Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:22
beezjeh schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 00:28:
[...]

Ik schakel mijn Shield ook uit via een stekkerblok samen met mijn receiver maar ik power off mijn Shield ookvolledig via het menu in plaats van in slaap modus zetten. Gevoelsmatig lijkt dit mij namelijk het beste :)

Via snel menu weet ik overigens waar power off staat dus ik doe dit dan ook blindelings meestal :)
Als de afstandsbediening nou eens wat responsiever is, dan was dat een optie geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 08:23
Hulliee schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:05:
[...]

Ik heb via een app mijn wachtwoord ingevoerd, harmony app als toetsenbord. Deze deed iets niet goed met het copypasten vh wachtwoord. De tekens werden verkeerd ingevoerd. Vandaar mijn vraag om dit goed te checken door het wachtwoord zichtbaar te maken. Wellicht dat jij met jouw toetsenbord iets vergelijkbaars hebt.

Op je telefoon krijg je melding v/e poging of is er ingelogd. Dat laatste, dan is het gelukt. Check in je Rechtermenu onderaan
Net een ander account gemaakt maar constant de melding. Met makkelijke tekens en geen hoofdletters. Op mijn IPhone kom ik zo binnen. Controlpad gebruikt en toetsenbord maar helaas. Wat al eerder was aangegeven dat het aan de firmware ligt. Maar daar kom ik niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 11:02
Robkazoe schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:12:
[...]

Als de afstandsbediening nou eens wat responsiever is, dan was dat een optie geweest...
Ik ondervind hier eerlijk gezegd geen problemen mee....

Wat je kan doen is op paar keer op back drukken, hierna back vasthouden en gevoelsmatig weten waar power off is. Gewoon paar keer oefenen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
babbi schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:28:
[...]

Net een ander account gemaakt maar constant de melding. Met makkelijke tekens en geen hoofdletters. Op mijn IPhone kom ik zo binnen. Controlpad gebruikt en toetsenbord maar helaas. Wat al eerder was aangegeven dat het aan de firmware ligt. Maar daar kom ik niet uit.
Ok, dan kun dit wel uitsluiten.
Geen idee of het aan de firmware ligt. Zou kunnen. Met flashen moet je wel zeker van je zaak zijn. De juiste image downloaden, instructies precies opvolgen.

Edit: ik snap je wel hoor: ik kan ook de 8GB versie niet zo gauw vinden voor de gewone Shield TV

[ Voor 7% gewijzigd door Hulliee op 07-03-2020 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 08:23
*snip* hier is het forum niet voor bedoeld.

Als je hulp nodig hebt met een specifiek probleem, maak dan een nieuw topic in Spielerij - Problemen & Vragen en houd daarbij de richtlijnen aan uit Het algemeen beleid #quickstart

[ Voor 156% gewijzigd door Geronimous op 07-03-2020 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:07
theduke1989 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 21:17:
op alternate.be een offerte mogen ontvangen van 263,- inclusief verzendkosten naar duitsland.
Dit doen? of wachten tot eind maart? Ik zie op vele websites rond eind maart, maar dat is vrijwel nooit zeker geloof ik.
Ik heb ook een offerte aangevraagd. Deze kwam echter uit op 269 naar Nederland toe (259 + 10 shipping). Vind dat toch wel erg forst in vergelijking met de adviesprijs van 219 (vaak met gratis verzenden).

De levertijd is alleen inderdaad wel de grote vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 18:07
theduke1989 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:30:
@The Zep Man dat wordt dan al een te hele dure hobby.

Ik vindt 220,- al duur, had eerst op 50-60,- voor media player gehoopt. Maar na vele recenties en de vraag hier gesteld: Welke 4k android / set-top box aanschaffen? en alles toch maar de stap genomen om een Nvidia aan te schaffen voor 220,- wanneer het eindelijk ergens is. Heb me ingeschreven bij alternate.de en amazon.de voorlopig. En wil dus nu voorbereiden op dingen die aan het ligt komen zoals dat de HDMI-CEC dus niet altijd goed doet, en Nvidia hier vrijwel niks aan doet.

Om dan nog eens 150,- neer te leggen voor een extra afstandsbediening wordt dan al gauw 370,- + 25,- voor de ontvanger. Moet dus even afwachten hoe en wat.

Bedoeling op lange termij is dus wel dat er maar 1 afstandsbediening is voor alles vrijwel.
misschien ben ik een van de weinige met een marantz SR-6011 en een LGOLEDC9PLA, maar ik sta er van te kijken dat mijn LG remote perfect werkt in Kodi en mijn nvidia shield menu. Hdmi CEC is altijd maar de vraag wat er werkt maar met mijn lage verwachtingen ben ik er enorm blij mee nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robkazoe schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:12:
Shield TV 2019 Pro of de oudere 2017 of 2015 versie :?

Voor mijn 2017 model heb ik deze gekocht :
nero355 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:42:
En over afstandsbedieningen gesproken : Ik heb een andere gekocht die wat meer naar mijn smaak is! :*)

https://www.banggood.com/...-Air-Mouse-p-1438376.html

Werkt veeeel beter dan die van de Shield TV en is nog comfortabeler ook! 8)
Reageert een stuk sneller dan de Shield TV Remote van de 2017 versie van de Shield TV :)

Het enige nadeel is dat je effe opnieuw Bluetooth moet activeren als die langere tijd niet is gebruikt, maar dat is geen ramp!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:22
Een nieuwe remote/afstandsbediening stond ook nog op de planning. Mogelijk dat het daarmee idd makkelijker gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberhank
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-02 12:24
Xisuthros333 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 12:59:
[...]

Ik heb ook een offerte aangevraagd. Deze kwam echter uit op 269 naar Nederland toe (259 + 10 shipping). Vind dat toch wel erg forst in vergelijking met de adviesprijs van 219 (vaak met gratis verzenden).

Ik ook en meteen maar doorgepakt en besteld; inderdaad wel een flinke meerprijs, maar ja: tijd = geld is ook hier geldig. M.a.w: ben je ongeduldig, dan betaal je daarvoor. Of je het dat waard vindt is natuurlijk voor een ieder persoonlijk...

Phanteks Enthoo Luxe | Corsair RM1000x SHIFT 80 PLUS Gold | Gigabyte X570 Aorus Master | AMD Ryzen™ 9 5950X | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | MSI GeForce RTX 4090 Suprim X | G.SKILL F4-3600C16D-32GTZN, Samsung 980 PRO PCle 4.0 NVMe M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
Xisuthros333 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 12:59:
[...]

Komt omdat het 10,- duurder is geworden. Hij was 249, nu is het 259,- ze weten dat het een veel gevraagde product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:49

JoeBlack2k

I Love Hilary

Alternate België is toch wel goedkoper dan €204 zonder BTW

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JoeBlack2k schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 23:30:
Alternate België is toch wel goedkoper dan €204 zonder BTW
Dus bijna € 247 inclusief BTW. Scheelt maar een paar euro.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:26
Heeft iemand dolby atmos aan de praat op de shield *zonder* dolby vision?

Ik heb namelijk geen hdr tv, vandaar dat ik geen dolby vision kan gebruiken, maar wel een dolby atmos soundbar. Netflix en plex geven ook gewoon dolby atmos weer. Disney plus helaas niet.

Op aanraden van disney plus ook een nieuwe hdmi 2.1 kabel gekocht, die ook helaas geen soelaas bied. Kan me niets anders bedenken dan dat disney plus dolby atmos alleen aanzet icm dolby vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:28
Werkt Infuse 6 pro ook op de Nvidia Shield Pro TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:12
Als je op je link klikt Ie je direct dat er enkel iOS apparaten worden ondersteund. Nee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
jopie schreef op zondag 8 maart 2020 @ 10:42:
Als je op je link klikt Ie je direct dat er enkel iOS apparaten worden ondersteund. Nee dus.
Wat komt in de buurt van Infuse 6 pro dat wel goed werkt met de Shield Pro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
goofer_nieuw schreef op zondag 8 maart 2020 @ 09:43:

Ik heb namelijk geen hdr tv, vandaar dat ik geen dolby vision kan gebruiken, maar wel een dolby atmos soundbar. Netflix en plex geven ook gewoon dolby atmos weer. Disney plus helaas niet.

Op aanraden van disney plus ook een nieuwe hdmi 2.1 kabel gekocht, die ook helaas geen soelaas bied. Kan me niets anders bedenken dan dat disney plus dolby atmos alleen aanzet icm dolby vision.
Wat heeft Dolby Vision te maken met Dolby Atmos, behalve dat beide van Dolby zijn? ;) De 1 is voor geluid, de andere voor beeld. Dus Atmos wordt gewoon afgespeeld door de Shield. Ook zonder HDMI 2.1 kabels; deze heb je niet nodig voor Atmos.

Maar als je geen 7.1 of Atmos opstelling van speakers hebt, zou ik mij daar totaal niet druk over maken, want je hoort het verschil niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:12
Albert020 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 10:54:
[...]

Ik ken infuse niet, maar zou eens naar Plex kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Dankzij dit topic heb ik mijn oog ook laten vallen op een Shied tv pro 2019.
Draai nu met mijn desktop (Windows 10 Pro) met HDMI kabel naar mijn tv op 5mtr afstand.
Ik ervaar dat mijn beeld , niet in alle, toch stottert bij opnames van rijdende auto's en beelden veraf.
De shield is momenteel moeilijk te verkrijgen, dus ik heb even tijd vooronderzoek te doen.
Is dat stotterende probleem met de Shield verleden tijd?
Draai al jaren met Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
Hulliee schreef op zondag 8 maart 2020 @ 11:03:
[...]

Wat heeft Dolby Vision te maken met Dolby Atmos, behalve dat beide van Dolby zijn? ;) De 1 is voor geluid, de andere voor beeld. Dus Atmos wordt gewoon afgespeeld door de Shield. Ook zonder HDMI 2.1 kabels; deze heb je niet nodig voor Atmos.

Maar als je geen 7.1 of Atmos opstelling van speakers hebt, zou ik mij daar totaal niet druk over maken, want je hoort het verschil niet ;)
Dat snap ik :P

Kan me echter geen andere reden bedenken dat ik geen atmos op disney plus voor elkaar krijg. Soundbar is 7.2.1 met atmos. Heb atmos met Netflix en plex.

Instellingen 10-tallen keren doorlopen.

Bij Netflix atmos over dd+ en plex dolby over trueHD hoor ik echt het verschil, ondanks dat ik licht slechthorend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
goofer_nieuw schreef op zondag 8 maart 2020 @ 12:12:
[...]

Dat snap ik :P

Kan me echter geen andere reden bedenken dat ik geen atmos op disney plus voor elkaar krijg. Soundbar is 7.2.1 met atmos. Heb atmos met Netflix en plex.

Instellingen 10-tallen keren doorlopen.

Bij Netflix atmos over dd+ en plex dolby over trueHD hoor ik echt het verschil, ondanks dat ik licht slechthorend ben.
Weet je zeker dat dat wat je kijkt op disney plus, ook Atmos doorgeeft? Want als het met Netflix en plex werkt, dan blijft disney plus over: de bron is niet Atmos of disney plus geeft geen Atmos door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
@Sa.Tan Is hier al eerder verteld, maar met een PC heb je last van alle overige processen op je computer die gebruik maken van processor, controllers en geheugen. Bij de Shield heb je dat niet, die doet maar 1 ding tegelijk. Goede netwerkkabel, router en switch en hij kan elke film aan die door Kodi wordt ondersteund.

Je kan ook een Sony UBP-X800M2 kopen, als het jou alleen om films te doen is. Die speelt tegenwoordig je opgeslagen bestanden ook netjes met Dolby Atmos geluid af en natuurlijk ook Blue Ray's. Voordeel is een zeer ruimdenkende server, nadeel is dat daar maar een paar Apps op zitten, geen games en Netflix geen Atmos ondersteuning heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 18:58

Heb je de Shield geupgrade tot de laatste firmware 8.1.1? Er zijn daarin behoorlijk wat bugs mbt geluid gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
@PCan Bedankt, ik vermoed al dat ik in Windows het moest zoeken. Was het hier zojuist al tegengekomen, nu nog even geduld tot er weer voorraad is.
En hier me meer inlezen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Sa.Tan schreef op zondag 8 maart 2020 @ 12:02:
Dankzij dit topic heb ik mijn oog ook laten vallen op een Shied tv pro 2019.
Draai nu met mijn desktop (Windows 10 Pro) met HDMI kabel naar mijn tv op 5mtr afstand.
Ik ervaar dat mijn beeld , niet in alle, toch stottert bij opnames van rijdende auto's en beelden veraf.
De shield is momenteel moeilijk te verkrijgen, dus ik heb even tijd vooronderzoek te doen.
Is dat stotterende probleem met de Shield verleden tijd?
Draai al jaren met Kodi.
Stotterend beeld komt in de meeste gevallen door een mismatch tussen het aantal videobeelden per seconde en de refresh rate waarmee het scherm word aangestuurd. Over het algemeen wil je voor user interfaces 60 hz aanhouden, omdat dat een vlottere bediening geeft. Zodra een video speelt wil je de refresh rate gelijk hebben aan het videomateriaal.

Probeer eens in Windows de refresh rate in te stellen op 23 hz. Dat is dus niet 24 hz, maar 23. In werkelijkheid is dat 23,976 hz, wat door Windows voor het label van de refresh rate optie omlaag wordt afgerond. In werkelijkheid is dit dus nog steeds 23,976 hz, de frequentie waarop veel filmmateriaal wordt opgenomen. Probeer daarmee eens een video af te spelen op je TV.

Kodi kan automatisch de refresh rate aanpassen gebaseerd op het afgespeelde videomateriaal. Dat werkt zowel op desktop besturingssystemen als op Android TV, dus ook op de Shield TV. Om met de Shield TV ook de refresh rate automatisch aan te passen in andere programma's (Netflix, Disney+, ...) kan je deze post lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit naar gekeken en op gelet. Gaan we vanavond mee aan de slag.
Ergens in Mei komt er een Oled tv en kan ik de spullen af gaan stemmen en hier nog steeds aan het inlezen.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Correctie: De Sony BPD-X800M2 speelt opgeslagen Dolby Atmos demo bestanden wel in Atmos af, maar bij speelfilms doet hij dat niet! Ook niet al je het geluidsspoor wisselt naar 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Laatst online: 17-09 21:49

JoeBlack2k

I Love Hilary

The Zep Man schreef op zondag 8 maart 2020 @ 08:28:
[...]
Dus bijna € 247 inclusief BTW. Scheelt maar een paar euro.
Tja als je 12 euro een “paar euro” vind dan zijn we snel uitgepraat 😅 dacht je de helft ofzo

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
realphoenikx schreef op zondag 8 maart 2020 @ 15:29:
[...]

Heb je de Shield geupgrade tot de laatste firmware 8.1.1? Er zijn daarin behoorlijk wat bugs mbt geluid gefixt.
Jazeker. 8.1.1 firmware en 1.3.0 disney plus app,
Voor de zekerheid een factory reset gedaan, maar zonder soelaas.
Opnieuw contact met disney plus helpdesk. Maar die konden me ook niet verder helpen dan een ticket naar de technische dienst sturen. :'(

Leg me er voorlopig maar bij neer. Wellicht dat er over enkele weken meer gebruikers met vergelijkbare issues zijn en er aandacht voor komt bij disney/nvidia. Of dat er een gebruiker hier of op reddit/nvidia forum een workaround vind.

Gelukkig is er voldoende leuke atmos content op netflix :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Op aanraden van disney plus ook een nieuwe hdmi 2.1 kabel gekocht, die ook helaas geen soelaas bied.
HDMI kabels hebben geen versies! :P

HDMI kabels hebben alleen bepaalde features : Wikipedia: HDMI ;)
Albert020 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 10:54:
Als ik de tekst lees bij die app denk ik gelijk aan Kodi, maar vooral ook : "Waarom heb je geen Apple TV 4K gekocht ?!"
PCan schreef op zondag 8 maart 2020 @ 15:26:
@Sa.Tan Is hier al eerder verteld, maar met een PC heb je last van alle overige processen op je computer die gebruik maken van processor, controllers en geheugen. Bij de Shield heb je dat niet, die doet maar 1 ding tegelijk.
Wat een hoop onzin!

Als er een OS is dat een hoop zooi onnodig op de achtergrond draait dan is het Android/Android TV wel! :P

Daarnaast doet je GPU al het werk en heeft het dus echt niks met je CPU te maken! ;)
Je kan ook een Sony UBP-X800M2 kopen, als het jou alleen om films te doen is. Die speelt tegenwoordig je opgeslagen bestanden ook netjes met Dolby Atmos geluid af en natuurlijk ook Blue Ray's. Voordeel is een zeer ruimdenkende server, nadeel is dat daar maar een paar Apps op zitten, geen games en Netflix geen Atmos ondersteuning heeft.
Ik zou nooit een Sony apparaat kopen voor dat soort doeleinden : Als er één bedrijf is die door de jaren heen daar totaal de verkeerde keuze voor bleek te zijn dan is dat wel Sony! :X :/
Sa.Tan schreef op zondag 8 maart 2020 @ 15:33:
@PCan Bedankt, ik vermoed al dat ik in Windows het moest zoeken. Was het hier zojuist al tegengekomen, nu nog even geduld tot er weer voorraad is.
En hier me meer inlezen. :)
Dit is de enige en juiste oplossing voor je problemen :
The Zep Man schreef op zondag 8 maart 2020 @ 15:52:
Stotterend beeld komt in de meeste gevallen door een mismatch tussen het aantal videobeelden per seconde en de refresh rate waarmee het scherm word aangestuurd. Over het algemeen wil je voor user interfaces 60 hz aanhouden, omdat dat een vlottere bediening geeft. Zodra een video speelt wil je de refresh rate gelijk hebben aan het videomateriaal.

Probeer eens in Windows de refresh rate in te stellen op 23 hz. Dat is dus niet 24 hz, maar 23. In werkelijkheid is dat 23,976 hz, wat door Windows voor het label van de refresh rate optie omlaag wordt afgerond. In werkelijkheid is dit dus nog steeds 23,976 hz, de frequentie waarop veel filmmateriaal wordt opgenomen. Probeer daarmee eens een video af te spelen op je TV.

Kodi kan automatisch de refresh rate aanpassen gebaseerd op het afgespeelde videomateriaal. Dat werkt zowel op desktop besturingssystemen als op Android TV, dus ook op de Shield TV. Om met de Shield TV ook de refresh rate automatisch aan te passen in andere programma's (Netflix, Disney+, ...) kan je deze post lezen.
d:)b

Zie : https://kodi.wiki/view/Settings/Videos#Playback en dan dit stukje =>
Adjust display refresh rate to match video
Defines when the refresh rate adjustments should take place.

Activate to automatically set the refresh rate which is best matched with the video that is playing (default off). This potentially allows for perfectly smooth video reproduction, as video material can be recorded in a variety of frame rates (23.976fps, 24fps, 25fps, 29.97fps, 30 fps, etc.) which need to be properly matched by the refresh rate of the display, in order to be displayed smoothly. The resolution will also match the video resolution if it is higher than the default setting and the display is capable of it.
;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:29:
[...]

[...]

HDMI kabels hebben geen versies! :P

HDMI kabels hebben alleen bepaalde features : Wikipedia: HDMI ;)
Haha scherp, maar ik sprak van niet versies maar van de HDMI 2.1 specificatie! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
nero355 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:29:
[...]
Als ik de tekst lees bij die app denk ik gelijk aan Kodi, maar vooral ook : "Waarom heb je geen Apple TV 4K gekocht ?!"
Heb een ATV4K maar wil ook een Nvidia Shield Pro hebben voor gamen via Steam ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Albert020 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:51:
[...]

Heb een ATV4K maar wil ook een Nvidia Shield Pro hebben voor gamen via Steam ;)
Steam Link schijnt beschikbaar te zijn voor Apple TV. Enkel daarvoor zou ik geen Shield TV kopen als je al wat hebt.

De enige beperking is dat je geen spellen kan kopen via Steam Link (door Apple opgedragen). Hier kan je omheen werken in Steam Link zelf met slimme trucs, maar je kan natuurlijk ook gewoon spellen direct kopen/activeren via Steam of via de Steam site. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door The Zep Man op 09-03-2020 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:37
gwystyl schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:31:
[...]

Ik heb pas een paar dagen een Shield, maar lees hier al wel even mee en was je opmerking alweer vergeten. Bij deze dus een quote en dank! Ik wilde met de aankoop van de Shield mijn Raspberry Pi, Chromecast en Google Home Mini vervangen, maar liep tegen die irritante "kan niet afspelen op Netflix vanuit Assistant" bug aan. Dat werkt nu in ieder geval wel _/-\o_

Nu nog uitvissen hoe ik de Shield toevoeg aan de Google Home app (al weet ik niet of dat nog nodig is, dat wilde ik voornamelijk vanwege het kunnen afspelen van Netflix via de afstandsbediening met de microfoon) en Netflix zo instellen dat hij niet automatisch voorbeelden gaat afspelen van alle films/series die je voor je neus krijgt.....
Ik ben blij dat ik al wat mensen heb kunnen helpen. @effect10 @nero355

Gek genoeg heb ik een tijdje contact gehad met de support van Nvidia, maar zei konden mij niet op weg helpen. Toen ben ik zelf maar aan het experimenteren geweest en kwam hier toen mee.... Het enig wat nu vervelend is, is dat hij sowieso binnen YouTube Nederlandse spraakzoekopdrachten niet lekker herkent, hij wil er dan toch Engels van maken (ook al heb ik de taal binnen YouTube op NL gezet.

Dit moet ik dus nog even uitzoeken, aangezien hij nu toch Engels als primaire zoektaal heeft

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
The Zep Man schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:01:
[...]
Steam Link schijnt beschikbaar te zijn voor Apple TV. Enkel daarvoor zou ik geen Shield TV kopen als je al wat hebt.

De enige beperking is dat je geen spellen kan kopen via Steam Link (door Apple opgedragen). Hier kan je omheen werken in Steam Link zelf met slimme trucs, maar je kan natuurlijk ook gewoon spellen direct kopen/activeren via Steam of via de Steam site. ;)
Sorry maar dat werkt voor geen meter, en met een Shield Pro heb je ook geen PC/Mac meer nodig, werkt via de Steam Sever !

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Albert020 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:09:
[...]

Sorry maar dat werkt voor geen meter,
Verontschuldigen is niet nodig en voegt weinig waarde toe aan je argument. Verder geef je ook niet aan wat je ervaringen zijn.

Voor mij werkt Steam Link in huis perfect voor in-home streaming. Shield TV aangesloten op bekabeld netwerk, maar ook op notebooks en goed geconfigureerd draadloos netwerk is het te doen.

Remote streaming heb ik recentelijk mee geëxperimenteerd. Met een andere Shield TV (uiteraard ook bekabeld) heb ik bij iemand anders hier gebruik van gemaakt, samen met een Bluetooth controller die ik had meegenomen. Beide systemen (Steam systeem thuis, Shield TV elders) hadden de beschikking over snelle en stabiele internetverbindingen. De vertraging was merkbaar, maar stond het spelen van actiespellen niet in de weg. Beeldkwaliteit was top.

Volgens mij heb je altijd een Steam computer nodig om van Steam Link gebruik te maken. Steam zelf streamt geen spellen naar Steam Link clients. Verder is Steam Link wat het is, of je het nu draait op een Apple TV of op een Shield TV.

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 09-03-2020 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
The Zep Man schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:38:
[...]
Verontschuldigen is niet nodig en voegt weinig waarde toe aan je argument. Verder geef je ook niet aan wat je ervaringen zijn.

Voor mij werkt Steam Link in huis perfect voor in-home streaming. Shield TV aangesloten op bekabeld netwerk, maar ook op notebooks en goed geconfigureerd draadloos netwerk is het te doen.

Remote streaming heb ik recentelijk mee geëxperimenteerd. Met een andere Shield TV (uiteraard ook bekabeld) heb ik bij iemand anders hier gebruik van gemaakt, samen met een Bluetooth controller die ik had meegenomen. Beide systemen (Steam systeem thuis, Shield TV elders) hadden de beschikking over snelle en stabiele internetverbindingen. De vertraging was merkbaar, maar stond het spelen van actiespellen niet in de weg. Beeldkwaliteit was top.

Volgens mij heb je altijd een Steam computer nodig om van Steam Link gebruik te maken. Steam zelf streamt geen spellen naar Steam Link clients. Verder is Steam Link wat het is, of je het nu draait op een Apple TV of op een Shield TV.
Net getest met 250 MB internet verbinding met ATV4K op zelfde netwerk uiteraard,
en speelt niet lekker, treed veel vertraging op in de game (F1 2019)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Albert020 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:51:
Net getest met 250 MB internet verbinding met ATV4K op zelfde netwerk uiteraard,
en speelt niet lekker, treed veel vertraging op in de game (F1 2019)
Daar gaat een Shield TV geen verschil in maken.

Verder maakt de snelheid van de internetverbinding geen verschil als Steam Link op hetzelfde netwerk wordt gebruikt.

[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 10-03-2020 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Moet je toch wel toegeven dat de uitverkochte Pro me toch wel een beetje droevig maakt.

Op alternate.be is het nog steeds op voorraad, wel 10,- duurder. Maar omdat ze hier in Duitsland pseudo lock gebruiken bij Banking apps, kan ik niet bankieren. En alleen via PayPal.

Dan beetje research zitten doen. Bij de ooster buren like Polen etc komt vaak de datum 20.03 - 27.03 vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberhank
theduke1989 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:44:
Op alternate.be is het nog steeds op voorraad, wel 10,- duurder. Maar omdat ze hier in Duitsland pseudo lock gebruiken bij Banking apps, kan ik niet bankieren. En alleen via PayPal.
Als je bij Alternate.be besteld vanuit het buitenland moet je sowieso via een offerte-aanvraag met vooruitbetaling (overschrijving via bank) bestellen, zie voorwaarden...

Phanteks Enthoo Luxe | Corsair RM1000x SHIFT 80 PLUS Gold | Gigabyte X570 Aorus Master | AMD Ryzen™ 9 5950X | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | MSI GeForce RTX 4090 Suprim X | G.SKILL F4-3600C16D-32GTZN, Samsung 980 PRO PCle 4.0 NVMe M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@cyberhank klopt,

maar mijn telefoon is rooted, waardoor de bank apps niet werken. Bij mijn vrouw ook.
Dus ik kan niet even snel bankieren.

Snap sowieso niet waarom alleen via bankoverschrijving. Ze hebben genoeg betaalmogelijkheden voor internationaal betalen. Bankoverschrijving is wel erg ouderwets aan het worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sayliHD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-10-2023
theduke1989 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:51:
@cyberhank klopt,

maar mijn telefoon is rooted, waardoor de bank apps niet werken. Bij mijn vrouw ook.
Dus ik kan niet even snel bankieren.

Snap sowieso niet waarom alleen via bankoverschrijving. Ze hebben genoeg betaalmogelijkheden voor internationaal betalen. Bankoverschrijving is wel erg ouderwets aan het worden.
Je kan Magisk gebruiken om jouw 'root' onzichtbare te maken voor jouw bankieren apps. Ik kan met de Hide-functie van Magisk mijn bankieren apps gebruiken en bijv. ook het bevestigen dmv vingerafdruk.
Many financial or banking apps like to block root users, so that's another thing to be aware of. To get started, open the newly named "Manager" app to the main screen like before, tap the menu on the left, then head to the "Magisk Hide" entry on the list. Locate the offending app(s) that are detecting your root access and tap the dot on each one to put a checkmark on them. That's it!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yB61KsWj6yoIGcBFixOQFZn-0S4=/800x/filters:strip_icc()/f/image/fYirKjlSnSGwxlkw1w8Zm02W.jpg?f=fotoalbum_large

bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 23:29

BM

Moderator Spielerij
Zullen we nu weer on-topic gaan? Dankjewel!

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Ik heb een probleem met mijn Shield TV 2019.
Ik heb Amazon Prime afgesloten vandaag maar bij het afspelen van 4k content vanuit de Prime app krijg ik een foutmelding.
Toevallig een bekend probleem dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
beezjeh schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:00:
Ik heb Amazon Prime afgesloten vandaag maar bij het afspelen van 4k content vanuit de Prime app krijg ik een foutmelding.
wat voor foutmelding?

https://www.nvidia.com/en...video-tv-shows-not-in-4k/

[ Voor 13% gewijzigd door Ike. op 10-03-2020 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door beezjeh op 10-03-2020 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Eerst een cirkel waarna een melding komt dat afspelen niet lukt en ik naar amazon.com/videohelp moet.

Hoe krijg ik het wel werkend is door ultra HD uit te schakelen in de tv instellingen van de Philips.
Hierna speelt alles af in 1080p dus is een 4k/hdr problem/conflict vanuit de Shield denk ik weer.

Shield is aangesloten aan een receiver. Tot op heden dit soort probleem niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sum1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 11:32
beezjeh schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:00:
Bij mij was een keer hdmi / hdcp handshake probleem de oorzaak (Netflix gaf bij mij wel netjes een correcte foutmelding). Op nieuw opstarten van Shield en / of tv / randapparatuur was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beezjeh schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:16:
Eerst een cirkel waarna een melding komt dat afspelen niet lukt en ik naar amazon.com/videohelp moet.

Hoe krijg ik het wel werkend is door ultra HD uit te schakelen in de tv instellingen van de Philips.
Hierna speelt alles af in 1080p dus is een 4k/hdr problem/conflict vanuit de Shield denk ik weer.

Shield is aangesloten aan een receiver. Tot op heden dit soort probleem niet gehad.
sum1 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:51:
Bij mij was een keer hdmi / hdcp handshake probleem de oorzaak (Netflix gaf bij mij wel netjes een correcte foutmelding). Op nieuw opstarten van Shield en / of tv / randapparatuur was de oplossing.
Toch niet weer een bug met de HDMI handshake die alleen in de Bootloader op te lossen is, maar nVidia helaas niet van Google mag aanpassen :?

Zou echt jammer zijn, want bij de 2015/2017 modellen zat er ook zoiets in! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
nero355 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:41:
[...]

[...]

Toch niet weer een bug met de HDMI handshake die alleen in de Bootloader op te lossen is, maar nVidia helaas niet van Google mag aanpassen :?

Zou echt jammer zijn, want bij de 2015/2017 modellen zat er ook zoiets in! :X
Nou lekker dan indien een bug :). Heb mijn abonnement maar opgezegd inmiddels want krijg het niet werkend.
Shield rechtstreeks aan TV werkt ook niet. Alles ook afgekoppeld, van stroom afgehaald en een andere hdmi kabel ook hetzelfde.

Helaas dan maar want ga sowieso geen reset uitvoeren gezien ik verder geen andere problemen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beezjeh schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:31:
Helaas dan maar want ga sowieso geen reset uitvoeren gezien ik verder geen andere problemen heb.
Het blijft Android hé! O-)

Voor je het weet los je iets op met de sufste oplossing die je maar kan bedenken waarvan je dacht dat het echt niet de oplossing is! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
nero355 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:26:
[...]

Het blijft Android hé! O-)

Voor je het weet los je iets op met de sufste oplossing die je maar kan bedenken waarvan je dacht dat het echt niet de oplossing is! 8)7
Schijnt toch een Prime Video app probleem te zijn. Via TV app zelf werkt ook alleen maar 1080p en geeft niet eens HDR aan.
Heb dus contact gehad met Amazon en ben niet de enige in dit geval.

Had hiervoor ook een feedback via de Shield richting Nvidia gestuurd na contact en kijken wat daar eventueel weg komt gezien afspelen op de Shield TV helemaal niet wil maar alles andere apparatuur weer wel.

Hieronder richting Amazon en duidelijker kan niet denk ik :D
Laptop geeft geen HDR(ook niet mogelijk) aan en speelt alles af in HD. Bekabeld.

Iphone 11 Pro geeft geen HDR aan en speelt alles af in HD. Op wifi 5ghz.

Huawai Mediapad M5 10.8 inch versie geeft HDR aan en speelt af met onderin melding dat stream HD 1080p is. Op wifi 5ghz.

Note 10+ geeft HDR aan en speelt af met onderin melding dat stream HD 1080p is. Op wifi 5ghz.

Philips 55PUS8601 UHD TV geeft geen 4k/HDR weer en speelt alles af in HD 1080P. Bekabeld.

Shield TV Pro 2019 aangesloten rechtstreeks op hdmi van mijn TV of via een receiver(Pioneer SC-LX502) geeft aan HDR maar speelt dit niet af alleen materiaal wat 1080p/HD is wordt afgespeeld.
Geeft een draaiende cirkel weer waarna er een melding komt dat playback niet mogelijk is moet ik surfen naar amazon.com/videohelp.
Enige mogelijkheid van weergave op de Shield is uitschakelen van Ultra HD in de tv instellingen of uitschakelen van 4k Enhanced in de Pioneer zelf.
Hierna werkt alles wel vanuit de Shield maar wel in 1080p!
Shield is bekabeld aangesloten.

[ Voor 44% gewijzigd door beezjeh op 11-03-2020 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberhank
Vandaag de Shield TV Pro van Alternate.be binnen gekregen. In ogenschouw genomen: op zaterdag besteld, via (verplichte) offerte-aanvraag proces, vooruitbetaling, verwerking van internationale betaling en shipping naar NL, valt me dat nog niet eens tegen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silahsor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03 10:56
Waar kan ik zo pro halen l, ik wou ook via alternate.be was uitverkocht. Weet iemand hoe ik eentje kan bemachigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silahsor
Waarom is het nergens meer leverbaar en dat het zo lang duurt voor een nieuwe partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:39
Silahsor schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 23:00:
Waar kan ik zo pro halen l, ik wou ook via alternate.be was uitverkocht. Weet iemand hoe ik eentje kan bemachigen
Iedereen heeft hetzelfde probleem.
Even wachten is het beste of je pakt er een van een paar jaar ouder die ook alles goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Laatst online: 25-11-2024
Twee vragen.

1. De afstandsbediening reageert bij opstarten shield erg traag. Nadat ik klaar ben met kijken, gooi ik altijd de stroom eraf. Reageert soms pas na 45 seconden. Ik druk dan in willekeur alle knopjes in, ook de onderkant waar de batterijen in zitten. Deze overigens recent vervangen zonder dat het probleem echt is opgelost. Is er een speciale knop die ingedrukt moet worden om de afstandsbediening in te schakelen?

2. De kijk app op de shield wordt niet beeldvullend weergegeven. Echt mega ingezoomd beeld (zie hieronder), waardoor het overgrote beeld van het normale frame niet zichtbaar is. Via FB contact gezegd en volgende reactie ontvangen '' ik heb het even nagevraagd. Helaas bieden wij geen officiële ondersteuning voor Nvidia Shield''. In de kijk app zelf of shield instellingen kom ik niks tegen. Dit is de enige app die dit probleem vertoond. De kijk app op bijvoorbeeld ipad wordt wel normaal beeldvullend weergegeven.

alvast dank voor de antwoorden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9QF4yEbITAsB2vMUse8L-CLqO8=/800x/filters:strip_icc()/f/image/2lUDqjNXP754oqA601ymOJ7N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silahsor
Arjantje72 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 02:51:
[...]

Iedereen heeft hetzelfde probleem.
Even wachten is het beste of je pakt er een van een paar jaar ouder die ook alles goed doet.
Heb juist 2 weken geleden 2017 model verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
Bij amazon.de weer een kleine voorraad denk ik met een levertijd 22 april.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ie_aIcyzM-OZ9Py1iqDPuIR2ahg=/800x/filters:strip_icc()/f/image/ECUasuqC3HRWnh2aLUF6etWN.jpg?f=fotoalbum_large

@Silahsor bij alternate.be is het nog leverbaar.
Heb de mijne daar besteld, wel voor 263,- maar goed dan hoef ik niet wachten.

@Arjantje72 waarom? Het is 2020 je loopt met een 3 jaar oud model. Ondanks dat het vrijwel identiek aan elkaar is.

[ Voor 28% gewijzigd door Geronimous op 14-03-2020 14:38 . Reden: plaatje verkleind ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberhank
@theduke1989 Ik heb de mijne 1 week geleden (blijkbaar net op tijd... ;) ) ook bij Alternate.be besteld en inmiddels binnen, maar hij is nu inderdaad ook daar uitverkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
als ik het goed heb begrepen is de PRO te gebruiken als Plex Server... en kan ik de Plex speler op mijn tv gebruiken ??
Is misschien een goedkopere oplossing dan als ik een NAS hier voor ga inzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien tijd voor een levertijden en prijzentopic als dat er niet is?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:17
theduke1989 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 08:31:

[Afbeelding]

@Silahsor bij alternate.be is het nog leverbaar.
Heb de mijne daar besteld, wel voor 263,- maar goed dan hoef ik niet wachten.

@Arjantje72 waarom? Het is 2020 je loopt met een 3 jaar oud model. Ondanks dat het vrijwel identiek aan elkaar is.
Kreeg inderdaad een mail dat hij weer op voorraad zou zijn. Helaas inmiddels alweer uitverkocht 😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silahsor
Maar nog steeds weten we niet wat de reden is waarom zo schaars geleverd word en geen ene nieuws van Nvidia zelf ook naar buiten komt dat er problemen zijn. Is niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@MR.Harok bij alternate.be maar besteld, was 263,- maar heb hem wel binnen op tijd, me vrouw iwlt normaal tv kijken. en onze IPTV programma op de samsung tv werkt niet meer goed, dus dit is dan een goede oplossing. ook voor ander materiaal zoals films kijken etc.

[ Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 14-03-2020 10:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
Silahsor schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 04:39:
[...]

Heb juist 2 weken geleden 2017 model verkocht.
Iets met oude schoenen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gruys7 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 04:03:
1. De afstandsbediening reageert bij opstarten shield erg traag. Nadat ik klaar ben met kijken, gooi ik altijd de stroom eraf. Reageert soms pas na 45 seconden. Ik druk dan in willekeur alle knopjes in, ook de onderkant waar de batterijen in zitten. Deze overigens recent vervangen zonder dat het probleem echt is opgelost. Is er een speciale knop die ingedrukt moet worden om de afstandsbediening in te schakelen?
Ik weet niet hoe de 2019 Pro Remote is, maar de 2015/2017 vond ik erg laggy vergeleken met de Q8 Remote die ik erbij heb gekocht vanwege de ergonomie voornamelijk.

Totdat ik de Q8 had gekocht merkte ik dat echter niet... :$
2. De kijk app op de shield wordt niet beeldvullend weergegeven. Echt mega ingezoomd beeld (zie hieronder), waardoor het overgrote beeld van het normale frame niet zichtbaar is. Via FB contact gezegd en volgende reactie ontvangen '' ik heb het even nagevraagd. Helaas bieden wij geen officiële ondersteuning voor Nvidia Shield''. In de kijk app zelf of shield instellingen kom ik niks tegen. Dit is de enige app die dit probleem vertoond. De kijk app op bijvoorbeeld ipad wordt wel normaal beeldvullend weergegeven.
[Afbeelding]
Wat een slechte helpdesk zeg! :F

Dat is gewoon Overscan volgens mij die je op je TV moet uitschakelen voor de desbetreffende input :)
Silahsor schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:28:
Maar nog steeds weten we niet wat de reden is waarom zo schaars geleverd word en geen ene nieuws van Nvidia zelf ook naar buiten komt dat er problemen zijn. Is niet netjes.
Die hebben het te druk met het aankondigen van hun nieuwe videokaarten via een online evenement ;)
ronaldme schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:23:
als ik het goed heb begrepen is de PRO te gebruiken als Plex Server... en kan ik de Plex speler op mijn tv gebruiken ??
Is misschien een goedkopere oplossing dan als ik een NAS hier voor ga inzetten.
Dat is echt al veel te vaak langsgekomen... maar goed... JA dat kan!

Als het goed is kan je ook gewoon de Shield TV gebruiken als Client terwijl die ook Server speelt, want de GPU doet het meeste werk ;)
theduke1989 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 08:31:

[Afbeelding]
Amazon kennende zal je het product veel eerder binnen krijgen ;)
Arjantje72 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 02:51:
of je pakt er een van een paar jaar ouder die ook alles goed doet.
Zou ik inderdaad niet doen : Gewoon lekker de Shield TV 2019 Pro kopen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
@nero355. ... geweldig duidelijk.. gaan wij voor de Shield TV pro. als hij beschikbaar komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03:43
Mediamarkt Middelburg heeft nog 1 pro in de schappen liggen (staat niet als voorradig aangegeven op de website).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Kleine update, Alternate.be krijgt voorlopig helemaal geen Nvidia Shield Pro meer.
Mijn order is ook geanulleerd helaas.

Ik had vandaag aan de lijn, ze krijgen niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Tsja, hij wordt gemaakt in China, dus ….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:32
Sinds een paar dagen heb ik de shield (non pro) versie. Het werkt prima behalve het geluid bij atmos en true HD. Elke 5 tot 10 minuten is het geluid ongeveer 2 seconden weg. Dit is met Plex.
Ik zie dat er een hotfix is die dit mogelijk oplost. Maar wat ik niet zie is hoe ik deze kan installeren?
Ik gebruik softwareversie 8.1.1 (32.7.301.99)

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:32
Headshot_NL schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:40:
Sinds een paar dagen heb ik de shield (non pro) versie. Het werkt prima behalve het geluid bij atmos en true HD. Elke 5 tot 10 minuten is het geluid ongeveer 2 seconden weg. Dit is met Plex.
Ik zie dat er een hotfix is die dit mogelijk oplost. Maar wat ik niet zie is hoe ik deze kan installeren?
Ik gebruik softwareversie 8.1.1 (32.7.301.99)
Je zou eens kunnen kijken of je de nieuwste versie van Plex gebruikt.
Zowel de app op de Shield als op de NAS.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:32
Ad de Jong schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:02:
[...]

Je zou eens kunnen kijken of je de nieuwste versie van Plex gebruikt.
Zowel de app op de Shield als op de NAS.
Ja, ze zijn up-to-date. Zowel de nas zelf, de Plex app op de nas, shield zelf en de Plex app op de shield.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Het lukt mij niet om mijn 2015 16GB Shield te rooten met Shield Experience 8.0.1 of 8.0.2. Iemand anders hiermee wel succesvol geweest? Hoe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1975Mark30
Jazeker,

En hier
https://forum.xda-develop...hield-experience-t3882254
En hier
https://forum.xda-develop...el-bleeding-edge-t3839337
En hier
https://forum.xda-develop...ld-7-2-3-upgrade-t3921138

Ik krijg het gewoon niet voor elkaar.

En ik ben ook niet een complete noob, want ik heb wel gewoon de HDD in een andere pro vervangen door een SSD...
https://forum.xda-develop...dd-size-satv-pro-t3440195

Acties:
  • +2 Henk 'm!
1975Mark30 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:16:
Ik krijg het gewoon niet voor elkaar.

En ik ben ook niet een complete noob,
En toch geef je geen handvatten waarmee anderen jou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
The Zep Man schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:42:
[...]
En toch geef je geen handvatten waarmee anderen jou kunnen helpen.
Ik vraag in dit stadium of het anderen überhaupt is gelukt en er ervaring me hebben...

Acties:
  • +4 Henk 'm!
1975Mark30 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 23:53:
Ik vraag in dit stadium of het anderen überhaupt is gelukt en er ervaring me hebben...
"Ja. Door de handleiding te volgen."

Je kan beter omschrijven wat je probeert te bereiken (root is zelden een doel op zich), hoe ver je bent gekomen in de procedure, wat je symptomen zijn, hoe je tot je conclusie bent gekomen, etc.

"Het lukt mij niet. Hoe?" en verder geen omschrijving klinkt als "geef mij een korte(re), gratis handleiding in het Nederlands". Je vraagt anderen om tijd in jouw probleem te investeren zonder dat jij tijd hebt geïnvesteerd in anderen om jou te helpen om jouw probleem op te lossen.

[ Voor 33% gewijzigd door The Zep Man op 18-03-2020 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
The Zep Man schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 06:53:
[...]
"Ja. Door de handleiding te volgen."

Je kan beter omschrijven wat je probeert te bereiken (root is zelden een doel op zich), hoe ver je bent gekomen in de procedure, wat je symptomen zijn, hoe je tot je conclusie bent gekomen, etc.

"Het lukt mij niet. Hoe?" en verder geen omschrijving klinkt als "geef mij een korte(re), gratis handleiding in het Nederlands". Je vraagt anderen om tijd in jouw probleem te investeren zonder dat jij tijd hebt geïnvesteerd in anderen om jou te helpen om jouw probleem op te lossen.
Fair point!

Root is in dit geval inderdaad niet het doel op zich. Ik heb een plex server draaien op deze bewuste Shield 2015 16GB en bij een plex server update is de plex database corrupt geraakt. Aangezien dit een aanzienlijke bibliotheek betreft kost het me veel tijd om dit van scratch weer op te bouwen. Daarnaast wordt er elke 3 dagen een backup van deze database gemaakt in "/storage/emulated/0/Plex Media Server/Database Backups/", maar hier kan ik niet bijkomen omdat ik hiervoor root toegang nodig heb. Mijn bootloader is trouwens al "unlocked". Dit heb ik meteen gedaan na aanschaf voor het geval dat...

Uit https://forum.xda-develop...xperience-t3882254/page32 heb ik de stappen doorlopen uit post #317. Dit gaat over Shield Experience 8.0, en worde door verschillende personen als een succesvolle methode teruggekoppeld. Ik heb het (meerdere keren) doorlopen op Shield Experience 8.0.1. Dit zou toch geen verschil mogen maken?

Daarnaast de patched boot.img methode geprobeerd volgens de eerste post van https://forum.xda-develop...hield-experience-t3882254

Hetzelfde met Magisk Canary geprobeerd: https://forum.xda-develop...el-bleeding-edge-t3839337

Wat ik ook probeer en doe, geen root.... :(

Dus begrijp ik goed dat het jou wel gelukt is op een 2015 16GB Shield TV (Foster) op Shield Experience 8.0.1 of 8.0.2? Als dat zo is, zou je me met deze uitleg dan in de juiste richting willen wijzen? Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 09:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

1975Mark30 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:21:
[...]

Fair point!

Root is in dit geval inderdaad niet het doel op zich. Ik heb een plex server draaien op deze bewuste Shield 2015 16GB en bij een plex server update is de plex database corrupt geraakt. Aangezien dit een aanzienlijke bibliotheek betreft kost het me veel tijd om dit van scratch weer op te bouwen. Daarnaast wordt er elke 3 dagen een backup van deze database gemaakt in "/storage/emulated/0/Plex Media Server/Database Backups/", maar hier kan ik niet bijkomen omdat ik hiervoor root toegang nodig heb. Mijn bootloader is trouwens al "unlocked". Dit heb ik meteen gedaan na aanschaf voor het geval dat...

Uit https://forum.xda-develop...xperience-t3882254/page32 heb ik de stappen doorlopen uit post #317. Dit gaat over Shield Experience 8.0, en worde door verschillende personen als een succesvolle methode teruggekoppeld. Ik heb het (meerdere keren) doorlopen op Shield Experience 8.0.1. Dit zou toch geen verschil mogen maken?

Daarnaast de patched boot.img methode geprobeerd volgens de eerste post van https://forum.xda-develop...hield-experience-t3882254

Hetzelfde met Magisk Canary geprobeerd: https://forum.xda-develop...el-bleeding-edge-t3839337

Wat ik ook probeer en doe, geen root.... :(

Dus begrijp ik goed dat het jou wel gelukt is op een 2015 16GB Shield TV (Foster) op Shield Experience 8.0.1 of 8.0.2? Als dat zo is, zou je me met deze uitleg dan in de juiste richting willen wijzen? Thx!
Afaik is `/storage/emulated/0` meestal hetzelfde als `/sdcard` of ook wel bekend als `Internal storage`, en daar heb je geen root voor nodig.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!
1975Mark30 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:21:
[...]
Daarnaast wordt er elke 3 dagen een backup van deze database gemaakt in "/storage/emulated/0/Plex Media Server/Database Backups/", maar hier kan ik niet bijkomen omdat ik hiervoor root toegang nodig heb.
Volgens mij heb je geen root nodig (zoals @Mavamaarten ook aangeeft) , en schiet je met een kanon op een mug. Jouw probleem is niet dat je root nodig hebt, waar gewoon een officiële procedure voor is die al je data wist, maar dat je file recovery wilt doen vanaf de huidige Shield TV configuratie. Jij denkt dat je hiervoor alternatieve root procedures nodig hebt die je data niet wissen, maar dat is niet nodig.

Van wat ik hier lees kan je /storage/emulated/0 bereiken via een bestandsbeheerprogramma. Daarmee zou je de Plex Media Server directory kunnen kopiëren naar een locatie waar je vrij bent om het via een netwerk share op te halen. Natuurlijk is dit in de aanname dat /storage/emulated/0 niet al voor Internal Storage gebruikt wordt, wat waarschijnlijk wel wordt gedaan.

Als de SMB server die Plex levert voor de Shield TV ook niet meer werkt dan kan je ook via file managers een verbinding maken naar een eigen server ((S)FTP, SMB, ...) om de bestanden van de Shield TV te halen. Of je gebruikt het simpelste alternatief: FAT32 geformatteerde USB stick erin en het daarheen kopiëren.

[edit]
Even getest op mijn 2017 versie. Met een bestandsverkenner zie ik niet eens /storage/emulated/0. Lijkt niet te bestaan.

[ Voor 47% gewijzigd door The Zep Man op 18-03-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
The Zep Man schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:29:
[...]
Volgens mij heb je geen root nodig (zoals @Mavamaarten ook aangeeft) , en schiet je met een kanon op een mug. Jouw probleem is niet dat je root nodig hebt, waar gewoon een officiële procedure voor is die al je data wist, maar dat je file recovery wilt doen vanaf de huidige Shield TV configuratie. Jij denkt dat je hiervoor alternatieve root procedures nodig hebt die je data niet wissen, maar dat is niet nodig.

Van wat ik hier lees kan je /storage/emulated/0 bereiken via een bestandsbeheerprogramma. Daarmee zou je de Plex Media Server directory kunnen kopiëren naar een locatie waar je vrij bent om het via een netwerk share op te halen. Natuurlijk is dit in de aanname dat /storage/emulated/0 niet al voor Internal Storage gebruikt wordt, wat waarschijnlijk wel wordt gedaan.

Als de SMB server die Plex levert voor de Shield TV ook niet meer werkt dan kan je ook via file managers een verbinding maken naar een eigen server ((S)FTP, SMB, ...) om de bestanden van de Shield TV te halen. Of je gebruikt het simpelste alternatief: FAT32 geformatteerde USB stick erin en het daarheen kopiëren.
Bedankt voor jullie reacties. Helaas staat daar geen (recente) database backup in. :( Vandaar mijn aanname dat ik toegang moest hebben tot root/storage/emulated, waar ik dus zonder root niet in kwam.

Toch kan ik het niet uitstaan dat het rooten me niet lukt. Begrijp ik goed dat het jou wel gelukt is op een 2015 16GB Shield TV (Foster) op Shield Experience 8.0.1 of 8.0.2? Als dat zo is zou je me dan in de juiste richting willen wijzen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
1975Mark30 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:43:
Toch kan ik het niet uitstaan dat het rooten me niet lukt. Begrijp ik goed dat het jou wel gelukt is op een 2015 16GB Shield TV (Foster) op Shield Experience 8.0.1 of 8.0.2? Als dat zo is zou je me dan in de juiste richting willen wijzen?
Jazeker. Nvidia heeft een developer image klaar voor versie 8.0.1. Daarmee heb je root toegang.

De enige echte nuttige reden die ik kan bedenken om root toegang te hebben is om Dolby Digital Live mogelijk te maken (realtime Dolby Digital Plus decoding + Dolby Digital encoding) om 5.1 geluid via S/PDIF naar oude receivers te versturen in alle programma's. Nvidia levert dat niet omdat ze weigeren om de benodigde licentie te betalen. Overigens kan Kodi dit zelf al zonder root, maar niet alles speelt af via Kodi.

[ Voor 50% gewijzigd door The Zep Man op 18-03-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
The Zep Man schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:00:
[...]
Jazeker. Nvidia heeft een developer image klaar voor versie 8.0.1. Daarmee heb je root toegang.

De enige echte nuttige reden die ik kan bedenken om root toegang te hebben is om Dolby Digital Live mogelijk te maken (realtime Dolby Digital Plus decoding + Dolby Digital encoding) om 5.1 geluid via S/PDIF naar oude receivers te versturen.
Thx! Ik dacht dat er zelfs met developers image geen root toegang meer is met de huidige android versie en dat Magisk alsnog nodig is. Ik zal er nogmaals naar kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 13:29
Dag allemaal,

Ik overweeg om de nieuwe shield pro te kopen voor beneden en de "gewone" shield voor boven. Ik vraag me alleen het volgende af. In mijn huidige setup scant mijn router het netwerk op aanwezige IP's. Zijn een paar vooraf ingestelde IP's actief dan wordt mijn NAS gestart. Zijn ze niet meer actief dan gaat mijn NAS in shutdown. Mijn huidige HTPC is een van de apparaten waarvan het IP bewaakt wordt.

Nu lees ik dat de Shield eigenlijk niet bedoeld is om uit te gaan. D.w.z. dat kan wel, maar dan is opnieuw starten wat gedoe met stekker erin en eruit. Niet erg bank-vriendelijk.

Mijn vraag: is het netwerk down als de shield in stanby gaat? Of niet? M.a.w. gaat mijn huidige setup met het wekken en in slaap brengen van mijn NAS werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:14
darth.75 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:50:
Dag allemaal,

Ik overweeg om de nieuwe shield pro te kopen voor beneden en de "gewone" shield voor boven. Ik vraag me alleen het volgende af. In mijn huidige setup scant mijn router het netwerk op aanwezige IP's. Zijn een paar vooraf ingestelde IP's actief dan wordt mijn NAS gestart. Zijn ze niet meer actief dan gaat mijn NAS in shutdown. Mijn huidige HTPC is een van de apparaten waarvan het IP bewaakt wordt.

Nu lees ik dat de Shield eigenlijk niet bedoeld is om uit te gaan. D.w.z. dat kan wel, maar dan is opnieuw starten wat gedoe met stekker erin en eruit. Niet erg bank-vriendelijk.

Mijn vraag: is het netwerk down als de shield in stanby gaat? Of niet? M.a.w. gaat mijn huidige setup met het wekken en in slaap brengen van mijn NAS werken?
De SHIELD blijft in standby altijd verbonden.

Persoonlijk voorbeeld: sideloaden van apps via ADB werkt gewoon als de SHIELD in standby staat, dus netwerkverbinding is dan uiteraard ook actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darth.75
RobertMe schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:07:
[...]

De SHIELD blijft in standby altijd verbonden.
Dank voor je snelle antwoord. Ergens logisch, maar onhandig in mijn use case. Dan blijf ik vooralsnog maar bij mijn dedicated HTPC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
darth.75 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:11:
[...]

Dank voor je snelle antwoord. Ergens logisch, maar onhandig in mijn use case. Dan blijf ik vooralsnog maar bij mijn dedicated HTPC.
Ik weet overigens niet wat voor software je verder wilt gaan gebruiken, maar AFAIK heeft bv Kodi een optie ingebouwd om een Wake on Lan magic packet te sturen bij het opstarten of starten van video. Dus dan kun je het WoL gedeelte door Kodi laten doen en hoef je het niet door de router te laten doen op basis van of een apparaat aan/uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darth.75
Het WOL gedeelte werkt nu al prima. Het gaat mij er juist om dat mijn NAS in sleep gaat als niets meer online is. Gemiddeld staan bij mij in huis apparaten maar 2 uur per dag. Beetje jammer om die andere 22 uur dan ook de NAS aan te hebben. Vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
darth.75 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:44:
Het WOL gedeelte werkt nu al prima. Het gaat mij er juist om dat mijn NAS in sleep gaat als niets meer online is. Gemiddeld staan bij mij in huis apparaten maar 2 uur per dag. Beetje jammer om die andere 22 uur dan ook de NAS aan te hebben. Vandaar.
Ah ja, afsluiten juist. Kun je dat niet toevallig op de NAS? Bv kijken of er nog Samba clients verbonden zijn en als dat 5 of 10 minuten niet meer het geval is afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Dag allemaal,

Ik ben wel heel benieuwd hoe je dat gedaan hebt! Zou je dat willen delen?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darth.75
the-body schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:39:
[...]

Ik ben wel heel benieuwd hoe je dat gedaan hebt! Zou je dat willen delen?
Met behulp van een script dat draait op mijn router. Ik heb een Asus router met Merlin firmware, maar het zou op elke router waarop dd-wrt draait moeten werken.

Zie voor meer info en inspiratie: https://github.com/fritz-hh/autowake_NAS

Uiteraard moet je NAS in staat zijn om WOL pakketten te ontvangen. Werkt echt super. Alleen als door een stroomstoring alles van de stroom af is geweest, moet ik mijn NAS de eerste keer met de hand starten, maar dat staat los van dit script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
Dag allemaal,

Ligt er misschien aan hoe je alles hebt aangesloten, maar je zou eventueel een master/slaven stekkerblok kunnen nemen (als tv aangaat komt er pas stroom voor de Shield) of bv je Shield aansluiten op een smart plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darth.75
Wekko306 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:06:
[...]

Ligt er misschien aan hoe je alles hebt aangesloten, maar je zou eventueel een master/slaven stekkerblok kunnen nemen (als tv aangaat komt er pas stroom voor de Shield) of bv je Shield aansluiten op een smart plug.
Is misschien wel een idee. Zal daar eens verder induiken. Ik heb nu een setop box voor tv en een htpc. Die hangen beide aan een versterker. Tv is daar vervolgens weer op aangesloten. En op die tv zit ook nog een verdwaalde Wii, maar die gaat er binnenkort uit. Dus feitelijk is altijd de versterker de centrale hub. Als die aan gaat, mag de rest ook. Wii kan zelfs ook nog op de versterker denk ik. Even uitzoeken. Dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Volg dit al een tijdje, maar kon het niet 1,2,3 vinden.
Sta op het punt om de Pro te kopen. Heb nog een Synology DS112j waar ik nog wekelijks gebruik (1080p films).

Vraag 1)
Ik was benieuwd als je de Shield gewoon connect met ethernet op je netwerk.
Ziet de Shield dan automatisch de NAS als mediaserver. Ik kan dan in principe met kodi snel de films uitlezen van mijn NAS

Vraag 2)
Hebben jullie Plex Media server draaien op de Shield Pro met als opslag bijv een synology. Op mijn DS112j kan ik uiteraard geen Plex Media Server draaien, daar is hij te oud voor. Maar in principe werkt hij nog lekker als downloadstation en opslag, gezien de interne opslag van de Pro uiteraard vrij gelimiteerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:48
jzoin2 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:45:
Volg dit al een tijdje, maar kon het niet 1,2,3 vinden.
Sta op het punt om de Pro te kopen. Heb nog een Synology DS112j waar ik nog wekelijks gebruik (1080p films).

Vraag 1)
Ik was benieuwd als je de Shield gewoon connect met ethernet op je netwerk.
Ziet de Shield dan automatisch de NAS als mediaserver. Ik kan dan in principe met kodi snel de films uitlezen van mijn NAS

Vraag 2)
Hebben jullie Plex Media server draaien op de Shield Pro met als opslag bijv een synology. Op mijn DS112j kan ik uiteraard geen Plex Media Server draaien, daar is hij te oud voor. Maar in principe werkt hij nog lekker als downloadstation en opslag, gezien de interne opslag van de Pro uiteraard vrij gelimiteerd is.
1 Automatisch werkt er in 2020 nog bizar weinig ;) Je kan wel de synology toevoegen als netwerk share en met Kodi op de shield afspelen.

2 Ja dat werkt top!

[ Voor 14% gewijzigd door HEY_DUDE op 22-03-2020 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
HEY_DUDE schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:06:
[...]

1 Automatisch werkt er in 2020 nog bizar weinig ;) Je kan wel de synology toevoegen als netwerk share en met Kodi op de shield afspelen.

2 Ja dat werkt top!
Thx voor je reactie, vooral mbt punt twee, daar lees je verdomd weinig over. Ben benieuwd of de 2017 versie ook krachtig genoeg is hiervoor, 4ktje/60hz
Pagina: 1 ... 65 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.