Jackssonss schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:32:
De NVIDIA Shield klinkt interessant als vervanging voor mijn HTPC, maar het is erg jammer dat ie geen optische uitgang heeft.
Weet iemand of ik met de Shield TV 24-bit 192khz FLAC bitperfect kan streamen via mijn LG OLED 55B6V (via HDMI aangesloten op de Shield) naar een nog te kopen Yamaha R-N803D (optisch aangesloten op mijn LG TV)?
Waarom kijk je dan niet naar alternatieve kastjes
Zijn ook nog eens vaak goedkoper ook!
De Shield TV ondersteund USB geluidskaarten dus je zou eens kunnen kijken of je deze tweedehands kan scoren of ergens nieuw bij een outlet of zo :
pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card
Heb ik jarenlang gebruikt i.c.m. een oude versterker en een Intel NUC, maar ik denk dat die op de Shield TV ook gewoon werkt.
Ondertussen zijn er ook allerlei soortgelijke modellen tekoop op eBay/Ali/je favoriete Chinese Webshop dus kijk daar ook eens rond!
Nogne schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:38:
Heb je de shares gekoppeld in Kodi of in je Shield? Als je ze in Kodi hebt gekoppeld, dan kan je die het best ontkoppelen en via de Instellingen van je shield de shares weer koppelen.
Dit zorgt voor minder overhead.
Wat je voorstelt klinkt echt vreselijk onlogisch eerlijk gezegd
Daarnaast zou de eventuele overhead juist moeten optreden op het moment dat de NFS of SMB Shares via Android TV zijn gemount i.p.v. direct vanuit Kodi, maar ik zie daar eigenlijk geen reden voor, want simpele mounts die het OS doet!
/EDIT :Zou zweren dat die dat wel deed, maar blijkbaar heb ik wat door elkaar gehaald... my bad!
Misschien had ik eerst effe het doosje erbij moeten pakken, want dat gekke ding heb ik nog ergens in een kastje liggen
[
Voor 13% gewijzigd door
nero355 op 06-05-2020 19:47
]