Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Als je de soundbar op HDMI ARC aansluit is het toch een kwestie van plug en play?
Nee, Panasonic doet dat niet, alleen als hun eigen merk aansluit.

Ik heb altijd Panasonic met IPS gehad, deze is veel scherper dan de vorige Panasonic, en ik miste de inkijkhoek, de zwartwaardes is niet beter, maar het zelfde, ik zie geen verschil, ik kijk alleen sport en thema kanalen.

Wat ik lees in forums, blijkt dat tot 50 inch de zwartwaardes best mee valt ik zie geen verschil, ik vermoed dat het pas kan zien als je boven de 49 Inch komt, van clouding usw heb ik geen last, als je maar onder de 50 inch blijft.

[ Voor 3% gewijzigd door brommer1 op 12-02-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
'Panasonic IPS? Hier zit gewoon een LG IPS paneel in, zwartwaarden zijn echt niet beter dan een JU7000 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Zwart op een JU7000 is bij mij echt gitzwart. Dat local dimming of hoe ze dat ook noemen werkt als een tierelier. Lang leve full backlighting!

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
apis29 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 20:36:
'Panasonic IPS? Hier zit gewoon een LG IPS paneel in, zwartwaarden zijn echt niet beter dan een JU7000 ...
Dat zeg ik niet. Ik zie geen verschil, ik kijk geen films, alleen sport en thema kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Daar heb je gelijk in, het was het winkelpersoneel wat versteld stond. Het valt ook alleen goed op wanneer in een matig verlichte/ donkere ruimte wordt gekeken. Overigen hadden de echte Panasonic IPS panelen ook geen zwartwaarden die in de buurt van een VA paneel kwamen, het is gewoon niet mogelijk bij IPS technologie (zonder hulp van local dimming). Maar je hoeft er idd niet per se zwaar aan te tillen ...
Tijgert schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 21:02:
Zwart op een JU7000 is bij mij echt gitzwart. Dat local dimming of hoe ze dat ook noemen werkt als een tierelier. Lang leve full backlighting!
:D zo goed is ie nou ook weer niet; iig fysieke 'local dimming' heeft ie zeker niet, alleen softwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

apis29 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 23:29:
[...]

:D zo goed is ie nou ook weer niet; iig fysieke 'local dimming' heeft ie zeker niet, alleen softwarematig.
Wat is volgens jou het verschil tussen fysiek en softwarematig? De ledjes dimmen toch echt hoor.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Tijgert schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 23:32:
[...]

Wat is volgens jou het verschil tussen fysiek en softwarematig? De ledjes dimmen toch echt hoor.
Bij echte local dimming kunnen kleine clusters van de led lampjes uitgeschakeld worden en dit is niet het geval bij de JU7000, enkel op de JS9500. (edit: HDTV Test lijkt het uitgebreid getest te hebben en denken dat het misschien toch iets verder gaat dan frame dimming maar als een ander review het erover heeft dat de helderheid van het hele scherm omhoog gaat bij iets als tekst in het midden van het scherm lijkt dat toch gewoon sterk op frame dimming. Bij de JU7500 heeft het minimale impact op de zwartwaarden bij de ANSI contrast test).

Een goede test om dit te controleren is

of deze YouTube: Rtings local dimming Test

[In de vlakken] waar de witte stip niet is zouden de leds compleet uit moeten zijn (dat valt overdag iig nauwlijks te zien dus het best in het donker te testen). En eigenlijk moet je nog een black level test doen om te kijken of die zogenaamde (software-matige) dimming geen black level crush veroorzaakt waardoor details in de schaduw verloren gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 13-02-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:45
Wat denken jullie hiervan?

Vorige week kocht ik bij Mediamarkt een nieuwe tv Samsung UE48J6200AW.

Thuisgekomen bleek dat de doos reeds open geweest was en dat de zakjes met vijsjes al open geknipt waren. Ik heb dus een sterk vermoeden dat het toestel al in de toonzaal gestaan heeft.
Ik dacht, we gaan niet moeilijk doen, en installeerde de televisie.

Nu ik er echter begin over na te denken, zou het kunnen dat de televisie al honderden zoniet duizenden uren gespeeld heeft.

Het is misschien te laat, maar zou ik Mediamarkt contacteren en een nieuwe tv eisen? Ik heb geen korting gekregen omdat het een toonzaalmodel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@drossie

"Ik heb geen korting gekregen omdat het een toonzaal model was." je geeft zelf antwoord op je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2016 @ 08:57:
@drossie

"Ik heb geen korting gekregen omdat het een toonzaal model was." je geeft zelf antwoord op je vraag.
Ik denk dat je het verkeerd leest, hij kreeg geen korting terwijl het achteraf een toonzaal model bleek te zijn.
Dit is trouwens te zien in het service menu. Een teller houdt dat bij. Zoek online naar de combinatie van toetsen om dat menu in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Tijgert schreef op zondag 14 februari 2016 @ 09:18:
[...]

Ik denk dat je het verkeerd leest, hij kreeg geen korting terwijl het achteraf een toonzaal model bleek te zijn.
Dit is trouwens te zien in het service menu. Een teller houdt dat bij. Zoek online naar de combinatie van toetsen om dat menu in te zien.
Service menu moet je niet ingaan als je er geen verstand van hebt. Verkeerde waarde veranderen en hij start niet meer op.

Stuur gewoon de TV terug als je niet te tevreden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
ionn schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:41:
[...]

Service menu moet je niet ingaan als je er geen verstand van hebt. Verkeerde waarde veranderen en hij start niet meer op.

Stuur gewoon de TV terug als je niet te tevreden bent.
Is het zo moeilijk/gevaarlijk om in dat service menu te geraken?

Heb een mail gestuurd naar Mediamarkt. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Drossie schreef op zondag 14 februari 2016 @ 14:50:
[...]

Als je enkel het service menu in gaat, geen wijzigingen maakt en enkel kijkt naar de Hours On en vervolgens het menu weer sluit (weet niet of dat ook een combinatie is of gewoon de tv uit zetten) dan kan er weinig fout gaan en kom je wel beter beslagen ten ijs.
Het zal mij niks verbazen als MM alles ontkent en de bewijslast bij jou legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

[...]

Er in komen is makkelijk, maar als je niet weet wat je doet zou ik het vermijden. Bovendien is het onnodig om te weten hoeveel uur die gedraaid heeft. Je kan het product retourneren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

ionn schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:08:
[...]

Er in komen is makkelijk, maar als je niet weet wat je doet zou ik het vermijden. Bovendien is het onnodig om te weten hoeveel uur die gedraaid heeft. Je kan het product retourneren toch?
Als je zonder morren kan retourneren zou ik dat doen, anders even spieken in het menu zodat je het zeker weet.
Let wel: geef pas als allerlaatste optie aan dat je de Hours On zelf gezien hebt in het service menu, geef ze geen reden om er een probleern van te maken omdat je eigenlijk niet zelf in het menu hoort te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Tijgert schreef op zondag 14 februari 2016 @ 19:08:
[...]

Als je zonder morren kan retourneren zou ik dat doen, anders even spieken in het menu zodat je het zeker weet.
Let wel: geef pas als allerlaatste optie aan dat je de Hours On zelf gezien hebt in het service menu, geef ze geen reden om er een probleern van te maken omdat je eigenlijk niet zelf in het menu hoort te komen.
Zonder problemen retourneren wordt lastig. De meeste verpakkingsmaterialen zijn weg gegooid...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Drossie schreef op zondag 14 februari 2016 @ 19:13:
[...]

