Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Iemand ervaringen met dit toestel?

pricewatch: Samsung UE50J6200AW Zwart

Voor de zekerheid: er zit een 100hz-paneel in?
Lijkt me een goede tv voor voetbal, films, series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:43
Jaa, 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
Iemand ervaringen met pricewatch: Samsung UE48JU7500L Zwart ?

Ben op zoek naar een goede tv voor sport, films, series, gaming.
Vaak kwam ik op bovengenoemd model uit.
Een goede keuze lijkt jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Nieuwe firmware voor JU7000 is uit sinds 21 juli (versie 1460.4)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
ben benieuwd wat deze update precies inhoud, er is nog nergens een releasenote te vinden. Hoe zit het eigenlijk met het Tizen 2.0 platform op de 2015 modellen van samsung? Daar zou toch ook een update voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Releasenotes worden nooit door Samsung verstrekt...

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
oh dat wist ik niet bedankt voor de tip.
heb je hem al geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
wbtje schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:43:
oh dat wist ik niet bedankt voor de tip.
heb je hem al geinstalleerd?
Heb de update vanmiddag geinstalleerd. Maar nog niets bijzonders gespot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-10 18:19
Heb al een poosje een UE55JS8000 en sinds afgelopen dinsdag daar een UBD-k8500 (samsung uhd blu ray speler) bij gekocht. De films die ik in bezit heb zijn Mad max, San Andreas en The Martian, Die laatste heb ik nog niet gezien. Wat betreft het beeld heb ik echt genoten. Man, man, man. Als je van 16 miljoen kleuren naar een miljard gaat, daar wordt je heel vrolijk van. Alle 3 de films ondersteunen ook HDR. Dit is ook Super in de 2 films die ik heb gezien prima zichtbaar. Het nadeel van als je dat gewend bent, wil je dus alleen maar zo tv kijken. De blu ray speler is makkelijk in gebruik. Deze heeft ook 2 hdmi uitgangen, waardoor het HD geluid ook op oudere versterkers kan worden afgespeeld. (HDMI 1.4). Wilde deze ervaring delen om mede mensen dat sowieso de oudere hoge series van Samsung dus wel degelijk HDR ondersteunen. Heel veel winkels beweren van niet. Netflix met HDR werkt bij mij nog steeds niet. Zit nog op firmware 1452. Is er al iemand die 1460 heeft draaien (op website) van samsung en die netflix hdr support heeft op de 2015 modellen?
Overigens op de UHD speler staat een netflix app van juni 2016 en deze heeft ook geen HDR suport :(

[ Voor 4% gewijzigd door blueface op 24-07-2016 12:38 . Reden: info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:45
blueface schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:31:
Heb al een poosje een UE55JS8000 en sinds afgelopen dinsdag daar een UBD-k8500 (samsung uhd blu ray speler) bij gekocht. De films die ik in bezit heb zijn Mad max, San Andreas en The Martian, Die laatste heb ik nog niet gezien. Wat betreft het beeld heb ik echt genoten. Man, man, man. Als je van 16 miljoen kleuren naar een miljard gaat, daar wordt je heel vrolijk van. Alle 3 de films ondersteunen ook HDR. Dit is ook Super in de 2 films die ik heb gezien prima zichtbaar. Het nadeel van als je dat gewend bent, wil je dus alleen maar zo tv kijken. De blu ray speler is makkelijk in gebruik. Deze heeft ook 2 hdmi uitgangen, waardoor het HD geluid ook op oudere versterkers kan worden afgespeeld. (HDMI 1.4). Wilde deze ervaring delen om mede mensen dat sowieso de oudere hoge series van Samsung dus wel degelijk HDR ondersteunen. Heel veel winkels beweren van niet. Netflix met HDR werkt bij mij nog steeds niet. Zit nog op firmware 1452. Is er al iemand die 1460 heeft draaien (op website) van samsung en die netflix hdr support heeft op de 2015 modellen?
Overigens op de UHD speler staat een netflix app van juni 2016 en deze heeft ook geen HDR suport :(
Je kunt de firmware toch via USB downloaden (1460)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
MilesD. schreef op zondag 24 juli 2016 @ 13:21:
[...]

Je kunt de firmware toch via USB downloaden (1460)
Dat klopt. Ben alleen nog niet er aan toegekomen om dit te doen. Dus daarom vroeg ik of iemand anders al ervaringen heeft.

Edit: Lees net op avforums dat de update voor netflix HDR pas in september/oktober komt :(
Daarbij wordt het volgens de geruchten ook tizen 2 op de 2015 modellen verwacht. Al die mooie series op netflix moet ik dan in "normale" UHD bekijken. Dan moet ik dat toch even weer uitstellen. Eerst maar is de hd series kijken dan.

Enige wat veranderd is wat ik lees op avforums dat de black crush is aangepakt. Let op dit betreffen vaak Amerikaanse modellen van js sersies. Dus of het ook voor Europa geld weet ik niet. Kan pas vanavond testen.

[ Voor 50% gewijzigd door blueface op 24-07-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
blueface schreef op zondag 24 juli 2016 @ 14:32:
[...]

Dat klopt. Ben alleen nog niet er aan toegekomen om dit te doen. Dus daarom vroeg ik of iemand anders al ervaringen heeft.

Edit: Lees net op avforums dat de update voor netflix HDR pas in september/oktober komt :(
Daarbij wordt het volgens de geruchten ook tizen 2 op de 2015 modellen verwacht. Al die mooie series op netflix moet ik dan in "normale" UHD bekijken. Dan moet ik dat toch even weer uitstellen. Eerst maar is de hd series kijken dan.

Enige wat veranderd is wat ik lees op avforums dat de black crush is aangepakt. Let op dit betreffen vaak Amerikaanse modellen van js sersies. Dus of het ook voor Europa geld weet ik niet. Kan pas vanavond testen.
Hier gewoon met USB geupdate, geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
Wat is jullie suggestie: Auto Motion Plus aan of uit? Aan, welke instelling?
Heb nu Samsung 50J6200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ben ook wel benieuwd of dit in te stellen is, ik heb ook de ultimate.
heb er nog niets over gevonden, is het jou gelukt om deze pointer op de ultimate in te stellen?
pitchdown schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:19:
Ik zit te kijken naar de samsung ue65ju7000.
Deze tv werkt met Tizen OS.
De normale remote werkt met een bewegingssensor. Gaat dit ook goed met een logitech harmony ultimate ?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 17:55
ionicdog schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:33:
Ben ook wel benieuwd of dit in te stellen is, ik heb ook de ultimate.
heb er nog niets over gevonden, is het jou gelukt om deze pointer op de ultimate in te stellen?

[...]
Nee
De Harmony Ultimate werkt zonder Pointer wel vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
rsca777 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 00:53:
Wat is jullie suggestie: Auto Motion Plus aan of uit? Aan, welke instelling?
Heb nu Samsung 50J6200.
Heb zelf een ue55js8000 en gebruik de instelling helder voor auto motion plus. Dit vindt ik de beste instelling. Beeld ziet er goed uit en loopt lekker soepel. Bij de andere instellingen loopt het beeld niet goed of rare artifacs in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Heb heel goed nieuws voor de mensen die de rtl xl app gemist hebben op de 2015 modellen. Hij is terug te vinden onder apps en dan onder het kopje video. Man ben echt blij dat ie er weer op zit! Dit is op een ue55js8000.Draai zelf firmware 1460. De app is van 6 juli 2016. Heb zo'n vermoeden dat er meer mensen zijn die de app graag willen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
blueface schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 22:49:
Heb heel goed nieuws voor de mensen die de rtl xl app gemist hebben op de 2015 modellen. Hij is terug te vinden onder apps en dan onder het kopje video. Man ben echt blij dat ie er weer op zit! Dit is op een ue55js8000.Draai zelf firmware 1460. De app is van 6 juli 2016. Heb zo'n vermoeden dat er meer mensen zijn die de app graag willen downloaden.
Zo, dat werd ook niet een klein beetje tijd zeg....
Pas nog gekeken en toen was hij er nog steeds niet, denk wel een van de apps die ik het meest miste, vooral in het begin, noodzaak nu op het einde was een stuk minder nu de RTL XL app van android eindelijk cast functie heeft gekregen. Maargoed, toch goed dat het aanbod weer een stukje completer is geworden voor nu.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
komt er nou wel of niet een tizen update voor 2015 modelen? volgens onderstaande link zou dit wel het geval zijn

