niet kan vinden bij OVH is om harde schijven te kunnen vergroten, maar vermoed dat er ook heel veel op staat wat er af kan.
Weet iemand hoe het zit eigenlijk met je contract van een reselhosting, volgens mij is deze uit eindelijk toch maandelijks opzegbaar of wordt deze stilzwijgend per jaar verlengt?
We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.