Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taipau666
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:26
Ik worstel als leek al een hele tijd met het volgende probleem.
Ik had een voor mijn doen geweldige tv gehaald. Zo'n topmodel sony maar dan een ouder model toendertijd van een jaar of twee geleden rond de 1100.
Dus ik dacht mooi 4k films te gaan kijken.
Laptop met plex
Een matrix filmbestand van 60GB
En de tv met wifi op het netwerk.

Dat stotterde. Dus kabel gelegd en de tv zo verbonden met het netwerk.
Werkte niet.
Toen heb ik de laptop vervangen door hier op VenA een computer te kopen. Rond de 800 euro met een 1060gtx, i7 6700k, 16gb ram en een ssd.
Ik weet er niet heel veel van af maar dat leek me voldoende om 4k te kunnen afspelen.
Maar de films speelde alsnog niet goed af.
Uiteindelijk wat reacties gevonden van sony bezitters dat misschien de netwerkkaart in de tv de data niet aankan.

Nu is mijn vraag, is de shield dan een oplossing?

Dat ik de shield aansluit op de hdmi van de tv. En dan plex bestuur vanuit dat hdmi kanaal met een afstandbediening voor de plex.

En nog wat extra vragen.
Kan de shield shows binnenhalen met rss
Kan ik via de pc bestanden verplaatsen naar de externe hardeschijf aangesloten op de shield

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marsman83 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 01:09:
[...]
Ik heb hier de tube en Gemini man 4K HFR (60fps) versie speelt zonder enig probleem super vloeiend af.
Mooi zo, dat is dan toch redelijk geruststellend.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:17
hardware-lover schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:21:
[...]

Mooi zo, dat is dan toch redelijk geruststellend.
Ja ik heb lang getwijfeld om een Shield te halen als vervanger voor mijn Intel NUC.
Ik ben erg echt super blij mee, alles werkt heerlijk stabiel en snel.
24p in kodi en de Netflix app, 4K hevc, bluetooth koppeling met Logitech Harmony, casting vanaf onze Android's, heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
Ik moet nog wel erg wennen aan Kodi, zeker aan het feit dat hij per se eerst een rondje langs de velden moet maken voordat ik nieuw toegevoegde zaken kan zien - overigens ook het nadeel van Plex. Ik vond het systeem van mijn oude WDTV en Mede8er, die zelf rechtstreeks en real time op de NAS/hard disc kijken, beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Rallye schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:15:
Ik moet nog wel erg wennen aan Kodi, zeker aan het feit dat hij per se eerst een rondje langs de velden moet maken voordat ik nieuw toegevoegde zaken kan zien - overigens ook het nadeel van Plex. Ik vond het systeem van mijn oude WDTV en Mede8er, die zelf rechtstreeks en real time op de NAS/hard disc kijken, beter.
Er is een plugin die zelf regelmatig de bibliotheek updatet.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
the-body schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:35:
[...]

Er is een plugin die zelf regelmatig de bibliotheek updatet.
De optie ‘update @ startup’?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ike. schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:37:
[...]

De optie ‘update @ startup’?
Kan ook, werkt alleen als je regelmatig Kodi opnieuw opstart. JE kunt ook Watchdog gebruiken of Library Auto Update.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Hebben jullie Kodi goed als default in kunnen stellen bij aangaan van de Shield?
Ik gebruik nu Launch on Boot maar dat werkt niet goed als je vanuit standby opstart. Ik zag Launcher for XBMC maar die doet niks bij mij na instellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Taipau666 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:43:
Ik had een voor mijn doen geweldige tv gehaald. Zo'n topmodel sony maar dan een ouder model toendertijd van een jaar of twee geleden rond de 1100.
Dus ik dacht mooi 4k films te gaan kijken.
Laptop met plex
Een matrix filmbestand van 60GB
En de tv met wifi op het netwerk.

Dat stotterde. Dus kabel gelegd en de tv zo verbonden met het netwerk.
Werkte niet.
Trek een HDMI kabel tussen de laptop en de TV en gaan met die banaan :?
Toen heb ik de laptop vervangen door hier op VenA een computer te kopen. Rond de 800 euro met een 1060gtx, i7 6700k, 16gb ram en een ssd.
Ik weet er niet heel veel van af maar dat leek me voldoende om 4k te kunnen afspelen.
Maar de films speelde alsnog niet goed af.
Uiteindelijk wat reacties gevonden van sony bezitters dat misschien de netwerkkaart in de tv de data niet aankan.
Je hebt een GTX 1060 : Wat moet je met de netwerkadapter van die TV :?
Nu is mijn vraag, is de shield dan een oplossing?
Als je die ook als afspeelapparaat gebruikt : Dan wel! :P

Blijf je de TV gebruiken : Dan waarschijnlijk niet! :+
Dat ik de shield aansluit op de hdmi van de tv. En dan plex bestuur vanuit dat hdmi kanaal met een afstandbediening voor de plex.
Dat kan denk ik wel, maar ik zie geen nut voor Plex voor lokaal gebruik als je toch niet gaat transcoderen...
En nog wat extra vragen.
Kan de shield shows binnenhalen met rss
Ik doe niks met RSS en eerlijk gezegd ken ik ook niemand die iets met RSS doet qua dingen afspelen :?
Kan ik via de pc bestanden verplaatsen naar de externe hardeschijf aangesloten op de shield
Dat kan, maar dat wil je niet : Koop een simpele 1 of 2-bay NAS en geniet daarvan! :Y)
Rallye schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:15:
Dat kan ook gewoon! ;)

Ik doe het al een jaar of 10 of zo :P

Voeg een bron toe en sla het scrapen gedeelte over = Klaar!
Vervolgens kies je Video om alles af te spelen en blader je lekker door je mapjes heen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste dus, als opsmuk niet belangrijk is. Ik vind dat echter wel een smakelijk bijgerecht, dus scrapen maar 👌

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taipau666
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:26
nero355 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:12:
[...]

Trek een HDMI kabel tussen de laptop en de TV en gaan met die banaan :?

[...]

Je hebt een GTX 1060 : Wat moet je met de netwerkadapter van die TV :?

[...]

Als je die ook als afspeelapparaat gebruikt : Dan wel! :P

Blijf je de TV gebruiken : Dan waarschijnlijk niet! :+

[...]

Dat kan denk ik wel, maar ik zie geen nut voor Plex voor lokaal gebruik als je toch niet gaat transcoderen...

[...]

Ik doe niks met RSS en eerlijk gezegd ken ik ook niemand die iets met RSS doet qua dingen afspelen :?

[...]

Dat kan, maar dat wil je niet : Koop een simpele 1 of 2-bay NAS en geniet daarvan! :Y)

[...]

