Acties:
  • 0 Henk 'm!
jipje schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:28:
Vind je dat veel of weinig? :P
Let wel op dat je waarschijnlijk zoiets nodig hebt.
Je krijgt 3 verschillende stekkers bij een Shield TV dus ik denk dat je gewoon zonder enig probleem een US model kan bestellen ;)
Theo27 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 21:27:
Mijn interne geheugen van de shield heb ik uitgebreidt met een 64 GB usb 3.0 stick. Bij het inladen van foto's of de filmcovers merk ik wat vertraging met laden.
Is deze vertraging met een Samsung T5 of een andere SSD verleden tijd?
CH4OS schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:52:
Hoe groot zijn de foto's, om wat voor USB3.0 stick gaat het? Kan mij niet voorstellen dat het laden van de foto's sneller zou gaan; een externe SSD is immers ook gelimiteerd aan de overdrachtssnelheid van de USB-poort. In theorie zou het ook bij USB2.0 goed moeten gaan, die hebben vaak ook ruim voldoende bandbreedte, wel even aangenomen dat het dan om bijvoorbeeld 10 megapixel foto's gaat, met USB3.0 kun je natuurlijk hoger gaan zitten. ;) Zie voor een rekenvoorbeeldje hardware-lover in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie" ;)
Het antwoord dat jullie zoeken is Random I/O en daar zijn USB Sticks en (micro)SD(XC) kaartjes gewoon heel erg slecht in! ;)

Daarnaast zou het zo kunnen zijn dat de simpele A5x serie cores van de Tegra X1+ SoC toch misschien wat langzaam zijn bij grotere databases, maar laten we dat even buiten beschouwing laten voorlopig, want dan moet je het echt heel bont maken denk ik :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 20:31
nero355 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:26:
[...]

Je krijgt 3 verschillende stekkers bij een Shield TV dus ik denk dat je gewoon zonder enig probleem een US model kan bestellen ;)
Ik kreeg bij mijn Pro 'slechts' twee stekkers: Euro en UK :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LOTG schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:22:
@hardware-lover HDR gaat niet werken, want de shield support geen VP9 Profile 2 en surround? Youtube support helemaal geen surround voor hun video's, dat ligt niet aan de app.
Dan is dat een plus voor de Mi box S, die kan het namelijk wel met deze app.

Ik dacht ook dat surround niet beschikbaar zou zijn via YT, maar ik kwam wat video's tegen (4k, HDR), vooral trailers, waarbij 5.1 geselecteerd kon worden binnen de beschikbare audiostreams?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DsDnZqB0NGHGqn0bzJ7qMNZQy80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m8im1B3mRVHzbC3LgEmO7EPx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 08-06-2020 16:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Is het mogelijk om bij een Shield TV Pro over te gaan op een full android rom?
Een snelle scan in Google lijkt te zeggen dat dit wel kon / kan met de 2017 versie dus mogelijk dat dit ook komt met de 2019 versie.

Ik ben namelijk op zoek naar een vervanger voor onze HTPC en dit ding lijkt wel ideaal hierin. Een groot nadeel is echter het ontbreken van een Ziggo TV app. Dan kun je natuurlijk nog wel via de ingebouwde Chromecast je Ziggo content streamen naar dit ding maar helaas heeft Ziggo Chromecast zo erg beperkt dat je vrijwel alleen live TV kunt bekijken. Vaak starten wij iets later op of kijken we iets terug en dan krijg je de melding dat dit niet kan / mag.
Als je een full android rom hebt, kun je wellicht de gewone Ziggo android app of Chrome installeren en het daarmee proberen, mogelijk werkt het dan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DarkFire1985 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:42:
Een snelle scan in Google lijkt te zeggen dat dit wel kon / kan met de 2017 versie dus mogelijk dat dit ook komt met de 2019 versie.

Ik ben namelijk op zoek naar een vervanger voor onze HTPC en dit ding lijkt wel ideaal hierin. Een groot nadeel is echter het ontbreken van een Ziggo TV app. Dan kun je natuurlijk nog wel via de ingebouwde Chromecast je Ziggo content streamen naar dit ding maar helaas heeft Ziggo Chromecast zo erg beperkt dat je vrijwel alleen live TV kunt bekijken. Vaak starten wij iets later op of kijken we iets terug en dan krijg je de melding dat dit niet kan / mag.
Als je een full android rom hebt, kun je wellicht de gewone Ziggo android app of Chrome installeren en het daarmee proberen, mogelijk werkt het dan wel.
Ik zou toch echt afwachten tot Ziggo met de AndroidTV app op de proppen komt, dat werkt zoveel fijner dan de app die voor een Android mobiel apparaat bedoeld is. Ik zit niet in de bèta groep, maar baseer mijn ervaringen toch op een praktisch gebruik ;)

Het zou overigens zonde zijn om een Shield van een standaard Android rom te voorzien. Heb je al eens ervaring opgedaan met AndroidTV?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:04
Lijkt mij persoonlijk een beetje het paard achter de wagen spannen.
Er zijn zat spelers die gewoon Android doen (En die zijn vaak een stuk goedkoper).

Persoonlijk zou ik voor zo'n project eerder zo'n goedkope Android mediaspeler gebruiken.

Als je een Shield om zou zetten verlies je waarschijnlijk een hoop functionaliteit waar je het ding juist voor koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
Zo te zien heeft de Mediamarkt er weer wat binnengekregen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dSb26PWGjI3-9HufPePXuZzNyeM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hawBpDN64xvNTZ5bA1MwExr3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:48
Via Nvidia is die nu ook te bestellen.
Ik wacht zelf op de nieuwe Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
hardware-lover schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:51:
[...]

Ik zou toch echt afwachten tot Ziggo met de AndroidTV app op de proppen komt, dat werkt zoveel fijner dan de app die voor een Android mobiel apparaat bedoeld is. Ik zit niet in de bèta groep, maar baseer mijn ervaringen toch op een praktisch gebruik ;)

Het zou overigens zonde zijn om een Shield van een standaard Android rom te voorzien. Heb je al eens ervaring opgedaan met AndroidTV?
Welke versie draai jij op de Shield? 4.21 werkt prima bij mij maar die nieuwste 4.23 krijg ik er niet op... :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:54

Naast wat @hardware-lover aangeeft. Je kunt sowieso gewone APKs sideloaden. Dus als je de telefoon/tablet app op je SHIELD wilt installeren kan dat gewoon. Alleen verschijnt die niet op het homescreen, maar laatst kwam hier nog een website langs die je een APK kunt laten genereren die wel als enige doel heeft één specifieke app te launchen vanaf het Android TV startscherm, dus een keer zo'n APK genereren om de Ziggo app te launchen, sideloaden, en klaar.

Vraag blijft uiteraard wel hoe het met de usability zit, maar ik kan mij niet indenken dat die slechter is dan "Android voor op telefoon/tablet + Ziggo alo voor telefoon/tablet". Hoogstens dat de totale ervaring slechter is doordat je alle apps zonder Android TV support hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
RobertMe schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:15:
[...]

Naast wat @hardware-lover aangeeft. Je kunt sowieso gewone APKs sideloaden. Dus als je de telefoon/tablet app op je SHIELD wilt installeren kan dat gewoon. Alleen verschijnt die niet op het homescreen, maar laatst kwam hier nog een website langs die je een APK kunt laten genereren die wel als enige doel heeft één specifieke app te launchen vanaf het Android TV startscherm, dus een keer zo'n APK genereren om de Ziggo app te launchen, sideloaden, en klaar.

Vraag blijft uiteraard wel hoe het met de usability zit, maar ik kan mij niet indenken dat die slechter is dan "Android voor op telefoon/tablet + Ziggo alo voor telefoon/tablet". Hoogstens dat de totale ervaring slechter is doordat je alle apps zonder Android TV support hebt.
Ah helder, dat had ik nog niet meegekregen en dat is nog zeker een poging waard totdat de Ziggo app er ooit is.
Die is immers al gelange tijd in ontwikkeling.

[ Voor 24% gewijzigd door DarkFire1985 op 08-06-2020 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
earthknake schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:58:
[...]
Welke versie draai jij op de Shield? 4.21 werkt prima bij mij maar die nieuwste 4.23 krijg ik er niet op... :-(
Als 4.21 prima werkt, waarom zou je dan 4.23 willen installeren?

@earthknake, heb er niet veel last van op de Mi, maar diagnostics draaien lost dat tijd probleem even op volgens mij.

Edit: dit lijkt op de Shield een hardnekkiger probleem te zijn dan op de Mi lijkt het wel. Een herstart lost het tijdprobleem wel tijdelijk op zo te zien.

[ Voor 33% gewijzigd door hardware-lover op 09-06-2020 20:37 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:36
Kan iemand bevestigen dat RetroArch/emulatie van SNES, N64 en Wii gewoon op de Shield TV 2019 (non-pro) werken? Of is hiervoor de 64-bits Pro aanbevolen?
Ik heb geen behoefte aan Plex of het aansluiten van USB apparaten dus de non-pro zou gewoon voldoen.. maar datie 32-bits is kan wel beperkend zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@Jazco2nd Wii sowieso niet. Dat gaat via Dolphin en die is 64bit only.
Sowieso gaat Wii niet echt geweldig werken, de Pro kan die ook niet goed aan. Gamecube is wel te doen, tenminste ik speel paper mario TYD er op en afgezien van wat slowdows in grote locaties werkt dat prima.

SNES en N64 werken volgens mij wel op de 32 bit versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik bedoelde eigenlijk GameCube ipv Wii :) maar ook daarvoor dus de Pro nodig. Balen zeg dat Nvidia er 32bits software op draait terwijl het een 64-bit SoC is. Ik zocht gewoon een zo klein mogelijk enkel apparaat voor Netflix/Amazon/Kodi en retro gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Jazco2nd Ik denk dat het zelf met 64 bit lastig word, je mist flink wat RAM ten opzichte van de Pro die het er al moeilijk mee heeft. Voor Wii, WiiU en 3DS gebruik ik gamestream om van mijn PC te streamen. Kan ik toch lekker op de bank voor de TV zitten.

En zo groot is de Pro ook niet, plus hij heeft USB. Als je gamecube games wilt spelen is een externe HD wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
hardware-lover schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:33:
[...]

Als 4.21 prima werkt, waarom zou je dan 4.23 willen installeren?
De tijd klopt vaak niet in het begin als je hem start. Dat is een beetje irritant. In 4.23 is dat fixed. Welke versie gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
De Shield pro is ook bij verschillende mediamarkten weer op voorraad. En ook bij Nvidia zelf zoals eerder hier genoemd.

[ Voor 10% gewijzigd door Theo27 op 08-06-2020 22:06 ]

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fijn apparaatje de 2019 Pro, als mediaspeler bedoel ik dan. Ben er pas mee aan de slag gegaan maar over het algemeen valt er nog weinig te klagen. Ik moet er nog een sloot aan testbestanden tegenaan gooien maar een paar lastige slikt ie zonder morren, zoals 700Mbit media. Zelfs een 120Hz 4k bestand laat ie zien, hoewel niet vlekkeloos, en dat is best logisch gezien de 60Hz tv waarop het weergegeven moet worden. Daar struikelen veel andere spelers wel over.

Idd geen HDR via de speciale Youtube app (is wel wat jammer), surround YT geluid is er echter wel uit te krijgen.

We testen vrolijk verder.... ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

nero355 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:26:
Het antwoord dat jullie zoeken is Random I/O en daar zijn USB Sticks en (micro)SD(XC) kaartjes gewoon heel erg slecht in! ;)

Daarnaast zou het zo kunnen zijn dat de simpele A5x serie cores van de Tegra X1+ SoC toch misschien wat langzaam zijn bij grotere databases, maar laten we dat even buiten beschouwing laten voorlopig, want dan moet je het echt heel bont maken denk ik :)
Ben blij dat ik dat niet zozeer nodig heb. Ik heb Plex draaien in mijn homelab, met de nodige terabytes aan opslagruimte dat ergens dit jaar ook een upgrade gaat krijgen. ;)
Omdat het leveringsproblemen topic gesloten is; men (iig nVidia zelf en Amazon.nl) accepteren weer bestellingen. Volgens Amazon is de Shield Pro weer leverbaar vanaf 20 juni. Bij nVidia kost het apparaatje 219 euro en bij Amazon 222 euro. Gezien sommige ervaringen alhier (ook in het leveringenproblematiek topic) geef ik liever die drie euro extra uit.
Jazco2nd schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:54:
Ik bedoelde eigenlijk GameCube ipv Wii :) maar ook daarvoor dus de Pro nodig. Balen zeg dat Nvidia er 32bits software op draait terwijl het een 64-bit SoC is. Ik zocht gewoon een zo klein mogelijk enkel apparaat voor Netflix/Amazon/Kodi en retro gaming.
Is een Raspberry Pi (Ik zou dan wel voor de model 4b gaan) dan niet handiger en goedkoper? :) Is bovendien ook verkrijgbaar met meer RAM dan de Shield.

[ Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 09-06-2020 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:39
...
Vandaag update gekregen Ziggo GO voor Android TV & Fire TV update 4.25 (BETA)
Dus ze zijn er nog steeds mee bezig.. Duurt wel lang ja, als je beta niet hebt.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
@CH4OS Heb jarenlang RPIs gebruikt. Maar voor een soepele Netflix/Amazon Prime ervaring is dat geen optie. Ik heb nu een Vero4K (en een ChromeCast voor streaming).

Ik ben niet op de hoogte hoe lekker een Rpi4b werkt voor retrograming. Paar jaar geleden was ik meer tijd kwijt met het instellen/problemen oplossen dan met gamen. Kan het natuurlijk wel proberen.

In elk geval vervult de 'goedkope' Shield mijn eerste wens: 1 enkel apparaat voor Kodi (eigenlijk Jellyfin, dat draait op mijn server en alle extra's die Kodi biedt gebruik ik niet meer) en Netflix en Amazon, waarbij ik niet alles via mn telefoon hoef te casten, want dat kan natuurlijk prima (Jellyfin app voor Android werkt prima icm casten). Maar het is wel veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 20:08
Is de shield pro eindelijk leverbaar, bedenk ik mij dat ik waarschijnlijk voldoende heb aan de Shield TV non-pro versie.

Zijn er meer nadelen bekend dan dat hij minder geschikt is voor gamen op het apparaat zelf en geen plex kunnen draaien? Samsung Smartthings geen behoefte aan.

Ik ben wel een high-end gebruiker en wil er van alles tegenaan kunnen gooien (4k blurays van 90gb niet uitgezonderd). Ik lees niet terug dat dat minder zou zijn door het gebrek aan ram. Dolby Vision, Atmos, andere varianten van HDR en uncompressed audio volgens mij ook geen verschil mee toch?

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@B-Bandit Dat laatste durf ik niet te zeggen, je zou eens moeten zoeken of iemand daar een test/benchmark mee gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

B-Bandit schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:58:
Is de shield pro eindelijk leverbaar, bedenk ik mij dat ik waarschijnlijk voldoende heb aan de Shield TV non-pro versie.

Zijn er meer nadelen bekend dan dat hij minder geschikt is voor gamen op het apparaat zelf en geen plex kunnen draaien? Samsung Smartthings geen behoefte aan.

Ik ben wel een high-end gebruiker en wil er van alles tegenaan kunnen gooien (4k blurays van 90gb niet uitgezonderd). Ik lees niet terug dat dat minder zou zijn door het gebrek aan ram. Dolby Vision, Atmos, andere varianten van HDR en uncompressed audio volgens mij ook geen verschil mee toch?
Precies zoals jij zegt.. werkt hier allemaal op een Shield TV 2019 (non-pro). Blurays in 4K van 100+ gig zijn geen probleem. Heb ik overigens alleen via een ethernetaansluiting gezien.. wifi zal natuurlijk afhankelijk zijn van jouw coverage/performance.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Michael Knight schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:06:
[...]

Precies zoals jij zegt.. werkt hier allemaal op een Shield TV 2019 (non-pro). Blurays in 4K van 100+ gig zijn geen probleem. Heb ik overigens alleen via een ethernetaansluiting gezien.. wifi zal natuurlijk afhankelijk zijn van jouw coverage/performance.
Uiteraard ethernet! Hoewel ik ook perfecte wifi dekking heb. Met mijn LG C9 heb ik ook bluray rips van 90gb getest over wifi. Bizar dat dat kan tegenwoordig.

Maar dank voor je ervaring. Ga er nog even over nadenken want zag net in een side by side dat de Shield TV echt best wel groot is in vergelijking met de pro (dikke staaf). Het ging mij juist een beetje om het onopvallende.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tw1light
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:25

tw1light

I'm alive

B-Bandit schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:58:

Plex heeft het wat moeilijk atm met UHD spul op de non pro, schijnt dat daar aan gewerkt wordt. Kodi heeft er geen problemen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
B-Bandit schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:10:
[...]
Uiteraard ethernet! Hoewel ik ook perfecte wifi dekking heb. Met mijn LG C9 heb ik ook bluray rips van 90gb getest over wifi. Bizar dat dat kan tegenwoordig.

Maar dank voor je ervaring. Ga er nog even over nadenken want zag net in een side by side dat de Shield TV echt best wel groot is in vergelijking met de pro (dikke staaf). Het ging mij juist een beetje om het onopvallende.
Is bekabeld aangesloten geen enkel probleem zo te zien, het gaat trouwens niet over de grootte van een BR UHD rip maar wat ie aan maximale bitrate heeft. De grootte is vaak ook afhankelijk van een speelduur, dus dat zegt niet alles. Tot nu toe heb ik geen enkele hapering vast kunnen stellen.

Ik vond deze Shield Pro eigenlijk wel meevallen vwb afmetingen, ik had hem dan weer wat groter verwacht ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 07:50
The Zep Man schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:11:
[...]
Met Smart YouTube wordt er in ieder geval een subscription kanaal aangeboden.

Verder is het verschijnen van kanalen op het startscherm soms wat onstabiel. Een tijd geleden had ik een installatie van Prime Video waarbij het betreffende kanaal niet beschikbaar was voor een dag, ook niet in de instellingen. Pas daarna werd het aangeboden.
Dat is een goede tip inderdaad! Ik heb nu eindelijk een subscription kanaal :) Helaas niet helemaal zoals ik wilde: je hebt nu een kanaal met alle nieuwe video's van al je kanalen. terwijl ik eigenlijk hoopte op een overzicht van de kanalen zelf, waar je vervolgens op kunt doorklikken om alle video's in dat kanaal te browsen. Maar je kunt kennelijk niet alles hebben :)
Ook kwam ik er achter dat ik met mijn Nest mini de Shield kan starten >:) Zijn er nog meer Assistent commandos die werken zonder dat je de afstandsbediening gebruikt?

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

[...]

Snap ik.. in heb m hier achter de receiver/blurayspeler liggen, valt daardoor niet op. Maar misschien eens een smalle keukenrol pakken en die op maat knippen, dan zie je hoe die zich verhoudt tot je andere apparatuur? :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koop dan een Shield TV Pro 2019 (plat) en plak die achter de TV. Onopvallender kan niet als de TV aan de muur hangt.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik weet niet hoor, maar mijn Shield TV 2017 is denk ik net zo groot als een ouderwetse dichtgeklapte Nintendo 3Ds en zelfs compacter dan mijn Ubiquiti UniFi US 8 netwerkswitch dus dat moet echt makkelijk ergens achter te proppen zijn helemaal uit het zicht en zo! :D :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
Zijn er eigenlijk echt goede leuke spellen die je met z'n 2en (met 2 controllers dus) kan spelen voor de ShieldTV (Pro), of moet je het dan echt van retro gaming hebben?

Want ik heb het idee dat de meeste Android games voor telefoons zijn gemaakt, niet voor de "console" experience zeg maar. En dat gamen op de Shield net zoiets is als de simpele spelletjes die een Smarttv bied. Misschien meer keuze en wat meer gelikte spellen maar verder geen echte must-play games..

En dan bedoel ik niet alleen race spellen en RTS maar vooral ook spellen die je met je vriendin kan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
The Zep Man schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:36:
[...]
Koop dan een Shield TV Pro 2019 (plat) en plak die achter de TV. Onopvallender kan niet als de TV aan de muur hangt.
Zat ik ook aan te denken inderdaad. Het prijsverschil hoef ik het niet voor te laten in principe. Dank voor het meedenken allen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 13:24
Ik heb eindelijk het probleem met de HDMI kabels opgelost lijkt het.

Ik heb de 2019 shield pro aan een Q80R soundbar hangen, die naar een LG B8 gaat met ARC.

Zeer regelmatig sprong het beeld van de shield in storing, bij pauze, home, instellingen. Alleen grijs/zwarte storing in beeld. Na uit en aan ging het weer goed.

Ik heb verschillende HDMI kabels geprobeerd, probleem bleef. Ik begon al te twijfelen of het toch niet een technisch probleem was met de shield of soundbar aansluitingen.

Maar de laatste poging met CSL - 8k HDMI-kabel 2.1 2 meter van amazon lijkt het nu opgelost te hebben!
Zowel de shield naar Q80R en door naar de B8 vervangen hiermee.

Dus als iemand hetzelfde probleem heeft het proberen waard, kosten een tientje bij Amazon.

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik heb ook al mijn HDMI kabels onlangs vervangen voor die CSL 8k kabels van amazon.de. Erg mooie kabels, en hier ook alle problemen opgelost. Ik zit op 4k/HDR/DV/4:4:4 met o.m. de HDMI-kritische Apple TV 4K. Je hebt ze ook in 4k variant, die hebben een iets smallere plug en geen mooie sleeve om de kabel, maar ook die doen het goed én zijn wel in een 0,5 meter verkrijgbaar. Aanrader!

[ Voor 9% gewijzigd door the-body op 10-06-2020 08:48 ]

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:41

Snippertje

Light up your life

marcovandam schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:42:
Ik heb eindelijk het probleem met de HDMI kabels opgelost lijkt het.

Ik heb de 2019 shield pro aan een Q80R soundbar hangen, die naar een LG B8 gaat met ARC.

Zeer regelmatig sprong het beeld van de shield in storing, bij pauze, home, instellingen. Alleen grijs/zwarte storing in beeld. Na uit en aan ging het weer goed.

Ik heb verschillende HDMI kabels geprobeerd, probleem bleef. Ik begon al te twijfelen of het toch niet een technisch probleem was met de shield of soundbar aansluitingen.

Maar de laatste poging met CSL - 8k HDMI-kabel 2.1 2 meter van amazon lijkt het nu opgelost te hebben!
Zowel de shield naar Q80R en door naar de B8 vervangen hiermee.

Dus als iemand hetzelfde probleem heeft het proberen waard, kosten een tientje bij Amazon.
Dank voor de tip! Heb zelf ook 4 van die kabels besteld in verschillende maten. Af en toe valt het beeld weg, maar ik weet niet zeker of het nou aan die syncbox of shield ligt. Dus op deze manier alles maar even proberen.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44
Heb hier hetzelfde probleem, maar dan weer niet alleen bij de Shield. Dus alle 4k apparaten. Wel allemaal 4k kabels, maar ja. Daar kan ook van alles mee zijn.

Welke hebben jullie besteld? Want er zijn er toch best veel. Lijkt me sterk dat het alleen om een kleurtje of streepje op de stekker gaat? Of zie ik dat verkeerd. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Toen ik voor het eerst de Shield aanzette viel me iets op aan het menu. Het zag er allemaal wat onscherp uit (op mijn LG 4K OLED), maar ik kon er niet echt de vinger opleggen. Na wat googlen kwam ik erachter dat het menu een Full HD-resolutie heeft en geen 4K. Met minimal ADB kun je de resolutie handmatig aanpassen, maar dat lijkt niet altijd vlekkeloos te gaan. Zie hier voor meer informatie.

