Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 07:50
Jackssonss schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:55:
@degenen die afgelopen vrijdag of zaterdag bij Nvidia de Pro hebben besteld: hebben jullie inmiddels iets vernomen of het product ontvangen? Ik heb nog steeds alleen een bevestiging gekregen (zonder wachtwoord). Dat wachtwoord heb ik nodig om de status te kunnen zien... Resetten van wachtwoord (dat ik dus ook niet heb aangemaakt omdat ik als gast heb besteld) levert ook niks op.
Hier hetzelfde: vrijdag besteld en meteen bevestiging per mail. Daarna radiostilte, kan niet inloggen (geen wachtwoord) en wachtwoord reset geeft aan dat mijn mailadres niet bestaat (besteld als guest account).

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:12
@degenen die afgelopen vrijdag of zaterdag bij Nvidia de Pro hebben besteld: hebben jullie inmiddels iets vernomen of het product ontvangen? Ik heb nog steeds alleen een bevestiging gekregen (zonder wachtwoord). Dat wachtwoord heb ik nodig om de status te kunnen zien... Resetten van wachtwoord (dat ik dus ook niet heb aangemaakt omdat ik als gast heb besteld) levert ook niks op.
Heb ook een paar keer lopen knijen met wachtwoord reset. eindelijk gelukt nu. Staat nog in processing

Order Status: Processing
Shipping Address:

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Vrijdagmiddag besteld en afgelopen maandag ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allegro16
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
Vrijdagmiddag besteld, betaald met PayPal. Staat ook nog op processing. (Wel account gemaakt)
Heb net gebeld, is een achterstand in productie. Er werd gezegd 30 mei of enige dagen eerder.
Het kan dus nog deze week zijn. Afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@Swinnio Reset moet sowieso op ordernummer als je als gast hebt besteld. Maar ik had dus nies gekregen vrijdag, pas zondag de eerste mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
LOTG schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:22:
@Jackssonss Ik had het zelfde drama, geen bevestiging, wachtwoord reset heeft mij iets van 10 pogingen gekost voor ik eindelijk een reset link had die geen error gaf. Vrijdag besteld, en zondag pas de eerste mail gekregen dat hij verwerkt werd, en daar een mail dat hij verzonden was. Gisteren gekregen.

De link in de verzend mail voor Track&Trace deed het ook niet. Die ging naar DHL global, maar werkte alleen op DHL NL, en dan ook nog alleen als ik geen postcode invoerde. Toen hij was afgeleverd werkte de postcode wel.

Dus het was een aardige berg van onzekerheid of ik iets voor mijn geld uberhaupt ging krijgen.

Helpdesk was ook niet behulpzaam. Ze hadden mijn order bevestiging nog eens gestuurd (nooit gekregen), en dat ik geen wachtwoord had werd uiteraard afgedaan met de standaard tekst en dat ik een reset kon doen waarvan ik gezegd had dat het niet werkte.

Een reset deed er bij mij overigens een dag over om een mail met reset link te sturen die 24 uur geldig was en niet werkte. Mijn factuurnummer had ik van mijn paypal transactie weten te halen trouwens.
Wat een geoliede machine dat Nvidia. Dat ze in staat zijn om zo'n gedegen product te maken...
Swinnio schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:58:
[...]

Hier hetzelfde: vrijdag besteld en meteen bevestiging per mail. Daarna radiostilte, kan niet inloggen (geen wachtwoord) en wachtwoord reset geeft aan dat mijn mailadres niet bestaat (besteld als guest account).
Dat schiet lekker op inderdaad.
rambocus schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:59:
[...]

Heb ook een paar keer lopen knijen met wachtwoord reset. eindelijk gelukt nu. Staat nog in processing

Order Status: Processing
Shipping Address:
Zal ik het nog eens proberen dan. Ligt natuurlijk aan mij...
Arn0uDz schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:01:
[...]

Vrijdagmiddag besteld en afgelopen maandag ontvangen.
Veel plezier ermee. Lijkt wel een beetje een loterij.
Allegro16 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:07:
Vrijdagmiddag besteld, betaald met PayPal. Staat ook nog op processing. (Wel account gemaakt)
Heb net gebeld, is een achterstand in productie. Er werd gezegd 30 mei of enige dagen eerder.
Het kan dus nog deze week zijn. Afwachten.
Je zou verwachten dat dit niet met die achterstand te maken heeft, anders begrijp ik niet waarom er steeds staat 'niet op voorraad'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
@Jackssonss Dit is dan ook niet Nvidia, dit is Digital River Ireland waar ze het hebben uitbesteed. Denk dat het daar ook chaos is met thuis werken, maar er moet op zijn minsten een paar servers onderuit zijn voor hoe het nu loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
103720 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:42:
Pffff, het valt niet mee om alles te begrijpen als je dit topic doorleest. Tenminste niet als je stamt uit de tijd van een platenspeler en een bandrecorder (voor de mensen die niet weten wat voor apparaten dat zijn: -> Google ).
Ik weet prima wat je bedoelt en toch lukt het wel om alles te begrijpen wat hier wordt verteld! :P

Ergens in een kastje heb ik zelfs nog steeds mijn Aiwa Walkman veilig opgeborgen! O+
Waarom ik dit topic toch al wel een tijdje volg. Ik heb al flink wat jaren een Eminent mediaspeler. Altijd tevreden geweest maar ik moet elke paar jaar een nieuwe kopen omdat er weer een nieuwe codec komt die dan niet meer door Eminent ondersteund wordt. Zo word de HEVC (x.265) niet meer ondersteunt door mijn huidige Eminent 800X3D. En aangezien ik onlangs een LG C9 heb gekocht wil ik toch ook wel zoveel mogelijk genieten van de kwaliteiten van die tv.

Als je dan zoekt naar een goede mediaspeler kom je heel vaak uit bij de NVIDIA Shield Pro, of een of ander Android kastje (waar ik al helemaal geen verstand van heb en door die bomen het bos totaal niet meer kan zien).

Hoe werk ik? Waarschijnlijk old-school. Ik haal wat films binnen op mijn pc. Zet die dan over op een WD MyCloud en speel die dan af via de Eminent. Ook nog een gedeelde map op mijn pc staan die ook in het netwerk hangt en dus ook via de Eminent af te spelen is. Zal waarschijnlijk bij velen een glimlach op het gezicht brengen, maar voor iemand die niet zo thuis is in netwerken, NAS'sen, etc. ben ik toch tevreden hoe het nu gaat. Het zal best makkelijker kunnen (tips?).

Waarom dan geen nieuwe Eminent maar toch interesse in de NVIDIA? Omdat ik hoop hier bevestigd te krijgen dat ik met die NVIDIA zeker wat jaren langer kan gebruiken dan een Eminent omdat NVIDIA veel flexibeler is met het updaten van de firmware waardoor mogelijk nieuwe codecs die over 2 a 3 jaar uitkomen, toch op die NVIDIA afgespeeld kunnen worden.

En nee, gamen doe ik nooit. Laatste spel wat ik digitaal gespeeld heb was Donkey Kong hier bij ons in de snackbar........zo'n 30 jaar geleden.
Als je dat toch niet nodig hebt dan zou je de Vero 4K+ kunnen overwegen : https://osmc.tv/vero/

Geen Android geneuzel en gewoon puur Linux based OSMC wat in feite Kodi is op de LibreELEC/OpenELEC/CoreELEC manier :)
103720 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:36:
Stukje terugkoppeling, het is me gelukt, dankzij de hulp hier, om films welk op mijn pc staan af te spelen op de C9. Hiervoor Smart Share op mijn pc geinstalleerd en daar kan ik dan aangeven welke directories gedeeld moeten worden. Kan nu dus films vanaf mijn pc (of externe harde schijf) afspelen op mijn tv. Heel blij mee.

Alleen ISO-bestanden pakt hij volgens mij niet, maar die kan ik natuurlijk ook gewoon uitpakken op mijn pc.

Moet dus eerlijk toegeven dat, voor mij althans, het aanschaffen van de NVIDIA geen meerwaarde meer heeft.
Totdat de software van de C9 achter begint te lopen... ;)
fulgore schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:58:
Ik vind het bijzonder dat er tegenwoordig blijkbaar nog steeds volksstammen zijn die films downloaden en opslaan op een HDD/nas. Met een beetje Kodi addon stream je de zaakjes toch (ook 4K) of mis ik nu iets?
Naast dat dergelijke oplossingen vaak ontzettende prut en onbetrouwbaar zijn ben je ook nog eens bezig met het in staande houden van een markt die de reden is dat men van XBMC naar Kodi als merknaam is gegaan om zodoende "XBMC kastjes" en tegenwoordig ook helaas weer "Kodi kastjes" van de markt af te kunnen halen!

Beetje jammer... -O-

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:39
nero355 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:54:
[...]

Totdat de software van de C9 achter begint te lopen... ;)
4K tv die bijna alles afspeelt. Dat er snel weer een andere video of ondertitel komt................

Tot dan kun je altijd nog NVIDIA Shield versie zoveel kopen

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mucuracat schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:04:
4K tv die bijna alles afspeelt. Dat er snel weer een andere video of ondertitel komt................
Huh :?
Tot dan kun je altijd nog NVIDIA Shield versie zoveel kopen
Je bedoelt zolang het werkt dan werkt het en als dat niet meer zo is dan pas iets erbij kopen :?

Dat kan, maar je kan het ook gelijk goed doen! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:20
Iemand ervaring met ExpressVPN op de Shield? Ik heb de app geïnstalleerd en kies voor een locatie in de UK (BBC etc) en krijg doodleuk een IP in de VS.... :?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badmeerkoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:16
Aziraphale schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:26:
Iemand ervaring met ExpressVPN op de Shield? Ik heb de app geïnstalleerd en kies voor een locatie in de UK (BBC etc) en krijg doodleuk een IP in de VS.... :?
Nooit problemen mee gehad. Ik gebruikte het voor funimation now. Werkte perfect maar ik koos dan wel voor de VS (en kreeg dat ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Als ik op de shield tegen google assistant zeg play <film> dan komt hij met een selectie menutje. Echter staat in dat menu Disney+ met een install optie. Hij is echter geinstalleerd (en staat ook mooi op het start scherm met content), iemand hier al eens tegen aan gelopen.

En als ik op de install klik kom ik op een leeg scherm uit, dus dat helpt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Nog anderen die ooit last hebben gehad van random screen flickering? Of dat gedurende een seconde het beeld geheel op zwart gaat om vervolgens weer de content te tonen? Ook af en toe van die plop-geluiden, wat duidelijk maakt dat het ook qua geluid niet helemaal goed gaat.

Dit issue van flickering en dat geluid speelt overigens overal, zowel tijdens afspelen van content als bijv in statische Android TV-overzichtsscherm.

Wat blijkt? Met Dolby Vision ingeschakeld op de Shield default de beeldinstelling naar 4k, 59.940Hz en heb ik bovengenoemde problemen. Als ik echter kies voor 4k en 60Hz, zijn alle hierboven genoemde problemen foetsie. Maar op de een of andere manier is er bij 4k 60Hz geen Dolby Vision-ondersteuning en dus geeft de Netflix-app op de Shield ook geen DV maar hdr weer bij titels die het ondersteunen.

Ik moet nog even kijken of het direct aansluiten van Shield op de tv dezelfde problemen geeft bij 4k 59.940Hz, om het probleem evt te kunnen pinnen op me Denon-receiver (alle hdmi-poorten staan daar al op enhanced enzo). Maar goed, die gaan bypassen en geluid via arc naar Shield sturen betekent goodbye lossless Dolby en DTS, dus niet ideaal.

Andere hdmi-kabels heb ik ook geprobeerd, maar leverde niets op. Betreft overigens de Pro-variant van de nieuwe Shield.

[ Voor 6% gewijzigd door Koekiemonsterr op 28-05-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1987
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-08 22:51
Ik heb vrijdag besteld, ik had hem maandag binnen voor degene die erom vroegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allegro16
Lucky1987 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:48:
Ik heb vrijdag besteld, ik had hem maandag binnen voor degene die erom vroegen.
Ja, maar ze hadden haast geen voorraad in werkelijkheid. Waarom is mij niet duidelijk geworden. Het merendeel moet wachten tot rond 30 mei. Ik heb ook nog geen verandering van orderstatus gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dread89
  • Laatst online: 18-09 13:59
Koekiemonsterr schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:31:
Nog anderen die ooit last hebben gehad van random screen flickering? Of dat gedurende een seconde het beeld geheel op zwart gaat om vervolgens weer de content te tonen? Ook af en toe van die plop-geluiden, wat duidelijk maakt dat het ook qua geluid niet helemaal goed gaat.

Dit issue van flickering en dat geluid speelt overigens overal, zowel tijdens afspelen van content als bijv in statische Android TV-overzichtsscherm.

Wat blijkt? Met Dolby Vision ingeschakeld op de Shield default de beeldinstelling naar 4k, 59.940Hz en heb ik bovengenoemde problemen. Als ik echter kies voor 4k en 60Hz, zijn alle hierboven genoemde problemen foetsie. Maar op de een of andere manier is er bij 4k 60Hz geen Dolby Vision-ondersteuning en dus geeft de Netflix-app op de Shield ook geen DV maar hdr weer bij titels die het ondersteunen.

Ik moet nog even kijken of het direct aansluiten van Shield op de tv dezelfde problemen geeft bij 4k 59.940Hz, om het probleem evt te kunnen pinnen op me Denon-receiver (alle hdmi-poorten staan daar al op enhanced enzo). Maar goed, die gaan bypassen en geluid via arc naar Shield sturen betekent goodbye lossless Dolby en DTS, dus niet ideaal.

Andere hdmi-kabels heb ik ook geprobeerd, maar leverde niets op. Betreft overigens de Pro-variant van de nieuwe Shield.
Ik heb last van ditzelfde fenomeen. Bij tijd en wijle schakelt het beeldscherm op zwart, zie ik bovenin het scherm de native resolutie melding oppoppen, waarna het beeld weer wordt zoals het zou moeten zijn. Heel apart.

In mijn geval heb ik een eerste model Shield (rond 2015?) en zit deze op een Pioneer receiver aangesloten.

Ik heb altijd gedacht dat dit met m'n HDMI kabel te maken had, maar kon het ook niet fixen. Waar zit die instelling "4k met 60hz" instelling - moet ik die aanpassen op de Shield of m'n TV zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

LOTG schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:59:
Als ik op de shield tegen google assistant zeg play <film> dan komt hij met een selectie menutje. Echter staat in dat menu Disney+ met een install optie. Hij is echter geinstalleerd (en staat ook mooi op het start scherm met content), iemand hier al eens tegen aan gelopen.

En als ik op de install klik kom ik op een leeg scherm uit, dus dat helpt niet.
Zeg je dan alleen "Play <film>" of "Play <film> op Disney"?
Ik heb zelf geen Disney+, maar als ik alleen Play .... zeg, is het afwachten of hij dat op Youtube of Netflix afspeelt. Als ik dat er bij zeg gaat het wel in één keer goed.

Je kan trouwens alsnog Nederlands tegen Google Assistant praten als je de taal (van de Shield) op Engels hebt gezet. Dan pakt hij meer dan wanneer je de taal op Nederlands hebt staan.

[ Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 28-05-2020 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Shield TV Pro was vanochtend op voorraad bij Amazon. Had even geen tijd om te posten. Kijk ik nu weer alles weg. Damn wat gaat dat snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@gwystyl Ik krijg een popup met een soort van IMDB info over de film, en onder aan dan een watch trailer (youtube), koop op Google play videos en dan Install disney+.

Als ik dan zeg watch <film> on Disney+ than zegt hij dat die niet geinstallerd is en gaat hij naar de Play store pagina, waar ik dan op open kan klikken...

Welke app gebruikt men trouwens voor iPlayer? Ik had die van NVidia gesideload (1.2.87), maar die gaf een error bij het afspelen. De BBC android versie deed het wel, maar die is niet te besturen zonder muis.

[ Voor 24% gewijzigd door LOTG op 28-05-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Elite-Mind schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:34:
[...]

Nooit problemen mee gehad. Ik gebruikte het voor funimation now. Werkte perfect maar ik koos dan wel voor de VS (en kreeg dat ook).
Hij werkt bij mij ook op alle platformen perfect, maar op de Shield maakt het niet uit waar ik mee verbind: Ik kom terecht in Miami, USA volgens de IP checker van ExpressVPN zelf. Als ik een nadere IP checker gebruik dan schijn ik wel op de juiste plaats te zitten, maar de BBC vind dat ik niet in de UK zit. Heel apart, maar hopelijk kan de helpdesk van ExpressVPN me helpen.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-06 22:21
Allegro16 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:59:
[...]

Ja, maar ze hadden haast geen voorraad in werkelijkheid. Waarom is mij niet duidelijk geworden. Het merendeel moet wachten tot rond 30 mei. Ik heb ook nog geen verandering van orderstatus gezien.
Ik heb hetzelfde. Zaterdag besteld en met PayPal betaald. Bevestigingsmail ontvangen en radiostilte daarna. Wel gelukt om via mijn ordernummer en wachtwoord-reset de orderstatus te bekijken en die staat al die tijd op "Processing".
Vanochtend maar eens gebeld en blijkt dat ze afgelopen weekend 200 stuks meer hebben verkocht dan dat er voorraad was. Mij is verteld dat ze die vanaf a.s. maandag gaan uitleveren en dat ik mijn Shiled TV Pro medio volgende week in huis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LOTG schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:05:
Welke app gebruikt men trouwens voor iPlayer? Ik had die van NVidia gesideload (1.2.87), maar die gaf een error bij het afspelen. De BBC android versie deed het wel, maar die is niet te besturen zonder muis.
Waarom gesideload :?

Er staat namelijk een voorgeinstalleerde versie op je Shield TV en ook nog eens op alle modellen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@nero355 Die zag ik dus nergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Dread89 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:01:
[...]

Ik heb last van ditzelfde fenomeen. Bij tijd en wijle schakelt het beeldscherm op zwart, zie ik bovenin het scherm de native resolutie melding oppoppen, waarna het beeld weer wordt zoals het zou moeten zijn. Heel apart.

In mijn geval heb ik een eerste model Shield (rond 2015?) en zit deze op een Pioneer receiver aangesloten.

Ik heb altijd gedacht dat dit met m'n HDMI kabel te maken had, maar kon het ook niet fixen. Waar zit die instelling "4k met 60hz" instelling - moet ik die aanpassen op de Shield of m'n TV zelf?
Die 4k 60Hz-optie zit bij mij gewoon in de display-instellingen van de Shield Pro, maar ik weet niet of dat ook hetzelfde werkt bij jouw versie uit 2015.

Naar verluidt is dit kortstondige geflicker en kort wegvallen van beeld/geluid toch op te lossen met andere hdmi-kabels. Waarschijnlijk had Nvidia dit gewoon beter moeten implementeren op de Shield, maar ik lees op meerdere plekken dat mensen dit hebben opgelost met hdmi 2.1-kabels. Zijn in principe niet nodig bij 4k-tv zonder hdmi 2.1-aansluitingen, maar dan heb je in ieder geval geen issues qua bandbreedte. En op de een of andere manier lijkt dat toch een probleem te vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
houser schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:56:
[...]

IWel gelukt om via mijn ordernummer en wachtwoord-reset de orderstatus te bekijken en die staat al die tijd op "Processing".
Zelfs dat lukt me niet. Paar keer geprobeerd, maar ik ontvang geen e-mail.
[...]
Vanochtend maar eens gebeld en blijkt dat ze afgelopen weekend 200 stuks meer hebben verkocht dan dat er voorraad was. Mij is verteld dat ze die vanaf a.s. maandag gaan uitleveren en dat ik mijn Shiled TV Pro medio volgende week in huis heb.
In ieder geval dank voor het delen. Ik vind het niet erg om te moeten wachten, maar zo ga je natuurlijk niet met je klanten om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allegro16
Jackssonss schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:19:
In ieder geval dank voor het delen. Ik vind het niet erg om te moeten wachten, maar zo ga je natuurlijk niet met je klanten om.
Vooral omdat iedereen snel bestelt zodra leverbaar, wetende hoe snel het gaat en hoe slecht leverbaar..
Want persoonlijk zat ik te twijfelen, maar ik dacht: "Je wacht al 3 maanden".. En als ze dan 1-3 workdays beloven.. Anders had ik nog wel ff snel een controller en stand meebesteld.. Maar ik dacht: haast! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
nero355 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:44:
[...]

Er staat namelijk een voorgeinstalleerde versie op je Shield TV en ook nog eens op alle modellen! :)
Als jij me kunt vertellen hoe ik die te voorschijn tover hoor ik het graag, want mij lukt het niet. Momenteel gebruik ik een gesideloade reguliere iPlayer, maar de originele apps (staan meer UK apps op) zou ik liever gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:44:
[...]

Vandaag een Shield TV Pro 2019 in gebruik genomen. Er is/wordt geen iPlayer geinstalleerd, en iPlayer is niet beschikbaar om te installeren.

Waarschijnlijk kijkt men (sinds een tijd) naar de regio vanuit waar de Shield TV geactiveerd wordt, en worden daarop gebaseerd bepaalde applicaties geïnstalleerd.

[edit]
BBC iPlayer staat wel op een andere Shield TV geregistreerd op hetzelfde account. Op de nieuwe Shield TV Pro kan hierom wel iPlayer geïnstalleerd worden. Ga naar Play Store -> My apps -> Not on this device. BBC iPlayer zal in die lijst staan als die al op een ander apparaat staat, en kan vanaf daar geïnstalleerd worden. Anders is sideloading altijd nog een optie.

[ Voor 26% gewijzigd door The Zep Man op 29-05-2020 06:59 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Inmiddels is het gelukt om in te loggen, maar staat mijn bestelling nog op 'Processing' helaas...
The Zep Man schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:50:
[...]
Vandaag een Shield TV Pro 2019 in gebruik genomen. Er is/wordt geen iPlayer geinstalleerd, en iPlayer is niet beschikbaar om te installeren.

Waarschijnlijk kijkt men (sinds een tijd) naar de regio vanuit waar de Shield TV geactiveerd wordt, en worden daarop gebaseerd bepaalde applicaties geïnstalleerd.
Is er dan een mogelijkheid om met VPN 'vanuit een ander land' te activeren op bijvoorbeeld een apparaat met VPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Jackssonss schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:08:

Is er dan een mogelijkheid om met VPN 'vanuit een ander land' te activeren op bijvoorbeeld een apparaat met VPN?
Ik heb het met een vpn geprobeerd, maar het is mij niet gelukt. Ook het sideloaden van de Nvidia versie van de iPlayer leverde niets op: Hij installeerde wel, maar geen app te zien. Uiteindelijk is het me met de gewone Android versie gelukt om te sideloaden, maar wat een gedoe... Op ieder Android apparaat kun je die apps installeren, ook al werken ze standaard niet, maar bij de Shield moet je je in allerlei bochten wringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Aziraphale schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:18:
[...]

Ik heb het met een vpn geprobeerd, maar het is mij niet gelukt. Ook het sideloaden van de Nvidia versie van de iPlayer leverde niets op: Hij installeerde wel, maar geen app te zien. Uiteindelijk is het me met de gewone Android versie gelukt om te sideloaden, maar wat een gedoe... Op ieder Android apparaat kun je die apps installeren, ook al werken ze standaard niet, maar bij de Shield moet je je in allerlei bochten wringen.
Installeer leanback shortcut app.. Je kan dan sideloaded apps zichtbaar maken op beginscherm

https://play.google.com/s...a.leanback_shortcut&hl=nl

[ Voor 6% gewijzigd door mucuracat op 29-05-2020 09:37 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
mucuracat schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:36:
[...]

Installeer leanback shortcut app.. Je kan dan sideloaded apps zichtbaar maken op beginscherm

https://play.google.com/s...a.leanback_shortcut&hl=nl
Die ken ik, maar voor de Shield versie van de iPlayer werkt die niet. Die is namelijk ook niet te zien in het overzicht van alle apps via het instellingenmenu. Het lijkt wel alsof de Shield hem detecteert en direct weer verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Aziraphale schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:39:
[...]

Die ken ik, maar voor de Shield versie van de iPlayer werkt die niet. Die is namelijk ook niet te zien in het overzicht van alle apps via het instellingenmenu. Het lijkt wel alsof de Shield hem detecteert en direct weer verwijderd.
Ow, heb niksmet iPlayer. Misschien dat app zelf tegen houdt ipv Shield.
Meerdere klachten dat het niet werkt buiten UK.

Zie eventuele oplossing:
https://www.nvidia.com/en...app-for-ou/?commentPage=2

Net als Nederlandse apps die in het buitenland, of zelfs in Nederland, niet werken op een ander netwerk dan eigen.. bv: Ziggo app

[ Voor 9% gewijzigd door mucuracat op 29-05-2020 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
mucuracat schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:45:
[...]

Ow, heb niksmet iPlayer. Misschien dat app zelf tegen houdt ipv Shield.
Meerdere klachten dat het niet werkt buiten UK.

Zie eventuele oplossing:
https://www.nvidia.com/en...app-for-ou/?commentPage=2

Net als Nederlandse apps die in het buitenland, of zelfs in Nederland, niet werken op een ander netwerk dan eigen.. bv: Ziggo app
Die truc ken ik, maar werkt niet meer. Vermoedelijk omdat de app niet standaard fysiek op de Shield staat. En die Ziggo app zou ik graag willen hebben... Wanneer komt dat ding nou eindelijk uit de bèta????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Laatst online: 21:01
Aziraphale schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:53:
[...]

Die truc ken ik, maar werkt niet meer. Vermoedelijk omdat de app niet standaard fysiek op de Shield staat. En die Ziggo app zou ik graag willen hebben... Wanneer komt dat ding nou eindelijk uit de bèta????
Ik weet dat ik deze op mijn shield ook beschikbaar had als ik de taal op engels uk zet en location uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
TheMystery schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:56:
[...]

Ik weet dat ik deze op mijn shield ook beschikbaar had als ik de taal op engels uk zet en location uit.
Tried that, but to no avail. Had je ook de 'tube'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Laatst online: 21:01
Aziraphale schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:07:
[...]

Tried that, but to no avail. Had je ook de 'tube'?
nee heb een 2015 model en een 2017 en heb het een hele lang tijd terug geprobeerd, kan wel 2 jaar geleden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Iemand waarvan de processing status al is veranderd na een week?

Scrooge NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
Theo27 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 09:31:
Iemand waarvan de processing status al is veranderd na een week?
Staat nog steeds op processing bij mij. Vorige week zaterdag besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Weer een vaag issue ontdekt.

Ik heb een ultrawide, dus als ik op native resolution gamestream heb ik boven en onder zwarte balken... Oplossing, een 4K resolutie toegevoegd in het control panel en voila. 16:9 op de tv.

Alleen nu zag ik in Assassins creed odyssey dat ik ook hdr aan kan zetten, iets wat mijn monitor niet heeft maar tv wel. En dat werkt ook, hdr op tv springt aan.

Werkt zelfs voor elke resolutie behalve 4K, want als ik daar hdr aan zet switch hij naar 21:9 met zwarte balken (en hdr). 1920x1080 doet hij dat niet en blijft hij met en zonder hdr 16:9...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
Voor degenen die wachten op hun bestelling: ik twijfel erover te annuleren zodra ik hem ergens anders kan kopen (bij Mediamarkt bijvoorbeeld) ook al betaal ik dan wat meer. Het gaat me niet om het wachten, maar om de slechte klantenservice.

Hoe moeilijk kan het zijn om klanten netjes op de hoogte te houden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:33

Snippertje

Light up your life

Jackssonss schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:19:
Voor degenen die wachten op hun bestelling: ik twijfel erover te annuleren zodra ik hem ergens anders kan kopen (bij Mediamarket bijvoorbeeld) ook al betaal ik dan wat meer. Het gaat me niet om het wachten, maar om de slechte klantenservice.

Hoe moeilijk kan het zijn om klanten netjes op de hoogte te houden?!
Eens. De klantenservice geeft niet thuis en het enige bericht dat ik kreeg was: hij staat op processing en zal snel verzonden worden. Maar dat is nu meer dan een week geleden...

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
https://www.findmyorder.com/DRHM/store

Via deze site kun je je status van je bestelling zien maar kan met geen mogelijkheid inloggen. Al 6x mijn wachtwoord veranderd en nog niks. Wat een slechte bedoening !!!!

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cappuccino
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:17
Welke controller raden jullie aan en waar best te kopen? Hoeft niet origineel te zijn, want €80 is er wel iets over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

Hier al een tijdje interesse in de Shield. Een aantal YouTube video's gekeken en de interface lijkt zoveel smoother dan Android TV op mijn Sony KD-55XE9005 (welke ook nog Android 8.0 draait). Daarnaast ondersteund mijn tv geen passthrough van hoge kwaliteit audio (zoals Dolby TrueHD en DTS HD), waardoor ik er een losse Vero 4K (met OSMC) naast draai voor mijn eigen bibliotheek.

Om toch alles op 1 apparaat te willen hebben (voor de gebruikservaring) zou ik dus de Shield willen en ik zou weer over willen gaan naar Plex vanwege de bibliotheek die je server sided kan beheren (heb ik al op mijn Synology NAS draaien). Nu heb ik alleen de vraag of de Plex app voor Android TV op de Shield ondersteuning heeft voor passthrough audio voor o.a. TrueHD en DTS HD, omdat Plex er al snel een handje van heeft om te gaan transcoderen, wat ik dus wil voorkomen. Dit kon ik niet zo snel terugvinden in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:04
Louw Post schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:55:
Hier al een tijdje interesse in de Shield. Een aantal YouTube video's gekeken en de interface lijkt zoveel smoother dan Android TV op mijn Sony KD-55XE9005 (welke ook nog Android 8.0 draait). Daarnaast ondersteund mijn tv geen passthrough van hoge kwaliteit audio (zoals Dolby TrueHD en DTS HD), waardoor ik er een losse Vero 4K (met OSMC) naast draai voor mijn eigen bibliotheek.

Om toch alles op 1 apparaat te willen hebben (voor de gebruikservaring) zou ik dus de Shield willen en ik zou weer over willen gaan naar Plex vanwege de bibliotheek die je server sided kan beheren (heb ik al op mijn Synology NAS draaien). Nu heb ik alleen de vraag of de Plex app voor Android TV op de Shield ondersteuning heeft voor passthrough audio voor o.a. TrueHD en DTS HD, omdat Plex er al snel een handje van heeft om te gaan transcoderen, wat ik dus wil voorkomen. Dit kon ik niet zo snel terugvinden in dit topic.
Ja, passthrough is geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cappuccino schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:20:
Welke controller raden jullie aan en waar best te kopen? Hoeft niet origineel te zijn, want €80 is er wel iets over :)
Goede ervaring met de standaard Xbox One controller. Let wel bij tweedehands erop dat je een nieuwere revisie met Bluetooth ondersteuning koopt, al wil je hem draadloos gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
[...]

Ik heb hetzelfde. Zaterdag besteld en met PayPal betaald. Bevestigingsmail ontvangen en radiostilte daarna. Wel gelukt om via mijn ordernummer en wachtwoord-reset de orderstatus te bekijken en die staat al die tijd op "Processing".
Heb je al bericht gehad of het deze week geleverd wordt? Ik log in met mijn bestelnummer maar dat is volgens het systeem niet de goede |:(

Scrooge NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
Theo27 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:17:
[...]

Heb je al bericht gehad of het deze week geleverd wordt? Ik log in met mijn bestelnummer maar dat is volgens het systeem niet de goede |:(
Het is mij uiteindelijk wel gelukt om in te loggen. Staat nu op Processing boxed shipment. Lijkt dus beweging in te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
Jackssonss schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:33:
[...]

Het is mij uiteindelijk wel gelukt om in te loggen. Staat nu op Processing boxed shipment. Lijkt dus beweging in te komen.
Oh dat is goed nieuws. Heb je kunnen inloggen via de nvidia of de riverisland site en waar stond jou bestelnummer

[ Voor 3% gewijzigd door Theo27 op 31-05-2020 23:38 ]

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Theo27 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:37:
[...]

Oh dat is goed nieuws. Heb je kunnen inloggen via de nvidia of de riverisland site en waar stond jou bestelnummer
Ik heb op de link geklikt in de eerste e-mail die ik ontvang nadat ik besteld heb als gast. Het bestelnummer staat ook in die e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allegro16
Dezelfde tekst staat er bij mij al sinds vorige week, volgens mij zegt dat niets..

Het zijn ook 2 zinnen, niet 1 zin:

Processing
Boxed Shipment

Als ik NL kies:

VERWERKEN
Pakketverzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Allegro16 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 08:39:
Dezelfde tekst staat er bij mij al sinds vorige week, volgens mij zegt dat niets..

Het zijn ook 2 zinnen, niet 1 zin:

Processing
Boxed Shipment

Als ik NL kies:

VERWERKEN
Pakketverzending
Zou kunnen inderdaad. Ik meen dat er toen alleen 'processing' stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsimane
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:39
Bij mij nog steeds op "Processing"

22 Mei besteld

Zal vandaag ook wel weinig verandering in komen aangezien het 2de Pinksterdag is.

[ Voor 45% gewijzigd door jsimane op 01-06-2020 10:20 . Reden: Grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houser
Theo27 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:17:
[...]

Nog steeds geen beweging. 23 mei besteld en betaald met PayPal. Status staat sindsdien op Processing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
jsimane schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:56:
Bij mij nog steeds op "Processing"

22 Mei besteld

Zal vandaag ook wel weinig verandering in komen aangezien het 2de Pinksterdag is.
houser schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:21:
[...]

Nog steeds geen beweging. 23 mei besteld en betaald met PayPal. Status staat sindsdien op Processing...
Staat er alleen processing of processing boxed shipment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Vanochtend mail gestuurd dat ik niet blij was met de gang van zaken, net onderstaande mail ontvangen. We zullen zien.

Geachte ,

Hartelijk dank voor het contacteren van de NVIDIA Online Winkel.

Wij bieden onze verontschuldigingen aan voor enig ongemak dat u hierdoor hebt ondervonden. Helaas is het product dat u hebt besteld, nog steeds niet bij ons binnen. We verwachten het morgen te kunnen verzenden. Zodra wij uw product ontvangen, wordt het onmiddellijk verstuurd en ontvangt u een bevestigingse-mail op het adres dat u op uw bestelling hebt aangegeven. Wij verzekeren u ervan dat wij uw creditcard niet zullen belasten totdat het product is verzonden.

Indien u de betaling telegrafisch, per giro of per cheque hebt overgemaakt, hebben wij uw betaling ontvangen. Uw account wordt verder niet belast.

Wij stellen uw geduld bijzonder op prijs.

Als U verder nog vragen of opmerkingen heeft, beantwoordt U dan alstublieft aan deze e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houser
Jackssonss schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:29:
[...]

[...]

Staat er alleen processing of processing boxed shipment?
Alleen processing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
rambocus schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:36:
Vanochtend mail gestuurd dat ik niet blij was met de gang van zaken, net onderstaande mail ontvangen. We zullen zien.

Geachte ,

Hartelijk dank voor het contacteren van de NVIDIA Online Winkel.

Wij bieden onze verontschuldigingen aan voor enig ongemak dat u hierdoor hebt ondervonden. Helaas is het product dat u hebt besteld, nog steeds niet bij ons binnen. We verwachten het morgen te kunnen verzenden. Zodra wij uw product ontvangen, wordt het onmiddellijk verstuurd en ontvangt u een bevestigingse-mail op het adres dat u op uw bestelling hebt aangegeven. Wij verzekeren u ervan dat wij uw creditcard niet zullen belasten totdat het product is verzonden.

Indien u de betaling telegrafisch, per giro of per cheque hebt overgemaakt, hebben wij uw betaling ontvangen. Uw account wordt verder niet belast.

Wij stellen uw geduld bijzonder op prijs.

Als U verder nog vragen of opmerkingen heeft, beantwoordt U dan alstublieft aan deze e-mail.
Het product is nog niet binnen, maar ze verwachten het morgen te kunnen verzenden. Klinkt wel heel positief. Ik ben ook niet te spreken over de gang van zaken. Waarom sturen ze die mail niet voordat je je beklag doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Jackssonss schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:40:
[...]

Het product is nog niet binnen, maar ze verwachten het morgen te kunnen verzenden. Klinkt wel heel positief. Ik ben ook niet te spreken over de gang van zaken. Waarom sturen ze die mail niet voordat je je beklag doet?
Mee eens maar ik zou zeggen stuur ook een mail
nvidia.nl.cs@digitalriver.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Het is bekend dat er leveringsproblemen zijn. Dat er gedeeld wordt waar de Shield nog te bestellen is, is natuurlijk prima. Maar het is niet de bedoeling dat dit topic verzandt in een overzicht van statusupdates van individuele bestellingen.

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackssonss
Bart ® schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:03:
[mbr]Het is bekend dat er leveringsproblemen zijn. Dat er gedeeld wordt waar de Shield nog te bestellen is, is natuurlijk prima. Maar het is niet de bedoeling dat dit topic verzandt in een overzicht van statusupdates van individuele bestellingen. [/mbr]
Dat is bekend, inderdaad. Maar op het moment van bestellen zou het product op voorraad zijn. Ik snap dat we hier een apart topic voor zouden kunnen aanmaken, maar het gaat hier ook om onze eerste ervaringen en die zijn verre van positief.

Maar goed, ik heb een apart topic aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
https://www.nvidia.com/en-gb/shield/buy/

Pro weer leverbaar in de UK

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Ik heb vanochtend gemaild, maar nog geen reactie.

Edit: verkeerde topic.

[ Voor 20% gewijzigd door Jackssonss op 01-06-2020 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Even update t.a.v. screen flickering/flitsen/ willekeurige regelmatige kortstondige storingen van beeld en soms geluid:

Inmiddels is het me gelukt om de storingen te laten verdwijnen bij in ieder geval 4k 59.940Hz met hdr10 en Dolby Vision.

Uiteindelijk kwestie van random allerlei hdmi-kabels proberen voor receiver-->tv en Shield--> receiver. Bepaalde combinatie bleek storingsvrij, maar eigenlijk niks zinnigs over te zeggen. Zijn ook allesbehalve premium kabels ofzo. Alles stond gewoon goed ingesteld op shield, receiver en tv. Heb gelezen dat andere kabels bij meer mensen dit probleem heeft verholpen.

Lijkt me dat de Shield in ieder geval op dit punt niet al te denderend in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

nero355 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:05:
[...]

Of jij hebt teveel brakke kabels in huis! >:) :P :+
Sluit ik niet uit :P Daarom had ik ook een paar gloednieuwe hdmi 2.1-kabels gekocht en die ingezet. Overkill uiteraard, want me tv heeft geen hdmi 2.1, maar goed, op papier betere shielding en koper, wie weet....Nope, dat hielp ook niks. Denk ook niet dat de Shield Pro defect is, maar zeker als je er receiver tussenin gebruikt, kan het qua kabels wel eens trial and error opleveren. Zo lezende ben ik niet de enige die daarmee heeft moeten klooien om storingen eruit te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koekiemonsterr schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:11:
Sluit ik niet uit :P Daarom had ik ook een paar gloednieuwe hdmi 2.1-kabels gekocht en die ingezet. Overkill uiteraard, want me tv heeft geen hdmi 2.1, maar goed, op papier betere shielding en koper, wie weet....Nope, dat hielp ook niks.
Die bestaan dan ook niet : Kabels zijn Kabels!
Wel hebben ze bepaalde features (of juist niet!) en die geven weer aan hoeveel bandbreedte je door zo'n kabel heen kan knallen! :)

Zie : Wikipedia: HDMI
Denk ook niet dat de Shield Pro defect is, maar zeker als je er receiver tussenin gebruikt, kan het qua kabels wel eens trial and error opleveren. Zo lezende ben ik niet de enige dat daarmee heeft moeten klooien om storingen eruit te krijgen...
Mja, dan is het helemaal feest :
- Heeft nVidia toestemming gehad van Google om bepaalde Bootloader bugs eruit te halen.
- Kunnen alle apparaten in de hele keten goed met elkaar de HDMI Handshake opbouwen ?!
- Heb je niet misschien problemen met de Versterker, want bijvoorbeeld Onkyo modellen willen nog weleens een brak HDMI board hebben, hoewel dat ook weer een tijdje geleden is ondertussen, maar toch... je moet alles uitsluiten! :)

Leuk zo'n protocol dat voor het grootste gedeelte alleen bedacht is vanwege het DRM geneuzel... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Koekiemonsterr schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:11:
[...]

Sluit ik niet uit :P Daarom had ik ook een paar gloednieuwe hdmi 2.1-kabels gekocht en die ingezet. Overkill uiteraard, want me tv heeft geen hdmi 2.1, maar goed, op papier betere shielding en koper, wie weet....Nope, dat hielp ook niks. Denk ook niet dat de Shield Pro defect is, maar zeker als je er receiver tussenin gebruikt, kan het qua kabels wel eens trial and error opleveren. Zo lezende ben ik niet de enige die daarmee heeft moeten klooien om storingen eruit te krijgen....
Ik denk dat met goedkope kabels vooral de kwaliteit (lees nauwkeurigheid) van de stekkers nog wel eens te wensen overlaat.
Heb wel kabels gehad die net niet diep genoeg erin gingen en daardoor geen goed contact maakten.
Dat is voor mij in ieder geval de hoofdreden om in ieder geval merk kabels te kopen, zonder dat ze achterlijk duur worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

nero355 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:20:
[...]

Die bestaan dan ook niet : Kabels zijn Kabels!
Wel hebben ze bepaalde features (of juist niet!) en die geven weer aan hoeveel bandbreedte je door zo'n kabel heen kan knallen! :)
Ja dat weet ik, ik noemde ze voor het gemak even 'hdmi 2.1-kabels', maar daarmee doel ik uiteraard op de Ultra High Speed-hdmi-kabels die een bandbreedte van 48Gbit/s mogelijk maken. Waren allesbehalve dure dingen en niet certified door HDMI Forum, dus was een gok, maar ook die kabels (die in theorie betere koper/shielding hebben) boden geen soelaas.

Uiteraard kan het probleem ook veroorzaakt zijn door de receiver, hdmi handshake inderdaad, you name it. Mijn indruk is wel dat het e.e.a bij de Shield niet heel denderend is geïmplementeerd. Net zo niet denderend als hun productie-/leveringsproces O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Koekiemonsterr schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:35:
Uiteraard kan het probleem ook veroorzaakt zijn door de receiver, hdmi handshake inderdaad, you name it. Mijn indruk is wel dat het e.e.a bij de Shield niet heel denderend is geïmplementeerd. Net zo niet denderend als hun productie-/leveringsproces O-)
Mja, als ze bij de Shield TV 2015/2017 niet eens de Bootloader mochten aanpassen van Google om bepaalde HDMI 1.4 / 1.4 + 2.0 Handshake problemen te fixen op het moment dat de Shield TV uit standby komt dan weet je al hoe laat het is... :/

En daarom blijf ik ook nog altijd van mening dat de Shield TV een veel leuker apparaat was geworden zonder de Google Android TV afhankelijkheid! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Koekiemonsterr schreef op maandag 1 juni 2020 @ 15:41:
Even update t.a.v. screen flickering/flitsen/ willekeurige regelmatige kortstondige storingen van beeld en soms geluid:

Inmiddels is het me gelukt om de storingen te laten verdwijnen bij in ieder geval 4k 59.940Hz met hdr10 en Dolby Vision.

Uiteindelijk kwestie van random allerlei hdmi-kabels proberen voor receiver-->tv en Shield--> receiver. Bepaalde combinatie bleek storingsvrij, maar eigenlijk niks zinnigs over te zeggen. Zijn ook allesbehalve premium kabels ofzo. Alles stond gewoon goed ingesteld op shield, receiver en tv. Heb gelezen dat andere kabels bij meer mensen dit probleem heeft verholpen.

Lijkt me dat de Shield in ieder geval op dit punt niet al te denderend in elkaar zit.
Ik gebruik (tijdelijk) de HMDI kabel van mijn Philips 75Hz 1440p monitor en die gaf wel eens het probleem dat als ik de TV/shield opstartte ik eerst 5 sec grijze balken kreeg voordat hij normaal signaal gaf.

Heb ook een Apple TV liggen die een ingebouwde test heeft of de HDMI kabel voldoet aan de benodigde bandbreedte en die zei dat alles goed was. Met de Apple TV ook nooit problemen.

In ieder geval goed om te lezen dat ik niet de enige ben. Amazon heeft zulke debiel goedkope high bandwith HDMI kabels (dacht paar euro) dat ik er daar maar een paar van ga halen, sowieso handig om wat extra kabels te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
Ik snap dat nooit, je geeft € 230 aan een mediaspeler uit, dan nog een bedrag x aan een goede televisie en nog geld aan een receiver en de rest.

En dan wordt er op die paar kabeltjes bezuinigd. Pay peanuts, expect monkeys zeggen ze dan.

Een merkkabel kost een keer € 20 tot € 30. Maar die merknamen willen hun goede naam houden, dus die zorgen doorgaans wel dat het werkt.

En op het totaal wat de meesten hier aan de set uitgeven zit daar het geld niet.
Dan wil je dat gezeur toch niet?

Heb hier allemaal Audioquest HDMI kabels, de goedkoopste die ze doen (Pearl). Werkt prima.

Bij die hele goedkope kabels kan het goed werken, kan ook van niet, geen enkele zekerheid. Met transport, productie en tussenhandel, wat mag productie kosten?

De kabel zal bij korte lengtes meestal het probleem niet zijn. De nauwkeurigheid van de stekker vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
  • Laatst online: 17-09 13:24
Ik heb hier ook al een paar verschillende HDMI kabels geprobeerd, zowel merk als amazon met de juiste specs.

Ik blijf ook af en toe opeens storingen krijgen als de shield net is opgestart, grijs en zwart bewegend beeld.

De shield hangt aan een Q80R die via arc naar een LGB8 gaat.

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
RobbieT schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:39:
Ik snap dat nooit, je geeft € 230 aan een mediaspeler uit, dan nog een bedrag x aan een goede televisie en nog geld aan een receiver en de rest.

En dan wordt er op die paar kabeltjes bezuinigd. Pay peanuts, expect monkeys zeggen ze dan.

Een merkkabel kost een keer € 20 tot € 30. Maar die merknamen willen hun goede naam houden, dus die zorgen doorgaans wel dat het werkt.

En op het totaal wat de meesten hier aan de set uitgeven zit daar het geld niet.
Dan wil je dat gezeur toch niet?

Heb hier allemaal Audioquest HDMI kabels, de goedkoopste die ze doen (Pearl). Werkt prima.

Bij die hele goedkope kabels kan het goed werken, kan ook van niet, geen enkele zekerheid. Met transport, productie en tussenhandel, wat mag productie kosten?

De kabel zal bij korte lengtes meestal het probleem niet zijn. De nauwkeurigheid van de stekker vaak wel.
Die kabels zijn pure onzin, je bent gewoon dief van je eigen portemonnee. Er vanuit gaande dat je niet op Alibaba een kabel haalt.

Edit: en bij de 'hele goedkope kabels' is er dus ook gewoon zekerheid dat ze goed moeten werken, je hebt gewoon garantie. Als ze niet werken stuur je ze terug. Ik zie niet in hoe dure merken zoveel betere quality control kunnen hebben.
https://www.cnet.com/news/why-all-hdmi-cables-are-the-same/

https://www.cnet.com/news...bles-are-the-same-part-2/

[ Voor 8% gewijzigd door Brogala op 01-06-2020 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Brogala schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:45:
[...]

Die kabels zijn pure onzin, je bent gewoon dief van je eigen portemonnee. Er vanuit gaande dat je niet op Alibaba een kabel haalt.

https://www.cnet.com/news/why-all-hdmi-cables-are-the-same/

https://www.cnet.com/news...bles-are-the-same-part-2/
Ieder heeft recht op zijn mening.

Of een Alibaba kabel anders is dan de hele goedkope hier in de winkels? Ik denk van niet.

En mijn ervaring is dat de kwaliteit van de stekkers nog wel eens problemen geeft met de hele goedkope kabels.
Ik zeg niet dat je die hele dure kabels nodig hebt, maar gewoon iets waarvan je zeker weet dat de basis goed is.
En vaak is een merkkabel een manier om te weten wat je koopt.

Kan ook gewoon een Belkin kabeltje van € 15 zijn.

Die onderzoekjes ken ik ook, feit is alleen wel dat er ook hier vrij veel mensen zijn die klagen over HDMI problemen en dat mijn ervaring is dat je veel oplost met fatsoenlijke kabels.

Als je voor die paar tientjes het gezeur wilt hebben dat het niet werkt? Prima, je eigen ding. Tegen dat je een doos vol van die kabels gekocht en geprobeerd hebt, heb je net zoveel geld uitgegeven als ik aan m'n kabels die gewoon werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobbieT schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:39:

Klopt, maar het zijn maar kabels en die hoeven de wereld niet te kosten en zeker niet :
:D :P

Tenzij het een 15 meter kabel betreft :? :+
Dat is in ieder geval één merk om te vermijden dan! :Y)
Mijn 10 meter lange HDMI kabel ergens uit 2010-2012 is het niet met je eens, want die was echt niet zo duur als de door jou eerder genoemde kabel! ;)

Dat waren zulke kabels destijds :
- pricewatch: HQ Products HDMI High Speed 15m
- pricewatch: HQ Products 10m HDMI Ethernet
Op het moment hangt de Shield TV 2017 aan een dergelijke kabel van 2 of 3 meter en alles wordt gewoon prima weergegeven en doorgegeven qua geluid en HDR en dergelijke!

Alleen had ik ze dan nog eens een stuk goedkoper gekocht, want direct bij de groothandel inkoop met een paar collega's bij Nedis in die tijd! O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Ik twijfel of je m'n argumenten goed gelezen hebt. (stekkers)

Ik heb het over de stekkers.
En bij goedkope kabels heb je relatief vaak een stekker die niet helemaal lekker is.

En ja, dat is exemplarisch, maar betekent wel dat je die kabel er weer uit moet halen en de volgende moet proberen.

De stekkers zijn het probleem meestal, niet de kabel op die korte lengtes.

Maar goed, blijf lekker goedkope kabels kopen, stop dan alleen met klagen in dit soort topics als het niet werkt, want vaak is een mankement aan een kabel wel de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
V.w.b. kabels. Twee keer dezelfde kabel gekocht van de Action, 3m, voor tussen TV en receiver (SHIELD via 30cm kabel of zo aan receiver). Beiden gaven issues: bij afspelen van TV waren er soms audio dropouts van een fractie van een seconde. Bij afspelen van 4K op de SHIELD vaker dat beeld heel even flikkerde met ruis, bij pauze ook zeer regelmatig continu ruis (en dan echt ruis zoals bij analoge TV zonder stekker, ik wist niet eens dat dat kon bij digitaal). Vervolgens "voor een dubbeltje op de eerste rij" eenje van AliExpress laten komen. Die lag twee dagen later al in de vuilcontainer want gaf vrijwel alleen maar ruis. Op een gegeven moment maar eens de "super awesome AmazonBasics" kabel bestelt, en * RobertMe klopt op hout, die werkt nog steeds.

De Action kabel die regelmatig wordt aanbevolen geeft in mijn ervaring dus ook geen garantie op succes. En gezien ik het met twee kabels heb ook geen "maandagochtend model" (tenzij beide dat waren :p). En dan heb ik ook nog een 7,5m kabel van de Action naar m'n PC liggen, maar bij 4K output krijg ik een computer says no geen signaal melding. Dus ook die doet het niet. Zelfde overigens ook bij een oudere no name 10m kabel. Ook daar krijg ik geen 4K overheen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• V9 Ghost
  • Laatst online: 14-09 15:35
Op dit moment te bestellen bij Amazon.nl voor € 194,34 voor prime leden, maar geen leverdatum bekend.
https://www.amazon.nl/gp/...smid=A17D2BRD4YMT0X&psc=1
Tijdelijk niet op voorraad.
Wij werken er hard aan om onze voorraden weer aan te vullen.
Heb er een kunnen bestellen op zondag met leverdatum 10 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
V9 Ghost schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:24:
Op dit moment te bestellen bij Amazon.nl voor € 194,34 voor prime leden, maar geen leverdatum bekend.
https://www.amazon.nl/gp/...smid=A17D2BRD4YMT0X&psc=1
[...]
Heb er een kunnen bestellen op zondag met leverdatum 10 juni.
Niet specifiek voor Prime leden, is zonder Prime ook te bestellen (met gratis verzenden). Voorraad issue blijft hetzelfde vanzelfsprekend.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
RobbieT schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:53:
[...]

Ieder heeft recht op zijn mening.

Of een Alibaba kabel anders is dan de hele goedkope hier in de winkels? Ik denk van niet.