Dat kan ook gewoon! ;)

Ik doe het al een jaar of 10 of zo :P

Voeg een bron toe en sla het scrapen gedeelte over = Klaar!
Vervolgens kies je Video om alles af te spelen en blader je lekker door je mapjes heen :)
Ik zie dat ik het helemaal verkeerd heb uitgelegd.
Belangrijkste is de interface. Plex heeft een fijne om doorheen te scrollen(lijkt een beetje op netflix)
Ik wil de computer niet meer naast mijn tv hebben. Plus de plex besturen met keyboard en muis vind ik minder fijn.
De netwerkadapter van de tv kan kennelijk de doorvoer snelheid van de bestanden niet aan.
Rss zo krijg ik bijvoorbeeld nieuwe orville binnen als die wordt uitgezonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat jij wilt. :P
Er is een nieuwerwetse versie van de Duke controller al een tijdje tekoop ;)
Jouw citaat:
nero355 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 00:36:
Microsoft moet die ondingen eens een keer wat groter maken!
Je verplaatst nu het doel. Het gaat natuurlijk om de originele controllers. ;)
Maar ik ken dat ding nog uit de X-Box 1 tijd en i.c.m. de huidige games is het gewoon niet handig net als een PlayStation controller uit die tijd (PSX/PS1/PS2) of mijn trustworthy Thrustmaster gamepad die ik al 18 jaar of zo heb :+
Ligt aan je handen. Ik heb ooit nog Fallout 3 op de PC volledig doorgespeeld met een Original Xbox Controller (de kleine, het 'S' model). Ging perfect. :P

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 04-07-2020 17:36 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal het anders zeggen : Ik vermijd de X-Box Controller for Windows zoveel mogelijk en game gewoon lekker met muis en toetsenbord 8) ;)
Je verplaatst nu het doel. ;)
Ik geef gewoon mijn mening (en die van een aantal vrienden die ook PC gamers zijn en dat onding vervloeken!) dus je hoeft het er niet mee eens te zijn verder...

Zie het als "wishfull thinking" ;)
Ligt aan je handen.
Uiteraard! Daarom zei ik ook wat ik eerder zei! :P
Taipau666 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 15:33:
Ik zie dat ik het helemaal verkeerd heb uitgelegd.
Belangrijkste is de interface. Plex heeft een fijne om doorheen te scrollen(lijkt een beetje op netflix)
Ik wil de computer niet meer naast mijn tv hebben. Plus de plex besturen met keyboard en muis vind ik minder fijn.
De netwerkadapter van de tv kan kennelijk de doorvoer snelheid van de bestanden niet aan.
Rss zo krijg ik bijvoorbeeld nieuwe orville binnen als die wordt uitgezonden
Er is een Plex Topic dus kijk daar eens rond : [Ervaringen] Plex - Deel 3

Ik denk dat je de juiste hardware al hebt, maar die verkeerd gebruikt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Heb gister de Shield 2019 (die ronde versie) ontvangen, heb echter een probleem met volume bediening.
Als ik de volume knop ingedrukt hou of snel indruk stuitert het volume op en neer ipv soepel omhoog of omlaag te gaan, zie video.
Iemand bekend met dit probleem? Kan er niks over vinden.

https://streamable.com/ymq5p3

[ Voor 3% gewijzigd door Meessen op 05-07-2020 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 15:44
Meessen schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:03:
Heb gister de Shield 2019 (die ronde versie) ontvangen, heb echter een probleem met volume bediening.
Als ik de volume knop ingedrukt hou of snel indruk stuitert de volume heen en weer ipv soepel omhoog of omlaag te gaan, zie video.
Iemand bekend met dit probleem? Kan er niks over vinden.

https://streamable.com/ymq5p3
Ik heb de pro versie en moet volume ook klik per klik verzetten ipv ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:17
StGermain schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:12:
[...]

Ik heb de pro versie en moet volume ook klik per klik verzetten ipv ingedrukt houden.
Raar ik kan de volume knop gewoon inhouden maar hij regelt het geluid van de versterker. Misschien zit daar het verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
Arjantje72 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:27:
[...]

Raar ik kan de volume knop gewoon inhouden maar hij regelt het geluid van de versterker. Misschien zit daar het verschil in?
Bij mij regelt hij het volume van een LG televisie die dan weer via audio out op een oude 3.1 logitech set hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ik ben nog op zoek naar een fijne foto viewer. De standaard Gallerij app laat alles door elkaar zien als ik mijn share van de server mount en open.
Hij moet dus wel gewoon de mappenstructuur zoals op mijn share staat laten zien.
Iemand een advies?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 20:08
Marsman83 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:45:
Ik ben nog op zoek naar een fijne foto viewer. De standaard Gallerij app laat alles door elkaar zien als ik mijn share van de server mount en open.
Hij moet dus wel gewoon de mappenstructuur zoals op mijn share staat laten zien.
Iemand een advies?
Deze ziet er aardig uit: https://play.google.com/s...miboxphotoviewer&hl=en_US

Heb toevallig vd week deze gekocht: https://play.google.com/s...photoscreensaver&hl=en_US

Ben met mijn aanschaf (van die tweede) wel tevreden. Je moet wel je mappen toevoegen aan de bibliotheek en dan maakt hij previews aan. Voordeel is wel dat het retesnel werkt. We hebben afgelopen week lekker foto's van de afgelopen 10 jaar teruggekeken! Maar filebrowsen zit er dus niet in.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
B-Bandit schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:54:
[...]

Deze ziet er aardig uit: https://play.google.com/s...miboxphotoviewer&hl=en_US

Heb toevallig vd week deze gekocht: https://play.google.com/s...photoscreensaver&hl=en_US

Ben met mijn aanschaf (van die tweede) wel tevreden. Je moet wel je mappen toevoegen aan de bibliotheek en dan maakt hij previews aan. Voordeel is wel dat het retesnel werkt. We hebben afgelopen week lekker foto's van de afgelopen 10 jaar teruggekeken! Maar filebrowsen zit er dus niet in.
Thanks! Die laatste lijkt mij ook wel wat idd, ik ga daar eens wat mee spelen.
Zit er ook een vorm van taggen in? Lijkt me wel mooi als je tags kan toevoegen zodat je dan met voice commands bepaalde foto's kan oproepen.

Zo heb ik onlangs ontdekt dat je tegen Google Home kan zeggen "Hey Google, laat me foto's uit Zandvoort zien". Hij start dan netjes een slideshow op mijn Shield van mijn foto's uit Zandvoort, uiteraard moet je Geotagging aan hebben gehad en moeten ze in Google Foto's geupload zijn.
Best wel vette functie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Marsman83 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:24:
[...]

Thanks! Die laatste lijkt mij ook wel wat idd, ik ga daar eens wat mee spelen.
Zit er ook een vorm van taggen in? Lijkt me wel mooi als je tags kan toevoegen zodat je dan met voice commands bepaalde foto's kan oproepen.