Zonder problemen retourneren wordt lastig. De meeste verpakkingsmaterialen zijn weg gegooid...
Tja, les 1 bij het kopen van dure dingen: gooi nooit de doos weg totdat zeker is dat je het wilt houden en het blijft werken zodat het niet terug hoeft. Electronica gaat vaak of heel snel stuk, of heel langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Drossie schreef op zondag 14 februari 2016 @ 19:13:
[...]

Dat is niet echt slim. De TV kan trouwens geretourneerd zijn, misschien dat daarom niet alles verpakt is. Hoeft dus niet perse een showroommodel geweest te zijn. Volgens mij verkopen ze geen showroommodel zonder korting. (dat lijkt mij in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als geautoriseerd service center van o.a Samsung weten we hoe het werkt ;)

plus het advies wat jij geeft niet correct is, elke keer dat je het service menu triggerd wordt gelogd, wat inhoudt dat je je garantie verliest als er geconstateerd wordt dat er buiten om Samsung zelf en repair centers je in het service menu bent geweest.
Tijgert schreef op zondag 14 februari 2016 @ 09:18:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 06:36:

plus het advies wat jij geeft niet correct is, elke keer dat je het service menu triggerd wordt gelogd, wat inhoudt dat je je garantie verliest als er geconstateerd wordt dat er buiten om Samsung zelf en repair centers je in het service menu bent geweest.

[...]
Mwa, lijkt me redelijk correct wat ik zei toch? Je KAN in het service menu zien hoeveel uur hij aan heeft gestaan, en men KAN er moeilijk over gaan doen wanneer je ze dat zegt het daar gezien te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

[...]
Dus je garantie ben je kwijt ook als de vorige eigenaar er in is geweest en daarna geretourneerd heeft. En dan krijg jij die Tv thuisgestuurd. Lijkt me nogal raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
ionn schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:43:
[...]

Dus je garantie ben je kwijt ook als de vorige eigenaar er in is geweest en daarna geretourneerd heeft. En dan krijg jij die Tv thuisgestuurd. Lijkt me nogal raar.
De fabrieksgarantie zou kunnen vervallen, de consumentengarantie blijft echter wel gewoon van toepassing. Die kan wel weer vervallen wanneer je iets in het service menu aanpast waardoor het toestel onbruikbaar wordt, omdat door jouw schuld het toestel niet meer goed werkt.

Probleem is wel dat het toestel fysiek in de winkel is gekocht waardoor je als consument minder rechten hebt bij het retourneren als dat er geen verpakkingsmateriaal meer bij zit. Dan heb je ook nog eens te maken met een Media Markt, die al niet bekend staan om hun goede klantenservice.

Als ik in deze situatie zou staan, zou ik uitzoeken wat het aantal branduren is. Ik zou de kans groter achter dat het toestel gewoon geretourneerd is en dus enkele branduren heeft, waarmee niets te halen valt. Mochten er enkele honderden branduren zijn, dan is er mogelijk wel iets te regelen met de Media Markt. Dan is er immers duidelijk bewijs dat het product niet nieuw is maar verkocht als gebruikt, terwijl dit er niet bij is gemeld. Volgens mij kun je de koop dan ontbinden en (een deel van) het geld terugkrijgen of - afhankelijk van het aantal branduren - korting krijgen op het product omdat de verwachte levensduur ook is afgenomen.

Een televisie van deze prijsklasse heeft een verwachte levensduur van 5 jaar wat omgerekend 7000 - 8000 branduren is. Heeft het toestel een maand lang aangestaan in de winkel van de Media Markt, is de verwachte levensduur al met 10% afgenomen, terwijl je de prijs van een nieuw toestel voor hebt betaald en dit vooraf niet is verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolbyadt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-08 22:57
Geachte Stefanox,

Het zou rond uit belachelijk zijn als je in het service menu zou komen dat daardoor je garantie er af gaat.
Je moet toch zonder problemen kunnen instellen dat je tv standaard aan gaat op bijvoorbeeld HDMI 1 i.p.v. de standaard kabel. Wat tegenwoordig niemand meer gebruikt.

Als je in het menu waardes zou veranderen waardoor je tv niet meer werkt. Dat kan ik me wel voorstellen. Maar niet de standaard hotel opties om aan te geven op welke aansluitingen de tv standaard moet aan gaan en eventueel het volume in te stellen. Helaas heb ik bij mijn Samsung UE48J6200 tv het ingesteld maar werkt ook niet voor de 100%. Vaak als ik de tv aanzet start de tv toch op op het standaard tv kabel i.p.v. de ingestelde HDMI1 waarop ik mijn STB tv kastje heb op aangesloten zitten. Erg vervelend moet ik eerlijk zeggen.

[...]

SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolbyadt
@Drossie, ik heb toevallig ook de zelfde Samsung tv gekocht tijdens de btw actie. Ik ben over de tv zelf zeer te vrede. Het is wel even wennen om van een Panasonic plasma tv naar een Led tv te gaan maar moet zeggen dat het te doen is. Heb wel de Samsung tv moeten instellen met instellingen van rtings want zo out of the box geeft het beeld bij bewegende beelden een slecht resultaat weer. Daarom meteen alle beeld verbeteraars uit gezet en instellingen van Rtings J6200 de tv op ingesteld. En ben nu qua kleuren en scherpte zeer te vrede. De enige rede waarom ik de plasma tv nu te koop heb staan is omdat de plasma tv te veel stroom verbruikt. Want led kan echt niet tippen aan plasma helaas.
Drossie schreef op zondag 14 februari 2016 @ 08:38:
Wat denken jullie hiervan?

Vorige week kocht ik bij Mediamarkt een nieuwe tv Samsung UE48J6200AW.

Thuisgekomen bleek dat de doos reeds open geweest was en dat de zakjes met vijsjes al open geknipt waren. Ik heb dus een sterk vermoeden dat het toestel al in de toonzaal gestaan heeft.
Ik dacht, we gaan niet moeilijk doen, en installeerde de televisie.

Nu ik er echter begin over na te denken, zou het kunnen dat de televisie al honderden zoniet duizenden uren gespeeld heeft.

Het is misschien te laat, maar zou ik Mediamarkt contacteren en een nieuwe tv eisen? Ik heb geen korting gekregen omdat het een toonzaalmodel was.

SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolbyadt
Om in het service menu te komen van de Samsung tv is heel makkelijk google maar even. Dan vind je het heel snel. Zijn 4 toetsen die je snel achter elkaar moet drukken terwijl te tv uit staat.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Dolbyadt schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:28:
@Drossie, ik heb toevallig ook de zelfde Samsung tv gekocht tijdens de btw actie. Ik ben over de tv zelf zeer te vrede. Het is wel even wennen om van een Panasonic plasma tv naar een Led tv te gaan maar moet zeggen dat het te doen is. Heb wel de Samsung tv moeten instellen met instellingen van rtings want zo out of the box geeft het beeld bij bewegende beelden een slecht resultaat weer. Daarom meteen alle beeld verbeteraars uit gezet en instellingen van Rtings J6200 de tv op ingesteld. En ben nu qua kleuren en scherpte zeer te vrede. De enige rede waarom ik de plasma tv nu te koop heb staan is omdat de plasma tv te veel stroom verbruikt. Want led kan echt niet tippen aan plasma helaas.

[...]
Is dat wel de goeie en zie je ook echt beter beeld?
Las dat op Rtings de J6300 de juiste was, maar als ik deze settings invoer word mijn beeld er niet beter op.

