Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-07 20:27
Hoi, Aangezien mijn Chromecast sinds gisteren zen laatste adem heeft geblazen overweeg ik een Nvidia Shield TV Pro te kopen

Paar vragen :

De AI scaling, als je dit apparaat op een oudere samsung aansluit 1080 p werkt dan deze upscaling bij afspelen van video's ? Merkbaar...

Hoe verloopt het Gamen van de pc Geforce now naar dit apparaat in de praktijk ?

Kan je zoals bij een chromecast ook dit appartaat besturen via je telefoon ? het gekend chromecast logo bij openen van Netflix, Spotify, Youtube ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Rigs schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 23:25:
Hoi, Aangezien mijn Chromecast sinds gisteren zen laatste adem heeft geblazen overweeg ik een Nvidia Shield TV Pro te kopen

Paar vragen :

De AI scaling, als je dit apparaat op een oudere samsung aansluit 1080 p werkt dan deze upscaling bij afspelen van video's ? Merkbaar...
Enkel als de video een resolutie lager dan 1080p heeft.
Lees het topic eens door. Er is een zoekfunctie.
Kan je zoals bij een chromecast ook dit appartaat besturen via je telefoon ? het gekend chromecast logo bij openen van Netflix, Spotify, Youtube ?
Lees de topic start eens door.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
Argarath schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:49:
Gister toch mijn non-pro omgeruild voor een pro. Eigenlijk geen enkel objectief argument voor, maar vooral het gevoel niet het maximale apparaatje te hebben zat me dwars. Vind het eigenlijk ook wel een stuk mooier ding (de Pro). Nu nog ff een standje scoren voor belachelijk teveel geld ;-)

Ben benieuwd of ik hiermee minder/geen last heb van (minimale) stotter tijdens het afspelen van UHD blu-ray remuxes, of dat hier toch een netwerk/NAS/hdd in NAS probleem ligt.
Bij mij was dat in ieder geval wel de oplossing 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@Rigs AI Upscalen werkt alleen als de video resolutie lager is dan je TV, dus een 1080P video upscalen gaat niet werken. Een 720P of lager video dan weer wel.

Wat betreft Chromecast, de Shield heeft een ingebouwde Chromecast, dus dat werkt het zelfde als een losse Chromecast.
Die vraag snap ik niet helemaal. Bedoel je Geforce now (Cloud) of Gamestream (je eigen PC)? Maar zoals The Zep Man zegt, van beide zat ervaringen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

HEY_DUDE schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 22:21:
[...]

Mijn tube kan bijna geen enkele 4K uhd Bly ray soepel afspelen. Zowel Kodi als plex geven geen thuis. Plex app crasht regelmatig op 4K. Plex player in mijn LG C9 speelt het wel soepel. Shield is bekabeld met gigabit en de LG C9 gewoon WiFi. Denk echt dat die tube geen hoge bitrates 4K HDR trekt.
Vreemd. Bij mij werkt het wel prima met de tube (kodi)
Ook met 4k hdr films van ruim 50gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 20:08
rsvmark schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:58:
[...]

Bij mij was dat in ieder geval wel de oplossing 8)
Dat klinkt niet goed. Dus in jouw geval merk je wel een verschil in de performance van de tube en pro versie? Enigszins vreemd wel aangezien het enige verschil de hoeveelheid ram is. Dat zou eigenlijk niet zoveel impact moeten hebben.

Najah heb vd week 2 tubes gescoord voor 135 per stuk, ga het merken.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
B-Bandit schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 08:03:
[...]

Dat klinkt niet goed. Dus in jouw geval merk je wel een verschil in de performance van de tube en pro versie? Enigszins vreemd wel aangezien het enige verschil de hoeveelheid ram is. Dat zou eigenlijk niet zoveel impact moeten hebben.

Ik merkte dit alleen bij sommige files > 45gb.
Dat samen met het feit dat ik de usb poorten mistte om controllers aan te sluiten heb ik voor de pro gekozen.
Speelt nu alles probleemloos af 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Vreemd.. ik zie bij veel mensen veel grotere bestanden afgespeeld worden zonder problemen. Zit er niet een probleem in de bestanden zelf, waardoor de player over z`n nek gaat? :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!
B-Bandit schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 08:03:
[...]

Het zou idd enkel door het geheugen kunnen komen, 2 versus 3GB. Kan me echter niet voorstellen dat dit zo'n verschil uit zal maken. Ik merk wel dat bij een internet speedtest (via de app Analiti), de snelheid wat in kakt (van 500Mbps > zo'n 400Mbps), maar bij het afspelen van 700Mbit test-media (klein bestand), geeft de Pro versie geen enkele krimp. En dat geldt eigenlijk wel voor alles wat er aan gangbaar media beschikbaar is. Met de non pro uitvoering heb ik echter geen enkele ervaring.

De grootte van het media, waar iedereen het hier steeds maar over heeft, zegt niet zo heel erg veel. Maximale bitrate en toegepaste codecs, daar kan een eventuele bottleneck vandaan komen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 15:44
Rigs schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 23:25:

Ik speel dagelijks The Division op Geforce Now (founder) via de shield pro, ik merk eigenlijk geen verschil met op mijn eigen pc te spelen behalve dat de draw distance op de gfn toestellen wat minder staat. Ik kan natuurlijk ook rechtstreeks van mijn pc naar de ingebouwde steam link spelen, gaat allemaal supervlot.

Ja, er is ook een ingebouwde chromecast die veel sneller is dan de echte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 14:36
hardware-lover schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:31:
[...]

Het zou idd enkel door het geheugen kunnen komen, 2 versus 3GB. Kan me echter niet voorstellen dat dit zo'n verschil uit zal maken. Ik merk wel dat bij een internet speedtest (via de app Analiti), de snelheid wat in kakt (van 500Mbps > zo'n 400Mbps), maar bij het afspelen van 700Mbit test-media (klein bestand), geeft de Pro versie geen enkele krimp. En dat geldt eigenlijk wel voor alles wat er aan gangbaar media beschikbaar is. Met de non pro uitvoering heb ik echter geen enkele ervaring.

De grootte van het media, waar iedereen het hier steeds maar over heeft, zegt niet zo heel erg veel. Maximale bitrate en toegepaste codecs, daar kan een eventuele bottleneck vandaan komen.
Non pro hier speelt ook alles probleemloos af en zelfs met een 100mbit verbinding zouden UHD blu-ray schijfjes geen probleem moeten zijn want de gemiddelde bitrate is veeeeeel lager, hooguit met enkele uitschieters, die door de buffer worden opgevangen.
Maar goed zelfs met een Vero4K (non-plus) heb ik nooit iets gemerkt van problemen.. icm ~50-58GB bestanden. Stuk minder krachtig en slechts 100mbit (meestal iets hoger in testen) verbinding.

Volgens mij is de Pro nuttig als je:
1) De USB poorten nodig hebt (dus als je geen NAS hebt).
2) Specifieke games wil kunnen spelen (niet via streaming) die 64-bit vereisen of met 1GB extra te spelen zijn.

Anders kan je net zo goed de non-pro halen?

[ Voor 9% gewijzigd door Jazco2nd op 28-06-2020 01:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:21

Snippertje

Light up your life

Voor wie het nog niet wist. Het is weer mogelijk de shield toe te voegen aan een music group met Google home. Wel de beta van chromecast built in nodig.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op zondag 28 juni 2020 @ 01:45:
[...]

Non pro hier speelt ook alles probleemloos af en zelfs met een 100mbit verbinding zouden UHD blu-ray schijfjes geen probleem moeten zijn want de gemiddelde bitrate is veeeeeel lager, hooguit met enkele uitschieters, die door de buffer worden opgevangen.
Maar goed zelfs met een Vero4K (non-plus) heb ik nooit iets gemerkt van problemen.. icm ~50-58GB bestanden. Stuk minder krachtig en slechts 100mbit (meestal iets hoger in testen) verbinding.

2) Specifieke games wil kunnen spelen (niet via streaming) die 64-bit vereisen of met 1GB extra te spelen zijn.

Ik denk dat ook

Wel een gaaf setje kan je maken met non pro met sd kaartje voor meer opslag, misschien 2 8bitdo controllers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
HEY_DUDE schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 22:21:
[...]

Mijn tube kan bijna geen enkele 4K uhd Bly ray soepel afspelen. Zowel Kodi als plex geven geen thuis. Plex app crasht regelmatig op 4K. Plex player in mijn LG C9 speelt het wel soepel. Shield is bekabeld met gigabit en de LG C9 gewoon WiFi. Denk echt dat die tube geen hoge bitrates 4K HDR trekt.
Ik had exact hetzelfde probleem. De tube 2019 omgeruild voor een pro en het probleem van een crashende kodi was opgelost. Heel vreemd gezien de tube natuurlijk makkelijk dit soort bestanden moet kunnen afspelen ondanks wat minder ram en 32bit (er zijn El cheapo Ali express speler met minder ram die het ook kunnen). Ik vermoed toch ergens een firmware dingetje.

[ Voor 4% gewijzigd door keepitfrosty op 28-06-2020 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
[...]
...

Vergeet
3) Als je een Plex Server wil draaien op de Shield.
niet... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
1975Mark30 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:16:
[...]

Vergeet
3) Als je een Plex Server wil draaien op de Shield.
niet... :)
Dan gebruik je neem ik aan de USB poorten?
Jellyfin is trouwens wel een leuke aanrader als free opensource alternatief op Plex server. Kan ook transcoden als je dat wil. Sinds ik Jellyfin heb gebruik ik Kodi nieteens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Jazco2nd schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:22:
[...]

Jellyfin in trouwens wel een leuke aanrader als free opensource alternatief op Plex server. Kan ook transcoden als je dat wil. Sinds ik Jellyfin heb gebruik ik Kodi nieteens meer.
Die begrijp ik niet. Waarom zou je USB poorten nodig hebben om Plex Server te draaien? Wat ik aangeef is dat je Plex Server wel op de Pro versie kan draaien en niet op de niet-Pro versie... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
Jazco2nd schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:22:
[...]

Jellyfin in trouwens wel een leuke aanrader als free opensource alternatief op Plex server. Kan ook transcoden als je dat wil. Sinds ik Jellyfin heb gebruik ik Kodi nieteens meer.
Met jellyfin moet je server draaien op pc? Of kan het ook via Android tv?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1975Mark30
mucuracat schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:35:
[...]

Met jellyfin moet je server draaien op pc? Of kan het ook via Android tv?
Plex Server draait inderdaad ook op de Shield (Android TV) behalve op de 2019 non-Pro (Tube) versie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
1975Mark30 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:24:
[...]

Die begrijp ik niet. Waarom zou je USB poorten nodig hebben om Plex Server te draaien? Wat ik aangeef is dat je Plex Server wel op de Pro versie kan draaien en niet op de niet-Pro versie... ;)
Ik heb alleen ervaring met het draaien van Plex op hetzelfde systeem waar je media ook staat.. maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:00
Ik heb mijzelf afgelopen week ook maar eens op een Shield getrakteerd (de Shield TV Pro).
Mijn ruim 8½ jaar oude domme Phillips tv is nu ineens smart.
Door de Shield direct op mijn AVR X2500H aan te sluiten kan ik ook van Netflix Atmos genieten (dat was ook mijn hoofddoel). Pathé Thuis heb ik hier ook op geïnstalleerd. Pathé Thuis was ooit de reden van mijn aanschaf van een LG Blu-Ray speler, maar nadat de app was verouderd kon ik alleen maar trailers bekijken.

Zoekerman, zoek op meerdere zoekmachines tegelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik kan geen uitspraak doen over de non Pro versie, wel over de ervaring met een 100Mbit verbinding. Hoewel het merendeel van het UHD media idd enkel uitschieters heeft tot boven de 100Mbit zijn zijn er ook ripjes die een gemiddelde bitrate hebben van ~100Mbit met uitschieters ver daarboven. En hoe dat voor jullie is weet ik niet, maar voor mij geldt dat de netwerksnelheid NIET een beperkende factor mag zijn. Overigens wordt 100Mbit als verbinding in de praktijk al niet gehaald, daar zit je meestal ook al ruim onder.

Nvidia geeft aan dat het extra geheugen van de Pro noodzakelijk zou zijn voor het spelen van games (schrijven ze hier)?

Wat ook tamelijk apart is, de RTL XL app geeft in de store aan dat de Pro versie niet compatibel is met hun app? Alle andere Android(TV) apparaten die ik heb zijn dat wel, enkel de Shield Pro dus niet. Nu heb ik de app zelf helemaal niet nodig, sideloaden zou mogelijk ook simpel te regelen zijn, maar toch? Mogelijk zijn er meer apps die dat verschil laten zien?

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 05-11-2020 20:50 . Reden: inmiddels gecorrigeerd ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:41
hardware-lover schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:45:
Wat ook tamelijk apart is, de RTL XL app geeft in de store aan dat de Pro versie niet compatibel is met hun app? Alle andere Android(TV) apparaten die ik heb zijn dat wel, enkel de Shield Pro dus niet. Nu heb ik de app zelf helemaal niet nodig, sideloaden zou mogelijk ook simpel te regelen zijn, maar toch? Mogelijk zijn er meer apps die dat verschil laten zien?
Leest zich nogal alsof iemand een verkeerd vinkje heeft uit gezet :+. De Pro is toch gewoon een lichtelijk verbeterde versie van de 2017 (die weer een lichtelijk verbeterde versie van de originele / 2015 is). Je zou eerder verwachten dat de non-Pro niet ondersteund is door de 32-bit Android.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:57:
[...]
Leest zich nogal alsof iemand een verkeerd vinkje heeft uit gezet :+. De Pro is toch gewoon een lichtelijk verbeterde versie van de 2017 (die weer een lichtelijk verbeterde versie van de originele / 2015 is). Je zou eerder verwachten dat de non-Pro niet ondersteund is door de 32-bit Android.
Zou kunnen, maar deze KIJK versie voor AndroidTV laat hetzelfde zien; https://play.google.com/store/apps/details?id=com.talpa.kijk

Volgens mij was vrijwel alles in de Store op 32Bit gebaseerd, maar dat is inmiddels verleden tijd.
https://www.androidpolice...-august-1-must-be-64-bit/

The big day is August 1, 2021 — that's when the Play Store will no longer install 32-bit-only apps on 64-bit devices. Developers will still be required to provide 32-bit and 64-bit versions of their apps. Games with Unity v5.6 (or older) will also be affected.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 14:16
[...]

Afgelopen week heb ik een Mi Box S omgeruild voor de Shield (non-pro), maar beide apparaten gaven aan dat de RTL XL app niet geschikt is voor AndroidTV. Welke ATV apparaten heb jij nog meer die aangeven dat het wel compatibel is?

Overigens merk ik met sideloaden van de Ziggo App dat de Series en Films-content niet soepel afspeelt helaas. Zelfde gold ook voor de Mi Box, dus neem aan dat het een issue is met de app zelf. Hoop dat de TV app snel uit beta komt.

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serial-X schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:21:
[...]
Afgelopen week heb ik een Mi Box S omgeruild voor de Shield (non-pro), maar beide apparaten gaven aan dat de RTL XL app niet geschikt is voor AndroidTV. Welke ATV apparaten heb jij nog meer die aangeven dat het wel compatibel is?

Overigens merk ik met sideloaden van de Ziggo App dat de Series en Films-content niet soepel afspeelt helaas. Zelfde gold ook voor de Mi Box, dus neem aan dat het een issue is met de app zelf. Hoop dat de TV app snel uit beta komt.
De Mi Box S en Ematic AGT419.

Ik heb net, als test, de RTL-XL app op de Mi Box geïnstalleerd, vanuit de app store. Wat probeer jij dat de app niet geschikt zou zijn? Dan krijg je de app toch helemaal niet te zien via de store?

De Ziggo Horizon app die ik heb draaien loopt soepel op dat apparaat, maar dat is hier verder offtopic. Draait vanzelfsprekend al helemaal als een tierelier op de Shield Pro ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
1975Mark30 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:55:
[...]

Plex Server draait inderdaad ook op de Shield (Android TV) behalve op de 2019 non-Pro (Tube) versie...
??
Vraag ging over jellyfin.
Niet over Plex.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
hardware-lover schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:32:
[...]

De Mi Box S en Ematic AGT419.

Ik heb net, als test, de RTL-XL app op de Mi Box geïnstalleerd, vanuit de app store. Wat probeer jij dat de app niet geschikt zou zijn? Dan krijg je de app toch helemaal niet te zien via de store?

De Ziggo Horizon app die ik heb draaien loopt soepel op dat apparaat, maar dat is hier verder offtopic. Draait vanzelfsprekend al helemaal als een tierelier op de Shield Pro ;)
Ik krijg idd de app helemaal niet te zien op de Mi Box en de Shield. Sideloaden vanuit m'n Android tablet werkt helaas ook niet, dan start de app niet. -O-

Zo jammer. Het volledige potentieel van AndroidTV wordt nog niet benut imo. Achja, iig wel erg blij met m'n Shield *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serial-X schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:56:
[...]
Ik krijg idd de app helemaal niet te zien op de Mi Box en de Shield. Sideloaden vanuit m'n Android tablet werkt helaas ook niet, dan start de app niet. -O-

Zo jammer. Het volledige potentieel van AndroidTV wordt nog niet benut imo. Achja, iig wel erg blij met m'n Shield *O*
Op de Mi Box S dus wel, dat zei ik, op de Shield (Pro) niet. Je kunt zoeken met enkel "XL"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
mucuracat schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:45:
[...]

??
Vraag ging over jellyfin.
Niet over Plex.
Dan moet je even goed teruglezen... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
SqnLdr schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:08:
Iemand ervaring met USB dac/geluidskaart aan de Shield Pro?

Ik heb het volgende item besteld:
https://www.aliexpress.com/item/33028987912.html

Het is een heel basic stukje hardware. Vermoedelijk op van de PCM2704, werkt out of the box met Android OTG voor telefoons volgens de verkoper. Input USB, output S/PDIF coaxiaal of toslink.

Surround kan natuurlijk prima via de HDMI, dit is wellicht interessant voor wie hier meeleest en oude apparatuur of een eigen dac digitaal wil aansluiten. Wanneer het binnen is zal ik in ieder geval even posten of het werkt.
Zoals beloofd follow-up: het werkt, digitaal stereo geluid via spdif op de shield pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SqnLdr schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:08:
Iemand ervaring met USB dac/geluidskaart aan de Shield Pro?

Ik heb een Shield Pro weten te bemachtigen bij de MediaMarkt en wil graag een digitale S/PDIF coaxiaal voor digitaal stereo geluid naar mijn luidsprekers. Online lees ik dat er wel een aantal usb geluidskaarten/dacs ondersteund worden.
Heb je de topicstart gelezen? Je kan zelfs 5.1 geluid hebben over een S/PDIF uitgang. Met de nieuwste Shield TV modellen werkt dat zelfs met streamingapplicaties.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 28-06-2020 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
The Zep Man schreef op zondag 28 juni 2020 @ 17:43:
[...]
Heb je de topicstart gelezen? Je kan zelfs 5.1 geluid hebben over een S/PDIF uitgang. Met de nieuwste Shield TV modellen werkt dat zelfs met streamingapplicaties.
Jazeker, ik wil alleen even delen dat dit goedkope AliExpress prul compatibel is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mucuracat
Goed nieuws voor ziggo klanten.
App voor Android tv wordt vanaf vandaag uitgerold. Wel als beta in tekst
Beste tester,

blabla..... We gaan live! De apps voor Android TV en Fire TV worden vandaag in de app stores gezet en zijn vanaf dat moment beschikbaar voor iedereen.

blabla..... Daarom zetten we nu de volgende stap en maken we de app voor iedereen beschikbaar. Het is een ideale oplossing voor een 2e of 3e tv en je hebt niet eens een coax kabel nodig.

blabla..... We lanceren de app ook als béta app om aan de nieuwe gebruikers duidelijk te maken dat we de app de komende periode blijven verbeteren.

Ontzettend bedankt en tot de volgende test!

[ Voor 73% gewijzigd door mucuracat op 29-06-2020 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SqnLdr schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:32:
Jazeker, ik wil alleen even delen dat dit goedkope AliExpress prul compatibel is.
Ah, je wilt goedkoop? ;)

Ik weet overigens niet of dit prul daadwerkelijk met DD/DTS werkt. Daarvoor moet de Shield TV het wel kunnen zien als een S/PDIF IEC 958 type II uitgang en niet enkel als een stereo geluidskaart met een S/PDIF converter in plaats van een DAC. Het lijkt erop dat de PCM2704 dit niet kan.

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 30-06-2020 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
mucuracat schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:11:
Goed nieuws voor ziggo klanten.
App voor Android tv wordt vanaf vandaag uitgerold. Wel als beta in tekst
Had me gister juist ingeschreven door de beta, maar dit is fijner natuurljk :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Bandit
[...]

Ik kan geen uitspraak doen over de non Pro versie, wel over de ervaring met een 100Mbit verbinding. Hoewel het merendeel van het UHD media idd enkel uitschieters heeft tot boven de 100Mbit zijn zijn er ook ripjes die een gemiddelde bitrate hebben van ~100Mbit met uitschieters ver daarboven. En hoe dat voor jullie is weet ik niet, maar voor mij geldt dat de netwerksnelheid NIET een beperkende factor mag zijn. Overigens wordt 100Mbit als verbinding in de praktijk al niet gehaald, daar zit je meestal ook al ruim onder.

Nvidia geeft aan dat het extra geheugen van de Pro noodzakelijk zou zijn voor het spelen van games (schrijven ze hier)?

Heb zelf nu een beetje lopen testen met zowel de pro als tube versie en moet helaas bevestigen dat de tube moeite lijkt te hebben met de grotere 4K bestanden. Echter, is dit beperkt tot Kodi. Heb zelf zowel kodi als plex en via plek speelt het allemaal vlekkeloos af (geen transcoding).

Dus wie weet wordt het nog gefikst met firmware/software.

*Overigens alleen getest met de Avengers Endgame 4K blu-ray rip. 88gb voor 3 uur ofzo, gemiddeld 70mbps.

Update: heb verder getest en lijkt voor het overige mee te vallen. De pro heeft wel duidelijk meer overhead....maar de tube volstaat in 99% vd gevallen.

[ Voor 6% gewijzigd door B-Bandit op 29-06-2020 15:21 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
https://nl.hardware.info/...r-android-tvs-en-apple-tv

Ook voor de 32bit Shield dus. Alleen als je internet van Ziggo afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Bij ziggo lastig allemaal..

Je hebt alleen internet
En je hebt internet en tv

Als je alleen internet kiest, krijg je ook tv (vroeger analoog nu digitaal)
Als je internet en tv kiest, krijg je kastje en/of ci+ module

Ziggo go (en android tv versie) werkt ook als je 'alleen internet' kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
B-Bandit schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:50:
[...]

Heb zelf nu een beetje lopen testen met zowel de pro als tube versie en moet helaas bevestigen dat de tube moeite lijkt te hebben met de grotere 4K bestanden. Echter, is dit beperkt tot Kodi. Heb zelf zowel kodi als plex en via plek speelt het allemaal vlekkeloos af (geen transcoding).

*Overigens alleen getest met de Avengers Endgame 4K blu-ray rip. 88gb voor 3 uur ofzo, gemiddeld 70mbps.
Sommige apps werken zowel 32 als 64 bit. Zou kodi dat ook hebben (kon niet gelijk vinden op google zoeken),
Dus met tube maakt het gebruik van 32 bit en misschien daardoor problemen met 4K?
En dat pro 64 bit pakt en hierdoor beter om kan gaan met grote bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B-Bandit schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:50:
[...]

Fijn dat je het even getest hebt. Moeite als in moeten bufferen bedoel je?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mucuracat schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:29:
[...]
Sommige apps werken zowel 32 als 64 bit. Zou kodi dat ook hebben (kon niet gelijk vinden op google zoeken),
Dus met tube maakt het gebruik van 32 bit en misschien daardoor problemen met 4K?
En dat pro 64 bit pakt en hierdoor beter om kan gaan met grote bestanden?
Er is een 32b en 64b Android versie van Kodi; https://kodi.tv/download/852

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
tnx.
Dus misschien verklaart dat het en beter om toch pro te kopen :) met 64 bit mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
hardware-lover schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:02:
[...]

Fijn dat je het even getest hebt. Moeite als in moeten bufferen bedoel je?
Klopt bufferen.

Anderzijds. Heb zojuist alle andere bestanden die ik heb liggen hier, getest en kan constateren dat hij eigenlijk bij geen enkele moeilijk doet. Zelfs niet met hogere bitrate (films van gemiddeld 85mbps en alle bestanden die ik heb getest waren boven de 65gb). Kortom, zou ook gewoon een pittige encodering kunnen zijn waar de tube moeite mee heeft.

Overigens speelde hij zojuist Endgame dan wel weer prima af, maar spoelen/timeskippen ging nog steeds niet.

Het lijkt erop dat de pro wel iets meer overhead heeft, maar obv wat ik vandaag heb getest is de kans dat je met de tube tegen beperkingen aanloopt zeer gering. Ik ga mijn 2 tubes dus ook gewoon houden. Wel voor in de woonkamer een pro omdat ik daar ontzettend dure afspeelapparatuur heb staan. Dus dan wil je niet besparen.
mucuracat schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:15:
[...]

tnx.
Dus misschien verklaart dat het en beter om toch pro te kopen :) met 64 bit mogelijkheid.
Zie mijn update in dit bericht.

[ Voor 11% gewijzigd door B-Bandit op 29-06-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@B-Bandit, misschien nog even Gemini Man als test er tegenaan gooien ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:43
Net de ziggo go app geïnstalleerd op mijn shield pro werkt goed en snel 👍🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
mucuracat schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:23:
[...]

Bij ziggo lastig allemaal..

Je hebt alleen internet
En je hebt internet en tv
Je hebt ook nog de optie alleen TV, en dan heb je gewoon dikke pech hoewel je dan toegang to Go hebt.

Ziggo heeft dat trouwens ergens ver weg gestopt op hun site, maar je kunt gewoon Kabel TV of TV Start nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ziggo app geïnstalleerd.
Werkt oké zo te zien.
Helaas is de ai enhanced niet supported door de framerate.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
madmaus schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:25:
Helaas is de ai enhanced niet supported door de framerate.
Heb je dat ook getest door de verversingssnelheid naar de TV op 50 hz te zetten in plaats van 60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
The Zep Man schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:53:
[...]
Heb je dat ook getest door de verversingssnelheid naar de TV op 50 hz te zetten in plaats van 60?
Ik meende gelezen te hebben dat ai enhancement werkt tot 30fps.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
@The Zep Man Zoals @madmaus zegt, video's moeten max 30hz, min 480P en niet RGB zijn wil AI upscaling werken. Je tv instellingen hebben hier geen invloed op, het gaat om de bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Laatst online: 08:42
robert22nh schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:41:
Net de ziggo go app geïnstalleerd op mijn shield pro werkt goed en snel 👍🏼
Ik kan m op mijn shield in de app store niet vinden. Wordt het in stappen uitgerold of moet ik ergens anders dan 'ziggo go' zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Met zoeken kwam er voor mij niets direct naar voren, gewoon maar naar rechts blijven scrollen in de resultaten en je komt hem uiteindelijk tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LOTG schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:13:
@The Zep Man Zoals @madmaus zegt, video's moeten max 30hz, min 480P en niet RGB zijn wil AI upscaling werken. Je tv instellingen hebben hier geen invloed op, het gaat om de bron.
Is dat niet 25 hz progressief? Want Ziggo stuurt 1080i op 50 hz interlaced, in ieder geval voor DVB-C.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 29-06-2020 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
darklord007 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:31:
[...]
Ik kan m op mijn shield in de app store niet vinden. Wordt het in stappen uitgerold of moet ik ergens anders dan 'ziggo go' zoeken?
Deze link gebruiken; https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ziggo.tv en dan het apparaat selecteren waarop je deze wilt installeren. De rest gaat dan vanzelf.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
hardware-lover schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:44:
[...]

Deze link gebruiken; https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ziggo.tv en dan het apparaat selecteren waarop je deze wilt installeren. De rest gaat dan vanzelf.
Hmzz, maar ik gebruik een appart google account voor de shield dus dat werkt noet zo makkelijk.
Waarom staat ie daar niet gewoon in de appstore ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
darklord007 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:45:
[...]
Hmzz, maar ik gebruik een appart google account voor de shield dus dat werkt niet zo makkelijk.
Waarom staat ie daar niet gewoon in de appstore ....
Tja? Dan log je even in via die account, of kan dat niet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@The Zep Man nee, want ziggo go stuurt 720P op 50hz, interlacing verdubbelt het aantal lijnen, niet de framerate.

Als je frames gaat samenvoegen zijn ze out of sync, gezien je wel ieder frame nieuwe informatie pushed.

[ Voor 31% gewijzigd door LOTG op 29-06-2020 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
hardware-lover schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:46:
[...]

Tja? Dan log je even in via die account, of kan dat niet?
Blijven die apps dan staan? Kijk er morgen wel ff naar, komt goed. Bedankt voor de input (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
darklord007 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:50:
[...]
Blijven die apps dan staan? Kijk er morgen wel ff naar, komt goed. Bedankt voor de input (y)
Misschien is ie dan simpel al te vinden via de Store op de Shield zelf, wie weet ;)
Ik heb de app vanuit de link naar al mijn AndroidTV apparaten gestuurd, ze staan niet allemaal thuis namelijk ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
darklord007 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:50:
[...]

Je kunt op een PC toch inloggen met het Google Account dat je op de SHIELD gebruikt? Zo heb ik hem uiteindelijk ook geïnstalleerd... * RobertMe mompelt iets over dat zoeken op "Ziggo" een "GO TV" app opleverde die ook nog eens verdacht veel leek op de Ziggo Go app. Maar blijkbaar was dat toch niet de Ziggo app :F Dus uiteindelijk via PC/browser de installatie gedaan op basis van de Play Store link op Ziggo site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
https://www.amazon.nl/nVi...id=pla-833264119096&psc=1

Voorraadje worden aangevuld..
Mooi prijs voor pro. 222 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 07:50
Zijn er eigenlijk veel mensen die GeforceNow gebruiken? Moet zeggen dat ik het wel soepel vind werken, wachttijden lijken momenteel ook wel mee te vallen.
Enige wat ik niet snap, is waarom sommige games in Free to Play staan. Bij allemaal staat alsnog dat je ze moet bezitten en dien je uiteindelijk (veelal bij Steam) alsnog in te loggen om dit te controleren. De enige games waarbij dat niet hoeft is de categorie Free with Shield maar dat zijn er maar een stuk of 4 of zo.
Moet zeggen dat ik nu met de zomeraanbiedingen van Steam toch wel aan het kijken ben naar leuke games, maar dan blijkt weer dat deze niet allemaal via de Shield te spelen zijn (Heb geen PC met Nvidia-kaart dus zelf streamen is geen optie).

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
Grappig. Bij Nvidia zelf (waar ik hem recent heb gekocht) is hij €219,-: https://www.nvidia.com/nl-nl/shield/buy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
Swinnio schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 07:22:
Zijn er eigenlijk veel mensen die GeforceNow gebruiken? Moet zeggen dat ik het wel soepel vind werken, wachttijden lijken momenteel ook wel mee te vallen.
Enige wat ik niet snap, is waarom sommige games in Free to Play staan. Bij allemaal staat alsnog dat je ze moet bezitten en dien je uiteindelijk (veelal bij Steam) alsnog in te loggen om dit te controleren. De enige games waarbij dat niet hoeft is de categorie Free with Shield maar dat zijn er maar een stuk of 4 of zo.
Moet zeggen dat ik nu met de zomeraanbiedingen van Steam toch wel aan het kijken ben naar leuke games, maar dan blijkt weer dat deze niet allemaal via de Shield te spelen zijn (Heb geen PC met Nvidia-kaart dus zelf streamen is geen optie).
Ik ben een tevreden gebruiker van Geforce Now, speel er regelmatig de eerste The Division op en voel geen verschil in gameplay/lag tov mijn PC. Wachttijden heb ik nog niet gezien maar ik heb een founders abbo. Bij The dDivision sessies van meer dan vier uur gedaan zonder probleem maar bij de free with shield mario kart (of iets dergelijks) wel al een paar keer er uitgeklapt in de tweede race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Rallye schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:26:
[...]

Grappig. Bij Nvidia zelf (waar ik hem recent heb gekocht) is hij €219,-: https://www.nvidia.com/nl-nl/shield/buy/
Ja, 'normale' prijs is 219. Maar 222 is niet slecht vergeleken met koele blauwe. En met amazon heb je het eerder binnen dan bij nvidia zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gebruik effe de Search bovenaan, want er zijn ook andere opties die prima werken! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 20:43
Was vandaag al voor €160 :) op de.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amaze86 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:36:
[...]
Was vandaag al voor €160 :) op de.
Dat was blijkbaar een kortstondige fuckup van Amazon. Mogelijk agv de aanstaande BTW verlaging per 01/07. De 2019 tube was eveneens kortstondig super voordelig: 119,67€ (incl. Duits BTW tarief).

Het was hééél snel weer over ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
StGermain schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:46:
[...]

Ik ben een tevreden gebruiker van Geforce Now, speel er regelmatig de eerste The Division op en voel geen verschil in gameplay/lag tov mijn PC. Wachttijden heb ik nog niet gezien maar ik heb een founders abbo. Bij The dDivision sessies van meer dan vier uur gedaan zonder probleem maar bij de free with shield mario kart (of iets dergelijks) wel al een paar keer er uitgeklapt in de tweede race.
Nu heb je mijn aandacht, welk spel bedoel je precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jazco2nd schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:05:
[...]

Nu heb je mijn aandacht, welk spel bedoel je precies ?
Sonic racing transformed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Exocet schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:09:
[...]

Sonic racing transformed?
mja, die speel ik regelmatig (samen) maar is lang niet zo leuk als Mario Kart, waar ik geen genoeg van kon krijgen. Sonic gaat snel vermoeien. Vooral dat vliegen is haast niet te doen in sommige levels (ringen halen).
Ik zou het dus nooit "Mario kart oid" noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
nero355 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:35:
[...]

Gebruik effe de Search bovenaan, want er zijn ook andere opties die prima werken! ;)
Ehm bedoel je de search in dit topic of de search in het geforce now game overzicht? Die vind vast ook wel de games uit de lijst maar dan blijft mijn probleem dat ik van elke mogelijke interessante game op stream eerst moet gaan zoeken of ik hem op de shield kan spelen. En dat regelmatig herhalen want het aanbod zal vast wel veranderen zonder dat ik ergens een lijst heb gevonden van nieuwe/verdewenen games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Swinnio schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 07:18:
[...]

Ehm bedoel je de search in dit topic of de search in het geforce now game overzicht? Die vind vast ook wel de games uit de lijst maar dan blijft mijn probleem dat ik van elke mogelijke interessante game op stream eerst moet gaan zoeken of ik hem op de shield kan spelen. En dat regelmatig herhalen want het aanbod zal vast wel veranderen zonder dat ik ergens een lijst heb gevonden van nieuwe/verdewenen games.
Ik vermoed eigenlijk dat @nero355 doelt op het spelen van alle games die je in bezit hebt. Je geeft aan geen Nvidia videokaart te hebben, dus werkt GameStream niet. Maar je kunt bv wel Steam (Link) gebruiken waarbij je alsnog games die op je PC staan/draaien op de SHIELD kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
RobertMe schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 07:22:
[...]

Ik vermoed eigenlijk dat @nero355 doelt op het spelen van alle games die je in bezit hebt. Je geeft aan geen Nvidia videokaart te hebben, dus werkt GameStream niet. Maar je kunt bv wel Steam (Link) gebruiken waarbij je alsnog games die op je PC staan/draaien op de SHIELD kunt spelen.
ah, op die manier, thanks voor de opheldering! Ook dat zal lastig worden want sinds ik mijn PC nauwelijks meer gebruik is deze ook al jaren niet ge-upgrade, dus daar fatsoenlijk een modern spel op draaien zal niet lukken. En voor zover ik begrepen heb komt de hele load dan op de PC te liggen en zorgt steam link enkel voor het versturen van audio en video naar de shield, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Swinnio schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 07:27:
[...]

ah, op die manier, thanks voor de opheldering! Ook dat zal lastig worden want sinds ik mijn PC nauwelijks meer gebruik is deze ook al jaren niet ge-upgrade, dus daar fatsoenlijk een modern spel op draaien zal niet lukken. En voor zover ik begrepen heb komt de hele load dan op de PC te liggen en zorgt steam link enkel voor het versturen van audio en video naar de shield, toch?
Klopt helemaal.
Overigens zijn er naast geforce now meerdere andere aanbieders die een vorm van cloud gaming aanbieden.
shadow werkt bij mij op de shield erg goed bijvoorbeeld.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:56

Laguna

Connaisseur

Je kan toch ook gewoon games van Steam puur streamen middels GeForce NOW, oftewel installatie in de cloud? Daar is toch geen desktop pc voor nodig?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
Jazco2nd schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:14:
[...]

mja, die speel ik regelmatig (samen) maar is lang niet zo leuk als Mario Kart, waar ik geen genoeg van kon krijgen. Sonic gaat snel vermoeien. Vooral dat vliegen is haast niet te doen in sommige levels (ringen halen).
Ik zou het dus nooit "Mario kart oid" noemen.
Ik vind het perfect bestuurbaar met de xbox one controller, iets te makkelijk zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 08:59
De game komt niet voor in Geforce-Now gaat om F1 2019 en F1 2020,
deze zijn dus niet via Steam te spelen op een NVIDIA NVIDIA Shield TV Pro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert020 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:10:
De game komt niet voor in Geforce-Now gaat om F1 2019 en F1 2020,
deze zijn dus niet via Steam te spelen op een NVIDIA NVIDIA Shield TV Pro ?
Appels en konijnen.

Kan je F1 2019 of F1 2020 spelen via Steam op je PC, direct of als non-Steam game? Zo ja, dan kan je het via Steam Link spelen op een Shield TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
The Zep Man schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:56:
[...]
Appels en konijnen.

Kan je F1 2019 of F1 2020 spelen via Steam op je PC, direct of als non-Steam game? Zo ja, dan kan je het via Steam Link spelen op een Shield TV.
Klopt maar daar zat dus ook mijn verwarring. Als je het namelijk niet op je PC kunt spelen dan hangt het er maar net van af of de game door Geforce Now wordt ondersteund of je hem dan wel vanuit de cloud kunt streamen op de Shield. Dat is denk ik ook wat @Albert020 bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, dat klinkt logisch.

Heb zelf geen ervaring met cloud streaming. Dat doe ik vanaf eigen hardware, omdat alleen dan de netwerkvertraging (bovenop de andere vertragingen) minder dan 1 ms is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 08:59
Swinnio schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:59:
[...]

Klopt maar daar zat dus ook mijn verwarring. Als je het namelijk niet op je PC kunt spelen dan hangt het er maar net van af of de game door Geforce Now wordt ondersteund of je hem dan wel vanuit de cloud kunt streamen op de Shield. Dat is denk ik ook wat @Albert020 bedoelde.
Ja sorry voor de verwarring maar dat is idd wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
The Zep Man schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:02:
[...]
Ah, dat klinkt logisch.

Heb zelf geen ervaring met cloud streaming. Dat doe ik vanaf eigen hardware, omdat alleen dan de netwerkvertraging (bovenop de andere vertragingen) minder dan 1 ms is.
Ja als je zelf de hardware hebt, zou ik dat ook doen. Maar denk dat er ook genoeg mensen zijn (mezelf included) die juist de shield hebben gekozen omdat je dan de optie hebt uit de cloud te streamen. Werkt best lekker, heb gisteren The Witcher 3 aangeschaft (slecht € 8,99 nu) en dan heb je niet echt last van vertraging. Enige nadeel blijft dat als je de gratis abo hebt, je alsnog in een queue komt om je eigen game te spelen en je telkens bij Steam moet inloggen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Swinnio schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 07:18:
Ehm bedoel je de search in dit topic of de search in het geforce now game overzicht?
Gewoon de Search bovenaan het Topic natuurlijk ;)

Ik zal je een voorzetje geven : JoeZuCK in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie"

Daarnaast zijn er nog één of twee andere opties om hetzelfde te bereiken, maar die mag je zelf opzoeken :P :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 13:24
Ik kreeg net op mijn shield tv pro de vraag dolby vision activeren?

Is er opeens dolby vision support of was ik dat vergeten aan te zetten? Menu ziet er in ieder geval veel mooier uit nu. Op de LG C8 activeert hij de HDR setting voor het menu.

[ Voor 12% gewijzigd door marcovandam op 01-07-2020 21:26 ]

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
nero355 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:55:
[...]

Gewoon de Search bovenaan het Topic natuurlijk ;)

Ik zal je een voorzetje geven : JoeZuCK in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie"

Daarnaast zijn er nog één of twee andere opties om hetzelfde te bereiken, maar die mag je zelf opzoeken :P :+
Maar steam link werkt toch alleen wanneer je een PC hebt staan waarop het spel draait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
marcovandam schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:05:
Ik kreeg net op mijn shield tv pro de vraag dolby vision activeren?

Is er opeens dolby vision support of was ik dat vergeten aan te zetten? Menu ziet er in ieder geval veel mooier uit nu. Op de LG C8 activeert hij de HDR setting voor het menu.
Dat was er bij de 2019 versies altijd al. Het menu word daar niet anders van, dat word niet in dolby vision weergegeven. Bijzonder dat je tv ineens de HDR functie activeert op het menu. Bij mij op de C7 OLED gebeurt dat niet. Ik zou dat zelf voor statische weergave van menu’s ook niet willen met de kans op inbranders want je OLED light staat vaak op 100 dan. Ik vermoed dat je tv nu de kunstmatige HDR aan heeft gezet.

[ Voor 22% gewijzigd door keepitfrosty op 02-07-2020 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Swinnio schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 07:06:
Maar steam link werkt toch alleen wanneer je een PC hebt staan waarop het spel draait?
Ik dacht dat je daar ook naar op zoek was :?
Steam Link werkt met alle merken namelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Elke donderdag worden er nieuwe games aangekondigd, hou het forum in de gaten
https://www.nvidia.com/en...ums/gfn-announcements/22/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
nero355 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:12:
[...]

Ik dacht dat je daar ook naar op zoek was :?
Nee, zoals ik al meldde in mijn post:

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Swinnio schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:39:
[...]

Nee, zoals ik al meldde in mijn post:

[...]
Je schrijft niet wat je wel hebt.

• Een PC met een AMD kaart?
• Een PC met een Intel kaart?
• Geen PC?

Met de eerste twee situaties (zeker met AMD) is streaming met Steam Link gewoon een optie.

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 02-07-2020 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:21

Snippertje

Light up your life

Snippertje schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:05:
Voor wie het nog niet wist. Het is weer mogelijk de shield toe te voegen aan een music group met Google home. Wel de beta van chromecast built in nodig.
Ondertussen weer verdwenen, lijkt alsof al mijn groups sowieso zijn verdwenen 8)7 Andere mensen waar dit nog wel lukt?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-09 16:41
Ik weet dat dit euvel bekend is, maar heeft iemand hier een fix om de Shield Controller op een pc te gebruiken zonder BSOD te krijgen bij het opstarten? Als eenmaal opgestart is en dan de controller gebruik, gaat het wel goed...

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:40
Snippertje schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:46:
[...]

Ondertussen weer verdwenen, lijkt alsof al mijn groups sowieso zijn verdwenen 8)7 Andere mensen waar dit nog wel lukt?
Nee, bij mij ook weer verdwenen :?

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BTFD schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:54:
Ik weet dat dit euvel bekend is, maar heeft iemand hier een fix om de Shield Controller op een pc te gebruiken zonder BSOD te krijgen bij het opstarten? Als eenmaal opgestart is en dan de controller gebruik, gaat het wel goed...
Lijkt erop dat dit een probleem is in de Windows 10 drivers van Microsoft.

Mijn advies? Controller verkopen en een nieuwere Xbox One controller met Bluetooth voor terugkopen, eventueel tweedehands. Het is de moeite niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:57:
Lijkt erop dat dit een probleem is in de Windows 10 drivers van Microsoft.

Mijn advies? Controller verkopen en een nieuwere Xbox One controller met Bluetooth voor terugkopen, eventueel tweedehands. Het is de moeite niet waard.
Ik zou eerder het omgekeerde doen : De Shield Controller is veeeel comfortabeler voor mij dan de X-Box meuk! :)

Microsoft moet die ondingen eens een keer wat groter maken!

/EDIT :
The Zep Man schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 07:20:
Van wat ik lees is het een combinatie van problemen: de Shield Controller gedraagt zich niet genoeg als een Xbox One controller (XInput device) en Microsoft's driver verifieert niet goed de binnenkomende data. Doordat dit een combinatie van problemen is denk ik niet dat dit snel wordt opgelost.
Dat is wel jammer, want ik vind het echt de betere controller! d:)b
Neem een Original Xbox ('Duke') controller en een USB adapter. Zou zelfs op de Shield TV moeten werken. :P
Ik game niet op de Shield TV ;)
[edit]
Even in mijn voorraad gegraven. Original Xbox controllers werken inderdaad op de Shield TV met een passieve USB adapter. De interface van Android TV is native te bedienen. Voor Steam Link moet in de configuratie de controller éénmaal geconfigureerd worden om de knoppen van de oude controller overeen te laten komen met nieuwere controllers (sla de 'Guide' knop over, en gebruik wit en zwart als respectievelijk left & right shoulder buttons), maar daarna werkt dat spul van 14-18 jaar oud geweldig. :)

Als je het wilt kan je dus de originele Duke gebruiken:
[Afbeelding]
Er is een nieuwerwetse versie van de Duke controller al een tijdje tekoop ;)

Maar ik ken dat ding nog uit de X-Box 1 tijd en i.c.m. de huidige games is het gewoon niet handig net als een PlayStation controller uit die tijd (PSX/PS1/PS2) of mijn trustworthy Thrustmaster gamepad die ik al 18 jaar of zo heb :+

[ Voor 56% gewijzigd door nero355 op 04-07-2020 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 19-09 16:17
hardware-lover schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:22:
@B-Bandit, misschien nog even Gemini Man als test er tegenaan gooien ;)
Ik heb hier de tube en Gemini man 4K HFR (60fps) versie speelt zonder enig probleem super vloeiend af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
nero355 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 00:36:
[...]

Ik zou eerder het omgekeerde doen : De Shield Controller is veeeel comfortabeler voor mij dan de X-Box meuk! :)
@BTFD will zijn controller op een PC gebruiken. Hij hoeft niet per se een Shield TV aan te schaffen om dit te bewerkstelligen. Dat is overkill.

Van wat ik lees is het een combinatie van problemen: de Shield Controller gedraagt zich niet genoeg als een Xbox One controller (XInput device) en Microsoft's driver verifieert niet goed de binnenkomende data. Doordat dit een combinatie van problemen is denk ik niet dat dit snel wordt opgelost.
Microsoft moet die ondingen eens een keer wat groter maken!
Neem een Original Xbox ('Duke') controller en een USB adapter. Zou zelfs op de Shield TV moeten werken. :P

[edit]
Even in mijn voorraad gegraven. Original Xbox controllers werken inderdaad op de Shield TV met een passieve USB adapter. De interface van Android TV is native te bedienen. Voor Steam Link moet in de configuratie de controller éénmaal geconfigureerd worden om de knoppen van de oude controller overeen te laten komen met nieuwere controllers (sla de 'Guide' knop over, en gebruik wit en zwart als respectievelijk left & right shoulder buttons), maar daarna werkt dat spul van 14-18 jaar oud geweldig. :)

Als je het wilt kan je dus de originele Duke gebruiken:
Afbeeldingslocatie: https://www.xboxverkopen.nl/assets/products/3004442.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door The Zep Man op 04-07-2020 09:44 ]

Pagina: 1 ... 76 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.