Zo heb ik onlangs ontdekt dat je tegen Google Home kan zeggen "Hey Google, laat me foto's uit Zandvoort zien". Hij start dan netjes een slideshow op mijn Shield van mijn foto's uit Zandvoort, uiteraard moet je Geotagging aan hebben gehad en moeten ze in Google Foto's geupload zijn.
Best wel vette functie! :)
Durf ik niet te zeggen. Maar de initiele download is gratis. Je kan alleen je foto's niet fullscreen bekijken. Maar geeft dus wel een aardige impressie. Als je tevreden bent kan je hem voor 4 euro oid unlocken.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Marsman83 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:45:
Iemand een advies?
Een alternatief is Kodi, die ook doet wat je vraagt. Daar zijn ook zat add-ons voor als de standaard Photos functie niet doet wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
The Zep Man schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:03:
[...]
Een alternatief is Kodi, die ook doet wat je vraagt. Daar zijn ook zat add-ons voor als de standaard Photos functie niet doet wat je wilt.
Kodi heb ik er inderdaad op staan en maak daar veel gebruik van.
Het browsen door mappen met veel foto's gaat daar echter tergend langzaam mee, erg jammer want deze voldoet verder wel, vooral omdat ik dan ook binnen Kodi kan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
The Zep Man schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:03:
[...]
Kodi crashed bij mij bij het laden van de grotere fotomappen. Daar merk ik toch echt wel het gebrek aan werkgeheugen bij de Tube (ah ja toch weer een nadeel van de non pro versie). Anderzijds, crashed hij bij mij op de pro versie ook. Gebeurt bij het genereren van thumbnails. Denk dat het te zwaar is.

Trust me, ik ga ook niet zomaar betalen voor apps als er gratis alternatieven zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B-Bandit schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:03:
Kodi crashed bij mij bij het laden van de grotere fotomappen. Daar merk ik toch echt wel het gebrek aan werkgeheugen bij de Tube (ah ja toch weer een nadeel van de non pro versie). Anderzijds, crashed hij bij mij op de pro versie ook. Gebeurt bij het genereren van thumbnails. Denk dat het te zwaar is.
Mogelijk loopt het geheugen vol bij het genereren van thumbnails. Daar heeft Kodi ook last van op andere platformen.

Lees dit eens. Het is mogelijk om thumbnails extern te genereren. Misschien is dat een oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
The Zep Man schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:10:
[...]
Mogelijk loopt het geheugen vol bij het genereren van thumbnails. Daar heeft Kodi ook last van op andere platformen.

Lees dit eens. Het is mogelijk om thumbnails extern te genereren. Misschien is dat een oplossing? :)
Thumbnails genereren kan je ook uitzetten in Kodi, maar dan nog loopt hij vast of duurt het extreem lang voordat sommige mappen geopend worden.

Wat me overigens wel opviel is het volgende.
Als ik een netwerklocatie naar mijn server toe voeg vanuit kodi en die open is het traag.
Als ik in de Shield mijn share mount en die vanuit kodi raadpleeg is het wel snel.
Nadeel van mounten in de Shield zelf vind ik dat als de server offline is bij opstarten Shield en hij komt later online, de Shield dan niet opnieuw de share mount, he moet dan echt de Shield herstarten.
Wellicht is hier nog iets te tweaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
Ik heb een externe schijf aan mijn shield pro gehangen om de shield als plex server te gebruiken ipv mijn gamepc. Alles werkt prima alleen wanneer ik met puresync mijn plex folders copieer naar de shield maakt hij daar van folder c:\x op de gemounte p:\C_x

Ligt dit aan het feit dat de shield android draait of is het een puresync issue? Ik kan het nergens vinden, iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:42
StGermain schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:29:
Ik heb een externe schijf aan mijn shield pro gehangen om de shield als plex server te gebruiken ipv mijn gamepc. Alles werkt prima alleen wanneer ik met puresync mijn plex folders copieer naar de shield maakt hij daar van folder c:\x op de gemounte p:\C_x

Ligt dit aan het feit dat de shield android draait of is het een puresync issue? Ik kan het nergens vinden, iemand ervaring mee?
Begrijp ik goed dat je al je content lokaal op de shield zet vanaf de externe hdd? Waarom laat je niet gewoon die externe schijf zoals hij is. En voeg je de schijf toe als bron in plex ?

Of moet ik het als volgt lezen, met pure synch verplaats je de data over het netwerk naar de externe schijf die aan je shield hangt. In dit geval zou ik je aanraden het anders te doen.
De netwerk mount in windows van de shield is niet snel en niet betrouwbaar genoeg.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62625492

[ Voor 18% gewijzigd door ppeterr op 06-07-2020 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marsman83 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:35:
[...]
[knip]

Als ik een netwerklocatie naar mijn server toe voeg vanuit kodi en die open is het traag.
Als ik in de Shield mijn share mount en die vanuit kodi raadpleeg is het wel snel.
Nadeel van mounten in de Shield zelf vind ik dat als de server offline is bij opstarten Shield en hij komt later online, de Shield dan niet opnieuw de share mount, he moet dan echt de Shield herstarten.
Server = Windows PC?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Marsman83 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:35:
[...]

Thumbnails genereren kan je ook uitzetten in Kodi, maar dan nog loopt hij vast of duurt het extreem lang voordat sommige mappen geopend worden.

Bij de setting kun je je shares opnieuw mounten(dat gaat dan automatisch) , dan hoef je je Shield niet opnieuw te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Zojuist is mijn Nvidia Shield Tv Pro geleverd. Deze heb ik aangeschaft vanwege het niet kunnen afspelen van Dolby Atmos. De Philips 854 ondersteund tot op heden geen earc en krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om het geluid te kunnen afspelen. Ik wil de Shield Pro graag zo instellen dat ik het beste beeld en geluid eruit krijg.

Mijn setup ziet als volgt uit:
Western digital HD 6tb -> Shield Pro -> Samsung HW-Q90R -> Philips 854.

Ik heb alles aangesloten maar ik zit nog met een aantal vragen.
Toen eindelijk de update voor de HW-Q90R uitkwam met earc support. Dan verschijnt er tijdens het afspelen van Dolby Atmos het woordje ‘Atmos’ op op de soundbar. Bij mij staat er HDMI. Hoe kan dit?

In de geavanceerde geluidsinstellingen van de Shield zie ik dat je bij USB audio mode het hoogste wat je kan selecteren Surround sound 5.1 is. Mijn soundbar is 7.1.4. Zou dat dan betekenen dat ik maar tot 5.1. kan afspelen via USB?

De 854 is een 4K ultra HD tv met HDR10+. Bij instellingen van de resolutie kan ik kiezen uit het volgende: 4K 59,940 hz (default), 4K 60Hz, 4K 50Hz, 4K 23,976 HDR 10 Ready of een van 1080p. Wat is nou de beste resolutie?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze vragen zodat het wat duidelijker word voor mij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-6reSs88tQMoP9mNmdytHAIiAg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQNzfClp8KbySiQz3uoMAMLq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0vR8ZjLQIbXRqQ4BF5mE4l3tTU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iMz9t4AVoSCQ7mBCtTG207wW.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
thekvnz schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:43:
Zojuist is mijn Nvidia Shield Tv Pro geleverd. Deze heb ik aangeschaft vanwege het niet kunnen afspelen van Dolby Atmos. De Philips 854 ondersteund tot op heden geen earc en krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om het geluid te kunnen afspelen. Ik wil de Shield Pro graag zo instellen dat ik het beste beeld en geluid eruit krijg.