Heb ook de 48J6200 trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolbyadt
@G.Scholtens, Ik heb op Rtings de j6200 setting uitgevoerd. En moet zeggen dat ik zeer te vrede ben qua beeld instellingen. Super mooi strak beeld. Heb alleen de backlight nog lager gezet dan ze bij Rtings hebben aangegeven. Heb je wel alles instellingen aangepast zoals de 2-punt en 10-punt instellingen.

PS: Je moet eerst de beeld zetten op movie. En daarna de instellingen van Rtings J6200 aanpassen. Dan zou je hierna perfect beeld moeten kunnen krijgen.
G.Scholtens schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:57:
[...]

Is dat wel de goeie en zie je ook echt beter beeld?
Las dat op Rtings de J6300 de juiste was, maar als ik deze settings invoer word mijn beeld er niet beter op.

Heb ook de 48J6200 trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Dolbyadt schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:01:
@G.Scholtens, Ik heb op Rtings de j6200 setting uitgevoerd. En moet zeggen dat ik zeer te vrede ben qua beeld instellingen. Super mooi strak beeld. Heb alleen de backlight nog lager gezet dan ze bij Rtings hebben aangegeven. Heb je wel alles instellingen aangepast zoals de 2-punt en 10-punt instellingen.

PS: Je moet eerst de beeld zetten op movie. En daarna de instellingen van Rtings J6200 aanpassen. Dan zou je hierna perfect beeld moeten kunnen krijgen.

[...]
Zal van de week een die van de j6200 proberen, bovenstaande had ik inderdaad gedaan.
Alleen dan van het J6300 model, aangezien deze de juiste looks had.
J6200 vind ik niet echt lijken op mijn 48J6200 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
G.Scholtens schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:02:
[...]

Zal van de week een die van de j6200 proberen, bovenstaande had ik inderdaad gedaan.
Ik heb het ook ingesteld naar de J6300. De J6200 die wij hebben, is de J6300 van Amerika ofzo.
De J6300 die ze hier verkopen heeft een gebogen scherm.

Bij mij ging het beeld er spectaculair op vooruit na het instellen van alle instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Vandaag antwoord gekregen van Mediamarkt.
Ze zijn er zeker van dat het toestel niet als toonzaalmodel gebruikt is omdat er al een ander toestel in de toonzaal stond.
De doos zou open geweest zijn om te controleren of het toestel niet beschadigd werd.
Maar ik kan wel een compensatie van 25€ gaan halen...

Erg vreemd. Er stond namelijk helemaal geen toonzaalmodel.
EN de zakjes van met de vijsjes om de voet te bevestigen aan het scherm waren open geknipt. Dit doen ze niet om na te gaan of het scherm geen schade heeft vermoed ik...

Een beetje zoals verwacht wordt ik dus afgescheept. Het is natuurlijk deels mijn eigen schuld, ik had het toestel direct moeten retourneren ipv te installeren.
Het enige dat uitsluitsel kan brengen, is het servicemenu, maar dat durf ik niet meer zo goed nadat ik hier kon lezen dat de fabrieksgarantie vervalt dan.

Over het toestel zelf ben ik overigens zeer tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dat je fabrieksgarantie vervalt als je alleen al naar het menu gaat lijkt me echt bs... dat het niet onder de garantie valt als je loopt te kutten in het service menu en daarmee de tv sloopt lijkt me nogal logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch is het zo, bij bv Samsung kunnen we zien het aantal kerel dat een SM is getriggerd,
ArcticWolf schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:08:
Dat je fabrieksgarantie vervalt als je alleen al naar het menu gaat lijkt me echt bs... dat het niet onder de garantie valt als je loopt te kutten in het service menu en daarmee de tv sloopt lijkt me nogal logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Ik heb de het beeld van mijn televisie op movie gezet en hiervan de beeldinstellingen volledig aangepast.
Soms als ik de tv aanzet, staat de beeldinstelling terug op standaard. Weet iemand hoe dit komt?
Is dit een veelvoorkomend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Drossie schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:19:
[...]

Ik heb het ook ingesteld naar de J6300. De J6200 die wij hebben, is de J6300 van Amerika ofzo.
De J6300 die ze hier verkopen heeft een gebogen scherm.

Bij mij ging het beeld er spectaculair op vooruit na het instellen van alle instellingen.
Dan zal het bij mij vast niet goed gaan, bij mij word alles zo dof.
Heb het nu gewoon standaard op dynamic mode staat, dan springen de kleuren er pas uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
M'n JS8000 probeert steeds de hostname "localhost" te claimen, in de TV staat echter dat de hostname JS8000 ingesteld maar toch werkt dat niet... m'n router wordt een beetje gek van die requests.

code:
1
Feb 16 16:30:04 dnsmasq-dhcp[252]: not giving name localhost to the DHCP lease of 192.168.1.102 because the name exists in /etc/hosts with address 127.0.0.1

Enig idee hoe of hier iets aan te doen is? 8)7 of kan ik ergens een bug melden?

[ Voor 16% gewijzigd door ArcticWolf op 16-02-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 17:11
kleine statusupdate over de samsung cashback actie, vandaag is het bedrag op mijn rekening gestort !!! :9~

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolbyadt
@G.Scholtens, Je hebt helemaal gelijk die J6200 van Rtings lijkt qua uiterlijk niet op onze 48J6200 maar het beeld is wel de zelfde zeg maar. Die van Rtings is een vs uitvoering met een andere voet eronder inderdaad.
Maar met deze settings heb ik mooi beeld kunnen krijgen.
G.Scholtens schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:02:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolbyadt
@Stefanox, Dat als je in de service menu zou komen en daardoor de garantie kwijt raakt lijkt me ook echt sterk. Want Samsung kan alleen zien dat er een aantal keren in het menu is gekomen. Maar niet of het een monteur was of een gebruiker. Dus lijkt me zeer sterk. Ik ben zelf ook in het menu geweest om mijn instellingen zo in te stellen dat de tv standaard zou moeten beginnen op HDMI1 waar ik mijn STB Ziggo Samsung kabel tuner heb op aangesloten. Maar helaas werkt het ook niet altijd. Regelmatig als tv is is geweest start de tv opnieuw op de standaard tv kanaal i.p.v. HDMI1. Erg jammer.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 06:42:
En toch is het zo, bij bv Samsung kunnen we zien het aantal kerel dat een SM is getriggerd,

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolbyadt
@Drossie, dit heb ik alleen maar waneer ik in het service menu ben geweest. Dat alles is gerest qua instellingen. Maar bij gewoon uit zetten en daarna weer aan zetten heb ik dit nog niet gehad.
Drossie schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 07:39:
Ik heb de het beeld van mijn televisie op movie gezet en hiervan de beeldinstellingen volledig aangepast.
Soms als ik de tv aanzet, staat de beeldinstelling terug op standaard. Weet iemand hoe dit komt?
Is dit een veelvoorkomend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolbyadt
@G.Scholtens, dat de kleuren bij dynamic eruit spatten mag duidelijk zijn. Maar deze kleuren zijn toch echt niet in de buurt van realistisch toch? Met deze instelling kun je toch niet rustig en mooi kijken naar een film of nieuws uitzending lijkt me. Ik heb de instellingen van Rting J6200 ingesteld met alle stappen die daarin staan van:

1. Movie
2. Beeld instellingen: Warm2 met daarbij alle beeld verbeteraars uitgeschakeld.
3. Het belangrijkste gedeelte zit namelijk in de 2-punt en 10-punt instelling van de kleuren. Als
je deze instellingen overneemt van de Rtings (J6200).
4. Daarna moet je maar eens rustig een uurtje kijken waar je normaal ook naar kijkt en dan zul
je zien dat het heel mooi rustig beeld geeft.

PS: Ik kom van een Plasma (Panasonic) af. Kan je vertellen dat een Led tv zeker niet tegen een plasma
tv opkan. Maar moet zeggen dat ik nadat ik deze instellingen heb ingesteld voor mijn EU48J6200
een goed mooi beeld heb kunnen krijgen. Het is zeker geen plasma maar kan er wel mee door.
Heb de plasma tv alleen nu te koop staan omdat het stroom verbruik veel hoger is dan bij led tv.
G.Scholtens schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 08:02:
[...]

Dan zal het bij mij vast niet goed gaan, bij mij word alles zo dof.
Heb het nu gewoon standaard op dynamic mode staat, dan springen de kleuren er pas uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dolbyadt schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:55:
@G.Scholtens, Je hebt helemaal gelijk die J6200 van Rtings lijkt qua uiterlijk niet op onze 48J6200 maar het beeld is wel de zelfde zeg maar. Die van Rtings is een vs uitvoering met een andere voet eronder inderdaad.
Maar met deze settings heb ik mooi beeld kunnen krijgen.

[...]
;)
The Samsung J6200 have a basic version of the Tizen smart platform. It doesn't have all the same menus or animations other 2015 Samsung smart TVs have. It is also quite slow.
De Amerikaanse J6200 is de Europese J6100. Een ouderwets model in een nieuwe jasje met bijv. maar 2HDMI poorten vs 4 op de UE J6200 en UN J6300. Vorig jaar was dit de H6203 ...
http://www.walmart.com/ip...z-Class-LED-HDTV/44162675 (kijk alleen maar naar de dikte)
Dat de backlight nog omlaag gezet wordt tov deze instellingen is al bijna net zo onbegrijpbaar :P . Gekalibreerd voor kijken in een donkere ruimte en het dan nog lager zetten? Als de kleuren er meer af moeten spetten moet je (G.Scholtens) de backlight omhoog zetten en verder is het gewoon een paar dagen wennen aan niet-neon kleuren :+
Maar ik zie al dat die backlight bij de J6200 op 10 staat en J6300 op 6 om mee te beginnen.

[ Voor 26% gewijzigd door apis29 op 17-02-2016 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolbyadt
@Apis29, Bedankt voor je nuttig informatie. hierboven.

@G.Scholtens, dit zijn de instellingen die ik op dit moment heb ingesteld. Heb deze settings dus
overgenomen van de site van Rtings (J6200).

http://www.rtings.com/tv/.../j6200/settings?uxtv=265f
============================================================================
Hier met text uitgelegd hoe de instelling zijn

Beeld modus: Movie (Film)

Backllight: 10
Contrast: 95
Brightness: 45
Sharpness: 0
Color: 50
Tint (g/r) G50-R50
---------------------------------------------------
Beeld opties:

Color tone: Warm2
Digital Clean view: uit
Mpeg Noise Filter: uit
HDMI black level: auto
Film modes: off
auto motions PLus: uit.
-------------------------------------------------------------
2-point

R-offset: 0
G-Offset: 0
B-Offset: 0
R-Gain: 0
G-Gain: +1
B-Gain: -3
------------------------------------------------------------
10-Point

10 Point: aan

Level 10%

Red: -3
Green: +5
Blue: -50
------------------------------------------------------
Level 20%

Red: +1
Green: +3
Blue: -16
Level 30%

Red: +9
Green: +14
Blue: +5
Level 40%

Red: +5
Green: +10
Blue: +1
Level 50%

Green: +6
Blue: +4
Level 60%

Red: -4
Green: +1
Level 70%

Red: -1
Green: +2
Blue: +2
Level 80%

Red: 0
Green: 0
-------------------------------------------------------
Level 90%

Blue: -2
Level 100%

Red: +2
Blue: -1
--------------------------------------------------------------
Color Space:

Color Red

Red: +51
Blue: 0
--------------------------------------------------------
Color Green
Red: +11
Green: +51
Color Blue

Green: 8
Blue: 53
-----------------------------------------------------
Color yellow

Red: 52
Green: 50
BLue: 0
---------------------------------------------------------
Color Cyan

Red: 6
Green 51
Blue: 51
Color Magnenta

Red: 48
Green: 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Dolbyadt schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:56:

@G.Scholtens, dit zijn de instellingen die ik op dit moment heb ingesteld. Heb deze settings dus
overgenomen van de site van Rtings (J6200).

http://www.rtings.com/tv/.../j6200/settings?uxtv=265f
============================================================================
Hier met text uitgelegd hoe de instelling zijn

Beeld modus: Movie (Film)

Backllight: 10
Brightness: 45
Sharpness: 0
Color: 50
Tint (g/r) G50-R50
---------------------------------------------------
Beeld opties:

Color tone: Warm2
Digital Clean view: uit
Mpeg Noise Filter: uit
HDMI black level: auto
Film modes: off
auto motions PLus: uit.
-------------------------------------------------------------
2-point

R-offset: 0
G-Offset: 0
B-Offset: 0
R-Gain: 0
G-Gain: +1
B-Gain: -3
10-Point

10 Point: aan

Level 10%

Red: -3
Green: +5
Blue: -50
Level 20%

Green: +3
Blue: -16
Level 30%

Red: +9
Green: +14
Blue: +5
Level 40%

Red: +5
Green: +10
Level 50%

Green: +6
Level 60%

Red: -4
Green: +1
Level 70%

Red: -1
Green: +2
Blue: +2
Level 80%

Level 90%

Blue: -2
Level 100%

Red: +2
Blue: -1
Color Space:

Color Red

Red: +51
--------------------------------------------------------
Color Green
Red: +11
Green: +51
Color Blue

Green: 8
Blue: 53
-----------------------------------------------------
Color yellow

Red: 52
Green: 50
BLue: 0
---------------------------------------------------------
Color Cyan

Red: 6
Green 51
Color Magnenta

Red: 48
Green: 7
Zal deze settings eens proberen, maar ben zo ie zo tevreden met de dynamics look

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

TTLCrazy

Listen to Frankie

G.Scholtens schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:17:
[...]

Zal deze settings eens proberen, maar ben zo ie zo tevreden met de dynamics look
Alles vanaf 2 point en 10 point zijn calibratie instellingen. Het staat iedereen vrij uiteraard om deze aan te passen, echter zijn de meeste Samsung tv's af fabriek al behoorlijk goed ingesteld (mits je de kleurinstelling op film zet), en de kans is klein dat je met deze waarden het beeld verbeterd. Simpelweg omdat elk paneel anders is. De rest van de instellingen zijn persoonlijke smaak en/of beeld verbeteraars.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Samsung SUHD Europe Line-up 2016:

KS7000
49, 55 & 60"
  • Flat SUHD TV
  • HDR 1000
  • Quantum dot technology
  • Precision Black / Ultra Black
  • Peak Illuminator Pro
  • UHD Dimming
  • 360 boundless design
  • Smart TV with Silver Smart Control
  • IoT Hub enabled
KS7500
43, 49, 55 65"
  • Curved SUHD TV
  • HDR 1000
  • Quantum dot technology
  • Peak Illuminator Pro
  • UHD Dimming
  • 360 Boundless design
  • IoT Hub enabled
KS8000
49, 55, 65, 75"
  • Flat SUHD TV
  • HDR 1000
  • Quantum dot technology
  • Peak Illuminator Pro
  • Supreme UHD Dimming
  • Supreme Motion
  • 2 tuners
  • 360 Boundless design
  • IoT Hub enabled
KS9000
49, 55, 65 & 78"
  • Curved SUHD TV
  • HDR 1000
  • Quantum dot technology
  • Peak Illuminator Pro
  • Supreme UHD Dimming
  • Supreme Motion
  • 2 tuners
  • 360 boundless design
  • IoT Hub enabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dat is nu weer een leuke opmerking, maar geloof mij, we kunnen gewoon zien of er buitenom een technicus of een remotesessie een consument is geweest ;
Dolbyadt schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:00:
@Stefanox, Dat als je in de service menu zou komen en daardoor de garantie kwijt raakt lijkt me ook echt sterk. Want Samsung kan alleen zien dat er een aantal keren in het menu is gekomen. Maar niet of het een monteur was of een gebruiker. Dus lijkt me zeer sterk. Ik ben zelf ook in het menu geweest om mijn instellingen zo in te stellen dat de tv standaard zou moeten beginnen op HDMI1 waar ik mijn STB Ziggo Samsung kabel tuner heb op aangesloten. Maar helaas werkt het ook niet altijd. Regelmatig als tv is is geweest start de tv opnieuw op de standaard tv kanaal i.p.v. HDMI1. Erg jammer.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolbyadt
@Stefanox, Leuk om te weten dat jij dit aangeeft. Ik heb hierover andere informatie gekregen. Zou namelijk belachelijk voor worden zijn als je in het menu een standaard poort zou instellen dat daardoor je garantie verloren gaat. Je doet niks verkeerd je veranderd alleen de standaard poort instelling van standaard tv instellen naar HDMI1 i.v.m. STB van Ziggo. Is gewoon een gebruikers instelling.

Zie foto voor instelling;
Afbeeldingslocatie: http://i435.photobucket.com/albums/qq73/Dolbyadt/servicemenu%20instelling_zpssq7xzhed.jpg
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:22:
Kijk dat is nu weer een leuke opmerking, maar geloof mij, we kunnen gewoon zien of er buitenom een technicus of een remotesessie een consument is geweest ;

[...]

[ Voor 9% gewijzigd door Dolbyadt op 17-02-2016 15:14 . Reden: foto toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:55
Reverb_ schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:12:
Samsung SUHD Europe Line-up 2016:

KS7000
49, 55 & 60"
  • Flat SUHD TV
  • HDR 1000
  • Quantum dot technology
  • Peak Illuminator Pro
  • UHD Dimming
  • 360 boundless design
  • IoT Hub enabled
KS7500
43, 49, 55 65"
  • Curved SUHD TV
  • HDR 1000
  • Quantum dot technology
  • Peak Illuminator Pro
  • UHD Dimming
  • 360 Boundless design
  • IoT Hub enabled
KS8000
49, 55, 65, 75"
  • Flat SUHD TV
  • HDR 1000
  • Quantum dot technology
  • Peak Illuminator Pro
  • Supreme UHD Dimming
  • Supreme Motion
  • 2 tuners
  • 360 Boundless design
  • IoT Hub enabled
KS9000
49, 55, 65 & 78"
  • Curved SUHD TV
  • HDR 1000
  • Quantum dot technology
  • Peak Illuminator Pro
  • Supreme UHD Dimming
  • Supreme Motion
  • 2 tuners
  • 360 boundless design
  • IoT Hub enabled
ziet er mooi uit, wanneer krijgen we hier meer over te horen/zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Schat eind maart, begin april dat ze in de winkel komen te liggen. Meestal zal het nu ook wel snel op de Samsung site komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
ben benieuwd, had op het laatste moment een maand geleden mijn js8000 geannuleerd. en heb mijn hoop gevestigd op de 2016 modellen.
de ks8000 (65inch) en ks7000 (60 inch) staat hoog op het lijstje. (mits betaalbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
G.Scholtens schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:06:
[...]

Ah lol, had nooit gezien dat ik de Australische firmware voor me had.
Bedankt
Voor mijn J6250 staat een update klaar. Ik heb nu 1440 en degene die klaar staat is de 1442 build. Zit hier veel nieuws in of meer een bugfix build?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nog een elle lange discussie met je aan gaan, waar ik eigenlijk geen zin in heb en het nut niet van in zie,
komt er op neer dat je zoveel kan willen, maar dat dit de repair regels zijn, dat jij andere info hebt gehoord, helemaal goed, dit zijn de regels die Samsung zelf op stelt tbv repairs, wat andere zeggen is voor ons niet belangrijk, jij kan vinden dat dat belachelijk is en dergelijke, als het toegankelijk voor consument zou zijn, zou er gewoon een knopje op je rm zitten , maar dus niet, van mijn kant einde discussie!
Dolbyadt schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:07:
@Stefanox, Leuk om te weten dat jij dit aangeeft. Ik heb hierover andere informatie gekregen. Zou namelijk belachelijk voor worden zijn als je in het menu een standaard poort zou instellen dat daardoor je garantie verloren gaat. Je doet niks verkeerd je veranderd alleen de standaard poort instelling van standaard tv instellen naar HDMI1 i.v.m. STB van Ziggo. Is gewoon een gebruikers instelling.

Zie foto voor instelling;
[afbeelding]

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:59:
Ik kan nog een elle lange discussie met je aan gaan, waar ik eigenlijk geen zin in heb en het nut niet van in zie,
komt er op neer dat je zoveel kan willen, maar dat dit de repair regels zijn, dat jij andere info hebt gehoord, helemaal goed, dit zijn de regels die Samsung zelf op stelt tbv repairs, wat andere zeggen is voor ons niet belangrijk, jij kan vinden dat dat belachelijk is en dergelijke, als het toegankelijk voor consument zou zijn, zou er gewoon een knopje op je rm zitten , maar dus niet, van mijn kant einde discussie!

[...]
Je beweert van alles, maar WAAR staat dat dan?
Overigens vraag ik me af of Samsung het juridisch hard kan maken in Nederland dat naar bepaald menu gaan je fabrieksgarantie laat vervallen :')
Daarnaast heb ik m'n vorige Samsung TV zelf moeten repareren omdat die net na de 2 jarige garantie kapot ging (tis goedkoper om het zelf te doen dan "coulance" regeling van Samsung te accepteren)
Ik heb toch weer een Samsung TV gekocht vanwege de beeldkwaliteit maar ik ben me er wel bewust van dat de HW die erin zit echt troep is (psu, tcon timers etc), het blijft triest hoe Samsung met z'n klanten en garantie om blijft gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Dolbyadt schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:20:
Geachte Stefanox,

Het zou rond uit belachelijk zijn als je in het service menu zou komen dat daardoor je garantie er af gaat.
Je moet toch zonder problemen kunnen instellen dat je tv standaard aan gaat op bijvoorbeeld HDMI 1 i.p.v. de standaard kabel. Wat tegenwoordig niemand meer gebruikt.
[...]
Volgens mij hebben ze daarvoor dus hotel mode voor uitgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

NoepZor schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:59:
[...]

Voor mijn J6250 staat een update klaar. Ik heb nu 1440 en degene die klaar staat is de 1442 build. Zit hier veel nieuws in of meer een bugfix build?
Niet veel volgens mij. Wat ze wel hebben toegevoegd is dat je niet meer kan downgraden naar build 0 en weer upgraden naar FW naar keuze.
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:59:

[...]
Toch apart, maar die logs kun je toch gewoon verwijderen. Control -> sub-option -> view log en dan delete.

[ Voor 48% gewijzigd door ion op 17-02-2016 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Oeps dubbel. :X

[ Voor 96% gewijzigd door ion op 17-02-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dolbyadt schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:56:

overgenomen van de site van Rtings (J6200)
G.Scholtens schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:17:
[...]

