Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Gri77ie
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 03-04 19:28

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Mavamaarten schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:15:
[...]

Puffin werkt voor mij heel vlotjes.
Nogmaals dank, werkte uitstekend!!!

Asus Rog B350-F, Ryzen 2700X, 16 Gb, Asus ROG 1070 Ti

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:21
Gri77ie schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 22:26:
[...]

Nogmaals dank, werkte uitstekend!!!
Hier krijg ik wel de kriebels van:
"Puffin speeds up browsing by shifting the workload from the resource-limited devices to the cloud servers, and resource-demanding webpages can run super-fast on your TV."

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 03-04 08:30
Z500 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:57:
Iemand het probleem gehad dat als ik games wil streamen de game (allemaal) domweg niet opstart? Als ik direct vanuit geforce experience start op de pc dan start de game ook niet op. De boel al opnieuw geinstalleerd maar helaas...
Eerste keer lukte ook niet. Zag alleen een soort achtergornd, maar geen spel.
Na herstart van pc en nvidia werkte het wel.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• Gri77ie
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 03-04 19:28

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Lizard schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 22:36:
[...]

"Puffin speeds up browsing by shifting the workload from the resource-limited devices to the cloud servers, and resource-demanding webpages can run super-fast on your TV."
Tja... het werkt...en daarbij het is een kahoot quiz. Niks schokkends. Ik ben er mee geholpen. Ik heb geen laptop en zou anders mijn pc mee moeten op dat weekend om die quiz te geven. Dus nu kan ik mijn shield meenemen en die op de beamer aansluiten.... 8)

Asus Rog B350-F, Ryzen 2700X, 16 Gb, Asus ROG 1070 Ti

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 03-04 14:47

Mavamaarten

Omdat het kan!

[...]

Hm ja, dat was ik misschien even vergeten te zeggen. Puffin staat niet al te best bekend op privacyvlak.
Voor een browser die draait op je TV zal het uiteindelijk wel meevallen gezien je daar niet je dagelijkse browsing op gaat doen.

Alternatief bestaat er ook nog Firefox voor Android TV, maar Puffin vond ik aangenamer werken.

http://github.com/mavamaarten | http://maarten.vg | Android developer

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 03-04 15:42
the-body schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:01:
[...]

YES!:

Resolves audio drop issues when playing high bit-rate or DolbyTrueHD streams over HDMI passthrough.
Is audio drop het issue dat elke 5 minuten (ish) het geluid een seconde uitvalt? Heb ik soms last van bij bepaalde content. Zou best wel eens kunnen zijn met lossless audio formaten bij films.

• Hulleman
Montoya200x schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:15:
[...]

En nu weer een tientje bovenop die vorige absurde CB prijs....
[Afbeelding]
Ze denken zeker dat we gekke Henkie zijn :X
€ 229 bij de mediamarkt. Lekker daar bestellen.

• the-body
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Hulleman schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:56:
[...]

Is audio drop het issue dat elke 5 minuten (ish) het geluid een seconde uitvalt? Heb ik soms last van bij bepaalde content. Zou best wel eens kunnen zijn met lossless audio formaten bij films.
Ja, dat is precies wat ze bedoelen.

Ach joh, werken is ook niet alles

• Markdouma
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 03-02 10:18
Er zijn nog twee online te bestellen:

https://www.mediamarkt.nl...hield-tv-pro-1644312.html

Ik heb de mijne net besteld :P :)

Edit: Ennnnnn hij is weer uitverkocht

[Voor 11% gewijzigd door Markdouma op 30-01-2020 11:41]

• Wdeb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 31-03 14:02
Hoi, ik heb hem nou een tijdje en ben erg tevreden. Maar....ik heb een LG 3D tv (42LW4500). En een LG Blue Ray speler met reciever etc (HX906sx). Ik heb de Shield op de HDMI van de Reciever en dan de TV via HDMI aan de Reciever. Dit werkt goed. Behalve de volgende twee problemen.
1. Als ik SBS of UD 3d wil kijken, plaatst de TV de beelden niet zo mooi over elkaar heen. Alsof de beeldverhouding niet exact goed is. Ik vermoed dat de Shield iets aanpast, want die ik hetzelfde vanaf een harde schijf aan de Reciever, dan is er niks aan de hand. Hoe kan ik dit aanpassen?
2. Er wordt veel 'gekozen' qua audio stream. Zet ik de TV uit, dan klinkt het geluid van de radio (ook via Shield) duidelijk anders dan dat ik hem aan zet. Net alsof er ineens geen Dolby of wel Dolby wordt toegepast. Als tv aan of uit gaat, staat op de Reciever PCM3/2.1. Daarbij moet ik bijvoorbeeld bij Netflix altijd de stream "Engels [origineel]" kiezen in plaats van "Engels [origineel] 5.1". En dat terwijl de Reciever een 7.1 is, dacht ik...

Nou, ik hoop dat ik de gedachtengangen en symptomen goed beschreven heb. Misschien wel verkeerd gekoppeld, en misschien is het maar 1oorzaak, maar ik kom er niet uit.

Alvast dank,

Wdeb

• Hulleman
Wdeb schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:24:
Hoi, ik heb hem nou een tijdje en ben erg tevreden. Maar....ik heb een LG 3D tv (42LW4500). En een LG Blue Ray speler met reciever etc (HX906sx). Ik heb de Shield op de HDMI van de Reciever en dan de TV via HDMI aan de Reciever. Dit werkt goed. Behalve de volgende twee problemen.
1. Als ik SBS of UD 3d wil kijken, plaatst de TV de beelden niet zo mooi over elkaar heen. Alsof de beeldverhouding niet exact goed is. Ik vermoed dat de Shield iets aanpast, want die ik hetzelfde vanaf een harde schijf aan de Reciever, dan is er niks aan de hand. Hoe kan ik dit aanpassen?
2. Er wordt veel 'gekozen' qua audio stream. Zet ik de TV uit, dan klinkt het geluid van de radio (ook via Shield) duidelijk anders dan dat ik hem aan zet. Net alsof er ineens geen Dolby of wel Dolby wordt toegepast. Als tv aan of uit gaat, staat op de Reciever PCM3/2.1. Daarbij moet ik bijvoorbeeld bij Netflix altijd de stream "Engels [origineel]" kiezen in plaats van "Engels [origineel] 5.1". En dat terwijl de Reciever een 7.1 is, dacht ik...

Nou, ik hoop dat ik de gedachtengangen en symptomen goed beschreven heb. Misschien wel verkeerd gekoppeld, en misschien is het maar 1oorzaak, maar ik kom er niet uit.

Alvast dank,

Wdeb
Vraag 1: weet ik zo niet. Heeft de shield niet ergens een instelling voor 3D?
Vraag 2: wat heb je ingesteld bij de geavanceerde audio instellingen van de shield? Kies daar voor automatisch. Bij netflix gewoon voor de 5.1 stream kiezen en je receiver zal een Dolby Digital+ 5.1 signaal ontvangen. Afhankelijk van het aantal aangesloten speakers zal je receiver dat signaal netjes verdelen.

• mucuracat

Alvast dank,

Wdeb
Stap1 zal ik checken.. Heb ook LG 3D

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:53

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik dacht dat je beter naar andere mediaplayers kon kijken als het om 3D Films ging :?

De Shield TV 2015/2017 zou in ieder geval geen ster daarin zijn...
Misschien een of andere rare HDMI CEC toestanden die roet in het eten gooien :?
Gelukkig zijn er nog mensen die wel opletten, voordat ze iets zomaar installeren :)

Puffin Browser is gewoon een ranzig stuk spyware wat mij betreft en zou iedereen gewoon keihard moeten negeren! d:)b

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 03-04 20:08

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Michael Knight schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:33:
[...]

Supportfora staan er vol mee.. :X

Mogelijke oplossingen: LiveApps uitzetten als systeemapp, DD+ over HDMI uitzetten.. zal dat nog eens proberen..
Uitzetten van live channels was in ieder geval bij mij ook echt de oplossing! 8)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• mucuracat
Michael Knight schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:33:
[...]

Uitzetten van live channels was in ieder geval bij mij ook echt de oplossing! 8)
how to?

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Door het proces Live Channels uit te zetten bij de systeem apps.

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 08:40
Michael Knight schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:51:
[...]

Door het proces Live Channels uit te zetten bij de systeem apps.
Mijn Shield gaat elke dag"hard" uit als ik ga slapen en boot hem weer als ik hem nodig heb.
Is misschien ook een oplossing? :)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Arjantje72 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 17:21:
[...]

Mijn Shield gaat elke dag"hard" uit als ik ga slapen en boot hem weer als ik hem nodig heb.
Is misschien ook een oplossing? :)
Zou ik het liefst ook doen, maar hij ligt achterin mijn meubel, waardoor ik sowieso al moeilijk bij die powerknop kan..

• Arjantje72
Michael Knight schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 19:27:
[...]

Zou ik het liefst ook doen, maar hij ligt achterin mijn meubel, waardoor ik sowieso al moeilijk bij die powerknop kan..
Dat is hier ook, ik gebruik nu zoiets
https://www.coolblue.nl/p...bediening-apc3-2300r.html
Ik had ze van de Action zo'n 4 jaar geleden. Werkt perfect :)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Arjantje72 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:57:
[...]

Dat is hier ook, ik gebruik nu zoiets
https://www.coolblue.nl/p...bediening-apc3-2300r.html
Ik had ze van de Action zo'n 4 jaar geleden. Werkt perfect :)
Oh, ik wist niet dat hij weer opstartte als hij van het stroom af was geweest..

• Mereco
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08:13
@Wdeb
Speel jij de 3d films af via Kodi? Mijn ervaring is dat Kodi hiermee overweg kan. De tv moet het dan detecteren als 3d signaal en automatisch overschakelen. Je kunt dit eventueel ook handmatig doen.

• Arjantje72
Michael Knight schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:58:
[...]

Jawel en lastig ook soms, wil ik na een reboot tv kijken, komt de Shield er tussen door en zichzelf opeisen :)

• nero355

nero355

Michael Knight schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:58:
Kabel eruit en weer erin laat de Shield TV 2017 en waarschijnlijk ook de 2019 weer booten inderdaad.

De 2015 modellen hadden tenminste nog netjes een Aan/Uit knop wat de latere modellen dus niet meer hebben! :'(

/EDIT :
De Shield TV 2019 heeft deze blijkbaar wel :
Michael Knight schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 10:52:
Mijn 2019 heeft wel een aan-/uit-knop, maar deze is verdomd moeilijk in te drukken als je streamer achter in een meubel ligt... de knop zit net boven de hdmi-poort bij de 2019 shield... doet bijna denken aan een foute resetknop die je met een paperclip moet indrukken *nostalgie*
:)

[Voor 36% gewijzigd door nero355 op 01-02-2020 16:36]

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Arjantje72
nero355 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 23:21:
[...]

Kabel eruit en weer erin laat de Shield TV 2017 en waarschijnlijk ook de 2019 weer booten inderdaad.

De 2015 modellen hadden tenminste nog netjes een Aan/Uit knop wat de latere modellen dus niet meer hebben! :'(
Tja wat was ook alweer het voordeel van het 2017 model tegenover het 2015 model? Volgens mij heeft de 2015 meer voordelen. Ik heb dus het 2017 model ;(

• notorious_roy
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-03 15:36

notorious_roy

It's-a-meeee

Knip.Voor tweedehands verkoop kun je gebruik maken van https://tweakers.net/aanbod/ . Het forum is hier niet voor bedoeld.

[Voor 70% gewijzigd door exactor it op 01-02-2020 10:47]

Roy-O-Rama

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

nero355 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 23:21:
[...]

Mijn 2019 heeft wel een aan-/uit-knop, maar deze is verdomd moeilijk in te drukken als je streamer achter in een meubel ligt... de knop zit net boven de hdmi-poort bij de 2019 shield... doet bijna denken aan een foute resetknop die je met een paperclip moet indrukken *nostalgie*

• notorious_roy
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-03 15:36

notorious_roy

It's-a-meeee

Laat ik de vraag dan anders stellen.

Wat zouden jullie met een extra controller (2015-model) doen als je die niet gebruikt? Verkopen, of inleveren bij de kringloop?

Roy-O-Rama

• diquan2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 01:44
Gewoon verkopen, moet die wel goed werken natuurlijk. :)
notorious_roy schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 10:56:
Laat ik de vraag dan anders stellen.

Wat zouden jullie met een extra controller (2015-model) doen als je die niet gebruikt? Verkopen, of inleveren bij de kringloop?

Samsung Note 9,Samsung Galaxy Note Pro 12.2

• nero355

nero355

notorious_roy schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 10:56:
Verkopen natuurlijk, want er zijn zat mensen die zo'n grote gamepad WEL kunnen waarderen :)
Arjantje72 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 06:11:
Tja wat was ook alweer het voordeel van het 2017 model tegenover het 2015 model? Volgens mij heeft de 2015 meer voordelen. Ik heb dus het 2017 model ;(
Ik heb destijds nog heel veel moeite gedaan om aan het 2017 Pro model te komen, vanwege alle voordelen die de 2015 modellen hadden die daar nog op zaten, maar helaas : EOL & Sold out! :'(
Dat wist ik niet! NICE! :)

• Arjantje72
[...]

Zoals ik zei een kaku schakelaar is ir en is ideaal :)

• DeFeCt
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 02-04 14:30

DeFeCt

je wéét toch

Vandaag ergens onder op een plank bij de MM in Den Haag een laatste Shield Pro gevonden en dus maar meegenomen. Nu twijfel ik een beetje over wat de juiste volgorde van aansluiten zou moeten zijn. Ik lees hier in het forum het nodige over HDMI CEC, maar ik vraag me af wat de juiste route is.

Zoals ik het zie zijn er een aantal opties:

Shield aan de (Samsung) TV via HDMI CEC - audio out van de TV naar versterker
- nadeel, audio input op versterker moet worden gekozen

Shield aan de versterker en versterker aan de TV via HDMI CEC
- nadeel output kanaal moet op de versterker worden gekozen want HDMI CEC zet versterker terug naar "tv"

....mis ik wellicht nog een optie? Wat raden jullie aan?

Flickr

• nero355

nero355

@DeFeCt : Shield TV -> Versterker -> TV en dan overal HDMI CEC uitzetten en lekker een Logitech Harmony Elite + Hub aanschaffen die alles voor je bestuurt d.m.v. Activities :)

HDMI CEC was een prachtig idee dat uiteindelijk één grote puinhoop is geworden wat mij betreft! :F

Beetje net als DLNA :X

• plofkip
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 03-04 13:20
Het nadeel is dat je CEC aan moet hebben om gebruik te kunnen maken van ARC. En ARC is weer handig voor smart tv functies waarbij je wel gewoon het geluid wilt hebben via je versterker.
Dan nog kun je in de Shield alle CEC opties uitschakelen, ik had nog regelmatig last van de Shield die aan ging wanneer ik dat helemaal niet wilde en de HDMI ingang van de receiver opeiste.
Gelukkig heb ik er nu met zo'n CEC killer geen last meer van.

• HEY_DUDE
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:23
Geforce Now is uit Beta. Iemand die weet of er iets beranderd voor de shield? Hoop een beetje dat Nvidia het blijft doorzetten onder dezelfde voorwaarden voor ons shield bezitters.

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 03-04 18:40

JB

Cédric roelt!

Zijn er toevallig anderen die hier al tegenaan zijn gelopen? Mijn shield geeft geen hostname mee en ik zie dat ding dus alleen onder een IP adres terug. Is dat een trucje of mis ik iets? De shield heeft de standaard naam als device; "SHIELD" maar dat zie ik dus niet terug op mijn netwerk.

Mijn boefje is liev!

• trekker22
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 08:25
HEY_DUDE schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:37:
Geforce Now is uit Beta. Iemand die weet of er iets beranderd voor de shield? Hoop een beetje dat Nvidia het blijft doorzetten onder dezelfde voorwaarden voor ons shield bezitters.
lijkt dat het gewoon betaald wordt voor iedereen...

casino's maken me rijk!Neteller heb je dan nodig!!

• Jeru
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 25-03 22:27
Ik heb behoorlijk wat gezocht in dit topic en op internet, maar kan het antwoord niet vinden op mijn vraag.
Stel ik heb een server met hierop media, 1080p/4k. Deze is op dit moment alleen intern voor gebruik icm mijn eigen plex. Dit werkt verder prima, stel nou ik wil dit ook extern inzetten, bij mijn ouders bijvoorbeeld, kan ik dan in de shield een plex server installeren en verwijzen naar mijn eigen server?
Oftewel, kan de shield met plex media server erop een externe bron gebruiken?

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Jeru schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:21:
Ik heb behoorlijk wat gezocht in dit topic en op internet, maar kan het antwoord niet vinden op mijn vraag.
Stel ik heb een server met hierop media, 1080p/4k. Deze is op dit moment alleen intern voor gebruik icm mijn eigen plex. Dit werkt verder prima, stel nou ik wil dit ook extern inzetten, bij mijn ouders bijvoorbeeld, kan ik dan in de shield een plex server installeren en verwijzen naar mijn eigen server?
Nee, maar je kunt je ouders natuurlijk wel toegang geven tot je eigen server.
Als zij ook nog een eigen server gaan draaien, dan kunnen ze in de app wisselen tussen servers.

• Jeru
dragon2 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:33:
[...]

Nee, maar je kunt je ouders natuurlijk wel toegang geven tot je eigen server.
Als zij ook nog een eigen server gaan draaien, dan kunnen ze in de app wisselen tussen servers.
Hmm, dat is dan wel vervelend, mijn eigen plex server kan niet transcoden echt, daar is hij niet sterk genoeg voor, is maar een amd 2400g. En aangezien zij een 1080p tv hebben en niet altijd precies weten hoe ze ermee om moeten gaan, ben ik bang dat mijn server veel aan het transcoden gaat, of iig pogingen tot gaat doen.
Ik zou liever zien dat zij alleen maar data ophalen en zij hun eigen plex server op de shield kunnen draaien. Maar als dat niet gaat moet ik een andere oplossing gaan zoeken.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

• dragon2
  • Niet online
Jeru schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:51:
[...]

Hmm, dat is dan wel vervelend, mijn eigen plex server kan niet transcoden echt, daar is hij niet sterk genoeg voor, is maar een amd 2400g. En aangezien zij een 1080p tv hebben en niet altijd precies weten hoe ze ermee om moeten gaan, ben ik bang dat mijn server veel aan het transcoden gaat, of iig pogingen tot gaat doen.
Ik zou liever zien dat zij alleen maar data ophalen en zij hun eigen plex server op de shield kunnen draaien. Maar als dat niet gaat moet ik een andere oplossing gaan zoeken.
Dan moet je de plek waar de data staat delen. Dus je NAS delen. Of af en toe een kopie maken naar hun NAS...

• Jeru
dragon2 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 12:08:
[...]

Dan moet je de plek waar de data staat delen. Dus je NAS delen. Of af en toe een kopie maken naar hun NAS...
Dat delen van data is geen probleem, de vraag is of plex media server kan verbinden met een externe bron. Zij verbinden nu met Kodi ook via een ftp naar mijn server, maar kan eigenlijk weinig vinden over dat soort mogelijkheden met plex media server.
En een kopie gaat het niet worden met 12TB ;)

[Voor 4% gewijzigd door Jeru op 05-02-2020 12:32]

• trekker22
Jeru schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 12:32:
[...]

Dat delen van data is geen probleem, de vraag is of plex media server kan verbinden met een externe bron. Zij verbinden nu met Kodi ook via een ftp naar mijn server, maar kan eigenlijk weinig vinden over dat soort mogelijkheden met plex media server.
En een kopie gaat het niet worden met 12TB ;)
Openvpn en dan een nfs verbinding?

• Jeru
trekker22 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:46:
[...]

Openvpn en dan een nfs verbinding?
Dat klinkt goed, dat is mogelijk op een nvidia shield? Dat hij dan die schijven als resource ziet?

• trekker22
Jeru schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:44:
[...]

Dat klinkt goed, dat is mogelijk op een nvidia shield? Dat hij dan die schijven als resource ziet?
Openvpn is zo te zien mogelijk en daarna is het gewoon een share benaderen. Maar is zeker wat technisch en of het fool proof voor je ouders te maken is een beetje de vraag.

• DutchKel
  • Laatst online: 05:14
Jeru schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:21:
Voor zover ik weet kun je in plex server gewoon een SMB/NFS share kiezen als map. Hiermee laat je de Nvidia shield het transcoderen regelen.

Maar nog beter: Raad je ouders een Nvidia shield aan, dan kunnen ze daarop plex installeren en alles afspelen zonder dat jou server belast wordt. Je moet wel instellen dat de native stream gebruikt dient te worden over internet. De Nvidia shield ondersteund vrijwel elke codec waardoor je de stream 1 op 1 kunt sturen naar je ouders.

Voor de bovenstaande functionaliteit is zeer waarschijnlijk een plex pass nodig.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Jeru
DutchKel schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:36:
[...]

Voor zover ik weet kun je in plex server gewoon een SMB/NFS share kiezen als map. Hiermee laat je de Nvidia shield het transcoderen regelen.

Maar nog beter: Raad je ouders een Nvidia shield aan, dan kunnen ze daarop plex installeren en alles afspelen zonder dat jou server belast wordt. Je moet wel instellen dat de native stream gebruikt dient te worden over internet. De Nvidia shield ondersteund vrijwel elke codec waardoor je de stream 1 op 1 kunt sturen naar je ouders.

Voor de bovenstaande functionaliteit is zeer waarschijnlijk een plex pass nodig.
Maar in die laatste optie, lijkt mij toch dat op de nvidia shield bij mijn ouders plex media server moet draaien? Daar kan je toch niet alleen plex media player draaien lijkt mij?

• DutchKel
Jeru schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:30:
[...]

Maar in die laatste optie, lijkt mij toch dat op de nvidia shield bij mijn ouders plex media server moet draaien? Daar kan je toch niet alleen plex media player draaien lijkt mij?
Waarom zou dat niet kunnen denk je? Je ouders hebben geen media server nodig je kunt een plex server prima via internet benaderen.

Dat doe ik ook telkens. Op de mobiel of op de tablet als ik van huis ben. Plex zet zelf een aantal poorten open naar internet om de verbinding te realiseren.

Maar zoals ik al zei: je hebt daar wel een plex pass account voor nodig. Als je met je account inlogt dan heb je mits de router goed is ingesteld overal toegang tot je server('s).

De meeste smart tv' 's hebben ook een plex media client, alleen omdat die niet zoveel codex ondersteunen dient je server die eerst te transcoden alvorens die afgespeeld kan worden. Vandaar dat ik een nvidia shield ook voor je ouders aanraad. Om het te testen kun je op je mobiel de plex media cliënt installeren en via 3g of 4g iets afspelen.

• Jeru
DutchKel schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:41:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen denk je? Je ouders hebben geen media server nodig je kunt een plex server prima via internet benaderen.

Dat doe ik ook telkens. Op de mobiel of op de tablet als ik van huis ben. Plex zet zelf een aantal poorten open naar internet om de verbinding te realiseren.

Maar zoals ik al zei: je hebt daar wel een plex pass account voor nodig. Als je met je account inlogt dan heb je mits de router goed is ingesteld overal toegang tot je server('s).

De meeste smart tv' 's hebben ook een plex media client, alleen omdat die niet zoveel codex ondersteunen dient je server die eerst te transcoden alvorens die afgespeeld kan worden. Vandaar dat ik een nvidia shield ook voor je ouders aanraad. Om het te testen kun je op je mobiel de plex media cliënt installeren en via 3g of 4g iets afspelen.
Nou zover ik het wist zou hij als je op de shield alleen de player draait nog steeds op mijn server gaan transcoden als ze 4k materiaal op hun HD tv zouden afspelen.

• DutchKel
Jeru schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 21:04:
[...]

Nou zover ik het wist zou hij als je op de shield alleen de player draait nog steeds op mijn server gaan transcoden als ze 4k materiaal op hun HD tv zouden afspelen.
Transcoden gebeurd alleen als de codec niet door de hardware/player wordt ondersteund. Je kunt het testen door je eigen shield eens mee te nemen. Ik heb persoonlijk geen ervaring met 4k.

• Jeru
DutchKel schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 21:06:
[...]

Transcoden gebeurd alleen als de codec niet door de hardware/player wordt ondersteund. Je kunt het testen door je eigen shield eens mee te nemen. Ik heb persoonlijk geen ervaring met 4k.
Als ik zelf een shield had, was het testen een stuk makkelijker geweest ;). Zelf gebruik ik een volwaardige PC/xplay op mijn tv. Ik heb tot nu toe nog geen regen om zelf een shield te nemen, hoewel ik het wel een interessant apparaat vind.

• nero355

nero355

Jeru schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:51:
Een 2400G is geen kattenpis en kan meer aan dan je denkt! ;)

Verder snap ik niet waarom er sprake zou zijn van transcoderen als de Client toch al een Shield TV is die gewoon alles via de GPU kan decoderen :?
De Shield TV wordt met Plex Server en Client geleverd dus dat mag geen probleem heten, echter kan je beter met je vraag naar [Ervaringen] Plex - Deel 3 verhuizen denk ik, want daar zullen ze waarschijnlijk beter weten hoe het een en ander in elkaar zit dan wij hier :)

• Jeru
nero355 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 23:30:
[...]

Een 2400G is geen kattenpis en kan meer aan dan je denkt! ;)

Verder snap ik niet waarom er sprake zou zijn van transcoderen als de Client toch al een Shield TV is die gewoon alles via de GPU kan decoderen :?

[...]

De Shield TV wordt met Plex Server en Client geleverd dus dat mag geen probleem heten, echter kan je beter met je vraag naar [Ervaringen] Plex - Deel 3 verhuizen denk ik, want daar zullen ze waarschijnlijk beter weten hoe het een en ander in elkaar zit dan wij hier :)
Mijn ervaring leert dat hij geen fan is van transcoden van 4k films helaas :).
Waarom hij zou gaan transcoden is omdat in mijn ervaring tot nu toe de server altijd gaat transcoden, maar dat kan dan tekenend zijn voor mijn situatie en niet de norm, gebrek aan mijn eigen kennis dus ;)

Ik ben het helemaal met je eens, mijn vragen gaan inmiddels ook meer over Plex bijna dan de Shield. Ik zal daar ook nog even gaan kijken.

• 1975Mark30
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 03-04 17:45
Jeru schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:38:
[...]

Mijn ervaring leert dat hij geen fan is van transcoden van 4k films helaas :).
Waarom hij zou gaan transcoden is omdat in mijn ervaring tot nu toe de server altijd gaat transcoden, maar dat kan dan tekenend zijn voor mijn situatie en niet de norm, gebrek aan mijn eigen kennis dus ;)

Ik ben het helemaal met je eens, mijn vragen gaan inmiddels ook meer over Plex bijna dan de Shield. Ik zal daar ook nog even gaan kijken.
Waarom niet gewoon de Shield zelf niet gebruiken als Plex server??

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
JB schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:44:
Zijn er toevallig anderen die hier al tegenaan zijn gelopen? Mijn shield geeft geen hostname mee en ik zie dat ding dus alleen onder een IP adres terug. Is dat een trucje of mis ik iets? De shield heeft de standaard naam als device; "SHIELD" maar dat zie ik dus niet terug op mijn netwerk.
Dat is geen taak v/d Shield maar van je router. Via dhcp kun je aangeven welke naam bij een ip-adres hoort.

• Jeru
1975Mark30 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 19:17:
[...]

Waarom niet gewoon de Shield zelf niet gebruiken als Plex server??
Dat zeg ik toch ook in het begin? Daar vraag ik me alleen af of de plex/shield combinatie ook een extern IP adres kan gebruiken als bron van de media bestanden.

• 1975Mark30
Jeru schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:52:
[...]

Dat zeg ik toch ook in het begin? Daar vraag ik me alleen af of de plex/shield combinatie ook een extern IP adres kan gebruiken als bron van de media bestanden.
Je gebruikt jouw plex server op jouw shield met jouw media bestanden. Dan kun je plex instellen om toegang op afstand mogelijk te maken. Vervolgens kan iemand anders van buitenaf via plex (client) verbinding maken met jouw plex server (op jouw shield).

• JB
  • Laatst online: 03-04 18:40

JB

Cédric roelt!

Hulliee schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:29:
[...]

Dat is geen taak v/d Shield maar van je router. Via dhcp kun je aangeven welke naam bij een ip-adres hoort.
Zo heb ik het nu opgelost ja (static DHCP met naam) maar om het een taak van de router te noemen... Het ding heeft gewoon een hostname gekregen maar meld zich niet als zodanig. Alle andere apparaten doen dat wel en daar heb ik geen static DHCP met hostname voor nodig.

Mijn boefje is liev!

• Jeru
1975Mark30 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:59:
[...]

Je gebruikt jouw plex server op jouw shield met jouw media bestanden. Dan kun je plex instellen om toegang op afstand mogelijk te maken. Vervolgens kan iemand anders van buitenaf via plex (client) verbinding maken met jouw plex server (op jouw shield).
Ik heb geen shield. Ik heb mijn eigen pc/tv alleen. Zoals ik eerder schreef heeft mijn plex server relatief weinig kracht waardoor ik die niet wil laten transcoden. Vandaar de voorkeur dat bij mijn ouders een shield zou staan met Plex server erop, zodat deze alleen maar data ophaalt en dan zelf aan het werk gaat indien nodig.

• 1975Mark30
Jeru schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:05:
[...]

Ik heb geen shield. Ik heb mijn eigen pc/tv alleen. Zoals ik eerder schreef heeft mijn plex server relatief weinig kracht waardoor ik die niet wil laten transcoden. Vandaar de voorkeur dat bij mijn ouders een shield zou staan met Plex server erop, zodat deze alleen maar data ophaalt en dan zelf aan het werk gaat indien nodig.
Zet die (eventueel nieuwe) shield dan bij jezelf als server ipv bij jouw ouders. Jouw ouders hebben dan alleen nog een plex client nodig (app op smart tv b.v.)...

• Arjantje72
Kan dit topic eigenlijk niet beter bij de rubriek: Mediaspelers en HTPC's staan?
Want gamen is maar 1 onderdeel van de Shield, of in beide topics?

Of ben ik de enige die het apart vind om de Shield hier te vinden, terwijl de meeste reacties gaan over het gebruik als mediaspeler?

• nero355

nero355

Arjantje72 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:49:
Kan dit topic eigenlijk niet beter bij de rubriek: Mediaspelers en HTPC's staan?
Want gamen is maar 1 onderdeel van de Shield, of in beide topics?

Of ben ik de enige die het apart vind om de Shield hier te vinden, terwijl de meeste reacties gaan over het gebruik als mediaspeler?
Zat ik ook laatst naar te kijken, want volgens mij hebben de modjes een optie om één Topic in meer sub-fora te laten weergeven, maar was het vergeten te rapporteren :$ :X

Dus bij deze laat ik het aan jou over O-)
Jeru schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:05:
Effe in Jip en Janneke taal :
- Men neme een Shield TV
- Start daarop de Plex App op.
- Stelt deze in dat die naar jouw server verbindt.
- En dat werkt gewoon meteen, want de Shield TV kan alles afspelen en hoeft niet je server om Transcoding te vragen!

Dat is het hele punt van de Tegra chipset die erin zit : De GPU kan een hoop en de ARM kerntjes eromheen zijn ook snel genoeg om alles vloeiend te doen! :)

Kortom : Wat snap je nu nog steeds niet na meerdere keren antwoorden te hebben gehad die eigenlijk hetzelfde uitleggen :?

* nero355 geeft zijn Kodi machines en NAS een dikke knuffel O+ :Y) 8)

• Hulliee
  • Niet online
Ik wilde toch graag een browser op mijn Shield hebben, dus vandaag eens uitgezocht hoe dat het makkelijkst te doen.

Ik heb een Chrome apk gedownload en op een sd-kaartje gezet. Dit in mijn Shield Tv geplaatst. Voor de Pro zul je een usb-stick kunnen gebruiken.

Via Google Play Store een bestandsverkenner op de Shield gezet. Ik heb de Anker File Explorer genomen (onder Tools). Via deze explorer kun je de apk installeren. Je krijgt de melding dat je hiervoor geen rechten hebt en of je deze wilt instellen. Na het instellen, opnieuw de installatie starten vd apk.
Nu is Chrome als browser geïnstalleerd. Eventueel kun je de File Explorer app weer verwijderen.

Met de Shield TV app kun je nu de browser bedienen. TrackPad om de muis te bedienen en Keyboard voor het invoeren van tekst. :*)

[Voor 3% gewijzigd door Hulliee op 08-02-2020 18:31]

• Arjantje72
Hulliee schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:30:
Ik wilde toch graag een browser op mijn Shield hebben, dus vandaag eens uitgezocht hoe dat het makkelijkst te doen.

Ik heb een Chrome apk gedownload en op een sd-kaartje gezet. Dit in mijn Shield Tv geplaatst. Voor de Pro zul je een usb-stick kunnen gebruiken.

Via Google Play Store een bestandsverkenner op de Shield gezet. Ik heb de Anker File Explorer genomen (onder Tools). Via deze explorer kun je de apk installeren. Je krijgt de melding dat je hiervoor geen rechten hebt en of je deze wilt instellen. Na het instellen, opnieuw de installatie starten vd apk.
Nu is Chrome als browser geïnstalleerd. Eventueel kun je de File Explorer app weer verwijderen.

Met de Shield TV app kun je nu de browser bedienen. TrackPad om de muis te bedienen en Keyboard voor het invoeren van tekst. :*)
Mag ik vragen waarvoor precies je een browser nodig hebt?

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:05

BM

Moderator Spielerij
Vanaf nu heeft dit topic een alias in Mediaspelers en HTPC's

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

• Jeru
nero355 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:10:
[...]

Zat ik ook laatst naar te kijken, want volgens mij hebben de modjes een optie om één Topic in meer sub-fora te laten weergeven, maar was het vergeten te rapporteren :$ :X

Dus bij deze laat ik het aan jou over O-)

[...]

Effe in Jip en Janneke taal :
- Men neme een Shield TV
- Start daarop de Plex App op.
- Stelt deze in dat die naar jouw server verbindt.
- En dat werkt gewoon meteen, want de Shield TV kan alles afspelen en hoeft niet je server om Transcoding te vragen!

Dat is het hele punt van de Tegra chipset die erin zit : De GPU kan een hoop en de ARM kerntjes eromheen zijn ook snel genoeg om alles vloeiend te doen! :)

Kortom : Wat snap je nu nog steeds niet na meerdere keren antwoorden te hebben gehad die eigenlijk hetzelfde uitleggen :?

* nero355 geeft zijn Kodi machines en NAS een dikke knuffel O+ :Y) 8)
Ik snap prima wat het antwoord was, maar het was mijn vraag niet of ik een client kon installeren bij mijn ouders, de vraag was of ik pms kon verwijzen
naar mijn eigen externe server op de shield die ik dan eventueel bij hun plaats.

• Hulliee
  • Niet online
Arjantje72 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 00:52:
[...]

Zeker! :) Gisteren wilde ik wat netwerk gerelateerde zaken onderzoeken: snelheid, ip-adres e.d.
Verder zou ik wat locale interne websites willen gebruiken.

• 1975Mark30
Jeru schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:12:
[...]

Ik snap prima wat het antwoord was, maar het was mijn vraag niet of ik een client kon installeren bij mijn ouders, de vraag was of ik pms kon verwijzen
naar mijn eigen externe server op de shield die ik dan eventueel bij hun plaats.
Wellicht in het vervolg wat aan jouw vraagstelling doen dan, als meerdere mensen die jou proberen te helpen jouw vraag anders interpreteren... 8)7

• nero355

nero355

Arjantje72 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 00:52:
Ellendige diensten die maar geen Android TV app willen maken, terwijl de dienst opzich daarvoor ideaal is! :)

Denk aan een Ziggo TV of F1 TV Pro en zo...

Toevallig beiden een product van Liberty Media! >:)

• ppeterr
  • Nu online
Nou heeft Microsoft de my phone app. Een app waarmee je een Android telefoon kan bedienen in Windows 10. Dit werkt goed.

Nou wil ik al ontzettend lang de shield bedienen vanaf de pc. Dat is tot nu toe niet of matig gelukt. Dus ik dacht ik ga eens de app sideloaden. (even de apk opgesnort) Dus niet via dit linkje))

https://play.google.com/s...osoft.appmanager&hl=en_US

Installatie gaat eigenlijk goed, het instellen gaat eigenlijk ook als verwacht. Het aanmelden in windows 10 met het Microsoft account gaat ook goed.

En de gehele aanmelding wordt ook als "gereed" vermeld in windows.

De boel blijft hangen op 1 laatste melding, iets met een machtiging op de shield. Nou heb ik even in de settings op de shield alles toegestaan voor die app. Maar helaas.

Ik had goede hoop dat het zou kunnen werken :) Als iemand zin heeft om ook eens te klooien om het aan de praat te krijgen zou tof zijn.

Een andere suggestie hoe ik een remote connectie kan maken is ook welkom.
(teamviewer kan je alleen scherm mee zien niets invoeren) vnc is met root )
Heb eigenlijk alles wel geprobeerd... maar helaas.

MENTAL SHUTDOWN

• nero355

nero355

@ppeterr : Wat wil je dan precies remote doen :?

Is een draadloos toetsenbordje geen optie ?

• ppeterr
  • Nu online
nero355 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:34:
@ppeterr : Wat wil je dan precies remote doen :?

Is een draadloos toetsenbordje geen optie ?
Ik wil gewoon als de tv uit staat. Een en ander op mijn pc / monitor kunnen uitvoeren.

Ik begrijp wel dat het een nerd dingetje is, tv staat maar 5 meter ver weg. Maar het zal en moet eens goed lukken :)

Vroeger toen er nog een noodzaak was voor een dikke HTPC, werkte ik ook RDP met concurrent sessions in windows. Dus de rest van de familie zat lekker film te kijken. En ik zat te kloten met Mediaportal...

[Voor 19% gewijzigd door ppeterr op 09-02-2020 16:40]

MENTAL SHUTDOWN

• mucuracat
nero355 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:20:
[...]

Ellendige diensten die maar geen Android TV app willen maken, terwijl de dienst opzich daarvoor ideaal is! :)

Denk aan een Ziggo TV of F1 TV Pro en zo...

Toevallig beiden een product van Liberty Media! >:)
Er is een beta van ziggo tv app.. Werkt goed.
https://www.totaaltv.nl/n...-go-op-android-tv-worden/

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 08:57
Je verwijst nu naar een artikel van november 2018. Oftewel, het heeft niet echt de schijn dat Ziggo deze app graag uit wilt brengen. Om nog maar niet te spreken over het continu tegenwerken van diegenen die die Hongaarse app (of wat was het?) aanpassen om te werken met Ziggo (NL).

• mucuracat
RobertMe schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:47:
[...]

Je verwijst nu naar een artikel van november 2018. Oftewel, het heeft niet echt de schijn dat Ziggo deze app graag uit wilt brengen. Om nog maar niet te spreken over het continu tegenwerken van diegenen die die Hongaarse app (of wat was het?) aanpassen om te werken met Ziggo (NL).
Ik gebruik de Beta app en werkt goed. Met kleine bugjes, maar er komen zo nu en dan updates.
Schrijf je in en probeer het uit, zou ik zeggen.
Ook op de ziggo forum is het best actief onderwerp.

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 03-04 14:47

Mavamaarten

Omdat het kan!

ppeterr schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:32:
Nou heeft Microsoft de my phone app. Een app waarmee je een Android telefoon kan bedienen in Windows 10. Dit werkt goed.

Nou wil ik al ontzettend lang de shield bedienen vanaf de pc. Dat is tot nu toe niet of matig gelukt. Dus ik dacht ik ga eens de app sideloaden. (even de apk opgesnort) Dus niet via dit linkje))

https://play.google.com/s...osoft.appmanager&hl=en_US

Installatie gaat eigenlijk goed, het instellen gaat eigenlijk ook als verwacht. Het aanmelden in windows 10 met het Microsoft account gaat ook goed.

En de gehele aanmelding wordt ook als "gereed" vermeld in windows.

De boel blijft hangen op 1 laatste melding, iets met een machtiging op de shield. Nou heb ik even in de settings op de shield alles toegestaan voor die app. Maar helaas.

Ik had goede hoop dat het zou kunnen werken :) Als iemand zin heeft om ook eens te klooien om het aan de praat te krijgen zou tof zijn.

Een andere suggestie hoe ik een remote connectie kan maken is ook welkom.
(teamviewer kan je alleen scherm mee zien niets invoeren) vnc is met root )
Heb eigenlijk alles wel geprobeerd... maar helaas.
Je kan via developer settings (eerst 5x op Buildnr drukken bij about, daarna settings > device preferences > developer options) "network debugging" aanzetten. Dan kan je op je PC via ADB een connectie maken via `adb connect <shield ip>:5555`. Eens verbonden, kan je iets als https://github.com/Genymobile/scrcpy of https://www.vysor.io/ gebruiken. Heb het even met scrcpy getest en dat lijkt best goed te werken :)

[Voor 3% gewijzigd door Mavamaarten op 10-02-2020 09:29]

http://github.com/mavamaarten | http://maarten.vg | Android developer

• nero355

nero355

RobertMe schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:47:
Ik denk dus dat het net zo ellendig lang gaat duren totdat er een F1 TV Pro app komt voor Android TV en de Apple TV |:( :X :F

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 08:57
nero355 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:02:
[...]

Ik denk dus dat het net zo ellendig lang gaat duren totdat er een F1 TV Pro app komt voor Android TV en de Apple TV |:( :X :F
Gelukkig werkt de sideloaded F1 TV Pro app redelijk, met een muis / AB met gyroscoop. Alleen krijg je eens in de zoveel tijd een verplichte update melding. En TV kijken doe ik (die zeldzame keer) gewoon via een ouderwets COAX kabeltje.

Maar uiteraard geldt voor beiden: what year is this. Zeker voor streaming apps die wel op Android telefoon beschikbaar zijn en het dus "maar" om een UI update gaat voor big screen. Maar Ziggo zal wel niet willen om mediaboxen te verkopen en F1 TV is nog relatief nieuw en heeft AFAIK ook nog geen tablet app.

• ppeterr
  • Nu online
Mavamaarten schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:27:
[...]

Je kan via developer settings (eerst 5x op Buildnr drukken bij about, daarna settings > device preferences > developer options) "network debugging" aanzetten. Dan kan je op je PC via ADB een connectie maken via `adb connect <shield ip>:5555`. Eens verbonden, kan je iets als https://github.com/Genymobile/scrcpy of https://www.vysor.io/ gebruiken. Heb het even met scrcpy getest en dat lijkt best goed te werken :)
Top, daar ga ik even voor zitten de komende week. Ik heb vysor al eens eerder op een tv-stick geprobeerd en liep toen wel tegen iets aan. Wat precies weet ik niet meer. Maar ik ga het proberen!

@Mavamaarten

Yo, dat scrpy werkt gewoon hier binnen 2 minuten :) Big thanks :)

[Voor 5% gewijzigd door ppeterr op 10-02-2020 18:18]

MENTAL SHUTDOWN

• Hemingr
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 03-04 13:11
Ik heb zitten zoeken, maar ik snap er geen snars van.

Hoe stuur ik in hemelsnaam bestanden over het netwerk naar de Shield Tv Pro? SMB1 werkt niet met W10, en ik lees dat nvidia al een jaar of 3 belooft SMB3 support te geven (tot op heden niets?).

Ben ik nu gewoon zo'n simpele ziel, of is het overdreven complex om bestandjes te sturen?

• ppeterr
  • Nu online
Hemingr schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:56:

Hoe stuur ik in hemelsnaam bestanden over het netwerk naar de Shield Tv Pro? SMB1 werkt niet met W10, en ik lees dat nvidia al een jaar of 3 belooft SMB3 support te geven (tot op heden niets?).

Ben ik nu gewoon zo'n simpele ziel, of is het overdreven complex om bestandjes te sturen?
Kijk even hier, dit zal gewoon werken.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60481872

MENTAL SHUTDOWN

• Hemingr
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 03-04 13:11
Dit is icm smb V1 wat voor mij geen optie is ivm netwerk veiligheid.

• ppeterr
  • Nu online
Hemingr schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:30:
[...]

Dit is icm smb V1 wat voor mij geen optie is ivm netwerk veiligheid.
Is dat niet te beperken tot lokaal dan ? Heb daar inderdaad niet verder bij stil gestaan,

MENTAL SHUTDOWN

• HEY_DUDE
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:23
Op mijn synology moest ik in de samba configuratie opportunistic locking uitschakelen. Smb v3 werkt nu als een zonnetje. Plex laadt mijn films van de synology

• nero355

nero355

Hemingr schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:56:

Kan je het dan niet beter andersom doen : Vanaf de Shield TV naar een PC toe browsen en de bestanden overzetten :)

Kijk maar wat het fijnst werkt : https://techwiser.com/her...s-for-android-tv-in-2019/
Heb er nooit wat mee gedaan, maar het lijkt me de gok waard!

• ppeterr
  • Nu online
@Hemingr

Wat hier boven getikt staat, daar gebruik ik Xplore van. In eerste instantie werkt dat natuurlijk best handig op de shield zelf. In Xplore zit een FTP functie, en een LAN browse functie. (en nog een en ander).

En als je nog iets verder terug gaat in het topic, dan wordt er gesproken over scrpy. Dat zet een ADB connect op. Ik moet zeggen dat werkt uitstekend! (thx again @Mavamaarten ).

Ik heb net even getest, en de functie ADB PUSH werkt ook goed, Dus dan komt het enkel neer op een bestand drag & drop. Voor kleine bestandjes wel handig. Ik heb daar een mini one click dingetje voor gemaakt. Dus met 1 klik staat de shield op mijn desktop.
(bij een groter bestand krijg ik 17MB/s over wifi) ook niet gek))

https://i.ibb.co/CVBQyZZ/Knipsel.jpg

[Voor 22% gewijzigd door ppeterr op 12-02-2020 11:00]

MENTAL SHUTDOWN

• DeFeCt
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 02-04 14:30

DeFeCt

je wéét toch

mucuracat schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:18:
[...]

Ik gebruik de Beta app en werkt goed. Met kleine bugjes, maar er komen zo nu en dan updates.
Schrijf je in en probeer het uit, zou ik zeggen.
Ook op de ziggo forum is het best actief onderwerp.
Als ik deze thread lees: https://community.ziggo.n...roid-tv-49457/index4.html Lijkt het inmiddels niet meer te werken? Ik wil de beta ook gaan gebruiken, maar als al duidelijk is dat het niet meer werkt hoef ik er niet aan te beginnen.

Flickr

• DaLass
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 03-04 17:13
DeFeCt schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:20:
[...]

Als ik deze thread lees: https://community.ziggo.n...roid-tv-49457/index4.html Lijkt het inmiddels niet meer te werken? Ik wil de beta ook gaan gebruiken, maar als al duidelijk is dat het niet meer werkt hoef ik er niet aan te beginnen.
Ik heb gisteren nog TV gekeken op de Shield via de Ziggo app, werkte zonder problemen.

"Ohana means family, and family means nobody gets left behind or forgotten."

• mucuracat
DeFeCt schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:20:
[...]

Zie dat in je link de laatste bericht van 8 dagen geleden is. Ik gebruik dagelijks. Geen probleem. Gisteren ook gekeken,
Je hoeft ook niet duurste abo te hebben, zoals daar beschreven staat.

Toevallig 8 dagen geleden is er een update geweest en sindsdien werkt app alleen maar als je minimaal internet van Ziggo hebt en verbonden bent met ziggo netwerk. (normaal ziggo go app werkt ook via andere netwerken/providers)

Dus: heb je ziggo internet thuis, dan zou app gewoon moeten werken op je android tv.

• DaLass
mucuracat schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:45:
[...]

Toevallig 8 dagen geleden is er een update geweest en sindsdien werkt app alleen maar als je minimaal internet van Ziggo hebt en verbonden bent met ziggo netwerk. (normaal ziggo go app werkt ook via andere netwerken/providers)

Dus: heb je ziggo internet thuis, dan zou app gewoon moeten werken op je android tv.
Ik zal dan eens kijken welke versie ik thuis draai, want ik heb glasvezel (Oxxio/KPN) en gebruik het Ziggo account van m'n zus op mijn Shield, daar heb ik dus gisteren nog zonder problemen mee TV kunnen kijken.

Edit:
Hier draai ik versie 4.18.7.

[Voor 14% gewijzigd door DaLass op 12-02-2020 20:55]

• mucuracat
DaLass schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:49:
[...]

Ik zal dan eens kijken welke versie ik thuis draai, want ik heb glasvezel (Oxxio/KPN) en gebruik het Ziggo account van m'n zus op mijn Shield, daar heb ik dus gisteren nog zonder problemen mee TV kunnen kijken.
Ik heb versie 4.21.11(119)
Dat zal ook de reden zijn 😅. Gebruik van iemand anders account.
Ziggo go mobiel versie zegt al, mobiel.
Android tv gebruik je over het algemeen thuis. (ok op camping zou kunnen, maar go versie kan daar ook) Dus via thuis ziggo netwerk, zal de gedachte zijn.

Resumé om weer on-topic te zijn;
Ziggo android tv beta werkt met Nvidia shield-tv.

• Ted038
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 00:42
In mijn 2015 shield vind ik geen app met ziggo in de naam in de playstore.
Zal ook niet zo simpel zijn een keer ;)

Hoe kom je aan deze ziggo android tv beta app?

• DaLass
Ted038 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:14:
In mijn 2015 shield vind ik geen app met ziggo in de naam in de playstore.
Zal ook niet zo simpel zijn een keer ;)

Hoe kom je aan deze ziggo android tv beta app?
Die staat idd niet in de Playstore, want is nog niet officieel uit. Die moet je dus ff zoeken, wordt her en der wel aangeboden online.

• Ted038
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 00:42
DaLass schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:22:
[...]

Die staat idd niet in de Playstore, want is nog niet officieel uit. Die moet je dus ff zoeken, wordt her en der wel aangeboden online.
Denk dat ik t het al gevonden heb....
Edit : ... En heb t draaiend 🎉

[Voor 5% gewijzigd door Ted038 op 12-02-2020 23:55]

• n0ss
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 03-04 10:47
Iemand al ervaring met de KPN iptv app te gebruiken? Heb hem kunnen sideloaden echter werkt de app helaas niet... Kom wel in het menu maar kan vervolgens helemaal niets.

• ppeterr
  • Nu online
Ik zit al een tijdje te zoeken naar een oplossing om mijn vpn provider "always on" of bij boot automatisch te laten connecten. Nou gebruik ik Airvpn. Hun eigen app heeft dit soort opties niet. Nou kan ik ook een open vpn profiel hier voor aanmaken. Maar ik heb niet het idee dat het dan helemaal gaat doen wat ik wil.

Wat ik dus eigenlijk wil:

Shield aan --> enige optie is via de vpn connecten.

Hoe lossen jullie dit op ?

MENTAL SHUTDOWN

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 06:32
ppeterr schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:37:
Wat ik dus eigenlijk wil:

Shield aan --> enige optie is via de vpn connecten.

Hoe lossen jullie dit op ?
Simpel: Shield in een apart VLAN zonder directe internetverbinding. De enige verbinding naar buiten gaat (transparant) over een VPN verbinding die opgezet wordt door de router. Geen VPN = geen verbinding naar buiten.

Werkt ook voor alle andere apparaten in het VLAN, en is niet afhankelijk van de (on)mogelijkheden van elk apparaat.

[Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 13-02-2020 10:43]

• ppeterr
  • Nu online
The Zep Man schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:41:
[...]
Simpel: Shield in een apart VLAN zonder directe internetverbinding. De enige verbinding naar buiten gaat (transparant) over een VPN die geregeld wordt door de router. Geen VPN = geen verbinding naar buiten.

Werkt ook voor alle andere apparaten in het VLAN.
Yep, ik heb 6 maanden terug een impuls aankoop gedaan zonder eigenlijk goed na te denken wat ik er verder mee wil doen. Mijn router is een goed ding, maar erg beperkt. Dus dat kan ik helaas niet.

https://www.tp-link.com/n...wifi-router/archer-c5400/

En dat ding wordt ook nog een volledig genegeerd met custom roms als ddwrt etc.

[Voor 5% gewijzigd door ppeterr op 13-02-2020 10:49]

MENTAL SHUTDOWN

• The Zep Man
ppeterr schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:44:
Mijn router is een goed ding, maar erg beperkt. Dus dat kan ik helaas niet.

https://www.tp-link.com/n...wifi-router/archer-c5400/
Ah, een Broadcom chipset. Nope, die worden niet ondersteund door custom firmware.

Je kan er altijd een tweede apparaat naast zetten die een apart VLAN aanbiedt en een VPN verbinding opzet. Een 'Ziggo Wifibooster' (rebranded TP-Link Archer C7 V2) kan je soms tweedehands krijgen voor 20-40 EUR, en werkt perfect. Werkt ook goed als primaire router met de juiste OpenWRT firmware dankzij hardware-based NAT.

• ppeterr
  • Nu online
The Zep Man schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:54:
[...]
Ah, een Broadcom chipset. Nope, die worden niet ondersteund door custom firmware.

Je kan er altijd een tweede apparaat naast zetten die een apart VLAN aanbiedt en een VPN verbinding opzet. Een 'Ziggo Wifibooster' (rebranded TP-Link Archer C7 V2) kan je soms tweedehands krijgen voor 20-40 EUR, en werkt perfect. Werkt ook goed als primaire router met de juiste OpenWRT firmware dankzij hardware-based NAT.
Inderdaad zeg, dat is wel een optie. In ieder geval een 2e apparaat die de optie wel bied is een goed idee. Ik ga mij er eens in verdiepen. Vind zelf de C7 niet echt een sexy optie. Maar denk ik wel de goedkoopste.
Als ik ook nog wat performance wil duik ik al snel de hoek in dat ik misschien beter gelijk een nieuwe router kan aanschaffen.

@The Zep Man

Even een dom vraagje, heb hier nog een RE650 liggen. Ben je toevallig bekend met OpenWRT.
Wellicht offer ik dat ding eens op om mee te spelen. OpenWRT barst ook van de opties. Geen idee voor het uiteindelijke doel, maar goed :)

[Voor 12% gewijzigd door ppeterr op 13-02-2020 11:13]

MENTAL SHUTDOWN

• The Zep Man
ppeterr schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:03:
Even een dom vraagje, heb hier nog een RE650 liggen. Ben je toevallig bekend met OpenWRT.
De RE650 wordt ondersteund, maar heeft slechts een enkele Ethernet-aansluiting. Hierdoor zal je een ander apparaat (zoals een managed switch of een andere router met een interne managed switch) nodig hebben om VLAN scheiding toe te passen.
Pagina: 1 ... 62 ... 66 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True