Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-10 23:12
Heb zelf een ue55j6240, sinds een dag of 3 doet mijn internet het niet. Dus geen smart gedeelte momenteel.
Kan geen verbinding maken met dns server.
Overige apparatuur als pc's en smartphones doen het wel.
Ben in contact met Samsung via Twitter, meer mensen hier last van?

Edit;
Lag dus aan mijn router, via de modem/router van Ziggo lukt t wel.

[ Voor 12% gewijzigd door atillicious op 10-03-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:09

TTLCrazy

Listen to Frankie

blueface schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:10:
[...]

Niemand heeft die update nog. Denk dat je er ook teveel van verwacht. Netflix met HDR ondersteuning bedoel ik dan. Heb zelf de update voor de ultra hd blu-ray speler van Samsung waar ook Netflix HDR support op zit. Als je het vergelijkt met een ps4 of blu Ray op schijf ga je echt janken. Was echt belabberde kwaliteit. Wordt echt zwaar op gecomprimeerd. Voor mensen die zeggen dat het er goed uit ziet, die hebben dan nog nooit een echte goede HDR bron gehad. Je moet het zo zien dat bijvoorbeeld de verlichting wat feller wordt of de zon. Die natuurtrouwe kleuren (1 miljard kleuren uitbereiding) kun je sowieso vergeten. Dat hebben de PS4 en blu Ray films dus wel.
Dat weet ik wel, maar het is een verbetering en elke is meegenomen.

Het is zo jammer dat de insdustrie zo tergend traag is met nieuwe standaarden doorvoeren. TV's wel verkopen met alle beloftes van HDR en rec.2020 maar deze beelden echt kunnen kijken is een heel ander verhaal. Wanneer komt er nu eens een fatsoenlijke streamingsdienst met echte HDR, of eventueel offline kijken. En dan te bedenken dat ze in Japan in augustus 2016 al proeven deden met 8k tv ....

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklance
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 22:44
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:43:
Vorige week update 1480 OTA gehad en nu doet mijn ci+ module van ziggo het niet meer. Zijn er meer mensen met deze problemen? gaat om een UE48JU6400
Geen problemen mee gehad. Lijkt nu juist beter / sneller te werken? Heb de UE40JU7000.
In een jaar tijd is die al mijn 3e kaart trouwens. Kreeg dan na enige tijd kanaal gecodeerd. smartcard niet gevonden blabla.
In de Ziggo winkel kunnen ze gelijk een nieuwe voor je regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-10 18:19
TTLCrazy schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:58:
[...]

Dat weet ik wel, maar het is een verbetering en elke is meegenomen.

Het is zo jammer dat de insdustrie zo tergend traag is met nieuwe standaarden doorvoeren. TV's wel verkopen met alle beloftes van HDR en rec.2020 maar deze beelden echt kunnen kijken is een heel ander verhaal. Wanneer komt er nu eens een fatsoenlijke streamingsdienst met echte HDR, of eventueel offline kijken. En dan te bedenken dat ze in Japan in augustus 2016 al proeven deden met 8k tv ....
Amazon video vindt ik persoonlijk betere HDR streaming hebben. Dan Netflix in ieder geval. Die werkt al op software 1480.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 04-10 14:02
Ik gebruik vaak de ingebouwde mediaplayer. Is er een manier om de ondertiteling een andere kleur te geven of dat er een zwart randje om kan. De ondertitels zijn nu gewoon wit en dat wordt lastig lezen als er een witte achtergrond is. Voor de duidelijk heb ik de ue55js8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Kan iemand met een Samsung UE40J6200 in het servicemenu iets voor me nakijken en doorgeven?
Ga naar ADC/WB -> ADC Result (en daar de waarden van) alsook die van White Balance.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Zojuist nieuwe software op de JU7000 geinstalleerd (versie 1490)..., zonder releasenotes

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:02

GerCor

Zonder dallen geen pieken

NielsTn schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 20:00:
Zojuist nieuwe software op de JU7000 geinstalleerd (versie 1490)..., zonder releasenotes
Waar heb je dat vandaan dan?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
GerCor schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 20:25:
[...]

Waar heb je dat vandaan dan?
Kwam tijdens tv kijken in beeld. Onverwacht.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

NielsTn schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 22:01:
[...]
Kwam tijdens tv kijken in beeld. Onverwacht.
Netjes .... meestal is de OTA later dan de update die je via de Samsung-site kunt downloaden. Maar goed, dan weten we dat er een update onderweg is. _/-\o_

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
rsca777 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:47:
Kan iemand met een Samsung UE40J6200 in het servicemenu iets voor me nakijken en doorgeven?
Ga naar ADC/WB -> ADC Result (en daar de waarden van) alsook die van White Balance.

Bedankt!
Als je de witbalans verpest hebt, kun je dat niet herstellen door iemand anders zijn waarden over te nemen. Bij welke bron heb je dat de waardes niet meer kloppen? Je heb zeker nu een roze of groen achtig beeld of niet? Je hebt een bepaalde achtergrond nodig om dat te herstellen. Je moet wat meer informatie geven, anders kan ik je niet helpen. Bron is ook belangrijk, hdmi, component of tulp.

[ Voor 8% gewijzigd door blueface op 18-03-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Vandaag via USB-stick software 1490 geïnstalleerd op een UE55JS8000.

Weinig veranderingen. Zelfs de Netflix HDR update zit er niet bij. :(

Snap echt niet dat het zolang moet duren. Software 1490 wordt nog niet OTA aangeboden, wel via de website van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-04-2021
blueface schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:07:
Vandaag via USB-stick software 1490 geïnstalleerd op een UE55JS8000.

Weinig veranderingen. Zelfs de Netflix HDR update zit er niet bij. :(

Snap echt niet dat het zolang moet duren. Software 1490 wordt nog niet OTA aangeboden, wel via de website van Samsung.
Wat is er dan wel veranderd? Ik heb 'm net gedownload, maar kan niks nieuws opmerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Oujdi1981 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:01:
[...]
Wat is er dan wel veranderd? Ik heb 'm net gedownload, maar kan niks nieuws opmerken?
Ik kan dus ook niets nieuws ontdekken. Heb het idee dat de tv wat soepeler reageert dan software 1480. Bij mij reageerde het menu soms wat traag. Weer afwachten op de volgende software. Hopelijk dan wel met Netflix hdr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik wacht dit keer de OTA wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kreeg vanmorgen de OTA, maar niet geïnstalleerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ArcticWolf schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:18:
Kreeg vanmorgen de OTA, maar niet geïnstalleerd :+
O, oké. Maar ..... waarom niet?

