Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18:12
The Zep Man schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:24:
[...]
De RE650 wordt ondersteund, maar heeft slechts een enkele Ethernet-aansluiting. Hierdoor zal je een ander apparaat (zoals een managed switch of een andere router met een interne managed switch) nodig hebben om VLAN scheiding toe te passen.
Oke, of zou het mogelijk zijn het ding in te zetten als AP. En dan vervolgens de ethernet poort door te zetten met het vpn profiel. Ik ga er eens voor zitten.

MENTAL SHUTDOWN

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
ppeterr schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:07:
[...]

Oke, of zou het mogelijk zijn het ding in te zetten als AP. En dan vervolgens de ethernet poort door te zetten met het vpn profiel. Ik ga er eens voor zitten.
Dat kan, maar je moet dan routeren tussen wireless aansluiting en VPN interface en niet tussen wireless en wired. Dus VPN interface configureren, bridge slopen, wireless netwerk in apart netwerksegment en daartussen routeren alsof de VPN interface een internetverbinding is.

• ppeterr
The Zep Man schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:11:
[...]
Dat kan, maar je moet dan routeren tussen wireless aansluiting en VPN interface en niet tussen wireless en wired. Dus VPN interface configureren, bridge slopen, wireless netwerk in apart netwerksegment en daartussen routeren alsof de VPN interface een internetverbinding is.
Dat is een goede tip, die neem ik mee. Spreek je over 4 maanden als ik het voor elkaar heb ;)
Maar ik duik erg off topic hier. Thanks voor je antwoorden! Terug naar de Shield.

MENTAL SHUTDOWN

• DeFeCt
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 11:49

DeFeCt

je wéét toch

Ik wil graag de opslag voor media aan mijn Shield uitbreiden, ik twijfel alleen of ik nu genoeg heb aan een externe HD of dat ik een SSD nodig heb. Vooralsnog heb ik geen 4K content omdat ik geen 4K tv heb, maar dat is naar de toekomst wel denkbaar... Op de Shield draait Plex Server, heeft die baat bij een SSD of is een HD met USB 3.0 snel genoeg voor 4K content? Het scheelt namelijk nogal in prijs :)

Flickr

• The Zep Man
  • Nu online
DeFeCt schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 21:32:
Op de Shield draait Plex Server, heeft die baat bij een SSD of is een HD met USB 3.0 snel genoeg voor 4K content? Het scheelt namelijk nogal in prijs :)
Je kan gewoon een HDD nemen. Ultra Blu-Ray heeft maximaal een bitrate van 100 Mbps, dus je hoeft voorlopig niet meer te verwachten. Mits je enkel grote bestanden schrijft naar die schijf (videomateriaal) om fragmentatie te vermijden kan een harde schijf gemakkelijk 12,5 MB/sec aan.

Je kan de schijf het beste exFAT formatteren. Dat is te lezen en te schrijven met alle hedendaagse besturingssystemen, al moet je de schijf ooit aansluiten op een PC voor onderhoud of iets dergelijks. Slack space zal meevallen als je enkel grote bestanden hebt.

[edit]
Dit is in de aanname dat enkel de Shield TV van deze schijf gebruik zal maken. Als je hem ook tijdens het afspelen van een film tegelijkertijd gaat uitlezen/schrijven via het netwerk dan kan je nog wel eens voor nare verrassingen komen te staan. Bij random I/O storten de prestaties namelijk in. Alleen gebruiken met de Shield TV is OK. Het hele apparaat is bijna ontworpen om maar één ding tegelijkertijd te doen. ;)

The Zep Man wijzigde deze reactie 13-02-2020 21:45 (40%)

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:36

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ppeterr schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:13:
Dat is een goede tip, die neem ik mee. Spreek je over 4 maanden als ik het voor elkaar heb ;)
Maar ik duik erg off topic hier. Thanks voor je antwoorden! Terug naar de Shield.
pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X = Done! d:)b
Ik wil graag de opslag voor media aan mijn Shield uitbreiden, ik twijfel alleen of ik nu genoeg heb aan een externe HD of dat ik een SSD nodig heb. Vooralsnog heb ik geen 4K content omdat ik geen 4K tv heb, maar dat is naar de toekomst wel denkbaar... Op de Shield draait Plex Server, heeft die baat bij een SSD of is een HD met USB 3.0 snel genoeg voor 4K content? Het scheelt namelijk nogal in prijs :)
Mooi moment om een 2-bay NAS te kopen en daarin 2x 12 TB of zo te proppen :?

nero355 wijzigde deze reactie 13-02-2020 23:11 (41%)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• ppeterr
Ik heb hier gewoon 24TB direct aan de USB 3 geprikt van de Shield. Dit voldoet en lijkt mij de goedkoopste oplossing. Dus ja, een externe schijf heb je genoeg aan. Nou is het zo dat de snelheid om er data op te zetten relatief gezien langzaam is via het netwerk. Dus of leven met 15MB/s, of af en toe heen en weer lopen en een portable schijfje er naast hangen en dan kopiëren. Of alsnog een SSDtje erbij aan de shield, en het dan intern door kopiëren via de shield naar de USB3 schijven. Het is een beetje een poor mans solution, je kan natuurlijk ook een dikke NAS kopen. Maar ja, dat is 5x zo duur, en schiet wellicht het doel voorbij.

ps: geen usb schijfjes die gevoed worden door de usb poort. Dit zal oke werken voor 1080p content. Maar ga je naar 4k/hdr/atmos. Dan wordt je van zo een schijfje niet blij.
Ik heb ondertussen de RE450 (bleek geen 650 te zijn) geflashed met OpenWRT. Ik ga dit ding als test case gebruiken om te zien of ik het werkend kan krijgen. Ik moet wel zeggen dat ik ietwat moeite heb om de juiste interfaces te vinden, en aan elkaar te knopen. 1 wifi interface wordt een client op het bestaande netwerk. 2e wifi interface wil ik samen met de ethernet port in een vlan met een openvpn profiel zetten.

Het idee is tof, nu nog werkend krijgen 8)

ppeterr wijzigde deze reactie 14-02-2020 06:30 (4%)

MENTAL SHUTDOWN

• DeFeCt
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 11:49

DeFeCt

je wéét toch

nero355 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 23:10:
[...]

Mooi moment om een 2-bay NAS te kopen en daarin 2x 12 TB of zo te proppen :?
Er staat hier al heel lang een DS207+ niks te doen, ik zie eigenlijk niet de meerwaarde van een complete NAS in t.o.v. een schijfje aan de Shield.

Backup van PC loopt via cloud en dus gaat het alleen om af en toe een film opslaan.

Flickr

• ViNOK16Bit
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13:57
DeFeCt schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:07:
[...]

Er staat hier al heel lang een DS207+ niks te doen, ik zie eigenlijk niet de meerwaarde van een complete NAS in t.o.v. een schijfje aan de Shield.

Backup van PC loopt via cloud en dus gaat het alleen om af en toe een film opslaan.
In mijn situatie is een NAS juist wel weer de oplossing aangezien daar alle films en series op gedownload worden welke vervolgens in Kodi via NFS benaderd worden. Dan hoef ik dus ook niks te kopiëren naar een schijf welke direct aan de Shield hangt.

• Reverb_
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 25-02 14:51
Ik wil graag een Shield TV kopen. Werkt 4k + HDR gewoon out of the box met .mkv bestanden Kodi? Of moet ik nog veel tweaken?

Zo ja, want zijn dan goede settings of een tutorial om te volgen?

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Reverb_ schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:08:
Ik wil graag een Shield TV kopen. Werkt 4k + HDR gewoon out of the box met .mkv bestanden Kodi? Of moet ik nog veel tweaken?

Heb de 2017 versie en werkt gewoon out of the box. Zal bij de 2019 versie dus ook niet veel anders zijn.

• Executor16
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Iemand hier de Shield TV Pro 2019 op een LG OLED? Met de Shield 2017 werkte CEC volume control goed maar met het nieuwe model krijg ik het niet voor elkaar. Alleen volume control via IR is in te stellen maar dat werkt een stuk slechter, vooral van een afstand.

Edit: Heb er op reddit wel een topic over gevonden maar er lijkt helaas nog geen fix voor te zijn.
https://www.reddit.com/r/...d_on_nvidia_shield_tv_v1/

Executor16 wijzigde deze reactie 14-02-2020 13:53 (28%)

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 25-02 17:00
Hebben jullie de shield geüpgraded met een extra geheugen kaart (sd, USB) .?
Ik heb zelf wel een nas en meeste stream ik via is Netflix.
Is dat dan noodzakelijk

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 07:31
mark1541 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:16:
Hebben jullie de shield geüpgraded met een extra geheugen kaart (sd, USB) .?
Ik heb zelf wel een nas en meeste stream ik via is Netflix.
Is dat dan noodzakelijk
toevallig vandaag 64Gb nano usb stickje besteld (steekt niet zo uit ). Gewoon lekker om extra geheugen te hebben om spelletjes en apps die je niet vaak gebruikt daar op te laten draaien.

Dus als intern geheugen instellen.. USB 3.1 stickje voor 10tje.. (amazon) (ja, heb amazon prime, dus free verzending)

mucuracat wijzigde deze reactie 14-02-2020 15:42 (3%)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 15:33
Reverb_ schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:08:

HDR10+ = nope.
Dolby Vision = nope.

Vind al met al relatief teleurstellend qua HDR support maar dat zal wel persoonlijk zijn :)

Nickname does not reflect reality

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Brad Pitt schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:50:
[...]

HDR10+ = nope.
Dolby Vision = nope.

Vind al met al relatief teleurstellend qua HDR support maar dat zal wel persoonlijk zijn :)
Jammer dat het niet werkt bij jou!
HDR10+ = Yes
Dolby Vision = Yes
Waanzinnig mooi dat HDR. Merk dat demo content Samsung niet mooi is. Komt onnatuurlijk over, als of te veel bewerkt. BlueRay van BBC Earth, Seven Worlds enzo, is echt prachtig.

• Brad Pitt
Hulliee schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:59:
Jammer dat het niet werkt bij jou!
Nou inderdaad!
HDR10+ = Yes
De Shield is niet HDR10+ compatible.
Dolby Vision = Yes
Kodi kan helemaal geen DV afspelen op de Shield.
Waanzinnig mooi dat HDR. Merk dat demo content Samsung niet mooi is. Komt onnatuurlijk over, als of te veel bewerkt. BlueRay van BBC Earth, Seven Worlds enzo, is echt prachtig.
Ja beeld zal best mooi zijn en zo, maar DV it is not.

• Hulliee
  • Niet online
Brad Pitt schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:04:
[...]

Nou inderdaad!

[...]

De Shield is niet HDR10+ compatible.

[...]

Kodi kan helemaal geen DV afspelen op de Shield.

[...]

Ja beeld zal best mooi zijn en zo, maar DV it is not.
Wordt “gewoon” ondersteund, pass through. :)
Belangrijkste is je scherm, tv, die moet het kunnen weergeven.

Hulliee wijzigde deze reactie 14-02-2020 21:27 (7%)

• Brad Pitt
Hulliee schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:27:
Wordt “gewoon” ondersteund, pass through. :)
Belangrijkste is je scherm, tv, die moet het kunnen weergeven.
Bekijk eens native HDR10+ en een "omgezette" naar HDR. Is niet te vergelijken.

Maar goed, blijkbaar vrij zinloze discussie dit :)

• Hulliee
  • Niet online
Zinloos lijkt me niet toch. Ik heb het fout qua ‘+’ : HDR10 kennelijk wel maar niet de +
En DV alleen single layer en niet dual.

• Brad Pitt
Hulliee schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:48:
En DV alleen single layer en niet dual.
Nee, ook geen single layer. Gewoon helemaal geen DV. Wordt omgezet in standaard HDR wat echt geheel niet hetzelfde is. Single layer komt misschien later nog, dual komt er helemaal nooit.

Brad Pitt wijzigde deze reactie 15-02-2020 10:13 (11%)

• Hulliee
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 10:13:
[...]

Nee, ook geen single layer. Gewoon helemaal geen DV. Wordt omgezet in standaard HDR wat echt geheel niet hetzelfde is. Single layer komt misschien later nog, dual komt er helemaal nooit.
Ik kreeg laatst toch echt de vraag mijn Shield of ik DV wilde activeren. Vervolgens is dit ook zichtbaar in het menu: Dolby Vision is aangezet.

Gezien jouw stelligheid ben ik wel benieuwd waarom jij vindt DV niet werkt op een Shield TV.
Ik laat me graag overtuigen. Hoe kan ik zie of en welke versie HDR, DV ik gebruik bij het afspelen? Ik heb spearsandmunsil Bluray op mijn nas. Hierop staat demo materiaal HDR+ en DV. Dit wordt afgespeeld, LG TV gaat in een andere display mode (HDR logo wordt getoond), OLED op max 100.

• Brad Pitt
Hulliee schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 10:50:
[...]
Gezien jouw stelligheid ben ik wel benieuwd waarom jij vindt DV niet werkt op een Shield TV.
Ik laat me graag overtuigen. Hoe kan ik zie of en welke versie HDR, DV ik gebruik bij het afspelen? Ik heb spearsandmunsil Bluray op mijn nas. Hierop staat demo materiaal HDR+ en DV. Dit wordt afgespeeld, LG TV gaat in een andere display mode (HDR logo wordt getoond), OLED op max 100.
DV doet het prima op de Shield. Het ging om DV via Kodi :)

HDR aanduiding doet het hier op een Philips OLED ook prima. Maar als je bijv. DV content via Netflix afspeelt zie je een dedicated DV aanduiding (en een veel mooiere weergave van HDR dan de Kodi "DV" HDR).

Brad Pitt wijzigde deze reactie 15-02-2020 11:35 (15%)

• Wokschotel
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 17:32

Wokschotel

Op 6 wielen

Mijn Asrock 330 ION is nu toch echt aan vervanging toe. Vraagje aan de Shield (niet pro) bezitters hier: hoeveel ruimte van de 8GB is er nog vrij beschikbaar? Ik wil in ieder geval Kodi installeren, de database en thumbnails staan op een NAS.

• Hulliee
  • Niet online
Wokschotel schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 13:31:
Mijn Asrock 330 ION is nu toch echt aan vervanging toe. Vraagje aan de Shield (niet pro) bezitters hier: hoeveel ruimte van de 8GB is er nog vrij beschikbaar? Ik wil in ieder geval Kodi installeren, de database en thumbnails staan op een NAS.
Ik heb ook kodi met db lokaal. 4,6 GB apps. 2,7 GB diversen (geen idee was dit is )
0,7 GB vrij. Maar ik heb dus een grote game van 2,3 GB geïnstalleerd. Kodi neemt 0,8 GB in.

Bij apparaatopslag staat 5,4 GB totale ruimte.

• goofer_nieuw
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 24-02 22:29
Als je een SD kaartje installeert kun je ook veel meer apps installeren. Ik heb een 256GB SD kaart met wat hogere lees en schrijf snelheden. Werkt prima voor extra apps en games via emulatie.

• Walter3
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 17:00
Goedemiddag. Ik zit met een klein probleem en weet zeker dat ik hier een antwoord kan vinden. Ik hoop dat ik geen oude koeien uit de sloot haal.

Binnenkort krijg ik een internet/televisie pakket van kpn. De koperen lijn die bij mij binnen komt geeft ongeveer 5 mb.

Daarom krijg ik een internet buitengebied pakket. (die met een 4g ontvanger).
Nu begreep ik dat TV kijken alleen gaat via de lijn (en niet die 4g ontvanger).
Dit zou betekenen dat ik via een app wel tv kan kijken (superwifi), maar waarschijnlijk niet op de tv.

Of anders gezegd, Ik kan wel tv kijken op mijn laptop, mobiel en tablet, maar niet op mijn tv.
Bedankt KPN!!

Mijn vraag is nu of de Shield mij kan helpen om dit probleem op te lossen en of dit een gelijkwaardige beeldkwaliteit geeft?
(kan ik eindelijk digitenne eruit gooien) .

Ik heb een sterk vermoeden dat ik hier een antwoord kan vinden.
Alvast bedankt.

• ppeterr
@Walter3

Ik denk dat het gewoon goed gaat lukken. Ik heb even snel gekeken, en ik zie dat je gewoon kan casten vanuit de kpn app naar de chromecast functie van de shield. Anderzijds, vanuit een browser kan ook.

https://tv.kpn.com/welkom

Of dat dan een acceptabel beeldje geeft is de vraag, maar ik denk dat het wel oke zal zijn,

Ik cast zelf best vaak een en ander naar de shield met deze functie, en dat werkt toppie!

Wellicht kan iemand aanvullen of het mogelijk is om de app te sideloaden.
https://apkpure.com/nl/kpn-itv/com.kpn.epg

ppeterr wijzigde deze reactie 23-02-2020 19:04 (30%)

MENTAL SHUTDOWN

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online
Helemaal hyped om een Nvidia Shield Pro te kopen. Lees heel veel goede verhalen en vind het een goed product van wat ik heb gezien op YouTube en Tweakers. Probleem is dat die heel slecht leverbaar is. Hoe hebben jullie dit opgelost?

• Hulliee
  • Niet online
mprkooij schreef op zondag 23 februari 2020 @ 22:05:
Helemaal hyped om een Nvidia Shield Pro te kopen. Lees heel veel goede verhalen en vind het een goed product van wat ik heb gezien op YouTube en Tweakers. Probleem is dat die heel slecht leverbaar is. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik heb de 'gewone' Shield gekocht. Super tevreden mee. Voor mij zijn de verschillen niet dus danig groot en kan ik met de niet-pro prima uit de voeten. Hij is kleiner ook, dus bijna geen ruimte in beslag. Dezelfde cpu en gpu.

• Walter3
ppeterr schreef op zondag 23 februari 2020 @ 19:00:
@Walter3

Ik denk dat het gewoon goed gaat lukken. Ik heb even snel gekeken, en ik zie dat je gewoon kan casten vanuit de kpn app naar de chromecast functie van de shield. Anderzijds, vanuit een browser kan ook.

https://tv.kpn.com/welkom

Of dat dan een acceptabel beeldje geeft is de vraag, maar ik denk dat het wel oke zal zijn,

Ik cast zelf best vaak een en ander naar de shield met deze functie, en dat werkt toppie!

Wellicht kan iemand aanvullen of het mogelijk is om de app te sideloaden.
https://apkpure.com/nl/kpn-itv/com.kpn.epg
Is de smart tv app hetzelfde of toch iets nieuws? Kan deze ook op de shield?

https://www.totaaltv.nl/n...-later-voor-mediaspelers/

Walter3 wijzigde deze reactie 24-02-2020 01:32 (6%)

• ppeterr
@Walter3 Die smart tv app is gemaakt voor Tizen, of WebOS. Of die in de basis de zelfde functionaliteit heeft, dat denk ik wel. Als je dus een recente LG of Samsung tv hebt, zou ik dat zeker ook eens proberen.

Heb zelf geen KPN, dus veel meer kan ik je er niet over vertellen.

Als ik even zoek in dit topic kom ik het volgende tegen, wellicht kan hij je er meer over vertellen. Maar ik vermoed dus dat het sideloaden van die app op de shield het niet gaat worden. Vanaf je telefoon naar de chromecast functie zal vast wel functioneren.

n0ss in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie"

ppeterr wijzigde deze reactie 24-02-2020 05:21 (38%)

MENTAL SHUTDOWN

• elboero
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 18:26
Hulliee schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:59:
[...]

Komt onnatuurlijk over, als of te veel bewerkt.
Dit kan heel goed nog een instelling van je tv zijn die het beeld te gemaakt laat overkomen.

Education is important but big biceps are importanter

• Hulliee
  • Niet online
elboero schreef op maandag 24 februari 2020 @ 07:37:
[...]

Dit kan heel goed nog een instelling van je tv zijn die het beeld te gemaakt laat overkomen.
Je quote een gedeelte van mijn post. Het demo materiaal van Samsung komt onnatuurlijk over. Al het andere materiaal is super mooi.

• elboero
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 18:26
Hulliee schreef op maandag 24 februari 2020 @ 07:43:
[...]

Je quote een gedeelte van mijn post. Het demo materiaal van Samsung komt onnatuurlijk over. Al het andere materiaal is super mooi.
Ach...my bad. Heb ik dat ook eens.
Ik ging er (wellicht ten onrechte) vanuit dat die Samsung content ook van een ander soort kon zijn.

Education is important but big biceps are importanter

• ivootjuh
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 13:15
Commando's zoals "pauze" en "stop" via google home en Shield werken vaak niet (heb ook een Harmony hub)

Beste leden,

Ik heb sinds een tijdje een nieuwe Nvidia shield en wij bedienen voor een groot gedeelte alles via de Google home. Ik kwam er alleen achter dat het pauzeren van films (YouTube, Netflix, casten etc) meestal niet werkt en/of ze een foutmelding geeft "er is een onbekende fout opgetreden voor tv"

Heeft iemand enig idee waar dit vandaan kan komen en/of hoe dit opgelost kan worden. Voorheen deden we alles via Chromecast en daar werkte alles perfect en hoefde we zelden tot nooit de afstandsbediening te pakken.

Daarnaast vroeg ik me nog af of je in de Harmony hub de Netflix knop van de Nvidia shield toe kunt voegen? Als ik de activiteit "hey Google zet film aan" gebruik, dan gaat nu alles netjes aan en de lampen dimmen, maar ik zou ook graag willen dat de Netflix app dan geopend wordt op de Shield!

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• dragon2
  • Niet online
ivootjuh schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:28:
... (heb ook een Harmony hub)...

... Daarnaast vroeg ik me nog af of je in de Harmony hub de Netflix knop van de Nvidia shield toe kunt voegen?...
Je hebt toch zelf een Hub? Dan kun je toch zelf in je app zien of die Netflix knop bij het lijstje staat wat je aan een knop op je ab kunt toewijzen, of als start actie bij een activiteit kunt zetten? :?

dragon2 wijzigde deze reactie 24-02-2020 09:42 (49%)

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 07:31
Hulliee schreef op zondag 23 februari 2020 @ 22:29:
[...]

Ik heb de 'gewone' Shield gekocht. Super tevreden mee. Voor mij zijn de verschillen niet dus danig groot en kan ik met de niet-pro prima uit de voeten. Hij is kleiner ook, dus bijna geen ruimte in beslag. Dezelfde cpu en gpu.
Grootste no go was voor mij; gewone kan niet omgaan met 64bit apps. Je zult maar net een App hebben die je wilt en niet werkt. Dan heb je 50 euro extra wel voor over

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• ivootjuh
dragon2 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:40:
[...]

Je hebt toch zelf een Hub? Dan kun je toch zelf in je app zien of die Netflix knop bij het lijstje staat wat je aan een knop op je ab kunt toewijzen, of als start actie bij een activiteit kunt zetten? :?
Dat is juist heel het probleem .....ik kan de Netflix knop er niet tussen vinden, anders had ik deze wel gebruikt :)

Dus zoek nu een manier hoe ik de knop wel kan binden en dan toe kan voegen aan een activiteit.

Het liefst zou ik ook andere apps toe willen kunnen voegen aan stem commando's via google home, maar weet niet of dit mogelijk is!

• dragon2
  • Niet online
ivootjuh schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:52:
[...]

Dat is juist heel het probleem .....ik kan de Netflix knop er niet tussen vinden, anders had ik deze wel gebruikt :)

Dus zoek nu een manier hoe ik de knop wel kan binden en dan toe kan voegen aan een activiteit.

Het liefst zou ik ook andere apps toe willen kunnen voegen aan stem commando's via google home, maar weet niet of dit mogelijk is!
Bv philips ambilight tvs met android tv hebben wel een netflix knop op de ab die ook rechtstreeks beschikbaar is voor harmony. Dat is natuurlijk de allermakkelijkste weg. Kan bij een nieuwe nvidia shield blijkbaar niet. Volgende keer is het fijner als je aangeeft wat je al hebt geprobeerd...

Je kunt nog proberen of je hub het commando van die netflix knop van je ab kan leren.

Je zou als 'knutsel'optie nog iets met 'macro's' kunnen proberen, dus in de start sectie iets als 'home, 3x naar rechts, enter' afh. van je indeling op je home screen. Als je dat werkend krijgt dan werkt die methode dus ook voor andere apps die op je homescreen (op een vaste positie blijven) staan.

• ivootjuh
dragon2 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:12:
[...]

Bv philips ambilight tvs met android tv hebben wel een netflix knop op de ab die ook rechtstreeks beschikbaar is voor harmony. Dat is natuurlijk de allermakkelijkste weg. Kan bij een nieuwe nvidia shield blijkbaar niet. Volgende keer is het fijner als je aangeeft wat je al hebt geprobeerd...

Je kunt nog proberen of je hub het commando van die netflix knop van je ab kan leren.

Je zou als 'knutsel'optie nog iets met 'macro's' kunnen proberen, dus in de start sectie iets als 'home, 3x naar rechts, enter' afh. van je indeling op je home screen. Als je dat werkend krijgt dan werkt die methode dus ook voor andere apps die op je homescreen (op een vaste positie blijven) staan.
Ik heb alleen geen Nvidia shield genomen, om vervolgens via mijn tv Netflix te kijken (wat dramatisch werkt op Sony tv).

Om even terug te komen komen op je vraag wat ik al geprobeerd heb... Ik heb dus geprobeerd om een toets aan te leren van mijn Nvidia remote aan de Harmony hub, echter herkent de hub helemaal niks als ik de Netflix knop intoets.

De knop is er op de Nvidia remote. Het lijkt mij dus dat deze wel op een manier te binden is aan de Harmony hub toch?

De macro's gaan niet echt lekker werken omdat de Nvidia shield nooit op dezelfde plek staat. Ik ben wel bekend met macro's, maar in dit geval gaat het dus niet werken helaas.

• MxMayne1
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 25-02 10:55

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

De nieuwe shield remote is te bestellen!! Eindelijk van dat ellendige ding af dat om de 3 weken om nieuwe batterijen vraagt. Heb zelf nog gezocht naar de oude shield remote (die met usb lader) maar op marktplaats waren er mensen die 50eu voor dat ding durfde te vragen.

Ben benieuwd of hij een beetje werkt, to be continued.

Lege virente, virent cuncta

• Executor16
  • Niet online
MxMayne1 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:39:
De nieuwe shield remote is te bestellen!! Eindelijk van dat ellendige ding af dat om de 3 weken om nieuwe batterijen vraagt. Heb zelf nog gezocht naar de oude shield remote (die met usb lader) maar op marktplaats waren er mensen die 50eu voor dat ding durfde te vragen.

Ik vind de nieuwe remote stukken beter dan de oude. Het enige minpunt vind ik de grote Netflix knop onderaan waar je af en toe te makkelijk per ongeluk op klikt.

Om dat op te lossen heb ik Button Mapper: Remap your keys geinstalleerd. Een enkele klik wordt nu simpelweg genegeerd maar wil ik toch Netflix starten dat moet ik even dubbelklikken op de knop.

• MxMayne1

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

Executor16 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:51:
[...]

Ik vind de nieuwe remote stukken beter dan de oude. Het enige minpunt vind ik de grote Netflix knop onderaan waar je af en toe te makkelijk per ongeluk op klikt.

Om dat op te lossen heb ik Button Mapper: Remap your keys geinstalleerd. Een enkele klik wordt nu simpelweg genegeerd maar wil ik toch Netflix starten dat moet ik even dubbelklikken op de knop.
Hoe heb je die zo snel kunnen krijgen dan? Ik zat bijna elke dag de nvidia website te refreshen om dat ding te kunnen bestellen.

Die remapper ga ik gebruiken, thanks.

• Executor16
  • Niet online
MxMayne1 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:58:
[...]

Hoe heb je die zo snel kunnen krijgen dan? Ik zat bijna elke dag de nvidia website te refreshen om dat ding te kunnen bestellen.

Die remapper ga ik gebruiken, thanks.
Ik heb ook de Shield TV geupgrade dus zat gewoon in de doos, heb de remote niet los gekocht :)

• Hulliee
  • Niet online
mucuracat schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:48:
[...]

Grootste no go was voor mij; gewone kan niet omgaan met 64bit apps. Je zult maar net een App hebben die je wilt en niet werkt. Dan heb je 50 euro extra wel voor over
Da's waar, maar ik ben er nog geen tegengekomen die alleen 64bits is voor Android TV/Shield

• Hulliee
  • Niet online
elboero schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:23:
[...]

Ach...my bad. Heb ik dat ook eens.
Ik ging er (wellicht ten onrechte) vanuit dat die Samsung content ook van een ander soort kon zijn.
Sowieso vraag ik me af wat de kwaliteit van de content die je op de demosites kan downloaden, maar da's een andere discussie :)

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:15
De nieuwe shield remote is te bestellen!! Eindelijk van dat ellendige ding af dat om de 3 weken om nieuwe batterijen vraagt.
Die van mij vraagt 1x per jaar om nieuwe batterijen. Ben wel benieuwd wat voor batterijen jij er in hebt zitten dan.

• JoeZuCK
  • Registratie: september 2012
  • Nu online

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik gebruik de mijne (remote) eigenlijk nooit. Mijn LG remote van de tv stuurt ook de Shield aan

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Walter3
ppeterr schreef op maandag 24 februari 2020 @ 05:10:
@Walter3 Die smart tv app is gemaakt voor Tizen, of WebOS. Of die in de basis de zelfde functionaliteit heeft, dat denk ik wel. Als je dus een recente LG of Samsung tv hebt, zou ik dat zeker ook eens proberen.

Heb zelf geen KPN, dus veel meer kan ik je er niet over vertellen.

Als ik even zoek in dit topic kom ik het volgende tegen, wellicht kan hij je er meer over vertellen. Maar ik vermoed dus dat het sideloaden van die app op de shield het niet gaat worden. Vanaf je telefoon naar de chromecast functie zal vast wel functioneren.

n0ss in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie"
Samsung smart tv uit 2015

Ik kan de kpn app niet vinden. Via mob zal wel lukken, maar ik wil gewoon op een ab kunnen rammen.

Walter3 wijzigde deze reactie 24-02-2020 14:54 (6%)

• MxMayne1

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

Walter3 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:53:
[...]

Ik kan de kpn app niet vinden. Via mob zal wel lukken, maar ik wil gewoon op een ab kunnen rammen.
smart tv is te oud voor de app (lang leve smart tv's). De android tv app is volgens mij wel in de maak maar er werd voorrang gegeven aan de smart tv apps omdat die meer marktaandeel hebben. (bron kpn forum)

Dus voor nu moet je het met de chromecast functie doen.
Hulleman schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:47:
[...]

Die van mij vraagt 1x per jaar om nieuwe batterijen. Ben wel benieuwd wat voor batterijen jij er in hebt zitten dan.
Shield remote batterij issues zijn al zo oud als dat ze afgestapt zijn van die oplaadbare unit. Ik heb zowel goede batterijtjes als goedkope action units er in gestopt maar telkens na 3 weken waren ze weer leeg.
https://www.nvidia.com/en...control-drains-batteries/

MxMayne1 wijzigde deze reactie 24-02-2020 16:26 (35%)

• ppeterr
Walter3 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:53:
[...]

Jouw tv die net 4 jaar oud is, wordt dan wellicht al niet meer ondersteund. Belachelijk!

Maar misschien, kan je de tv nog voorzien van een nieuwe firmware. Ram eens op de update knop. Maar ik ben er bang voor dat het je niet verder gaat helpen.

Maar goed, aan het einde van de streep doe je er goed aan dat je een Shield aan je tv hebt gehangen. Dat is natuurlijk in principe de grootste smart maker voor je tv, En Nvidia zijn update beleid is daar in tegen dan weer super goed.

MENTAL SHUTDOWN

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:36

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

MxMayne1 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:05:
Shield remote batterij issues zijn al zo oud als dat ze afgestapt zijn van die oplaadbare unit. Ik heb zowel goede batterijtjes als goedkope action units er in gestopt maar telkens na 3 weken waren ze weer leeg.
https://www.nvidia.com/en...control-drains-batteries/
Dat is echt bizar, want mijn Shield TV Remote gaat alweer langer dan één jaar mee! :)
Hulleman schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:47:
Als ik na een maand of zes niet deze had gekocht : Kashika in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie"
Dan zou ik dat misschien ook moeten doen, maar dan zou de Shield TV ook wat meer gebruikt moeten worden denk ik :)

Vind die Q8 Remote trouwens wel sneller reageren dan de originele Shield TV 2017 Remote!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Walter3
ppeterr schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:31:
[...]

Jouw tv die net 4 jaar oud is, wordt dan wellicht al niet meer ondersteund. Belachelijk!

Maar misschien, kan je de tv nog voorzien van een nieuwe firmware. Ram eens op de update knop. Maar ik ben er bang voor dat het je niet verder gaat helpen.

Maar goed, aan het einde van de streep doe je er goed aan dat je een Shield aan je tv hebt gehangen. Dat is natuurlijk in principe de grootste smart maker voor je tv, En Nvidia zijn update beleid is daar in tegen dan weer super goed.
Ha ha nee, ik heb nog geen shield. Wel een chromecast. :P

Volgende week komt de installateur voor de KPN modem (met 4g), en ik ga ervan uit dat die tv ontvanger te weinig mb's krijgt.
Frustrerend want dan werkt die 4g ontvanger blijkbaar niet.
Daarom ben ik nu op zoek naar een oplossing. Die modem (incl 4g ontvanger) is namelijk snel genoeg voor TV.

Overigens is de hulp lijn van KPN echt om te huilen 8)7 8)7 8)7 . Die weten echt niet wat ze aan het doen zijn.
Mijn 1e order moesten ze door hun fout annuleren. Hebben ze deze order zelf opnieuw in gevoerd maar mij niks verteld.
Ook zei iemand dat de tv ontvangers tegenwoordig ook draadloos aangesloten kunnen worden, een ander zei weer dat het onmogelijk was.
TV kijken zou geen probleem zijn, maar een ander wist weer te vertellen dat 4g niet meehelpt als het om de tv gaat.
Ze zijn allemaal volledig in de war omdat het hier om buitengebied gaat.

Nu heb ik dus een afspraak voor volgende week met een monteur, maar heb ik wel een modem pakket ontvangen voor mijn 1e afspraak. (die hebben ze zelf geannuleerd)
Dus ik ben benieuwd of ik nu ook 2x een monteur op bezoek krijg. :+ :+

Walter3 wijzigde deze reactie 24-02-2020 18:07 (45%)

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16:24
Ik gluur geloof ik al twee jaar mee in dit topic maar nu was het dan eindelijk zo ver: ik heb een Shield gekocht :)

Ik ben voor de pro gegaan. Hij is online overal uitverkocht maar een beperkt aantal filialen van de MediaMarkt had hem dus nog.

• Hulliee
  • Niet online
Zo snel als Geforce Now de laatste dagen, weken was, zo langzaam is ie nu: wachtrij 325 gamers voor mij!

• ivootjuh
Vast een bruikbare tip voor anderen:

Ik heb eerder een bericht gepost over bepaalde commando`s zoals pauze/stop/play etc.die vaak niet goed werken met Google Home i.c.m. de NVIDIA Shield. Wij gebruiken hier namelijk de Google Home om veel binnen huis aan te sturen. Helaas kwamen wij er alleen achter dat de commando`s pauze/stop/play etc vaak niet (of niet goed) werken op de NVIDIA Shield. Wij pakken hier liefst zo min mogelijk de afstandsbediening, maar dit ging voor de Shield (tot de dag van vandaag) niet op.

De oplossing:
Het enige wat je hoeft te doen is je NVIDIA Shield op Engels (United States) te zetten.
Vanaf nu kun je jouw Google Home weer commando`s geven aan de NVIDIA Shield.
Het werkt hier tot nu toe binnen alle apps (NLziet Netflix Youtube)
Je kunt trouwens alles in het Nederlands zeggen, ook met de assistant knop op de Shield AB

LET OP: Het aansturen van je home automation met de Google Assistant knop op de NVIDIA Shield afstandsbediening, werkt nu ook. Als je de NVIDIA Shield op Nederlands laat staan, kun je geen lampen e.d. aansturen via die knop!

Ik dacht ik deel het even met jullie... Ik ga er vanuit dat iemand vast blij is met de tip!

ivootjuh wijzigde deze reactie 24-02-2020 21:06 (11%)

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
ivootjuh schreef op maandag 24 februari 2020 @ 20:40:
Vast een bruikbare tip voor anderen:

Ik heb eerder een bericht gepost over bepaalde commando`s zoals pauze/stop/play etc.die vaak niet goed werken met Google Home i.c.m. de NVIDIA Shield. Wij gebruiken hier namelijk de Google Home om veel binnen huis aan te sturen. Helaas kwamen wij er alleen achter dat de commando`s pauze/stop/play etc vaak niet (of niet goed) werken op de NVIDIA Shield. Wij pakken hier liefst zo min mogelijk de afstandsbediening, maar dit ging voor de Shield (tot de dag van vandaag) niet op.

De oplossing:
Het enige wat je hoeft te doen is je NVIDIA Shield op Engels (United States) te zetten.
Vanaf nu kun je jouw Google Home weer commando`s geven aan de NVIDIA Shield.
Het werkt hier tot nu toe binnen alle apps (NLziet Netflix Youtube)

LET OP: Het aansturen van je home automation met de Google Assistant knop op de NVIDIA Shield afstandsbediening, werkt nu ook. Als je de NVIDIA Shield op Nederlands laat staan, kun je geen lampen e.d. aansturen via die knop!

Ik dacht ik deel het even met jullie... Ik ga er vanuit dat iemand vast blij is met de tip!
De Nederlandse versie lijkt daarmee dus nog steeds gestoeld te zijn op het oude Google Now. Terwijl de Engelse versie uiteraard al jaren op Google Assistant is gebaseerd.

• ivootjuh
RobertMe schreef op maandag 24 februari 2020 @ 20:52:
[...]

De Nederlandse versie lijkt daarmee dus nog steeds gestoeld te zijn op het oude Google Now. Terwijl de Engelse versie uiteraard al jaren op Google Assistant is gebaseerd.
Ja en nee! Het gekke is namelijk (dat had ik nog niet vermeld) dat je alles in het nederlands kunt zeggen daarna. Het is dus niet zo dat je de commando`s in het Engels moet zeggen.

Ik kan zeggen
"Hey Google Pauze"
"Hey Google zet geluid harder"

En als ik de knop indruk op de AB van de Shield, dan kan ik ook gewoon zeggen "dim lampen"

Dus alle functies zitten er gewoon in, maar de implementatie is nog niet daar waar het wezen moet!

• mprkooij
  • Nu online
Vandaag de Shield Pro 2019 kunnen uitproberen bij iemand. Wat een top apparaat.

Stom dat hij nergens verkrijgbaar meer is. Zelfs in de buurlanden niet :'( 8)7

• The Zep Man
  • Nu online
mprkooij schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:38:
Stom dat hij nergens verkrijgbaar meer is. Zelfs in de buurlanden niet :'( 8)7
Er zou nog beperkte voorraad zijn bij Mediamarkt Groningen Sontplein. Als je daar achteraan gaat dan zou ik eerst bellen om te kijken of dit niet een fout in het voorraadsysteem is.

Verder zijn de voorgangers in het verleden ook wel eens uitverkocht geweest.

The Zep Man wijzigde deze reactie 26-02-2020 17:38 (35%)

• Brikkah
  • Registratie: december 2004
  • Nu online
Ik heb deze controller voor de Shield Pro 2019 aangeschaft:

https://www.amazon.de/Ama...oller-Black/dp/B07D12RPHX

Alleen nu blijkt dat de rechter joystick niet goed werkt. Na wat Googlen kwam ik op de volgende pagina:

https://www.nvidia.com/en...epad-right-axes-using-wr/

Het probleem was dus al bekend, maar het is dus nog niet opgelost. Ik heb in dat topic ook gevraagd of er inmiddels al een oplossing bekend is, maar nog een antwoord daar op gehad.

Heeft hier misschien iemand een idee wat ik kan doen?

Brikkah wijzigde deze reactie 26-02-2020 17:46 (10%)

• mprkooij
  • Nu online
The Zep Man schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 17:37:
[...]

Er zou nog beperkte voorraad zijn bij Mediamarkt Groningen Sontplein. Als je daar achteraan gaat dan zou ik eerst bellen om te kijken of dit niet een fout in het voorraadsysteem is.

Verder zijn de voorgangers in het verleden ook wel eens uitverkocht geweest.
Nope, niet op voorraad. Ik was van plan vandaag vanuit Den Haag naar Groningen te rijden. Bestelling geplaatst en afhalen in Groningen gekozen. Medewerker heeft de bestelling geannuleerd. Ik heb aangegeven dat ze hun website moeten aanpassen, maar hier hebben ze helaas niet naar geluisterd. De voorraad staat simpelweg bij hen niet op 0.

Had gehoopt in deze vakantie er een beetje mee te kunnen spelen. Helaas gaat dat hem denk ik niet worden. Ik hou alle winkels in de gaten :)

Edit: Zie net dat Heerlen erbij is gekomen. Daar maar even besteld.

mprkooij wijzigde deze reactie 26-02-2020 18:30 (3%)

• The Zep Man
  • Nu online
Brikkah schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 17:45:
Ik heb deze controller voor de Shield Pro 2019 aangeschaft:

https://www.amazon.de/Ama...oller-Black/dp/B07D12RPHX

Alleen nu blijkt dat de rechter joystick niet goed werkt.
Kijk of het ook bij andere Android TV apparaten voorkomt. Zo ja, maak dan je zoektocht breder dan enkel NVIDIA Shield.

Het schijnt dat je mappings kan aanpassen als je het apparaat root, maar dat is wel erg veel moeite om enkel een controller te gebruiken.

The Zep Man wijzigde deze reactie 26-02-2020 18:36 (39%)

Pagina: 1 ... 61 62 63 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True