En mijn ervaring is dat de kwaliteit van de stekkers nog wel eens problemen geeft met de hele goedkope kabels.
Ik zeg niet dat je die hele dure kabels nodig hebt, maar gewoon iets waarvan je zeker weet dat de basis goed is.
En vaak is een merkkabel een manier om te weten wat je koopt.

Kan ook gewoon een Belkin kabeltje van € 15 zijn.

Die onderzoekjes ken ik ook, feit is alleen wel dat er ook hier vrij veel mensen zijn die klagen over HDMI problemen en dat mijn ervaring is dat je veel oplost met fatsoenlijke kabels.

Als je voor die paar tientjes het gezeur wilt hebben dat het niet werkt? Prima, je eigen ding. Tegen dat je een doos vol van die kabels gekocht en geprobeerd hebt, heb je net zoveel geld uitgegeven als ik aan m'n kabels die gewoon werken.
Ik heb geen ervaring met goedkope HDMI kabels behalve Amazon basics. Maar het verschil met in NL/EU kopen vs. op Alibaba is dat je in NL de EU hebt die regels opstelt waar elk product aan moet voldoen, als je bij Aliexpress haalt niet.

Action vertrouw ik zelf ook niet helemaal, daar krijg ik toch wel een beetje 'Nederlandse Alibaba' gevoel van. Maar de Amazon basics 7,6 meter HDMI kabel die ik heb gekocht om mijn PC aan te sluiten op mijn TV werkte uitstekend. Kostte dacht ik 14 euro en deed alles prima, volgens mij was het YCbCr 4.2.2 en dan 4K 60 HDR met 10/12 bit. De reviews van Amazon basics HDMI zijn ook gigantisch goed.

M.b.t. de HDMI stekker snap ik het sowieso niet zo goed, dit lijkt dan weer terug te komen op quality control want elke HDMI stekker hoort exact hetzelfde te zijn. Ik vind het zelf zeer twijfelachtig of een duurdere HDMI kabel betere quality control heeft dan een simpele Amazon basics.
RobbieT schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:53:
[...]
Dit vind ik ook weer een beetje flauw, is al vaak genoeg voorbij gekomen dat het compleet willekeurig was welke wel / niet werkte. Dat had niks te maken met de kwaliteit van de stekker.

Net zoals dat de HDMI kabel die bij mijn Shield problemen geeft het perfect doet bij mijn Apple TV 4K, terwijl deze twee toch allebei hetzelfde door de kabel heen jassen.

En de literatuur over HDMI kabels 'onderzoekjes' noemen, tja... Ik ben zeker geen expert op het gebied maar ik heb nog geen enkel bewijs gelezen dat de duurdere kabels iets beters doen dan een Amazon basics kabel. HMDI kabels zijn uiteindelijk gewoon vrij simpele producten, proberen jezelf te differentiëren zoals merken als Belkin doen is volgens de huidige literatuur gewoon pure marketing.

[ Voor 6% gewijzigd door Brogala op 01-06-2020 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
De regels in de EU zeggen dat een kabel aan de CE richtlijn moet voldoen.

Het probleem daarbij is dat de importeur er verantwoordelijk voor is dat de producten daar aan voldoen.
Niemand die het controleert, tot er een ongeluk is. (Met een HDMI kabel niet zo waarschijnlijk)

Jij kan dus een doos kabels uit China bestellen en hier verkopen, dan ben jij als importeur ervoor verantwoordelijk dat die kabel aan de geldende richtlijnen voldoet.
Let wel, dat zegt niks over hoe goed ze werken, het moet veilig zijn, dat is CE.

Dat is waarom er zoveel brandgevaarlijke telefoonladers op de markt zijn, er is geen controle.

Dus de makkelijkste methode om iets te kopen met een enigszins gegarandeerde kwaliteit is van een merk.
Ik noemde Belkin, omdat die buiten de hifi merken vallen waarvan veel mensen vinden dat de kabels in een ander topic horen. (Iets met engeltjes...)

Er zijn er meer die fatsoenlijk spullen leveren, vaak in de prijscategorie net boven die van de cheapo kabels, in de regio €15 per kabel.

Alles wat je produceert heeft een tolerantie, een kleinere tolerantie maakt een duurder product.
Dat gaat dus over hoe nauwkeurig iets gemaakt is en wat de afwijkingen in maatvoering zijn.

Hoe kleiner stekkers worden, hoe kleiner de toleranties om te zorgen dat het goed werkt.
(M.a.w. pen 1 van de stekker, raakt pen 1 in het andere deel)

Bij de hele goedkope kabels is het een beetje hit-and-miss.
Vaak is het goed genoeg, soms niet.

De vraag is, wil je dat gokken en gooi je een kabeltje weg bij twijfel?

Of geef je iets meer uit om zeker te weten dat het goed is?

Is een keuze voor een ieder.
Dat is het enige punt wat ik wil maken.

En Amazon Basics heb ik hier ook wel liggen, cheap, maar wel een merkkabel in zoverre dat Amazon iets levert wat werkt omdat ze geen gezeur willen. Dus dat is wel een goede tip voor iedereen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mucuracat
En tijd voor een HDMI forum topic ? :) @nero355 topic is wat ik bedoelde :)

Hier in het Nederlands wat uitleg en onder een quote van een oude consumentenbond test.
https://www.homecinemamag...l-beeld-op-tv-veranderen/

https://radar.avrotros.nl.../reacties/item/hdmi-test/
HDMI-test
Wij bekijken samen met drie experts vijf kabels in verschillende prijsklassen:
Action: 2,99
ICIDU: 14,99
Hama: 39,99
Profigold: 69,99
Monster: 139,99

Conclusie:

De experts zijn het er over eens. Er zit qua signaal bijna geen verschil tussen de kabels. Als consument kan je dus flink wat geld besparen door voor een goedkope kabel te kiezen. Jeroen en Johan begrijpen wel dat een duurdere kabel nuttig kan zijn. ‘Als je de kabel veel verplaatst, of in natte omstandigheden moet werken, dan gaat zo’n dure kabel wel langer mee. Maar voor huis-tuin-keuken-gebruik is een goedkope kabel goed genoeg.’ Aldus Jeroen. Johan heeft de zelfde mening, maar wijst er wel op dat als je kabel langer dan vijf meter is, er wel een verschil kan zijn in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
Weet iemand of de Shield ondersteuning biedt voor HDR10+ ? Ik zie wel HDR10 staan in de laatste update.

Scrooge NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Theo27 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:24:
Weet iemand of de Shield ondersteuning biedt voor HDR10+ ? Ik zie wel HDR10 staan in de laatste update.
Van wat ik hier en daar lees zou het in Android TV 10 (die afgelopen december is uitgekomen) ondersteund moeten worden. Nu draait iedere Shield TV nog Android TV P (9). Het is wachten tot wanneer Android TV 10 uitkomt of Nvidia dit toe gaat voegen aan welke modellen van de Shield TV.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 02-06-2020 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een compleet nieuw forum lijkt me wat extreem net als een sub-forum, want er is al een topic dat al prima daarvoor voldoet : Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6 ;) O-) :+
RobbieT schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:15:
Maar goed, blijf lekker goedkope kabels kopen, stop dan alleen met klagen in dit soort topics als het niet werkt, want vaak is een mankement aan een kabel wel de oorzaak.
Maar... ik heb juist helemaal geen problemen ervaren met mijn kabels dus niks aan de hand! :Y)

HQ kabels FTW!!! O+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
nero355 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:00:
[...]

Maar... ik heb juist helemaal geen problemen ervaren met mijn kabels dus niks aan de hand! :Y)

HQ kabels FTW!!! O+ :+
Dat is toch ook een merkkabel? In ieder geval constante kwaliteit, iets wat je van Action vaak niet kan zeggen. Die kopen waarschijnlijk de goedkoopste partij die ze kunnen vinden op ergens in het Oosten.

Ik snap dat er zo gereageerd wordt, maar er zijn gewoon echt slechte stekkers bij aan die goedkope kabels, en dan kan je aardig druk zijn met zoeken.

Voor een paar euro meer heb je HQ of Belkin of noem het maar op en heb je wat meer zekerheid dat die domme mankementen er niet in zitten.

Heb het op m'n werk gezien met netwerkkabels, bleek na testen gewoon dat de contacten niet goed geperst waren en geen goed contact met de aders maakten. (Kant en klare kabels) De stekker viel er alleen niet af door de trekontlasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
RobbieT schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:11:
[...]

Dat is toch ook een merkkabel? In ieder geval constante kwaliteit, iets wat je van Action vaak niet kan zeggen. Die kopen waarschijnlijk de goedkoopste partij die ze kunnen vinden op ergens in het Oosten.

Ik snap dat er zo gereageerd wordt, maar er zijn gewoon echt slechte stekkers bij aan die goedkope kabels, en dan kan je aardig druk zijn met zoeken.

Voor een paar euro meer heb je HQ of Belkin of noem het maar op en heb je wat meer zekerheid dat die domme mankementen er niet in zitten.

Heb het op m'n werk gezien met netwerkkabels, bleek na testen gewoon dat de contacten niet goed geperst waren en geen goed contact met de aders maakten. (Kant en klare kabels) De stekker viel er alleen niet af door de trekontlasting.
Blijkbaar ben jij echt nog nooit bij de Action geweest maar voor 3 a 4 euro koop je daar ook Philips HDMI kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

renem schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:45:
[...]

Blijkbaar ben jij echt nog nooit bij de Action geweest maar voor 3 a 4 euro koop je daar ook Philips HDMI kabels.
Het is natuurlijk wel waar dat als Action die kabels heeft dat ze ergens een goedkope batch hebben kunnen kopen. Dat kan een restpartij zijn, of kabels bedoeld voor een andere markt (Oost Europa, Azie, dat doen ze ook met de parfums van merken).

Overigens voor mij ook geen reden die kabels niet te kopen. Een Philipskabel van Action van 4 euro zal vast gewoon goed werken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath
  • Laatst online: 20:07

Argarath

MasterBlaster

Dag allen,

Vraagje:

Ik draai op het moment met een old-school Synology DS209 NAS en een htpc met W10 naar volle tevredenheid. Ik gebruik gewoon verkenner om bij mijn mappen van de NAS te komen en start vanuit daar een videobestand met ofwel Media Player Classic of VLC.

Nu heb ik echter gister een C9 OLED binnengekregen en wil dus ook gaan genieten van 4K bronmateriaal. Mijn htpc kan dit sowieso niet aan als het gaat om Dolby Vision, HDR etc.

Met een Shield moet dit wel kunnen, maar moet ik dan programma’s als Plex of Kodi gebruiken? Of is er ook gewoon een soort “verkenner” of andere app waar ik gewoon de mappenstructuur uit kan lezen beschikbaar op de Shield? Ik heb helemaal geen behoefte aan fancy menuutjes met filminfo enz.

Daarnaast kan ik nu volledige blu-ray’s virtueel mounten. Dat zal met de Shield denk ik sowieso niet mogelijk zijn?

Het enige dat ik echt graag wil is dus ondersteuning voor alle nieuwe video en audio formaten (als Atmos, True-HD, DTS-MA, enz). Is een normale Shield dan afdoende, of moet ik dan toch voor de pro gaan?

Alvast dank voor de reacties!

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Laatst online: 28-07 13:23
Tidal heeft nu (bij mij) Dolby Atmos geluid (bij sommige tracks) Je moet wel het dure abbo hebben.
En de nieuwe update.

[ Voor 10% gewijzigd door GlorixJim op 02-06-2020 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004

Snippertje

Light up your life

Argarath schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:21:
Dag allen,

Vraagje:

Ik draai op het moment met een old-school Synology DS209 NAS en een htpc met W10 naar volle tevredenheid. Ik gebruik gewoon verkenner om bij mijn mappen van de NAS te komen en start vanuit daar een videobestand met ofwel Media Player Classic of VLC.

Nu heb ik echter gister een C9 OLED binnengekregen en wil dus ook gaan genieten van 4K bronmateriaal. Mijn htpc kan dit sowieso niet aan als het gaat om Dolby Vision, HDR etc.

Met een Shield moet dit wel kunnen, maar moet ik dan programma’s als Plex of Kodi gebruiken? Of is er ook gewoon een soort “verkenner” of andere app waar ik gewoon de mappenstructuur uit kan lezen beschikbaar op de Shield? Ik heb helemaal geen behoefte aan fancy menuutjes met filminfo enz.

Daarnaast kan ik nu volledige blu-ray’s virtueel mounten. Dat zal met de Shield denk ik sowieso niet mogelijk zijn?

Het enige dat ik echt graag wil is dus ondersteuning voor alle nieuwe video en audio formaten (als Atmos, True-HD, DTS-MA, enz). Is een normale Shield dan afdoende, of moet ik dan toch voor de pro gaan?

Als je geen 64bit apps gebruikt (Dolphin emulator bijv.) en geen USB poorten nodig hebt ga je ook meer dan tevreden zijn met de normale.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[knip]

Ik zou je, bij gebruik van (maakt niet uit wat voor) een Shield, toch willen adviseren om Kodi te gaan gebruiken. En dan in jouw geval in de meest simpele vorm omdat je geen fancy.... enz. wilt.

Nas koppelen, media map toewijzen en dan aangeven dat deze geen films of TV-series bevat, enkel video's. Inhoud niet toevoegen aan een bij te werken bibliotheek en klaar. Daarna middels de optie bestanden (binnen video te vinden), door je voorraadje browsen en op afspelen drukken bij de juiste film. That's it.

Natuurlijk nog wel even de audio- en videoinstellingen binnen Kodi goed zetten, maar dat moet je bij een ander stukje afspeelsoftware ook doen, wil je er optimaal gebruik van kunnen maken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

Vandaag mijn shield tv ontvangen (normale, niet de pro). Maar dat werkt erg goed. Meteen alke stream apps ingesteld waar uk een acount voor heb, en kodi ingesteld voor het streamen vanaf de synology. Draait allemaal wel lekker vlot.

Enige wat jammer is, is dat de f1tv app niet in de playstore te vinden is. De Tmobile app was ook niet een NL versie in de winkel te vinden. Zijn als het goed is nog wel te sideloaden.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Laatst online: 15-09 08:47
Dag allen,

Vraagje:

Ik heb twee weken geleden de C9 gekocht (helaas moest ik er in tegenstelling tot jou wel voor betalen,...=grapje). En ik volgde dit topic ook, maar naar aanleiding van een tip die ik kreeg wacht ik nog even met de aanschaf van een Shield.

De C9 bevat namelijk zelf een ingebouwde mediaspeler (wist ik niet, slecht onderzoek gedaan) maar ik speel nu dus alles af vanaf mijn pc en WDMyCloud rechtstreeks op de C9. En met alles bedoel ik dus ook BluRays en 4K films. Enige wat hij niet afspeelt zijn ISO-bestanden, maar die pak ik dan maar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Laatst online: 20:25
burgt schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 00:59:
Enige wat jammer is, is dat de f1tv app niet in de playstore te vinden is. De Tmobile app was ook niet een NL versie in de winkel te vinden. Zijn als het goed is nog wel te sideloaden.
Ow dat werkt wel, althans in portrait - denk dat het ook wel landscape kan. Dat ga ik even uitzoeken.
(zie dat bij video hij auto-landscape doet) Anyway gewoon even de APK opsnorren zou ik zeggen - Las over je laatste zin heen - dus sideloaden yes :) En dan een shortcut genereren hier: http://atvlauncher.trekgonewild.de/

Werkt eigenlijk perfect, dat ik dat niet eerder gedaan heb!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkmRcYVtNUvobFhnV_e9OFwdsCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TZuHxs1X5vt19O50r9m6igkh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door ppeterr op 03-06-2020 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

103720 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:36:
[...]

Ik heb twee weken geleden de C9 gekocht (helaas moest ik er in tegenstelling tot jou wel voor betalen,...=grapje). En ik volgde dit topic ook, maar naar aanleiding van een tip die ik kreeg wacht ik nog even met de aanschaf van een Shield.

De C9 bevat namelijk zelf een ingebouwde mediaspeler (wist ik niet, slecht onderzoek gedaan) maar ik speel nu dus alles af vanaf mijn pc en WDMyCloud rechtstreeks op de C9. En met alles bedoel ik dus ook BluRays en 4K films. Enige wat hij niet afspeelt zijn ISO-bestanden, maar die pak ik dan maar uit.
Mijn C9 kwam helaas ook niet gratis en voor niks bij ons naar binnen wandelen hoor ;)

Ik ben op de hoogte van de ingebouwde mediaspeler van de LG. Maar het probleem is dat deze (volgens mij) geen bitstream audio uitstuurt (dus Dolby True-HD, DTS-MA, enz.). Heb jij een andere ervaring? Hoe werkt het bij jou met subs, want ook dat vind ik niet altijd soepel lopen via de interne speler (maar ik baseer me nu vooral op de interne spelers van de andere LG's die we hebben staan, en die zijn al wat ouder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

hardware-lover schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:55:
[...]

Ik zou je, bij gebruik van (maakt niet uit wat voor) een Shield, toch willen adviseren om Kodi te gaan gebruiken. En dan in jouw geval in de meest simpele vorm omdat je geen fancy.... enz. wilt.

Nas koppelen, media map toewijzen en dan aangeven dat deze geen films of TV-series bevat, enkel video's. Inhoud niet toevoegen aan een bij te werken bibliotheek en klaar. Daarna middels de optie bestanden (binnen video te vinden), door door je voorraadje browsen en op afspelen drukken bij de juiste film. That's it.

Natuurlijk nog wel even de audio- en videoinstellingen binnen Kodi goed zetten, maar dat moet je bij een ander stukje afspeelsoftware ook doen, wil je er optimaal gebruik van kunnen maken.
Thanks!

Pagina: 1 ... 71 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.