Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jackssonss schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:29:
[...]
Inderdaad, het gaat hier om stereo. Ik heb verder alles ingesteld zoals @The Zep Man zegt. Ik heb mijn Shield trouwens via USB aangesloten op mijn versterker. Als ik de USB-stekker verwijder en via HDMI afspeel (naar TV en via TV optisch naar versterker) werkt de volumeregeling op de Shield-afstandsbediening niet meer (zoals het volgens mij hoort), maar geeft de versterker helemaal geen bitrate meer aan.

[knip]
Wel even in het achterhoofd houden dat ook bij bitstream audio het volume door de Shield geregeld kan worden van je receiver/etc., omdat de CEC instellingen dit simpel mogelijk maken binnen de Shield instellingen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• denbosch75
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-12-2023
The Zep Man schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:16:
[...]
Je post mist kritieke informatie. Bedraad of draadloos? Heb je andere Plex apparaten/clients via dezelfde netwerkverbinding geprobeerd? Hoe reageren die?
Alles (nog) via een sterk wifi-netwerk, maar up- en downstream liepen niet vol. Ook de CPU van de NAS was mar voor 20% belast.
Ondertussen zelf het antwoord gevonden! :)
Voor als iemand anders hier ook tegenaan loopt. Bij instellingen van de Synology NAS moet bij bestandservice, onder SMB de 'geavanceerde instellingen' worden aangevinkt. Daar staat "Opportunistic Locking"standaard aangevinkt. Die moet uit. Nu start elke film netjes na zo'n 2 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
hardware-lover schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:43:
[...]

Wel even in het achterhoofd houden dat ook bij bitstream audio het volume door de Shield geregeld kan worden van je receiver/etc., omdat de CEC instellingen dit simpel mogelijk maken binnen de Shield instellingen.
Ok, dat wist ik niet, maar als ik via HDMI afspeel dan doet de volumeregeling via de afstandsbediening het niet meer. Dat ligt dan aan de CEC-instellingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:19
denbosch75 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:15:
Wie kan helpen??

Gisteren de 'Nvidia Shield Pro' ontvangen. Plex Server geïnstalleerd. Mijn NAS (synology DS213j) aan de Shield 'gemount' en video-mappen van de NAS toegewezen aan de mappen op de 'Shield Android TV' Plex server.
Hij speelt nu alles prima af. Zowel 4k als Atmos worden netjes (zonder transcoding) gestreamd naar de Shield Plex server, máár...:
Het duurt 32 seconden voordat de video's (ongeacht 4k of 1080p) starten!!
  • Is dit normaal?
  • Waar kan dit aan liggen?
  • Mis ik een bepaalde instelling op de NAS, Shield óf Plex server?
Alvast bedankt voor het antwoord. ;)
Op mijn synology moest ik ergens in de samba configuratie opportunistic locking uitschakelen. Is ergens terug te vinden in de menu’s van synology. Anderen zijn van samba versie 3 naar samba versie 1 teruggegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jackssonss schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:46:
[...]
Ok, dat wist ik niet, maar als ik via HDMI afspeel dan doet de volumeregeling via de afstandsbediening het niet meer. Dat ligt dan aan de CEC-instellingen?
Dat je iets niet op actief hebt staan? Dat heb je zo gecontroleerd?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Ik bedoel dat als ik het geluid via USB afspeel de volumeregeling op de Shield-afstandsbediening niet werkt en als ik overschakel op HDMI (na verwijderen van de USB-kabel) de volumeregeling op de Shield-afstandsbediening wél werkt, zonder dat ik de instellingen aanpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jackssonss schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:04:
Ik bedoel dat als ik het geluid via USB afspeel de volumeregeling op de Shield-afstandsbediening niet werkt en als ik overschakel op HDMI (na verwijderen van de USB-kabel) de volumeregeling op de Shield-afstandsbediening wél werkt, zonder dat ik de instellingen aanpas.
Dat komt dan waarschijnlijk omdat je bitstream audio niet actief hebt staan bij HDMI of dat er op dat moment geen bitstream audio wordt afgespeeld.

Ik weet natuurlijk niet waarmee, en via welke apparaten (buiten je Shield), je wat probeert af te spelen.

Waarom maak je trouwens ook gebruik van USB voor audio?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
nero355 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:02:
[...]
[...]

Al die apps hebben gewoon te weinig instellingen om dit soort dingen te regelen dus IMHO ligt het niet aan het apparaat waarmee je het afspeelt, maar aan de dienst die je gebruikt en de app daarvan!

Om maar wat als voorbeeld te noemen :
Pak een 120 of 144 Hz scherm en een Windows 10 systeem en probeer daarop eens wat af te spelen via Netflix.
Resultaat : Beeld en geluid lopen niet synchroon! :F

Zet je het scherm op 60 Hz dan is er niks aan de hand... :D _O-
Daarom heeft de shield 2019 dus die match frame rate optie. Problem solved

Acties:
  • +1 Henk 'm!
keepitfrosty schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:18:
En oudere Shield TV's (en de Shield 2019 modellen) kunnen de refresh rate naar het scherm aanpassen. Problem solved, en geen gekke post-processing nodig. :)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
hardware-lover schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:03:
[...]

Dat komt dan waarschijnlijk omdat je bitstream audio niet actief hebt staan bij HDMI of dat er op dat moment geen bitstream audio wordt afgespeeld.

Ik weet natuurlijk niet waarmee, en via welke apparaten (buiten je Shield), je wat probeert af te spelen.

Waarom maak je trouwens ook gebruik van USB voor audio?
Omdat de Shield geen optische uitgang heeft en ik een USB-dac in mijn versterker heb. Ik wil namelijk rechtstreeks mijn Shield met mijn versterker verbinden. Het is geen receiver dus als ik via HDMI afspeel gaat het geluid via HDMI naar mijn LG OLED-tv en dan via de tv naar mijn versterker via Toslink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jackssonss schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:28:
[...]
Omdat de Shield geen optische uitgang heeft en ik een USB-dac in mijn versterker heb. Ik wil namelijk rechtstreeks mijn Shield met mijn versterker verbinden. Het is geen receiver dus als ik via HDMI afspeel gaat het geluid via HDMI naar mijn LG OLED-tv en dan via de tv naar mijn versterker via Toslink.
Ah, oké.

Maarrrrr.... via Toslink is max DD en DTS mogelijk, via je Oled TV (ligt aan het type), ook max DD en DTS via Toslink. Je USB-dac lijkt daarmee een beetje overbodig, of zie ik iets over het hoofd?

Je kunt misschien beter de audio-formaten handmatig selecteren via de Shield? DD en DTS selecteren (en alles wat nog meer wordt ondersteund), en de rest met rust laten? Datzelfde doe je ook binnen de andere media-afspeelprogramma's (indien mogelijk). Dus ook bij Plex en Kodi?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
hardware-lover schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:32:
[...]

Ah, oké.

Maarrrrr.... via Toslink is max DD en DTS mogelijk, via je Oled TV (ligt aan het type), ook max DD en DTS via Toslink. Je USB-dac lijkt daarmee een beetje overbodig, of zie ik iets over het hoofd?

Je kunt misschien beter de audio-formaten handmatig selecteren via de Shield? DD en DTS selecteren (en alles wat nog meer wordt ondersteund), en de rest met rust laten? Datzelfde doe je ook binnen de andere media-afspeelprogramma's (indien mogelijk). Dus ook bij Plex en Kodi?
Thanks! Ik weet niet zeker of mijn tv het geluid samplet alvorens het door te sturen naar mijn versterker. Ik wil het bitperfect doorsturen naar mijn versterker vanuit de Shield en dacht dat een direct signaal via USB bitperfect zou zijn voor stereo FLAC. Misschien begrijp ik e.e.a. nog niet zo goed... 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 14:36
nero355 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:02:
[...]

Ja, sorry : Ik maakte de vergelijking Shield TV 2017 vs. Shield TV 2019 Pro :)

Die moeten grofweg net zo klein en makkelijk weg te werken zijn!

Wat betreft die 2019 "Tube Shield TV" : Ik was er heel enthousiast over in het begin, maar nu alle beperkingen bekend zijn vind ik het maar een onzinnig product :/

Heb je het geld niet voor een Shield TV 2019 Pro of vind je die gewoon te duur ?!
Koop dan de Xiaomi Mi Box tegenhanger en geniet ervan! :Y)

[...]

Kijk eens op : https://www.nvidia.com/en-us/shield/shop/ voor alle details ;)
Ik heb de tube, Shield TV 2019 nu en WOW!!
Wat een ongelooflijk goed apparaat juist. De afstandsbediening is hemels, koning der afstandsbedieningen. Het heeft een bewegingssensor voor de verlichting, handig! Is die niet constant aan. En als je hem kwijt bent kan je via de app laten piepen. Verder heeft het exact de juiste knoppen, lekker minimalistisch en het piramide ontwerp vind ik verassend prettig.

De remote alleen al is dé reden om een ShieldTV te kopen en je TV netwerk instellingen te resetten. Die hoeft nooit meer online.

Plus je kan ermee gamen, plus je hebt GeForce Now.

Ja, ik zie ook liever een non-Android base, maar na jaren een Vero4K die me elke keer tegenviel, telkens wel weer een stabiliteitsprobleem, native Remote die ineens stopt met werken.. beloftes van de hoofd developer (" we investeren 1 miljoen dollar! ") en 2 jaar later 0.0 van de genoemde extra's..

Is dit gewoon een absolute verademing. Snap niet dat ik nog getwijfeld heb.

Als je gewoon je eigen NAS/server hebt, blijf weg van de Pro want al die extra's heb je toch niet nodig. Tenzij je per se die paar spellen móet spelen die 64-bit vereisen.

Ik heb ook afscheid van Kodi & Yatse genomen. Jellyfin op de server, Jellyfin in ShieldTV en klaar. Lekker simpel en het werkt supersnel!

De Xiaomi Mi Box zou ik alleen al om de Shield remote links laten liggen.

Overigens werkt de remote perfect om mijn receiver en tv te bedienen (ShieldTV > Yamaha receiver > TV). Ben dus met 1 remote klaar! Met de Vero heb ik 2 jaar gekloot, werkte nooit zoals het moest.

De Yamaha remote werkt óók voor ShieldTV playback! Het instellen daarvan was ontzettend simpel in de ShieldTV. Goede backup dus. Ook dit lukte beperkt met de Vero4K en heel beperkt voor een aangesloten Chromecast (alleen play/pause).

Die remote heb ik alleen nodig als ik video met 2.0 stereo geluid speel, om te schakelen naar Dolby Pro Logic (maar kan ook met een app).

Eigenlijk zouden alle tv's "dom" moeten zijn, en deze Tube en remote erbij leveren. Met misschien een breakout module als je geen aparte NAS hebt

Best knap dat een GPU ontwerper zo een goed consumer focused product neerzet _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Jazco2nd, fijn dat je zo enthousiast bent, maar de opmerking over de remote, in relatie tot die van de Mi Box, is een beetje te ver doorgeslagen (naar mijn idee) ;)

Het is alles waar naar geld zullen we maar zeggen, ik vind weinig mis met de afstandsbediening van de Mi Box (s), en ook niet van deze Shield :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
madmaus schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:47:

Welke schijf heeft dan de voorkeur?
Ik wil 4k kunnen kijken vanaf de schijf.
Prijs rond de 100 euro.
Ik heb de seagate expansion ( usb voeding ) 5 TB eraan hangen en dat ding is loei snel en speelt echt alles af !!!

Scrooge NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo27
Trouwens wat ook prima werkt op de Shield is de Xbox stream service van Microsoft. BT controller pairen en ff inloggen via je account. Werkt super en bijna geen lag met gamen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/docXSalhjzIVfFvKaUBaaEnJXTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5P5HZphzBLGlnugjBpzOFV6Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JeCklEGXdzXeuDZwURhZnMMYj2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zFQ27DIkEq6DDGPAZdJ4HwBU.jpg?f=fotoalbum_large

Scrooge NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!
keepitfrosty schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:18:
The Zep Man schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:27:
En oudere Shield TV's (en de Shield 2019 modellen) kunnen de refresh rate naar het scherm aanpassen. Problem solved, en geen gekke post-processing nodig. :)
Allemaal prima, maar het blijft raar dat de verschillende streamingdiensten dit niet in hun Client aanbieden anno 2020 ;)
Jazco2nd schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:29:
Ik heb de tube, Shield TV 2019 nu en WOW!!
Wat een ongelooflijk goed apparaat juist. De afstandsbediening is hemels, koning der afstandsbedieningen. Het heeft een bewegingssensor voor de verlichting, handig! Is die niet constant aan. En als je hem kwijt bent kan je via de app laten piepen. Verder heeft het exact de juiste knoppen, lekker minimalistisch en het piramide ontwerp vind ik verassend prettig.
Tja, het duurde effe een jaar of 5 maar dan heb je ook wat! :+

Ik heb lekker een € 8 kostende 3rd party remote gekocht die veel lekkerder in de hand ligt dan de oude platte remote van de 2015/2017 modellen :)
De remote alleen al is dé reden om een ShieldTV te kopen en je TV netwerk instellingen te resetten. Die hoeft nooit meer online.
Vergeet je firmware updates niet hé! ;)
Plus je kan ermee gamen, plus je hebt GeForce Now.
Uiteraard! Tegra/Ion Powerrr! :)
Ja, ik zie ook liever een non-Android base, maar na jaren een Vero4K die me elke keer tegenviel, telkens wel weer een stabiliteitsprobleem, native Remote die ineens stopt met werken.. beloftes van de hoofd developer (" we investeren 1 miljoen dollar! ") en 2 jaar later 0.0 van de genoemde extra's..

Is dit gewoon een absolute verademing. Snap niet dat ik nog getwijfeld heb.
Ik heb een tijdje het Vero 4K/4K+ Support Forum gevolgd en nooit dergelijke problemen gelezen eerlijk gezegd :)

De huidige Vero 4K+ zou ik dan ook best wel blindelings durven te kopen!

Maar goed... zoveel mensen, zoveel wensen...
Als je gewoon je eigen NAS/server hebt, blijf weg van de Pro want al die extra's heb je toch niet nodig. Tenzij je per se die paar spellen móet spelen die 64-bit vereisen.
Alles gaat richting puur 64-bit software dus ik zou dat niet al te hard roepen! ;)
Ik heb ook afscheid van Kodi & Yatse genomen. Jellyfin op de server, Jellyfin in ShieldTV en klaar. Lekker simpel en het werkt supersnel!
Kodi blijft voor mijn setup de #1 gewoon, maar als het dan toch iets anders moet zijn dan maar een dergelijke opensource oplossing i.p.v. de overige concurrenten! :Y)
De Xiaomi Mi Box zou ik alleen al om de Shield remote links laten liggen.
Ik zou elke remote laten liggen vanwege mijn Logitech Harmony Remote :+
Overigens werkt de remote perfect om mijn receiver en tv te bedienen (ShieldTV > Yamaha receiver > TV). Ben dus met 1 remote klaar! Met de Vero heb ik 2 jaar gekloot, werkte nooit zoals het moest.

De Yamaha remote werkt óók voor ShieldTV playback! Het instellen daarvan was ontzettend simpel in de ShieldTV. Goede backup dus. Ook dit lukte beperkt met de Vero4K en heel beperkt voor een aangesloten Chromecast (alleen play/pause).
Hé bah! HDMI CEC... bah! >:) :P :+
Die remote heb ik alleen nodig als ik video met 2.0 stereo geluid speel, om te schakelen naar Dolby Pro Logic (maar kan ook met een app).
Kan je mooi oplossen met een goed ingeprogrammeerde Logitech Harmony Remote! O-)
Eigenlijk zouden alle tv's "dom" moeten zijn, en deze Tube en remote erbij leveren. Met misschien een breakout module als je geen aparte NAS hebt
Zijn stap voor stap wat opties voor op komst, maar het zal nog lang duren voordat we zover zijn!
Er zijn wel nVidia BFG TV's tekoop met een ingebouwde Shield TV ;)
Best knap dat een GPU ontwerper zo een goed consumer focused product neerzet _/-\o_
Het begon al lang geleden met Ion en Tegra wat ik toen al prachtig vond en sinds 2015 hebben we de Tegra powered Shield TV modellen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 23:24
Is dat die xbox game stream (preview) app??
Theo27 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 01:03:
Trouwens wat ook prima werkt op de Shield is de Xbox stream service van Microsoft. BT controller pairen en ff inloggen via je account. Werkt super en bijna geen lag met gamen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
nero355 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 01:52:
[...]

Ik heb lekker een € 8 kostende 3rd party remote gekocht die veel lekkerder in de hand ligt dan de oude platte remote van de 2015/2017 modellen :)
Waar? draadloos? Wil ook

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
The Zep Man schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:27:
[...]
Ow vertel? Hoe dan? Want buiten dat kodi en plex (die hebben auto refresh rate switchers in de app) dit zelf kunnen gaat dit met apps als netflix en disney plus niet lukken (shield 2017 heeft dus geen auto switcher optie ) maar ik ben erg benieuwd waar die optie op de 2017 shield aanwezig is. Scheelt weer want dan kan ik het daar ook goed zetten.

Toch ook bijzonder dan als nvidia de match frame rate optie beschikbaar maakt terwijl dat niet zou hoeven.

[ Voor 11% gewijzigd door keepitfrosty op 13-06-2020 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
effect10 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:26:
Is dat die xbox game stream (preview) app??

[...]
Ja klopt dit is de beta.

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathsquad_187
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 11:13
[ADVIES NODIG]

Ik ben al een tijdje opzoek naar een mediaspeler welke aan de volgende eisen moet voldoen:

Ondersteuning Dolby Vision
Ondersteuning Dolby Atmos
Moet zware mediabestanden kunnen afspelen (UHD BluRay met TrueHD geluid)

Volgorde van aansluiten:

Mediaspeler -> Samsung HW-Q90R Soundbar -> LG OLED65C8

Bron van media:

1. Via het geheugen van de mediaspeler
2. PLEX via de PC

Vragen:

1. Is er hier iemand met een soortgelijke setup?
2. Kan ik bestanden vanaf mijn PC kopieren naar de Shield via het netwerk?
3. Is de Shield hier de beste oplossing voor of zijn er betere alternatieven?
4. Indien het de Shield is, moet ik dan een normale of een PRO kopen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik verzuip een beetje in alle informatie (microstutter, SMB, etc) waar ik eigenlijk niet zoveel vanaf weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:48
keepitfrosty schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:06:
[...]

Ow vertel? Hoe dan? Want buiten dat kodi en plex (die hebben auto refresh rate switchers in de app) dit zelf kunnen gaat dit met apps als netflix en disney plus niet lukken (shield 2017 heeft dus geen auto switcher optie ) maar ik ben erg benieuwd waar die optie op de 2017 shield aanwezig is. Scheelt weer want dan kan ik het daar ook goed zetten.

Toch ook bijzonder dan als nvidia match frame rate beschikbaar maakt terwijl dat niet zou hoeven.
Nog een vraagje, werkt die match frame rate of de refresh rate app ook als je de shield aansluit via een AVR naar je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Ja ik heb zelf de shield beneden ook op de avr zitten. Boven rechtstreeks. Beide configuraties werken. Refresh rate app heb ik maar kort geprobeerd dus dat weet ik zo niet. De optie van nvidia zelf werkt daar wel mee.

[ Voor 36% gewijzigd door keepitfrosty op 13-06-2020 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
nero355 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 01:52:
[...]

[...]

Allemaal prima, maar het blijft raar dat de verschillende streamingdiensten dit niet in hun Client aanbieden anno 2020 ;)
Helemaal mee eens. Ze moeten gewoon net als kodi dit bij de instellingen beschikbaar maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Deathsquad_187, heb je de antwoorden op je vragen niet kunnen vinden in dit topic? Zo heel speciaal zijn ze namelijk niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:50

Laguna

Connaisseur

offtopic:
Het verbaast me eigenlijk dat er zo weinig gepost wordt op Tweakers over andere mediaspelers, zoals Dune HD (onlangs 2 nieuwe spelers uitgebracht, de RealBox 4K en de Pro 4K II), Zappiti en Zidoo, om er een paar te noemen (reviews staan op http://mediaplayers.gr).

Vroeger had je ook de website www.iboum.com, waarop een overzicht stond van alle mediaspelers met specificaties, chipsets, ondersteunde formaten, etc, maar helaas is die er niet meer. Er is veel veranderd in de afgelopen 7 jaar dat ik m'n Dune HD TV-101 gebruikt heb.

Wat is er overigens met Sigma Designs gebeurd? Al gevonden, blijkbaar is er een deel van het bedrijf verkocht en de rest wordt ontmanteld. Jammer, dat waren altijd de beste chips op media gebied. Nu heb je alleen nog Realtek, AMLogic en NVIDIA.

[ Voor 23% gewijzigd door Laguna op 13-06-2020 18:54 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee, met een kabeltje! LOL! 8)7 :P :+

Kan je gewoon Searchen bovenaan, want ik was niet bepaald de enige met hetzelfde idee : Kashika in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie" ;)

En je zou ook gewoon de nieuwe officiële remote voor je oudere Shield TV kunnen kopen, want het blijft allemaal gewoon Bluetooth tenslotte!
Laguna schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 16:55:
offtopic:
Het verbaast me eigenlijk dat er zo weinig gepost wordt op Tweakers over andere mediaspelers, zoals Dune HD (onlangs 2 nieuwe spelers uitgebracht, de RealBox 4K en de Pro 4K II), Zappiti en Zidoo, om er een paar te noemen (reviews staan op http://mediaplayers.gr).

Tevens wat is er met Sigma Designs gebeurd? Al gevonden, blijkbaar is er een deel van het bedrijf verkocht en de rest wordt ontmanteld. Dat waren altijd de beste chips op media gebied. Nu heb je alleen nog Realtek, Amlogic en Nvidia.
offtopic:
GoT is ook al lang niet meer wat het geweest is hé dus een heleboel dingen blijven onbesproken zeg maar...

Als je echt meerdere mediaplayers met elkaar wil vergelijken dan zou je hier nog effe kunnen kijken : https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916 d:)b

[ Voor 47% gewijzigd door nero355 op 13-06-2020 17:00 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
Ik heb de laatste week een paar films (4k uhd 2160p) 'binnengehaald' die niet herkend worden op de shield 🥴

Nooit problemen gehad maar deze zijn niet af te spelen binnen kodi of worden niet zichtbaar in de plex bibliotheek??
Zijn gewoon.mkv bestanden.

Iemand die dit herkend??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
rsvmark schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 17:08:
Ik heb de laatste week een paar films (4k uhd 2160p) 'binnengehaald' die niet herkend worden op de shield 🥴

Nooit problemen gehad maar deze zijn niet af te spelen binnen kodi of worden niet zichtbaar in de plex bibliotheek??
Zijn gewoon.mkv bestanden.

Iemand die dit herkend??
Open de bestanden eens in MediaInfo v20 dan kan je zien welke codecs gebruikt zijn.
Kan je ze wel afspelen op je pc?

[ Voor 4% gewijzigd door Ike. op 13-06-2020 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Ja op mijn ipad geen probleem maar op Windows wil hij extra codec installeren (hevc geloof ik). Deze wordt toch gewoon ondersteunt door de shield??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Puck schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:27:
Sinds deze week heb ik ook een Nvidia Shield Pro 2019. Ik heb een LG OLED55B6V uit 2016 en alhoewel de meest gangbare interne apps redelijk werken wilde ik graag een Shield om ook mijn DIY ambilight te kunnen gebruiken (bij non-DRM content), en alles (en meer) in 1 interface te hebben. Dit werkt allemaal prima en ben zeer tevreden met de mogelijkheden en snelheid van de Shield.

Ik heb echter 1 probleem waar ik nog geen oplossing voor heb kunnen vinden: mijn TV ondersteund geen Dolby Vision op 60hz over HDMI (dat was ik vergeten...). Op zich niet erg want praktisch alle video content is slechts 24p, maar ik krijg dus geen Dolby Vision content te zien in apps als Netflix omdat de Shield standaard ingesteld staat op HDR10 60hz (ik wil wel een vlotte UI en 60fps Twitch/Games).

Handmatig wisselen is nogal een omweg (ook vanwege de expliciete warning die je dan krijgt) en de Refresh Rate app die in dit topic wordt genoemd zorgt er wel voor dat Netflix keurig naar 30Hz switcht (eigenlijk 23.96) maar deze switch dan niet naar Dolby Vision color space waardoor ik er alsnog niks aan heb...

Ik las dat er een beta is met color switching ingebouwd maar geen idee of dat enkel tussen Non-HDR/HDR is of ook automatisch HDR/DV.

Iemand die mij verder kan helpen? Anders ben ik genoodzaakt voor bepaalde apps toch weer de interne apps van de TV te gaan gebruiken en dat zou jammer zijn...
Ik heb ondertussen zelf een oplossing kunnen vinden voor bovenstaand probleem: aangezien de standaard resolutie 4k 60hz HDR10 (zonder DV) was switcht de Refresh Rate app naar 4k 30hz HDR10 (zonder DV). Ik heb de standaard resolutie nu ingesteld op 1080p HDR10+DV (UI is toch niet 4k) en op de apps waar ik DV wil ingesteld dat deze moet switchen naar 4k 30hz (en dan krijg ik dus wel HDR10+DV). Op deze manier wordt DV dus wel specifiek geactiveerd.

Beetje vervelend dat ik nu voor alle apps specifiek 4k moet gaan instellen maar het werkt op deze manier in ieder geval automatisch. Zal eens kijken of ik de developer van Refresh Rate hierover kan bedaderen om specifiek HDR10/DV ook als opties mee te kunnen geven.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Puck : Dat lijkt verdacht veel op een bandbreedte probleem :?
rsvmark schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 17:27:
Ja op mijn ipad geen probleem maar op Windows wil hij extra codec installeren (hevc geloof ik). Deze wordt toch gewoon ondersteunt door de shield??
Post nou eens een MediaInfo XML of screenshot :)

[ Voor 71% gewijzigd door nero355 op 13-06-2020 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
nero355 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 18:09:

[...]

Zou wel willen maar zit op een bbq 160km van huis 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rsvmark schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 17:27:
Dat wordt het idd.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat jij probeert af te spelen want ik heb tot nu toe eigenlijk vrijwel niets kunnen vinden (behalve waar ik vooraf al van weet dat het niet ondersteund wordt door de Shield), wat niet wordt afgespeeld door de Shield die ik hier heb.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Dat is het niet, mijn TV ondersteund gewoon geen Dolby Vision op 60hz (over HDMI). Wel op 30hz. Dus het is wellicht een bandbreedte probleem van de gebruikte HDMI poorten, maar niet van de kabel oid.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Gek probleem op mijn 2019 shield pro.
Als ik een externe schijf verbind dat kan ik die shield niet meer vinden in mijn local network.
Zodra de schijf uit gaat kan ik hem weer vinden.
Als ik verbonden ben en ik zet de schijf aan dat raakt ie de connectie kwijt.
Het gaat dus om de setting bij storage:
Transfer files over local network.

Is dit een bug in de shield 2019?
Of mensen die hier nergens last van hebben?

Extra info:
Ethernet kabel verbonden
Intenso 3,5 inch schijf (3tb) met eigen voeding.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Laatst online: 20:25
madmaus schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:37:
Geen oplossing voor dit probleem, maar wel een suggestie.
Je gebruikt nu het smb protocol, probeer eens het volgende:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62625492

Dat werkt imho een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
ppeterr schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:47:
[...]

Geen oplossing voor dit probleem, maar wel een suggestie.
Je gebruikt nu het smb protocol, probeer eens het volgende:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62625492

Dat werkt imho een stuk beter.
Is een optie.
Maar als ok bv iets van mijn telefoon wil overzetten?
Ik kan bv geen Bluetooth verbinding kiezen of wifi direct.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
madmaus schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:53:
[...]

Is een optie.
Maar als ok bv iets van mijn telefoon wil overzetten?
Ik kan bv geen Bluetooth verbinding kiezen of wifi direct.
Dan nog is de ftp manier, de beste manier...smb van de shield is onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 22:39
Ik heb ook sinds kort de Shield 2019 Pro. Ik heb echter een probleem sinds de laatste firmware update. Ik kon daarvoor in Netflix en in Disney+ alles in 4k afspelen, maar ik vermoed door de laatste firmware die ik er pas van de week heb opgezet niet meer.

Er is verder niks veranderd behalve de firmware update van de shield.

Hebben jullie dit ook?
Ik heb hem ook al een factory reset gegeven.

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
VetCool schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:23:
Ik heb ook sinds kort de Shield 2019 Pro. Ik heb echter een probleem sinds de laatste firmware update. Ik kon daarvoor in Netflix en in Disney+ alles in 4k afspelen, maar ik vermoed door de laatste firmware die ik er pas van de week heb opgezet niet meer.

Er is verder niks veranderd behalve de firmware update van de shield.

Hebben jullie dit ook?
Ik heb hem ook al een factory reset gegeven.
Niet meer alles of niets?
Ik heb hier ook veel hd content staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark

[...]

Dit is bijvoorbeeld een film die het niet doet:
Wel op de ipad maar niet op de shield en in windows wil hij eerst een HEVC codec installeren (voor €0,99)
The_Matrix_Reloaded_2003_UHD_BluRay_2160p_TrueHD_Atmos_7_1_HEVC_REMUX
Video
ID : 1
Formaat : HEVC
Formaat/Info : High Efficiency Video Coding
Formaatprofiel : Main 10@L5.1@High
HDR format : SMPTE ST 2086, HDR10 compatible
Codec-ID : V_MPEGH/ISO/HEVC
Duur : 2 h 18 min
Bitrate : 67,2 Mb/s
Breedte : 3 840 pixels
Hoogte : 2 160 pixels
Beeldverhouding : 16:9
Frameratemodus : Constant
Framerate : 23,976 (24000/1001) FPS
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0 (Type 2)
Bit depth : 10 bits
Bits/(Pixel*Frame) : 0.338
Stroomgrootte : 64,9 GiB (93%)
Default : Ja
Forced : Nee
Color range : Limited
Color primaries : BT.2020
Transfer characteristics : PQ
Matrix coefficients : BT.2020 non-constant
Mastering display color primaries : BT.2020
Mastering display luminance : min: 0.0001 cd/m2, max: 1000 cd/m2
Maximum Content Light Level : 996 cd/m2
Maximum Frame-Average Light Level : 246 cd/m2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@rsvmark

Is dit een dolby vision remux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:30
Weet iemand of het ook mogelijk is om bijvoorbeeld te tmobile tv anywhere op de shield te installeren is zodat ik de shield ook op een slaapkamer neer kan zetten voor tv te kijken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Al zo vaak langsgekomen in het topic...
MarioMark1541 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 06:30:
Weet iemand of het ook mogelijk is om bijvoorbeeld te tmobile tv anywhere op de shield te installeren is zodat ik de shield ook op een slaapkamer neer kan zetten voor tv te kijken ?
Een vlugge zoektocht geeft aan dat er geen Android TV ondersteuning is in de applicatie. In de Play Store op een Android TV box zal je daarom de applicatie niet vinden. Soms is de applicatie te sideloaden, maar je kan dan problemen met bediening en mogelijk andere bugs verwachten. Android applicaties zijn vaak geschreven om (enkel) met een touch screen te bedienen.

[ Voor 55% gewijzigd door The Zep Man op 14-06-2020 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 22:39
madmaus schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 23:13:
[...]

Niet meer alles of niets?
Ik heb hier ook veel hd content staan.
Niks meer in 4k welke op mijn tv app wel op 4k kan afspelen. Kodi werkt wel goed met 4k films.

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
madmaus schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:37:
Als ik een externe schijf verbind dat kan ik die shield niet meer vinden in mijn local network.
Zodra de schijf uit gaat kan ik hem weer vinden.
Als ik verbonden ben en ik zet de schijf aan dat raakt ie de connectie kwijt.
Het gaat dus om de setting bij storage:
Transfer files over local network.

Is dit een bug in de shield 2019?
Of mensen die hier nergens last van hebben?

Extra info:
Ethernet kabel verbonden
Intenso 3,5 inch schijf (3tb) met eigen voeding.
Ik ben verder nav hulp van nvidia.
De tweede partitie moet weg van de harde schijf.
Ik had problemen eerder in dit topic met mijn intenso 3 TB schijf.
Uiteindelijk moest ik de schijf in format MBR zetten en NTFS formatteren zodat de shield hem überhaupt kon vinden.
Toen had ik 2 partities die ik niet kon mergen samen.
Nu heb ik dus eentje moeten verwijderen dan werkt het. Effectief dus maar 2 TB over maar opzich is dat voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Ah je hebt mijn post dus niet goed gelezen want dat is letterlijk de workaround tool die ik ook had gelinkt. De shield 2017 bied dus optie dus niet zelf aan maar de app geeft je via een omweg deze optie. Nvidia heeft dit dus voor de 2019 shield zelf als setting in het opties scherm van de shield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsvmark
Geen idee maar ik ben er inmiddels achter waarom mijn films het niet doen ......
Het is een rechten probleem op mijn NAS :?
Tot voor kort werkte het prima maar als de film nu uitgepakt wordt in mijn filmmap heeft de shield geen rechten om die te lezen.

Effe kijken hoe ik dit op ga lossen.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
keepitfrosty schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:16:
[...]

Ah je hebt mijn post dus niet goed gelezen want dat is letterlijk de workaround tool die ik ook had gelinkt. De shield 2017 bied dus optie dus niet zelf aan maar de app geeft je via een omweg deze optie. Nvidia heeft dit dus voor de 2019 shield zelf als setting in het opties scherm van de shield.
In deze post zie ik geen link:
keepitfrosty schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:06:
[...]

Toch ook bijzonder dan als nvidia de match frame rate optie beschikbaar maakt terwijl dat niet zou hoeven.
Tekst in vet is onwaar. Het lukt wel. Je moet alleen even vijf minuten besteden om het in te stellen en daarna heb je er geen omkijken meer naar.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 14-06-2020 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Eerdere post van mij waarop je reageerde. Maar anyhoe met een apart hacky tooltje werkt het ook op de 2017 shield dat is de conclusie in elk geval die wij beiden maken. En de 2019 heeft deze optie geintegreerd in de settings van de shield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:39
Ik heb na 3,5 jaar mijn Nvidia Shield 2017 eens schoongemaakt van binnen. Dat was hard nodig. Ik kan het iedereen aanraden eens te proberen, want je hebt hem zo uit elkaar. Torx 6 heb je nodig en ik heb dit filmpje gevolgd:
YouTube: Disarm Nvidia Shield TV 2017

Mijn fan zat helemaal vol, plus de koelpasta was ook aan vervanging toe. Hij maakte sowieso al weinig lawaai, maar hij is nu toch weer net wat stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinom schreef op zondag 14 juni 2020 @ 15:44:
Ik heb na 3,5 jaar mijn Nvidia Shield 2017 eens schoongemaakt van binnen. Dat was hard nodig. Ik kan het iedereen aanraden eens te proberen, want je hebt hem zo uit elkaar. Torx 6 heb je nodig en ik heb dit filmpje gevolgd:
YouTube: Disarm Nvidia Shield TV 2017

Mijn fan zat helemaal vol, plus de koelpasta was ook aan vervanging toe. Hij maakte sowieso al weinig lawaai, maar hij is nu toch weer net wat stiller.
Hmm... niet heel anders dan een laptop uit elkaar schroeven en schoonmaken dus :)

Maar wat ik raar vind is dat er überhaupt een fan in zit : Dat had toch alleen de 2015 Pro vanwege de HDD :?

Ik vind ook de hoeveelheid pasta een beetje veel voor zo'n kleine chip : Daar kan je zelfs een normale CPU of GPU mee bedekken! 8)7
rsvmark schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:17:
Geen idee maar ik ben er inmiddels achter waarom mijn films het niet doen ......
Het is een rechten probleem op mijn NAS :?
Tot voor kort werkte het prima maar als de film nu uitgepakt wordt in mijn filmmap heeft de shield geen rechten om die te lezen.

Effe kijken hoe ik dit op ga lossen.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval _/-\o_
Dat verklaart waarom ik niks raars aan dat bestand zag! d:)b
madmaus schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:09:
Ik ben verder nav hulp van nvidia.
De tweede partitie moet weg van de harde schijf.
Ik had problemen eerder in dit topic met mijn intenso 3 TB schijf.
Uiteindelijk moest ik de schijf in format MBR zetten en NTFS formatteren zodat de shield hem überhaupt kon vinden.
Toen had ik 2 partities die ik niet kon mergen samen.
Nu heb ik dus eentje moeten verwijderen dan werkt het. Effectief dus maar 2 TB over maar opzich is dat voldoende.
Wat een gedoe zeg... Koop of bouw toch gewoon een NAS joh! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaus
nero355 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:10:

Wat een gedoe zeg... Koop of bouw toch gewoon een NAS joh! :P
Ik heb nooit de meerwaarde van een nas gezien maar dat ligt absoluut aan mij omdat ik mij er nooit in verdiept hebt.
Dat moest ik maar eens gaan doen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
madmaus schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:26:
[...]

Ik heb nooit de meerwaarde van een nas gezien maar dat ligt absoluut aan mij omdat ik mij er nooit in verdiept hebt.
Dat moest ik maar eens gaan doen :)
Mijn NAS is het allerbeste wat ik op computergebied heb gekocht. Ever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:41

Snippertje

Light up your life

renem schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:11:
[...]

Mijn NAS is het allerbeste wat ik op computergebied heb gekocht. Ever!
Mooi om te lezen. Welke afwegingen had je en welke is het geworden? Heb je daarnaast ook veel eigen materiaal? Als in films/series?

Wil zelf ook graag een NAS icm de shield :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:04
Snippertje schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:30:
[...]

Mooi om te lezen. Welke afwegingen had je en welke is het geworden? Heb je daarnaast ook veel eigen materiaal? Als in films/series?

Mijn tip is, ga voor Synology of Qnap.

De support van die merken is geweldig en ze ondersteunen apparaten enorm lang.

Bij Netgear al eens gezien dat de support gewoon stopte.
En met de wijzigingen aan samba was dat meteen het einde van het nuttige leven van die nas.

Wat je koopt ligt er aan wat het mag kosten en wat je ermee wilt.

Een Synology met Intel processor kan video hardwarematig decoderen, de vraag is wil je dat heb je dat nodig.
Dan hoeveel bays, ik heb er 2 want dan heb je een mirror van je schijf.
Meer kan ook.

Bij mij ook, één van de beste aankopen die ik gedaan heb, werkt gewoon en je hebt er geen werk aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
Snippertje schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:30:
[...]

Ik heb hem al bijna 5 jaar en ga dit jaar alweer een nieuwe kopen. De Nvidia heb ik vorig jaar pas gekocht, daarvoor had ik een HTPC.

Sowieso ontzettend handig als het centrale punt voor al je data in huis. Alle pc's, tablets en telefoons verbinden met de NAS, op pc's sla ik sowieso geen data meer op. Windows installeren, scriptje draaien die alle NAS mappen mount op m'n C schijf en klaar. Dus als je naar c:\music gaat dan zit je al op de NAS net als c:\video, c:\photo en c:\documents etc

Qua merk heb ik nooit getwijfeld, dat is een Synokogy geworden en daar blijf ik ook bij. Heb er 5 jaar geleden al 4x3TB ingezet, waarvan 9TB beschikbaar. Dat raakt ongemerkt snel vol maar ik denk niet dat ik nu meer ga nemen, hoe meer ruimte hoe meer je bewaart en dat vind ik een beetje onzinnig

Maar goed, dit is hier wel offtopic, denk dat je beter even in de Synology topics kunt kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Ondervinden anderen ook dat Nederlandse streaming apps niet meer voor Android TV beschikbaar is? Vroeger was RTL XL en Kijk beschikbaar voor de Android TV maar ik kan deze apps tegenwoordig niet vinden in de Play Store. Vind ik wel jammer. Voornamelijk met Kijk vind ik het vervelend omdat dit het meest verschrikkelijke streaming dienst ooit is dus je moet al geluk hebben dat je het kan chromecasten. Vandaar dat ik een native app fijn zou hebben gevonden.

Ja, ik weet dat dit via NLZiet wel te bekijken is maar is toch weer een abo erbij voor iets wat prima gratis te bekijken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
polopolo150 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:16:
Ondervinden anderen ook dat Nederlandse streaming apps niet meer voor Android TV beschikbaar is? Vroeger was RTL XL en Kijk beschikbaar voor de Android TV maar ik kan deze apps tegenwoordig niet vinden in de Play Store. Vind ik wel jammer. Voornamelijk met Kijk vind ik het vervelend omdat dit het meest verschrikkelijke streaming dienst ooit is dus je moet al geluk hebben dat je het kan chromecasten. Vandaar dat ik een native app fijn zou hebben gevonden.

Ja, ik weet dat dit via NLZiet wel te bekijken is maar is toch weer een abo erbij voor iets wat prima gratis te bekijken is.
Weet je zeker dat ze beschikbaar waren op het AndroidTV platform, dus niet op een box met een Android mobiel OS? Er wordt namelijk gemompeld dat de app voor o.a. AndroidTV nog moet komen.

...
De verwachting is dat KIJK op termijn op meer online apparaten zoals Apple TV HD, Apple TV 4K en Android TV beschikbaar komt. Talpa heeft hier overigens officieel nog niets over bekendgemaakt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
VetCool schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:08:
[...]

Niks meer in 4k welke op mijn tv app wel op 4k kan afspelen. Kodi werkt wel goed met 4k films.
Al mijn Netflix originals zijn in 4k uhd met atmos.
Disney heb ik niet dus kan ik niet meekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
@hardware-lover Ja dat weet ik zeker. Ik heb vroeger met Android TV deze apps gehad. Sinds Kijk overgestapt is op een nieuwe backbone is de app weggegaan en RTL XL kan ik ook niet meer vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
polopolo150 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:16:

Ik heb kijk gewoon geïnstalleerd staan. RTL XL kan ik inderdaad ook niet vinden maar daarvoor heb ik Videoland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Zijn er mensen die een airmouse gebruiken?
Ik heb nog een oude maar daar werken sommige knoppen niet op zoals back knop.
Ik vind een airmouse wel noodzakelijk maar dan wil ik hem kunnen vervangen voor de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaapkamer
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Hey Hoi,

Ik denk dat mijn 2017 shield een beetje aan zijn einde is...
Het beeld valt af en toe weg en heel random zegt de tv dat zn source er niet meer is.
Nu zit ik te twijfelen
Of ik koop een nieuwe shield pro(als die beschikbaar is)
Echter heb ik ook een nieuwe phillips oled tv met android er op werkt op zich prima maar heb het idee dat het een stuk minder krachtig is
Buiten dat kan ik geen spellen streamen via geforce

Ik gebruik veel plex-server om content van mijn pc naar de tv te streamen
en ik vindt het leuk om af en toe niet op mijn pc maar op de bank een spelletje te spelen (met shield dus)

Is de shield pro het waard vinden jullie en is er veel verschil in vergelijking met android op tv (vooral voor 4khd films)
thanx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
slaapkamer schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:53:
Hey Hoi,

Het beeld valt af en toe weg en heel random zegt de tv dat zn source er niet meer is.
Nu zit ik te twijfelen
Echter heb ik ook een nieuwe phillips oled tv met android er op werkt op zich prima maar heb het idee dat het een stuk minder krachtig is

en ik vindt het leuk om af en toe niet op mijn pc maar op de bank een spelletje te spelen (met shield dus)

Is de shield pro het waard vinden jullie en is er veel verschil in vergelijking met android op tv (vooral voor 4khd films)
thanx!
Andere HDMI kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaapkamer
Ike. schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:54:
[...]

Andere HDMI kabel geprobeerd?
Ja dat wil ik ook nog wel even proberen mijn kabels zijn al behoorlijk oud ik kan aan de buitenkant niet zien welke versie het is
Maar ze zijn zeker al meer als 6 jaar oud of zo

thanx voor de snelle reactie!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
slaapkamer schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:56:
[...]

Ja dat wil ik ook nog wel even proberen mijn kabels zijn al behoorlijk oud ik kan aan de buitenkant niet zien welke versie het is
Maar ze zijn zeker al meer als 6 jaar oud of zo

thanx voor de snelle reactie!
een High Speed HDMI-kabel van de action zal het prima doen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 21:41
Ike. schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:18:
[...]

Ik had exact hetzelfde fenomeen, nieuwe high-speed van de action en volia, problem solved.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slaapkamer
Ike. schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:18:
[...]

Yeah het werkt!
Scheelt weer een nieuwe shield van 229 9Kreeg ook net bericht dat ik nieuwe pro kon halen , die maar ff opzeggen)

Nog 1 (domme vraag misschien) ik heb de shield aangesloten op mijn tv en tv aangesloten via hdmi arc naar mijn soundbar
alleen ik heb het ook geprobeerd op de shield aan te sluiten op mijn soundbar
Beide werken maar wat is eigenlijk beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 16:05
slaapkamer schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:43:
[...]

Yeah het werkt!
Scheelt weer een nieuwe shield van 229 9Kreeg ook net bericht dat ik nieuwe pro kon halen , die maar ff opzeggen)

Nog 1 (domme vraag misschien) ik heb de shield aangesloten op mijn tv en tv aangesloten via hdmi arc naar mijn soundbar
Ik heb zelf alles op mijn receiver aangesloten (vind ik handiger om 1 centraal punt te hebben). Ik kan ook met CEC de receiver en tv aan en uit zetten en het volume aanpassen met de orginele afstandsbediening. Als je dat ook al lukt op jouw manier is er weinig voordeel verder denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:10
slaapkamer schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:43:
[...]

Yeah het werkt!

Voordeel van apparatuur op de receiver (/soundbar) aansluiten en dan naar de TV is dat meer audio formaten worden ondersteund. Dolby Atmos en DTS-X bv kunnen niet over ARC (bandbreedte te laag voor, met eARC kan het weer wel). Dus als je SHIELD => TV => Soundbar doet zal ergens in de schakel de audio worden omgezet en dus geen Atmos bij de soundbar aankomen. Sluit je de SHIELD rechtstreeks op de soundbar aan kan Atmos wel naar de soundbar worden gestuurd.

Daarnaast scheelt alles op de receiver / soundbar aansluiten kabels naar de TV. Zelf heb ik de TV ophangen en nu maar 1 HDMI kabel naar de TV lopen. Anders moeten dat er dus 2 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaapkamer
RobertMe schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:06:
[...]

Voordeel van apparatuur op de receiver (/soundbar) aansluiten en dan naar de TV is dat meer audio formaten worden ondersteund. Dolby Atmos en DTS-X bv kunnen niet over ARC (bandbreedte te laag voor, met eARC kan het weer wel). Dus als je SHIELD => TV => Soundbar doet zal ergens in de schakel de audio worden omgezet en dus geen Atmos bij de soundbar aankomen. Sluit je de SHIELD rechtstreeks op de soundbar aan kan Atmos wel naar de soundbar worden gestuurd.

Daarnaast scheelt alles op de receiver / soundbar aansluiten kabels naar de TV. Zelf heb ik de TV ophangen en nu maar 1 HDMI kabel naar de TV lopen. Anders moeten dat er dus 2 zijn.
Ow duidelijk !
Dan zal ik wel eARC hebben omdat ik het nu shield=>tv=>soundbar heb en wel atmos zichtbaar wordt op de display van mijn soundbar
Maar ik zie verder geen nadeel zoals jullie zeiden om shield=>soundbar=>tv te doen

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 17:42
RobertMe schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:06:
[...]

Een nieuwe Sonos ARC heeft geen mogelijkheid toch om direct op de Shield aan te sluiten? Ben hiernaar benieuwd... heb een prima TV, maar zonder E-ARC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
slaapkamer schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:53:
Hey Hoi,

Nu zit ik te twijfelen

thanx!
Extra TIP voor in de toekomst : Denk ook eens aan de adapter/voeding van de Shield TV, want die kan ook stuk hé! :)

Sterker nog : Ik heb die van mij binnen het eerste jaar moeten vervangen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

nero355 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:31:
[...]

Extra TIP voor in de toekomst : Denk ook eens aan de adapter/voeding van de Shield TV, want die kan ook stuk hé! :)

Hier ook gebeurd. Berichtje naar Nvidia en ik kreeg zonder vragen over garantie, aankoopbon etc. een nieuwe thuis gestuurd voor nop. Topservice!

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaapkamer
nero355 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:31:
[...]

Ow goeie tip! Alweer haha thanx
Heb hem gisteren trouwens wel een keer met perslucht goed uit gespoten er zat behoorlijk wat stof tegenaan en in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Laatst online: 11-09 13:04
Even een instelling vraag..
Nvidia shield pro 2019
Samsung hw 90r sound bar
Disney Plus
Skywalker Atmos film.
Ik krijg voor geen mogelijkheid de Disney naar Atmos omgezet..
In de sound instellingen van shield de Atmos mogelijkheid aangezet..
De soundbar springt nog steeds niet naar Atmos.

Tevens verbreekt de verbinding van mijn PS4 Joypad de verbinding steeds. Alsof het geen 100% connectie blijft..

Hopelijk kan iemand mij uit de brand helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
Nvidia shield pro 2019
Samsung hw 90r sound bar
Disney Plus
Skywalker Atmos film.

Tevens verbreekt de verbinding van mijn PS4 Joypad de verbinding steeds. Alsof het geen 100% connectie blijft..

Update.. Zet ik de shield op automatisch dan zegt Disney Atmos en pakt de soundbar het niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je Dolby audio processing uitgeschakeld? Probeer dat eerst. Zie Settings -> Display & Sound -> Sound -> Advanced sound settings -> Surround Sound -> Dolby audio procesing.

[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 15-06-2020 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
The Zep Man schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:32:
[...]
Heb je Dolby audio processing uitgeschakeld? Probeer dat eerst. Zie Settings -> Display & Sound -> Sound -> Advanced sound settings -> Surround Sound -> Dolby audio procesing.
Gedaan.. Mocht niet baten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
polo306 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:04:
Nvidia shield pro 2019
Samsung hw 90r sound bar
Disney Plus
Skywalker Atmos film.

Hoe staat je shield aangesloten?
Direct op soundbar of via de tv?
Of krijg je bij andere video wel Atmos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
madmaus schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:48:
[...]

Hoe staat je shield aangesloten?
Direct op soundbar of via de tv?
Of krijg je bij andere video wel Atmos?
Shield aan de hw90r soundbar en via bar naar tv.
Als een USB stick met Atmos film er in plug komt er meteen Atmos te staan en kan ik niets meer instellen.
De tv is een Samsung Q90R.4k tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
polo306 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 23:05:
[...]

Shield aan de hw90r soundbar en via bar naar tv.
Als een USB stick met Atmos film er in plug komt er meteen Atmos te staan en kan ik niets meer instellen.
De tv is een Samsung Q90R.4k tv
Ik heb ook een Samsung soundbar (n950) en een Samsung tv (q9f 2018) maar helaas geen Disney om te testen.
Mijn eigen media geeft wel Atmos direct en sommige content op Netflix ook.
Jouw shield is dus ook goed aangesloten.
Krijg je bij andere Disney content wel atmos?
Wellicht is het een probleem met die ene film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
madmaus schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:04:
[...]

Ik heb ook een Samsung soundbar (n950) en een Samsung tv (q9f 2018) maar helaas geen Disney om te testen.
Mijn eigen media geeft wel Atmos direct en sommige content op Netflix ook.
Jouw shield is dus ook goed aangesloten.
Krijg je bij andere Disney content wel atmos?
Wellicht is het een probleem met die ene film?
geen één van Disney met Atmos springt over naar Atmos geluid via de shield.
Ik doe nu net net Netflix aan met Atmos geluid en meteen!! Springt de soundbar over naar Atmos..

Dit is trouwens Netflix via de tv mogelijkheid...later probeer ik via de shield het nog een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
polo306 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:42:
Dit is trouwens Netflix via de tv mogelijkheid...later probeer ik via de shield het nog een keer
Klein maar belangrijk detail.

Heb je ooit wel eens iets van Atmos uit de Shield TV op de sound bar gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:50

Laguna

Connaisseur

Leuk allemaal hoor Dolby Atmos met een soundbar, maar wat merk je daar in de praktijk van. Het blijft toch een pseudo effect. Een fatsoenlijke 5.1 setup zonder Dolby Atmos geeft beter geluid neem ik aan.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:41

Snippertje

Light up your life

Nvidia shield pro 2019
Samsung hw 90r sound bar
Disney Plus
Skywalker Atmos film.

Disney heeft Atmos uitgeschakeld ivm Corona. Geen idee wanneer ze dat weer aan gaan zetten.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
Laguna schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:04:
Leuk allemaal hoor Dolby Atmos met een soundbar, maar wat merk je daar in de praktijk van. Het blijft toch een pseudo effect. Een fatsoenlijke 5.1 setup zonder Dolby Atmos geeft beter geluid neem ik aan.
Dat kan ik zeker be amen...
Maar mijn tv is nu een stukje groter geworden waardoor m'n zuilen te dichtbij de open haard kwamen en nood gedwongen naar een Soundbar ben gegaan..
Maar pseudo vind ik nu prima.

Ja zeker ook via de shield Atmos gekregen via eigen media

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polo306
Snippertje schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:08:
[...]

Disney heeft Atmos uitgeschakeld ivm Corona. Geen idee wanneer ze dat weer aan gaan zetten.
Dit meen je niet😭😭.
Bizar
Netflix draait weer volop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Gisteren ook een Ali iptv abbo geprobeerd, werkt eigenlijk best prima.
Terugkijken lukt hier niet bij maar verder prima kwaliteit.
Iemand hier ervaring met het opnemen van iptv? Kan ik mijn NAS aanwijzen als opslag locatie of moet ik er een hd aanhangen (en hoe formatteer ik die als beste?)

Ook een VPN ingesteld (Privat Internet Acces) en ook dit werkt erg goed.
Denk dat ik maar eens een alternatief voor KPN ga zoeken 8)

Wat ik dan wel zoek is een aanbieder waar ik op het modem een vpn kan instellen (kan bij KPN niet dus ik doe het nu per apparaat....). Iemand een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathsquad_187
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 11:13
hardware-lover schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:32:
@Deathsquad_187, heb je de antwoorden op je vragen niet kunnen vinden in dit topic? Zo heel speciaal zijn ze namelijk niet.
1. Is er hier iemand met een soortgelijke setup?

Hier ben ik nog wel benieuwd naar. Wat de ervaringen zijn en of men ergens tegenaan is gelopen.

Shield -> Samsung HW-Q90R Soundbar -> LG OLED65C8

Inmiddels achter dat dit via FTP kan. Dat is dus een goede oplossing

3. Is de Shield hier de beste oplossing voor of zijn er betere alternatieven?

Roku 4K komt het meest in de buurt maar ondersteund geen DOLBY Vision. Dus geen optie

Hier ben ik eigenlijk nog niet zo over uit. Ik denk dat ik toch maar de PRO ga kopen alleen maar omdat die misschien iets meer future proof is vanwege de net wat betere specs...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deathsquad_187 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:11:

Inmiddels achter dat dit via FTP kan. Dat is dus een goede oplossing

(...)

Hier ben ik eigenlijk nog niet zo over uit. Ik denk dat ik toch maar de PRO ga kopen alleen maar omdat die misschien iets meer future proof is vanwege de net wat betere specs...
Voordeel van de 2019 Pro t.o.v. de 2019 non-Pro: die heeft Plex Media Server, waardoor de Shield TV ook als SMB server bereikt kan worden.

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 16-06-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Laguna schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:04:
Ik merk zeer groot verschil tussen 7.1 Atmos geluid en 5.1 surround.
Atmos is veel dieper en fijner.
Misschien is gewoon 5.1 wel te minimaal op mijn systeem.

Mijn vriendin vind het vreselijk.
Goede maatstaf dat het wel degelijk ander is.

Overigens is mijn soundbar een 7.1 set met losse achter speakers en een subwoofer.

[ Voor 4% gewijzigd door madmaus op 16-06-2020 10:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
The Zep Man schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:18:
[...]
Voordeel van de 2019 Pro t.o.v. de 2019 non-Pro: die heeft Plex Media Server, waardoor de Shield TV ook als SMB server bereikt kan worden.
Maar heb je dan je bestanden op een HDD die via USB op de Shield is aangesloten?
Anders maak je waarschijnlijk gebruik van een NAS waar je ook Plex Media Server op kan draaien.
Legit vraag die ik al eens eerder heb gesteld, ik snap niet wat je aan Plex-server hebt als je waarschijnlijk je content niet puur lokaal op de Shield hebt, want dan zit je steeds met losse HDD's te kloten.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MacorgaZ schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:55:
[...]

Maar heb je dan je bestanden op een HDD die via USB op de Shield is aangesloten?
Dat was geen onderdeel van de vraag van @Deathsquad_187.
Legit vraag die ik al eens eerder heb gesteld, ik snap niet wat je aan Plex-server hebt als je waarschijnlijk je content niet puur lokaal op de Shield hebt, want dan zit je steeds met losse HDD's te kloten.
Handig voor bijvoorbeeld Kodi add-ons te kopiëren naar de Shield TV en om APK's te sideloaden.

[ Voor 38% gewijzigd door The Zep Man op 16-06-2020 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
Nvidia shield pro 2019
Samsung hw 90r sound bar
Disney Plus
Skywalker Atmos film.

Heeft niemand maar ook echt niemand verbindingsproblemen met de PS4 Joypad?
Bij mij verbind hij.. Na een tijd gaat de Joypad offline en soms pakken de knoppen hun reactie ook niet op de shield.
Pagina: 1 ... 74 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.