Allemaal prima, maar het blijft raar dat de verschillende streamingdiensten dit niet in hun Client aanbieden anno 2020

Jazco2nd schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:29:
Ik heb de tube, Shield TV 2019 nu en WOW!!
Wat een ongelooflijk goed apparaat juist. De afstandsbediening is hemels, koning der afstandsbedieningen. Het heeft een bewegingssensor voor de verlichting, handig! Is die niet constant aan. En als je hem kwijt bent kan je via de app laten piepen. Verder heeft het exact de juiste knoppen, lekker minimalistisch en het piramide ontwerp vind ik verassend prettig.
Tja, het duurde effe een jaar of 5 maar dan heb je ook wat!
Ik heb lekker een € 8 kostende 3rd party remote gekocht die veel lekkerder in de hand ligt dan de oude platte remote van de 2015/2017 modellen

De remote alleen al is dé reden om een ShieldTV te kopen en je TV netwerk instellingen te resetten. Die hoeft nooit meer online.
Vergeet je firmware updates niet hé!

Plus je kan ermee gamen, plus je hebt GeForce Now.
Uiteraard! Tegra/Ion Powerrr!

Ja, ik zie ook liever een non-Android base, maar na jaren een Vero4K die me elke keer tegenviel, telkens wel weer een stabiliteitsprobleem, native Remote die ineens stopt met werken.. beloftes van de hoofd developer (" we investeren 1 miljoen dollar! ") en 2 jaar later 0.0 van de genoemde extra's..
Is dit gewoon een absolute verademing. Snap niet dat ik nog getwijfeld heb.
Ik heb een tijdje het Vero 4K/4K+ Support Forum gevolgd en nooit dergelijke problemen gelezen eerlijk gezegd
De huidige Vero 4K+ zou ik dan ook best wel blindelings durven te kopen!
Maar goed... zoveel mensen, zoveel wensen...
Als je gewoon je eigen NAS/server hebt, blijf weg van de Pro want al die extra's heb je toch niet nodig. Tenzij je per se die paar spellen móet spelen die 64-bit vereisen.
Alles gaat richting puur 64-bit software dus ik zou dat niet al te hard roepen!

Ik heb ook afscheid van Kodi & Yatse genomen. Jellyfin op de server, Jellyfin in ShieldTV en klaar. Lekker simpel en het werkt supersnel!
Kodi blijft voor mijn setup de #1 gewoon, maar als het dan toch iets anders moet zijn dan maar een dergelijke opensource oplossing i.p.v. de overige concurrenten!

De Xiaomi Mi Box zou ik alleen al om de Shield remote links laten liggen.
Ik zou elke remote laten liggen vanwege mijn Logitech Harmony Remote

Overigens werkt de remote perfect om mijn receiver en tv te bedienen (ShieldTV > Yamaha receiver > TV). Ben dus met 1 remote klaar! Met de Vero heb ik 2 jaar gekloot, werkte nooit zoals het moest.
De Yamaha remote werkt óók voor ShieldTV playback! Het instellen daarvan was ontzettend simpel in de ShieldTV. Goede backup dus. Ook dit lukte beperkt met de Vero4K en heel beperkt voor een aangesloten Chromecast (alleen play/pause).
Hé bah! HDMI CEC... bah!

Die remote heb ik alleen nodig als ik video met 2.0 stereo geluid speel, om te schakelen naar Dolby Pro Logic (maar kan ook met een app).
Kan je mooi oplossen met een goed ingeprogrammeerde Logitech Harmony Remote!

Eigenlijk zouden alle tv's "dom" moeten zijn, en deze Tube en remote erbij leveren. Met misschien een breakout module als je geen aparte NAS hebt
Zijn stap voor stap wat opties voor op komst, maar het zal nog lang duren voordat we zover zijn!
Er zijn wel nVidia BFG TV's tekoop met een ingebouwde Shield TV

Best knap dat een GPU ontwerper zo een goed consumer focused product neerzet

Het begon al lang geleden met Ion en Tegra wat ik toen al prachtig vond en sinds 2015 hebben we de Tegra powered Shield TV modellen