Ik heb mijn TV laten zoeken en ja hoor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/doYQgyuHhiKyFghWO9mhnnEv/full.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 28-03-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
GerCor schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:52:
[...]

O, oké. Maar ..... waarom niet?

Ik heb mijn TV laten zoeken en ja hoor:

[afbeelding]
Heb afgelopen een paar apparaten ge-update en die waren nogal pijnlijk...niet elke update is een vooruitgang :X dus sindsdien kijk ik eerst de kat uit de boom :9

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 28-03-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ArcticWolf schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:35:
[...]

Heb afgelopen een paar apparaten ge-update en die waren nogal pijnlijk...niet elke update is een vooruitgang :X dus sindsdien kijk ik eerst de kat uit de boom :9
Maar als het te lang duurt dan toch maar de brandweer bellen om die kat uit de boom te krijgen.

Grapje.

Mijn ervaring met updates? Ze zijn vaak voor andere landen (dan Nederland). Je merkt er dus niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
GerCor schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:24:
[...]

Maar als het te lang duurt dan toch maar de brandweer bellen om die kat uit de boom te krijgen.

Grapje.

Mijn ervaring met updates? Ze zijn vaak voor andere landen (dan Nederland). Je merkt er dus niks van.
Ik zette m'n TV net weer aan... en hij was ge-update, terwijl auto-update toch echt uit staat :'( *** Samsung |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:00:
[...]

Ik zette m'n TV net weer aan... en hij was ge-update, terwijl auto-update toch echt uit staat :'( *** Samsung |:(
Same here..was aardig pissed toen ik in beeld zag dat de nieuwe update al binnen gehaald was terwijl ik na de laatste keer dat juist helemaal uitgezet had..wil geen nieuwe updates meer, alles werkt nu prima..heb geen zin dat ze weer wat verprutsen of meer advertenties toevoegen..

Btw: ik had het specifiek uitgezet omdat ze een paar updates geleden hier een probleem hadden toegevoegd, ik heb sinds die update af en toe last van wegvallend geluid voor 10sec..dus daarna heb ik het uitgezet en wacht ik altijd totdat er patchnotes zijn, en dan beslis ik of die update uberhaubt wel nodig is..en dat het nu door een " foutje? " alsnog geinstalleerd is hoort natuurlijk totaal niet te kunnen..

Even gechat op FB..maar daar word je natuurlijk absoluut niet wijzer van..eerst wat standaard vragen over modelnummer en derglijke, en foto doorgestuurd dat het uitstaat..
Uiteindelijk heb ik niet echt het idee dat er daadwerkelijk naar gekeken gaat worden..heb de naam van medewerker achterwege gelaten, volgens mij begreep ze me ook niet helemaal op het laatst..

Ja bedankt voor de foto. Had je na het uitzetten van de automatische update de tv ooit gereset? ^

Wat bedoel je met reset? Fabrieksinstellingen? Nee, want dan gaan alle instellingen weer terug naar nieuw..TV helemaal uit? Zovaak, stroom gaat er elke nacht af..
Toen ik na installatie van de ongewenste update keek stond automatische update ook nog steeds gewoon op uit..

Hmm dat is vreemd, de stroom van de tv afhalen is ook een soort reset (softreset). Het kan zijn dat het daardoor terug is gezet naar ''aan'', en wanneer je de tv aanzet, weer op uit gaat. Ik heb geen andere verklaring hiervoor. ^

Maar als de stroom eraf is kan hij sowieso niets downloaden, en als hij dan aan zou gaan en weer op uit gezet word zou er dus nog steeds niets binnengehaald moeten worden, laat staan uit zichzelf installeren..zoals ik al zei, ik zag dat ik sowieso niet de enige was bij wie dit gebeurt is..
Ik wil gewoon dat dit in de toekomst niet meer voorkomt, automatische update staat met een reden uit, en ik wil dan ook niet dat samsung dat zomaar negeert..

Ja begrijp ik. Ik weet ook niet hoe dit kan gebeuren als het uit staat.. ^

[ Voor 72% gewijzigd door Only op 29-03-2017 13:40 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een 50 inch full HD tv voor rond de 500/600 euro. Mijn oog viel op de Samsung UE50J6240. Krijgt ook goede reviews en schijnt een hele goede prijs/kwaliteits verhouding te hebben. Is dit de beste keuze? Of zijn er andere Samsung's of modellen van andere merken die een betere keuze zijn?

pricewatch: Samsung UE50J6240 Zwart

Mocht ik deze halen, iemand nog advies waar ik hem het beste kan bestellen? Hij wordt momenteel verkocht bij 4 winkels; Televisiewinkel, CoolBlue, MediaMarkt of Wehkamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 10:57
pfff sinds de laatste update van mijn tv samsung UE55JS8000 naar 1490 werkt de HDMI-sec met mijn soundbar YSP-5600 niet meer. Andere kabel geprobeerd lukt niet.

Bij het zoeken naar toestellen via anytime+ in het menu vindt hij hem wel ( als recorder) maar verbind niet meer.

Edit: alles geprobeert maar verbindt niet meer. Heb maar een optisch kabel tijdelijk aangesloten zodat ik nu wel geluid van de tv via de soundbar binnen krijg. Moet ik helaas weer met meerdere AB werken.

Zal als ik in de gelegenheid volgende week met samsung bellen in de hoop voor een oplossing. Zal wel een weer een kat en muis spel worden en dat het aan de soundbar ligt. Wel toevallig dat dit na de update is gebeurt.

[ Voor 44% gewijzigd door rambocus op 01-04-2017 00:45 ]

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Bij mij stond de soundbar ook uit na de update maar kon het weer inschakelen met: Menu >> Geluid >> Luidsprekerlijst.

