[Versio] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Topicstarter
Ja zoiets stond me ook bij, iets van een 3k lidmaatschap per jaar. Maar goed als je dan echt zoveel domeinnamen "host" 567.428 - geregistreerde - domeinen dan zou 50 cent marge per domein alle kosten daar al van dekken.

Maar het is van TWS ; en die heeft overal de prijzen (gigantisch) verhoogd; ik heb op 4 april en 6 april 2 tickets erin geschoten; we zijn 3 weken verder; geen enkele respons.

Ik zeg het op. Net voor aanvang elders onderhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wernert
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-05 09:16
Anoniem: 58485 schreef op zondag 23 april 2023 @ 02:42:
Ik zeg het [domeinnamen] op. Net voor aanvang elders onderhangen.
Wel op tijd doen, anders mag je betalen terwijl je domein niet eens meer bij versio staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is / valt altijd te betwisten hoor. Maar het is schandalig dat men niet op 2 support tickets (meer) reageert.

Ik ga de .com / .net overzetten bij Cloudflare. Daar betaal je gewoon de regfee. Dat is een besparing van 6 tot 11 euro per domein alleen al. Komende dagen flink het e.a over gaan zetten.

Voor de .nl heb ik al een provider; zit ik op ongeveer 4,50 per stuk. Voor .be hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabs0r
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 28-09-2023
Lekkere eerste ervaring met Versio.nl. Ben sinds 2004 klant geweest van PCExtreme, dik 19 jaar naar volle tevredenheid. Nu krijg ik na 3 maanden Versio een gepeperde rekening waar je u tegen kan zeggen:

Product Vorig jaar Nieuwe factuur Stijging
Domein 9,99 16,9970%
Webhosting59,40131,38120%

Wat een verhoging, terwijl ze op hun website adverteren voor hetzelfde hosting pakket (genaamd Start) voor 0,99 cent voor het eerste jaar.
Ze weten loyale klanten wel te koesteren...... Helpdesk niet bereikbaar, dik 20 minuten in de wacht gestaan. Typisch weer een bedrijf dat niet bereikbaar is. Ze zeggen dat je je mail gegevens in de chat moet achter laten. Mail.... da's lekker communiceren in 2023. Benieuwd hoe lang dat gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasioMan468
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-06 22:27
Ik kreeg op 2 februari een nieuwe rekening van 159 euro terwijl ik vroeger +/-75 euro betaalde. Dus heb ik op die invoice-mail gereageerd (dus geen nieuw ticket gemaakt) dat ik dat wel een behoorlijke verhoging vond en dus wegging bij PCExtreme, hoe gaan we dat regelen?
Kreeg netjes binnen 5 minuut een mailtje terug dat ik nog 1 maand (à 5,99) moest betalen en dan had ik 1 maand de tijd om alles te verhuizen.
Binnen een uur had ik alles bij een andere hosting staan.
Prima service van PCExtreme/Versio :)

Dus die lange wachttijden ken ik niet zo. Of ik was er op tijd bij, dat kan ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik probeerde vorige week al inzicht te krijgen in toekomstige kosten van mijn voormalig PCExtreme-pakket, maar kon niets zinnigs vinden. Binnenkort zal ik maar contact opnemen of simpelweg bij voorbaat al overstappen.

[ Voor 9% gewijzigd door erwn op 01-05-2023 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 01:46
Zelf ook al jaren lang klant van Versio, maar die prijsstijging is niet is best groot verschil. met totaal 42 domeinen, waaronder 27 nl domeinen, voor de rest com, eu en li domeinen, wordt het tijd om is om te kijken of het gras groener is bij de buren.

Valt me op dat er veel providers opgeslokt zijn in TWS de laatste tijd, waaronder dus ook Versio. Maar met een beetje rond kijken kom je niet echt heel veel verder.

Voor domeinnamen zit ik te denken om of over te gaan naar Your-Webhost.nl of naar Mijn.host, de eerste heb ik nog twee domeinen op geregistreerd, die doorgelinkst staan naar mijn Dedicate van OVH. maar tot nu toe nooit problemen mee gehad. Mijn.host heb ik dan geen ervaring mee, maar als ik het goed zie zijn die prijzen voor verlening redelijk het zelfde, mijn.domein is voor .nl 1 euro goedkoper en voor .com zitten ze op 11,99

Dus zou wel is willen weten wat de ervaringen zijn, bij het aanvragen van domeinen, kan je deze ook alleen de domeinnaam neer zetten en je hosting elders?

Momenteel weet ik niet waar mijn hosting heen gaat, momenteel heb ik nog een oud pakket van Versio daar betaal ik 5 euro per maand. Of ik hier eens per jaar nog wat voor betaal, kan ik niet zo 123 terug vinden als ik de facturen terug kijk. Als het alleen die 60 euro is, dan is het nog wel netjes geloof ik, maar als dit meer gaat worden, dat kan ik er nu nog namelijk nog niet uit halen.

Ik weet dat ik voorheen altijd een X bedrag per jaar betaald, maar in een keer ook veranderd. Alleen zoals ik nu kijk heb ik nog best wel een voordelig pakket, dan als ik dit weg gaat verhuizen nu. Want voor reselhosting zit ik bij mijn.host op 3 euro of 10 euro maand (Jaarlijks afschreven).

Bij your-webhost hebben ze geen reselhosting, dus daar zit ik beperkt tot een paar domeinen, dus die valt sowieso al af.

Dit is trouwens het pakket wat ik nu nog bij Versio heb, als ik in DA kijk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Setting Usage   Limit   Allocated
Bandwidth   2.17 GB     Unlimited   115.04 GB
Disk Usage  21.58 GB    19.53 GB    58.03 GB
E-mail Disk Usage   2.78 GB         
Database Disk Usage     543.66 MB   Unlimited   0 B
Inodes  447968  Unlimited   Unlimited
# of Domains    42  100 Unlimited
# of Subdomains     20  Unlimited   Unlimited
E-mail Accounts     66  Unlimited   Unlimited
E-mail Forwarders   37  Unlimited   Unlimited
Mailing Lists   0   Unlimited   77
Autoresponders  0   Unlimited   Unlimited
Sent E-mails    1787        
Received E-mails    1999        
# of MySQL DBs  38  Unlimited   67
Domain Pointers     0   Unlimited   2
FTP Accounts    27  Unlimited   32
# of IPs    1       
# of free IPs   0

(Sowieso gebruik ik nu al meer dan mijn limit is toegestaan :')

Enige oplossing zou nog kunnen zijn VPS of Dedicated hosting er bij nemen voor de opslag ruimte, maar dat begint op 45 euro. Voor mijn dedicate hosting bij OVH zit ik op zo 75 euro per maand. Daar zou ik in in iedere geval 2x HDD SATA 4TB Enterprise Class Soft RAID moeten hebben. Alleen vreemde is wel dat deze al 82% Vol zit.