Consumentenbond instelling voor 48 (en 55) J6200 (benieuwd hoe die bij je overkomt tov Rtings):
Preset: standard
Helderheid: 45
Scherpte: 50
Kleur temp: standaard
Tint: G47/R53
Kleursaturatie: 48
Backlight: 14
Auto Motion Plus: Custom B8/J6
De rest is allemaal off of auto,Film Mode Auto 2 misschien niet standaard. Colour Space: native
Dolbyadt schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:07:
[...]
'Gewoon' een gebruikersinstelling? Er staat anders nergens op de Samsung site of handleiding hoe je in het service menu moet komen, zo gewoon is het ook weer niet en ook niet bedoeld voor de consument.

[ Voor 38% gewijzigd door apis29 op 17-02-2016 23:22 ]

Verwijderd

goeie god, lezen is een vak op zich!

kijk nou eens in me handtekening, buitenom dat ik ook een consument ben, is onze organisatie een geautoriseerd Samsung Repair center,

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2016 06:45 ]

• G.Scholtens
NoepZor schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:59:
[...]

1442 staat er bij mij ook op, geen idee wat er verbeterd/veranderd is, samsung heeft geen changelog van de updates

• Reverb_
harley2009 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 19:14:
ben benieuwd, had op het laatste moment een maand geleden mijn js8000 geannuleerd. en heb mijn hoop gevestigd op de 2016 modellen.
de ks8000 (65inch) en ks7000 (60 inch) staat hoog op het lijstje. (mits betaalbaar)
Hier hietzelfde. Die twee lijken voor mij ook het interessants. Schat dat de 65" KS8000 wel een eurotje of 3000+ gaat kosten. Ik heb de televisie pas eind april nodig en nu ook veel aan het vergelijken. Wil eigenlijk een 60", maar daar zijn weinig goede van. Of geen VA paneel of geen 100hz. Wellicht zou de KS7000 60" de televisie voor mij zijn. -> 100 hz, VA en HDR10 :) En verwacht dat hij ook nog wel betaalbaar zal zijn. 2000-2500 euro.

• Dolbyadt
@Devil-strike, Dat klopt maar om in de hotel mode te komen ben ik al in het service menu. Want in het service menu moet ik de hotel mode aanzetten bij mijn Samsung tv.
devil-strike schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:45:
[...]

Volgens mij hebben ze daarvoor dus hotel mode voor uitgevonden.

• Dolbyadt
@Apis29, Ik ga het aankomend weekend eens uit proberen. Bedankt voor de informatie. :)
apis29 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 23:07:
[...]

[...]

Consumentenbond instelling voor 48 (en 55) J6200 (benieuwd hoe die bij je overkomt tov Rtings):
Preset: standard
Helderheid: 45
Scherpte: 50
Kleur temp: standaard
Tint: G47/R53
Kleursaturatie: 48
Backlight: 14
Auto Motion Plus: Custom B8/J6
De rest is allemaal off of auto,Film Mode Auto 2 misschien niet standaard. Colour Space: native

[...]

'Gewoon' een gebruikersinstelling? Er staat anders nergens op de Samsung site of handleiding hoe je in het service menu moet komen, zo gewoon is het ook weer niet en ook niet bedoeld voor de consument.

• Dolbyadt
@G.Scholtens, Ik heb deze versie op dit moment. Heb de tv sinds kort gekocht.

UE48J6200
Afbeeldingslocatie: http://i435.photobucket.com/albums/qq73/Dolbyadt/versie%20wat%20ik%20nu%20heb%20op%20mijn%2048J6200_zpsbvahqsqm.jpg
G.Scholtens schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:08:
[...]

1442 staat er bij mij ook op, geen idee wat er verbeterd/veranderd is, samsung heeft geen changelog van de updates

• G.Scholtens
Dolbyadt schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:39:
@G.Scholtens, Ik heb deze versie op dit moment. Heb de tv sinds kort gekocht.

UE48J6200
[afbeelding]

[...]
Update zal dan binnenkort wel komen, mits je automatisch update aan hebt staan.
Anders even zelf laten zoeken.

• Dolbyadt
@G.Scholtens, Ik heb standaard alles uit staan. Wil niet automatisch updates hebben. Ga altijd eerste lezen en zoeken wat de andere mensen van de nieuwe versie vinden voordat ik het laat uitvoeren. Ben ICT en ben daarom voorzichtig met automatische updates. ;)
G.Scholtens schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:49:
[...]

Update zal dan binnenkort wel komen, mits je automatisch update aan hebt staan.
Anders even zelf laten zoeken.

• harley2009
Reverb_ schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:51:
[...]

Hier hietzelfde. Die twee lijken voor mij ook het interessants. Schat dat de 65" KS8000 wel een eurotje of 3000+ gaat kosten. Ik heb de televisie pas eind april nodig en nu ook veel aan het vergelijken. Wil eigenlijk een 60", maar daar zijn weinig goede van. Of geen VA paneel of geen 100hz. Wellicht zou de KS7000 60" de televisie voor mij zijn. -> 100 hz, VA en HDR10 :) En verwacht dat hij ook nog wel betaalbaar zal zijn. 2000-2500 euro.
heb al wel gelezen dat de KS8000 en KS7000 geen 3d hebben. dat is voor mij niet zo erg.. gebruik het toch niet. maar misschien voor andere geïnteresseerde wel belangrijk..

http://nl.hardware.info/r...ide-color-en-hdr#comments

[ Voor 7% gewijzigd door harley2009 op 18-02-2016 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
harley2009 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 19:00:
[...]

heb al wel gelezen dat de KS8000 en KS7000 geen 3d hebben. dat is voor mij niet zo erg.. gebruik het toch niet. maar misschien voor andere geïnteresseerde wel belangrijk..

http://nl.hardware.info/r...ide-color-en-hdr#comments
Poeh, de ks7000 voor een 49" moet dan al 1900 kosten volgens hw.info. Beste prijzen voor een 49"! De 7 serie was vorig jaar bij introductie toch niet zo duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Reverb_ schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:12:
[...]

Poeh, de ks7000 voor een 49" moet dan al 1900 kosten volgens hw.info. Beste prijzen voor een 49"! De 7 serie was vorig jaar bij introductie toch niet zo duur?
Vergeet niet dat dit een - zoals Samsung dat noemt - SUHD-televisie is met HDR, waar de series 7 van afgelopen jaar dit niet heeft. De 48" series 7 van afgelopen jaar had overigens ook gewoon een hoog prijskaartje bij introductie.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=439570&deliveryCountry=NL

Wat mij betreft goed dat ze HDR pushen en alleen de budget UHD-modellen niet met HDR leveren. Hoe meer toestellen met HDR op de markt komen, hoe interessanter het is voor content-makers om content te leveren met HDR. Een ontwikkeling die ik veel meer aanmoedig dan de extra pixels van UHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:21
Voor de JU7000 serie is firmware 1443 beschikbaar als download (per 18-feb).
Ik merkte bij de 1441 versie dat de browser wat verbeterd is qua surfen met het wireless keyboard (muisbesturing).

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Ik merk dat bij mijn nieuwe televisie de beeldinstelling soms plots vanzelf van movie naar dynamic verspringt.
Het is op onregelmatige momenten. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:21
Drossie schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:32:
Ik merk dat bij mijn nieuwe televisie de beeldinstelling soms plots vanzelf van movie naar dynamic verspringt.
Het is op onregelmatige momenten. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Welk model TV betreft het?
Welke firmware zit er op?

Eea komt bij mij (met JU7000 en firmware 1440-1443) niet bekend voor

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:48
https://www.homecinemamag...-2016-lcd-led-tv-line-up/

Misschien loop ik achter, maar kom nu pas de 2016 lijn van Samsung tegen.... als iemand iets completers heeft dan dit?
Nadat de (H)6400 wegviel valt nu ook de (J)6200 weg, en blijft de 6300 over, tja alles gaat door he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
OTA van 1443 op m'n JS8000 net gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerkie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06-2022
ben geinteresseerd in de SAMSUNG UE 55JU7000, nu zie ik op internet de volgende TV staan; SAMSUNG UE 55JU7000 LXXN. Is dit de versie die bedoeld is voor NL? ik weet dat er in het verleden nog wel eens verschillende versies op de markt waren die niet allemaal compatible waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:38
Yep die zijn inderdaad voor ons bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:22
Ben sinds paar dagen ook een bezitter van een Samsung JS8000. Kom van een F8000.
Er zijn een aantal dingen die mij opvallen. De tv reageert soms traag. Maakt niet uit of het de smart afstandsbedieing is of de normale. Als ik het menu of de gids oproep dan gaat dit dus super traag. De F8000 was echt super snel met dit soort dingen. Ook heb ik wat clouding bespeurd. Dit had ik eigenlijk niet meer verwacht van een 2015 model. Hoop dat dit nog wat minder wordt, had er op de F8000 ook 0,0 last van clouding.

Heb de instellingen van de F8000 overgenomen.

Backlight staat op 12. Verder gebruik ik de standaard instelling bij beeld. Dit is dus hetzelfde als op mijn oude tv. Meer mensen die dit hebben? Tv gids is ook niet altijd compleet. Instant on heb ik ook al uitgezet, zodat hij clean opstart.

Voor de rest ben ik zeer tevrden over het beeld. Hoop allen dat die traagheid en de clouding uit het systeem gaat. Laastste firmware staat geinstalleerd. versie 1443.

[ Voor 0% gewijzigd door blueface op 29-02-2016 12:54 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 15:31
Op 29 april krijg ik de sleutels van mijn nieuwe huis en bij een nieuw huis hoort een nieuwe TV. Het vormt in ieder geval een prima excuus ;-).

Momenteel heb ik een Samsung LE40B650 uit 2009 en ben aan het kijken naar 55 inch modellen. Het belangrijkste vind ik een goede kleurweergave, een fatsoenlijke input lag en fatsoenlijke kijkhoeken in een normale woonomgeving voor max zo'n 1500 euro.

Ik kwam al vrij snel uit op de Samsung UE55JU7000L die momenteel voor 1300 euro in de pricewatch staat. Het eerste wat mij opvalt, net als een paar jaar geleden, is dat de model aanduidingen van Samsung nog steeds een doolhof zijn. Voor zover ik weet is dit dezelfde tv toch? http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ju7100.

Wat zijn jullie praktijk ervaringen met de kijkhoek van deze TV? Dat is het voornaamste 'probleem' in reviews waar mensen zich aan storen lijkt het. Ik ga straks nog even kijken bij de Mediamarkt maaar praktijkervaring is toch anders.

Zijn er nog duidelijke alternatieven? Ik heb gekeken naar de Sony X850c en een zooi Panasonic modellen, maar overall lijkt de Samsung het te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
blueface schreef op zondag 28 februari 2016 @ 00:17:
Ben sinds paar dagen ook een bezitter van een Samsung JS8000. Kom van een F8000.
Er zijn een aantal dingen die mij opvallen. De tv reageert soms traag. Maakt niet uit of het de smart afstandsbedieing is of de normale. Als ik het menu of de gids oproep dan gaat dit dus super traag. De F8000 was echt super snel met dit soort dingen. Ook heb ik wat clouding bespeurd. Dit had ik eigenlijk niet meer verwacht van een 2015 model. Hoop dat dit nog wat minder wordt, had er op de F8000 ook 0,0 last van clouding.

Heb de instellingen van de F8000 overgenomen.

Backlight staat op 12. Verder gebruik ik de standaard instelling bij beeld. Dit is dus hetzelfde als op mijn oude tv. Meer mensen die dit hebben? Tv gids is ook niet altijd compleet. Instant on heb ik ook al uitgezet, zodat hij celan opstart.

Voor de rest ben ik zeer tevrden over het beeld. Hoop allen dat die traagheid en de clouding uit het systeem gaat. Laastste firmware staat geinstalleerd. versie 1443.
Clouding of bleeding? Ik heb iig geen clouding, wel heel licht wat bleeding maar dan moet ik er echt naar gaan zoeken...
En het lijkt me niet heel erg verstandig om de calibratie van een 2013 model over te nemen :+

Deze settings zijn behoorlijk goed:
http://www.cnet.com/forum...5js8500-picture-settings/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:22
ArcticWolf schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:24:
[...]

Clouding of bleeding? Ik heb iig geen clouding, wel heel licht wat bleeding maar dan moet ik er echt naar gaan zoeken...
En het lijkt me niet heel erg verstandig om de calibratie van een 2013 model over te nemen :+

Deze settings zijn behoorlijk goed:
http://www.cnet.com/forum...5js8500-picture-settings/
Ik bedoelde dat ik alleen de backlight instelling van de F8000 had overgenomen.

De traagheid heb ik ondertussen opgelost. Heb de tv nog een keer gereset incl. ci+ module. Codering stond niet goed op de module zelf.

Ik las dat iemand anders de tv gids niet compleet kreeg. Dit heb ik kunnen verhelpen door kanaalvergrendeling uit te zetten, die staat standaard aan.

Alles loopt nu zoals ik gehoopt had. Cloading of bleeding kan ik pas vanavond weer zien.

Edit: Het is echt clouding. Vooral in de hoeken. Witte vlekken (wolken). Hoop dat het minder wordt met de tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door blueface op 28-02-2016 20:35 . Reden: tekst toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
De laatste tijd valt het me met enige regelmaat op dat ik de-interlacing artefacts zie op mijn 55JU7000. Deze is aangesloten op een Humax 5200C die ik 1080i laat uitsturen naar de TV.

Zou ik met de settings van de tv iets moeten doen en zo ja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Link
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 17:41
blueface schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:30:
[...]

Ik bedoelde dat ik alleen de backlight instelling van de F8000 had overgenomen.

De traagheid heb ik ondertussen opgelost. Heb de tv nog een keer gereset incl. ci+ module. Codering stond niet goed op de module zelf.

Ik las dat iemand anders de tv gids niet compleet kreeg. Dit heb ik kunnen verhelpen door kanaalvergrendeling uit te zetten, die staat standaard aan.

Alles loopt nu zoals ik gehoopt had. Cloading of bleeding kan ik pas vanavond weer zien.

Edit: Het is echt clouding. Vooral in de hoeken. Witte vlekken (wolken). Hoop dat het minder wordt met de tijd.
Misschien een domme vraag, maar wat is nou precies het verschil tussen clouding en bleeding? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
de eerste prijzen voor de nieuwe Samsung modellen zijn er.

KS9000 (curved) 65 inch 3699 euro. De KS8000 (flat) 65 inch 3499. En de KS7000 (flat) 55 inch 1999 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
maxtrash schreef op maandag 29 februari 2016 @ 00:51:
De laatste tijd valt het me met enige regelmaat op dat ik de-interlacing artefacts zie op mijn 55JU7000. Deze is aangesloten op een Humax 5200C die ik 1080i laat uitsturen naar de TV.

Zou ik met de settings van de tv iets moeten doen en zo ja welke?
De Humax op 1080p zetten. Als ie geen full HD heeft op 720p zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
harley2009 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 17:47:
de eerste prijzen voor de nieuwe Samsung modellen zijn er.

KS9000 (curved) 65 inch 3699 euro. De KS8000 (flat) 65 inch 3499. En de KS7000 (flat) 55 inch 1999 euro.
Normale prijzen wel. Waar heb je de info vandaan?

Voor mij zal het de 60" KS7000 worden, mits het 100hz is en een VA paneel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Reverb_ schreef op maandag 29 februari 2016 @ 18:59:
[...]

Normale prijzen wel. Waar heb je de info vandaan?

Voor mij zal het de 60" KS7000 worden, mits het 100hz is en een VA paneel heeft.
http://www.fwdmagazine.nl...een-3d-meer-voor-samsung/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Wel mijn vraagtekens bij

Artikel van 17-2. En ondertussen weet geen enkele tv-gerenommeerde site al iets meer over prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Reverb_ schreef op maandag 29 februari 2016 @ 18:56:
[...]

De Humax op 1080p zetten. Als ie geen full HD heeft op 720p zetten
De humax kan niet op 1080p. Hij staat nu op origineel, en volgens mij praktisch alle uitzendingen bij Ziggo in 1080i. Het lijkt me toch niet verstandig dat de humax hem eerst gaat downscalen naar 720p en dat de TV het dan upscaled naar 4k.
En je mag toch van de Samsung verwachten dat die de-interlacing net zo goed beheerst als de Humax :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
720p is gelijk aan 1080i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
dat lijkt me nogal een straffe uitspraak. 720 lijnen en progressive vs 1080 lijnen en interlaced. Wel ongeveer evenveel bits per seconde misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
maxtrash schreef op maandag 29 februari 2016 @ 23:53:
[...]

dat lijkt me nogal een straffe uitspraak. 720 lijnen en progressive vs 1080 lijnen en interlaced. Wel ongeveer evenveel bits per seconde misschien
Meer in kwaliteit. Denk niet dat jij het verschil zit tussen 1080i en 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Volgens mij zend Ziggo op 1080i uit, dan heeft downscalen naar 720p zodat jou tv het weer upscaled naar 4k of 1080p niet echt veel nut.
Er zijn maar een paar zenders die uitgezonden worden op 720p.

Heb trouwens vandaag m'n cashback terug gehad van Samsung... ging nog best snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
ArcticWolf schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:27:
Volgens mij zend Ziggo op 1080i uit, dan heeft downscalen naar 720p zodat jou tv het weer upscaled naar 4k of 1080p niet echt veel nut.
Er zijn maar een paar zenders die uitgezonden worden op 720p.
Sterker nog, bijna heel Hilversum zendt uit in 1080i. Aanbieders van televisie ontvangen het signaal dus ook met deze resolutie waarna bijvoorbeeld Ziggo alleen de bitrate verlaagd om het door de kabel te kunnen krijgen.
Reverb_ schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:06:
[...]

Meer in kwaliteit. Denk niet dat jij het verschil zit tussen 1080i en 720p.
Aangezien er downscaling plaatsvindt, zal er detail verloren gaan. Al is het alleen al in de horizontale resolutie die van 1920 pixels verlaagd wordt naar 1280 pixels - wat natuurlijk een stuk minder is.

Of je dat verschil gaat zien is natuurlijk afhankelijk van een aantal factoren. Maar zeggen dat je denkt dat iemand dat verschil niet gaat zien is natuurlijk wel een hele grote aanname. Laat staan de bewering dat 1080i en 720p gelijk staat aan elkaar, wat natuurlijk absoluut niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:56

TinusTegengas

Formula Racing

Gisteravond bij de MM in de winkel de UE40JU7000 voor 899,- meegenomen. 100 eu minder dan de goedkoopste webshop en 400 minder dan hun eigen webshop.

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

En bevalt ie? Ik wil ook iets dergelijks kopen, maar ik zit nog te twijfelen ivm met de kijkafstand en of het scherm mat is ivm spiegelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Eergisteren heb ik een 55JU7000 ontvangen (besteld bij Arts & Craft voor maar €1299,-).
Ik sta versteld van de gebruiksvriendelijkheid en de schermkwaliteit. Wat een mooi ding!

Het enige wat mij wel verbaast, is het volgende;
Gisteren heb ik een white screen test gedaan via YouTube. Als ik goed kijk (van dichtbij) zie ik bovenin twee dode pixels naast elkaar. Als ik op mijn normale positie zit, zie ik deze niet, maar ik vroeg me af; moet ik dit nu accepteren, of moet ik hier werk van maken?

Is het normaal dat we anno 2016 nog steeds dode pixels in (anderszijds) prachtig dure televisies zien?

Ben benieuwd naar jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Dode pixel is een dode pixel en gaat irriteren lijkt me. Je hebt ook andere deadpixel testers met blackscreen probeer ze allemaal even zodat je het zeker weet.
Ik had ook een kleintje rechtonderin. Had pixelgarantie dus wel terug gebracht en netjes een andere gekregen.Daarna overigens wederom een beeldplrobleem dus mijn derde toestel is nu eindelijk goed, 48ju7000!

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony92
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik ben sinds zaterdag de eigenaar van de UE48JU7000. Heb hem voor 950 euro kunnen kopen en dit kon ik niet laten liggen. Alles is geïnstalleerd en heb de instellingen overgenomen die hier in dit forum eerder werden gepost. Ik zit nog met een vraagje: de Smart LED functie zorgt voor de local dimming... Is het dus normaal dat het beeld soms lichter en dan abrupt terug donkerder wordt. Is dit misschien net de local dimming die ik misschien nog gewoon moet geraken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony92
ionicdog schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:51:
Dode pixel is een dode pixel en gaat irriteren lijkt me. Je hebt ook andere deadpixel testers met blackscreen probeer ze allemaal even zodat je het zeker weet.
Ik had ook een kleintje rechtonderin. Had pixelgarantie dus wel terug gebracht en netjes een andere gekregen.Daarna overigens wederom een beeldplrobleem dus mijn derde toestel is nu eindelijk goed, 48ju7000!
Mogen we weten welk beeldprobleem jij had met je tweede toestel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
tony92 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:21:
Ik ben sinds zaterdag de eigenaar van de UE48JU7000. Heb hem voor 950 euro kunnen kopen en dit kon ik niet laten liggen. Alles is geïnstalleerd en heb de instellingen overgenomen die hier in dit forum eerder werden gepost. Ik zit nog met een vraagje: de Smart LED functie zorgt voor de local dimming... Is het dus normaal dat het beeld soms lichter en dan abrupt terug donkerder wordt. Is dit misschien net de local dimming die ik misschien nog gewoon moet geraken?

Alvast bedankt!
Samsung kennende gebeurd dit in Picture mode: Standaard, in Movie moet het al een stuk minder zijn...
Automatisch contrast staat wel uit? Smart LED moet op "standaard" of op "low" staan, bij hoog/maximaal wordt je helemaal gek van de contrast verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony92
ArcticWolf schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:40:
[...]

Samsung kennende gebeurd dit in Picture mode: Standaard, in Movie moet het al een stuk minder zijn...
Automatisch contrast staat wel uit? Smart LED moet op "standaard" of op "low" staan, bij hoog/maximaal wordt je helemaal gek van de contrast verschillen.
Bedankt voor je snelle respons! Hij staat in de Movie mode. Ik heb Smart LED op standaard staan. Al de andere beeldverbeteraars zoals dynamisch contrast e.d. staan ook uit. Het gebeurt niet de hele tijd, maar af en toe zijn er inderdaad contrastverschillen. Kan ik dit als normaal beschouwen dus?
Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste