• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-12 12:08
nero355 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 18:02:
[...]

Als jij dat de TV vertelt doet die dat echt wel!

Zelfs door een Versterker heen! :)

[...]

Dan was daar iets gruwelijk mis mee, want zowel mijn stokoude LG Plasma (uit 2006 of zo) als de Panasonic Plasma (uit 2010 geloof ik) doen dat dus absoluut NIET! :P

[...]
Dat klopt dus niet helemaal want niet alle oudere tvs konden naar 24 herz schakelen. Ik heb in het verleden ook een sony lcd tvg gehad en die kon het ook niet. Met judder als gevolg met 24p content.

De lg oled tv schakelen daarentegen prima met de adjust refresh functie in Kodi op de shield.

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-12 13:29
Precies, Kodi werkt prima. Maar hoe het dan zit met netflix...? 🤔
keepitfrosty schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:11:
Dat klopt dus niet helemaal want niet alle oudere tvs konden naar 24 herz schakelen. Ik heb in het verleden ook een sony lcd tvg gehad en die kon het ook niet. Met judder als gevolg met 24p content.
Dat waren dan gewoon bagger modellen! :P

Een beetje fatsoenlijke TV deed dat allemaal met twee vingers in de neus!
De lg oled tv schakelen daarentegen prima met de adjust refresh functie in Kodi op de shield.
Yup! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-12 12:08
nero355 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 00:50:
[...]

Dat waren dan gewoon bagger modellen! :P

Een beetje fatsoenlijke TV deed dat allemaal met twee vingers in de neus!

[...]

Yup! :)
Zucht jij je zin het was een bagger model. 2003 etc was dat allemaal nog niet zo vanzelfsprekend.

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:10
Ik heb even een proef abbo genomen op amazon prime, nu kun je binnen prime video met 4 preset de subs veranderen.
Alleen worden deze presets niet door de prime app op de shield over genomen klopt dit of duurt dit misschien even voordat dit over genomen worden door de app?
Een klein beetje extra achtergrondinformatie:

Bij de opkomst van LCD 'HD Ready' televisies waren er veel schermen die officieel enkel op 50hz en 60hz aangestuurd konden worden (en soms zelfs enkel 60hz), en soms varieerde dat zelfs per soort verbinding (VGA, DVI-D, HDMI). Bij sommige schermen was het mij toen gelukt om beeld te krijgen met een geforceerd 23,976hz signaal. Dat wordt natuurlijk niet geadviseerd. ;)

Met moderne (in ieder geval LCD/LED/OLED) schermen van de afgelopen ~10 jaar heb ik dit probleem niet meer gezien. 23,976, 24, 30, 50 en 60 hz werden altijd wel ondersteund. Het advies is hierom ook om refresh rate switching te wijzigen voor applicaties anders dan Kodi voor een soepeler beeld. Zet bij Netflix wel de preview videos uit, anders dan schakelt het beeld constant terwijl je door de lijst heen gaat.

Kodi kan zelf de refresh rate wijzigen. Daarvoor is geen aparte applicatie nodig.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-12 13:13
TheMystery schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:30:
Ik heb even een proef abbo genomen op amazon prime, nu kun je binnen prime video met 4 preset de subs veranderen.
Alleen worden deze presets niet door de prime app op de shield over genomen klopt dit of duurt dit misschien even voordat dit over genomen worden door de app?
Even de app helemaal afsluiten en opnieuw openen.

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-12 11:45

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Even een vraag, ik heb zelf de nvidia tv shield. Ik ben er meer dan tevreden over en ik wil er nog eentje aanschaffen tbv tv op zolder.

echter de beschikbaarheid is ver te zoeken. Is hier nog nieuws over. Ik kan er niet zo veel over vinden namelijk....

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Gri77ie schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:36:
Even een vraag, ik heb zelf de nvidia tv shield. Ik ben er meer dan tevreden over en ik wil er nog eentje aanschaffen tbv tv op zolder.

echter de beschikbaarheid is ver te zoeken. Is hier nog nieuws over. Ik kan er niet zo veel over vinden namelijk....
Het is vrij eenvoudig. Als je een Nvidia Shield TV wil kopen, kan dat gewoon. De prijzen zijn door diverse webshops door de beperkte beschikbaarheid omhoog geschroefd. Bestel hem rechtstreeks bij Nvidia; dan heb je daar geen last van.

Als je graag het Pro-model wil hebben, wordt het lastig. Daar is bijna niet aan te komen.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:50

Snippertje

Light up your life

Gri77ie schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:36:

Voor mezelf zojuist de knoop doorgehakt en hem bij alternate besteld. Als het goed is morgen in huis. Betaal je wel iets meer. Ik wist overigens niet dat je direct bij Nvidia kon bestellen, maar daar lijkt de levertijd wel weer iets langer.

Ik wilde eigenlijk ook de Pro, maar die is op dit moment gewoon niet te krijgen. Vraag me af of ik de functionaliteit ga missen. Enige wat ik wel een risico vind is de ondersteuning van 64bit apps, maar ook dat lijkt mee te vallen.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• plofkip
The Zep Man schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:37:
Een klein beetje extra achtergrondinformatie:

Bij de opkomst van LCD 'HD Ready' televisies waren er veel schermen die officieel enkel op 50hz en 60hz aangestuurd konden worden (en soms zelfs enkel 60hz), en soms varieerde dat zelfs per soort verbinding (VGA, DVI-D, HDMI). Bij sommige schermen was het mij toen gelukt om beeld te krijgen met een geforceerd 23,976hz signaal. Dat wordt natuurlijk niet geadviseerd. ;)

Met moderne (in ieder geval LCD/LED/OLED) schermen van de afgelopen ~10 jaar heb ik dit probleem niet meer gezien. 23,976, 24, 30, 50 en 60 hz werden altijd wel ondersteund. Het advies is hierom ook om refresh rate switching te wijzigen voor applicaties anders dan Kodi voor een soepeler beeld. Zet bij Netflix wel de preview videos uit, anders dan schakelt het beeld constant terwijl je door de lijst heen gaat.

Kodi kan zelf de refresh rate wijzigen. Daarvoor is geen aparte applicatie nodig.
Beetje spuit 11, de discussie die ik startte ging namelijk over het feit dat Netflix i.c.m. de refresh rate app slechter resultaat geeft dan zonder de refresh rate app. Schokkend beeld en HDCP issues (door de network debugging gok ik).
plofkip schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:18:
[...]

Beetje spuit 11, de discussie die ik startte ging namelijk over het feit dat Netflix i.c.m. de refresh rate app slechter resultaat geeft dan zonder de refresh rate app. Schokkend beeld en HDCP issues (door de network debugging gok ik).
Test eerst de Netflix applicatie met vast 23,976 hz, zonder andere applicaties. Kies content waarvan je weet dat het 23,976 hz is. Speelt dat soepel af?

Probeer daarna de refresh rate applicatie eens anders in te stellen terwijl je Shield TV op 60 hz is geconfigureerd. Laat de applicatie eerst enkel 23,976 hz instellen als je Netflix als applicatie opstart. Is het dan soepel?

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 19-05-2020 13:53 ]

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-12 11:22
plofkip schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:18:
[...]

Dan don't use it 8)7

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• plofkip
Tja ik ben niet zo'n quiter, sorry. Wil m'n zaken gewoon goed op orde hebben (8>

• plofkip
The Zep Man schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:50:
[...]
Test eerst de Netflix applicatie met vast 23,976 hz, zonder andere applicaties. Kies content waarvan je weet dat het 23,976 hz is. Speelt dat soepel af?

Probeer daarna de refresh rate applicatie eens anders in te stellen terwijl je Shield TV op 60 hz is geconfigureerd. Laat de applicatie eerst enkel 23,976 hz instellen als je Netflix als applicatie opstart. Is het dan soepel?
Is Ozark bijvoorbeeld 23,976 hz?

• TheMystery
realphoenikx schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:07:
[...]

Even de app helemaal afsluiten en opnieuw openen.
Dat had ik gisteren geprobeerd en ook een volledige herstart van de shield.
Nu nogmaals gekeken en nu werkt het gelukkig wel, dus het duurt toch even.

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-12 11:38
plofkip schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:44:
[...]

Is Ozark bijvoorbeeld 23,976 hz?
Meestal is het een film die zulke framerates hebben.

• plofkip
Ik las ook de tip om de netflix app op de tv zelf te gebruiken, dat het dan wel goed geregeld is. Dat maar eens proberen :-)

• mucuracat
plofkip schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:44:
[...]

Tja ik ben niet zo'n quiter, sorry. Wil m'n zaken gewoon goed op orde hebben (8>
plofkip schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 00:02:
Ik las ook de tip om de netflix app op de tv zelf te gebruiken, dat het dan wel goed geregeld is. Dat maar eens proberen :-)
Bovenste 2 rijmen niet met elkaar :) . Ik dacht dat je tv netflix app niet had op je tv.
Tuurlijk moet je deze gebruiken. Zo veel mogelijk apps van tv gebruiken. Deze zijn waarschijnlijk geoptimaliseerd.
Denk dat er altijd iets verloren of niet goed doorgegeven of net niet herkend wordt via een kabel.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• plofkip
mucuracat schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:22:
[...]

[...]

Bovenste 2 rijmen niet met elkaar :) . Ik dacht dat je tv netflix app niet had op je tv.
Tuurlijk moet je deze gebruiken. Zo veel mogelijk apps van tv gebruiken. Deze zijn waarschijnlijk geoptimaliseerd.
Denk dat er altijd iets verloren of niet goed doorgegeven of net niet herkend wordt via een kabel.
Tja nooit bij stil gestaan! Haha.
Maar dan is het uitgangspunt nog steeds om de zaakjes goed op orde te hebben 😉

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12 22:48
[Happy post]

Twee maanden geleden een shield TV 2019 pro gekocht. Daarvoor keek ik Netflix via de app op de televisie, speelde spotify via een chromecast audio, keek ik TV via een Ziggo next en stond er een HTPC voor KODI.

Inmiddels draait er op de shield tv:
- Netflix
- Disney
- Videoland
- Spotfiy
- Prime video
- Kodi
- Ziggo GO App (beta tester)

Dat betekent dat ik uit de tv meubel heb kunnen verwijderen de Ziggo next, een switch voor netwerk, een chromecast audio en een HTPC, met hierbij alle mogelijke kabels. Er staat nu nog enkel een receiver, de shield en inmidels een 'domme' televisie. Heerlijk opgeruimd, energiebesparend en nog maar 1 afstandsbediening nodig. Wil je een keer iets snel vanaf je telefoon naar je tv streamen dan is dat vanuit iedere app mogelijk. En het is nog eens zeer overzichtelijk voor de vriendin.

Wat een fantastisch apparaat! Hij laat je geen moment in de steek, draait alles vlekkeloos en is supervlot.
Ik ben tevreden!

[/Happy post]

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:08
Lumics schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:08:
[Happy post]

Twee maanden geleden een shield TV 2019 pro gekocht. Daarvoor keek ik Netflix via de app op de televisie, speelde spotify via een chromecast audio, keek ik TV via een Ziggo next en stond er een HTPC voor KODI.

- Netflix
- Disney
- Videoland
- Spotfiy
- Prime video
- Kodi

Dat betekent dat ik uit de tv meubel heb kunnen verwijderen de Ziggo next, een switch voor netwerk, een chromecast audio en een HTPC, met hierbij alle mogelijke kabels. Er staat nu nog enkel een receiver, de shield en inmidels een 'domme' televisie. Heerlijk opgeruimd, energiebesparend en nog maar 1 afstandsbediening nodig. Wil je een keer iets snel vanaf je telefoon naar je tv streamen dan is dat vanuit iedere app mogelijk. En het is nog eens zeer overzichtelijk voor de vriendin.

Wat een fantastisch apparaat! Hij laat je geen moment in de steek, draait alles vlekkeloos en is supervlot.
Ik ben tevreden!

[/Happy post]
Nu nog ergens zien te kopen ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Rossi46 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:10:
[...]

Nu nog ergens zien te kopen ;)
Al woon je in de stad/het is op je route: elke dag even de Mediamarkt in en uit. Ze druppelen daar nog wel eens binnen.

Het wordt ook wel eens tijd dat er een goede concurrent komt op de Shield TV, na vijf jaar... ;)

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:57
The Zep Man schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:36:
[...]
Al woon je in de stad/het is op je route: elke dag even de Mediamarkt in en uit. Ze druppelen daar nog wel eens binnen.

Het wordt ook wel eens tijd dat er een goede concurrent komt op de Shield TV, na vijf jaar... ;)
Apple TV?

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:58
Lumics schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:08:
[Happy post]

- Netflix
- Disney
- Videoland
- Spotfiy
- Prime video
- Kodi

Ik ben tevreden!

[/Happy post]
Zou die Ziggo app ooit nog eens uit die beta fase komen? O-)

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Zie ik niet als serieuze concurrent. Een Apple TV is voornamelijk handig als je in het Apple ecosysteem zit.

Van een serieuze directe concurrent verwacht ik bijvoorbeeld dat het Android TV minstens net zo goed draait als een Shield TV.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

The Zep Man schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:56:
[...]
Zie ik niet als serieuze concurrent. Een Apple TV is voornamelijk handig als je in het Apple ecosysteem zit.

Van een serieuze directe concurrent verwacht ik bijvoorbeeld dat het Android TV minstens net zo goed draait als een Shield TV.
Tja, Nvidia is de enige fabrikant die Android TV bakjes maakt voor een premium prijs en dan is het inderdaad een stuk sneller dan al het andere op de markt.

Ik zou niet weten van wie je dan concurrentie moet verwachten? Chinese merken concurreren op prijs en concurrenten als Microsoft en Sony zetten in op hun spelcomputers en niet op Android TV. Apple heeft ook hun eigen systeem. AMD is ook gewend vooral op prijs te concurreren, Intel heeft de boot gemist. Samsung is er nog niet echt aan begonnen afgezien van Smart TV's en heeft dan ook nog Tizen.

Maar concurrentie hebben ze wel afhankelijk van je eisen.
- de spelcomputers van Microsoft en Sony
- andere Android TVs die een stuk goedkoper (en langzamer) zijn en ook goed 4k content afspelen
- Apple TV als het premium moet zijn
- Amazon Fire TV Cube
- De volgende generatie Chromecast met Android TV en Stadia support (die er nog niet is).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Marzman schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 06:46:
Ik zou niet weten van wie je dan concurrentie moet verwachten?
Dat vat mijn hele initiele post over dit onderwerp samen:
The Zep Man schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:36:
Er is geen goede concurrent. Wat verwacht ik?
• Een vlot apparaat.
• Langdurige ondersteuning.
• Geen reclame meegeleverd met het apparaat/later toegevoegd door de fabrikant.
• Goede ondersteuning vanuit alle streamingdiensten en ontwikkelaars, commercieel en open-source. Je komt daarmee al snel uit bij Android TV.

De meerwaarde die een concurrent kan bieden ten opzichte van een Shield TV:
• Decomprimeren van alle HD audioformaten en live AC3 encoding. Kodi kan het al. Sommige Android apparaten kunnen al live AC3 comprimeren en over een S/PDIF uitgang sturen. Voor andere applicaties is het een kwestie van licenties waar het apparaat voor kan zorgen. Dit heeft veel toegevoegde waarde voor iedereen met oudere digitale 5.1 sets, zeker als je geen behoefte hebt aan een aparte HDMI versterker.
• Gewoon een infraroodontvanger voor normale afstandsbedieningen voor degenen die dat willen. Een FLIRC USB werkt perfect, maar op een component van 10 cent op een premium apparaat hoeft niet bezuinigd te worden. Gooi die prijs met 10 EUR omhoog en je bespaart alsnog t.o.v. de aanschaf van een FLIRC USB.
• Een standaard voeding (USB C met USB PD), zodat wegwerken een stuk makkelijker wordt. Dat blok van de Shield TV is gewoon lastig om bijvoorbeeld achter een TV weg te werken. Het is te vervangen met een platte notebookvoeding, maar je moet wel een aansluiting solderen.
Chinese merken concurreren op prijs
En verkopen je persoonsgegevens.
en concurrenten als Microsoft en Sony zetten in op hun spelcomputers en niet op Android TV.
Ik heb al een spelcomputer die ik met Steam Link kan aansturen. Zo hoef ik geen luid monster naast mijn TV te hebben, en heb ik alle voordelen van PC gaming. ;)

Er is geen concurrent in het premium segment, buiten Apple om. Apple is enkel relevant als je al in dat ecosysteem zit en je je daarin thuis voelt (m.a.w.: je bent tevreden met wat papa Apple toestaat...). De Shield TV is een goed apparaat, maar een beetje meer premium concurrentie op Android TV vlak zou gewenst zijn.

Van Google zou ik niet te veel verwachten.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 21-05-2020 09:07 ]

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
The Zep Man schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:49:
De meerwaarde die een concurrent kan bieden ten opzichte van een Shield TV:

• Gewoon een infraroodontvanger voor normale afstandsbedieningen voor degenen die dat willen. Een FLIRC USB werkt perfect, maar op een component van 10 cent op een premium apparaat hoeft niet bezuinigd te worden. Gooi die prijs met 10 EUR omhoog en je bespaart alsnog t.o.v. de aanschaf van een FLIRC USB.
Wat moet je nog met IR afstandsbedieningen? Gewoon een BT ab nemen, en dan bij voorkeur een logitech harmony hub. Dan wil je toch nooit meer terug naar IR?
Ik ben aleen al zooooo blij dat ik (al jaren) niet meer hoef te richten met een ab *O*

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vind dat ook wel handig, kan ik hem ook bedienen vanuit de keuken of vanaf de uittafel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-12 22:59
TheMystery schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 18:04:
[...]

Dat had ik gisteren geprobeerd en ook een volledige herstart van de shield.
Nu nogmaals gekeken en nu werkt het gelukkig wel, dus het duurt toch even.
Kun je vertellen hoe je dit precies voor elkaar hebt gekregen?

Ik kan op de primevideo.com website de ondertitel-instellingen aanpassen, maar de Android TV app op de Shield volgt bij mij niet deze instellingen en hanteert z'n eigen settings. Helaas kun je daar alleen kiezen voor ondertitels met een zwarte achtergrond of ondertitels die helemaal wit zijn zonder schaduwrand. Beide vind ik lelijk. Op de site kun je bij je eigen presets instellen dat je geen achtergrond wilt, maar wel een schaduwrand. Maar zoals gezegd zie ik die niet terug in de app op de Shield.

Heb daar ooit eens navraag naar gedaan bij Amazon Support, maar die vertelden me dat dit inderdaad niet kan in de Android app.
dragon2 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:38:
Wat moet je nog met IR afstandsbedieningen? Gewoon een BT ab nemen, en dan bij voorkeur een logitech harmony hub. Dan wil je toch nooit meer terug naar IR?
Ik ben aleen al zooooo blij dat ik (al jaren) niet meer hoef te richten met een ab *O*
De WAF is onverslaanbaar met een infraroodafstandsbediening. En met een FLIRC USB is richten niet echt een probleem meer. Ik hoef niet vanaf overal mijn TV en Shield TV te bedienen, bijvoorbeeld.

The Zep Man schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:49:
- Geen reclame meegeleverd met het apparaat/later toegevoegd door de fabrikant.
- Goede ondersteuning vanuit alle streamingdiensten en ontwikkelaars, commercieel en open-source. Je komt daarmee al snel uit bij Android TV.
Sorry, maar dat ga je echt niet met Android TV bereiken, zolang het een platform van Google blijft... :/
- Gewoon een infraroodontvanger voor normale afstandsbedieningen voor degenen die dat willen. Een FLIRC USB werkt perfect, maar op een component van 10 cent op een premium apparaat hoeft niet bezuinigd te worden. Gooi die prijs met 10 EUR omhoog en je bespaart alsnog t.o.v. de aanschaf van een FLIRC USB.
- Een standaard voeding (USB C met USB PD), zodat wegwerken een stuk makkelijker wordt. Dat blok van de Shield TV is gewoon lastig om bijvoorbeeld achter een TV weg te werken. Het is te vervangen met een platte notebookvoeding, maar je moet wel een aansluiting solderen.
Dat zou inderdaad wel heel fijn zijn! d:)b
En verkopen je persoonsgegevens.
Doet je Shield TV nu ook dus wat maakt het uit :?

Als een Xiaomi Mi Box gewoon een RJ45 poortje zou hebben dan zou ik die best wel durven te kopen! :)
Ik heb al een spelcomputer die ik met Steam Link kan aansturen. Zo hoef ik geen luid monster naast mijn TV te hebben, en heb ik alle voordelen van PC gaming. ;)
Het grote voordeel van PC gaming is voor mij het gebruik van 3 schermen dus... ehh... 3 TV's dan maar :? :+
Er is geen concurrent in het premium segment, buiten Apple om. Apple is enkel relevant als je al in dat ecosysteem zit en je je daarin thuis voelt (m.a.w.: je bent tevreden met wat papa Apple toestaat...). De Shield TV is een goed apparaat, maar een beetje meer premium concurrentie op Android TV vlak zou gewenst zijn.
Ik heb zo'n ding heel kort kunnen testen en behalve dat die flink minder gelikt dan een Shield TV is qua GUI is het wel een OK apparaatje, maar ik lees ook vaak over Audio Passthrough problemen richting een Versterker dus zo'n ding is niet aan mij besteed naast alle andere beperkingen die ik niet fijn zou vinden! :/
Oud nieuws en al lang achter de rug gelukkig! :)
dragon2 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:38:
Wat moet je nog met IR afstandsbedieningen?
Genieten van de CIR poort op mijn Intel NUC i.c.m. Kodi >:) 8) :P
Gewoon een BT ab nemen, en dan bij voorkeur een logitech harmony hub. Dan wil je toch nooit meer terug naar IR?
Als de Logitech servers eenmaal plat gaan dan ren je heel snel terug naar je infrarood afstandsbediening! _O- :P

Die hele Hub houdt er dan mee op! Leuk als je € 199 aan een Elite hebt uitgegeven! }) :+
Ik ben zooo blij dat ik nooit van dit soort storingen last heb : Eindhoven657 in "[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]" O-)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ik heb sinds gisteren de shield, normale versie. Nu heb ik de steam controller geprobeerd, maar die werkt niet goed met GeForce now. Daarna een DS4 geprobeerd, maar die heeft enorme lag. Dit schijnt weer gefixt te zijn in een hotfix, waar je je apart voor moet aanmelden. Heeft iemand dit gedaan en werkt de DS4 dan wel goed? Of is het op een bepaalde manier mogelijk wel goede ondersteuning te krijgen voor de steam controller?

• TheMystery
Mr Magic schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:19:
[...]

Kun je vertellen hoe je dit precies voor elkaar hebt gekregen?

Ik kan op de primevideo.com website de ondertitel-instellingen aanpassen, maar de Android TV app op de Shield volgt bij mij niet deze instellingen en hanteert z'n eigen settings. Helaas kun je daar alleen kiezen voor ondertitels met een zwarte achtergrond of ondertitels die helemaal wit zijn zonder schaduwrand. Beide vind ik lelijk. Op de site kun je bij je eigen presets instellen dat je geen achtergrond wilt, maar wel een schaduwrand. Maar zoals gezegd zie ik die niet terug in de app op de Shield.

Heb daar ooit eens navraag naar gedaan bij Amazon Support, maar die vertelden me dat dit inderdaad niet kan in de Android app.
Ik heb het op primevideo.com aangepast, je hebt daar 3 custom presets.
Het werd daarna 24 uur later pas bruikbaar in de app op mijn shield.

Ik heb nu witte subs met zwarte rand, alleen zou de zwarte rand iets breder mogen zoals netflix heeft. Maar het is nu acceptabel alleen bij witte beelden is het soms nog niet lekker leesbaar door de dunne zwarte rand, maar de standaard witte was het helemaal niet te lezen.
nero355 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:16:
[...]

Sorry, maar dat ga je echt niet met Android TV bereiken, zolang het een platform van Google blijft... :/
Ik heb nog geen reclame gehad op mijn Shield TV vanuit de fabrikant van het apparaat (Nvidia) of vanuit Google. Mijn punt ging voornamelijk over de fabrikant van het apparaat, maar het tweede is tot nu toe een welkome bonus.
Doet je Shield TV nu ook dus wat maakt het uit :?
Niet vanuit de fabrikant (Nvidia).
Als een Xiaomi Mi Box gewoon een RJ45 poortje zou hebben dan zou ik die best wel durven te kopen! :)
Waarom gebruik je niet een USB Ethernet adapter?
Het grote voordeel van PC gaming is voor mij het gebruik van 3 schermen dus... ehh... 3 TV's dan maar :? :+
Meerdere schermen en VR zijn uitzonderlijk. Maar dan heb je je PC waarschijnlijk niet naast je TV staan, tenzij je geen rekening hoeft te houden met een WAF.
Als de Logitech servers eenmaal plat gaan dan ren je heel snel terug naar je infrarood afstandsbediening! _O- :P

Die hele Hub houdt er dan mee op! Leuk als je € 199 aan een Elite hebt uitgegeven! }) :+
Yup. Het enige jammere van de infrarood Harmony afstandsbedieningen is dat je voor configuratie nog steeds afhankelijk bent van Logitech. Al stopt Logitech er ooit mee, dan blijft mijn huidige afstandsbediening tenminste in de huidige configuratie werken. Dat geeft mij wat tijd om te kijken naar iets anders.

• Lucky1987
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-11 00:29
ze waren beschikbaar bij Coolblue stond dat er nog 1 was gelijk besteld.
in de gaten houden dus.

koste wel een stuk meer dan voorheen maar wilde hem graag hebben.

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-12 11:58

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Lucky1987 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:21:
ze waren beschikbaar bij Coolblue stond dat er nog 1 was gelijk besteld.
in de gaten houden dus.

koste wel een stuk meer dan voorheen maar wilde hem graag hebben.
Coolblue doet er inderdaad even leuk premium van 40 a 50 euro op. Daar pas ik voor. Maar lijkt erop dat ze op meer plekken weer mondjesmaat beschikbaar komen.

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-12 14:29
Heb zelf inderdaad ook de Coolblue versie gekocht met de premium (in principe op tegen maar ik zag ze bij andere winkels niet beschikbaar komen en zit eigenlijk al sinds maart te wachten), had eigenlijk de hoop dat Media Markt en/of Nvidia hem zelf ook weer zou verkopen maar daar zijn ze nog steeds niet in stock.

• Lucky1987
Media markt had ze, had daar ook een bestelling gedaan.
Die is geannuleerd want geen voorraad

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-12 14:29
Lucky1987 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:52:
Media markt had ze, had daar ook een bestelling gedaan.
Die is geannuleerd want geen voorraad
Dan lijkt het erop dat ze maar een erg kleine zending binnen hebben gekregen. Ik weet dat het ding populair is maar als die al uitverkocht is voordat de Tweakers pricewatch hem kon indexeren.
The Zep Man schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:13:
Ik heb nog geen reclame gehad op mijn Shield TV vanuit de fabrikant van het apparaat (Nvidia) of vanuit Google. Mijn punt ging voornamelijk over de fabrikant van het apparaat, maar het tweede is tot nu toe een welkome bonus.

Niet vanuit de fabrikant (Nvidia).
Het hele probleem van vorig jaar was dat er een extra experimentele channel werd toegevoegd door Google ;)
Waarom gebruik je niet een USB Ethernet adapter?
Ik heb een hekel aan die dingen :)
Meerdere schermen en VR zijn uitzonderlijk. Maar dan heb je je PC waarschijnlijk niet naast je TV staan, tenzij je geen rekening hoeft te houden met een WAF.
Aparte PC kamer 8)
Yup. Het enige jammere van de infrarood Harmony afstandsbedieningen is dat je voor configuratie nog steeds afhankelijk bent van Logitech. Al stopt Logitech er ooit mee, dan blijft mijn huidige afstandsbediening tenminste in de huidige configuratie werken. Dat geeft mij wat tijd om te kijken naar iets anders.
Eens! :)

En anders verzint er vast wel iemand een of andere DD-WRT achtige oplossing zeg maar...

• Vandale
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 20:57

Vandale

M. Vr. Gr. Vandale

Hallo medetweakers,

Ik heb een kleine week geleden een gebruikte Nvidia Shield Tv 2017 gekocht.
Apparaat gereset, vanwege totaal nieuwe instal/build, ik wilde graag de Ziggo GO app erop hebben, is mij tot op heden niet gelukt !
Ik ben aan de slag gegaan om het via een browser(Ziggo) op de shield te proberen, en dit gaat redelijk goed, alleen het vertonen van enige video blijft achterwege, ik kan inloggen in mijn Ziggo account, krijg dan keurig de TV gids te zien, ik kan in de tv-gids vooruit en terug gaan, maar wanneer ik ergens willekeurig een video wil starten krijg ik altijd te zien dat de video niet buiten de EU beschikbaar is.
Ik heb daarom ook al een VPN (AMS connectie) op mijn Shield geïnstalleerd, maar nog met hetzelfde resultaat.

Ik heb geprobeerd om in dit forum te zoeken op dit probleem, maar kan niet een antwoord of vraag vinden die mij enigzins zou kunnen helpen, misschien iemand, die hier nog iets zinnigs over kan zeggen hoe dit toch voor elkaar te krijgen ?

Bij voorbaat dank,

Vandale

M. Vr. Gr. Vandale

• Lucky1987
Is nu te bestellen op de nvidia website

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:36
Lucky1987 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:05:
Held!

Gelijk besteld. Ben blij dat ik niet voor de CoolBlue optie ben gegaan.

• Lucky1987
Arn0uDz schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:08:
[...]

Held!

Gelijk besteld. Ben blij dat ik niet voor de CoolBlue optie ben gegaan.
Heb zelf ook besteld via de nvidia site, als ik de bevestiging binnen heb gaat de Coolblue eruit 8)

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Lucky1987 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:05:
Ah dankjewel! Heb hem ook besteld en ga mijn normale shield dan toch maar retourneren.

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-12 11:58

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Beetje slow chat, maar ook ik zeg dank! _/-\o_ Kwam sneller dan verwacht beschikbaar op de Nvidia-site. Daar hoopte ik al op; de veel te hoge Coolblue-prijs heb ik daarom eerder genegeerd.

Wel bizar dat het ding pakweg half jaar lang nergens te krijgen was. En ook nu zal het niet overhouden. Ik heb Nvidia daar meerdere malen over bevraagd, maar er kwam nooit duidelijkheid. Het excuus van corona werd natuurlijk mooi van stal gehaald, maar dat is geenszins een afdoende verklaring.

• mucuracat
Vandale schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:00:
Hallo medetweakers,

Ik heb een kleine week geleden een gebruikte Nvidia Shield Tv 2017 gekocht.
Apparaat gereset, vanwege totaal nieuwe instal/build, ik wilde graag de Ziggo GO app erop hebben, is mij tot op heden niet gelukt !
Ik ben aan de slag gegaan om het via een browser(Ziggo) op de shield te proberen, en dit gaat redelijk goed, alleen het vertonen van enige video blijft achterwege, ik kan inloggen in mijn Ziggo account, krijg dan keurig de TV gids te zien, ik kan in de tv-gids vooruit en terug gaan, maar wanneer ik ergens willekeurig een video wil starten krijg ik altijd te zien dat de video niet buiten de EU beschikbaar is.
Ik heb daarom ook al een VPN (AMS connectie) op mijn Shield geïnstalleerd, maar nog met hetzelfde resultaat.

Ik heb geprobeerd om in dit forum te zoeken op dit probleem, maar kan niet een antwoord of vraag vinden die mij enigzins zou kunnen helpen, misschien iemand, die hier nog iets zinnigs over kan zeggen hoe dit toch voor elkaar te krijgen ?

Bij voorbaat dank,

Vandale
Niet goed gezocht?
mucuracat in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie"

Of hier uitleg
https://www.totaaltv.nl/n...-go-op-android-tv-worden/

Of ziggo communitye (login?) met uitleg.
https://community.ziggo.n...esten-hoe-werkt-het-25174

Of hier gelijk aanmelden. (kan zijn dat er geen nieuwe beta aanvragen zijn. Zie uitleg link 1 boven)
https://d6tizftlrpuof.clo...07d37f244725ab4e6525.html

• jipje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-12 18:45
De pro is nu op voorraad bij Nvidia:

https://www.nvidia.com/nl-nl/shield/buy/

edit: in mijn enthousiasme zag ik de andere berichten niet :)

[ Voor 28% gewijzigd door jipje op 22-05-2020 15:53 ]

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:58
Even voor mijn beeld (veel over gelezen, maar nog niet overtuigd): Als ik de Shield puur als streamer wil gebruiken (eventueel met Kodi, maar zeker niet met Plex oid en ik ben ook absoluut geen gamer), is het dan de extra investering waard om de Pro te nemen?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12 14:34
Zojuist ook besteld na lang wachten :)
Ik zag op de site nergens een losse controller staan, hoewel die tegenwoordig niet meer meegeleverd worden. Weet iemand of deze nog verkocht worden? Of kan ik net zo goed op Marktplaats een andere (welke?) draadloze controller tweedehands kopen?

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

• jipje
Swinnio schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:25:
Zojuist ook besteld na lang wachten :)
Ik zag op de site nergens een losse controller staan, hoewel die tegenwoordig niet meer meegeleverd worden. Weet iemand of deze nog verkocht worden? Of kan ik net zo goed op Marktplaats een andere (welke?) draadloze controller tweedehands kopen?
https://www.nvidia.com/nl-nl/shield/buy/
even scrollen :)

• jipje
Aziraphale schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:19:
Even voor mijn beeld (veel over gelezen, maar nog niet overtuigd): Als ik de Shield puur als streamer wil gebruiken (eventueel met Kodi, maar zeker niet met Plex oid en ik ben ook absoluut geen gamer), is het dan de extra investering waard om de Pro te nemen?
Ik zie geen reden om dan voor de Pro te kiezen. Voor mij geldt eigenlijk hetzelfde, maar de 64-bits ondersteuning en 3gb ram maken hem in mijn ogen meer toekomstbestendig. Maar ik zoek misschien een goed excuus om de duurdere te kopen :p

• Theo27
  • Laatst online: 24-08 10:42
Zojuist ook de shield besteld.
Ik wil niks streamen maar een ext HDD of SSD aansluiten met al mijn content.

Voor 4K bestanden ( 60 GB iso's of mkv's ) af te spelen is dan een SSD beter of werkt een HDD net zo goed?
Moet deze schijf een eigen powersource hebben of is de stroom via de usb kabel genoeg, en tot welke capiciteit kun je een externe schijf aansluiten?

Deze schijf leek mij prima maar weet niet of de specs goed genoeg zijn voor 4K.

https://www.bol.com/nl/p/...Pw.1_26.28.ProductPageUrl

Scrooge NL

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-12 10:33
Twee weken gelden de non pro gehaald bij de MM.
Vanwege het gebruiken van de xbox360 controllers toch liever de pro gehad maar tot vandaag niet leverbaar...

Vanmorgen een mail van coolblue maar toch even bij de MM gekeken en ja hoor op voorraad in Amsterdam. Dus ik dacht gelijk bestellen en straks ophalen (voor €269)
Maar helaas is het mandje niet te vullen want inmiddels uitverkocht ...)

Kijk ik net weer is hij in Zoetermeer op voorraad voor €229 :o

Besteld en nu afwachten of ik hem morgen mag halen .....
Theo27 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:04:
Zojuist ook de shield besteld.
Ik wil niks streamen maar een ext HDD of SSD aansluiten met al mijn content.

Voor 4K bestanden ( 60 GB iso's of mkv's ) af te spelen is dan een SSD beter of werkt een HDD net zo goed?
Moet deze schijf een eigen powersource hebben of is de stroom via de usb kabel genoeg, en tot welke capiciteit kun je een externe schijf aansluiten?

Deze schijf leek mij prima maar weet niet of de specs goed genoeg zijn voor 4K.

https://www.bol.com/nl/p/...ijf-4tb/9200000041138673/
Daar heb je echt geen SSD voor nodig!

Koop gewoon een random USB HDD en het zal allemaal prima werken, maar wat je nog veel beter kan doen is een simpele 1 of 2 Bay NAS aanschaffen en alles bedraad streamen ;)

Mocht je toch voor een USB HDD gaan : Wacht dan effe op een mooie WD aanbieding bij Amazon!
De 8/10/12 TB modellen gaan vaak voor € 135/160/200 weg en dat is echt gewoon een koopje :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door nero355 op 22-05-2020 17:27 ]

• Theo27
nero355 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:25:
[...]

Mocht je toch voor een USB HDD gaan : Wacht dan effe op een mooie WD aanbieding bij Amazon!
De 8/10/12 TB modellen gaan vaak voor € 135/160/200 weg en dat is echt gewoon een koopje :Y)
Oh das een goeie tip. En maakt het dan nog uit qua leessnelheid of ik een schijf neem met DC voeding of gewoon stroom via de usb kabel?

Scrooge NL

• Vandale
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 20:57

Vandale

M. Vr. Gr. Vandale

mucuracat schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:31:
[...]

Niet goed gezocht?
mucuracat in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie"

Of hier uitleg
https://www.totaaltv.nl/n...-go-op-android-tv-worden/

Of ziggo communitye (login?) met uitleg.
https://community.ziggo.n...esten-hoe-werkt-het-25174

Of hier gelijk aanmelden. (kan zijn dat er geen nieuwe beta aanvragen zijn. Zie uitleg link 1 boven)
https://d6tizftlrpuof.clo...07d37f244725ab4e6525.html
Dank je mucuracat voor deze info, kan ik weer ff verder zoeken !

Have a great day, and stay safe !

Vandale

M. Vr. Gr. Vandale

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:40

Apoca

Array Technology Industry

Laat maar, was reeds gemeld :+

[ Voor 91% gewijzigd door Apoca op 22-05-2020 19:52 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

• Lucky1987
en het is niet meer te bestellen van de Nvidia store.

heb mezelf aangeleerd steeds te checken en doe het nog steeds de afgelopen tijd.

nu weer afleren

• jipje
Lucky1987 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 21:12:

heb mezelf aangeleerd steeds te checken en doe het nog steeds de afgelopen tijd.

nu weer afleren
Even afkicken 😄

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-12 10:32

fulgore

goud

Lucky1987 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 21:12:

nu weer afleren
Shit, zat al in mijn winkelmandje maar omdat de vrouw riep kon ik de bestelling niet afmaken.
Zo net wilde ik verder en was ik dus te laat. Weer weken wachten zeker. Pfff, vrouwen.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-11 19:42
Bij de Mediamarkt zijn ze nog op voorraad bij een beperkt aantal filialen voor €229. Ik twijfel om er eentje te bestellen en op te halen in Roermond, maar dat is niet echt in de buurt. :/

Bij Coolblue bestel ik niets meer. Had ze altijd hoog zitten, maar die prijsverhoging vind ik absoluut geen service.

• Lucky1987
Niet alle filialen van de Mediamarkt hebben spullen gekregen vandaag.
kan best zijn dat de rest later bijgevuld word.
Heb ze overigens niet gezien bij Paradiget, dus wie weet komt die ook nog

• Jackssonss
@Lucky1987 Dat zou mooi zijn. Ik houd het in de gaten.
Theo27 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:32:
Oh das een goeie tip. En maakt het dan nog uit qua leessnelheid of ik een schijf neem met DC voeding of gewoon stroom via de usb kabel?
Waarom zou dat wat uitmaken :?

Sommige mensen denken echt veeeeel te moeilijk over hele simpele dingen... 8)7 LOL! _O-

• Theo27
nero355 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 00:21:
[...]

Waarom zou dat wat uitmaken :?

Sommige mensen denken echt veeeeel te moeilijk over hele simpele dingen... 8)7 LOL! _O-
Haha ik weet het. Maar ik had gelezen dat de voeding van de USB soms niet genoeg was vandaar mijn vraag.

Scrooge NL

Theo27 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 00:23:
Haha ik weet het. Maar ik had gelezen dat de voeding van de USB soms niet genoeg was vandaar mijn vraag.
Dat noemen we dan een brak product! ;)

Ik zag laatst zelfs NVMe SSD's die genoeg aan 5V/0,5A hadden dus zo simpel kan het zijn...

• Jackssonss
Moet ik ergens op letten als ik een externe HDD wil kopen voor de Shield TV Pro? Ik wil hem gebruiken als externe opslag (niet als uitbreiding van de interne opslag) en met mijn PC bestanden naar de externe HDD sturen via mijn netwerk. Is deze bijvoorbeeld een goede koop voor de Shield?

Edit: ik heb zojuist een Pro besteld bij Mediamarkt in Rotterdam. Dat was de enige plek waar hij nog op voorraad was. Ik woon daar helemaal niet in de buurt. ;) Wat ik al niet over heb voor dat ding...

[ Voor 21% gewijzigd door Jackssonss op 23-05-2020 12:13 ]

• Ike.
  • Niet online
Jackssonss schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:55:
Moet ik ergens op letten als ik een externe HDD wil kopen voor de Shield TV Pro? Ik wil hem gebruiken als externe opslag (niet als uitbreiding van de interne opslag) en met mijn PC bestanden naar de externe HDD sturen via mijn netwerk. Is deze bijvoorbeeld een goede koop voor de Shield?

Edit: ik heb zojuist een Pro besteld bij Mediamarkt in Rotterdam. Dat was de enige plek waar hij nog op voorraad was. Ik woon daar helemaal niet in de buurt. ;) Wat ik al niet over heb voor dat ding...
Bestanden schrijven vanaf de Shield op een externe HD of USB stick kan alleen in een map met de naam 'NVIDIA_SHIELD' in de 'root'. Volgens mij geldt dit ook als je bestanden vanaf de PC wilt doorsturen.

submappen in die ene map is natuurlijk geen probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 23-05-2020 12:18 ]

• Jackssonss
Ike. schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:17:
[...]

Bestanden schrijven vanaf de Shield op een externe HD of USB stick kan alleen in een map met de naam 'NVIDIA_SHIELD'. Volgens mij geldt dit ook als je bestanden vanaf de PC wilt doorsturen.
Ja, dat heb ik ook ergens gelezen, maar dat is niet per se een probleem, toch? Als hij de bestanden maar herkent en in bijvoorbeeld Kodi in de juiste bibliotheken plaatst.

• Ike.
  • Niet online
Jackssonss schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:19:
[...]

Ja, dat heb ik ook ergens gelezen, maar dat is niet per se een probleem, toch? Als hij de bestanden maar herkent en in bijvoorbeeld Kodi in de juiste bibliotheken plaatst.
Dat kan gewoon.

• Jackssonss

Mijn bestelling bij Mediamarkt is helaas geannuleerd. Alhoewel hij volgens de site op voorraad zou zijn in Rotterdam, blijkt dat dus niet zo te zijn.

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:18
Jackssonss schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:42:
[...]

Mijn bestelling bij Mediamarkt is helaas geannuleerd. Alhoewel hij volgens de site op voorraad zou zijn in Rotterdam, blijkt dat dus niet zo te zijn.
Nvidia heeft zelf weer voorraad. Max 1 p.p. :)

• Jackssonss
JJapie schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:51:
[...]

Bedankt! Heb er net eentje besteld. :P Voor 10 euro minder en nu hoef ik niet helemaal naar Rotterdam. :)
JJapie schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:51:
[...]
Goed opgemerkt d:)b

Ik heb er nu zelf ook maar eens eentje besteld, eigenlijk enkel ter vergelijking met zijn cheaper tegenhanger ;) Eens kijken of ie (voor mij) de forse meerprijs (factor 5) ook waard zal zijn :)

Edit: en dan doel ik vooral op het gebruik van hetgeen hier wordt aangehaald: Lumics in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 23-05-2020 15:02 ]

Testing, one, two ...

• rsvmark
Iemand die mij kan vertellen welke dongle ik nodig heb om mijn xbox360 controllers (wireless) aan te sluiten op de shield pro?
Effe serieus... één post boven die van jou is er een hele discussie gaande en jij dumpt gewoon effe dezelfde vraag ?!?! 7(8)7 W-T-F... _O-

Anyway... begin eens hier met lezen : Theo27 in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie" :P
rsvmark schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:15:
Iemand die mij kan vertellen welke dongle ik nodig heb om mijn xbox360 controllers (wireless) aan te sluiten op de shield pro?
Dezelfde die je gebruikt om zo'n ding op de PC aan te sluiten :)

• rsvmark
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bjtSGUG4MYAn3cvZ1pV9SQb61OY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WgEA7D1FmRLMOWTyRE2HkKkj.jpg?f=fotoalbum_large

Heb deze aangeschaft maar de shield reageert er niet op (gaat geen lampje branden).

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:46
rsvmark schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:23:
[Afbeelding]

Heb deze aangeschaft maar de shield reageert er niet op (gaat geen lampje branden).
Heb je een oudere Xbox One controller? De nieuwere hebben bluetooth (Model 1708, staat op de sticker in het batterijcompartiment), die kan je direct aan je Shield TV koppelen via bluetooth.

• Jackssonss
nero355 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:56:
[...]

Effe serieus... één post boven die van jou is er een hele discussie gaande en jij dumpt gewoon effe dezelfde vraag ?!?! 7(8)7 W-T-F... _O-

Anyway... begin eens hier met lezen : Theo27 in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie" :P

[...]

Dezelfde die je gebruikt om zo'n ding op de PC aan te sluiten :)
Ok, ik begrijp wat je bedoelt, maar het kan best wel wat minder agressief. :) Ik ben iemand die normaal elke pagina van een forum leest, dit had ik gemist. De post boven die van mij ging over wel of geen voeding. Mijn vraag is wat ongelukkig geformuleerd, maar gaat over het kopiëren van bestanden via het netwerk naar de aan de Shield hangende HDD.

• rsvmark
RobbieT schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:26:
[...]

Heb je een oudere Xbox One controller? De nieuwere hebben bluetooth (Model 1708, staat op de sticker in het batterijcompartiment), die kan je direct aan je Shield TV koppelen via bluetooth.
Nee ik heb vanmorgen mijn shield juist (onder andere) omgeruild voor de pro omdat ik begrepen had dat je dan je oude xbox360 controllers met deze dongel aan kon sluiten (ook bevestigd door MM medewerker).
rsvmark schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:23:
[Afbeelding]

Ik heb weinig ervaring met die dingen, maar volgens mij is die adapter te nieuw voor jouw controller(s) :?
Of werkt die wel op de PC gewoon ?

Ik dacht namelijk dat je de oude moet hebben die een stuk groter is ?
Kan je zelfs namaak versies van kopen via eBay/Ali/enz. als het goed is.

/EDIT :
Zie hieronder voor de juiste versie =>

[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 23-05-2020 16:10 ]

• RobbieT
rsvmark schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:51:
[...]

Nee ik heb vanmorgen mijn shield juist (onder andere) omgeruild voor de pro omdat ik begrepen had dat je dan je oude xbox360 controllers met deze dongel aan kon sluiten (ook bevestigd door MM medewerker).
Ik heb een Xbox 360 controller zelf prima werkend gehad aan de Nvidia Shield TV.
Maar met de PC adapter die speciaal voor de Xbox 360 controller bedoelt is, dat werkt prima.

Wel een originele en niet een China kloon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VXCe4V9Ky0saDtaMOsvTma8Wt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yn7rybqBThe4e64nqb3Nkcwg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door RobbieT op 23-05-2020 16:07 ]

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Iemand ervaring met USB dac/geluidskaart aan de Shield Pro?

Ik heb een Shield Pro weten te bemachtigen bij de MediaMarkt en wil graag een digitale S/PDIF coaxiaal voor digitaal stereo geluid naar mijn luidsprekers. Online lees ik dat er wel een aantal usb geluidskaarten/dacs ondersteund worden.

Ik heb het volgende item besteld:
https://www.aliexpress.com/item/33028987912.html

Het is een heel basic stukje hardware. Vermoedelijk op van de PCM2704, werkt out of the box met Android OTG voor telefoons volgens de verkoper. Input USB, output S/PDIF coaxiaal of toslink.

Surround kan natuurlijk prima via de HDMI, dit is wellicht interessant voor wie hier meeleest en oude apparatuur of een eigen dac digitaal wil aansluiten. Wanneer het binnen is zal ik in ieder geval even posten of het werkt. Er is er ook nog een HDMI 2.0b audio extractor uit China onderweg als backup.

• SqnLdr
  • Niet online
RobbieT schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:06:
[...]

Ik heb een Xbox 360 controller zelf prima werkend gehad aan de Nvidia Shield TV.
Maar met de PC adapter die speciaal voor de Xbox 360 controller bedoelt is, dat werkt prima.

Wel een originele en niet een China kloon.

[Afbeelding]
De dongle van RobbieT is een voor Xbox 360 controllers. Inderdaad ook veel namaak van in omloop.

De dongle van rsvmark is een dongle voor Xbox one S/X controllers voor zover mij bekend.

Waarschijnlijk de verkeerde dongle en controller combinatie dus.

• RobbieT
SqnLdr schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:08:
Iemand ervaring met USB dac/geluidskaart aan de Shield Pro?
Niet met de Shield TV, maar wel met een Xiaomi Box op m'n werkkamer.
Ik heb aan de Xiaomi Box een NAD D3020 versterker aangesloten via de USB uitgang.
(De NAD D3020 fungeert dus als DAC)

Dat werkt prima, dus de ondersteuning is er in Android TV.

• Jackssonss
RobbieT schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:12:
[...]

Niet met de Shield TV, maar wel met een Xiaomi Box op m'n werkkamer.
Ik heb aan de Xiaomi Box een NAD D3020 versterker aangesloten via de USB uitgang.
(De NAD D3020 fungeert dus als DAC)

Dat werkt prima, dus de ondersteuning is er in Android TV.
Ik wil zelf ook een nieuwe versterker (Yamaha A-S801 met USB-dac) kopen en die aansluiten op de Shield TV Pro via USB. Het nadeel van zo'n dongle is dat er schijnbaar ook weer veel kwaliteitsverschil in zit.

• Ike.
  • Niet online
/edit

[ Voor 98% gewijzigd door Ike. op 23-05-2020 16:19 ]

• Jackssonss
Gebruik je die als extra interne opslag?

• RobbieT
Jackssonss schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:16:
[...]

Ik wil zelf ook een nieuwe versterker (Yamaha A-S801 met USB-dac) kopen en die aansluiten op de Shield TV Pro via USB. Het nadeel van zo'n dongle is dat er schijnbaar ook weer veel kwaliteitsverschil in zit.
Pay peanuts, expect monkeys zeggen ze dan. Alle waar is naar z'n geld.

Een goede DAC kost nou eenmaal wel iets.
Als je op Ali iets besteld dan moet je maar afwachten.

Maar zo'n Yamaha A-S801 of een eerste generatie NAD D3020 gaat prima, een Audioquest DragonFly kan ook een optie zijn als USB DAC.
Er zijn zoveel opties in goede kwaliteit. Cambridge Audio DacMagic 100, of een Music Fidelity V-DAC

Ik heb de NAD D3020 omdat ik voor de werkkamer een versterker wilde hebben, en ik ben altijd wel een NAD fan, klinkt gewoon goed.

[ Voor 8% gewijzigd door RobbieT op 23-05-2020 16:25 ]

• SqnLdr
  • Niet online
Jackssonss schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:16:
[...]

Deze versterker kan je blijkbaar direct via USB aansluiten. Dan heb je een dergelijke dongle niet nodig, mits de Shield het ondersteund. Overigens staat die ES9010K2M prima aangeschreven :).

Ik weet dat er wel wat discussie is over het al dan niet bitperfect doorsturen van audio via usb naar S/PDIF, introduceren van jitter, daarvoor kan je hier goed terecht:

Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6

• Jackssonss
SqnLdr schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:26:
[...]

Deze versterker kan je blijkbaar direct via USB aansluiten. Dan heb je een dergelijke dongle niet nodig, mits de Shield het ondersteund. Overigens staat die ES9010K2M prima aangeschreven :).

Ik weet dat er wel wat discussie is over het al dan niet bitperfect doorsturen van audio via usb naar S/PDIF, introduceren van jitter, daarvoor kan je hier goed terecht:

Ja, precies, daarom wil ik ook een versterker met USB-ingang en niet zo'n dongle die problemen kan opleveren. Bitperfect zou moeten lukken via USB naar een USB-dac, in ieder geval met Kodi.
SqnLdr schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:26:

Dat heeft niks met de kabel te maken, maar met Android TV denk ik :)

Zie ook de discussie erover die hier ergens begon :
The Zep Man schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 03:20:
De Shield TV kan FLAC decomprimeren naar PCM omdat het geen licentie nodig heeft. Dit gaat zonder kwaliteitsverlies, want FLAC.

S/PDIF (via coax of TOSLINK) ondersteunt maximaal 192 KHz, 24 bit audio voor stereo PCM. De goedkoopste oplossing? Een USB geluidskaart (en een passieve adapter om van USB C USB A te maken) aangesloten op je Shield TV, mits die USB poorten heeft. Het enige alternatief is wat al genoemd is, een HDMI audio extractor.
Dus lees daar effe verder! ;)

• Jackssonss
nero355 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:33:
[...]

Dat heeft niks met de kabel te maken, maar met Android TV denk ik :)

Zie ook de discussie erover die hier ergens begon :

[...]

Dus lees daar effe verder! ;)
Ik heb begrepen dat het inderdaad aan Android TV ligt, maar zo'n USB naar S/PDIF-converter kan ook problemen opleveren. Met Kodi zou de Shield TV Pro via USB bitperfect audio moeten kunnen doorsturen naar een USB-dac.

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Er is een recall voor europese adapters https://www.nvidia.com/en-us/shield/support/adapterrecall/

"Beautiful Clean Coal"

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:20
Is dit een nieuwe recall? Of dezelfde als een jaar of twee terug? Want ook toen is er een recall geweest voor de "opzetstukken".

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:00
In de tekst:
The affected product shipped with SHIELD World Charger Kits, and European SHIELD tablets and European SHIELD TVs between July 2014 and May 2017.
Pagina: 1 ... 69 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.