Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 17:36
Reverb_ schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:46:
Iemand nog tips waar ik uit de USA voor een normale prijs een televisie kan over laten komen?

Ik wil graag de JS8500 in 65". Deze is in de de USA flat en hier in Europa curved. De JS8000 is verder exact hetzelfde als de USA JS8500, maar in Europa hebben we de JS8000 alleen maar in 55".
Je hebt van die postbussen die je kan gebruiken.

Maar import belasting
Andere voltage
Nog meer zaken die je uitdagingen kunnen geven.

Denk er goed over na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
hmm anders voltage maakt niet heel veel uit toch? Andere stekker erop en klaar?

Maar inderdaad, of het slim is weet ik niet. Anders toch maar de curved nemen. Wil hem aan de muur en staat dan wat minder denk ik.

[ Voor 46% gewijzigd door Reverb_ op 29-01-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 23:42
maxtrash schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:31:
tv besteld bij klein.nl. In een vlaag van verstandsverbijstering vooruit betaald (zou ik normaal nooit doen). Gisteren afspraak gemaakt met de koerier maar die belde vandaag dat de TV niet is geleverd. Ik bellen naar Klein, geen gehoor. En ik zie nu dat de winkels gesloten zijn...
dat geld ben ik dus kwijt... aargh
Ik had precies hetzelfde gedaan vorige week vrijdag in de winkel 48JU7000 gekocht mij werd toen verteld hij word morgen bezorgd wat niet gebeurde, heb maandag en dinsdag overleg gehad want ik snapte al niet waar hij bleef gisteren werd ie geleverd. Vandaag las dat klein waarschijnlijk failliet is.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 15:41
Reverb_ schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:49:
Kan een JU7000 bezitter hier bevestigen dat die HDR aankan via een update en is deze update al geweest?

En heeft de JU7000 Tizen als OS? Of het vorige OS, weet zo niet hoe die heet.
HDR kan de JU7000 niet aan en die update gaat er ook nooit komen. HDR is voorbehouden aan de SUHD modellen (vanaf de 8000-serie). Hij heeft inderdaad wel Tizen als OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 18:10
Dragons schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:46:
[...]

Ik had precies hetzelfde gedaan vorige week vrijdag in de winkel 48JU7000 gekocht mij werd toen verteld hij word morgen bezorgd wat niet gebeurde, heb maandag en dinsdag overleg gehad want ik snapte al niet waar hij bleef gisteren werd ie geleverd. Vandaag las dat klein waarschijnlijk failliet is.
Lees het ook net, was van plan om daar mijn tv te kopen, dan moet ik een andere winkel zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
Dragons schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:46:
[...]

Al betaald?

Vanmiddag de tv (55ju7000) maar bij bcc gehaald. Betalen en direct meenemen :-)

Met btw korting. Alhoewel de site van mediamarkt de prijs zonder btw aangeeft. Koptelefoon die bij site mediamarkt wel voor lagere prijs stond kreeg ik weer niet mee. Soit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
maxtrash schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:00:
[...]

Al betaald?

Vanmiddag de tv (55ju7000) maar bij bcc gehaald. Betalen en direct meenemen :-)

Met btw korting. Alhoewel de site van mediamarkt de prijs zonder btw aangeeft. Koptelefoon die bij site mediamarkt wel voor lagere prijs stond kreeg ik weer niet mee. Soit
Ja, had hem vorige week vrijdag helemaal betaald maar omdat ze hem op dat moment niet in de winkel hadden maar wel in het magazijn kreeg ik hem de volgende dag geleverd werd mij verteld wat dus niet gebeurde, maar gisteren gebeurde dat alsnog. En vandaag zijn ze waarschijnlijk failliet gegaan dus heb veel geluk gehad.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-08 20:06
Pfff dan ben je d'r mooi klaar mee met klein :-/.

Ik heb gisteren mijn tv binnengekregen de UE55JS8000, gisteravond aangesloten filmpie gekeken en nog ff ge-xbox't, wat een beeld wat een beeld 😎.

Vraag: Ik heb er zo'n zwart aansluitkastje bij gekregen. De aansluitingen heb ik op dit moment allemaal naar mijn Harman Kardon BDS 480 lopen, dus mijn tuner, mediaspeler, xbox en dan gaat hij van 1 kabel naar dat zwarte kastje en dan dus de speciale kabel naar de tv. Maakt het wat uit dat ik hem zo laat of is het beter dat ik alle kabels aansluit op dat zwarte kastje ipv de harman kardon.

Ik werk ook met een harmony touch heb ik die nog nodig met de afstandsbedieningen van Samsung ivm de opties tot aansluitingen. Weet niet of via dat zwarte kastje dus automatisch apparaten aan gaan.

En zoals ik het dus nu aangesloten heb heb ik op dat zwarte kaste hdmi 1 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 09:50
Flamingo BB schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 07:40:

Ik heb gisteren mijn tv binnengekregen de UE55JS8000, gisteravond aangesloten filmpie gekeken en nog ff ge-xbox't, wat een beeld wat een beeld 😎.

Vraag: Ik heb er zo'n zwart aansluitkastje bij gekregen. De aansluitingen heb ik op dit moment allemaal naar mijn Harman Kardon BDS 480 lopen, dus mijn tuner, mediaspeler, xbox en dan gaat hij van 1 kabel naar dat zwarte kastje en dan dus de speciale kabel naar de tv. Maakt het wat uit dat ik hem zo laat of is het beter dat ik alle kabels aansluit op dat zwarte kastje ipv de harman kardon.

Ik werk ook met een harmony touch heb ik die nog nodig met de afstandsbedieningen van Samsung ivm de opties tot aansluitingen. Weet niet of via dat zwarte kastje dus automatisch apparaten aan gaan.

En zoals ik het dus nu aangesloten heb heb ik op dat zwarte kaste hdmi 1 gebruikt.
ik krijg de mijne van de week binnen, en ik wil precies hetzelfde als jij nu doet. werkt alles goed op dit moment ?? met die ene kabel ( volgens mij veranderd er dan niks )

heb je misschien ook voetbal gekeken op jou nieuwe tv ?? en ziet dat er mooi uit..

heb je hem zo aangelsoten voor je beeld of heb je nog wat instellingen veranderd.

[ Voor 3% gewijzigd door harley2009 op 30-01-2016 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Flamingo BB schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 07:40:

Nou, je HDMI outputs op je Harman Gardon moeten wel HDMI 1.4 ondersteunen voor 4k. HDMI 2.0 zou nog beter zijn, met name voor gamen, want 1.4 kan maar max tot 24 / 30 fps in 4k. HDMI 2.0 kan 50/60 fps in 4k. Nu heb je nog geen spellen in 4k, maar zal in de toekomst wel komen.

Dat one connect boxje bij de televisie is HDMI 2.0a. Dat betekent dat hij ook HDR inputs aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 13:31
Hoi, korte vraag. Ben ook sinds gister in het bezit van een js8000. Ik loop alleen tegen aan dat YouTube steeds uitlogt als ik mijn tv uitzet. Iemand een idee hoe dit kan of een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
Reverb_ schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 09:25:
[...]

Nou, je HDMI outputs op je Harman Gardon moeten wel HDMI 1.4 ondersteunen voor 4k. HDMI 2.0 zou nog beter zijn, met name voor gamen, want 1.4 kan maar max tot 24 / 30 fps in 4k. HDMI 2.0 kan 50/60 fps in 4k. Nu heb je nog geen spellen in 4k, maar zal in de toekomst wel komen.