http://www.tizenexperts.c...ution-kit-changed-needed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Hebben mensen die een UE55JS8000 hebben met firmware 1460 ook nu meer problemen met de smarthub en apps? Sinds ik firmware 1460 draai (update via usb-stick, dus complete file) heb ik dat het toestel soms heel traag word. Dit is vooral bij YouTube en Netflix het geval. Als ik eerst wat filmpjes op YouTube heb bekeken en daarna naar Netflix ga, sluit hij soms zomaar de netflix app af en kan die pas weer gebruiken naar een powerswitch. Dus uit en weer aan zetten. Samsung instant on en dat soort onzin heb ik uit staan. Dus het toestel start altijd koud op. Voor deze firmware waren deze problemen niet. Lijkt wel of het geheugen helemaal vol stroomt en niet meer leeg wordt gemaakt. Toestel ook al van stroom afgehaald voor 10 minuten. Het moet dus echt aan de software liggen. Zoals ik al zei, Firmware 1452 draaide wel wat trager, maar had deze problemen niet. Hopelijk snel een volgende update die wel goed werkt.

[ Voor 24% gewijzigd door blueface op 01-08-2016 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:45
HDR+ update naar meerder compatible TV,s vanaf September

https://www.homecinemamag...aar-alle-compatibele-tvs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
volgens mij alleen de 2016 modellen..heb een ju7000 van vorig jaar helaas

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-10 14:37
Ik heb de Ue55JS8500, waarvan ik zeer tevreden ben.

Nu zit ik ook te denken aan 3d te kijken.
Dus films effectief in 3d, maar ook van 2d naar 3d converten.

Raden jullie dit aan? Werkt de 3d goed op deze tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Trekhond schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:37:
Ik heb de Ue55JS8500, waarvan ik zeer tevreden ben.

Nu zit ik ook te denken aan 3d te kijken.
Dus films effectief in 3d, maar ook van 2d naar 3d converten.

Raden jullie dit aan? Werkt de 3d goed op deze tv's?
De 3d functie werkt prima op de js8500 serie. 2d naar 3d conversie vindt ik wat minder. Weet ook niet of het wat uitmaakt welk type 3d bril je erbij gebruikt. Heb zelf 2x de 5100 serie (batterij versie). Ook nog de cr3700 (oplaadbaar) serie die oorspronkelijk bij de d serie hoorde. Deze 4 brillen werken perfect op de js8000. Neem aan dat het ook prima werkt op een 8500 serie. 3d blu ray is gewoon perfect beeld. Heel af en toe hele lichte crosstalk. Verschilt ook per film. Ben er in ieder geval zeer tevreden over de 3d functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-10 14:37
blueface schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 00:16:
[...]

De 3d functie werkt prima op de js8500 serie. 2d naar 3d conversie vindt ik wat minder. Weet ook niet of het wat uitmaakt welk type 3d bril je erbij gebruikt. Heb zelf 2x de 5100 serie (batterij versie). Ook nog de cr3700 (oplaadbaar) serie die oorspronkelijk bij de d serie hoorde. Deze 4 brillen werken perfect op de js8000. Neem aan dat het ook prima werkt op een 8500 serie. 3d blu ray is gewoon perfect beeld. Heel af en toe hele lichte crosstalk. Verschilt ook per film. Ben er in ieder geval zeer tevreden over de 3d functie.
zou inderdaad ook de 5100 series willen kopen ervoor.. eens voorleggen hier thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
M'n Samsung 40J6200 heeft in de 4 hoeken van het scherm 'last' van donkere hoeken (in het bijzonder bij heel lichte kleuren of wanneer het scherm volledig gevuld is met 1 kleur). Na wat rondgekeken te hebben is dit een van de problemen van de huidige gebruikte technieken. Van vertical banding is wel minder sprake. Wat nu gedaan? Wat zouden jullie doen? Een volgende tv kan minder last hebben van donkere hoeken, maar bijv. meer van banding. Ik zit nog in de bedenktermijn-periode. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
rsca777 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:51:
M'n Samsung 40J6200 heeft in de 4 hoeken van het scherm 'last' van donkere hoeken (in het bijzonder bij heel lichte kleuren of wanneer het scherm volledig gevuld is met 1 kleur). Na wat rondgekeken te hebben is dit een van de problemen van de huidige gebruikte technieken. Van vertical banding is wel minder sprake. Wat nu gedaan? Wat zouden jullie doen? Een volgende tv kan minder last hebben van donkere hoeken, maar bijv. meer van banding. Ik zit nog in de bedenktermijn-periode. Bedankt.
Iemand reeds meer info over het bovenstaande? Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkatoen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-03-2024
rsca777 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:40:
[...]

Iemand reeds meer info over het bovenstaande? Bedankt :)
Geen last van banding, bleeding of clouding? Lekker houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
Ik meen ooit is gelezen te hebben dat een lagere instelling van de achtergrondverlichting (backlight) eventuele banding of bleeding wat kan verbeteren. Klopt dat volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkatoen
rsca777 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 00:58:
Ik meen ooit is gelezen te hebben dat een lagere instelling van de achtergrondverlichting (backlight) eventuele banding of bleeding wat kan verbeteren. Klopt dat volgens jullie?
Ja. Het zal het niet herstellen maar het kan zeker minder zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
mkatoen schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:20:
[...]

Ja. Het zal het niet herstellen maar het kan zeker minder zichtbaar zijn.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04:05

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Paar weken in het bezit van de UE50JU6870. Man man, wat een mooie TV. Voor nog geen €900 inclusief muurbeugel gekocht. Schrok wel even van de voorgeprogrammeerde beeldinstellingen. Wat een drama is dat zeg. Gelukkig op YouTube een uitstekende kalibratie gevonden. Beeld is nu onwaarschijnlijk scherp. Wel ietsjes aan aangepast.

Opvallend aan deze TV zijn de volstrekt nutteloze apps. Op Netflix na. Maar ik kan mijn Windows 10 Mobile Lumia 930 via Miracast (?) en Surface 2 probleemloos verbinden. Ook top.

Inclusief CI+ module, Ziggo en 500 GB Samsung HDD.

Groot nadeel vind ik hoe ze Timeshift geprogrammeerd hebben. Slaat natuurlijk helemaal nergens op dat je wanneer je het inschakelt Timeshift bij elke zenderwisseling begint te zeuren. Dus, die maar op handmatig gezet. Doet de Humax toch een stuk handiger. Maar die wil ik niet meer op deze TV. Mooi aan de muur, geen kabels of wat dan ook in het zicht.

--------------

Beeldinstellingen

Beeldmodus: Natural
Achtergrondverlichting: 14
Contrast: 90
Helderheid 55
Scherpte: 64
Kleur: 50
Tint G50-R50

Beeldopties
Kleurtint Koel
Clean Digital View Uit
MPEG-ruisfilter Uit
Filmmodus Uit
Auto Motion Plus Vloeiend

[ Voor 41% gewijzigd door GerCor op 18-08-2016 19:24 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• rsca777
  • Niet online
Ik heb sinds enkele weken nu een Samsung 40J6200. Op zich tevreden mee, instellingen quasi op punt. Maar nu bemerk ik bij het tv-kijken dat, wanneer de achtergrondverlichting zelfs op 18, 19 of 20/20 staat, het beeld matig helder en (ver)licht is, maar het is naar m'n aanvoelen en gewoonte niet licht genoeg. Omgeving waar ik tv kijk is doorgaans 's avonds, klein lichtje aan. Overdag valt de lichtinval mee.

Is dit typisch voor een (6000 serie) Samsung dat ze qua "verlichting" niet het beste scoren? Of is er iets mis?
De eco-modus en andere zaken die het beeld zouden kunnen dimmen, zijn uitgeschakeld.

Veel dank voor jullie hulp hierbij.
Zelf heb ik wat rondgekeken op het internet, maar bijzonder veel objectief materiaal is er niet over te vinden blijkbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door rsca777 op 18-08-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
rsca777 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:59:
Ik heb sinds enkele weken nu een Samsung 40J6200. Op zich tevreden mee, instellingen quasi op punt. Maar nu bemerk ik bij het tv-kijken dat, wanneer de achtergrondverlichting zelfs op 18, 19 of 20/20 staat, het beeld matig helder en (ver)licht is, maar het is naar m'n aanvoelen en gewoonte niet licht genoeg. Omgeving waar ik tv kijk is doorgaans 's avonds, klein lichtje aan. Overdag valt de lichtinval mee.

Is dit typisch voor een (6000 serie) Samsung dat ze qua "verlichting" niet het beste scoren? Of is er iets mis?
De eco-modus en andere zaken die het beeld zouden kunnen dimmen, zijn uitgeschakeld.

Veel dank voor jullie hulp hierbij.
Zelf heb ik wat rondgekeken op het internet, maar bijzonder veel objectief materiaal is er niet over te vinden blijkbaar.
Mijn ouders hebben een 6400 serie die staat op achtergrondverlichting 12. Dit is al vrij vel.

Heb je ook de bewegingsverlichting uitgezet. Die staat onder beeldinstellingen of systeem tab.
Andere oplossing, schrijf even je instellingen op of maak er een foto van. Doe daarna een beeld reset. Die vind je onder beeld opties of ergens in dat menu. Houd er wel rekening mee, dat de eco sensor ook weer aangezet wordt. Werkt dat niet, probeer dan fabriesinstellingen te herstellen. Die vindt je onder ondersteuning, zelfdiagnose, resetten. Pincode is standaard 0000. Hoop dat je er wat aan hebt. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
blueface schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:03:
[...]

Mijn ouders hebben een 6400 serie die staat op achtergrondverlichting 12. Dit is al vrij vel.

Heb je ook de bewegingsverlichting uitgezet. Die staat onder beeldinstellingen of systeem tab.
Andere oplossing, schrijf even je instellingen op of maak er een foto van. Doe daarna een beeld reset. Die vind je onder beeld opties of ergens in dat menu. Houd er wel rekening mee, dat de eco sensor ook weer aangezet wordt. Werkt dat niet, probeer dan fabriesinstellingen te herstellen. Die vindt je onder ondersteuning, zelfdiagnose, resetten. Pincode is standaard 0000. Hoop dat je er wat aan hebt. Succes!
Bedankt voor de informatie.
Bovenstaande stappen zijn doorlopen, geen opmerkenswaardige veranderingen.
Ik maak gebruik van HDMI-poort 1 en HDMI-poort 2 (digitale tv en console).

Als ik de "source" op de uiterst linkse tab TV zet (dus niet op HDMI 1), ik zet de tv af en zet dan m'n decoder aan, dan springt de tv ook automatisch aan en lijkt het beeld op stand 18 (achtergrondverlichting) wel zoals het hoort te zijn :s Doe ik iets mis of zie ik iets over het hoofd?

Jullie hulp en tips worden ten zeerste gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
rsca777 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:52:
[...]

Bedankt voor de informatie.
Bovenstaande stappen zijn doorlopen, geen opmerkenswaardige veranderingen.
Ik maak gebruik van HDMI-poort 1 en HDMI-poort 2 (digitale tv en console).

Als ik de "source" op de uiterst linkse tab TV zet (dus niet op HDMI 1), ik zet de tv af en zet dan m'n decoder aan, dan springt de tv ook automatisch aan en lijkt het beeld op stand 18 (achtergrondverlichting) wel zoals het hoort te zijn :s Doe ik iets mis of zie ik iets over het hoofd?

Jullie hulp en tips worden ten zeerste gewaardeerd.
Hdmi Color ook op de goede stand staan? Bij een stand die niet goed is wordt het beeld te donker. Hier zou je nog wat mee kunnen spelen. Voor de rest zou ik het ook niet weten. Misschien dat niet alle leds van het beeldscherm in orde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
blueface schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:01:
[...]

Hdmi Color ook op de goede stand staan? Bij een stand die niet goed is wordt het beeld te donker. Hier zou je nog wat mee kunnen spelen. Voor de rest zou ik het ook niet weten. Misschien dat niet alle leds van het beeldscherm in orde zijn?
Maakt niet zoveel verschil uit, iig bedankt voor de tip.
Je ouders hebben een 6400-model, zei je.
Mag ik opmaken dat of iemand nu een 6200, 6300 of 6400 heeft, de achtergrondverlichting bij ieder toestel (bijv. al op 12, 13, 14) fel en goed genoeg is!?

Misschien is er dan toch iets mis met de backlight en heb ik gewoon pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkatoen
rsca777 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:23:
[...]

Mag ik opmaken dat of iemand nu een 6200, 6300 of 6400 heeft, de achtergrondverlichting bij ieder toestel (bijv. al op 12, 13, 14) fel en goed genoeg is!?

Ik heb een UE55JU6000 en backlight op 7. Als jij backlight op 18-19-20 hebt staan en het nog matig verlicht vindt, dan is er iets mis met je ogen of met je backlight.

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Hallo, ik zie op de site van Samsung Duitsland (http://www.samsung.com/de/support/model/UE48JU7000LXXH) een update ( 1634.55 ) voor mijn TV UE48JU7000L. Op de Nederlandse Samsung site staat nog firmware 1460. Kan ik deze update ook op mijn TV zetten zonder dat ik problemen krijg?

UPDATE: als je deze (1634.55 ) download en uitpakt blijkt het gewoon 1460.4 te zijn 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door marcellux op 01-09-2016 09:23 ]

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

marcellux schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:04:
Hallo, ik zie op de site van Samsung Duitsland (http://www.samsung.com/de/support/model/UE48JU7000LXXH) een update ( 1634.55 ) voor mijn TV UE48JU7000L. Op de Nederlandse Samsung site staat nog firmware 1460. Kan ik deze update ook op mijn TV zetten zonder dat ik problemen krijg?

UPDATE: als je deze (1634.55 ) download en uitpakt blijkt het gewoon 1460.4 te zijn 8)7
Ga er maar vanuit dat wanneer een update niet geschikt is voor jouw TV, de update dan ook niet geïnstalleerd wordt.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:43
Ik heb de tv Samsung ue55js8000l en heb mn ps4 geupdate zodat tie hdr ondersteuning heeft, maar eigelijk zie ik helemaal geen verschil. Heb ook uhd color aanstaan. Waar ligt het aan.

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:42

m-buurman

hmmm...coffee!!

marcellux schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:04:

:z

Dat is ook niet het versienummer maar de grootte van de download...

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
rsca777 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:23:
[...]

Bij iemand met een 48H6400 heb ik het ook op 20 gezet (in Film mode) en blind wordt je er allerminst van met ECO uit (heb dat wel weer aangezet met als minimum 14 voor in de avond). De aanbevolen instelling bij AV Forums voor de 55 hadden ze 11 en dat is voor kijken in het (nagenoeg) donker bij hun. Voor de 48" hebben ze hem op 14 (met gamma op -1 ipv 0 bij de 55"), vlgns mij had ik deze 48" instellingen als uitganspunt genomen toen die tv net binnen was.

Aan de andere kant zet Rtings ze op 6 (in PC mode op Standard) en deze andere reviewer op 17 (voor kijken in het algemeen itt de thuisbioscoop ervaring omstandigheden; gamma ook op -1) YouTube: Samsung 40H6400 picture settings after calibration (ook Movie mode)

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 24-09-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:03
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de 40J6200 en de 40J6240 ?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ritchie schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:09:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de 40J6200 en de 40J6240 ?
Meestal is de 40 een soort facelift model ... (alleen uiterlijk verschil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

apis29 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:18:
[...]

Meestal is de 40 een soort facelift model ... (alleen uiterlijk verschil)
In dit geval betreft het de kleur van de voet.

200 = zilver
240 = grijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:18
Ik ga voor de UE48j6200 en ga hem kopen bij buymi , hier is hij het goedkoopst. 569 euro
Is het nog zo dat je moet opletten dat je niet een tv krijgt uit een ander land??

https://www.buymi.nl/tv-s...i-fi-zwart-zilver-led-tv/

[ Voor 26% gewijzigd door Dirk0s op 09-10-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dirk0s schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 10:06:
Ik ga voor de UE48j6200 en ga hem kopen bij buymi , hier is hij het goedkoopst. 569 euro
Is het nog zo dat je moet opletten dat je niet een tv krijgt uit een ander land??

Ik zou ze even bellen of liever nog, mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Dirk0s schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 10:06:

Even mijzelf quoten uit een het 2016-topic:
Dimens schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:27:
[...]

Ik zou toch even twee keer nadenken voordat je zo'n groot bedrag spendeert bij Buymi.nl. Het bedrijf staat ingeschreven op hetzelfde adres waar in 2014 Qplaza B.V. failliet is gegaan - wat doet vermoeden dat dit bedrijf van dezelfde eigenaar is. Wil je het zeker weten, zou ik even een Uittreksel van beide bedrijven bij de KVK halen.

Koop je deze televisie, dan ga je een koopovereenkomst met dit bedrijf aan en dat betekent dat zij verantwoordelijk zijn voor o.a. de garantie tot 6 jaar na aankoop. Gaat het bedrijf failliet en jouw televisie na twee jaar kapot, dan is het jammer maar helaas en zul je zelf moeten opdraaien voor de kosten van de reparatie.

Die LXXH is overigens geen Nederlands model maar een model uit Hongarije. Alleen het LXXN model is een Benelux/Nederlands model. De vraag is dus maar of je inderdaad een LXXN krijgt en niet een LXXH.

Een vrij groot risico dus, terwijl het niet veel geld bespaart. Daarbij moet je rekening houden met een lopende actie van Samsung waar je € 300,- retour krijgt op de aankoop van een SUHD-televisie. Die actie geldt alleen op toestellen gekocht bij aangesloten (web)winkels waar Buymi niet bij is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
Wat raden jullie aan voor volgende instellingen?

- Digital Clean View (Uit, Low, Medium, High, Auto)
- MPEG Noise Filter (idem)

Beide staan hier op Medium.
Meningen op het internet zijn verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Interessant filmpje van de FALD op de JS9500

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nnQmP5seuHE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:18
Dimens schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:18:
[...]

Even mijzelf quoten uit een het 2016-topic:

[...]
Dus beter bestellen bij bol of wehkamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Vandaag op de JU7000 serie de 1470 update ontvangen. Zonder releasenotes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 19:28
Vraagje over de netwerkinstellingen van een JU6410.
Via wifi werkt alles goed, maar bekabeld wil die niet.
Krijg de melding dat er wel verbonden is met een netwerk, maar geen internet mogelijk is.
Maar de settings van gateway en dns zijn hetzelfde als bij de wifi instellingen.

De tv hangt aan een switch waar ook een blueray aan hangt, en die werkt wel bekabeld...
Bovendien zijn ze beide te zien in de router als connected device

Wat kan er aan de hand zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door jwbokx op 13-10-2016 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
jwbokx schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 08:44:
Vraagje over de netwerkinstellingen van een JU6410.
Via wifi werkt alles goed, maar bekabeld wil die niet.
Krijg de melding dat er wel verbonden is met een netwerk, maar geen internet mogelijk is.
Maar de settings van gateway en dns zijn hetzelfde als bij de wifi instellingen.

De tv hangt aan een switch waar ook een blueray aan hangt, en die werkt wel bekabeld...
Bovendien zijn ze beide te zien in de router als connected device

Wat kan er aan de hand zijn?
Krijgt de TV ook een ip-address in een gelijke range (bv 192.168.1.xxx) toegewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
NielsTn schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:37:
[...]

Krijgt de TV ook een ip-address in een gelijke range (bv 192.168.1.xxx) toegewezen?
Ja hij krijgt een goed ip adres, en ik heb het met handmatig geprobeerd.
Wel een ander gebruikt dan bij de wifi, ik hoopte om dubbele te voorkomen.
Maar op de router komt de tv altijd maar 1 keer, of wifi of bekabeld, niet beiden.
Ik zag ergens anders een idee om de dns van google te gebruiken (8.8.8.8) dat ga ik vanavond nog proberen.

Helaas de dns 8.8.8.8 of 8.8.4.4 helpt ook niet. :|
Leek even wel verbinding te krijgen, maar kan geen foto's van de pc bekijken.
Terug naar wifi, en alles werkt. 8)7 8)7
Alleen dan regelmatig een connection error, die na een retry weer gewoon verder gaat.
Maar dat is niet zo gek, de wifi is bij de tv niet zo sterk.
Daarom had ik expres de bedrade aansluiting gemaakt.

[ Voor 48% gewijzigd door jwbokx op 14-10-2016 10:01 . Reden: testresultaat gisteravond ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Na het is opgelost.
Had de kabels van de bluray en tv al eens omgewisseld met hetzelfde resultaat.
Dus dacht daardoor dat de kabels goed moeten zijn.

Toch nog een andere kabel gepakt met aangespoten stekkers.
Die zijn ietsje dikker, want die klemt meer.
En nu wel een stabiele verbinding......

Blijkbaar is de connector in de tv wat kieskeurig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
NielsTn schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 15:20:
Vandaag op de JU7000 serie de 1470 update ontvangen. Zonder releasenotes..
Jij was er vroeg bij met de update. Kreeg hem vandaag pas binnen. Geen idee wat er veranderd is. Tv reageert wel iets soepeler. Release notes geeft samsung nooit.

Had gehoopt op de hdr update voor Netflix. Helaas.

Had begrepen dat er voor de 2015 modellen nog wel de hdr+ update zou komen. Hier mee kon je kunstmatig hdr aanzetten voor uitzendingen die dat niet standaard hebben. Jammer maar helaas.

2016 modellen krijgen nu voorrang op alles. Na dat gedoe met de note 7, hadden ze nu wel eens wat service mogen leveren op de rest van de apparatuur die ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik hadden namelijk ook gehoopt dat mijn 55js8000 model ook werd voorzien van hdr+
Je kan nu namelijk nergens zien op je tv of dit werkt met hdr

Dan zeker ik nu de xbox one s heb en de dune hd solo 4k enl de marantz 6010
Ik heb de tv gekocht omdat deze stond aangeduid met hdr ,zo staat het aangegeven op de site van samsung bij dit model
Ik heb nu het idee een kat in de zak te hebben gekocht.
Er staat toch letterlijk op de site hdr,zou je daardoor iets kunnen ondernemen tegen samsung?
Zeker als er meer mensen zijn die dit niet prettig vinden en er een belofte is gedaan voor hdr+

ZIJN ER MEER MENSEN DIE DIT WILLEN AANBRENGEN BIJ SAMSUNG
ZIJN TENSLOTTE GEEN GOEDKOPE SCHERMEN GEWEEST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27
Ik heb met mijn 48ju7000 dat wanneer ik soms langs de tv loop, je de melding krijgt dat er geen signaal is. Lijkt er op dat het mini boxje of de kabel niet lekker is. Ik weet iig dat bij een volgende tv, ik er wel voor zorg er eentje te kiezen die niet op die manier aangesloten zit. Het heeft voor ons geen voordeel, eerder een nadeel. De grote variant heeft wel een voordeel waarmee je hem jaren later kunt upgraden en zo nieuwe features kunt krijgen.

Verder overigens ben ik wel tevreden over de televisie zelf.
Binnenkort de versterker vervangen voor een 4K 60Hz through put variant en de media speler voor een Intel NUC met 4k 60Hz via hdmi (moet nog uit komen volgend jaar). Daarnaast nog de PS4 pro. Dan ben ik weer even set voor 4k met deze tv. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Ben er schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:16:
Ik hadden namelijk ook gehoopt dat mijn 55js8000 model ook werd voorzien van hdr+

Ik heb de tv gekocht omdat deze stond aangeduid met hdr ,zo staat het aangegeven op de site van samsung bij dit model
Er staat toch letterlijk op de site hdr,zou je daardoor iets kunnen ondernemen tegen samsung?
Zeker als er meer mensen zijn die dit niet prettig vinden en er een belofte is gedaan voor hdr+

Samsung heeft nooit de belofte gemaakt om HDR+ naar dit toestel te brengen dus nee, je kunt hier helemaal niets mee. Enkel hopen dat ze het ooit nog doen, waarvan ik de kans klein acht. Want, waarom zouden ze?

Het toestel heeft de ondersteuning om content met HDR af te spelen. Dat is wat er is geadverteerd en dat werkt ook, waarmee de reclame van Samsung voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Ben er schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:16:

Je toestel is wel hdr. Heb Zelfde model. Die van mij namelijk ook. De hdmi ingang waar je de xbox ons S op aangesloten hebt, moet je dat even vertellen. Dat doe je door naar beeldinstellingen te gaan, beeldoptie selecteren en dan hdmi uhd Color te selecteren. Zet nu de hdmi poort van de xbox one s op aan. Het toestel zal opnieuw opstarten. Je hebt nu als het goed is hdr support op die poort. Je kunt zien of het werkt als de achtergrond verlichting onder beeldinstellingen volledig open staat. 20 dus. Laat dit zo staan. De tv regelt zelf de helderheid en dat soort dingen. Je moet natuurlijk wel zeker weten dat je bron hdr ondersteund. Pas dan gaat de verlichting op maximaal. Je kunt de poort gewoon op aan laten staan. Bij geen hdr aanvoer, zal de tv de normale instellingen pakken die jij hebt ingesteld. Veel succes en geniet ervan! Hdr+ is kunstmatige hdr die je zelf kan inschakelen in een normale tv uitzending. Dit ondersteund dit toestel (nog) niet. Normale hdr dus wel!

[ Voor 12% gewijzigd door blueface op 20-10-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 15:42
Ben ook in bezit van een UE55JS8000L model en sinds de laatste update (1470) ervaar ik issues mijn met HDMI CEC. Voor de update werkte mijn configuratie perfect.

Het komt er op neer dat ik mijn Setop box op HDMI 1 aangesloten heb. Die stuurt het geluid teruig via ARC naar mijn Onky receiver wat aangesloten is op HDMI 4. Dit wordt vanzelf geregeld door HDMI CEC.
Op mijn Onkyo heb ik ook wat apparaten aangesloten zoals een HTPC.

Voorheen kan ik zonder problemen switchen dmv Logitech remote van TV kijken naar Film kijken. Alleen nu sinds de update lukt het mij 90% van de tijd niet op van TV naar film te switchen. Ofteweel van HDM1 naar HDMI4. De TV blijft keihard de TV/CD input vast houden op de receiver.

Andere mensen die ook soort gelijk issues ervaren? Ik wil eigenlijk niet met optical werken want zoals aangegeven voor de update werkte mijn situatie perfect. Met optical is het volumeverschil te groot als ik bv doe switch tussen beide apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-04-2021
Arunia schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:33:
Ik heb met mijn 48ju7000 dat wanneer ik soms langs de tv loop, je de melding krijgt dat er geen signaal is. Lijkt er op dat het mini boxje of de kabel niet lekker is. Ik weet iig dat bij een volgende tv, ik er wel voor zorg er eentje te kiezen die niet op die manier aangesloten zit. Het heeft voor ons geen voordeel, eerder een nadeel. De grote variant heeft wel een voordeel waarmee je hem jaren later kunt upgraden en zo nieuwe features kunt krijgen.

Verder overigens ben ik wel tevreden over de televisie zelf.
Binnenkort de versterker vervangen voor een 4K 60Hz through put variant en de media speler voor een Intel NUC met 4k 60Hz via hdmi (moet nog uit komen volgend jaar). Daarnaast nog de PS4 pro. Dan ben ik weer even set voor 4k met deze tv. ;)
Ik heb ook een ju7000. Wil graag weten of onze tv HDR ondersteund? Want wil in de toekomst mijn ps4 vervangen voor de Pro. Als onze tv HDR niet ondersteund, heeft de Pro namelijk geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Oujdi1981 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:12:
[...]
Ik heb ook een ju7000. Wil graag weten of onze tv HDR ondersteund? Want wil in de toekomst mijn ps4 vervangen voor de Pro. Als onze tv HDR niet ondersteund, heeft de Pro namelijk geen nut.
De ps4 pro doet ook uhd. Daar heeft die wel nut voor. Of de 7000 uhd doet, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Blueface mag ik je heel hartelijk danken voor je uitleg

Ik heb vandaag ook gebeld met samsung die konden mij niet vertellen wat jij me heb uitgelegd

Maar ik heb uhd color aan staan en heb mijn xbox one s via mijn marantz sr6010 laten lopen werkt het dan hetzelfde of moet ik de xbox rechtstreeks op de tv aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Ben er schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:41:
Blueface mag ik je heel hartelijk danken voor je uitleg

Ik heb vandaag ook gebeld met samsung die konden mij niet vertellen wat jij me heb uitgelegd

Maar ik heb uhd color aan staan en heb mijn xbox one s via mijn marantz sr6010 laten lopen werkt het dan hetzelfde of moet ik de xbox rechtstreeks op de tv aansluiten?
Bij mij loopt alles over een marantz sr7010. Weet alleen niet of sr6010 ook hdr doorlussen doet. Heb de ps4 en mijn 4k blu Ray speler op de marantz aangesloten. De marantz heb ik op hdmi 4 aangesloten. Op die poort heb ik dus hdmi uhd Color aangezet. Draait super. Maar je ziet het gelijk. Denk dat die sr6010 ook wel hdr output ondersteund. Laat maar weten. Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel. Let op! De tv geeft niet aan of iets hdr is of niet. Je kunt het alleen zien aan de achtergrond verlichting die volledig open staat. Ik ben echt onder de indruk van het contrast wat dit model kan laten zien.

[ Voor 14% gewijzigd door blueface op 20-10-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Hallo blueface

Ik heb het gedaan zoals jij het heb uitgelegd en inderdaad het werkt ook bij mij prima zo
Alleen jammer dat de xbox one s dolby atmos en dts x niet ondersteund maar wie weet later

Maar even wat anders wat zijn jouw setting op je tv en heb je ook de uitgebreide Setting ?
Voor een zo goed mogelijk beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Ben er schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:26:
Hallo blueface

Ik heb het gedaan zoals jij het heb uitgelegd en inderdaad het werkt ook bij mij prima zo
Alleen jammer dat de xbox one s dolby atmos en dts x niet ondersteund maar wie weet later

Maar even wat anders wat zijn jouw setting op je tv en heb je ook de uitgebreide Setting ?
Voor een zo goed mogelijk beeld
Ben zelf wel fan van redelijk fel beeld. Weet niet of jij het mooi vindt, maar hier komt ie:

Beeldinstelling standaard

-Achtergrondverlichting 10
-Contrast 100
-Helderheid 45
-Scherpte 50
-Kleur 50

Geavanceerde instellingen

Dynamisch contrast middel
Zwarttinten Uit
Huidkleur 0
RGB modus uit
Kleurruimte Eigen
Gamma 0

Beeldopties

Kleurtint Standaard
Clean Digital view uit
Mpeg Ruisfilter uit
Hdmi Zwartniveau laag of auto
Filmmodus uit
Auto motion plus Helder
Analoge Clean View uit
Smart led Standaard
Filmzwart Uit

Eco Stand/sensor uit
Bewegingsbelichting uit

Dit is voor normaal tv kijken

Was ik nog vergeten te zeggen tegen je, maar als je een HDR film of iets dergelijks afspeelt, moet je kleurruimte op eigen hebben staan. Deze instelling vindt je onder geavanceerde instellingen. Anders krijg je de normale 16 miljoen kleuren ipv de 1 miljard.

Heb je nu al een film of iets in HDR gekregen of niet? Had nog gecheckt voor je, jou Marantz sr6010 heeft gewoon HDR doorgifte. Ken verder de instellingen van de xbox one s niet. Jammer dat je geen HD geluid krijgt bij films. Dat is dan weer een tekortkoming aan de xbox. Ach ja, ps4 support geen 4k Blu-ray. Zo is er altijd wel wat. Hoop dat je er wat aan hebt. Op internet vindt je wel meer goede instellingen, heel veel mensen zetten deze op film, welke ik persoonlijk niet fijn vindt. Ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Hoi blueface
Ik heb het hdr inderdaad gezien via jou tips en het werkt
Dit hadden ik bij samsung nooit voor elkaar gekregen,met hun geweldige klantenservice haha
ik ga vanavond jou setting proberen en kijken hoe ik dit vind
ieder heeft tenslotte toch zijn eigen kijk ervaring
ik laat het je weten en ik vind het top dat je me geholpen heb
En als ik vragen heb weet ik je hier te vinden thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Ben er schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:16:
Hoi blueface
Ik heb het hdr inderdaad gezien via jou tips en het werkt
Dit hadden ik bij samsung nooit voor elkaar gekregen,met hun geweldige klantenservice haha
ik ga vanavond jou setting proberen en kijken hoe ik dit vind
ieder heeft tenslotte toch zijn eigen kijk ervaring
ik laat het je weten en ik vind het top dat je me geholpen heb
En als ik vragen heb weet ik je hier te vinden thanks
Dat is graag gedaan! Daarvoor zijn wel hier ook, om elkaar te helpen. Klantenservice van Samsung is inderdaad om te janken. Zitten helaas niet op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
Op het internet is veel te vinden over de zogenaamde scherpte of sharpness op televisies, waaronder Samsung. Lange tijd stond de scherpte op m'n 40J6200 op 50/100. Nu heb ik het teruggedrongen naar 30/100. Dit lijkt beter en jawel, scherper beeld te geven. 0 leek wazig, blurry beeld te geven. Kan dat? Hoe staat het bij jullie? Meningen op internet zijn verdeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door rsca777 op 23-10-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:49
rsca777 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 21:58:
Op het internet is veel te vinden over de zogenaamde scherpte of sharpness op televisies, waaronder Samsung. Lange tijd stond de scherpte op m'n 40J6200 op 50/100. Nu heb ik het teruggedrongen naar 30/100. Dit lijkt beter en jawel, scherper beeld te geven. 0 leek wazig, blurry beeld te geven. Kan dat? Hoe staat het bij jullie? Meningen op internet zijn verdeeld.
Ik had de Ju7000 en bij deze tv was dit precies hetzelfde. De standaard scherpte, zelfs in film modus, staat te hoog. Voor zover ik weet doet alleen Samsung dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
weet iemand hoe je om de JU7000 de hostname van het apparaat wijzigd?
Bij mij heet deze op dit moment "localhost"

ik zou deze willen wijzigen naar een juistere naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ArcticWolf schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:43:
M'n JS8000 probeert steeds de hostname "localhost" te claimen, in de TV staat echter dat de hostname JS8000 ingesteld maar toch werkt dat niet... m'n router wordt een beetje gek van die requests.

code:
1
Feb 16 16:30:04 dnsmasq-dhcp[252]: not giving name localhost to the DHCP lease of 192.168.1.102 because the name exists in /etc/hosts with address 127.0.0.1

Enig idee hoe of hier iets aan te doen is? 8)7 of kan ik ergens een bug melden?
Heb je dit ooit kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
pitchdown schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:16:
[...]

Heb je dit ooit kunnen oplossen?
Nee hij blijft de melding nog steeds geven :/

De router firmware is intussen wel aangepast, dus de router heeft er geen last meer van iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 13:31
Oujdi1981 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:12:
[...]
Helaas voor jou maar deze ondersteunt geen HDR. Die is pas vanaf de (S)UHD8000 serie ondersteund bij de 2015 modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
blueface schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:37:
[...]

Je toestel is wel hdr. Heb Zelfde model. Die van mij namelijk ook. De hdmi ingang waar je de xbox ons S op aangesloten hebt, moet je dat even vertellen. Dat doe je door naar beeldinstellingen te gaan, beeldoptie selecteren en dan hdmi uhd Color te selecteren. Zet nu de hdmi poort van de xbox one s op aan. Het toestel zal opnieuw opstarten. Je hebt nu als het goed is hdr support op die poort. Je kunt zien of het werkt als de achtergrond verlichting onder beeldinstellingen volledig open staat. 20 dus. Laat dit zo staan. De tv regelt zelf de helderheid en dat soort dingen. Je moet natuurlijk wel zeker weten dat je bron hdr ondersteund. Pas dan gaat de verlichting op maximaal. Je kunt de poort gewoon op aan laten staan. Bij geen hdr aanvoer, zal de tv de normale instellingen pakken die jij hebt ingesteld. Veel succes en geniet ervan! Hdr+ is kunstmatige hdr die je zelf kan inschakelen in een normale tv uitzending. Dit ondersteund dit toestel (nog) niet. Normale hdr dus wel!
Ik heb dus ook de 55js8000, maar zie geen verschil als ik de ps4 hdr aan of uit heb staan. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
jaaoie17 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:24:
[...]

Ik heb dus ook de 55js8000, maar zie geen verschil als ik de ps4 hdr aan of uit heb staan. Wat doe ik fout?
Welk spel dat hdr ondersteunt probeer je dan uit op de ps4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
JSTPS schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 00:25:
[...]

Welk spel dat hdr ondersteunt probeer je dan uit op de ps4?
Heb verder niks getest. Maar je moet het toch ook al in het menu zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
jaaoie17 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:02:
[...]

Heb verder niks getest. Maar je moet het toch ook al in het menu zien?
Volgens mij heb je nog niks aan hdr op de ps4. Pas vanaf 10 november wordt in sommige spellen hdr ondersteund.

https://www.playstation.c...reen/ps4--how-to-get-hdr/

[ Voor 15% gewijzigd door JSTPS op 27-10-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
JSTPS schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:20:
[...]

Volgens mij heb je nog niks aan hdr op de ps4. Pas vanaf 10 november wordt in sommige spellen hdr ondersteund.

https://www.playstation.c...reen/ps4--how-to-get-hdr/
Maar heeft de 55js8000 hdr10 ondersteuning, daar kan ik niet echt wat over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
jaaoie17 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:44:
[...]

Maar heeft de 55js8000 hdr10 ondersteuning, daar kan ik niet echt wat over vinden.
Ja, wel hdr10. Geen Dolby Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
Vele Samsungs, waaronder m'n 40J6200, hebben de functie Micro Dimming Pro waardoor het beeld soms wat donkerder wordt. Velen, waaronder mezelf, vinden dat vrij vervelend. En blijkbaar kan je dit alleen uitzetten door je beeldinstelling naar Film om te zetten of volgens rtings.com je HDMI-output PC te noemen (aan te duiden). Zouden er andere manieren kunnen zijn om dit vervelende gedim "uit te schakelen"? Movie-preset vind ik persoonlijk niet hét mooiste en de andere bovengenoemde "PC"-instelling lijkt niet echt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
apis29 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 19:04:
[...]

Bij iemand met een 48H6400 heb ik het ook op 20 gezet (in Film mode) en blind wordt je er allerminst van met ECO uit (heb dat wel weer aangezet met als minimum 14 voor in de avond). De aanbevolen instelling bij AV Forums voor de 55 hadden ze 11 en dat is voor kijken in het (nagenoeg) donker bij hun. Voor de 48" hebben ze hem op 14 (met gamma op -1 ipv 0 bij de 55"), vlgns mij had ik deze 48" instellingen als uitganspunt genomen toen die tv net binnen was.

Aan de andere kant zet Rtings ze op 6 (in PC mode op Standard) en deze andere reviewer op 17 (voor kijken in het algemeen itt de thuisbioscoop ervaring omstandigheden; gamma ook op -1) YouTube: Samsung 40H6400 picture settings after calibration (ook Movie mode)
Bij de hoogste stand in achtergrondverlichting (20/20) is het idd niet zo fel, je wordt er allerminst blind van. Heb het nu op preset Movie, achtergrondverlichting 18 en Gamma +1 staan.

Hoe staat het met jullie instellingen qua Samsung-modellen ivm Standaard of Movie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Voor diegenen met een ju7000 of een andere met zo'n minibox er aan vast.
Hebben jullie ook soms dat de verbinding weg valt met de tv? Af en toe als we langs lopen (houten vloer), dan krijg je dat het beeld op zwart gaat.

Weet iig dat ik ooit een volgende tv niet meer eentje neem met zo'n kastje er aan vast. De kabel naar de tv is te kort om het netjes weg te werken en dit soort vage problemen is ook gewoon niet fijn.
Binnenkort toch maar eens contact opnemen met de winkel om te kijken of ze dit zelf ook al vaker hebben meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Arunia schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:05:
Hebben jullie ook soms dat de verbinding weg valt met de tv? Af en toe als we langs lopen (houten vloer), dan krijg je dat het beeld op zwart gaat.

Weet iig dat ik ooit een volgende tv niet meer eentje neem met zo'n kastje er aan vast. De kabel naar de tv is te kort om het netjes weg te werken en dit soort vage problemen is ook gewoon niet fijn.
Binnenkort toch maar eens contact opnemen met de winkel om te kijken of ze dit zelf ook al vaker hebben meegemaakt.
Heb zelf een js8000 en heb ook zo'n minibox. Wat jij beschrijft heb ik geen last van. Heb je de kabel wel goed in de tv zitten? Kan gewoon de minibox oppakken en verplaatsen zonder dat er iets gebeurd. Misschien brakke kabel? Of dat je toch ergens een connectie niet goed hebt aangeduwd. Ik zou de connectbox is helemaal los koppelen aan beide kanten en opnieuw aansluiten. Weet dat dit vervelend is, maar dan kun je dat uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Bedankt voor de tips.
Dat heb ik een tijd terug ook gedaan. Hij is tussendoor om vanwege blikseminslag te controleren ook los geweest.
Vind daarbij dat de kabel erg kort is voor wat ik nodig heb. Er is een langere, maar die is voor specifieke modellen en eigenlijk onbeschoft duur. De vraag is of die kabel zou passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueface
Arunia schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:22:
Bedankt voor de tips.
Dat heb ik een tijd terug ook gedaan. Hij is tussendoor om vanwege blikseminslag te controleren ook los geweest.
Vind daarbij dat de kabel erg kort is voor wat ik nodig heb. Er is een langere, maar die is voor specifieke modellen en eigenlijk onbeschoft duur. De vraag is of die kabel zou passen.
Ik neem aan dat je nog garantie hebt? Aangezien de connectbox onderdeel is van de tv, kun je dan een monteur laten komen of een nieuwe minibox claimen. Weet wel dat de connectbox van de 2016 modellen qua aansluiting ook op de 2015 modellen past. Heb dit zelf gestest met een medewerker van bcc. Weet alleen niet of het softwarematig ook werkt. Daar had de medewerker geen tijd voor. Tv starte wel gewoon op en liet het demo zien wat anders ook op staat. Lang verhaal kort, zou het op garantie gooien. Dat ding hoort gewoon te werken en niet uit te vallen als je langs loopt.

[ Voor 3% gewijzigd door blueface op 30-10-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
Kan het zijn, met de Auto Motion op Helder, dat je inboet aan helderheid van het beeldscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Arunia schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:05:

Nooit last van gehad.... ik denk ook serieus dat jij 1 van de weinige ben met dit probleem. Ik zou het eerder zoeken in de bekabeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
wbtje schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:35:
[...]

Nooit last van gehad.... ik denk ook serieus dat jij 1 van de weinige ben met dit probleem. Ik zou het eerder zoeken in de bekabeling
Ben ook bang dat ik één van de weinig ben met dit probleem.
Maar ook dat is de reden dat ik het hier post. Ik moet er nog steeds even contact over opnemen, maar het is ook weer niet consistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:26

NSG

Je weet niks!

Ik heb hier een UE40J6240 staan en zit nu met het volgende probleem. Omdat ik tijdens de eerste installatie niet alle zenders kon vinden, besloot ik zojuist om opnieuw naar zenders te zoeken. Daarbij heb ik onbewust ook naar analoge zenders gezocht en nu heb ik dus van kanaal 1-30 zowel een digitaal als analoog kanaal. Doordat de zenders hetzelfde kanaalnummer hebben komt het nu voor dat er ineens overgeschakeld wordt naar analoog.

Nou heb ik geprobeerd om nogmaals naar kanalen te zoeken en daarbij (alleen digitaal), maar dan blijven de analoge kanalen nog steeds staan.

Dus mijn vraag is nu, hoe ik die analoge zenders kan verwijderen zonder terug te gaan naar de fabrieksinstellingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
rsca777 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 22:13:
Kan het zijn, met de Auto Motion op Helder, dat je inboet aan helderheid van het beeldscherm?
Merk zelf geen verschillen tussen uit, helder, standaard, of hoog qua helderheid. Heb je toevallig niet de eco sensor op auto staan? of bewegingsbelichting? dat zijn functies die de helderheid beïnvloeden.

Zou ook niet moeten. Auto motion heeft alleen invloed hoe vloeiend het scherm de beelden weer geeft. Ik gebruik zelf overigens de stand Helder. Ben geen fan van standaard of hoog, omdat er in mijn ogen dan pixels worden bij verzonnen, dit gaat niet altijd goed. Google maar is soap opera effect. Dan zie je wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
NSG schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:28:
Ik heb hier een UE40J6240 staan en zit nu met het volgende probleem. Omdat ik tijdens de eerste installatie niet alle zenders kon vinden, besloot ik zojuist om opnieuw naar zenders te zoeken. Daarbij heb ik onbewust ook naar analoge zenders gezocht en nu heb ik dus van kanaal 1-30 zowel een digitaal als analoog kanaal. Doordat de zenders hetzelfde kanaalnummer hebben komt het nu voor dat er ineens overgeschakeld wordt naar analoog.

Nou heb ik geprobeerd om nogmaals naar kanalen te zoeken en daarbij (alleen digitaal), maar dan blijven de analoge kanalen nog steeds staan.

Dus mijn vraag is nu, hoe ik die analoge zenders kan verwijderen zonder terug te gaan naar de fabrieksinstellingen..
Dat is vreemd. Heb zelf ook analoog en digitale zenders geïnstalleerd staan. Sommige zenders hebben dezelfde kanaalnummers, maar digitale zenders krijgen altijd voorrang. Als je bijvoorbeeld naar npo 1 gaat en dan kanaal omlaag drukt gaat hij naar analoog kanaal 30. Als je verder naar benden zapt, zal de tv eerst alle analoge kanalen afgaan en als je bij kanaal 1 analoog bent, weer op kanaal 999 komen , welke weer digitaal is. Omhoog zappen precies hetzelfde verhaal. Zenders wissen zonder fabrieksreset kan volgens mij niet. althans de analoge zenders. Heb zelf een ue55js8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:26

NSG

Je weet niks!

blueface schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 14:35:
[...]

Dat is vreemd. Heb zelf ook analoog en digitale zenders geïnstalleerd staan. Sommige zenders hebben dezelfde kanaalnummers, maar digitale zenders krijgen altijd voorrang. Als je bijvoorbeeld naar npo 1 gaat en dan kanaal omlaag drukt gaat hij naar analoog kanaal 30. Als je verder naar benden zapt, zal de tv eerst alle analoge kanalen afgaan en als je bij kanaal 1 analoog bent, weer op kanaal 999 komen , welke weer digitaal is. Omhoog zappen precies hetzelfde verhaal. Zenders wissen zonder fabrieksreset kan volgens mij niet. althans de analoge zenders. Heb zelf een ue55js8000.
Het komt nog wel eens voor dat ik of iemand anders in huis op 1 drukt terwijl de tv al op NPO1 staat en vanaf dan kom je dus in het analoge tijdperk terecht. Daar wil ik vanaf komen. Nou zegt de handleiding heel leuk dat je zender kan verwijderen en exporteren naar een usb stick, maar geen van beide is mogelijk op mijn tv.. Exporteren zou namelijk ook nog een optie kunnen zijn, aangezien er wel programmaatjes voor geschreven zijn, maar zoals ik al zei, mijn tv heeft die opties niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
NSG schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:16:
[...]

Het komt nog wel eens voor dat ik of iemand anders in huis op 1 drukt terwijl de tv al op NPO1 staat en vanaf dan kom je dus in het analoge tijdperk terecht. Daar wil ik vanaf komen. Nou zegt de handleiding heel leuk dat je zender kan verwijderen en exporteren naar een usb stick, maar geen van beide is mogelijk op mijn tv.. Exporteren zou namelijk ook nog een optie kunnen zijn, aangezien er wel programmaatjes voor geschreven zijn, maar zoals ik al zei, mijn tv heeft die opties niet :S
Dacht dat het exporteren van zenders en dergelijke alleen bedoeld was voor de digitale kanalen. Ben bang dat er niets anders op zit dan fabrieksreset te doen. Wat is eigenlijk de reden dat je geen reset wil doen? Je kunt foto's maken van je instellingen die je nu hebt en toch zo weer terug zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrow
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-08 09:47
Raven__NL schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:10:
Ben ook in bezit van een UE55JS8000L model en sinds de laatste update (1470) ervaar ik issues mijn met HDMI CEC. Voor de update werkte mijn configuratie perfect.
Niet met CEC, maar sinds 1470 heb ik het probleem dat het beeld wegvalt bij gebruik van hdmi-bronnen. Soms na 4 uren, soms al na 5 minuten gaat het beeld ongeveer 3-4 seconden op zwart, geluid (via optical) is dan ook even weg.
Er is dus zeker iets gewijzigd in de hdmi-aansturing in deze update.
Heb daarom bij Samsung gevraagd de vorige firmware terug te zetten, want vooral bij games is dit natuurlijk enorm irritant. Eerst kon dat wel maar moest een monteur dat op locatie doen, die ik dan zelf moest betalen. Absurd natuurlijk, temeer omdat ik ook na elke automatische update, de automatische updates uitzet (hoe ironisch) en dus Samasung expliciet heb verboden updates te installeren.
Veel vijvenen zessen later kon een downgrade opeens helemaal niet meer. Daarop met het monteursbedrijf contact opgenomen en de monteurs zelf gevraagd of dit inderdaad niet kon. Hun antwoord was ook dat een downgrade inderdaad niet kan meer, ook niet via de servicepoort en het enige wat ze eventueel kunnen doen is het moederbord vervangen in de verwachting dat daar nog een oudere firmware standaard op staat. Maar dan kan de tv dus eigenlijk niet meer op internet omdat anders toch de update volgt. Belachelijk.

Daarop Samsung gevraagd om de melding eens door te zetten naar de programmeurs, maar ze houden vol dat het niet aan hun software ligt maar aan alles tot en met aardstralen aan toe, maar deze problemen kunnen onmogelijk in hun software zitten. Dit is enorm frustrerend. Heb nu dus een tv van 1600 euro welke eigenlijk onbruikbaar is gemaakt tegen mijn expliciete wensen in (ik zet updates steeds uit) en ik krijg geen erkenning van het probleem, laat staan een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 15:42
vrow schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:47:
[...]

Niet met CEC, maar sinds 1470 heb ik het probleem dat het beeld wegvalt bij gebruik van hdmi-bronnen. Soms na 4 uren, soms al na 5 minuten gaat het beeld ongeveer 3-4 seconden op zwart, geluid (via optical) is dan ook even weg.
Er is dus zeker iets gewijzigd in de hdmi-aansturing in deze update.
Heb daarom bij Samsung gevraagd de vorige firmware terug te zetten, want vooral bij games is dit natuurlijk enorm irritant. Eerst kon dat wel maar moest een monteur dat op locatie doen, die ik dan zelf moest betalen. Absurd natuurlijk, temeer omdat ik ook na elke automatische update, de automatische updates uitzet (hoe ironisch) en dus Samasung expliciet heb verboden updates te installeren.
Veel vijvenen zessen later kon een downgrade opeens helemaal niet meer. Daarop met het monteursbedrijf contact opgenomen en de monteurs zelf gevraagd of dit inderdaad niet kon. Hun antwoord was ook dat een downgrade inderdaad niet kan meer, ook niet via de servicepoort en het enige wat ze eventueel kunnen doen is het moederbord vervangen in de verwachting dat daar nog een oudere firmware standaard op staat. Maar dan kan de tv dus eigenlijk niet meer op internet omdat anders toch de update volgt. Belachelijk.

Daarop Samsung gevraagd om de melding eens door te zetten naar de programmeurs, maar ze houden vol dat het niet aan hun software ligt maar aan alles tot en met aardstralen aan toe, maar deze problemen kunnen onmogelijk in hun software zitten. Dit is enorm frustrerend. Heb nu dus een tv van 1600 euro welke eigenlijk onbruikbaar is gemaakt tegen mijn expliciete wensen in (ik zet updates steeds uit) en ik krijg geen erkenning van het probleem, laat staan een oplossing.
Ik herken het helemaal en dat is dus het probleem bij Samsung. Mocht je problemen hebben wat veroorzaakt wordt door een firmware dan loop je bij tegen een bus bij hun. Samsung support neemt je niet serieus en volgt alleen maar standaard troubleshoot op. Iets wat een gemiddeld 'tweaker' ook zelf kan bedenken of uitsluiten dat het niks oplost.

Maar het is wel duidelijk dat deze update iets heeft veranderd mbt HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrow
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-08 09:47
Raven__NL schreef op maandag 07 november 2016 @ 06:27:
[...]

Ik herken het helemaal en dat is dus het probleem bij Samsung. Mocht je problemen hebben wat veroorzaakt wordt door een firmware dan loop je bij tegen een bus bij hun. Samsung support neemt je niet serieus en volgt alleen maar standaard troubleshoot op. Iets wat een gemiddeld 'tweaker' ook zelf kan bedenken of uitsluiten dat het niks oplost.

Maar het is wel duidelijk dat deze update iets heeft veranderd mbt HDMI
Ik vond elders berichten van mensen die 1478 gepusht hebben gekregen, waarin de problemen met CEC opgelost zijn.
Hoop mijn probleem ook dan.
Het is nog in dezelfde serie (1470 > 1478) en binnen twee weken (ongeveer) na de vorige versie, dus dat duidt inderdaad op een bugfix-release.

En ik ben blij dat je aangeeft ook deze problemen te ervaring met de klantenservice, want ik word helemaal gek van ze :-)
Ja, de personen op zich zijn allemaal aardig en ze doen zeker hun best, maar ze nemen niets van mij aan.
Mijn vorige TV is maar liefst 3x het moederbord vervangen en ze planden vrolijk de vierde afspraak in, toen, gelukkig, de Media Markt een einde heeft gemaakt voor mij aan die waanzin. En alles was goed met mijn nieuwe TV, ik was helemaal blij. Totdat 1470 dus kwam en alles begint weer van voren af aan...
Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste