Acties:
  • +1 Henk 'm!
diquan2001 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 00:19:
Lastig ga volgende week naar NYC zie ze daar bij Bestbuy voor 199$ :X

Wat te doen heb de 2017 & 2015 500gb vers al in huis .
Welke zal ik dan doorverpatsen :? want 3 is teveel...
De 2015 Pro heeft als enige nog de Powerbutton en een Infrarood oogje dus die zou ik lekker houden! :)

De 2017 is nu nutteloos sinds de 2019 Pro er is dus die lekker verkopen! d:)b
Pusherman_ schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:17:
Ik heb regelmatig dat de Shield (2015) vastloopt bij gebruik van spotify.
  • Ik open en bedien Spotify op mijn (android) smartphone en cast dan naar de Shield.
  • Soms gaat het dagen goed, maar willekeurig loopt de Shield dan vast en komt er een harde bromtoon uit mijn speakers, waarna de Shiels soms uit zichzelf reboot, maar meestal moet ik dit handmatig doen door de stroom er af en er op te doen.
Meer mensen die hier last van hebben?
Ik had ook zoiets en had het idee dat het de voeding was (deze maakte ook wel erg veel geluid voor een adapter...) dus die heb ik toen door nVidia laten vervangen en sindsdien nergens meer last van gehad! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felr
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
Hallo allen,
Ik heb mijn shield tv 2017 vervangen voor een 2019 pro i.c.m lgC7.
Maar het beeld heeft veel meer kleur.
Een soort van rode tint.
Zijn er meer die dat opgemerkt hebben of is dit normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:53
felr schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 16:54:
Hallo allen,
Ik heb mijn shield tv 2017 vervangen voor een 2019 pro i.c.m lgC7.
Maar het beeld heeft veel meer kleur.
Een soort van rode tint.
Zijn er meer die dat opgemerkt hebben of is dit normaal.
Heeft misschien te maken met de automatic rec709-rec2020 color switching op de shield. Die werkt bij mij ook niet hoe die hoort (TV: LG OLED65C9), dus probeer die eens uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:11
Wow. Hue app gevonden en alles wat op scherm zichtbaar is, wordt weergegeven door 2 colorlampen aan weerszijden van tv.
App ziet er niet uit. Maar doet zijn werk
https://play.google.com/s...id=com.bullbash.huestream

Behalve bij Netflix en Amazon :(

[ Voor 7% gewijzigd door mucuracat op 19-01-2020 00:11 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felr
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
Raymon89 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:10:
[...]

Heeft misschien te maken met de automatic rec709-rec2020 color switching op de shield. Die werkt bij mij ook niet hoe die hoort (TV: LG OLED65C9), dus probeer die eens uit te zetten.
Dank voor de tip.
Ik zal vanavond eens kijken als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:33
Vond de Shield altijd een geweldig apparaat, maar de laatste tijd heb ik er echt een hoop gezeik mee.

Heb al een tijde de 2017 versie, de laatste maanden enorm vaak de melding op Netflix "kan titel niet meer afspelen" oid. De aflevering die je dan kijtk kan je niet meer kijken, maar alle voorstukjes van andere titels wel.... :-/ enorm vaag.
Daarnaast, als ik van NF naar Prime overschakel gaat het geluid op mijn Onkyo enorm kraken, na 5 minuten herpakt hij zich en is alles weer normaal. Dit ligt aan de Shield, want wat ik ook doe op mijn Onkyo, het verandert niets.

Dus ik dacht, doe eens een poging, heb dolby atmos thuis en de nieuwe ondersteund dat op NF, kopen dat ding.
Heb nu dus de 2019 Pro, maar deze reboot spontaan elke ong 2 uur, zonder enige aanleiding.
Hij staat hetzelfde ingesteldt als mijn oude Shield, met CEC aan mijn Bravia en Onkyo, beide hebben auto-off uitstaan.
Iemand enig idee mbt bovenstaande problemen??

Moet zeggen dat de Atmos kwaliteit mij erg tegenvalt op NF, daar zou ik hem zeker niet alleen voor upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethan..1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 22:13
Kun je er ook andere game controllers bedraad/wireless op aansluiten, of moet je echt dan van Nvidia zelf gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
ethan..1 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 15:15:
Kun je er ook andere game controllers bedraad/wireless op aansluiten, of moet je echt dan van Nvidia zelf gebruiken?
Ja
Nee

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DraZ666 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 15:14:
Vond de Shield altijd een geweldig apparaat, maar de laatste tijd heb ik er echt een hoop gezeik mee.

Heb al een tijde de 2017 versie, de laatste maanden enorm vaak de melding op Netflix "kan titel niet meer afspelen" oid. De aflevering die je dan kijtk kan je niet meer kijken, maar alle voorstukjes van andere titels wel.... :-/ enorm vaag.
Lijkt me de zoveelste Netflix f**ckup :?
Daarnaast, als ik van NF naar Prime overschakel gaat het geluid op mijn Onkyo enorm kraken, na 5 minuten herpakt hij zich en is alles weer normaal. Dit ligt aan de Shield, want wat ik ook doe op mijn Onkyo, het verandert niets.

Dus ik dacht, doe eens een poging, heb dolby atmos thuis en de nieuwe ondersteund dat op NF, kopen dat ding.
Heb nu dus de 2019 Pro, maar deze reboot spontaan elke ong 2 uur, zonder enige aanleiding.
Hij staat hetzelfde ingesteldt als mijn oude Shield, met CEC aan mijn Bravia en Onkyo, beide hebben auto-off uitstaan.
Iemand enig idee mbt bovenstaande problemen??
Tja, schakel eens overal HDMI CEC uit en probeer het nog eens!

