|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dat was wel een megascherpe deal! Helaas heb ik hem gemist. Heb je nog wat voor de handel ingekocht?GlorixJim schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:03:
[...]
Goed gevonden ! 20m gekocht voor EUR 27,45, en 10m voor EUR 25,89, en 15m voor EUR 26,13
This title is for sale, please send me a PM
Ik heb een Nvidia Shield TV Pro aangesloten op mijn Pioneer SC-LX502 receiver maar ik krijg HDR niet werkend vanuit de Netflix app. TV is een Philips 55PUS8601.
Alles staat verder goed ingesteld dus hier ligt het zeker niet aan maar ben hier lichtjes door geïrriteerd omdat ik het niet werkend krijg.
Kodi + HDR etc werkt al jaren goed maar gebruik sinds deze week pas Netflix maar HDR optie is niet direct aanwezig in Netflix.
Standaard staat het op 3840x2160, 59.940 Hz in de Shield en wanneer HDR wel werkt is zodra ik het verander in(uit mijn hoofd) 4K 23.976 HDR10 ready.
Maar na deze wijziging is er heftige lag aanwezig tijdens gebruik van de Shield TV.
Mijn receiver heeft qua instellingen niet gek veel instellingen/opties en kan alles aan/hebben dus hier ligt het zeker niet aan. HDMI kabels ook niet gezien HDR via Kodi probleemloos werkt maar toch andere high speed kabels getest zonder succes.
HDR optie van Philips staat verder aan en via de Netflix app van de Philips werkt HDR zonder problemen.
Hoop dat ik het zo'n beetje heb kunnen uitleggen maar denk zelf dat het een Shield probleem is overigens. Gek veel instel opties heb ik dus niet maar doe ik iets fout...
[/quote]
..........
Maar de kabels zijn wel prijzig (ook met korting). Daarnaast heb ik echt maar kabels van 2m nodig oid.
Twijfel of dat hem gaat worden of dat ik gewoon wat duurdere normale kabels moet halen (ja ja, elven en zilver etc). Al was het maar voor stevigere connectoren. Denk dat ik eens naar die kabels hierboven ga kijken (niet glas).

Flappie schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:55:
Weet iemand waarom de Shield Pro 2019 nergens op voorraad is? Ik wil er graag 1 kopen maar hij is overal uitverkocht?
Misschien bij nVidia zelf?Flappie schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:55:
Weet iemand waarom de Shield Pro 2019 nergens op voorraad is? Ik wil er graag 1 kopen maar hij is overal uitverkocht?
Ik heb daar de gewone Shield TV besteld op 24 februari, maar die is er nog niet. Ik had met PayPal betaald, en toen werd automatisch het adres overgenomen (factuuradres --> afleveradres). Alleen het huisnummer werd niet mee overgenomen, waardoor ik na een dag bij controle van de track en trace zag dat er een foutmelding van DHL was (ontvanger verhuisd of onbekend). Ik heb nu twee keer gebeld met nVidia, en zij hebben het doorgegeven aan DHL.De status blijft echter hetzelfde, dus ik heb nu erg de neiging om er gewoon nog één te bestellen en degene die nog onderweg is terug te sturen als hij ooit nog aankomt...... heeft iemand hier toevallig ook al zoiets meegemaakt en hoe lang duurde het dan uiteindelijk voor het alsnog afgeleverd (of retour afzender gestuurd) werd?
edit: nvm, daar is hij ook niet op voorraad
[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 02-03-2020 21:34 ]
Als je de MediaMarkt website in de gaten houdt dan vind je er snel genoeg één. Ik woon in Den Haag en er was afgelopen donderdag één in Heerlen. Gereserveerd en opgehaald. Zou voor de zekerheid als je ver weg moet wel even bellen om te bevestigen dat je reservering daadwerkelijk klaar ligt.Flappie schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:55:
Ik heb er eentje in Hoofddorp gehaald maar op dat moment gaf de website ook nog aan dat er voorraad was in de winkels. Dat lijkt nu niet meer zo. Blijven checken kan altijd natuurlijk.mprkooij schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:41:
[...]
Als je de MediaMarkt website in de gaten houdt dan vind je er snel genoeg één. Ik woon in Den Haag en er was afgelopen donderdag één in Heerlen. Gereserveerd en opgehaald. Zou voor de zekerheid als je ver weg moet wel even bellen om te bevestigen dat je reservering daadwerkelijk klaar ligt.
Ja uiteraard en ik geef ook aan dat HDR ook wel werkt toch maar via een omweg met een wat laggy Shield en zonder problemen via de Netflix van de TV...
[ Voor 10% gewijzigd door beezjeh op 03-03-2020 00:24 ]
Je hebt een tv uit 2016. Ondersteund die wel 4k HDR 60 Hz via hdmi?beezjeh schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 00:22:
Ja uiteraard en ik geef ook aan dat HDR ook wel werkt toch maar via een omweg met een wat laggy Shield en zonder problemen via de Netflix van de TV...
Op 24Hz met 4K HDR werkt blijkbaar wel.
De menu’s werken niet soepel wanneer je video modus vast zet op 24fps. Menu wil je daarom in 60 fps, alleen dan is het vloeiend.
Ondersteund de Netflix app op de nieuwe Shield inmiddels iets van “match refreshrate to content” of iets dergelijks? Deze optie werkt in Kodi wel perfect. Als je die optie in Kodi gebruikt zou dat verklaren waarom Kodi wel goed met HDR werkt bij jou. En Netflix alleen wanneer je de hele shield lockt op 24Hz.
beezjeh schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:10:
Kodi + HDR etc werkt al jaren goed maar gebruik sinds deze week pas Netflix maar HDR optie is niet direct aanwezig in Netflix.
Standaard staat het op 3840x2160, 59.940 Hz in de Shield en wanneer HDR wel werkt is zodra ik het verander in(uit mijn hoofd) 4K 23.976 HDR10 ready.
Maar na deze wijziging is er heftige lag aanwezig tijdens gebruik van de Shield TV.
- Schakel in Netflix preview videos (trailers die automatisch beginnen te spelen) uit in jouw profiel.
- Installeer en configureer op de Shield TV dit.
- Configureer Refresh Rate om voor Netflix (en mogelijk andere streaming services, maar niet Kodi!) de refresh rate om te schakelen.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Heb je los van dat toestel uit 2016 ook bekeken wat de specs zijn.....sum1 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 07:17:
[...]
Je hebt een tv uit 2016. Ondersteund die wel 4k HDR 60 Hz via hdmi?
Op 24Hz met 4K HDR werkt blijkbaar wel.
De menu’s werken niet soepel wanneer je video modus vast zet op 24fps. Menu wil je daarom in 60 fps, alleen dan is het vloeiend.
Ondersteund de Netflix app op de nieuwe Shield inmiddels iets van “match refreshrate to content” of iets dergelijks? Deze optie werkt in Kodi wel perfect. Als je die optie in Kodi gebruikt zou dat verklaren waarom Kodi wel goed met HDR werkt bij jou. En Netflix alleen wanneer je de hele shield lockt op 24Hz.
Toestel kan bij mijn weten alles hebben en mijn receiver idem.
Maar zal later vandaag @The Zep Man zijn advies eens proberen.
Dit zeg ik omdat ik pas nadat ik het aan had geschaft, de verschil zag met de afstandsbediening.
En dan pas later ook de specs doorlas. De Pro 2019 heeft een X1+ SoC, en de 2017 model een X1 SoC.
De remote van de nieuwe versie vind ik wel fijner ja, de CPU/snelheid is in de praktijk gewoon identiek.theduke1989 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:26:
Dit zeg ik omdat ik pas nadat ik het aan had geschaft, de verschil zag met de afstandsbediening.
En dan pas later ook de specs doorlas. De Pro 2019 heeft een X1+ SoC, en de 2017 model een X1 SoC.
Waardeloze/onzinnige marketing onzin van nVidia om 25% of zo snelheidswinst te claimen.
Nickname does not reflect reality
Die kan je los kopen en werkt ook op de oude Shield TV modellen.Brad Pitt schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:39:
De remote van de nieuwe versie vind ik wel fijner ja
Tenzij je behoefte hebt aan Dolby Vision doen de 2015 en 2017 versies alles dat de 2019 versie kan.
[ Voor 22% gewijzigd door The Zep Man op 03-03-2020 18:34 ]
Waar? Ik zou hem graag aanschaffen maar nog niet gevonden.The Zep Man schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 18:29:
[...]
Die kan je los kopen en werkt ook op de oude Shield TV modellen.
Bijv. gewoon bij nVidia zelf. Voor 33 Euro heb je hem thuis.HEY_DUDE schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 18:36:
Waar? Ik zou hem graag aanschaffen maar nog niet gevonden.
Nickname does not reflect reality
of je een fout heb gemaakt weet ik niet maar ik ben zelf nog steeds tevreden met mijn 2017 model geen behoefte aan de nieuwetheduke1989 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:26:
heb ik een grote fout gemaakt om vandaag de dag nog de Nvidia Shield 4K (2017) aan te schaffen?
Hier hetzelfde, maar nu nog de oudere versie i.p.v. de 2019 Pro kopen is gewoon niet handig!bie100 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:51:
of je een fout heb gemaakt weet ik niet maar ik ben zelf nog steeds tevreden met mijn 2017 model geen behoefte aan de nieuwe
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Inderdaad, heb dat steeds in me achterhoofd nu. Dat ik een product koop wat 20,- minder is maar 3 jaar oud is.nero355 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:23:
[...]
Hier hetzelfde, maar nu nog de oudere versie i.p.v. de 2019 Pro kopen is gewoon niet handig!
Ga denk ik maar wachten totdat er een nieuwe batch komt, en dan die halen, deze terug opsturen. Want anders blijf ik dat gevoel houden.
wanneer wordt het verwacht?
[ Voor 3% gewijzigd door theduke1989 op 03-03-2020 21:16 ]
Hier is hij bijna altijd beschikbaar --> https://www.alternate.be/...ery=shield+nvidia&x=0&y=0Flappie schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:55:
wil hem daar wel bestellen, is we 30,- duurder en vooral wanneer het naar Duitsland opgestuurd moet worden.Rikske_007 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:23:
[...]
Hier is hij bijna altijd beschikbaar --> https://www.alternate.be/...ery=shield+nvidia&x=0&y=0
maar goed is de enige.
Heb alleen een vage issue, dat ik telkens een offerte krijg en dus moet wachten op akkorrd.
Kan niet direct bestellen.
Niet dat ik dat vaak deed maar dat was ook mijn intentie van de shield om sporadisch wat op te spelen. Afgelopen weekend twee pogingen gedaan voor een potje rocket league en de queue zat de ene keer op de 290 en de andere keer op de 385.
Voor de grap ben ik even gaan wachten maar na een kwartier was de queue 100 lager. In mijn ogen waardeloos als ik een uur moet wachten voor een potje gamen.
Misschien vanwege de populariteit, maar ik hoop dat dit in de toekomst beter wordt.
Ik weet het dit is een zeik post waarbij ik voor een gratis dienst iets verwacht. Maar naast een PS4/PS-plus abonnement, en als PC gamer zijnde vind ik het niet waard om nog extra geld neer te leggen voor geforce now voor dat ene potje per maand
Hoe kan ik het beste mijn situatie realiseren en verbeteren?
We hebben een Ikea framsta wand en daarop hangt onze TV, dus geen kabels etc.
Nu wil ik de Shield Pro aanschaffen, maar wil deze plakken op de achterkant van mijn tv.
Maar dat wordt dan vervelend met grote bestanden streamen volgens mij? Ik heb nog enkele blu-rays liggen die 60gb groot zijn. Op de Mi box voorheen had ik af en toe wat problemen dat het bufferen niet altijd goed ging, en of de geluid niet synchroon liep, of de subtitles niet goed functioneerde. Is er een optie om een soort remote connection te maken en om zo dus bestanden handmatig op de Shield pro te zetten vanuit PC of kan dat echt alleen dus via USB?
[ Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 04-03-2020 11:34 ]
Weet niet helemaal zeker wat je vraagt.theduke1989 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:34:
Beste alle,
Nu wil ik de Shield Pro aanschaffen, maar wil deze plakken op de achterkant van mijn tv.
Maar dat wordt dan vervelend met grote bestanden streamen volgens mij? Ik heb nog enkele blu-rays liggen die 60gb groot zijn. Op de Mi box voorheen had ik af en toe wat problemen dat het bufferen niet altijd goed ging, en of de geluid niet synchroon liep, of de subtitles niet goed functioneerde. Is er een optie om een soort remote connection te maken en om zo dus bestanden handmatig op de Shield pro te zetten vanuit PC of kan dat echt alleen dus via USB?
Maar je kan gewoon een netwerk schijf koppelen.
Ik stream op deze manier series en filmpjes naar mijn shield.
Ik ben verstopt zoek een ander :P
Hij wil denk ik weten of dat snel genoeg is voor blu-ray. Ik heb een mibox en zelfs dvd's haperen al bij streaming. Maar dat zal aan de wifi van mijn laptop liggen.kaasszje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:30:
[...]
Weet niet helemaal zeker wat je vraagt.
Maar je kan gewoon een netwerk schijf koppelen.
Ik stream op deze manier series en filmpjes naar mijn shield.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik mis de relatie tussen het plakken van een Shield op de achterkant van een tv en grote bestanden streamen...theduke1989 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:34:
Beste alle,

Ik plak nu de Shield op de tv, en wil dan graag weten hoe ik het beste grote bestanden kan afspelen.
Bij mijn Mi box waren bestanden 60gb erg moeilijk afspeelbaar via het net. Ondanks dat er een UTP aansluitng aanwezig was. Dus vandaar mijn vraag of er mogelijkheden zijn om bestanden snel over te zetten op de Shield om direkt af te spelen.
Ik ben opzoek naar het volgende in een mediaspeler:
1. USB aansluiting voor harde schijf
2. Mogelijkheid om vanaf harde schijf MKV files af te spelen met de volgende formats:
Dolby Atmos/DTS-X, True HD, HEVC. VP9, 4k, HDR 10, HDR 10+, x264, x265, 8 en 10 bit.
3. Support voor Dolby Atmos & HDR op Netflix en andere streamingdiensten (mits beschikbaar)
Nu heb ik het idee dat de Nvidia Shield 2019 hieraan voldoet maar omdat deze slecht leverbaar is en ik er meerdere nodig heb ben ik benieuwd of de 2017 versie dit ook ondersteund (volgens mij wel). En hoe deze ervaring is op de 2017 versie.
Ik had al iets gelezen of een refresh rate probleem, maar dat dit wel op te lossen is.
Tja, je zou eens in dit soort Topics rond kunnen kijken : https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916MR.Harok schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:26:
Wellicht dat jullie mij kunnen helpen in mijn keuze. Ik ben al geruime tijd opzoek naar een mediaspeler die voldoet aan mijn behoefte maar telkens is wel iets wat niet werkt.
Er bestaat geen ideale oplossing en daar moet je gewoon vrede mee hebben!
Mocht iemand het wel aan de praat krijgen in NL, dan verneem ik dat graag. 😎
Zit al maanden te wachten op star wars en marvel films met dolby atmos te herbeleven 👊😋
EDIT: Excuses. Zie nu dat andere me al voor waren
[ Voor 5% gewijzigd door goofer_nieuw op 04-03-2020 15:43 ]
Gisteren kwam de Shield update binnen, en vandaag las ik dit bericht ook dat Disney+ eindelijk ATMOS zou moeten doorgeven. Maar ik heb het zojuist getest, en krijg alleen nog maar 5.1 met Disney+goofer_nieuw schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:40:
Goed nieuws. Dolby atmos voor disney+ is nu ook beschikbaar voor de shield tv 2019 modellen. Fora van nvidia en reddit bevestigen dit. Na contact met disney+ blijkt dat het nog niet beschikbaar is in NL.
Mocht iemand het wel aan de praat krijgen in NL, dan verneem ik dat graag. 😎
Zit al maanden te wachten op star wars en marvel films met dolby atmos te herbeleven 👊😋
EDIT: Excuses. Zie nu dat andere me al voor waren
Update: zie net de text dat het nog niet in NL beschikbaar is..
[ Voor 4% gewijzigd door intered15 op 04-03-2020 16:28 ]
Ik heb nu in Disney+ gewoon ATMOS met de 2019 SHIELD pro.intered15 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:27:
[...]
Gisteren kwam de Shield update binnen, en vandaag las ik dit bericht ook dat Disney+ eindelijk ATMOS zou moeten doorgeven. Maar ik heb het zojuist getest, en krijg alleen nog maar 5.1 met Disney+
Update: zie net de text dat het nog niet in NL beschikbaar is..
Zal niet lang durenPCan schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:51:
Wil iemand met Disney+ mij waarschuwen als de Starwars films in Dolby Atmos worden doorgegeven?
nieuws: Disney+ ondersteunt Dolby Atmos op Nvidia Shield TV
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Yep, ik ook hier maar dan vanaf PC en 5GHz wifiHulliee schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:31:
@theduke1989 Ik stream vanaf mijn NAS via wifi 5GHz 4K HDR zonder haperen, 100GB bestanden.
Heb mijn nvidia shield pro 2019 op marktplaats gekocht voor 200. Staan er echt nog wel een paar op.MR.Harok schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:26:
Wellicht dat jullie mij kunnen helpen in mijn keuze. Ik ben al geruime tijd opzoek naar een mediaspeler die voldoet aan mijn behoefte maar telkens is wel iets wat niet werkt.
Ik ben opzoek naar het volgende in een mediaspeler:
1. USB aansluiting voor harde schijf
2. Mogelijkheid om vanaf harde schijf MKV files af te spelen met de volgende formats:
Dolby Atmos/DTS-X, True HD, HEVC. VP9, 4k, HDR 10, HDR 10+, x264, x265, 8 en 10 bit.
3. Support voor Dolby Atmos & HDR op Netflix en andere streamingdiensten (mits beschikbaar)
Nu heb ik het idee dat de Nvidia Shield 2019 hieraan voldoet maar omdat deze slecht leverbaar is en ik er meerdere nodig heb ben ik benieuwd of de 2017 versie dit ook ondersteund (volgens mij wel). En hoe deze ervaring is op de 2017 versie.
Ik had al iets gelezen of een refresh rate probleem, maar dat dit wel op te lossen is.
Laat hem zelf wat moeite doenmucuracat schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:52:
[...]
Zal niet lang duren
nieuws: Disney+ ondersteunt Dolby Atmos op Nvidia Shield TV
Werkte vanmorgen 6.15 uur iig voor mij nog niet. Lijkt in NL inderdaad nog niet te werken
Zou toch willen om 1 remote minder te hebben.
Heb 7 jaar oude lg en kan 1 remote gebruiken. Zowel tv als shield remote.theduke1989 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:57:
iemand die ervaring heeft met HDMI-CEC? zie dat veel mensen issues hebben.
Aan kan met beide.. en de rest van de knoppen.
Uit gaat met shieldremote alleen shield uit. en tv niet. (ouderdom?)
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ik gebruik de afstandsbediening van de SHIELD (2017) nooit. Normaal gebruik doe ik met de (mini) remote van m'n LG TV. En voor sideloaded apps (F1 TV) heb ik een USB remote aan de SHIELD. Maar CEC heb ik zo nooit issues van. Behalve soms bij aanzetten TV dat die nog wel eens een HDMI input wil selecteren. Maar geen idee of dat aan TV, receiver of SHIELD ligt. "Vroeger" wisselde die in dat geval ook naar de SHIELD input (die dan soms aan ging en soms uit bleef). Nu ik ook een RPi er aan heb hangen (die 24/7 aan staat) wisselt die echter weer naar de input van die RPi.theduke1989 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:57:
Maar in zijn algemeenheid dus: CEC zou gewoon goed moeten werken op de SHIELD. Maar het kan altijd dat je tegen issues aanloopt omdat ogenschijnlijk niet elke fabrikant de standaard even goed implenteerd.
Welke kant op gebruik je het dan?goofer_nieuw schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:03:
HDMI-CEC werkt soms wel en soms niet. Wel onbetrouwbaar dat soms de verbinding soms er niet is. Heb gisteren in shield TV menu alleen aan en uitzetten shield / tv aangezet. Alle andere opties uit (zoals sleep etc.).
Ik heb tot nu toe de afstandsbediening van mijn oude Panasonic TV prima kunnen gebruiken om Kodi op een Raspberry Pi te bedienen. Ik ga vanavond proberen of dat ook met de Shield werkt. Als het goed is komt die vandaag namelijk eindelijk binnen..... Dan kan ik andersom ook proberen, maar aangezien ik nog wel eens de nummertoetsen gebruik weet ik niet of ik de Shield afstandsbediening veel ga gebruiken
Ik gebruik een FLIRC USB en een Harmony Remote. Alles in één, en geen gezeur met brakke CEC implementaties.theduke1989 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:57:
Ik vindt 220,- al duur, had eerst op 50-60,- voor media player gehoopt. Maar na vele recenties en de vraag hier gesteld: Welke 4k android / set-top box aanschaffen? en alles toch maar de stap genomen om een Nvidia aan te schaffen voor 220,- wanneer het eindelijk ergens is. Heb me ingeschreven bij alternate.de en amazon.de voorlopig. En wil dus nu voorbereiden op dingen die aan het ligt komen zoals dat de HDMI-CEC dus niet altijd goed doet, en Nvidia hier vrijwel niks aan doet.
Om dan nog eens 150,- neer te leggen voor een extra afstandsbediening wordt dan al gauw 370,- + 25,- voor de ontvanger. Moet dus even afwachten hoe en wat.
Bedoeling op lange termij is dus wel dat er maar 1 afstandsbediening is voor alles vrijwel.
[ Voor 13% gewijzigd door theduke1989 op 05-03-2020 12:33 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
150 EUR? Je hebt al een goede Harmony voor 70 EUR, en dat is nog niet eens in de aanbieding. Op Marktplaats vindt je ze tweedehands voor minder dan de helft.theduke1989 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:30:
@The Zep Man dat wordt dan al een te hele dure hobby.
Om dan nog eens 150,- neer te leggen voor een extra afstandsbediening wordt dan al gauw 370,-
Als budget zo erg beperkt is dan had ik, zoals @Marzman ook noemt, een goedkopere Android TV box gekocht en eerst aan de rest van mijn mediawensen gewerkt. Hoewel de Shield TV erg goed is, heeft het wel de hoge prijs tegen zich.
[ Voor 24% gewijzigd door The Zep Man op 05-03-2020 12:45 ]
Ik heb een Flirc USB first generation zou die ook werken met de Shield?The Zep Man schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:12:
[...]
Ik gebruik een FLIRC USB en een Harmony Remote. Alles in één, en geen gezeur met brakke CEC implementaties.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Van wat ik lees zou het enige verschil tussen v1 en v2 de behuizing moeten zijn. Zolang het een USB toetsenbord emuleert en hij vrij te programmeren is zou het gewoon moeten werken.Pierre schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:36:
[...]
Ik heb een Flirc USB first generation zou die ook werken met de Shield?
En ook moet je een bepaalde firmware (v4.1.0) hebben op dat ding, zal vanmiddag eens kijken welke ik heb.The Zep Man schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:39:
[...]
Van wat ik lees zou het enige verschil tussen v1 en v2 de behuizing moeten zijn. Zolang het een USB toetsenbord emuleert en hij vrij te programmeren is zou het gewoon moeten werken.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Het is wel eens voorgekomen bij problemen met oude FLIRC's dat er gratis een nieuwe gestuurd wordt. Zie bijvoorbeeld dit. Als het niet werkt, neem even contact met ze op. Je hebt dan een grote kans dat je korting krijgt op een nieuwe of hem misschien zelfs gratis opgestuurd krijgt. Het zal hen niet zitten in de kosten van de hardware, want die zal nog niet eens 10% zijn. De verzendkosten zullen wel hoger zijn.Pierre schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:40:
[...]
En ook moet je een bepaalde firmware (v4.1.0) hebben op dat ding, zal vanmiddag eens kijken welke ik heb.
Dat ligt niet direct aan Nvidia. Zelf heb ik "geluk" en werkt het vrij goed samen. Maar nog wel een harmony remote. Zit nog te twijfelen over de nieuwe remote aan te schaffen voor mijn oudere Nvidia shield. Voice to text is toch wel handig...
24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/
Ik kan echt niet meer zonder en snap niet dat er mensen zijn die tevreden kunnen zijn met het hele "Good idea gone wrong!" gedoe genaamd HDMI CEC

Misschien zijn jouw wensen wel anders dan die van anderennero355 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:49:
Logitech Harmony Remote 650/665/Elite+Hub FTW!!! inderdaad
Ik kan echt niet meer zonder en snap niet dat er mensen zijn die tevreden kunnen zijn met het hele "Good idea gone wrong!" gedoe genaamd HDMI CEC![]()
Met een goed geconfigureerde Harmony is dat met een enkele druk op de "Listen to music" activiteitenknop te doen zonder dat de receiver uit en aan gaat. Je moet dan wel HDMI-CEC uitschakelen, maar dat zal je niet echt missen.RobertMe schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:58:
[...]
Het enige issue dat ik heb is als ik, zeer sporadisch de TV aan heb en daarna radio/muziek wil aanzetten. Dan moet ik dus de TV uit zetten waarbij de receiver uiteraard ook uit gaat, en dan weer de receiver aan zetten.
[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 05-03-2020 18:25 ]
Krijg het helaas niet voor elkaar in mijn setup dan maar geen hdr van Netflix.The Zep Man schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 07:22:
[...]De vertraging is bij mij ook aanwezig op 23,976hz, maar dat stoort niet wanneer ik video kijk. Zodra de video stopt schakelt de Shield TV meteen terug naar 60hz en heb ik weer soepele bediening.
- Schakel in Netflix preview videos (trailers die automatisch beginnen te spelen) uit in jouw profiel.
- Installeer en configureer op de Shield TV dit.
- Configureer Refresh Rate om voor Netflix (en mogelijk andere streaming services, maar niet Kodi!) de refresh rate om te schakelen.
Overigens zelfs twee nieuwe hdmi 2.0 kabels 18gbps maakte geen verschil.
Edit: Ik had al zo veel gezocht op Google maar nog een poging gewaagd en ik kwam uit in deze topic. Antwoord van deze gebruiker heeft mijn probleem opgelost
https://www.avsforum.com/...read-16.html#post58058096
Voorpaneel DIMMER en AUTO/DIRECT ingedrukt houden en hier is een verborgen HDMI 4K Std of HDMI 4K Enhanced. Deze stond op 4K std en dus gewijzigd in Enhanced en Netflix flagged HDR
[ Voor 22% gewijzigd door beezjeh op 05-03-2020 20:35 ]
Dus het was een beperking/veiligheidsfunctie van de receiver die wat je wilde bereiken in de weg stond. Goed om te weten.
Ja inderdaadThe Zep Man schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:44:
[...]
Dus het was een beperking/veiligheidsfunctie van de receiver die wat je wilde bereiken in de weg stond. Goed om te weten.

Maar nu snap ik niet waarom hdr wel werkte tot nu toe via Kodi 😂.
Nee helemaal nergens dus niet in die van de SC-LX502 in ieder geval.bluecupra schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 06:57:
@Beezjeh, naar mijn weten zit 4K Std of Enhanced ook in het menu
Ik heb pas een paar dagen een Shield, maar lees hier al wel even mee en was je opmerking alweer vergeten. Bij deze dus een quote en dank! Ik wilde met de aankoop van de Shield mijn Raspberry Pi, Chromecast en Google Home Mini vervangen, maar liep tegen die irritante "kan niet afspelen op Netflix vanuit Assistant" bug aan. Dat werkt nu in ieder geval welivootjuh schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:05:
[...]
Ja en nee! Het gekke is namelijk (dat had ik nog niet vermeld) dat je alles in het nederlands kunt zeggen daarna. Het is dus niet zo dat je de commando`s in het Engels moet zeggen.
Ik kan zeggen
"Hey Google Pauze"
"Hey Google zet geluid harder"
En als ik de knop indruk op de AB van de Shield, dan kan ik ook gewoon zeggen "dim lampen"
Dus alle functies zitten er gewoon in, maar de implementatie is nog niet daar waar het wezen moet!
Nu nog uitvissen hoe ik de Shield toevoeg aan de Google Home app (al weet ik niet of dat nog nodig is, dat wilde ik voornamelijk vanwege het kunnen afspelen van Netflix via de afstandsbediening met de microfoon) en Netflix zo instellen dat hij niet automatisch voorbeelden gaat afspelen van alle films/series die je voor je neus krijgt.....
Tip.. via wifi geen probleem.. met netwerk kabel werkt het bij mij niet.gwystyl schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:31:
[...]
Nu nog uitvissen hoe ik de Shield toevoeg aan de Google Home app (al weet ik niet of dat nog nodig is, dat wilde ik voornamelijk vanwege het kunnen afspelen van Netflix via de afstandsbediening met de microfoon) en Netflix zo instellen dat hij niet automatisch voorbeelden gaat afspelen van alle films/series die je voor je neus krijgt.....

Bij mijn goedkope Philips TV werkt het eigenlijk volledig naar behoren, in beide richtingen.theduke1989 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:57:
Power aan/uit via Shield zet netjes de TV aan/uit, en de remote van mijn TV bedient netjes de Shield.
Android developer & dürüm-liefhebber
Dit doen? of wachten tot eind maart? Ik zie op vele websites rond eind maart, maar dat is vrijwel nooit zeker geloof ik.
Een offerte... voor wat en wanneer?theduke1989 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 21:17:
op alternate.be een offerte mogen ontvangen van 263,- inclusief verzendkosten naar duitsland.
Context is belangrijk.
[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 06-03-2020 22:01 ]
''Beste,
Bedankt voor ons te contacteren.
Helaas is het enkel mogelijk om vanuit het buitenland te bestellen via een offerte.
Hier moet u dan een overschrijving naar uitvoeren, en dan plaatsen we de bestelling voor u eenmaal de betaling verwerkt is.
Met vriendelijke groet,
Julian Peyskens
Customer Happiness Representative
ALTERNATE''
Wat krijg jij voor die 263 EUR? En wanneer zal dat geleverd worden?theduke1989 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 22:02:
@The Zep Man als je op alternate.be besteld naar een adres in duitsland, krijg je een offerte met een bestelcode. Na ongeveer een halve dag krijg je dan een aanbod. In dit geval 263,- inclusief verzendkosten.
Context.
[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 06-03-2020 22:03 ]
Probeer eens een recovery om hem naar een recentere firmwareversie te krijgen. Mogelijk is de oude firmware versie niet meer compatibel met nieuwere Google API's om in te loggen.babbi schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 22:03:
Ik heb een Nvidea Shield 2015 gekocht van iemand, nooit gebruikt. Alleen ik kan niet inloggen met mijn Google account. Wat ik ook probeer het wil niet lukken. Kan niet inloggen. Uw gebruikersnaam en ww komt niet overeen. Kan het zijn dat de Shield een serie nummer ban heeft gehad en dat daarom het inloggen niet lukt? Help pls.
8.0.1 is de nieuwste recovery image. Als dat werkt dan kan je een upgrade doen naar de nieuwste firmwareversie. Die is op dit moment 8.0.2.
[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 06-03-2020 22:19 ]

@The Zep Man alleen de shield + verzendkosten meer niet. Dus ik weet niet om te wachten of niet.
Heb alvast ook een harmony besteld voor 40,- hopelijk werkt dat met de ontvanger die je hebt aangegeven.
[ Voor 20% gewijzigd door theduke1989 op 06-03-2020 22:12 ]
Ah, een NVIDIA Shield TV Pro. Dat kon ik niet ruiken.theduke1989 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 22:11:
[Afbeelding]@The Zep Man alleen de shield + verzendkosten meer niet
Indien dat de 2019 variant is en niet de 2015 is dat volgens mij een marktconforme prijs. Op nvidia.com staat die voor 219 EUR, maar het is onbekend wanneer die leverbaar is.
[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 06-03-2020 22:17 ]
Ik weet nier of ik moet wachten of niet. Want eind maart wordt er weer een nieuwe lading verwacht`of met de Coronavirus weer langer??
Hoe moet je flashen?The Zep Man schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 22:06:
[...]
Probeer eens een recovery om hem naar een recentere firmwareversie te krijgen. Mogelijk is de oude firmware versie niet meer compatibel met nieuwere Google API's om in te loggen.
8.0.1 is de nieuwste recovery image. Als dat werkt dan kan je een upgrade doen naar de nieuwste firmwareversie. Die is op dit moment 8.0.2.
Ik heb het gelezen maar kom daar helaas niet uit.dragon2 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 23:47:
[...]
Is hier vragen makkelijker dan op de gegeven link drukken en het verhaal daar lezen?
Als iemand mij kon helpen.
[ Voor 4% gewijzigd door babbi op 07-03-2020 00:08 ]
Als we s avonds Netflix hebben zitten kijken en we zijn klaar, dan power off ik de Shield en schakel daarna stekkerblok uit. Maar als ik Spotify zit te luisteren en de TV staat uit, dan zet ik vaak stekkerblok meteen uit IPV eerst de TV aanzetten, afstandsbediening activeren, app verlaten, power off te doen, tv uit te zetten en dan pas stekkerblok uit te zetten. Is dat heel slecht voor de Shield dat ik het stroom er zo hard vanaf haal of kan dat wel prima? Ik doe dit nu wel vaker en heb er eigenlijk nog geen problemen mee ondervonden maar ben wel benieuwd naar andere meningen/ervaringen.
Het stekkerblok wordt nu aan/uit gezet via Domoticz. Maar volgens mij is het niet mogelijk om een power off signaal te versturen via Domoticz om de Shield netjes af te sluiten.
Er staat echt letterlijk stap voor stap uitgelegd wat je moet doen! Wat wil je nog meer weten dan... Welke stap loop je vast en waarom (wat voor foutmelding enz.)?babbi schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 00:01:
[...]
Ik heb het gelezen maar kom daar helaas niet uit.
Als iemand mij kon helpen.
Maar, als je er niet uitkomt met zulke goede instructies, verkoop dat ding dan maar, of betaal iemand om het voor je te doen...
Ik schakel mijn Shield ook uit via een stekkerblok samen met mijn receiver maar ik power off mijn Shield ookvolledig via het menu in plaats van in slaap modus zetten. Gevoelsmatig lijkt dit mij namelijk het besteRobkazoe schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 00:11:
Misschien een rare vraag. Maar mijn Shield is aangesloten op een stekkerblok en dit blok gaat regelmatig helemaal uit om sluipverbruik van tv, versterker e.d. tegen te gaan.
Als we s avonds Netflix hebben zitten kijken en we zijn klaar, dan power off ik de Shield en schakel daarna stekkerblok uit. Maar als ik Spotify zit te luisteren en de TV staat uit, dan zet ik vaak stekkerblok meteen uit IPV eerst de TV aanzetten, afstandsbediening activeren, app verlaten, power off te doen, tv uit te zetten en dan pas stekkerblok uit te zetten. Is dat heel slecht voor de Shield dat ik het stroom er zo hard vanaf haal of kan dat wel prima? Ik doe dit nu wel vaker en heb er eigenlijk nog geen problemen mee ondervonden maar ben wel benieuwd naar andere meningen/ervaringen.
Het stekkerblok wordt nu aan/uit gezet via Domoticz. Maar volgens mij is het niet mogelijk om een power off signaal te versturen via Domoticz om de Shield netjes af te sluiten.
Via snel menu weet ik overigens waar power off staat dus ik doe dit dan ook blindelings meestal
Niet iedereen is misschien zo snugger. Ik kom er gewoon niet uit ja sorry.dragon2 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 00:18:
[...]
Er staat echt letterlijk stap voor stap uitgelegd wat je moet doen! Wat wil je nog meer weten dan... Welke stap loop je vast en waarom (wat voor foutmelding enz.)?
Maar, als je er niet uitkomt met zulke goede instructies, verkoop dat ding dan maar, of betaal iemand om het voor je te doen...
Als je er niet uitkomt, leer ervan. Dit is t.net, niet gratishelpdesk.nl. Voordat je hulp vraagt wordt eerst inzet van jezelf verwacht, zoals het verzamelen van de benodigde informatie om jou te helpen.babbi schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 00:36:
Niet iedereen is misschien zo snugger. Ik kom er gewoon niet uit ja sorry.
@dragon2 stelde je een vraag. Probeer die eerst eens te beantwoorden.
[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 07-03-2020 03:49 ]
Welke stap loop je vast?babbi schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 00:36:
[...]
Niet iedereen is misschien zo snugger. Ik kom er gewoon niet uit ja sorry.
Eigenlijk gelijk al. Heb hier totaal geen ervaring mee. Ik had gedacht aansluiten en spelen maar. En mijn Engels is niet zo best. Misschien dat iemand het voor mij kan doen.
Dan kan je beter iemand zoeken die dit voor je kan doen, ja.babbi schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 07:42:
Eigenlijk gelijk al. Heb hier totaal geen ervaring mee. Ik had gedacht aansluiten en spelen maar. En mijn Engels is niet zo best. Misschien dat iemand het voor mij kan doen.
Je kan mogelijk iemand vinden die handig is in het flashen van Android smartphones. De tooling is hetzelfde, en iemand die goed is zal ook ervaring hebben met het goed lezen en begrijpen van instructies.
Dank je wel. Nou ik hoop dat iemand mij kan helpen. Best een hoop stress geeft mij dit:(The Zep Man schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 07:43:
[...]
Dan kan je beter iemand zoeken die dit voor je kan doen, ja.
Je kan mogelijk iemand vinden die handig is in het flashen van Android smartphones. De tooling is hetzelfde, en iemand die goed is zal ook ervaring hebben met het goed lezen en begrijpen van instructies.
Maar je probleem is dat je niet kan inloggen op Google. Weet je zeker dat je wachtwoord klopt? Met je oogje aan het eind vh wachtwoordveld kun je deze zichtbaar maken en dus controleren.babbi schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 07:48:
[...]
Dank je wel. Nou ik hoop dat iemand mij kan helpen. Best een hoop stress geeft mij dit:(
Klopt je e-mailadres? Bijv geen spatie per ongeluk van het eind?
Ik heb ook mijn toetsenbord aangesloten eraan. Ik heb van alles geprobeerd. Wat raar is dat ik op mijn telefoon een melding krijg dat een andere apparaat ingelogd is, terwijl ik niet door kan gaan op de Shield.Hulliee schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 08:24:
[...]
Maar je probleem is dat je niet kan inloggen op Google. Weet je zeker dat je wachtwoord klopt? Met je oogje aan het eind vh wachtwoordveld kun je deze zichtbaar maken en dus controleren.
Klopt je e-mailadres? Bijv geen spatie per ongeluk van het eind?
[ Voor 13% gewijzigd door babbi op 07-03-2020 08:50 ]
Ik heb via een app mijn wachtwoord ingevoerd, harmony app als toetsenbord. Deze deed iets niet goed met het copypasten vh wachtwoord. De tekens werden verkeerd ingevoerd. Vandaar mijn vraag om dit goed te checken door het wachtwoord zichtbaar te maken. Wellicht dat jij met jouw toetsenbord iets vergelijkbaars hebt.babbi schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 08:37:
[...]
Ik heb ook mijn toetsenbord aangesloten eraan. Ik heb van alles geprobeerd. Wat raar is dat ik op mijn telefoon een melding krijg dat een andere apparaat ingelogd is, terwijl ik niet door kan gaan op de Shield.
Op je telefoon krijg je melding v/e poging of is er ingelogd. Dat laatste, dan is het gelukt. Check in je Rechtermenu onderaan
[ Voor 9% gewijzigd door Hulliee op 07-03-2020 09:07 ]
Dit topic is gesloten.
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
- Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
- Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
- Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.