Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deathsquad_187 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:11:
[...]
1. Is er hier iemand met een soortgelijke setup?

Hier ben ik nog wel benieuwd naar. Wat de ervaringen zijn en of men ergens tegenaan is gelopen.

Shield -> Samsung HW-Q90R Soundbar -> LG OLED65C8

[knip]
Je zou wat Dolby Vision issues kunnen krijgen lees ik online, maar daar is blijkbaar een draai aan te geven;

https://eu.community.sams...n-HDR-signal/td-p/1465714

Het probleem omzeilen door ARC in te gaan zetten lijkt niet werkelijk een alternatief (lipsync issues).

@The Zep Man @nero355, dat laatste wordt aangehaald in de reacties binnen de gedeelde link, specifiek voor het type soundbar. Lullen ze het daar, dan ik ook hier 😏

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 16-06-2020 18:37 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:19:
Het probleem omzeilen door ARC in te gaan zetten lijkt niet werkelijk een alternatief (lipsync issues).
Lipsync issues zijn geen lipsync issues als er geen variatie is in de vertraging van het geluid. Je stelt dan in de Shield TV gewoon de betreffende vertraging in, en die corrigeert dit door het beeld te vertragen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kan ook door allerlei post processing van de TV komen dus mocht er iemand tegen dergelijke problemen aanlopen : Kijk daar effe naar! :)

Vreselijk veel mensen opeens met zo'n soundbar ding zeg... :X
En dan ook nog eens hetzelfde model : Is die ergens weggeven of erbij geleverd of zo :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:41:
[...]
Lipsync issues zijn geen lipsync issues als er geen variatie is in de vertraging van het geluid. Je stelt dan in de Shield TV gewoon de betreffende vertraging in, en die corrigeert dit door het beeld te vertragen.
Niet te selectief quoten, het is geen constatering van mij, het hoort bij de rest van de reactie 😉

Hoe het eea in zijn werk gaat bij lipsync problemen is me overigens al jaren duidelijk 👍 en dan niet specifiek bij een Shield.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vreemd; volgens DHL is er post naar mij onderweg, afkomstig van Amazon. Aangezien mijn andere bestelling (van Amazon) er al is, betekend dat 1 ding: de Shield TV Pro is ook naar mij onderweg, met een HDMI kabeltje! :Y Heel blij mee natuurlijk, maar het gekke is wel dat ik op de Amazon website wel nog steeds zie dat er geen pakket naar mij onderweg is. Maar goed, ben er hoe dan ook blij mee natuurlijk! :)

De kermis is koud vandaag, heel koud! :( Blijkt dat Amazon mijn bestelling (nVidia Shield TV Pro + HDMI kabel) zelf uit elkaar getrokken heeft. De HDMI kabel is naar mij onderweg nu. :(

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 16-06-2020 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@The Zep Man @nero355, dat laatste wordt aangehaald in de reacties binnen de gedeelde link, specifiek voor het type soundbar. Lullen ze het daar, dan ik ook hier 😏
Daar wordt geen oplossing geboden. Hier wel.

Verder weet ik alles van lipsync issues af, omdat ik een oudere (niet-HDMI) receiver gebruik voor geluid. Die synchroniseert niet automatisch, maar heeft een vaste vertraging die anders (korter) is dan de vertraging van het beeld. In het verleden loste ik dat op met een S/PDIF bufferkastje. De Shield TV heeft gelukkig delay compensation ingebouwd. Je moet het alleen even een keer instellen en er daarna nooit meer aanzitten.

[ Voor 39% gewijzigd door The Zep Man op 16-06-2020 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:25
polo306 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:04:
[...]

Heeft niemand maar ook echt niemand verbindingsproblemen met de PS4 Joypad?
Bij mij verbind hij.. Na een tijd gaat de Joypad offline en soms pakken de knoppen hun reactie ook niet op de shield.
Ik heb hier 2 versies van die ps4 controllers, een oude en een dualshock 4 v2. (of v1) geen idee precies. Maar die oude vertoont ook reactie problemen. Met die nieuwe gaat het perfect. Dus het kan liggen aan de versie van de controller misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:41

Snippertje

Light up your life

polo306 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:04:
[...]

Heeft niemand maar ook echt niemand verbindingsproblemen met de PS4 Joypad?
Bij mij verbind hij.. Na een tijd gaat de Joypad offline en soms pakken de knoppen hun reactie ook niet op de shield.
Same here. Is een beta firmware die dit oplost. Moet je je voor aanmelden bij nvidia. Heeft wel een aantal nadelen ook.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 13:04
Snippertje schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:39:
[...]

Same here. Is een beta firmware die dit oplost. Moet je je voor aanmelden bij nvidia. Heeft wel een aantal nadelen ook.
Ik heb de V2 blijkt..
Maar weet je ook de nadelen of is dat zelf te ervaren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denbosch75
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-12-2023
Heeft iemand een idee??
Plex Server op de Shield Pro draaien. Alles werkte prima binnen m'n interne WiFi-netwerk. Vanavond een LAN-kabel met de Shield verbonden. Shield ziet de LAN-verbinding, Plex Server draait nog steeds prima op de verbonden TV en diverse clients (telefoon), máár de Plex app in m'n desktop kan de 'Shield Android TV' niet meer vinden. Beveiligde of onbeveiligde verbinding, hij krijgt 'm niet gevonden.
Hoe kan dat? Wat zie ik over het hoofd?
(M'n laptop is verbonden binnen hetzelfde interne netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

polo306 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:41:
[...]

Ik heb de V2 blijkt..
Maar weet je ook de nadelen of is dat zelf te ervaren??
Je kan het hier lezen: https://docs.google.com/f...ry.1352533101=DONTDELETE-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
rsvmark schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:07:

Denk dat ik maar eens een alternatief voor KPN ga zoeken 8)

Wat ik dan wel zoek is een aanbieder waar ik op het modem een vpn kan instellen (kan bij KPN niet dus ik doe het nu per apparaat....). Iemand een goede tip?
Tweak.nl

En nog goedkoop ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
Jaren geleden alles in één gehad van tweak... Was toen al niet echt best qua tv en als ik zo de reviews lees is het niet verbeterd.
Ook leveren ze bij mij max 100mb terwijl ik graag een stapje hoger ga 😎

Zit nog eens na te denken over VPN instellen op de router maar nu heb ik het op de shield op app niveau zelf in de hand. Als ik het instel op de router niet meer toch?
Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Ik heb de topic start onder handen genomen. Laat het weten als je denkt dat er iets mist of aangevuld moet worden. Buiten de verschillen tussen de Shield TV modellen wil ik de topicstart redelijk onderhoudsvrij houden, dus niet alles wat op het moment speelt zal meegenomen worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 21:41
The Zep Man schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:21:
Ik heb de topic start onder handen genomen. Laat het weten als je denkt dat er iets mist of aangevuld moet worden. Buiten de verschillen tussen de Shield TV modellen wil ik de topicstart redelijk onderhoudsvrij houden, dus niet alles wat op het moment speelt zal meegenomen worden. ;)
mijn complimenten!
Prima overzicht met relevante en juiste info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jeuj, na al de leveringsproblemen eindelijk de Pro binnen gekregen.
Om het geheel zo vriendelijk mogelijk te maken voor mijn vrouw probeer ik HDMI-CEC aan de praat te krijgen met mijn TV. Ik zou graag hebben dat ze enkel de Shield moet aanzetten en dat de TV mee aangaat op het juiste kanaal.

Helaas loopt het niet van een leien dakje. Ik heb de CEC instellingen aangezet op de Shield en Anynet+ aangezet op mijn Samsung TV. Wanneer ik naar apparaten zoek vanuit de TV vind ik echter geen apparaten. Het werkt dan ook niet.

Wat wel werkt is via IR de TV mee aan- en uitzetten maar daarmee wordt het kanaal nog niet gewijzigd.

Online vind ik een heleboel advies maar dé oplossing heb ik nog niet gevonden. Ik heb al 2 kabels gebruikt en alle poorten. Ook een hard reset van de Shield en de TV lost het niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Laatst online: 20:04
Admiral Freebee schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:06:
Jeuj, na al de leveringsproblemen eindelijk de Pro binnen gekregen.
Om het geheel zo vriendelijk mogelijk te maken voor mijn vrouw probeer ik HDMI-CEC aan de praat te krijgen met mijn TV. Ik zou graag hebben dat ze enkel de Shield moet aanzetten en dat de TV mee aangaat op het juiste kanaal.
CEC en ARC kan je met de beste wil van de wereld geen standaard noemen, als je geluk hebt werkt het en anders niet.

Een Logitech Harmony Hub werkt wel altijd.

CEC en ARC wil je het liefste niks mee te maken hebben.
Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Ruime voorraad (17 stuks) MM Ehvn Centrum ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
Nou heb ik toch iets raars sinds vandaag.

Mijn WiFi (Ziggo) werd traag..
Ik net m'n Ziggo gereset (connectbox)
Komt na de reset alleen de 5ghz online en de 2.4 is niet meer zichtbaar.. Wel in de connectbox zelf. Maar hij is niet" online"
Ik weet dat ik met de shield vele instellingen heb geprobeerd met Plex en kodi.
Maar of de shield deze problemen veroorzaakt?
Ik denk van wel aangezien zodra ik de shield van het stroom afhaal binnen een minuut de WiFi 2.4 weer online komt.

De shield is bedraad aangesloten.

Weet een expert wat de conflicten kunnen zijn.
Ze zijn hier nu heel boos omdat ze niet lekker kunnen internetten😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
polo306 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:26:
Nou heb ik toch iets raars sinds vandaag.

Mijn WiFi (Ziggo) werd traag..
Ik net m'n Ziggo gereset (connectbox)
Komt na de reset alleen de 5ghz online en de 2.4 is niet meer zichtbaar.. Wel in de connectbox zelf. Maar hij is niet" online"
Ik weet dat ik met de shield vele instellingen heb geprobeerd met Plex en kodi.
Maar of de shield deze problemen veroorzaakt?
Ik denk van wel aangezien zodra ik de shield van het stroom afhaal binnen een minuut de WiFi 2.4 weer online komt.

De shield is bedraad aangesloten.

Weet een expert wat de conflicten kunnen zijn.
Ze zijn hier nu heel boos omdat ze niet lekker kunnen internetten😂
meerdere apparaten met hetzelfde IP adres?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobbieT schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:13:
[...]

CEC en ARC kan je met de beste wil van de wereld geen standaard noemen, als je geluk hebt werkt het en anders niet.

Maar dat is mijn mening.
Ik deel die mening, met name over CEC.

Naar mijn ervaring is het meest WAF compatibel waar men mee bekend is: een (Logitech Harmony) infraroodafstandsbediening. Flirc USB en Logitech Harmony één keer configureren, Flirc USB in de Shield TV, CEC op zowel de Shield TV als op de TV uitzetten en gaan. Onderzoek onder een beperkte groep laat zien dat dit ten alle tijden werkt. Voor het zelden iets intikken ligt er een Bluetooth toetsenbordje uit het zicht. ;)

Een voordeel van een Logitech Harmony is dat je ook meer controle krijgt over wat in welke volgorde en met een vertraging wordt opgestart. Hiermee kan je soms om bugs in apparatuur heenwerken. Tevens kan het volume van een eventueel aanwezige receiver/sound bar ook met dezelfde afstandsbediening bediend worden. Simpeler kan het niet.

[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 18-06-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcor2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:52
The Zep Man schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:53:
[...]
Ik deel die mening, met name over CEC.

Naar mijn ervaring is het meest WAF compatibel waar men mee bekend is: een (Logitech Harmony) infraroodafstandsbediening. Flirc USB en Logitech Harmony één keer configureren, Flirc USB in de Shield TV, CEC op zowel de Shield TV als op de TV uitzetten en gaan. Onderzoek onder een beperkte groep laat zien dat dit ten alle tijden werkt. Voor het zelden iets intikken ligt er een Bluetooth toetsenbordje uit het zicht. ;)

Een voordeel van een Logitech Harmony is dat je ook meer controle krijgt over wat in welke volgorde en met een vertraging wordt opgestart. Hiermee kan je soms om bugs in apparatuur heenwerken. Tevens kan het volume van een eventueel aanwezige receiver/sound bar ook met dezelfde afstandsbediening bediend worden. Simpeler kan het niet.
Hoe heb jij de Flirc mapping gemaakt voor de Shield? Pak je dan het standaard Shield profiel of heb je hem nog enhanced?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Remcor2000 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:59:
[...]

Hoe heb jij de Flirc mapping gemaakt voor de Shield? Pak je dan het standaard Shield profiel of heb je hem nog enhanced?
Zie de topic start. :)

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 18-06-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online

Maar dat is mijn mening.
Oké, maar dat wil niet zeggen dat ik niet kan proberen om het te laten werken 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Admiral Freebee schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:13:
[...]

Oké, maar dat wil niet zeggen dat ik niet kan proberen om het te laten werken 8)7
Jij kan het proberen, maar je geeft aan dat je het geheel door je vrouw wilt laten bedienen. Als je ervaren bent dan ga je voor wat het minste risico geeft op een verlaagde WAF. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dan zal ik wel geluk hebben, want met de Shield op een HDMI-poort van de receiver en die via HDMI-ARC aangesloten op mijn oude Panasonic LCD TV werkt het zowel via de afstandsbediening van de TV als die van de Shield. Uiteraard snapt mijn zoontje van 4 het beter dan mijn vrouw, maar ook zij kan er mee overweg.

Ik heb ooit een Logitech Harmony gehad (ik dacht de 585?), maar daar kon ik juist helemaal niks mee. Ik kreeg hem gewoon niet zo ingesteld dat hij deed wat ik wilde wanneer ik bepaalde knoppen/profielen indrukte. Het zal vast aan mij gelegen hebben, maar dat ding verdween na een paar maanden proberen in een donker hoekje, en op het moment weet ik niet eens waar het ding is. HDMI-CEC en ARC hebben bij mij zowel op de raspberry Pi met Kodi als nu met de Shield altijd prima gewerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
gwystyl schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:57:
Het zal vast aan mij gelegen hebben,
Waarschijnlijk ja en nee. Het goed instellen van een Harmony afstandsbediening is initieel een investering, maar 'betaalt' zich al snel terug. Je moet wel in de mindset van de Harmony workflow zijn wanneer je hem configureert, en dat is als je net begint niet duidelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door The Zep Man op 18-06-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
Ike. schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:47:
[...]

meerdere apparaten met hetzelfde IP adres?
Kon niets vinden wat dezelfde IP had met shield aan of uit.
Zelfs als ik de utp los trek slaat WiFi hier op hol.
Ik heb de shield niet aan de WiFi zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door polo306 op 18-06-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
The Zep Man schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:30:
[...]
Jij kan het proberen, maar je geeft aan dat je het geheel door je vrouw wilt laten bedienen. Als je ervaren bent dan ga je voor wat het minste risico geeft op een verlaagde WAF. :+
De WAF hier is wel een functie van gebruiksgemak en investering waarbij er een positieve correlatie is met gebruiksgemak maar een negatieve met investering. De exacte formule is onbekend maar een extra investering in een universele afstandsbediening kan leiden tot een lagere WAF als de verhoging in gebruiksgemak niet voldoende groot is.

Om maar te zeggen: als ik het kan laten werken met HDMI-CEC dan zitten we goed :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb teardown informatie toegevoegd aan de topic start.

Wie o wie wil de Shield TV 2019 uit elkaar schroeven en kijken of de vijf soldeerpunten zichtbaar op dit punt in deze video iets kunnen doen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Sinds ik alleen de Shield gebruik met de Logitech Harmony Hub loop ik tegen een vreemd probleem aan. Normaal gesproken start ik een activity bv 'TV Kijken'. Daar gaat automatisch de TV, Shield, Soundbar en Toslink Switch aan. Vroeger kon ik dan ook gewoon mijn tablet pakken, Harmony app starten en direct het geld harder of zachter zetten. Alleen nu start ik dan de Harmony app op mijn tablet en dan denkt die app dat TV Kijken nog niet actief is, klik ik dan op TV Kijken dan zet hij weer bv mijn TV en Soundbar uit. Terwijl vroeger mijn app op de tablet al meteen zag dat TV Kijken actief was... Kan via Google niet echt zo snel iets vinden. Heeft iemand hier ervaring mee toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar dat is mijn mening.
Inderdaad net als DLNA : Een goed idee dat helemaal verkeerd is uitgewerkt! :F

Logitech Harmony Remote FTW!!! en dan inderdaad het liefst alleen via infrarood! O+
earthknake schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:01:
Sinds ik alleen de Shield gebruik met de Logitech Harmony Hub loop ik tegen een vreemd probleem aan. Normaal gesproken start ik een activity bv 'TV Kijken'. Daar gaat automatisch de TV, Shield, Soundbar en Toslink Switch aan. Vroeger kon ik dan ook gewoon mijn tablet pakken, Harmony app starten en direct het geld harder of zachter zetten. Alleen nu start ik dan de Harmony app op mijn tablet en dan denkt die app dat TV Kijken nog niet actief is, klik ik dan op TV Kijken dan zet hij weer bv mijn TV en Soundbar uit. Terwijl vroeger mijn app op de tablet al meteen zag dat TV Kijken actief was... Kan via Google niet echt zo snel iets vinden. Heeft iemand hier ervaring mee toevallig?
Dat lijkt me meer een vraag die hier hoort : [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]

Heeft namelijk niks met de Shield TV te maken IMHO :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:01
Een logitech harmony vraagje die hier wel thuishoort: Ik een 2019 Pro met zo'n driehoekige afstandbediening. Er is echter één knopje niet gemapt lijkt op m'n Harmony (hub): het hamburger menu rechtsboven.

Heeft er iemand deze al gemapt gekregen? Bij Harmony geven ze niet thuis van de support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Kr7Br schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:56:
Een logitech harmony vraagje die hier wel thuishoort: Ik een 2019 Pro met zo'n driehoekige afstandbediening. Er is echter één knopje niet gemapt lijkt op m'n Harmony (hub): het hamburger menu rechtsboven.

Heeft er iemand deze al gemapt gekregen? Bij Harmony geven ze niet thuis van de support.
https://www.nvidia.com/en...customizablesettingbutton

Grote kans dat de commando's an sich wel op de Harmony er zijn.
Je zal ze alleen zelf aan een knop moeten koppelen, wat custumizable.

[ Voor 10% gewijzigd door RobbieT op 18-06-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Harmony geven ze niet thuis van de support.
Waarschijnlijk een mindere bezetting dan normaal vanwege al het gezeik dat gaande is wereldwijd dus wacht gewoon effe af en met een beetje geluk is je probleem meteen verholpen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online

Je kunt toch gewoon alle beschikbare knoppen mappen per activity, en menu staat daar gewoon onder? Werkt dat dan niet bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbieT schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:00:
Grote kans dat de commando's an sich wel op de Harmony er zijn.
Je zal ze alleen zelf aan een knop moeten koppelen, wat custumizable.
Klopt. Standaard staat dit ingesteld op 'Open Settings', wat niet echt logisch is. De meest logische keuze is 'Send "Menu" command to app'. Niet veel Android TV applicaties gebruiken het, maar bijvoorbeeld in Kodi werkt het zoals verwacht: het laat het context menu zien. In het hoofdmenu van de Shield TV toont de knop alsnog de instellingen, dus echt veel is er ook niet verloren.

[edit]
Enige use case die ik zie voor 'Open Settings' is het snelmenu wat eronder zit, maar daar maak ik geen gebruik van. Ik ga niet op willekeurige momenten upscaling opties in- en uitschakelen, of handmatig aan de Shield TV uitleggen dat nu een goed moment is om de refresh rate naar de TV te veranderen. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door The Zep Man op 19-06-2020 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
dragon2 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:32:
[...]

Je kunt toch gewoon alle beschikbare knoppen mappen per activity, en menu staat daar gewoon onder? Werkt dat dan niet bij jou?
Helaas pindakaas, die knop zit er niet tussen. Is er een manier om die toe te voegen? Ik vrees van niet omdat het een bluetooth afstandsbediening is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22

Is deze niet standaard gemapped op het lang indrukken van de OK knop?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Na jaren lang met mijn zelfbouw HTPC met nvidia ion te hebben gewerkt, wil ik ook maar eens aan de Shield. Ik heb zitten kijken naar de tube en pro en ik denk dat de gewone voor mij voldoende is.
  • Plex mediaserver draait beter op mijn thuisserver
  • Dolphin draait beter op een gewone PC. Daar heb ik geen shield voor nodig
  • Form factor vind ik handiger. Gewoon achter de kast gooien waar ik 'm niet zie
  • Scheelt toch weer 50 euro
  • Goed leverbaar
Het enige waar ik bedenkingen bij heb is de toekomstbestendigheid. Hoe lang blijft een Kodi bijvoorbeeld nog 32 bit Android ondersteunen? Niemand kan in de toekomst kijken, maar is er iemand die iets zinvols kan bijdragen aan deze overweging? Op dit punt kan ik namelijk weinig vinden op forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
DeOS schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:49:
[...]

Nee, dat is gewoon lang drukken op ok... In de lijst met mogelijke acties om te koppelen, zit ook geen "menu" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Kr7Br schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:08:
[...]

Nee, dat is gewoon lang drukken op ok... In de lijst met mogelijke acties om te koppelen, zit ook geen "menu" :(
Zoals ik zei, bij mij zit die er wel. Ik heb dan wel een 2019 non-pro en een 2017 pro. Maar kan me niet echt voorstellen dan een 2019 pro anders zou zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martdj schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:05:
Na jaren lang met mijn zelfbouw HTPC met nvidia ion te hebben gewerkt, wil ik ook maar eens aan de Shield. Ik heb zitten kijken naar de tube en pro en ik denk dat de gewone voor mij voldoende is.
  • Plex mediaserver draait beter op mijn thuisserver
  • Dolphin draait beter op een gewone PC. Daar heb ik geen shield voor nodig
  • Form factor vind ik handiger. Gewoon achter de kast gooien waar ik 'm niet zie
  • Scheelt toch weer 50 euro
  • Goed leverbaar
Het enige waar ik bedenkingen bij heb is de toekomstbestendigheid. Hoe lang blijft een Kodi bijvoorbeeld nog 32 bit Android ondersteunen? Niemand kan in de toekomst kijken, maar is er iemand die iets zinvols kan bijdragen aan deze overweging? Op dit punt kan ik namelijk weinig vinden op forums.
Ik zou nooit de non-Pro kopen vanwege dat laatste punt, maar een ander zal je weer het tegenovergestelde vertellen dus het blijft een persoonlijke keuze blijkbaar :)
DeOS schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:49:
Alleen dit voor zover ik weet :
The Zep Man schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 23:05:
Klopt. Standaard staat dit ingesteld op 'Open Settings', wat niet echt logisch is. De meest logische keuze is 'Send "Menu" command to app'. Niet veel Android TV applicaties gebruiken het, maar bijvoorbeeld in Kodi werkt het zoals verwacht: het laat het context menu zien.
Dus je hebt dan twee opties om hetzelfde te doen! :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kr7Br
dragon2 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:15:
[...]

Zoals ik zei, bij mij zit die er wel. Ik heb dan wel een 2019 non-pro en een 2017 pro. Maar kan me niet echt voorstellen dan een 2019 pro anders zou zijn :?
Ah, mysterie opgelost. Ik had mijn harmony manueel gekoppeld. Door opnieuw te koppelen en ditmaal de harmony laten zoeken via WiFi, krijg ik wel de "menu" knop in de lijst!

Merci voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 19-09 14:36
(antwoord gevonden)

[ Voor 97% gewijzigd door Jazco2nd op 21-06-2020 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Mijn remote stopte plots met werken. Nu kan ik nog wel met mijn telefoon verbinden met mijn pro 2019, maar krijg de remote niet meer verbonden. Heb hem gereset met het piepje, maar bij het verbinden krijg ik een witte remote met uitroepteken. Iemand een idee wat dit betekent?

Edit: Vreemd, na een reboot doet hij het weer. Geen idee waarom dit gebeurde.

[ Voor 13% gewijzigd door Snippertje op 21-06-2020 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
Deze week de Shield TV Pro besteld en ontvangen van Nvidia zelf. Dit ter vervanging van mijn Mede8er. Ik was al een poosje aan het wachten ivm de leveringsproblemen en kreeg later deze week ook een mail dat Coolblue hem weer heeft (voor €40 meer). Ik ben druk bezig om Kodi aan het werk te krijgen. Voor mij is de UI niet erg logisch. Voor verdere vragen kom ik hier vast terug!

[ Voor 5% gewijzigd door Rallye op 21-06-2020 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Rallye schreef op zondag 21 juni 2020 @ 12:30:
Deze week de Shield TV Pro besteld en ontvangen van Nvidia zelf. Dit ter vervanging van mijn Mede8er. Ik was al een poosje aan het wachten ivm de leveringsproblemen en kreeg later deze week ook een mail dat Coolblue hem weer heeft (voor €40 meer). Ik ben druk bezig om Kodi aan het werk te krijgen. Voor mij is de UI niet erg logisch. Voor verdere vragen kom ik hier vast terug!
Kodi is even wennen, vooral de eerste paar keer waar alles in te stellen is.. tip: zoek eerst een goede UI-skin en ga daarna pas de rest instellen, want anders blijf je zoeken als nieuwe gebruiker :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kodi is op dit platform niet wezenlijk anders dan op de andere platformen. Misschien kun je om te beginnen de Kodi Wiki er eens op naslaan; https://kodi.wiki/view/Main_Page en anders misschien in ons eigen Tweakers Kodi topic duiken; Grote Kodi topic - deel XVI

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
Ik ben druk bezig om Kodi aan het werk te krijgen. Voor mij is de UI niet erg logisch. Voor verdere vragen kom ik hier vast terug!
Ik gebruik al jaren confluence als skin. Die ben ik gewend en vind ik dus fijn en overzichtelijk werken. De nieuwere skin met die tegels die ik bij kodi 16 (?) ineens kreeg vond ik maar niks :P

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Even een update: ik heb HDMI-CEC werkende gekregen :)
Volgende stappen hebben het opgelost:
1) Nog eens een andere HDMI kabel geprobeerd --> nu vond de TV de Shield wel als Anynet+ apparaat maar verbinden lukte nog niet
2) HDMI-CEC uitschakelen op de Shield
3) De TV uitzetten en de stroomkabel losmaken
4) Stroomkabel van de TV er terug in
5) HDMI-CEC inschakelen op de Shield
6) De TV terug laten zoeken naar Anynet+ apparaten
7) Verbinden met de Shield --> nu lukte het wel

Happy wife, happy life :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:08
Shield tv is nu 134,50 bij amazon.de

https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_apa_i_g1h8Eb5CV8X9F

Wilde een extra pro halen. Maar het prijsverschil is nu €85, dan volstaat de tube meer dan prima.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
B-Bandit schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:47:
Shield tv is nu 134,50 bij amazon.de

https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_apa_i_g1h8Eb5CV8X9F

Wilde een extra pro halen. Maar het prijsverschil is nu €85, dan volstaat de tube meer dan prima.
Als ik die link aanklik dan moet ik €159 betalen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
renem schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:34:
[...]

Dat was dus van korte duur die actie, werkte vanochtend wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
renem schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:34:
[...]

Zie het nu ook. Nee vanochtend deed ie het, had hem op Pepper gespot en gelijk gepost en besteld. Korte actie blijkbaar inderdaad! Denk dat hij erg hard liep...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
B-Bandit schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:45:
[...]

Zie het nu ook. Nee vanochtend deed ie het, had hem op Pepper gespot en gelijk gepost en besteld. Korte actie blijkbaar inderdaad! Denk dat hij erg hard liep...
Ik zag de forum post blijkbaar te laat. Geeft ook niet, ben nog wel tevreden met mijn 2017 versie, maar mocht er een keer een hele interessante aanbieding komen dan ga ik er zeker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik zie dat het spel The Witness voor ShieldTV te koop is, via de Play Store. Maar het is ook via Steam te koop.
Als ik via Steam koop, zou ik het dan zowel op de ShieldTV als de laptop kunnen spelen?

Of mag ik het op de ShieldTV alleen spelen als ik het via de Play Store aanschaf?

Ik moet zeggen dat je als nieuwe gebruiker en geen ervaren gamer totaal niet weet waar je moet beginnen. Het aanbod is er, maar je wordt helemaal niet begeleid en ik kan me voorstellen dat een hoop mensen zo afhaken.

Ik speel nog steeds Sonic en Sniper, de gratis Shield spellen die worden gepromoot op het Homescreen. Maar er zijn vast betere alternatieven tegen een kleine prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:09:
Als ik via Steam koop, zou ik het dan zowel op de ShieldTV als de laptop kunnen spelen?
Als je het op Steam koopt dan kan je het op een PC spelen, en streamen naar een Shield TV. Je krijgt niet de Android TV versie van het spel.
Ik moet zeggen dat je als nieuwe gebruiker en geen ervaren gamer totaal niet weet waar je moet beginnen. Het aanbod is er, maar je wordt helemaal niet begeleid en ik kan me voorstellen dat een hoop mensen zo afhaken.
Lezen, lezen, lezen... Totdat je ervaren bent. ;)
Ik speel nog steeds Sonic en Sniper, de gratis Shield spellen die worden gepromoot op het Homescreen. Maar er zijn vast betere alternatieven tegen een kleine prijs.
Als je een game PC hebt dan kan je Steam Link gebruiken om spellen van de PC te streamen naar een Shield TV. Het voordeel is dat er een groter aanbod is voor de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
@The Zep Man thanks.
Geen gamepc hier.
GeForce Now werkt prima en was een reden voor de aankoop, geen gamepc nodig. De limiet van 1 uur per sessie vind ik een voordeel voor mezelf. De wachttijd is wel een reden om te betalen + het aanbod.

Lezen lezen is voor een niche, als je een console koopt verwacht je gemak. Nvidia lijkt totaal niet geïnteresseerd om de massa meer te laten gamen. GFN is natuurlijk al hartstikke populair.

Ik ga in elk geval 2 leuke spellen zoeken + Retroarch en dan wil ik het zo volhouden tot einde zomer.. kijken of dat lukt.

Heel ander probleem:
Sommige Netflix series zijn erg donker op de ShieldTV. Mr Iglesias bijvoorbeeld, Alexa & Katie. Op elk andere device zijn deze prima. Lijkt dus aan de AndroidTV versie van Netflix te liggen. Anderen ook dit probleem?

[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 22-06-2020 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:29:
Lezen lezen is voor een niche, als je een console koopt verwacht je gemak. Nvidia lijkt totaal niet geïnteresseerd om de massa meer te laten gamen. GFN is natuurlijk al hartstikke populair.
De originele topic titel is 'NVIDIA Shield Console'. Vijf jaar geleden werd de Shield TV zo neergezet (tegenover de Shield Tablet), maar dat is ondertussen veranderd. De aandacht voor de Shield TV is meer verschoven naar dat van een media en streamingplatform. Via streaming (bijvoorbeeld Geforce Now) werkt gaming natuurlijk ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Heeft iemand ervaring met de nvidia game stream app? https://www.nvidia.com/en...ort/shield-tv/gamestream/

Ik wil dit morgen gaan proberen. Beneden staat mijn 65 inch 4k tv met de shield (2017) en op zolder mijn i5 met 1080ti. Ik hang er nu maar even een usb xbox controller aan vast.

Ben benieuwd of dit een beetje gaat werken. Ook nog even een game vinden in mijn pc-collectie die leuk is om te spelen met de controller :+.

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 22-06-2020 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
StealthyPeanut schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:43:
Heeft iemand ervaring met de nvidia game stream app? https://www.nvidia.com/en...ort/shield-tv/gamestream/

Ik wil dit morgen gaan proberen. Beneden staat mijn 65 inch 4k tv met de shield (2017) en op zolder mijn i5 met 1080ti. Ik hang er nu maar even een usb xbox controller aan vast.

Ben benieuwd of dit een beetje gaat werken. Ook nog even een game vinden in mijn pc-collectie die leuk is om te spelen met de controller :+.
Heb het vorige week geprobeerd. Zowel Gamestream, GeForce now als steam link. Vond het tegenvallen. Heb Far Cry 5 geprobeerd met mijn PS4 controller op de shield. Zelfde constructie als bij jou en zelfde specs. Vond het te laggy. Ga het binnenkort nog eens proberen.

Het zou moeten kunnen werken...zit hier notabene met alles bekabeld en een dikke gamepc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
B-Bandit schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:06:
[...]

Heb het vorige week geprobeerd. Zowel Gamestream, GeForce now als steam link. Vond het tegenvallen. Heb Far Cry 5 geprobeerd met mijn PS4 controller op de shield. Zelfde constructie als bij jou en zelfde specs. Vond het te laggy. Ga het binnenkort nog eens proberen.

Het zou moeten kunnen werken...zit hier notabene met alles bekabeld en een dikke gamepc.
Gamestream kreeg ik niet aan de praat, maar via Steamlink werkt het eigenlijk best goed.

Je moet op deze manier niet denken dat je shooters gaat kunnen spelen, maar ben nu bezig met Wreckfest en dat werkt prima. Lekker arcade en misschien met wat inputlag, maar dat merk je toch amper bij zulke games.

Ook voor Civ6 en dat soort games een prima oplossing als het te warm wordt op zolder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Met een goede netwerkverbinding en een goede configuratie vraag ik mij af tot hoeveel de geobserveerde vertraging toe te wijten is aan streaming en niet bijvoorbeeld aan de TV. ;)

Mijn netwerk heeft een vertraging van < 1ms (bedraad, uiteraard), dus een latency van maximaal 2 ms. Natuurlijk komt daar nog iets bovenop door encodering en decodering, maar ik vraag mij af of dit merkbaar is t.o.v. de minimaal 12 ms die een TV hier aan toevoegt. Dit valt in het gebied van 'zilveren kabels gesmeed door elven bij maanlicht' en enkel een dubbelblindtest tussen een Shield TV en een PC direct aangesloten op de TV kan objectief het verschil aantonen.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 23-06-2020 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@StealthyPeanut Bij mij werkt gamestream een stuk beter dan SteamLink qua responsiveness. Vind GameStream ook prima te doen. Wel kwam ik er op die manier achter dat een kabeltje in mijn netwerk kabel niet goed vast zat en ik maar 100mbit kreeg wat echt te weinig is voor een fatsoenlijke stream,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:59
Kan de Shield tv nou ook full Atmos doorgeven?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
LOTG schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:23:
@StealthyPeanut Bij mij werkt gamestream een stuk beter dan SteamLink qua responsiveness. Vind GameStream ook prima te doen. Wel kwam ik er op die manier achter dat een kabeltje in mijn netwerk kabel niet goed vast zat en ik maar 100mbit kreeg wat echt te weinig is voor een fatsoenlijke stream,
Heb ik wel geprobeerd, maar hij start de games niet op. Nog een beetje mee prullen denk ik.

Bij de Steamlink test gaf hij 55mbs aan, dus dat is qua snelheid prima. Voelde ook gewoon goed en ik had mijn tv niet eens op gamemode staan.

Kan wel kloppen wat @The Zep Man zei. Nog niet echt uitgebreid getest. Ik denk vooral aan CIV6 en Witcher 3 als fijne couch 65 inch games. Civ wel met muis uiteraard, want anders is het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
knny schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:26:
Dolby Atmos wordt prima doorgegeven. Maar full? Heb je ook half dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 10:59
knny schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:26:
Jep! Mijne (non pro) speelt vanuit zowel Netflix als Plex atmos af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Hulliee schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:38:
[...]

Dolby Atmos wordt prima doorgegeven. Maar full? Heb je ook half dan?
Netflix geeft Dolby Digital + af als Atmos (lossy) en Blu-ray rip/remux doet (loseless, full Atmos dus :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
knny schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:39:
[...]

Netflix geeft Dolby Digital + af als Atmos (lossy) en Blu-ray rip/remux doet (loseless, full Atmos dus :))
Volgens mij bestaat dat niet. Het is Dolby Atmos of niet. Weergegeven over een 5.1 of 7.1 speakersysteem.
Wat Netflix ervan bakt weet ik niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Hulliee schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:49:
[...]

Volgens mij bestaat dat niet. Het is Dolby Atmos of niet. Weergegeven over een 5.1 of 7.1 speakersysteem.
Wat Netflix ervan bakt weet ik niet. :/
Je hebt lossless Atmos (via TrueHD) en lossy Atmos (via DD+). Netflix gebruikt dat laatste.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Laatst online: 09-09 13:40
Volgens mij kan die gewoon trueHD afspelen, je moet het misschien even handmatig selecteren bij formaten als het op AUTO niet werkt. Mijn Soundbar geeft alleen aan of het ATMOS of DTS:X is, voor de rest van de formaten laat hij niets zien en ook niet welke container.

Maar je kunt natuurlijk ook gewoon even op de site van NVidia kijken:
Ondersteuning voor Dolby Audio (Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby Atmos)
DTS-X surround sound (pass-through) via HDMI
Audio met hoge resolutie afspelen tot 24-bits/192 kHz via HDMI en USB
Upsampling van audio met hoge resolutie tot 24-bits/192 kHz via USB
Ondersteunde audio: AAC, AAC+, eAAC+, MP3, WAVE, AMR, OGG Vorbis, FLAC, PCM, WMA, WMA-Pro, WMA-Lossless, DD+ decode, Dolby Atmos decode, Dolby TrueHD (pass-through), DTS-X (pass-through), and DTS-HD (pass-through)
Als je via Kodi dit wilt doen moet je wel even bij de advanced opties de relevantie settings aanzetten, zoals passthrough. Moet sowieso als je uberhaupt Atmos wil via Kodi.

[ Voor 9% gewijzigd door LOTG op 23-06-2020 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
LOTG schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:06:
Volgens mij kan die gewoon trueHD afspelen, je moet het misschien even handmatig selecteren bij formaten als het op AUTO niet werkt. Mijn Soundbar geeft alleen aan of het ATMOS of DTS:X is, voor de rest van de formaten laat hij niets zien en ook niet welke container.

Maar je kunt natuurlijk ook gewoon even op de site van NVidia kijken:

[...]
Als het passtrough is dan zou mijn Sonos Arc dit moeten accepteren inderdaad 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Puck schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:01:
[...]

Je hebt lossless Atmos (via TrueHD) en lossy Atmos (via DD+). Netflix gebruikt dat laatste.
Atmos is positionele metadata. Dat is altijd lossless. De audiostream waarop het wordt toegepast is lossless (TrueHD) of lossy (DD+).

Verder is er nog een verschil tussen Disney+ (Atmos geintegreerd in de DD+ stream) en Netflix (Atmos als losse metadata aangeboden). Bij Disney+ wordt de DD+ stream inclusief Atmos 1-op-1 doorgestuurd, wat door elke Shield TV gedaan kan worden. Bij Netflix moet de Shield TV zelf de Atmos metadata mixen met de binnenkomende Dolby Digital+ stream, wat enkel de Shield TV 2019 modellen kunnen met de native applicaties.

Oudere Shield TV modellen kunnen mogelijk Netflix met Atmos gebruiken in Kodi met de Netflix add-on.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 23-06-2020 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben een blije jongen! Vandaag is mijn Shield Pro binnen gekomen! :Y
Net ook even aangesloten en geinstalleerd, er waren best veel updates al, twee firmwares (waarom niet gewoon gelijk naar de laatste? :?), een firmware update voor de afstandsbediening en app updates...

Enige jammere wel tot nu toe (maar geen al te groot probleem voor mij aangezien ik ook Plex gebruik) is dat inloggen op Jellyfin nog niet goed gaat. Voor de rest best een soepele ervaring, eigenlijk, ben echt blijk met het apparaatje!

De afstandsbediening ligt in het begin wat onwennig, maar went gelukkig snel en daarna ligt het fijn in de hand! Enige waar ik vraagtekens bij heb is hoe de batterij vervangen moet worden, maar moet misschien even daarvoor in de handleiding kijken... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcovandam
  • Laatst online: 17-09 13:24
CH4OS schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:35:
Net ook even aangesloten en geinstalleerd, er waren best veel updates al, twee firmwares (waarom niet gewoon gelijk naar de laatste? :?), een firmware update voor de afstandsbediening en app updates...

Enige jammere wel tot nu toe (maar geen al te groot probleem voor mij aangezien ik ook Plex gebruik) is dat inloggen op Jellyfin nog niet goed gaat. Voor de rest best een soepele ervaring, eigenlijk, ben echt blijk met het apparaatje!

De afstandsbediening ligt in het begin wat onwennig, maar went gelukkig snel en daarna ligt het fijn in de hand! Enige waar ik vraagtekens bij heb is hoe de batterij vervangen moet worden, maar moet misschien even daarvoor in de handleiding kijken... :+
Gefeliciteerd! Het is inderdaad een erg fijn machientje :)

Batterij is niet zo moeilijk, mijn dochters hadden hem binnen 2 dagen al uit elkaar 8)7

Het dunne gedeelte vasthouden en dan het dikke naar boven duwen.

YouTube: YouTube

[ Voor 3% gewijzigd door marcovandam op 23-06-2020 23:10 ]

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

marcovandam schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 23:08:
[...]

Gefeliciteerd! Het is inderdaad een erg fijn machientje :)

Batterij is niet zo moeilijk, mijn dochters hadden hem binnen 2 dagen al uit elkaar 8)7

Het dunne gedeelte vasthouden en dan het dikke naar boven duwen.
Ah, dan zal ik wat te zuinig zijn denk ik, hahaha! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
CH4OS schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:35:

Je hebt toch zelf de batterijen in de remote moeten zetten?
En wat betreft Jellyfin: duidelijk een paar bugs bij het inloggen, je moet even de juiste focus leggen als je je wachtwoord wil invoeren. Maar dit hoef je gelukkig maar 1x te doen en daarna is Jellyfin echt een genot!

Het is even stuntelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jazco2nd schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 23:16:
Je hebt toch zelf de batterijen in de remote moeten zetten?
Nee? Heb geen batterijen gezien, de afstandsbediening deed het direct out of the box. :)
En wat betreft Jellyfin: duidelijk een paar bugs bij het inloggen, je moet even de juiste focus leggen als je je wachtwoord wil invoeren. Maar dit hoef je gelukkig maar 1x te doen en daarna is Jellyfin echt een genot!
Hoe bedoel je de juiste focus? :?

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 23-06-2020 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
CH4OS schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 23:16:
[...]
Nee? Heb geen batterijen gezien, de afstandsbediening deed het direct out of the box. :)

[...]
Hoe bedoel je de juiste focus? :?
Ik zal het morgen even testen, maar bij mij ging, na het typen van username of password, het keyboard niet weg. En als je op het keyboard op Enter ofzo drukt krijg je een ongewenst effect en kom je niet verder.

Maar door met de Back toets en pijltjes toetsen juist iets anders te selecteren, buiten het keyboard, kon ik inloggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jazco2nd schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 23:51:
Ik zal het morgen even testen, maar bij mij ging, na het typen van username of password, het keyboard niet weg. En als je op het keyboard op Enter ofzo drukt krijg je een ongewenst effect en kom je niet verder.
Thanks alvast! Ik vulde dus eerst de gebruikersnaam in, deed daarna "volgende" en toen leek het toetsenbord wel te resetten of zo, maar ik zag geen password veld. Wel het wachtwoord ingevuld, maar dat deed niets, ik werd niet ingelogd of zo.
Maar door met de Back toets en pijltjes toetsen juist iets anders te selecteren, buiten het keyboard, kon ik inloggen...
Hmmm, ik ben benieuwd! :) An sich geen grote haast of problemen; ik heb de content ook via Plex beschikbaar. :) Maar was gewoon even benieuwd naar de app op Android TV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 01:50

Laguna

Connaisseur

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
Waar precies staat dat? Misschien dat ik erover heen heb gelezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25

Pierre

Van nature lui!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqFU6CAuV0d_PAGsWszSFd1DuzQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1KZWo0vtn5MwueBRXu22oBLJ.png?f=fotoalbum_large

Hier staat dat

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
Bedankt, tijd voor koffie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath
  • Laatst online: 20:07

Argarath

MasterBlaster

Gister toch mijn non-pro omgeruild voor een pro. Eigenlijk geen enkel objectief argument voor, maar vooral het gevoel niet het maximale apparaatje te hebben zat me dwars. Vind het eigenlijk ook wel een stuk mooier ding (de Pro). Nu nog ff een standje scoren voor belachelijk teveel geld ;-)

Ben benieuwd of ik hiermee minder/geen last heb van (minimale) stotter tijdens het afspelen van UHD blu-ray remuxes, of dat hier toch een netwerk/NAS/hdd in NAS probleem ligt.

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-09 16:30
Gisteren is mijn pro binnengekomen.
Eerste indruk is zeer goed.
Wat een klein (vooral plat) kastje.
Alleen... hoe vervang ik de batterij van de afstandbediening?
Er zit geen klepje op.

Initiele setup is super easy (paar updates).
Later de Plex koppeling naar de NAS proberen voor het spelen van lokale content.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25

Pierre

Van nature lui!

Argarath schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:49:
Ben benieuwd of ik hiermee minder/geen last heb van (minimale) stotter tijdens het afspelen van UHD blu-ray remuxes, of dat hier toch een netwerk/NAS/hdd in NAS probleem ligt.
Ik heb nog de vorige versie van de Shield en heb daar sowieso geen last van, dus misschien toch een klein probleem in je netwerk/NAS?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Argarath schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:49:
Dat klinkt als een refresh rate mismatch :?
Het kon blijkbaar al eerder wel via de browser! :')

Zo blijkt maar weer hoe nutteloos al die "apps" zijn tegenwoordig en je vaak net zo goed de boel in je browser kan bekijken :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcovandam
  • Laatst online: 17-09 13:24
GarBaGe schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:04:
Er zit geen klepje op.

Later de Plex koppeling naar de NAS proberen voor het spelen van lokale content.
Voor de batterijen, zie de post een stuk of 10 terug op dezelfde pagina :)

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Er zit geen klepje op.

Gewoon even aan mijn jongste zoon geven en het ligt er binnen 3 seconden af :')
Het klepje er op krijgen kostte mij meer moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
Er zit geen klepje op.

In je hand, met duim bovenkant (of was het onderkant) vasthouden en naar beneden drukken. Heel achterkant is klep

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 01:50

Laguna

Connaisseur

nero355 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:07:
[...]

Het kon blijkbaar al eerder wel via de browser! :')

Zo blijkt maar weer hoe nutteloos al die "apps" zijn tegenwoordig en je vaak net zo goed de boel in je browser kan bekijken :Y)
Die workaround in je browser was verre van ideaal. Als je een serie al gezien had en per ongeluk een aflevering opnieuw afspeelde dan moest je je complete kijkgeschiedenis van die serie verwijderen om het verder kijken van die serie weg te krijgen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

Pierre schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:04:
[...]

Ik heb nog de vorige versie van de Shield en heb daar sowieso geen last van, dus misschien toch een klein probleem in je netwerk/NAS?
Ja, denk het ook. De eerdere tip om de buffergrootte aan te passen op de Shield hielp wel. Maar krijg ook vreemde verschillen in LAN test afhankelijk vanuit waar ik die test doe. Dus er zit iets in het netwerk wss.

Van het weekend weer een leuk klusje qua uitzoekwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-08 10:54
Argarath schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:26:
[...]

Ja, denk het ook. De eerdere tip om de buffergrootte aan te passen op de Shield hielp wel. Maar krijg ook vreemde verschillen in LAN test afhankelijk vanuit waar ik die test doe. Dus er zit iets in het netwerk wss.

Van het weekend weer een leuk klusje qua uitzoekwerk.
Hoe loopt je netwerk? Is alles bekabeld of heb je ergens Wi-Fi of powerline ofzo liggen? Een verschil in Frame Rate kan ook (dat je het opgenomen hebt in 25fps en afspeelt op 24fps bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

pepsiblik schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:35:
[...]

Hoe loopt je netwerk? Is alles bekabeld of heb je ergens Wi-Fi of powerline ofzo liggen? Een verschil in Frame Rate kan ook (dat je het opgenomen hebt in 25fps en afspeelt op 24fps bijvoorbeeld).
In principe loopt mijn netwerk zo:

modem -> router -> 10 poorts gbit switch -> 5 poorts switch studeerkamer / 5 poorts switch woonkamer / powerline naar garage -> router als AP

Alles bekabeld (muv de powerline dus).

De stutter die ik zie zijn echt bufferprobleempjes, framerates zijn prima. Dus hij stopt even en speelt dan gewoon weer prima. Bitrates van de videobestanden zijn ook echt fors hoog soms.

De Powerline doet niet echt iets in de verbinding tussen mijn NAS (die staat op de studeerkamer) en de Shield (staat in de woonkamer). Dus zou volgens mij niets uit mogen maken. Overigens heb ik een LAN test gedaan vanuit de garage naar de NAS en die verbinding was sneller dan vanuit de woonkamer naar de NAS. Maar goed, was een enkele test en niet heel diepgravend, dus wellicht zeggen die resultaten niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:19
[b]Argarath in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie"

Mijn tube kan bijna geen enkele 4K uhd Bly ray soepel afspelen. Zowel Kodi als plex geven geen thuis. Plex app crasht regelmatig op 4K. Plex player in mijn LG C9 speelt het wel soepel. Shield is bekabeld met gigabit en de LG C9 gewoon WiFi. Denk echt dat die tube geen hoge bitrates 4K HDR trekt.
Pagina: 1 ... 75 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.