Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:42
vrow schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:56:
[...]

Ik vond elders berichten van mensen die 1478 gepusht hebben gekregen, waarin de problemen met CEC opgelost zijn.
Hoop mijn probleem ook dan.
Het is nog in dezelfde serie (1470 > 1478) en binnen twee weken (ongeveer) na de vorige versie, dus dat duidt inderdaad op een bugfix-release.
Oh echt?
Dat zal mooi zijn. Heb het nu tijdelijk opgelost dmv optical cable maar mijn voorkeur gaat toch naar HDMI.

Als dit inderdaad een bugfix is wat mijn probleem (en die van jou) oplost ga ik dit wel meteen aankaarten bij support. Dat ze maar eens iets aannemen of iig intern verder onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Zojuist update naar 1471 ontvangen voor de JU7000.....

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Verwijderd

Ik heb onlangs de Samsung UE40J6200 tv gekocht en zit door verhuizing tijdelijk zonder televisie aansluiting. Nou heb ik van mijn ouders een oud KPN Digitenne kastje gekregen om toch nog analoge kanalen te kunnen ontvangen (npo1,2,3 en regionaal kanaal). Dit kastje kan echter alleen verbinding maken met een scart kabel en niet met een hdmi kabel.

Ik lees iets over scart naar hdmi kabels speciaal voor samsung. Maar ook iets over een omvormer kastje. Weet iemand wat ik het beste kan doen? Anders heb ik voor de komende twee weken nog niets aan de tv.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:02

GerCor

Zonder dallen geen pieken

NielsTn schreef op woensdag 09 november 2016 @ 22:59:
Zojuist update naar 1471 ontvangen voor de JU7000.....
Bij mijn UE50JU6870 automatisch geïnstalleerd kom ik net achter. 8)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Klopt het dat een iets lagere achtergrondverlichting (bijv. 14/20) een beter, mooier beeld geeft dan pakweg 18/20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

rsca777 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 02:08:
Klopt het dat een iets lagere achtergrondverlichting (bijv. 14/20) een beter, mooier beeld geeft dan pakweg 18/20?
Dat is voor iedereen toch persoonlijk wat hij of zij mooi vindt?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:43
Heb dus de samsung ue55js8000l en krijg binnenkort de ps4 pro. Ga ik problemen krijgen met hdr en game modus in 4k? Want las dat sommige samsung tv's er problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 19:28
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:28:
Ik heb onlangs de Samsung UE40J6200 tv gekocht en zit door verhuizing tijdelijk zonder televisie aansluiting. Nou heb ik van mijn ouders een oud KPN Digitenne kastje gekregen om toch nog analoge kanalen te kunnen ontvangen (npo1,2,3 en regionaal kanaal). Dit kastje kan echter alleen verbinding maken met een scart kabel en niet met een hdmi kabel.

Ik lees iets over scart naar hdmi kabels speciaal voor samsung. Maar ook iets over een omvormer kastje. Weet iemand wat ik het beste kan doen? Anders heb ik voor de komende twee weken nog niets aan de tv.
Ik heb bij mij iets oudere tv (D serie) gewoon de antenne van het digitenne kastje in de antenne van de tv gedaan. Dan kun je met kanalen zoeken de digitenne zenders vinden.
Maar direct scart is een probleem bij de nieuwere modellen. De D had nog een verloopkabeltje voor scart, maar de J niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09-2022

Virax

Lief :)

Kort:
Kan iemand hier bevestigen of de de Samsung UE55j6240 werkt met een Ziggo CI+ module?

Lang:
Ik heb vandaag de Samsung UE55j6240 binnengekregen, in de veronderstelling dat hij Ziggo CI+ gecertificeerd is. Ik heb hier specifiek op gezocht want ik vind het fijn om maar met 1 afstandsbediening te werken.

Nu krijg ik toch de melding dat de host niet CI+ compliant is. Heb gedubbelchecked op de site van Ziggo zelf en daar wordt inderdaad aangegeven: "jammer, gaat niet werken" (best dom van me dat ik hier niet gekeken heb). Maar dat werd er ook bij m'n oude tv aangegeven, en die werkt prima. En ook op diverse sites zie ik terug dat hij weldegelijk Ziggo gecertificeerd is.

Omdat ik in jullie meer vertrouwen heb dan in Ziggo, hoop ik dat iemand hier kan bevestigen of het inderdaad niet werkt, of dat het gewoon wel werkt en ik blijkbaar iets fout doe, of dat er iets met m'n tv is. Alvast dank.

[ Voor 5% gewijzigd door Virax op 16-11-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
Wat is jullie Scherpte-instelling bij de Samsung 6-series? Mijn staat nu op 30/100.

• GerCor

GerCor

rsca777 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 19:19:
Wat is jullie Scherpte-instelling bij de Samsung 6-series? Mijn staat nu op 30/100.
64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 03:27
Heeft hier iemand problemen met de cijfers op de afstandsbediening? Ik heb het idee dat als ik terugga van hdmi naar tv de cijfertoetsen niet reageren. P+ en P- reageren wel. TV uit en aan lost het probleem weer op. Bij een vriend van me zag ik hetzelfe euvel. Ik heb een ue48j6200 en hij een ue43j5500.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-10 18:19
jaaoie17 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 11:08:
Heb dus de samsung ue55js8000l en krijg binnenkort de ps4 pro. Ga ik problemen krijgen met hdr en game modus in 4k? Want las dat sommige samsung tv's er problemen mee hebben.
Heb geen Ps4 pro, maar normale Ps4. Heb uncharted in hdr mode gespeeld en game mode werkt gewoon. Wat voor problemen zouden dat zijn dan? Heb ook een ue55js8000l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
blueface schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:33:
[...]

Heb geen Ps4 pro, maar normale Ps4. Heb uncharted in hdr mode gespeeld en game mode werkt gewoon. Wat voor problemen zouden dat zijn dan? Heb ook een ue55js8000l.
En merk je nog veel van die hdr?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de 60 inch uitvoering en deze werkt zonder problemen met de ci+module (Smit).
Virax schreef op woensdag 16 november 2016 @ 18:34:
Kort:
Kan iemand hier bevestigen of de de Samsung UE55j6240 werkt met een Ziggo CI+ module?

Lang:
Ik heb vandaag de Samsung UE55j6240 binnengekregen, in de veronderstelling dat hij Ziggo CI+ gecertificeerd is. Ik heb hier specifiek op gezocht want ik vind het fijn om maar met 1 afstandsbediening te werken.

Nu krijg ik toch de melding dat de host niet CI+ compliant is. Heb gedubbelchecked op de site van Ziggo zelf en daar wordt inderdaad aangegeven: "jammer, gaat niet werken" (best dom van me dat ik hier niet gekeken heb). Maar dat werd er ook bij m'n oude tv aangegeven, en die werkt prima. En ook op diverse sites zie ik terug dat hij weldegelijk Ziggo gecertificeerd is.

Omdat ik in jullie meer vertrouwen heb dan in Ziggo, hoop ik dat iemand hier kan bevestigen of het inderdaad niet werkt, of dat het gewoon wel werkt en ik blijkbaar iets fout doe, of dat er iets met m'n tv is. Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week de ue60j6240 aangeschaft. Geeft op zich een goed beeld, maar heeft bij voetbalwedstrijden toch veel last van vertical banding (dse). Het eerste toestel heb ik omgeruild, echter het tweede toestel is geen verbetering. Hebben hier meer mensen last van en moet je dit gewoon accepteren ? Of moet ik het toestel weer omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0NNi384
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 21:20
Heb 2 weken geleden precies dezelfde tv gekocht kan jij mij een foto sturen ben er wel benieuwd na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:45:
Ik heb vorige week de ue60j6240 aangeschaft. Geeft op zich een goed beeld, maar heeft bij voetbalwedstrijden toch veel last van vertical banding (dse). Het eerste toestel heb ik omgeruild, echter het tweede toestel is geen verbetering. Hebben hier meer mensen last van en moet je dit gewoon accepteren ? Of moet ik het toestel weer omruilen?
Dit bedoel je? YouTube: SAMSUNG LED 3D 65" C8000 Vertical Banding - The Big Little Prob...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
jaaoie17 schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:54:
[...]

En merk je nog veel van die hdr?
Die game mode heeft eigenlijk geen effect op de hdr. Die is dus prima. De game mode zet alleen alle filters die het beeld mooier maken uit. Dus je merkt qua hdr geen verschil. Grafisch ook heel wenig. Je moet er echt op gaan letten . Soms iets minder scherp. Dat soort dingen. Voor de ps4 pro kan ik niet spreken. Heb wel gelezen dat er met de pro nog veel kinderziektes worden gemeld. Met name strepen door het beeld. Dit lag uiteindelijk aan een bepaalde serie oled tv's van LG. Dit kwam alleen voor bij de pro. Ik kijk eerst de kat uit de boom. Vindt sowieso dat je van het hele hdr gebeuren meer ziet dan van het 4k beeld. Spreek dan voornamelijk bij films. Heb ooit een keer op de pc doom in 4k geprobeerd te spelen. Vond mijn pc niet zo'n goed idee. Zag er wel iets scherper uit dan full hd. Maar geen wereld van verschil, wat je dus bij hdr wel goed merkt en ziet.

[ Voor 14% gewijzigd door blueface op 21-11-2016 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
blueface schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:02:
[...]

Die game mode heeft eigenlijk geen effect op de hdr. Die is dus prima. De game mode zet alleen alle filters die het beeld mooier maken uit. Dus je merkt qua hdr geen verschil. Grafisch ook heel wenig. Je moet er echt op gaan letten . Soms iets minder scherp. Dat soort dingen. Voor de ps4 pro kan ik niet spreken. Heb wel gelezen dat er met de pro nog veel kinderziektes worden gemeld. Met name strepen door het beeld. Dit lag uiteindelijk aan een bepaalde serie oled tv's van LG. Dit kwam alleen voor bij de pro. Ik kijk eerst de kat uit de boom. Vindt sowieso dat je van het hele hdr gebeuren meer ziet dan van het 4k beeld. Spreek dan voornamelijk bij films. Heb ooit een keer op de pc doom in 4k geprobeerd te spelen. Vond mijn pc niet zo'n goed idee. Zag er wel iets scherper uit dan full hd. Maar geen wereld van verschil, wat je dus bij hdr wel goed merkt en ziet.
Je hebt dus ook films gekeken met die tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
jaaoie17 schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:53:
[...]

Je hebt dus ook films gekeken met die tv?
Ja, dat klopt. Heb ook een 4k bluray speler van samsung. Deze support ook hdr. Heb al aardig wat 4k Blu Ray films en ben zeer tevreden hoe de ue55js8000l dit allemaal weer geeft. Verschilt ook per film. Ik hoef voorlopig geen nieuwe tv. Ben zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
blueface schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:15:
[...]

Ja, dat klopt. Heb ook een 4k bluray speler van samsung. Deze support ook hdr. Heb al aardig wat 4k Blu Ray films en ben zeer tevreden hoe de ue55js8000l dit allemaal weer geeft. Verschilt ook per film. Ik hoef voorlopig geen nieuwe tv. Ben zeer tevreden!
Je kon dus duidelijk het verschil dan zien als je een film met of zonder hdr afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
jaaoie17 schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:41:
[...]

Je kon dus duidelijk het verschil dan zien als je een film met of zonder hdr afspeelt?
Ja, dat verschil zie je duidelijk. Tv geeft het niet aan, maar de backlight gaat dan op 20. Wit is veel witter en zwart veel donkerder. Alles wat er tussen in zit natuurlijk ook. Kleuren blijven wel natuurlijk. Ligt er ook aan hoe de bron informatie is. Dus bijvoorbeeld in het eerste hoofdstuk van uncharted 4(storm op zee in het donker), zier er super uit! Ook dat hoofdstuk dat drake met zijn broer uit het weeshuis ontsnapt is echt super mooi om te zien. Dus straatverlichting wordt veel feller en de donkere delen donkerder. Je ziet gelijk verschil.

[ Voor 24% gewijzigd door blueface op 21-11-2016 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
blueface schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:59:
[...]

Ja, dat verschil zie je duidelijk. Tv geeft het niet aan, maar de backlight gaat dan op 20. Wit is veel witter en zwart veel donkerder. Alles wat er tussen in zit natuurlijk ook. Kleuren blijven wel natuurlijk. Ligt er ook aan hoe de bron informatie is. Dus bijvoorbeeld in het eerste hoofdstuk van uncharted 4(storm op zee in het donker), zier er super uit! Ook dat hoofdstuk dat drake met zijn broer uit het weeshuis ontsnapt is echt super mooi om te zien. Dus straatverlichting wordt veel feller en de donkere delen donkerder. Je ziet gelijk verschil.
Uncharted 4 speel je ook met game modus dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
jaaoie17 schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:09:
[...]

Dat klopt. Werkt gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
jaaoie17 schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:09:
[...]

Sorry , dubbele post, mag weg.

[ Voor 8% gewijzigd door blueface op 21-11-2016 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
Vandaag update 1471 ontvangen op Samsung 40J6200. Ik merk tot nog toe geen noemenswaardige verbeteringen of veranderingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09-2022

Virax

Lief :)

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:43:
Ik heb zelf de 60 inch uitvoering en deze werkt zonder problemen met de ci+module (Smit).
[...]
Dank. Mocht iemand ooit nog tegen eenzelfde probleem aanlopen: ik had een CI 1.1 module. Heb inmiddels een 1.3 module gekregen en die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
ik heb inmiddels ook 1471 op mijn Samsung JU7000 en ook langzamere response tijden bij omschakelen sat. Op onderstaande Duitstalige link wordt geklaagd over een "update vol fouten"

https://www.deskmodder.de...-smart-tvs-mit-problemen/

http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-31502.html

[ Voor 8% gewijzigd door marcellux op 06-12-2016 17:17 ]

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
hallo, ik heb een Samsung TV en eerder kon ik met de info toets de resolutie ook bij Netflix zien. Helaas nu niet meer. Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueface
marcellux schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:56:
hallo, ik heb een Samsung TV en eerder kon ik met de info toets de resolutie ook bij Netflix zien. Helaas nu niet meer. Weet iemand een oplossing?
Dat kan je bij geen een apparaat meer zien. Heb een ps4 pro, ubd 8500(blu-ray speler) en een ue55js8000 tv. Geen van alle laat de resolutie meer zien in het informatie stukje of knop. Dat is dus vanuit Netflix niet meer mogenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:45:
Heb je het 2de toestel kunnen omruilen? Zoiets accepteren in geen geval.
Heb zelf enkele UE50J6200 (voorganger van J6240) gehad. Allen (!) hadden ze in meerdere mate last van dse. Nu de 40J6200 en het is "aanvaardbaar" (al kan het uiteraard altijd beter). I.i.g. succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Nieuwe software voor de ue55js8000. versie 1480. Wat ik heb kunnen ontdekken is een vernieuwde youtube app en de amazon video app die erbij is gekomen. Nog steeds geen Netflix HDR. Begint nu toch wel heel lang te duren. Begin de hoop op te geven voor de 2015 modellen dat het nog gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

blueface schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:38:
Nieuwe software voor de ue55js8000. versie 1480. Wat ik heb kunnen ontdekken is een vernieuwde youtube app en de amazon video app die erbij is gekomen. Nog steeds geen Netflix HDR. Begint nu toch wel heel lang te duren. Begin de hoop op te geven voor de 2015 modellen dat het nog gaat komen.
Ook voor mijn UE50JU6870. Maar eh .... wacht wel even tot het OTA beschikbaar is. Apps boeien me toch al niet.

Maar ik zou dit wel graag aangepast zien. Ondanks de mededeling werkt het verder prima:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iNKT0164KJaUaKgNJhBP91oS/full.png

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 19-12-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Heb nog even gecheckt, de amazon video app ondersteund HDR. Het ligt dus niet aan tv software van Samsung. Lijkt er dus op dat de Netflix app geupdated moet worden.Is er iemand die bij de youtube app HDR voor elkaar krijgt? Mij lukt het niet.De backlight springt niet op maximaal als ik eeen HDR video afspeel. Meerdere filmpjes geprobeerd. Ik heb een ue55js8000 met software 1480

• GerCor

GerCor

Vreemd. Normaal download ik een update en moet het dan 'uitpakken'. Nu niet maar mijn TV zegt dat de USB-stick geen inhoud heeft:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VZfLiP4X2L6iXw8HUiVpurFU/full.png

Iemand een idee hoe ik dan aan de update kom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueface
GerCor schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:20:
Vreemd. Normaal download ik een update en moet het dan 'uitpakken'. Nu niet maar mijn TV zegt dat de USB-stick geen inhoud heeft:

[afbeelding]

Iemand een idee hoe ik dan aan de update kom?
Open het toepassing bestand op de pc en die laat je uitpakken op je usb-stick. Daarna zal de tv de bestanden wel accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ja, maar zoals je ziet valt er niks uit te pakken. Het is al een .exe

Oeps. laat maar ..... is al bezig uit te pakken op de USB. Gaat iets anders dan ik gewend was. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YtfzgNl4IBfgJymskbyddHT4/full.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door GerCor op 22-12-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
blueface schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:38:
Als ik kies voor updaten krijg ik die update niet. Hij blijft op 1470 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

jaaoie17 schreef op maandag 26 december 2016 @ 10:10:
[...]
Als jouw TV op internet is aangesloten had je, denk ik, toch al op 1471 moeten zitten. Ik heb gisteren gekeken bij een UE48j6370 van 2 oude mensen die nergens verstand van hebben qua TV instellingen, laat staan, hoe ze hun TV updaten. En daar staat de 1471 ook op. Die werd op mijn TV ook OTA geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
GerCor schreef op maandag 26 december 2016 @ 10:33:
[...]

Als jouw TV op internet is aangesloten had je, denk ik, toch al op 1471 moeten zitten. Ik heb gisteren gekeken bij een UE48j6370 van 2 oude mensen die nergens verstand van hebben qua TV instellingen, laat staan, hoe ze hun TV updaten. En daar staat de 1471 ook op. Die werd op mijn TV ook OTA geïnstalleerd.
Ja bedoel ook 1471, maar zie wel dat op de Samsung site wel de 1480 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

jaaoie17 schreef op maandag 26 december 2016 @ 10:42:
[...]
Ja bedoel ook 1471, maar zie wel dat op de Samsung site wel de 1480 staat.
Maar wat bedoel je nog meer? Wacht je tot de update vanzelf geïnstalleerd wordt of heb je de update gedownload op je PC en uitgepakt op een USB-stick?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:43
blueface schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:08:
Heb nog even gecheckt, de amazon video app ondersteund HDR. Het ligt dus niet aan tv software van Samsung. Lijkt er dus op dat de Netflix app geupdated moet worden.Is er iemand die bij de youtube app HDR voor elkaar krijgt? Mij lukt het niet.De backlight springt niet op maximaal als ik eeen HDR video afspeel. Meerdere filmpjes geprobeerd. Ik heb een ue55js8000 met software 1480
You Tube in HDR werkt denk ik niet op de 2015 en oudere series, mist nl het VP9. 2 hardware. Je hebt de eerste VP9 1 versie. Dit hebben alleen de 2016 series.
In elk geval heb je al wel de Amazon HDR ondersteuning, wat ik op mn 65pus7601 tv van Philips mis net als de toegezegde HDR ondersteuning bij Netflix. Echter via mn UB 900 welke wel HDR (4K player) van Netflix ondersteunt lukt me het gelukkig wel. Voor YT in HDR kan ik je de Chromecast Ultra aanbevelen, schitterende full HDR. Een aanrader is the Redwoods in HDR.

[ Voor 3% gewijzigd door dinandus op 26-12-2016 11:12 . Reden: schrijf fouten en aanvullende tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
jaaoie17 schreef op maandag 26 december 2016 @ 10:10:
[...]

Sorry voor de onduidelijkheid. Software 1480 is alleen nog via de Samsung site te downloaden. OTA wordt ie nog niet aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
dinandus schreef op maandag 26 december 2016 @ 11:08:
[...]

You Tube in HDR werkt denk ik niet op de 2015 en oudere series, mist nl het VP9. 2 hardware. Je hebt de eerste VP9 1 versie. Dit hebben alleen de 2016 series.
In elk geval heb je al wel de Amazon HDR ondersteuning, wat ik op mn 65pus7601 tv van Philips mis net als de toegezegde HDR ondersteuning bij Netflix. Echter via mn UB 900 welke wel HDR (4K player) van Netflix ondersteunt lukt me het gelukkig wel. Voor YT in HDR kan ik je de Chromecast Ultra aanbevelen, schitterende full HDR. Een aanrader is the Redwoods in HDR.
Wist niet dat YouTube HDR een apart stuk hardware vereist. Dacht dat dit softwarematig geregeld werd. Weet je ook of Netflix HDR een bepaalde hardware nodig heeft in de tv? Want dat krijg ik ook nog steeds niet voor elkaar. Net zoals de Ultra HD Blu ray speler van Samsung. Dit is een 2016 model. Ook nog geen HDR. Als 1 van de 2 het support, vindt ik dat prima.

[ Voor 5% gewijzigd door blueface op 26-12-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

blueface schreef op maandag 26 december 2016 @ 12:29:
[...]
Sorry voor de onduidelijkheid. Software 1480 is alleen nog via de Samsung site te downloaden. OTA wordt ie nog niet aangeboden.
Nog niet? Of helemaal nooit? Ik wilde er eigenlijk op wachten totdat het OTA aangeboden wordt maar daar ben ik, heel eerlijk gezegd, niet van. Ik MOET altijd de nieuwste software hebben. :+

Ik vraag me dus af of 1480 OTA beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
GerCor schreef op maandag 26 december 2016 @ 13:37:
[...]

Nog niet? Of helemaal nooit? Ik wilde er eigenlijk op wachten totdat het OTA aangeboden wordt maar daar ben ik, heel eerlijk gezegd, niet van. Ik MOET altijd de nieuwste software hebben. :+

Ik vraag me dus af of 1480 OTA beschikbaar komt.
Dat weet je nooit bij Samsung. Het kan zo maar zijn dat ze volgende week versie 1480 OTA aangeboden wordt. Kan ook zijn dat ze OTA een nieuwere versie sturen. Om een voorbeeld te noemen op de website van Samsung staat voor de UBD-k8500 Blu Ray speler software versie 1008. OTA wordt 1009 aangeboden.

Dus het wordt afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:43
Op vele forums al veel aandacht aanbesteedt: Samsung verwijst naar Netflix en omgekeerd, intussen zit iedereen van onder meer de 2015 series met smart te wachten tot een update van de app HDR op het betreffende apparaat ook bij Netflix ondertsteunt wordt.
Technisch zou het geen probleem mogen opleveren, maar ja....
Op je Sammy UHD player ook nog geen ondersteuning?
Dacht op hifi-forum.de gelezen te hebben dat de player dit inmiddels wel deed?

Edit: update: sorry de K8500 heeft wel HDR ondersteuning voor Amazon, echter Netflix is wachten op beloofde update...

"Amazon hat HDR und Netflix nicht. Positiv bewerten muss man auf jeden Fall des Framerate Switching. Netflix HDR is soweit ich weiß aber angekündigt"

[ Voor 23% gewijzigd door dinandus op 26-12-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb wel gemerkt dat Time-shift nu wat vriendelijker werkt. Ik gebruikte het niet langer omdat wanneer je overschakelde naar een andere zender er altijd de vraag in beeld kwam of je Time-shift wilde uitschakelen. Dat is verdwenen.