Waar staat precies Anytime + in het menu? Ik kan het niet zo snel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
GerCor schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 08:31:
Bij mij stond de soundbar ook uit na de update maar kon het weer inschakelen met: Menu >> Geluid >> Luidsprekerlijst.

Waar staat precies Anytime + in het menu? Ik kan het niet zo snel vinden.
In de luidsprekerlijst staat hij niet meer in en Anytime+ staat onder menu en dan naar systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Euh menu - > systeem - > anytime+
Trouwens nergens last van sinds de nieuwe update mijn soundbar doet het nog steeds goed met hdmi arc.
Maar de mijne is van samsung zelf mischien dat dat scheeld?

[ Voor 71% gewijzigd door chucky666 op 01-04-2017 11:00 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Oja, daar. Nou .... ik heb ook een soundbar van Samsung en die wordt door de TV ook niet gevonden. Ik heb me destijds uit laten leggen dat dat komt doordat mijn soundbar geen 'actieve' receiver is maar een 'passieve'. Mijn TV zal de soundbar dus nooit vinden. Maar verder schakelt de soundbar gewoon in en uit als ik met de AB van de TV de TV inschakel.

Daarbij:

Ik heb sinds 2010 een TV van Samsung. En ...eh .... ik adviseer alleen contact op te nemen met de 'helpdesk' van Samsung Nederland als je je kapot zit te vervelen en echt helemaal niks beters hebt te doen. Het is namelijk volstrekt zinloos. Mijn soundbar schakelde ook niet in op mijn vorige Samsung. Heb ik ook veel te veel tijd aan besteed met Samsung Nederland. Ik kreeg zelfs een nieuwe AB opgestuurd met als argument dat de bij de TV geleverde AB niet beschikt ook over de juiste - viercijferige code - om de soundbar aan te sturen. Hielp natuurlijk geen ruk maar ik mocht de AB houden.

Nu ik de nieuwe Samsung heb ...... sluit de soundbar aan en hoppa, soundbar schakelt met de TV mee.

[ Voor 50% gewijzigd door GerCor op 01-04-2017 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 11:08
rambocus schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 23:51:
pfff sinds de laatste update van mijn tv samsung UE55JS8000 naar 1490 werkt de HDMI-sec met mijn soundbar YSP-5600 niet meer. Andere kabel geprobeerd lukt niet.

Bij het zoeken naar toestellen via anytime+ in het menu vindt hij hem wel ( als recorder) maar verbind niet meer.

Edit: alles geprobeert maar verbindt niet meer. Heb maar een optisch kabel tijdelijk aangesloten zodat ik nu wel geluid van de tv via de soundbar binnen krijg. Moet ik helaas weer met meerdere AB werken.

Zal als ik in de gelegenheid volgende week met samsung bellen in de hoop voor een oplossing. Zal wel een weer een kat en muis spel worden en dat het aan de soundbar ligt. Wel toevallig dat dit na de update is gebeurt.
Ik had dit ook... Ik heb van alles geprobeerd, maar iedere keer deed mijn soundbar het niet. Ik heb een teufel cinebar 11. Gisteravond heb ik eens voor de 'grap' alles van het stroom gehaald en ongeveer een minuut gewacht.. Daarna de stekkers terug in het contact en opeens hadden die 2 weer een ARC link met elkaar..

Soms kan het helpen als je de beide toestellen even van het stroom haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
albert04 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:36:
[...]

Ik had dit ook... Ik heb van alles geprobeerd, maar iedere keer deed mijn soundbar het niet. Ik heb een teufel cinebar 11. Gisteravond heb ik eens voor de 'grap' alles van het stroom gehaald en ongeveer een minuut gewacht.. Daarna de stekkers terug in het contact en opeens hadden die 2 weer een ARC link met elkaar..

Soms kan het helpen als je de beide toestellen even van het stroom haalt.
Bedankt, net geprobeerd maar helaas niet geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueface
rambocus schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 16:01:
[...]

Bedankt, net geprobeerd maar helaas niet geholpen.
Ook niet na het disconnecten en weer reconnecten? Dus bij geluid even de tv speaker te zetten. Je krijgt nu een meldingen dan de connectie verbroken wordt. Daarna weer op Hdmi Receiver zetten. Je kunt ook nog proberen om de anynet even uit te zetten op beide apparaten. Daarna de tv uit te schakelen(dus geen intstant on of iets) en de soundbar ook uitschakelen. Schakel nu te tv weer in en als die opgestart is ook de soundbar. Nu de anynet HDMI-CEC funtie aanzetten op de tv en daarna op de soundbar als dit mogelijk is. Op deze manier wist de tv de oude gegevens van je ARC apparaat en moet nu verplicht een nieuwe verbinding zoeken.

Wat je ook nog zou kunnen proberen als dat allemaal niet helpt, kun je onder ondersteuning, zelfdiagnose, geluid testen aantikken. Je hoort nu geen geluid door de soundbar. De tv vraagt nu om naar de tv speaker te schakelen. Beantwoord dit met ja of ok. Nu zal de verbinding ook verbroken worden met de soundbar. Beëindig de test. Ga hierna naar geluid en luidsprekerlijst en verbind de tv weer met de hdmi receiver optie. Je zou nu weer geluid moeten hebben. Werkt dit niet, dan heeft de firmware 1490 inderdaad het probleem veroorzaakt.

[ Voor 24% gewijzigd door blueface op 02-04-2017 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom ik in het service menu van de Samsung UE50J6240?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 17:27:
Hoe kom ik in het service menu van de Samsung UE50J6240?
op de afstandsbediening de volgende knoppen achter elkaar indrukken als de tv op standby staat:

info, menu, mute , power.

Wees voorzichtig in het service menu! Je kunt een hoop verkloten als je er geen verstand van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

blueface schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:50:
[...]

op de afstandsbediening de volgende knoppen achter elkaar indrukken als de tv op standby staat:

Wees voorzichtig in het service menu! Je kunt een hoop verkloten als je er geen verstand van hebt.
Niet alleen dat, al je instellingen worden gereset als je het service menu alleen maar ingaat. Ik kon weer opnieuw calibreren terwijl ik niets had aangepast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-09 14:01
Heb vandaag een 50J6240 ontvangen en ben bezig met het instellen van het beeld. Moet ik nu de instelling hebben van Rtings voor de 6200 of de 6300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 04-10 14:02
jaaoie17 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 11:36:
Ik gebruik vaak de ingebouwde mediaplayer. Is er een manier om de ondertiteling een andere kleur te geven of dat er een zwart randje om kan. De ondertitels zijn nu gewoon wit en dat wordt lastig lezen als er een witte achtergrond is. Voor de duidelijk heb ik de ue55js8000.
Is er een manier om de ondertiteling te veranderen, misschien in het servicemenu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 19:08
blueface schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:50:
[...]
Niet alleen dat, je hebt ook een Samsung service remote nodig (15 euro via AliE) om in de advanced settings te komen om het tv type te kunnen veranderen (bij mij J6240 --> J6400).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blueface
Sinds vandaag op de website van Samsung aangeboden voor je UE55JS8000 Firmware versie 1500.3

Hij wordt nog niet OTA aangeboden.

Veranderingen die ik zo snel kon waarnemen, eindelijk HDR voor Netflix!

Vond ik toch wel even het vermelden waard!

Hopelijk worden hier een hoop mensen blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ook voor mijn UE50JU6870 maar ik wacht de OTA wel af. Duurt nooit echt lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
blueface schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:24:
Sinds vandaag op de website van Samsung aangeboden voor je UE55JS8000 Firmware versie 1500.3

Hij wordt nog niet OTA aangeboden.

Veranderingen die ik zo snel kon waarnemen, eindelijk HDR voor Netflix!

Vond ik toch wel even het vermelden waard!

Hopelijk worden hier een hoop mensen blij van.
Zojuist voor de JU7000 serie OTA ontvangen en geïnstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
NielsTn schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:06:
[...]

Zojuist voor de JU7000 serie OTA ontvangen en geïnstalleerd...
Heb je op de JU7000 HDR bij Netflix of niet?

Heb 3x OTA gezocht en niets. Heb je een Nederlands model?

[ Voor 11% gewijzigd door blueface op 22-05-2017 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
blueface schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:14:
[...]

Heb je op de JU7000 HDR bij Netflix of niet?

Heb 3x OTA gezocht en niets. Heb je een Nederlands model?
Mn tv komt van coolblue dus zal nederlands zijn. Hoe kan ik netflix hdr checken als ik nog nooit met netflix wat gedaan heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueface
NielsTn schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 00:08:
[...]

Mn tv komt van coolblue dus zal nederlands zijn. Hoe kan ik netflix hdr checken als ik nog nooit met netflix wat gedaan heb?
Ik vroeg het omdat ik ooit geruchten had gehoord, dat er een soort softwarematige HDR toegevoegd zou worden op de lagere modellen. Mijn ouders hebben een ju6400 en kijken ook Netflix. Vandaar dat ik vraag of je toevallig Netflix keek in HDR. Maar als je geen netflix kijkt, houd het natuurlijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-10 21:45
quazar schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:34:
[...]

Niet alleen dat, je hebt ook een Samsung service remote nodig (15 euro via AliE) om in de advanced settings te komen om het tv type te kunnen veranderen (bij mij J6240 --> J6400).
Toevallig een link waar ik die Samsung service remote kan aanschaffen?
Wil ook graag het type veranderen van J6240 naar J6400 om 3D te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Gisteren ook firmware 1500 op mijn JS800 OTA binnen gekregen. Hoe lang hebben we nu moeten wachten tussen belofte en daadwerkelijke ontvangst van HDR op Netflix ? 1 jaar ? Echte hele trieste service van Samsung. Ook op mijn s6 edge mobiel heeft de Nougat update veel langer geduurd vergeleken met andere merken. Ik heb bijna spijt dat ik een S8 geb aangeschaft. Het is dat ik zowel met mijn tv als met mijn mobiel erg tevreden ben, anders zou ik zo overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik vind het voornamelijk triest dat je updates niet kan uitzetten, de enige mogelijkheid om je tv niet te updaten is hem van het internet te halen :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Andy-
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:54
Purehz schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:37:
[...]

Toevallig een link waar ik die Samsung service remote kan aanschaffen?
Wil ook graag het type veranderen van J6240 naar J6400 om 3D te kunnen kijken.
Als je een Galaxy S6/S6 Edge hebt of kan lenen, kan je 't ook met deze app doen: https://play.google.com/s...m.wolf.servicercsam&hl=de

Heb met deze app in m'n UE55J6200 de 3D optie aangezet.

Via onderstaande link een guide hoe je in 't extra verborgen service menu komt.
http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-30281.html#24

Via onderstaande link hoe je 3D kan activeren:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-30497.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-10 21:45
-Andy- schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:45:
[...]

Als je een Galaxy S6/S6 Edge hebt of kan lenen, kan je 't ook met deze app doen: https://play.google.com/s...m.wolf.servicercsam&hl=de

Heb met deze app in m'n UE55J6200 de 3D optie aangezet.

Via onderstaande link een guide hoe je in 't extra verborgen service menu komt.
http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-30281.html#24

Via onderstaande link hoe je 3D kan activeren:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-30497.html
Helaas niet in het bezit van een S6 dus heb waarschijnlijk een afstandbediening nodig van ebay/alieexpress etc.
Eerst maar eens zien dat ik dat kan regelen, om me daarna te verdiepen in hoe ik de functie aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Andy-
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:54
Purehz schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:25:
[...]

Helaas niet in het bezit van een S6 dus heb waarschijnlijk een afstandbediening nodig van ebay/alieexpress etc.
Eerst maar eens zien dat ik dat kan regelen, om me daarna te verdiepen in hoe ik de functie aanzet.
OK. Zolang 't galaxy toestel een IR blaster heeft, kan je deze app erop gebruiken. De S7 en S8 serie hebben deze blaster niet meer.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:40
blueface schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:24:
Blijf je met deze firmwareversie op versie 1 van Tizen? Of is het de upgrade naar Tizen 2?

Ik overweeg de UE50J6240 te kopen. Ik heb wat zitten zoeken op internet maar ik kan niet goed helder krijgen of deze TV uiteindelijk van een optie van Tizen 2.0 is voorzien.

[ Voor 37% gewijzigd door musicfreak op 04-07-2017 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
musicfreak schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:44:
[...]

Blijf je met deze firmwareversie op versie 1 van Tizen? Of is het de upgrade naar Tizen 2?

Ik overweeg de UE50J6240 te kopen. Ik heb wat zitten zoeken op internet maar ik kan niet goed helder krijgen of deze TV uiteindelijk van een optie van Tizen 2.0 is voorzien.
Het is van Tizen 1.0 naar 1.5 gegaan. Een gedeelte van het service menu is aangepast voor de HDR Instellingen en voor Netflix HDR. Samsung heeft bekend gemaakt dat dit ook zo blijft voor 2015 modellen. Vindt het niet erg. Dan kun je elk jaar wel een nieuwe tv kopen. Dus alle nieuwe instellingen van de 2016 modellen krijg je niet. Bijvoorbeeld kunstmatige HDR toevoegen aan het beeld kan dus alleen met de 2016 en 2017 modellen (Tizen 2.0). Ook het model wat jij op het oog hebt, heeft softwarematige HDR support. Tizen 1.5 dus. Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
blueface schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 23:24:
[...]
Het is van Tizen 1.0 naar 1.5 gegaan. Een gedeelte van het service menu is aangepast voor de HDR Instellingen en voor Netflix HDR. Samsung heeft bekend gemaakt dat dit ook zo blijft voor 2015 modellen.
<knip>
Dus alle nieuwe instellingen van de 2016 modellen krijg je niet. Bijvoorbeeld kunstmatige HDR toevoegen aan het beeld kan dus alleen met de 2016 en 2017 modellen.
Enorm bedankt voor je reactie! Ik moet zeggen dat het me toch tegenvalt dat een smart TV uit 2017 2 jaar later geen update neer krijgt naar de meest recente versie. Bij Android is het update beleid van veel fabrikanten al erg matig maar ik had de hoop dat TV fabrikanten die zelf hun software ontwikkelen zoals Samsung hier wat anders mee om zouden gaan.

Hoe dan ook, het feit ligt er. Weet je welke extra instellingen Tizen 2.0 heeft? Heb je misschien een URL voor me? Ik ben een beetje bang dat apps van de NPO en RTL over een poosje niet meer op versie 1.5 draaien. De NPO heeft onlangs al oudere smarttv platforms uitgesloten van updates.

Ik heb nog even gekeken naar 2017 modellen van Samsung, met de langste support echter de Full HD modellen hebben geen 100 Hz panelen meer. Ze zitten bovendien in de 5000 serie en zijn flink duurder, vanaf 700 euro. D goedkoopste is de pricewatch: Samsung UE49M5670 Zilver Na een jaar zal dat wel 100 euro gezakt zijn maar goed de beeldeigenschappen blijven minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
musicfreak schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:44:
[...]

Enorm bedankt voor je reactie! Ik moet zeggen dat het me toch tegenvalt dat een smart TV uit 2017 2 jaar later geen update neer krijgt naar de meest recente versie. Bij Android is het update beleid van veel fabrikanten al erg matig maar ik had de hoop dat TV fabrikanten die zelf hun software ontwikkelen zoals Samsung hier wat ander mee om zouden gaan.

Hoe dan ook, het feit ligt er. Weet je welke extra instellingen Tizen 2.0 heeft? Heb je misschien een URL voor me? Ik ben een beetje bang dat apps van de NPO en RTL over een poosje niet meer op versie 1.5 draaien. De NPO heeft onlangs al oudere smarttv platforms uitgesloten van updates.

Ik heb nog even gekeken naar 2017 modellen van Samsung, met de langste support echter de Full HD modellen hebben geen 100 Hz panelen meer. Ze zitten bovendien in de 5000 serie en zijn flink duurder, vanaf 700 euro. D goedkoopste is de pricewatch: Samsung UE49M5670 Zilver Na een jaar zal dat wel 100 euro gezakt zijn maar goed de beeldeigenschappen blijven minder.
Heb niet echt een URL voor je. Heb me ook niet zo verdiept in de 2016/2017 modellen. Het is vooral de interface die aangepast is. Hogere HDR helderheid en nog nieuwe functies om het beeld mooier te maken. Als je vragen echt precies wilt weten, zou ik het in een winkel bekijken of even in het topic voor de volgende 2016/2017 modellen. Ik weet deze info toevallig, omdat ik een poosje geleden de Samsung product expert heb gesproken. Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
blueface schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:58:
[...]

Heb niet echt een URL voor je. Heb me ook niet zo verdiept in de 2016/2017 modellen. Het is vooral de interface die aangepast is. Hogere HDR helderheid en nog nieuwe functies om het beeld mooier te maken.
Ah, op die manier. De J6240 heeft geen HDR dus die hogere helderheid is voor mij niet relevant. Ik denk dat ik 'm maar gewoon ga kopen. Het scherm is top, en dat is toch de basis. We gaan tv kijken via Telfort, die hebben ook een uitzending gemist functie. En anders is er altijd nog de Chromecast.

Een 2016/2017 topic kan ik trouwens niet vinden, alleen een UHD 2016 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
musicfreak schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:14:
[...]

Ah, op die manier. De J6240 heeft geen HDR dus die hogere helderheid is voor mij niet relevant. Ik denk dat ik 'm maar gewoon ga kopen. Het scherm is top, en dat is toch de basis. We gaan tv kijken via Telfort, die hebben ook een uitzending gemist functie. En anders is er altijd nog de Chromecast.

Een 2016/2017 topic kan ik trouwens niet vinden, alleen een UHD 2016 topic.
Hierbij de link naar 2017 modellen.

[UHD TV] Samsung 2017 QLED TV's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
blueface schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:42:
Hierbij de link naar 2017 modellen.
Dank, al gaat dat over de Ultra HD modellen en ik zocht een Full HD exemplaar. Heb ondertussen de UE50J6240 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
musicfreak schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:17:
[...]

Dank, al gaat dat over de Ultra HD modellen en ik zocht een Full HD exemplaar. Heb ondertussen de UE50J6240 besteld.
Zit er geen 1 Full HD model meer bij? Dat wist ik zelfs niet. Ziet er naar uit dat 1080p echt begint uit te sterven. Qua tv dan. Veel plezier met je keuze en hoop dat het goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik bedoelde het anders, het topic gaat over UHD TV's, zie titel. :) Heb nog even op Full HD gezocht maar dat mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Is het paneel van de 50J6240 eigenlijk gelijk aan de 50J6200? Zo ja dan kan zou ik hem af kunnen stellen met de instellingen van http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/j6200/settings

[ Voor 19% gewijzigd door musicfreak op 18-07-2017 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Vreemd, maar kennelijk sinds een van de recente firmware updates laat nu feillloos MKV bestanden afspelen (tv hier is JU7000 serie zo uit mn hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Zojuist firmware 1501 voor de JU7000 geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
NielsTn schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:59:
Zojuist firmware 1501 voor de JU7000 geinstalleerd...
Wat zijn de vernieuwingen of veranderingen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Oujdi1981 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:25:
[...]
Wat zijn de vernieuwingen of veranderingen??
As usual geen release notes en niets opgemerkt bij normaal gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het overwegen om de Samsung-ue50j6240 aan te schaffen, nu vroeg ik me af of er hier iemand is iets kan vertellen over de kijkhoek van deze tv? Ik kijk namelijk regelmatig een film samen met vrienden en vroeg me af of dat een probleem gaat opleveren.

Zijn jullie een beetje tevreden met deze tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:28:
Ik ben aan het overwegen om de Samsung-ue50j6240 aan te schaffen, nu vroeg ik me af of er hier iemand is iets kan vertellen over de kijkhoek van deze tv? Ik kijk namelijk regelmatig een film samen met vrienden en vroeg me af of dat een probleem gaat opleveren.

Zijn jullie een beetje tevreden met deze tv?
Nou heb ik zelf geen 6240 maar mijn ervaring met Samsung TV's is: kijkhoek is sterk afhankelijk van de beeldinstellingen. Toen ik mijn 6870 kocht en met de 'out off the box' (dus standaard-)instellingen keek was het waardeloos. Zat tegen een paars vlak aan te kijken. De juiste instellingen gezocht en gevonden op YouTube en nu meer dan prima.

Dus ja .... schrik niet als je de standaardinstellingen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:56:
[...]

Nou heb ik zelf geen 6240 maar mijn ervaring met Samsung TV's is: kijkhoek is sterk afhankelijk van de beeldinstellingen. Toen ik mijn 6870 kocht en met de 'out off the box' (dus standaard-)instellingen keek was het waardeloos. Zat tegen een paars vlak aan te kijken. De juiste instellingen gezocht en gevonden op YouTube en nu meer dan prima.

Dus ja .... schrik niet als je de standaardinstellingen gebruikt.
Dank voor je reactie. Ik had inderdaad al gelezen dat je deze tv's moet kalibreren voor een een beetje een goed beeld.

Ik hoop dat er nog iemand reageert die de samsung-ue50j6240 thuis heeft staan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:12
Wat is de maximale hoek waaronder je de tv ziet en hoe kritisch zijn je vrienden?
Bij mij staat een 50J6240 op 4m afstand. 's avonds bij een donker beeld zie ik wel dat het contrast wat vermindert, wanneer ik één plek opschuif, maar het is niet echt hinderlijk.

Het klopt wel dat het beeld standaard extreem belabberd afgesteld is. Voor mijn tv heb ik de instellingen van Rtings deels overgenomen. Volgens mij van de J6300: http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/j6300/settings
Daar verbeterd het beeld wel enorm van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
'Belabberd' en 'waardeloos' afgesteld maar wel een 9.0 krijgen voor de vooringestelde beeldinstelling? :+
Enige wat je dus (iig) hoeft te doen is naar de Film/Movie stand te wisselen ...

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 31-07-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:12
Daar staat die standaard dus niet op hè, slimmerik. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nogmaals, ik heb een 6870 en heb prima beeld, zelfs onder een hoek van 45 graden. Met de fabrieksinstellingen was het een paars vlak. Red je het ook niet door op Film te zetten. Toen ik TV net had aangeschaft keek ik ook fabrieksinstellingen en dacht ik: wat heb ik nou weer gekocht? Mijn TV staat op Natural. Film vind ik te geel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravertal
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:48:
[...]

Dank voor je reactie. Ik had inderdaad al gelezen dat je deze tv's moet kalibreren voor een een beetje een goed beeld.

Ik hoop dat er nog iemand reageert die de samsung-ue50j6240 thuis heeft staan. :)
Ik heb bijna 3 weken de ue50j6240 thuis staan voor 479 als dagaanbieding bij wehkamp. Prima tv voor weinig geld. Veel mensen vinden het beeld super, ik vind het normaal. Hiervoor had ik een ue46c6700 en dat was echt superbeeld, maar goed de prijs was ook 1.300 euro. Tja over deze tv kan ik zeggen dat je veel tv krijgt voor (relatief) weinig geld. Zelf zit ik 4,5 meter van de tv en van alle kanten is het beeld gewoon goed.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

• musicfreak
Inmiddels heb ik een poosje de UE50J6240 thuis staan. Eigenlijk is het ondertussen mijn derde exemplaar. De eerste had flinke grijze vlekken in de hoeken. Dat zag ik al in sommige TV beelden, echter toen ik in de browser op de TV op tft.vanity.dk de Smart TV test opende en een wit vlak bekeek werd het helemaal duidelijk. De TV is hierop door Coolblue omgeruild voor een 2e exemplaar. Deze had nog veel irritanter probleem, lichte gedeeltes van het beeld kregen blauwe dia-positieve vlekken. Echt een heel gek gezicht.

Hierna heb ik Samsung gebeld. De persoon die ik aan de lijn kreeg liet me foto's maken van het beeld met m'n smartphone, die kon ik via een website doorsturen. Dat was reden voor een monteursbezoek waarbij het moederbord is vervangen. Dat bleek het probleem niet op te lossen, dat zat in de aansturing naar het paneel. Deze bleek niet los leverbaar, bij een 2e monteursbezoek kreeg ik een geheel nieuw paneel plus aansturing.

Als ik op m'n TV nu het egaal witte beeld bekijk uit de smart TV test dan zijn er grijze vlekken in de hoeken te zien, alleen zijn ze een stuk kleiner. Dat is ook normaal vertelde de reparateur, en komt hoe de backlights op de TV zijn gemonteerd.
Als ik de test doe met een volledig zwart beeld dan valt me op dat het zwart niet overal even zwart is. In het midden is een zwartere cirkel zichtbaar, daaromheen is het lichter. Ik heb overigens alle beeldverbeterings opties uitstaan, en het beeld staat op stand 'film'.

Nu vraag ik me af in hoeverre dit gebruikelijk is. Ik zou het mooier vinden als het zwart meer egaal is, maar misschien ben ik, ook gezien de prijs van de TV, te kritisch? Wat is jullie idee hierover?

• apis29
  • Niet online
Vergelijk het met Rtings ... het is vrijwel nooit overal egaal (of met de Tweakers reviews)

Laat nou net de equivalent van dit model bijna perfect egaal zijn in hun review O-) (bij zwart beeld iig en het is de 55", niet 50). edit: bij nader inzien valt dat ook nog wel mee qua perfectie http://www.rtings.com/ima...6300-uniformity-large.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door apis29 op 07-09-2017 21:23 ]

• musicfreak
Kijk, dat soort relativerende opmerkingen heb ik nodig geloof ik. :) Dank, al kan ik de Tweakers review van de UExxJ6240 niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
musicfreak schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:59:
Kijk, dat soort relativerende opmerkingen heb ik nodig geloof ik. :) Dank, al kan ik de Tweakers review van de UExxJ6240 niet vinden.
Er is ook geen review van die op Tweakers, bedoeld meer de reviews in het algemeen. Hier bijv. die van de KS8000 reviews: Samsung KS8000-uhdtv: uitblinker in beeld, geluid en design
En nog een paar andere recente reviews:

[ Voor 34% gewijzigd door apis29 op 07-09-2017 21:29 ]

• musicfreak
Ok, op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:39

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Vraagje over de JU7000 uit 2015: als ik een 3D film afspeel op mijn Dune en die dan via de TV op 2D zet (door 3D uit te zetten) is het beeld een stuk donkerder dan wanneer ik dezelfde film vanaf de speler in 2D afspeel. De 3D film in 3D afspelen geeft ook een donkerder beeld dan normaal.
Waarom is dat? Iets met helderheid verdelen/beperking iets met 3D ofzo?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nou breekt mijn klomp. Ik heb een UE50JU6870U. Een toestel van € 900. Superbeeld met 1 tuner. Probleem daarbij is: als je een opname maakt kun je nergens anders naar kijken dan naar het kanaal dat je opneemt. Logisch, toch? Altijd zo geweest.

Maar nu had ik een opname gepland. Peter Pannekoek op NPO3. Ik zat naar NPO1 te kijken en dacht: wanneer schakelt de TV eigenlijk over naar NPO3? Blijkt het al begonnen te zijn. Wat? Dat kan toch helemaal niet?

Ik schakel naar 3 en ja hoor, ik kan schakelen naar elk kanaal dat ik wil.

Hoe kan dit? Wist iemand dat eigenlijk al dat dit kan met 1 tuner in de TV? Iets met software-update dat ik gemist heb?

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 17-09-2017 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
GerCor schreef op zondag 17 september 2017 @ 23:33:
Nou breekt mijn klomp. Ik heb een UE50JU6870U. Een toestel van € 900. Superbeeld met 1 tuner. Probleem daarbij is: als je een opname maakt kun je nergens anders naar kijken dan naar het kanaal dat je opneemt. Logisch, toch? Altijd zo geweest.

Maar nu had ik een opname gepland. Peter Pannekoek op NPO3. Ik zat naar NPO1 te kijken en dacht: wanneer schakelt de TV eigenlijk over naar NPO3? Blijkt het al begonnen te zijn. Wat? Dat kan toch helemaal niet?

Ik schakel naar 3 en ja hoor, ik kan schakelen naar elk kanaal dat ik wil.

Hoe kan dit? Wist iemand dat eigenlijk al dat dit kan met 1 tuner in de TV? Iets met software-update dat ik gemist heb?
Ik begrijp dat hele gedoe omtrent opnames niet, terwijl je tegenwoordig iedere programma kan terugkijken via uitzending gemist en andere apps.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Inderdaad, terugkijken maar dan in baggerkwaliteit. En allemaal leuk een aardig maar dat is mijn vraag verder helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Volgens mij kan je altijd naar andere zenders in dezelfde multiplex (stream) kijken. NPO 1 en 3 zullen vast in dezelfde zitten.

• GerCor

GerCor

musicfreak schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:38:
Volgens mij kan je altijd naar andere zenders in dezelfde multiplex (stream) kijken. NPO 1 en 3 zullen vast in dezelfde zitten.
Nou, dat heeft bij mij nooit gekund voor zover ik weet. Als ik een opname heb ingesteld en die opname begint schakelt de TV automatisch naar die zender. Maar, wel een goeie: ga het eens proberen, zelfde stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Zojuist op mn JU7000 update 1510 aangeboden. Zonder verdere info...

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

musicfreak schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:38:
Het gaat bij mijn weten niet om dezelfde stream, maar om de codering. NL1, 2 en 3 zijn ongecodeerd en kan je dus ongelimiteerd van opnemen. Combinaties werken ook, Kijken naar een gecodeerde zender en opnemen van een ongecodeerde of omgekeerd (moet je wel 2 tuners hebben natuurlijk).

• Aimad1981
NielsTn schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:20:
Zojuist op mn JU7000 update 1510 aangeboden. Zonder verdere info...
Vreemd dat ik nog steeds geen update heb gekregen. Tv geeft aan dat er geen update beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Aimad1981 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:10:
[...]
Vreemd dat ik nog steeds geen update heb gekregen. Tv geeft aan dat er geen update beschikbaar is.
Nou ja, vreemd? Als ik kijk voor mijn TV dan is de update -de 1510,4- van 26-09-2017. Dus al een dag later dan NielsTn. Maar ik download de laatste tijd de updates niet meer. Als je een weekje (of 2) wacht komt het vanzelf OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Iemand anders ook last van wegvallende geluid via ARC sinds firmware 1510?

Heb het bij tv audio op alle kanalen en bij Netflix. Voor de update geen probleem. Geluid valt dan soms voor 1 seconde weg. Random tijdstippen.

Het gaat om een UE55JS8000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

blueface schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:13:

Heb het bij tv audio op alle kanalen en bij Netflix. Voor de update geen probleem. Geluid valt dan soms voor 1 seconde weg. Random tijdstippen.

Ik heb dat al tijden, maar dan op een zender als National Geographic en Discovery. Op andere zenders nooit last van gehad. Maar ik heb de 1510 nog niet, dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
blueface schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:13:

Ik heb het zelfde probleem, maar dan met m’n Ju7000. Geluidshaperingen via soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Wegvallende geluid heb ik al heel lang, gebeurt niet heel vaak, maar het is meestal wel paar seconde weg, is toen gekomen na een update, en is niet meer gepatched..
Heb ook soms nog wel eens HDMI handshake issue met mijn PS4 (beeld en geluid paar seconde weg).
Gelukkig allemaal maar kort en niet vaak, maar toch storend als het gebeurt.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Die HDMI handshake heb ik ook alleen dan met de uhd-bluray speler. Alleen bij HDR films valt dan het beeld een paar seconden weg. Bij SDR weergave gebeurd het niet. Ook bij de ps4 pro met HDR weergave valt het beeld soms even weg. Geluid blijft wel door spelen. Ps4 pro en de Samsung uhd-bluray speler zitten aangesloten via een Maranrz SR7010. Heb alleen problemen met wegvallende geluid via ARC. Dit alles sinds firmware 1510. Daarvoor had ik geen geluid problemen. Wegvallend beeld gebeurde wel vaker, ook voor de laatste firmware. Dit alles op een Samsung UE55JS8000 televisie.

Bedankt voor jullie bijdrage. Weet ik in ieder geval dat het niet aan de tv ligt.

[ Voor 6% gewijzigd door blueface op 08-10-2017 18:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsTn
Zojuist op de JU7000 opeens nieuwe software ontvangen, versie 1520.

Uiteraard.... zonder release notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Aimad1981 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:01:
[...]
Ik heb het zelfde probleem, maar dan met m’n Ju7000. Geluidshaperingen via soundbar.
Ik had dit probleem ook sinds een update. Ik heb het volgens mij opgelost door de geluidsindeling van Dolby surround naar PCM te veranderen. Het zou natuurlijk op Dolby surround ook moeten werken maar ik heb geen zin om support of iets dergelijks aan te vragen waar toch geen antwoord op komt.

[ Voor 3% gewijzigd door TTLCrazy op 29-11-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik wilde zondag F1 kijken. Zenders 8, 12 en 14 ontbraken. Contact gehad met Ziggo. 'We geven de smartcard wel even een reset. Duurt een uurtje'.

Niks dus. Volgende dag de zenders maar eens opnieuw geïnstalleerd en ja hoor, daar zijn ze weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
Bij mijn JU7000 scherm heb ik na de laatste firmware update (1520) gezien dat ik bij beeldinstellingen per HDMI poort eea kan kiezen. Nu heb ik mijn PS4pro op HDMI4 zitten, en UHD geactiveerd (voor meer kleurtinten). Naderhand detecteerde de PS4 met Uncharted Zlost Legacy dat ik HDR ondersteun en kon kiezen (in de PS4 menu heb ik ook kleurpalet nsar UHD gewijzigd). Zo te zien oogt eea toch anders sls voorheen, sfeervoller. Wellicht een tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik weet niet of wij precies hetzelfde bedoelen maar ik kon op mijn Samsung uit 2010 al per HDMI aansluiting de beeldinstellingen aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
GerCor schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 08:45:
Ik weet niet of wij precies hetzelfde bedoelen maar ik kon op mijn Samsung uit 2010 al per HDMI aansluiting de beeldinstellingen aanpassen.
Het ging mij meer om opeens de ondersteuning van HDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Firmware 1520 staat nu ook op de website van Samsung. Op een UE55JS8000 merk ik verschil met het gebruik van de YouTube app. Bij het streamen van een telefoon of tablet naar de tv, loopt dit iets soepeler. Hij liep bij mij nog wel eens regelmatig vast of haperingen in het beeld en geluid.

Verder ben ik wel teleurgesteld over dat het Netflix issue nog steeds niet opgelost is. Het ligt niet specifiek aan mijn tv. Mijn ouders hebben het ook op een JU6400.

Het issue, als er bv staat bij een serie 15 afleveringen , staat er 5 afleveringen. Weet dat het de meeste mensen niet zal storen, maar vindt het toch slordig. Deze bug zit er al in sinds Netflix HDR ondersteund. Software Versie 1500 dus. App ook al opnieuw geïnstalleerd. Firmware via usb stick opnieuw erop gezet werkt ook niet. Het zit dus echt in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
ik had ook veel last van geluid drop-outs sinds firmware 1520. Heb HD audio nu uit en Dolby Dig Comp op RF. Nu al een paar uur zonder drop outs maar net toch weer 1 x

[ Voor 7% gewijzigd door marcellux op 01-01-2018 15:49 ]

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
marcellux schreef op maandag 1 januari 2018 @ 15:25:
ik had ook veel last van geluid drop-outs sinds firmware 1520. Heb HD audio nu uit en Dolby Dig Comp op RF. Nu al een paar uur zonder drop outs maar net toch weer 1 x
Heb hier ook de laatste tijd last van. De tv via optische kabel verbonden met yamaha soundbar ysp 5600, via arc-hdmi lukt het niet om verbinding te krijgen.

Heb de laatste maanden meerdere update's gekregen van de soundbar, CI-kaart en van de tv, wist even niet meer waar die drop-outs door kwamen.

Heb na dat ik dit constateerde eerst het tv geluid via de tv laten lopen, toen geen last. Optische kabel vervangen en weer het geluid via de soundbar maaar toch weer af en toe drop-outs, kan er nu dus wel vanuit gaan dat het aan de laatste update is van de tv.

Nu maar hopen dat er binnenkort een nieuwe firmware update van tv komt die dit probleem verhelpt. Is er overigens een samsung forum waar dit gemeld kan worden waar dus ook mensen van samsung zelf in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nog steeds geen OTA 1520 hier. Normaal ontving ik die een paar weken na release.

Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste