Welke 4k android / set-top box aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:04
Beste tweakers,

Wil graag jullie mening betreft het aanschaffen van een set-top box 4K.

Ik zit momenteel te twijfelen tussen Amazon Firestick 4K, en de Xiaomi Mi Box 4S.

Heb nodig voor IPTV, en voor netflix wat niet goed functioneert meer op mijn standaard Samsung software na twee jaar merken we toch wel dat het super traag wordt.

Beide boxen hebben support voor 4K en IPTV, en netflix, maar weet niet welke stabiel is. Wel heb ik denk nu 2-3 jaar geleden toen de Mi Box uitkwam met Android tv het enkele maanden gehad, maar toen was de software nog nieuw en brak, en was het niet stabiel genoeg. Nu enkele jaren verder zou het opgelost moeten worden?

Budget is rond de 50-60,-inclusief verzendkosten en douanekosten.

Ook is er op Aliexpress, https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_ heeft 10K orders, en qua orders ook wel prima, maar draait weer op Android 9. Dus weet niet of dat een betere koop is? Voice hoef ik niet, gebruik dat nooit,

Dan heb je ook dit soort websites: https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8 die weer niet op Aliexpress beschikbaar zijn maar via echte websites, en dus geen reviews kan vinden.

Helaas kan ik geen Shield halen, want qua prijs zit het veel te hoog.

[ Voor 13% gewijzigd door theduke1989 op 02-03-2020 22:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Lees de links uit deze post eens door
Jorgen in "Popcorn A210 is aan vervanging toe"

Waar kom je dan op uit?
Welke vragen heb je dan nog?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@Jorgen als ik de lijst af ga van de link in je post: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916 komt de Mi Box vrijwel overal ook tegen qua budget, 4k, prijs etc. Maar dan ga je verder kijken qua firmware, en OS support, en merk je toch weer veel issues.

Dan hebben ze het ook nog over de Shield die het de laatste jaren niet erg goed doet, staat er bij dat Nvidea hun klanten weg wilt hebben.

Dus moeilijke keuze, voor de Amazon niet echt overal in. Maar komt waarschijnlijk omdat je moet side loaden, en niet zoals Mi Box dus direct kan installeren.

Dan maakt het de keuze voor mij nog moeilijker.

Mijn belangrijke punten.
- Goede 4K ondersteuning, in Kodi ga je geen echte 4K zien op Mi box omdat de CPU niet juist is.
- IPTV moet goed draaien.
- Netflix apps etc moeten goed draaien.
- Prijs is ongeveer 50-60 wat ik momenteel kan uitgeven, of ik moet de bericht met een korreltje zout nemen, en dan alsnog een Shield aanschaffen. Hoor wel veel mensen goede berichten er over. Maar op de site die je aangaf wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
theduke1989 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 06:56:
Dan hebben ze het ook nog over de Shield die het de laatste jaren niet erg goed doet, staat er bij dat Nvidea hun klanten weg wilt hebben.
Lijkt me vrij onlogisch. De Shield is niet de goedkoopste mediaspeler maar de software support door Nvidia is ongekend goed. Alle Android TV upgrades hebben ze doorgevoerd terwijl je bij de meeste fabrikanten blij mag zijn dat je uberhaupt één upgrade krijgt. De Shield is al jaren één van de beste mediaspelers.

Ik heb zelf diverse mediaspeler platforms geprobeerd. Ooit begonnen met een simpele speler van Dune maar die werd gedateerd. Toen kort een Apple TV gehad maar dat was het niet voor mij. Ook een tijdje een Raspberry Pi maar die was weer niet zo krachtig.

Uiteindelijk de nodige jaren twee Intel NUC machines gehad met Windows 10 en Kodi. Werkt op zich prima maar het beheer was iets meer werk en af en toe wat last van Windows-probleempjes. Sinds de release nu 2 Nvidia Shield Pro 2019 modellen in huis. Heerlijk. Had ik veel eerder moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@S1NN3D De Pro ligt al helemaal buiten mijn budget. Heb gezien dat het 300,- kost.

Daarnaast kan je dit boxje ophangen? of eventueel plakken? We hebben een Ikea framsta wall
Afbeeldingslocatie: http://idata.over-blog.com/4/39/23/55/114/Banc-Tv-Besta---panneau-Framsta--27-.jpg
De tv hangt dus en geen kabels, kabels zitten weggewerkt in de muur (wij hebben alles in het wit dan)

Vandaar dat ik het vraag, bijvoorbeeld van de Mi box werkt het via BT en kan ik het dus opplakken op de achterkant van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
theduke1989 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:46:
@S1NN3D De Pro ligt al helemaal buiten mijn budget. Heb gezien dat het 300,- kost.
Dat klopt niet. Momenteel zijn de Pro € 219 en de non-Pro € 169 in de Pricewatch.
pricewatch: Nvidia Shield TV Pro 16GB
pricewatch: Nvidia Shield TV (2019) 8GB

Voor het beoogde doel is de non-Pro prima. Ik heb de Pro gekocht omdat ik er aan kon komen maar eigenlijk is het overkill. :+

Je kan ze beiden uit het zicht leggen/plakken. Geen probleem voor de bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

S1NN3D schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 07:45:
[...]

Lijkt me vrij onlogisch. De Shield is niet de goedkoopste mediaspeler maar de software support door Nvidia is ongekend goed. Alle Android TV upgrades hebben ze doorgevoerd terwijl je bij de meeste fabrikanten blij mag zijn dat je uberhaupt één upgrade krijgt. De Shield is al jaren één van de beste mediaspelers.

Ik heb zelf diverse mediaspeler platforms geprobeerd. Ooit begonnen met een simpele speler van Dune maar die werd gedateerd. Toen kort een Apple TV gehad maar dat was het niet voor mij. Ook een tijdje een Raspberry Pi maar die was weer niet zo krachtig.

Uiteindelijk de nodige jaren twee Intel NUC machines gehad met Windows 10 en Kodi. Werkt op zich prima maar het beheer was iets meer werk en af en toe wat last van Windows-probleempjes. Sinds de release nu 2 Nvidia Shield Pro 2019 modellen in huis. Heerlijk. Had ik veel eerder moeten doen.
Ja, Nvidia heeft grotendeels goede ondersteuning en updates, maar er zijn een aantal issues die ze al sinds de introductie van de eerste generatie niet op orde hebben. Met elke nieuwe generatie doen ze niks aan die issues. Zie bijv.:de linkjes naar het Kodi-forum die ik even hiervoor gepost heb. Onder andere upscaling en auto color space switching blijft al jaren problematisch. Dat gezegd hebbende, is de Shield ook al jaren één van de beste mediaspelers die er is. O.a. naast de mediaspelers van Minix, Xiaomi, Vero en Odroid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
@Jorgen
Ik denk dat elke platform c.q. model zijn voor en nadelen heeft. Zelf ondervind ik in ieder geval geen problemen met de Shield en ervaar ik ze als het prettigste wat ik in huis heb gehad.
Minix
Nu je dit merk aanhaalt; die was ik nog vergeten. De Minix Neo X8-H Plus heb ik ook al gehad. Was het ook niet voor mij. Heb al meer modellen gehad dan ik dacht, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@S1NN3D Dat is helemaal juist. Er is nog geen perfecte mediaspeler. Is het niet omdat er problemen zijn met het afspelen van materiaal, danwel qua ondersteuning, etc. De Shield komt wel een eind in de buurt. Ik vond de Neo X8-H Plus juist de fijnste die ik ooit gehad heb. Zoveel mensen, zoveel wensen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik ben maar voor de Shield gegaan de platte variant. De ronde variant kan ik niet makkelijk bevestigen aan de tv. Dus even deze week alles goed bekijken. Ook ideaal dat er dus een dedicated utp poort aanwezig is. Denk dat het voorlopig overkill is zo'n shield voor mij. Maar goed als het lang mee gaat qua support, en power is het op lange termijn een betere aankoop dan een Mi box S denk ik.

==========
Had nog Sodexo coupons liggen. En maart krijg ik weer nieuwe. Dus kon geen kwaad om bij Auchan Kirchberg te halen .. normaal zijn ze bedoeld als Lunchticket, of als je wilt voor tankstations. Maar dacht 1 maand zonder kan ook geen kwaad.

Ben dus benieuwd. Echt vele van jullie die goed over de Nvidea praten. Hopelijk lost het enkele problemen op met mijn situatie. Zoals de IPTV etc.
Mijn m3u lijst wat niez goed buffert op de tv app etc. Dat Kodi nu eindelijk 4K toont ipv FHD. Dit soort taferelen..

[ Voor 36% gewijzigd door theduke1989 op 03-03-2020 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Nog even een vraag aan jullie die het nu een stuk langer gebruiken.

Ik had voorheen moeite met echt 4k qualiteit. 30gb bestanden stotterden vaak, en of er kwam geen geluid uit.
Hoe is dat met deze machine??

De CPU moet dit oplossen neem ik aan, sinds er geen dedicated USB op zit, wordt dus alles via het netwerk gedaan. Gelukkig heb ik een utp aansluiting bij de tv, dus zou op zich moeten werken alles ??

Volgens mij heb ik de verkeerde gekocht :( model uit 2017.
Zag opeens andere afstandsbediening, en keek verder bleek dat de 2017 model een X1 SoC heeft, en de 2019 model een X1+ SoC :(

[ Voor 18% gewijzigd door theduke1989 op 03-03-2020 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jep, de laatste variant is uit 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Dat je het 2017 model nog hebt kunnen vinden. Aan de andere kant, de 2019 Pro is sowieso lastig te krijgen.

Check de vele online vergelijkingen eens zou ik zeggen. De verschillen tussen de modellen is niet heel erg groot.

Als je hem online gekocht hebt kun je toch binnen 14 dagen terugsturen. Geeft jou de tijd om even te testen of het voldoet aan jouw wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@S1NN3D gaat meer om de gedachte dat het een 3 jaar oud model is.
Wat ik heb opgemerkt is dat er veel mensen in NL uiterst tevreden zijn met de 2017 en vrijwel identiek is aan de 2019 model. Maar als je dan naar engelse sites gaat mensen dus roepen 2019 is echt een upgrade.

Voor mij pschologisch voelt het heel oud aan. Ik zou dan even willen afwachten en de 2019 ergens zien te krijgen. Die is namelijk 220,- voor die 20,- wat dan meteen 2 jaar jonger is maakt het een stuk beter.

De 2017 model heb je hier in Luxembourg voor 200,- zijn er nog 5 over zag ik.

Topic kan als opgelost worden gezien, ik blijf ook bij Nvidia Shield (heb de 2017 teruggestuurd, heb toen in bar me geld terug ontvangen, en zet dit dus op zij voor de 2019 model, puur omdat er zoveel lof over wordt gepraat, en wetende dus dat de machine niet na 1-3 jaar super traag wordt zoals de Mi box bij vele.

Domme vraag misschien. Nvidia wilt een evenement houden, zou er dus iets van een aankondiging kunnen komen voor een 2020 model of is dat veel te vroeg?ß

[ Voor 29% gewijzigd door theduke1989 op 04-03-2020 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Helder; snap ik wel.
theduke1989 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:44:
zou er dus iets van een aankondiging kunnen komen voor een 2020 model of is dat veel te vroeg?ß
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Het 2019 model is pas enkele maanden uit. De modellen tot nu toe zijn van 2015, 2017 en 2019.
Pagina: 1