Overigens, als je een vraag aan Samsung hebt kun je dat makkelijk doen op Twitter @Samsung_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
dinandus schreef op maandag 26 december 2016 @ 18:17:
Op vele forums al veel aandacht aanbesteedt: Samsung verwijst naar Netflix en omgekeerd, intussen zit iedereen van onder meer de 2015 series met smart te wachten tot een update van de app HDR op het betreffende apparaat ook bij Netflix ondertsteunt wordt.
Technisch zou het geen probleem mogen opleveren, maar ja....
Op je Sammy UHD player ook nog geen ondersteuning?
Dacht op hifi-forum.de gelezen te hebben dat de player dit inmiddels wel deed?

Edit: update: sorry de K8500 heeft wel HDR ondersteuning voor Amazon, echter Netflix is wachten op beloofde update...

"Amazon hat HDR und Netflix nicht. Positiv bewerten muss man auf jeden Fall des Framerate Switching. Netflix HDR is soweit ich weiß aber angekündigt"
De UE55JS8000 Heeft ook HDR support voor Amazon sinds software 1480. Zal het op de K8500 nog is testen. Beloofd niet veel goeds voor Netflix in ieder geval. :'(

Ook op de PS4 Pro had ik gehoopt op HDR voor Netflix. Helaas ook al niet. Wel op de Xbox one S.

Bedankt voor je input.

Edit: geen Amazon video app op de K8500. Nog niet in Nederland waarschijnlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door blueface op 30-12-2016 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-10 11:39

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Mijn JU7000 heeft wel een Amazon app...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
@Tijgert

De ue55js8000 ook. Ik bedoelde met de k8500 de ultra hd blu-ray speler. Niet de 8500 tv serie.

[ Voor 6% gewijzigd door blueface op 30-12-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
Vandaag update 1480 ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Over The Air

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ook... terwijl automatische updates uit staat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Over the Air. Met andere woorden..... je hoeft niet ingewikkeld te gaan doen met USB sticks en files uitpakken. Het wordt gewoon aangeboden op je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:43:
[...]

Over the Air. Met andere woorden..... je hoeft niet ingewikkeld te gaan doen met USB sticks en files uitpakken. Het wordt gewoon aangeboden op je TV.
Klopt. Automatisch geupdate OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Probleem ontdekt. Gisteren een opname gepland. Vanmorgen was de Tv nog steeds aan het opnemen. Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
GerCor schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:24:
Probleem ontdekt. Gisteren een opname gepland. Vanmorgen was de Tv nog steeds aan het opnemen. Iemand hetzelfde probleem?
Nog geen last van gehad. Heb afgelopen week wel een opname gemaakt, maar die stopte gewoon netjes na het opgegeven tijdstip. Misschien gewoon opzichzelfstaand issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

blueface schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:05:
[...]

Nog geen last van gehad. Heb afgelopen week wel een opname gemaakt, maar die stopte gewoon netjes na het opgegeven tijdstip. Misschien gewoon opzichzelfstaand issue?
Geen idee. Vandaag precies hetzelfde euvel. Ik wil de gids bekijken, zegt de Tv dat er een opname gaande is. :? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
GerCor schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:34:
[...]

Geen idee. Vandaag precies hetzelfde euvel. Ik wil de gids bekijken, zegt de Tv dat er een opname gaande is. :? 8)7 |:(
Je zou is kunnen proberen om de hardeschijf los te koppelen en daarna weer aan te sluiten. Kijken of het probleem dan nog voor komt. Als je een opname maakt, kloppen de tijden dan wel in de tv gids? Geen time shift aangezet per ongeluk of zo? Als laatste maar ook de vervelende oplossing, terug zetten naar fabrieks instellingen. Je zou ook nog de optie opnieuw zenders zoeken proberen. Dat is wat ik kan bedenken voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

blueface schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:40:
[...]
Je zou is kunnen proberen om de hardeschijf los te koppelen en daarna weer aan te sluiten. Kijken of het probleem dan nog voor komt. Als je een opname maakt, kloppen de tijden dan wel in de tv gids? Geen time shift aangezet per ongeluk of zo? Als laatste maar ook de vervelende oplossing, terug zetten naar fabrieks instellingen. Je zou ook nog de optie opnieuw zenders zoeken proberen. Dat is wat ik kan bedenken voor nu.
Als ik in de gids kijk dat staat bij - in dit geval - NPONED3 een rood bolletje. Mijn vriendin had gisteren een opname gepland. Die is ook opgenomen maar vanmorgen nam de Tv dus nog steeds op. Ik zal de HDD eens loskoppelen. Kijken wat dat oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueface
GerCor schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:44:
[...]

Als ik in de gids kijk dat staat bij - in dit geval - NPONED3 een rood bolletje. Mijn vriendin had gisteren een opname gepland. Die is ook opgenomen maar vanmorgen nam de Tv dus nog steeds op. Ik zal de HDD eens loskoppelen. Kijken wat dat oplevert.
Heb maandagavond en dinsdagavond opnames gemaakt en de tv stopt gewoon bij mij op het juiste tijdstip. Misschien dat de software van je tv in de war is. Weet niet of je de optie instant on hebt aanstaan, maar probeer de tv is helemaal opnieuw op te starten. Desnoods even stroomloos maken, stekker eruit dus. Probeer daarna nog eens een opname te maken. Het ligt in ieder geval niet aan software 1480. Heb nu totaal 5 tot 6 opnames gemaakt en geen problemen met deze versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appeltje eitje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 13:31
Eindelijk HDR op mijn js8000, beetje laat maar gelukkig alsnog. Hoef ik niet meer via mijn Xbox One s netflix te kijken in HDR.

https://www.homecinemamag...r-toe-aan-2016-smart-tvs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcellux
ik heb wel een probleem bij het opnemen van de sat receiver van de TV. Ik heb een UE48JU7000. Als ik een programma op wil nemen van zeg de ARD en daarna een opname van ITV (ik heb zowel ASTRA 19.2 als 28.2) neemt hij het programma van ITV niet op. Lijkt net alsof hij niet kan omschakelen van transponder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

blueface schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:50:
[...]
Heb maandagavond en dinsdagavond opnames gemaakt en de tv stopt gewoon bij mij op het juiste tijdstip. Misschien dat de software van je tv in de war is. Weet niet of je de optie instant on hebt aanstaan, maar probeer de tv is helemaal opnieuw op te starten. Desnoods even stroomloos maken, stekker eruit dus. Probeer daarna nog eens een opname te maken. Het ligt in ieder geval niet aan software 1480. Heb nu totaal 5 tot 6 opnames gemaakt en geen problemen met deze versie.
HD geformatteerd op de PC, TV een minuut of 10 van het lichtnet. Opnieuw prestatietest op TV en een opname gepland. Nou .... gaan we dan ....

EDIT 1: dat werkt niet. NOS Journaal van 10 minuten opgenomen. Blijft echter gewoon doorgaan met opnemen.
Volgende stap. HDD verwijderen, USB stick er in (Kingston Data Traveler). Weer een NOS Journaal plannen.

EDIT 2: Opgelost. Met de USB-stick geen problemen. Oorzaak dus de Samsung HDD. d:)b

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 13-01-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
GerCor schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:00:
[...]

HD geformatteerd op de PC, TV een minuut of 10 van het lichtnet. Opnieuw prestatietest op TV en een opname gepland. Nou .... gaan we dan ....

EDIT 1: dat werkt niet. NOS Journaal van 10 minuten opgenomen. Blijft echter gewoon doorgaan met opnemen.
Volgende stap. HDD verwijderen, USB stick er in (Kingston Data Traveler). Weer een NOS Journaal plannen.

EDIT 2: Opgelost. Met de USB-stick geen problemen. Oorzaak dus de Samsung HDD. d:)b
Had hier voor ook een Samsung HDD. Intern was het een Seagate. Verloor elke keer opnames en fouten op de harde schijf. Ding was amper 1 jaar oud. Nu een Toshiba HDD eraan hangen. Nooit geen problemen. Die Toshiba is al ruim 3 jaar oud. Kan zelfs een opname maken en een opname bekijken zonder probleem. Kon bij die Samsung niet. Dus als je nog een goede HDD zoekt........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

blueface schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:04:
[...]
Had hier voor ook een Samsung HDD. Intern was het een Seagate. Verloor elke keer opnames en fouten op de harde schijf. Ding was amper 1 jaar oud. Nu een Toshiba HDD eraan hangen. Nooit geen problemen. Die Toshiba is al ruim 3 jaar oud. Kan zelfs een opname maken en een opname bekijken zonder probleem. Kon bij die Samsung niet. Dus als je nog een goede HDD zoekt........
Dat zou mijn volgende vraag inderdaad zijn. Heb je ook een serienummer o.i.d. of een link naar de Toshiba?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
GerCor schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:44:
[...]

Dat zou mijn volgende vraag inderdaad zijn. Heb je ook een serienummer o.i.d. of een link naar de Toshiba?
Zal zoiets zijn neem ik aan (die koop ik zelf ook altijd, deze serie tenminste) pricewatch: Toshiba Canvio Basics 2,5" 500GB Zwart (voor opnemen van de tv zou ik tegenwoordig zelf een USB stick nemen overigens; maar nu met glasvezel is het toch niet meer van toepassing)

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 14-01-2017 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

apis29 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:50:
[...]
Zal zoiets zijn neem ik aan (die koop ik zelf ook altijd, deze serie tenminste) pricewatch: Toshiba Canvio Basics 2,5" 500GB Zwart (voor opnemen van de tv zou ik tegenwoordig zelf een USB stick nemen overigens; maar nu met glasvezel is het toch niet meer van toepassing)
Wat heeft glasvezel er mee te maken? En een USB-stick, ook goed. Maar kan me herinneren dat vrijwel geen enkele geschikt was. Heeft met de snelheid te maken. Ik heb me - destijds in 2010 - helemaal rot gezocht naar een geschikte USB-stick. En, ze zullen wel een stukkie duurder zijn dan een HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
GerCor schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:02:
[...]

Wat heeft glasvezel er mee te maken? En een USB-stick, ook goed. Maar kan me herinneren dat vrijwel geen enkele geschikt was. Heeft met de snelheid te maken. Ik heb me - destijds in 2010 - helemaal rot gezocht naar een geschikte USB-stick. En, ze zullen wel een stukkie duurder zijn dan een HDD.
Tv via glasvezel (moet met een apart kastje - van de provider) dus er valt bij mij niks meer op te nemen met de tv, vandaar dat het voor mij nu irrelevant is (ja via DVB-T zou nog kunnen maar via DVB-C geen signaal meer).
Idd qua opslag in verhouding duurder zo'n USB stick en ook onderzoek doen naar de echte snelheden ja (denk wel dat je met een USB 3.0 stick normaliter goed zit maar zeker weten doe je het niet natuurlijk. Hier is nog een redelijk recente massatest https://nl.hardware.info/...rgend-traag-tot-supersnel lager dan 30MB/s schrijven zou ik niet nemen en dat zijn er nog redelijk wat dus zou die Toshiba HDD toch wel de simpelste oplossing zijn)

[ Voor 29% gewijzigd door apis29 op 23-01-2017 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

apis29 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:07:
[...]
Tv via glasvezel dus er valt bij mij niks meer op te nemen met de tv, vandaar dat het voor mij nu irrelevant is (ja via DVB-T zou nog kunnen maar via DVB-C geen signaal meer).
O, oké. Had ik niet in de gaten. Ik heb geen glasvezel (wel een aansluiting in huis, maar hoef het niet) .... geen idee hoe het dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-04-2021
Samsung has finally started rolling out Netflix HDR on 2015 TVs

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1484128565

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27
De ju7000 heeft er volgens mij geen baat bij?
Voor zover ik weet doet die überhaupt geen hdr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueface
GerCor schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:44:
[...]

Sorry voor het late antwoord. Maar het inderdaad de Toshiba Canvio. Heb alleen de 1TB versie. om precies te zijn, het is de STOR.E CANVIO. usb 2.0&3.0 geschikt. Heb geen link voor je. Moest even de verpakking opzoeken waar het opstond. Op de schijf zelf staat het niet. De schijf kun je ook nog in verschillende kleuren krijgen. Weet alleen niet of ie nu nog te krijgen is, aangezien ie al jaar of 3 oud is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aimad1981
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-04-2021
Arunia schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:25:
De ju7000 heeft er volgens mij geen baat bij?
Voor zover ik weet doet die überhaupt geen hdr.
samsung ju7000 heeft wel HDR8 en géén HDR10. Dus geen full hdr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

blueface schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:06:
[...]
Sorry voor het late antwoord. Maar het inderdaad de Toshiba Canvio. Heb alleen de 1TB versie. om precies te zijn, het is de STOR.E CANVIO. usb 2.0&3.0 geschikt. Heb geen link voor je. Moest even de verpakking opzoeken waar het opstond. Op de schijf zelf staat het niet. De schijf kun je ook nog in verschillende kleuren krijgen. Weet alleen niet of ie nu nog te krijgen is, aangezien ie al jaar of 3 oud is.
Ik ga deze bestellen: https://www.wehkamp.nl/Wi...edirectToLastPageUrl=true

EDIT: inmiddels geleverd, aangesloten, timer ingesteld op NOS Vragenuurtje. PERFECT.... :)F

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 17-01-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Krijg alleen een melding dat de winkelmand leeg is. Maar wel een Toshiba?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Is dit een vorm van blacklight bleeding en is dit normaal? Het gaat om een UE55HU7500L.

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/rn4zwpyu5/IMG_0341.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door mattdice op 16-01-2017 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

blueface schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:00:
[...]
Krijg alleen een melding dat de winkelmand leeg is. Maar wel een Toshiba?
Yep Toshiba, besteld .... betaald en is onderweg. Morgen tussen 11:00 en 15:00 uur wordt het geleverd. _/-\o_
mattdice schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:05:
Is dit een vorm van blacklight bleeding en is dit normaal? Het gaat om een UE55HU7500L.
Nee, geen blacklight bleeding maar backlight bleeding. En voor Samsung TV's is dat een normaal 'afwijkend' verschijnsel. Vaak een heel stuk op te lossen met beeldinstellingen maar als je de TV terug kan doen zou ik dat doen. Heb je de nieuwste firmware al geïnstalleerd? Ik neem aan: versie 1480.4

[ Voor 45% gewijzigd door GerCor op 16-01-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolbyadt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-10 08:31
@rsca777, Ik zelf heb een Samsung 48"inch UEJ6200 120hz en heb mijn achtergrond verlichting op 8 staan. En zelfs dat is in het donker nog erg hoog. Maar voor mij persoonlijk zelfs op 6 staan. Maar check even of je de rest goed hebt staan. Ik heb alles ingesteld zoals beschreven staat op deze site.
(http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/j6200/settings). Na deze settings heb ik een zeer goed beeld kunnen krijgen standaard is het beeld om te huilen als je van Plasma tv afkomt.

Stel je tv in met deze settings: http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/j6200/settings
rsca777 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:23:
[...]

Maakt niet zoveel verschil uit, iig bedankt voor de tip.
Je ouders hebben een 6400-model, zei je.
Mag ik opmaken dat of iemand nu een 6200, 6300 of 6400 heeft, de achtergrondverlichting bij ieder toestel (bijv. al op 12, 13, 14) fel en goed genoeg is!?

Misschien is er dan toch iets mis met de backlight en heb ik gewoon pech?

SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb m'n JS8000 ingesteld op automatisch... beginnend bij 1 met een maximum van 20 en de TV staat naar mijn weten altijd tussen de 1 en 3 in de avond (verlichting rondom TV staat meestal niet zo hoog), conform calibratie moet deze inderdaad op 8 (of 9?) staan maar dat ik vond veel te fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
Dolbyadt schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:53:
@rsca777, Ik zelf heb een Samsung 48"inch UEJ6200 120hz en heb mijn achtergrond verlichting op 8 staan. En zelfs dat is in het donker nog erg hoog. Maar voor mij persoonlijk zelfs op 6 staan. Maar check even of je de rest goed hebt staan. Ik heb alles ingesteld zoals beschreven staat op deze site.
(http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/j6200/settings). Na deze settings heb ik een zeer goed beeld kunnen krijgen standaard is het beeld om te huilen als je van Plasma tv afkomt.

Stel je tv in met deze settings: http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/j6200/settings

[...]
Thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolbyadt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-10 08:31
Hoop dat je er wat aan hebt gehad. Bij mij was na die instelling van rtings J6200 het beeld 100x beter geworden i.p.v. de standaard out of the box instelling van Samsung. _/-\o_

SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Ik zet mijn post ook ff hier neer, het 2016 topic wordt overspoeld met cashback-posts...

Ik wil het volgende even voorleggen: ben op zoek voor mijn ouders naar een opvolger van de Panasonic plasma die ze hebben. Het dient een Samsung te zijn omdat hier volgens mij de combinatie van een goed smart-platform (alle NL-apps+Amazon+Netflix) en goed contrast het best voor elkaar is. Waar ik tussen twijfel is: 50KU6000 (UHD, 50hz, 2016 Tizen) en een 55J6240 (FHD, 100hz, 2015 Tizen). Kijkafstand is niet zo klein dat onderscheid tussen FHD en UHD zichtbaar is.

De UHD is meer future-proof, heeft een hoger contrast (5400:1 vs 3700:1) en volgens mij de meest recente Tizen software. De FHD heeft een 100hz paneel. Ouders kijken met name TV+Netflix. Geen games. HDR weergave v/d KU6000 lijkt niet veel meerwaarde te geven.

Iemand nog wat relevante input? Ik twijfel met name over het SMART-gedeelte, 2016 Tizen lijkt toch een stuk gebruiksvriendelijker en dat is bij 65+ een grote pre? Is dat van de J6240 bv nog te updaten naar 2016? Eigenaren met ervaringen? Verder is het contrast vs beeldfrequentie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

bramberk15 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:21:
Ik zet mijn post ook ff hier neer, het 2016 topic wordt overspoeld met cashback-posts...

Ik wil het volgende even voorleggen: ben op zoek voor mijn ouders naar een opvolger van de Panasonic plasma die ze hebben. Het dient een Samsung te zijn omdat hier volgens mij de combinatie van een goed smart-platform (alle NL-apps+Amazon+Netflix) en goed contrast het best voor elkaar is. Waar ik tussen twijfel is: 50KU6000 (UHD, 50hz, 2016 Tizen) en een 55J6240 (FHD, 100hz, 2015 Tizen). Kijkafstand is niet zo klein dat onderscheid tussen FHD en UHD zichtbaar is.

De UHD is meer future-proof, heeft een hoger contrast (5400:1 vs 3700:1) en volgens mij de meest recente Tizen software. De FHD heeft een 100hz paneel. Ouders kijken met name TV+Netflix. Geen games. HDR weergave v/d KU6000 lijkt niet veel meerwaarde te geven.

Iemand nog wat relevante input? Ik twijfel met name over het SMART-gedeelte, 2016 Tizen lijkt toch een stuk gebruiksvriendelijker en dat is bij 65+ een grote pre? Is dat van de J6240 bv nog te updaten naar 2016? Eigenaren met ervaringen? Verder is het contrast vs beeldfrequentie...
Ik heb wel een advies. Neem je ouders eens mee naar een winkel en laat een paar TV's demonstreren. Kunnen ze zelf zien wat voor hun handig is.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
GerCor schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 09:51:
[...]

Ik heb wel een advies. Neem je ouders eens mee naar een winkel en laat een paar TV's demonstreren. Kunnen ze zelf zien wat voor hun handig is.

Succes.
Thnx. Ze willen nog ff wachten met een nieuwe tv kopen. Heb nu zelf de 43ku6000 gekocht in de btw actie als tv voor de kids. Beeld valt me niet tegen voor het geld wat je ervoor betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
Iemand kortelings ook ineens last van micro-stutter op J6200? Ik heb nu Film Mode Uit gezet en het lijkt iets beter te gaan, maar toch niet volledig als het zou moeten zijn. Update = versie 1480.4.

[ Voor 14% gewijzigd door rsca777 op 31-01-2017 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
Iemand ervaringen met de opvolger van de J6200, namelijk de J6240? Vanaf 50" is het blijkbaar pas een 100hz paneel!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 17:49
heb het niet weten te vinden voor de Tizen Samsung TV's, maar in het verleden waren er mogelijkheden om popup notificaties te tonen op de tv door er via het netwerk iets naar toe te sturen. Ik wil dit voor mijn domotica systeem gebruiken. Iemand die weet of dit kan? Al dan niet via een omweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ik heb een ue48ju6000 tv hier hangen.
Ik heb lopen zoeken in de gebruiksaanwijzing en op internet.
Maar ik kan dus het volgende niet vinden :
Er zitten 3 hdmi aansluitingen op maar welke van de drie ondersteund er hdmi-arc?
Ik heb hem strak tegen de muur hangen en krijg hem er niet zo makkelijk er meer vanaf.
Heeft er iemand er ook nog 1 staan/hangen die het weet?
Wil er een soundbar op aansluiten maar dan moet ik wel weten welke ik moet hebben 8)7

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

chucky666 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:08:
Ik heb een ue48ju6000 tv hier hangen.
Ik heb lopen zoeken in de gebruiksaanwijzing en op internet.
Maar ik kan dus het volgende niet vinden :
Er zitten 3 hdmi aansluitingen op maar welke van de drie ondersteund er hdmi-arc?
Ik heb hem strak tegen de muur hangen en krijg hem er niet zo makkelijk er meer vanaf.
Heeft er iemand er ook nog 1 staan/hangen die het weet?
Wil er een soundbar op aansluiten maar dan moet ik wel weten welke ik moet hebben 8)7
Als ik dit soort dingen wil weten - ik heb geen 6000 - dan kijk ik altijd even op YouTube naar een uitpakfilmpje o.i.d.

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Stom niet aan gedacht.
hdmi3 de bovenste id dus hdmi-arc.
Bedankt kunnen we verder klussen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Laatst online: 05-10 12:09

TTLCrazy

Listen to Frankie

Iemand met een JS8000 die ondertussen Netflix HDR kan kijken ? Ik zit nog steeds op 1480 zonder HDR. Het is dat ik zo tevreden ben over het beeld van deze tv, want de service is echt schandalig.

Hoe zit dat met andere merken trouwens, is er iemand die een LG, SONY of PANASONIC heeft uit 2015 en wacht op een HDR update of al heeft ?

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 10:57
Wat ik kan vinden als laatste is dit over het HDR in netflix

https://eu.community.sams...k-tv/thread-id/797/page/1

[ Voor 24% gewijzigd door rambocus op 08-03-2017 11:53 ]

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
TTLCrazy schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:17:
[...]

Iemand met een JS8000 die ondertussen Netflix HDR kan kijken ? Ik zit nog steeds op 1480 zonder HDR. Het is dat ik zo tevreden ben over het beeld van deze tv, want de service is echt schandalig.

Hoe zit dat met andere merken trouwens, is er iemand die een LG, SONY of PANASONIC heeft uit 2015 en wacht op een HDR update of al heeft ?
Niemand heeft die update nog. Denk dat je er ook teveel van verwacht. Netflix met HDR ondersteuning bedoel ik dan. Heb zelf de update voor de ultra hd blu-ray speler van Samsung waar ook Netflix HDR support op zit. Als je het vergelijkt met een ps4 of blu Ray op schijf ga je echt janken. Was echt belabberde kwaliteit. Wordt echt zwaar op gecomprimeerd. Voor mensen die zeggen dat het er goed uit ziet, die hebben dan nog nooit een echte goede HDR bron gehad. Je moet het zo zien dat bijvoorbeeld de verlichting wat feller wordt of de zon. Die natuurtrouwe kleuren (1 miljard kleuren uitbereiding) kun je sowieso vergeten. Dat hebben de PS4 en blu Ray films dus wel.

[ Voor 10% gewijzigd door blueface op 10-03-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week update 1480 OTA gehad en nu doet mijn ci+ module van ziggo het niet meer. Zijn er meer mensen met deze problemen? gaat om een UE48JU6400
Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste