Yep, even uit m'n hoofd maar er is ook een optie om dat te verminderen geen idee of dat dynamisch contrast is. Maar er staat iig als omschrijving bij iets van "verminderd snelle contrast wisselingen". Je zou die optie kunnen proberen.tony92 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:43:
[...]
Bedankt voor je snelle respons! Hij staat in de Movie mode. Ik heb Smart LED op standaard staan. Al de andere beeldverbeteraars zoals dynamisch contrast e.d. staan ook uit. Het gebeurt niet de hele tijd, maar af en toe zijn er inderdaad contrastverschillen. Kan ik dit als normaal beschouwen dus?
Ik had dit voornamelijk voornamelijk in menu's maar ook bij gewoon tv kijken, de verticale balk.

tony92 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:22:
[...]
Mogen we weten welk beeldprobleem jij had met je tweede toestel?
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik denk dat ik de Smart LED dan maar ga uitzetten aangezien ik er niet van hou dat je duidelijk ziet dat het contrast opeens lichter/donkerder wordt.
Ik ben voornemens om de Samsung UE55JU7000L te kopen. De tv wordt nu bij Art & Craft voor € 1299,- aangeboden. Hoewel ik de prijs acceptabel vind vraag ik me af of ik de tv nu moet kopen, of moet wachten tot de tv verder in prijs daalt. Aangezien de nieuwe toestellen van Samsung binnenkort op de markt komen vraag ik me af of ik de JU7000 kan ik me voorstellen dat de 2015 modellen in prijs gaan dalen. Heeft iemand hier ervaring mee?
De 55ju7000 kan nog wat zakken, maar je kan ook een offerte aanvragen bij art & craft. Wellicht heb je hem dan voor rond de 1200. Bij mijn aanvragen gaven ze altijd een betere prijs.15kees02 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:17:
Ik ben voornemens om de Samsung UE55JU7000L te kopen. De tv wordt nu bij Art & Craft voor € 1299,- aangeboden. Hoewel ik de prijs acceptabel vind vraag ik me af of ik de tv nu moet kopen, of moet wachten tot de tv verder in prijs daalt. Aangezien de nieuwe toestellen van Samsung binnenkort op de markt komen vraag ik me af of ik de JU7000 kan ik me voorstellen dat de 2015 modellen in prijs gaan dalen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Mag ik zo vrij zijn om te vragen waar je dat model voor die prijs gekocht hebt?tony92 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:21:
Ik ben sinds zaterdag de eigenaar van de UE48JU7000. Heb hem voor 950 euro kunnen kopen en dit kon ik niet laten liggen. Alles is geïnstalleerd en heb de instellingen overgenomen die hier in dit forum eerder werden gepost. Ik zit nog met een vraagje: de Smart LED functie zorgt voor de local dimming... Is het dus normaal dat het beeld soms lichter en dan abrupt terug donkerder wordt. Is dit misschien net de local dimming die ik misschien nog gewoon moet geraken?
Alvast bedankt!
Ben me zelf aan het oriënteren en de UE48JU7000 is een van de kandidaten...
Hallo, ja hoor. Vorige week met de BTW-actie van de Media Markt hier in België. 948 euro om juist te zijn.. Je moet altijd op de juiste momenten proberen te kopen. Ik ben echter niet zo tevreden van dit toestel, als je er recht voor zit, zeer goed beeld. Voor de rest is de kijkhoek erg slecht en krijg je dan een grijze schijn over het toestel. Ik raad hem zeker aan als je altijd vanuit dezelfde kijkhoek kijkt en je recht voor de tv kan zitten.AnnedR schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:07:
[...]
Mag ik zo vrij zijn om te vragen waar je dat model voor die prijs gekocht hebt?
Ben me zelf aan het oriënteren en de UE48JU7000 is een van de kandidaten...
Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar gekregen hebt? Ik ben namelijk ook geïnteresseerd in de UE40JU7000TinusTegengas schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:14:
Gisteravond bij de MM in de winkel de UE40JU7000 voor 899,- meegenomen. 100 eu minder dan de goedkoopste webshop en 400 minder dan hun eigen webshop.
Staat in de winkel in Ede gewoon voor deze prijs
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Ik zet met een luxe-probleem. Ik ben sterk aan het twijfelen tussen de 75JU7000 of de 65JS9500. Beide toestellen van 5k. Ik ben ze beide gezien in de Media Markt maar twijfel nog steeds.
Waarom?
PS: Ik heb nu een Panasonic 65AX900E. Een 'professionele' referentie-TV die me toch tegenvalt. Horizontale banding, clouding en slechte FALD (al zijn de kleuren en motion sharpness subliem). Omdat deze niet gerepareerd kan worden, 'mag' ik een andere TV uitzoeken. Het spreekt voor zich dat ik niet weer een miskoop wil doen...
Waarom?
- JS9500: Mooi scherm, FALD (goede zwart-waarden), extended color-gamut, HDR, blabla. Probleem: je hebt niks aan extended color-gamut (alleen met REC2020 materiaal wat er (bijna niet is)) en HDR (Netflix komt in de zomer met zeer beperkte aanbod). Al met al, mooie features, maar je hebt er (bijna) niks aan. Wel is FALD een (groot) voordeel; al heb ik wel blooming gezien tijdens mijn bezoek aan de Media Markt. Ook ben ik niet niet helemaal zeker van dat curved. Maar, zeer mooie TV
- JU7000: Lekker groot (75"), direct backlit (geen FALD), recht en nuttig (geen features waar je eigenlijk geen gebruik van kan maken). Al die smart-apps interesseren me toch niet; daarvoor gebruik ik mijn AppleTV4/Chromecast/Media streamer. Verder schijnt zwart-waarden wel OK te zijn al is het (nog steeds) een gok of je geen clouding/DSE/bleeding hebt
PS: Ik heb nu een Panasonic 65AX900E. Een 'professionele' referentie-TV die me toch tegenvalt. Horizontale banding, clouding en slechte FALD (al zijn de kleuren en motion sharpness subliem). Omdat deze niet gerepareerd kan worden, 'mag' ik een andere TV uitzoeken. Het spreekt voor zich dat ik niet weer een miskoop wil doen...
Qua kwaliteit van het scherm moet je uiteraard hetgeen koiezen wat je zelf het mooist vind. Wat betreft HDR wil je wel meegeven dat dat de beste feature is welke nog een onderscheid kan maken wat betreft vernieuwende functies. Ik heb op mijn JS8000 een paar HDR demo's bekeken en die zien er verbluffend uit. Echt een wereld van verschil. De JS9500 moet HDR nog beter kunnen weergeven vanwege hogere helderheid en beter contrast i.c.m. FALD. We zijn uiteraard afhankelijk van het aanbod, maar dat zal zeker dit jaar op gang komen.Anteros schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 17:08:toon volledige bericht
Ik zet met een luxe-probleem. Ik ben sterk aan het twijfelen tussen de 75JU7000 of de 65JS9500. Beide toestellen van 5k. Ik ben ze beide gezien in de Media Markt maar twijfel nog steeds.
Waarom?Nu moet ik zeggen dat ik op dit moment meer naar de 75" neig. Uiteraard heb ik diverse reviews gelezen, maar voor de 75" kom je er niet veel tegen. Dus.... wie kan er wat over vertellen? Black-level tijdens het kijken in de avond, details in donkere scenes, clouding bij egale vlakken zoals lucht, reclames, smearing, banding, etc. Ik zou daar heel erg mee geholpen zijn.
- JS9500: Mooi scherm, FALD (goede zwart-waarden), extended color-gamut, HDR, blabla. Probleem: je hebt niks aan extended color-gamut (alleen met REC2020 materiaal wat er (bijna niet is)) en HDR (Netflix komt in de zomer met zeer beperkte aanbod). Al met al, mooie features, maar je hebt er (bijna) niks aan. Wel is FALD een (groot) voordeel; al heb ik wel blooming gezien tijdens mijn bezoek aan de Media Markt. Ook ben ik niet niet helemaal zeker van dat curved. Maar, zeer mooie TV
- JU7000: Lekker groot (75"), direct backlit (geen FALD), recht en nuttig (geen features waar je eigenlijk geen gebruik van kan maken). Al die smart-apps interesseren me toch niet; daarvoor gebruik ik mijn AppleTV4/Chromecast/Media streamer. Verder schijnt zwart-waarden wel OK te zijn al is het (nog steeds) een gok of je geen clouding/DSE/bleeding hebt
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
@TTLCrazy: Dank je voor je reactie. Ik heb ook enkele HDR demo's bekeken en dat ziet er fantastisch uit. Probleem is verkrijgbaarheid. De UHD Blu-Ray standaard is net uit waar HDR10 als mandatory gespec'd is. Dat betekent dat als men HDR titels wil maken, men in ieder geval HDR10 moet gebruiken. De JS9500 ondersteunt bij de release geen HDR10 omdat hiervoor HDMI2.2a voor nodig is. Samsung heeft echter aangekondigd dat er een firmware update komt - of is deze er al? - waar HDMI2.2a/HDR10 ondersteunt gaat worden.
Probleem is dat het nog wel 'eventjes' duurt voordat HDR echt toegepast wordt. Ikzelf denk enkele jaren. Als je ziet dat veel 4K Blu-Rays helemaal niet 4K zijn (maar upscaled 2K), dan zal het ook nog wel eventjes duren voordat HDR echt HDR is.
FALD is idd een direct voordeel, de rest is leuk maar onbruikbaar (inclusief wide-gamut).
Probleem is dat het nog wel 'eventjes' duurt voordat HDR echt toegepast wordt. Ikzelf denk enkele jaren. Als je ziet dat veel 4K Blu-Rays helemaal niet 4K zijn (maar upscaled 2K), dan zal het ook nog wel eventjes duren voordat HDR echt HDR is.
FALD is idd een direct voordeel, de rest is leuk maar onbruikbaar (inclusief wide-gamut).
Is die update er dan alleen voor de js9500 of gaat dat ook nog voor de js8000 gebeuren? Zo niet, dan zo Ik me goed bedonderd voelen. Heb de js8000 nu net amper 1 maand. Had de tv juist aangeschaft voor hdr en 4k blu ray.Anteros schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:54:
@TTLCrazy: Dank je voor je reactie. Ik heb ook enkele HDR demo's bekeken en dat ziet er fantastisch uit. Probleem is verkrijgbaarheid. De UHD Blu-Ray standaard is net uit waar HDR10 als mandatory gespec'd is. Dat betekent dat als men HDR titels wil maken, men in ieder geval HDR10 moet gebruiken. De JS9500 ondersteunt bij de release geen HDR10 omdat hiervoor HDMI2.2a voor nodig is. Samsung heeft echter aangekondigd dat er een firmware update komt - of is deze er al? - waar HDMI2.2a/HDR10 ondersteunt gaat worden.
Ik heb geen idee. Ik neem aan dat alle JS-modellen de update krijgen.blueface schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:29:
[...]
Is die update er dan alleen voor de js9500 of gaat dat ook nog voor de js8000 gebeuren? Zo niet, dan zo Ik me goed bedonderd voelen. Heb de js8000 nu net amper 1 maand. Had de tv juist aangeschaft voor hdr en 4k blu ray.
Overigens, de JS-modellen worden niet meer gemaakt, zelfs de 9500 niet meer. De nieuwe KS-modellen komen in ongeveer 3 weken uit waarvan de 9800-serie het topmodel is - deze heeft FALD. De 9500 is Edge-lit en heeft een hoop andere 'meuk'. Helaas stopt Samsung teveel 'onnodige' features in hun TV's waardoor ze te duur zijn voor wat je krijgt.
Ik ben er dus nog steeds niet uit... ik ga ook maar eens kijken naar Sony, al heeft die tot op heden zover ik weet, niet echt betaalbare modellen met FALD.
Anoniem: 560259
De panasonic dx900? Gaat wrs de meest betaalbare fald zijn dit jaar.Anteros schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 17:53:
[...]
Ik heb geen idee. Ik neem aan dat alle JS-modellen de update krijgen.
Overigens, de JS-modellen worden niet meer gemaakt, zelfs de 9500 niet meer. De nieuwe KS-modellen komen in ongeveer 3 weken uit waarvan de 9800-serie het topmodel is - deze heeft FALD. De 9500 is Edge-lit en heeft een hoop andere 'meuk'. Helaas stopt Samsung teveel 'onnodige' features in hun TV's waardoor ze te duur zijn voor wat je krijgt.
Ik ben er dus nog steeds niet uit... ik ga ook maar eens kijken naar Sony, al heeft die tot op heden zover ik weet, niet echt betaalbare modellen met FALD.
Ik twijfel tussen deze of de ks8000 (wegens stuk goedkoper). De ks9500 is een fald set denk ik.
ik ben ook aan het twijfelen, een ks800 65 inch kost 3500 euro. een 58 inch Panasonic kost 4000.Anoniem: 560259 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 01:11:
[...]
De panasonic dx900? Gaat wrs de meest betaalbare fald zijn dit jaar.
Ik twijfel tussen deze of de ks8000 (wegens stuk goedkoper). De ks9500 is een fald set denk ik.
ik heb ook nog een derde tv op het oog de LG UH9500.
eerst eens de komende maandjes de reviews (gebruikers/experts) afwachten, en misschien dat de de tv nog wat in prijs omlaag kan. maar deze 3 staat op het verlanglijstje waarvan ik er 1 deze winter wil kopen
De dx900 is wellicht ook interssant idd. Al weet ik niet wat de 65" gaat kosten en wanneer hij beschikbaar komt.Anoniem: 560259 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 01:11:
[...]
De panasonic dx900? Gaat wrs de meest betaalbare fald zijn dit jaar.
Ks9500 is edge lit. De ks9800 is fald. Nog een extra verwarring, de Europese ks9800 wordt als ks9500 in Amerika verkocht.
65 inch dx900 zou 5000 euro kosten en komt normaal in april in stores (gelijk met de uhd bluray speler). Verwacht maar acties met deze 2 samenAnteros schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:56:
[...]
De dx900 is wellicht ook interssant idd. Al weet ik niet wat de 65" gaat kosten en wanneer hij beschikbaar komt.
Ks9500 is edge lit. De ks9800 is fald. Nog een extra verwarring, de Europese ks9800 wordt als ks9500 in Amerika verkocht.
Hoe dan ook, met het ek en de olympische spelen op komst mogelijk snel prijsdalingen.
Waar zie jullie de nieuwe modellen van Samsung? Heb het niet over winkels maar over de nl site, of een ander.
Ik heb het een en ander gelezen over de dx902, de Engelse versie. Mooi toestel, al zijn er mensen op een Engels forum die flinke uniformiteits-issues hebben. Zelfs een reviewsite maakte er melding van. Ik ben er dus een beetje huiverig voor.Anoniem: 560259 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 09:08:
[...]
65 inch dx900 zou 5000 euro kosten en komt normaal in april in stores (gelijk met de uhd bluray speler). Verwacht maar acties met deze 2 samen![]()
Hoe dan ook, met het ek en de olympische spelen op komst mogelijk snel prijsdalingen.
De ks9500 is voor mij nu wel aantrekkelijker geworden omdat de Europese versie WEL fald is; de Amerikaanse versie is edge lit. Lekker verwarrend.
wel raar. dat Samsung de 3d laat schieten voor 2016 tv modellen, en op de blu ray speler nog wel er opzetten.
of wel of niet
of wel of niet
De 65KS9500 met FALD komt over een kleine 4 weken beschikbaar heb ik vernomen. De Panasonic 65DXW904 (DX900-serie) gaat 4999e kosten en komt ook over 4 weken beschikbaar...
Keuzes, keuzes.....
Keuzes, keuzes.....
Werkt de hbo go app al op de Samsung 2015 tv's? En klopt het dat er ook een app is voor fox sport?
Ik denk sterk aan de 48ju7000, of is dat zonde met de nieuwe lijn die er aankomt?
Ik denk sterk aan de 48ju7000, of is dat zonde met de nieuwe lijn die er aankomt?
De foxsport app werkt wel, maar je kan elke keer opnieuw je wachtwoord invullen ....giantgiantus schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:19:
Werkt de hbo go app al op de Samsung 2015 tv's? En klopt het dat er ook een app is voor fox sport?
wie kan mij helpen ik heb mijn js8500 aangesloten op mijn onkyo (ARC), mijn mediaspeler popcorn A300 heb ik via HDMI aangesloten op de hdmi verdeler van de samsung TV.
Probleem is dat ik wel geluid heb maar dan in stereo geen DTS of 5.1 laat staan HD master 7.1.
Iemand die mij kan vertellen wat ik verkeerd doe, als ik de mediaspeler direct op de reciever aansluit dan heb ik wel DTS enz.. echter niet wenselijk omdat dan alles op HDMI4 staat, dus ook mijn ps4 aangaat.
hoop dat het een beetje duidelijk is ?
Probleem is dat ik wel geluid heb maar dan in stereo geen DTS of 5.1 laat staan HD master 7.1.
Iemand die mij kan vertellen wat ik verkeerd doe, als ik de mediaspeler direct op de reciever aansluit dan heb ik wel DTS enz.. echter niet wenselijk omdat dan alles op HDMI4 staat, dus ook mijn ps4 aangaat.
Ik heb de nodige ervaring met een JU7000 die optisch aangesloten is (niet van mij, maar van kennissen).harryvos schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:41:
wie kan mij helpen ik heb mijn js8500 aangesloten op mijn onkyo (ARC), mijn mediaspeler popcorn A300 heb ik via HDMI aangesloten op de hdmi verdeler van de samsung TV.
Disclaimer: ik weet niet met zekerheid of alles ook geldt voor DHMI ARC gebruik.
In het audio menu kun je een aantal zaken instellen m.b.t passthrough.
Menu>Geluid>Extra Instellingen>HMDI geluidsformaat
Staat deze op bitstream of PCM? Voor DTS en DD gelden dat bitstream nodig is.
Onder "Geluidsformaat" in hetzelfde menu staat dan waarschijnlijk PCM? Klik het aan en er zal vermoedelijk DTS of Dolby Digital staan (afhankelijk van welke van beide aabwezig is). Na de juiste gekozen te hebben zou de tv wel het juiste formaat moeten doorgeven.
Een aantal plaatsen lager in het menu staat een optie voor HD audio, die aan of uit staat. Ik vermoed dat als je deze aan zet DTS HD ook zou moeten werken.
Een eigenaardigheid waar ik tegen aan liep is dat ik voortdurend moest kiezen voor het relevante audio type. Staat de tv op DD dan zal elk bestand met DD goed worden doorgegeven. Speel je daarna DTS dan moet ik weer kiezen voor dat audio spoor om niet te worden beperkt tot PCM stereo. Alles DD gaat dus goed, alles DTS gaat goed, maar afwisselen van DD en DTS benodigd elke keer om een aanpassing. Waarom is me een raadsel...

Vreemde is dat ik optisch helemaal niet werkend krijg, bij geluid had ik hem al op bitstream gezet en hd audio heb ik aan staan.
Maar geen dts of dd zeker geen dts hd.
Heb op de onkyo optisch wel aangezet maar geen geluid, zet ik hem op hdmi arc heb ik geluid.
Heb op de onkyo optisch wel aangezet maar geen geluid, zet ik hem op hdmi arc heb ik geluid.
Is het nodig in de "Luidsprekerlijst" te kiezen voor optisch of maakt dat voor de tv niet uit of HDMI ARC of optisch als output is aangesloten? Ik weet uit mijn hoofd dat optical daar wel bij staat, maar niet of dat zo is met HDMI ARC omdat dat niet zodanig was aangesloten bij de tv waar ik mee heb gerommeld.harryvos schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:37:
Vreemde is dat ik optisch helemaal niet werkend krijg, bij geluid had ik hem al op bitstream gezet en hd audio heb ik aan staan.
Vermoedelijk overbodige vraag: de optische aansluiting heb je wel toegewezen in de Onkyo neem ik aan? Is vaak niet actief tenzij in de instellingen toegewezen aan DVD/BluRay/etc.
DTS HD werkt überhaupt niet als je van optisch gebruik maakt, is te veel bandbreedte voor nodig. Niet echt wenselijk dus.
Andere HDMI kabel geprobeerd?
Kabel One Connect box zit goed in zowel de tv als de box? Bij het installeren van de tv gaf dat problemen namelijk (tv aan de wand en kabel door een kolom heen gaf onbedoelde druk op de kabel).
[ Voor 8% gewijzigd door Gyrrack op 23-03-2016 18:56 ]
Alles zit goed aangesloten, andere hdmi kabel ga ik morgen proberen.
Ik heb het idee dat er een instelling niet goed staat ergens, alleen waar is de vraag.
Ik heb het idee dat er een instelling niet goed staat ergens, alleen waar is de vraag.
Firmware 1445 voor de JU7000 serie vrijgegeven, zonder verdere informatie over wijzigingen.
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Wat is de url voor de download? Ik zie alleen de 1443.NielsTn schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:38:
Firmware 1445 voor de JU7000 serie vrijgegeven, zonder verdere informatie over wijzigingen.
Via het menu op de samsung kreeg ik deze binnen
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
1445 werd gisteren ook op mijn tv, de JS8000, bijgewerkt. Geen idee wat er veranderd is, aangezien meneer Samsung ons dat niet verteld
Er wordt nooit iets uitgelegd over een update van SamsungTTLCrazy schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:00:
1445 werd gisteren ook op mijn tv, de JS8000, bijgewerkt. Geen idee wat er veranderd is, aangezien meneer Samsung ons dat niet verteld
Dat is dan toch een reden om niet te updaten.TTLCrazy schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:00:
dan zou je dus met de originele out-of-factory firmware zitten waar veul mee mis is....ionn schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:09:
[...]
Dat is dan toch een reden om niet te updaten.
Ik update meestal wel, maar updates kunnen ook verkeerd uitpakken.
Had ik afgelopen week met m'n router en met m'n oude Samsung ES6800 vaak genoeg gehad dat je een heleboel bugs erbij kreeg en dat je weer (soms veel) tijd bezig was om terug te gaan naar de oudere versie.
"if it ain't broke, don't fix it".
Had ik afgelopen week met m'n router en met m'n oude Samsung ES6800 vaak genoeg gehad dat je een heleboel bugs erbij kreeg en dat je weer (soms veel) tijd bezig was om terug te gaan naar de oudere versie.
"if it ain't broke, don't fix it".
Eerste reviews van de nieuwe ks9000 zijn zeer goed! Tegen een prijs dicht in de buurt van de huidige modellen zelfs.
https://www.avforums.com/...00-uhd-4k-tv-review.12481
https://www.avforums.com/...00-uhd-4k-tv-review.12481
Veel mee mis is? Zoals wat dan?NielsTn schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:14:
[...]
dan zou je dus met de originele out-of-factory firmware zitten waar veul mee mis is....
Updates vermijd ik lekker van Samsung. Voornamelijk nu ze downgrades hebben geblokkeerd in latere versies en custom apps: http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=88&t=9425
Hier staan changelogs van alle updates. Geen officiële btw.
Ik kreeg vanochtend een e-mail van Samsung over de nieuwe modellen, aangezien er geen 2016 topic is, plaats ik de link maar hier:
Officiële Samsung 2016 lijn website
Officiële Samsung 2016 lijn website
Ik zie op die site de K6300 niet, en de K6200 (als die komt) ook niet. Dus tja waar blijft de complete aankondiging...?
zoals eerder hier vermeld had ik een Samsung 55ju7000 bij foto klein besteld en betaald. Deze is nu onverwacht alsnog geleverd (zeer fijn, had hem al afgeschreven).
Ik had de tv inmiddels echter al zelf gekocht dus heb er nu twee.
Pas geleden heb ik contact opgenomen met Samsung ivm de garantie. De tv is immers wel uitgeleverd door de curator maar zonder officiële factuur. In chat is de boodschap dat ik géén aanspraak kan maken op fabrieksgarantie zonder nota met serienummer.
Fijn bedrijf dat Samsung, ze staan ook echt achter hun producten op deze manier. Iemand nog een suggestie?
Ik had de tv inmiddels echter al zelf gekocht dus heb er nu twee.
Pas geleden heb ik contact opgenomen met Samsung ivm de garantie. De tv is immers wel uitgeleverd door de curator maar zonder officiële factuur. In chat is de boodschap dat ik géén aanspraak kan maken op fabrieksgarantie zonder nota met serienummer.
Fijn bedrijf dat Samsung, ze staan ook echt achter hun producten op deze manier. Iemand nog een suggestie?
Oa de webbrowser is de laatste release verbeterd (in respons, weergave)ionn schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 00:33:
[...]
Veel mee mis is? Zoals wat dan?
Updates vermijd ik lekker van Samsung. Voornamelijk nu ze downgrades hebben geblokkeerd in latere versies en custom apps: http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=88&t=9425
Hier staan changelogs van alle updates. Geen officiële btw.
ik zag net bij de MM de Samsung UE55JS8000 voor 1600 euro staan. is in 2 1/2 maand flink in prijs gezakt..
Logisch toch,deze maand komen de nieuwe modellen.harley2009 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:03:
ik zag net bij de MM de Samsung UE55JS8000 voor 1600 euro staan. is in 2 1/2 maand flink in prijs gezakt..
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Dat ding bevestig je achterop de tv om een ci+ kaart van je tv aanbieder in te stoppen, zodat je zonder mediabox tv kunt kijken. Je gebruikt dan de interne tuner van het toestel zelf.
Ik heb een Ju7000 maar ik mis Vudu of Flixster als App.
Of een andere app om UltraViolet Films mee te kijken.
Er zijn een handje vol apps die deze films afspelen o.a.Flixster of Vudu.
Volgens deze link bestaat er wel een app : http://www.samsung.com/us/appstore/app/000000021489
Alleen niet voor de Ju Serie.
Moet ik geduld hebben ..
Gaarne advies.
Of een andere app om UltraViolet Films mee te kijken.
Er zijn een handje vol apps die deze films afspelen o.a.Flixster of Vudu.
Volgens deze link bestaat er wel een app : http://www.samsung.com/us/appstore/app/000000021489
Alleen niet voor de Ju Serie.
Moet ik geduld hebben ..
Gaarne advies.
Er staat hier een Samsung UE55JS8500 en sinds kort heeft het ding problemen om m'n Synology NAS te zien. Normaal gesproken komt 'ie altijd in het rijtje tevoorschijn als je een bron wilt kiezen, maar sinds kort opeens niet meer -- alleen als ik de mediaserver op de NAS herstart komt 'ie weer tevoorschijn.
De andere TV in huis, een Samsung UE48HU7500, heeft hier geen last van. Op het moment dat de JS8500 geen NAS ziet, ziet de HU7500 'm wel gewoon.
Firmware probleempje ofzo? Iemand anders die dit probleem herkent?
De andere TV in huis, een Samsung UE48HU7500, heeft hier geen last van. Op het moment dat de JS8500 geen NAS ziet, ziet de HU7500 'm wel gewoon.
Firmware probleempje ofzo? Iemand anders die dit probleem herkent?
Ik heb voor m'n moeder een ue40j5100aw gekocht. Met Ci kaart+ erin. Ze is 85 en moet erg wennen.
Eén van de dingen die haar stoort is als ze een zender nummer ingeeft, hij een tijdje staat te wachten of je misschien ipv 1, 11 of 123 wil toetsen. Andere tv's die ik ken wachten veel korter, dit is storend lang.
Ik zie geen mogelijkheid dit in te stellen, kan zoiets? laatste software, 4200 dacht ik.
Ander probleem wat ze had was de volgorde van de zenders, die is gelockt als je ziggo hebt. uiteindelijk land op luxemburg, dan digitale gegevens zelf ingeven en kan je met veel gedoe de zenders zo hebben als je wil. De externe programma's waarmee het kan, pasten de nummers niet aan.
Ze komt van een beeldbuis tv die gewoon snel reageerde met alles
Eén van de dingen die haar stoort is als ze een zender nummer ingeeft, hij een tijdje staat te wachten of je misschien ipv 1, 11 of 123 wil toetsen. Andere tv's die ik ken wachten veel korter, dit is storend lang.
Ik zie geen mogelijkheid dit in te stellen, kan zoiets? laatste software, 4200 dacht ik.
Ander probleem wat ze had was de volgorde van de zenders, die is gelockt als je ziggo hebt. uiteindelijk land op luxemburg, dan digitale gegevens zelf ingeven en kan je met veel gedoe de zenders zo hebben als je wil. De externe programma's waarmee het kan, pasten de nummers niet aan.
Als ze de zender nummers indrukt, zou je met een logitech harmony verschillende zenders indrukken. Zappen zal dan nog wel de andere volgorde doen natuurlijk.pauldaytona schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:50:
Ik heb voor m'n moeder een ue40j5100aw gekocht. Met Ci kaart+ erin. Ze is 85 en moet erg wennen.
Klik na het intoetsen van het nummer op de enter in het midden van de d-pad. Dan zal het toestel direct van zender wisselen.pauldaytona schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:50:
Beste mede-tweakers, ik heb een 55JS8000L staan welke perfect werkt en daar afgelopen weekend een Sony BDV-N7200W 5.1 set bijgekocht en via ARC aangesloten. Nu heb ik al wat met settings zitten spelen maar het is me totaal niet duidelijk hoe deze TV het signaal nu verwerkt en (het beste) doorgeeft. Allereerst kun je kiezen tussen PCM en Bitstream en vervolgens moet je weer kiezen uit PCM, Dolby Digital, DTS en DTS 2:5 NEO.
Wat ik ervan begrijp is PCM en DTS 2:5 NEO geen echt 5.1 output, "normaal" DTS is niet te selecteren als output tenzij de input DTS is. Dolby Digital klinkt goed, is 5.1 maar geeft enorme lip sync issues wat op zich goed te verhelpen is met de audio delay optie maar dan krijg je weer de ongein dat YouTube en Netflix dezelfde settings krijgen terwijl YouTube een veel kortere latency lijkt te hebben. (Voor Netflix moet ik hem op 240 zetten, voor YouTube rond de 60)
Meer mensen ervaring met een 5.1 set/sound bar aansluiten via ARC en wat daarbij de beste settings zijn?
Wat ik ervan begrijp is PCM en DTS 2:5 NEO geen echt 5.1 output, "normaal" DTS is niet te selecteren als output tenzij de input DTS is. Dolby Digital klinkt goed, is 5.1 maar geeft enorme lip sync issues wat op zich goed te verhelpen is met de audio delay optie maar dan krijg je weer de ongein dat YouTube en Netflix dezelfde settings krijgen terwijl YouTube een veel kortere latency lijkt te hebben. (Voor Netflix moet ik hem op 240 zetten, voor YouTube rond de 60)
Meer mensen ervaring met een 5.1 set/sound bar aansluiten via ARC en wat daarbij de beste settings zijn?
Hoi ik heb een vraag. Ik ben in het bezit van een 55ju7000 nu had ik de tv via optische kabel naar mijn receiver (pioneer vsx923) en deed hij het altijd met netflix perfect! receiver schakelde automatisch over naar dolby digital als de film of serie in dolby was. Vandaag starte ik hem een serie stond ie netjes op dolby echter hoorde je alleen de theme song en achtergrond geluiden door de speakers. De sprekende acteurs hoorde je heel ver weg (eingelijk niet) Netflix gebeld maar die konden me niet helpen. Hebben jullie misschien een idee? als ik de output in netflix op stereo zet dan doet ie het wel gewoon.
Anoniem: 135867
Klopt mijn moeder heeft er ook last van Tv samsung 48JU7000wbtje schreef op zondag 15 mei 2016 @ 14:08:
Hoi ik heb een vraag. Ik ben in het bezit van een 55ju7000 nu had ik de tv via optische kabel naar mijn receiver (pioneer vsx923) en deed hij het altijd met netflix perfect! receiver schakelde automatisch over naar dolby digital als de film of serie in dolby was. Vandaag starte ik hem een serie stond ie netjes op dolby echter hoorde je alleen de theme song en achtergrond geluiden door de speakers. De sprekende acteurs hoorde je heel ver weg (eingelijk niet) Netflix gebeld maar die konden me niet helpen. Hebben jullie misschien een idee? als ik de output in netflix op stereo zet dan doet ie het wel gewoon.
in game mode hetzelfde probleem. In andere mode ook dat probleem als je de audio op filmmode zet, zet je het op muziek mode dan geen last van.
Ik gebruik geen receiver.
Met c+module kabel heb ik ook dat probleem met programma's kijken.
Met mediaplayer ook probleem.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 135867 op 15-06-2016 21:33 ]
Al die typen en nummers bij Samsung
.
Ik zoek een 32 of 40 inch smart tv (android?) zonder 3D, niet curved, niet 4k en max zo'n €500. Is er een makkelijke manier om erachter te komen welke tv's van Samsung hier aan voldoen en hoe maak ik uiteindelijk een keuze tussen de tv's? Als ik zelf zoek krijg ik een zee aan resulaten.
Ik zoek een 32 of 40 inch smart tv (android?) zonder 3D, niet curved, niet 4k en max zo'n €500. Is er een makkelijke manier om erachter te komen welke tv's van Samsung hier aan voldoen en hoe maak ik uiteindelijk een keuze tussen de tv's? Als ik zelf zoek krijg ik een zee aan resulaten.
Is het dan niet handiger om naar een Mediamarkt bv te rijden en daar het verschil te zien? Prijsverschil tov internet is ook niet eens heel erg groot.GustavSan schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:29:
Al die typen en nummers bij Samsung.
Als je hier goed je best doet hou je maar 11 resultaten overGustavSan schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:29:
Al die typen en nummers bij Samsung.
(en Samsung doet niet aan Android TV)
Hier ook het probleem dat de volume steeds wisselt https://forums.plex.tv/di...sound-issue-on-ue55ju7000
Gisteren samsung aan de telefoon gehad ze zouden me vandaag bellen om externe hulp of afstand uit te voeren, maar ze kwamen de afspraak niet na, ze hadden geen contact opgenomen vandaag.
Gisteren samsung aan de telefoon gehad ze zouden me vandaag bellen om externe hulp of afstand uit te voeren, maar ze kwamen de afspraak niet na, ze hadden geen contact opgenomen vandaag.
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 135867 op 21-05-2016 00:01 ]
Ha. Mooi cryptischapis29 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 23:10:
[...]
Als je hier goed je best doet hou je maar 11 resultaten over: http://tweakers.net/categorie/621/televisies/producten/ En als je folders door de brievenbus krijgt staat het #1 antwoord er deze week al in.
(en Samsung doet niet aan Android TV)
Ik krijg geen folders helaas (en fijn), maar op de online app kom ik de deal helaas niet tegen
Mag ik tegen het komende EK trouwens nog grote aanbiedingen verwachten, of gaat dat dit jaar stilletjes voorbij?
Enne. Stel ik ga voor de ue40J6200, welke 4k Samsung is vergelijkbaar? Ik overweeg nl de nieuwe Xiaomi Mi Box met 4k ondersteuning...
[ Voor 20% gewijzigd door GustavSan op 21-05-2016 12:51 ]
Was idd de 40J6200 die in het Scheer & Foppen krantje staat deze week maar ik zie dat ie bij de MM nog €10 goedkoper is. 4K 'equivalent' (als in ook 100Hz) zit je toch alweer aan de 40JU7000 maar een JU6400 kreeg ook een aardige review en qua specs meer vergelijkbaar op die 100Hz na. Zou dan kijken naar pricewatch: Panasonic Viera TX-40CX700 ZilverGustavSan schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 10:28:
[...]
Ha. Mooi cryptisch.
Ik krijg geen folders helaas (en fijn), maar op de online app kom ik de deal helaas niet tegen.
Mag ik tegen het komende EK trouwens nog grote aanbiedingen verwachten, of gaat dat dit jaar stilletjes voorbij?
Enne. Stel ik ga voor de ue40J6200, welke 4k Samsung is vergelijkbaar? Ik overweeg nl de nieuwe Xiaomi Mi Box met 4k ondersteuning...
Afgelopen vrijdag naar de mediamarkt geweest om een tosti ijzer, uiteindelijk naar buiten gelopen met een 55JU7500. Nog even klooien met de settings maar het ziet er al erg goed uit. Ik kwam van een low budget 37 inch HD-ready plasma van 9 jaar terug, dus ik ben nog even in awe zegmaar.
Hi,
Zaterdag een Samsung UE48JU7000 gekocht voor € 999 bij Coolblue in Rotterdam.
Niet de goedkoopste wellicht maar dat streven ze ook niet na. Prima service!
TV bevalt uitstekend, mooi design en super beeld (zeker t.o.v. wat ik had). Via Netflix 4K natuurbeelden gezien. Het lijkt wel of de golven zo de huiskamer binnen komen.
Ik heb nog wel een vraag en wellicht is er iemand die dat weet:
Ik kan naast het normale beeld Twitter zetten en zie je 10 topics verschijnen. Kun je daar nu zelf ook zoeken op tweets e.d.? Weet ook niet welke Twitteraccount er aan gekoppeld is.
Vr. gr.
Wim
Zaterdag een Samsung UE48JU7000 gekocht voor € 999 bij Coolblue in Rotterdam.
Niet de goedkoopste wellicht maar dat streven ze ook niet na. Prima service!
TV bevalt uitstekend, mooi design en super beeld (zeker t.o.v. wat ik had). Via Netflix 4K natuurbeelden gezien. Het lijkt wel of de golven zo de huiskamer binnen komen.
Ik heb nog wel een vraag en wellicht is er iemand die dat weet:
Ik kan naast het normale beeld Twitter zetten en zie je 10 topics verschijnen. Kun je daar nu zelf ook zoeken op tweets e.d.? Weet ook niet welke Twitteraccount er aan gekoppeld is.
Vr. gr.
Wim
Ik ga verhuizen en heb een nieuwe kleinere tv nodig, heb nu 55" in de woonkamer maar deze gaat naar de slaapkamer.
Nu wil ik graag 40" of 48" voor in de woonkamer omdat deze anders ingericht is en dat er beter bij past.
Twijfel tussen FHD of 4K, duurt nog even voordat alles 4K is maar goed is wel de toekomst.
Budget is helaas beperkt, verhuizing kost al genoeg.
Ik zat te denken aan een van de ondestaande tv's.
pricewatch: Samsung UE48JU6410S Zilver
pricewatch: Samsung UE48JU6500W Zwart
Is dit wat of hebben jullie een betere optie voor mij ?
Nu wil ik graag 40" of 48" voor in de woonkamer omdat deze anders ingericht is en dat er beter bij past.
Twijfel tussen FHD of 4K, duurt nog even voordat alles 4K is maar goed is wel de toekomst.
Lees dit even door: Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...Meulendijks89 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 07:00:toon volledige bericht
Ik ga verhuizen en heb een nieuwe kleinere tv nodig, heb nu 55" in de woonkamer maar deze gaat naar de slaapkamer.
Oke, hier staat dus koop geen goedkope UHD TV maar liever een goede FHD TV, de tv moet sowieso minimaal 100hz zijn voor mij.
Maar deze zou 100hz/1000hz zijn. zie nu dat deze blijkbaar ook 50hz is
Alle series 6 UHD-televisies van Samsung zijn 50Hz. Voor 100Hz zul je bij de series 7 UHD-televisies of series 6 FHD-televisies van Samsung moeten zijn.Meulendijks89 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:12:
[...]
Oke, hier staat dus koop geen goedkope UHD TV maar liever een goede FHD TV, de tv moet sowieso minimaal 100hz zijn voor mij.
Maar deze zou 100hz/1000hz zijn. zie nu dat deze blijkbaar ook 50hz is
Ik heb zonet mijn nieuwe tv besteld, de 65JU7000 :-)
Nu weet ik niet op mijn Vesa 400 beugel nog gaat passen! Iemand die weet hoe groot de afstand tussen de bovenste 2 gaten is bij dit model?
Nu weet ik niet op mijn Vesa 400 beugel nog gaat passen! Iemand die weet hoe groot de afstand tussen de bovenste 2 gaten is bij dit model?
Google.....Staat erbij VESA 400 400 compatible
http://www.fransdesmet.be...g-led-tv/ue65ju7000l.html
http://www.fransdesmet.be...g-led-tv/ue65ju7000l.html
Bedankt. Ik had inderdaad op diverse sites VESA Compatible gevonden... Maar niet de maat..
De JU7000 is aardig in prijs gezakt, heb er een vraag over. Iemand die kan zeggen, over de 48 inch, wat de breedte van de voet is?
Van de Samsung site
c/p
Afmetingen
Package Size (WxHxD)
1250 x 715 x 160 mm
Set Size with Stand (WxHxD)
1087.1 x 683.4 x 277.7 mm
Set Size without Stand (WxHxD)
1087.1 x 630.8 x 67.4 mm
Dit model wordt nog door een paar winkels verkocht, de verwachting is dat binnen 1 week de voorraad is opgedroogd.
c/p
Afmetingen
Package Size (WxHxD)
1250 x 715 x 160 mm
Set Size with Stand (WxHxD)
1087.1 x 683.4 x 277.7 mm
Set Size without Stand (WxHxD)
1087.1 x 630.8 x 67.4 mm
Dit model wordt nog door een paar winkels verkocht, de verwachting is dat binnen 1 week de voorraad is opgedroogd.
[ Voor 51% gewijzigd door RAAF12 op 08-06-2016 19:37 ]
Daar blijkt de breedte van de T-voet niet uit. 
Heb mbv plaatje gemeten hoe op het plaatje de voet is tov de Tv-breedte. Als ik goed heb zeg 83 cm. tJa laat mijn meubel netaan 82.5 zijn, kortom ongeschikt.
Heb mbv plaatje gemeten hoe op het plaatje de voet is tov de Tv-breedte. Als ik goed heb zeg 83 cm. tJa laat mijn meubel netaan 82.5 zijn, kortom ongeschikt.
[ Voor 72% gewijzigd door Sjah op 08-06-2016 20:19 ]
Net thuis de voet gemeten van de UE48JU7000L, deze is 85.5cmSjah schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:50:
Daar blijkt de breedte van de T-voet niet uit.
Omelette du fromage!
Logisch, er worden geen FullHD meer gemaakt, dus mensen zijn genoodzaakt een UHD te kopen.
Netflix, HDR en de Samsung JS8000... Ik probeer er achter te komen waarom de Netflix app nog geen HDR schijnt te ondersteunen, terwijl andere tv's uit dezelfde tijds periode dit wel doen. Alles wat ik kan vinden is mensen die zowel Samsung als Netflix hebben gevraagd om een reactie en ze schijnen elkaar te beschuldigen waarom dit niet werkt. Erg jammer dit, weet iemand hoe het zit met andere merken ? LG, Panasonic, LG, werkt het bij hun wel ? Lijkt mij een goed argument om eens een nette klaagbrief te schrijven naar Samsung. Zij kunnen tenslotte als groot bedrijf flink druk zetten bij de Netflix Tizen app ontwikkelaars.
o ja hier een link naar avforums hierover
o ja hier een link naar avforums hierover
[ Voor 9% gewijzigd door TTLCrazy op 10-06-2016 18:04 ]
Heb net vernomen dat meerdere mensen last hebben van random klikkend en poppend geluid uit de TV
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 135867 op 11-06-2016 12:35 ]
Hebben jullie er bij de JU7000 ook wel eens last van dat hij niet meteen uitgaat?
Ik gebruik altijd mijn Logi Harmony One voor schakelingen, maar als ik alles uitdruk dan lijkt de TV in eerste instantie ook uit te gaan, maar 5 a 10 sec later blijkt hij dan toch weer aan te zijn. Heb het overigens ook wel vaker met die soort magic remote van de TV zelf..dan druk je uit --> gaat uit, kijk je 10 sec later..en dan staat hij toch weer aan...
Nu heb ik er niet super veel last van omdat ik daarna vaak toch het stekkerblok uitklik, maar vind het wel irritant..heb ook het gevoel dat het pas na 1 van de updates is gekomen, had er in het begin geen last van..
Ik heb overigens ook last van die bug waarbij af en toe het geluid een paar seconden wegvalt, zat de Denon soundbar al de schuld te geven totdat ik las dat dat ook was gekomen na 1 van de samsung updates
Ik gebruik altijd mijn Logi Harmony One voor schakelingen, maar als ik alles uitdruk dan lijkt de TV in eerste instantie ook uit te gaan, maar 5 a 10 sec later blijkt hij dan toch weer aan te zijn. Heb het overigens ook wel vaker met die soort magic remote van de TV zelf..dan druk je uit --> gaat uit, kijk je 10 sec later..en dan staat hij toch weer aan...
Nu heb ik er niet super veel last van omdat ik daarna vaak toch het stekkerblok uitklik, maar vind het wel irritant..heb ook het gevoel dat het pas na 1 van de updates is gekomen, had er in het begin geen last van..
Ik heb overigens ook last van die bug waarbij af en toe het geluid een paar seconden wegvalt, zat de Denon soundbar al de schuld te geven totdat ik las dat dat ook was gekomen na 1 van de samsung updates
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Mogelijk zit hier het probleem. De televisie kan na uitschakelen nog bepaalde informatie verwerken waardoor deze aan moet blijven staan. Gebeurt dit niet en wordt dit proces elke keer verstoord, kunnen problemen ontstaan met het toestel waardoor dergelijke bugs optreden.Only schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 01:59:
Nu heb ik er niet super veel last van omdat ik daarna vaak toch het stekkerblok uitklik
Het is dan ook niet aan te raden om het toestel steeds weer volledig van energie te ontzien.
Hallo, ik heb vandaag een Samsung JU7000L gekocht en ook mijn USB HDD aangesloten. Die wordt onmiddellijk herkent maar ik wilde graag alles wissen maar ik kan niet vinden hoe hij de schijf vanuit het menu kan wissen. Ik zie de oude bestanden wel staan maar kan ze niet wissen. Weet iemand van de geachte forumleden dit? Bedankt alvast!
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Samsung JU7100 model, ik lees er alleen maar positieve dingen op ( Amerikaans ).
Maar dit mode is niet in NL te koop? Of het heet anders?
In Europa is dat de UEXXJU7000LVedrano schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 18:20:
Samsung JU7100 model, ik lees er alleen maar positieve dingen op ( Amerikaans ).
Omelette du fromage!
Kan iemand vertellen wat nou de grootste verschillen zijn tussen de pricewatch: Samsung UE40J6200AW Zwart en pricewatch: Samsung UE43J5500AW Zwart .
Qua prijs schelen ze vrijwel niks, beide een quad-core processor op Tizen aan te sturen.
De een is een 5 serie en de ander een 6, maar ze zijn wel beide voor het eest in April 2015 in de pricewatch verschenen.
Dat ze 3" schelen heb ik uiteraard al gezien.
Qua prijs schelen ze vrijwel niks, beide een quad-core processor op Tizen aan te sturen.
De een is een 5 serie en de ander een 6, maar ze zijn wel beide voor het eest in April 2015 in de pricewatch verschenen.
Sinds vandaag heeft mijn 60H7000 een storing.
Hij start wel op maar reageert dan niet meer op de afstandsbedieningen.
Er komt wel laatst gebruikte app onder in beeld en HDMI 1 maar dan schakelt de TV zelf weer uit...
Gelukkig nog wel garantie.
Er komt wel laatst gebruikte app onder in beeld en HDMI 1 maar dan schakelt de TV zelf weer uit...
Wereldwijd probleem (gelukkig). Twitter etc staat vol met klachten.
Zelf ook last van gehad, tijdelijke fix:
https://roe.nnie.nl/samsu...starten-keeps-restarting/
[ Voor 23% gewijzigd door shameblaster op 26-06-2016 15:51 ]
Cons:::BB4E
Ook last van, lijkt op een probleem uit 2014: nieuws: Bezitters sommige Samsung-tv's kampen met herstartende toestellencoob schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:47:
Sinds vandaag heeft mijn 60H7000 een storing.
fjjl schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:50:
[...]
Ook last van, lijkt op een probleem uit 2014: nieuws: Bezitters sommige Samsung-tv's kampen met herstartende toestellen
Bedankt jongens!!shameblaster schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:49:
Wereldwijd probleem (gelukkig). Twitter etc staat vol met klachten.
TV werkt weer.
Fijn dat je afhankelijk bent van de servers van Samsung...
Goeie firmware

aantal USB aansluitingen, soort paneel, stroomverbruik. Verschillen: https://tweakers.net/pricewatch/compare/442484;444033/NSG schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:07:
Kan iemand vertellen wat nou de grootste verschillen zijn tussen de pricewatch: Samsung UE40J6200AW Zwart en pricewatch: Samsung UE43J5500AW Zwart .
Ik heb nu 1,5 week de UE55JS8000. Hoe zorg je ervoor dat de tv gedeelde mappen weergeeft.
Ik heb op mn pc waar windows 10 opstaat een map gedeeld, maar de tv geeft hem niet weer. Mijn andere pc ziet de map wel. Dit moet toch gewoon kunnen met deze tv? Ik speel nu mn films af via universal media server, maar het moet toch ook gewoon kunnen als je een map deelt?
Ik heb op mn pc waar windows 10 opstaat een map gedeeld, maar de tv geeft hem niet weer. Mijn andere pc ziet de map wel. Dit moet toch gewoon kunnen met deze tv? Ik speel nu mn films af via universal media server, maar het moet toch ook gewoon kunnen als je een map deelt?
Ik heb een 48JU7000 thuis staan en ik heb toch het gevoel dat de framerate op het beeld niet heel erg hoog ligt. Als ik op de tv met de youtube-app naar bijvoorbeeld een van deze twee filmpjes kijk zie ik vrijwel geen verschil.
YouTube: 60fps vs 30fps Comparison
YouTube: 30FPS Vs 60FPS - Project CARS Audi R8 Ultra @ Brands Hatch
Kijk ik echter op mijn computer (Dell 24 inch full hd ips monitor) dan pik in een seconde de 60 fps eruit. Zijn er anderen die ook deze ervaring hebben, of zien zij juist wel duidelijk verschil?
YouTube: 60fps vs 30fps Comparison
YouTube: 30FPS Vs 60FPS - Project CARS Audi R8 Ultra @ Brands Hatch
Kijk ik echter op mijn computer (Dell 24 inch full hd ips monitor) dan pik in een seconde de 60 fps eruit. Zijn er anderen die ook deze ervaring hebben, of zien zij juist wel duidelijk verschil?
Bekeek vandaag een film op mijn moeders TV UE48JU7000 maar helaas heeft deze al geen cinema black meer. Dat is dat met horizontaal zwarte balken de leds gedimd zouden blijven. Wanneer er behoorlijk lichte delen bij richting de balken bevind. Zie je dat de zwarte balken blauw grijs worden.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 135867 op 14-07-2016 21:00 ]
48J6200 beste koop consumentenbond geworden, is ook een prima ding denk ik. En toch vond ik de H6400/H6240/H6200 mooier, maar die is vd markt inmiddels.