Nope:
The Zep Man schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:39:
[...]
Wat ik zelf liever gezien had is een HDMI receiver met een enkele HDMI invoer, een enkele HDMI uitvoer en analoge
(niet versterkte) 5.1/7.1(.2/whatever...) uitgangen die je vervolgen zelf kan aansluiten op bijvoorbeeld oudere versterkers/speakersets met ingebouwde versterkers.
Doordat het onversterkt is hoeft zoiets niet groot te zijn. Dat ben ik helaas nog niet tegengekomen. Deze receiver heeft wel de mogelijkheid om alle populaire HD audioformaten te decoderen en op de analoge uitgangen te zetten.
Zie de vet gemarkeerde tekst. Waar jij naar linkt zijn HDMI receivers die actief versterken, wat bedoeld is om speakers aan te sluiten. Dat maakt ze voor mijn use case onnodig groot en onnodig prijzig.
Om geluid van digitaal naar analoog (
line level) te converteren heb je echt niet veel nodig in termen als ruimte, koeling en stroom. Het enige dar mist is een chip die moderne HD formaten uit een HDMI 2.0/2.1+HDCP 2.2 stream haalt, decodeert en op line level analoge poorten uitstuurt.
Dus:
• HDMI ingang, om digitaal geluid te kunnen ontvangen.
• HDMI uitgang, om het videosignaal door te zetten naar een TV.
• HDMI 2.0/2.1 + HDCP 2.2 ondersteuning, om moderne media af te kunnen spelen.
• Ondersteuning voor het decoderen van de gebruikelijke HD audio formaten. Dit is niet enkel Dolby Digital en DTS, maar ook Dolby Digital
Plus en DTS
-HD en dergelijke nieuwe standaarden.
• 5.1/7.1(.2)
line level uitgangen. In de praktijk kunnen dat 3,5 mm aansluitingen zijn.
Use case:
Aansluiten van een Shield TV op een oude speakerset/niet-HDMI versterker die geen ondersteuning heeft voor HD audio formaten, maar wel line level analoge 5.1/7.1(.2) ingangen heeft.
DD+ kan inderdaad een kreng zijn, want DD+ is niet altijd DD+

Eerst begrijpend lezen voordat je zo reageert. Dolby Digital en Dolby Digital
Plus zijn verschillende formaten.
[
Voor 35% gewijzigd door
The Zep Man op 05-06-2020 06:22
]