Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 00:06
Hoe gaat het bij jullie met de snelheid van het kopiëren van data vanaf een pc richting de externe hdd van de Shield.

Ik haal echter maar max 2.5 a 3mb ps via smb 1
Ik las ergens iets over een smb 3.0 update voor de shield?

Het is echter nog een oude usb 2.0 schijf, de nieuwe usb 3.0 is onderweg

Alles is aangesloten met kabel en met de speedtest scoor ik 250mbps

Of zijn er andere manieren om een snellere verbinding op te zetten tussen de shield en de pc

[ Voor 23% gewijzigd door GabrielZ op 03-06-2020 15:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GabrielZ schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:59:
Hoe gaat het bij jullie met de snelheid van het kopiëren van data vanaf een pc richting de externe hdd van de Shield.

Of zijn er andere manieren om een snellere verbinding op te zetten tussen de shield en de pc
Koop toch gewoon een simpele 1-bay of 2-bay NAS en doe alles lekker via je netwerk! d:)b

USB 2.0 doet 30 a 35 MB/s dus dat is niet je bottleneck!
burgt schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 00:59:
Enige wat jammer is, is dat de f1tv app niet in de playstore te vinden is. De Tmobile app was ook niet een NL versie in de winkel te vinden. Zijn als het goed is nog wel te sideloaden.
T-Mobile geen idee, maar de F1 TV Pro app is zogenaamd al lang in ontwikkeling vogens hun Support Chat, maar helaas wordt die maar niet uitgebracht :/

Het is een beetje net als de Ziggo TV app wat ook onder Liberty Media valt : Het schijnt te bestaan, maar een uiteindelijke versie komt er maar niet voor Android TV apparaten! :-(
ppeterr schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:51:
Ow dat werkt wel, althans in portrait - denk dat het ook wel landscape kan. Dat ga ik even uitzoeken.
(zie dat bij video hij auto-landscape doet) Anyway gewoon even de APK opsnorren zou ik zeggen - Las over je laatste zin heen - dus sideloaden yes :) En dan een shortcut genereren hier: http://atvlauncher.trekgonewild.de/

Werkt eigenlijk perfect, dat ik dat niet eerder gedaan heb!

[Afbeelding]
Wat we eigenlijk gewoon nodig hebben is Google Chrome op de Shield TV want dan ben je in één klap van al het gedoe af! d:)b

De LG OLED TV's hebben wel een browser, maar die is bij mij na een tijdje steeds slechter gaan werken en meer dan 15 minuten achter elkaar F1 TV Pro kijken lukt niet meer! 8)7
Argarath schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:21:
Met een Shield moet dit wel kunnen, maar moet ik dan programma’s als Plex of Kodi gebruiken? Of is er ook gewoon een soort “verkenner” of andere app waar ik gewoon de mappenstructuur uit kan lezen beschikbaar op de Shield? Ik heb helemaal geen behoefte aan fancy menuutjes met filminfo enz.

Daarnaast kan ik nu volledige blu-ray’s virtueel mounten. Dat zal met de Shield denk ik sowieso niet mogelijk zijn?

Het enige dat ik echt graag wil is dus ondersteuning voor alle nieuwe video en audio formaten (als Atmos, True-HD, DTS-MA, enz). Is een normale Shield dan afdoende, of moet ik dan toch voor de pro gaan?
Ik zou de gewone skippen en de Pro halen, want 32-bits vs. 64-bits :)

Verder ben ik het helemaal hiermee eens :
hardware-lover schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:55:
Ik zou je, bij gebruik van (maakt niet uit wat voor) een Shield, toch willen adviseren om Kodi te gaan gebruiken. En dan in jouw geval in de meest simpele vorm omdat je geen fancy.... enz. wilt.

Nas koppelen, media map toewijzen en dan aangeven dat deze geen films of TV-series bevat, enkel video's. Inhoud niet toevoegen aan een bij te werken bibliotheek en klaar. Daarna middels de optie bestanden (binnen video te vinden), door je voorraadje browsen en op afspelen drukken bij de juiste film. That's it.

Natuurlijk nog wel even de audio- en videoinstellingen binnen Kodi goed zetten, maar dat moet je bij een ander stukje afspeelsoftware ook doen, wil je er optimaal gebruik van kunnen maken.
Want dat doe ik al vele jaren lang en zap er lekker op los met een MCE Remote op mijn non-Shield TV Kodi Clients zoals een Intel NUC en een DIY HTPC d:)b

Geen scraping gedoe, geen schermvretende afbeeldingen, maar wel lekker door je mapjes heen bladeren! :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
nero355 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:11:
[...]

Koop toch gewoon een simpele 1-bay of 2-bay NAS en doe alles lekker via je netwerk! d:)b

USB 2.0 doet 30 a 35 MB/s dus dat is niet je bottleneck!

[...]
Nee bedankt ik wil geen Nas, ik vraag alleen of iemand me hier kan helpen deze snelheid iets te verhogen omdat dit moet kunnen, ik kom er zelf helaas niet uit..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:25
GabrielZ schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:59:

Installeer een simpel ftp servertje op je pc, zoals http://www.coreftp.com/server/index.html
Installeer Xplore op de shield, https://play.google.com/s...nelycatgames.Xplore&hl=nl

Zet een ftp connectie op vanaf de shield.

Ik haal tussen de 30 en 40 MBs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GabrielZ
ppeterr schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:31:
[...]

Installeer een simpel ftp servertje op je pc, zoals http://www.coreftp.com/
Installeer Xplore op de shield, https://play.google.com/s...nelycatgames.Xplore&hl=nl

Zet een ftp connectie op vanaf de shield.

Ik haal tussen de 30 en 40 MBs.
Heel erg bedankt!
Dit ga ik testen👍😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Eindelijk de Shield binnen. Wat een top kastje! Had hem eigenlijk iets groter verwacht. Geweldig! :)

Enige probleem waar ik nu tegen aan loop is dat mijn soundbar alleen optical heeft en de Shield niet. Nu kan ik gelukkig dat wel via mijn TV doen en dat werkt ook prima... Nadeel is alleen dat ik ook radio luister via de Shield en dan zet ik altijd mijn TV op standby maar omdat het geluid via de TV loopt heb ik dan geen sound meer... :(

Voordat iemand gaat roepen 'LeEs EvEn iN dIT tOpIc tEruG' ja heb ik gedaan... Maar kom niet iets duidelijks tegen. De twee kastjes die Nvidia op hun site heeft staan zijn of niet meer beschikbaar of alleen in de USA te koop met een lange levertijd/extra kosten. Kan de Vantec USB External 7.1 Channel Audio Adapter niet binnen de EU vinden helaas. Heeft iemand een alternatief waarvan hij/zij 100% zeker weet dat het goed werkt met de Shield? En nee ik ga geen nieuwe soundbar kopen! ;)

Een andere oplossing voor dit probleem is natuurlijk ook prima! :) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:39
earthknake schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:20:
Eindelijk de Shield binnen. Wat een top kastje! Had hem eigenlijk iets groter verwacht. Geweldig! :)

Enige probleem waar ik nu tegen aan loop is dat mijn soundbar alleen optical heeft en de Shield niet. Nu kan ik gelukkig dat wel via mijn TV doen en dat werkt ook prima... Nadeel is alleen dat ik ook radio luister via de Shield en dan zet ik altijd mijn TV op standby maar omdat het geluid via de TV loopt heb ik dan geen sound meer... :(

Voordat iemand gaat roepen 'LeEs EvEn iN dIT tOpIc tEruG' ja heb ik gedaan... Maar kom niet iets duidelijks tegen. De twee kastjes die Nvidia op hun site heeft staan zijn of niet meer beschikbaar of alleen in de USA te koop met een lange levertijd/extra kosten. Kan de Vantec USB External 7.1 Channel Audio Adapter niet binnen de EU vinden helaas. Heeft iemand een alternatief waarvan hij/zij 100% zeker weet dat het goed werkt met de Shield? En nee ik ga geen nieuwe soundbar kopen! ;)

Heb deze
https://www.thomann.de/nl/behringer_ucontrol_uca_202.htm

en om radio te luisteren en als je al een sounbar hebt met alleen optical in, dan ook goed zat voor je filmpjes :) Ik heb zelfs jbl 5.1 waar ook geen optical is.. Dus bij mij gaat het via tv van optical naar tulp.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
mucuracat schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:30:
[...]

Heb deze
https://www.thomann.de/nl/behringer_ucontrol_uca_202.htm

en om radio te luisteren en als je al een sounbar hebt met alleen optical in, dan ook goed zat voor je filmpjes :) Ik heb zelfs jbl 5.1 waar ook geen optical is.. Dus bij mij gaat het via tv van optical naar tulp.
Thanks! Jammer dat ie alleen overal uitverkocht is en een levertijd van 2 - 4 weken ongeveer. Lijkt de Shield wel... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
earthknake schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:48:
[...]

