Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:41
Als ik nu via web inlog op Plex krijg ik de melding dat de plex media server verouderd is. Ik kan niets meer afspelen. Op de shield lijk ik de laatste versie van plex te draaien. Moet ik de server apart updaten? Of loopt Nvidia hopeloos achter. Het gaat om een 2017 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:41
jzoin2 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:04:
[...]

Thx voor je reactie, vooral mbt punt twee, daar lees je verdomd weinig over. Ben benieuwd of de 2017 versie ook krachtig genoeg is hiervoor, 4ktje/60hz
Je schreef 1080p films ;) dat gaat easy. 4k/24p gaat bij mij prima via direct play. Transcoden geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
HEY_DUDE schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:06:
[...]

Je schreef 1080p films ;) dat gaat easy. 4k/24p gaat bij mij prima via direct play. Transcoden geen idee.
Ah scherp, klopt. Wil ook een beetje futureproof zijn toch, zo goedkoop issie niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
HEY_DUDE schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:05:
Als ik nu via web inlog op Plex krijg ik de melding dat de plex media server verouderd is. Ik kan niets meer afspelen. Op de shield lijk ik de laatste versie van plex te draaien. Moet ik de server apart updaten? Of loopt Nvidia hopeloos achter. Het gaat om een 2017 model.
Via Chrome op een PC naar de play store gaan en plex server vanaf daar op de shield laten installeren/updaten. Geef de update wel de tijd. Ik was ongeduldig en her-startte de Shield met een corrupte database als gevolg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Bij mij gaat de standaard screensaver aan na een X aantal minuten.
Als ik Amazon Prime Video open heb staan (film/ serie op pauze bijv.) en ik wil verder gaan kijken (nadat de screensaver in beeld is) dan is de Amazon Prime app automatisch gesloten. |:( |:( Weet iemand of je ergens een instelling kan veranderen zodat Amazon Prime op de voorgrond blijft?
Bij andere apps heb ik hier geen last van.

[ Voor 5% gewijzigd door Ike. op 23-03-2020 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:34

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ike. schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:21:
Bij mij gaat de standaard screensaver aan na een X aantal minuten.
Als ik Amazon Prime Video open heb staan (film/ serie op pauze bijv.) en ik wil verder gaan kijken (nadat de screensaver in beeld is) dan is de Amazon Prime app automatisch gesloten. |:( |:( Weet iemand of je ergens een instelling kan veranderen zodat Amazon Prime op de voorgrond blijft?
Bij andere apps heb ik hier geen last van.
Niet zelf getest, maar aangezien het Android is, zou je kunnen kijken bij de systeeminstellingen - apps - app opzoeken, kijken naar energie-instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:33
Is er met de Shield iets van een webcam mogelijk?

Zo kunnen we wat makkelijk contact houden met familie en de kinderen zullen het vast leuk vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lmgtfy linkjes zijn ongewenst op het forum, het is net zo makkelijk er dan direct antwoord op te geven.

[ Voor 67% gewijzigd door Geronimous op 24-03-2020 01:10 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:54
com2,1ghz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:52:
Sinds Geforce NOW uit de beta is is het nogal waardeloos geworden op de Shield als free user. In de avonden of in het weekend krijg je geen mogelijkheid om te spelen.
Niet dat ik dat vaak deed maar dat was ook mijn intentie van de shield om sporadisch wat op te spelen. Afgelopen weekend twee pogingen gedaan voor een potje rocket league en de queue zat de ene keer op de 290 en de andere keer op de 385.
Voor de grap ben ik even gaan wachten maar na een kwartier was de queue 100 lager. In mijn ogen waardeloos als ik een uur moet wachten voor een potje gamen.
Misschien vanwege de populariteit, maar ik hoop dat dit in de toekomst beter wordt.

Ik weet het dit is een zeik post waarbij ik voor een gratis dienst iets verwacht. Maar naast een PS4/PS-plus abonnement, en als PC gamer zijnde vind ik het niet waard om nog extra geld neer te leggen voor geforce now voor dat ene potje per maand :P
Haha. Ik deel je mening. Dacht V/D week ook eens wat te gaan doen. Maar kwam van een koude kermis thuis. Jammer maar er extra voor betalen vind ik ook geen optie..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NeutraleTeun schreef op maandag 23 maart 2020 @ 22:05:
Is er met de Shield iets van een webcam mogelijk?

Zo kunnen we wat makkelijk contact houden met familie en de kinderen zullen het vast leuk vinden.
Bij deze een direct antwoord, omdat LMGTFY linkjes ongewenst zijn. Op die pagina zie je meteen het antwoord op je vraag. ;)

Wat ik met mijn vorige post probeerde aan te geven is dat het vaak vlotter is om het zelf even op te zoeken. Met een Google query van 5 seconden weet je het antwoord al.

Vergelijk:
"Kan X Y doen?" (een vraag die ongetwijfeld al vaak is gesteld en beantwoord)

Met:
"Kan X Y doen, maar in uitzonderlijke situatie Z? Ik heb al A, B en C afgezocht, maar niets gevonden."

[ Voor 44% gewijzigd door The Zep Man op 24-03-2020 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Naja, had ik wellicht moeten melden.
Dat resultaat heb ik zelf ook al gevonden, maar niet echt een bevredigend antwoord gevonden.

Ja je kunt een cam aansluiten. Een aantal hebben het dan weer over sideloaden en bij anderen lukt het niet.
Daarbij wil ik "cammen" tussen 2 huishouden met het beeld op tv, en lees ook dat Skype geen optie is.

Dus ja, ik had al gezocht, maar kon niet echt een oplossing vinden en dus dacht ik laat ik het hier eens proberen.

Maar wellicht moet ik het breder vragen (mss in een ander topic) "hoe kan ik cammen tussen 2 huishoudens met beeldweergave op de tv".

https://www.nvidia.com/en...ebcam-options-for-shield/

Ben namelijk niet de enige.

[ Voor 10% gewijzigd door NeutraleTeun op 24-03-2020 20:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
NeutraleTeun schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:35:

Maar wellicht moet ik het breder vragen (mss in een ander topic) "hoe kan ik cammen tussen 2 huishoudens met beeldweergave op de tv".
Ah, dat is iets waar wij wat mee kunnen, ook met de Shield TV (en andere Android TV apparaten, en wat ander 'smart' prul).

Kijk eens naar Tellybean, voor smartphone en Shield TV. Gebruik de smartphone als camera en microfoon op/onder de TV, gericht op de huiskamer. De Shield TV toont alles vanaf de andere kant. Is van wat ik lees gratis, zonder advertenties.

Van de website is het SSL/TLS certificaat verlopen, maar verder is daar alles nog te vinden over de applicatie.

[ Voor 26% gewijzigd door The Zep Man op 26-03-2020 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Yay, Tellybean does the trick.
We kregen alleen geen geluid door, dus daarvoor een 2e telefoon gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Pierre schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:44:
Vandaag mijn Shield binnengekregen, mooi apparaat. Alleen of ik snap het niet of ik doe iets verkeerds. Ik heb er Kodi op gezet en ik krijg iedere keer deze boodschap " waiting for external storage"

Als ik een film vanaf een usb stick/externe SSD wil kijken dan is het toch gewoon Kodi starten en die stick in 1 van de 2 usb poorten op de Shield stoppen of moet het op een andere manier.
Ik heb opeens hetzelfde probleem. Het heeft altijd gewerkt, voor jaren.
Kodi opnieuw geïnstalleerd.,de usb stick eruit gehaald maar helaas.
Is het bij jou wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:20

Pierre

Van nature lui!

Arjantje72 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:39:
[...]

Ik heb opeens hetzelfde probleem. Het heeft altijd gewerkt, voor jaren.
Kodi opnieuw geïnstalleerd.,de usb stick eruit gehaald maar helaas.
Is het bij jou wel gelukt?
Ik heb sinds een half jaar een nieuwe NAS (Synology DS918+) dus ik heb dat probleem niet meer. Volgens mij was het ook in eens verholpen, geen idee sorry.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Kan je op de nvidia ook de Ziggo go app installeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ben er schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:27:
Nee, want het is Android TV en geen Android.
Google maar, er zijn heel veel mensen niet blij met ziggo hierom.
Je kunt vanaf ziggo Go (op je telefoon ofzo) wel (het meeste) chromecasten naar een shield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
De Horizon app doet het wel, is met wat zoeken wel te vinden.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:43
dragon2 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:33:
[...]

Nee, want het is Android TV en geen Android.
En dus is het beide Android, alleen zie je in de Play Store alleen apps die geschikt zijn voor Andoid TV. Maar gewone Android apps kun je ook sideloaden. Zo draai ik de F1 TV app (alleen beschikbaar voor telefoon, niet eens tablet) ook op de SHIELD. Je hebt wel een pointer device nodig, en alles (behalve video) is in portrait, maar verder werkt het gewoon. En ik meen dat je de Ziggo Go app ook kunt sideloaden op die manier.

Maar ja, beste zou zijn als Ziggo eindelijk eens de Android TV app zou uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Dankje brad Pitt en als ik vragen mag wat moet ik dan zoeken,want ben hier een leek in
Wil hem juist aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:45:
[...]

En dus is het beide Android, alleen zie je in de Play Store alleen apps die geschikt zijn voor Andoid TV. Maar gewone Android apps kun je ook sideloaden. Zo draai ik de F1 TV app (alleen beschikbaar voor telefoon, niet eens tablet) ook op de SHIELD. Je hebt wel een pointer device nodig, en alles (behalve video) is in portrait, maar verder werkt het gewoon. En ik meen dat je de Ziggo Go app ook kunt sideloaden op die manier.

Maar ja, beste zou zijn als Ziggo eindelijk eens de Android TV app zou uitbrengen.
Je kan uiteraard prima de ziggo go app sideloaden. Hij doet het dan alleen niet. Dus je hebt er geen fluit aan.

Iedere keer als er een nieuwe 'gekraakte' ziggo go app uitkomt die wel werkt sloopt ziggo die even later weer. Dus als je daarvoor een shield zou kopen, ik zou het niet doen. Tenzij je en ziggo internet thuis hebt en de shield alleen thuis wil gebruiken en je in de testgroep zit. Anders, forget it zou ik zeggen (hier een shield 2017 en 2019 en paar keer ziggo go even werkend gehad dus weet waar ik het over heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Ik heb wel dus Ziggo thuis maar wel jammer dat het niet te gebruiken is
En bedankt voor de uigleg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Pierre schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:45:
[...]

Ik heb sinds een half jaar een nieuwe NAS (Synology DS918+) dus ik heb dat probleem niet meer. Volgens mij was het ook in eens verholpen, geen idee sorry.
Ik ben er uit.
Er zat een USB stick in en die was branden zo heet..
Verwijdert en in de settings de extra opslag verwijdert, :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
ppeterr schreef op zondag 23 februari 2020 @ 19:00:
Wellicht kan iemand aanvullen of het mogelijk is om de app te sideloaden.
https://apkpure.com/nl/kpn-itv/com.kpn.epg
Ik kan bevestigen dat de KPN (handheld) app prima werkt op de shield. UI is niet al te gebruiksvriendelijk met de afstandbediening, maar met een additionele bt-muis gaat het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Kaspers schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:16:
[...]

Ik kan bevestigen dat de KPN (handheld) app prima werkt op de shield. UI is niet al te gebruiksvriendelijk met de afstandbediening, maar met een additionele bt-muis gaat het prima.
thanks, ik vroeg het voor @Walter3 - Misschien heeft hij er nog iets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:50
dragon2 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:33:
[...]
Je kunt vanaf ziggo Go (op je telefoon ofzo) wel (het meeste) chromecasten naar een shield.
Het meeste niet is meer mijn idee. Ik krijg altijd de melding dat casten van de inhoud niet kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:28:
[...]

Het meeste niet is meer mijn idee. Ik krijg altijd de melding dat casten van de inhoud niet kan.
Film1 kan in ieder geval niet, verder ben ik er zelf nog nooit tegenaan gelopen. Ik cast wel meestal opgenomen programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
harley2009 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 06:05:
[...]

Haha. Ik deel je mening. Dacht V/D week ook eens wat te gaan doen. Maar kwam van een koude kermis thuis. Jammer maar er extra voor betalen vind ik ook geen optie..
Vandaag om 12:00 de shield aangezet, 170 wachtende bij Geforce now, nu is het inmiddels 5,5 uur later en zitten er nog 18 wachtende voor mij. 2 uur geleden nog 25. Met een beetje geluk ben ik vanavond om 21:00 aan de beurt om 1 uurtje te mogen spelen.

Betalen vind ik geen probleem, maar helaas zit er een stop momenteel op vanwege capaciteitsproblemen.
Wel erg jammer, want nu ben je eigenlijk als nog geneigd om een dikke console ernaast te hebben of een pc met een flinke videokaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:50
dragon2 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:30:
[...]

Film1 kan in ieder geval niet, verder ben ik er zelf nog nooit tegenaan gelopen. Ik cast wel meestal opgenomen programma's.
Ik heb het in het verleden geprobeerd met Sony Android TV en dan kreeg ik altijd de mededeling dat de content niet gecast mocht worden.

Zojuist geprobeerd Silicon Valley, the Outsider en Plot against America te casten: werkt allemaal nu. Helemaal geweldig! Tnx.

Ps.
Alleen soms start de serie niet op en blijft die hangen. Maar dat ligt dan niet aan 't casten denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 29-03-2020 17:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Kwam dit gisteren tegen : https://nl.hardware.info/...rnatief-os-voor-smart-tvs

Wat lijkt het me heerlijk om Android TV te dumpen en KDE op de Shield TV te draaien : Geweldige hardware EN software die niet constant allerlei onnodige troep binnenhaalt/naar buiten stuurt gecombineerd! HEERLIJK!!! :)

Schijnt wel te draaien als Beta op een Raspberry Pi, maar op de Shield TV lijkt me echt ideaal dus ik ga binnenkort eens wat meer erover lezen.

Toevallig iemand al mee bezig geweest ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 23:24
Heb je Shadow al geprobeerd? Ik vind het perfect werken op de Shield.
user_tweakers schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:33:
[...]

Vandaag om 12:00 de shield aangezet, 170 wachtende bij Geforce now, nu is het inmiddels 5,5 uur later en zitten er nog 18 wachtende voor mij. 2 uur geleden nog 25. Met een beetje geluk ben ik vanavond om 21:00 aan de beurt om 1 uurtje te mogen spelen.

Betalen vind ik geen probleem, maar helaas zit er een stop momenteel op vanwege capaciteitsproblemen.
Wel erg jammer, want nu ben je eigenlijk als nog geneigd om een dikke console ernaast te hebben of een pc met een flinke videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
effect10 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:21:
Heb je Shadow al geprobeerd? Ik vind het perfect werken op de Shield.

[...]
Bedankt voor de tip..
Ook daar pas beschikbaar vanaf juni 2020 zag ik.
Denk dat ik er beter aan doet om een redelijke videokaart 2eh te kopen en en vanuit me eigen pc gaat streamen.

Het is overigens als volgt gelopen vandaag:
12:00 Shield aangeziet, Geforce now wachtlijst nr 170
17:30 18 wachtende voor mij
23:00 6 wachtende voor mij

Shield uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 19:41
Op deze manier gaat games streamen ten onder nog voordat het goed en wel op stoom is gekomen.
Totaal onbruikbaar als je geen toegang kan krijgen door capaciteit tekort.

En dan maar hopen dat het beter is als je betaald... (Waar je je op dit moment niet meer voor kan aanmelden)

Zo wordt je toch weer keihard naar een game-pc of console toe gejaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:13
Waarom zou eigenlijk de capaciteit nu zo veel te kort komen, terwijl er tot een maand geleden (tot er betaald moest worden) hier volgens mij niemand tegenaan liep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:32
Het gaat zeker weer beter worden, alleen nu zitten er wereldwijd zoveel mensen thuis die normaal geen tijd zouden hebben om te gamen etc.
Dat ze daar niet op ingesteld waren kan ik mij wel wat bij voorstellen.
Oorzaak - gevolg.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Ad de Jong schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:56:
Het gaat zeker weer beter worden, alleen nu zitten er wereldwijd zoveel mensen thuis die normaal geen tijd zouden hebben om te gamen etc.
Dat ze daar niet op ingesteld waren kan ik mij wel wat bij voorstellen.
Oorzaak - gevolg.
Klopt, dat is duidelijk, alleen legt het wel meteen haarfijn één van de grote zwakke plekken van game streaming bloot.

Dit kan je dus ook rond de kerst bijvoorbeeld verwachten, als ook iedereen tegelijk tijd heeft.

Als ze dat niet op kunnen lossen dan blijft een eigen PC / console nog altijd een betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
RobbieT schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:00:
[...]
Klopt, dat is duidelijk, alleen legt het wel meteen haarfijn één van de grote zwakke plekken van game streaming bloot.

Dit kan je dus ook rond de kerst bijvoorbeeld verwachten, als ook iedereen tegelijk tijd heeft.

Als ze dat niet op kunnen lossen dan blijft een eigen PC / console nog altijd een betere oplossing.
Ik denk dat het op dit moment nog wel erger is dan met kerst.
Dan zijn er nog hele volksstammen die weg gaan of andere dingen doen.
Nu is het binnenblijven, zo min mogelijk of geen contact en gaan mensen dus dingen doen om zichzelf te vermaken.

Maar inderdaad de zwakke plekken komen nu zeker naar boven.
En dan zwak als je dat zo wel mag noemen. De zwakste schakel zeker.
Ik vraag mij af als ze die gameservers aanpakken wat is dan de zwakste schakel waardoor er vertragingen optreden? De doorvoer van het internet zelf?
Nu worden vrijwel alle streaming diensten al geknepen op (beeld) kwaliteit.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
nero355 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:17:
Kwam dit gisteren tegen : https://nl.hardware.info/...rnatief-os-voor-smart-tvs

Wat lijkt het me heerlijk om Android TV te dumpen en KDE op de Shield TV te draaien : Geweldige hardware EN software die niet constant allerlei onnodige troep binnenhaalt/naar buiten stuurt gecombineerd! HEERLIJK!!! :)

Schijnt wel te draaien als Beta op een Raspberry Pi, maar op de Shield TV lijkt me echt ideaal dus ik ga binnenkort eens wat meer erover lezen.

Toevallig iemand al mee bezig geweest ?!
Tjah ik moet het nog maar zien. Als er straks geen app bouwer mee bezig omdat het platform totaal niet interessant is vanwege het geringe aantal gebruikers dan zit je daar met geweldige hardware en software en 0,0 ondersteuning. En ik moet ook zeggen dat ik mij niet echt stoor aan de "onnodige troep" van Android TV. Ik merk daar echt helemaal niks van in het gebruik van de Shield. Maar ik gebruik het dan ook alleen voor Kodi, youtube en iptv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
keepitfrosty schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:14:
[...]

Tjah ik moet het nog maar zien. Als er straks geen app bouwer mee bezig omdat het platform totaal niet interessant is vanwege het geringe aantal gebruikers dan zit je daar met geweldige hardware en software en 0,0 ondersteuning. En ik moet ook zeggen dat ik mij niet echt stoor aan de "onnodige troep" van Android TV. Ik merk daar echt helemaal niks van in het gebruik van de Shield. Maar ik gebruik het dan ook alleen voor Kodi, youtube en iptv.
Ik vermoed dat @nero355 met onnodige troep nog meer doelt op dingen die er onderwater gebeuren die je niet ziet. Zo heeft hij ook al vaker aangegeven dat dr SHIELD honderden? duizenden? DNS queries doet op een dag, terwijl het ding alleen in standby staat. Qua privacy kan het dan wellicht beter zijn om voor een alternatief OS te gaan.
Overigens ben ik het ook met jou eens. Zo is die telefoon met KDE / Plasma er ook nooit gekomen, en een tablet hebben ze IIRC ook aan gewerkt maar nooit breder bekend geworden. De kans dat dit een succes wordt acht ik dus ook klein.
En dat zeg ik als fulltime Linux gebruiker, en nadat ik zowel een Nokia N9 als Jolla telefoon heb gehad alvorens naar een mainstream (Android) smartphone te switchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
Is die app nog steeds niet uitgerold voor Android TV? Ik heb em al ruim een jaar op m'n Shield staan als tester. Werkt prima, alleen de beeldkwaliteit kan zich niet nog lang niet meten met de Next.

Wat betreft casten. Maat van me heeft een Ziggo sport abo en die streamt formule 1 altijd vanaf zijn telefoon naar zijn shield. Dat werkt dus wel.

[ Voor 17% gewijzigd door Hulleman op 30-03-2020 15:00 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij mij speelt Kodi ineens geen video af vanaf mijn Synology DS218+. Hij scant de bestanden wel en haalt metadata binnen, maar als ik met de ab van de Shield, Yatse op mijn telefoon of met de ab van de TV via CEC probeer op "afspelen" te drukken, gebeurt er niets.
Het maakt daarbij niet uit of ik de bibliotheekmodus gebruik of via Systeem - Bestanden naar de bestanden toe browse (zowel via NFS als SMB)

Als ik diezelfde bestanden probeer te benaderen met VLC op dezelfde Shield, worden ze wel gewoon afgespeeld.

Voor zover ik weet zijn er geen updates geweest voor Kodi of iets anders op de Shield of op mijn Synology. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en wat ik er aan kan doen?

Verder nog iets waar ik nog geen oplossing voor gevonden heb: Netflix speelt automatisch video met geluid af als ik de app opstart of binnen Netflix naar andere series blader. Op mijn Android telefoon en tablet doet hij dat niet. In de zeer beperkte instellingen van Netflix op de Shield kon ik niets vinden om dit tegen te gaan. Weet iemand waar ik dit zoeken moet?

edit: never mind, voor mijn tweede vraag heb ik een antwoord gevonden op de site van Netflix zelf :X: https://help.netflix.com/nl/node/2102

[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 30-03-2020 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:22
Ja de beta.. Zoek en gij zult onderstaande vinden :)

mucuracat in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie"

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 10:05
Ik probeer te zoeken naar mogelijkheden om een AMD grafische kaart te gebruiken voor gamestreaming. Ik ben in de markt voor een nieuwe pc en op dit moment hebben AMD kaarten de beste prijs/prestatie verhouding.

Op Google vind ik iets als de AMD Link. Heeft iemand daar ervaring mee met de Shield? Of misschien andere tips en tricks om dit werkend te krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door Juzzuts op 31-03-2020 09:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
Juzzuts schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:47:
Ik probeer te zoeken naar mogelijkheden om een AMD grafische kaart te gebruiken voor gamestreaming. Ik ben in de markt voor een nieuwe pc en op dit moment hebben AMD kaarten de beste prijs/prestatie verhouding.

Op Google vind ik iets als de AMD Link. Heeft iemand daar ervaring mee met de Shield? Of misschien andere tips en tricks om dit werkend te krijgen?
De Steam link app werkt prima op een Nvidia Shield TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
RobbieT schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:10:
[...]

De Steam link app werkt prima op een Nvidia Shield TV.
Ah top! En is er ook zoiets voor Ubisoft en Rockstar games die niet op Steam staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Juzzuts schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:36:
[...]

Ah top! En is er ook zoiets voor Ubisoft en Rockstar games die niet op Steam staan?
Als ik me niet vergis kan je programma's die niet op Steam zitten toevoegen aan je bibliotheek.
Dan zou het ook moeten werken.

Als je een Android tablet of telefoon hebt dan kan je natuurlijk daar Steam link op zetten en kijken of je het aan de praat krijgt voordat je een Shield TV koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:45

n0ss

⭐⭐⭐

RobbieT schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:40:
[...]

Als ik me niet vergis kan je programma's die niet op Steam zitten toevoegen aan je bibliotheek.
Dan zou het ook moeten werken.

Als je een Android tablet of telefoon hebt dan kan je natuurlijk daar Steam link op zetten en kijken of je het aan de praat krijgt voordat je een Shield TV koopt.
Dit kan zeker: https://support.steampowe...ef=2219-YDJV-5557&l=dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
ik heb dus een shield tv, maar twijfel over een AMD GPU in mn nieuwe pc :-)
Daarbij toch wel eerder al gemerkt dat Android TV en de gewone Android toch wel redelijk uit elkaar lopen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Juzzuts schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:25:
ik heb dus een shield tv, maar twijfel over een AMD GPU in mn nieuwe pc :-)
Daarbij toch wel eerder al gemerkt dat Android TV en de gewone Android toch wel redelijk uit elkaar lopen..
Wat heeft het één met het ander te maken? :?

Steam heeft gewoon hardwareondersteuning voor AMD kaarten voor Steam Link. De Steam Link applicatie op de Shield TV zal het niet boeien met wat de video gecodeerd is (of op wat voor videokaart het gespeeld wordt).

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 31-03-2020 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 17:14
The Zep Man schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:50:
[...]

Steam heeft gewoon hardwareondersteuning voor AMD kaarten voor Steam Link. De Steam Link applicatie op de Shield TV zal het niet boeien met wat de video gecodeerd is (of op wat voor videokaart het gespeeld wordt).
Geforce Now toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
The Zep Man schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:50:
[...]

Klopt, maar de standaard gamestreaming in in de shield is van nVidia. Ik wist niet of andere services ook beschikbaar zijn in AndroidTV en of er beperkingen zijn t.o.v. de nVidia implementatie. Blijkbaar niet dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geforce Now niet, maar waarom zou je Geforce Now gebruiken als je al Steam hebt? Steam kan ook spellen buiten Steam streamen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Juzzuts schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:26:
Klopt, maar de standaard gamestreaming in in de shield is van nVidia. Ik wist niet of andere services ook beschikbaar zijn in AndroidTV en of er beperkingen zijn t.o.v. de nVidia implementatie. Blijkbaar niet dus :)
De Shield TV kan je het beste zien als een 'puur' Android TV apparaat, met goede ondersteuning vanuit de fabrikant. Vanuit Nvidia zijn er in ieder geval geen beperkingen op dit gebied.

[edit]
Shit, twee keer gereageerd. |:(

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 31-03-2020 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brikkah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 22:47
Ik heb dit geprobeerd met m'n non-steam versie van GTA 5, maar die wordt vervolgens niet getoond in de Steam Link app

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:42:
Ik vermoed dat @nero355 met onnodige troep nog meer doelt op dingen die er onderwater gebeuren die je niet ziet. Zo heeft hij ook al vaker aangegeven dat dr SHIELD honderden? duizenden? DNS queries doet op een dag, terwijl het ding alleen in standby staat. Qua privacy kan het dan wellicht beter zijn om voor een alternatief OS te gaan.
Yup! :)
Zo is die telefoon met KDE / Plasma er ook nooit gekomen, en een tablet hebben ze IIRC ook aan gewerkt maar nooit breder bekend geworden. De kans dat dit een succes wordt acht ik dus ook klein.
En dat zeg ik als fulltime Linux gebruiker, en nadat ik zowel een Nokia N9 als Jolla telefoon heb gehad alvorens naar een mainstream (Android) smartphone te switchen.
Het Ubuntu Touch telefoon/tablet verhaal is iets heel anders dan dit KDE project! :P

Ubuntu Touch werd namelijk door Mr. Ubuntu himself op 1 April (in 2018 of 2017 geloof ik) als EOL verklaard _O- :+ 8)7

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
nero355 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 00:23:
[...]

Het Ubuntu Touch telefoon/tablet verhaal is iets heel anders dan dit KDE project! :P

Ubuntu Touch werd namelijk door Mr. Ubuntu himself op 1 April (in 2018 of 2017 geloof ik) als EOL verklaard _O- :+ 8)7
offtopic:
KDE Plasma op telefoons bestaat toch echt hoor ;)
Plasma Mobile
En ja, Ubuntu Touch is weer een heel ander verhaal. Daarbij heeft Mark Shuttleworth toen nog een groep (ex) Nokia medewerkers overgenomen die bij Nokia werkte aan een telefoon met Linux + Qt als schil. Kom alleen even niet op naam van het project, was niet Maemo/MeeGo (van de N900 & N9), die werd in Finland ontwikkeld. Canonical heeft toen personeel uit (zuid) Duitsland over genomen wat aan project werkte wat nooit het daglicht heeft gezien en bedoeld was voor dumb-phones en los stond van MeeGo.

Edit: Nokia Meltemi was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouterJockey
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 23:21
iemand enig idee waar de Nvidia Shield TV pro 2019 versie te koop is ? ik kan alleen op amazon er eentje vinden waar men meer dan 300 $ voor wil hebben>

Ik heb gegrepen dat Nvidia ze in batches produceert, komt er weer een batch aan of is het zo dat er een opvolger ofzo gaat komen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RouterJockey schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:22:
iemand enig idee waar de Nvidia Shield TV pro 2019 versie te koop is ? ik kan alleen op amazon er eentje vinden waar men meer dan 300 $ voor wil hebben>
Gewoon voor de normale prijs daar bestellen en wachten op de nieuwe voorraad! d:)b

Vaak zijn ze sneller binnen dan ze verwachten ;)
Ik heb gegrepen dat Nvidia ze in batches produceert, komt er weer een batch aan of is het zo dat er een opvolger ofzo gaat komen ??
De Shield TV 2019 Pro is net uit hé! :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouterJockey
Ik zou best voor de normale prijs willen bestellen maar op amazon, nvidia.com bol.com etc overal is hij uitverkocht (met name dan de nvidia shield tv pro 2019)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberhank
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-02 12:24
RouterJockey schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:22:
Ik zou best voor de normale prijs willen bestellen maar op amazon, nvidia.com bol.com etc overal is hij uitverkocht (met name dan de nvidia shield tv pro 2019)
Klopt; en er is ook geen betrouwbare info over wanneer er weer voorraad is helaas, zelfs niet bij Nvidia zelf.
(ik was gelukkig nog net op tijd bij Alternate.be 2 weken geleden net voordat ook daar de voorraad erdoor was; wel voor een meerprijs, maar ik heb 'm nu wel... ;) )

Phanteks Enthoo Luxe | Corsair RM1000x SHIFT 80 PLUS Gold | Gigabyte X570 Aorus Master | AMD Ryzen™ 9 5950X | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | MSI GeForce RTX 4090 Suprim X | G.SKILL F4-3600C16D-32GTZN, Samsung 980 PRO PCle 4.0 NVMe M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouterJockey
Tja wel echt minder dat ze het gewoon voor veel hoger dan de adviesprijs verkopen, om gebruik te maken van de schaarste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:03
gwystyl schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:52:
Bij mij speelt Kodi ineens geen video af vanaf mijn Synology DS218+. Hij scant de bestanden wel en haalt metadata binnen, maar als ik met de ab van de Shield, Yatse op mijn telefoon of met de ab van de TV via CEC probeer op "afspelen" te drukken, gebeurt er niets.
Het maakt daarbij niet uit of ik de bibliotheekmodus gebruik of via Systeem - Bestanden naar de bestanden toe browse (zowel via NFS als SMB)

Als ik diezelfde bestanden probeer te benaderen met VLC op dezelfde Shield, worden ze wel gewoon afgespeeld.

Voor zover ik weet zijn er geen updates geweest voor Kodi of iets anders op de Shield of op mijn Synology. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en wat ik er aan kan doen?
Bij mij sinds deze week hetzelfde euvel, Kodi lijkt de share bij, in mijn geval de QNAP 219PII, niet meer te kunnen lezen.
Er is geen update van de QNAP en ook niet van de Shield geweest, en ook de versie van Kodi is en was 18.6.

Iemand een oplossing?

Op mijn Android tablet draait ook Kodi 18.6 en daar geen hinder, lijkt dus duidelijk bij de Shield te zitten.

bijnaleek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
JaapB schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:49:
[...]

Bij mij sinds deze week hetzelfde euvel, Kodi lijkt de share bij, in mijn geval de QNAP 219PII, niet meer te kunnen lezen.
Er is geen update van de QNAP en ook niet van de Shield geweest, en ook de versie van Kodi is en was 18.6.

Iemand een oplossing?

Op mijn Android tablet draait ook Kodi 18.6 en daar geen hinder, lijkt dus duidelijk bij de Shield te zitten.
Gebruik je een Samba share vanuit Kodi?
Zo ja, heb je de NAS met naam gekoppeld in plaats van IP-adres?

Daar heb ik namelijk ook problemen mee gehad.

Door de share met IP-adres in plaats van NAS naam aan te maken heb ik het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
RobbieT schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:14:
[...]

Gebruik je een Samba share vanuit Kodi?
Zo ja, heb je de NAS met naam gekoppeld in plaats van IP-adres?

Daar heb ik namelijk ook problemen mee gehad.

Door de share met IP-adres in plaats van NAS naam aan te maken heb ik het opgelost.
Ja ik gebruik de Samba share en ja met naam gekoppeld, maar dat heeft al die tijd goed gewerkt. Straks maar overstappen op IP adres en kijken of dat de truc doet. Bedankt voor het meedenken

bijnaleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

JaapB schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:49:
[...]

Iemand een oplossing?

Ik heb uiteindelijk maar de data van kodi verwijderd en alles opnieuw ingesteld. Nu werkt het wel weer met volgens mij dezelfde instellingen. Het viel me wel op dat hij zelf locaties heeft gevonden (volgens mij via SMB). Ik had eerst NFS shares ingesteld op IP, maar nu stonden //Synology/video en andere gedeelde mappen al bij de locaties voor ik ergens naar toe had gebladerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodie
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:09
Al een tijdje in het bezit van een Nvidia shield, ben nu eigenlijk nog opzoek naar een tweede stroom adapter. Iemand nog tips? Heb zelf al gezocht maar kon er niet echt uit komen 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaapB
gwystyl schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:03:
[...]

Ik heb uiteindelijk maar de data van kodi verwijderd en alles opnieuw ingesteld. Nu werkt het wel weer met volgens mij dezelfde instellingen. Het viel me wel op dat hij zelf locaties heeft gevonden (volgens mij via SMB). Ik had eerst NFS shares ingesteld op IP, maar nu stonden //Synology/video en andere gedeelde mappen al bij de locaties voor ik ergens naar toe had gebladerd.
Ik heb hier nu in plaats van de naam dan toch het IP adres gebruikt (Tip van RobbieT) en alles werkt weer zoals voorheen.

bijnaleek

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goodie schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:21:
Al een tijdje in het bezit van een Nvidia shield, ben nu eigenlijk nog opzoek naar een tweede stroom adapter. Iemand nog tips? Heb zelf al gezocht maar kon er niet echt uit komen 😅
eBay heeft er zat. Zoek naar 'SPA040A19W2'. Vanuit China kan je ze 'pre-owned' krijgen voor rond de 15-25 EUR, maar controleer of de juiste aansluiting voor op het stopcontact erbij zit. Al zoek je naar 'SPA040A19W2 EU' dan moet je de juiste wel kunnen vinden, aangenomen dat dat de juiste plug voor jou is.

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 03-04-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Zit ook te kijken naar iets ter vervanging van het niet-zo-beste smart gedeelte van mijn tv. De MiBox S op de slaapkamer is prima voor daar, maar echt niet goed genoeg voor de woonkamer. En dat rare ronde geval komt er hier niet in...

Heel irritant dat het opeens allemaal totaal uitverkocht is. En gewoon raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
Ik dacht dat ik de enige was die problemen had met mijn afstandsbediening van mijn Shield (oude model).
Als ie het doet werkt ie gewoon erg goed, ligt lekker in de hand en doet lang met de batterijen maar het duurt soms zo lang voordat ie reageert.

Nu kwam ik (ik meer hier ergens) de Q8 bluetooth Voice Remote Controller Air Mouse als optie tegen.
Echt een aanrader voor wie hetzelfde probleem heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XLNkIXvzgqgiEmn6Ptudp-GLTj0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DMVdpetC4s7zZvpvbXqe9Aw5.png?f=fotoalbum_large

Het enige (kleine) minpuntje is dat je hem voor gebruik die dag even een keertje moet connecten (volume down & select, ik heb even moeten zoeken voordat ik dit gevonden had omdat er geen beschrijving bijgeleverd wordt) maar dat is amper het noemen waard.
Best kans dat dit ook op te lossen is (mocht iemand weten hoe....) maar als je ziet wat dat ding kost dan heb ik geen klagen :-)

Edit: ik zie nu dat de prijs hiervan inmiddels bijna verdubbeld is en dat er nu bezorgkosten gerekend worden bij dezelfde verkoper waar ik de mijne vandaan heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Ad de Jong op 04-04-2020 12:01 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Waarom niet de afstandsbediening van je TV gebruiken? Werkt perfect.
via HDMI CEC?

[ Voor 9% gewijzigd door Ike. op 04-04-2020 12:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
Ike. schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 12:50:
via HDMI CEC?
Ik vind dat totaal geen fijne afstandsbediening (Samsung).
Zelfs mijn telefoon werkt nog fijner als afstandsbediening dan die Samsung.
Minder is meer, ik gebruik maar een paar toetsen en dan is die bijgeleverde of huidige alternatieve Q8 vele malen fijner.
Ligt ook veel fijner in de hand.
Voorheen wel eens een Logitech gehad wat ook erg fijn was maar nu ik die kleine gewend ben.... _/-\o_

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ike. schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 12:50:
via HDMI CEC?
Niet met elke versterker ertussen. HDMI-CEC werkt perfect... als het werkt. ;)

Ik gebruik een Flirc USB in combinatie met een klassieke Logitech Harmony. Eenmaal geconfigureerd is er geen omkijken naar. Voor die ene keer dat ik iets intik pak ik wel een tactisch verborgen draadloos toetsenbord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:03
Ad de Jong schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:58:

Nu kwam ik (ik meer hier ergens) de Q8 bluetooth Voice Remote Controller Air Mouse als optie tegen.

[...]

Het enige (kleine) minpuntje is dat je hem voor gebruik die dag even een keertje moet connecten (volume down & select, ik heb even moeten zoeken voordat ik dit gevonden had omdat er geen beschrijving bijgeleverd wordt) maar dat is amper het noemen waard.
Best kans dat dit ook op te lossen is (mocht iemand weten hoe....) maar als je ziet wat dat ding kost dan heb ik geen klagen :-)
Ik heb een paar jaar geleden de Q5 variant aangeschaft bij Banggood:

https://www.banggood.com/...ndroid-Box-p-1301925.html

Let op: wel zorgen dat je de variant met bluetooth kiest!

Ik had ook het probleem dat ik telkens opnieuw moest pairen, tot ik op de Shield onder Security & restrictions de optie Bluetooth LE Privacy uitzette. Nu blijft de pairing gewoon bestaan. De remote gaat alleen na een tijdje wel "slapen" en dan moet je hem wakker maken door een paar keer op een willekeurige knop te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:49
ja +1 voor die bangood afstandbediening hier ook al jaren in gebruik werkt super goed en de air mouse is soms ook handig als je eens welt browsen op een webbrowser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• effect10
De G20 2,4ghz wireless remote is ook een hele goede. Direct response en geen verlies van verbinding

Is nagenoeg dezelfde als de banggood zie ik nu

[ Voor 20% gewijzigd door effect10 op 05-04-2020 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ad de Jong schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:58:
Echt een aanrader voor wie hetzelfde probleem heeft.
[Afbeelding]

Edit: ik zie nu dat de prijs hiervan inmiddels bijna verdubbeld is en dat er nu bezorgkosten gerekend worden bij dezelfde verkoper waar ik de mijne vandaan heb.
Die heb ik onder andere gepost en volgens mij hebben daarna meerdere medeTweakers hem ook gekocht : Kashika in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie" :*)

Ergonomisch gezien is het echt een veeeel fijnere afstandsbediening dan de 2015/2017 Remote die echt veel te plat is en een aantal medeTweakers een paar keer tussen de kussens/kussen en leuning van de bank of bankstoel hebben verloren! :D _O-

Verder trouwens geen extra settings hoeven toe te passen na het standaard pairen.
Wel effe Bluetooth activeren op de Q8 zelf door inderdaad Volume - en de OK knop in te drukken als die heel lang niet is gebruikt, maar dat vind ik echt geen ramp en is alleen maar beter voor de batterijen die ik erin heb zitten : 2x LSD AAA van GP Recycko of Eneloop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Laatst online: 28-08 02:41
Ik zit al een tijd te wachten tot de Pro weer op voorraad komt en met de gewone weer op voorraad en dat ik toch wel een beetje ongeduldig wordt vroeg ik me af of mensen hier kunnen zeggen of er in gebruik een groot verschil tussen de twee zit. Ik ga hem alleen gebruiken als mediaplayer en Gamestream vanaf m'n desktop, lokaal Android games spelen en de smart home functies zijn dus ook geen must haves voor me. Qua apps zal het in de richting van Kodi, Plex, Netflix, Amazon Prime, Disney+ en de ingebouwde Gamestream natuurlijk blijven. TV is een Samsung QLED uit 2019 dus 4k AI opschaling is wel tof maar dit zit geloof ik ook in de gewone. Is er een goede reden om toch te wachten op de Pro?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Centurius schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:05:
Is er een goede reden om toch te wachten op de Pro?
Zie dit draadje, en met name deze reactie.

In de aanname dat je enkel Bluetooth invoerapparatuur (afstandsbedieningen, toetsenborden, muizen, game controllers) gaat gebruiken lijkt het erop dat er in jouw use cases geen behoefte is aan lokale opslag. Als dit zo is dan zie ik eigenlijk niet in waarom je de Pro zou willen hebben.

Er zit wel een vaak ongenoemd voordeel aan de Pro, en dat is dat deze iets dunner is (2,6 cm i.p.v. 4 cm), wat soms achter de TV geplakt net het verschil kan maken wanneer een muurbeugel wordt gebruikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:22
Is er een goede reden om toch te wachten op de Pro?
Naast vorige bericht, grootste reden dat ik tóch voor pro ging is, pro ondersteund 64 bit apps..
De 'gewone' versie niet.

Stel dat je net een app nodig hebt die 32 niet meer ondersteund? Dan baal je 8)7

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
mucuracat schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:12:
[...]

Naast vorige bericht, grootste reden dat ik tóch voor pro ging is, pro ondersteund 64 bit apps..
De 'gewone' versie niet.

Stel dat je net een app nodig hebt die 32 niet meer ondersteund? Dan baal je 8)7
Dan kan je nog beter het 2017 model kopen, in plaats van de nieuwe gewone.
2017 model doet ook 64 bits.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Laatst online: 07:17
Ik zit al een tijd te wachten tot de Pro weer op voorraad komt en met de gewone weer op voorraad en dat ik toch wel een beetje ongeduldig wordt vroeg ik me af of mensen hier kunnen zeggen of er in gebruik een groot verschil tussen de twee zit. Ik ga hem alleen gebruiken als mediaplayer en Gamestream vanaf m'n desktop, lokaal Android games spelen en de smart home functies zijn dus ook geen must haves voor me. Qua apps zal het in de richting van Kodi, Plex, Netflix, Amazon Prime, Disney+ en de ingebouwde Gamestream natuurlijk blijven. TV is een Samsung QLED uit 2019 dus 4k AI opschaling is wel tof maar dit zit geloof ik ook in de gewone. Is er een goede reden om toch te wachten op de Pro?
Geen antwoord op je vraag maar wel een tip: ik merk dat veel winkels ze niet online in hun webshop zetten maar wel verkopen in hun winkel. Ik heb zelf op 28 maart mijn Nvidia Shield TV Pro gekocht ondanks dat deze uitverkocht op de website stond.

Ik heb begrepen van de winkelier waar ik hem kocht dat er eind maart een batch binnen kwam. Deze is denk ik inmiddels al verspreid. De volgende batch zou pas eind mei in Europa aankomen zei hij. Dit lijkt overeen te komen met de leverperiode die deze site aangeeft: https://www.scan.co.uk/pr...thatch.com&utm_medium=wtb

[ Voor 19% gewijzigd door MR.Harok op 07-04-2020 09:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mucuracat schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:12:
[...]

De 'gewone' versie niet.

Ah, ja. Dat klopt. Wat een stomme beperking, mede omdat de SoC hetzelfde is. Ze moesten kennelijk iets doen om het goedkopere model nog verder te beperken.
RobbieT schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:34:
[...]

Dan kan je nog beter het 2017 model kopen, in plaats van de nieuwe gewone.
2017 model doet ook 64 bits.
Tenzij de Samsung televisie uit 2019 Dolby Vision ondersteuning heeft.

[ Voor 51% gewijzigd door The Zep Man op 07-04-2020 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
The Zep Man schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:37:

Tenzij de Samsung televisie uit 2019 Dolby Vision ondersteuning heeft.
Dan wordt het de pricewatch goed in de gaten houden. Die dingen lijken in batches op de markt te komen. Dus kwestie van op het juiste moment erbij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Laatst online: 28-08 02:41
Ah bedankt allemaal voor jullie tips! Samsung ondersteunt nog geen Dolby Vision maar omdat ik best veel 1080p Blu-Rays geript heb en de nieuwe SoC naar wat ik heb gelezen heel erg goed moet zijn voor 4k upscalen denk ik dat ik dan toch maar wacht tot de Pro beschikbaar is. Ook wist ik niet van het gebrek van de 64 bit support en hoewel ik niet weet of ik dat nodig heb vind ik het nou ook weer niet zo'n kleine aankoop dat ik niet futureproof wil zijn.

@MR.Harok Als ik vragen mag, bij welke winkel was dit? Als het een keten was dan kan ik het ook in Enschede even proberen. :) Ik weet wel dat de kleinere electronica zaken hier ze helaas niet krijgen/bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Centurius schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:05:
Ah bedankt allemaal voor jullie tips! Samsung ondersteunt nog geen Dolby Vision

@MR.Harok Als ik vragen mag, bij welke winkel was dit? Als het een keten was dan kan ik het ook in Enschede even proberen. :) Ik weet wel dat de kleinere electronica zaken hier ze helaas niet krijgen/bestellen.
Samsung ondersteund alleen HDR10 en HDR10+

HDR10+ is eigenlijk een concurrerend systeem ten opzichte van Dolby Vision.

Alle merken ondersteunen voor zover ik weet HDR10.

Philips ondersteund daarnaast zowel HDR10+ als Dolby Vision op hun televisies.
Samsung en Panasonic ondersteunen naast HDR10 alleen HDR10+
Sony en LG naast HDR10 alleen Dolby Vision.

Landschap is weer mooi verdeeld, hebben we als consument alleen niks aan.

Met een Samsung TV heb je dus niks aan Dolby Vision ondersteuning, helaas.

Wat dat betreft zou je dus ook een 2017 model kunnen overwegen als je die wel ergens kan krijgen, nieuw of 2e hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Laatst online: 07:17
Centurius schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:05:
Ah bedankt allemaal voor jullie tips! Samsung ondersteunt nog geen Dolby Vision maar omdat ik best veel 1080p Blu-Rays geript heb en de nieuwe SoC naar wat ik heb gelezen heel erg goed moet zijn voor 4k upscalen denk ik dat ik dan toch maar wacht tot de Pro beschikbaar is. Ook wist ik niet van het gebrek van de 64 bit support en hoewel ik niet weet of ik dat nodig heb vind ik het nou ook weer niet zo'n kleine aankoop dat ik niet futureproof wil zijn.

Dit was bij de Mediamarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 22:14
Heeft iemand een advies voor me?
Heb hier een shield tv pro (2019 model) met 8.1.0
Is het verstandig om de firmware te updaten? Op zich werkt alles prima.

Heb een video gezien dat iemand stadia heeft draaien op shield tv (via aptoide tv chrome beta installeren, desktop mode gebruiken en dan daarmee spelen. Iemand al met stadia op shield ervaring?

Bedankt voor het delen van het advies of ervaring.

[ Voor 31% gewijzigd door humptydumpty op 12-04-2020 14:45 . Reden: Stadia vraag toevoegen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

humptydumpty schreef op zondag 12 april 2020 @ 14:40:
Heeft iemand een advies voor me?
Heb hier een shield tv pro (2019 model) met 8.1.0
Is het verstandig om de firmware te updaten? Op zich werkt alles prima.

Heb een video gezien dat iemand stadia heeft draaien op shield tv (via aptoide tv chrome beta installeren, desktop mode gebruiken en dan daarmee spelen. Iemand al met stadia op shield ervaring?

Bedankt voor het delen van het advies of ervaring.
Ik denk dat het niet zo lang meer duurt voor er een Android TV app komt. Er zijn al aanwijzingen voor gevonden en de nieuwe Chromecast zijn ook Android TV toestellen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 18:48
Ik dacht ik ga eens een simpel spelletje spelen met mijn zoontje met de Shield. Eerste de beste gedownload, controller bedraad aangesloten.

Nu merk ik dat de knoppen niet werken. Ik bedoel in ieder geval de ABXY knoppen. Ik namelijk wel de linker joystick gebruiken en gas geven met m'n rechter vinger. Maar om te schieten moet ik op A drukken en toen bleek dat niet te werken. Ook voor het starten moest ik alle menu-items doorlopen met de Shield remote, omdat de A niet werkte..

Ik heb die controller nooit gebruikt, kan me dus niet voorstellen dat de rechterkant ervan ineens stuk is. Of komt dat omdat hij mogelijk eerst helemaal opgeladen moet zijn? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Goofyduck384 op 12-04-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
Mischien controller updaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
Goofyduck384 schreef op zondag 12 april 2020 @ 15:12:
Ik heb die controller nooit gebruikt, kan me dus niet voorstellen dat de rechterkant ervan ineens stuk is. Of komt dat omdat hij mogelijk eerst helemaal opgeladen moet zijn? ;)
Denk zoal al gezegd, firmware updaten, en als het dan nog niet werkt ben je waarschijnlijk een pechvogel die een D.O.A. heeft gehad, dus dan wordt het met Nvidia contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 06:53

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Steeds als ik de afstandsbediening oppak, druk ik per ongeluk de netflix knop in.
Is er niet ergens een instelling waarmee ik het gedrag van de knop kan instellen, bv 2 keer indrukken om netflix te starten.

Ik weet dat het met een app kan, maar die app werkt pas nadat ik de shield al gestart heb, en dan heb ik die netflixknop alweer ingedrukt.

Volgens mij heb ik eens gelezen ergens dat je die knoppen kan remappen zonder dat je er een app voor nodig hebt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 19:27
Hiermee kun je de shield opstarten, persoonlijk vind ik dit een goed werkende app: https://play.google.com/s...=com.nvidia.shield.remote

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 12 april 2020 @ 22:13:
Steeds als ik de afstandsbediening oppak, druk ik per ongeluk de netflix knop in.
Is er niet ergens een instelling waarmee ik het gedrag van de knop kan instellen, bv 2 keer indrukken om netflix te starten.

Ik weet dat het met een app kan, maar die app werkt pas nadat ik de shield al gestart heb, en dan heb ik die netflixknop alweer ingedrukt.

Volgens mij heb ik eens gelezen ergens dat je die knoppen kan remappen zonder dat je er een app voor nodig hebt
Deze video laat zien hoe je de knop uitzet of nieuwe functie (ook dubbelclick)

[YouTube: 🔴How to FIX (Disable) the Netflix button on the Nvidia Shield Remote]

[ Voor 9% gewijzigd door leekers op 13-04-2020 07:55 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
leekers schreef op maandag 13 april 2020 @ 07:55:
[...]Deze video laat zien hoe je de knop uitzet of nieuwe functie (ook dubbelclick)

[YouTube: 🔴How to FIX (Disable) the Netflix button on the Nvidia Shield Remote]
"Ik weet dat het met een app kan, maar die app werkt pas nadat ik de shield al gestart heb"

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 18:48
RobbieT schreef op zondag 12 april 2020 @ 21:58:
Denk zoal al gezegd, firmware updaten, en als het dan nog niet werkt ben je waarschijnlijk een pechvogel die een D.O.A. heeft gehad, dus dan wordt het met Nvidia contact opnemen.
Het was inderdaad enkel even hele goed opladen en daarna updaten. Werkt nu naar behoren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 06:53

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Brad Pitt schreef op maandag 13 april 2020 @ 09:00:
[...]

"Ik weet dat het met een app kan, maar die app werkt pas nadat ik de shield al gestart heb"
De button remapper app had ik er al opstaan, maar werkte niet naar mijn zin.
Ik heb er nog eens naar gekeken, en het bleek dat ik de default knop actie van 1 keer drukken niet veranderd had, dus deze stond nog op default.
Nadat ik de 1 keer drukken actie verwijderd had, blijkt het beter te werken.

Als de shield uit staat en ik druk nu 1 keer de netflix knop in, dan start wel de shield maar netflix start niet.

Dat is uiteindelijk het doel dat ik wilde bereiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 13-04-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldNoob
  • Laatst online: 24-08 10:43
Hi Shield Guru's.

We hebben een 2017 LG OLED TV van 65inch.
Zeer tevreden met de TV.

Waar ik een moeite mee heb is de grootte van de ondertiteling.
Aangezien we 4 meter van de 65" TV af zitten is bv. de ondertiteling van de Disney-app te klein.
Deze en andere apps hebben geen instelling om de ondertiteling te vergroten.

Hoe zit dit bij apps van de Shield. Hebben deze wel instellingen "size subtitles" hiervoor?
Van Kodi weet ik dat het kan.

[ Voor 6% gewijzigd door OldNoob op 13-04-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Brad Pitt schreef op maandag 13 april 2020 @ 09:00:
[...]

Spijker me er niet op vast maar ik dacht een paar weken geleden op de nvidia website iets gelezen te hebben dat er bij de volgende update een mogelijkheid kwam om knoppen aan te passen in het nvidascherm .

"Beautiful Clean Coal"

Pagina: 1 ... 66 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.