Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:43
OldNoob schreef op maandag 13 april 2020 @ 13:01:
Hi Shield Guru's.

We hebben een 2017 LG OLED TV van 65inch.
Zeer tevreden met de TV.

Waar ik een moeite mee heb is de grootte van de ondertiteling.
Aangezien we 4 meter van de 65" TV af zitten is bv. de ondertiteling van de Disney-app te klein.
Deze en andere apps hebben geen instelling om de ondertiteling te vergroten.

Hoe zit dit bij apps van de Shield. Hebben deze wel instellingen "size subtitles" hiervoor?
Van Kodi weet ik dat het kan.
Je kan de settings --> toegankelijkheid --> ondertitels van de shield zelf eens proberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdUh-lIERHuXyIeqImiT9-io12g=/f/image/eqv2js1G3uJDbn7jMCJMklvM.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:30
OldNoob schreef op maandag 13 april 2020 @ 13:01:
Hi Shield Guru's.

We hebben een 2017 LG OLED TV van 65inch.
Zeer tevreden met de TV.

Waar ik een moeite mee heb is de grootte van de ondertiteling.
Aangezien we 4 meter van de 65" TV af zitten is bv. de ondertiteling van de Disney-app te klein.
Deze en andere apps hebben geen instelling om de ondertiteling te vergroten.

Hoe zit dit bij apps van de Shield. Hebben deze wel instellingen "size subtitles" hiervoor?
Van Kodi weet ik dat het kan.
Disney heb ik niet, maar met Netflix en Amazon Prime kun je de ondertitel grootte aanpassen via telefoon app of via PC in te loggen en hebben deze ook effect op apps van Android TV.

Misschien daarin zoeken? (phone app of website.)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mucuracat schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:24:
Disney heb ik niet, maar met Netflix en Amazon Prime kun je de ondertitel grootte aanpassen via telefoon app of via PC in te loggen en hebben deze ook effect op apps van Android TV.
Bij Disney+ kan dat op de website. Start een willekeurige video, ga naar de audio/ondertitelinginstellingen, kies het tandwielsymbool rechts. Ik weet alleen niet of dit effect heeft op wat getoond wordt op de Shield TV.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OldNoob
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-08 10:43
Bedankt voor jullie reacties, ppeterr, mucuracat, The Zep Man!.
Dus ondertitels zijn in grootte instelbaar, das mooi !

Het lijkt er op dat ik nu alweer een goede reden erbij heb om een Shield te gaan kopen. De WAF is meteen met 25% toegenomen :)

Zal ik aan de Sinterklaas of Kerstman vragen? Of wacht effe, ik ben in de zomer jarig. Dan moeten ze toch weer op voorraad zijn, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:59
OldNoob schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:43:
Het lijkt er op dat ik nu alweer een goede reden erbij heb om een Shield te gaan kopen. De WAF is meteen met 25% toegenomen :)
Ik heb ook lang getwijfeld of ik er 1 zou nemen.
Mijn pc had ik eigenlijk alleen maar om Plex af te spelen en de apps op de tv voor de rest.

Eigenlijk maar van 1 ding spijt en dat is dat ik te lang gewacht heb met het aanschaffen hiervan.
Ik had dat ding een paar jaar eerder moeten kopen, had heel wat zweetdruppels, vloekwoorden en stress gescheeld. :P

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 14:33
Vraagje,
ik heb een shield pro 2019 en zou graag iets van controller erbij willen.
De originele is me te duur. Weet ook niet of ik m heel veel ga gebruiken.

Heeft iemand tips voor een goede/goedkope controller voor de shield?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 23:24
Ik gebruik oude xbox 360 controller icm de wireless dongle, werkt perfect

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
darklord007 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:22:
Vraagje,

Op de originele Nvidia Shield TV 2019 gebruik ik de Xbox One S controller voor Shadow Cloud Gaming. Werkt prima. Is geen goedkope controller maar misschien handig voor meer use cases om ook op de computer te gebruiken. Misschien ook handig mocht je games gaan streamen van je computer naar je Shield want met een Xbox One (S) controller heb je totaal geen gezeik met comptabiliteit met je games.

Iets minder dan een jaar geleden een 32 inch 1440P monitor gekocht. Vandaag is via de post een HDMI switch binnengekomen waarmee ik van plan ben om op de monitor wat meer use cases te gebruiken. Afgelopen dagen zat ik voor de gein te switchen tussen mijn laptop en mijn Nintendo Switch en ik vond het best fijn om erop te gamen. Blijkbaar heb ik een HDMI switch gekocht met 4 HDMI poorten dus spontaan bedacht om mijn NVIDIA Shield TV 2019 er ook aan te sluiten. Via internet las ik dat via developer settings je 1440P 74HZ (75Z pakt 'ie niet maar drukt de pret niet) kan selecteren, misschien. Geprobeerd en het werkt. :) Android TV is een zeer fijne manier om IPTV te kijken en lijkt me fijn om 4K films erop te kijken.

Nou vroeg ik me af. Zijn er meer mensen die een vergelijkbare use case als mij hebben, dus dit gebruiken op een monitor op custom resolutie? Ondervind iemand problemen hiermee? Mocht dit een succes worden klinkt het heel aantrekkelijk om nog een NVIDIA Shield te kopen. Van mijn snelle YouTube en IPTV test werkt het prima. :)

Edit: Disney+ app werkt niet maar dat komt waarschijnlijk omdat ik geen juiste kabel heb met een moderne HDCP. Casten ernaar met Disney+ werkt weer wel.

[ Voor 4% gewijzigd door polopolo150 op 14-04-2020 22:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 19:41
Vraagje,

Een Xbox 360 controller werkt ook, de bedrade werkt en de draadloze met de pc adapter.

Met de Xbox One Controller moet je wel opletten dat je een V2 hebt, de oudere versie, zonder de 3,5mm koptelefoonaansluiting heeft geen Bluetooth en kan je dus niet draadloos koppelen aan je Nvidia Shield TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
polopolo150 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:29:
Edit: Disney+ app werkt niet maar dat komt waarschijnlijk omdat ik geen juiste kabel heb met een moderne HDCP. Casten ernaar met Disney+ werkt weer wel.
Dat doet niet je kabel, maar je apparaten onderling! ;)

Ik gok dat je switch dus roet in het eten gooit : Wikipedia: HDMI

Een kabel kan alleen limieten hebben qua "features" wat in feite de bandwidth inhoudt : Wikipedia: HDMI

That's it! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:34

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vraagje,

Ik heb een 8Bitdo SN30 Pro+ gekocht voor mijn Nintendo Switch, maar die werkt ook op Windows en Android, en daardoor ook voor de Shield. Superfijn ding.
Ik heb ook een oude wireless XBOX 360 controller liggen. Die werkt ook maar houdt minder fijn vast dan de SN30 Pro+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vraagje,

Zelf gebruik ik een Xbox One controller met Steam Link (een nieuwere, via Bluetooth). Niet goedkoop, werkt aardig. In theorie moet zo'n beetje elke Bluetooth controller werken, zeker als Android ondersteuning wordt geadverteerd. Via USB zou het ook moeten werken.
polopolo150 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:29:
[...]
Als het via casten werkt dan heeft het niets met HDCP te maken. De Disney+ applicatie en de Chromecast implementatie gebruiken HDCP op dezelfde manier. Of het werkt, of het werkt niet.

Probeer eerst je scherm eens op een standaard resolutie te zetten (1080p @ 23,976 hz) en daarna eens Disney+. Mogelijk heeft jouw abnormale resolutie invloed op het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Een restart doet wel wonderen als ik het gebruik met de resolutie.

Maar ik merk wel dat ik me begeef in experimenteel (leuk) speelgoed. Ben onder de indruk van de AI enhancer op de monitor. Maar soms loop je wel tegen een muurtje aan met bepaalde dingen. Disney+ interface is niet optimized ervoor. Andere apps werken dan weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanTilburg
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-09 10:36
Goedemiddag

Sinds kort heb ik eindelijk mijn Shield verkocht en een Shield Pro weten te bemachtigen bij Mediamarkt. Echter is deze nu na drie maanden volgens mij al kapot.. hij start namelijk niet meer op! Wanneer ik de stekker aansluit gebeurd er niks. Ook niet op andere apparaten met een andere hdmi kabel. Heeft iemand nog tips? Aangezien hij helemaal uitverkocht is kan ik bij Mediamarkt alleen maar geld terug krijgen.

Met vriendelijke groet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
vanTilburg schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:49:
Goedemiddag

Sinds kort heb ik eindelijk mijn Shield verkocht en een Shield Pro weten te bemachtigen bij Mediamarkt. Echter is deze nu na drie maanden volgens mij al kapot.. hij start namelijk niet meer op! Wanneer ik de stekker aansluit gebeurd er niks. Ook niet op andere apparaten met een andere hdmi kabel. Heeft iemand nog tips? Aangezien hij helemaal uitverkocht is kan ik bij Mediamarkt alleen maar geld terug krijgen.

Met vriendelijke groet
https://nvidia.custhelp.c...o-access-android-settings misschien

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vanTilburg schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:49:
Goedemiddag

Sinds kort heb ik eindelijk mijn Shield verkocht en een Shield Pro weten te bemachtigen bij Mediamarkt. Echter is deze nu na drie maanden volgens mij al kapot..
Does not compute. ;)
hij start namelijk niet meer op! Wanneer ik de stekker aansluit gebeurd er niks.
Definieer 'niks'. Gaat het groene licht nog aan? Gaat een aangesloten monitor vanuit standby op aan?
Heeft iemand nog tips?
Ik zou de eerder genoemde recovery procedure proberen.

Als dat faalt en je wilt niet je geld terug kan je mogelijk contact opnemen met Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Ik vraag het toch nog een keer.
Heeft iemand van jullie Disney+ op de Shield pro 2019 én als je een Starwars film draait, wordt deze dan in Dolby Atmos weergegeven op de Shield en jouw AVR? (Heb zelf een Denon X2400H.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Laatst online: 28-07 13:23
PCan schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:53:
Ik vraag het toch nog een keer.
Heeft iemand van jullie Disney+ op de Shield pro 2019 én als je een Starwars film draait, wordt deze dan in Dolby Atmos weergegeven op de Shield en jouw AVR? (Heb zelf een Denon X2400H.)
Net geprobeerd, ik krijg ook geen atmos meer op Disney+ Star Wars (andere apps wel, Netflix, Kodi en Plex) Heeft wel gewerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 10:32
GlorixJim schreef op zondag 19 april 2020 @ 12:55:
[...]

Net geprobeerd, ik krijg ook geen atmos meer op Disney+ Star Wars (andere apps wel, Netflix, Kodi en Plex) Heeft wel gewerkt.
Disney+ is een rot app en zal waarschijnlijk gewoon door de app zelf komen dat je geen atmos krijgt. Er zijn zoveel problemen met Atmos in de app, Android TV versies die een verschil maken. Maar voornamelijk Disney zelf die veel veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:44
Misschien ook wel gewoon onderdeel van de maatregelen om de bandbreedte te reduceren.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PCan
Heb via Twitter al melding gemaakt van de klachten bij Disney+NL o.a.
Maar geen reactie.
Voor mij dus geen abonnement zolang er geen Atmos geluid bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:21
Vraagje ik heb de shield al sinds 2015 en even hierna kwam de spotify app uit.
Deze startte ik altijd op en drukte op de play knop en dan ging de muziek verder waar ik gebleven was.
Dit werkt sinds een hele tijd niet meer.
Nu heb ik dit opgelost door google assistant te vragen speel wat muziek en dan wordt spotify gecast en gaat ook verder met de muziek in de playlist van waar ik gebleven was.

Nu heb ik sinds kort een LG Oled TV en bij de cast wordt de screensaver niet ingeschakeld wat ik wel zou willen.
Dit gebeurd wel met de spotify app op de shield alleen kan ik dan niet verder met de playlist, weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:45

n0ss

⭐⭐⭐

Iemand hier die IPTV kijkt via de Shield (pro)?

Zet gelieve mijn shield in om TV te kunnen kijken i.p.v TV via KPN kastje en alle streaming diensten via Shield.
Ben benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
n0ss schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:18:

Zet gelieve mijn shield in om TV te kunnen kijken i.p.v TV via KPN kastje en alle streaming diensten via Shield.
Ja ik gebruik Tivimate als applicatie met een iptv abootje (zal hier niet noemen welke gezien de aard van het beestje). Dat werkt verder erg goed. Ik weet verder niet of je de KPN stb settings daar ook in kunt voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
  • Laatst online: 09-09 20:37
Ik beschik al jaren naar volle tevredenheid over een Shield 2015.
Sinds enige tijd heb ik echter problemen met diverse apps, eigenlijk zijn Netflix en Disney+ de enige die het goed doen.

Amazon Prime bijvoorbeeld. Het starten van een serie/film vanuit de app resulteert 99% van de keren in "Er is iets mis gegaan". Vanuit de app op mijn telefoon casten naar de Shield gaat 90% van de keren goed (dus ook héél vaak fout). Ik moet de stream vaak een paar seconden op mijn telefoon kijken voordat ik hem kan casten naar de Shield. Hetzelfde geldt voor Pathé Thuis.

Ik heb op de slaapkamer echter een Chromecast, en dat gaat altijd perfect.
Ik heb van alles al geprobeerd (cache van de apps legen, andere resoluties etc etc), heeft iemand soortgelijk gedrag waargenomen?

En zo ja, mogelijk een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:34
@ipsec Ik gebruik ook nog het 2015 model (Pro versie) en heb deze problemen niet. Ik heb alleen soms dat de wifi verbinding niet meer werkt en dan helpt alleen een restart van het apparaat (herstart van de alleen de wifi heeft geen effect in zo’n geval). Na een restart heb ik dan wel 1-2 uur af en toe haperingen in het beeld en soms zelfs een crash van een app (Netflix). Ook de menu navigatie is na zo’n restart wat traag. Net of het apparaat op de achtergrond nog vanalles aan het doen is na zo’n restart. Amazon Prime video gebruik ik ook en ervaar daarmee geen problemen.

Heb je in jouw geval al eens een factory reset gedaan of overwogen? Wellicht dat een ‘schone’ Shield TV weer wat beter werkt?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
  • Laatst online: 09-09 20:37
PatrickC schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:43:
@ipsec Ik gebruik ook nog het 2015 model (Pro versie) en heb deze problemen niet. Ik heb alleen soms dat de wifi verbinding niet meer werkt en dan helpt alleen een restart van het apparaat (herstart van de alleen de wifi heeft geen effect in zo’n geval). Na een restart heb ik dan wel 1-2 uur af en toe haperingen in het beeld en soms zelfs een crash van een app (Netflix). Ook de menu navigatie is na zo’n restart wat traag. Net of het apparaat op de achtergrond nog vanalles aan het doen is na zo’n restart. Amazon Prime video gebruik ik ook en ervaar daarmee geen problemen.

Heb je in jouw geval al eens een factory reset gedaan of overwogen? Wellicht dat een ‘schone’ Shield TV weer wat beter werkt?
De problemen die jij hebt heb ik dan weer niet. Na het opstarten is het ding gewoon super snel.
Bij mij zit hij overigens aan een kabel.

Reboots lossen bij mij de problemen helaas niet op.

Het vreemde is dus dat de Disney+ en Netflix app probleemloos werken. Zowel vanuit de app zelf als met casten. Ik kan gewoon bijna niks vanuit de Prime app opstarten, alleen als ik het cast en zelfs dan is het een loterij.

Ik zal vanavond eens een factory reset proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
ipsec schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:34:
Ik beschik al jaren naar volle tevredenheid over een Shield 2015.
Sinds enige tijd heb ik echter problemen met diverse apps, eigenlijk zijn Netflix en Disney+ de enige die het goed doen.

Amazon Prime bijvoorbeeld. Het starten van een serie/film vanuit de app resulteert 99% van de keren in "Er is iets mis gegaan". Vanuit de app op mijn telefoon casten naar de Shield gaat 90% van de keren goed (dus ook héél vaak fout). Ik moet de stream vaak een paar seconden op mijn telefoon kijken voordat ik hem kan casten naar de Shield. Hetzelfde geldt voor Pathé Thuis.

Ik heb op de slaapkamer echter een Chromecast, en dat gaat altijd perfect.
Ik heb van alles al geprobeerd (cache van de apps legen, andere resoluties etc etc), heeft iemand soortgelijk gedrag waargenomen?

En zo ja, mogelijk een oplossing?
Had gister met netflix.. (heb 2019 versie) wel geluid, maar je zag dat ie nog aan het bufferen was, bleef steken op 21%, maar geluid ging wel door.
Reset van shield, loste dit probleem op. Dus een resetje?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Ga is ff naar Ziggo.nl en doe een speedtest. Ik zit op 255.4 Mbps Down en 24.7 Mbps Up.
Ik heb nooit problemen met Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
n0ss schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:18:

Wat voor IPTV bedoel je dan :?

Als in KPN IPTV : Daar is gewoon een Android TV app voor en dat moet gewoon werken zonder enig probleem!

Als je het hebt over al die rare vage en vaak illegale IPTV "providers" dan zit je hier op het verkeer de Forum en zou ik effe Google of zo raadplegen! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 16:28
nero355 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:11:
[...]

Als in KPN IPTV : Daar is gewoon een Android TV app voor en dat moet gewoon werken zonder enig probleem!

Als je het hebt over al die rare vage en vaak illegale IPTV "providers" dan zit je hier op het verkeer de Forum en zou ik effe Google of zo raadplegen! ;)
Waar heb jij dan die KPN IPTV app vandaan voor de Shield (of überhaupt Android TV)? Die is er volgens mij namelijk niet, tenzij je de "gewone" android app gaat sideloaden, die nagenoeg niet te bedienen is op een TV met een remote.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:45

n0ss

⭐⭐⭐

[...]

KPN IPTV ;) Maar deze is voor mij niet te bedienen op mijn shield. slechte gui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
[...]

Sinds wanneer is er een android TV app voor KPN ITV? Ik denk dat jij de reguliere android app bedoeld. Voor Android TV OS is er geen KPN iTV app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
n0ss schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:30:
Ik heb zelf geen idee omdat ik geen TV kijk. Het nieuws is gratis te streamen (NPO Nieuws in de NPO applicatie) en verder doe ik alles met Kodi of online streaming services.

Er zijn een aantal legale manieren om TV te krijgen op de Shield TV:
• Via de ingebouwde Chromecast functionaliteit.
• Via een legale IPTV provider. Denk aan NLZIET.
• Via Kodi en een TV server. Zo kan je via een eigen TV server bijvoorbeeld DVB-C (Ziggo) op het eigen netwerk aanbieden. Dit kan sowieso met FTA kanalen en met wat uitzoekwerk ook met gecodeerde kanalen binnen het eigen abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

The Zep Man schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:06:
[...]
Ik heb zelf geen idee omdat ik geen TV kijk. Het nieuws is gratis te streamen (NPO Nieuws in de NPO applicatie) en verder doe ik alles met Kodi of online streaming services.

Er zijn een aantal legale manieren om TV te krijgen op de Shield TV:
• Via de ingebouwde Chromecast functionaliteit.
• Via een legale IPTV provider. Denk aan NLZIET.
• Via Kodi en een TV server. Zo kan je via een eigen TV server bijvoorbeeld DVB-C (Ziggo) op het eigen netwerk aanbieden. Dit kan sowieso met FTA kanalen en met wat uitzoekwerk ook met gecodeerde kanalen binnen het eigen abonnement.
Ik noem dat tegenwoordig tv kijken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Marzman schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:09:
Ik noem dat tegenwoordig tv kijken.
Wat noem je TV kijken? Als je wilt gaan definitiepuntenslijpen: broadcast TV is dood voor mij. ;)

Zelf maak ik geen gebruik van de genoemde opties. Ik weet alleen dat ze bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

The Zep Man schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:17:
[...]
Wat noem je TV kijken? Als je wilt gaan definitiepuntenslijpen: broadcast TV is dood voor mij. ;)

Zelf maak ik geen gebruik van de genoemde opties. Ik weet alleen dat ze bestaan.
Het nieuws streamen via NPO, NL Ziet enzo. Ik kijk ook bijna nooit Live TV (soms het nieuws als het toevallig bezig is).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 18:43
Iemand enig idee wanneer de shield pro weer leverbaar wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:11:
Iemand enig idee wanneer de shield pro weer leverbaar wordt?
Ik heb maar één tip, hou de pricewatch en de sites van de winkels die ze verkopen iedere dag in de gaten en sla meteen toe als er weer wat zijn.
En één keer per dag controleren is niet genoeg, dan is de kans groot dat je alweer te laat bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaLass schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:32:
Waar heb jij dan die KPN IPTV app vandaan voor de Shield (of überhaupt Android TV)? Die is er volgens mij namelijk niet, tenzij je de "gewone" android app gaat sideloaden, die nagenoeg niet te bedienen is op een TV met een remote.
n0ss schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:30:
keepitfrosty schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:16:
Sinds wanneer is er een android TV app voor KPN ITV? Ik denk dat jij de reguliere android app bedoeld. Voor Android TV OS is er geen KPN iTV app.
Ik zou zweren dat er een officiële Android TV app is voor KPN abonnees :?

Zoiets zeg maar : Walter3 in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie"

Zelfs hun nieuwste IPTV kastje is op Android TV gebaseerd geloof ik dus dat moet gewoon kunnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
nero355 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:26:

Ik zou zweren dat er een officiële Android TV app is voor KPN abonnees :?

Zoiets zeg maar : Walter3 in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie"

Zelfs hun nieuwste IPTV kastje is op Android TV gebaseerd geloof ik dus dat moet gewoon kunnen! :)
Je linkt naar een post met een externe link waar het antwoord staat vermeld ;)
KPN heeft deze week een app voor Smart TV-internettelevisies uitgebracht. Op dit moment kan de app alleen op het Tizen-platform van televisiefabrikant Samsung gebruikt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kaspers schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:02:
Je linkt naar een post met een externe link waar het antwoord staat vermeld ;)
Dat weet ik, maar het is best wel een oude reactie en ondertussen is er van alles en nog wat in het nieuws geweest en daarom dacht ik dus dat de KPN IPTV Android TV app er ondertussen al zou moeten zijn :)

Maar goed...

Misschien heb ik gewoon wat door elkaar gehaald : Dat kan ook! O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
nero355 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:06:
[...]

Dat weet ik, maar het is best wel een oude reactie en ondertussen is er van alles en nog wat in het nieuws geweest en daarom dacht ik dus dat de KPN IPTV Android TV app er ondertussen al zou moeten zijn :)

Maar goed...

Misschien heb ik gewoon wat door elkaar gehaald : Dat kan ook! O-)
Helaas nog geen Android TV app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghc3010
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-08 10:06
Ik heb een Shield Tv Pro (model uit 2019), die steeds slechter functioneert. Op random momenten (gemiddeld om de 15-30 minuten) bevriest het beeld enkele seconden, waarna de shield opnieuw opstart. Dit is niet app-specifiek: het gebeurt in Kodi, maar ook als ik een simpele Android-game speel. Het toestel is rechtstreeks met HDMI op een tv aangesloten, hangt via ethernet aan een switch en er zijn geen usb-apparaten aangesloten. Rondom kastje is er veel airflow en toestel wordt ook niet warm, dus een thermal issue lijkt het me niet te zijn.

Heb ik tevergeefs al geprobeerd:
  • toestel tijd van stroom gehaald en alle kabels opnieuw aangesloten (dit was de enige oplossing die de nvidia-helpdesk aandroeg, het is volgens hen geen "known issue")
  • hdmi-kabel vervangen
  • ethernet-kabel vervangen
Iemand een idee wat het probleem kan zijn, of wat ik nog kan proberen? Lijkt me eerder een hardware issue met deze shield zelf (= defective unit)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Lijkt me ook een harware issue dat nu met het warmere weer speelt. Bij mij beginnen een Androidtelefoon en een ander merk Android TVbox nu ook kuren te vertonen. Ik heb mijn Android TV anders opgesteld (lag op een switch)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghc3010
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-08 10:06
Marzman schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:00:
Lijkt me ook een harware issue dat nu met het warmere weer speelt. Bij mij beginnen een Androidtelefoon en een ander merk Android TVbox nu ook kuren te vertonen. Ik heb mijn Android TV anders opgesteld (lag op een switch)
Toestel staat in een ruimte waar het circa 20 graden is, als enige toestel op een plank, dus niet weggestopt ergens in een tv-meubel. Dan zou warmte toch geen issue mogen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
ghc3010 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:14:
[...]

Toestel staat in een ruimte waar het circa 20 graden is, als enige toestel op een plank, dus niet weggestopt ergens in een tv-meubel. Dan zou warmte toch geen issue mogen zijn?
Onder instellingen, Apparaat voorkeuren, systeem, zit een instelling Fan Mode.
Die staat standaard op Quiet.

Zou je voor een test in ieder geval een keer op Cool kunnen zetten.
Dan zou je fan iets moeten horen ook, als dat niet het geval is dan doet je fan het misschien gewoon niet.

Loopt de fan wel, dan kan je kijken of dat beter gaat met die instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 22:48
Hoe doen jullie het met RTLXL? Ik heb enigste mogelijkheid om te casten, maar sinds kort geeft hij een error als ik cast. Moet zeggen dat ik niet op de laatste firmware zit (gok 8.0) Shield 2017, maar deed het daarvoor prima. Kan je niet de RTLXL APK van android 'telefoon' store draaien op de shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 22:14
darksnake88 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:03:
Hoe doen jullie het met RTLXL? Ik heb enigste mogelijkheid om te casten, maar sinds kort geeft hij een error als ik cast. Moet zeggen dat ik niet op de laatste firmware zit (gok 8.0) Shield 2017, maar deed het daarvoor prima. Kan je niet de RTLXL APK van android 'telefoon' store draaien op de shield?
RTLXL is gewoon een waardeloze app. Die werkt niet op je telefoon en zelfs niet op je shield. Iedereen klaagt al jaren over deze apk maar RTL doet er niets aan. Maar als je de rtlxl app wil sideloaden vooral ff proberen. Ik heb het opgegeven. (Als het werkt meld het dan even)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dute85
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-07 22:55
Voor iedereen die wacht op een pro versie, nog even geduld, ze zijn onderweg volgens Nvidia. https://www.nvidia.com/en...019-discontinued/2657842/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ghc3010 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:32:
Ik heb een Shield Tv Pro (model uit 2019), die steeds slechter functioneert. Op random momenten (gemiddeld om de 15-30 minuten) bevriest het beeld enkele seconden, waarna de shield opnieuw opstart. Dit is niet app-specifiek: het gebeurt in Kodi, maar ook als ik een simpele Android-game speel. Het toestel is rechtstreeks met HDMI op een tv aangesloten, hangt via ethernet aan een switch en er zijn geen usb-apparaten aangesloten. Rondom kastje is er veel airflow en toestel wordt ook niet warm, dus een thermal issue lijkt het me niet te zijn.

Heb ik tevergeefs al geprobeerd:
  • toestel tijd van stroom gehaald en alle kabels opnieuw aangesloten (dit was de enige oplossing die de nvidia-helpdesk aandroeg, het is volgens hen geen "known issue")
  • hdmi-kabel vervangen
  • ethernet-kabel vervangen
Iemand een idee wat het probleem kan zijn, of wat ik nog kan proberen? Lijkt me eerder een hardware issue met deze shield zelf (= defective unit)?
Ik heb iets soortgelijks gehad en preventief de voeding (Die best wel wat herrie produceerde als je dichtbij ernaar luisterde!) via een RMA laten vervangen en sindsdien lijkt het probleem opgelost te zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Marzman schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:00:
Haha... is het bij jou binnen dan al 45°+ dan kan ik het me voorstellen, maar onder de 30° lijkt het me erg sterk!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xaio
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-09-2021
Een tip. Ik had een rubber case gekocht voor mijn fire tv afstandsbediening en deze past ook op de afstandsbediening van de shield. Als je de bovenste stukje nog bij knipt dan is het perfect. De afstandsbediening van de shield is te plat en mijn kinderen zijn niet bepaald voorzichtig ermee of raken het kwijt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WvK-Z4CtQR1xve3McEM5IVI0fW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MYOe4Q6kl3G5xP7tiVYh8Ynt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8g0CXggHlrycDBuvYuzUs-HBfsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kC8G9bObbJC85KIhWO8aAB3c.jpg?f=fotoalbum_large

Lobby → Omkoping → Corruptie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Laatst online: 29-05 13:54
De NVIDIA Shield klinkt interessant als vervanging voor mijn HTPC, maar het is erg jammer dat ie geen optische uitgang heeft.

Weet iemand of ik met de Shield TV 24-bit 192khz FLAC bitperfect kan streamen via mijn LG OLED 55B6V (via HDMI aangesloten op de Shield) naar een nog te kopen Yamaha R-N803D (optisch aangesloten op mijn LG TV)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:28
Ik heb de normale shield 2019 (niet pro) met de laatste kodi versie. Dit alles met een gigbit netwerk aangesloten op mijn Synology ds414. Nu heb ik het probleem met files rond de 50+ gigabite dat hij tussendoor om de 15min ongeveer even moet bufferen en dan stilstaat. Kan ik hier iets aan doen? Waar zou de bottleneck kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Jackssonss schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:32:
De NVIDIA Shield klinkt interessant als vervanging voor mijn HTPC, maar het is erg jammer dat ie geen optische uitgang heeft.

Weet iemand of ik met de Shield TV 24-bit 192khz FLAC bitperfect kan streamen via mijn LG OLED 55B6V (via HDMI aangesloten op de Shield) naar een nog te kopen Yamaha R-N803D (optisch aangesloten op mijn LG TV)?
Met een HDMI audio extractor van €42 gaat dat wel.
https://www.conrad.nl/p/d...g-3840-x-2160-pix-1428917

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr

Kan je niet beter een versterker nemen met hdmi-passthrough hdmi-arc. Daar de shield op prikken en dan:

https://nvidia.custhelp.c...-audio-on-my-shield-tv%3F

De shield lijkt mij geen beperkende factor. Maar de Yamaha dat weet ik dus niet zo zeker.

[ Voor 6% gewijzigd door ppeterr op 05-05-2020 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
clonedonkey schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:54:
Ik heb de normale shield 2019 (niet pro) met de laatste kodi versie. Dit alles met een gigbit netwerk aangesloten op mijn Synology ds414. Nu heb ik het probleem met files rond de 50+ gigabite dat hij tussendoor om de 15min ongeveer even moet bufferen en dan stilstaat. Kan ik hier iets aan doen? Waar zou de bottleneck kunnen zitten?
Ik zou het zoeken in de manier waarop de shield de shares benaderd. Wat gebruik je nu ? Welk protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Heb even gekeken in kodi en heb alle shares staan via nfs zou dat het kunnen zijn? Wat zou dan een betere optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:33

Nogne

>.<

clonedonkey schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:33:
Heb even gekeken in kodi en heb alle shares staan via nfs zou dat het kunnen zijn? Wat zou dan een betere optie zijn?
Heb je de shares gekoppeld in Kodi of in je Shield? Als je ze in Kodi hebt gekoppeld, dan kan je die het best ontkoppelen en via de Instellingen van je shield de shares weer koppelen. Dit zorgt voor minder overhead.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
clonedonkey schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:33:
Dat lijkt mij wel oke. Je kan natuurlijk eens kijken of het via smb beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
ppeterr schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:38:
[...]

Dat lijkt mij wel oke. Je kan natuurlijk eens kijken of het via smb beter gaat.
Bij mij gaat het met SMB wel goed en ik heb zelfs een 212+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Al eens via wifi geprobeerd? Ik heb de niet pro ook, en stream 4K HDR zonder bufferen via wifi 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Dank voor alle antwoorden! Wist niet dat je shares ook kan koppelen in de shield zelf, ga ik dat nog even proberen. Zal ook smb nog wel eene als optie proberen. Via wifi niet getest maar kan ik ook wel eens proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:35
Weet je zeker dat alles gigabit is? Niet toevallig een 100Mbit/s switch ertussen zitten? Kabel die nukken heeft en toevallig nog net op 100Mbit/s werkt? (daarvoor zijn van oudsher maar 4 aders nodig, waar gigabit de "extra" 4 aders nodig heeft. Als een van de "extra" aders kapot is / stekker niet goed / ... dan krijg je wel een 100Mbit/s verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
ppeterr schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:57:
[...]

Kan je niet beter een versterker nemen met hdmi-passthrough hdmi-arc. Daar de shield op prikken en dan:

https://nvidia.custhelp.c...-audio-on-my-shield-tv%3F

De shield lijkt mij geen beperkende factor. Maar de Yamaha dat weet ik dus niet zo zeker.
Ja, dat zou kunnen, maar ik kies in eerste instantie voor de versterker en dan kies ik de streamer. Ik wil een stereo-receiver en die hebben vaak geen HDMI-ingang.
Ok, maar dan moet ik er weer iets tussenzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
RobertMe schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:27:
[...]

Weet je zeker dat alles gigabit is? Niet toevallig een 100Mbit/s switch ertussen zitten? Kabel die nukken heeft en toevallig nog net op 100Mbit/s werkt? (daarvoor zijn van oudsher maar 4 aders nodig, waar gigabit de "extra" 4 aders nodig heeft. Als een van de "extra" aders kapot is / stekker niet goed / ... dan krijg je wel een 100Mbit/s verbinding).
Okay net even getest en staat inderdaad maar op 100mbit! Ik heb vervolgens 4 verschillende kabels gebruikt rechtstreeks naar de router (cat5e en cat6) en allemaal geven ze maar 100mbit, router geeft het ook aan dat het maar 100mbit is. Ik nu alleen geen idee hoe ik dit kan oplossen; iemand enig idee?

[ Voor 34% gewijzigd door clonedonkey op 05-05-2020 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29

Die Yamaha kan zelf audiobestanden afspelen van een lokale server (netwerk share van een NAS of PC neem ik aan). Heb je helemaal geen Shield voor nodig. Wil je ook nog video streamen kun je beter een AV receiver nemen lijkt me, i.p.v. moeilijk doen met een stereo versterker, optische kabels en HDMI via de tv.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En nu een beter (en goedkoper) antwoord op je vraag:

De Shield TV kan FLAC decomprimeren naar PCM omdat het geen licentie nodig heeft. Dit gaat zonder kwaliteitsverlies, want FLAC.

S/PDIF (via coax of TOSLINK) ondersteunt maximaal 192 KHz, 24 bit audio voor stereo PCM. De goedkoopste oplossing? Een USB geluidskaart (en een passieve adapter om van USB C USB A te maken) aangesloten op je Shield TV, mits die USB poorten heeft. Het enige alternatief is wat al genoemd is, een HDMI audio extractor.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 06-05-2020 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
• Max. sample rate (kHz) 48 kHz
• Max. resolution in bit 16 bit
Nope. Voldoet niet aan de eisen van de vraagsteller. Zie mijn vorige post. Die doet dat wel.

[ Voor 39% gewijzigd door The Zep Man op 06-05-2020 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Waarom kijk je dan niet naar alternatieve kastjes :?

Zijn ook nog eens vaak goedkoper ook! :)

De Shield TV ondersteund USB geluidskaarten dus je zou eens kunnen kijken of je deze tweedehands kan scoren of ergens nieuw bij een outlet of zo : pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card

Heb ik jarenlang gebruikt i.c.m. een oude versterker en een Intel NUC, maar ik denk dat die op de Shield TV ook gewoon werkt.
Ondertussen zijn er ook allerlei soortgelijke modellen tekoop op eBay/Ali/je favoriete Chinese Webshop dus kijk daar ook eens rond!
Nogne schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:38:
Heb je de shares gekoppeld in Kodi of in je Shield? Als je ze in Kodi hebt gekoppeld, dan kan je die het best ontkoppelen en via de Instellingen van je shield de shares weer koppelen. Dit zorgt voor minder overhead.
Wat je voorstelt klinkt echt vreselijk onlogisch eerlijk gezegd :?

Daarnaast zou de eventuele overhead juist moeten optreden op het moment dat de NFS of SMB Shares via Android TV zijn gemount i.p.v. direct vanuit Kodi, maar ik zie daar eigenlijk geen reden voor, want simpele mounts die het OS doet!

/EDIT :
The Zep Man schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:32:
Die geluidskaart ondersteunt enkel 16-bit, 48 KHz. Niet conform de eis van de vraagsteller. Zie ook mijn vorige twee reacties.

Leest iemand eigenlijk nog wel de reacties? :? ;)
Zou zweren dat die dat wel deed, maar blijkbaar heb ik wat door elkaar gehaald... my bad! :$ :X

Misschien had ik eerst effe het doosje erbij moeten pakken, want dat gekke ding heb ik nog ergens in een kastje liggen O-)

[ Voor 13% gewijzigd door nero355 op 06-05-2020 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

nero355 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:00:
[...]

Wat je voorstelt klinkt echt vreselijk onlogisch eerlijk gezegd :?

Daarnaast zou de eventuele overhead juist moeten optreden op het moment dat de NFS of SMB Shares via Android TV zijn gemount i.p.v. direct vanuit Kodi, maar ik zie daar eigenlijk geen reden voor, want simpele mounts die het OS doet!
Ik ben het helemaal met je eens dat het onlogisch klinkt, maar dit verhelpt wel vaak het probleem. Als je je shares via NFS mount in Android TV, dan heeft Kodi veel minder moeite om de bestanden uit te lezen en gaat dan niet bufferen. Ik wil niet zeggen dat dit de enige oplossing is, maar ik hoor vaker dat mensen via Kodi de koppeling doen (NFS/SMB) en dat Kodi gaat stotteren bij grote bestanden. En de share koppelen via het OS verhelpt dit vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nogne schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:03:
Ik ben het helemaal met je eens dat het onlogisch klinkt, maar dit verhelpt wel vaak het probleem.
:)
Als je je shares via NFS mount in Android TV, dan heeft Kodi veel minder moeite om de bestanden uit te lezen en gaat dan niet bufferen. Ik wil niet zeggen dat dit de enige oplossing is, maar ik hoor vaker dat mensen via Kodi de koppeling doen (NFS/SMB) en dat Kodi gaat stotteren bij grote bestanden. En de share koppelen via het OS verhelpt dit vaak.
Maar dan nog : Ik denk dat het eerder met bepaalde standaard instellingen heeft te maken qua de grote van de buffer of iets dergelijks dan dat het een overhead probleem is, want een netwerk mount stelt echt geen drol voor qua resources!

Daarnaast vraag ik me af hoe groot zo'n bestand moet zijn, want ik heb daar nog nooit last van gehad i.c.m. Windows File Sharing/Samba vanuit Kodi zelf en NFS is iets dat ik waarschijnlijk wel ga gebruiken in de toekomst als alle Windows installaties uit het huis zijn verdwenen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

nero355 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:13:
[...]

:)

[...]

Maar dan nog : Ik denk dat het eerder met bepaalde standaard instellingen heeft te maken qua de grote van de buffer of iets dergelijks dan dat het een overhead probleem is, want een netwerk mount stelt echt geen drol voor qua resources!

Daarnaast vraag ik me af hoe groot zo'n bestand moet zijn, want ik heb daar nog nooit last van gehad i.c.m. Windows File Sharing/Samba vanuit Kodi zelf en NFS is iets dat ik waarschijnlijk wel ga gebruiken in de toekomst als alle Windows installaties uit het huis zijn verdwenen :)
Ik had er alleen last van als ik gehele blu-ray’s aan het streamen was (50gb+). 1080/2460p mkv’s en lager ging altijd vlekkeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Shield TV ondersteund USB geluidskaarten dus je zou eens kunnen kijken of je deze tweedehands kan scoren of ergens nieuw bij een outlet of zo : pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card
Die geluidskaart ondersteunt enkel 16-bit, 48 KHz. Niet conform de eis van de vraagsteller. Zie ook mijn vorige twee reacties.

Leest iemand eigenlijk nog wel de reacties? :? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 06-05-2020 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Atomsk schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 01:32:
Die Yamaha kan zelf audiobestanden afspelen van een lokale server (netwerk share van een NAS of PC neem ik aan). Heb je helemaal geen Shield voor nodig. Wil je ook nog video streamen kun je beter een AV receiver nemen lijkt me, i.p.v. moeilijk doen met een stereo versterker, optische kabels en HDMI via de tv.
Bedankt. Ja, dat kan, maar ik wil één systeem met één interface dat ik via mijn TV kan bedienen. Ik kies eerst de versterker en dan een mediaspeler. Ik wil een stereo-receiver en die hebben vaak geen HDMI-ingang. Het is overigens sowieso jammer dat de Shield blijkbaar niet bitperfect kan streamen, terwijl daar al jaren om gevraagd wordt.
The Zep Man schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 03:20:
En nu een beter (en goedkoper) antwoord op je vraag:

De Shield TV kan FLAC decomprimeren naar PCM omdat het geen licentie nodig heeft. Dit gaat zonder kwaliteitsverlies, want FLAC.

S/PDIF (via coax of TOSLINK) ondersteunt maximaal 192 KHz, 24 bit audio voor stereo PCM. De goedkoopste oplossing? Een USB geluidskaart (en een passieve adapter om van USB C USB A te maken) aangesloten op je Shield TV, mits die USB poorten heeft. Het enige alternatief is wat al genoemd is, een HDMI audio extractor.
Bedankt. Dat is een optie, maar ik zou een kant-en-klaar-oplossing willen. HDMI audio extractors zouden ook weer lijden tot problemen met het geluid heb ik gelezen.
Waarom kijk je dan niet naar alternatieve kastjes :?

Zijn ook nog eens vaak goedkoper ook! :)
Bedankt. De Shield leek me een goede vervanger voor mijn HTPC. Stil, compleet en je kunt er ook nog wat op gamen. Maar, helaas kan hij blijkbaar niet bitperfect streamen en kan ik hem ook niet rechtstreeks aansluiten op de versterker die ik wil. Andere mediaspelers die ik heb gezien lijken me toch wat minder dan de Shield, of heb je een voorbeeld van een vergelijkbare mediaspeler met optische uitgang, die bitperfect kan streamen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
Jackssonss schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:36:

Bedankt. De Shield leek me een goede vervanger voor mijn HTPC. Stil, compleet en je kunt er ook nog wat op gamen. Maar, helaas kan hij blijkbaar niet bitperfect streamen en kan ik hem ook niet rechtstreeks aansluiten op de versterker die ik wil. Andere mediaspelers die ik heb gezien lijken me toch wat minder dan de Shield, of heb je een voorbeeld van een vergelijkbare mediaspeler met optische uitgang, die bitperfect kan streamen?
Ik heb zelf de Nvidia Shield TV staan om films, Netflix, Youtube en dergelijke te kijken en daarnaast heb ik een BlueSound staan als audio mediaspeler.

Twee stille apparaten die allebei hun sterke punten hebben.
En een beetje HTPC net zoveel als die twee bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
RobbieT schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:09:
[...]

Ik heb zelf de Nvidia Shield TV staan om films, Netflix, Youtube en dergelijke te kijken en daarnaast heb ik een BlueSound staan als audio mediaspeler.

Twee stille apparaten die allebei hun sterke punten hebben.
En een beetje HTPC net zoveel als die twee bij elkaar.
Ja, dat zou dan inderdaad een goede oplossing zijn. Waarom heb je niet gekozen voor een HTPC, als ik vragen mag? Mijn huidige HTPC is niet stil genoeg. Heb je daarnaast dan ook nog een NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jackssonss schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:36:
Andere mediaspelers die ik heb gezien lijken me toch wat minder dan de Shield, of heb je een voorbeeld van een vergelijkbare mediaspeler met optische uitgang, die bitperfect kan streamen?
Zoiets : https://discourse.osmc.tv...it-perfect-playback/73712 :?

https://osmc.tv/vero/

Als je puur Kodi nodig hebt gewoon ideaal! :)
Jackssonss schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:31:
Mijn huidige HTPC is niet stil genoeg.
Dat moet toch makkelijk op te lossen zijn :?

Wat heb je precies op dit moment als HTPC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Jackssonss schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:31:
[...]

Ja, dat zou dan inderdaad een goede oplossing zijn. Waarom heb je niet gekozen voor een HTPC, als ik vragen mag? Mijn huidige HTPC is niet stil genoeg. Heb je daarnaast dan ook nog een NAS?
Ik heb ook een NAS staan ja.

Hiervoor heb ik wel een tijd een HTPC gehad.

Wat mij daar aan tegenstond is dat altijd als je er iets mee wilde doen Windows weer updates moest doen.
(En ja, ik wil Windows op een HTPC want Netflix, Spotify, kortom alle commerciële diensten en met Dolby, DTS enz, niet in stereo vanuit een browser)

Daarnaast zijn best veel Windows apps totaal niet te bedienen met een afstandsbediening, Netfllix als slechtste app onder Windows van allemaal.
Dus loop je altijd met een Logitech K400 op schoot te klungelen omdat je met alleen de remote er niet komt.

De NAS, Bluesound en Nvidia Shield TV doen het gewoon altijd, heb ik geen omkijken naar en alles is makkelijk te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
nero355 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:58:
[...]

Zoiets : https://discourse.osmc.tv...it-perfect-playback/73712 :?

https://osmc.tv/vero/

Als je puur Kodi nodig hebt gewoon ideaal! :)

[...]

Dat moet toch makkelijk op te lossen zijn :?

Wat heb je precies op dit moment als HTPC ?
Thanks. Die Vero is interessant en werkt goed zoals ik het zo lees, maar is weer minder veelzijdig. Het is gewoon jammer dat er geen perfecte oplossing is. Als de Shield een optische uitgang zou hebben (ik begrijp dat dat weer op te lossen is met een adapter, maar dat is weer niet ideaal) én bitperfect zou kunnen streamen dan zoudat voor mij ideaal zijn.

Ik heb een HTPC die geen 4K af kan spelen en de fans maken behoorlijk wat herrie. Ik wilde hem dus upgraden, maar toen kwam ik de Shield tegen en las ik dat veel mensen die eerst een HTPC hadden nu een Shield gebruiken.
RobbieT schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:05:
[...]

Ik heb ook een NAS staan ja.

Hiervoor heb ik wel een tijd een HTPC gehad.

Wat mij daar aan tegenstond is dat altijd als je er iets mee wilde doen Windows weer updates moest doen.
(En ja, ik wil Windows op een HTPC want Netflix, Spotify, kortom alle commerciële diensten en met Dolby, DTS enz, niet in stereo vanuit een browser)

Daarnaast zijn best veel Windows apps totaal niet te bedienen met een afstandsbediening, Netfllix als slechtste app onder Windows van allemaal.
Dus loop je altijd met een Logitech K400 op schoot te klungelen omdat je met alleen de remote er niet komt.

De NAS, Bluesound en Nvidia Shield TV doen het gewoon altijd, heb ik geen omkijken naar en alles is makkelijk te bedienen.
Herkenbaar van die K400. Die heb ik zelf ook. Van de andere kant vind ik het ook erg onhandig om met mijn afstandsbediening iets op te zoeken op mijn smart-tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Jackssonss schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:22:

Herkenbaar van die K400. Die heb ik zelf ook. Van de andere kant vind ik het ook erg onhandig om met mijn afstandsbediening iets op te zoeken op mijn smart-tv.
Het toetsenbord zit nu aan de Shield TV gekoppeld, handig om een keer wat op te kunnen zoeken in Youtube, Netflix of om inlog gegevens in te vullen.

Maar de apps kan ik verder allemaal fatsoenlijk met een afstandsbediening bedienen.

Als ik de release notes van de Shield firmware bekijk dan kom ik tegen:

SHIELD Experience Update 8.0.2 now available:
Resolves issue where audio passthrough was not available over USB DAC on 3rd party apps like KODI.

Dus een USB-dac aan de Shield zou het kunstje moeten doen.
Bijvoorbeeld:
https://www.cambridgeaudi...-home-cinema/dacmagic-100

Of een Music Fidelity V-DAC
https://www.musicalfideli...-products/vSeries/v-dacii

[ Voor 10% gewijzigd door RobbieT op 06-05-2020 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
RobbieT schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:29:
[...]

Het toetsenbord zit nu aan de Shield TV gekoppeld, handig om een keer wat op te kunnen zoeken in Youtube, Netflix of om inlog gegevens in te vullen.

Maar de apps kan ik verder allemaal fatsoenlijk met een afstandsbediening bedienen.

Als ik de release notes van de Shield firmware bekijk dan kom ik tegen:

SHIELD Experience Update 8.0.2 now available:
Resolves issue where audio passthrough was not available over USB DAC on 3rd party apps like KODI.

Dus een USB-dac aan de Shield zou het kunstje moeten doen.
Ja, dat vond ik ook eerder, maar ik kan verder nergens vinden of het nu wél werkt. Dan misschien maar op zoek naar een nieuwe stereo-receiver mét USB-ingang. De receiver die ik voor ogen heb (Yamaha R-N803D) heeft alleen een USB-ingang aan de voorzijde en dat is niet praktisch. Jammer dat je altijd concessies lijkt te moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Jackssonss schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:48:
[...]

Ja, dat vond ik ook eerder, maar ik kan verder nergens vinden of het nu wél werkt. Dan misschien maar op zoek naar een nieuwe stereo-receiver mét USB-ingang. De receiver die ik voor ogen heb (Yamaha R-N803D) heeft alleen een USB-ingang aan de voorzijde en dat is niet praktisch. Jammer dat je altijd concessies lijkt te moeten doen...
Die USB-dac die zou je dus met de USB poort aan de Nvidia aansluiten en dan met tulp connectoren analoog van de DAC naar je versterker.

Zoiets is misschien een alternatief voor de Yamaha: https://www.denon.com/nl-nl/shop/avreceiver/dra800h
Die heeft HDMI ingangen op een stereo receiver.

Daar kan je dus gewoon die Shield TV op aansluiten en dan het geluid via de HDMI naar de versterker.
In stereo receivers valt het aanbod met HDMI een beetje tegen, is gewoon niet zoveel.

[ Voor 16% gewijzigd door RobbieT op 06-05-2020 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
RobbieT schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:56:
[...]

Die USB-dac die zou je dus met de USB poort aan de Nvidia aansluiten en dan met tulp connectoren analoog van de DAC naar je versterker.

Zoiets is misschien een alternatief voor de Yamaha: https://www.denon.com/nl-nl/shop/avreceiver/dra800h
Die heeft HDMI ingangen op een stereo receiver.

Daar kan je dus gewoon die Shield TV op aansluiten en dan het geluid via de HDMI naar de versterker.
In stereo receivers valt het aanbod met HDMI een beetje tegen, is gewoon niet zoveel.
Thanks. Ik ga wat revies lezen en ook andere stereo-receivers bekijken. Ik was zelf al aan het kijken naar de Yamaha A-S801. Die heeft een USB-ingang aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Ik ben een topic tegen gekomen waar iemand aangeeft met deze DAC succes te hebben aan de Shield TV:
https://www.stereo.net.au...-source-for-high-end-dac/

Hij zegt daar:
"I got one off eBay that worked for me. Haven't used it in a while as the shield has been moved to a room with no hifi. Search for "CM6631A Digital Interface USB to I2S/SPDIF Coaxial Output 32/24Bit 192K Board""

https://nl.aliexpress.com/item/4000111985883.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Jackssonss schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:13:
[...]

Thanks. Ik ga wat revies lezen en ook andere stereo-receivers bekijken. Ik was zelf al aan het kijken naar de Yamaha A-S801. Die heeft een USB-ingang aan de achterkant.
Deze kan dan ook interessant zijn:
https://www.marantz.com/nl-nl/shop/amplifier/nr1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Bedankt voor al je hulp! Ik ga het allemaal bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbieT schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:05:
Desondanks ben ik hier Windows op de PC's aan het uitfaseren, maar ik vind Spotify dan ook echt 3x niks en Netflix moet maar eens een keer fatsoenlijke software leren bouwen, want zoals je zelf al zegt :
Allemaal crappy Electron troep of totaal ondoordacht opgebouwd! :r

Alsof men vergeten is hoe fatsoenlijke software in elkaar zit... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
/EDIT :

[...]

Zou zweren dat die dat wel deed, maar blijkbaar heb ik wat door elkaar gehaald... my bad! :$ :X

Misschien had ik eerst effe het doosje erbij moeten pakken, want dat gekke ding heb ik nog ergens in een kastje liggen O-)
Ik heb hem hier ook nog ergens. Gebruik hem af en toe om met een notebook een net zo oude 5.1 set aan te sturen. Daarvoor is hij goed genoeg.

De chipset is een C-Media CM6206. Die zou enkel 'Support 48 / 44.1 KHz sampling rate for both playback and recording' hebben. Verder moet met een ondersteunde geluidskaart Android TV wel het correcte formaat versturen, en van wat ik hier en elders lees is Android TV niet goed in het bitperfect versturen van PCM geluid. De opmerking om een andere media player te gebruiken is dan correct als er geen alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Nog een vraag:
ik heb begrepen dat je muziek kunt afspelen via Kodi (en bedienen met de app) terwijl de TV uitstaat, maar ik kan niet vinden of dit ook werkt met Spotify en andere muziekdiensten. Kan iemand me vertellen of dit wel of niet mogelijk is?

Voor de duidelijkheid: ik bedoel als je de Shield via USB op een receiver hebt aangesloten. Als je geluid via HDMI naar de TV gaat en vervolgens via de TV naar de receiver lijkt het me dat het niet werkt.

[ Voor 29% gewijzigd door Jackssonss op 07-05-2020 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Jackssonss schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:01:
Nog een vraag:
ik heb begrepen dat je muziek kunt afspelen via Kodi (en bedienen met de app) terwijl de TV uitstaat, maar ik kan niet vinden of dit ook werkt met Spotify en andere muziekdiensten. Kan iemand me vertellen of dit wel of niet mogelijk is?
Spotify zal via Spotify Connect lopen en zal gewoon werken. Hetzelfde dus als dat je Spotify die op een PC draait kunt bedienen vanaf je telefoon en andersom. Andere apps/diensten durf ik niet te zeggen.
Voor de duidelijkheid: ik bedoel als je de Shield via USB op een receiver hebt aangesloten. Als je geluid via HDMI naar de TV gaat en vervolgens via de TV naar de receiver lijkt het me dat het niet werkt.
Via HDMI kan ook als de SHIELD op de receiver is aangesloten en dan naar de TV. Enige ding is, onafhankelijk van de gekozen oplossing, je CEC zult moeten uitschakelen. Als de SHIELD aan gaat schakelt deze standaard ook de TV in en als de TV aan gaat gaat de SHIELD weer in standby. Muziek luisteren terwijl de TV uit is kan dus alleen door CEC uit te zetten, omdat anders de TV mee schakelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
Jackssonss schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:01:

Voor de duidelijkheid: ik bedoel als je de Shield via USB op een receiver hebt aangesloten.
De Shield via USB aan een receiver aansluiten gaat niet lukken, dat kan niet.

Dan heb je een USB-dac of USB => coaxiaal of toslinks digitaal nodig zodat je de audio via toslink of coaxiaal aan de receiver aan kan sluiten.

Als je receiver geen HDMI heeft.

USB naar USB gaat niet werken.

De USB aansluiting op vrijwel alle receivers kan alleen overweg met een opslagdevice, lees USB-stick of USB harde schijf.

[ Voor 23% gewijzigd door RobbieT op 07-05-2020 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
RobertMe schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:26:
[...]

Spotify zal via Spotify Connect lopen en zal gewoon werken. Hetzelfde dus als dat je Spotify die op een PC draait kunt bedienen vanaf je telefoon en andersom. Andere apps/diensten durf ik niet te zeggen.

[...]

Via HDMI kan ook als de SHIELD op de receiver is aangesloten en dan naar de TV. Enige ding is, onafhankelijk van de gekozen oplossing, je CEC zult moeten uitschakelen. Als de SHIELD aan gaat schakelt deze standaard ook de TV in en als de TV aan gaat gaat de SHIELD weer in standby. Muziek luisteren terwijl de TV uit is kan dus alleen door CEC uit te zetten, omdat anders de TV mee schakelt.
Thanks. Wat betreft dat tweede: ik bedoelde als de Shield op de TV is aangesloten via HDMI en de receiver op de TV met een optische kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
RobbieT schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:49:
[...]

De Shield via USB aan een receiver aansluiten gaat niet lukken, dat kan niet.

Dan heb je een USB-dac of USB => coaxiaal of toslinks digitaal nodig zodat je de audio via toslink of coaxiaal aan de receiver aan kan sluiten.

Als je receiver geen HDMI heeft.

USB naar USB gaat niet werken.

De USB aansluiting op vrijwel alle receivers kan alleen overweg met een opslagdevice, lees USB-stick of USB harde schijf.
Weet je dat zeker? Ik kan het niet goed begrepen hebben, maar ik lees het volgende over de Yamaha S-A801:
USB DAC function supports 2.8MHz/5.6MHz DSD native resolution and PCM 384kHz/32-bit* reproduction

A built-in USB DAC function allows direct connection to a PC and reproduction of today's popular high resolution sound sources.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Jackssonss schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:05:
[...]

Thanks. Wat betreft dat tweede: ik bedoelde als de Shield op de TV is aangesloten via HDMI en de receiver op de TV met een optische kabel.
Dat begrijp ik. Maar ook dan zal uiteraard de SHIELD als deze uit standby komt via CEC ook de TV aan zetten. Ook dan zul je dus CEC moeten uitschakelen. Waarbij de vraag uiteraard ook is of je CEC gebruikt/nodig hebt, of dat je dat probleemloos kunt uitschakelen. Zelf gebruik ik in ieder geval altijd de afstandsbediening van de TV, ook voor de SHIELD, dus CEC uit zetten zou voor mij geen optie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
RobertMe schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:11:
[...]

Dat begrijp ik. Maar ook dan zal uiteraard de SHIELD als deze uit standby komt via CEC ook de TV aan zetten. Ook dan zul je dus CEC moeten uitschakelen. Waarbij de vraag uiteraard ook is of je CEC gebruikt/nodig hebt, of dat je dat probleemloos kunt uitschakelen. Zelf gebruik ik in ieder geval altijd de afstandsbediening van de TV, ook voor de SHIELD, dus CEC uit zetten zou voor mij geen optie zijn.
Ik zou dan een Harmony Remote Companion gebruiken en CEC uitschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
Jackssonss schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:11:
[...]

Weet je dat zeker? Ik kan het niet goed begrepen hebben, maar ik lees het volgende over de Yamaha S-A801:
USB DAC function supports 2.8MHz/5.6MHz DSD native resolution and PCM 384kHz/32-bit* reproduction

A built-in USB DAC function allows direct connection to a PC and reproduction of today's popular high resolution sound sources.
Dat is een andere receiver dan waar je het eerder over had.
Als ik de specs zo zie dan kan het daar inderdaad wel mee.

Leuke functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
RobbieT schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:18:
[...]

Dat is een andere receiver dan waar je het eerder over had.
Als ik de specs zo zie dan kan het daar inderdaad wel mee.

Leuke functie.
Ja, dat klopt. Ik had het eerst over de R-N801 en die kan dat volgens mij inderdaad niet.

Ik denk alleen dat een receiver met HDMI-ingang meer toekomstbestendig is, omdat veel streamers al geen USB-aansluiting meer hebben.

Edit: verder is het zo dat de R-N801 netwerkfuncties heeft die de A-S 801 weer niet heeft, maar goed, daar heb je de Shield dan weer voor.

[ Voor 12% gewijzigd door Jackssonss op 07-05-2020 18:26 ]

Pagina: 1 ... 67 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.