Ik worstel als leek al een hele tijd met het volgende probleem.
Ik had een voor mijn doen geweldige tv gehaald. Zo'n topmodel sony maar dan een ouder model toendertijd van een jaar of twee geleden rond de 1100.
Dus ik dacht mooi 4k films te gaan kijken.
Laptop met plex
Een matrix filmbestand van 60GB
En de tv met wifi op het netwerk.
Dat stotterde. Dus kabel gelegd en de tv zo verbonden met het netwerk.
Werkte niet.
Toen heb ik de laptop vervangen door hier op VenA een computer te kopen. Rond de 800 euro met een 1060gtx, i7 6700k, 16gb ram en een ssd.
Ik weet er niet heel veel van af maar dat leek me voldoende om 4k te kunnen afspelen.
Maar de films speelde alsnog niet goed af.
Uiteindelijk wat reacties gevonden van sony bezitters dat misschien de netwerkkaart in de tv de data niet aankan.
Nu is mijn vraag, is de shield dan een oplossing?
Dat ik de shield aansluit op de hdmi van de tv. En dan plex bestuur vanuit dat hdmi kanaal met een afstandbediening voor de plex.
En nog wat extra vragen.
Kan de shield shows binnenhalen met rss
Kan ik via de pc bestanden verplaatsen naar de externe hardeschijf aangesloten op de shield
Ik had een voor mijn doen geweldige tv gehaald. Zo'n topmodel sony maar dan een ouder model toendertijd van een jaar of twee geleden rond de 1100.
Dus ik dacht mooi 4k films te gaan kijken.
Laptop met plex
Een matrix filmbestand van 60GB
En de tv met wifi op het netwerk.
Dat stotterde. Dus kabel gelegd en de tv zo verbonden met het netwerk.
Werkte niet.
Toen heb ik de laptop vervangen door hier op VenA een computer te kopen. Rond de 800 euro met een 1060gtx, i7 6700k, 16gb ram en een ssd.
Ik weet er niet heel veel van af maar dat leek me voldoende om 4k te kunnen afspelen.
Maar de films speelde alsnog niet goed af.
Uiteindelijk wat reacties gevonden van sony bezitters dat misschien de netwerkkaart in de tv de data niet aankan.
Nu is mijn vraag, is de shield dan een oplossing?
Dat ik de shield aansluit op de hdmi van de tv. En dan plex bestuur vanuit dat hdmi kanaal met een afstandbediening voor de plex.
En nog wat extra vragen.
Kan de shield shows binnenhalen met rss
Kan ik via de pc bestanden verplaatsen naar de externe hardeschijf aangesloten op de shield