Daarnaast heb je een Onkyo en die staan bij mij bekend om hun brakke HDMI boards... :X
Moet zeggen dat de Atmos kwaliteit mij erg tegenvalt op NF, daar zou ik hem zeker niet alleen voor upgraden
Verbaast me ook niet, want veel compressie en gebruik van DD+ om het geluid over te brengen en zo... In één woord : VERSCHRIKKELIJK! :F

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:56
nero355 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 21:28:
[...]

Ja dat ligt inderdaad aan Netflix zelf of in iedergeval aan hun app, had ik een tijdje geleden ook last van maar ineens niet meer.
[...]

Daarnaast heb je een Onkyo en die staan bij mij bekend om hun brakke HDMI boards... :X

De oude Onkyo's zeker de nieuwere hebben dat niet meer.
[...]

Verbaast me ook niet, want veel compressie en gebruik van DD+ om het geluid over te brengen en zo... In één woord : VERSCHRIKKELIJK! :F
Inderdaad echt verschrikkelijk, ik heb een Dolby Atmos systeem en met bluray klinkt het echt schitterend, zie ik hetzelfde op Netflix...klinkt nergens naar, totaal anders ...
P.S. de nieuwere Onkyo's hebben dat probleem niet meer :)

[ Voor 3% gewijzigd door Arjantje72 op 19-01-2020 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik lees verschillende verhalen over automatische refresh rate switching op de Nvidia Shield. Kan ik dit nou het beste aan of uit laten (system wide native) op de 2019 Shield TV Pro? Er is namelijk ook een app beschikbaar (https://play.google.com/s...obi.bytearray.refreshrate) of is dit meer voor het 2017 model bedoeld?

Sommige apps zoals Plex ondersteunen het ook vanuit de app zelf. Dan lijkt het mij logisch om het uit de zetten in de settings van Android TV zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DraZ666
  • Laatst online: 22:33
nero355 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 21:28:
[...]

[...]

[...]

CEC had ik al volledig uit want gebruik toch een Harmony.

Heb zojuist de allerlaatste update gedraait voor welke je je kon aanmelden bij Nvidia en tot nu toe blijft hij gewoon draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 09:29
Op Amazon te koop!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/znXm5TG.png

8)7

Make Tweakers Great Again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Gelukkig met bezorgkosten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dergelijke idiote prijzen staan op Amazon al sinds de eerste Shield TV modellen dus heel gek vind ik het niet! :/

Zo heb je ook CentralPoint in Nederland die over 5 jaar nog steeds de volle mep voor een of ander tegen die tijd zwaar verouderd stuk hardware zullen vragen! :D _O- :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemingr
Zojuist de Nvidia Shield TV Pro mogen ontvangen, maar wel meteen een issue.

Ter illustratie eerst de setup:

Shield > Sony ZF-9 Soundbar (input 1) > via output van soundbar > Philips 65OLED804

Bij gebruik shield krijg ik links in beeld distortie
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3pX2cwI.jpg

Deze issue gebeurt niet in de volgende situaties:

1. Direct vanaf TV
2. Beeld van soundbar (die heeft ook een menu)
3. Tijdens "update" van de shield.

Mijn eerste ingeving is dat de HDMI kabel van de Shield > Soundbar ruk is. Mijn buikgevoel zegt dat de issue pas ontstaat bij een 4K input, echter weet ik dit niet zeker en heb ik even geen 2e HDMI kabel beschikbaar. Vandaar de vraag hier, is dit een bekende issue, en zo ja, waar zou het aan liggen/wat is de fix?

Edit: sorry, ik kan niet deleten. De Fix was dat de soundbar op enhanced 4k moest staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Hemingr op 21-01-2020 15:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05
mucuracat schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 13:37:
Wow. Hue app gevonden en alles wat op scherm zichtbaar is, wordt weergegeven door 2 colorlampen aan weerszijden van tv.
App ziet er niet uit. Maar doet zijn werk
https://play.google.com/s...id=com.bullbash.huestream

Behalve bij Netflix en Amazon :(
Dat laatste is geen issue met de app of de Shield, maar een issue met DRM.

(zelfde overigens ook als we vanuit het afspelen van een dienst met DRM, zoals Netflix, NLZiet of Disney+, de boel uitzetten en later weer aan. Beeld blijft dan zwart (geen HDMI verbinding) totdat we eerst weer naar het homescreen gaan) .

Enige manier om 'ambilight' te krijgen icm DRM-protected content, is een Hue HDMI sync box aanschaffen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

Dat is dit ding of je even 250 euro wil aftikken 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Pierre schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:17:
Ja, als ze dat met Shield hadden gecombineerd.. dan was ie het waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
eymey schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:12:
[...]
...

Enige manier om 'ambilight' te krijgen icm DRM-protected content, is een Hue HDMI sync box aanschaffen.
Of een ambilight TV kopen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Heeft een maatje van mij, als ik daar ben en die Philips staat aan dan wordt ik er helemaal kriegel van ;w

[ Voor 10% gewijzigd door Pierre op 21-01-2020 19:03 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
Pierre schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:02:
[...]

Heeft een maatje van mij wordt er helemaal kriegel van ;w
Kan ook uitgezet worden hoor. De techniek staat tegenwoordig voor niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

1975Mark30 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:03:
[...]

Kan ook uitgezet worden hoor. De techniek staat tegenwoordig voor niets ;)
Weet ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Pierre schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:17:
Tsja, een Hue systeem zelf is ook al flink aan de prijs. Er zijn er genoeg die dat ervoor over hebben (In het Hue topic hier op GoT ook al een aantal).
Nauwelijks een optie. Philips TV's zijn abominabel traag, ook de duurdere high-end modellen met AndroidTV. Nee.... als ik echt Ambilight zou willen, dan to ch maar die sync box. Zal ook ideaal werken icm. NVidia Shield :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Hemingr schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:04:
Zojuist de Nvidia Shield TV Pro mogen ontvangen, maar wel meteen een issue.

Ter illustratie eerst de setup:

Shield > Sony ZF-9 Soundbar (input 1) > via output van soundbar > Philips 65OLED804

Bij gebruik shield krijg ik links in beeld distortie
[Afbeelding]

Deze issue gebeurt niet in de volgende situaties:

1. Direct vanaf TV
2. Beeld van soundbar (die heeft ook een menu)
3. Tijdens "update" van de shield.

Mijn eerste ingeving is dat de HDMI kabel van de Shield > Soundbar ruk is. Mijn buikgevoel zegt dat de issue pas ontstaat bij een 4K input, echter weet ik dit niet zeker en heb ik even geen 2e HDMI kabel beschikbaar. Vandaar de vraag hier, is dit een bekende issue, en zo ja, waar zou het aan liggen/wat is de fix?

Edit: sorry, ik kan niet deleten. De Fix was dat de soundbar op enhanced 4k moest staan.
Las toevallig hier dat het ook aan de kabel kon liggen.
https://computertotaal.nl...je-televisie-correct-aan/
Grijs stukje met blauw koptekst :
Goedkoop of duur kabel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:42
eymey schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:38:

Nauwelijks een optie. Philips TV's zijn abominabel traag, ook de duurdere high-end modellen met AndroidTV. Nee.... als ik echt Ambilight zou willen, dan to ch maar die sync box. Zal ook ideaal werken icm. NVidia Shield :)
Als je toch shield gebruikt is het toch niet zo erg dat de tv traag is?... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dan zijn er nog wel andere redenen om geen Philips te willen. Ik ben qua beeldkwaliteit sowieso altijd al een Sony man geweest (en eerlijk gezegd, als ik nu een nieuwe TV zou moeten kopen en het zou een Sony worden, dan weet ik niet of de Shield nog blijft, aangezien Sony ook AndroidTV draait én bovendien behoorlijk vlot. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
eymey schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:49:
Dan zijn er nog wel andere redenen om geen Philips te willen. Ik ben qua beeldkwaliteit sowieso altijd al een Sony man geweest (en eerlijk gezegd, als ik nu een nieuwe TV zou moeten kopen en het zou een Sony worden, dan weet ik niet of de Shield nog blijft, aangezien Sony ook AndroidTV draait én bovendien behoorlijk vlot. :P
offtopic:
Koop je gewoon een OLED, zowel bij Sony als Philips TP-Vision komen de OLED panelen van LG Displays.

En m.b.t. Sony, ja, er draait Android TV op. Maar ook een recente versie? Want volgens mij was Sony niet al te snel met updaten. En wat ik zo'n beetje heb gelezen waren die Sonys nu ook niet echt snelheidsmonsters.

Disclaimer: altijd wel iets met Sony gehad, maar mijn huidige TV is een LG (OLED), uit de tijd dat Sony noch Philips OLEDs maakten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
offtopic:
@RobertMe Mja, OLED zie ik mezelf niet snel kopen. En iets met een paneel van LG erin al helemaal niet. Ik ben extreem gevoelig voor álle displays die brightness control doen met PWM (OLEDS of backlight LEDS snel aan en uit laten gaan) op frequenties van 250 hz of lager. En helaas is LG maar bv ook Samsung daar notoir in....

Maar goed... de Shield zal voorlopig nog wel blijven. M'n 40 inch niet-slimme Sony TV uit 2009 (destijds gewonnen) wil maar niet stuk gaan, ondanks intensief gebruik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
mucuracat schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 23:46:
[...]

Las toevallig hier dat het ook aan de kabel kon liggen.
https://computertotaal.nl...je-televisie-correct-aan/
Grijs stukje met blauw koptekst :
Goedkoop of duur kabel?
Goedkoop ruk kabeltje, geeft ook issues met HDR doorgave. Vandaag komt er een nieuwe kabel binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
eymey schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:49:
(en eerlijk gezegd, als ik nu een nieuwe TV zou moeten kopen en het zou een Sony worden, dan weet ik niet of de Shield nog blijft, aangezien Sony ook AndroidTV draait én bovendien behoorlijk vlot. :P
Dit is het probleem. Overigens bij alle merken probleem met niet de snelste cpu te gebruiken.

https://www.homecinemamag...et-uit-voor-nieuwste-tvs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
rscheper schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:03:
Hebben jullie ook een idee of de CanalDigitaal app werkt op de Nvidia Shield? Ik ben op zoek naar een manier om alles in 1 te hebben zonder extra kaarten, kabels of afstandsbedieningen. De TV gebruik ik nu via een CI+ module, ook Netflix en Videoland gebruik ik daar. Maar ik wil wel van die extra schotelkabel af..
Dat zou inmiddels mogelijk moeten zijn volgens de reacties in het Canal Digitaal topic. De APK van de Android TV versie staat nu ook online. Dat maakt de installatie een stuk makkelijker.

[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 03-02-2020 12:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Ik zie dat er bij bijna alle Mediamarkten winkelvoorraad van de Shield Pro 2019 is om af te halen. Heb gisteren eentje afgehaald in Utrecht. Indien de Pro mee doet aan de BTW actie (vanaf morgen) dan krijg ik het verschil nog terug van ze. 17,3% scheelt toch weer :-)

Master_A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
@eymey Tja, Sony.
Beeld vd TV's is fantastisch, ook na 7 jaar (mijn tv 2013), maar

Heb zojuist de UBP-X800M2 Blu Ray speler geprobeert.
- Alleen Dolby Atmos bij afspelen Blu ray disk,
- niet bij streamen va netwerk,
- niet bij Netflix.
- BD Fantastic Beasts 2 (BR versie), matig beeld, slecht geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
Ik heb nu de Shield via een goede HDMI kabel aangesloten op de soundbar, en de soundbar via een goede kabel aan de 65oled804.

Als ik op de Shield Dolby Vision will aanzetten blijf ik de melding krijgen dat het niet werkt en dat de kabel wellicht niet goed is.

Het lijkt me nu stug dat het aan de kabel ligt. De 804 kan vanuit de interne Android TV prima Dolby Vision aan, en de soundbar (Sony ZF-9) kan het prima doorgeven.

Heeft iemand een idee waar dit nu aan kan liggen dat het niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:58
Hemingr schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:36:
Ik heb nu de Shield via een goede HDMI kabel aangesloten op de soundbar, en de soundbar via een goede kabel aan de 65oled804.

Als ik op de Shield Dolby Vision will aanzetten blijf ik de melding krijgen dat het niet werkt en dat de kabel wellicht niet goed is.

Het lijkt me nu stug dat het aan de kabel ligt. De 804 kan vanuit de interne Android TV prima Dolby Vision aan, en de soundbar (Sony ZF-9) kan het prima doorgeven.

Heeft iemand een idee waar dit nu aan kan liggen dat het niet werkt?
De soundbar is niet Dolby Vision compaible. Sluit anders je shield direct aan op je tv en arc van je tv naar de soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
realphoenikx schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:24:
[...]

De soundbar is niet Dolby Vision compaible. Sluit anders je shield direct aan op je tv en arc van je tv naar de soundbar.
Volgens de website van Sony is de soundbar wel compatibele.

https://www.sony.nl/elect...ten/ht-zf9/specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Al geprobeeerd zoals de vorige poster hierboven aangaf ?

En anders https://www.nvidia.com/en...hield-tv-everything-you-/

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

leekers schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 07:48:
[...]

Al geprobeeerd zoals de vorige poster hierboven aangaf ?

En anders https://www.nvidia.com/en...hield-tv-everything-you-/
Allemachtig wat een drama forum (die layout) is dat zeg ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Pierre schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 07:59:
[...]

Allemachtig wat een drama forum (die layout) is dat zeg ;w
Klopt maar is wel nuttig en nvidia reageert er ook op vragen .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
Werkt de shield met de g-sync LG tv's, of moet je er dan echt een pc met nvidia kaart aan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:10

DeFeCt

je wéét toch

Zou iemand voor mij kunnen bevestigen/ ontkrachtigen dat de Canal Digitaal app werkt op de Shield Pro? Overweeg de Shield als totaal oplossing voor alle streaming diensten en Plex en aangezien we toch niet heel tevreden zijn over NLZiet zou ik graag Canal Digitaal willen testen maar dan moet dat wel werken op de Shield :)

[ Voor 3% gewijzigd door DeFeCt op 23-01-2020 10:11 ]

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

m0nk

16-09-2003 15.15

Amiet01 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:28:
Ik zie dat er bij bijna alle Mediamarkten winkelvoorraad van de Shield Pro 2019 is om af te halen. Heb gisteren eentje afgehaald in Utrecht. Indien de Pro mee doet aan de BTW actie (vanaf morgen) dan krijg ik het verschil nog terug van ze. 17,3% scheelt toch weer :-)
https://www.mediamarkt.nl...hield-tv-pro-1644312.html

Doet helaas niet mee.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:10

DeFeCt

je wéét toch

Dat is wel een klein baal momentje, had gehoopt nog een mooie deal te kunnen maken :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Meeste mensen streamen de films vanaf de NAS naar de Shield (ga ik vanuit) dus ik begrijp niet zo goed waarom er een ingebouwde harde schijf in zit. Iemand die me dat kan uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:58
Sommige soundbars schijnen moeite te hebben om Atmos tegelijk met Vision door te laten. Ik weet niet of dat misschien ook bij jou het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Pierre schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:12:
Meeste mensen streamen de films vanaf de NAS naar de Shield (ga ik vanuit) dus ik begrijp niet zo goed waarom er een ingebouwde harde schijf in zit. Iemand die me dat kan uitleggen?
Er zit geen ingebouwde hardeschijf in shield.
In shield 2015 was er versie met 500gb hardeschijf.
En niet iedereen heeft een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

mucuracat schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:51:
[...]

Misschien had ik er dit bij moeten zetten,
16 GB*
*Deel van de opslag wordt door de systeemsoftware gebruikt
Dus flash memory

En dat niet iedereen een NAS heeft snap ik ook.
Maar bedankt voor je toelichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
mucuracat schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:51:
[...]

USB stick werkt ook prima.
Ik gebruik een extra kabeltje zodat ik niet steeds achter de Shield hoef te zoeken naar de USB ingang.
(30cm Left Angle USB 3.0 Type A Male to Type A Female Extension Cable)
Ik vind wel dat de USB altijd erg warm wordt, ookal wordt er niks van de USB gelezen.

NVIDIA Shield

[ Voor 6% gewijzigd door Ike. op 23-01-2020 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
realphoenikx schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:38:
[...]

Sommige soundbars schijnen moeite te hebben om Atmos tegelijk met Vision door te laten. Ik weet net of dat misschien ook bij jou het geval is.
Ik heb nog een andere kabel gekocht, waarschijnlijk teveel betaald, maar het probleem is nu opgelost. Je ziet maar weer dat je tegenwoordig niet meer van de specs op de verpakking uit kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:55
Pierre schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:09:
[...]

Misschien had ik er dit bij moeten zetten,

[...]

Dus flash memory

En dat niet iedereen een NAS heeft snap ik ook.
Maar bedankt voor je toelichting.
Die 16GB is meer bedoeld voor apps en toekomstige updates. 16GB is natuurlijk helemaal niets als je er films of series op zou willen zetten.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Koldur schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:31:
[...]

Die 16GB is meer bedoeld voor apps en toekomstige updates. 16GB is natuurlijk helemaal niets als je er films of series op zou willen zetten.
Dat snap ik ook wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mucuracat
Haha, niemand snapte je bericht dan :)
Iedereen probeert uit te leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
DeFeCt schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:39:
[...]

Dat is wel een klein baal momentje, had gehoopt nog een mooie deal te kunnen maken :)
Het is goed nieuws dat hij uberhaupt weer leverbaar is :+

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:55
Wat vraag je dan?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Laatst online: 20:29
Ik gebruik al jaren bij mijn shield de minix a2 lite remote, maar de laatste tijd werkt in een aantal apps de terug knop niet meer. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Heb dit iig met de plex app en de canal digitaal app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DeFeCt schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:10:
Zou iemand voor mij kunnen bevestigen/ ontkrachtigen dat de Canal Digitaal app werkt op de Shield Pro? Overweeg de Shield als totaal oplossing voor alle streaming diensten en Plex en aangezien we toch niet heel tevreden zijn over NLZiet zou ik graag Canal Digitaal willen testen maar dan moet dat wel werken op de Shield :)
Scroll en lees eens een stukje terug of gebruik de Search : TexMex in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie" ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
DeFeCt schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:10:
Dat moet zeker gaan lukken! Vers van de pers, dit bericht van @peptalk. Wellicht komt deze tip van @videopionier ook nog van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

@Juronymous
Hoe bevalt die bij jullie? Zou het een goede vervanger zijn voor onze mede8ers?
Zit namelijk te denken om dan de 2019 pro beneden neer te zetten en boven dan de "tube" versie. :+

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juronymous
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-08 13:55
GiLeX schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:12:
[...]

@Juronymous
Zit namelijk te denken om dan de 2019 pro beneden neer te zetten en boven dan de "tube" versie. :+
Zeker! Zie DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel2112
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 16:15
GiLeX schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:12:
[...]

@Juronymous
Ik heb ook een Mede8er en heb sinds december ook voor het eerst een shield pro 2019 en ik ben dr verliefd op,haha,in vergelijking met de mede8er is die supersnel en werkt perfect,ik kopieer mn bestanden vanaf de pc na de shield en hoef de shield niet eens aan te zetten wat bij de mede8er wel altijd moest en de shield is ook direct aan,bij de mede8er duurde 't 40 sec,bestanden kan ik direct via de shield verwijderen, kon met de mede8er ook niet,youtube werkt snel en goed,games speel ik dr niet mee maar schijnt ook goed te werken.
De afstandsbediening ligt ook lekker in de hand maar kan ook de afstandsbediening van mn samsung tv deels ermee bedienen.

Bestanden kopieren vanaf de pc naar mn shield waar een samsung SSD T5 schijf aanhangt gaat met ongeveer 40 Mbit/s,is dat een normale snelheid?
Ik heb een 250Mbit/s abbo bij ziggo en een Asus RT-AC68U router erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
marcel2112 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:44:
[...]

Bestanden kopieren vanaf de pc naar mn shield waar een samsung SSD T5 schijf aanhangt gaat met ongeveer 40 Mbit/s,is dat een normale snelheid?
draadloos of bekabeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Bekabeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Staat de harde schijf ingesteld als 'internal storage' of als 'external device'?

Als de schijf ingesteld is als internal storage dan verlies je overdrachtsnelheid omdat de data versleuteld wordt.

5 mb/s is wel erg weinig of haal je 40mb/s?

[ Voor 6% gewijzigd door Ike. op 24-01-2020 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Ike. schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 16:24:
[...]

Staat de harde schijf ingesteld als 'internal storage' of als 'external device'?

Als de schijf ingesteld is als internal storage dan verlies je overdrachtsnelheid omdat de data versleuteld wordt.

5 mb/s is wel erg weinig of haal je 40mb/s?
external device,ik haal rond de 40 ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 23:19
Op dit moment ook weer beperkte voorraad bij CB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 13:23
Lizard schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:52:
Op dit moment ook weer beperkte voorraad bij CB.
De meeste MM winkels hebben ook voorraad, Maar niet online te bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

GlorixJim schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 18:09:
[...]

De meeste MM winkels hebben ook voorraad, Maar niet online te bestellen.
Klopt helemaal, hebben vanmiddag zowel de Pro als een gewone 2019 versie gekocht. 8)

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • +2 Henk 'm!
marcel2112 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:44:
Ik heb een 250Mbit/s abbo bij ziggo en een Asus RT-AC68U router erachter.
- Je internet abonnement heeft niks te maken met verkeer op je eigen netwerk.
- Bandbreedte geven we aan in Mbps : 250 Mbps of 40 Mbps
- De daadwerkelijke snelheid is een factor 8 lager en geven we aan in MB/s : 31,25 MB/s of 5 MB/s
- Over een 1 Gbps netwerk zou je dus zo'n 125 MB/s kunnen halen, maar vaak is dat ergens rond de 112,5 a 115 MB/s omdat je nooit de volledige "draadsnelheid" haalt :)

Ken je termen en zo... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
nero355 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 19:25:
[...]

- Je internet abonnement heeft niks te maken met verkeer op je eigen netwerk.
- Bandbreedte geven we aan in Mbps : 250 Mbps of 40 Mbps
- De daadwerkelijke snelheid is een factor 8 lager en geven we aan in MB/s : 31,25 MB/s of 5 MB/s
- Over een 1 Gbps netwerk zou je dus zo'n 125 MB/s kunnen halen, maar vaak is dat ergens rond de 112,5 a 115 MB/s omdat je nooit de volledige "draadsnelheid" haalt :)

Ken je termen en zo... :P
Bedankt voor de info,dan is het dan nog wel behoorlijk laag,met de Mede8er haalde ik maar ongeveer 12 MB/s dus dan is het voor mij nu ruim 3x sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 19:52
TheMystery schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 17:32:
Ik gebruik al jaren bij mijn shield de minix a2 lite remote, maar de laatste tijd werkt in een aantal apps de terug knop niet meer. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Heb dit iig met de plex app en de canal digitaal app.
Ik heb dat ook een paar keer gehad maar dan met mijn Logitech Harmony afstandbediening.

De oplossing was dan om deze opnieuw als bluetooth device te pairen (harmony keyboard). Weet niet of dat ook zo werkt met andere afstandbedieningen maar wellicht een poging waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Laatst online: 20:29
basix schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 10:06:
[...]

Ik heb dat ook een paar keer gehad maar dan met mijn Logitech Harmony afstandbediening.

De oplossing was dan om deze opnieuw als bluetooth device te pairen (harmony keyboard). Weet niet of dat ook zo werkt met andere afstandbedieningen maar wellicht een poging waard
Nee de minix werkt met een usb receiver, dus dat gaat niet lukken.
De bijgeleverde remote blijft trouwens wel altijd werken, alleen heeft deze weer latency issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ik probeer in Kodi in een plugin een netwerkshare (NAS) te gebruiken voor opslag. Alleen kan ik geen netwerkshare in Kodi zelf toevoegen als opslag in de plugin. Is er een manier om de share te mounten in Android op de Nvidia Shield Pro, zodat de plugin hem ziet als lokale opslag?

[ Voor 13% gewijzigd door Amiet01 op 27-01-2020 07:24 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amiet01 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 00:23:
Is er een manier om de share te mounten in Android op de Nvidia Shield Pro?
Dat zou gewoon moeten kunnen, maar de plug-in die je noemt voor Kodi is iets wat zowel op het Kodi Forum als hier op GoT een verboden onderwerp is! ;)

Hoe en wat zie :
code:
1
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1627881?data%5Bfilter_keywords%5D=mount%20nas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Amiet01 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 00:23:
Ik probeer in Kodi in een plugin een netwerkshare (NAS) te gebruiken voor opslag. Alleen kan ik geen netwerkshare in Kodi zelf toevoegen als opslag in de plugin. Is er een manier om de share te mounten in Android op de Nvidia Shield Pro, zodat de plugin hem ziet als lokale opslag?
Geen idee welke add-on/plug-in het is maar het gebruiken en toewijzen van (NFS)shares voor de bibliotheek in Kodi was nogal een puzzeltje vond ik.
Wil je op de Shield met Kodi een Share kunnen gebruiken als map waar je inhoud voor bijvvoorbeeld de library (films, series, of muziek etc) moet je die dus eerst mounten in Android op de Shield zelf
Zo ben ik na een uurtje of wat stoeien er ook pas achter gekomen dat ik onze twee NASsen eerst op de shield zelf moest mounten voor ik er iets mee kon doen in Kodi.
Open je instellingen op de Shield zelf (tandwieltje rechtsboven)

Kies dan storage & reset.
Vervolgens kies je network Storage.
Onder available network storage, kies je de bewuste share op je NAS
Vervolgens kies je connect as "registered user" of "as guest"
Afhankelijk van de bovengenoemde keuze geef je een username en wachtwoord (registered user) of niet als je als guest inlogt
Je laat de Shield de mount daarna aanmaken. Als dit gedaan is zal je de NAS/share zien in het het device storage als een mounted share.

Na dat ik dat dus gedaan had kon ik in Kodi pas de shares gebruiken, zowel voor de Library als ook voor andere opties.
Zonder bovenstaande wou Kodi eigenlijk niks doen met de NASsen.
Nadat ik dit dus wist was het met shield nummer twee een eitje :+

Hier dus een Shield TV Pro (2019) en Shield TV (2019) die nu de Shares onze twee nassen gebruiken zonder problemen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

GiLeX schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:13:
[...]

Geen idee welke add-on/plug-in het is maar het gebruiken en toewijzen van (NFS)shares voor de bibliotheek in Kodi was nogal een puzzeltje vond ik.
Wil je op de Shield met Kodi een Share kunnen gebruiken als map waar je inhoud voor bijvvoorbeeld de library (films, series, of muziek etc) moet je die dus eerst mounten in Android op de Shield zelf
Zo ben ik na een uurtje of wat stoeien er ook pas achter gekomen dat ik onze twee NASsen eerst op de shield zelf moest mounten voor ik er iets mee kon doen in Kodi.

Afhankelijk van de bovengenoemde keuze geef je een username en wachtwoord (registered user) of niet als je als guest inlogt
Je laat de Shield de mount daarna aanmaken. Als dit gedaan is zal je de NAS/share zien in het het device storage als een mounted share.

Na dat ik dat dus gedaan had kon ik in Kodi pas de shares gebruiken, zowel voor de Library als ook voor andere opties.
Nadat ik dit dus wist was het met shield nummer twee een eite :+

Hier dus een Shield TV Pro (2019) en Shield TV (2019) die nu de Shares onze twee nassen gebruiken zonder problemen _/-\o_
Ik heb dit inderdaad ook gedaan, maar het probleem is dat ik geen "write" permissions op de shares heb. Dit ligt niet aan de Synology NAS, want die staat goed ingesteld voor dit account. Het lijkt me ergens in Android te zitten. Even vanavond weer verder uitzoeken (hopelijk met wat extra hulp van GoT :-)).

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxMayne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:18

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

Kreeg vandaag een mailtje dat de nieuwe shield remote te koop is (die driehoekige), helaas alleen te bestellen in US&Canada.
Heeft iemand anders deze toevallig gezien in een Europese webshop?

Lege virente, virent cuncta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-designz
  • Laatst online: 16:50
Ik heb voor de verbinding van mijn nas naar kodi op de shield gebruik gemaakt van nfs op de synology. Ik hoef hiervoor niets op de shield te doen. gewoon in kodi locatie kiezen, kiezen voor nfs en hoppa, de nas komt er gewoon bij te staan.
GiLeX schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:13:
[...]

Nadat ik dit dus wist was het met shield nummer twee een eitje :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

m-designz schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:30:
Ik heb voor de verbinding van mijn nas naar kodi op de shield gebruik gemaakt van nfs op de synology. Ik hoef hiervoor niets op de shield te doen. gewoon in kodi locatie kiezen, kiezen voor nfs en hoppa, de nas komt er gewoon bij te staan.

[...]
In bestandbeheer in Kodi zag ik de shares ook (gebruik ook nfs op de twee nassen) maar de biblotheek aanmaken en koppelen aan die share weigerde steeds.
Totdat ik dus eerst op de twee Shields zelfs de nfs mounts koppelde onder de settings zoals ik hierboven al beschreef.
Daarna wou Kodi ze dus wel koppelen aan de verschillende biblotheken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Update 8.0.2 net geinstalleerd.

Alleen voor 2015 and 2017 modellen.

https://www.nvidia.com/en...ow-available/?topicPage=1

[ Voor 11% gewijzigd door Ike. op 27-01-2020 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zou mooi zijn als ze eens fixen dat hij niet iedere twee dagen gereboot hoeft te worden voor audiosync problemen met video :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Even een vraagje wat GeforceNow betreft. Ik maak heel veel gebruik hiervan. Stream heel veel games van mijn Steam account.
Nu had ik wat problemen met een Tomb Raider spel, dus heb toen de GeforceNow App schoongemaakt en opnieuw ingesteld...en toen begon de ellende..
Steam was nergens meer te bekeken.

Als ik de hele speel lijst bekijk zijn het alleen maar Android games.
Free to play on the shield games staan er ook niet meer tussen.

Als ik naar GeforceNow Gedeelte ga in de app zelf, dan zou ik mijn Steam Games moeten zien die ik tot nu toe gespeeld heb...jammer genoeg is die leeg.

Het rare is dat als ik GeforceNow op mijn Imac of telefoon gebruik ik wel mijn game lijst zie van Steam..
Maar dus niet op de Shield.
Daar zie ik dus alleen maar Android Games.

Dit zie ik dus niet (free on Shield)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/LufR2WcuvXFRTdRw5FW6OsjvN8-lMduO6AKnhLVHT3ggGpAd4F0P6kcar9ZB7Kty_Sqr=w720-h310

ben nu twee avonden bezig, en heb van alles geprobeerd, maar nog steeds heb ik een GeforceNow welek alleen te gebruiken is met Android games.

Heb zelfs de Shield helemaal naar fabriek instellingen gebracht zonder succes.

Hopelijk heeft iemand de gouden tip om alles weer werkend te krijgen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hemingr schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:02:
Beetje jammer dat CB de prijs flink omhoog heeft gedaan in de laatste 2 weken.
En nu weer een tientje bovenop die vorige absurde CB prijs....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OraOQ6ukAydSYlZP2xOgMZz8/full.png
Ze denken zeker dat we gekke Henkie zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ike. schreef op maandag 27 januari 2020 @ 18:00:
Update 8.0.2 net geinstalleerd.

Alleen voor 2015 and 2017 modellen.

https://www.nvidia.com/en...ow-available/?topicPage=1
YES!:

Resolves audio drop issues when playing high bit-rate or DolbyTrueHD streams over HDMI passthrough.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Montoya200x schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:15:
[...]

En nu weer een tientje bovenop die vorige absurde CB prijs....
[Afbeelding]
Ze denken zeker dat we gekke Henkie zijn :X
"Wij zijn geen prijsvechter maar focussen op service.. wij bieden dus geen scherpe/concurrerende prijs", is een typische reactie die je dan krijgt -O- :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Iemand enig idee of je kahoot op shield kunt krijgen ? Kan m niet vinden tussen de apps. Krijg m niet knap gemirrord.

Als iemand een alternatief of work-around weet houd ik me ook aanbevolen.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Michael Knight schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:50:
[...]

"Wij zijn geen prijsvechter maar focussen op service..
Dan kunnen ze hun borst nat maken ALS Amazon zelf, hun DE aanbod ook gaat aanbieden op de toekomstige NL sectie van Amazon, naast het aanbod van de losse NL verkopers, die nu zich hebben kunnen inschrijven voor de Amazon.nl sectie :+

Als de Nederlandse prijzen maar de hoogte in blijven gaan, ziet het er naar uit dat mijn Shield TV Pro geleverd gaat worden door Amazon.de,... en met Amazon's service, heb ik tot nu toe alleen maar positieve ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:34

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

seninha schreef op maandag 27 januari 2020 @ 18:54:
Even een vraagje wat GeforceNow betreft. Ik maak heel veel gebruik hiervan. Stream heel veel games van mijn Steam account.
Nu had ik wat problemen met een Tomb Raider spel, dus heb toen de GeforceNow App schoongemaakt en opnieuw ingesteld...en toen begon de ellende..
Steam was nergens meer te bekeken.

Als ik de hele speel lijst bekijk zijn het alleen maar Android games.
Free to play on the shield games staan er ook niet meer tussen.

Als ik naar GeforceNow Gedeelte ga in de app zelf, dan zou ik mijn Steam Games moeten zien die ik tot nu toe gespeeld heb...jammer genoeg is die leeg.

Het rare is dat als ik GeforceNow op mijn Imac of telefoon gebruik ik wel mijn game lijst zie van Steam..
Maar dus niet op de Shield.
Daar zie ik dus alleen maar Android Games.

Dit zie ik dus niet (free on Shield)

[Afbeelding]

ben nu twee avonden bezig, en heb van alles geprobeerd, maar nog steeds heb ik een GeforceNow welek alleen te gebruiken is met Android games.

Heb zelfs de Shield helemaal naar fabriek instellingen gebracht zonder succes.

Hopelijk heeft iemand de gouden tip om alles weer werkend te krijgen.
Ben je nog ingelogd met je nvidia account ?
Heb vergelijkbare problemen zelf gehad toen pihole de inlog tegen hield.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

ja, ben gewoon ingelogd. Dat gaat via mn telefoon .
Ben zelfs uitgelogd en toen code vanuit de PC gedaan, maar nog steeds geen GeforceNow games

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:44

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik heb een Shield.

Echter, er zijn een paar features in ChromeCast die niet werken met shield, waardoor het geen 'superset' is imho.

In ChromeCast kan ik instellen dat de controls most 'broadcasten' oftewel, als ik iets op m'n shield afspeel, ziet iedereen in het netwerk dat... Dat kun je normaal in google-home uitzetten, maar voor de shield werkt dit niet.

Daarnaast als je ChromeCast naar de shield (vanuit Netflix app) moet je ingelogd zijnet hetzelfde account.

Bijzonder irritant voor een apparaat dat veel duurder is dan een Chromecast.

De afstandsbediening van mijn (eerdere) model is ook heel naar en altijd leeg (dure batterijen ook). De vorige versie was oplaadbaar (+3,5mm jack) en de volgende versie heeft tenminste normale batterijen. Uit ellende toch maar een controller genomen.

Dat streamen van games gebruik ik niet, ik heb toch een laptop en HDMI kabel, het blijft beter dan een AppleTV.
De meeste apps hebben Chromecast support, waarvan een aantal niet eens een native app hebben.

Natuurlijk heeft de shield wel wat leuke features, maar het blijft moeilijk om het prijsverschil te verantwoorden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-09 11:37
Waarom cast je Netflix naar de Shield? Je kunt toch beter de app op de Shield gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Accretion schreef op maandag 27 januari 2020 @ 23:22:
De afstandsbediening van mijn (eerdere) model is ook heel naar en altijd leeg (dure batterijen ook). De vorige versie was oplaadbaar (+3,5mm jack) en de volgende versie heeft tenminste normale batterijen. Uit ellende toch maar een controller genomen.

Dat streamen van games gebruik ik niet, ik heb toch een laptop en HDMI kabel, het blijft beter dan een AppleTV.
De meeste apps hebben Chromecast support, waarvan een aantal niet eens een native app hebben.

Natuurlijk heeft de shield wel wat leuke features, maar het blijft moeilijk om het prijsverschil te verantwoorden.
Je kan de Shield gewoon bedienen met de afstandbediening van je TV...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Michael Knight schreef op maandag 27 januari 2020 @ 18:03:
Zou mooi zijn als ze eens fixen dat hij niet iedere twee dagen gereboot hoeft te worden voor audiosync problemen met video :)
Ik vermoed dat dit geen algemeen issue is, maar meer een specifiek issue in jouw geval. Dit heb ik namelijk nog niet meegemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
Ja inderdaad ik heb ook nog geen audio sync issues meegemaakt met zowel de 2017 als de 2019 shield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

plofkip schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:03:
[...]

Ik vermoed dat dit geen algemeen issue is, maar meer een specifiek issue in jouw geval. Dit heb ik namelijk nog niet meegemaakt...
Supportfora staan er vol mee.. :X

Mogelijke oplossingen: LiveApps uitzetten als systeemapp, DD+ over HDMI uitzetten.. zal dat nog eens proberen..

[ Voor 16% gewijzigd door Michael Knight op 28-01-2020 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 11:45
Gri77ie schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:53:
Iemand enig idee of je kahoot op shield kunt krijgen ? Kan m niet vinden tussen de apps. Krijg m niet knap gemirrord.

Als iemand een alternatief of work-around weet houd ik me ook aanbevolen.
Kan dit niet gewoon in de browser op de Shield eventueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Pusherman_ schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:12:
[...]

Kan dit niet gewoon in de browser op de Shield eventueel?
Ik ben kennelijk een complete noob maar heb nog geen knappe browser gevonden op de shield.
Dat zou namelijk een prima oplossing zijn denk ik. Ik ga vanavond weer een keer zoeken in de app-store

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:22

Mavamaarten

Omdat het kan!

Gri77ie schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:09:
[...]

Ik ben kennelijk een complete noob maar heb nog geen knappe browser gevonden op de shield.
Dat zou namelijk een prima oplossing zijn denk ik. Ik ga vanavond weer een keer zoeken in de app-store
Puffin werkt voor mij heel vlotjes.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Mavamaarten schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:15:
[...]

Puffin werkt voor mij heel vlotjes.
Ga ik naar zoeken ! Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
Iemand het probleem gehad dat als ik games wil streamen de game (allemaal) domweg niet opstart? Als ik direct vanuit geforce experience start op de pc dan start de game ook niet op. De boel al opnieuw geinstalleerd maar helaas...
Pagina: 1 ... 61 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.