Iemand die dit heeft gedaan? Zo ja, tevreden met de verbetering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:41

Snippertje

Light up your life

Arunia schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:02:
Heb hier hetzelfde probleem, maar dan weer niet alleen bij de Shield. Dus alle 4k apparaten. Wel allemaal 4k kabels, maar ja. Daar kan ook van alles mee zijn.

Welke hebben jullie besteld? Want er zijn er toch best veel. Lijkt me sterk dat het alleen om een kleurtje of streepje op de stekker gaat? Of zie ik dat verkeerd. :D
Specifiek deze nu besteld: https://www.amazon.nl/CSL...riable/dp/B07ZRT7GF1?th=1

Zelf heb ik mijn PC ook aangesloten met een HDMI kabel van 7 meter. Die is van ruconnected. De enige kabel die daadwerkelijk goed werkte op die afstand. Maar die is een stuk prijziger. Zelf nog active kabels geprobeerd van Amazon zelf, maar kreeg nergens een goed signaal mee.

Ben benieuwd of die andere kabels wél goed werken met de shield, nogal een kieskeurig apparaatje.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Snippertje Dank je. Ik ga nog even kijken hoe en wat. De kabels stonden wel op de nominatie om vervangen te worden, maar met 4 apparaten voor 4k is dat toch best wel even een prijs.
PS4, Shield, BD-speler en versterker.

@Jackssonss Ik heb het net uitgevoerd. En buiten dat maar 1 app wel de correcte resolutie in het icoon geeft, wordt er op Reddit aangegeven om ATV launcher te gebruiken. Wellicht dat ik nog wat kan goochelen met de iconen van de standaard launcher, maar anders koop ik die ATV launcher pro wel voor 3,49 om zo wat apps van mijn blad te verwijderen. Alleen nog kijken hoe ik hem standaard met die launcher op kan laten starten.
Blijkbaar moet je de launcher van Google zelf naar defaults zetten waardoor je die vraag krijgt. Zal dat nog even checken.
Ziet er wel makkelijker uit. Alleen om dan nog in Settings te komen is even zoeken. :P
Krijg anders ruzie met mijn vrouw denk ik.

[ Voor 65% gewijzigd door Arunia op 10-06-2020 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:01:
Ik weet niet hoor, maar mijn Shield TV 2017 is denk ik net zo groot als een ouderwetse dichtgeklapte Nintendo 3Ds en zelfs compacter dan mijn Ubiquiti UniFi US 8 netwerkswitch dus dat moet echt makkelijk ergens achter te proppen zijn helemaal uit het zicht en zo! :D :P
De shield 2017 heb ik ook, die is toch een stuk makkelijker weg te werken dan de shield 2019 die nu beneden aan de tv hangt! Het is een soort van wc papier roltetje dat aan beide kanten kabels heeft, maar overdwars past hij niet in de ruimte die ik ervoor heb. Dus het is inderdaad een beetje een lomp ding en de plek van de aansluitingen helpt daarbij helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Argarath
  • Laatst online: 20:07

Argarath

MasterBlaster

Vraagje, n.a.v. mijn eerdere vragen in draadje heb ik een Shield (non-pro) gekocht en deze draait inmiddels prima met Kodi.

De Shield haalt zijn media van een best oude Synology DS209. Gister zaten we een 4k UHD blu-ray remux (rond de 60gig) te kijken, en dan merk ik dat toch een keer of 4/5 in de film er hele korte haperingen zitten, waarbij het lijkt alsof er ergens gebuffered moet worden. Dit doet zich niet met alle media voor (ligt wss ook aan de bandbreedte van het videobestand), maar gister dus wel. Er werd verder niet geschreven of anderszins gelezen van de NAS.

Alles draait op een gigabit netwerk bedraad. Kan het zijn dat de Synology de bottleneck is in dit verhaal?

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Argarath schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:12:
Alles draait op een gigabit netwerk bedraad. Kan het zijn dat de Synology de bottleneck is in dit verhaal?
Dat kan je natuurlijk testen door een PC bedraad te gebruiken en die dezelfde film af te laten spelen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swinnio
Vraagje, n.a.v. mijn eerdere vragen in draadje heb ik een Shield (non-pro) gekocht en deze draait inmiddels prima met Kodi.

De Shield haalt zijn media van een best oude Synology DS209. Gister zaten we een 4k UHD blu-ray remux (rond de 60gig) te kijken, en dan merk ik dat toch een keer of 4/5 in de film er hele korte haperingen zitten, waarbij het lijkt alsof er ergens gebuffered moet worden. Dit doet zich niet met alle media voor (ligt wss ook aan de bandbreedte van het videobestand), maar gister dus wel. Er werd verder niet geschreven of anderszins gelezen van de NAS.

In principe niet. Die NAS zou normaal gesproken wel 40MB/s read moeten kunnen halen, waarbij 10MB/s ruwweg genoeg zou moeten zijn voor een dergelijk bestand.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat er andere factoren kunnen zijn die er voor zorgen dat je dat af en toe niet haalt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Swinnio op 10-06-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

The Zep Man schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:43:
[...]
Dat kan je natuurlijk testen door een PC bedraad te gebruiken en die dezelfde film af te laten spelen. ;)
Goeie, thanks ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

En wat voor doorvoersnelheden haal je via jouw gigabit netwerk, heb je dat al eens getest? En wat is de maximale bitrate van het medium, wat zegt MediaInfo (als voorbeeld) daar over?

De DS209 moet dat normaal gesproken prima kunnen handelen.

Als Kodi moet bufferen, dan is dit meestal (onderin) zichtbaar in het scherm. Dat ook gezien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

hardware-lover schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:41:
[...]

En wat voor doorvoersnelheden haal je via jouw gigabit netwerk, heb je dat al eens getest? En wat is de maximale bitrate van het medium, wat zegt MediaInfo (als voorbeeld) daar over?

De DS209 moet dat normaal gesproken prima kunnen handelen.

Als Kodi moet bufferen, dan is dit meestal (onderin) zichtbaar in het scherm. Dat ook gezien?
Zit nu op mijn werk, dus kan dit pas later testen. Dank voor de links iig.

Kodi gaf niet aan dat hij aan het bufferen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
dragon2 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:55:
[...]

De shield 2017 heb ik ook, die is toch een stuk makkelijker weg te werken dan de shield 2019 die nu beneden aan de tv hangt! Het is een soort van wc papier roltetje dat aan beide kanten kabels heeft, maar overdwars past hij niet in de ruimte die ik ervoor heb. Dus het is inderdaad een beetje een lomp ding en de plek van de aansluitingen helpt daarbij helemaal niet.
Haha dat heb ik er dus ook bij. Dikke rol die je ergens moet zetten. Denk er nog over na om hem ergens in de tv meubel te proppen.

Klopt het dat de afstandsbediening via Bluetooth werkt en je dus geen line of sight nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
B-Bandit schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:48:
[...]

Haha dat heb ik er dus ook bij. Dikke rol die je ergens moet zetten. Denk er nog over na om hem ergens in de tv meubel te proppen.

Klopt het dat de afstandsbediening via Bluetooth werkt en je dus geen line of sight nodig hebt?
Ik gebruik een harmony hub, die is verbonden via bt. De originele ab ligt ergens in een la dus geen idee eigenlijk of die ook via bt gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Klopt, via BT; https://www.nvidia.com/nl-nl/shield/shield-tv/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Ja had ik al gevonden, maar wilde even dubbelchecken. Dan lijkt het me een mooi apparaat welk ergens in een kastje kan verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denbosch75
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-12-2023
Heeft iemand ervaring met het gebruik van 'Hue Stream' op de Nvidia Shield Pro?
Werkt dit goed met bijvoorbeeld Plex?
(ik weet dat het niet met Netflix, Disney+, etc. werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Arunia schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:45:
@Jackssonss Ik heb het net uitgevoerd. En buiten dat maar 1 app wel de correcte resolutie in het icoon geeft, wordt er op Reddit aangegeven om ATV launcher te gebruiken. Wellicht dat ik nog wat kan goochelen met de iconen van de standaard launcher, maar anders koop ik die ATV launcher pro wel voor 3,49 om zo wat apps van mijn blad te verwijderen. Alleen nog kijken hoe ik hem standaard met die launcher op kan laten starten.
Blijkbaar moet je de launcher van Google zelf naar defaults zetten waardoor je die vraag krijgt. Zal dat nog even checken.
Ziet er wel makkelijker uit. Alleen om dan nog in Settings te komen is even zoeken. :P
Krijg anders ruzie met mijn vrouw denk ik.
Ja, ik las dat er wat problemen kunnen zijn met icoontjes en de tekst daaronder. Bedoel je dat het met die ATV launcher pro er 'makkelijker' uit ziet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Jackssonss Heb het vanochtend even geprobeerd, maar uiteindelijk er af gegooid. Het is nu ook weer niet zo dat ik veel iconen heb staan. Zou me dan moeten verdiepen in het forceren van die launcher. Kan blijkbaar wel met een reset van de huidige launcher.
Maar vond het teveel moeite. Daarbij moet je dan die pro hebben om überhaupt iconen uit te kunnen schakelen. En dat vind ik op dit moment even iets teveel. Wellicht dat er andere zijn, maar viel me wel op dat de iconen met die ATV launcher wel goed waren. Kan me niet voorstellen dat er niets is in te stellen met de huidige standaard launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denbosch75 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:38:
Werkt (o.a. ook) met Kodi 👍 (hoewel de reactiesnelheid soms wel wat te kort schiet).

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 11-06-2020 21:41 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:18
Argarath schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:43:
[...]

Zit nu op mijn werk, dus kan dit pas later testen. Dank voor de links iig.

Kodi gaf niet aan dat hij aan het bufferen was.
Je zou voor de zekerheid Kodi toch wat buffer cache kunnen geven. Standaard buffert Kodi geen local file systems, dus dat moet je aanpassen in advancedsettings.xml:

https://kodi.wiki/view/HOW-TO:Modify_the_video_cache

Bij mij ziet dat er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
<advancedsettings>
  <cache>
    <memorysize>536870912</memorysize>
    <buffermode>1</buffermode>
    <readfactor>16</readfactor>
  </cache>
</advancedsettings>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
denbosch75 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:38:
Werkt hier prima, met plex.

Het handigste is wel als je lampen neemt die je verder nergens anders voor gebruikt, want het 'loslaten' door de app wil nog weleens niet. Dan moet je eerst heel die app afsluiten en dan later weer opstarten, beetje irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polo306
  • Laatst online: 11-09 13:04
Ik heb sinds gister ook een pro binnen vanuit de Mediamarkt.

Nu installeer Van alles en nog wat.... Maar is er ook een soort van lijst en/of shortcuts van apps die echt een must zijn.
Een soort top 10 of 20?
Of het dan sideloaded of officieel is dat er bij komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
polo306 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:54:
Ik heb sinds gister ook een pro binnen vanuit de Mediamarkt.

Nu installeer Van alles en nog wat.... Maar is er ook een soort van lijst en/of shortcuts van apps die echt een must zijn.
Een soort top 10 of 20?
Of het dan sideloaded of officieel is dat er bij komt?
Dat vroeg ik me ook af en een paar anderen blijkbaar (+2).
Wellicht gebruiken de meesten in dit topic de Shield (Pro) vooral voor streaming en Kodi ipv gaming.
Maar GeForce Now Beta is natuurlijk ook wel een mega feature. Lees overal dat het veel beter dan Hoor Stadia werkt.
Jazco2nd schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:23:
Zijn er eigenlijk echt goede leuke spellen die je met z'n 2en (met 2 controllers dus) kan spelen voor de ShieldTV (Pro), of moet je het dan echt van retro gaming hebben?

Want ik heb het idee dat de meeste Android games voor telefoons zijn gemaakt, niet voor de "console" experience zeg maar. En dat gamen op de Shield net zoiets is als de simpele spelletjes die een Smarttv bied. Misschien meer keuze en wat meer gelikte spellen maar verder geen echte must-play games..

En dan bedoel ik niet alleen race spellen en RTS maar vooral ook spellen die je met je vriendin kan spelen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:12:
Wellicht gebruiken de meesten in dit topic de Shield (Pro) vooral voor streaming en Kodi ipv gaming.
Maar GeForce Now Beta is natuurlijk ook wel een mega feature. Lees overal dat het veel beter dan Hoor Stadia werkt.
Ik gebruik geen GeForce Now, maar wel Steam Link.

Daarmee geef ik indirect ook een antwoord op je tweede vraag:
Lokaal spellen spelen op een Shield TV doe ik niet, maar op Steam zijn er zat spellen te vinden die in die categorie vallen. Via Steam Link zijn die allemaal te spelen op een Shield TV.

[ Voor 36% gewijzigd door The Zep Man op 11-06-2020 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

Mr Magic schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:49:
[...]

Je zou voor de zekerheid Kodi toch wat buffer cache kunnen geven. Standaard buffert Kodi geen local file systems, dus dat moet je aanpassen in advancedsettings.xml:

code:
1
2
3
4
5
6
7
<advancedsettings>
  <cache>
  </cache>
</advancedsettings>
Dank! Kun je gewoon in de Shield SSH'en? Of hoe benader je het bestandssysteem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:18
Argarath schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:20:
[...]

Dank! Kun je gewoon in de Shield SSH'en? Of hoe benader je het bestandssysteem?
Ik gebruik altijd de file manager X-Plore for Android TV (uit de Play Store).

Dan aan de ene kant een drive mapping naar een Windows share en aan de andere kant de externe storage van de Shield. Wel even show hidden files aanzetten anders zie je de .kodi map niet onder de Android/data/org.xbmc.kodi/files map.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Argarath schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:20:
Kun je gewoon in de Shield SSH'en? Of hoe benader je het bestandssysteem?
In ieder geval met de reguliere Shield TV apparaten (Pro 2019 en alle voorgangers) is het mogelijk om de meegeleverde Plex Media Server het bestandssysteem van de Shield TV via SMB aan te laten bieden op het netwerk. Je hoeft hiervoor Plex Media Server zelf niet te gebruiken.

Mogelijk is dat wel SMBv1. Dat heb ik nog niet verder getest. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 11-06-2020 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dragon2 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:55:
Ja, sorry : Ik maakte de vergelijking Shield TV 2017 vs. Shield TV 2019 Pro :)

Die moeten grofweg net zo klein en makkelijk weg te werken zijn!

Wat betreft die 2019 "Tube Shield TV" : Ik was er heel enthousiast over in het begin, maar nu alle beperkingen bekend zijn vind ik het maar een onzinnig product :/

Heb je het geld niet voor een Shield TV 2019 Pro of vind je die gewoon te duur ?!
Koop dan de Xiaomi Mi Box tegenhanger en geniet ervan! :Y)
Kijk eens op : https://www.nvidia.com/en-us/shield/shop/ voor alle details ;)

[ Voor 13% gewijzigd door nero355 op 11-06-2020 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Tnx. Heb ik uiteraard als eerste gekeken, maar zag bluetooth ondersteuning maar ook IR. Dus wilde even dubbelchecken dat de bediening echt via BT gaat. De IR is voor bediening van de tv begreep ik later.

Jij vindt de tube dus niks? Mij gaat het niet om het geld namelijk, maar om het buiten zicht kunnen wegwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:39
B-Bandit schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:33:
[...]

Tnx. Heb ik uiteraard als eerste gekeken, maar zag bluetooth ondersteuning maar ook IR. Dus wilde even dubbelchecken dat de bediening echt via BT gaat. De IR is voor bediening van de tv begreep ik later.

Jij vindt de tube dus niks? Mij gaat het niet om het geld namelijk, maar om het buiten zicht kunnen wegwerken.
oo, je hebt nog geen shield.
Yep.. je gebruikt Bluetooth. Mijn shield (pro) is ook niet zichtbaar.
De pro versie kun je, denk ik, makkelijker wegwerken. Lekker plat.
En als geld je niks uitmaakt? Future proef door 64bit en 3GB geheugen.Je zult het maar net nodig hebben.
En door 2 usb poorten is het makkelijk om eentje te gebruiken, om intern geheugen van 16GB uit te bereiden met een kleine usb geheugen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Sinds deze week heb ik ook een Nvidia Shield Pro 2019. Ik heb een LG OLED55B6V uit 2016 en alhoewel de meest gangbare interne apps redelijk werken wilde ik graag een Shield om ook mijn DIY ambilight te kunnen gebruiken (bij non-DRM content), en alles (en meer) in 1 interface te hebben. Dit werkt allemaal prima en ben zeer tevreden met de mogelijkheden en snelheid van de Shield.

Ik heb echter 1 probleem waar ik nog geen oplossing voor heb kunnen vinden: mijn TV ondersteund geen Dolby Vision op 60hz over HDMI (dat was ik vergeten...). Op zich niet erg want praktisch alle video content is slechts 24p, maar ik krijg dus geen Dolby Vision content te zien in apps als Netflix omdat de Shield standaard ingesteld staat op HDR10 60hz (ik wil wel een vlotte UI en 60fps Twitch/Games).

Handmatig wisselen is nogal een omweg (ook vanwege de expliciete warning die je dan krijgt) en de Refresh Rate app die in dit topic wordt genoemd zorgt er wel voor dat Netflix keurig naar 30Hz switcht (eigenlijk 23.96) maar deze switch dan niet naar Dolby Vision color space waardoor ik er alsnog niks aan heb...

Ik las dat er een beta is met color switching ingebouwd maar geen idee of dat enkel tussen Non-HDR/HDR is of ook automatisch HDR/DV.

Iemand die mij verder kan helpen? Anders ben ik genoodzaakt voor bepaalde apps toch weer de interne apps van de TV te gaan gebruiken en dat zou jammer zijn...

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Denk dat ik voor de besturing door de Harmony remote ga kijken naar een Flirc IR USB adapter. Gewoon geen gezeur, maar kost wel wat vergeleken met een goedkoop ali ding. Aan de andere kant zit ik ook weer niet te wachten op een Ir ding aan een snoer.

Kan alleen niet vinden hoe het instellen op de Harmony zelf gaat. Verwacht dat alles wel gewoon in de software zelf staat waardoor het plug and play is en je dus niet allerlei codes hoeft op te zoeken om het spul te besturen.
Voor de mensen die het gebruiken, werkt het besturen ook in apps zoals Plex, Disney+ enzovoorts?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Arunia schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:48:
Kan alleen niet vinden hoe het instellen op de Harmony zelf gaat. Verwacht dat alles wel gewoon in de software zelf staat waardoor het plug and play is en je dus niet allerlei codes hoeft op te zoeken om het spul te besturen.
Een tijd geleden werd ik gewezen op deze site. Dat geeft een goede samenvatting van een soortgelijke configuratie die ik heb draaien.
Voor de mensen die het gebruiken, werkt het besturen ook in apps zoals Plex, Disney+ enzovoorts?
Besturing werkt overal omdat de Flirc een USB toetsenbord emuleert.

Verder werkt de Flirc bij mij direct in een Shield TV die weggeplakt is achter de TV. Onzichtbaarder kan niet.

[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 12-06-2020 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@The Zep Man Dat is perfect! Dank, dan ga ik binnenkort die Flirc v2 bestellen. Mocht deze ooit vervangen worden voor de Shield pro, dan kan ik die Flirc mooi blijven gebruiken.

Voor Plex is er een standaard profile zo te zien:
https://forums.plex.tv/t/flirc-setup-guide/175400

Maar moet even kijken hoe en wat precies, maar daar kom ik dan wel uit. Zie dat je in de Flirc zelf dingen kunt uploaden qua besturing. Gaat helemaal goed komen.

[ Voor 42% gewijzigd door Arunia op 12-06-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
mucuracat schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:30:
[...]

oo, je hebt nog geen shield.
Yep.. je gebruikt Bluetooth. Mijn shield (pro) is ook niet zichtbaar.
De pro versie kun je, denk ik, makkelijker wegwerken. Lekker plat.
En als geld je niks uitmaakt? Future proef door 64bit en 3GB geheugen.Je zult het maar net nodig hebben.
En door 2 usb poorten is het makkelijk om eentje te gebruiken, om intern geheugen van 16GB uit te bereiden met een kleine usb geheugen.
Klopt, dank voor je overdenkingen. Shield komt vandaag binnen, ga ik gelijk mee experimenteren. Even kijken of ik Plex ga gebruiken of bij de Kodi database blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

Mr Magic schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:49:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
<advancedsettings>
  <cache>
  </cache>
</advancedsettings>
Dit nu aangepast. Eens kijken of dit voldoende werkt. Mediabestanden hebben bitrate rond de 63mb/s. Als ik de LAN snelheid test met de synology zou dit moeten kunnen. Gister had ik echter een mediabestand met 16,3 mb/s bitrate en daar had ik echt veel haperingen (veel meer dan eerder met dat veel grotere bestand). Dus dat is natuurlijk wel vreemd. Ik zou bijna denken dat de Synology dan iets aan het doen is, maar zou niet weten wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
The Zep Man schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:52:
[...]
Een tijd geleden werd ik gewezen op deze site. Dat geeft een goede samenvatting van een soortgelijke configuratie die ik heb draaien.

[...]
Besturing werkt overal omdat de Flirc een USB toetsenbord emuleert.

Verder werkt de Flirc bij mij direct in een Shield TV die weggeplakt is achter de TV. Onzichtbaarder kan niet.
Puur uit interesse: als je een harmony remote hebt die bluetooth ondersteunt, heeft de Flirc toch geen toegevoegde waarde meer? Of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Swinnio schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:02:
Puur uit interesse: als je een harmony remote hebt die bluetooth ondersteunt, heeft de Flirc toch geen toegevoegde waarde meer?
Klopt. Echter heb ik een liefde-haatrelatie met Bluetooth. Hierom heb ik enkel ervaring met de 'klassieke' Logitech infraroodafstandsbedieningen.

Less is more, en infrarood via een Flirc werkt ook goed. Het is WAF proof, want het werkt altijd. En als het niet meer werkt dan weet iedereen die betrokken is na jarenlange ervaring wel hoe ze de batterijen van de afstandsbediening moeten vervangen.

Ik koop juist iets als de Flirc omdat het onderhoudsvrij is. Er hoeft bijvoorbeeld maar één Shield TV update te zijn die een Bluetooth pairing verloren laat gaan en de WAF is gereduceerd naar 0.

[ Voor 61% gewijzigd door The Zep Man op 12-06-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:48
Misschien is dit al een paar keer langsgekomen, mijn excuses alvast dan want ik heb zelf hier nog geen duidelijk antwoord op kunnen vinden na lang zoeken.

Heeft de Shield (Pro) nu wel of geen last van (micro) stutter bij het afspelen van 24p content, of het nu via Netflix, Youtube of mkv bestanden zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_jero_813 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:22:
Misschien is dit al een paar keer langsgekomen, mijn excuses alvast dan want ik heb zelf hier nog geen duidelijk antwoord op kunnen vinden na lang zoeken.

Heeft de Shield (Pro) nu wel of geen last van (micro) stutter bij het afspelen van 24p content, of het nu via Netflix, Youtube of mkv bestanden zijn?
Heel lastig om hier een fatsoenlijk antwoord op te geven omdat dit voor iedereen anders kan zijn. 24p materiaal hoort van zichzelf eigenlijk niet al soepel te lopen, dus wat jij een (micro) stotter noemt is iets wat mogelijk vanzelfsprekend is. Dit kan ook nog eens extra versterkt worden door de TV (of beamer), waarop het wordt weergegeven. De ene persoon kan er prima mee overweg, een ander kan er zich gruwelijk aan storen.

*Disadvantages of 24p
In general, 24 frames-per-second video has more trouble with fast camera motion than other, higher frame rates, sometimes showing a "strobe" or "choppy" motion, just like 24 frame/s film will if shot as if it is video, without slower camera panning & zooming motion. It is therefore not well-suited for programming requiring spontaneous camera action or "reality" camerawork.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is inderdaad al een paar keer langsgekomen.

Zelf heb ik geen microstutter meegemaakt, maar je moet de Shield TV dan wel goed afstellen. Zo pas je het signaal aan dat naar de TV wordt verstuurd gebaseerd op de content die wordt afgespeeld.

De Shield TV kan een onderscheid maken tussen 23,976 hz, 24 hz, 25 hz, 30 hz, 50 hz, en 60 hz. Aangenomen dat de gebruikte TV die refresh rates aankan moet het allemaal stottervrij lukken, mits de bron die je afspeelt natuurlijk goed is.

Kodi kan zelf de refresh rate instellen gebaseerd op wat je afspeelt. Voor de rest (Netflix, etc.) moet je aan de slag met deze gratis (en reclamevrije) tool.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 12-06-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
The Zep Man schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:55:
[...]
Het is inderdaad al een paar keer langsgekomen.

Zelf heb ik geen microstutter meegemaakt, maar je moet de Shield TV dan wel goed afstellen. Zo pas je het signaal aan dat naar de TV wordt verstuurd gebaseerd op de content die wordt afgespeeld.

De Shield TV kan een onderscheid maken tussen 23,976 hz, 24 hz, 25 hz, 30 hz, 50 hz, en 60 hz. Aangenomen dat de gebruikte TV die refresh rates aankan moet het allemaal stottervrij lukken, mits de bron die je afspeelt natuurlijk goed is.

Kodi kan zelf de refresh rate instellen gebaseerd op wat je afspeelt. Voor de rest (Netflix, etc.) moet je aan de slag met deze gratis (en reclamevrije) tool.
Ik ben vergeten te vermelden dat ik ook aan het kijken ben naar een LG Oled tv, waarschijnlijk dan de CX. Ik heb nu nog een oude Samsung LCD met een popcorn A200 maar heb daar nooit last van stotterend beeld. Nu snap ik dat 24p altijd schokt (daar heb je gelukkig motion interpolation voor), maar dat is niet het micro stutter probleem dat vermeld wordt. Het zou voor mij persoonlijk vervelend zijn als het beeld elke minuut bv even hangt. Misschien dat iemand in combinatie met een Oled tv nog iets van zijn ervaringen kan delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_jero_813 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:36:
Misschien dat iemand in combinatie met een Oled tv nog iets van zijn ervaringen kan delen?
Ervaring met een Shield TV 2017 en een OLED TV van Panasonic. Geen stottering met de genoemde maatregelen. Zolang je maar ook 23,976 hz ondersteunt (wat geen 24 hz is) heb je geen stotteringen met film.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 12-06-2020 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22

In Kodi / Plex heb je daar geen issues mee. De netflix en youtube app kunnen voor zover ik weet op de shield niet switchen van refresh rate en daar zie je dus wel micro stutter in panning shots op de shield 2017 pro. Ook al kan mijn OLED C9 tv prima 24p content afhandelen. Ik heb daarentegen ook de shield 2019 pro en daarin zit tegenwoordig de optie match frame rate (beta). Dat werkt bij mij perfect in Netflix en dan speelt de content netjes op 24p en geen micro stotters. Disney+ app heeft helaas nog wel issues met deze feature, maar wel goed dat nvidia ermee bezig is om dit op te lossen.

Anders moet je het gaan oplossen met die adjust refresh app uit de google play store maar dat is wel een behoorlijke workaround qua setting aanpassingen.

[ Voor 4% gewijzigd door keepitfrosty op 12-06-2020 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
Iedereen bedankt voor de antwoorden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ik heb een shield 2019 gekocht.

Ik had nog een intenso 3 TB hdd (3,5inch) liggen maar die krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat.
Hij had GPT format maar dat ondersteund android tv niet dus terug naar MBR.
Toen had ik 2 unallocated partities. Die zijn niet samen te voegen
Schijf wordt nog niet herkend door de shield.
In heb 1 allocated partitie geformatteerd maar nog steeds herkend de shield hem niet.
Telkens krijg ik de melding dat de schijf beschadigd is maar geen mogelijkheid tot repareren.
Windows ziet hem telkens wel.

Lang verhaal maar ik ga lekker een ander kopen. Tenzij iemand de gouden tip heeft.

Welke schijf heeft dan de voorkeur?
Ik wil 4k kunnen kijken vanaf de schijf.
Prijs rond de 100 euro.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
madmaus schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:47:

Ik had nog een intenso 3 GB hdd (3,5inch) liggen maar die krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat.
In heb 1 allocated partitie geformatteerd maar nog steeds herkend de shield hem niet.
Telkens krijg ik de melding dat de schijf beschadigd is maar geen mogelijkheid tot repareren.
Je verteld niet hoe je de partities hebt geformatteerd.

Handigste kan je met Windows Disk Management eerst alle partities van de schijf afhalen.
(Let wel op dat je de goede schijf kiest).

En dan een nieuwe MBR partitie maken en die als ExFat formatteren, dus niet als NTFS.

Rechts klikken op de Start knop:

En dan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9LkftMN4yp_uliAqyW30M5nWwQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qk9aaAMySq4R5Qcc2zOL06Zq.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door RobbieT op 12-06-2020 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

Ik heb vandaag het 2019 pro model binnen gekregen en word echt gillend gek.. ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik sta op het punt om hem in de magnetron te gooien ;)

setup:
Philips 65PUS7600, Samsung HW-K950 soundbar, Nvidia Shield 2019 pro

shield is met HDMI verbonden met soundbar, soundbar gaat met HDMI naar tv

problemen:
- out of the box geeft Netflix geen geluid, krijg dit ook met geen mogelijkheid aangepast of aan de praat
- kodi/mrmc/smpc geprobeerd, krijg het bij geen één voor elkaar om Atmos passthrough aan de praat te krijgen (werkte voorheen wel met zelfde instellingen)

Ik heb (naar mijn idee) alles geprobeerd qua passthrough settings, audio opties etc, maar het wil maar niet functioneren

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Retro op 12-06-2020 16:45 ]

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
RobbieT schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:13:
[...]

Je verteld niet hoe je de partities hebt geformatteerd.

Handigste kan je met Windows Disk Management eerst alle partities van de schijf afhalen.
(Let wel op dat je de goede schijf kiest).

En dan een nieuwe MBR partitie maken en die als ExFat formatteren, dus niet als NTFS.

Rechts klikken op de Start knop:

En dan:

[Afbeelding]
Sorry NTFS geformatteerd.
Dat zou moeten werken volgens mij?

Ik kan exfat proberen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01

Ik had nog een intenso 3 GB hdd (3,5inch) liggen maar die krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat.

Lang verhaal maar ik ga lekker een ander kopen. Tenzij iemand de gouden tip heeft.

Prijs rond de 100 euro.
intenso 3 GB hdd of bedoel je 3 tb want op 3 gb krijg je geen 4 k kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Theodor schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:48:
[...]

intenso 3 GB hdd of bedoel je 3 tb want op 3 gb krijg je geen 4 k kwijt...
Ahum. Ja dat bedoel ik :-)

Dit is was ik nu zie:

https://ibb.co/rZXKLNSAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-sL14VAd-e78pFzZFAgFDWGTGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZDS8mHhBRYEGKq08qjMpG07.jpg?f=fotoalbum_large

Exfat werkt! :)
Maar ik die unallocated ben ik kwijt denk ik? Ik kan daar niets mee doen in elk geval.

[ Voor 76% gewijzigd door madmaus op 12-06-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
madmaus schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:49:
https://ibb.co/rZXKLNS[Afbeelding]

Exfat werkt! :)
Maar ik die unallocated ben ik kwijt denk ik? Ik kan daar niets mee doen in elk geval.
Maak gewoon nog een partitie aan en klaar! :)

Ik had nog een intenso 3 TB hdd (3,5inch) liggen maar die krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat.

Prijs rond de 100 euro.
TIP voor in de toekomst : Linux LiveCD en daarop gparted :*)

Kan je de boel slopen hoe je maar wilt om vervolgens alles weer netjes in Windows aan te maken alsof het een nieuwe HDD betreft ;)
keepitfrosty schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:10:
De netflix en youtube app kunnen voor zover ik weet op de shield niet switchen van refresh rate en daar zie je dus wel micro stutter in panning shots
Al die apps hebben gewoon te weinig instellingen om dit soort dingen te regelen dus IMHO ligt het niet aan het apparaat waarmee je het afspeelt, maar aan de dienst die je gebruikt en de app daarvan!

Om maar wat als voorbeeld te noemen :
Pak een 120 of 144 Hz scherm en een Windows 10 systeem en probeer daarop eens wat af te spelen via Netflix.
Resultaat : Beeld en geluid lopen niet synchroon! :F

Zet je het scherm op 60 Hz dan is er niks aan de hand... :D _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Ik heb passthrough in Kodi aangezet (en resample quality op high en output configuration als best match), maar ik merk dat als ik muziek of een video afspeel ik het geluid nog steeds met de Shield-afstandsbediening kan aanpassen. Ik meen dat dit niet mogelijk zou zijn als er echt sprake is van passthrough. Ook mijn versterker geeft bij alle bestanden dezelfde bitrate aan (d.m.v. lampje, ik heb geen display). Betekent dit inderdaad dat passthrough niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
nero355 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:02:
[...]

Maak gewoon nog een partitie aan en klaar! :)
Nou ik kan er niets mee. Alles is uitgegrijst.
Naja voor mij nu even prima zo.
Ik kan doen wat ik wilde.
Thanks 👍

Ik ben overigens echt verbaasd dat de shield zoveel betere kwaliteit Netflix heeft dan mijn Samsung 65Q9F in de native app.
Sowieso natuurlijk dolby Atmos wat echt een verschil is.
Maar ook niet Atmos klinkt beter en het beeld is echt veel mooier

[ Voor 30% gewijzigd door madmaus op 12-06-2020 18:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Voor iedereen met passthrough problemen met een Nvidia Shield Pro 2019 (naar bijvoorbeeld een sound bar):
  • Draai de laatste firmware op de Shield TV. In praktisch elke versie zijn er wel fixes toegevoegd voor geluid.
  • Zorg ervoor dat in de instellingen van de Shield TV de passthrough options op 'manual' zijn gezet, en kies enkel de opties die het ontvangende apparaat ondersteunt.
  • Test eerst zonder Dolby Audio Processing, dan pas met.
  • Voor Kodi/Plex: zorg ervoor dat je ook de juiste opties hebt aangetikt in de instellingen. Gebruik in Kodi de Expert settings om handmatig de ondersteunde passthrough formaten te kiezen. Controleer ook tijdens het afspelen van een film of 'Allow passthrough' in de geluidsopties is ingeschakeld.

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 12-06-2020 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denbosch75
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-12-2023
Wie kan helpen??

Gisteren de 'Nvidia Shield Pro' ontvangen. Plex Server geïnstalleerd. Mijn NAS (synology DS213j) aan de Shield 'gemount' en video-mappen van de NAS toegewezen aan de mappen op de 'Shield Android TV' Plex server.
Hij speelt nu alles prima af. Zowel 4k als Atmos worden netjes (zonder transcoding) gestreamd naar de Shield Plex server, máár...:
Het duurt 32 seconden voordat de video's (ongeacht 4k of 1080p) starten!!
  • Is dit normaal?
  • Waar kan dit aan liggen?
  • Mis ik een bepaalde instelling op de NAS, Shield óf Plex server?
Alvast bedankt voor het antwoord. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je post mist kritieke informatie. Bedraad of draadloos? Heb je andere Plex apparaten/clients via dezelfde netwerkverbinding geprobeerd? Hoe reageren die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denbosch75 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:15:
Wie kan helpen??

Gisteren de 'Nvidia Shield Pro' ontvangen. Plex Server geïnstalleerd. Mijn NAS (synology DS213j) aan de Shield 'gemount' en video-mappen van de NAS toegewezen aan de mappen op de 'Shield Android TV' Plex server.
Hij speelt nu alles prima af. Zowel 4k als Atmos worden netjes (zonder transcoding) gestreamd naar de Shield Plex server, máár...:
Het duurt 32 seconden voordat de video's (ongeacht 4k of 1080p) starten!!
  • Is dit normaal?
  • Waar kan dit aan liggen?
  • Mis ik een bepaalde instelling op de NAS, Shield óf Plex server?
Alvast bedankt voor het antwoord. ;)
Bekend probleem! Gebruik effe de Search bovenaan voor de exacte uitleg en oplossing ;)
Jackssonss schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:04:
Ik heb passthrough in Kodi aangezet (en resample quality op high en output configuration als best match), maar ik merk dat als ik muziek of een video afspeel ik het geluid nog steeds met de Shield-afstandsbediening kan aanpassen. Ik meen dat dit niet mogelijk zou zijn als er echt sprake is van passthrough. Ook mijn versterker geeft bij alle bestanden dezelfde bitrate aan (d.m.v. lampje, ik heb geen display). Betekent dit inderdaad dat passthrough niet werkt?
Ik heb dat alleen als het om Stereo geluid gaat dus kijk effe wat je precies afspeelt :)

Bij alle Dolby/DTS/enz. formaten is de boel gewoon Passthrough vanuit Kodi dus zoals @The Zep Man al eerder zei : Loop alles effe na en stel alles goed in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
nero355 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:24:
Ik heb dat alleen als het om Stereo geluid gaat dus kijk effe wat je precies afspeelt :)

Bij alle Dolby/DTS/enz. formaten is de boel gewoon Passthrough vanuit Kodi dus zoals @The Zep Man al eerder zei : Loop alles effe na en stel alles goed in!
Inderdaad, het gaat hier om stereo. Ik heb verder alles ingesteld zoals @The Zep Man zegt. Ik heb mijn Shield trouwens via USB aangesloten op mijn versterker. Als ik de USB-stekker verwijder en via HDMI afspeel (naar TV en via TV optisch naar versterker) werkt de volumeregeling op de Shield-afstandsbediening niet meer (zoals het volgens mij hoort), maar geeft de versterker helemaal geen bitrate meer aan.

Wat me verder opvalt is dat als ik muziek speel in Kodi en terug ga naar het Shield-menu, dat dan de muziek vaak begint te stotteren... Is dat een bekend probleem?

[ Voor 94% gewijzigd door Jackssonss op 12-06-2020 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jackssonss schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:29:
Inderdaad, het gaat hier om stereo. Ik heb verder alles ingesteld zoals @The Zep Man zegt.
Gaat het om stereo muziek die je afspeelt? Zo ja, dan is er geen passthrough. Stereo PCM (ook na decompressie vanuit een ander formaat) is stereo PCM, en blijft stereo PCM tot en met je receiver (zonder kwaliteitsverlies). Het enige dat je zou kunnen doen is stereo upscalen naar 5.1 (en eventueel opnieuw comprimeren naar Dolby Digital als je versterker geen LPCM ondersteuning heeft), maar waarom zou je dat doen voor muziek? 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door The Zep Man op 12-06-2020 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Jackssonss : Dan is er niks aan de hand! :)

Sinds een bepaalde update van de Shield TV 2015/2015 Pro/2017 is het ineens zo geworden dus ik heb het maar gelaten voor wat het is, want verder werkt alles PERFECT! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
The Zep Man schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:31:
[...]
Gaat het om stereo muziek die je afspeelt? Zo ja, dan is er geen passthrough. Stereo PCM (ook na decompressie vanuit een ander formaat) is stereo PCM, en blijft stereo PCM tot en met je receiver (zonder kwaliteitsverlies). Het enige dat je zou kunnen doen is stereo upscalen naar 5.1 (en eventueel opnieuw comprimeren naar Dolby Digital als je versterker geen LPCM ondersteuning heeft), maar waarom zou je dat doen voor muziek? 8)7
Haha. Ja, het gaat dus om stereo. Ah, dat wist ik dus niet. Is dat specifiek een Android TV-dingetje? Volgens mij werkte het met Kodi op mijn HTPC wel. Ga ik nog eens testen.

Dus, je bedoelt dat Kodi het stereo PCM-signaal altijd 1:1 doorgeeft aan mijn versterker zonder te samplen, of begrijp ik het verkeerd?

[ Voor 8% gewijzigd door Jackssonss op 12-06-2020 18:36 ]

Pagina: 1 ... 73 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.