RobbieT schreef op zondag 24 mei 2020 @ 22:20:
[...]
Ik heb net even gekeken hier.
Onder Instellingen => Apparaatvoorkeuren => Display & Sound => Power Control => Setup IR for TV stel je het in.
Bij de opties die je dan krijgt zit ook Turn TV on en Turn TV off.
Dus zou moeten werken met de nieuwe remote.
[
Afbeelding]
[
Afbeelding]
Je bent een topper!

Thanks voor het direct even kijken!
dragon2 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 22:29:
[...]
Why the heck heb je die hub niet direct voor/onder je tv gezet

Die zet je toch niet verder weg
Voor iets dat verder weg staar heb je de IR extenders. Tja je receiver in de gang is wel... apart... Maar jij belemmert ZELF je hub zo, en met een gewone ab ga je toch ook je receiver-in-de-gang niet kunnen bedienen?
En CEC kan beter uitstaan als je een hub gebruikt. De hub dus alles laten regelen, anders raakt 'ie de draad kwijt.
En uiteraard werkt stemherkenning dikke prima met de hub, via alexa en google home werkt het hier als een tierelier.
Waarom die er niet voor stond?
Simpel: met een receiver op de gang, hoe ga ik het signaal dan bij de TV krijgen? Niet.... De IR hub kabels zijn te kort dus dat red ik niet.
Ja, dat is een eigen keuze. Gelukkig mag ik die zelf maken. Ik vind persoonlijk kabels lelijk, en tv-meubels niet mijn ding....
:strip_exif()/f/image/rQtfiVfDKD3hsdFMuXDfKEoP.jpg?f=fotoalbum_large)
Tell me, waar moet de Harmony Hub staan?
Ik houd van clean. 2 speakers, center en hangende TV zonder kabels. Geen receiver te zien. Dat was het hele idee.
Daarom doe ik het nu met HDMI CEC. Ik heb geen andere apparaten. Enkel de shield en de TV. Geen decoders of dergelijk. Dus eigenlijk is de Harmony "overkill". Zeker omdat een groot deel van de knoppen toch niet werkt met Android, of voor mij geen functie heeft.
Maar de nieuwe Shield Remote lijkt voor mij de perfecte oplossing. Alles via HDMI-CEC, volumeregeling via de Shield met normale knoppen ipv een touch-gedeelte. En niet meer knoppen dan nodig.
En de Harmony raakt zonder CEC hier eerder de weg kwijt. Want als je voor de blaster staat van de TV, gaat de Shield aan, maar blijft de TV uit.... Gevolg: geen beeld, wel geluid. Als je dan een TV die geen aparte aan en uitcode heeft zet je vervolgens alles uit, maar gaat de TV aan.
Mijn ouders hebben vaak dat ze de receiver blokkeren, en dat de tv aangaat zonder geluid. Voor ze eindelijk snappen hoe ze het moeten oplossen..... Ze hebben nu weer een nieuwe provider met nieuwe modem en dus nieuwe wifi. Gevolg: afstandsbediening werkt niet. Ben dan toch voorstander van KISS! Behalve de dingen die ik bewust niet simpel houd, want ben de laatste S van KISS
De Hub kan dan naar zolder. Daar heb ik wel meerdere apparaten en daar is een Harmony praktisch onmisbaar.... Als je niet voor een blaster kan staan tenminste ;-)
Snap sowieso niet dat mijn TV, welke bluetooth heeft, niet gewoon op die manier de bediening doet. Maar da's een hele andere discussie

nog los van dat CEC gewoon een drama is
[
Voor 30% gewijzigd door
Waah op 24-05-2020 22:57
]