Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Nogne

>.<

rsvmark schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:23:
[Afbeelding]

Heb deze aangeschaft maar de shield reageert er niet op (gaat geen lampje branden).
Dit is een wireless adapter voor de Xbox One controllers, niet voor de Xbox 360 controllers. Dan moet je de adapter gebruiken zoals @RobbieT laat zien.

Die gebruik ik zelf ook en dat werkt goed, en de Xbox One controller sluit ik aan dmv Bluetooth aan de shield.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badmeerkoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:16
Weet iemand een alternatief voor de Turtle beach Audio Advantage Micro II als USB geluidskaart voor de shield (met dus 5.1, dts en dd ondersteuning)? Ben er al een tijdje naar opzoek. Mijn surround set heeft helaas alleen optical.

Heb al wat dingen voorbij zien komen op het forum maar bleek het uiteindelijk toch niet te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:18

Apoca

Array Technology Industry

Ik lees dat er veel problemen zijn met de WiFi stabiliteit met de laatste 8.1.1 versie, ervaren mensen hier dat ook? Ik heb niet de mogelijkheid om hem anders aan te sluiten dan via WiFi. Ik heb nu een PRO versie in bestelling staan maar anders laat ik hem mooi in de doos zitten tot er een update is en ga ik me er niet aan ergeren dat het maar half werkt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Apoca op 24-05-2020 14:37 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:01
Ik zoek een andere remote voor mijn 2017 variant.
De originele heb ik nauwelijks gebruikt vanwege het onhandige volumeknop gedoe.

Heel lang een Harmony remote gehad. Werkt oke, maar heb een enorme vertraging met aanzetten... Als ik met de TV afstandsbediening aanzet, is die direct aan. De Smart Remote van Logitech heeft helaas geen IR ingebouwd. Dus dat is ook geen oplossing.

De afstandsbediening van de tv kan niet. Want ondanks dat hdmi cec werkt, en ik volume kan regelen, zet die bij volume harder zowel de receiver harder als het tv geluid.... Domme Philips tv....

Dus dacht koop een Q8 remote. Maar die heeft hetzelfde trage starten. Wat blijkt: de IR aan is niet "programmable learning"... Als ik die kon programmeren zou het klaar zijn

Wie weet een remote die dit kan oplossen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:04
Waah schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:10:
Ik zoek een andere remote voor mijn 2017 variant.
De originele heb ik nauwelijks gebruikt vanwege het onhandige volumeknop gedoe.

Heel lang een Harmony remote gehad. Werkt oke, maar heb een enorme vertraging met aanzetten... Als ik met de TV afstandsbediening aanzet, is die direct aan. De Smart Remote van Logitech heeft helaas geen IR ingebouwd. Dus dat is ook geen oplossing.

De afstandsbediening van de tv kan niet. Want ondanks dat hdmi cec werkt, en ik volume kan regelen, zet die bij volume harder zowel de receiver harder als het tv geluid.... Domme Philips tv....

Dus dacht koop een Q8 remote. Maar die heeft hetzelfde trage starten. Wat blijkt: de IR aan is niet "programmable learning"... Als ik die kon programmeren zou het klaar zijn

Wie weet een remote die dit kan oplossen?
Je zou ook de remote van de 2019 Shield TV bij Nvidia kunnen bestellen, die werkt prima, heeft infrarood om het volume van de receiver te kunnen bedienen en heeft verlichting.

Je kan via de Shield instellen wat je ermee wilt bedienen en het ding kent codes voor de meeste merken receivers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ferHpbdVEzGvCtgJZcrNKhCGiec=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aLmzXJLNRyeV7cPYXFSHPfrz.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
RobbieT schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:17:
[...]

Je zou ook de remote van de 2019 Shield TV bij Nvidia kunnen bestellen, die werkt prima, heeft infrarood om het volume van de receiver te kunnen bedienen en heeft verlichting.

Je kan via de Shield instellen wat je ermee wilt bedienen en het ding kent codes voor de meeste merken receivers.

[Afbeelding]
Zojuist geprobeerd: Mijn Denon wordt automatisch herkend door de Shield en ingesteld! Handig, dat wist ik nog niet.
Nu naast mijn Harmony >:) Eens even mee spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Elite-Mind schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:31:
Heb al wat dingen voorbij zien komen op het forum maar bleek het uiteindelijk toch niet te zijn..
Wat is 'het forum'? Wat heb je al voorbij zien komen? Waarom bleek wat langskwam het niet te zijn?

Heb je dit topic al doorgezocht?
Apoca schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:55:
Ik lees dat er veel problemen zijn met de WiFi stabiliteit met de laatste 8.1.1 versie, ervaren mensen hier dat ook? Ik heb niet de mogelijkheid om hem anders aan te sluiten dan via WiFi. Ik heb nu een PRO versie in bestelling staan maar anders laat ik hem mooi in de doos zitten tot er een update is en ga ik me er niet aan ergeren dat het maar half werkt :)
Waar lees je de wifi problemen? Waarom denk je dat dat ook op jou van toepassing zou kunnen zijn? Wat voor soort wifi netwerk (incl. frequentie en beveiliging) gebruik je? Waarom test je het niet eerst voordat je het hier vraagt? Waarom maak je je zo druk over een probleem dat mogelijk niet eens van toepassing is op jou? Waarom denk je niet in alternatieven al zou het probleem bij jou voorkomen (zoals een wireless bridge)?

Ik merk dat mensen maar vaak aannemen dat mensen op GoT op magische wijze alles over hun situatie weten. Zo werkt het niet. Help anderen om jou te helpen door volledig te zijn wanneer je om hulp vraagt. Ga verder ook geen problemen maken als er geen problemen zijn.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badmeerkoet
The Zep Man schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:36:
[...]
Wat is 'het forum'? Wat heb je al voorbij zien komen? Waarom bleek wat langskwam het niet te zijn?

Ik merk dat mensen maar vaak aannemen dat mensen op GoT op magische wijze alles over hun situatie weten. Zo werkt het niet. Help anderen om jou te helpen door volledig te zijn wanneer je om hulp vraagt. Ga verder ook geen problemen maken als er geen problemen zijn.
Volgens mij valt er aan mijn situatie niet zoveel extra te vertellen. Ik heb een surround set die optical heeft en bijvoorbeeld geen HDMI.
Het forum.. welk forum zitten we nu? Kom op.. en daarbij wordt er verder op andere fora vooral over de turtle beach gesproken en zie ik eigenlijk alleen alternatieven die niet hetzelfde doen en voor mij dus geen waardig alternatief zijn om gebruik te kunnen maken van de dd of dts van mijn surround set.

Waarom direct zo negatief/aanvallend? We zitten hier volgens mij omdat we elkaar willen helpen? Je verpest het op deze manier voor anderen. Ik post al zeer weinig omdat ik er liever zelf achter kom maar soms kom je er niet uit. Jouw reactie doet dan niet echt bepaald goed. Ga inderdaad dus geen probleem maken als het er niet is.. En hiermee zeg ik alweer teveel want het is helemaal niet de bedoeling om hier 1 of andere discussie uit te lokken die hier niet thuis hoort.

[ Voor 12% gewijzigd door Badmeerkoet op 24-05-2020 18:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Elite-Mind schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:06:
[...]

Volgens mij valt er aan mijn situatie niet zoveel extra te vertellen. Ik heb een surround set die optical heeft en bijvoorbeeld geen HDMI.
Duidelijk.
Het forum.. welk forum zitten we nu? Kom op..
In dit topic wordt vaak gerefereerd naar bijvoorbeeld het forum van Nvidia.
en daarbij wordt er verder op andere fora vooral over de turtle beach gesproken en zie ik eigenlijk alleen alternatieven die niet hetzelfde doen en voor mij dus geen waardig alternatief zijn om gebruik te kunnen maken van de dd of dts van mijn surround set.
Waarom zou de Turtle Beach geen alternatief zijn? Welke alternatieven heb je gezien? Waarom vallen die af?
Waarom direct zo negatief/aanvallend? We zitten hier volgens mij omdat we elkaar willen helpen?
Inderdaad. Help de ander dus om jou te helpen. Het is nog steeds niet duidelijk wat het probleem is.

In dit topic zijn al voorbeelden van geluidskaarten langsgekomen die werken of zeer waarschijnlijk werken. Ook zijn HDMI audio extractors langsgekomen, waarmee hetzelfde kan worden bereikt. Wat wil je nog meer, naast een voorgekauwd antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badmeerkoet
The Zep Man schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:19:
[...]
Duidelijk.

[...]
In dit topic wordt vaak gerefereerd naar bijvoorbeeld het forum van Nvidia.

[...]
Waarom zou de Turtle Beach geen alternatief zijn? Welke alternatieven heb je gezien? Waarom vallen die af?

[...]
Inderdaad. Help de ander dus om jou te helpen. Het is nog steeds niet duidelijk wat het probleem is.

In dit topic zijn al voorbeelden van geluidskaarten langsgekomen die werken of zeer waarschijnlijk werken. Ook zijn HDMI audio extractors langsgekomen, waarmee hetzelfde kan worden bereikt. Wat wil je nog meer, naast een voorgekauwd antwoord?
Ik heb zo de posts niet paraat maar ze vielen af omdat ze geen dts of dd ondersteunde of omdat ze niet meer verkrijgbaar zijn, zoals bijvoorbeeld de turtle beach dus.

Wat is er precies niet duidelijk voor je wat het probleem is?

En als ik iets over het hoofd heb gezien kan en mag je me er prima op wijzen maar kan dat ook op een manier dat het voor iedereen leuk blijft?

[ Voor 13% gewijzigd door Badmeerkoet op 24-05-2020 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:18

Apoca

Array Technology Industry

The Zep Man schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:36:
[...]
Waar lees je de wifi problemen? Waarom denk je dat dat ook op jou van toepassing zou kunnen zijn? Wat voor soort wifi netwerk (incl. frequentie en beveiliging) gebruik je? Waarom test je het niet eerst voordat je het hier vraagt? Waarom maak je je zo druk over een probleem dat mogelijk niet eens van toepassing is op jou? Waarom denk je niet in alternatieven al zou het probleem bij jou voorkomen (zoals een wireless bridge)?
Gezien er op het officiële Nvidia Shield forum bij de 8.1.1 release post allemaal WiFi problemen gemeld worden. Dus vandaar dat ik even hier navraag wilde doen of er reeds best practices bekend zijn onder de Tweakers gebruikers. En ja ik had reeds de forum search gebruikt B)

Mijn eigen WiFi setup is ruim voldoende toereikend in bereik en throughput met een UniFi NanoHD AP op elke verdieping in huis. En ja ze zijn ook zo geplaatst en ingesteld dat het zo optimaal mogelijk zijn werk kan doen.
Ga verder ook geen problemen maken als er geen problemen zijn.
Je zit er in ieder geval lekker in merk ik :)

[ Voor 23% gewijzigd door Apoca op 24-05-2020 21:05 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieT
Apoca schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:36:
[...]

Gezien er op het officiële Nvidia Shield forum bij de 8.1.1 release post allemaal WiFi problemen gemeld worden. Dus vandaar dat ik even hier navraag wilde doen of er reeds best practices bekend zijn onder de Tweakers gebruikers. En ja ik had reeds de forum search gebruikt B)
Ik denk dat de meeste gebruikers hier de Shield TV bedraad hebben aangesloten en dat je daarom vrij weinig antwoorden over het wireless gebeuren zal krijgen.

Het andere is dat je wil weten wie er klagen en hoe hun setup is, kijk er niet raar van op als veel mensen gewoon de troep router van de provider gebruiken waarmee het sowieso al gedoemd is om te falen.

Ligt het dan aan de Shield TV? Probleem is dat je moet weten of degene die een klacht post wel weet wat hij doet.

Een issue met wifi is verder dat je het zelf nog zo goed voor elkaar kan hebben, als de bus voor je huis langs rijdt met z'n access point aan boord dan kan je al genoeg verstoring hebben dat je video even hikt.

Zeker voor 4K materiaal wil je gewoon een stabiele verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Waah schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:10:
De Smart Remote van Logitech heeft helaas geen IR ingebouwd. Dus dat is ook geen oplossing.
De hub van logitech (met eender welke ab) werkt toch prima met een shield... Nee die remote heeft geen ir (gelukkig niet!!!) maar je shield heeft wel bt.

Dus, die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
RobbieT schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:17:
[...]

[Afbeelding]
Heb ik naar gekeken. Via CEC werkt dat allemaal al. Het enige wat ik juist wil is dat die IR remote mijn TV kan aanzetten.

Mijn tv staat in de woonkamer, shield hangt er los achter. De receiver staat in de gang ergens... Wil geen kabels in het zicht en geen tv meubel....

Heb nu de Harmony hub in de kamer gezet achter de bank en dat werkt. Liefst heb ik hem niet in het zicht en geen risico met de hub die in de war kan raken omdat iemand voor het signaal staat.

Dus als de nieuwe Remote ook de tv aan kan zetten, haal ik hem direct. _/-\o_ anders: gemiste kans voor mijn niche-probleem.
dragon2 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 22:05:
[...]

De hub van logitech (met eender welke ab) werkt toch prima met een shield... Nee die remote heeft geen ir (gelukkig niet!!!) maar je shield heeft wel bt.

Dus, die.
Heb ik een hub in de kamer en dat wil ik niet. Plus dat die wel eens in de war kan raken als je ervoor staat. Een "gewone" Remote heeft dat niet.

De Harmony werkt nu. Maar als ik dus via bluetooth de shield aanzet, en die zet via CEC de TV aan duurt dat 20 seconden (heb de stopwatch erbij gehad).

Andersom, dus TV met IR aan, en via CEC de shield aan, duurt het 3 seconden.

En stemherkenning zou een bonus zijn. Dat werkt niet met de Harmony.

[ Voor 22% gewijzigd door Waah op 24-05-2020 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
dragon2 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 22:05:
[...]

Dus, die.
Hub werkt inderdaad prima, gebruik ik al jaren zo. Via bt gaat dat als een zonnetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
Waah schreef op zondag 24 mei 2020 @ 22:11:
[...]

Dus als de nieuwe Remote ook de tv aan kan zetten, haal ik hem direct. _/-\o_ anders: gemiste kans voor mijn niche-probleem.
Ik heb net even gekeken hier.

Onder Instellingen => Apparaatvoorkeuren => Display & Sound => Power Control => Setup IR for TV stel je het in.
Bij de opties die je dan krijgt zit ook Turn TV on en Turn TV off.

Dus zou moeten werken met de nieuwe remote.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PY6pK5fzVz2bzR8GQQ001i7DGEo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7j47EJ65nQuDwcsY68FFafjp.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kFMgKn_W5daiI4vWi4zHUMU_F2M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2zhMK6lC3Z7O4RxVDtesLP22.jpg?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door RobbieT op 24-05-2020 22:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Waah schreef op zondag 24 mei 2020 @ 22:11:
[...]

Heb ik naar gekeken. Via CEC werkt dat allemaal al. Het enige wat ik juist wil is dat die IR remote mijn TV kan aanzetten.

Mijn tv staat in de woonkamer, shield hangt er los achter. De receiver staat in de gang ergens... Wil geen kabels in het zicht en geen tv meubel....

Heb nu de Harmony hub in de kamer gezet achter de bank en dat werkt. Liefst heb ik hem niet in het zicht en geen risico met de hub die in de war kan raken omdat iemand voor het signaal staat.

[...]

Heb ik een hub in de kamer en dat wil ik niet. Plus dat die wel eens in de war kan raken als je ervoor staat. Een "gewone" Remote heeft dat niet.

De Harmony werkt nu. Maar als ik dus via bluetooth de shield aanzet, en die zet via CEC de TV aan duurt dat 20 seconden (heb de stopwatch erbij gehad).

Andersom, dus TV met IR aan, en via CEC de shield aan, duurt het 3 seconden.

En stemherkenning zou een bonus zijn. Dat werkt niet met de Harmony.
Why the heck heb je die hub niet direct voor/onder je tv gezet :? Die zet je toch niet verder weg :?
Voor iets dat verder weg staar heb je de IR extenders. Tja je receiver in de gang is wel... apart... Maar jij belemmert ZELF je hub zo, en met een gewone ab ga je toch ook je receiver-in-de-gang niet kunnen bedienen?

En CEC kan beter uitstaan als je een hub gebruikt. De hub dus alles laten regelen, anders raakt 'ie de draad kwijt.

En uiteraard werkt stemherkenning dikke prima met de hub, via alexa en google home werkt het hier als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
RobbieT schreef op zondag 24 mei 2020 @ 22:20:
[...]

Ik heb net even gekeken hier.

Onder Instellingen => Apparaatvoorkeuren => Display & Sound => Power Control => Setup IR for TV stel je het in.
Bij de opties die je dan krijgt zit ook Turn TV on en Turn TV off.

Dus zou moeten werken met de nieuwe remote.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je bent een topper! _/-\o_ Thanks voor het direct even kijken!
dragon2 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 22:29:
[...]

Why the heck heb je die hub niet direct voor/onder je tv gezet :? Die zet je toch niet verder weg :?
Voor iets dat verder weg staar heb je de IR extenders. Tja je receiver in de gang is wel... apart... Maar jij belemmert ZELF je hub zo, en met een gewone ab ga je toch ook je receiver-in-de-gang niet kunnen bedienen?

En CEC kan beter uitstaan als je een hub gebruikt. De hub dus alles laten regelen, anders raakt 'ie de draad kwijt.

En uiteraard werkt stemherkenning dikke prima met de hub, via alexa en google home werkt het hier als een tierelier.
Waarom die er niet voor stond?

Simpel: met een receiver op de gang, hoe ga ik het signaal dan bij de TV krijgen? Niet.... De IR hub kabels zijn te kort dus dat red ik niet.

Ja, dat is een eigen keuze. Gelukkig mag ik die zelf maken. Ik vind persoonlijk kabels lelijk, en tv-meubels niet mijn ding....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpxGVCZEvZXdnvIasgU_aeNo2QA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQtfiVfDKD3hsdFMuXDfKEoP.jpg?f=fotoalbum_large
Tell me, waar moet de Harmony Hub staan?

Ik houd van clean. 2 speakers, center en hangende TV zonder kabels. Geen receiver te zien. Dat was het hele idee.

Daarom doe ik het nu met HDMI CEC. Ik heb geen andere apparaten. Enkel de shield en de TV. Geen decoders of dergelijk. Dus eigenlijk is de Harmony "overkill". Zeker omdat een groot deel van de knoppen toch niet werkt met Android, of voor mij geen functie heeft.

Maar de nieuwe Shield Remote lijkt voor mij de perfecte oplossing. Alles via HDMI-CEC, volumeregeling via de Shield met normale knoppen ipv een touch-gedeelte. En niet meer knoppen dan nodig.

En de Harmony raakt zonder CEC hier eerder de weg kwijt. Want als je voor de blaster staat van de TV, gaat de Shield aan, maar blijft de TV uit.... Gevolg: geen beeld, wel geluid. Als je dan een TV die geen aparte aan en uitcode heeft zet je vervolgens alles uit, maar gaat de TV aan.

Mijn ouders hebben vaak dat ze de receiver blokkeren, en dat de tv aangaat zonder geluid. Voor ze eindelijk snappen hoe ze het moeten oplossen..... Ze hebben nu weer een nieuwe provider met nieuwe modem en dus nieuwe wifi. Gevolg: afstandsbediening werkt niet. Ben dan toch voorstander van KISS! Behalve de dingen die ik bewust niet simpel houd, want ben de laatste S van KISS ;)

De Hub kan dan naar zolder. Daar heb ik wel meerdere apparaten en daar is een Harmony praktisch onmisbaar.... Als je niet voor een blaster kan staan tenminste ;-)

Snap sowieso niet dat mijn TV, welke bluetooth heeft, niet gewoon op die manier de bediening doet. Maar da's een hele andere discussie :+ nog los van dat CEC gewoon een drama is O-)

[ Voor 30% gewijzigd door Waah op 24-05-2020 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
@Waah, een harmony raakt juist met CEC de weg kwijt. Ik heb een harmony hub met o.a. een shield en dat werkt perfect.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Hulleman schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:26:
@Waah, een harmony raakt juist met CEC de weg kwijt. Ik heb een harmony hub met o.a. een shield en dat werkt perfect.
Mijn ervaring is toch echt anders. Zeker met de kleine blasters. Zodra je tussen de blaster en het device staat bij het aanzetten, dan kan die in de war raken. Zeker als er 3 devices aan moeten.

Voorbeeld:
Activiteit bestaat uit de Shield, de TV en de receiver.
Als ik de activiteit start, en ik sta tussen de Receiver en de blaster, dan zal de Shield en TV aangaan. Maar de receiver blijft uit want die ontvangt geen signaal. En dan is de boel dus niet meer in sync.

Met HDMI-CEC heb ik persoonlijk dat probleem niet. De Receiver krijgt nooit signaal van de harmony (want geen blaster in de buurt). De TV kreeg óók nooit signaal. Enkel de Shield kreeg een signaal om aan te gaan. Maar de Shield geeft via CEC vervolgens het signaal om de TV en Receiver aan te zetten.

Werkt dus prima. Enige issue is dat de Shield pas na 20 seconden het HDMI-CEC commando doorgeeft aan de TV.... Geen idee waarom. Bij uit doen doet die het allemaal wel direct.

de combi met CEC gaat pas mis als de Harmony succesvol een signaal doorgeeft om de TV en Receiver aan te zetten, en vervolgens de Shield dat via HDMI-CEC ook probeert. Maar dat is ook deels koppigheid van Harmony, want bij je opstart en afsluit-acties mag je de "on/off" commands niet verwijderen. Als dat wel mocht kon je het gewoon zo inrichten dat CEC geen issue hoeft te zijn.

YMMV, doordat HDMI-CEC verschillend reageert en werkt op verschillende devices. Maar omdat je zoveel keuze-mogelijkheden hebt op de Shield voor CEC-gedrag is het best goed te fine-tunen.

Ik ben echt niet anti-harmony. Raad het mensen altijd aan. Maar alleen als ze een TV-meubel hebben en de harmony hub en blasters dichtbij de apparaten kunnen staan. Maar heb al vaak genoeg meegemaakt dat door de vorm van de kast etc de blasters verder de kamer in moesten. En dan is het verbreken van line-of-sight gewoon een issue. En ALS die dan in de war raakt, is het oplossen voor leken vaak te ingewikkeld.

Dus ja, harmony kan goed werken. het is ook een goed product. Maar zolang fabrikanten niet allemaal bluetooth/RF gebruiken blijft het in sommige situaties geen perfecte oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 25-05-2020 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouterJockey
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 23:21
Op nvidia.com is de shield tv pro alweer uitverkocht..... Net nu mijn vakantiegeld binnenkomt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:39
RouterJockey schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:27:
Op nvidia.com is de shield tv pro alweer uitverkocht..... Net nu mijn vakantiegeld binnekomt
Soms moet je uitgeven, voor het binnenkomt >:)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
Op nvidia.com is de shield tv pro alweer uitverkocht..... Net nu mijn vakantiegeld binnenkomt
Is hier al minstens honderd keer gezegd. Als ze er zijn meteen toeslaan, als je wacht hoeft het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Wilde hem daar van de week ook bestellen toen hij nog op voorraad was.
Even later was hij uitverkocht.

Toen gereserveerd bij MediaMarkt Cruqius voor 229
Daar waren ze wel op voorraad....nu niet meer.
Dus hou hun ook in de gaten zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 09:29
Hij is nu weer te bestellen via een aantal MM filialen en ook via Coolblue ( Beperkte voorraad, ) :)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacinici
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:42
VTec schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:47:
Hij is nu weer te bestellen via een aantal MM filialen en ook via Coolblue ( Beperkte voorraad, ) :)
Waarschijnlijk mensen die hun exemplaren retourneren. Ik heb er nu ook twee nieuwe die terug moeten, maar ik wacht even af of mijn bestelling van Nvidia wel arriveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:45

Pierre

Van nature lui!

Wat is er dan mis met die Shield TV?

[ Voor 30% gewijzigd door Pierre op 25-05-2020 13:14 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
sacinici schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:11:
[...]

Waarschijnlijk mensen die hun exemplaren retourneren. Ik heb er nu ook twee nieuwe die terug moeten, maar ik wacht even af of mijn bestelling van Nvidia wel arriveert.
Wanneer retour zou het toch een Tweedekans moeten zijn ? Ik check wel zodra ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
VTec schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:15:
[...]

Wanneer retour zou het toch een Tweedekans moeten zijn ? Ik check wel zodra ontvangen :)
Ga er maar vanuit dat het alleen een Tweedekans wordt als de doos (overduidelijk) geopend is geweest. Anders niet.

Het lijkt op dit moment wel alsof iedereen zo met Coolblue omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacinici
VTec schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:15:
[...]

De doos is niet opengegaan. Niet eens het pakket van de verzending. Dus geen tweedekans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VTec
Oke, duidelijk. Maar waarom retour, zie ook de vraag van Pierre ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@VTec €€€€€€€€€€€€€€€€€€€ pricewatch: Nvidia Shield TV Pro 16GB

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
Oke, ik wist idd dat ie een stuk duurder was, maar had het er wel voor over. Ondertussen wel al een goedkopere besteld via MM en deze Coolblue bestelling geannuleerd :) Ik was even bang dat er iets mis was met deze batch ofzo :)

[ Voor 9% gewijzigd door VTec op 25-05-2020 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Laatst online: 28-08 02:41
Pierre schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:13:
Wat is er dan mis met die Shield TV?
Niks, maar we zouden geen Nederlanders zijn als we niet tegelijkertijd een goedkopere versie bestellen en de duurdere ongeopend terugsturen om 50 euro te besparen. Persoonlijk heb ik het deze keer maar gelaten omdat het me in deze tijd de moeite van terugsturen niet waard was en ik allang blij was er één te hebben. Maar ik heb het ook zeker overwogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacinici
Ik hd ook voor me broertje eentje besteld dus voor mij is dat €100 besparen ok bij Nvidia zelf te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Coolblue lijkt de Nvidia Shield TV Pro nu weer op voorraad te hebben, zowaar dit keer voor de bijna 'normale' prijs, 229 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:45

Pierre

Van nature lui!

Centurius schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:01:
[...]

Niks, maar we zouden geen Nederlanders zijn als we niet tegelijkertijd een goedkopere versie bestellen en de duurdere ongeopend terugsturen om 50 euro te besparen. Persoonlijk heb ik het deze keer maar gelaten omdat het me in deze tijd de moeite van terugsturen niet waard was en ik allang blij was er één te hebben. Maar ik heb het ook zeker overwogen.
Dan ben ik geen echte Nederlander denk ik. Ik lig daar niet wakker van. Maar goed ieder zijn ding toch :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Koekiemonsterr schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:10:
Coolblue lijkt de Nvidia Shield TV Pro nu weer op voorraad te hebben, zowaar dit keer voor de bijna 'normale' prijs, 229 euro.
Vermoedelijk hebben ze bij Coolblue ook wel door waarom ze er zoveel terug kregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
RobbieT schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:22:
[...]

Vermoedelijk hebben ze bij Coolblue ook wel door waarom ze er zoveel terug kregen.
En ergens ook wel terecht. Ok, je had hem misschien niet voor die prijs moeten willen. Ik vond het ook oneerlijk dat Coolblue misbruik probeert te maken van de situatie, dus ik heb me voorgenomen daar niets meer te bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sacinici
Net gebeld met Coolblue, ik krijg het verschil terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Nu online
ik twijfel nog om een shield 2019 te bestellen, ik heb sinds kort een lg c9 en nu mis ik dolby vision.
Ik heb al een shield 2015 en een 2017, volgens mij is buiten dat ie iets sneller is alleen dolby vision de enige extra optie of niet?

Mijn shield 2015 begint wel trager te worden, hier draait plex server op sinds deze uitgekomen is voor de shield en volgens mij wordt hierdoor het flash geheugen wel wat trager op den duur.

Zo te zien ook al weer uitverkocht bij coolblue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
TheMystery schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:54:
ik twijfel nog om een shield 2019 te bestellen, ik heb sinds kort een lg c9 en nu mis ik dolby vision.
Ik heb al een shield 2015 en een 2017, volgens mij is buiten dat ie iets sneller is alleen dolby vision de enige extra optie of niet?

Mijn shield 2015 begint wel trager te worden, hier draait plex server op sinds deze uitgekomen is voor de shield en volgens mij wordt hierdoor het flash geheugen wel wat trager op den duur.

Zo te zien ook al weer uitverkocht bij coolblue.
Je krijgt extra:
- Een mooiere remote, met IR en met verlichting
- Dolby Vision vanuit Netflix, Disney+ en wat andere apps.
- Atmos vanuit Netflix, Disney+ en wat andere apps.
- AI enhanced upscaling

Als je de oude goed kan verkopen dan valt het misschien mee wat je erbij moet leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Nu online
RobbieT schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:08:
[...]

Je krijgt extra:
- Een mooiere remote, met IR en met verlichting
- Dolby Vision vanuit Netflix, Disney+ en wat andere apps.
- Atmos vanuit Netflix, Disney+ en wat andere apps.
- AI enhanced upscaling

Als je de oude goed kan verkopen dan valt het misschien mee wat je erbij moet leggen.
Voor de toekomst is Atmos ook nog wel interessant.
Heeft dolby vision veel meerwaarde tenopzichte van gewoon HDR wat ik nu ook al heb?
Ik vind HDR af en toe wat donker en met dolby vision kan dit anders zijn als ik zo lees hoe beide werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheMystery schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:18:
Ik vind HDR af en toe wat donker en met dolby vision kan dit anders zijn als ik zo lees hoe beide werken.
Maar... wat speel je dan af ?!

Als het een MKV is dan is dat best wel logisch, want daarin zit voor zover ik weet nog steeds geen automatische aanpassing van de helderheid voor HDR content.
(Brakke uitleg, maar we bedoelen beiden waarschijnlijk hetzelfde :) )

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Nu online
nero355 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:26:
[...]

Maar... wat speel je dan af ?!

Als het een MKV is dan is dat best wel logisch, want daarin zit voor zover ik weet nog steeds geen automatische aanpassing van de helderheid voor HDR content.
(Brakke uitleg, maar we bedoelen beiden waarschijnlijk hetzelfde :) )
Ik speel mkv’s via kodi + pvr en gebruik Netflix,Disney en prime video.
Voor HDR geld toch voor het hele bestand een helderheid en bij vision is dit dynamische per frame.
Maar of dolby vision er dan zoveel beter uit ziet weet ik dus niet, daar heeft iemand die een shield 2019 heeft meer zicht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:33

Snippertje

Light up your life

TheMystery schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:51:
[...]

Ik speel mkv’s via kodi + pvr en gebruik Netflix,Disney en prime video.
Voor HDR geld toch voor het hele bestand een helderheid en bij vision is dit dynamische per frame.
Maar of dolby vision er dan zoveel beter uit ziet weet ik dus niet, daar heeft iemand die een shield 2019 heeft meer zicht op.
Ik vind het verschil niet heel groot. Dynamic tone mapping van LG doet ook z'n werk goed. Ik zet dolby vision uit, omdat mijn sync box anders de lichten niet synchroniseert. Heb toevallig dit weekend altered carbon zowel zonder als met geprobeerd.

Dat gezegd hebbende kan ik me wel voorstellen dat als het bronmateriaal goed is het verschil groter is, want er is wel degelijk verschil. Grootste pluspunt vind ik overigens Atmos geluid. Dat is echt fantastisch.

[ Voor 13% gewijzigd door Snippertje op 25-05-2020 19:01 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
[...]

Voor de toekomst is Atmos ook nog wel interessant.
Heeft dolby vision veel meerwaarde tenopzichte van gewoon HDR wat ik nu ook al heb?
HDR10 is een globale helderheidsregeling, statisch. Dus voor bijvoorbeeld een hele film.
Bij Dolby Vision kan er per scene of frame data worden meegegeven.

Dus daarom zal Dolby Vision altijd beter zijn.

Alleen is nog lange niet alle beeldmateriaal in Dolby Vision.

Op de Shield TV (Pro) 2019 werkt Dolby Vision alleen in Netflix, Disney+ en nog een paar streaming services.

Dus niet vanuit Kodi.

In de streaming services is de vraag hoeveel beter het beeld wordt van het (nog) beperkte aanbod wat Dolby Vision heeft.

Ik vind het verschil op 4K blu-rays veel groter dan met het streaming aanbod.

Is dus een persoonlijke vraag of je alleen voor die functie het geld voor een nieuwe Shield TV over hebt als je al een oudere versie hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door RobbieT op 25-05-2020 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:12
Vraagje: vrijdagavond shield pro besteld bij Nvidia store en betaald met Paypal . Heb bevestiging gehad van Paypal van mijn betaling en korte tijd daarna bevestiging van Nvidia dat de betaling is gelukt . Heb na die vrijdag niets meer vernomen . Ik weet dat het een paar werkdagen duurt volgens hun site . Maar met mijn ordernummer en de laatste 4 cijfers van mijn Cc werkt niet om de orderstatus te volgen, zou dit komen dat omdat ik Paypal heb gebruikt ?

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Nu online
RobbieT schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:05:
[...]

HDR10 is een globale helderheidsregeling, statisch. Dus voor bijvoorbeeld een hele film.
Bij Dolby Vision kan er per scene of frame data worden meegegeven.

Dus daarom zal Dolby Vision altijd beter zijn.

Alleen is nog lange niet alle beeldmateriaal in Dolby Vision.

Op de Shield TV (Pro) 2019 werkt Dolby Vision alleen in Netflix, Disney+ en nog een paar streaming services.

Dus niet vanuit Kodi.

In de streaming services is de vraag hoeveel beter het beeld wordt van het (nog) beperkte aanbod wat Dolby Vision heeft.

Ik vind het verschil op 4K blu-rays veel groter dan met het streaming aanbod.

Is dus een persoonlijke vraag of je alleen voor die functie het geld voor een nieuwe Shield TV over hebt als je al een oudere versie hebt.
Oké bedankt dacht dat het ook wel in kodi zou moeten werken, dan is het voor vision misschien toch niet noodzakelijk om te upgraden.
Ben wel aan het kijken voor een versterker met vloerstaande speakers en atmos speakers en daar is het dan wel interessant voor. Maar voor nu dan nog niet de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baaart900
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-09 09:09
rambocus schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:32:
Vraagje: vrijdagavond shield pro besteld bij Nvidia store en betaald met Paypal . Heb bevestiging gehad van Paypal van mijn betaling en korte tijd daarna bevestiging van Nvidia dat de betaling is gelukt . Heb na die vrijdag niets meer vernomen . Ik weet dat het een paar werkdagen duurt volgens hun site . Maar met mijn ordernummer en de laatste 4 cijfers van mijn Cc werkt niet om de orderstatus te volgen, zou dit komen dat omdat ik Paypal heb gebruikt ?
Ik heb er ook een met creditcard besteld en ook enkel een betalingsbevestiging gekregen. Ik wacht rustig af, ze zullen het wel druk hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
TheMystery schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:46:

Oké bedankt dacht dat het ook wel in kodi zou moeten werken, dan is het voor vision misschien toch niet noodzakelijk om te upgraden.
Zowel in Kodi als in Plex werkt HDR wel met mkv bestanden, ik ben echter nog geen enkele mkv tegengekomen waar Dolby Vision werkt.

Ook bij een volledige 4k rip van John Wick 3 niet, en die schijf heb ik hier liggen, de schijf is echt Dolby Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Bij mij hetzelfde. Het duurde ook lang voordat ik überhaupt een bevestiging kreeg van mijn bestelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
RobbieT schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:31:
[...]
Zowel in Kodi als in Plex werkt HDR wel met mkv bestanden, ik ben echter nog geen enkele mkv tegengekomen waar Dolby Vision werkt.

Ook bij een volledige 4k rip van John Wick 3 niet, en die schijf heb ik hier liggen, de schijf is echt Dolby Vision.
Dan zal je een andere player moeten proberen want DV via Kodi is onmogelijk op de Shield :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
Brad Pitt schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:53:
[...]

Dan zal je een andere player moeten proberen want DV via Kodi is onmogelijk op de Shield :)
Weet ik. d:)b
Was een antwoord op een eerder gestelde vraag van iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:26
Bij mij zelfde verhaal met een 'gewone' Shiekd, dus ik wacht ook maar rustig af.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1987
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-08 22:51
Ik heb afgelopen vrijdag besteld, gisteren binnen.

ik heb ook via paypal betaald, je kan een wachtwoord reset doen op hun website, dan kan je inloggen met wachtwoord en ordernummer.

[ Voor 6% gewijzigd door Lucky1987 op 26-05-2020 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:08
Potverdorie, kijk ik elke dag op het forum behalve dit weekend, en dan was hij natuurlijk verkrijgbaar 8)7

Najah, weer even wachten dan maar. Wel balen, want heb overal alerts aan staan maar die seinen mij niet in...misschien gaat dat obv volgorde.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 07:50
Lucky1987 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:34:
Ik heb afgelopen vrijdag besteld, gisteren binnen.

ik heb ook via paypal betaald, je kan een wachtwoord reset doen op hun website, dan kan je inloggen met wachtwoord en ordernummer.
Bij een registered user wel ja. maar bij een guest checkout niet. En het wachtwoord staat, in tegenstelling tot wat de loginpagina beweert, niet genoemd in de bevestigingsmail.

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Swinnio schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:21:
[...]

Bij een registered user wel ja. maar bij een guest checkout niet. En het wachtwoord staat, in tegenstelling tot wat de loginpagina beweert, niet genoemd in de bevestigingsmail.
Ik heb guest checkout gedaan en kan inloggen na op wachtwoord vergeten te hebben geklikt. Denk dat de levertijd nog weleens langer kan worden dan er stond op de website.

Overigens wat betreft de shield zelf. Ik vind de AI upscaling echt heel erg goed, vooral bij series/films die niet UHD zijn zie je duidelijk verschil. Vind zelf high wel iets teveel sharpening toevoegen, maar op medium erg onder de indruk, vooral de demo modus laat het verschil goed zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1987
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-08 22:51
Dit heb ik dus ook gedaan, kon gewoon inloggen.

En de upscaling werkt best goed idd!

Heb ook al wat games gespeeld, gaat best lekker.
Enigste wat ik nog moet doen is Kodi instellen.
Heb een share toegevoegd in de shield zelf, kan erbij, volle rechten etc, kan die zien in kodi, maar maar kan niet zeggen gebruik die.
Voorheen was mijn htpc ook waar ik mijn opslag had, zal wel liggen dat het net anders werkt want nu zit het op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Coolblue heeft die achterlijke prijs van ze weer aangepast naar +€10,- ipv +€40 bovenop de adviesprijs wat erop kan duiden dat er mogelijk een grotere voorraad aan zit te komen.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Laatst online: 15-09 08:47
Of juist niet. Als er geen voorraad aan komt wordt zijn er mensen die toch graag meer betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Dolby Vision meerwaarde? Ja, op papier wel, gelet op de dynamische vs statische metadata en voor toekomst de 12bit-ondersteuning (nu nog niet relevant, want alles is nog 10bit bij televisies). In de praktijk ook wel, maar hangt ook sterk af van de kwaliteit van het gebruikte scherm/tv en hoe goed het bronmateriaal is, zowel qua color grading als de hoeveelheid Mbit/s aan bandbreedte. Bijvoorbeeld de 4k-versies met hdr10 die ik van Gemini Man (visueel een absoluut pareltje) of Joker op oled-tv heb gezien, zijn uitmuntend en dan heeft Dolby Vision imo niet al teveel meerwaarde, behoudens misschien de scènes in het donker. Tegelijkertijd zijn bijvoorbeeld de Dolby Vision-versies op Netflix van Daredevil, Altered Carbon en Lost in Space heel goed, visueel beter dan de hdr10-versies. Maar goed, die hdr10-versies zijn ook bepaald niet slecht.

Dus zou je nu 220 of 170 euro uitgeven puur om Dolby Vision te kunnen gebruiken in de paar streamingdiensten die het ondersteunen, als je de 2017-versie van de Shield al hebt? Lastige afweging, maar ik ben geneigd te zeggen nee. Hooguit als je echt een high-end tv hebt, kan dat imo voldoende meerwaarde bieden, maar ja, zo'n high-end tv kan vaak hdr10 ook al goed/beter weergeven, zeker ook als je rekening houdt met bepaalde features zoals Dynamic Tone Mapping bij LG-tv's of HDR Perfect bij Philips-tv's. Lastig hier een eenduidig antwoord op te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Nu online
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:13:
[...]

Dolby Vision meerwaarde? Ja, op papier wel, gelet op de dynamische vs statische metadata en voor toekomst de 12bit-ondersteuning (nu nog niet relevant, want alles is nog 10bit bij televisies). In de praktijk ook wel, maar hangt ook sterk af van de kwaliteit van het gebruikte scherm/tv en hoe goed het bronmateriaal is, zowel qua color grading als de hoeveelheid Mbit/s aan bandbreedte. Bijvoorbeeld de 4k-versies met hdr10 die ik van Gemini Man (visueel een absoluut pareltje) of Joker op oled-tv heb gezien, zijn uitmuntend en dan heeft Dolby Vision imo niet al teveel meerwaarde, behoudens misschien de scènes in het donker. Tegelijkertijd zijn bijvoorbeeld de Dolby Vision-versies op Netflix van Daredevil, Altered Carbon en Lost in Space heel goed, visueel beter dan de hdr10-versies. Maar goed, die hdr10-versies zijn ook bepaald niet slecht.

Dus zou je nu 220 of 170 euro uitgeven puur om Dolby Vision te kunnen gebruiken in de paar streamingdiensten die het ondersteunen, als je de 2017-versie van de Shield al hebt? Lastige afweging, maar ik ben geneigd te zeggen nee. Hooguit als je echt een high-end tv hebt, kan dat imo voldoende meerwaarde bieden, maar ja, zo'n high-end tv kan vaak hdr10 ook al goed/beter weergeven, zeker ook als je rekening houdt met bepaalde features zoals Dynamic Tone Mapping bij LG-tv's of HDR Perfect bij Philips-tv's. Lastig hier een eenduidig antwoord op te geven :)
Ik bedacht me gisteren avond in een keer dat ik dit natuurlijk kon testen op mijn lg c9 met de standaard applicaties op de tv (gebruik nooit de tv apps namelijk) heb even snel een paar senes gekeken van extraction op netflix en zag in deze films niet zo snel een groot verschil. Misschien nog eens vergelijken met jou voorbeelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

TheMystery schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:17:
[...]

Ik bedacht me gisteren avond in een keer dat ik dit natuurlijk kon testen op mijn lg c9 met de standaard applicaties op de tv (gebruik nooit de tv apps namelijk) heb even snel een paar senes gekeken van extraction op netflix en zag in deze films niet zo snel een groot verschil. Misschien nog eens vergelijken met jou voorbeelden.
Ja als je bijvoorbeeld met de 2017-Shield (met alleen hdr10) een paar Netflix-titels kijkt en daarna met de ingebouwde LG webOS-app van Netflix de Dolby Vision-versies van diezelfde content kijkt, levert dat op zich een leuke vergelijking op.

Punt is wel dat kans groot is dat jouw ervaring sowieso afwijkt van die van mij. Oled vs oled, en toch is het ergens appels en peren. Jouw C9 zal ongetwijfeld op een aantal punten de content anders/beter/slechter weergeven dan mijn Philips 854 en andersom. Daarom is lastig om ervaringen onderling te vergelijken. Maar hdr10 vs DV op dezelfde tv en met dezelfde content is wel een leuke vergelijking; al gaat die verlaagde bandbreedte de boel misschien wel een beetje vertekenen.

Bottomline: ik zou nu persoonlijk niet snel een high-end tv zonder Dolby Vision kopen (eigenlijk alleen Samsung daarin halsstarrig), maar ik denk niet dat ik pakweg 200 euro extra over zou hebben voor alleen de ai upscaling en dolby vision als je al in bezit bent van de Shield uit 2017. De waarde van Atmos even daargelaten.

Tot nu toe bevalt de gister binnengekomen Shield TV Pro prima overigens. Had wel last van korte random blackouts, dat het beeld en geluid even een seconde op zwart gaat, wat bij alle soorten content optrad. Andere hdmi-kabel lijkt dat te hebben opgelost.

[ Voor 7% gewijzigd door Koekiemonsterr op 26-05-2020 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Koekiemonsterr schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:38:
[...]

Bottomline: ik zou nu persoonlijk niet snel een high-end tv zonder Dolby Vision kopen (eigenlijk alleen Samsung daarin halsstarrig), maar ik denk niet dat ik pakweg 200 euro extra over zou hebben voor alleen de ai upscaling en dolby vision als je al in bezit bent van de Shield uit 2017. De waarde van Atmos even daargelaten.

Tot nu toe bevalt de gister binnengekomen Shield TV Pro prima overigens. Had wel last van korte random blackouts, dat het beeld en geluid even een seconde op zwart gaat, wat bij alle soorten content optrad. Andere hdmi-kabel lijkt dat te hebben opgelost.
Eens met wat je zegt over DV. Overigens heb ik ook gemerkt dat de shield heel erg picky is op HDMI kabels. Kreeg zelfs de melding om een andere te proberen. Heb geloof ik een stuk op 10 kabel combinaties geprobeerd voor het vloeiend werkte. Mijn setup is dan ook wel erg ingewikkeld geworden(Shield, AVR, Syncbox, TV), maar heb nog geen ander apparaat gehad die zo moeilijk deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Snippertje schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:04:
[...]

Eens met wat je zegt over DV. Overigens heb ik ook gemerkt dat de shield heel erg picky is op HDMI kabels. Kreeg zelfs de melding om een andere te proberen. Heb geloof ik een stuk op 10 kabel combinaties geprobeerd voor het vloeiend werkte. Mijn setup is dan ook wel erg ingewikkeld geworden(Shield, AVR, Syncbox, TV), maar heb nog geen ander apparaat gehad die zo moeilijk deed.
Bij mij is de setup met Shield, receiver en tv iets minder complex, maar goed om te weten dat het eventueel dus een kwestie is van tig kabels blijven proberen. Stoorde me al erg aan die korte 'zwarte frames', waarbij signaal tijdens afspelen van videocontent heel even voor seconde lijkt weg te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:28:
[...]

Bij mij is de setup met Shield, receiver en tv iets minder complex, maar goed om te weten dat het eventueel dus een kwestie is van tig kabels blijven proberen. Stoorde me al erg aan die korte 'zwarte frames', waarbij signaal tijdens afspelen van videocontent heel even voor seconde lijkt weg te vallen.
Ook af en toe dat het beeld hier af en toe even zwart werd, na aandrukken van de hdmi kabel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Snippertje schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:05:
[...]

Ik heb guest checkout gedaan en kan inloggen na op wachtwoord vergeten te hebben geklikt. Denk dat de levertijd nog weleens langer kan worden dan er stond op de website.

Overigens wat betreft de shield zelf. Ik vind de AI upscaling echt heel erg goed, vooral bij series/films die niet UHD zijn zie je duidelijk verschil. Vind zelf high wel iets teveel sharpening toevoegen, maar op medium erg onder de indruk, vooral de demo modus laat het verschil goed zien.
Ik heb ook als gast besteld, maar bij 'Guest checkout user' kan ik geen wachtwoord resetten. Dat kan wel bij 'Registered checkout user', maar dat ben ik dus niet. Ik heb dat wel geprobeerd, maar ik krijg geen mail om mijn wachtwoord te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benzai
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:17
Verbeterd een Nvidia Shield ook de geluidskwaliteit? Ik heb vorige week mijn HiFi installatie stevig vernieuwd. Nu klinkt alles werkelijk fantastisch wanneer ik direct vanuit de bron audio afspeel, maar wanneer ik TV kijk of Netflix via mijn Sony Bravia 55XD8599 klinkt alles super blikkerig, alsof het geluid uit de TV zelf komt bijna.

Stuur mijn speakers aan met een Powernode 2i d.m.v. een HDMI ARC verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
benzai schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:40:
Verbeterd een Nvidia Shield ook de geluidskwaliteit? Ik heb vorige week mijn HiFi installatie stevig vernieuwd. Nu klinkt alles werkelijk fantastisch wanneer ik direct vanuit de bron audio afspeel, maar wanneer ik TV kijk of Netflix via mijn Sony Bravia 55XD8599 klinkt alles super blikkerig, alsof het geluid uit de TV zelf komt bijna.

Komt dat ook niet?
Heb je ingesteld op de Sony dat hij de audio niet afspeeld van de tv? Dat staat standaard ingesteld op tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Laatst online: 08-09 19:31
Misschien snap ik even iets niet, maar hoe gebruiken jullie de Shield Pro als Plex Server? Ik heb een normale Shield 2019 (Tube) gekocht en heb nog een PC die ik als Plex Server ga gebruiken omdat een losse NAS me nu te duur is.
Een Shield is toch niet makkelijk in te stellen voor Usenet (NZBGet op Android, Sonarr/Radarr/etc) of wel? En dan zou je moeten downloaden naar een gekoppelde HDD via USB, of bijv. een NAS.

Is hij bij jullie gekoppeld aan een NAS (waarbij de NAS magisch rechtenvrije 4K filmpjes downloadt) en functioneert de Shield letterlijk alleen als server voor andere devices (telefoons/tablets/etc)? Want dan kan je gewoon Plex Server op de NAS zelf draaien toch?
Ik ben even de weg kwijt om een goeie setup te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door MacorgaZ op 26-05-2020 17:33 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-06 22:21
Jackssonss schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:35:
[...]

Ik heb ook als gast besteld, maar bij 'Guest checkout user' kan ik geen wachtwoord resetten. Dat kan wel bij 'Registered checkout user', maar dat ben ik dus niet. Ik heb dat wel geprobeerd, maar ik krijg geen mail om mijn wachtwoord te wijzigen.
Ik heb zaterdag uren moeten wachten op een mail met wachtwoord reset instructies. Uiteindelijk gelukt en nu kan ik de status van mijn bestelling inzien via order# en mijn nieuwe wachtwoord. Staat nog steeds op "Processing” trouwens. Geduld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
MacorgaZ schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:32:
Misschien snap ik even iets niet, maar hoe gebruiken jullie de Shield Pro als Plex Server? Ik heb een normale Shield 2019 (Tube) gekocht en heb nog een PC die ik als Plex Server ga gebruiken omdat een losse NAS me nu te duur is.
Een Shield is toch niet makkelijk in te stellen voor Usenet (NZBGet op Android, Sonarr/Radarr/etc) of wel? En dan zou je moeten downloaden naar een gekoppelde HDD via USB, of bijv. een NAS.

Is hij bij jullie gekoppeld aan een NAS (waarbij de NAS magisch rechtenvrije 4K filmpjes downloadt) en functioneert de Shield letterlijk alleen als server voor andere devices (telefoons/tablets/etc)? Want dan kan je gewoon Plex Server op de NAS zelf draaien toch?
Ik wil op den duur ook een NAS kopen, maar ik wacht even op de nieuwe modellen van Synology. Als ik het goed begrepen heb kun je de Shield gebruiken als Plex-server als je op de Shield een HDD aansluit, maar moet je nog wel op een andere manier aan content zien te komen en die op de HDD zetten. Dat kan ook als de HDD aangesloten is op de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
Jackssonss schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:37:
[...]

Ik wil op den duur ook een NAS kopen, maar ik wacht even op de nieuwe modellen van Synology. Als ik het goed begrepen heb kun je de Shield gebruiken als Plex-server als je op de Shield een HDD aansluit, maar moet je nog wel op een andere manier aan content zien te komen en die op de HDD zetten. Dat kan ook als de HDD aangesloten is op de Shield.
Haha, ik wacht inderdaad ook op de nieuwe Synology-lijn, alles is al gepubliceerd en Amazon Japan heeft al een DS920+ uitgeleverd, maar in Nederland blijft het stil.
Daarom dat ik mij ook afvraag hoe anderen het hebben geregeld, je kan idd een Shield + HDD als server doen, maar hoe krijg je dan je legale films automatisch op die HDD gedownload zonder dat er alsnog een PC/NAS/etc aan staat waar ook Plex Server op kan draaien :?

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Snippertje schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:04:
Overigens heb ik ook gemerkt dat de shield heel erg picky is op HDMI kabels. Kreeg zelfs de melding om een andere te proberen. Heb geloof ik een stuk op 10 kabel combinaties geprobeerd voor het vloeiend werkte. Mijn setup is dan ook wel erg ingewikkeld geworden(Shield, AVR, Syncbox, TV), maar heb nog geen ander apparaat gehad die zo moeilijk deed.
Ik herken dat probleem echt totaal niet en ik gebruik relatief oude simpele goedkope HQ (huismerk Nedis als ik me niet vergis) HDMI kabels die ik echt ergens in 2012 of zelfs eerder nog heb gekocht! :)

En dat is dan zowel aangesloten op een Marantz NR1606 Versterker als direct op een LG OLED TV.
benzai schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:40:

Ik zou eens effe goed je setup nakijken en ervoor zorgen dat alles op een Direct of Pure manier wordt afgespeeld en niet via een of andere fancy Equalizer manier ;)
MacorgaZ schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:32:

Jackssonss schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:37:
MacorgaZ schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:44:
Haha, ik wacht inderdaad ook op de nieuwe Synology-lijn, alles is al gepubliceerd en Amazon Japan heeft al een DS920+ uitgeleverd, maar in Nederland blijft het stil.
Daarom dat ik mij ook afvraag hoe anderen het hebben geregeld, je kan idd een Shield + HDD als server doen, maar hoe krijg je dan je legale films automatisch op die HDD gedownload zonder dat er alsnog een PC/NAS/etc aan staat waar ook Plex Server op kan draaien :?
Doe jezelf een lol en vergeet al die halvegare oplossingen en doe gewoon zoiets :
- De Shield TV puur als mediaspeler gebruiken.
- Alle Server en Download zooi lekker op een zuinige PC of een Intel NUC achtig apparaat draaien.
- De opslag tijdelijk op een lokale HDD doen en uiteindelijk naar een (DIY) NAS verplaatsen.

Als ik soms zie hoe mensen zitten te knoeien met andere oplossingen in de vele topics hier op GoT die daarover gaan dan vind ik het soms bijna echt om daadwerkelijk van te huilen! ;(

[ Voor 7% gewijzigd door nero355 op 26-05-2020 17:47 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
MacorgaZ schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:44:
[...]

:) Laten we hopen dat ze snel komen!

Ik heb nergens gelezen dat dat kan zoals je beschrijft. Ik ben dan ook van plan om voorlopig te downloaden op een PC en dan die PC als server te gebruiken, of bestanden te kopiëren naar een op de Shield aangesloten HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
nero355 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:46:
[...]
Doe jezelf een lol en vergeet al die halvegare oplossingen en doe gewoon zoiets :
- De Shield TV puur als mediaspeler gebruiken.
- Alle Server en Download zooi lekker op een zuinige PC of een Intel NUC achtig apparaat draaien.
- De opslag tijdelijk op een lokale HDD doen en uiteindelijk naar een (DIY) NAS verplaatsen.

Als ik soms zie hoe mensen zitten te knoeien met andere oplossingen in de vele topics hier op GoT die daarover gaan dan vind ik het soms bijna echt om daadwerkelijk van te huilen! ;(
Dat is ook exact wat ik ga doen, maar dat moet dus met mijn oude PC die ca. 60-70W idle verbruikt om te downloaden en als Plex Media Server. Vandaar dat ik me afvroeg of mensen hier wel alles op een Shield Pro hadden draaien die 3-8W o.i.d. verbruikt. Scheelt enorm veel 24x7-stroom en een extra apparaat.
Zo'n NAS als downloader en server komt er sowieso wel, maar goed. :*)

@Jackssonss PC als downloader/server is dus ook mijn plan tot een mooie Synology er is.

[ Voor 4% gewijzigd door MacorgaZ op 26-05-2020 18:08 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MacorgaZ schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:07:
Dat is ook exact wat ik ga doen, maar dat moet dus met mijn oude PC die ca. 60-70W idle verbruikt om te downloaden en als Plex Media Server. Vandaar dat ik me afvroeg of mensen hier wel alles op een Shield Pro hadden draaien die 3-8W o.i.d. verbruikt. Scheelt enorm veel 24x7-stroom en een extra apparaat.
Dan neem je een Intel NUC waarin een laptop/mobile CPU in zit ;)
Zo'n NAS als downloader en server komt er sowieso wel, maar goed. :*)

@Jackssonss PC als downloader/server is dus ook mijn plan tot een mooie Synology er is.
Ik stel dus juist voor om NIET aan die ellende te beginnen :P

Maar mocht je toch daarvoor kiezen dan wens ik je veel plezier met die beperkte ellende! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Leuk om te lezen dat er meer mensen zijn die wachten op de nieuwe Synology refreshes :)

https://support.plex.tv/a...-server-on-nvidia-shield/

Als ik het goed begrijp moet je dus op een PC o.i.d. downloaden naar een portable HDD en deze aansluiten op de Shield. Het is niet erg handig.

Ik heb de Shield en de Apple TV 4K maar ik vind het auto refresh rate switchen wel een flink stuk lekkerder gaan bij de Apple TV. Verder zijn het allebei top apparaten, hoewel Nvidia qua audio wel een stuk voorop loopt.

Ik gebruik bij de Shield deze app: https://play.google.com/s...obi.bytearray.refreshrate

Als ik het goed begrijp kan ik ook nog een beta software downloaden, waarbij je dit via de native software kan instellen? Zijn er mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benzai
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:17
Arjantje72 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:01:
[...]

Komt dat ook niet?
Heb je ingesteld op de Sony dat hij de audio niet afspeeld van de tv? Dat staat standaard ingesteld op tv.
Nee is niet het geval. Kan het ook nergens apart aan of uit schakelen wanneer er een “audiosysteem” actief is. Als ik mijn oor tegen de TV aan houd hoor ik daar ook niets vandaan komen.
nero355 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:46:Ik zou eens effe goed je setup nakijken en ervoor zorgen dat alles op een Direct of Pure manier wordt afgespeeld en niet via een of andere fancy Equalizer manier ;)
De equalizer instellingen van de Powernode zijn erg beperkt. Heb hier ook niets geks gedaan. Alles staat op default. Op mijn TV zijn er eigenlijk ook niet echt veel aanpassingen aan het geluid te doen.

Dus rest mijn vraag nog, verbeterd een Shield de audiokwaliteit? Lijkt mij dat hier de aansturende hardware van betere kwaliteit is dan die in mijn TV zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
nero355 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:11:
[...]

Dan neem je een Intel NUC waarin een laptop/mobile CPU in zit ;)

[...]

Ik stel dus juist voor om NIET aan die ellende te beginnen :P

Maar mocht je toch daarvoor kiezen dan wens ik je veel plezier met die beperkte ellende! :+
Aah, ik las het verkeerd. Tja, ik ga geen NUC én een NAS kopen, maar denk dat alles wel goed gaat werken. Hoop ik. :+

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Om het weer even volledig on-topic te hebben: bij de plaatselijke Mediamarkt kunnen er een paar Shield TV Pro's liggen. Zag er vandaag een paar in een filiaal. Dat is nu geen paar meer, kan ik alvast verklappen. ;)

Over de NAS discussie: een zuinige computer met een SMB share is een goed begin om je leven wat makkelijker te maken. Zo hoef je niet bij elk nieuw 'standaard' apparaat op het netwerk na te denken over hoe je je media daarnaar gaat ontsluiten. Voor minder dan 200 EUR kan je zelf wat bouwen met een 2 TB HDD of een kleinere SSD. Tweedehands zal het nog wel goedkoper kunnen. :P

Verder kies ik enkel voor krachtige mediaspelers die Kodi kunnen draaien. Zo zijn er server-side geen complexe zaken nodig, zoals transcoding. Ook blijft alles zo open-source/standaard en weet ik dat het op de lange termijn ondersteund blijft.

[ Voor 60% gewijzigd door The Zep Man op 26-05-2020 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Pffff, het valt niet mee om alles te begrijpen als je dit topic doorleest. Tenminste niet als je stamt uit de tijd van een platenspeler en een bandrecorder (voor de mensen die niet weten wat voor apparaten dat zijn: -> Google ).

Waarom ik dit topic toch al wel een tijdje volg. Ik heb al flink wat jaren een Eminent mediaspeler. Altijd tevreden geweest maar ik moet elke paar jaar een nieuwe kopen omdat er weer een nieuwe codec komt die dan niet meer door Eminent ondersteund wordt. Zo word de HEVC (x.265) niet meer ondersteunt door mijn huidige Eminent 800X3D. En aangezien ik onlangs een LG C9 heb gekocht wil ik toch ook wel zoveel mogelijk genieten van de kwaliteiten van die tv.

Als je dan zoekt naar een goede mediaspeler kom je heel vaak uit bij de NVIDIA Shield Pro, of een of ander Android kastje (waar ik al helemaal geen verstand van heb en door die bomen het bos totaal niet meer kan zien).

Hoe werk ik? Waarschijnlijk old-school. Ik haal wat films binnen op mijn pc. Zet die dan over op een WD MyCloud en speel die dan af via de Eminent. Ook nog een gedeelde map op mijn pc staan die ook in het netwerk hangt en dus ook via de Eminent af te spelen is. Zal waarschijnlijk bij velen een glimlach op het gezicht brengen, maar voor iemand die niet zo thuis is in netwerken, NAS'sen, etc. ben ik toch tevreden hoe het nu gaat. Het zal best makkelijker kunnen (tips?).

Waarom dan geen nieuwe Eminent maar toch interesse in de NVIDIA? Omdat ik hoop hier bevestigd te krijgen dat ik met die NVIDIA zeker wat jaren langer kan gebruiken dan een Eminent omdat NVIDIA veel flexibeler is met het updaten van de firmware waardoor mogelijk nieuwe codecs die over 2 a 3 jaar uitkomen, toch op die NVIDIA afgespeeld kunnen worden.

En nee, gamen doe ik nooit. Laatste spel wat ik digitaal gespeeld heb was Donkey Kong hier bij ons in de snackbar........zo'n 30 jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
benzai schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:24:

Dus rest mijn vraag nog, verbeterd een Shield de audiokwaliteit? Lijkt mij dat hier de aansturende hardware van betere kwaliteit is dan die in mijn TV zit?
Ik denk dat deze vraag min of meer hetzelfde al eerder voorbij is gekomen.
De vraag is wat speel je af van je tv?

Veel tv uitzendingen hebben niet zo'n beste geluidskwaliteit.
Je tv geeft dat signaal gewoon door.

Dus wat zou een ander digitaal apparaat daar beter mee kunnen doen.

Bron signaal prut kwaliteit => geluid prut kwaliteit.

Bandbreedte is geld, dus de meeste tv uitzendingen zijn zo laag mogelijke bandbreedte.
Bandbreedte is ook kwaliteit.

Als je een streaming app zoals Spotify of Netflix op je Tv hebt dan kan je die beter gebruiken om te testen.

Kijk verder eens goed wat voor signaal je tv via HDMI doorstuurt, daar kan je vaak nog wel wat aan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Ik vind het bijzonder dat er tegenwoordig blijkbaar nog steeds volksstammen zijn die films downloaden en opslaan op een HDD/nas. Met een beetje Kodi addon stream je de zaakjes toch (ook 4K) of mis ik nu iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
fulgore schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:58:
Ik vind het bijzonder dat er tegenwoordig blijkbaar nog steeds volksstammen zijn die films downloaden en opslaan op een HDD/nas. Met een beetje Kodi addon stream je de zaakjes toch (ook 4K) of mis ik nu iets?
Ik denk dat het een gevoel is. Je hebt een verzameling en mijn ervaringen met dat streamen zijn nooit zo positief geweest. Ik heb nu wel een Real Debrid-account, maar nog niet geprobeerd. Hoe stream jij dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

103720 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:42:
Pffff, het valt niet mee om alles te begrijpen als je dit topic doorleest. Tenminste niet als je stamt uit de tijd van een platenspeler en een bandrecorder (voor de mensen die niet weten wat voor apparaten dat zijn: -> Google ).

Waarom ik dit topic toch al wel een tijdje volg. Ik heb al flink wat jaren een Eminent mediaspeler. Altijd tevreden geweest maar ik moet elke paar jaar een nieuwe kopen omdat er weer een nieuwe codec komt die dan niet meer door Eminent ondersteund wordt. Zo word de HEVC (x.265) niet meer ondersteunt door mijn huidige Eminent 800X3D. En aangezien ik onlangs een LG C9 heb gekocht wil ik toch ook wel zoveel mogelijk genieten van de kwaliteiten van die tv.

Als je dan zoekt naar een goede mediaspeler kom je heel vaak uit bij de NVIDIA Shield Pro, of een of ander Android kastje (waar ik al helemaal geen verstand van heb en door die bomen het bos totaal niet meer kan zien).

Hoe werk ik? Waarschijnlijk old-school. Ik haal wat films binnen op mijn pc. Zet die dan over op een WD MyCloud en speel die dan af via de Eminent. Ook nog een gedeelde map op mijn pc staan die ook in het netwerk hangt en dus ook via de Eminent af te spelen is. Zal waarschijnlijk bij velen een glimlach op het gezicht brengen, maar voor iemand die niet zo thuis is in netwerken, NAS'sen, etc. ben ik toch tevreden hoe het nu gaat. Het zal best makkelijker kunnen (tips?).

Waarom dan geen nieuwe Eminent maar toch interesse in de NVIDIA? Omdat ik hoop hier bevestigd te krijgen dat ik met die NVIDIA zeker wat jaren langer kan gebruiken dan een Eminent omdat NVIDIA veel flexibeler is met het updaten van de firmware waardoor mogelijk nieuwe codecs die over 2 a 3 jaar uitkomen, toch op die NVIDIA afgespeeld kunnen worden.

En nee, gamen doe ik nooit. Laatste spel wat ik digitaal gespeeld heb was Donkey Kong hier bij ons in de snackbar........zo'n 30 jaar geleden.
Lichtelijk off-topic wellicht dit, maar dit lezende kan je net zo goed gewoon de ingebouwde mediaspeler van je C9 gebruiken. Die is prima verder (zeker in vergelijking met de ingebouwde mediaspelers op tv's van andere merken, zoals van Philips of Samsung). De LG webOS-speler heeft ook geen enkele moeite met x265-bestanden. En zelfs al zou je gebruikmaken van een audio receiver, de C9 heeft e-arc en dus kun je ook lossless audio via hdmi arc doorsturen voor zover je receiver dat ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 103720
@Koekiemonsterr , huh? Kan ik een harde schijf aansluiten op de C9 en dan vanaf de C9 de films afspelen? En ik dacht dat ik me nog wel zo goed had ingelezen.....

Ja ik heb een Denon AVRX2000 die ik als audio-video receiver gebruik. Dank u. Ga ik verder zoeken hoe ik de C9 als mediaspeler kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 19:34

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

fulgore schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:58:
Als je dan ook nog een goede vpn hebt, die op je nvidia apparaat werkt.
En je zin hebt om de helft van de tijd mis te grijpen of streaming geneuzel te hebben....

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

*knip* forum is niet bedoeld om manieren te bespreken om illegale content af te spelen.

De late knip omdat er nu toch op wordt ingehaakt...

[ Voor 105% gewijzigd door Geronimous op 17-01-2021 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
103720 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:52:
Ja ik heb een Denon AVRX2000 die ik als audio-video receiver gebruik. Dank u. Ga ik verder zoeken hoe ik de C9 als mediaspeler kan gebruiken.
Als je toch geïnteresseerd bent in het gebruik van een Android TV box (zoals een Shield TV) om je eigen media af te spelen, installeer en experimenteer eerst eens met Kodi op je eigen computer. Als je dat goed aan de praat krijgt, dan lukt het ook op een Android TV box. Jouw use cases:
• Media afspelen vanaf een USB schijf.
• Media afspelen vanaf een Windows share.

Beiden kan met Kodi, bijvoorbeeld op een notebook (die daarmee een media speler simuleert) en op een Android TV apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
103720 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:42:

Ach, ik stam mogelijk uit eenzelfde periode (of zelfs nog een periode eerder), en ik vind het allemaal redelijk te behappen hoor. Maar niets komt vanzelf, je moet er wel wat tijd in (blijven) stoppen, maar dat geldt eigenlijk voor alles wel in het leven, al doende leert men.

Als het kwartje eenmaal valt dan zijn de begrippen die je aanhaalt ineens helemaal zo vaag nog niet en eerder logisch bij gebruik ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@103720 Ik neem aan dat de C9 het zelfde kan als de B6, als je een USB schijf er aan hangt kun je naar Photo's & Video gaan en dan Expansion selecteren om de externe schijf te benaderen.

Mijn B6 had het alleen niet op sommige UHD formaten, al ben ik er nooit helemaal achter gekomen wat nu het probleem was, veel werkte zonder issue maar sommige wilde helemaal niet starten. Kreeg wel meestal een melding dat de UHD files geen geluid bevatte, waarna het geluid gewoon probleemloos werd afgespeeld... Misschien dat het bij de C9 helemaal geen probleem meer is.

Ben zelf in elk geval blij met de Shield Pro die ik gisteren gekregen heb. Netflix eindelijk in Atmos en Dolby Vision op mijn B6! (In plaats van of Dolby vision via de TV App, of Atmos via de Xbox). Jammer dat Disney tijdelijk Atmos er uit heeft gehaald (Corona bandbreedte) maar Prime werkte wel probleemloos, al staat er nergens bij of er Atmos en Dolby Vision suport is... Altijd alleen een 5.1 logo, maar bij Jack Ryan deed bij beide gewoon.

Ook wat met Dolphin lopen spelen. Ik mis hier wat UI opties, en ben nog aan het zoeken naar een goede remote optie want ik heb wat dingen in in files te editen. Maar ik ben blij met de resultaten tot nu toe.
Paper Mario redelijk aan het werken gekregen, nog wat fine tunen, en Sunshine werkt best goed. Beide met custom (HD) textures, en 3x resolutie!
N64 Paper mario ook uiteraard probleemloos!
Dat was een van de redenen dat ik voor de Shield gegaan was naast de media opties.

Ook nog wat GameStream getest, kreeg wat veel packet loss meldingen vond ik, gezien er gbit tussen de Shield en TV ligt. Misschien de switch wat oud waar de shield aan hangt, maar eens een speedtest doen. Werkte voor de rest goed op 1 ding na: mijn monitor is ultra wide en de support daar rond om is op zijn minst bagger te noemen. Lossen we ook nog maar eens op.

Al met al, zeer blij er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Stukje terugkoppeling, het is me gelukt, dankzij de hulp hier, om films welk op mijn pc staan af te spelen op de C9. Hiervoor Smart Share op mijn pc geinstalleerd en daar kan ik dan aangeven welke directories gedeeld moeten worden. Kan nu dus films vanaf mijn pc (of externe harde schijf) afspelen op mijn tv. Heel blij mee.

Alleen ISO-bestanden pakt hij volgens mij niet, maar die kan ik natuurlijk ook gewoon uitpakken op mijn pc.

Moet dus eerlijk toegeven dat, voor mij althans, het aanschaffen van de NVIDIA geen meerwaarde meer heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Brogala schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:12:
Leuk om te lezen dat er meer mensen zijn die wachten op de nieuwe Synology refreshes :)

Als ik het goed begrijp moet je dus op een PC o.i.d. downloaden naar een portable HDD en deze aansluiten op de Shield. Het is niet erg handig.
Je kan via je pc ook HDD aanspreken die aangesloten is op SHIELD. Zelfs als SHIELD uit staat.
Dus HDD van Shield op pc koppelen en een driveletter geven en je legale downloads daar bewaren.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@mucuracat Ik krijg dat dus met geen mogelijkheid aan het werken. Door alle hoepels gesprongen die NVidia op hun site had staan, maar het werkt dus niet. Ook belachelijk dat het zo door NVidia word aangewezen, gezien je eigenlijk een security issue creëert door depcrecated SMB V1 support aan te zetten. Ze moeten gewoon hun eigen implementatie updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
@degenen die afgelopen vrijdag of zaterdag bij Nvidia de Pro hebben besteld: hebben jullie inmiddels iets vernomen of het product ontvangen? Ik heb nog steeds alleen een bevestiging gekregen (zonder wachtwoord). Dat wachtwoord heb ik nodig om de status te kunnen zien... Resetten van wachtwoord (dat ik dus ook niet heb aangemaakt omdat ik als gast heb besteld) levert ook niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Jackssonss Ik had het zelfde drama, geen bevestiging, wachtwoord reset heeft mij iets van 10 pogingen gekost voor ik eindelijk een reset link had die geen error gaf. Vrijdag besteld, en zondag pas de eerste mail gekregen dat hij verwerkt werd, en daar een mail dat hij verzonden was. Gisteren gekregen.

De link in de verzend mail voor Track&Trace deed het ook niet. Die ging naar DHL global, maar werkte alleen op DHL NL, en dan ook nog alleen als ik geen postcode invoerde. Toen hij was afgeleverd werkte de postcode wel.

Dus het was een aardige berg van onzekerheid of ik iets voor mijn geld uberhaupt ging krijgen.

Helpdesk was ook niet behulpzaam. Ze hadden mijn order bevestiging nog eens gestuurd (nooit gekregen), en dat ik geen wachtwoord had werd uiteraard afgedaan met de standaard tekst en dat ik een reset kon doen waarvan ik gezegd had dat het niet werkte.

Een reset deed er bij mij overigens een dag over om een mail met reset link te sturen die 24 uur geldig was en niet werkte. Mijn factuurnummer had ik van mijn paypal transactie weten te halen trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
LOTG schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:02:
@mucuracat Ik krijg dat dus met geen mogelijkheid aan het werken. Door alle hoepels gesprongen die NVidia op hun site had staan, maar het werkt dus niet. Ook belachelijk dat het zo door NVidia word aangewezen, gezien je eigenlijk een security issue creëert door depcrecated SMB V1 support aan te zetten. Ze moeten gewoon hun eigen implementatie updaten.
Ik heb SMB V1 wel aanstaan op mijn pc.
Wat ik overal gelezen en begrepen heb; smb v1 is issue als je je netwerk ook van buiten wilt benaderen.
Als je dat niet doet, smb v1 minder gevaarlijk is.

Pagina: 1 ... 70 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.