Thanks! Jammer dat ie alleen overal uitverkocht is en een levertijd van 2 - 4 weken ongeveer. Lijkt de Shield wel... ;)
Je kan ook andere modellen zoeken..:)
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
Thanks maar ik wil 100% zeker weten dat ie goed werkt met de Shield! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandale
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 20:57

Vandale

M. Vr. Gr. Vandale

Nu 04-06-2020 11.30u hier te koop Saturn.de

NVIDIA® SHIELD™ TV PRO

Nu €219,00

Ik weet niet hoeveel verzendkosten er bij komen !

Greetz !

[ Voor 5% gewijzigd door Vandale op 04-06-2020 11:43 ]

M. Vr. Gr. Vandale

Acties:
  • +2 Henk 'm!
earthknake schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:56:
[...]

Thanks maar ik wil 100% zeker weten dat ie goed werkt met de Shield! :)
100% garantie? Koop een broodrooster. Dit is tweakers.net. :P

Ik heb deze USB geluidskaart, maar dan van Sweex. Op eBay en andere sites wordt die ook no-name verkocht. Tot zover ik het begrijp betreft het altijd hetzelfde apparaat met dezelfde C-Media chipset. Het heeft TOSLINK S/PDIF ('optische') in- en uitgangen op de achterkant.

Die geluidskaart gebruik ik normaal om een eeuwenoud 5.1 analoog setje aan te sturen met een digitale bron. Net even de boel voor jou getest. De geluidskaart kan op een Shield TV gebruikt worden om PCM (stereo, 48 KHz), Dolby Digital (5.1) en DTS (5.1) door te geven via de optische uitgang. Getest op een Shield TV 2017 en een Shield TV Pro 2019, Kodi en een Logitech Z-5500. Uiteraard werkt dit enkel met Shield TV modellen met USB aansluitingen. Dat zijn ze tot nu toe allemaal, behalve de Shield TV 2019 (zonder Pro).

Je noemt dat je als de TV uitstaat radio luistert, en daarmee bedoel je waarschijnlijk streaming radio. 48 KHz stereo PCM is daarvoor meer dan voldoende. In theorie is er kwaliteitsverlies omdat andere sampling rates niet ondersteund worden, maar ik moet de eerste dubbelblindtest nog zien die statistisch significant aantoont dat men het verschil kan horen, zeker met lossy gecomprimeerde content (waar vaak al de meeste kwaliteitsverlies in zit) op een soundbar. ;)

In theorie moet elke USB geluidskaart die Plug & Play is onder Linux ook werken op de Shield TV.

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 04-06-2020 15:02 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
The Zep Man schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:40:
[...]

Ik heb deze USB geluidskaart, maar dan van Sweex. Op eBay en andere sites wordt die ook no-name verkocht. Tot zover ik het begrijp betreft het altijd hetzelfde apparaat met dezelfde C-Media chipset. Het heeft TOSLINK S/PDIF ('optische') in- en uitgangen op de achterkant.

Die geluidskaart gebruik ik normaal om een eeuwenoud 5.1 analoog setje aan te sturen met een digitale bron. Net even de boel voor jou getest. De TOSLINK uitgang kan op een Shield TV gebruikt worden om PCM (stereo, 48 KHz), Dolby Digital (5.1) en DTS (5.1) door te geven via de optische uitgang. Getest op een Shield TV 2017 en een Shield TV Pro 2019, Kodi en een Logitech Z-5500. Uiteraard werkt dit enkel met Shield TV modellen met USB aansluitingen. Dat zijn ze tot nu toe allemaal, behalve de Shield TV 2019 (zonder Pro).

Je noemt dat je als de TV uitstaat radio luistert, en daarmee bedoel je waarschijnlijk streaming radio. 48 KHz stereo PCM is daarvoor meer dan voldoende. In theorie is er kwaliteitsverlies omdat andere sampling rates niet ondersteund worden, maar ik moet de eerste dubbelblindtest nog zien die statistisch significant aantoont dat men het verschil kan horen, zeker met lossy gecomprimeerde content (waar vaak al de meeste kwaliteitsverlies in zit) op een soundbar. ;)

In theorie moet elke USB geluidskaart die Plug & Play is onder Linux ook werken op de Shield TV.
Geweldig! Dank! Ga die maar eens proberen, de StarTech versie! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
earthknake schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:56:
[...]

Geweldig! Dank! Ga die maar eens proberen, de StarTech versie! :)
De site geeft aan dat er een CM6206 in zit. Dat is inderdaad dezelfde als in die van Sweex. Qua dat zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 13:04
Vandale schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:42:
Nu 04-06-2020 11.30u hier te koop Saturn.de

NVIDIA® SHIELD™ TV PRO

Nu €219,00

Ik weet niet hoeveel verzendkosten er bij komen !

Greetz !
Ik krijg alleen maar Duitsland als verzend mogelijkheid.
Gratis verzending volgens Google translate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandale
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 20:57

Vandale

M. Vr. Gr. Vandale

Ja, zag ik later ook, je kan er ook voor kiezen om hem even op te halen in een van de vele vestigingen, die direct langs de NL grens liggen, tenminste als je de grens over mag nu v.w. Corona.

Zuid-NL Aachen
Midden-NL Kleve, Bocholt of Osnabruck
Noord-NL Oldenburg

Zie dit kaartje

Edit : je kan bij het bestellen aangeven dat je de Nvidia in een bep. vestiging wil ophalen !

[ Voor 12% gewijzigd door Vandale op 04-06-2020 15:38 ]

M. Vr. Gr. Vandale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25

Pierre

Van nature lui!

Is je bril vuil, dat topic is dicht.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Pierre schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:44:
[...]

Is je bril vuil, dat topic is dicht.
Dat wist ik niet, kom daar ook niet.

Vind bestel problematiek ook niet tot de ervaringen behoren en dus niet in dit topic thuis horen

Verder het staat anders nog wel in de TW hier @Michael Knight

Acties:
  • 0 Henk 'm!
earthknake schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:20:

Wordt het dan niet tijd voor een nieuw Home Cinema setje bestaande uit een Versterker en een leuk setje speakers :?

Dan zet je overal HDMI CEC uit en kan je gewoon radio luisteren terwijl de TV is uitgeschakeld :Y)

Of zelfs gewoon Internet Radio op je Versterker selecteren en gaan met die banaan! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
nero355 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:24:
[...]

Wordt het dan niet tijd voor een nieuw Home Cinema setje bestaande uit een Versterker en een leuk setje speakers :?

Dan zet je overal HDMI CEC uit en kan je gewoon radio luisteren terwijl de TV is uitgeschakeld :Y)

Of zelfs gewoon Internet Radio op je Versterker selecteren en gaan met die banaan! :)
Klopt! Maar even andere prioriteiten op dit moment. Als dit voor een paar tientjes goed werkt is het voorlopig wel even goed... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:24:
[...]

@earthknake geeft aan dat hij hier mogelijk later naar gaat kijken. In sommige situaties is dit echter niet handig, zeker niet als ruimte beperkt is.

Zelf vind ik het ook ergens belachelijk dat een mediaspeler zoals de Shield TV zo klein is dat je hem achter een TV kan wegplakken, maar een apparaat dat een digitaal geluidssignaal moet decoderen en moet verspreiden naar zoveel speakers meteen een klassieke hi-fi maat moet hebben. Dat past vandaag de dag gewoon echt niet meer in elk interieur. Er zijn wel een paar kleinere HDMI receivers, maar niet veel.

Wat ik zelf liever gezien had is een HDMI receiver met een enkele HDMI invoer, een enkele HDMI uitvoer en analoge (niet versterkte) 5.1/7.1(.2/whatever...) uitgangen die je vervolgen zelf kan aansluiten op bijvoorbeeld oudere versterkers/speakersets met ingebouwde versterkers. Doordat het onversterkt is hoeft zoiets niet groot te zijn. Dat ben ik helaas nog niet tegengekomen. Deze receiver heeft wel de mogelijkheid om alle populaire HD audioformaten te decoderen en op de analoge uitgangen te zetten.

[edit]
Mogelijk is dit niet nodig met een Shield TV (Pro) 2019, als ik dit lees. Lossy converteren van Dolby Digital Plus naar Dolby Digital is beter dan helemaal geen 5.1 geluid hebben met streamingdiensten. Tijd om die USB geluidskaart weer even op te graven... :P

[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 04-06-2020 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:39:
Zelf vind ik het ook ergens belachelijk dat een mediaspeler zoals de Shield TV zo klein is dat je hem achter een TV kan wegplakken, maar een apparaat dat een digitaal geluidssignaal moet decoderen en moet verspreiden naar zoveel speakers meteen een klassieke hi-fi maat moet hebben. Dat past vandaag de dag gewoon echt niet meer in elk interieur. Er zijn wel een paar kleinere HDMI receivers, maar niet veel.
Marantz : pricewatch: Marantz NR1609 Zwart
Yamaha : pricewatch: Yamaha RX-S601D Zwart

Zoiets :?
Wat ik zelf liever gezien had is een HDMI receiver met een enkele HDMI invoer, een enkele HDMI uitvoer en analoge (niet versterkte) 5.1/7.1(.2/whatever...) uitgangen die je vervolgen zelf kan aansluiten op bijvoorbeeld oudere versterkers/speakersets met ingebouwde versterkers. Doordat het onversterkt is hoeft zoiets niet groot te zijn. Dat ben ik helaas nog niet tegengekomen. Deze receiver heeft wel de mogelijkheid om alle populaire HD audioformaten te decoderen en op de analoge uitgangen te zetten.
Alle versterkers hebben een optie om speakers aan te sluiten die niet passief zijn dus dat moet gewoon kunnen! :)

Ik zou persoonlijk vooral TV's willen zien die puur een monitor zijn als het ware en dus via zo'n soortgelijk doosje worden aangestuurd : Stroom, HDMI en niet meer dan dat! :Y)
Mogelijk is dit niet nodig met een Shield TV (Pro) 2019, als ik dit lees. Lossy converteren van Dolby Digital Plus naar Dolby Digital is beter dan helemaal geen 5.1 geluid hebben met streamingdiensten. Tijd om die USB geluidskaart weer even op te graven... :P
DD+ kan inderdaad een kreng zijn, want DD+ is niet altijd DD+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope:
The Zep Man schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:39:
[...]
Zie de vet gemarkeerde tekst. Waar jij naar linkt zijn HDMI receivers die actief versterken, wat bedoeld is om speakers aan te sluiten. Dat maakt ze voor mijn use case onnodig groot en onnodig prijzig.

Om geluid van digitaal naar analoog (line level) te converteren heb je echt niet veel nodig in termen als ruimte, koeling en stroom. Het enige dar mist is een chip die moderne HD formaten uit een HDMI 2.0/2.1+HDCP 2.2 stream haalt, decodeert en op line level analoge poorten uitstuurt.

Dus:
• HDMI ingang, om digitaal geluid te kunnen ontvangen.
• HDMI uitgang, om het videosignaal door te zetten naar een TV.
• HDMI 2.0/2.1 + HDCP 2.2 ondersteuning, om moderne media af te kunnen spelen.
• Ondersteuning voor het decoderen van de gebruikelijke HD audio formaten. Dit is niet enkel Dolby Digital en DTS, maar ook Dolby Digital Plus en DTS-HD en dergelijke nieuwe standaarden.
• 5.1/7.1(.2) line level uitgangen. In de praktijk kunnen dat 3,5 mm aansluitingen zijn.

Use case:
Aansluiten van een Shield TV op een oude speakerset/niet-HDMI versterker die geen ondersteuning heeft voor HD audio formaten, maar wel line level analoge 5.1/7.1(.2) ingangen heeft.
DD+ kan inderdaad een kreng zijn, want DD+ is niet altijd DD+ 8)7
Eerst begrijpend lezen voordat je zo reageert. Dolby Digital en Dolby Digital Plus zijn verschillende formaten.

[ Voor 35% gewijzigd door The Zep Man op 05-06-2020 06:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
https://www.onlinekabelsh...2x_aGZVp7zfRoCeoAQAvD_BwE

Als je daar nog een DAC aanvast knoopt heb je wat je wil. Heb alleen geen idee of HDCP nog blijft werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

HEY_DUDE schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 07:43:

Als je daar nog een DAC aanvast knoopt heb je wat je wil. Heb alleen geen idee of HDCP nog blijft werken.
maar wordt dan weer een downgrade van de audio "Ondersteuning voor het decoderen van de gebruikelijke HD audio formaten. Dit is niet enkel Dolby Digital en DTS, maar ook Dolby Digital Plus en DTS-HD en dergelijke nieuwe standaarden."
Over optisch blijft dan alleen de core overeind.

Ik zou gewoon die oude versterker verkopen en een nieuwe receiver kopen waar alles al inzit.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
burgt schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:00:
[...]

Ik zou gewoon die oude versterker verkopen en een nieuwe receiver kopen waar alles al inzit.
Alle aangeboden receivers met ingebouwde versterkers vind ik te groot en te duur. Zeker omdat mijn speakerset al een receiver (ingebouwd) heeft met meerdere ingangen (5.1 analoog, optisch) is dit best wel verspilling.

Ik heb overigens een bug report ingeschoten bij Nvidia en een gerelateerde feature aankondiging een schopje gegeven met het verzoek om ernaar te kijken.

De Shield TV Pro 2019 kan Dolby Digital Plus hercomprimeren naar Dolby Digital voor de HDMI uitgang, wanneer Dolby Digital Plus niet ondersteund wordt door de ontvanger. Dit kan helaas (nog?) niet voor een S/PDIF uitgang op een USB geluidskaart. Hopelijk komt daar verandering in, want dat zou een alternatief vormen voor veel ingebouwde versterkers. Mijn 5.1 set heeft zowel een optische ingang (en coax S/PDIF, voor wie dat nog herinnert) en 5.1 analoge ingangen, maar sommige sets hebben enkel optisch.
HEY_DUDE schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 07:43:

Mogelijk kan die DAC werken in de genoemde situatie, wanneer de Shield TV Pro 2019 E-AC3 omzet naar AC3. Volgens de specificaties zou het HDCP 2.2 moeten ondersteunen. Op bol.com 32 EUR. Besteld. We gaan het merken.

[ Voor 83% gewijzigd door The Zep Man op 05-06-2020 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Update: 23 mei de Pro besteld bij Nvidia. Op 1 mei gevraagd naar de status van mijn bestelling. Zojuist antwoord gekregen dat hij nog steeds niet op voorraad is en ze niet weten hoe lang het nog duurt. Ik ga hem nu annuleren bij Nvidia. Ik heb hem een aantal dagen geleden ook besteld bij Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allegro16
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
Jackssonss schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:47:
Update: 23 mei de Pro besteld bij Nvidia. Op 1 mei gevraagd naar de status van mijn bestelling. Zojuist antwoord gekregen dat hij nog steeds niet op voorraad is en ze niet weten hoe lang het nog duurt. Ik ga hem nu annuleren bij Nvidia. Ik heb hem een aantal dagen geleden ook besteld bij Amazon.
Klote. Ik kreeg hem gisteren onverwachts binnen.. Onverwacht, omdat de tracking het niet doet. Mooi apparaat verder, nog niet uitgebreid aan de tand gevoeld. Enkel mijn streaming apps, Kodi en IPTV ingesteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 07:50
Allegro16 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:00:
[...]

Klote. Ik kreeg hem gisteren onverwachts binnen.. Onverwacht, omdat de tracking het niet doet. Mooi apparaat verder, nog niet uitgebreid aan de tand gevoeld. Enkel mijn streaming apps, Kodi en IPTV ingesteld..
Hier idem, tracking deed het alleen met de nederlandse DHL site, zie hierboven voor de link.

Wordt het trouwens niet eens tijd voor een update van de start post of een nieuw topic? Volgens mij is er een hoop veranderd sinds de 2015-versie uit kwam. Zelf heb ik ondertussen na 1 dag experimenteren ook al een hele lijst met vragen waarvoor ik echt niet 71 pagina's ga teruglezen :)

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Mediamarkt Ede
3 shield tv
1 shield tv pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
@Swinnio Volgens mij is er niet heel veel verschil. Paar audio dingetjes, en de AI beeld verbeteraar. Uhhh, eigenlijk niks wat ik mis met mijn versie. Als dat er wel is en ik mis die info hoor ik het inderdaad heel graag. Upgrade ik gelijk :) Maar tot nu toe denk ik dat het niet relevant is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8GvyovgQ-VIGBE7iwxMWcawf4NQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X4ZL7y6YCMZkJg0cs9KyrwJM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door ppeterr op 05-06-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
ppeterr schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:25:
@Swinnio Volgens mij is er niet heel veel verschil. Paar audio dingetjes, en de AI beeld verbeteraar. Uhhh, eigenlijk niks wat ik mis met mijn versie. Als dat er wel is en ik mis die info hoor ik het inderdaad heel graag. Upgrade ik gelijk :) Maar tot nu toe denk ik dat het niet relevant is.
De shield zelf misschien niet zo maar wat dacht je van:
* Hoe maak je sideloaden mogelijk?
* Opties geforce now
* Welke controllers/accessoires werken?
* Verschillen met tube (niet-pro)
* Wat is de beste android tv app voor....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Swinnio schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:38:
[...]

De shield zelf misschien niet zo maar wat dacht je van:
* Hoe maak je sideloaden mogelijk?
* Opties geforce now
* Welke controllers/accessoires werken?
* Verschillen met tube (niet-pro)
* Wat is de beste android tv app voor....
Dat is dus allemaal best breeduit besproken in dit topic, en zeker niet lastig om even op te zoeken.
Maar goed, ik wil best even antwoorden, ik houd het wel wat kort goed.

sideloaden - installeer een tool zoals Xplore, daarmee browse je naar de APK die je wilt installeren en thats it. Verder heb ik al eerder een link in dit topic gezet hoe je een shortcut maakt naar het menu van de shield van de geinstalleerde app.

Gforce now - kan ik je niet veel over vertellen, een keer geprobeerd en werkte perfect.

Controllers - Ik gebruikte een dualshock 4 - no problem

Verschillen - zie https://www.reddit.com/r/..._shield_comparison_chart/

beste android tv app - nou ik zeg https://apkpure.com/nl/pornhub/com.aggce.eigcw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
Allegro16 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:00:
[...]

Welke IPTV app gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allegro16
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
earthknake schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:49:
[...]

Welke IPTV app gebruik je?
Op het moment TiviMate en iMPlayer. Van die laatste heb ik een licentie. Werken beiden wel goed, maar moet nog even verder kijken en instellen van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Dus jullie hebben een backend staan in de vorm van een schotel en een decoder, en connecten dan met een app om op de shield te kijken?

Of is het een subscription naar streams in de apps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppeterr schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:59:
Dus jullie hebben een backend staan in de vorm van een schotel en een decoder, en connecten dan met een app om op de shield te kijken?

Of is het een subscription naar streams in de apps ?
Het klinkt als een subscription. Voor een DVB back-end is Kodi vaak populair omdat die het op 'echte' televisie laakt lijken qua bediening en taalgebruik.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 05-06-2020 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Laatst online: 24-08 10:42
Ook lekker bezig geweest de afgelopen dagen met de Shield. Paar vraagjes had ik:

*Zetten jullie de Shield helemaal uit of in sleep mode? ( de externe HDD gaat hier pas uit bij volledig afsluiten heb ik gemerkt) en kan dit kwaad?

*Hoe sluiten jullie apps af? Ik sluit Kodi bijvoorbeeld af met POWER en de rest van de apps in het Shield menu.

Ik heb mijn interne geheugen uitgebreidt met een 64 GB usb 3.0 stick. Stel nou dat die stick defect raakt kan de Shield dan nog wel booten?

Thx voor de moeite alvast :*)

Scrooge NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Theo27 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:12:
Ook lekker bezig geweest de afgelopen dagen met de Shield. Paar vraagjes had ik:

*Zetten jullie de Shield helemaal uit of in sleep mode? ( de externe HDD gaat hier pas uit bij volledig afsluiten heb ik gemerkt) en kan dit kwaad?
Voor één TV zet een Harmony infraroodafstandsbediening hem in sleep. Voor een andere TV wordt CEC gebruikt om tegelijkertijd met de TV in sleep te gaan en wakker te worden. Sleep mode is best, ook voor harde schijven.
*Hoe sluiten jullie apps af? Ik sluit Kodi bijvoorbeeld af met POWER en de rest van de apps in het Shield menu.
Gewoon 'home'. Niet moeilijk doen. Android TV is gebaseerd op Android. Als applicaties te lang open staan worden ze netjes afgesloten in de achtergrond. Applicaties hebben vaak homeknoppen bij het ontbreken van een expliciete home knop op de afstandsbediening. Een interface moet volgens mij volgens de Android TV richtlijnen altijd volledig te bedienen zijn met zes knoppen (pijltjestoetsen, OK en terug).
Ik heb mijn interne geheugen uitgebreidt met een 64 GB usb 3.0 stick. Stel nou dat die stick defect raakt kan de Shield dan nog wel booten?
Het OS staat op het interne geheugen. Je hebt waarschijnlijk enkel je datapartitie uitgebreid. Die data zou je kwijt zijn, maar het OS zelf zou nog gewoon op moeten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• houser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-06 22:21
Jackssonss schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:47:
Ook 23 mei besteld, Vandaag eind van de middag gebeld en nog steeds geen voorraad. Ze denken dat ze maandag weer voorraad hebben, maar geen garanties. Uur later een verzend bevestiging in de mail 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door houser op 05-06-2020 19:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
houser schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:23:
[...]

Ook 23 mei besteld, Vandaag eind van de middag gebeld en nog steeds geen voorraad. Ze denken dat ze maandag weer voorraad hebben, maar geen garanties. Uur later een verzend bevestiging in de mail 8)7
Die van mij is ook ineens verzonden. Dit nadat ik tevergeefs twee keer mijn bestelling heb geprobeerd te annuleren en een mail heb gestuurd dat ik hem niet meer hoef... Wat een organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
The Zep Man schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:40:
[...]

Die geluidskaart gebruik ik normaal om een eeuwenoud 5.1 analoog setje aan te sturen met een digitale bron. Net even de boel voor jou getest. De geluidskaart kan op een Shield TV gebruikt worden om PCM (stereo, 48 KHz), Dolby Digital (5.1) en DTS (5.1) door te geven via de optische uitgang. Getest op een Shield TV 2017 en een Shield TV Pro 2019, Kodi en een Logitech Z-5500. Uiteraard werkt dit enkel met Shield TV modellen met USB aansluitingen. Dat zijn ze tot nu toe allemaal, behalve de Shield TV 2019 (zonder Pro).

Vandaag de Startech al ontvangen. Net getest en werkt perfect! _/-\o_
Voor iedereen die dit ook handig vind of zoekt: pricewatch: Startech.com 7.1 USB Audio Adapter External Sound Card with SPDIF...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:20

DyStiC

'Atta way, baby!

Ik heb een vervelend probleempje met m’n eerste generatie Shield TV, hopelijk weet iemand hoe ik het oplos.
Ik heb problemen met bluetooth. De laatste tijd dus zeer regelmatig dat m’n bluetooth afstandsbediening (harmony hub) niet werkt op de shield, maar ook de bijhorende remote werkt dan niet.
Ik wek de Shield dan met de shield app op m’n tablet om dan vervolgens de shield te rebooten, waarna de afstandsbediening weer vlekkeloos werkt. Of ik herstart de bluetooth systeem app op de shield dat werkt ook.
Ik heb dit al geprobeerd, maar dat lost het dus niet definitief op. Ook opnieuw pairen van de harmony helpt niet.
Hopelijk herkent iemand het probleem, en nog beter, weet iemand hoe ik dit oplos.
Ik heb dit probleem overigens sinds de laatste Shield update (v8), voorheen altijd vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 06:10:
[...]
Eerst begrijpend lezen voordat je zo reageert. Dolby Digital en Dolby Digital Plus zijn verschillende formaten.
Het is een grap die aan je voorbij is gegaan die te maken heeft met het feit dat sommige streaming services zoals Netflix een variant van DD+ een tijdje uitstuurden die helemaal niet werkte i.c.m. sommige Versterkers/Soundbars die wel DD+ ondersteunen ;)

Men hoorde dan alleen maar ruis of juist helemaal niks! 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
nero355 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:39:
[...]

Het is een grap die aan je voorbij is gegaan die te maken heeft met het feit dat sommige streaming services zoals Netflix een variant van DD+ een tijdje uitstuurden die helemaal niet werkte i.c.m. sommige Versterkers/Soundbars die wel DD+ ondersteunen ;)
Ah, dat verklaart het. Heb dat nooit meegemaakt. Sowieso is het niet charmant dat deze diensten geen AC3 streams aanbieden, maar ach... Ze kunnen ook denken dat het ontvangende apparaat dat maar moet doen. Als een 18 jaar oude Xbox AC3 encoding kan doen, waarom zou een apparaat van een paar jaar oud het dan niet kunnen? ;)

(antwoord: licentiegezeur)

Als het goed is ontvang ik vandaag een HDMI 2.0+HDCP 2.2 S/PDIF audio splitter. Gecombineerd met een Shield TV Pro 2019 zou ik daarmee 5.1 AC3 geluid naar mijn bejaarde Z-5500 set moeten kunnen versturen. We gaan het zien.

[edit]
Nvidia heeft gereageerd op mijn eerdere bug report. Het staat in ieder geval op een lijst. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door The Zep Man op 06-06-2020 10:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jipje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 20:31
Hij is nu op voorraad bij Amazon US https://www.amazon.com/NV...erformance/dp/B07YP9FBMM/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
The Zep Man schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:25:
[...]
Ah, dat verklaart het. Heb dat nooit meegemaakt. Sowieso is het niet charmant dat deze diensten geen AC3 streams aanbieden, maar ach... Ze kunnen ook denken dat het ontvangende apparaat dat maar moet doen. Als een 18 jaar oude Xbox AC3 encoding kan doen, waarom zou een apparaat van een paar jaar oud het dan niet kunnen? ;)

(antwoord: licentiegezeur)

Als het goed is ontvang ik vandaag een HDMI 2.0+HDCP 2.2 S/PDIF audio splitter. Gecombineerd met een Shield TV Pro 2019 zou ik daarmee 5.1 AC3 geluid naar mijn bejaarde Z-5500 set moeten kunnen versturen. We gaan het zien.

[edit]
Nvidia heeft gereageerd op mijn eerdere bug report. Het staat in ieder geval op een lijst. ;)
Welke audiosplitter is dat?

[ Voor 3% gewijzigd door earthknake op 06-06-2020 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Geheel in lijn met mijn ervaringen met Nvidia tot nu toe is mijn Pro inmiddels verzonden, maar als ik de zending wil volgen word ik doorgelinkt naar DHL.com en krijg ik de melding: "No result found for your DHL query. Please try again." :?

Als ik het op DHL.nl zoek op het trackingnummer doet ie het wel. Niet dat dat verder duidelijk maakt wanneer ik hem kan verwachten...

[ Voor 22% gewijzigd door Jackssonss op 06-06-2020 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
earthknake schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:27:
[...]

Welke audiosplitter is dat?
The Zep Man schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:23:
Mogelijk kan die DAC splitter werken in de genoemde situatie, wanneer de Shield TV Pro 2019 E-AC3 omzet naar AC3. Volgens de specificaties zou het HDCP 2.2 moeten ondersteunen. Op bol.com 32 EUR. Besteld. We gaan het merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:46
Jackssonss schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:53:
Geheel in lijn met mijn ervaringen met Nvidia tot nu toe is mijn Pro inmiddels verzonden, maar als ik de zending wil volgen word ik doorgelinkt naar DHL.com en krijg ik de melding: "No result found for your DHL query. Please try again." :?

Als ik het op DHL.nl zoek op het trackingnummer doet ie het wel. Niet dat dat verder duidelijk maakt wanneer ik hem kan verwachten...
Probeer het eens op dhlparcel.nl, daar was de mijne namelijk terug te vinden.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
Effe visa ingevuld...241€ naar Nederland❗️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:08
Jackssonss schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:53:

Goed, je klaagzang is gehoord, het mag nu langzaamaan wel wat minder.

[ Voor 43% gewijzigd door Geronimous op 07-06-2020 11:08 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 20:31
polo306 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:55:
[...]

Effe visa ingevuld...241€ naar Nederland❗️
Vind je dat veel of weinig? :P
Let wel op dat je waarschijnlijk zoiets nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:50
Mensen hier toevallig ervaring met shadow (of ander cloud gaming dienst) in combinatie met een shield tube.
heb zelf de shield van 2015 nog op de tv in de woonkamer en dat bevalt nog steeds zo goed, maar wil voor buiten ook zo'n oplossing met de zomer in aankomt. Kan ik lekker tv kijken en gamen in de zon :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
@Ruudox Ja hoor. Werkt prima met een Xbox One S controller hier. In mindere mate ook met bluetooth keyboard+muis. (die vallen bij mij vaak in stand-by na even niet gebruikt te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
jipje schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:28:
[...]

Vind je dat veel of weinig? :P
Let wel op dat je waarschijnlijk zoiets nodig hebt.
Nee te duur dus.
199€ uit Amerika en dan met verzending toelagen etc 241€
In de aanbieding 194 amazon.
219 bij invidia zelf.
229 Mediamarkt.
En belachelijke opgevoerde prijzen bij Marktplaats vogels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
polo306 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:11:
[...]
Nee te duur dus.
199€ uit Amerika en dan met verzending toelagen etc 241€
In de aanbieding 194 amazon.
219 bij nVidia zelf.
229 Mediamarkt.
En belachelijke opgevoerde prijzen bij Marktplaats vogels.
Bestelbaar voor €219,- echter niet op voorraad: https://www.amazon.de/dp/B07Z6RD4M9

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Laatst online: 20:41
mucuracat schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:20:
Mediamarkt Ede
3 shield tv
1 shield tv pro
Thanks, gister besloten dat ik een shield pro wil en vandaag gehaald bij de MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
wishmaster1986 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:40:
[...]

Thanks, gister besloten dat ik een shield pro wil en vandaag gehaald bij de MM.
Bij Ede???

Ik heb ze zelfs gebeld.. Nee hoor meneer.. Er is niets meer qua voorraad. Ik adviseer u om niet langs te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Laatst online: 20:41
polo306 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:43:
[...]

Bij Ede???

Ik heb ze zelfs gebeld.. Nee hoor meneer.. Er is niets meer qua voorraad. Ik adviseer u om niet langs te komen
Ja Ede, website gaf aan niks op voorraad maar het is me al vaker gebeurt dat de website of een belletje zeggen geen voorraad maar wel gewoon in de winkel lag. Als ik dan ook een post zie van 5-6-2020 zie dat er een pro aanwezig is dan durf ik het wel aan even langs te gaan. Nu nog alleen 2 non pro's in de winkel aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 22:21

Laguna

Connaisseur

offtopic:
Het valt me wel op dat Amazon tegenwoordig bij producten bestellingen accepteert, ondanks dat ze geen voorraad hebben en onbekend is wanneer het artikel weer op voorraad en dus uitgeleverd kan worden. Dit was vroeger nooit zo ver ik weet, geen voorraad betekende geen mogelijkheid tot bestellen. Of hebben ze dit aangepast vanwege de pandemie en alle vertragingen qua leveringen die hieruit zijn voortgekomen?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Laguna schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:12:
offtopic:
Het valt me wel op dat Amazon tegenwoordig bij producten bestellingen accepteert, ondanks dat ze geen voorraad hebben en onbekend is wanneer het artikel weer op voorraad en dus uitgeleverd kan worden. Dit was vroeger nooit zo ver ik weet, geen voorraad betekende geen mogelijkheid tot bestellen. Of hebben ze dit aangepast vanwege de pandemie en alle vertragingen qua leveringen die hieruit zijn voortgekomen?
Altijd al zo geweest, niets met covid-19 te maken.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik heb de Delock HDMI Audio Extractor 4K 60 Hz compact kort getest op 4k@60hz.

Instellingen op een Shield TV Pro 2019:
  • Volume control: Fixed volume
  • Play comfort noise on HDMI: on (zorgt ervoor dat je receiver minder hoeft te schakelen, met name bij incidenteel geluid)
  • Dolby audio processing: on
  • Available formats: Manual (met alleen AC3 (Dolby Digital) en DTS ingeschakeld)
  • Stereo upmix: off
Resultaten:
  • In Netflix zijn de 5.1 audio streams beschikbaar in het Audio menu, en worden ook standaard gekozen gebaseerd op de voorkeurstaal. Tijdens het afspelen van de film ontvangt de receiver een 5.1 Dolby Digital (AC3) signaal.
  • In Disney+ wordt gerapporteerd bij films en series dat ze 5.1 geluid hebben. In het Audio menu is tijdens het afspelen geen 5.1 optie te zien, maar de receiver ontvangt ook bij Disney+ een AC3 5.1 signaal.
Gezien Netflix en Disney+ enkel 5.1 streams aanbieden in de vorm van Dolby Digital Plus is de implicatie dat de Shield TV het Dolby Digital Plus (E-AC3) geluid decomprimeert en opnieuw comprimeert naar AC3.

Verder heb ik voor de backwards compatibility natuurlijk ook even een test gedaan met Kodi. Als een film een AC3 of DTS stream bevat dan wordt die direct doorgestuurd over HDMI en via de adapter naar de receiver, net zoals het doet op andere apparaten. Het lijkt erop dat Kodi direct de controle neemt over het geluid van de Shield TV, en dat is niet erg. Immers kan Kodi ook zelf andere soorten streams decomprimeren en hercomprimeren naar AC3.

Kodi instellingen voor geluid:
  • Number of channels: 2.0 (zodat PCM stereo blijft werken, heeft verder geen invloed op passthrough)
  • Output configuration: Best match
  • Send low volume noise: on
  • Allow passthrough: on
  • Dolby Digital (AC3) capable receiver: on
  • - Enable Dolby Digital (AC3) transcoding: on
  • DTS capable receiver: on
  • (de overige passthrough opties zijn uitgeschakeld)
Conclusies:
  • 5.1 geluid in Kodi (en zeer waarschijnlijk Plex, hoewel ik dat niet gebruik) werkt met alle Shield TV modellen. Met de Delock HDMI Audio Extractor 4K 60 Hz compact is geen USB geluidskaart nodig, mits je receiver een TOSLINK S/PDIF (optische) ingang heeft. Oudere receivers met een coax S/PDIF ingang kunnen een 1-op-1 converter gebruiken om het geluid om te zetten van optisch naar coax.
  • 5.1 geluid werkt met streaming services zoals Disney+ en Netflix, maar alleen op de Shield TV 2019 modellen. Dit komt omdat de benodigde licentie (en bijbehorende technische implementatie) niet beschikbaar is op oudere modellen.
  • Programma's die een 5.1 LPCM stream leveren (zoals Steam Link) geven nog steeds enkel stereo door. Ik heb een feature request ingeschoten voor een optie voor AC3 compressie van 5.1 LPCM streams.
De Delock HDMI Audio Extractor 4K 60 Hz compact wordt gevoed via micro-USB. Met het meegeleverde kabeltje kan die gevoed worden door een Shield TV met een vrije USB poort. De optie in de Shield TV om de betreffende USB poort van stroom te voorzien wanneer de Shield TV in 'sleep' staat heeft invloed op de opstarttijd. Laat de stroom er dus op om een paar seconden te besparen. Je kan overigens wel gewoon CEC gebruiken, ook als de Shield TV in sleep staat en geconfigureerd is om de Delock HDMI Audio Extractor 4K 60 Hz compact niet van stroom te voorzien.

[edit]
En een bug report ingeschoten. Als ik toch bezig ben... :')

[edit2]
Het lijkt erop dat er een bug in de Delock zit, mogelijk in combinatie met mijn TV en de Shield TV. Zodra mijn Shield TV uit gaat en weer aan gaat stuurt de Delock geen S/PDIF meer uit. Alleen een power off/on van de Delock lost dit op. Als ik de Delock tegelijkertijd van stroom voorzie via de USB part van de Shield TV wanneer deze aangaat werkt het ook niet. Mogelijk is het een timing issue, wanneer beide apparaten tegelijkertijd opkomen. Ik kijk of ik een workaround kan verzinnen.

[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 06-08-2021 13:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
polo306 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:43:
[...]

Bij Ede???

Hier foto die ik gemaakt had.

En in een grote bak er naast lag ook nog oude versie met joystick. Nu denk ik, had naar prijs moeten vragen. 😅
Alleen joystick kost 60

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfDHDJ2vpYL2rlp7E_Olr4dE9DE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rixdzlQvrT9QEpjojUOhFUeB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Laguna schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:12:
offtopic:
Nee hoor, dit is al langer het geval, is niet specifiek tijdens deze ellendige periode. Ze verwachten binnenkort weer voorraad, dan blijft een item meestal bestelbaar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
The Zep Man schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:31:

Instellingen op een Shield TV Pro 2019:
  • Volume control: Fixed volume
  • Play comfort noise on HDMI: on (zorgt ervoor dat je receiver minder hoeft te schakelen, met name bij incidenteel geluid)
  • Dolby audio processing: on
  • Available formats: Manual (met alleen AC3 (Dolby Digital) en DTS ingeschakeld)
  • Stereo upmix: off
Resultaten:
  • In Netflix zijn de 5.1 audio streams beschikbaar in het Audio menu, en worden ook standaard gekozen gebaseerd op de voorkeurstaal. Tijdens het afspelen van de film ontvangt de receiver een 5.1 Dolby Digital (AC3) signaal.
  • In Disney+ wordt gerapporteerd bij films en series dat ze 5.1 geluid hebben. In het Audio menu is tijdens het afspelen geen 5.1 optie te zien, maar de receiver ontvangt ook bij Disney+ een AC3 5.1 signaal.
Gezien Netflix en Disney+ enkel 5.1 streams aanbieden in de vorm van Dolby Digital Plus is de implicatie is dat de Shield TV het Dolby Digital Plus (E-AC3) geluid decomprimeert en opnieuw comprimeert naar AC3.

Verder heb ik voor de backwards compatibility natuurlijk ook even een test gedaan met Kodi. Als een film een AC3 of DTS stream bevat dan wordt die direct doorgestuurd over HDMI en via de adapter naar de receiver, net zoals het doet op andere apparaten. Het lijkt erop dat Kodi direct de controle neemt over het geluid van de Shield TV, en dat is niet erg. Immers kan Kodi ook zelf andere soorten streams decomprimeren en hercomprimeren naar AC3.

Kodi instellingen voor geluid:
  • Number of channels: 2.0 (zodat PCM stereo blijft werken, heeft verder geen invloed op passthrough)
  • Output configuration: Best match
  • Send low volume noise: on
  • Allow passthrough: on
  • Dolby Digital (AC3) capable receiver: on
  • - Enable Dolby Digital (AC3) transcoding: on
  • DTS capable receiver: on
  • (de overige passthrough opties zijn uitgeschakeld)
Conclusies:
  • 5.1 geluid in Kodi (en zeer waarschijnlijk Plex, hoewel ik dat niet gebruik) werkt met alle Shield TV modellen. Met de Delock HDMI Audio Extractor 4K 60 Hz compact is geen USB geluidskaart nodig, mits je receiver een TOSLINK S/PDIF (optische) ingang heeft. Oudere receivers met een coax S/PDIF ingang kunnen een 1-op-1 converter gebruiken om het geluid om te zetten van optisch naar coax.
  • 5.1 geluid werkt met streaming services zoals Disney+ en Netflix, maar alleen op de Shield TV 2019 modellen. Dit komt omdat de benodigde licentie (en bijbehorende technische implementatie) niet beschikbaar is op oudere modellen.
  • Programma's die een 5.1 LPCM stream leveren (zoals Steam Link) geven nog steeds enkel stereo door. Ik heb een feature request ingeschoten voor een optie voor AC3 compressie van 5.1 LPCM streams.
De Delock HDMI Audio Extractor 4K 60 Hz compact wordt gevoed via micro-USB. Met het meegeleverde kabeltje kan die gevoed worden door een Shield TV met een vrije USB poort. De optie in de Shield TV om de betreffende USB poort van stroom te voorzien wanneer de Shield TV in 'sleep' staat heeft invloed op de opstarttijd. Laat de stroom er dus op om een paar seconden te besparen. Je kan overigens wel gewoon CEC gebruiken, ook als de Shield TV in sleep staat en geconfigureerd is om de Delock HDMI Audio Extractor 4K 60 Hz compact niet van stroom te voorzien.

[edit]
En een bug report ingeschoten. Als ik toch bezig ben... :')

[edit2]
Het lijkt erop dat er een bug in de Delock, mogelijk in combinatie met mijn TV en de Shield TV. Zodra mijn Shield TV uit gaat en weer aan gaat stuurt de Delock geen S/PDIF meer uit. Alleen een power off/on van de Delock lost dit op. Als ik de Delock tegelijkertijd van stroom voorzie via de USB part van de Shield TV wanneer deze aangaat werkt het ook niet. Mogelijk is het een timing issue, wanneer beide apparaten tegelijkertijd opkomen. Ik kijk of ik een workaround kan verzinnen.
Ik heb er ook meerdere moeten proberen, met wisselende resultaten. Deze werkt tot nog toe vlekkeloos: https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kaspers schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:42:
[...]

Ik heb er ook meerdere moeten proberen, met wisselende resultaten. Deze werkt tot nog toe vlekkeloos: https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item
Die heeft geen HDMI 2.0 (geen 2160p @ 60 hz) en geen HDCP 2.2 (geen streaming services @ 2160p).

Het probleem heb ik weten terug te voeren tot mijn TV. Als die aan gaat terwijl de Delock al van stroom is/wordt voorzien dan stuurt de Delock geen geluid meer uit. Het geluidsdeel van het apparaat lijkt dan gecrasht te zijn.

In echte tweaker-stijl is een oplossing natuurlijk meer hardware ertegenaan gooien! Ik had nog een HDMI 2.0+HDCP 2.2 switch liggen die ik niet gebruik. Die heb ik geplaatst tussen de Delock en de TV. Dus:

Shield TV -> Delock -> HDMI switch -> TV

De HDMI switch zorgt dat wanneer de Nvidia Shield TV een HDMI signaal begint uit te zenden dat de Delock eerst het signaal ontvangt van de Shield TV. Pas nadat de switch zijn werk heeft gedaan ontvangt de Delock het signaal van de TV. Hierdoor crasht de Delock niet.

Een alternatieve oplossing is mogelijk een Logitech Harmony afstandsbediening met CEC uitgeschakeld. De Harmony zet dan de Shield TV eerst aan en dan pas de TV. Dat moet dan wel een Harmony afstandsbediening met Bluetooth zijn of er moet gebruik gemaakt worden van een FLIRC USB zodat de Shield TV direct infrarood kan ontvangen. Een bonus is dat dezelfde afstandsbediening dan ook de receiver in- en uit kan schakelen en het volume kan bedienen. Dus de alternatieve oplossing: meer hardware ertegenaan gooien! :')

[edit]
Ik weet dat er HDMI switches zijn met een optische uitgang ingebouwd. Mijn HDMI switch heeft het ook, maar die reageert buggy op de Shield TV. PCM stereo gaat goed, maar die kan geen Dolby Digital of DTS ontvangen, zelfs niet met de juiste uitgezonden EDID configuratie. HDMI... Hoe moeilijk kan het zijn? 8)7

Voorlopig heb ik nu een werkende configuratie. Zodra Nvidia de gerapporteerde bugs oplost met betrekking tot USB geluidskaarten is de Delock ook niet meer nodig en wordt het allemaal wat simpeler.

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 08-06-2020 15:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Als ik dit allemaal zo lees voel ik mij relatief gelukkig dat ik gewoon op Play druk en daarna best blij ben met het beeld en geluid van de tv en receiver ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 21:14:
Als ik dit allemaal zo lees voel ik mij relatief gelukkig dat ik gewoon op Play druk en daarna best blij ben met het beeld en geluid van de tv en receiver ;)
En ik voel mij nu gelukkig dat mijn Z-5500 setje gewoon werkt zodra ik 'gewoon op play druk', zonder een prijzige receiver ertussen te plaatsen. Wanneer Nvidia hun zaken op orde heeft kan de Delock ook weg, en heb ik ook geen beperkingen die bestaande HDMI receivers kunnen brengen bij nieuwe afspeelapparatuur en TV's.

[ Voor 23% gewijzigd door The Zep Man op 06-06-2020 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ik heb op Amazon.nl een pro 2019 voor 194 euro kunnen kopen in de aanbieding.
Als het goed is komt die ergens komende week binnen (net een update gekregen in de mail).

Ben nu een beetje aan het kijken voor een goede externe schijf voor erbij.
Het meeste lees ik over een WD of seagate 2.5 portable hdd.
Maar zijn deze bv snel genoeg op de shield voor 4k films?
Of moet ik voor een SSD of flash drive (met minder gb) gaan?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
madmaus schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:04:
Als het goed is komt die ergens komende week binnen (net een update gekregen in de mail).

USB 3.0 met eigen voeding, werkt goed. Portable schijfjes werken redelijk.

https://www.amazon.nl/Sea...fRID=PR0S6V8Y5Y48WQ8CN6TE

Heb je er een USB hubje op zitten, werkt perfect hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
ppeterr schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:11:
[...]

USB 3.0 met eigen voeding, werkt goed. Portable schijfjes werken redelijk.

https://www.amazon.nl/Sea...fRID=PR0S6V8Y5Y48WQ8CN6TE

Heb je er een USB hubje op zitten, werkt perfect hier.
Ga ik even naar kijken.
Dus wat jij zegt is eigenlijk liever eentje met eigen voeding?
Waar zou een hubje dan voor nodig hebben?
Er zitten 2 usb aansluitingen op toch.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
madmaus schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:15:
[...]

Ga ik even naar kijken.
Dus wat jij zegt is eigenlijk liever eentje met eigen voeding?
Waar zou een hubje dan voor nodig hebben?
Er zitten 2 usb aansluitingen op toch.
Ja, eigen voeding is beter. En dat hubje, altijd handig als je er nog een schijf aan wilt hangen. Of 2 :)

Of iets anders..controller opladen ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
ppeterr schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:17:
[...]

Ja, eigen voeding is beter. En dat hubje, altijd handig als je er nog een schijf aan wilt hangen. Of 2 :)

Of iets anders..controller opladen ofzo..
Check.
Dan zijn dan de 3.5 inc schijfjes toch?
Dat hubje moet dan ook usb 3.0 zijn neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
madmaus schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:19:
[...]

Check.
Dan zijn dan de 3.5 inc schijfjes toch?
Dat hubje moet dan ook usb 3.0 zijn neem ik aan?
Ja, meestal zijn dat wel 3.5inch schijven die er inzitten. Ik zou eens op een mooi aanbieding gaan letten. Die 8tb die ik hierboven neerzette, heb ik meen ik rond de e120 kunnen kopen een tijdje terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
madmaus schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:04:

Voor een tekort aan HDD snelheid hoef je niet zo bang te zijn, een sjieke 4k UHD zit vaak max. rond de 100Mbit (soms nog wat hoger), dat mag je delen door 8 en dan kom je op een snelheid uit waar geen enkele HDD zijn hand voor om hoeft te draaien. Een door USB gevoede 2½" HDD zou dus ook prima kunnen volstaan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@hardware-lover

Ik heb de ervaring als dat soort portable schijfjes vol raken. Ze echt niet super lekker werken. Ook de WD portable die ik hier aan de shield heb hangen, die zakt onder de 10MBs bij netwerk transfers. De 2 schijven met eigen voeding gaan over de 40MBs. Nou weet ik wel dat het voor 4k filmpjes niet heel veel uitmaakt. Althans in de praktijk zal het wel gaan, maar ik raad toch echt normale hdd's aan.

[ Voor 34% gewijzigd door ppeterr op 07-06-2020 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ppeterr, ik heb die ervaring met dusdanig inkakkende snelheid nog niet mee kunnen maken, maar ik gebruik dan ook nauwelijks HDD's als opslag direct aan een mediaspeler. Als je eenmaal een NAS als centrale opslag in gebruik hebt dan heeft iets anders niet zo heel veel zin.

Die externe compacte opslag gebruik ik vooral tijdens vakanties, gekoppeld aan een micro HTPC met ingebouwde beamer. Ook al zit ie dan vrijwel volledig vol, prestaties blijven bij lezen/schrijven gewoon goed. Maar het zal beslist merk/model afhankelijk zijn.

Ga je niet slepen met de opslag, en je hebt geen probleem met de afmetingen van die opslag, dan is de keuze voor een 3½" zelf gevoede schijf beslist de betere keuze.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Een NAS is natuurlijk de juiste oplossing. Ik ben zo een pannekoek die steeds grotere externe HDD's naar binnensleept. En er dan achterkomt in de eens zoveel jaar dat een NAS toch wel handiger is :)

Misschien toch eens een knappe NAS kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
ppeterr schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:31:
@hardware-lover

Ik heb de ervaring als dat soort portable schijfjes vol raken. Ze echt niet super lekker werken. Ook de WD portable die ik hier aan de shield heb hangen, die zakt onder de 10MBs bij netwerk transfers. De 2 schijven met eigen voeding gaan over de 40MBs.
Is dat met schrijven? Die 2,5" schijven zijn waarschijnlijk schijven die werken op basis van SMR. De "schijven met eigen voeding" zijn waarschijnlijk traditionele CMR schijven die die problemen niet hebben als ze vol raken. Qua lezen zou je als het goed is geen verschil moeten merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
RobertMe schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:32:
[...]

Is dat met schrijven? Die 2,5" schijven zijn waarschijnlijk schijven die werken op basis van SMR. De "schijven met eigen voeding" zijn waarschijnlijk traditionele CMR schijven die die problemen niet hebben als ze vol raken. Qua lezen zou je als het goed is geen verschil moeten merken.
Ja klopt met schrijven. En wellicht maakte die prestatie daling ook dat ik dacht dat het bij lezen niet vlot genoeg ging, en was er een andere oorzaak. Maar goed, niet heel relevant aangezien ik er nu andere schijven aan heb hangen die nooit problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 20:27

JoeZuCK

_Fonz > all.

Meer mensen die niet meer kunnen casten naar de Shield?

FF restarten dus.

[ Voor 16% gewijzigd door JoeZuCK op 07-06-2020 18:46 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:31:

(...)

Resultaten:
Gezien Netflix en Disney+ enkel 5.1 streams aanbieden in de vorm van Dolby Digital Plus is de implicatie is dat de Shield TV het Dolby Digital Plus (E-AC3) geluid decomprimeert en opnieuw comprimeert naar AC3.
Kleine update: Prime Video werkt ook.
The Zep Man schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:55:

In echte tweaker-stijl is een oplossing natuurlijk meer hardware ertegenaan gooien! Ik had nog een HDMI 2.0+HDCP 2.2 switch liggen die ik niet gebruik. Die heb ik geplaatst tussen de Delock en de TV. Dus:

Shield TV -> Delock -> HDMI switch -> TV

De HDMI switch zorgt dat wanneer de Nvidia Shield TV een HDMI signaal begint uit te zenden dat de Delock eerst het signaal ontvangt van de Shield TV. Pas nadat de switch zijn werk heeft gedaan ontvangt de Delock het signaal van de TV. Hierdoor crasht de Delock niet.
De workaround is stabiel en ik laat het voorlopig even zo. Pas als Nvidia de problemen en missende functies van USB geluidskaarten oplost ga ik daarop over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Laatst online: 24-08 10:42
Mijn interne geheugen van de shield heb ik uitgebreidt met een 64 GB usb 3.0 stick. Bij het inladen van foto's of de filmcovers merk ik wat vertraging met laden.
Is deze vertraging met een Samsung T5 of een andere SSD verleden tijd?

Scrooge NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zit ook te kijken naar een Shield, vooral omdat ik mezelf hekel aan het feit dat ik over mijn interne netwerk nu ook mijn Plex streams moet transcoden (via mijn Chromecast 3rd gen) naar mijn Samsung TV uit 2013.

De Plex-app op mijn TV werkt niet meer (kan geen verbinding meer maken + de ontwikkelaar ervan kan niet meer werken aan de app (Ik heb mij laten vertellen dat ORCA1600 volledig blind is intussen) en heeft de sourcecode niet vrijgegeven. Ook de (Samsung native) Netflix app werkt niet meer.

Voor Netflix kan ik dan weliswaar de Chromecast prima gebruiken, maar voor Plex niet. Ik heb zelf al een Plex Media Server in een Docker container draaien, dus ik zou volgens mij met de gewone Shield af kunnen. Of is het toch handiger om de Pro te pakken, want meer RAM?

Ik las in het topic ook iets over 64 bits, maar dat is, naar ik aanneem, de gewone variant toch ook? Om de extra opslag hoef ik het an sich niet te doen, de Shield zou vooral gaan dienen als client voor het afspelen van content (Voornamelijk Plex en Netflix, af en toe wellicht een YouTube video) en in de toekomst misschien Amazon en Ziggo Go of zo.
Theo27 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 21:27:
Mijn interne geheugen van de shield heb ik uitgebreidt met een 64 GB usb 3.0 stick. Bij het inladen van foto's of de filmcovers merk ik wat vertraging met laden.
Is deze vertraging met een Samsung T5 of een andere SSD verleden tijd?
Hoe groot zijn de foto's, om wat voor USB3.0 stick gaat het? Kan mij niet voorstellen dat het laden van de foto's sneller zou gaan; een externe SSD is immers ook gelimiteerd aan de overdrachtssnelheid van de USB-poort. In theorie zou het ook bij USB2.0 goed moeten gaan, die hebben vaak ook ruim voldoende bandbreedte, wel even aangenomen dat het dan om bijvoorbeeld 10 megapixel foto's gaat, met USB3.0 kun je natuurlijk hoger gaan zitten. ;) Zie voor een rekenvoorbeeldje hardware-lover in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie" ;)

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 07-06-2020 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Laatst online: 20:04
CH4OS schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:52:
dus ik zou volgens mij met de gewone Shield af kunnen. Of is het toch handiger om de Pro te pakken, want meer RAM?

Ik las in het topic ook iets over 64 bits, maar dat is, naar ik aanneem, de gewone variant toch ook?
De "gewone", de buisvormige is 32 bits. De Pro 64 bits.
32 bits betekent dat vooral een aantal spellen niet op de "gewone" draaien.

Verder heeft de Pro extra t.o.v. de "gewone" bij mijn weten:
- AI upscaling
- 3Gb ipv 2Gb RAM
- 16Gb opslag ipv 8Gb opslag
- Plex server kan op de pro draaien.
- De Pro heeft 2 USB poorten, de "gewone" alleen een micro-SD slot voor opslag uitbreiding.

Er zijn wat verhalen dat de "gewone" wat moeite heeft met 4K bestanden met een hoge bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb geen behoefte om games erop te spelen (dat doe ik wel via mijn PC) en een Plex Media Server heb ik al draaien, aan de andere kant wil ik het apparaatje wel enigszins op de toekomst voorbereid hebben.

Opslaguitbreiding heb ik ook niet echt nodig, daarvoor heb ik mijn Homelab staan, die later dit jaar een storage upgrade gaat krijgen.

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 07-06-2020 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
Ik heb een vraag of de YouTube app op de Shield. Bij het beheren van de kanalen op het startscherm kan ik bij YouTube enkel 'Trending' en 'Aanbevolen' selecteren, terwijl ik met het juiste account ben ingelogd.
Ik meen in screenshots gezien te hebben dat bij anderen ook de subscriptions hier geselecteerd kunnen worden. Klopt dat?
Opnieuw aanmelden bij YouTube of app herstarten en cache weggooien heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 19-09 00:23

MaDLiVe

.-Observer-.

RobbieT schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:38:
[...]

De "gewone", de buisvormige is 32 bits. De Pro 64 bits.
32 bits betekent dat vooral een aantal spellen niet op de "gewone" draaien.

Verder heeft de Pro extra t.o.v. de "gewone" bij mijn weten:
- AI upscaling
- 3Gb ipv 2Gb RAM
- 16Gb opslag ipv 8Gb opslag
- Plex server kan op de pro draaien.
- De Pro heeft 2 USB poorten, de "gewone" alleen een micro-SD slot voor opslag uitbreiding.

Er zijn wat verhalen dat de "gewone" wat moeite heeft met 4K bestanden met een hoge bitrate.
Je lijstje klopt op de AI Upscaling na, die doen ze beide :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Swinnio schreef op maandag 8 juni 2020 @ 07:51:
Ik heb een vraag of de YouTube app op de Shield. Bij het beheren van de kanalen op het startscherm kan ik bij YouTube enkel 'Trending' en 'Aanbevolen' selecteren, terwijl ik met het juiste account ben ingelogd.
Ik meen in screenshots gezien te hebben dat bij anderen ook de subscriptions hier geselecteerd kunnen worden. Klopt dat?
Met Smart YouTube wordt er in ieder geval een subscription kanaal aangeboden.

Verder is het verschijnen van kanalen op het startscherm soms wat onstabiel. Een tijd geleden had ik een installatie van Prime Video waarbij het betreffende kanaal niet beschikbaar was voor een dag, ook niet in de instellingen. Pas daarna werd het aangeboden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:05
The Zep Man schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:11:
[...]
Met Smart YouTube wordt er in ieder geval een subscription kanaal aangeboden.

Verder is het verschijnen van kanalen op het startscherm soms wat onstabiel. Een tijd geleden had ik een installatie van Prime Video waarbij het betreffende kanaal niet beschikbaar was voor een dag, ook niet in de instellingen. Pas daarna werd het aangeboden.
Smart YouTube is geweldig! Geen reclame en de opties die ik zocht. Deze app heeft mijn YouTube ervaring op de shield meer dan acceptabel gemaakt.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helemaal eens. Je snapt niet waarom iemand nog gewone YouTube zou willen. Verder werkt casting ook, wat voor gasten (uiteraard op een gastennetwerk) die even snel een filmpje willen laten zien prettig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:50
ken smart youtube helemaal nog niet,
Wat zijn precies de voordelen tegenover youtube premium?
zie op de site eigenlijk niks bijzonders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MaDLiVe schreef op maandag 8 juni 2020 @ 07:51:
Je lijstje klopt op de AI Upscaling na, die doen ze beide :)
Ik zou verwachten dat beiden ook dezelfde architectuur hebben, omdat ze ook dezelfde SoC (Tegra X1+) hebben. Hoe zit dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 19-09 00:23

MaDLiVe

.-Observer-.

CH4OS schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:23:
[...]
Ik zou verwachten dat beiden ook dezelfde architectuur hebben, omdat ze ook dezelfde SoC (Tegra X1+) hebben. Hoe zit dat dan?
Ik weet niet precies waar de discrepancy zit maar de Pro doet 64 bits ondersteuning en de gewone versie niet. Hier kwamen de meeste mensen pas na release achter. Dit heeft alleen gevolgen voor een aantal shield specifieke games, emulatie van games en plex (als je een server host) dacht ik.

Ze hebben inderdaad dezelfde SOC.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MaDLiVe schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:32:
[...]

Ik weet niet precies waar de discrepancy zit maar de Pro doet 64 bits ondersteuning en de gewone versie niet. Hier kwamen de meeste mensen pas na release achter. Dit heeft alleen gevolgen voor een aantal shield specifieke games, emulatie van games en plex (als je een server host) dacht ik.

Ze hebben inderdaad dezelfde SOC.
De Android-versie op de standaard (de tube) is 32 bits, zover ik begrijp.
Het lijkt dus een software dingetje te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@CH4OS Puur een gok, maar ik denk dat het met de hoeveelheid RAM te maken heeft.In principe heeft 64bit vooral zin als je meer RAM hebt omdat je meer dan 4GB kunt adresseren (en je kunt 64 bit integers beter storen). Er zit echter wat overhead op 64 bit applicaties, en gezien de Shield maar 2GB geheugen heeft tegen over de 3GB van de Pro kun je daar wat geheugen besparen. Kan ook zijn dat Android minimaal 3GB vereist voor 64bit, maar daar kon ik zo snel geen requirements voor vinden.

Sowieso wat raar hoeveel geheugen er in zit voor 2019.Volgens mij gaat het echt om centen om er 4GB in te duwen tegen over 2 en 3.

Kan ook zijn dat ze gewoon wilde differentieren, zo dat je een reden hebt de Pro te kopen. Beetje zoals Apple dat doet met hun telefoons.

Verder maakt het voor de mensen die alleen gebruik maken van het ding om te streamen geen zak uit of er 64 bit support is, of dat er 2,3 of 4 GB aan RAM in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ruudox schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:54:
ken smart youtube helemaal nog niet,
Wat zijn precies de voordelen tegenover youtube premium?
zie op de site eigenlijk niks bijzonders
Hoe dat op een Shield gaat weet ik (nog) niet, maar op een Mi box S kan deze app HDR en meerkanaals audio (surround), weergeven, dat kan de origineel geïnstalleerde app beiden niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@hardware-lover HDR gaat niet werken, want de shield support geen VP9 Profile 2 en surround? Youtube support helemaal geen surround voor hun video's, dat ligt niet aan de app.
Pagina: 1 ... 72 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.