Dat one connect boxje bij de televisie is HDMI 2.0a. Dat betekent dat hij ook HDR inputs aan kan.
De HK is helaas 1.4, en dan net te bedenken dat ik dat ding net heb. Maar mocht ik dus een apparaat hebben (wat ik dus niet heb) hoger is als 1.4 dan is het verstandiger om die aan te sluiten op dat zwarte kastje ? Dus eigenlijk kan ik het zoals het nu is prima zo laten?

Edit:// Niet dus....denk dat ik toch alles maar aansluit op de zwarte kast. Video van youtube vanaf de tv ga ik natuurlijk nooit geen geluid op de HK krijgen :+ Edit 2 :// Nu werkt het wel, hdmi poort 4 van het zwarte kastje ARC
harley2009 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 08:21:
[...]

ik krijg de mijne van de week binnen, en ik wil precies hetzelfde als jij nu doet. werkt alles goed op dit moment ?? met die ene kabel ( volgens mij veranderd er dan niks )

heb je misschien ook voetbal gekeken op jou nieuwe tv ?? en ziet dat er mooi uit..

heb je hem zo aangelsoten voor je beeld of heb je nog wat instellingen veranderd.
Ik vond alles mooi... alleen ik had hem gisteravond aangesloten en dan start hij op met het demo scherm, maandag eerst ff naar de huisarts ivm lasogen ;). Ben wel direct na de update begonnen met de instellingen, heb eerst dit geprobeerd:

http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/js8500/settings

Alleen bij de 10 points instellingen komt hij met vele soorten, weet niet wat daar precies de bedoeling van is. Misschien moet je daar zelf 1 van kiezen wat je persoonlijk het mooist vindt. Ik heb alleen de bovendste 10 point geprobeerd en ben toen overgegaan op de volgende:

YouTube: Samsung UE55JS8500 Calibrated Picture Settings

Maar vond hem dat ook nog niet helemaal en heb daar nog wat van overgenomen wat als reactie onder zijn filmpje stond van Jermal Daise op de Opera effect na. Denk dat ik dat voor s'avonds nog wat te fel vindt maar dat duurt nog een paar uur.

Mocht iemand nog betere instellingen hebben ik hou me aanbevolen.

[ Voor 4% gewijzigd door Flamingo BB op 30-01-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
  • Laatst online: 14-07 18:10
Ik wilde de JS8000 bij Klein kopen, maar die schijnen failliet te zijn. Iemand andere suggestie voor winkel waar hij goedkoper dan € 1800 (excl cashback) verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
gaizka schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:16:
Ik wilde de JS8000 bij Klein kopen, maar die schijnen failliet te zijn. Iemand andere suggestie voor winkel waar hij goedkoper dan € 1800 (excl cashback) verkrijgbaar is?
Plattetv.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
ik heb een offerte van platte tv voor de JS800 + zigoo module + thin wall 345 + bezorgen en installeren/ophangen voor 2250, gaat nog 200 euro cashback af. dus 2050 euro voor dit totaal plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
[quote]Flamingo BB schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:08:
[...]

De HK is helaas 1.4, en dan net te bedenken dat ik dat ding net heb. Maar mocht ik dus een apparaat hebben (wat ik dus niet heb) hoger is als 1.4 dan is het verstandiger om die aan te sluiten op dat zwarte kastje ? Dus eigenlijk kan ik het zoals het nu is prima zo laten?

Edit:// Niet dus....denk dat ik toch alles maar aansluit op de zwarte kast. Video van youtube vanaf de tv ga ik natuurlijk nooit geen geluid op de HK krijgen :+

ik heb de Onkoy TX NR 636 als het goed is deze hdmi 2.0 en 4k. dus moet alles god werken.

[...]

Ik vond alles mooi... alleen ik had hem gisteravond aangesloten en dan start hij op met het demo scherm, maandag eerst ff naar de huisarts ivm lasogen ;). Ben wel direct na de update begonnen met de instellingen, heb eerst dit geprobeerd:

http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/js8500/settings

Alleen bij de 10 points instellingen komt hij met vele soorten, weet niet wat daar precies de bedoeling van is. Misschien moet je daar zelf 1 van kiezen wat je persoonlijk het mooist vindt. Ik heb alleen de bovendste 10 point geprobeerd en ben toen overgegaan op de volgende:

YouTube: Samsung UE55JS8500 Calibrated Picture Settings

Maar vond hem dat ook nog niet helemaal en heb daar nog wat van overgenomen wat als reactie onder zijn filmpje stond van Jermal Daise op de Opera effect na. Denk dat ik dat voor s'avonds nog wat te fel vindt maar dat duurt nog een paar uur.

Mocht iemand nog betere instellingen hebben ik hou me aanbevolen.

ik heb de Onkoy TX NR 636 als het goed is deze hdmi 2.0 en 4k. dus moet alles god werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, lekker dan van Klein!

Ik heb vorige week m'n JU7000 daar gekocht maar ben aan het kijken of ik i.c.m. de cashback actie een betere deal kan vinden bij andere winkels. Mocht ik daarin slagen, dan moet ik het toestel natuurlijk retourneren aan Klein en m'n geld terug krijgen. Vraag me af of dat nog wel kan nu ze failliet zijn... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touzani
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-09 22:52
Modbreak:hou eens op met spammen!

[ Voor 99% gewijzigd door zeef op 30-01-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 12:03:
Nou, lekker dan van Klein!

Ik heb vorige week m'n JU7000 daar gekocht maar ben aan het kijken of ik i.c.m. de cashback actie een betere deal kan vinden bij andere winkels. Mocht ik daarin slagen, dan moet ik het toestel natuurlijk retourneren aan Klein en m'n geld terug krijgen. Vraag me af of dat nog wel kan nu ze failliet zijn... :(
Ik wil niet vervelend zijn hoor maar wat denk je zelf ?? Als een winkel failliet is heb ze geen financiele middelen meer. Er zijn mensen die hun TV niet eens geleverd kregen dus die kunnen fluiten naar hun geld.

[ Voor 3% gewijzigd door Dragons op 30-01-2016 13:55 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
40JU7000, het is toch een groot verschil als je Humax 5200c of de module aansluit, het beeld met de module is veel scherper.
Ziggo zegt je kan een splitter tussen zetten, dan kan je de module of de Humax gebruiken, dat ga ik uit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
Ik krijg met geen mogelijkheid mijn harmony touch lekker werkend met alle apparatuur. Vooral het switchen van activiteit lukt niet, denk dat ik toch maar alle kabels naar het zwarte kastje trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragons schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:54:
[...]

Ik wil niet vervelend zijn hoor maar wat denk je zelf ?? Als een winkel failliet is heb ze geen financiele middelen meer. Er zijn mensen die hun TV niet eens geleverd kregen dus die kunnen fluiten naar hun geld.
Joh, wat ben jij vervelend zeg! :p

Op facebook vertelde een medewerker dat ze nog niet officieel failliet zijn en dat de directie hard bezig is met een goede oplossing. Maar goed, op dit moment is retourneren niet mogelijk, ze nemen de telefoon niet op en de winkels zijn gesloten.
Jammer, ik kan hetzelfde toestel nu minstens 300,- goedkoper krijgen bij een andere winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:41:
[...]

Joh, wat ben jij vervelend zeg! :p

Op facebook vertelde een medewerker dat ze nog niet officieel failliet zijn en dat de directie hard bezig is met een goede oplossing. Maar goed, op dit moment is retourneren niet mogelijk, ze nemen de telefoon niet op en de winkels zijn gesloten.
Jammer, ik kan hetzelfde toestel nu minstens 300,- goedkoper krijgen bij een andere winkel...
Toch is de berichtgeving is dat ze failliet zijn. Sterker nog volgens een medewerker die anoniem wil blijven, heeft het personeel dat donderdagavond te horen gekregen.