Wat ik eigenlijk niet kan vinden bij OVH is om harde schijven te kunnen vergroten, maar vermoed dat er ook heel veel op staat wat er af kan.

Weet iemand hoe het zit eigenlijk met je contract van een reselhosting, volgens mij is deze uit eindelijk toch maandelijks opzegbaar of wordt deze stilzwijgend per jaar verlengt?

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mij per maand.

Maar voor domeinnamen moet je gewoon slim zoeken c.q kiezen. Voor .com/.net etc gewoon naar Cloudflare gaan. Daar koop je ze in voor regfee, a 8$

Alleen nadeel is de DNS beheer / template ;alles moet je handmatig instellen. Als je een template bestand hebt wijzig je het IP adres; het domein, submit je die, en maak je een DMARC email dingetje aan. Dan werkt het.

Voor .nl zijn er voldoende andere providers (openprovider.com) die net zo goedkoop zijn. Qua hosting is er voldoende te kiezen.

Ik weet niet ik zou TWS gaan vermijden, of eigenlijk alles wat eronder zit. De kwaliteit is er niet beter op geworden en qua communicatie is er niks te verkrijgen lijkt het wel.

Ticket begin april erin geschoten, 2 stuks, nul antwoord. Derde reactie gestuurd, ook geen antwoord. Nou fijne boel.

Ik ben gaan opruimen in de namen die ik had; tientallen eigenlijk al ter opzegging aangeboden, hobby van verzamelen maar weinig mee doen. De belangrijkste namen gaan voor verlenging gewoon over. Afbouwen die hap.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 15-05-2023 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
Anoniem: 58485 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:43:
Maar voor domeinnamen moet je gewoon slim zoeken c.q kiezen. Voor .com/.net etc gewoon naar Cloudflare gaan. Daar koop je ze in voor regfee, a 8$
Heb deze inderdaad al vaker voorbij zien komen, maar heb je daar geen maandelijkse kosten nog? Zo ver ik zie is een com 9 dollar, dat is volgens mij ook wel het goedkoopste wat ik gezien hebt ook. Zelf heb ik nooit wat met Cloudflare gedaan, heb je hier ook bijvoorbeeld voordeel bij zoals DNS die je vanuit Cloudflare gebruikt?
Alleen nadeel is de DNS beheer / template ;alles moet je handmatig instellen. Als je een template bestand hebt wijzig je het IP adres; het domein, submit je die, en maak je een DMARC email dingetje aan. Dan werkt het.
Als eenmaal werkt en kan kopiëren plakken als waren, dan scheelt het inderdaad wel. Als ik het zo kijk heb je een gratis account genoeg aan.

Het is meer huiverig zijn omdat je domeinnamen in handen legt van een internationaal bedrijf, maar deze blijven daar ook nog steeds op je eigen naam?
Voor .nl zijn er voldoende andere providers (openprovider.com) die net zo goedkoop zijn. Qua hosting is er voldoende te kiezen.
Ik kan bij Openprovider niet heel duidelijk vinden wat je voor verleningen betaald, zie wel dat het eerste jaar 5,15 dollar is dat is 4,74 euro. Dus verschil is niet echt veel groter dan sommige Nederlandse hostings. Wat zijn de ervaringen van Openprovider, zijn er hoe ervaren mensen Mijn.host?
Ik weet niet ik zou TWS gaan vermijden, of eigenlijk alles wat eronder zit. De kwaliteit is er niet beter op geworden en qua communicatie is er niks te verkrijgen lijkt het wel.
Dat sowieso, want de prijs 4x duurder, gaat natuurlijk nergens over :' :P
Ticket begin april erin geschoten, 2 stuks, nul antwoord. Derde reactie gestuurd, ook geen antwoord. Nou fijne boel.

Ik ben gaan opruimen in de namen die ik had; tientallen eigenlijk al ter opzegging aangeboden, hobby van verzamelen maar weinig mee doen. De belangrijkste namen gaan voor verlenging gewoon over. Afbouwen die hap.
Veel response verwacht ik ook niet, dus ga komende jaar sowieso alle lopende domeinen ergens anders onderbrengen en langzaam afscheid nemen van Versio.

Had ooit 75 domeinnamen, dus ben al blij dat ik er een redelijk wat opgezegd had. Het is dat ik de laatste week pas door had, wat de veranderingen met zich mee brengen, dus daarom nu eerst oriënterend en rond kijken. Heb nog een kleine maand de tijd voordat m'n eerste .com domein afloop.

[ Voor 8% gewijzigd door Alexander82 op 15-05-2023 20:59 ]

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Alexander82 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 20:37:
Ik kan bij Openprovider niet heel duidelijk vinden wat je voor verleningen betaald, zie wel dat het eerste jaar 5,15 dollar is dat is 4,74 euro. Dus verschil is niet echt veel groter dan sommige Nederlandse hostings. Wat zijn de ervaringen van Openprovider, zijn er hoe ervaren mensen Mijn.host?
Ik heb domeinnamen bij zowel Openprovider als mijn.host (en enkele andere providers), maar ik ben erg tevreden met mijn.host. Mijn ervaringen:

Openprovider: Vooral goedkoop als je over heel veel domeinnamen beschikt i.c.m. hun Membership pakketten. Hun gratis DNS service ligt er soms uit (door DDoS), waardoor de domeinnaam dan niet meer werkt. Dan heb je 2 opties: hun premium DNS service (iets van een tientje per jaar) of externe/eigen nameservers gebruiken. Support is redelijk, vaak wel een reactie binnen 24 uur. Hun kennisbank is wel heel compleet en je kunt veel vragen en antwoorden daar direct vinden.

mijn.host: Mijn favoriet. Scherpe prijzen, ook voor verlengingen (ook als je maar 1 domeinnaam hebt, dus niet alleen bij bulk). Nameservers tot nu toe altijd online geweest en ze zijn erg transparant en eerlijk naar mijn mening (bijv. op https://status.mijn.host). Ik heb mijn hosting ook hier en het voordeel is dat ik direct een 100% score behaal op internet.nl qua veiligheid. Als ik de domeinnaam + DNS bij Openprovider heb, is dat niet het geval en moet ik veel zelf instellen. Support is ook erg goed, reactie meestal binnen enkele uren. Kennisbank is ook redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
Top zeker wel een aanrader om verder mee te nemen, vooralsnog denk ik dat voor mij meest interessante is domeinnamen moeten een goede plek hebben. Hosting ben ik nog wel aan het kijken, maar zit er over te denken om de harde schijf in dedicate bij OVH te vergroten. Algemeen kom ik dan gunstiger uit dan waar ik ook zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...]

Heb deze inderdaad al vaker voorbij zien komen, maar heb je daar geen maandelijkse kosten nog? Zo ver ik zie is een com 9 dollar, dat is volgens mij ook wel het goedkoopste wat ik gezien hebt ook. Zelf heb ik nooit wat met Cloudflare gedaan, heb je hier ook bijvoorbeeld voordeel bij zoals DNS die je vanuit Cloudflare gebruikt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWndMnPfugshMQ5UBg3H6fWMgow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8gNOM71RpamWnRxVRtWlvmDo.jpg?f=fotoalbum_large

Persoonlijk vind ik manueele invoer per domein wel irritant; ik heb dan ook een export uit een bestaande domein gehaald en vervang als template de IP adressen waar het naar toe moet wijzen gevolgd met het domein. Maar anders dan dat werkt het, ik heb al eens een ticket erin geschoten om het te vereenvoudigen maar het staat nog niet op de agenda bij hun.

Cloudflare in de kern is een CDN met veel features - als je een engelstalige website vanuit Nederland voert op internationaal vlak dan is het heel zinvol. Heb je een kritische website waar security prioriteit is? Dan kan je ook Cloudflare helemaal configureren zoals jij dat wil. Allemaal voordelen. Ik gebruik het al langere tijd. Maar wat je er niet mee fixed zijn akelige websites, een hogere time to first byte en toestanden.

Het is gewoon een verlengstuk op je bestaande hosting.
Als eenmaal werkt en kan kopiëren plakken als waren, dan scheelt het inderdaad wel. Als ik het zo kijk heb je een gratis account genoeg aan.
Ik heb nu 100+ websites op de gratis variant staan, soms mailen ze me wel eens met een enterprise contact verzoek maar ik heb er weinig aan voor het doel dat ik momenteel gebruik. Ik heb ook voorgesteld om een small enterpreneur pakket samen te stellen in waarin je een X aantal websites onder kunt brengen. Ik wil er best voor betalen maar situaties per persoon verschillens soms.
Het is meer huiverig zijn omdat je domeinnamen in handen legt van een internationaal bedrijf, maar deze blijven daar ook nog steeds op je eigen naam?
Jup.
Ik zit er niet bij maar je kunt men gewoon een mailtje sturen natuurlijk.

[...]
Had ooit 75 domeinnamen, dus ben al blij dat ik er een redelijk wat opgezegd had. Het is dat ik de laatste week pas door had, wat de veranderingen met zich mee brengen, dus daarom nu eerst oriënterend en rond kijken. Heb nog een kleine maand de tijd voordat m'n eerste .com domein afloop.
Ergens zat ik op 1600 stuks bij Versio, maar die kosten ieder jaar, en dan bedoel ik niet sinds de overname maar een periode van ruim 6 jaar terug ofzo. Het werd gewoon blijvend duurder en nu al helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chloortablet
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Chloortablet

Atoomnummer 17

De prijzen bij OpenProvider zijn afhankelijk van of je een membership hebt of niet.

.nl-domeinGeen membershipMembership
Registratie€ 4,50€ 3,76
Verlengen€ 9,95€ 3,76

Zie voor alle prijzen: https://www.openprovider.com/nl/domeinen/domein-prijzen

[ Voor 5% gewijzigd door Chloortablet op 16-05-2023 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat membership is ook ff een vergrootglas,

Je hebt de basis voor 50 per jaar, dus max 100 domeinnamen. Je hebt de wat grotere met tot op 500 domeinnamen en het kost 200 per jaar. Je hebt 2000 domeinnamen en dat kost 500 per jaar.

Ik weet niet of de korting "veel" is maar naar mijn idee pak je meer winst als je bij verschillende providers gaat zitten. Vooral voor .com is cloudflare extreem interessant. 8 euro voor een .com. Ik resel die voor 13 euro. Ik zou 'm bij versio voor 18 euro krijgen. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Zo te zien is het forum gewiped, en heb al een paar weken geen antwoord gehad op tickets, gaat het doek vallen binnenkort? Ik ga alvast verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Denk dat een deel van het personeel wat voorheen actief was op forums, ticketsystemen en toestanden de laan uitgestuurd is na overname.

Oh ja en Cloudflare net binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7kon1iVHQOplnTM_67lRUorG80=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lFUiWIMMQxSu5X7Lmq2xrBo7.jpg?f=user_large

Maar cloudflare voor echt groot groot verbruik is peperduur. 15k per maand voor een klant van mij die gemiddeld 900TB per maand verstookt. De uptime enzo is allemaal wel goed, het valt echt te finetunen en de snelheid is bizar hoog... Maar toch. Enterprise kan in de kosten oplopen :X

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 19-05-2023 10:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-06 22:51
Ik denk dat we binnenkort dit topic kunnen omvormen naar overname mislukt, bedrijf geploft en 1000en gedupeerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:11
Maar in welke mate zijn de klanten dan gedupeerd? Het staat iedereen toch vrij om te vertrekken? Deze neerwaartse spiraal is al geruime tijd aan de gang. Het enige wat ik me kan bedenken is de verloren tijd door de boel te moeten verhuizen.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
Napsju schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:32:
Maar in welke mate zijn de klanten dan gedupeerd? Het staat iedereen toch vrij om te vertrekken? Deze neerwaardse spiraal is al geruime tijd aan de gang. Het enige wat ik me kan bedenken is de verloren tijd door de boel te moeten verhuizen.
Als een bedrijf ploft, zie je dan maar eens bij je data te komen.... (of je restant betaalde diensten terug te krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:37

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Megamind schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 03:07:
Zo te zien is het forum gewiped, en heb al een paar weken geen antwoord gehad op tickets, gaat het doek vallen binnenkort? Ik ga alvast verhuizen.
Yep ik heb de verhuizing vandaag afgerond en nu loopt niets meer via Versio/PcExtreme. Zo eindigt een periode van 17 jaar...

Hoofdzakelijk vanwege de kosten die toch wel behoorlijk gestegen waren.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Prima dat je je prijzen verhoogd van super budget hoster (ooit 40 cent per maand oid) maar dan verwacht ik wel top notch service ervoor terug. En die lijkt compleet wegbezuinigd. Nul support, vroeger had je een ticket, of mail support en kreeg je vrij direct support. Nu helemaal niets meer, totaal geen antwoord. Bizar gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die zijn eruit bezuinigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Eerlijk is eerlijk, ik kreeg net wel een reactie van de helpdesk, en mn probleem is meteen verholpen, of zouden ze meelezen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:32

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Anoniem: 454358 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:09:
ik kreeg net wel een reactie [...] zouden ze meelezen 😂
Het zou me niets verbazen als toevallige medewerkers meelurken, en vanuit hun perspectief de meubelen proberen te redden door de meest kritische klant (de Tweaker) iets gerichter te helpen.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Daarnet telefoon van Versio gehad.

De afspraak die ik telefonisch of in ieder geval een paar jaar terug had gemaakt met name tot geen prijsverhoging voor o.a domeinnamen is teniet gedaan. TWS voert een ander beleid en dat is het gigantisch verhogen van de kosten. De groothandel is gedowngrade naar reseller, waardoor 99 per maand nu vervalt, maar daarintegen de prijzen van domeinnamen weer explosief stijgen.

Ik vroeg het 'm al, denk je niet dat dit suicide is als bedrijf als je de prijzen zo extreem gaat verhogen? Hij kon er geen mening op geven, hij werkt daar immers. Ik heb 'm ook verteld dat ik de namen over ga zetten naar providers die veel voordeliger qua tarieven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 15:21

HellBeast

Oh My GoT!

Vanwege de forse prijsstijgingen heb ik vandaag ook een verhuizing in gang gezet naar hostingbaas. In tegenstelling tot veel mensen hier met een flinke hoeveelheid aan websites heb ik alleen een email hosting pakket met een eigen domeinnaam. Ik ben er nu wel achter dat je, net zoals bij een energiecontract, je eigenlijk elk jaar een overstap moet maken met een leuke aanbieding. Scheelt zo 65 euro met mijn kleine dienst, dus ik kan mij voorstellen dat het voor anderen helemaal kan lonen.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Niet online
HellBeast schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:47:
Vanwege de forse prijsstijgingen heb ik vandaag ook een verhuizing in gang gezet naar hostingbaas. In tegenstelling tot veel mensen hier met een flinke hoeveelheid aan websites heb ik alleen een email hosting pakket met een eigen domeinnaam. Ik ben er nu wel achter dat je, net zoals bij een energiecontract, je eigenlijk elk jaar een overstap moet maken met een leuke aanbieding. Scheelt zo 65 euro met mijn kleine dienst, dus ik kan mij voorstellen dat het voor anderen helemaal kan lonen.
Had je al een verlenging ontvangen of gewoon alvast besloten te verhuizen? Ik zit er namelijk ook met alleen e-mail en domeinnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 15:21

HellBeast

Oh My GoT!

erwn schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:44:
[...]

Had je al een verlenging ontvangen of gewoon alvast besloten te verhuizen? Ik zit er namelijk ook met alleen e-mail en domeinnaam.
Hij verliep over een week. De verlenging had ik eerder al stopgezet bij versio.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:30

Tazzios

..

Vaste klanten voornadeel:
Ik zie zojuist in mijn account dat 'Complete pakket' verlengen voor 1 jaar= 301,82
Terwijl het pakket nieuw 15,99*12*1.21=232,17 per jaar kost?

Gelukkig loop ik nog tot half 2026 (toendertijd 70 euro per jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
Als je een contract had tot en met 2026 bij Versio, staat dan eigenlijk niet ergens vast dat je die prijs ook vast heb tot die tijd? of sluit je een 3 jarige contracten af die nu net opnieuw ingegaan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Verlenging van 3 .nl domeinnamen, die ik ff niet gezien had bij Versio:

spoiler:
Automatische verlenging (1 jaar) 1.nl - 20.56 EUR
Automatische verlenging (1 jaar) 2.nl - 20.56 EUR
Automatische verlenging (1 jaar) 3.be - 26.61 EUR

:X

De inkoop is amper 3,80!

Als je dit aan blijft houden spreek je over suicide als bedrijf. Dit gaat nergens over. Als reseller kan je dit ook niet verantwoorden bij klanten. Dit is belachelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 31-05-2023 04:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
Deels van mijn data heb ik nu op een dedicate gezet en het is nu wel de agenda er bij houden voor wanneer alle domeinen verlopen inderdaad, want heb niet zo heel veel zin in 21 euro zo beetje. los van de andere extensies die ik nog heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee man,

Ik heb die groothandelsprijzen ook gezien. Het kost je dus 99 euro per maand (ex btw) / 1200 per jaar, en dan krijg je de tarieven die wel met korting zijn.

Maar dat heeft voor mij nu geen zin meer. Ik snap het echt niet zo'n idiote bedrijfskeuze.

Als het om verbetering van je diensten gaat kijk eerst naar die crappy en vaak overselde hardware die er als reseller hosting staat. Als dat gewoon goed is en geen time to byte van ruim 10 seconden op zit voor het openen van een pagina, dan was ik mischien nog geinteresseerd. Maar dit is jantje shit 100.

Je bent bij versio beter af statische html pagina's te draaien dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
Klopt, maar mijn dedicate staat niet bij Versio hoor. Alleen vind het zonde om alles in een keer over te verhuizen. heb momenteel 42 domeinnamen, dus net voor ze verlopen gaan ze daar weg. Zit nog te twijfelen tussen mijn.host of via Cloudflare.
Belangrijkste is kan het opgeven aan de belastingdienst nog, dus vandaar dat ik liefst kijkt voor een Nederlandse partij, waardoor niet moeilijk hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
https://mailchi.mp/pcextr...te-juli-2023?e=809c424c6b

Mag versio zomaar je op een maillist zetten zonder toestemming? Ik ben ondertussen sinds de pcextreme naar versio swap weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
torretje2012 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:43:
https://mailchi.mp/pcextr...te-juli-2023?e=809c424c6b

Mag versio zomaar je op een maillist zetten zonder toestemming? Ik ben ondertussen sinds de pcextreme naar versio swap weg...
Ja die kreeg ik ook inderdaad. En nee, dat mag niet. Artikel 11.7 lid 1 van TW en Artikel 6 van de AVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo,

Intussen 100 euro bespaard. De eerste batch van domeinnamen zijn al over.

Het werd me verteld dat versio zich mogelijk indekt voor de verhoging in kosten ingaande vanaf januari. Ik betwijfel het - sinds dat TWS erin kwam is overal de boel verhoogd.

Komende weken alles afbouwen; jammer, want ik zat er echt jaaaaaaaaren met enorm veel namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whataboutit
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07-06-2023
Dank voor de discussie, goed om mee te lezen!

Ik heb toevallig gister m'n verhuizing aangevraagd van Versio naar elders (transip). Moet ik nog actie ondernemen aan de Versio kant als ik EPP code heb opgevraagd en ingeklopt bij nieuwe hosting?

Hoe lang zal de verhuizing ongeveer duren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
Afhankelijk hoelang je DNS records gecached staan. Kan in seconden, maar kan ook vele malen langer. Zorg wel voor een recente werkende EPP, anders loopt je verhuizing daarop spaak. (was bij mij ook gebeurt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand zei me dat bij verhuizing, de ingestelde nameservers "standaard" worden verwijderd. Normaal is het zo dat als je domein A van provider B verhuisd naar provider C, de nameservers behoren te blijven. Maar bij Versio worden die verwijderd. Dus stel ze opnieuw in anders staat na verhuizing de boel offline.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 03-06-2023 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whataboutit
  • Laatst online: 07-06-2023
Thanks voor het meedenken. Die EPP heb ik opgevraagd, dus neem aan dat dat de meest actuele is. Ik ging er vanuit dat het inderdaad een kwestie is van seconden of maximaal uren, maar nu al bijna 48 uur later. Kan het zijn dat er handmatig iets gedaan moet worden bij verio en dat dat pas maandag (of later) gaat gebeuren?

De knop "open ticket" op website versio doet verdacht weinig :/

@Anoniem: 58485 thnx, ik ga een redirect doen dus zal dat meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wil wel eens zien waar Versio over een jaar of twee staat. Echt.

Zulke prijzen zijn belachelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:41
Whataboutit schreef op zondag 4 juni 2023 @ 12:39:
Thanks voor het meedenken. Die EPP heb ik opgevraagd, dus neem aan dat dat de meest actuele is. Ik ging er vanuit dat het inderdaad een kwestie is van seconden of maximaal uren, maar nu al bijna 48 uur later. Kan het zijn dat er handmatig iets gedaan moet worden bij verio en dat dat pas maandag (of later) gaat gebeuren?

De knop "open ticket" op website versio doet verdacht weinig :/

@Anoniem: 58485 thnx, ik ga een redirect doen dus zal dat meenemen.
Verhuizen van een NL domein is kwestie van seconden als de EPP correct is. Verhuizen van een .COM domein kan langer duren (soms tot wel 5 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:17

Step

step@tweakers.net#

Ik kan van mijn .nu adres niet de verhuiscode opvragen (op bovenstaande ervaringen vertrek ik naar mijn.host). Nu wachten op mail van support...

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPrange.net
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-04 10:12
Mieters was een prijzen (18.99 excl voor een .nl) zeg!

Gelukkig zijn er nog partijen die nog wel redelijke bedragen rekent (voor .nl).
- DigiWorks (8.50 excl BTW)
- Strato € 4.80 (incl btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Marge of winst maken op een domein snap ik, maar 4 tot 5x het bedrag rond is gewoon ronduit asociaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Zijn er mensen die contact krijgen met Versio? Bij de helpdesk sta je in de wacht (oneindig krijg ik het idee na een half uur wachten) en via support email krijg ik geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Step schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:43:
Zijn er mensen die contact krijgen met Versio? Bij de helpdesk sta je in de wacht (oneindig krijg ik het idee na een half uur wachten) en via support email krijg ik geen reactie.
Ik had begin februari een ticket ingediend, nooit reactie op gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

zx9r_mario schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:24:
[...]

Ik had begin februari een ticket ingediend, nooit reactie op gekregen.
Domeinnaam verlopen kan niet.... die blijft dan in bezit bij Versio staan en kan ik niet verhuizen. Er moet toch een manier zijn om de verhuiscode te kunnen bemachtigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.martinali
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:40
Als het een .nl is kan je nieuwe provider een escalatie-procedure starten.
Je nieuwe provider weet er van.

Edit; never mind, zie dat het .nu betreft hierboven

[ Voor 20% gewijzigd door t.martinali op 08-06-2023 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Aan iedereen een fair warning die een domeinnaam van Versio af wenst te verhuizen,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4lsr862uAbPbv8EMF4Ys3PupPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89l8qM5XECyzTTi7FqlA4Jgt.jpg?f=fotoalbum_large

Bovenstaand is een transfer log van 1 van de domeinnamen die ik verhuisd had. Zodra je het domein verhuisd trashed versio de bestaande nameservers. Dit gebeurd dus iedere keer als ik een naam over aan het zetten ben en het zorgt voor teminste een uur downtime. Check dus ook de nameservers als je een domein verhuisd en of de correcte na verhuizing erin staan.

Ik ben nu dus geforceerd om verhuizingen 'snachts te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 08-06-2023 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Ik kreeg zojuist e-mail van support van Versio. Ik kreeg een code voor de EPP van mijn .nu adres (via yourhosting.nl). Zojuist mijn domein kunnen verhuizen, helaas geen DNS records beschikbaar dus moest ik alles opnieuw invullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, dat dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
Afgelopen woensdag eerste. com verhuist en die is ook nog steeds niet overgeschreven naar mijn.host. het is nu wachten tot de boel overgedragen wordt. Verhuiscode en de lock is er af, mag hopen als mijn.host deze al geaccepteerd heeft dat de verhuizing gewoon door gaat. Morgen verloopt deze bij Versio namelijk en heb deze niet meer op automatisch verlengen staan.

Het heeft ook letterlijk 5 dagen geduurd dat ik een verhuisbericht kreeg en na de zesde dag is deze eindelijk over geschreven, maar zie nergens bij Mjin.host de mogelijkheid om andere nameservers in te stellen. :X

Na ticket hebben we die ook gevonden, 8)

[ Voor 26% gewijzigd door Alexander82 op 13-06-2023 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Niet online
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:56:
Aan iedereen een fair warning die een domeinnaam van Versio af wenst te verhuizen,

(...)
Bovenstaand is een transfer log van 1 van de domeinnamen die ik verhuisd had. Zodra je het domein verhuisd trashed versio de bestaande nameservers.
(...)
Ik wil met mijn e-mailpakket overstappen naar mijn.host, maar het zou dus kunnen dat inkomende e-mails verzonden tijdens de overstap in een zwart gat belanden?

Hoe gaat dit in zijn werk?
  1. Aanvragen bij mijn.host
  2. Nieuwe inbox + catch-all aanmaken bij mijn.host
  3. Verhuiscode van Versio opgeven
  4. Voortaan e-mail ophalen van mijn.host
  5. Laatste e-mails ophalen van versio
Waarbij ik 3 kan proberen te timen (bijv. 's nachts) Of zet de aanvraag alles meteen in gang waardoor e-mails al niet zouden aankomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
erwn schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:56:
[...]

Ik wil met mijn e-mailpakket overstappen naar mijn.host, maar het zou dus kunnen dat inkomende e-mails verzonden tijdens de overstap in een zwart gat belanden?

Hoe gaat dit in zijn werk?
  1. Aanvragen bij mijn.host
  2. Nieuwe inbox + catch-all aanmaken bij mijn.host
  3. Verhuiscode van Versio opgeven
  4. Voortaan e-mail ophalen van mijn.host
  5. Laatste e-mails ophalen van versio
Waarbij ik 3 kan proberen te timen (bijv. 's nachts) Of zet de aanvraag alles meteen in gang waardoor e-mails al niet zouden aankomen?
Als ik mijn MX records bij Cloudflare aanpas, komen de mails al binnen een paar minuten op de andere mailserver binnen.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
DNS settings wijzigen is ala minuut. Nameservers daarintegen kan leiden tot een uur offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:17:
DNS settings wijzigen is ala minuut. Nameservers daarintegen kan leiden tot een uur offline.
Als de TTL van het DNS record op 1 minuut staat wel ja.

Als je zorgt dat de nieuwe nameserver alvast dezelfde DNS records heeft, moet de overgang geruisloos gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja maar dat gebeurd nu dus niet meer.

Als je nu een domein van versio af elders verhuisd, dan worden de nameserver verwijderd. Die moet je handmatig opnieuw instellen terwijl bij verhuizing normaliter de boel overgenomen wordt. Ik zit met sites die soms een uur offline komen te staan door dat grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22
Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 03:40:

Als je nu een domein van versio af elders verhuisd, dan worden de nameserver verwijderd. Die moet je handmatig opnieuw instellen terwijl bij verhuizing normaliter de boel overgenomen wordt. Ik zit met sites die soms een uur offline komen te staan door dat grapje.
Als je naar OpenProvider verhuist kan je vooraf alles instellen, dan heb je dat probleem gelukkig niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Niet online
Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 03:40:

Bij mij bleef het wel actief met een e-mail only pakket. Mail kwam nog binnen bij Versio (PCExtreme) en na een tijdje bij mijn.host. Bij mijn.host krijg ik alleen nog geen spam binnen; die zie ik nog wel bij Versio binnenkomen. Hopelijk werken die spammers nooit hun DNS bij :+

Voor de mijn.host overstappers: de inbegrepen anti-spam daar is SpamAssasin. Ze bieden SpamExperts als upselling aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De ingebouwde anti-spam van Directadmin, is waardeloos. Ik gebruik zelf op mijn servers https://rspamd.com/ - en het werkt 100x beter dan ieder ander gratis pakket momenteel. Dat in combinatie met ClamAV en toestanden toch een best goed pakket.

Wat betreft Versio; ik vindt het jammer. Ik ben daar toch meer dan 10 jaar klant geweest en ik trek nu toch domeinnamen met een gemixed gevoel daar weg.

Uiteindelijk ben ik ook hier weer goedkoper uit, dat is het probleem niet (Leuk dealtje geslagen) maar het is toch ff extra werk wat ik het komende jaar uit mag gaan voeren gezien het om echt veel namen gaat en voor afloop wordt overgezet.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 16-06-2023 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mijn.host
  • Laatst online: 18-04 15:11

mijn.host

Bedrijfsaccount mijn.host
erwn schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:06:
[...]

Voor de mijn.host overstappers: de inbegrepen anti-spam daar is SpamAssasin. Ze bieden SpamExperts als upselling aan.
*knip*

[ Voor 50% gewijzigd door rens-br op 19-06-2023 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja laten we vooral "ervaringen" van andere hosters in een topic plaatsen in waarin de boel een zinkend schip is. Niet om het e.a, maar mischien kunnen we ons richten op wat voor ons belangrijk is, het veiligstellen van domeinnamen of andere diensten.

Lees die trustpilot eens: https://nl.trustpilot.com/review/versio.nl

Het staat vol met klachten.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 18-06-2023 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 05-06 19:11
Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:47:
De ingebouwde anti-spam van Directadmin, is waardeloos. Ik gebruik zelf op mijn servers https://rspamd.com/ - en het werkt 100x beter dan ieder ander gratis pakket momenteel. Dat in combinatie met ClamAV en toestanden toch een best goed pakket.
Een webhostingprovider met DirectAdmin heeft zelf de keuze tussen de standaard spamfilters of RSPAMD. Laatstgenoemde zit namelijk gewoon in DirectAdmin 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:11

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 11:29

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb wat posts opgeruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-06 20:56
Versio is een partij waar je weg moet blijven ik ben sinds 2018 al weg bij ze toen ze ook een forse prijsverhoging hadden aangekondigd. Blijkbaar gaan ze hier gewoon mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijger_chris
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-06 21:06
Hier net Een factuur ontvangen terwijl de autorenewal is uitgeschakeld, maar de klantenservice is niet te bereiken. Hebben hier andere ook last van?

MDA COMPACT III - 260MHZ - 4GIG - Artemis Touch 4.01 WM6.1 WWE ROM /// Diamond - 528mhz - 4 GIG - WILDBERRY V1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is de verlenging vooraf ingeschakeld nog voordat de factuur verzonden was?

Ik krijg altijd mail met domeinnamen die aflopen - dus ook de namen die ik opgezegd had (automatisch verlengen, uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijger_chris
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-06 21:06
Anoniem: 58485 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:51:
Is de verlenging vooraf ingeschakeld nog voordat de factuur verzonden was?

Ik krijg altijd mail met domeinnamen die aflopen - dus ook de namen die ik opgezegd had (automatisch verlengen, uit).
Nee absoluut niet. Deze was al een paar weken van te voren opgezegd.

MDA COMPACT III - 260MHZ - 4GIG - Artemis Touch 4.01 WM6.1 WWE ROM /// Diamond - 528mhz - 4 GIG - WILDBERRY V1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Viel me iets op, domein per ongeluk was opgezegd; teruggehaald uit quarantaine, 20 euro afgerekend, maar de optie om met CC te betalen is ineens niet meer. Alles is beperkt ineens in Versio.

Zonde - was ooit een goede "budget" hoster met goede prijzen voor domein extensies etc en zeer interessant voor resellers, maar nu stapelt het op samen met alle andere onder de vleugels van TWS met veels te hoge prijzen (20 eu voor een .com ofzo)

Volgend jaar ergens een bericht op FP ofzo dat Versio niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-06 09:15
Gelukkig lijkt het erop dat ze bij Neostrada/Versio eindelijk weer voldoende bezetting krijgen. Veel sneller en inhoudelijkere reacties/hulp dan voorheen. Althans is mijn persoonlijke ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is iemand het ook opgevallen dat je wel mail krijgt van domeinnamen die ter opzegging (handmatig) staan maar niet als domeinnamen verlengd gaan worden?

Ik verhuis nu wekelijks een dozijn aantal domeinnamen, het blijft vervelend dat bij verhuizing de gehele nameservers verwijderd worden en dan pas het domein gepushed wordt naar een andere registar. Hierdoor krijg je een uur downtime en moet je per domein de nameserver(s) opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
Ik verleng de domeinen elke keer een paar dagen eerder, dus niet laatste moment. Eerste keer was een .com domein, die duurde ook daadwerkelijk 5 dagen, maar met de .nl domeinen heb ik nog geen problemen gezien. terwijl ik 42 domeinen te doen hebt in 1 jaar :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
Iemand al de enquête ingevuld die binnen gekomen is via de mailing? Wat me opvalt is dat ze graag willen weten wie de gebruikers zijn en niet hoe ze de diensten kunnen verbeteren.Wordt ook niets gevraagd over wat er beter kan bij Versio :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Wellicht om de userbase te kunnen categoriseren.

Maar het kwaad is naar mijn inziens met zulk asociaal verhoogde prijzen, al geschiedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Nou,

Een .org verhuizen van Versio af, wat een hell.

Je krijgt dus blijkbaar een mail confirmatie op domeinxyz.org@mydomainprovider.com - welk door versio als het goed is wordt beheerd. Daar moet een klikje op gedaan worden alvorens het domein daadwerkelijk overgezet kan worden. Doe je dat niet, en je hebt het domein al wel, dan wordt het domein suspended.

Ik heb versio nu 3 mails staan sturen met mails of bevestiging daarvan, de support reageert niet. Uiteindelijk een case geopend bij Ican zelf om het te resetten - en voila gelukt.

Maar een website stond wel ff een week offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
Zijn er trouwens meer mensen die problemen hebben met het maken van een backup in DA? De versie van Accrones geeft aan
code:
1
Failed to call DA API. Result
:
via Create Backu kan ik wel een backup maken.

Deze melding krijg ik op mijn eigen Dedicate:
code:
1
Error extracting files from the tar.gz: /bin/tar: This does not look like a tar archive /bin/tar: Skipping to next header /bin/tar: Exiting with failure status due to previous errors

[ Voor 8% gewijzigd door Alexander82 op 12-08-2023 15:08 . Reden: Vergat bij de tweede even te vermelden dat de melding op de nieuwe host was :9 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als de reseller of user "vol zit" qua space heeft het geen ruimte om backups te mogen maken.

tijdelijk op unlimited zetten zou het op moeten lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
Server waar alle op komt te staan is een dedicatie server, die is voor 29% pas gevuld, dus dat zou het niet kunnen zijn.

Maar de eerste melding geeft die al aan binnen DA van Versio, die tweede melding geeft aan op de dedicate server, maar capaciteit van de useraccount om de back-up te maken geeft geen problemen. Want via Create backup, geeft deze wel aan dat de back-up gemaakt kan worden.

Als ik de tar bestand met Winrar wil openen krijg ik ook een error, weet niet of meer mensen dit hebben?

[ Voor 12% gewijzigd door Alexander82 op 12-08-2023 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je behoort geen error te krijgen met het openen van een .tar.gz bestand. Dat is gewoon Zip. Als je wel een error krijgt is het backuppen corrupt geraakt of gegaan. Check even de DA tickets - er staat daar 99.9% als een backup mislukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
Lijkt mij ook niet, maar toch als ik het bestand download en open met Winrar, dan krijg ik ook een error. Dus het is bij het aanmaken van de backup lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Of je file transfer gaat kapot. Dat kan ook nog.

Probeer het eens middels FTP te downloaden en niet via Web.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
https://www.versio.nl/prijzen-okt2023

Nou, de tarieven van Reseller hosting gaan per 1 oktober omhoog. Van normaal 5.99 per maand naar 15 euro per maand. Grotere pakketen ook gerust een 300% duurder. Op jaarbasis kijk je tegen een prijsstijging van 72 euro naar nu 180 euro ex btw.

En dat is hosting waar de time to byte voor iedere wordpress site schandalig hoog is ook nog...

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 25-08-2023 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 21:12
Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:02:
https://www.versio.nl/prijzen-okt2023

Nou, de tarieven van Reseller hosting gaan per 1 oktober omhoog. Van normaal 5.99 per maand naar 15 euro per maand. Grotere pakketen ook gerust een 300% duurder. Op jaarbasis kijk je tegen een prijsstijging van 72 euro naar nu 180 euro ex btw.

En dat is hosting waar de time to byte voor iedere wordpress site schandalig hoog is ook nog...
Ik moest 3x kijken of ik het goed zag... Voor een simpel resellerpakketje betaal ik nu nog geen €4 p/m maar dit wordt €14,99 per maand. Dit zijn geen normale verhogingen meer :(. Ze willen van hun klanten af blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had het niet erg gevonden, het betalen van die extra kosten, mits de hosting gewoon goed was. Ik kan je 2 sites bieden en je mag raden welke hoster de hoogste time to first byte heeft van soms 10 seconden.

Voor mij is de keuze helder. Ik ga niet mee in de verlenging na 1 oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:32

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

300% ... ik zou denken dat er mechanismen bestaan om consumenten en bedrijven te beschermen tegen dit soort ongefundeerde en onredelijke prijsverhogingen - apart van vrije marktwerking dan.

Aangezien het reseller is: als je 100 sites zou hebben, ga je dus van 599 EUR / maand naar 1500 EUR / maand. Dat zijn pure maffiapraktijken.

Ik ben zeer benieuwd hoe ver ze dit nog getrokken krijgen. Misschien is het wel een bewuste strategie: volledig uitmelken tot het dood is.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Dat heb je verkeerd. Je betaald 1 vaste prijs voor een reseller pakket. Daar kan je meerdere sites in onder plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Het lijkt er op dat er aanpassingen zijn geweest op smtp gebied:

Met android FairEmail krijg ik een socket error. en kan geen mails meer verzenden

Kan niet meer mailen namens subdomein mailen
ik heb een catch-all op *@sub.domein.nl staan maar namens die email adressen mag ik niet meer mailen omdat het niet overeen komt.

Mails versturen vanuit forward addressen kan ook niet meer.

[ Voor 8% gewijzigd door Tazzios op 27-08-2023 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is volgens mij een directadmin update, en niet zozeer van Versio alleen.

Je mag alleen nog via een organisatie mailen tegenwoordig; bijv mail.versio.nl (dat is de organisatie) maar niet langer meer via mail.jouwdomein

Ik heb of gebruik dat ook - per klant verstrek ik de correcte gegevens en zo mailt men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Anoniem: 58485 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 16:26:
Dat is volgens mij een directadmin update, en niet zozeer van Versio alleen.

Je mag alleen nog via een organisatieWebhoster mailen tegenwoordig; bijv mail.versio.nl (dat is de organisatie) maar niet langer meer via mail.jouwdomein

Ik heb of gebruik dat ook - per klant verstrek ik de correcte gegevens en zo mailt men.
Zo bedoel je het denk?

Maar direct admin toon gewoon nog mail.domein.nl als in te stellen en het werkt ook, helaas met dezelfde beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, het werkte. Maar tegenwoordig wil je dat email fatsoenlijk aankomt moet dat via de organisatie (de hoster dus) en niet langer meer via mail.domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

?Ik zeg dat het WERKT en jij zegt vervolgens dat het WERKTE.
Maar welke uitgaande server ik moet gebruiken maakt mij niet uit.

Maar tegenwoordig wil je aparte mailadressen gebruiken per site met alle datalekken. Dat is nu wat om zeep geholpen. Zelfs namens aliassen op dezelfde mailbox mag je niet meer mailen.

• wfheemskerk
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-09-2023
Versio is zeker niet meer de goedkoopste maar wellicht inmiddels de duurste. De afgelopen manden zijn al hun prijzen met 100% tot wel 400% verhoogd. Qua snelheid werden mijn sites steeds langzamer omdat de servers overbelast en vol waren. Ben inmiddels weg maar heeft me heel veel schade en tijd gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik wil een .uk (me.uk om precies te zijn, want 'meuk'! ;) ) verhuizen naar een andere registrar.
Heeft iemand ervaringen of dit makkelijk te doen is vanaf Versio? Ik lees namelijk dat zij een IPS-tag moet aanpassen, en laat de helpdesk niet echt vlot meer zijn in reageren. Of gaat dit geautomatiseerd?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Komadi
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 18:11
AW_Bos schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:44:
Ik wil een .uk (me.uk om precies te zijn, want 'meuk'! ;) ) verhuizen naar een andere registrar.
Heeft iemand ervaringen of dit makkelijk te doen is vanaf Versio? Ik lees namelijk dat zij een IPS-tag moet aanpassen, en laat de helpdesk niet echt vlot meer zijn in reageren. Of gaat dit geautomatiseerd?
Om dit via Versio te regelen zul je inderdaad contact met Versio moeten opnemen om de IPS-tag om te zetten. Je kan ook een account aanmaken op https://secure.nominet.org.uk/auth/login.html met het mailadres dat is gebruikt om de domeinnaam te registreren. Daar kan je als het goed is de IPS-tag zelf veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Komadi schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:30:
[...]

Om dit via Versio te regelen zul je inderdaad contact met Versio moeten opnemen om de IPS-tag om te zetten. Je kan ook een account aanmaken op https://secure.nominet.org.uk/auth/login.html met het mailadres dat is gebruikt om de domeinnaam te registreren. Daar kan je als het goed is de IPS-tag zelf veranderen.
Ik heb Versio inmiddels gemaild. Maar via link van Nominet zie ik geen registratielink. Dit lijkt mij een aparte registrar te zijn die deze functionaliteit voor hun klanten wel aanbiedt?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Komadi
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 18:11
AW_Bos schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:43:
[...]

Ik heb Versio inmiddels gemaild. Maar via link van Nominet zie ik geen registratielink. Dit lijkt mij een aparte registrar te zijn die deze functionaliteit voor hun klanten wel aanbiedt?
Via de optie “Forgotten password?” kan je een nieuw account aanmaken. (Niet heel logisch inderdaad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-05 11:16
Versio is momenteel een enorme dumpsterfire. Iemand moet een groot topic openen met een korte tijdlijn vanaf het moment dat dit bedrijf overgenomen is. Sommige domeinnamen 500% gestegen in prijs, support compleet non-existant en posten in het forum is niet meer mogelijk.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste