Ik ben op zoek naar een mediaspeler om 4k en TrueHD Atmos content af te spelen op m'n LG TV en Atmos soundset. Ik dacht aan
deze Shield TV. Ik heb echter een paar specifieke eisen waarvan ik niet zo snel kan vinden of de Shield ze ondersteunt.
Wat ik wil hebben:
- Probleemloos afspelen van x264, x265 en 4K HDR via netwerkverbinding
- Ondersteuning van TrueHD Atmos en DTS:X via passthrough door m'n Atmos soundset
- Ondersteuning voor interne HDMV PGS ondertitels (en natuurlijk ook 'gewone' .srt bestanden)
- Ondersteuning voor CEC via m'n LG Magic Remote zodat maar 1 afstandsbediening nodig is
- Een niet al te trage processor/OS waardoor navigeren door het menu dus niet gekmakend is
- Geen vereiste maar Kodi zou fijn zijn
Ik stream nu video's vanaf m'n Synology NAS direct naar m'n LG C7 TV, en het geluid gaan via ARC naar m'n soundset. Maar ARC ondersteunt dus geen lossless formaten zoals TrueHD en DTS:X/HD. Daarom wil ik graag weten of dit wel werkt als ik de Shield aansluit op m'n Atmos soundset, en die vervolgens aansluit op m'n LG TV. Ook irriteer ik me eraan dat de interne videospeler van de TV geen interne HDMV PGS ondertitels ondersteunt en er altijd externe .srt bestanden nodig zijn. Ondersteunt de Shield deze wel? Daarnaast wil ik ook maar 1 afstandsbediening gebruiken; m'n Magic Remote van de LG TV. Werkt dit via CEC en kan ik daarmee dan de Shield besturen?
Hopelijk kan iemand mij bevestigen of dit allemaal werkt!