Ik begrijp heel goed dat 300 euro teveel betalen niet leuk is natuurlijk want ik heb hem zelf ook voor 150 teveel gekocht, maar ben er erg blij mee tot dusver.

[ Voor 3% gewijzigd door Dragons op 30-01-2016 16:28 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ach, het is wat het is. Ik kreeg hem anderhalve week geleden aangeboden voor 2400,- terwijl hij met de btw actie 2500,- zou gaan kosten. Op dat moment was het dus een goede deal, in die zin heb ik geen dom besluit genomen. Ik kon toen niet weten dat een week later ook de cashback actie zou starten...

Ik ben ook erg blij met het toestel, en 2400,- is nog steeds een hoop minder dan de 2999,- die hij eigenlijk kost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
welke calibratie-instellingen jullie gebruikt bij de JU7000-serie voor optimale weergave?

Daarnaast welke weergave modus? Naturel-mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sinds vandaag de eigenaar van een JS8000 *O*
Wat een beeld kwaliteit zeg :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 17:11
Ben zelf er nog niet uit wat ik een goede beeldinstelling vindt van de UE55JS8000.

Deze https://www.homecinemamag...000-js8000-serie-suhd-tv/ heb ik geprobeerd maar vindt hem te flets.

Deze YouTube: Samsung UE55JS8500 Calibrated Picture Settings met de aanpassingen in commentaren vindt ik te fel.

Heb hem nu gewoon weer teruggezet naar de standaardinstellingen van movie en die vindt ik tot op heden nog het best, maar het moet beter kunnen.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:21
pitchdown schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:37:
welke calibratie-instellingen jullie gebruikt bij de JU7000-serie voor optimale weergave?

Daarnaast welke weergave modus? Naturel-mode?
Weergave modus Film.
Verder:
First, and most important, turn the Eco sensor off

Menu > System > Eco Solution > Eco Sensor > Off

Then:-

Picture
Mode Movie
Backlight 10
Contrast 90
Brightness 45
Sharpness 0
Colour 50
Tint G50 R50

Picture > Advanced
Dynamic Contrast off
Black Tone Off
Flesh 0

Colour Space Custom
...RED GREEN BLUE YELLOW CYAN MAGENTA
R38.......14......2.........50.......13........34
G.0........49......6.........47.......50.........4
B.4.........6......44.........7........50........45
White Balance 2 Point
All 0 except
R GAIN 3
B GAIN -2
Gamma +1

Picture > Picture Options
Warm 2
Digital Clean View off
MPEG Noise Filter off
Auto Motion Plus off
Smart LED Low

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
Heb zelf de instellingen uit een cnet atrikel overgenomen

Picture menu:
Picture mode: Movie
Backlight: 7
Contrast: 88
Brightness: 45
Sharpness: 0
Color: 50
Tint: G50/R50

--Picture Size menu--
Size: 16:9
Fit to screen: On

--Advanced Settings sub menu--
Dynamic Contrast: Off
Black Tone: Off
Flesh Tone: 0
RGB Only Mode: Off
Color Space: Custom (see below)
White Balance: (see below)
Gamma: -1

Color Space submenu:
Color: Red [Red 52, Green 0, Blue 0]
Color: Green [Red 1, Green 49, Blue 5]
Color: Blue [Red 0, Green 5, Blue 47]
Color: Yellow [Red 53, Green 45, Blue 4]
Color: Cyan [Red 2, Green 51, Blue 54]
Color: Magenta [Red 44, Green 5, Blue 46]

White Balance submenu:
[2 point]
R-Offset: -6
G-Offset: -1
B-Offset: 0
R-Gain: -4
G-Gain: 0
B-Gain: 15

10p White Balance submenu:
10 Point: On
10%: Red 19, Green 19, Blue 24
20%: Red 7, Green 2, Blue 18
30%: Red 0, Green 0, Blue 0
40%: Red 0, Green 0, Blue 0
50%: Red -6, Green -8, Blue -10
60%: Red -16, Green -16, Blue -16
70%: Red -8, Green -8, Blue -13
80%: Red -15, Green -13, Blue -6
90%: Red -22, Green 1, Blue -2
100%: Red 0, Green 0, Blue 0

--Picture options submenu
Color tone: Warm2
Digital Clean View: Off
MPEG Noise Filter: Off
HDMI black level: Auto
HDMI UHD Color: Off [for HD sources]
Film mode: Auto 1
Auto Motion Plus: Custom
Smart LED: Standard

-- Auto Motion Plus submenu:
Blur Reduction: 10
Judder Reduction: 0
LED Clear Motion: Off

[ Voor 91% gewijzigd door Dragons op 31-01-2016 19:47 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
rambocus schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:01:
Ben zelf er nog niet uit wat ik een goede beeldinstelling vindt van de UE55JS8000.

Deze https://www.homecinemamag...000-js8000-serie-suhd-tv/ heb ik geprobeerd maar vindt hem te flets.

Deze YouTube: Samsung UE55JS8500 Calibrated Picture Settings met de aanpassingen in commentaren vindt ik te fel.

Heb hem nu gewoon weer teruggezet naar de standaardinstellingen van movie en die vindt ik tot op heden nog het best, maar het moet beter kunnen.
Zelfde probleem bij m'n oude ES6800.

Heb de JS8000 maar op Movie en kleur temp op standaard gezet.
Backlight op 4 en de rest zo gelaten, kleuren zijn niet 100% goed maar het is zeer zeker niet slecht zo out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Aankomende weinig tijd maar daarna ga ik de onderstaande eens proberen:

http://www.cnet.com/forum...5js8500-picture-settings/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
Waarom wordt trouwens altijd sharpness/scherpte op 0 gezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Flamingo BB schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:13:
Waarom wordt trouwens altijd sharpness/scherpte op 0 gezet?
Die is afhankelijk van de source, dus als de source goed is zal dat geen probleem zijn. Met die optie aan gaat de tv zelf de scherpte proberen te corrigeren en krijg je artifacts.
Beetje nutteloze optie als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 11-09 08:50
Sinds dit weekend in het bezit van de 48J6200, ben er zeer tevreden mee.

Kan iemand mij vertellen wat de beste settings / calibratie is?
Kan wel wat vinden op rtings.com, maar moet ik daar dan kijken naar de 61,62 of 6300?

[ Voor 17% gewijzigd door G.Scholtens op 02-02-2016 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Heb ik voor het gebruik van skype op de ju7000 perse een Samsung-webcam nodig of kan dat met elke webcam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
rambocus schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:03:
Aankomende weinig tijd maar daarna ga ik de onderstaande eens proberen:

http://www.cnet.com/forum...5js8500-picture-settings/
Is jou JS8000 recht? Ik denk dat mijn tv niet recht is (1 hoek helt meer naar voren dan de andere 3) :X
Heb al gekeken of de tafel waar die nu op staat recht is, dat is die niet... maar dat verklaard die ene afwijking in de hoek niet of de voet zit niet helemaal strak, maar dat verklaard het ook niet (of mis ik iets?) :'(

Wil hem binnenkort aan de muur hangen maar vraag me dus af of ik de enige ben anders ga ik terug |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Link
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 17:41
Misschien niet helemaal on topic, maar verwacht Samsung dat je voor de cashback-actie echt het fysieke serienummer van de doos uitknipt en opstuurt, of is een foto hiervan voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
ArcticWolf schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:12:
[...]

