Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Raar probleem met Netflix op mijn shield 2019 tube. Alle series kan ik afspelen behalve de nieuwe serie Hollywood. Deze geeft een zwart scherm met alleen geluid. Mijn hield is aangesloten op mijn Denon 3600H en deze hangt aan mijn LG OLED C9. Als de serie start verschijnt er netjes een dolby vision logo maar beeld blijft verder zwart. Alle andere dolby vision series werken wel gewoon.

Heeft deze serie een andere bitrate codec of iets anders?

Via de app op de TV zelf werkt het wel gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Jackssonss =>
RobertMe schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:26:
Spotify zal via Spotify Connect lopen en zal gewoon werken. Hetzelfde dus als dat je Spotify die op een PC draait kunt bedienen vanaf je telefoon en andersom. Andere apps/diensten durf ik niet te zeggen.
Spotify Connect kan je beter direct aan de Versterker overlaten IMHO : Daar is Yamaha heel sterk in qua apps en dergelijke :)

Niet gaan prutsen met Kodi plug-ins als dat überhaupt al kan... Volgens mij namelijk helemaal niet :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingwill
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 25-12-2022
Is er een fatsoenlijke app die mijn DVD mapjes met een mapje audio en video kan afspelen?
Wilde het met Plex proberen maar die app loopt telkens vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 23:24
vlc player wellicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:34

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Pingwill Kodi of VLC zijn de eerste apps die in me opkomen, maar ik weet niet of die dat ook van netwerkbronnen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingwill
Thxs voor de snelle reactie.

VLC crashed ook. Je kunt geen mapjes selecteren. Ik stream het allerliefste vanaf een Hd die ik heb ingeprikt. Ik heb Flex uit pure wanhoop geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingwill
Misschien moet ik een goede structuur hebben, hoe meer apps, des te meer storingen. Veronderstel ik -)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 19:41
Pingwill schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:15:
Is er een fatsoenlijke app die mijn DVD mapjes met een mapje audio en video kan afspelen?
Kodi doet dat prima. Alleen herkennen van de mapjes zal je vaak handmatig moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 09:18
Ik heb sinds kort ook een Shield (2019), het tube model. Bevalt goed maar ik heb wel twee issues waardoor ik alsnog de built-in apps gebruik op mijn LG E8:
  1. Kleuren van bijvoorbeeld Netflix zijn flets. Het Netflix logo bijvoorbeeld, bij het opstarten, is meer oranje te noemen dan het intense rood die ik krijg te zien bij de buillt-in app. Ik neem even aan dat dit op te lossen is door een setting te veranderen, zou iemand mij de goede kant op kunnen wijzen? Heb zelf al van alles geprobeerd, maar het is mij nog niet gelukt om dezelfde kwaliteit te krijgen als de built-in apps. Het lijkt me niet dat ik iedere keer allerlei settings moet veranderen voor een degelijke kwaliteit toch? Gezien de Shield vaak wordt geprezen door de 'it just works!'-factor.
  2. Toen ik Deadpool 4K 10-bit in HDR probeerde te streamen vanaf mijn PC (Ryzen 5, AMD RX580) via Plex kreeg ik de melding dat mijn server niet krachtig genoeg was om de video te transcoderen. Mij lijkt dit nogal sterk, maar misschien heb ik een verkeerde setting aanstaan. Het streamen van een serie (weliswaar 1080p) gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:30
Hmm.. zit ff in spagaat..

Heb nieuwe tv gekocht, die ook alles afspeelt. Ook via netwerk.

Wat is de meerwaarde van Nvidia Shield tv Pro 2019 nu?

Sell or not??

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
@mucuracat mocht je TV alles kunnen wat je wilt is een verkoop mogelijk.

Ik denk dat een mediaspeler dan voor je handig wordt zodra er codecs zijn die je TV niet aankunnen. Dan bij een nieuwe NVIDIA Shield in die tijd hij het dan wel ondersteunen

Edit: ooh je vraagt specifiek de pro ook. Ja, gamen en plex media server is de moeite waard. :)

[ Voor 19% gewijzigd door polopolo150 op 08-05-2020 15:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieT
OmgItsKoen schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:49:
Ik heb sinds kort ook een Shield (2019), het tube model. Bevalt goed maar ik heb wel twee issues waardoor ik alsnog de built-in apps gebruik op mijn LG E8:
  1. Kleuren van bijvoorbeeld Netflix zijn flets. Het Netflix logo bijvoorbeeld, bij het opstarten, is meer oranje te noemen dan het intense rood die ik krijg te zien bij de buillt-in app. Ik neem even aan dat dit op te lossen is door een setting te veranderen, zou iemand mij de goede kant op kunnen wijzen? Heb zelf al van alles geprobeerd, maar het is mij nog niet gelukt om dezelfde kwaliteit te krijgen als de built-in apps. Het lijkt me niet dat ik iedere keer allerlei settings moet veranderen voor een degelijke kwaliteit toch? Gezien de Shield vaak wordt geprezen door de 'it just works!'-factor.
  2. Toen ik Deadpool 4K 10-bit in HDR probeerde te streamen vanaf mijn PC (Ryzen 5, AMD RX580) via Plex kreeg ik de melding dat mijn server niet krachtig genoeg was om de video te transcoderen. Mij lijkt dit nogal sterk, maar misschien heb ik een verkeerde setting aanstaan. Het streamen van een serie (weliswaar 1080p) gaat prima.
It just works, maar je moet wel eerst wat instellingen een keer goed zetten.

1. Ik denk dat je Color space instelling niet goed staat. Die zou rec 2020 moeten zijn niet 709.
Die zal standaard op 709 staan omdat niet alle tv's met 2020 overweg kunnen.

2. Niet via Plex naar je Shield TV streamen, gewoon Kodi op de Shield installeren en naar een share op je PC verwijzen waar de film staat.
Dan hoeft je pc niks te transcoderen en je Shield speelt dat 4k ding prima af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7rw0ZRH3Y6v5fsOnR1JDBh7Fw3E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aCFleAnfWylazgdEwsnyYSG8.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door RobbieT op 08-05-2020 14:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobbieT
mucuracat schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:24:
Hmm.. zit ff in spagaat..

Heb nieuwe tv gekocht, die ook alles afspeelt. Ook via netwerk.

Wat is de meerwaarde van Nvidia Shield tv Pro 2019 nu?

Sell or not??
Not, zoals bij veel TV's is de kans groot dat over 2 jaar allerlei diensten niet meer werken.
Zo gaan TV fabrikanten daar helaas mee om.

Nvidia heeft laten zien lang support te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
RobbieT schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:03:
[...]

1. Ik denk dat je Color space instelling niet goed staat. Die zou rec 2020 moeten zijn niet 709.

2. Niet via Plex naar je Shield TV streamen, gewoon Kodi op de Shield installeren en naar een share op je PC verwijzen waar de film staat.

[Afbeelding]
Wanneer ik naar settings -> advanced display settings ga, zie ik niet dit menu, hoe kom je hier? :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
Pingwill schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:15:
Gewoon Kodi installeren. Gebruik het al jaren en als mijn Intel NUC fatsoenlijk 4K had afgespeeld had ik geen Shield gekocht :P
Nu ik sinds een week de shield heb ben ik wel enorm fan van het speeltje maar dat is omdat alles out of the box gewoon werkt (bij mij dan).

Youtube, Netflix, Disney+ enz alles is zonder omwegen (zoals binnen kodi op een NUC) te installeren.

Zijn hier nog tips voor een controller voor de Shield (niet de PRO). Dacht eigenlijk dat ik mijn xbox 360 controllers kon gebruiken maar dan heb ik een dongle nodig welke alleen met de PRO werkt 8)7
Denk er zelfs aan om hem terug te brengen naar de Mediamarkt en om te ruilen waare het niet dat de pro niet op voorraad is :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
OmgItsKoen schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:15:
[...]

Wanneer ik naar settings -> advanced display settings ga, zie ik niet dit menu, hoe kom je hier? :'(
Hier staat het goed omschreven:
https://androidpctv.com/t...ty-android-tvbox-mini-pc/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
rsvmark schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:19:
[...]

Zijn hier nog tips voor een controller voor de Shield (niet de PRO). Dacht eigenlijk dat ik mijn xbox 360 controllers kon gebruiken maar dan heb ik een dongle nodig welke alleen met de PRO werkt 8)7
Denk er zelfs aan om hem terug te brengen naar de Mediamarkt en om te ruilen waare het niet dat de pro niet op voorraad is :-(
Een Xbox One Controller (Wel een V2, Model ID 1708), die werkt met bluetooth en werkt out-of-the box met een Nvidia Shield TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 16:57
Ik heb een splinter nieuwe cube aangesloten, maar Netflix wil niet launchen.
Ook Nlziet wil niks afspelen steeds code 1000.
De rest werkt wel allemaal prima...
Appd en shield zijn up to date

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmgItsKoen
Hartstikke bedankt, dit heeft het gefixt. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 16:57
Na een factory reset werke hij wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
RobbieT schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:25:
[...]

Een Xbox One Controller (Wel een V2, Model ID 1708), die werkt met bluetooth en werkt out-of-the box met een Nvidia Shield TV.
Thanks 👍
Ik heb hier wel 2 controllers en een stuurtje van de xbox360 liggen. Die werken toch middels een dongle op de shield tv pro?
Zo ja wordt ruilen steeds interessanter 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
rsvmark schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 18:51:
[...]

Ik heb hier wel 2 controllers en een stuurtje van de xbox360 liggen. Die werken toch middels een dongle op de shield tv pro?
Klopt, de Xbox 360 controller met de PC adapter werkt op de Shield TV pro. Stuurtje heb ik nooit geprobeerd, geen idee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
RobbieT schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:03:
[...]

[Afbeelding]
Kan je met Plex niet ook streamen naar je Shield zonder dat Plex ook maar iets transcode?

Ik ben nieuw met het hele bestanden streamen naar je TV, maar ik blijf het maar lastig vinden met de verschillende formaten, codecs etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieT
Brogala schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 22:21:
[...]

Kan je met Plex niet ook streamen naar je Shield zonder dat Plex ook maar iets transcode?

Ik ben nieuw met het hele bestanden streamen naar je TV, maar ik blijf het maar lastig vinden met de verschillende formaten, codecs etc.
Ik heb geen idee, maar waarom zo ingewikkeld als Kodi het direct vanaf een netwerk-share kan afspelen.
Dat werkt altijd.

De Shield speelt vrijwel alles prima af, dingen waar een hoop pc's nog wel eens moeite mee hebben, dus ik zie daarom niet waarom je Plex ertussen zou willen hebben.

Netwerk-share of USB-schijf direct aan je Shield, en Kodi speelt het allemaal wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:49
Welke plugin voor kodi gebruiken jullie voor het up to date houden van de library?

Vaak worden verwijderde bestanden op de nas niet opgeruimd in de library van kodi en mist er redelijk wat fan art met watchdog.

He who laughs last.. Thinks slowest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
Daan® schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 23:59:
Welke plugin voor kodi gebruiken jullie voor het up to date houden van de library?

Vaak worden verwijderde bestanden op de nas niet opgeruimd in de library van kodi en mist er redelijk wat fan art met watchdog.
Ik gebruik daar geen aparte plugin voor.
Kleine moeite om zo nu en dan een keer bibliotheek opschonen te kiezen vanuit de instellingen.

Nieuwe items toevoegen doet Kodi over het algemeen zelf prima, als het niet lukt dan ligt het meestal aan een foutieve bestandsnaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Daan® schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 23:59:

Library auto updater. Daarmee kan je om de x uur verschillende libraries laten scannen, en daarna automatisch opschonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb deze link eens gevolgd voor mijn Shield TV/ LG 4K combi. Hoe heb jij die instellingen staan?
Stukje "Screen modes":
Disable: Settings> Display> Default screen mode> Set Default Value
en dan Filter by color gamut/space: op een waarde zetten.

Maar dan zul je deze setting toch telkens moeten aanpassen als je schakelt tussen SDR (Rec. 709) en HDR (Rec. 2020) content? Lijkt mij niet praktisch?
Bij mij schakelt nu zelf om als ik schakel tussen SDR of HDR (default mode aan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
Hulliee schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:14:
[...]

Ik heb deze link eens gevolgd voor mijn Shield TV/ LG 4K combi. Hoe heb jij die instellingen staan?
Stukje "Screen modes":
Disable: Settings> Display> Default screen mode> Set Default Value
en dan Filter by color gamut/space: op een waarde zetten.

Maar dan zul je deze setting toch telkens moeten aanpassen als je schakelt tussen SDR (Rec. 709) en HDR (Rec. 2020) content? Lijkt mij niet praktisch?
Bij mij schakelt nu zelf om als ik schakel tussen SDR of HDR (default mode aan)
Ik gebruik geen Custom Display mode, in de Shield heb ik alleen de juiste resolutie ingesteld en
"Match content color space" aangezet, dan gaat het gewoon goed.

De resolutie staat bij mij op 4K 50Hz

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLTVhV2uFW6ynpKihQPHnn7l5_c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6sHRPWYY6gPDNY9bwx5B2E4I.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rsvmark schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:19:
Gewoon Kodi installeren. Gebruik het al jaren en als mijn Intel NUC fatsoenlijk 4K had afgespeeld en de nieuwere modellen niet ontzettend buggy en duur waren had ik geen Shield gekocht :P
Helemaal mee eens! ;)

Daarnaast ben ik ook een beetje Tegra fanboy al sinds de Ion tijd! O-)
RobbieT schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 22:36:
Ik heb geen idee, maar waarom zo ingewikkeld als Kodi het direct vanaf een netwerk-share kan afspelen.

Netwerk-share of USB-schijf direct aan je Shield, en Kodi speelt het allemaal wel af.

Dat werkt altijd.
d:)b
De Shield speelt vrijwel alles prima af, dingen waar een hoop pc's nog wel eens moeite mee hebben
Eerlijk gezegd ligt dat voornamelijk aan de gebruikers, want in principe is het heel simpel :
- Neem een nVidia GT 1030
- Prop dat ding in een random PC die zo zuinig mogelijk is.
- Knal daar Kodi op.

KLAAAR!!! 8) :P
ik zie daarom niet waarom je Plex ertussen zou willen hebben.
Ik ook niet, maar er zijn blijkbaar mensen die graag transcoden i.p.v. de boel kijken op een up-to-date apparaat dat alles via de GPU decode of van films en series in de trein kunnen genieten op hun mini scherm :? De horror... :X

[ Voor 55% gewijzigd door nero355 op 09-05-2020 15:38 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
nero355 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 15:33:
[...]

Ik ook niet, maar er zijn blijkbaar mensen die graag transcoden i.p.v. de boel kijken op een up-to-date apparaat dat alles via de GPU decode of van films en series in de trein kunnen genieten op hun mini scherm :? De horror... :X
Ik denk ook dat veel gebruikers onbekend zijn met de materie en denken dat ze moeten transcoden en plex gebruiken om films en video's af te moeten spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 15:33:
Eerlijk gezegd ligt dat voornamelijk aan de gebruikers, want in principe is het heel simpel :
- Neem een nVidia GT 1030
- Prop dat ding in een random PC die zo zuinig mogelijk is.
- Knal daar Kodi op.

KLAAAR!!! 8) :P
Totdat je de WAF tegen je hebt omdat populaire streamingservices niet werken of brak zijn in de bediening. Een reden waarom ik een Shield TV gebruik is omdat alles te bedienen is met een oude afstandsbediening i.c.m. een FLIRC. Dat lukt niet met een PC doordat veel interfaces niet te bedienen zijn met een toetsenbord.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan®
Hulliee schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:35:
[...]

Ik denk ook dat veel gebruikers onbekend zijn met de materie en denken dat ze moeten transcoden en plex gebruiken om films en video's af te moeten spelen.
Ik gebruik plex ipv kodi omdat plex mijn library wel bijwerkt bij het toevoegen en verwijderen van bestanden.

Oh ja, plex kan je over je netwerk ook gebruiken zonder transcoden , gewoon een tip voor rmensen die niet helemaal bekend zijn met plex. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:59
Voor de Shield bezitters met een NAS of server: een alternatief voor Plex is ook nog Emby wat hier momenteel in gebruik is. Emby staat op een Windows server en alle apparaten (laptop, shield, telefoon of tablet) kunnen de bibliotheek bereiken. Transcoding gebeurt inderdaad gewoon op het apparaat zelf.

Persoonlijk was ik juist wel een beetje klaar met Kodi. Ik had vaak gezeik met de skin, zeker na een grote update, en dan moest je alles toch weer instellen.

De centrale bibliotheek van Plex of Emby is ook gewoon super handig. Als er eens iets niet klopt kan ik dat op mijn telefoon gewoon aanpassen en een paar seconden later weet m'n Shield het ook. Ik heb de Emby plugin voor Kodi ook nog geprobeerd maar dat werkte ook niet altijd feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
Hier een aantal jaren terug ook de overstap gemaakt van Kodi naar Plex.
Gewoon omdat het out of the box al veel fijner werkt.
Ik heb de Kodi app nog wel eens geïnstalleerd op de Shield maar eigenlijk nooit iets mee gedaan.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het is maar net wat je gewend bent waarschijnlijk.Ik heb het juist andersom. Ik werk al jaren met Kodi (/XBMC), en weet daar aardig mijn weg in.

Ik heb toen ik de Shield kocht weer eens gestoeid met Plex, maar kreeg dat juist niet makkelijk aan de gang in combinatie met mijn Synology.Aangezien ik dan ook nog een vrouw heb die niet van veranderingen houdt en weinig met computers heeft, draai ik op de Shield dus weer Kodi met dezelfde skin als het jaren geleden als standaard had (Confluence). De overstap naar een nieuwe standaard skin heeft het ook voor mij niet overzichtelijker gemaakt.

Emby heb ik ook geprobeerd, maar die vond ik ook niet echt handiger/beter dan Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
Ik ben ook begonnen met XBMC en net als met Kodi met veel plezier gebruikt.
Juist bij mijn Plex werkt Synology out of the box gemakkelijker.
Amper iets aan hoeven te doen.
Bij beide is (veel) meer uit te halen maar die tijd heb ik toch wel gehad. Inmiddels is het voor mij juist aansluiten en het moet goed werken met zo min mogelijk handelingen.
Wat ik het meest mis is het gebruik van een anders skin en dat is bij Kodi wel een stuk fijner.
Dat ziet er een (stuk) beter uit.

Zo is het maar net wat de eisen zijn die je stelt, wat je zelf leuk en wat je fijn vind werken.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 17:14:
Totdat je de WAF tegen je hebt omdat populaire streamingservices niet werken of brak zijn in de bediening.
Tja, single zijn heeft zo zijn voordelen! 8) :+
Een reden waarom ik een Shield TV gebruik is omdat alles te bedienen is met een oude afstandsbediening i.c.m. een FLIRC. Dat lukt niet met een PC doordat veel interfaces niet te bedienen zijn met een toetsenbord.
Je bedoelt een afstandsbediening ?!

Dat is inderdaad de trieste waarheid als je bijvoorbeeld vanuit Windows 10 naar Netflix wilt kijken en ik verwacht ook niet dat daar ooit iets aan zal veranderen, want "Het werkt toch ?!" :F
Daan® schreef op zondag 10 mei 2020 @ 00:21:
Ik gebruik plex ipv kodi omdat plex mijn library wel bijwerkt bij het toevoegen en verwijderen van bestanden.
Dat kan je volgens mij gewoon bij het opstarten/afsluiten laten opruimen en ook handmatig tussendoor zelf doen dus zo'n ramp is dat nou ook weer niet :)

Daarnaast heb ik alleen een library op het netwerk d.m.v. MySQL om de Watch Status te kunnen zien overal en doe ik niks met scrapen en dergelijke, want als je alles op storage niveau goed voor elkaar hebt dan heb je dat IMHO helemaal niet nodig en vreet het alleen maar onnodig veel schermruimte :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Plex heeft veel meer use cases dan wat standaard op Tweakers wordt gepost. Het is niet alleen dat je zelf een Plex server kan maken maar er is een hele economie achter het delen van Plex Shares. Mag niet, mag ook hier niet besproken worden, gebeurd wel.

Plex vind ik daarmee veel gemakkelijker dan wat jullie opperen hier met Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 13:54:
[...]

Tja, single zijn heeft zo zijn voordelen! 8) :+
En het verzwakt de mogelijkheden om van die status af te komen. ;)
[...]

Je bedoelt een afstandsbediening ?!
Nee, een toetsenbord. Afstandsbedieningen zijn niets anders dan toetsenborden die infrarood gebruiken. Applicaties herkennen geen afstandsbedieningen, maar wel ingedrukte toetsen. Een FLIRC USB zet infraroodcodes om in toetsaanslagen van een gesimuleerd toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op zondag 10 mei 2020 @ 16:42:
En het verzwakt de mogelijkheden om van die status af te komen. ;)
Als we met zijn allen de hele dag series en films gaan zitten kijken in ons eentje thuis dan zou dat inderdaad best wel waar kunnen zijn! :P :+
Nee, een toetsenbord. Afstandsbedieningen zijn niets anders dan toetsenborden die infrarood gebruiken. Applicaties herkennen geen afstandsbedieningen, maar wel ingedrukte toetsen. Een FLIRC USB zet infraroodcodes om in toetsaanslagen van een gesimuleerd toetsenbord.
Ahh... op die fiets! Klopt inderdaad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan®
nero355 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 13:54:

Dat kan je volgens mij gewoon bij het opstarten/afsluiten laten opruimen en ook handmatig tussendoor zelf doen dus zo'n ramp is dat nou ook weer niet :)
Dat klopt, maar dat werkte vaker niet dan wel in mijn geval. Natuurlijk kan je dat ook handmatig tussen door doen, en dat is ook geen ramp.

Maar waarom zou je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Laatst online: 14:53
Even voor mijn beeld, om er zeker van te zijn dat ik, voordat ik een Shield aan ga schaffen, hij ook inderdaad gaat doen wat ik denk dat hij gaat doen...

Momenteel gebruik ik een ATV 4K, die ik ooit heb aangeschaft omdat ik via dat apparaat 5.1 geluid bij Netflix kon krijgen. Andere optie was toen de vorige Shield, maar die was me toe wat te prijzig. Nu heeft vrouwlief echter NLZiet ontdekt en loop ik er tegenaan dat ExpressVPN op de ATV betekent dat ik de US Netflix heb, totdat Netflix dat weer blocked. Hoop gedoe en ik had al geen belang bij de US Nteflix, maar die vpn er op voor BBC en ITV. Anyways, aangezien er nu een apparaat bij moet komen om op twee schermen NLZiet te kunnen kijken, kom ik bij de Shield TV 2019 terecht.

Echter zou ik graag van ervaringsdeskundigen willen weten of ik op de Shield inderdaad (zoals ik tijdens mijn research denk te hebben gevonden):

- ExpressVPN via een app kan inzetten op het moment dat ik dat wil (ipv continu op de ATV)
- BBC iPlayer, ITV Hub, All 4 en Sporza kan gebruiken.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Er is geen BBC iPlayer app voor Android TV voor een langere tijd geweest.

Er is een ExpressVPN app voor Android TV en werkt vergelijkbaar als de android app voor de telefoon. Echter heb ik het zelf nooit gebruikt denk ik ondanks dat ik wel abonnee was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:26
Aziraphale schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:49:
Even voor mijn beeld, om er zeker van te zijn dat ik, voordat ik een Shield aan ga schaffen, hij ook inderdaad gaat doen wat ik denk dat hij gaat doen...

Momenteel gebruik ik een ATV 4K, die ik ooit heb aangeschaft omdat ik via dat apparaat 5.1 geluid bij Netflix kon krijgen. Andere optie was toen de vorige Shield, maar die was me toe wat te prijzig. Nu heeft vrouwlief echter NLZiet ontdekt en loop ik er tegenaan dat ExpressVPN op de ATV betekent dat ik de US Netflix heb, totdat Netflix dat weer blocked. Hoop gedoe en ik had al geen belang bij de US Nteflix, maar die vpn er op voor BBC en ITV. Anyways, aangezien er nu een apparaat bij moet komen om op twee schermen NLZiet te kunnen kijken, kom ik bij de Shield TV 2019 terecht.

Echter zou ik graag van ervaringsdeskundigen willen weten of ik op de Shield inderdaad (zoals ik tijdens mijn research denk te hebben gevonden):

- ExpressVPN via een app kan inzetten op het moment dat ik dat wil (ipv continu op de ATV)
Zoals ik hier lees: https://www.expressvpn.com/vpn-software/vpn-android
Ondersteunt ExpressVPN split tunneling, dat lijkt me precies wat je zoekt.
Dat alleen bepaalde apps gebruik maken van de VPN. In tegenstelling tot de ATV die het op dns niveau doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
polopolo150 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:05:
Er is geen BBC iPlayer app voor Android TV voor een langere tijd geweest.
Ik weet niet wat je precies bedoelt met bovenstaande zin, maar ik heb in ieder geval op mijn shield 2017 eind vorig jaar bbc iplayer gezet dat ging prima. Ik heb iplayer echter nooit aan de praat gekregen i.c.m. surfshark, dus surfshark weer opgezegd en verder niet meer naar gegeken.

Volgens mij had ik die app erop gekregen door location services uit te zetten en met een vpn naar UK, zoiets. Die app staat namelijk standaard voorgeinstalleerd op iedere shield, en als je in bbc iplayer gebied zit wordt deze automatisch zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
@dragon2 aha interessant. Dat lees ik niet zo makkelijk bij een Google search naar een APK maar geloof je direct. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
@Lizard @dragon2 Thanks! Ik heb ExpressVPN specifiek gekozen omdat hij goed met iPlayer zou moeten werken, alleen wordt het dan dus mogelijk even spelen met de locatie om hem zichtbaar te krijgen. Het is me met kunstgrepen op de ATV ook gelukt, dus met Android moet dat (desnoods met sideloaden) toch ook lukken.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
polopolo150 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:57:
@dragon2 aha interessant. Dat lees ik niet zo makkelijk bij een Google search naar een APK maar geloof je direct. :)
Het klopt dan ook : Één van de eerste dingen die ik deed met mijn Shield TV 2017 was die BBC app eraf gooien, want ik wist meteen dat die het niet zou doen zonder omwegen :)

Waar was die app eind jaren negentig toen ik heel veel moeite moest doen om Top Gear op de BBC te kunnen zien! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
nero355 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 23:16:
[...]

Het klopt dan ook : Één van de eerste dingen die ik deed met mijn Shield TV 2017 was die BBC app eraf gooien, want ik wist meteen dat die het niet zou doen zonder omwegen :)

Waar was die app eind jaren negentig toen ik heel veel moeite moest doen om Top Gear op de BBC te kunnen zien! :+
Maar die omwegen zijn toch niet zo spannend? Locatie uitzetten en VPN aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Aziraphale schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:49:

Heb ook vpn en deze heeft optie om 'anders om' te gebruiken, Bypass vpn en Route via vpn,

Bij eerste werken nederlandse app toch niet goed. Deze probeert app die je niet via vpn wil, te omzeilen
Bij tweede werkt het wel. Hier kies je juist de apps die vpn moeten gebruiken.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
mucuracat schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:50:
[...]

Heb ook vpn en deze heeft optie om 'anders om' te gebruiken, Bypass vpn en Route via vpn,

Bij eerste werken nederlandse app toch niet goed. Deze probeert app die je niet via vpn wil, te omzeilen
Bij tweede werkt het wel. Hier kies je juist de apps die vpn moeten gebruiken.
Maar dan heb je de vpn waarschijnlijk permanent aan staan? Ik zou hem namelijk alleen in willen schakelen op het moment dat ik iPlayer oid wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Aziraphale schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:55:
[...]

Maar dan heb je de vpn waarschijnlijk permanent aan staan? Ik zou hem namelijk alleen in willen schakelen op het moment dat ik iPlayer oid wil gebruiken.
Wat jij zeg kan ook, vpn aanzetten wanneer je wilt. is gewoon android app.

Maar 'mijn versie' is net zo makkelijk.
VPN altijd aan, maar alleen voor apps die het nodig hebben. Dus geen omkijken naar wanneer je BBC iPlayer, ITV Hub, All 4 en Sporza opstart. Of apps die vpn niet moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aziraphale schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:43:
Maar die omwegen zijn toch niet zo spannend? Locatie uitzetten en VPN aan?
Ja, maar dan moet je daar dus wel geld aan uitgeven en maar net zin in hebben en ook nog eens daadwerkelijk iets interessants op BBC willen zien : Daar heb ik op het moment helemaal geen interesse in! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
nero355 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:57:
[...]

Ja, maar dan moet je daar dus wel geld aan uitgeven en maar net zin in hebben en ook nog eens daadwerkelijk iets interessants op BBC willen zien : Daar heb ik op het moment helemaal geen interesse in! :)
Fair point. Ik heb er juist wel interesse in om de Britse zenders te bekijken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuvattarr
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09 08:50
Ik ben op zoek naar een mediaspeler om 4k en TrueHD Atmos content af te spelen op m'n LG TV en Atmos soundset. Ik dacht aan deze Shield TV. Ik heb echter een paar specifieke eisen waarvan ik niet zo snel kan vinden of de Shield ze ondersteunt.

Wat ik wil hebben:
- Probleemloos afspelen van x264, x265 en 4K HDR via netwerkverbinding
- Ondersteuning van TrueHD Atmos en DTS:X via passthrough door m'n Atmos soundset
- Ondersteuning voor interne HDMV PGS ondertitels (en natuurlijk ook 'gewone' .srt bestanden)
- Ondersteuning voor CEC via m'n LG Magic Remote zodat maar 1 afstandsbediening nodig is
- Een niet al te trage processor/OS waardoor navigeren door het menu dus niet gekmakend is
- Geen vereiste maar Kodi zou fijn zijn

Ik stream nu video's vanaf m'n Synology NAS direct naar m'n LG C7 TV, en het geluid gaan via ARC naar m'n soundset. Maar ARC ondersteunt dus geen lossless formaten zoals TrueHD en DTS:X/HD. Daarom wil ik graag weten of dit wel werkt als ik de Shield aansluit op m'n Atmos soundset, en die vervolgens aansluit op m'n LG TV. Ook irriteer ik me eraan dat de interne videospeler van de TV geen interne HDMV PGS ondertitels ondersteunt en er altijd externe .srt bestanden nodig zijn. Ondersteunt de Shield deze wel? Daarnaast wil ik ook maar 1 afstandsbediening gebruiken; m'n Magic Remote van de LG TV. Werkt dit via CEC en kan ik daarmee dan de Shield besturen?

Hopelijk kan iemand mij bevestigen of dit allemaal werkt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
illuvattarr schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:12:
Ik stream nu video's vanaf m'n Synology NAS direct naar m'n LG C7 TV, en het geluid gaan via ARC naar m'n soundset. Maar ARC ondersteunt dus geen lossless formaten zoals TrueHD en DTS:X/HD. Daarom wil ik graag weten of dit wel werkt als ik de Shield aansluit op m'n Atmos soundset, en die vervolgens aansluit op m'n LG TV.
Dat zou moeten werken.
Ook irriteer ik me eraan dat de interne videospeler van de TV geen interne HDMV PGS ondertitels ondersteunt en er altijd externe .srt bestanden nodig zijn. Ondersteunt de Shield deze wel?
Dat is een softwarefunctie, en je moet je afvragen of het programma dat je gebruikt het ondersteunt. Kodi ondersteunt het, volgens mij.
Daarnaast wil ik ook maar 1 afstandsbediening gebruiken; m'n Magic Remote van de LG TV. Werkt dit via CEC en kan ik daarmee dan de Shield besturen?
De Shield TV heeft ondersteuning voor CEC, ook om via CEC bediend te worden door een ander apparaat. Of dat goed werkt met je amplifier en je TV kan alleen jij bepalen. Goede CEC ondersteuning is een hit or miss.

Het lijkt dat een Shield TV voldoet aan je eisen en wensen.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 14-05-2020 15:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
illuvattarr schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:12:

Wat ik wil hebben:
Hopelijk kan iemand mij bevestigen of dit allemaal werkt!
- Probleemloos afspelen van x264, x265 en 4K HDR via netwerkverbinding
Geen probleem
- Ondersteuning van TrueHD Atmos en DTS:X via passthrough door m'n Atmos soundset
Instellingen zijn er wel in shield. maar heb geen Atmos soundset, dus kweetnie
- Ondersteuning voor interne HDMV PGS ondertitels (en natuurlijk ook 'gewone' .srt bestanden)
Subs no problem. Is android :)
- Ondersteuning voor CEC via m'n LG Magic Remote zodat maar 1 afstandsbediening nodig is
Yep, met lg remote te bedienden. Met knoppen. Muis van remote niet te gebruiken
- Een niet al te trage processor/OS waardoor navigeren door het menu dus niet gekmakend is
Snelste android tv box. geen trage rommel
- Geen vereiste maar Kodi zou fijn zijn
Kodi ook beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuvattarr
Top bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
- Ondersteuning van TrueHD Atmos - Confirmed! Werkt perfect met Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lees gewoon dit door : https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916 d:)b

Je gaat nu een Versterker i.p.v. een Soundbar via ARC gebruiken of wat is het plan precies :?

De reden dat je nu problemen hebt is het ontbreken van HDMI 2.1 of HDMI 2.0b met enkele HDMI 2.1 functies erbij, zoals eARC die veel meer dingen aan kan dan ARC ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• illuvattarr
nero355 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:05:
[...]

Je gaat nu een Versterker i.p.v. een Soundbar via ARC gebruiken of wat is het plan precies :?

De reden dat je nu problemen hebt is het ontbreken van HDMI 2.1 of HDMI 2.0b met enkele HDMI 2.1 functies erbij, zoals eARC die veel meer dingen aan kan dan ARC ;)
Het plan is dat ik mijn soundset nu niet meer via ARC aansluit maar via passthrough tussen de Shield en de TV zodat ik wel lossless audio kan afspelen. En ik wil meer mogelijkheden dan de LG tv mij standaard geeft (HDMV ondertitels, kodi, verschillende apps/addons, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 12:53
nero355 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:05:
[...]

Voor zover ik weet ondersteunt enkel de LG 2019 series en hoger eARC. Dan moet je ook nog een receiver hebben die dat ondersteunt en goed samenwerkt met je tv.

Dan is het simpelweg aanschaffen van een Shield aansluiten op je receiver en daarop de content afspelen een veel betere optie! Overigens, dit werkt alleen echt goed als je receiver ook 4K passthrough ondersteunt voor de formaten die jij gaat afspelen. Mijn receiver uit 2015 ondersteunt bijvoorbeeld helaas geen HDR. Dus dan zou ik daar niks aan hebben helaas. Ik ga eerst een Shield* aanschaffen en later mijn receiver upgraden.

*iemand recentelijk ergens nog geluk gehad? Ik heb bij elke webshop voorraadmeldingen aan staan, maar al ruim een maand geen bericht ontvangen. Eind mei las ik eerder in dit topic dat er voorraden zouden binnenkomen...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B-Bandit schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:52:
Voor zover ik weet ondersteunt enkel de LG 2019 series en hoger eARC. Dan moet je ook nog een receiver hebben die dat ondersteunt en goed samenwerkt met je tv.

Dan is het simpelweg aanschaffen van een Shield aansluiten op je receiver en daarop de content afspelen een veel betere optie!
Ik ben sowieso geen voorstander van het hele (e)ARC geneuzel, maar dacht ik leg effe uit waarom het bij hem waarschijnlijk misgaat :)
Overigens, dit werkt alleen echt goed als je receiver ook 4K passthrough ondersteunt voor de formaten die jij gaat afspelen. Mijn receiver uit 2015 ondersteunt bijvoorbeeld helaas geen HDR. Dus dan zou ik daar niks aan hebben helaas. Ik ga eerst een Shield* aanschaffen en later mijn receiver upgraden.
NICE! d:)b
*iemand recentelijk ergens nog geluk gehad? Ik heb bij elke webshop voorraadmeldingen aan staan, maar al ruim een maand geen bericht ontvangen. Eind mei las ik eerder in dit topic dat er voorraden zouden binnenkomen...
Loop eens je lokale winkels binnen en kijk eens of daar wat op voorraad staat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• illuvattarr
B-Bandit schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:52:
[...]

Het schijnt dat dat zelfs niet eens volledig werkt op de 2020 modellen omdat LG wel de TrueHD doorzet maar geen multikanaals audio. En dat wordt dan dus 2.0... https://lgcommunity.us.co...ng-hdmi-earc-pass-through

Hier zou wel een update voor moeten komen, maar uit eigen ervaring weet ik dat zoiets altijd erg moeizaam gaat bij LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkace
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03-2023

Darkace

Super Kommandant

Alleen iemand enig idee wanneer de Shield-tv-pro 2019 versies weer in de winkels liggen? Hoop niet al te lang meer te hoeven wachten op een nieuwe. Ik weet dat Nvidia had aangekondigd ze weer volop te produceren. Marktplaats is a no go. Af en toe worden ze aangeboden maar zijn ook direct weer weg. Ebay kan ik doen, maar durf de gok niet aan en die import kosten....

I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Is het mogelijk om met de Kodi app (voor iPhone) de Shield aan te zetten en muziek af te spelen, zonder dat daarbij de TV aan wordt gezet? En hoe zit dat met bijvoorbeeld Spotify en TuneIn?

Wat zijn verder jullie ervaringen met IPTV via de Shield? Ik heb nu sat, maar ik kijk echt bijna nooit TV. Ik begrijp dat de kwaliteit van IPTV niet in de buurt komt van sat, maar aangezien ik bijna nooit meer live TV kijk, is 'cord cutting' de overweging waard. Het enige wat ik KEEK, was voetbal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
Jackssonss schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:06:
Wat zijn verder jullie ervaringen met IPTV via de Shield? Ik heb nu sat, maar ik kijk echt bijna nooit TV. Ik begrijp dat de kwaliteit van IPTV niet in de buurt komt van sat, maar aangezien ik bijna nooit meer live TV kijk, is 'cord cutting' de overweging waard. Het enige wat ik KEEK, was voetbal.
IPTV werkt gewoon. Getest met FTA content.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
NVIDIA Shield TV is in de IPTV community dé apparaat die wordt aangeraden ervoor. Met een goeie IPTV provider switch je naadloos tussen kanalen. Sterker nog. Toen er nog vol op voetbal was keek ik gerust multi-screen en dat kan de Shield prima aan. :)

Geweldige cord cutter apparaat. Ik vind het zelfs fijner dan de traditionele TV. Probleem is dat je wel een minuut of twee achterloopt dan de daadwerkelijke signaal van de kabel. Dit probleem heb je ook als je bijvoorbeeld een legale NPO stream zou pakken van driekwart minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het mogelijk om met de Kodi app (voor iPhone) de Shield aan te zetten en muziek af te spelen, zonder dat daarbij de TV aan wordt gezet? En hoe zit dat met bijvoorbeeld Spotify en TuneIn?
Als je HDMI CEC gewoon sloopt zal dat vast wel kunnen met een Versterker erbij :)
Ik heb geen idee wat je van plan bent, maar een Intel NUC 2820FYKH + Kodi + Simple IPTV Client deed dat voor mij ook zonder enig probleem! :)

Echter vond ik dat hele geneuzel maar een beetje brakke kwaliteit hebben dus was ik er al gauw klaar mee...

Het enige wat ik echt MOET kijken is de F1 en daarvoor voldoet een F1 TV Pro abonnement helemaal prima! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
nero355 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:14:
[...]

Als je HDMI CEC gewoon sloopt zal dat vast wel kunnen met een Versterker erbij :)

[...]

Ik heb geen idee wat je van plan bent, maar een Intel NUC 2820FYKH + Kodi + Simple IPTV Client deed dat voor mij ook zonder enig probleem! :)

Echter vond ik dat hele geneuzel maar een beetje brakke kwaliteit hebben dus was ik er al gauw klaar mee...

Het enige wat ik echt MOET kijken is de F1 en daarvoor voldoet een F1 TV Pro abonnement helemaal prima! d:)b
Thanks! Ja, dat had ik al begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Die refresh rate app i.c.m. netflix maakt het er hier niet bepaald beter op :X
Net met Ozark getest en zie duidelijk schokkend beeld. Daarnaast krijg ik veel foutmeldingen als een volgende aflevering afgespeeld zou worden. Opnieuw proberen lost het dan op. Zal wel een HDCP issue zijn gok ik?
Zou Netflix op Kodi werken? Je hebt een plug-in voor Kodi AFAIK en Kodi ondersteunt refresh rate switching OOTB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
plofkip schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:55:
Net met Ozark getest en zie duidelijk schokkend beeld. Daarnaast krijg ik veel foutmeldingen als een volgende aflevering afgespeeld zou worden. Opnieuw proberen lost het dan op. Zal wel een HDCP issue zijn gok ik?
Zou Netflix op Kodi werken? Je hebt een plug-in voor Kodi AFAIK en Kodi ondersteunt refresh rate switching OOTB?
Heb je dan nog een plasma tv o.i.d.? Een LG OLED draait op een vaste refreshrate van 120Hz bijvoorbeeld, onafhankelijk van wat voor bronmateriaal je erop afspeelt. Misschien dat het mogelijk is om naar 100Hz te schakelen voor PAL materiaal, maar dat weet ik niet zeker. Netflix op de Shield doet het echter perfect, behalve dat niet alle geluid en HDR modi worden ondersteund, zodat ik deze vrijwel nooit gebruik.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Ik lees op Reddit dat sommige winkels in de US sporadisch weer voorraad van de Shield TV Pro hebben, maar vaak maar voor een paar minuten. In Nederland lijkt dat niet zo te zijn. Ik begrijp dat de US een grote markt is, waar ze wellicht voorrang aan geven. Je kunt op nowinstock.net ook zien waar ze op voorraad zijn. Weet iemand of er ook zo’n site is voor Nederland?

Jammer dat het zo moeilijk is er eentje te bemachtigen. Ik heb lange tijd gezocht naar de juiste opvolger voor mijn HTPC en nu ik weet wat ik wil, kan ik ‘m niet krijgen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-08 09:55
Jackssonss schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:44:
Ik lees op Reddit dat sommige winkels in de US sporadisch weer voorraad van de Shield TV Pro hebben, maar vaak maar voor een paar minuten. In Nederland lijkt dat niet zo te zijn. Ik begrijp dat de US een grote markt is, waar ze wellicht voorrang aan geven. Je kunt op nowinstock.net ook zien waar ze op voorraad zijn. Weet iemand of er ook zo’n site is voor Nederland?

Jammer dat het zo moeilijk is er eentje te bemachtigen. Ik heb lange tijd gezocht naar de juiste opvolger voor mijn HTPC en nu ik weet wat ik wil, kan ik ‘m niet krijgen... |:(
Eind april navraag gedaan bij Coolblue, en die zeggen in de week van 18 mei weer voorraad te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je moet net geluk hebben dat je er op tijd bij bent. Had op de site van Coolblue destijds ingesteld om een mail te krijgen dat ze op voorraad zijn. Toen de mail begin November kwam, meteen 2 Pro’s besteld. Enkele minuten later waren ze alweer uitverkocht. De voorraden lijken dus zeer beperkt constant. Scherp je mail in de gaten houden en direct handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
-Mike84- schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:19:
[...]

Eind april navraag gedaan bij Coolblue, en die zeggen in de week van 18 mei weer voorraad te krijgen.
Thanks. Dat is deze week. Laten we het hopen.
S1NN3D schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:32:
Je moet net geluk hebben dat je er op tijd bij bent. Had op de site van Coolblue destijds ingesteld om een mail te krijgen dat ze op voorraad zijn. Toen de mail begin November kwam, meteen 2 Pro’s besteld. Enkele minuten later waren ze alweer uitverkocht. De voorraden lijken dus zeer beperkt constant. Scherp je mail in de gaten houden en direct handelen.
Thanks, maar die hebben hun prijzen flink omhoog geschroefd. Ze vragen nu €269,-. Daar heb ik dan toch een beetje moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jackssonss schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:54:
[...]

Thanks. Dat is deze week. Laten we het hopen.
[...]

Thanks, maar die hebben hun prijzen flink omhoog geschroefd. Ze vragen nu €269,-. Daar heb ik dan toch een beetje moeite mee.
Ik hoef er geen, maar eerste hit op Google is voor mij Coolblue Belgie, 189 euro,
.
https://www.coolblue.be/n...H5KOKJzq7TyBoCOOAQAvD_BwE

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Marzman schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:58:
[...]
Ik hoef er geen, maar eerste hit op Google is voor mij Coolblue Belgie, 189 euro,
.
https://www.coolblue.be/n...H5KOKJzq7TyBoCOOAQAvD_BwE
We hebben het over de Pro versie.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Brad Pitt schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:00:
[...]

We hebben het over de Pro versie.
Ah ok, er zijn er meerdere.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Zo langzamerhand is toch wel duidelijk dat die Pro gewoon momenteel niet beschikbaar is vanwege Corona? Problemen met onderdelen, logistiek. Gewoon wachten. Is nu al tig x in dit topic gevraagd/aangehaald.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
the-body schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:04:
Zo langzamerhand is toch wel duidelijk dat die Pro gewoon momenteel niet beschikbaar is vanwege Corona? Problemen met onderdelen, logistiek. Gewoon wachten. Is nu al tig x in dit topic gevraagd/aangehaald.
Komt niet alleen door corona, hij was al amper beschikbaar voor corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Jackssonss schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:54:
Dat is inderdaad wel jammer. De oorspronkelijke prijs is € 219. 8)7 Als ze straks weer eens makkelijker te krijgen zijn, zakt de prijs wel weer.
Marzman schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:58:
De non-pro kun je beter rechtstreeks bij Nvidia bestellen, heb je hem voor 159,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
S1NN3D schreef op zondag 17 mei 2020 @ 23:20:

De non-pro kun je beter rechtstreeks bij Nvidia bestellen, heb je hem voor 159,99.
Let wel op dat de non pro issues kan hebben met het afspelen van 4k hdr content op hoge bitrates. De blu ray remuxes met hoge mbps. Ik ervaar dat zelf ook met de non pro. De film begint dan te stotteren en de Kodi interface word dan erg traag. Op een gegeven moment crasht Kodi eruit en zit je terug op het home scherm. Start je de film dan opnieuw, werkt het soms weer wel. Dit zal vast niet iedereen ervaren vermoed ik, maar op het internet staan wel wat meldingen van gebruikers (kodi en plex). Ik heb voor nu de Pro 2017 versie weer beneden aangesloten totdat er een fix komt. Daar met dezelfde settings namelijk totaal geen issues met hoge bitrate remuxes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:15
keepitfrosty schreef op maandag 18 mei 2020 @ 07:43:
[...]

Let wel op dat de non pro issues kan hebben met het afspelen van 4k hdr content op hoge bitrates. De blu ray remuxes met hoge mbps. Ik ervaar dat zelf ook met de non pro. De film begint dan te stotteren en de Kodi interface word dan erg traag. Op een gegeven moment crasht Kodi eruit en zit je terug op het home scherm. Start je de film dan opnieuw, werkt het soms weer wel. Dit zal vast niet iedereen ervaren vermoed ik, maar op het internet staan wel wat meldingen van gebruikers (kodi en plex). Ik heb voor nu de Pro 2017 versie weer beneden aangesloten totdat er een fix komt. Daar met dezelfde settings namelijk totaal geen issues met hoge bitrate remuxes.
Ik heb ook een non-Pro, maar heb hier geen last van. Ik heb UHD sources met Dolby Atmos afgespeeld via Kodi. De non-Pro gaf laatst wel een paar keer een tekort aan opslag aan, is nu weer verdwenen overigens. Wij hebben NLZiet, Videoland, Netflix en Disney+ (leve sharing :+ ).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:11
polopolo150 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:43:
[...]

NVIDIA Shield TV is in de IPTV community dé apparaat die wordt aangeraden ervoor. Met een goeie IPTV provider switch je naadloos tussen kanalen. Sterker nog. Toen er nog vol op voetbal was keek ik gerust multi-screen en dat kan de Shield prima aan. :)

Geweldige cord cutter apparaat. Ik vind het zelfs fijner dan de traditionele TV. Probleem is dat je wel een minuut of twee achterloopt dan de daadwerkelijke signaal van de kabel. Dit probleem heb je ook als je bijvoorbeeld een legale NPO stream zou pakken van driekwart minuut.
Even voor mijn interesse. Wordt hier Kodi gebruikt voor afspelen iptv stream of een andere app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
Arjan90 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 07:53:
[...]

Ik heb ook een non-Pro, maar heb hier geen last van. Ik heb UHD sources met Dolby Atmos afgespeeld via Kodi. De non-Pro gaf laatst wel een paar keer een tekort aan opslag aan, is nu weer verdwenen overigens. Wij hebben NLZiet, Videoland, Netflix en Disney+ (leve sharing :+ ).
Ja bijzonder dan. Maar UHD sources met Atmos zegt nog niet zoveel denk ik als de bitrate laag is. Andere bronnen zoals disney+ en netflix geven geen issues. Maar ga ik dus remuxes spelen (70gig bestanden hevc 10bit etc) met hoge bitrate spikes krijg ik dus soms dat alles gaat stotteren en de interface van kodi / shield enorm traag worden met crashes als gevolg. En het vreemde is dus dat soms dezelfde film wel ineens goed gaat. Kan het maar niet goed pin pointen, maar het feit is dat op mijn 2017 pro deze issues zich niet voordoen.
Ik ga daarom ook mijn non pro omruilen voor de pro mocht er niet tijdig een software fix komen (ik ga er vanuit dat het software matig te fixen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
grote_oever schreef op maandag 18 mei 2020 @ 07:57:
[...]

Even voor mijn interesse. Wordt hier Kodi gebruikt voor afspelen iptv stream of een andere app?
Ik gebruik tivimate (betaal versie). Heerlijk soepele app is dat met mooie features.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:15
@keepitfrosty Uiteraard bedoelde ik vergelijkbare bronnen qua bitrate, maar dat had ik er niet bij gezet. Ik gebruik inderdaad bestanden van 50GB+ met enkele 70GB+. De Nvidia Shield ligt relatief dicht bij het AP (een Ubiquiti Unifi Dream Machine) en maakt gebruik van het 5GHz WiFi netwerk.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arjan90 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:54:
@keepitfrosty Uiteraard bedoelde ik vergelijkbare bronnen qua bitrate, maar dat had ik er niet bij gezet. Ik gebruik inderdaad bestanden van 50GB+ met enkele 70GB+. De Nvidia Shield ligt relatief dicht bij het AP (een Ubiquiti Unifi Dream Machine) en maakt gebruik van het 5GHz WiFi netwerk.
Baseline is altijd bedraad netwerk. Daarmee test je eerst om het aantal variabelen te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Snap ik en natuurlijk ook bedraad getest. Daarnaast heeft de 2017 pro met dezelfde settings dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keepitfrosty schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:07:
Snap ik en natuurlijk ook bedraad getest. Daarnaast heeft de 2017 pro met dezelfde settings dit probleem niet.
Zou het oververhitting (throttling) kunnen zijn? De 2019 niet-Pro lijkt mij daar een stuk gevoeliger voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
Atomsk schreef op zondag 17 mei 2020 @ 15:57:
[...]

Heb je dan nog een plasma tv o.i.d.? Een LG OLED draait op een vaste refreshrate van 120Hz bijvoorbeeld, onafhankelijk van wat voor bronmateriaal je erop afspeelt. Misschien dat het mogelijk is om naar 100Hz te schakelen voor PAL materiaal, maar dat weet ik niet zeker. Netflix op de Shield doet het echter perfect, behalve dat niet alle geluid en HDR modi worden ondersteund, zodat ik deze vrijwel nooit gebruik.
Nee heb juist een LG OLED, de C7. Laatste heb ik de film 1917 gekeken via Kodi (4k) en het beeld was beduidend rustiger en mooier toen ik Kodi op 23.976 Hz instelde (had auto switching nog niet aan staan).
En ik had juist begrepen dat het Netflix ook goed zou doen als je die refresh rate app installeerde en instelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
The Zep Man schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:46:
[...]
Zou het oververhitting (throttling) kunnen zijn? De 2019 niet-Pro lijkt mij daar een stuk gevoeliger voor.
Misschien wel. Het vreemde is wel dat ik na een crash bijvoorbeeld de shield weleens opnieuw wil booten en dan de film weer in kodi start en het soms dan goed gaat. Vaak ook niet, maar het loopt ook vaak wel weer door. Het blijft voor mij een vreemd issue. Wat ik nog even ga testen is een clean install van de gehele shield en anders ruil ik het gewoon om wanneer er weer voorraad is.

[ Voor 3% gewijzigd door keepitfrosty op 18-05-2020 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:12
plofkip schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:55:
Heb je toevallig een wat oudere Samsung tv?
Ik heb hetzelfde probleem en sterk het vermoeden dat het aan de tv ligt. Het word wel iets beter met de app maar niet perfect inderdaad.
8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Kapitein Merijn op 18-05-2020 16:29 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Kapitein Merijn schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:26:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem en sterk het vermoeden dat het aan de tv ligt. Het word wel iets beter met de app maar niet perfect inderdaad.
plofkip in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie" ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
grote_oever schreef op maandag 18 mei 2020 @ 07:57:
[...]

Nee ik vind Kodi verre van een fijne app. Ik gebruik de IPTV Smarters app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Atomsk schreef op zondag 17 mei 2020 @ 15:57:
Sorry, maar dat is echt dikke onzin!

Je kan gewoon schakelen naar 24/25/30/50/60 Hz indien nodig vanuit welk apparaat dan ook en dat zorgt gewoon voor soepelere weergave van voornamelijk 24 en 25 Hz content! :)

En het maakt niet uit of het nou een LCD/Plasma/OLED of straks een microLED TV of monitor is! :P

Verder is die hele Netflix app gewoon crap en heb je er ook problemen mee als je sommige content op een 120 Hz LCD scherm van een gaminglaptop afspeelt ;)
plofkip schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:49:
Nee heb juist een LG OLED, de C7. Laatste heb ik de film 1917 gekeken via Kodi (4k) en het beeld was beduidend rustiger en mooier toen ik Kodi op 23.976 Hz instelde (had auto switching nog niet aan staan).
En ik had juist begrepen dat het Netflix ook goed zou doen als je die refresh rate app installeerde en instelde?
Ik denk dat die app dan ook voor jou de oplossing is! d:)b
Kapitein Merijn schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:26:
Gewoon alle "beeldverbeteraars" uitzetten en de refresh rate matchen gebruiken = Beeldweergave zoals het hoort! d:)b

Als het om Kodi gaat niet "Adjust refresh rate of content to match the display" aanzetten maar juist "Adjust display refresh rate to match the content" want anders krijg je ook allerlei rare effecten, zoals vervormd geluid en dergelijke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
nero355 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:24:
[...]

Sorry, maar dat is echt dikke onzin!

Je kan gewoon schakelen naar 24/25/30/50/60 Hz indien nodig vanuit welk apparaat dan ook en dat zorgt gewoon voor soepelere weergave van voornamelijk 24 en 25 Hz content! :)

En het maakt niet uit of het nou een LCD/Plasma/OLED of straks een microLED TV of monitor is! :P
Dat maakt wel uit. Via HDMI kun je van alles richting je tv sturen, maar dat wil nog niet zeggen dat de TV ook de refresh rate aanpast. Bij een plasma die ik voorheen had gebeurde dat wel. Bij een OLED op 120Hz niet, wat bij veel formaten niet zoveel uitmaakt, want dan wordt hetzelfde frame 2 tot 5x vertoond. Een 50Hz bron is echter niet op 120Hz weer te geven zonder schokken, omdat 120/50 geen heel getal opleverd.

Beetje begrijpend lezen misschien? :|

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Atomsk schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:27:
Dat maakt wel uit. Via HDMI kun je van alles richting je tv sturen, maar dat wil nog niet zeggen dat de TV ook de refresh rate aanpast.
Als jij dat de TV vertelt doet die dat echt wel!

Zelfs door een Versterker heen! :)
Bij een plasma die ik voorheen had gebeurde dat wel.
Dan was daar iets gruwelijk mis mee, want zowel mijn stokoude LG Plasma (uit 2006 of zo) als de Panasonic Plasma (uit 2010 geloof ik) doen dat dus absoluut NIET! :P
Bij een OLED op 120Hz niet, wat bij veel formaten niet zoveel uitmaakt, want dan wordt hetzelfde frame 2 tot 5x vertoond. Een 50Hz bron is echter niet op 120Hz weer te geven zonder schokken, omdat 120/50 geen heel getal opleverd.
Dat klopt inderdaad, echter schakelt mijn LG OLED model 2018 gewoon vrolijk mee op het moment dat Kodi vanaf de Shield TV dat aan de TV vertelt! ;)

Als dat niet zo was dan had ik dat namelijk wel gemerkt ondertussen...
Beetje begrijpend lezen misschien? :|
Geen dingen roepen die niet kloppen helpt ook! :>

Pagina: 1 ... 68 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.