Mijn setup ziet als volgt uit:
Western digital HD 6tb -> Shield Pro -> Samsung HW-Q90R -> Philips 854.

Ik heb alles aangesloten maar ik zit nog met een aantal vragen.
Toen eindelijk de update voor de HW-Q90R uitkwam met earc support. Dan verschijnt er tijdens het afspelen van Dolby Atmos het woordje ‘Atmos’ op op de soundbar. Bij mij staat er HDMI. Hoe kan dit?

In de geavanceerde geluidsinstellingen van de Shield zie ik dat je bij USB audio mode het hoogste wat je kan selecteren Surround sound 5.1 is. Mijn soundbar is 7.1.4. Zou dat dan betekenen dat ik maar tot 5.1. kan afspelen via USB?

De 854 is een 4K ultra HD tv met HDR10+. Bij instellingen van de resolutie kan ik kiezen uit het volgende: 4K 59,940 hz (default), 4K 60Hz, 4K 50Hz, 4K 23,976 HDR 10 Ready of een van 1080p. Wat is nou de beste resolutie?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze vragen zodat het wat duidelijker word voor mij.
[Afbeelding][Afbeelding]
Hoogste kiezen. Als je tv 4k is, dan 4k kiezen. En als je tv hdr ondersteund, 4k hdr kiezen.
Je geluid gaat via hdmi? Of usb?
Als hdmi dan:
Aapparaatvoorkeuren > display & sound > advanced sound settings > indelingen selecteren.
En daar kijken of het op automatisch staat of anders vinkjes aan staan bij atmos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tl2q9u2VUdy1i_JinmrqdS10TbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YPtr9MqIdr1SIzQnev2Ln77f.jpg?f=fotoalbum_large

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naast wat @mucuracat schrijft moet je mogelijk nog Dolby audio processing in- of uitschakelen. Zie ook de topicstart voor je verdere vragen over geluid en wat waarmee mogelijk is.

[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 06-07-2020 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
ppeterr schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:09:
[...]

Begrijp ik goed dat je al je content lokaal op de shield zet vanaf de externe hdd? Waarom laat je niet gewoon die externe schijf zoals hij is. En voeg je de schijf toe als bron in plex ?

Of moet ik het als volgt lezen, met pure synch verplaats je de data over het netwerk naar de externe schijf die aan je shield hangt. In dit geval zou ik je aanraden het anders te doen.
De netwerk mount in windows van de shield is niet snel en niet betrouwbaar genoeg.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62625492
Over de snelheid heb ik niet te klagen, 60MB/seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:42
StGermain schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:04:
[...]

Over de snelheid heb ik niet te klagen, 60MB/seconde.
Oke, dan maakt het verder toch niet veel uit hoe de directory naampjes worden na het kopiëren. Even op de shield in de plex app de toewijzing goed zetten en klaar toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ja Windows 10 Pro.
Ik had idd gezien dat je opnieuw kan mounten, maar dat moet nog steeds handmatig. Zou mooi zijn als die dat automatisch deed zodra de server online komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Marsman83 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:55:
[...]

Ja Windows 10 Pro.
Ik had idd gezien dat je opnieuw kan mounten, maar dat moet nog steeds handmatig. Zou mooi zijn als die dat automatisch deed zodra de server online komt.
Dat zou inderdaad veel fijner zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik heb een falende PC met Openelec Kodi 17.3 Krypton, ik wil m door een kant en klare box met Kodi mogelijkheid vervangen. Kan de Shield TV met Kodi ook alle mediabestanden afspelen die als SMB share op mijn Windows PC -waar al mijn films en muziek op staan- afspelen?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:00

BM

Moderator Spielerij
flopdoc schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:43:
Ik heb een falende PC met Openelec Kodi 17.3 Krypton, ik wil m door een kant en klare box met Kodi mogelijkheid vervangen. Kan de Shield TV met Kodi ook alle mediabestanden afspelen die als SMB share op mijn Windows PC -waar al mijn films en muziek op staan- afspelen?
Je hebt vast zelf al gezocht en wat gevonden. Als je dat ook met de rest van de wereld deelt word het een stuk eenvoudiger om goed antwoord te geven :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
BM schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 07:29:
[...]

Je hebt vast zelf al gezocht en wat gevonden. Als je dat ook met de rest van de wereld deelt word het een stuk eenvoudiger om goed antwoord te geven :)
Nope. Ik zie er wel verwijzingen naar dus het zal wel lukken, maar kon geen direct antwoord vinden. Maar ik ga het gewoon proberen.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
AtlAntA schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:49:
[...]

Smart YouTube is geweldig! Geen reclame en de opties die ik zocht. Deze app heeft mijn YouTube ervaring op de shield meer dan acceptabel gemaakt.
Hoe installeer je dit?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Check https://github.com/yuliskov/SmartYouTubeTV. En er zijn wel tutorials te vinden online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
S1NN3D schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:38:
[...]
Check https://github.com/yuliskov/SmartYouTubeTV. En er zijn wel tutorials te vinden online.
Ik vind deze site ietsje overzichtelijker en informatiever: https://smartyoutubetv.github.io/ ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:57:
[...]

Ik vind deze site ietsje overzichtelijker en informatiever: https://smartyoutubetv.github.io/ ;)
Die site legt niet uit hoe je het installeert, waar @thekvnz om vroeg. De (officiële) GitHub pagina doet dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:06:
[...]
Die site legt niet uit hoe je het installeert, waar @thekvnz om vroeg. De (officiële) GitHub pagina doet dat wel.
Het staat ook wel ergens in de reacties daaronder op de site die ik linkte, maar je hebt gelijk, op de Github pagina is het sneller terug te vinden. Aangezien ik die site nooit zelf gebruik voor deze app heb ik de moeite niet genomen om deze te lezen. De reactie van @S1NN3D zette me even op het verkeerde been ("En er zijn wel tutorials te vinden online") :)

Nu maakt het natuurlijk geen drol uit, specifiek voor deze app, want iedere AndroidTV geschikte app kan via sideloaden geïnstalleerd worden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 07-07-2020 15:10 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thekvnz
Het is al gelukt. Simpelweg door een een file explorer te installeren, .apk kiezen die ik in m’n cloud heb opgeslagen en installeren. Bedankt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:49
Maar wat is nou het voordeel van tov de gewone youtube? Het scherm ziet er bijna hetzelfde uit als ik die screenshots zie. Ik heb al pihole dus in principe weinig reclames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Ik ben bezig met een compleet nieuwe setup en de Chromecast moet dan vervangen worden door iets wat 4k uitstuurt. Nu heb ik interesse in de Shield maar wat is nu de meerwaarde tov Chromecast ultra?
Is het beeld beter? Momenteel heb ik de PC dienst doen als Plexserver maar is hij ook rechtstreeks aangesloten voor de zeldzame keer dat Plex weigert dienst te doen. Heel soms ook om te gamen op het grote scherm.

Maar wat win ik als ik de Shield aanschaf? Ik heb begrepen dat plexserver er op kan draaien maar draaien Sonarr en dergelijke er ook op zodat de hele pc niet meer nodig is?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bartske schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:06:
Maar wat is nou het voordeel van tov de gewone youtube? Het scherm ziet er bijna hetzelfde uit als ik die screenshots zie. Ik heb al pihole dus in principe weinig reclames
Ik heb geen enkele ervaring met de standaard YT app op een Shield, omdat ik Smartyoutubetv al veel langer gebruik als "standaard" YT app, het is een van de eerste apps die ik standaard op een AndroidTV apparaat installeer.

Zijn de uitgebreide instellingen voor audio/video ook aanwezig binnen de standaard app, geen idee.

AutoFrameRate, 5.1 audio (indien aanwezig), dat zijn zo wat zaken die te selecteren zijn.

Bij de Shield niet mogelijk, maar op een ander AndroidTV apparaat krijg je er iig soms een HDR weergave mogelijkheid bij.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thekvnz schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:46:
Het is al gelukt. Simpelweg door een een file explorer te installeren, .apk kiezen die ik in m’n cloud heb opgeslagen en installeren. Bedankt allemaal
Mijn werkwijze ook ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:47

Snippertje

Light up your life

hardware-lover schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:47:
[...]

Bij de Shield niet mogelijk, maar op een ander AndroidTV apparaat krijg je er iig soms een HDR weergave mogelijkheid bij.
Ik krijg dus bij sommige filmpjes wél HDR, maar niet vaak. Ook loopt de shield dan vaak vast.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snippertje schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:53:
[...]
Ik krijg dus bij sommige filmpjes wél HDR, maar niet vaak. Ook loopt de shield dan vaak vast.
Dat vastlopen herken als ik HDR kies, daadwerkelijk HDR heb ik echter nooit gekregen. Heel vaak heb ik het ook niet geprobeerd omdat eerder al eens bevestigd was dat het type Shield 2019 Pro wat ik heb, dat simpelweg niet zou ondersteunen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icecreamfarmer schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:14:
Ik ben bezig met een compleet nieuwe setup en de Chromecast moet dan vervangen worden door iets wat 4k uitstuurt. Nu heb ik interesse in de Shield maar wat is nu de meerwaarde tov Chromecast ultra?
Is het beeld beter? Momenteel heb ik de PC dienst doen als Plexserver maar is hij ook rechtstreeks aangesloten voor de zeldzame keer dat Plex weigert dienst te doen. Heel soms ook om te gamen op het grote scherm.
Kijk gewoon naar wat video's op YouTube over de Shield TV of Android TV in het algemeen en bepaal dan of je het interessant vindt ;)

Je zou natuurlijk ook de Shield TV kunnen bestellen en dan terugsturen of doorverkopen als je het niet interessant genoeg vindt.
Aan jou de keuze! :)

Ik heb zelf uiteindelijk maar gewoon het laatste gedaan, want ik wist eerlijk gezegd ook niet echt wat ik ervan moest verwachten...
Was ook al jarenlang een beetje nVidia Ion/Tegra "fanboy" dus die keuze was dan ook redelijk makkelijk gemaakt! :$ :+
Maar wat win ik als ik de Shield aanschaf?
Dat je dat stomme Casten met één druk op de afstandsbediening kan stoppen! HEEEERLIJK!!! :Y)

Er schijnt echter ook een Chromecast onderweg te zijn die ook Android TV draait en een afstandsbediening heeft dus misschien is dat ook nog interessant ??
Ik heb begrepen dat plexserver er op kan draaien maar draaien Sonarr en dergelijke er ook op zodat de hele pc niet meer nodig is?
Dat kan niet, want Android TV als onderlaag en helaas geen optie om een Linux OS erop te draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:57:
[...]

Dat vastlopen herken als ik HDR kies, daadwerkelijk HDR heb ik echter nooit gekregen. Heel vaak heb ik het ook niet geprobeerd omdat eerder al eens bevestigd was dat het type Shield 2019 Pro wat ik heb, dat simpelweg niet zou ondersteunen?
Doel je dan op het geheel bevriezen van de Shield, of spontaan herstarten ?

Ik heb sinds maandag een nieuwe PRO, 2019 model, en het valt me op dat deze wel heel vaak spontane reboots geeft. Shield is nog redelijk 'maagd', geen extra app's geïnstalleerd, alleen Plex gebruikt.
Zo gemiddeld eens in de 30 minuten een spontane reboot. Shield wel ingesteld op HDR weergave, maar op de momenten van herstarten was er 1080p SDR content op.

Ben nog een beetje aan het proberen te achterhalen of dit nu een software fout is, of dat er daadwerkelijk iets met de hardware aan de hand is. Mijn andere Shields (2015 en 2017 PRO modellen) hebben dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madshark schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:25:
[...]
Doel je dan op het geheel bevriezen van de Shield, of spontaan herstarten ?

[knip]
Geen van beiden, de YT video die op dat moment wordt afgespeeld blijft hangen. Op het moment dat ik HDR weer deactiveer gaat het afspelen weer door.

Ik vind deze Shield zo stabiel als een huis, werkelijk totaal geen issues verder. Plex gebruik ik niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Ik heb een vraagje over de Nvidia Shield 2019 Pro versie
Sinds kort heb ik ook een C9 van LG die Dolby Vision ondersteund en dat doet de Shield ook.

Nu ben ik aan het kijken welke app ik het beste kan gebruiken om DV films af te spelen (Single Layer want Double Layer wordt niet ondersteund)

Dolby Vision staat aan bij Display Settings
Ik heb netjes Dolby Vision bij Netflex en ook bij Disney+ dus Dolby Vision doet het
Echter krijg ik films niet goed aan de praat.

Kodi ondersteunt nog helemaal geen Dolby Vision helaas
Emby dacht ik van wel maar niet de versie op de Shield zat ik gisteravond laat te lezen.
Plex......geen idee meer....had problemen dat de server niet meer wilt starten die ook op de Shield draait. Schijnt een bekend probleem te zijn en heb geen zin om elke x maanden alles overnieuw te moeten doen.
Jellyfin eigenlijk geen idee......ik krijg netjes een HDR logo in beeld als het alleen HDR content is maar met afspelen van DV titels zie ik niets.

Welke app gebruiken jullie?? bij voorkeur net als bovenstaande apps dat het wel allemaal netjes eruit ziet met info en plaatjes e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

nero355 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:06:
[...]

Dat je dat stomme Casten met één druk op de afstandsbediening kan stoppen! HEEEERLIJK!!! :Y)
Bij de Mibox zou dat twee keer drukken zijn, een om de afstandbediening in te schakelen en een om te stoppen. Tenzij je de afstandbediening al gebruikt hebt (maar bij casten is dat meestal niet). Maar wel veel fijner dan alles met je telefoon doen inderdaad.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

nero355 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:06:
[...]

Kijk gewoon naar wat video's op YouTube over de Shield TV of Android TV in het algemeen en bepaal dan of je het interessant vindt ;)
Dat heb ik gedaan maar ik zie (behalve dat hij plexserver draait) niet echt meerwaarde boven een Chromecast ultra. En plkexserver is leuk maar niet als het downloaden dan nog steeds via de pc moet verlopen. Of is hem gebruiken als een soort nas ook mogelijk?
Je zou natuurlijk ook de Shield TV kunnen bestellen en dan terugsturen of doorverkopen als je het niet interessant genoeg vindt.
Aan jou de keuze! :)

Ik heb zelf uiteindelijk maar gewoon het laatste gedaan, want ik wist eerlijk gezegd ook niet echt wat ik ervan moest verwachten...
Was ook al jarenlang een beetje nVidia Ion/Tegra "fanboy" dus die keuze was dan ook redelijk makkelijk gemaakt! :$ :+

[...]

Via CEC werkt dat nu ook al.
Er schijnt echter ook een Chromecast onderweg te zijn die ook Android TV draait en een afstandsbediening heeft dus misschien is dat ook nog interessant ??

[...]

Dat kan niet, want Android TV als onderlaag en helaas geen optie om een Linux OS erop te draaien :)
Hmm dat leek mij juist wel handig. Dan is een NAS met Plex server er op misschien handiger.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icecreamfarmer schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:40:
Dat heb ik gedaan maar ik zie (behalve dat hij plexserver draait) niet echt meerwaarde boven een Chromecast ultra. En plexserver is leuk maar niet als het downloaden dan nog steeds via de pc moet verlopen. Of is hem gebruiken als een soort nas ook mogelijk?

[knip]
Gezien de aanschafprijs van de Ultra is er eigenlijk weinig in te brengen tegen een AndroidTV box die eveneens voorzien is van een Chromecast Ultra en daarbij ook nog eens voordeliger is in aanschaf (er zijn tenslotte meer alternatieven, buiten een Shield).

Maar als je nu al geen extra mogelijkheden ziet voor zo'n apparaat (met AndroidTV), dan zal dat met die nieuwe Chromecast Ultra voorzien van AndroidTV en een afstandsbediening, toch ook niet het geval zijn, wel?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

icecreamfarmer schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:40:
Dat heb ik gedaan maar ik zie (behalve dat hij plexserver draait) niet echt meerwaarde boven een Chromecast ultra. En plkexserver is leuk maar niet als het downloaden dan nog steeds via de pc moet verlopen. Of is hem gebruiken als een soort nas ook mogelijk?
Ik ben overgestapt van een Chromecast Ultra naar een Nvidia Shield, om de volgende redenen:
  • Ik gebruik graag een afstandsbediening (ipv mijn telefoon), en gebruikte daarom met name de ingebouwde apps op mijn LG OLED TV (uit 2016). Maar niet alles is beschikbaar op de TV dus had ik een Chromecast voor de rest.
  • Ik heb onlangs een DIY Ambilight setup gebouwd waardoor ik toch een externe mediaplayer wilde gebruiken (werkt namelijk niet met ingebouwde apps van de TV). Ik gebruikte hiervoor tijdelijk een Raspberry Pi met Kodi (geen HDR...).
  • Ik wilde toch graag 4K HDR samen met Ambilight, en werd ook gek van 3 verschillende apparaten om content te bekijken (TV, Pi, Chromecast).
  • Nvidia Shield aangeschaft en die doet ALLES in 1 apparaat en interface, dus de rest is de deur uit en heb één simpele setup en workflow om content te kijken. Inclusief Ambilight voor alle content welke geen DRM heeft.
Daarnaast vielen mij een aantal andere dingen op na de switch:
  • Bij Chromecast content kun je amper iets instellen. Zo was de kwaliteit van de streaming content vaak wisselend (ondanks aangesloten op gigabit ethernet). Op de Shield kan ik bij meeste apps hoogste kwaliteit forceren en krijg ik dit dus ook. Chromecast lijkt bij veel content soort variabele kwaliteit te hebben...
  • Chromecast op de Shield is gewoon 1 app die automatisch start, je kunt dus halverwege iets anders kijken, en dan weer verder naar de Chromecast bron zonder iets opnieuw te hoeven starten.
Dit is overigens wel in combinatie met een NAS waar o.a. Jellyfin op draait en waar dus mijn eigen content op staat.

Ik vind het dus vooral veel handiger om 1 apparaat met 1 interface te hebben, die veel apps ondersteund, en ook nog eens voor betere kwaliteit zorgt :) Wellicht wat overkill als je al een NAS hebt, maar voor mij het geld waard. En Ambilight met behulp van Hyperion Android Grabber!

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Gisteren nieuwe shield binnengekregen (rond model) als aanvulling op de 2017 die ik beneden heb. Jammer genoeg geen IR meer voor gebruik met mijn antieke harmony 525 (zonder bluetooth of hub oid).

Dus met CEC aan de slag gegaan. Alles werkt behalve het aanzetten van de TV (samsung UE406320aw). Iemand suggesties hoe dit te fixen? CEC staat aan op de Samsung TV en op de shield. Uitschakelen en volume bedienen gaat goed.

edit: ik gebruik dus nu de nivida remote ipv de harmony. De aanknop werkt dus niet (maar alles kan ik wel uitzetten + volume bedienen).

[ Voor 15% gewijzigd door Workaholic op 08-07-2020 13:52 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Puck schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:19:
[...]

….bla bla :) :) (even korter maken)

En Ambilight met behulp van Hyperion Android Grabber!
Ik gebruik
https://play.google.com/s...id=com.bullbash.huestream
Zal Hyperion ook even proberen :)

@Puck ahaaaa. nu ik begrijp :) (antwoord op je reactie hierop)

[ Voor 14% gewijzigd door mucuracat op 08-07-2020 14:11 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Hyperion is niet (direct) voor Hue lampen, maar om Hyperion (DIY Ambilight) aan te sturen met beeld-informatie, welke ik gebruik voor mijn led-strips (221 leds) achter de TV.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:32

servies

Veni Vidi Servici

Heeft iemand die driehoekige afstandsbediening al los kunnen halen om de batterijen te verwisselen...
Ik heb er naar zitten kijken, maar of ik doe iets verkeerd of dat ding zit muur maar dan ook echt muurvast.
Dat wordt lekker als over een jaar de batterijen leeg zijn... :/

[ Voor 13% gewijzigd door servies op 08-07-2020 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
servies schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:17:
Heeft iemand die driehoekige afstandsbediening al los kunnen halen om de batterijen te verwisselen...
Ik heb er naar zitten kijken, maar of ik doe iets verkeerd of dat ding zit muur maar dan ook echt muurvast.
Iets zegt me dat je er nog niet naar hebt gezocht in dit topic? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:28
hardware-lover schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:23:
[...]

Iets zegt me dat je er nog niet naar hebt gezocht in dit topic? ;)
Of dat @servies geen kinderen heeft :+ Hint: met een zoekterm in die richting valt het antwoord hoe de AB open te krijgen ook te vinden, bij mijn weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:29:
[...]
Of dat @servies geen kinderen heeft :+ Hint: met een zoekterm in die richting valt het antwoord hoe de AB open te krijgen ook te vinden, bij mijn weten
Voor een "afstandsbediening" heb je niet echt kinderen nodig :+

Edit: overigens schoof degene die we hier hebben ook al bijna vanzelf open (in de hand van een volwassene), batterijen waren al geplaatst door Nvidia ;)

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 08-07-2020 14:44 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:50

Mr. Freeze

¡GO!

Doe je het klepje aan de achterkant precies op rand naar beneden schuiven en dan alleen de onderkant (driehoekje) tegenhouden. Geen klemkracht op de zijkanten zetten. Komt vanzelf wel los.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

RobertMe schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:29:
[...]

Ik had de handleiding van Nvidia al gevonden, maar ik kreeg geen beweging in de 'klep'...

En als ik nu naar de commentaren van dat hieronder genoemde filmpje kijk ben ik niet de enige die moeite heeft om dat ding open te krijgen...

[ Voor 16% gewijzigd door servies op 08-07-2020 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Nogmaals dan maar :)

Houd afstandsbediening in je vuist. Met achterkant richting je vingers.
Leg je duim op driehoek kant en schuif naar beneden. Of ff omdraaien.. weet niet welke richting het schuift.

Hele achterkant is deksel

Ff voor je gezocht en filmpje zoals ik het precies bedoel
YouTube: How to remove and replace batteries on the NVIDIA Shield TV Remote (...

[ Voor 18% gewijzigd door mucuracat op 08-07-2020 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Ik heb de Shield TV Pro 2019 model aangesloten op een Yamaha receiver. Nu duurt het na aansluiten van de apparaten tot wel een minuut voor ik beeld heb, ik zie op de receiver de status wel/niet verbonden HDMI steeds aan en uit gaan. Kan dit nog aan de HDMI kabel liggen? Of hoort het eenvoudig zo te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
flopdoc schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:40:
Ik heb de Shield TV Pro 2019 model aangesloten op een Yamaha receiver. Nu duurt het na aansluiten van de apparaten tot wel een minuut voor ik beeld heb, ik zie op de receiver de status wel/niet verbonden HDMI steeds aan en uit gaan. Kan dit nog aan de HDMI kabel liggen? Of hoort het eenvoudig zo te gaan?
Dat duurt te lang. Probeer een andere 'High-Speed' HDMI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Ike. schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:46:
[...]

Dat duurt te lang. Probeer een andere 'High-Speed' HDMI kabel.
Ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Workaholic schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:40:
Gisteren nieuwe shield binnengekregen (rond model) als aanvulling op de 2017 die ik beneden heb. Jammer genoeg geen IR meer voor gebruik met mijn antieke harmony 525 (zonder bluetooth of hub oid).

Dus met CEC aan de slag gegaan. Alles werkt behalve het aanzetten van de TV (samsung UE406320aw). Iemand suggesties hoe dit te fixen? CEC staat aan op de Samsung TV en op de shield. Uitschakelen en volume bedienen gaat goed.

edit: ik gebruik dus nu de nivida remote ipv de harmony. De aanknop werkt dus niet (maar alles kan ik wel uitzetten + volume bedienen).
Vergeet HDMI CEC en koop een USB infrarood ontvanger voor je Shield TV : KLAAAAR!!! :Y)

Via de Search kan je een aantal geschikte modellen vinden die eerder zijn genoemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Zit geen usb op helaas... heb geen pro uitvoering.

[ Voor 48% gewijzigd door Workaholic op 08-07-2020 16:35 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Workaholic schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:35:
Zit geen usb op helaas... heb geen pro uitvoering.
De afstandsbediening zou voorzien moeten zijn van een IR-blaster?

SHIELD-afstandsbediening
> Microfoon voor gesproken zoekopdrachten en stemcommando's
> Bewegingsgestuurd, verlichte knoppen
> Bluetooth-connectiviteit
> IR-blaster voor volumecontrole van tv's, soundbars of ontvangers, en voor aan- en uitzetten

https://www.nvidia.com/nl-nl/shield/shield-tv/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Hmm - dat wist ik niet - dan zou de TV ingeschakeld moeten kunnen worden toch? Zoals ik hierboven al aangaf - gaat de TV wel uit samen met de shield - maar niet aan. Mett de originele remote van de AB (IR) uiteraard wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Workaholic op 08-07-2020 16:42 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Workaholic schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:42:
Hmm - dat wist ik niet - dan zou de TV ingeschakeld moeten kunnen worden toch? Zoals ik hierboven al aangaf - gaat de TV wel uit samen met de shield - maar niet aan. Mett de originele remote van de AB (IR) uiteraard wel.
Lees anders dit even. Zowel de Shield remote als de controller zouden IR blasters moeten hebben die vanuit de Shield TV geconfigureerd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Workaholic schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:42:
Edit: dit betreft volume regeling, maar andere instellingen zijn zeer waarschijnlijk ook mogelijk. Misschien is er nog een duidelijker filmpje.
[YouTube: How to enable your 2019 Nvidia Shield Remote to control the volume on your TV/Receiver]

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 08-07-2020 16:51 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Die optie had ik gemist. Dank jullie wel!

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Wil eigenlijk ook over naar zo'n Shield. Nu is mijn oog op de Pro gevallen. Zie ze bijna overal staan tussen de 250 en 300. Nu zie ik op de website dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/URFJQ7w04f9dBxvKc8NhSslIEiQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yFxW3j6TwQfhK6xFclYEV1ad.png?f=fotoalbum_large

Dat is voor de Pro wel een nette prijs. Haal er alleen niet uit of dit het laatste meest recente model is.

Iemand die hier over iets wil en kan zeggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tk7zMNT9vO9UkF6EKe5buv6i0Ro=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A87hJrJj9GkOsy5MKt8KPncK.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door NoahAmber op 08-07-2020 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
NoahAmber schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:37:
Wil eigenlijk ook over naar zo'n Shield. Nu is mijn oog op de Pro gevallen. Zie ze bijna overal staan tussen de 250 en 300. Nu zie ik op de website dit:

[Afbeelding]

Dat is voor de Pro wel een nette prijs. Haal er alleen niet uit of dit het laatste meest recente model is.

[Afbeelding]
Omdat ze zo moeilijk te krijgen zijn, hebben veel webshops de prijs opgeschroefd. (Is al héél vaak besproken hier ;) ) Dit is de originele adviesprijs voor de 2019 Pro. De getoonde afstandsbediening is ook nieuw voor de 2019 modellen. Zie ook de topic start: Robolokotobo in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 5% gewijzigd door S1NN3D op 08-07-2020 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
S1NN3D schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:43:
[...]

Omdat ze zo moeilijk te krijgen zijn, hebben veel webshops de prijs opgeschroefd. (Is al héél vaak besproken hier ;) ) Dit is de originele adviesprijs voor de 2019 Pro. De getoonde afstandsbediening is ook nieuw voor de 2019 modellen.
Ah, ik ben me net een dag aan het oriënteren. Volgens de website van Nvidia is de levertijd tot 3 dagen.
Dit is dus idd het 2019 Pro model?! Gaan we de bestelling maar doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@NoahAmber Er is geen andere Pro behalve de 2019. Het 2017 model had maar 1 uitvoering. Plus de 2019 remote en genoemde specs (Dolby Vision/Atmos).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
LOTG schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:24:
@NoahAmber Er is geen andere Pro behalve de 2019. Het 2017 model had maar 1 uitvoering.
Onwaar. Zie de topic start. Het 2017 Pro model (effectief hetzelfde als de 2015 Pro, maar dan met de 2017 afstandsbediening) was overigens niet zo lang verkrijgbaar als het 2017 model.

@NoahAmber
Nvidia verkoopt alleen de nieuwste Shield TV modellen in hun webshop.

[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 08-07-2020 21:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:38

Ik kan je van harte een Harmony hub met companion remote aanraden. Werkt via bluetooth of IR signaal, tussen hub en remote is RF dus werkt altijd. Ik vind m vele malen beter werken dan de 525 (die ik hier voor ook had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Nu online
vraagje over de ziggo app op de shield.
Bij rtlZ loopt er zo'n banner door het beeld. Het valt me op dat die vaak enorm storend schokkerig beweegd. Ook de rest van het beeld natuurlijk, maar dat valt dan vaak minder op.

Dit lijkt niet altijd hetzelfde te zijn.

Hebben meer mensen hier last van en is hier misschien een oplossing voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
darklord007 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:18:
Bij rtlZ loopt er zo'n banner door het beeld. Het valt me op dat die vaak enorm storend schokkerig beweegd.
Lees de topicstart eens door, met name 'Het beeld stottert regelmatig'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Nu online
The Zep Man schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:34:
[...]
Lees de topicstart eens door, met name 'Het beeld stottert regelmatig'.
ik vraag me af of t hier wat mee te maken heeft (maar zal het morgen zeker ff checken).
Ik heb voor de rest namelijk niet dergelijke problemen en het lijkt ook niet iedere keer aanwezig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
@darklord007 Refresh rate die niet matched met de Ziggo app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Nu online
vinom schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:37:
@darklord007 Refresh rate die niet matched met de Ziggo app?
mee de vraag of dit nog meer mensen is opgevallen.
Als er iets met de refreshrate zou zijn zou ik het iedere keer verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
LOTG schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:24:
@NoahAmber Er is geen andere Pro behalve de 2019. Het 2017 model had maar 1 uitvoering. Plus de 2019 remote en genoemde specs (Dolby Vision/Atmos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
The Zep Man schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:31:
[...]
Onwaar. Zie de topic start. Het 2017 Pro model (effectief hetzelfde als de 2015 Pro, maar dan met de 2017 afstandsbediening) was overigens niet zo lang verkrijgbaar als het 2017 model.

@NoahAmber
Nvidia verkoopt alleen de nieuwste Shield TV modellen in hun webshop.
Dank, besteld en ik ga er mee prutsen. Be back wanneer ik tegen iets aanloop en er via de zoekfunctie niet uitkom.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
darklord007 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:38:
[...]

mee de vraag of dit nog meer mensen is opgevallen.
Als er iets met de refreshrate zou zijn zou ik het iedere keer verwachten.
Heeft je tv misschien een motion smoothing functie. Afhankelijk van de setting en type kan dit ook een oorzaak zijn waarom nieuwstickers gaan stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye

Welke Samsung heb je? Mijn QE65Q90 gaat wel aan met de Shield (en overigens ook met de Sonos TV Control via mijn Beam). Heb je bij Instellingen-Display & Sound- Power Control alles goed staan?

Voor dit punt wel een compliment aan Nvidia: fijn dat je hier zelf voor zaken kunt kiezen in plaats van dat de fabrikant de keuzes voor je maakt. Dat zouden meer fabrikanten moeten doen (@Sony voor de PS4).

Zo’n Logitech remote heb ik ook ooit gehad. Na een half uur weer in de la gelegd. Een vaste volgorde voor alle stappen? Die één voor één worden doorlopen en je zit dus steeds te wachten? Misschien is het nu beter maar dan heb ik meer met CEC, zeker als het zo wordt geïmplementeerd als bij de Shield.

Nog een totaal ongerelateerde vraag: ik zou graag Netflix afspelen via voice command op de Shield. Als ik nu vraag “Hey Google, speel Marcella op Netflix” krijg ik echter enkel Youtube-resultaten. Mijn Netflix-account is gekoppeld aan Google Assistent en op mijn Chromecast werkte dit wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

NoahAmber schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:37:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb 'm ook via de Nvidia website besteld. Op vrijdag besteld, op maandag bezorgd door DHL. Dit is gewoon de 2019 Pro versie. Oudere versies verkopen ze niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmvt
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-09 22:48
Ik heb 'm ook via de Nvidia website besteld. Op vrijdag besteld, op maandag bezorgd door DHL. Dit is gewoon de 2019 Pro versie. Oudere versies verkopen ze niet...
Ben benieuwd, gisteren toch ook maar besloten om over te stappen op de shield. Xbox one werkt op zich ok met kodi, Netflix en prime maar refreshrate issues en alleen dts geluid als output vind ik toch jammer.
Als ze met die van mij net zo snel zijn met leveren verwacht ik m morgen binnen 👍👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 23:24
Je moet hem op engels zetten dan doet hij het.
Rallye schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:37:
[...]

Nog een totaal ongerelateerde vraag: ik zou graag Netflix afspelen via voice command op de Shield. Als ik nu vraag “Hey Google, speel Marcella op Netflix” krijg ik echter enkel Youtube-resultaten. Mijn Netflix-account is gekoppeld aan Google Assistent en op mijn Chromecast werkte dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Bedankt! Moet ik de assistent of de Shield op Engels zetten? En dan ook Engels spreken?

[ Voor 56% gewijzigd door Rallye op 09-07-2020 13:21 ]

Pagina: 1 ... 77 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.