Is jou JS8000 recht? Ik denk dat mijn tv niet recht is (1 hoek helt meer naar voren dan de andere 3) :X
Heb al gekeken of de tafel waar die nu op staat recht is, dat is die niet... maar dat verklaard die ene afwijking in de hoek niet of de voet zit niet helemaal strak, maar dat verklaard het ook niet (of mis ik iets?) :'(

Wil hem binnenkort aan de muur hangen maar vraag me dus af of ik de enige ben anders ga ik terug |:(
die van ons hangt al vanaf het begin aan de muur ( die voet is er nooit aan geweest) en ik zie geen kromming of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Shadow-Link schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:04:
Misschien niet helemaal on topic, maar verwacht Samsung dat je voor de cashback-actie echt het fysieke serienummer van de doos uitknipt en opstuurt, of is een foto hiervan voldoende?
Staat toch echt dat jehet uit moet knippen en mee opsturen.Ik heb vandaag volgende mail binnengekregen:
Goed nieuws! Je deelname aan onze Samsung (S-)UHD TV promotie is goedgekeurd. Binnen 8 weken ontvang je € 200,00 op je bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
rambocus schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:26:
[...]

die van ons hangt al vanaf het begin aan de muur ( die voet is er nooit aan geweest) en ik zie geen kromming of iets dergelijks.
dankje! nja hopen dat die kromming alleen door de voet komt.

Heb overigens die calibratie gedaan die je gisteren linkte (cnet), moet zeggen dat de kleuren er erg natuur getrouw uit zien.
Ik kies overigens wel voor colortone: standard en niet warm2... overigens zou ik persoonlijk de auto motion plus niet op die custom settings zetten en gewoon op standaard laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Wie heeft er een usb stick in zijn samsung tv.
Ik heb een 48ju7000 en wil hier een usb stick in om te pauzeren en op te nemen.
Welk type moet ik hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door robert22nh op 01-02-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:40:
[...]

dankje! nja hopen dat die kromming alleen door de voet komt.

Heb overigens die calibratie gedaan die je gisteren linkte (cnet), moet zeggen dat de kleuren er erg natuur getrouw uit zien.
Ik kies overigens wel voor colortone: standard en niet warm2
... overigens zou ik persoonlijk de auto motion plus niet op die custom settings zetten en gewoon op standaard laten.
Dan kan je dus net zo goed niet de instellingen overnemen O-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
dat kan niet, moet een harddisk op aangesloten zijn, zie pagina 186 van de e-manual
robert22nh schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:56:
Wie heeft er een usb stick in zijn samsung tv.
Ik heb een 48ju7000 en wil hier een usb stick in om te pauzeren en op te nemen.
Welk type moet ik hebben?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
apis29 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:23:
[...]

Dan kan je dus net zo goed niet de instellingen overnemen O-) ...
nja, zelfs met die kleurinstellingen op standaard ziet het er beter uit ;) (sowieso huidskleur en rood wordt gecorrigeerd) overigens snap ik niet waarom er altijd voor warm2 wordt gekozen, of ik zie hele andere kleuren als jullie maar warm2 ziet er bij mij als gebroken wit/geel uit, totaal niet realistisch ongeacht de calibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
ArcticWolf schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:12:
[...]

Mijn js8000 staat ook niet recht/waterpas op de voet, is iets wat mij in de winkels al opviel (bcc en mm). Bij mij staat de tv niet waterpas, de rechterkant is ongeveer 3 á 4 mm lager dan de linkerkant en mijn tv meubel is wel waterpas. Ik ga hem vermoedelijk wel recht krijgen door de voet aan te passen, wil de voet weer openschroeven (onderste 4 schroeven) en hem daar dan aanpassen zodat hij weer recht uitkomt. Maar wel slecht ja, die voet is vrij wankelig om het zo maar te zeggen.

Ben benieuwd overigens hoe ze in de winkel of Samsung zelf hierop gaan reageren als je er achteraan gaat .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Ik heb een 55js8000. Wat mij opvalt is dat bij sommige snelle bewegingen niet vloeiend worden weergegeven. Nu heb ik nog niets aan de standaardinstellingen veranderd, dus wellicht valt hier één en ander in te stellen. Heeft iemand anders dit ook gemerkt?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 07:57:
[...]

nja, zelfs met die kleurinstellingen op standaard ziet het er beter uit ;) (sowieso huidskleur en rood wordt gecorrigeerd) overigens snap ik niet waarom er altijd voor warm2 wordt gekozen, of ik zie hele andere kleuren als jullie maar warm2 ziet er bij mij als gebroken wit/geel uit, totaal niet realistisch ongeacht de calibratie.
Bij Warm 2 is wit ~6500K (volgens de metingen iig; daarom kiezen ze meestal voor Warm 2 en op z'n hoogst Warm 1). Standaard is veel te blauw en dat kan je, als je instellingen overneemt met Warm 2, al van Warm 1 zeggen (dat wit te blauw is). Je moet er gewoon langer aan wennen ;) (maar in het begin en soms ook op bepaalde momenten later nog kan het er idd wel eens gelig uitzien) ...
Ook van de andere kleuren klopt natuurlijk weinig meer als je van Warm 2 gecalibreerde instellingen naar Standaard gaat zonder meer dingen aan te passen.
Je zou foto's kunnen nemen van het testbeeld (Ziggo kanaal 997 bijv.) met Warm 2, 1 en Standaard :)
En de instellingen zijn natuurlijk meestal voor kijken in het donker of nagenoeg donker. Heb je al met de backlight stand gespeeld?

[ Voor 39% gewijzigd door apis29 op 02-02-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
rambocus schreef op zondag 24 januari 2016 @ 10:34:
Heb deze brillen net aangeschaft Samsung SSG-51002, is een setje van twee brillen besteld bij amazon.de voor €24,37 incl een boek voor de verzendkosten.
Kon het voor die prijs niet laten en zou geschikt zijn voor brildragende mensen, bezorging tussen 4 en 11 febr.

http://www.amazon.de/dp/B...e_386171_38075861_TE_item
even mijzelf quoten, de brillen net thuis gekregen en doen het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
apis29 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:03:
[...]

Bij Warm 2 is wit ~6500K (volgens de metingen iig; daarom kiezen ze meestal voor Warm 2 en op z'n hoogst Warm 1). Standaard is veel te blauw en dat kan je, als je instellingen overneemt met Warm 2, al van Warm 1 zeggen (dat wit te blauw is). Je moet er gewoon langer aan wennen ;) (maar in het begin en soms ook op bepaalde momenten later nog kan het er idd wel eens gelig uitzien) ...
Ik heb al 3,5 jaar een Samsung gehad, precies met hetzelfde issue, warm2 is veel te geel. Nu ook weer, subtitles op NGC/DSC oid zijn gewoon gelig terwijl ze gewoon wit horen te zijn.
Ook van de andere kleuren klopt natuurlijk weinig meer als je van Warm 2 gecalibreerde instellingen naar Standaard gaat zonder meer dingen aan te passen.
Klopt en toch heb ik het idee dat de kleurfout minder is geworden ;) Samsung heeft sowieso al de neiging om wat meer te "knallen" met kleur en te zien aan de calibratie waardes die worden opgegeven wordt iig rood weggefilterd (wat dus logisch is).
Je zou foto's kunnen nemen van het testbeeld (Ziggo kanaal 997 bijv.) met Warm 2, 1 en Standaard :)
En de instellingen zijn natuurlijk meestal voor kijken in het donker of nagenoeg donker.
Zal dat eens proberen!
Heb je al met de backlight stand gespeeld?
Yep! blijft mooi op 4 staan ;) prima waarde.
Gisteren beetje gespeeld met 20 en wat UHD video's... nog last van m'n ogen zeg maar ;)

edit
wtf... toch maar eens op warm2 gezet en backlight op 9 (met die calibratie settings) en verrek 8)7
tssk, zal dat volgende keer eerst testen :P thanks! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 02-02-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-05 07:53

Speedy_JN

Gang is alles...

Ik had vorig jaar een 40 inch 5003 gekocht. Een heerlijke domme TV met goed beeld. Helaas heeft mijn kat deze omgegooid... Nu wil ik graag dezelfde weer maar deze is nergens.

Verzekering kwestie is gunstig uitgevallen. Nu wil ik graag een soortgelijke tv weer, maar nergens is hij meer te vinden.

Wat is een goede Samsung (Samsung for live!) alternatief. Ik zoek een domme tv waar ik gewoon mijn USB disk in kan stoppen voor mkv's. Er is zoveel op internet ik komt d'r nait meer uut.

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
Ik kom er nu toch niet helemaal maar uit. Ik heb op het zwarte kastje aangesloten:

Hdmi 1 (STB) - Tuner
Hdmi 2 (DVI) - Raspberry Pi
Hdmi 3 (MHL) - Xbox one
Hdmi 4 (ARC) - Harma Kardon BDS 480

En vanuit daar gaat de One Connect naar de TV.

Elke keer als ik de tv nu aanzet met de Harmony touch met de optie "TV KIJKEN" dan schakelt de afstandsbediening de tuner, tv en de hk in met de tv dus op HDMI 1. Elke keer met aanzetten springt het beeld van de samsung over naar HDMI 4 het ARC kanaal en krijg ik daar het beeld van de HK te zien. Aan de ene kant snap ik dat hij dat wilt laten zien want hij krijgt immers daar ook signaal door maar dat is dus iets wat ik niet wil. Vervolgens schakel ik dan handmatig over naar HDMI 1 dan duurt het een seconde of 15 springt hij weer over dan nog een keer handmatig overzetten en dan kan ik rustig kijken.

Zet ik in de samsung tv de optie Anynet+ Hdmi-CEC uit dan verspringt de tv niet meer van kanaal maar je raad het al dan heb ik dus ook geen geluid meer.

Andere optie is om de HK op OPTICAL aan te sluiten maar had ooit eens begrepen dat via hdmi beter was maar heb me daar nooit in verdiept eigenlijk :+. Als dat niks uitmaakt dan kan ik dat nog wel eens proberen en dan heb ik ook nog een hdmi poort eventueel over.

Maar wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Net ook de instellingen van Cnet overgenomen, kan alleen onder beheld opties de film modus niet veranderen die is uitgegrijst, hoe hebben jullie die op auto1 gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
rambocus schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:34:
Net ook de instellingen van Cnet overgenomen, kan alleen onder beheld opties de film modus niet veranderen die is uitgegrijst, hoe hebben jullie die op auto1 gekregen?
Heb je hem op standaard kabel TV staan als je de instellingen doorvoert? of op een mediaserver (hdmi poort)?

Volgens mij kun je die optie alleen wijzigen als je hem op standaard kabel TV hebt staan (of vv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Krijg het niet voor elkaar.

Ziggo kastje via hdmi naar pioneer receiver.
Pioneer receiver via hdmi naar poort hdmi 1 ( stb) van aansluitkastje samsung
Via aansluitkastje poort hdmi 3 naar Samsung TV.

Source samsung staat op hdmi1

Geluid gaat via optische kabel naar receiver ( arc- gedeelte) geeft problemen ( of dat anynet/sec die houdt de verbinding niet met receiver),maar dat is een ander probleem, volgens mij heeft FlamingoBB die ook,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
Gaat denk ik niet lukken Rambocus. Dan zou je de antenne rechtstreeks in de tv moeten drukken en niet via hdmi wat ik ook heb. Ook bij mij is hij grijs en kan ik er niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Flamingo BB schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:48:
Gaat denk ik niet lukken Rambocus. Dan zou je de antenne rechtstreeks in de tv moeten drukken en niet via hdmi wat ik ook heb. Ook bij mij is hij grijs en kan ik er niks mee.
^dit

Die functie werkt alleen rechtstreeks op de kabel/antenne. Heeft ook geen invloed op HDMI input devices want die regelen die kwaliteit zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Wilde net vragen naar het effect, die is dus nihil met tv kijken via hd kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Link
appeltje eitje schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:19:
[...]

Mijn js8000 staat ook niet recht/waterpas op de voet, is iets wat mij in de winkels al opviel (bcc en mm). Bij mij staat de tv niet waterpas, de rechterkant is ongeveer 3 á 4 mm lager dan de linkerkant en mijn tv meubel is wel waterpas. Ik ga hem vermoedelijk wel recht krijgen door de voet aan te passen, wil de voet weer openschroeven (onderste 4 schroeven) en hem daar dan aanpassen zodat hij weer recht uitkomt. Maar wel slecht ja, die voet is vrij wankelig om het zo maar te zeggen.

Ben benieuwd overigens hoe ze in de winkel of Samsung zelf hierop gaan reageren als je er achteraan gaat .
Ik heb echt precies hetzelfde met mijn JS8000. Ook de rechterkant die een stuk lager hangt dan de linkerkant van de TV, ondanks dat mijn meubel ook netjes waterpas is. Maar zoals jij ook al aangeeft is de voet inderdaad wel te fixen door een stukje papier/karton tussen de rechter twee schroefjes van de voet te steken. Het is jammer dat dit nodig is, want een TV uit dit prijssegment hoort gewoon goed te zijn. Ik heb alleen geen zin in het gedoe van garantie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Shadow-Link schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:29:
[...]

Ik heb echt precies hetzelfde met mijn JS8000. Ook de rechterkant die een stuk lager hangt dan de linkerkant van de TV, ondanks dat mijn meubel ook netjes waterpas is. Maar zoals jij ook al aangeeft is de voet inderdaad wel te fixen door een stukje papier/karton tussen de rechter twee schroefjes van de voet te steken. Het is jammer dat dit nodig is, want een TV uit dit prijssegment hoort gewoon goed te zijn. Ik heb alleen geen zin in het gedoe van garantie :(
Idd echt bizar.. 8)7
Mijn tv hangt dus links voor (als je naar het scherm kijkt) ong. 5mm~1cm verder naar voren dan de andere 3 hoeken.
Helaas ook gebleken door de instabiele voet :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Iemand build 1442 al op zijn / haar J6200? Op de site staat hij al sinds vorige week, maar via usb krijg ik hem er niet op. Elke keer de melding geen update beschikbaar, ook via de tv zelf updaten lukt niet.
Gisteren al contact gehad met samsung, maar die adviseren om geduld te hebben tot de update ook beschikbaar komt via de tv zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
Shadow-Link schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:29:
[...]

Dat is exact wat ik dus gedaan heb, lang leve de Post-it papiertjes! Ff half uurtje bezig geweest maar nu staat die dan ook waterpas gelukkig. Maar serieus te slecht voor woorden dat Samsung dit niet goed geregeld heeft bij een high-end model als deze. Tv is gewoon niet in balans, rechterkant is zwaarder dan de linkerkant. dit hadden ze wel iets beter mogen afwerken. Dikke fail Samsung, foei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
appeltje eitje schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:18:
[...]

Dat is exact wat ik dus gedaan heb, lang leve de Post-it papiertjes! Ff half uurtje bezig geweest maar nu staat die dan ook waterpas gelukkig. Maar serieus te slecht voor woorden dat Samsung dit niet goed geregeld heeft bij een high-end model als deze. Tv is gewoon niet in balans, rechterkant is zwaarder dan de linkerkant. dit hadden ze wel iets beter mogen afwerken. Dikke fail Samsung, foei!
Had dit ook met mijn vorige toestel, gelukkig viel het nog mee. Dus 2 jaar zo gelaten, nu hangt de tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Ben er wel uit en laat het voorlopig wel zo die cnet-instellingen, geven bij ons het mooiste beeld.

Mits er niet direct daglicht op het scherm valt, dan zet ik hem wel overdag tijdelijk op standaard ( die heb ik niet aangepast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-04-2021
Hallo allemaal,

Heb sinds kort een Samsung ju7000. Wil graag weten in welke hdmi poort ik mijn PLAYSTATION 4 kan aansluiten, op de 'One Connect Mini'? De hdmi poorten op de achterkant zijn niet zo duidelijk. Heb 'm voorlopig op HDMI 1 gezet. Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Aimad1981 op 05-02-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
rambocus schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:41:
Ben er wel uit en laat het voorlopig wel zo die cnet-instellingen, geven bij ons het mooiste beeld.

Mits er niet direct daglicht op het scherm valt, dan zet in hem wel overdag tijdelijk op standaard ( die heb ik niet aangepast).
Zelfs op backlight 9? Heb dan geen last van het daglicht...
Vind hem erg fel op 9 's avonds, maar ziet er wel mooi uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Link
Ergens in dit topic had ik gelezen dat iemand netjes een bevestiging van Samsung had ontvangen over de goedkeuring van de documenten voor de Cashback actie. Ik heb zelf alles maandag op de post gedaan (het uitgeknipte serienummer, de bon en de registratie), maar ik heb nog geen bevestiging van Samsung ontvangen. Nu kan het zijn dat ik die vanavond of morgen nog ontvang, maar ik maak me er toch een beetje zorgen over, aangezien Samsung die documenten voor 7 februari wil hebben.

Iemand anders die in hetzelfde schuitje zit als ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Shadow-Link schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 19:06:
Ergens in dit topic had ik gelezen dat iemand netjes een bevestiging van Samsung had ontvangen over de goedkeuring van de documenten voor de Cashback actie. Ik heb zelf alles maandag op de post gedaan (het uitgeknipte serienummer, de bon en de registratie), maar ik heb nog geen bevestiging van Samsung ontvangen. Nu kan het zijn dat ik die vanavond of morgen nog ontvang, maar ik maak me er toch een beetje zorgen over, aangezien Samsung die documenten voor 7 februari wil hebben.

Yep.
hier hetzelfde verhaal.
Ik had ook al naar samsung gebeld.
Ik heb een mailadres gekregen waar ik naar moest mailen of ze de spullen al hadden.
Overigens was het volgens mij zo dat je het materiaal voor 7 februari moest versturen naar samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus

waarschijnlijk bedoel je mij:

maandag 25-01 alles ingevuld op de samsung-site en uitgeprint en bijna gelijk de bevestiging via de mail.

dinsdag 26-01 alle documenten op de post gedaan.

maandag 01-02 mail met daarin Goed nieuws! Je deelname aan onze Samsung (S-)UHD TV promotie is goedgekeurd. Binnen 8 weken ontvang je € 200,00 op je bankrekening.
Wij sturen je een bericht zodra wij het geld naar je overmaken.

Bij mij duurde het dus ook een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
ArcticWolf schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:29:
[...]

Zelfs op backlight 9? Heb dan geen last van het daglicht...
Vind hem erg fel op 9 's avonds, maar ziet er wel mooi uit
op zich hou ik wel goed beeld maar door het daglicht wat er van zijkant invalt wordt het wat fletser, maar bij gesloten screens of s'savond prachtig beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

Heb het ook maandag op de bus gedaan, nog niks ontvangen. Maak me nog geen zorgen ;) Samsung is niet echt heel snel :X

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 05-02-2016 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Wij hebben hier helaas wel lipsync problemen met Netflix op de 48JU7000, gisteren ook weer leek hij normaal te gaan, maar op een gegeven moment stoorde we er ons echt heel erg aan..was te duidelijk out of sync..
Ik heb alle beeldverbeteraars eigenlijk uitstaan (motionplus enzo), en als ik wissel naar chromecast en het daar vanaf kijk zijn de problemen eigenlijk weg..
Op onze oude smart tv uit 2012 echt nooit problemen mee gehad..baal er toch wel beetje van want via de TV is wel gebruiksvriendelijker..en dat voor zo'n dure tv..
Ik heb de tv via wifi (5ghz band) lopen net als al mijn andere apparaten eigelijk..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
Only schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 09:15:
Wij hebben hier helaas wel lipsync problemen met Netflix op de 48JU7000, gisteren ook weer leek hij normaal te gaan, maar op een gegeven moment stoorde we er ons echt heel erg aan..was te duidelijk out of sync..
Ik heb alle beeldverbeteraars eigenlijk uitstaan (motionplus enzo), en als ik wissel naar chromecast en het daar vanaf kijk zijn de problemen eigenlijk weg..
Op onze oude smart tv uit 2012 echt nooit problemen mee gehad..baal er toch wel beetje van want via de TV is wel gebruiksvriendelijker..en dat voor zo'n dure tv..
Ik heb de tv via wifi (5ghz band) lopen net als al mijn andere apparaten eigelijk..
Heb precies hetzelfde model en heb totaal geen issue met netflix, maar heb er zelf een kabel in zitten vanwege mn NAS in het thuisnetwerk. Je kan ook proberen Smarthub te resetten en kijken of dat uitkomst bied.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
Ik heb het dinsdag op de bus gedaan en ook nog geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Laatst online: 04-09 18:08
Zijn er hier gebruikers die een Curved TV in de slaapkamer hebben. En dan bijvoorbeeld dus aan het voeten eind?
Ben opzoek naar een nieuwe TV voor in de slaapkamer en ben aan het twijfelen tussen Vlak of Curved.
Had deze gezien: pricewatch: Samsung UE40JU6770U Zilver, Zwart Curved dus. En 40" is meer dan voldoende voor ind e slaapkamer.

Dus is er iemand die ook een curved TV heeft in de slaapkamer?

thanks

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknownbomb2
  • Laatst online: 09:33
Hoi allen,

Ik heb tijdens de MM actie de 48JU7000 aangeschaft. Op zich prima beeld etc. maar sinds het begin heb ik een probleem wat een beetje irritant is en ik kom er niet achter wat het is.

Betreft: bij inschakelen TV en kijkend via Ziggo (Horizonbox), schakelt de TV zich na +- 1 / 2 minuten uit en gaat dan vanzelf weer aan (+- 10 seconden). Dit herhaalt zich veelal 3 tot 6x bij het begin van het TV kijken en is best irritant. Ik dacht eerst dat wellicht de afstandsbedieningen negatieve invloed op elkaar hadden (heb er 3: Smart remote samsung, normale samsung + afstandsbediening Horizonbox). Maar bij het uittesten en batterijen eruit halen gaf dit geen effect en probleem blijft. Op een gegeven moment houd het wel op en kunnen we gewoon TV blijven kijken, maar elke keer bij een "koude" start herhaalt dit probleem zich.

Lijkt zich te beperken tot TV via HDMI met de Horizonbox. Echter gaat wel echt de TV uit, en is het HDMI signaal niet verloren want anders zou de TV wel aanblijven met de melding "Geen HDMI / STB gevonden" o.i.d.. TV zelf schakelt gewoon uit en vanzelf weer aan.

Iemand idee wat dit kan zijn?? Ik hoop niet dat ik terug moet. Gedoe weer.

Ik zit al op de laatste firmware versie dus dat is het ook niet.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wtf dat klinkt echt bizar, eerste keer dat ik zo'n probleem hoor... klinkt een beetje als een brakke power unit :(

Heb je ook andere apparaten getest of Youtube/Netflix een lange video af laten spelen? (zonder dat de mediabox aangesloten is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
Ik heb deze instellingen op mijn 55JS8000 gezet en ben er tot nu toe best tevreden over, de info komt van avsforums. Staan er nog wel meer dus mocht iemand anders nog wat beters tegen komen :-p

http://www.avsforum.com/f...0-series-tv-thread-9.html

As I said earlier, here's my updated Movie Mode calibrations. I've mainly adjusted my 2 point and 10 point white balance to achieve a better greyscale. Color settings also changed a little bit. Like I and others here have mentioned before, the different calibrated settings posted here will not have the same effect on another JS8500, but it's a good starting point to start tweaking from compared to the default settings. I will probably stick to these updated settings for a little while now, as Im happy with it. (Unless my fingers start to itch again)

TV: 65 inch JS8500 Panel: THO1; Colorimeter: Colormunki Display, Software: HCFR, Discs: AVS 709, Disney WoW

Backlight 8 (38 ftL) * Ideally, it should be between 35-40 ftL if you have a light controlled room, I left mine at Backlight of 9 (42-43ftL) because I have a couple windows at the front and side of the TV. Backlight of 7 is only about 34 ftL
Contrast 100
Brightness 45
Sharpness 20 (preference) * It should be no more than 25% to avoid any artifacts.
Color 50
Tint 50/50

White Balance

2 Pt
R offset 3
G offset 8
B offset -3
R gain -3
G gain -12
B gain 2

10 Pt
1. 30, 25, -43
2. 2, 0, 1
3. -7, 0, 4
4. -4, 0, 1
5. -7, 0, 5
6. -5, 0, 0
7. -5, 0, -3
8. -4, 0, -3
9. 0, 0, 0
10. 0, 0, 0

Color Space: Custom * I used 100% saturation at this time (STILL), because at default settings, the colors were more closer to reference levels compared with 75% saturation, but I will also try to calibrate with 75% in the future just to compare. (I know, I said this before already)
Red 36 7 2
Green 34 48 7
Blue 1 7 49
Yellow 55 48 5
Cyan 30 56 62
Magenta 28 11 58

Gamma: -1
Color Tone: Warm 2
Auto Motion Plus: Clear (preference) * Although I have been using Standard recently and I'm liking the soap-opera effect)
Smart LED: Standard
Cinema Black: On
All other dynamic settings are off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
pitchdown schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 20:04:
Yep.
hier hetzelfde verhaal.
Ik had ook al naar samsung gebeld.
Ik heb een mailadres gekregen waar ik naar moest mailen of ze de spullen al hadden.
Overigens was het volgens mij zo dat je het materiaal voor 7 februari moest versturen naar samsung.
Inmiddels is het 9 februari, en ik heb zelf ook nog niets vernomen via de mail wat betreft bevestiging :(. Ik ga er vanuit dat het wel binnen is gekomen, maar door drukte ze achterlopen met de bevestigingen (ik heb het zelfs aangetekend per post verstuurd).

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Link
InsjaHH schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:15:
[...]

Inmiddels is het 9 februari, en ik heb zelf ook nog niets vernomen via de mail wat betreft bevestiging :(. Ik ga er vanuit dat het wel binnen is gekomen, maar door drukte ze achterlopen met de bevestigingen (ik heb het zelfs aangetekend per post verstuurd).
Hier het zelfde verhaal, nog steeds geen reactie van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik heb net een reactie van Samsung gehad (vorige week maandag opgestuurd) :D
Beste Stijn,

Leuk dat je deelneemt aan onze Samsung (S-)UHD TV promotie!

Binnen 2 weken hoor je van ons of de ingestuurde gegevens aan onze voorwaarden voldoen. Als alles klopt, ontvang je binnen 8 weken het cashback-bedrag op je bankrekening. Als er gegevens ontbreken, laten wij je dat ook binnen 2 weken weten. Je kunt de ontbrekende informatie dan alsnog aan ons toesturen.

Veel plezier met je Samsung (S-)UHD TV!

Fijne dag,

Ruben Löwenstein
Customer Care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Beste ,

Binnen 2 weken hoor je van ons of de ingestuurde gegevens aan onze voorwaarden voldoen. Als alles klopt, ontvang je binnen 8 weken het cashback-bedrag op je bankrekening. Als er gegevens ontbreken, laten wij je dat ook binnen 2 weken weten. Je kunt de ontbrekende informatie dan alsnog aan ons toesturen.

Fijne dag,

Ruben Löwenstein
Customer Care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Geachte heer/mevrouw ,
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot de Tot € 400 retour op een S-UHD of UHD TV.
Wij hebben het e.e.a. voor u nagekeken. Graag ontvangen wij een foto of kopie van de streepjescode per mail.

Heeft u nog vragen dan kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center. Dit kan telefonisch, via e-mail of via de live chat op onze website.
Met vriendelijke groet,
Sanne
Contact Center Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V.

Dit terwijl ik de streepjescode van de doos heb geknipt en meegestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Link
pitchdown schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:09:
Geachte heer/mevrouw ,
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot de Tot € 400 retour op een S-UHD of UHD TV.
Wij hebben het e.e.a. voor u nagekeken. Graag ontvangen wij een foto of kopie van de streepjescode per mail.

Heeft u nog vragen dan kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center. Dit kan telefonisch, via e-mail of via de live chat op onze website.
Met vriendelijke groet,
Sanne
Contact Center Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V.

Dit terwijl ik de streepjescode van de doos heb geknipt en meegestuurd!
Fijn is dat... Heb je wel een kopie van de streepjescode gemaakt voor jezelf?
Ik had hem zelf ook uitgeknipt maar voordat ik hem in de envelop deed nog snel even een scan gemaakt.

Maar je hebt in ieder geval een reactie. Die heb ik nog steeds niet ontvangen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Shadow-Link schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:35:
[...]

Ik had hem zelf ook uitgeknipt maar voordat ik hem in de envelop deed nog snel even een scan gemaakt.

Maar je hebt in ieder geval een reactie. Die heb ik nog steeds niet ontvangen... :(
nee dat heb ik niet gedaan..
Maar dat loopt allemaal weer lekker...wel de briefpost ontvangen..maar zogenaamd geen streepjescode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
Mmmm ik heb ook nog niks gehoord en ze zouden hem vorige week woensdag hebben moeten ontvangen. Nog ff geduld hebben of ook maar mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Shadow-Link schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:35:
[...]

Wel een reactie gehad maar niet zo'n mail terug gehad, bij mij zat het stuk karton ook in de envelop.
Heb overigens wel een scan gemaakt voordat die deur uit ging, Samsung kennende 8)7

• pitchdown
Ole!
Beste ,

Goed nieuws! Je deelname aan onze Samsung (S-)UHD TV promotie is goedgekeurd. Binnen 8 weken ontvang je € 400,00 op je bankrekening.

Wij sturen je een bericht zodra wij het geld naar je overmaken.

Wil je meer weten over onze productontwikkelingen? Kijk eens op onze blog Samsung Discover.

Met vriendelijke groet,

Ruben Löwenstein
Customer Care

• ArcticWolf
  • Niet online
idem hier :p
Goed nieuws! Je deelname aan onze Samsung (S-)UHD TV promotie is goedgekeurd. Binnen 8 weken ontvang je € 200,00 op je bankrekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reverb_
Zou ook weer inhoudelijk over Samsung televisies gediscusieerd kunnen worden ipv. het veelal kopiëren en plakken of de cashback al geaccordeerd is??

• ArcticWolf
  • Niet online
pitchdown moest even z'n frustratie kwijt van z'n ex Philips tv ;)

Heb de JS8000 nu 1,5 week en weinig op aan te merken :o dat was met m'n ES6800 wel een ander verhaal, wat een clouding had die :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
Heb de JS8000 nu ook al een week of 1,5 en ben er dik tevreden over. Wat ik alleen wel elke dag moet doen is de overgang van daglicht naar avond de backlight verzetten naar 2. Overdag staat hij meestal wel boven de 9.

Inmiddels ook reactie gehad van Samsung :)

Fijne dag,

Ruben Löwenstein
Customer Care
Waar halen jullie de 4K filmpjes vandaan? Ik heb al een aantal sites gevonden waaronder deze:

http://demo-uhd3d.com/categorie.php?tag=4k

Zien er stuk voor stuk allemaal super uit alleen de Imax demo draait bij mij niet van USB stick. Enig idee waar dat aan ligt?

[ Voor 8% gewijzigd door Flamingo BB op 12-02-2016 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Flamingo BB schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:24:

[...]

Waar halen jullie de 4K filmpjes vandaan? Ik heb al een aantal sites gevonden waaronder deze:

http://demo-uhd3d.com/categorie.php?tag=4k

Zien er stuk voor stuk allemaal super uit alleen de Imax demo draait bij mij niet van USB stick. Enig idee waar dat aan ligt?
Het toestel ondersteund de H264-codec met High Profile tot een Bitrate van 40 Mbps. De IMAX-video heeft echter een Bitrate van 75 Mbps, wat dus te hoog is. Als de video met de H265-codec (HEVC) zou komen, zou een maximale Bitrate van 80 Mbps mogelijk zijn. De 10 Bit kleurdiepte van de video zou ook een probleem kunnen vormen, al wordt daar door Samsung niets over gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamingo BB
Dimens schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:00:
[...]

Het toestel ondersteund de H264-codec met High Profile tot een Bitrate van 40 Mbps. De IMAX-video heeft echter een Bitrate van 75 Mbps, wat dus te hoog is. Als de video met de H265-codec (HEVC) zou komen, zou een maximale Bitrate van 80 Mbps mogelijk zijn. De 10 Bit kleurdiepte van de video zou ook een probleem kunnen vormen, al wordt daar door Samsung niets over gezegd.
Ah oke bedankt dan is dat dus het probleem. Kwam het ook al bij een andere demo tegen weet alleen niet meer welk filmpje dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Iemand inmiddels al firmware 1442 draaien op de j6200 serie?
Hij is sinds 28-01 al op de site, maar mijn tv vind de update nog steeds niet ook niet via usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
G.Scholtens schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:30:
Iemand inmiddels al firmware 1442 draaien op de j6200 serie?
Hij is sinds 28-01 al op de site, maar mijn tv vind de update nog steeds niet ook niet via usb.
Van welke site haal jij deze af?
Voor de ju7000 kan ik op engelse samsungsite de 1441 vinden. Op de nederlandse site is zelfs de 1441 nog niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
pitchdown schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:23:
[...]

Van welke site haal jij deze af?
Voor de ju7000 kan ik op engelse samsungsite de 1441 vinden. Op de nederlandse site is zelfs de 1441 nog niet beschikbaar.
http://www.samsung.com/au/support/model/UA48J6200AWXXY

Maar wat heeft de JU7000 te maken met de J6200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Woon je in Australië? Of probeer je serieus Australische fw op een Europees model te zetten? xD mag hopen dat Samsung zo slim is geweest om daar iets tegen te doen.

http://www.samsung.com/nl...ons/led-tv/UE48J6200AWXXN zit nog gewoon op 1440.8 (sinds 05-02)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Samsung UE40JU7000L omgeruild voor TX-43CX750E(IPS), had er problemen mee, de winkel de stond versteld van de goede zwartwaarde toen ze bij mij de tv installeerde, persoonlijk vind ik de kleuren mooier/zachter dan de Samsung.

Op standaard waren de kleuren al goed, alleen heb ik het contrast lager gezet.
De Panasonic heeft een nadeel, als je een soundbar met HDMI wil aansluiten van een ander merk(LG), is het lastig om in te stellen, je moet goed in een forum lezen hoe het moet en elke keer controleren of het nog werkt.
Bij Samsung kan je bij instelling geluid, instellen op HDMI. Deze keuze heeft de Panasonic niet.

De problemen waren: CI-Module gaf storingen op beeld met opstarten de eerst 2 minuten, ik had de tv ingesteld op standaard, de kleuren waren niet mooi, letters waren niet scherp, met scherp op 50 op 0 was het beeld zeer flets, als ik de Humax 5200c gebruikte had ik een duidelijk verschil met scherpte, met de Panasonic veel minder. De Panasonic was stuk zwaarder en er zat een zeer goede voet onder, deze was goed zwaar en veel makkelijker te monteren.

Smart gebruik ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
ArcticWolf schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:05:
[...]

Woon je in Australië? Of probeer je serieus Australische fw op een Europees model te zetten? xD mag hopen dat Samsung zo slim is geweest om daar iets tegen te doen.

http://www.samsung.com/nl...ons/led-tv/UE48J6200AWXXN zit nog gewoon op 1440.8 (sinds 05-02)
Ah lol, had nooit gezien dat ik de Australische firmware voor me had.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
brommer1 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:30:
Samsung UE40JU7000L omgeruild voor TX-43CX750E(IPS), had er problemen mee, de winkel de stond versteld van de goede zwartwaarde toen ze bij mij de tv installeerde, persoonlijk vind ik de kleuren mooier/zachter dan de Samsung.

Op standaard waren de kleuren al goed, alleen heb ik het contrast lager gezet.
De Panasonic heeft een nadeel, als je een soundbar met HDMI wil aansluiten van een ander merk(LG), is het lastig om in te stellen, je moet goed in een forum lezen hoe het moet en elke keer controleren of het nog werkt.
Bij Samsung kan je bij instelling geluid, instellen op HDMI. Deze keuze heeft de Panasonic niet.

De problemen waren: CI-Module gaf storingen op beeld met opstarten de eerst 2 minuten, ik had de tv ingesteld op standaard, de kleuren waren niet mooi, letters waren niet scherp, met scherp op 50 op 0 was het beeld zeer flets, als ik de Humax 5200c gebruikte had ik een duidelijk verschil met scherpte, met de Panasonic veel minder. De Panasonic was stuk zwaarder en er zat een zeer goede voet onder, deze was goed zwaar en veel makkelijker te monteren.

Smart gebruik ik niet.
Hmm interesting. Dacht dat je J7000 juist veel betere zwartwaardes had dan de IPS CX750. Benieuwd hoe de CX750 tv je gaat bevallen. Want twijfel ook over die tv, want zoek een goede 60", maar het staat mij niet aan dat hij IPS heeft.

Als je de soundbar op HDMI ARC aansluit is het toch een kwestie van plug en play?
Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste